-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O powadze instytucji państwowych

Słuchałem sobie wczoraj podcastu pewnego popularnego youtubera. W pewnym momencie pan ten wyłożył prawdę tak oczywistą, że aż się wyprostowałem. I zdziwiłem do tego, że nikt wcześniej tego tak nie ujął. Oto najważniejszą sprawą jest dla nas dziś zachowanie powagi sejmu. Bo raz zdewastowana powaga sejmu nie daje się łatwo odbudować, a przykłady z przeszłości uczą, że nie daje się ona odbudować nigdy. Po czym człowiek ten dokładnie wskazał, w jakim momencie zniszczono powagę parlamentu włoskiego. Było to w chwili kiedy zasiała w nim Cicciollina. Wszyscy lub prawie wszyscy to pamiętamy, było wesoło i nikt się za bardzo tym nie przejmował. Ja zaś nawet pamiętam wypowiedź jednego z polityków, którą przeczytałem gdzieś w gazecie, że lepsza ku…wa w parlamencie niż poseł złodziej. Takie i podobne opinie spowodowały, że mamy dziś w Italii to co mamy, czyli państwo w rozkładzie, które usiłuje ocaleć wybierając na premiera kobietę…Bo mężczyźni albo latają za dziwkami, albo kradną.

Czy uda się ocalić powagę naszego sejmu? Tego nie wiem. Wpisy pod moim wczorajszym tekstem na fejsbuku wskazują, że będzie to trudne, albowiem poseł od gaśnicy zahipnotyzował ludzi zrzutką, którą urządził po swoim evencie i oni już nic innego nie widzą poza wyświetlającymi się na tej zrzutce cyframi. Przy tym tradycyjnie domagają się ode mnie, żebym ich szanował i pisał „Pan” wielką literą kiedy się do nich zwracam, a także bym pozwolił na pluralizm dyskusji. Oczywiście nie wyszedłem naprzeciw tym oczekiwaniom. Od czasów kiedy poseł Mikke miał jeszcze resztki włosów i zasiadał w sejmie wygłaszając tam różne brednie minęło trochę czasu i w zasadzie przez ten czas udawało się obronić powagę zgromadzenia mimo tego, że zasiadali tam ludzie tak zdeprawowani jak Leszek Miler. Ostatnie wybory to kontrofensywa szaleństwa, czyli atak konferansjerów. Tak to trzeba określić. Publiczność zaś, wychowana na podcastach, nie ogląda się już na nic poza wynikami zrzutek. A czyni tak, bowiem uważa, że podobne sukcesy mogą też być jej udziałem, wystarczy, że stanie po właściwej stronie. A która to jest ta właściwa? No ta, co się posługuje zgrywą w sposób sprawniejszy. Czyli strona pana posła strażaka i strona marszałka brzuchomówcy. I to właśnie jest powtórzenie przypadku Ilony Staller. Nie łudźcie się, że u nas degradacja będzie przebiegała tak wolno, jak w Italii. Będzie na odwrót, sprawy potoczą się błyskawicznie, a ulubiony strażak wszystkich Polaków, kiedy zrobi to, do czego został powołany, zniknie, jak sen jaki złoty i nawet się nie zorientujecie kiedy to się stanie. No, ale żeby nie wskazywać jednego tylko winnego, czy też dwóch, bo wyczyny marszałka brzuchomówcy są równie spektakularne, choć mniej widowiskowe, trzeba by pokazać jakie jeszcze instytucje państwowe dalekie są od powagi, a co za tym idzie znajdują się blisko ostatecznego upadku.

