-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O poważnej komunikacji z Niemcami

Na tych wszystkich spotkaniach i pogadankach z Józefem często szydzimy z aspiracji polskich polityków opozycyjnych, które sięgają nie dalej niż do Berlina. Zastanawiam się czy słusznie, zważywszy na to, że niemieckie aspiracje sięgają dalej i układają się na osi, gdzie po jednej stronie jest Hollywood, a po drugiej Auschwitz. Mam tu na myśli aspiracje dostępne umysłom płaskim i kokieteryjnym, które za dobrą monetę biorą tak zwane sukcesy gospodarcze i inne cuda na kiju. Zakładam jednak, że są jeszcze na świecie jacyś poważni Niemcy i oni bez przerwy myślą, jak tu się wywinąć od kolejnej prowokacji. Bo co do tego, że obydwie wojny były sprowokowaniem Niemiec do akcji, a następnie ich dewastacją, zgadzamy się chyba wszyscy. Na czym polega nasz problem? Na wytłumaczeniu Niemcom, że nie jesteśmy przedmiotem, ale podmiotem polityki w Europie Środkowej, oni zaś sami, nigdy nie będą mogli prowadzić polityki globalnej. Nikt im na to nie pozwoli. Ja wiem, że to jest niemożliwe, albo prawie niemożliwe i po każdej takiej próbie Polacy osuwają się w zaciekłą wobec Niemiec wrogość. Może jednak warto próbować. Nie z pozycji „sługa i podnóżek”, ale z jakiejś innej. Ktoś może jeszcze raz powtórzyć, że to niemożliwe, albowiem nie ma w Niemczech tradycji porozumiewania się ze wschodem, jedyna taka tradycja to kontakty z Moskwą, a te są z istoty naznaczone fałszem i kończą się tak, jak wiemy. Mają za to Niemcy zawsze otwartą alternatywę – jeśli nie USA i nie ta beznadziejna Moskwa, to może Chiny? Może, ale czy opcja chińska nie jest dla Niemiec kolejną pułapką? Oczywiście, że jest tylko my jeszcze nie widzimy jej mechanizmu. Poza tym sam mówiłem, że dopóki Niemcy mówią językiem lewicy, nie można się z nimi w żaden sposób porozumieć. A dlaczego oni mówią tym językiem? Bo muszą ładować nadwyżki w aklimatyzację imigrantów. To jest prawdopodobnie przedstawiona im i dobrze uzasadniona alternatywa wojny w Europie. Ktoś mądry, a być może oni sami doszedł do wniosku, że nie ma już czego w Niemczech ulepszać, bo wszystko jest doskonałe, pieniądze zaś trzeba na coś przeznaczyć. Nie można przyłączyć Polski i Czech, odbudowa Enerdówka mogłaby się komuś nie spodobać, a imigranci są w sam raz i wpisują się w politykę innych krajów, takich jak Francja czy Włochy. Ktoś może mi zarzucić, że odwracam kota ogonem – Niemcy nie prowadzą polityki niemieckiej tylko europejską i imigranci to plan na cały kontynent. Śmiem wątpić, Niemcy zawsze prowadzą politykę niemiecką, tylko, że koszta prowadzenia tej polityki okazały się w stuleciu XX nie do udźwignięcia. Teraz więc próbują kombinować, jak tu połączyć politykę niemiecką z polityką regionalną, a może globalną – patrz Chiny.

Dlaczego ja nie piszą o polityce polskiej, ale o niemieckiej i dlaczego chcę tym wkurzyć dobrych patriotów? A o czym mam pisać? O specjalnej strefie ekonomicznej premiera Morawieckiego? Czy może o Polskiej Fundacji Narodowo-Osmotycznej? Chciałbym napisać o czymś poważniejszym, a Chiny są za daleko i obstawia je Bartosiak. Niemcy za to są pod bokiem, a nie dość tego, pojawił się tam teraz jakiś pan, który organizuje nową populistyczną partię i mówi, że Adolf to jest epizod w tysiącletniej historii niemieckich sukcesów. Dokładnie mówi, że Adolf to ptasia kupa. Mnie szczerze zastanawiają te niemieckie partie populistyczne, bo one są naprawdę populistyczne, to znaczy do istnienia nie jest im potrzebny nawet Mein Kampf, ani żadna dokładniejsza wiedza na jakikolwiek temat. Wystarczy, że wiedzą iż kiedyś był Bismarck, miał on coś wspólnego z Prusami i cesarzem Wilhelmem i zawsze wygrywał. To w zasadzie wszystko. O tym kim był von Caprivi, niemieccy populiści wiedzieć nie muszą, bo to by im tylko zaburzyło obraz i zdewastowało morale. Jak wiemy wszystkie partie populistyczne to skrajny przypadek narzuconej hierarchii, to znaczy takiej która ma w ręku marchewkę i kij, ale najpierw pokazuje tylko marchewkę. Partie populistyczne służą do dyscyplinowania lokalsów, którzy zgnuśnieli i nie chcą już bronić ojczyzny, a myślą tylko o tym, by się wzbogacić, a także do tego by umożliwić karierę tym, którzy sami, bez pomocy jakiejś struktury żadnej kariery nie zrobią. Ciekawe kto wobec tego stoi za tym panem od Adolfa Ptasiej Kupy? A także – na ile poważną alternatywą jest ów pan dla dominującej w Niemczech narracji lewicowej? Obstawiam, że on jest mało poważną alternatywą, ale jego istnienie jest konieczne, żeby przywracać niemieckich polityków do przytomności. Gdyby na przykład przyszło im do głowy odejść od obowiązującej linii i zrobić coś innego. Ja wiem, że oni nie odejdą, bo nie ma w Niemczech tradycji politycznej, która pozwalałaby na rozmowy ze wschodem innym niż Moskwa. Jest tradycja narzucania swojej woli przez agentów i to widzieliśmy i widzimy nadal w postaci Tuska-Europejczyka. Teraz zaś będziemy to oglądać w postaci pomysłów premiera Morawieckiego, który zbuduje w Polsce specjalną strefę ekonomiczną. Czyli taki twór, który od stuleci był marzeniem globalnych graczy – stworzenie w Europie Środkowej strefy przeładunkowej dla towarów ze wschodu, utrzymywanej z podatków lokalnych i obsługiwanej przez lokalsów, ale całkowicie bezpiecznej i nie wymagającej żadnych zobowiązań podatkowych. Ot wystarczy ta praca dla lokalsów. Być może jest to szczyt naszych aspiracji i na nic więcej przez najbliższe 20 lat liczyć nie możemy. To się jednak jeszcze okaże, bo nie wiemy dokładnie po co są ci populiści w Niemczech przygotowywani, a także jaka jest istotna rola imigrantów w Europie Zachodniej.

Jeśli tak jest, jeśli to jest rzeczywiście szczyt aspiracji politycznych elit, a także każdego z osobna Polaka, to rzeczywiście nie mamy o czym gadać. Uczelnie i instytuty badawcze będą potrzebne do tego, by robić pierwszą selekcję ludzi przeznaczonych do pracy na stanowiskach menedżerskich, a tych najlepszych po prostu skieruje się do roboty w poważniejszych instytucjach. PFN zaś ogłosi kolejny sukces – Polacy mają potencjał. Oczywiście, że mają, to się jednak zawsze okazuje gdzie indziej. Tylko Niemców stać na to, by mieli potencjał u siebie. No, ale oni są dyscyplinowani bez przerwy jak nie paradą równości, to imigrantami, jak nie imigrantami to Adolfem i tak w kółko. Mimo wszystko coś próbują robić. I pewnie trochę się dziwią widząc, jak my bierzemy za dobrą monetę te wszystkie obietnice lepszego życia. Nigdy się nie porozumiemy, bo Niemcy potrafią załatwić sobie lepsze życie u siebie, bez niczyjej pomocy. My zaś od dwustu ponad lat nie potrafimy tej sztuki dokonać. Dziwimy się jednak, że oni tak łatwo wpadają w te dziejowe pułapki. No wpadają, bo też i są dla porządków globalnych znacznie bardziej groźni. My zaś aż przebieramy nogami, żeby nam ktoś dał szansę uczestniczenia w tworzeniu nowego ładu. I proszę, od razu tę szansę dostajemy – Polska będzie specjalną strefą ekonomiczną. Super. Dobrobyt i szczęście przed nami. Podsumowując - o poważnej komunikacji z Niemcami nie ma mowy. Nie ma do tego narzędzi. W obecnej chwili, sądzę, ideałem jest już zaprzestanie komunikacji niepoważnej i pomilczenie w spokoju. A co czas przyniesie, to zobaczymy.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: niemcy  polska  ekonomia  narracja  populizm 

gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:09
114     6466    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:51

"Budowa" tych wszystkich baz przeładunkowych, hubów i subhubów (z dusiołkiem mi się od razu kojarzy), marketów, montowni i koolcentrów, od których się tak ostatnimi czasy zaroiło na polskiej ziemi, no i tzw. "banków inwestycyjnych", opłacanych często w sposób bezpośredni z pieniędzy tych którzy tam pracują świadczy z całą pewnością że jesteśmy ciągle postrzegani (a nawet coraz bardziej) jako bardzo tania i solidna siła robocza... Patrząc na to jak na tym tle wypadają autochtoni w innych krajach Europy, trudno się "inwestorom" dziwić że walą do Polski ze wszystkich stron świata.

Niemcy mają podobno poważny problem demograficzny, a nasi się chwalą ostatnio że u nas (cytuję) "trend został odwrócony" (jakim kosztem to się dowie to pokolenie jak dorośnie). Abstrahując od tego, że żeby mówić o odwróceniu trendu to trzeba czegoś więcej jak samego wzrostu urodzeń z jednego kwartału czy roku, należy się spodziewać kolejnych tego rodzaju "inwestycji". Zwłaszcza że wracają do łask szkoły zawodowe i technika.

Kraj mlekiem i miodem płynący... W cudze gardła.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:51

Owszem. Premier podpisał właśnie dokument o tym lotnisku obok Twojej wsi. 

Ma zacząć działać w 2027...Mają nawet płacić bez gadania za wywłaszczenia

Przepraszam Cię ale nie mogę nie napisać. .pisz szybciej. ..póki masz jeszcze ciszę. 

Mam dużo mniejsze lotnisko nad głową. .uff..

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:53

Aha...już napisałam u onyx...całe tłumy Chinczykow jadą do Polski. To jedt fakt nie plotka.

.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:54

Prawie bym zapomniał o najważniejszym... Miłej niedzieli wszystkim :) Piękno Mszy w Rycie Rzymskim

https://youtu.be/9XNO9rmRuhI

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 09:56

W prelekcji Magdaleny Ziętek-Wielomskiej jest dużo faktów o planach Niemców od końcówki 19 wieku. Są mapki SS i innych pomysłów regionalizacyjnych

O Niemcach mówi od 11 minuty:
https://www.youtube.com/watch?v=Q65JcaY0hRc

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 10:12

Pisałem juz kilka razy, jak to nie ma sie czego złapać, patrząc na współczesną Polskę, a będąc poza nią, szczególnie. Jedyny naprawdę realny i trzeźwy głos, pochodzi z tego miejsca na tych portalach i ich szefa w szczególności i, albo przede wszystkim, oczywiście Kościół Święty Katolicki ponad to wszystko.

Naprawdę wielkie dzięki za bonus w paczce, A quo primum Benedykt IV i Śluby Lwowskie Jan Kazimierz, to są takie właśnie kotwice, których trzymać się powinniśmy mocno i nie wypuszczać z rąk, bo jak wiemy, statek na morzu nie utrzymywany na kotwicy, odpływa nie wiadomo gdzie, potem przeważnie tonie lub rozbija się o skały.

Gdy parę lat temu wszedlem w te tematy, pytając się sam siebie, dlaczego wyjechałem z Polski, dość szybko doszedłem do przekonania, ze odrodzenie w Europie może nastąpić tylko jednocząc się w Chrześcijaństwie Katolickim, matce Europy. Bo to dalej jest. A jak bardzo to widać, to widać właśnie tutaj, w Brytanii, potęgi średniowiecznego Kościoła, bo widać to z tych pozostawionych ruin klasztorów i świątyń, czym było Chrześcijaństwo Anglo-Sasow. I tak jest we Francji, a w Hiszpanii, czy innych krajach, te świątynie i klasztory nawet jeszcze stoją, choć często w ruinie.

Nie wolno nam pozwolić na spektakle unijne w stylu pana Junckera w Trier ostatnio i profanacje, juz zupełnie jawną, świątyni, jeszcze z czasów Konstantyna Wielkiego, Cesarza Rzymskiego, ojca Chrześcijańskiej Europy, który w tym Trier i w Yorku w Brytanii spędził wiele lat zycia. To miejsce na ten monument Marxa w Trier podarowany przez komunistycznych przeciez Chińczyków, to nie przypadek.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 10:15

Encyklika A QUO PRIMUM jest Benedykta XIV ☺

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 09:51
3 czerwca 2018 10:17

A co proponujesz jako alternatywę?

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @Stalagmit 3 czerwca 2018 10:12
3 czerwca 2018 10:27

Jest to szukanie dziury w całym. Wykład jest doskonałym wprowadzeniem do niemieckiej polityki dla Europy

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 3 czerwca 2018 10:17
3 czerwca 2018 10:51

Rumunow tutaj u mnie co nie miara. Ostatnio rozmawialem jednym z nich i powiedzial mi, jak to jego ojciec przyjechał do niego i też trochę zaczął pracować i jak po niedlugim czasie stwierdził, ze nie spodziewal sie, ze z socjalizmu, przyjedzie do socjalizmu.

Bo tak to właśnie jest i nic innego Polskę nie czeka. Był "but moskiewski", jeżeli to był właśnie moskiewski, bo teraz już będzie ten właściwy, wtedy ukryty pod tym moskiewskim, a Chińczycy w tle robiący interesy, no i nasi starsi i mądrzejsi (copyright S.Michalkiewicz), którzy, jak zawsze, doglądać będą tych pieniędzy.

Na marginesie tych Rumunow. Co by o nich nie mówić (jakoś nie moge się z nimi zbratac, tacy trochę inni są ☺), pracują jak te mróweczki i az czołgaja się ze zmęczenia, by te pieniądze zarobić. No właśnie, a na co? Ano budują sie w tej Rumuni !!!. Prawie każdy z nich jak nie zaczął, to zacznie budowę albo właśnie, jak ten wymieniony przeze mnie ojciec syna, kończy rozpoczętą budowę posiadłości, bo oni to przecież, jak ci Cyganie, jak dom, to musi być dom, czyli prawie pałac ☺.

Ostatnio napisalem bodaj u Onyxa, że Polacy powinni zacząć te dworki budować, ostoję polskości przez wieki. Niech to bedzie na początek to M3 ale potem działeczka i ten domek letniskowy, a potem, dlaczego nie, chociaż niekoniecznie, ten dworek. Zważmy, że to będzie wszystko nasze prywatne i polskie. Ja w każdym razie zdaje się będę w tym kierunku zmierzał. Czasu nie mam wiele, ale nie przejmuję się tym. Najważniejsza w tym wszystkim jest ta właściwa droga.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 3 czerwca 2018 10:51
3 czerwca 2018 10:56

Oczywiscie nie ja wymyśliłem to, co napisałem o domu ☺

Dom z mchu i paproci

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @rk3745 3 czerwca 2018 10:27
3 czerwca 2018 11:01

Tekst jest o tym, co my możemy Niemcom zaproponować - a nie co oni planują. 

To "rozgryzanie" Niemców, Żydów czy marksizmu jest jałowe - prowadzi do polityki reaktywnej, a nie budowania własnej narracji. Ostatnio dorobiliśmy się "doktryny", że jak będziemy siedzieć cicho, klepać biedę i w kieszeni innych to dadzą nam spokój. To mi przypomina historię żołnierza AK - Stanisława Aronsona:

Jesienią 1941 przyjechali do warszawskiego getta, które wydawało się im miejscem lepszym niż obozy, do których trafiali Żydzi ze Lwowa. W 1942 podczas likwidacji getta Aronsonowie trafili na Umschlagplatz. Tam zostali rozdzieleni i nigdy później Stanisław Aronson nie widział już swojej rodziny. Sam uciekł z transportu do Auschwitz podczas postoju na podwarszawskich polach.Stanisław Aronson )

Może Coryllus powinien zamiast książek o Wołach czy Pluskwach wydawać podręczniki "Jak uciec z transportu do Auschwitz?"

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 09:54
3 czerwca 2018 11:06

Każda Msza w naszym Kościele, z samej swojej natury, jest piękna. Te wszystkie ryty to sprawa drugorzędna. Jesli będziesz się do nich przywiązywał, to skończysz jak ci, co nie potrafią się modlić, jeśli ktoś obok nie zacznie mówić językami, ewentualnie sie nie przewróci na plecy.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @cbrengland 3 czerwca 2018 10:51
3 czerwca 2018 11:12

Ostatnio napisalem bodaj u Onyxa, że Polacy powinni zacząć te dworki budować, ostoję polskości przez wieki.