Ja może, jako obserwator twittera, wskażę na rzeczy, które mnie ostatnio tam najbardziej zszokowały. Oto kilka razy prof. Cenckiewicz wyzwał człowieka nazwiskiem Kosiniak-Kamysz, odgrywającego w sejmie rolę Pimpusia Sadełko, do porzucenia służby u Tuska. Powoływał się przy tym nasz dobry profesor na rzekomą propaństwowość Pimpusia i jego zdrowy kręgosłup moralny. W porównaniu, rzecz jasna, do innych kręgosłupów osób tworzących obecną koalicję. Przypomnę, że prof. Cenckiewicz jest jedną z głównych postaci serialu „Reset”, które demaskują w tym serialu zdradę i zaprzaństwo funkcjonariuszy państwowych. No i wzywa tego Pimpusia i wzywa…ze trzy razy go wezwał…aż tu dziś zaglądam na ten twitter, a tam piszą, że stryj Kosiniaka-Pimpusia to człowiek odpowiedzialny za wysłanie prezydenckiego samolotu na przegląd do Rosji. Tego samolotu, co to wiecie…Jak na człowieka, który ze wszystkich sił stara się robić na publiczności wrażenie zorientowanego we każdej kwestii, prof. Cenckiewicz wykazał się w przypadku Kosiniaka-Sadełko zaskakującą ignorancją. Dlaczego jego akurat wytypował na państwowca? Może dlatego, że Sadełko objął szefostwo MON? No, ale to chyba – zważywszy na tego stryja – powinno w głowie profesora zapalić wszystkie ostrzegawcze lampki i wywołać efekt odwrotny – wskazanie go jako najważniejszego zagrożenia dla państwa, wilka w owczej skórze, Pimpusia-Godzilli, niszczyciela światów i powagi instytucji państwowych?! Nie? Źle myślę?

Trwa zajazd kaowców na TVP i ja się tym przejmuje bardzo, szczególnie, że wczoraj dzień cały Tomasz Łysiak i inni współpracujący z TVP Info twórcy lamentowali iż archiwum TVP Info zostało skasowane. To jest coś nieprawdopodobnego…na takie rzeczy nie poważył się do tej pory nikt…a zaraz, przepraszam…poważył się wcześniej Tusk, sprzedając Polskie Nagrania za dwajścia złotych jakimś żulom. Dziś już nawet nie o sprzedaż chodzi, ale o zniszczenie. Ten przypadek jasno wskazuje co się stanie z innymi archiwami, na przykład IPN, kiedy tamci utrzymają się przy władzy. Żarty się skończyły, bo gdzie się jeden z drugim twórca odwoła, jak się okaże, że pieczołowicie archiwizowana na nośnikach elektronicznych twórczość jego została wypimpusiowana i wysadełkowana w sam środek kosmosu, z którego przybyła na ziemie Godzilla? Na milicję pójdzie? Do dyżurnego kaowca Sienkiewicza? A przypominam, że są jeszcze muzea, a w nich różne zbiory, które też mają swoją wagę i rynkową wartość. I być może kaowcy już ją przeliczają na flaszki Jasia Wędrowniczka.