Polacy żadnych dworków nie zaczaną budować - bo nawet jak wezmą kredyt czy będą chcieli postawić coś małego z oszczędności - to nie dostaną pozwolenia na budowę - a pilnuje tego tworzone od 30 lat prawo powielaczowe, stworzone przez PSL w sojuszu z PO. Trudno nazwać dworkiem domek na działce 2000 m2 - to jest tylko domek za miastem. W takim domku nie można uruchomić "licznika" prowadzenia działalności roliczej od lat co najmniej 5. PiS z Prezesem włącznie nic to nie obchodzi - bo mają nieruchomości w mieście, których status jest uregulowany - a z PSLem na wojnę w tej akurat sprawie szli nie będą.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 11:31

Ale jak to tak? Milczeć? Kiedyśmy pawiem narodów i papugą, a Mesjaszem i Wallenrodem jednocześnie? Nie wiem, czy to możliwe.

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2018 11:06
3 czerwca 2018 12:11

"Każda Msza w naszym Kościele, z samej swojej natury, jest piękna", ale pięknem w rozumieniu kalos kagathos - dobra, które jest piękne i piękna, które jest dobre. Tym niemniej czasem dobro w Mszy Św. pozostaje ale z pieknem bywa kłopot i to niezależnie od rytu. A jak jeszcze do tego dojdzie mówienie językami, śpiewanie z gitarą bez żadnych umiejętności i inne tego typu udziwnienia to owo piękno trochę schodzi na drugi plan. Miejmy tylko nadzieję, że owo dobro kiedyś przywróci i piękno (estetykę).

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 3 czerwca 2018 10:17
3 czerwca 2018 12:54

A na co Panu jakaś alternatywa?

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2018 11:06
3 czerwca 2018 12:58

I to mnie właśnie czeka jak pójdę na taką mszę? Ciekawe.

Przemawia Pan do mnie dokładnie w ten sam sposób, jak ci co tylko taką mszę uznają... Tylko z drugiej strony 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 13:05

"I to mnie właśnie czeka jak pójdę na taką mszę? Ciekawe".

Czemu Pan to robi?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 3 czerwca 2018 11:27
3 czerwca 2018 13:06

Ale ja nie zmieniłem zdania na ten temat. Nie rozumiem skąd taka sugestia, tylko dlatego że zamieściłem ten link... Komentarze pod nim świadczą natomiast z całą pewnością o tym, o czym już żeśmy rozmawiali, i wydawało mi się że wyciągając odpowiednie wnioski, ale... czy możemy z drugiej strony nie bać się również tej części Kościoła jakim jest Ryt Rzymski? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2018 13:05
3 czerwca 2018 13:12

Proszę na mnie nie zrzucać odpowiedzialności za to co sam Pan  zasugerował... Ja tylko wyrzuciłem link do pewnej tradycji. Bez zamiaru pomiatania inną w której sam jestem wychowany, i której wielokrotnie tu broniłem (i bronił będę)... Proszę mnie więc sobie w taki sposób nie ustawiać jak jakiegoś chłopka roztropka, który musi mówić językami bo inaczej będzie nieszczęśliwy. Ok?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @JK 3 czerwca 2018 12:11
3 czerwca 2018 13:19

I to jest uczciwe postawione pytanie... 

W linku który wrzuciłem nie ma mówienia językami ani gitar (choć to akurat zestawienie nie jest najlepsze, bo mówienie językami akurat zalicza się do darów). Jest za to estetyka która na swój sposób podkreśla dobro... Tylko tym chciałem się podzielić

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @telok 3 czerwca 2018 12:52
3 czerwca 2018 13:24

Dokładnie tak... Bez poważnej produkcji rolnej "dworek" to tylko taka szabla. Albo wąsy Świrskiego.

To też tak apropos alternatywy o którą pytał Pan Orda... Kumulacja własności.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 13:12
3 czerwca 2018 13:26

To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Ja chciałem tylko wiedzieć, czemu Pan kłamie.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2018 13:26
3 czerwca 2018 13:28

A to z kolei nie jest też odpowiedź na moje pytanie. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 13:38

Przepraszam. Nie zauważyłem pytania. Odpowiadam: OK.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2018 13:38
3 czerwca 2018 13:59

I ja przepraszam. Trochę mnie Pan zdenerwował/sprowokował tą sugestią zawartą w komentarzu do linku. Stąd taka a nie inna konstrukcja mojej odpowiedzi. 

Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 14:24

" To się jednak jeszcze okaże..."

Właśnie, właśnie.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @Wolfram 3 czerwca 2018 11:01
3 czerwca 2018 14:44

Taki sam procent ucieknie z transportu do Auschwitz nawet jeśli wszyscy wcześniej przejdą kurs komandosów.

Trzeba jak najprędzej zdemaskować neomarksizm i pokazać Niemcom, że tak na prawdę większość z nich to Ariowie (czyli Słowianie) okradzeni z tożsamości i zgermanizowani przez stulecia terrorem.

Trzeba też uświadomić Rosjanom że bez przyjęcia wartości które oferuje tylko Cywilizacja Łacińska nie są w stanie zagospodarować zasobów na których siedzą i śpią, tak by podnosiły ich jakość życia.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @telok 3 czerwca 2018 15:01
3 czerwca 2018 15:19

Jest pewien procent ludzi którzy odkrywają w pewnym momencie że nasza rzeczywistość zbudowana jest z konwencji pomiędzy którymi da się lawirować jeżeli tylko wypracuje się minimum dystansu i tupetu. Niektórym tak dobrze idzie że wydają się sami sobie kuloodporni. Do czasu, ma się rozumieć, spotkania z tą właściwą kulą.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @Maryla-Sztajer 3 czerwca 2018 09:51
3 czerwca 2018 17:36

Znalazlem ciekawy artykul na temat tego planowanego lotniska:

https://www.salon24.pl/u/stan35/866195,centralny-port-komunikacyjny-cele-strategiczne

Wiec nasi politycy mysla tak strategicznie ze postanowili stworzyc ten wielki port lotniczy w tym oto celu" (cytuje):

"Nowa sytuacja geopolityczna, w tym plany Chin zwane Nowym Jedwabnym Szlakiem, były przyczyną koncepcji budowy w Polsce(w centrum Europy) CPK jako swoistego hubu na skrzyżowaniu szlaków handlowo gospodarczych wschód-zachód i północ-południe.

Z uwagi na nową sytuację na linii USA-Rosja, będącą sytuacją konfrontacyjną, CPK ma być również inwestycją o znaczeniu militarnym, umożliwiającym USA i NATO szybkie przerzuty uzbrojenia i wojsk.

Tak tą rolę widzi gen. Ben Hodges, były dowódca amerykańskich wojsk lądowych w Europie:

(…)Postrzegam go nie tylko jako hub, ale i magnes przyciągający i motywujący do innych działań. To jest to, czego potrzebuje Sojusz, czego potrzebuje Europa - nie tylko dla korzyści komercyjnych i krajowych, ale i dla poprawy bezpieczeństwa.(…)"

Huby i magnesy. Oto co nam potrzebne.

Juz widze te szybkie przerzuty uzbrojenia i wojsk.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @telok 3 czerwca 2018 14:40
3 czerwca 2018 17:39

Ale ten koles z Norwegii przynajmniej na nartach skakac umie.

A pan Przemyslaw Zurawski pardon Grajewski? Moze co najwyzej madre miny robic do kamery i podkrecac tego wasa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 czerwca 2018 17:36
3 czerwca 2018 18:20

Tak...

... tylko nam tych CHubUF i  magnesUF  do szczescia brakuje...  zeby cala ta banda naszyH i nienaszych  DARMOZJADOW kolejny  ZER  sobie strugala... a general Hodges - kolejny "misio"  i  cFaniak... zreszta juz byly - to dopiero  aLtorytet  !!!

Drugiego takiego ze swieca szukac  !!!

A "nasz"  ZONT... i  Prezydent  bedzie sie bawic z mlodzieza w Lednicy... a potem te mlodziez "wykoleguje sie"...  jak "frankowiczow"  !!!   

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Wolfram 3 czerwca 2018 11:12
3 czerwca 2018 19:08

Tak, nic się nie da zrobić, to moze lepiej już strzelić sobie w łeb ? Przepraszam, że tak ostro ale doprawdy nie można tak myśleć.

A poza tym, czy ja mam naprawdę już tak literalnie napisać, że nie chodzi mi do końca o dwory i dworki z cegły, że wystarczy je tworzyć wokół swojej rodziny właśnie, na początek wystarczy.

Nie mamy tak nawet, jak w tej Rumuni. I potwierdziłes to. Jesteśmy w "kaczej dupie" (proszę żadnych skojarzeń z panem Kaczyńskim, to takie polskie powiedzonko). I starajmy się z niej wyjść. Szukam sposobów. A podany przeze mnie wydaje mi się bardzo sensowny. I za darmo. No może nieco wydatków na książki z księgarni basnjakniedzwiedz.pl ☺

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 13:06
3 czerwca 2018 20:01

Ja tylko potwierdzam, że każda msza jest piękna. W każdym ważnym rycie.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @cbrengland 3 czerwca 2018 19:08
3 czerwca 2018 20:03

Da się zrobić - jestem właśnie na etapie tworzenia gospodarstwa rolnego  od podstaw - traktuj mój wpis jak "wiadomości z frontu". Faktem jest, że ze względów oporu materii nie jest to możliwość, która mogłaby mieć jakiekolwiek istotne statystycznie znaczenie. Tzn. indywidualnie da się - przy dużej determinacji - jako trend jest niemożliwe. 

Mam już mały domek z miejscem na książki wiadomej prowieniencji - za chwilę będę walczył z nakazem rozbiórki - ale dla mnie to bułka z masłem. Tyle - że ja mam motywację o determinację - ponadprzeciętną.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @telok 3 czerwca 2018 17:53
3 czerwca 2018 20:19

Bo to jest taka maniera. ma podkreslac wysokie aspiracje tego pana. Przynajnmniej ja to tak odbieram.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Godny-Ojciec 3 czerwca 2018 14:44
3 czerwca 2018 20:20

Nie zrozumiał Pan mojego sarkazmu. Doktryną państwa nie może być przeczekanie czy reagowanie na cudzą aktywność. Powinien to być plan dojścia do sytuacji docelowej. W przeciwnym przypadku pozostają jedynie strategie obronne. Ich ewentualna skuteczność jest bez znaczenia - bo to jest hipoteza, której nie warto weryfikować.

Odnoszę się do pomysłów "siedzenia cicho" i antyrozwojowych jako remedium na ewentualne problemy - to nie jest rozwiązanie. 

Zajmowanie się demaskacją neomarksizmu jest jałowe - jeżeli ktoś nie wie, co to jest marksizm i jego odmiany - to już nic mu nie pomoże. Hipoteza, że demaskacja marksizmu wniesie jakąkolwiek nową jakość i wskaże kierunki działania - to mit.

W Niemczech są ludzie, którzy nam zazdroszczą naszej normalności - i chętnie by ten neomarksizm czy jak go zwał sami odrzucili. 

Niemcom czy Rosjanom nie da się niczego uświadomić - można im złożyć mniej lub bardziej sensowne propozycje. Ta propozycja dla Niemiec jest prosta - jesteśmy ich szansą na to, że kolejna wojna, do jakiej mogą zostać sprowokowani może zmieść ich z powierzchni zmiemi - a my możemy im dać gwarancję bezpieczeństwa - jakkolwiek nieracjonalnie z pozoru to brzmi. To wymaga zmiany w myśleniu po obu stronach. Grzebanie w genach, że Niemcy to Polacy tylko tacy trochę inni - nikogo do nieczego nie przekona. Nie w genach, a we wspólnocie interesów należy upatrywać rozwiązania.

Rosjanom niczego nie da się uświadomić - bo my nawet nie wiemy czy ich negatywne nastawienie do Polski jest wynikiem naszej postawy - czy ich zaprogramowanego stanowiska. Tzn. czy proponując im jakiś deal możemy coś ugrać. Przypuszczam, że tak - skoro budują i utrzymują u nas agenturę nastawioną na działania stricte gospodarcze - że byliby skłonni takie propozycje rozważyć. Powinniśmy dążyć do takiego statusu, jak ma Turcja - rozwinięty przemysł, armia - strącili rosyjski samolot - a kupili rosyjskie rakiety - pomimo, że są w NATO - i można im skoczyć na pukiel, jak mawia klasyk.

Zmiane należy zacząć od przeprogramowania swojego aparatu urzędniczego - bo tzw. Zachód nie zorientuje się prędko- że polski urzędnik z niewiadomych powodów przestał nagle szkodzić i przeszkadzać współobywatelom. Póki co obowiązuje narracja cichosiedzenia - i jak to ujmuje jeden z tutejszych adwersarzy - po co PiS miałby to robić?  Być może nie wszyscy przecztali książkę o przyjęciu Euro przez Polskę (tzn. za i przeciw) - naszej koleżanki Danae - a jak przeczytali, to nie zrozumieli. Nie chodzi o tępe odrzucanie niekompatybilnej waluty - ale o pewne wątki poboczne - np. taki, że w Niemczech urzędnik ma ustawowy obowiązek pomagać przedsiębiorcy czy ogólnie Niemcowi - a nie wskazywac ograniczenia i "zakreślać ramy". Proszę, by nikt nie wyjeżdzał tu z korwinałkami, że urzędnik nie ma pomagać, że w  ogóle nie powinien się wtrącać - bo nie o taką pomoc chodzi. PiS powinien takie prawo i praktykę zaimplementować, a nie słuchać cyników "po co miałby to robić" - zamiast szukać natchnienia w ojczyźnie Partii Narodowo-Instytucjonalnej - że niby taka fajna, bo rządziła kilkadziesiąt lat.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 3 czerwca 2018 10:51
3 czerwca 2018 20:33

dywersyfikacja własności w rodzinach/grupach/... oraz ochrona minimum posiadania, w tle edukacja dot. opisu realiów w RP oraz sposobów przeżycia;- jeden z problemow, który dotyka obywateli po 'uderzeniach/atakach' to brak srodkow do przeżycia, kasa na zablokowanych rachunkach, hipoteki przymusowe i/lub zabepieczające, i po snach o wolności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 3 czerwca 2018 11:01
3 czerwca 2018 20:35

na szkoleniach pokazujemy jak żyć pod współczesna okupacją i co to jest system prawa w RP i komu jest dedykowany;- i tak nie ma gdzie uciec to już może lepiej stanąć do konfrontacji i przeżyć

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @telok 3 czerwca 2018 14:40
3 czerwca 2018 20:40

Doskonały dobór modeli... Wąsy Mirmiła (postaci z komiksu o Kajku i Kokoszu)

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Wolfram 3 czerwca 2018 20:20
3 czerwca 2018 20:46

Przeczytałam książkę Danae. Owszem, ma Pan rację. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Wolfram 3 czerwca 2018 20:03
3 czerwca 2018 20:47

Hmm, a dlaczego nie właśnie? Fantastyczny Twój przykład jest. Popatrz, czego dokonał Gabriel? To przecież prawie cud. Żyjemy z nim i w nim, czego dokonał. Teraz nasz ruch.

A zupełnie prywatnie. Zdaje się jesteś członkiem klanu prawników, ale z tych, którzy chcą dobrze, dla ludzi. Potrzebuję takiego człowieka.

Jeżeli chciałbyś wiedzieć więcej lub nie daj Boże mi pomóc, oczywiście za pieniądze, daj znać. Jestem tutaj, wszystkie dane aktualne, jak najbardziej

https://cbrengland.wordpress.com/kontakt/

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 3 czerwca 2018 20:35
3 czerwca 2018 21:00

Szkolenia, no nie.

Gdy w ING szkoliłem się na sprzedawcę ubezpieczeń i innych finansowych narzędzi !!! (mam licencję na to do dzisiaj) zaproponowano nam płatne szkolenie z Fryderykiem Karzelkiem, tak, tak, tym samym, z którego to kiedyś rżelismy ze śmiechu tutaj, czy też jeszcze na salon24.pl. Moja intuicja, bo nie wiedza wtedy jeszcze, podpowiedziała mi, nie, nie wchodź w to chodzenie po szkle (było w programie szkolenia?!?!?!?!).

Przecież to nonsens. Życie, samo życie. To szkoła życia jest i nic więcej. Wiem coś na ten temat. Teraz juz nie tylko z doświadczeń polskich. Jestem od kilkunastu lat w tym jądrze ciemności totalnej. Naprawdę nikt mi nie podskoczy ☺

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 3 czerwca 2018 20:03
3 czerwca 2018 21:03

Niestety potwierdzam opór materii i szereg przeciwności związanych z próbą zostania rolnikiem... Pieniądze wiadomo rzecz nabyta, ale uzyskanie prawa związanego z tym "zawodem" (bo bez niego wiadomo jak można skończyć) to droga bardzo długa i wymagająca szeregu "zaświadczeń".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 3 czerwca 2018 20:01
3 czerwca 2018 21:16

Papież Paweł narzucił Kościołowi rzymskiemu łacińskiemu sprotestantyzowany schizmatycki ryt liturgiczny, co w wielkim stopniu przyczyniło się do tego, że między innymi po Europie mogą szaleć hordy muzułmanów. Chrześcijanie bowiem zostali przez tegoż papieża, jego poprzednika i następców przekonani, że rolą chrześcijan jest żyć w pokoju z niechrześcijańskim otoczeniem. Papież Paweł do stworzenia nowej liturgii zaprosił sześciu pastorów protestanckich. Poza tym bez tej reformy banksterzy nie mogli do końca przeprowadzić rewolucji seksualnej. W efekcie chrześcijańskie narody zostały pół wieku temu obrane z łask, a niemała część tych narodów jeszcze się z tego cieszy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 3 czerwca 2018 21:16
3 czerwca 2018 21:43