Żeby nie było za słodko - przeżyłem wczoraj jeszcze jeden poważny szok, z którego nie mogę się otrząsnąć. Widzimy co się dzieje w TVP, nasi powołali na prezesa jakiegoś pana, bo Chuligan Literacki zdecydował się wreszcie ustąpić ze stanowiska i odejść do jakiejś pustelni, gdzie wygląda z tą brodą znacznie stosowniej. Na jego miejsce powołano człowieka, który w pierwszym ujęciu zrobił na mnie wrażenie starego ubeka, co się, pardąsik, nie opieprza. Potem jednak zobaczyłem inne jego zdjęcia i na nich już wyglądał jak Ciocia Chrum Chrum ze sławnej bajki o Misiu Uszatku. Pod wieczór więc nasi zdjęli go ze stanowiska i powołali kogoś innego – Michała Adamczyka. Było to słuszne, albowiem temu poprzedniemu ktoś wytknął, że zapisał się do PZPR w latach siedemdziesiątych jeszcze. No, tak – myślę sobie – to lepiej, żeby go wycofać. O tym Adamczyku godajom co prawda, że naprał kochanicę czy też małżonkę po ust koralach, ale przecież od tego czasu już się uspokoił i nikogo bił nie będzie, a w starciu z kaowcami temperament może być nawet zaletą. No i wtedy właśnie coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić kto zasiada w Radzie Mediów Narodowych…Zamarłem. Otóż jedną z czterech osób tworzących te radę jest Robert Kwiatkowski. Ten sam Robert Kwiatkowski, który w każdym programie publicystycznym walił w rząd Morawieckiego ile wlazło, wymądrzał się, okazywał lekceważenie i chamstwo wręcz wobec posłów i posłanek PiS. Był przy tym prostacki i bardzo wulgarny, a z przeszłości pamiętamy go ze sławnego sms-a, którego wysłał doń kolega, gdzie każdy wie co było napisane. Przepraszam, ale co tego człowieka łączy z partią, na którą głosujemy i dlaczego zajmuje on miejsce w Radzie Mediów Narodowych? Ktoś to może wyjaśnić? Chodzi bowiem o powagę instytucji państwowych, którą naruszają nieodpowiedzialni posłowie latający po sejmie z gaśnicą. Jakie są powody, że prócz Joanny Lichockiej w RMD siedzi ten pan? Ktoś mi to może wyjaśnić zanim redaktor Sakiewicz poderwie wszystkich do insurekcji i zanim zaczniemy wspólnie śpiewać – hej chłopcy wraz nad nami orzeł biały?

Musiałem znów ogłosić promocję, albowiem mój syn miał wypadek. Jakaś Ukrainka skasowała mu auto. Trzeba to naprawić, czym prędzej, a nie wiadomo kiedy ubezpieczalnia wyceni szkodę i wypłaci pieniądze, a także ile tych pieniędzy będzie. Tak więc zostałem zmuszony do obniżenia ceny książek drogich. Jeden tytuł już się wyprzedał, więc dołączam kolejny.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/handel-wolami-w-polsce/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/



tagi: telewizja  państwo  sejm  koalicja  instytucje  powaga  konferansjerka  rada mediów narodowych 

gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 07:29
127     5625    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 09:19

Z sejmem jest jak z kryzysem, nie można wszystkich i zawsze gnębić i trzymać w tymże kryzysie.

Podobnie jak w sejmie nie można gnębić spokojnych wyborców Donaldem Hitlerowcem, Szymonem Prestidigitatoren, Grzegorzem Gaśnicą czy wreszcie Włodziem Sadełko.

Bo się największe ciamajdy, cholera ogarną i WSZYSCY zauważą, że to szoł ... i CaŁa Prawda CaŁą Dobę ... coś jak jakieś Reality Szoł ... w telewizji co jej robią darmową reklamę. Na koszt oglądających.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 10:30

" I zdziwiłem do tego, że nikt wcześniej tego tak nie ujął. Oto najważniejszą sprawą jest dla nas dziś zachowanie powagi sejmu. Bo raz zdewastowana powaga sejmu nie daje się łatwo odbudować, a przykłady z przeszłości uczą, że nie daje się ona odbudować nigdy."

No jak to nikt, Orjan jeszcze przed wyborami pisał tu niemal dzień w dzień o tym, że tzw. "demokratyczna opozycja" widząc że nie ma żadnej mocy do budowania władzy idzie na to żeby "przynajmniej" zniszczyć powagę Państwa Polskiego poprzez proponowanie na stanowiska i posłów manekinów i najbardziej odjechanych pokemonów.
Teraz po wyborach widzimy, że to nie dlatego plat-fuszerka(coyright by Orjan) pchała tych pokemonów bo wiedziała, że nie utworzy rządu, ale dlatego, że właśnie wiedziała iż większość zdobędzie, a plan był taki żeby zniszczyć powagę państwa i przywrócić w ludziach to przekonanie wyrażone w tekście: "wszyscy politycy do złodzieje, a tenkraj to złomowisko". Bo jak ludzie znowu zaczną tak traktować państwo, to kiedy to państwo będzie się rozmontowywać, nawet nie pisną, a wręcz będą robić z siebie "niezależnych myślicieli", którzy już dawno to przewidzieli.
Już teraz słucham takich opinii wśród ludzi kiedy mówi się, że ci zaczynają niszczyć państwo, że "tamci poprzedni też nie byli lepsi, a TVP to była tuba propagandowa" - innymi słowy czytaj - "wszyscy politycy to złodzieje i już dobrze że tenkraju nie będzie bo tylko problemy z nim były".