Nie zwalajmy na chrześcijaństwo i jego reformy tego, do czego zobowiązani jesteśmy jako ludzie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Wolfram 3 czerwca 2018 20:20
3 czerwca 2018 21:48

Polski urzędnik nie da się łatwo przeprogramować, bo jest członkiem takiego, a nie innego społeczeństwa. Pomocny będzie z natury tylko dla członków własnego klanu.To zabetonowana w genach strategia przetrwania. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 21:53

Tak przy niedzieli niech zrobi sie nieco familijnie w naszym gronie, pozdrawiam z Londynu, po trzecim Paulaner Lager (mieli w ofercie w tym pubie, jedyne normalne piwo ☺), osoba, ktorej ramię na zdjęciu widać, nie zgodziła się na publikację swojej twarzy publicznie, dostosotałem się do życzenia ale pozdrawia równie serdecznie, jak ja

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @Grzeralts 3 czerwca 2018 21:43
3 czerwca 2018 22:02

Nominalni chrześcijanie nie wiedzą, w co wierzą. A wierzą między innymi w sens istnienia takich sowieckich organizacji jak oenzet, która korzysta z tego, że kolejni papieże negują konieczność powszechnego panowania Chrystusa Króla. W wyniku tego nie mogą na świecie istnieć królestwa katolickie, choć istnieją królestwa protestanckie, muzułmańskie i buddyjskie. Za złamanie powyższego zakazu na poziomie państwowym grozi kara śmierci ze strony między innymi władz państwa syjonistycznego, Stanów Zjednoczonych Ameryki i Wielkiej Brytanii.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Grzeralts 3 czerwca 2018 21:57
3 czerwca 2018 22:10

Do spotkania na October Fest, Monachium. Wybieram sie tam od lat. Może kiedyś dojadę, a moze dojedziemy z naszym szefem Coryllusem ... 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Grzeralts 3 czerwca 2018 21:48
3 czerwca 2018 22:18

OK, odpowiem od końca. Urzędnik dostaje instrukcje, których nie ma w genach - i dostaje konkretne i konkretny. Jest bardzo wielu urzędników skorych przychylić nieba bezinteresownie - czy na zasadzie, że co dobre dla gminy dobre dla niego - ale boi się np. prokuratora (wyartykułowane wprost) - więc nie on jest źródłem. Ja jestem już na etapie - w którm urzędnik widzi, że coś jest głupie czy szkodliwe - ale nie może, bo przepis mu zabrania. Przepisu nie ma przecież w genach - nie jest on dyspozycją klanu - tylko produktem uniwersyteckich najczęściej prawników - i to ich uwikłania, najczęściej banalne są problemem. To oni - ludzie podli - każą mu tak postępować - jak jest ludzki, to widzo to, jak nie - solidaryzuje się z silniejszym.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 3 czerwca 2018 21:53
3 czerwca 2018 22:29

To ladnie z Twojej strony...

... ze uszanowales jej zyczenie... milego wieczoru i rowniez serdeczne pozdrowienia dla Was obydwojga. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 21:03
3 czerwca 2018 22:31

Zdobycie uprawnień rolnika (formalnych) to kurs - przy nabyciu ziemi w ANR powiedzią, gdzie można uzupełnić wykształcenie - w ANR są "w temacie" bardzo w porządku - problemem jest spełnienie wymogu bycia rolnikiem "w rozumieniu ustawy" o kształtowaniu ustroju rolnego (5 lat zameldowania w gminie) - która to definicja (niezodna m.in. z prawem unijnym) jest interpretowana rozszerzająco na inne ustawy. Np. taka zagadka - jak spółka jest właścicielem gospodarstwa, to jak wykazać, że zamieszkuje w gminie :) Byt prawny, abstrakcyjny nigdzie nie mieszka - ma siedzibę, ale  nie jest zameldowany. Kto ma wziąć zaświadczenie od sołtysa, że osobiście prowadzi gospodarstwo - prezes?

zaloguj się by móc komentować

Paris @krzysztof-laskowski 3 czerwca 2018 22:02
3 czerwca 2018 22:33

Piekne...

... "nominalni chrzescijanie nie wiedza, w co wierza"... i prawdziwe.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 3 czerwca 2018 22:29
3 czerwca 2018 22:45

Ja również pozdrowienia dla Ciebie, a może jednak zaczniemy przygotowywać ten nasz wypad do Monachium i piszę calkiem poważnie w ten niepoważny wieczór już ☺ i jezeli nie w tym roku, to może na pewno w przyszłym, będzie czas przygotować to, co ty na to i reszta naszego towarzystwa? I będzie nasze spotkanie z Niemcami takie, że ziemia zadrży i moze nawet nasz przewielebny ks.prof.T.Guz będzie z nami, ja nie żartuję bynajmniej w tym momencie, chociaż juz czwarty Paulaner poszedl ...

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @onyx 3 czerwca 2018 22:46
3 czerwca 2018 22:56

No, pal go Sęk. Przynajmniej ma 36 lat. To juz lepiej niz Misiewicz. Bo jesli czlowiek 25- letni pracujacy w aptece w Lomiankach wchodzi do Ministerstwa Obrony Narodowej i do Polskiej Grupy Zbrojeniowej to mozna sie tylko rozesmiac.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 3 czerwca 2018 22:45
3 czerwca 2018 23:07

Coz Ci odpowiedziec...

... szczerze mowiac to - zdecydowanie - preferuje zimna wodke, a piwo jesli juz to tylko z sokiem... a serio - to od jutra przygotowuje sie do operacji zacmy - takze ten rok "wyjazdowo" mam z glowy...

... a przyszly... to sie dopiero okaze, mocno sie to pokickalo.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Szczodrocha33 3 czerwca 2018 22:56
3 czerwca 2018 23:10

Teraz w Polsce to juz tylko coś jest ale tego nie ma, czyli robi się ale to nie ma znaczenia, co.

Ok, ja już jestem, jak wyżej to powiedziałem,  na innej orbicie ☺ ale jednak mimo tego, jestem w temacie.

Róbmy swoje, tutaj w naszym coryllusowym gronie  i wokół nas. Będzie dobrze.

Ja już jadę nad morze, do domu. Właśnie, dom. To nasza ostoja. Byla, jest i musi być. Starajmy się o to.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 czerwca 2018 22:56
3 czerwca 2018 23:26

No, ale jak sie ma  ZNAJOMOSCI  - to jak w piosence...

... wszystko sie zdarzyc moze  !!!

Z tego nowego "wicka" tez mozna sie posmiac... tak samo jak z blogera Magierowskiego, nowego ambasadora w Izraelu... korespAdeta w Berlinie  Cezarego "Trotyl" Gmyza... poslanek sejmowyH  Lichockiej czy  Czerwinskiej... blogera Marczuka "wicka" Rafalskiej...  senatorowa Anders-Costa, bo nie udalo sie wpasowac tej malpy do sejmu...

... oj, dlugo by wymieniac... sFiat  dyploMatolUF  jak sie patrzy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Danae 3 czerwca 2018 21:01
3 czerwca 2018 23:41

Co do Euro to też jestem przeciw - wiem, że Niemcy (biznes) strasznie ciśnie - to jest coś, na czym im szczególnie zależy.

Co do tego zaróżowienia - jak zobaczyłem, kto napisał książkę (wykształecenie) - to byłem pod wrażeniem - bo sam skazany jestem na własne intuicje - i wiedzę z relacji gospodarczych - ale narzędzi do profesjonalnego podejścia nie mam.

To powinna być lektura obowiązkowa dla tych, co decydują, czy cokolwiek mają do powiedzenia " w temacie".

Co do Niemców - to temat rzeka - znam różnych - od zwykłych, po takich z górnej półki - począwszy od tych butnych i zarozumiałych - a skończywszy na ciekawych Polski - i zwyczajnie ludzkich. Pierwsza lekcją, jaką dostałem w temecie niemieckim była ta, bym nie opowiadał abstrakcynych dowcipów - bo nie zrozumieją. Drugą - że dobrze, to jest tak, jak ma być - więc Niemiec nie powie dobrego słowa - a jak będzie źle - to nawet za mało eleganckie buty czy krzywo zawiązany krawat będą problemem. Są jednocześnie nieufni i łatwowierni. Wielu wstydzi się samego faktu, że są Niemcami. Z drugiej strony - jak ktoś głośno sie zachowuje, opowiada sprośne dowcipy - to duża szansa, że to Niemiec.