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 10:31

Wydaje mi się, że powaga sejmu już została zdewastowana.  Jachira, Franek, Hołownia, Braun, modlący się żydzi, ale to pikuś wobec kuriozum w postaci ministrów, którzy jednocześnie są posłami, czyli brak rozdziału między władzą ustawodawczą a wykonawczą. W warunkach, gdy rząd ma inicjatywę ustawodawczą, to w sumie sejm i 460 posłów jest niepotrzebnych, bo to tylko taka ładna dekoracja.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 10:33

Jesteśmy jednym z elementów "intensywnego dialogu" służb różnych. Warto zwrócić uwagę na ostatnie silne argumenty w postaci rakiet samosterujacych, które dość ostro potraktowały flotę czarnomorską. Ten "dialog" miał także rezonans w na naszym podwórku w neo DTV w postaci informacji o nagłej reaktywacji Nawalnego, który bardzo żywotny ale bardzo cierpiący przeniesiony został gdzieś w dalekie zimne rejony aby nic złego go nie spotkało... Jeżeli przyjąć analogię do Lenina który został kiedyś zapakowany przez Niemców w wygodny wagon i podesłany do Rosji to można wyciągnąć jakieś wnioski ale jak to bywa w tych "dialogach" spekulacje są obarczone dużym ryzykiem błędu. Jednakże znaki są....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 27 grudnia 2023 10:30
27 grudnia 2023 10:43

Okay, ale o to Cicciolinę mi chodziło

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 27 grudnia 2023 10:31
27 grudnia 2023 10:43

A będzie gorzej, bo nasi już zaczynają nucić - siekiera, motyka, bimber, szklanka...

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 grudnia 2023 10:43
27 grudnia 2023 11:02

Przepraszam,ale w którymś momencie było pisane o "powadze"w parlamentach o zjawisku Cicioliny.Nie mogę tego odszukać,ale tych "powag" i dewastacji w parlamentach jest ostatnio skolko ugodno. To jakieś szaleństwo ogarnia Europę...dodać należy jeszcze autentyczne bójki w parlamentach co bardziej krewkich parlamentarzystów. A w Polsce?...coraz bardziej gorszące sceny,brakuje tylko  NOWEJ pary prezydenckiej pana Biedronia i Śmiszka jako mąż i żona pełniącej zaszczytną funkcję.... gorzko....

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 11:21

Dwa szybkie liscie w baniak potrafia uczynic cuda - sformatowac dysk i namagnesowac busole. Niestety czas kiedy mozna bylo to poustawiac w prosty sposob bezpowrotnie minal.

Ten paszczur jest juz druga kadencje w sejmie - https://www.facebook.com/100076524886355/videos/398497992745088

i wyglada na to, ze teraz trzeba juz miotaczy ognia i granatow, zeby ten smietnik posprzatac.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 27 grudnia 2023 11:21
27 grudnia 2023 11:29

O Matko Jedyna Valserze...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @valser 27 grudnia 2023 11:21
27 grudnia 2023 11:38

Jej zachowanie źle świadczy o niej a to że ktoś na nią głosował-jeszcze gorzej o tych co na nią głosowali . To jest tragedia,te głupie barany pchające się do rzeźni.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 14:21

RP i powaga instytucji państwowych? Przecież wypełniaczem są 'prawnicy' wszelkiej maści. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 14:34

"No i wtedy właśnie coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić kto zasiada w Radzie Mediów Narodowych…Zamarłem. Otóż jedną z czterech osób tworzących te radę jest Robert Kwiatkowski."

 

To w ramach pluralizmu.