Temat otwarty - ja mam nieco spaczone spojrzenie - bo nigdy nie miałem respektu w stosunku do obcokrajowców - na mnie drogie prerfumy i ubrania nie działają. Bliska mi osoba pracuje w Niemczech (rodzaj doświadzczenia) - można pozbyć się wszelkich złudzeń co do domniemiania uczciwości, dobrej organizacji czy innych "genetycznych" niemieckich cech. Niemniej faktem jest, że jako gospodarka radzą sobie nieźle - ale tzw. etyka "nie nadąża". W temacie gospodarczym - to jedno z kluczowych pytań, dlaczego jedne przedsiębiorstwa radzą sobie dobrze - i Niemcy są skuteczni - bo rozbierając na czynniki zagadnienie wygląda, że tam żadnej tajemnicy nie ma - trzeba mieć trochę pieniędzy na początek i być konsekwentnym plus wsparcie intelektualne od strony pomysłu/rozwiązań. W szczegółach okazuje się, że głównym konstruktorem bywa Polak, po badania z dziedziny nauk podstawowych jeździ się do Polski - a obrabiarkę numeryczną obsługuje też Polak - bo Niemiec jest za głupi - a jak jest dostatecznie mądry - to jest za drogi. Potrafią to zebrać w sensowną całość - a my - nie. Śmiem twierdzić, że wytłumaczyć (czy usprawiedliwić) tego czynnikami jedynie zewnętrznymi nie da się.

p.s. 

przepraszam, że nie odpowiedziałem w innym wątku jakiś czas temu - ale ja funkcjonuję w warunkach bojowych - nie takich, jak w Afganistanie - niemniej w dosyć ekstremalnych - i czasem coś mi umyka.

zaloguj się by móc komentować

DrWall @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2018 23:45

Jak rozumiem, aktualnie rządzący okażą wdzięczność?

 

https://www.pb.pl/ineco-sener-wskaze-lokalizacje-261011

http://www.tur-info.pl/p/ak_id,24958,,lotnisko_centralne,ineco_sener,konsorcjum,hiszpanii,hiszpanskie,ambasador.html

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @cbrengland 3 czerwca 2018 20:47
3 czerwca 2018 23:51

Nie jestem zawodowym prawnikiem - i mam świadomość swoich braków - tzn. moja wiedza dotyczy wybranych zagadnień, nawet, jak jest ponadprzeciętna - jeżeli to coś, o czym mam pojęcie - to pomogę - jak nie to powiem wprost, że nie dam rady. Musimy poczekać do środy - wcześniej nie mogę.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @telok 3 czerwca 2018 12:52
4 czerwca 2018 00:00

Póki co to jest tak, że traktor powinno trzymać się pod blokiem - a myć w strumieniu - a zameldować fikcyjnie u sąsiadów - chyba, że ktoś kupi nieruchomość  rolną z budynkiem - bo z dużym prawdopodobeństwem legalnie nic nie postawi. Nawet kąt nachylenia dachu sprawdzą - i określą po tym kącie czy to budynek gospodarczy czy mieszkalny. Jak potrzeby prąd - to do zawarcia umowy trzeba mieć pozwolenie na budowę lub niezakwestionowane zgłoszenie. Czasy budowy na dziko i późniejszej legalizacji bezpowrotnie minęły - z faktu, że to wieś nic nie wynika, rygory jak przy budowie wieżowca w centrum Warszawy. Jak jest droga dojazdowa - to też niedobrze - bo się może okazać, że PZP budowa na takim gruncie jest wykluczona.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @qwerty 3 czerwca 2018 20:35
4 czerwca 2018 00:15

Zgadza się - są sytuacje, gdy konfrontacji nie da się uniknąć - ale większość ludzi nie jest przygotowana na wieloletni konflikt - czy mówiąc wprost - na atak. Kolejna prawda jest taka - że przeciwnika działającego w poczuciu siły i bezkarności nie da się przekonać czy nakłonić do ustępstw - trzeba go zniszczyć - ponieważ bydlęta nie mają ani rozumu, ani przyzwoitości. Czasem wystarczy stworzyć zagrożenie dla aktualnej pozycji wroga - byle realne i o większym znaczeniu niż zyski z ataku.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Maryla-Sztajer 3 czerwca 2018 20:46
4 czerwca 2018 00:17

Jak już chyba z Panią kiedyś zamieniłem kilka słów na temat tego, że to wartościowa lektura - przynajmniej tak pamiętam.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Wolfram 3 czerwca 2018 22:18
4 czerwca 2018 06:43

To grube uproszczenie. I w sumie zamazujące prawdę. Urzędnik działa chroniąc siebie i własną rodzinę. Działa logicznie i rozsądnie, bo żyje w kraju gdzie prawo od dziesiątek latu służy do eliminowania niepokornych, procedury do walenia po łbie tych, których nie lubimy, a wszystko razem, żeby mieć pewność, że hak jest na każdego. Nie ma niewinnych. Żeby to zmienić, nie wystarczy zmienić prawa, czy wydać instrukcji. Tu potrzebne jest oprócz tego dziesięć dobrych filmów i seriali, opartych na kilkunastu popularnych czytadłach o dobrym urzędniku, który pomaga bliźnim. Inaczej mówiąc, bez sfery pop, nie ma mowy o zmianie.  

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @krzysztof-laskowski 3 czerwca 2018 22:02
4 czerwca 2018 06:46

Bo to są zwykli poganie. Chodzą do kościoła, bo akurat taki tu obyczaj, a psychika ciągnie każdego do oddawania kultu bóstwu. Chodzilby i do meczetu. Sobór nic w tej kwestii nie zmienił. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 4 czerwca 2018 00:15
4 czerwca 2018 07:30

masz rację i praktyka ją potwierdza

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 3 czerwca 2018 21:00
4 czerwca 2018 07:37

nie jest nonsensem umiejętność zarządzania relacjami np. prozaiczny odbiór korespondencji wywołuje problemy od psychicznych po proceduralne, - zalecenie: odbieramy listy polecone tylko i wyłącznie raz na 10 do 14 dni osobiście na poczcie i nie wierzymy nikomu [bez znaczenia czy awizo jest w skrytce czy go nie ma], dzięki temu mamy czas na życie oraz na delegowanie problemów, wiele osób jest zaszczuwanych instytucjonalnymi atakami korespondencyjnymi, skutkiem jest strach przed listonoszem, wyczekiwanie na listonosza, etc - na końcu depresje/etc; tematyki szkoleń: ponerologia sadownicza, oszustawa sądowe/urzednicze/.., terapie [w tym przez pisanie], .... i nikomu żadne certyfikaty nie są potrzebne - to nie ten świat

zaloguj się by móc komentować

qwerty @telok 3 czerwca 2018 12:52
4 czerwca 2018 07:40

koszty utrzymania snów o dworkach? dworki do konfrontacji nie staną a ich mieszkańcy z kredytami do spłacenia conajwyżej staną po prośbie o zwieszenie egzekucji z nieruchomości

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 3 czerwca 2018 19:08
4 czerwca 2018 07:42

celem nie może byc dworek jako panaceum lecz zdolność do tworzenia kapitału [uogólnionego] i jego ochrony oraz dywersyfikacji zdolności do zarobkowania

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 3 czerwca 2018 13:24
4 czerwca 2018 07:44

skumulowana własność jest najłatwiejszym celem ataku i to każdego, nawet takiego za 100 tys. zł fikcyjnej wierzytelności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 3 czerwca 2018 14:44
4 czerwca 2018 07:46

i co potem? jak już Rosjanie pojmą a Niemcy zrozumieją a neomarksizm pójdzie won... sny, iluzje, ....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 3 czerwca 2018 20:03
4 czerwca 2018 07:47

sekundujemy w tej batalii

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 3 czerwca 2018 21:00
4 czerwca 2018 07:51

mylisz się i to doktrynalnie, każdy może zostać ofiarą i z każdego można zrobić ofiarę, niebezpieczeństwa nieznane to są realne zagrożenia i nawet nie mamy pojęcia jak i kiedy zastukają do naszych drzwi/kieszeni/losów/...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 czerwca 2018 06:46
4 czerwca 2018 08:26

Nie oceniam niczyjej duszy. Oceniam zewnętrzne okoliczności, a te zostały zmienione tak, by miliony ludzi na świecie przestały wierzyć w cokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 4 czerwca 2018 08:26
4 czerwca 2018 08:55

Po prostu dano im możliwość uprawiania innych kultów. Dla mnie nie ma różnicy między poganinem denominacji katolickiej a jakiejkolwiek innej. Natomiast po soborze pogan w Kościele jest procentowo mniej, bo otwarto im drzwi na zewnątrz. Czy przez to zwiększyła się ich liczba ogółem? Wątpię.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 czerwca 2018 08:55
4 czerwca 2018 09:07

Narody kiedyś chrześcijańskie znajdują się na krawędzi zagłady właśnie z powodu tego, że straciły wiarę Boga Prawdziwego.

zaloguj się by móc komentować

JK @Grzeralts 4 czerwca 2018 08:55
4 czerwca 2018 09:10

Przeważnie rocznik statystyczny rozwiewa wątpliwości co do liczebności poszczególnych wyznań i religii.

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-laskowski 4 czerwca 2018 08:26
4 czerwca 2018 09:11

A lepiej by było gdyby wierzyły w co kolwiek?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @JK 4 czerwca 2018 09:11
4 czerwca 2018 09:19

Człowieka wierzącego w fałszywą religię można łatwiej przekonać do prawdy niż człowieka, który nie wierzy w nic.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 4 czerwca 2018 07:44
4 czerwca 2018 10:03

I to jest niestety kolejny etap... Ja o tym wiem kolego, i wiem dlaczego się tym zajmujesz.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 4 czerwca 2018 07:51
4 czerwca 2018 10:12

Dokładnie tak to działa... Najgorszy jest strach i towarzysząca mu podejrzliwość, przeradzające się z czasem wręcz w paranoję... Niektórzy urzędnicy (cały łańcuszek) wyspecjalizowali się w takim urabianiu i robią to celowo. Zapytany dlaczego to robi odpowiada że on tylko wykonuje swoją pracę i nie robi niczego wbrew prawu.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 3 czerwca 2018 22:31
4 czerwca 2018 10:18

Dokładnie o to mi chodzi... Jestem w trakcie robienia takiego kursu więc na bieżąco badam teren i możliwości :)

Jeden z kolegów ze szkolnej ławy "buja" się właśnie z tym zameldowaniem. Jak opowiadał to nie mogliśmy uwierzyć że ktoś w ten sposób przepisy tak skonstruował. Polak Polakowi?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 4 czerwca 2018 10:18
4 czerwca 2018 10:24

I apropos tego kursu, to jest to dobry materiał poglądowy na temat świadomości do czego potrzebna jest ziemia. Część marzy o własności i budowaniu w perspektywie pokoleń (jak najmniej kredytów, zarobieni za granicą), ale są i tacy którzy kalkulują tylko pod dopłaty - wyrwać jak najwięcej a potem ewentualnie sprzedać

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 3 czerwca 2018 23:41
4 czerwca 2018 10:32

To samo o Niemcach wiem z mojego źródła osobowego... Oni potrafią zmotywować do pracy bo mają środki, i potrafią zorganizować robotę, ale tylkonpoprzez dobór odpowiednich ludzi bo naprawdę nic (albo prawie nic) nie potrafią sami zrobić... Taka rasa Panów z kupą forsy do wydania, więc jak ktoś jest fachowcem to będzie miał u nich dobrze i nigdy złego słowa nie usłyszy (publicznie/oficjalnie)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 4 czerwca 2018 09:07
4 czerwca 2018 11:55

Ale straciły ją wieki całe przed VS.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 4 czerwca 2018 11:55
4 czerwca 2018 12:06

To nie jest przesłanka, by likwidować skuteczne narzędzia walki duchowej.

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2018 14:31

"... My zaś aż przebieramy nogami, żeby nam ktoś dał szansę uczestniczenia w tworzeniu nowego ładu. I proszę, od razu tę szansę dostajemy – Polska będzie specjalną strefą ekonomiczną. ..." - przepraszam, że o to zapytam, ale być może nie jest to pytanie aż tak naganne :

Czy w czasach I RP nie byliśmy aby także _przede_wszystkim_ "specjalną strefą ekonomiczną", w tym senie, że byliśmy gł. zapleczem surowcowym (zboże, "czerwiec", wołowinka, sól, potaż, nieprzetworzona stal ... ), przy czym gł. beneficjentem często były "podmioty obce", np. kupcy niderlandzcy albo Żydzi (obojętne, w sumie, czy tutejsi czy nie-tutejsi Żydzi ...)? I tak jak wtedy naszą "strefę" zwinięto, tak i teraz możemy łatwo zostać zwinięci. No, ale może chociaż przez czas jakiś bedziemy się "po sarmacku radować", :-) ? 

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @PiotrKozaczewski 4 czerwca 2018 14:31
4 czerwca 2018 14:40

... ewentualnym problemem może być udział "mniej wartościowej ludności tubylczej" w zyskach ze strefy.

W związku z tym kolejne pytanie:
Jaki był udział w zyskach ze "strefy",  zbioru "szlachta + chłopi" w porównaniu do "zbioru lokalni menedżerowie + lokalni robotnicy"? 

Może po prostu ziemianie pełnili w stosunku do swoich chłopów z jednej strony,
a zagranicznych / żydowskich kompanii handlowych z drugiej strony,
, rolę, de facto, "lokalnych menedżerów"?
Ten dostęp do "zachodniego" kredytu, do "zachodnich" dóbr konsumpcyjnych ...

Coś w tym stylu sugeruje prof. Jan Sowa w książce "Fantomowe ciało króla".

Jeśli nie dostrzegłem różnic, być może oczywistych, to na czym one, w największym skrócie, polegają?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @OdysSynLaertesa 4 czerwca 2018 10:32
4 czerwca 2018 14:45

...potrafią zorganizować robotę, ale tylkonpoprzez dobór odpowiednich ludzi bo naprawdę nic (albo prawie nic) nie potrafią sami zrobić... Taka rasa Panów z kupą forsy do wydania ...

Potrafią też solidnie spieprzyć. Na ten przykład wielki projekt nowego lotniska w Berlinie BBA. Planowane otwarcie 2011, obecnie planowany start to 2019/2020. Miliardy w żelazo i beton. I w rozkusz. Lepkie dłonie są wszędzie. Patronat polityki wydaje martwy płód.

Dokuczający brak kasy doprowadził do pogoni za dłużnikami. Znana była sprawa producenta kiełbasek z Bawarii, Ulricha „Uli“ Hoeneßa. Za zaległe 28,5 milonów (wraz z procentami od sumy właściwej) podatków skazany został na 3,5 lat pierdla. Prokurator wnosił o 5 lat i 6 miesięcy.

Żyjemy w czasach zmian klimatycznych. W USA gonią gościa z Hoolywood za #metoo#.

W Berlinie gonią, znaczy się pod pręgierz publiczny wystawiają w MSM obywatela wielu państwowości, żywą skamielinę mijającego stulecia Artura "Atze" Braunera. "Atze", taką kumplowską ksywę ma Artur w belińskiej high society, jest na bakier z fiskusem od lat '80. Był z bankami też ale sprzedał sporo kamienic, zaległości uregulował. Państwo niemieckie, reprezentowane przez Berlin, miejsce zamieszkania "Atze", dostało zaległe miliony. Mowa jest o 35 milionach z 73. Ale chce wyrwać jeszcze okrągłe 38 milionów [tzw. Säumnisgebühren czyli konwencjonalne opłaty za zaległości finansowe]. Podatnik Artur Brauner staje okoniem.

Ze względu na podeszły wiek, 99 lat, powinno to 'bogate i butne' niemieckie państwo "Atze" odpuścić czy nie?

Producenta Artura Braunera zna Łódz, zna pani Agnieszka, znał pan Andrzej i Winnetou...

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @Danae 4 czerwca 2018 14:35
4 czerwca 2018 14:46

"... Co do talentów indywidualnych ..." - w stosunku do ludzi z tzw. Zachodu zauważyłem, przez lat nieomal 30: 1/ nie gorsze od "tamtych" umiejetności udzielenia odpowiedzi na pytanie "jak", w sensie "jak coś zrobić" 2/ znacznie gorsze od "tamtych" umiejętności udzielenia odpowiedzi na pytanie "co", czyli np. co w danej sytuacji zrobić, co powiniem "umieć" dany program, czy co powinien zawierać dany produkt. Hitoteza: jednak znacznie gorsze u nas komponenty humanistyczne wykształcenia, gorsze rozumienie świata i jego procesów, ludzi i ich potrzeb ... 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @saturn-9 4 czerwca 2018 14:45
4 czerwca 2018 15:50

No tak... Odwieczny konflikt państwo-obywatel. 

Jedną z atrakcji na pikniku z okazji dnia dziecka (u premiera) było stoisko/punkt nauki przedsiębiorczości. Dzieci za pomocą fikcyjnej waluty dokonywały zakupów w "sklepie", i były uczone że "biało czerwoni biorą paragony"

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat dookoła! Wszystkim najmłodszym i trochę starszym dzieciom życzę jak najwięcej uśmiechu na co dzień, serc wypełnionych miłością i radosnych przeżyć, które pozostaną w Was na zawsze!" Mateusz Morawiecki 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Danae 5 czerwca 2018 09:21
5 czerwca 2018 09:29

Ten szok bywa zabawny, ale niemal natychmiast uruchamia się u nich "mechanizm obronny" w postaci poczucia wyższości. Z samej miny to widać - wydęte w pogardzie usta, a są i tacy co potrafią wprost "a kto Panu pozwolił pytać?". Widać że większość przywykła do posłuszeństwa ze strony obywateli, a przecież tego nie uczą w żadnej szkole... Dehumanizacja.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @qwerty 4 czerwca 2018 07:44
5 czerwca 2018 10:18

" skumulowana własność jest najłatwiejszym celem ataku i to każdego, nawet takiego za 100 tys. zł fikcyjnej wierzytelności "

To jest podstawowa prawda, którą mało kto uwzględnia w swoich planach i strategiach życiowych. Właśność (ziemia, kamienice, dworki) to jest nagroda za dobrą pracę, prawidłowo postawione cele i podjęte decyzje, a nie warunek sukcesu. Pewien mój znajomy kiedyś powiedział mi że może wszystko co ma oddać biednym, a za rok wszystko to co rozdał będzie miał spowrotem.