I tak dobrze że Niesiołowskiego tam nie wsadzili.

Może dlatego że on nie dziennikarz, tylko się z zawodu owadami zajmuje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 14:55

Zresztą, to nie ma znaczenia czy jest czy nie ma powagi instytucji państwowych.

Skoro nikt nie wie i nikogo nie interesuje po co jest w ogóle Polska.

Takie pytanie zadano niegdyś na spotkaniu znanemu patriocie, profesorowi Andrzejowi Nowakowi.

Patriota profesor Nowak mówił płomiennie i wzruszająco o ojczyżnie, a gdy zadano mu w końcu to pytanie,

trochę stęknął, zdobył się na wysiłek myślowy, i w końcu objawił wszystkim prawdę, która przyniosła

zebranym ulgę zapewne:

"Polska jest po to......żeby była"

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 16:20

Koalicji Tuska nie zależy na powadze sejmu, oni maja do wykonania inne zadania. Tusk, Hołownia, Kosiniak i Czarzasty potwierdzili swoją lojalność i podległość składając hołdy Wałęsie i Kwaśniewskiemu w czasie obrad sejmu. Cenckiewicz udaje, że nie wie, że Kosiniak tkwi w peerelowskim układzie po same uszy. Po expose Tuska, jeden z posłów powiedział, że nie ma pytań, nie ma oczekiwań i nie spodziewa się niczego dobrego po rządzie. Miał rację.

zaloguj się by móc komentować

MZ @valser 27 grudnia 2023 11:21
27 grudnia 2023 16:22

A kto to jest ta kobieta?

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 16:27

A dlaczego czepiać się L.Millera,przecież to pupil Amerykanów.

zaloguj się by móc komentować

valser @MZ 27 grudnia 2023 16:22
27 grudnia 2023 16:34

chleb i sol "tej ziemi". poslanka na sejm. https://pl.wikipedia.org/wiki/Magdalena_Filiks

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 27 grudnia 2023 11:21
27 grudnia 2023 16:42

"Ten paszczur jest juz druga kadencje w sejmie - https://www.facebook.com/100076524886355/videos/398497992745088"

Chyba można by odświeżyć znane powiedzenie:

nie piłuj ryja!

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 16:43

<<<Przepraszam, ale co tego człowieka łączy z partią, na którą głosujemy i dlaczego zajmuje on miejsce w Radzie Mediów Narodowych?>>>

Łącznikiem jest treść wspomnianego w felietonie sms'a. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stachu 27 grudnia 2023 16:20
27 grudnia 2023 16:46

"Cenckiewicz udaje, że nie wie, że Kosiniak tkwi w peerelowskim układzie po same uszy."

Pewnie tkwi.

A w PiS ilu byłych pezetpeerowców?

Zatrzęsienie

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 16:42
27 grudnia 2023 16:55

Z takim scierwem to juz nie ma o czym gadac.

A to jest moj ulubiony teledysk Franka Sinatry.

https://www.youtube.com/watch?v=_2un1aU7mT0

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 16:46
27 grudnia 2023 18:01

problemem Państwa są wojenki i mity, ten nie byl w pzprze to uczciwy patriota a że głupek i zlodziej? no nie o to chodzi. gdyby kazać wszystkim tym patriotom aby odcięli się od znajomych, czlonków rodzin, etc jako czlonków pzpr/zms/etc to za godzinę nie byłoby na scenie politycznej nikogo z patriotów. Macierewiczowi raport o likwidacji WSI pisali byli sbcy najęci przez nową Polskę do aparatu skarbowego. I trzeba być kretynem aby tak postrzegać byt i funkcjonowanie Państwa. Obłąkane wizje państwowości i scenografie dla frajerów to jest istota życia publicznego w RP.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 27 grudnia 2023 18:01
27 grudnia 2023 18:25

Tak,...

...  to  jest  oblakanie  i  WYLATOWO  !!!

 

Piszesz,  Qwerty,  masz...

...  wlasnie  przed  chwila  telewizor  francuski  zapodal,  