 

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @qwerty 4 czerwca 2018 07:46
5 czerwca 2018 10:30

"i co potem?" - Z radością i z nieprzymuszonej woli staną się Polakami :)

Bycie Niemcem, albo Rosjaninem to straszna pułapka.

Ostatnio na TT pewien Rosjanin, nota bene wychowany w pogardzie do Polski "bo w tej małej Polsce poza odrobiną bagien i piasków nie ma przecież nic" zapytał mnie z dziecięca szczerością dlaczego co czwarty Rosjanin jest z pochodzenia Polakiem?

Myślę że oni na prawdę mają z tym problem i ktoś musi im to wytłumaczyć. A kto to może zrobić jesli nie my?

Odpowiedziałem że nie co czwarty  Rosjanin, a co drugi jest Polakiem bo ma haplogrupę R1a1.  A dlaczego tak jest to musi postudiować historię. Tyle że u nich nie ma prawdziwej historii. Jest za to na nią zapotrzebowanie.

 

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @qwerty 4 czerwca 2018 07:51
5 czerwca 2018 10:45

A propos realnych ale nieznanych niebezpieczeństw. Niedawno obok nas wprowadziła się rodzina z dwojką ślicznych dzieci. Wyglądają na szczęśliwych i niepokaleczonych jeszcze przez los. Całkiem jak my przed 5cioma laty. Dzieci są mądre zadbane i ufne wobec ludzi. Moje dzieci zaprzyjażniły się z nimi i wspólnie bawią się przed blokiem. Ja wiem jakie zagrożenia czychają na takie dzieci i wiem już jak się przed tym bronić. Kilka razy już przyłapałem znanych mi z sądu krzywoprzysięzców na "niezdrowym" obserwowaniu tej rodziny. jak nic coś knują. Trzeba by zafundować jakieś szkolenie tym ludziom bo w końcu padną ofiarą wampirów. Tyle że ja nie wiem jak z nimi zagadać. Jak wytłumaczyć, że istnieje realne niebezpieczeństwo, nawet dla życia każdego z członków tej rodziny. Przecież jak im to powiem to tylko popukają się w głowę...

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @krzysztof-laskowski 4 czerwca 2018 09:07
5 czerwca 2018 10:57

Istnieją narody niegdyś chrześcijańskie które właśnie rozkwitają jak na przykład Turcy czy Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @OdysSynLaertesa 4 czerwca 2018 10:12
5 czerwca 2018 11:05

To jest typowe zachowanie w cywilizacji bizantyńskiej. Zderzenie się jej z Cywilizacją Łacińską które własnie obserwujemy na własnym podwórku powoduje katastrofę humanitarną. Islam lepiej sobie radzi z utrzymaniem równowagi w relacjach z bizantynizmem dlatego ma przewagę nad wszystkimi odłamami chrześcijaństwa i z czasem liczba jego wyznawców wzrasta a chrześcijan maleje. W Syrii trwał ten proces jakieś 800lat i właśnie dobiega końca.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 5 czerwca 2018 10:45
5 czerwca 2018 21:12

takie zagadnienia musza byc formułowane quasinaukowo i nie może być 'podającym' bohater takich zdarzeń, ponieważ ma zakłóconą obserwację ale forma raportu uogolniającego problem z odniesieniem do konkretnych i udokumetowanych zadrzeń - to tak

zaloguj się by móc komentować

malwina @Danae 3 czerwca 2018 21:01
7 czerwca 2018 09:00

"BTW. Udowodniono ponad wszelką wątpliwość, że genetycznie (etnicznie) Polacy (Polki) i Niemcy to inna bajka. Z drugiej strony, im dłużej przyglądam się tej nieszczęsnej nacji, tym bardziej widzę, że - pomimo niezwykłego talentu organizacyjnego i inżynierskiego - ich patologie i ułomności psychologiczne wiodą ich coraz bardziej ku schyłkowi."

 

ten organizacyjny diament jest oszlifowany na wszystkie strony dlatego, ze to jedyna rzecz jaka Niemcy potrafia. w duszy niemieckiej nerwy odpowiedzialne za polaczenia mozgu z sercem zdaja sie nie miec koncowek. to narod autystykow. stad ich projekty meta, w skali mikro i makro, koncza sie wczesniej lub pozniej ale jednak kleska. oni kompletnie nie czuja ludzi.

z nikim tak dobrze mi sie nie pracuje jak z Niemcami i z nikim tak sie przy stole (bo o parkiecie do tanca w ogole mowy nie ma) nie nudze jak z Niemcami.

Niemcy doskonale zdaja sobie z tego sprawe i dlatego sa niezwykle uprzejmi na plaszczyznie savoir-vivre, oraz w propagandzie. jakze charakterystyczne jest ich samoodkrywanie sie w tejze: przeciez to wlasnie Niemcy jak nikt inny w Europie potrzebuja ...opieki. To wlasnie Niemcy "nie umieja sie rzadzic" - gdyby to potrafili, nie musieliby sie "trzymac za twarz" (by Braun), to wlasnie oni musza miec mocna motywacje do pracy, to wlasnie okradaja wszystkich dookola w majestacie prawa...

wszystkich jak leci, bo pozycja podnozka nie jest specjalnocia li tylko POst Polakow...

 

 

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @malwina 7 czerwca 2018 09:00
7 czerwca 2018 13:10

"... z nikim tak dobrze mi sie nie pracuje jak z Niemcami ..." - gdy byłem zatrudniony w pewnej szwajcarskiej korporacji, miałem mozliwość współpracować i z Niemcami, i z Bawarczykami (podkreślającymi to i swoją pobłażliwą niechęć wzgledem Prusaków), i Szwajcarami itd. Najlepiej pracowało mi się z Włochami, z naszej filii w Mediolanie. Kompetentni, uporządkowani, bardzo zyczliwi. Co do kompetencji zawodowej i uporządkowania Niemców - bywało róznie. Do niemieckojęzycznych Szwajcarów zazwyczaj nie mieli podskoku. Przy czym Szwajcarzy byli, generalnie, bardziej życzliwi.

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @Danae 5 czerwca 2018 09:21
7 czerwca 2018 16:21

Nie wiem, czy komuna, albo czy tylko komuna? Może, po prostu, w ramach "miedzynarodowego podziału pracy" przypisuje nam sie rolę szeregowców i podoficerów, natomiast role oficerów - juz niekoniecznie. W takiej sytuacji, wiedza humanistyczna, potrzebna np. do wymyslania nowych produktów - byłaby nam zbędna. Projekt przyjedzie z Zachodu, my musimy, co najwyżej dopracować szczegóły konstrukcji/technologii/serwisowania. Może to o to chodzi?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 7 czerwca 2018 17:18
7 czerwca 2018 17:22

Może to być. Pociąg do autodestrukcji mają ewidentny, przynajmniej ci zachodni.

zaloguj się by móc komentować

malwina @Danae 7 czerwca 2018 17:18
7 czerwca 2018 21:06

o tych autystykach to nie byla obelga. to fakt. 

no a nad tymi pracuja sztaby psychologow/psychiatrow. i to nie po to by ich wyleczyc, ale ...przystosowac jako tako do zycia w spoleczenstwie. powtarzam: Niemcy potrzebuja opieki.

co do ich odkupienia za przewiny - dwie rzeczy.

w mikro: po tym jak w grudniu 2016r. Polak zapobiegl wiekszym rozmiarom katastrofy w Berlinie, kilkunastu Berlinczykow zlozylo w odpowiednim urzedzie prosbe o wystawienie Polskiemu kierowcy pomnika.

odp: Nein.

makro: od kilku miesiecy Polacy sa atakowani. i jak kilkadziesiat lat temu "Niemiec stal z boku i patrzyl".

tyle w temacie.

pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

malwina @Danae 7 czerwca 2018 21:31
8 czerwca 2018 10:00

zaiste: nigdy nie zapomne teczy nad Auschwitz, kiedy akurat przemawial tam Benedetto.

i nic.

No ale Pan Jezus ostrzegal: "Jesli Mojzesza i Prorokow nie sluchaja, to chocby kto z martwych powstal, nie uwierza".

 

zaloguj się by móc komentować

PiotrKozaczewski @Danae 7 czerwca 2018 21:31
9 czerwca 2018 17:20

Bo B16 to był Bawarczyk, a w Bawarii, zwłaszcza Górnej, po paru piwach, to za "du Preusse" można w dziób dostać, :-).

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować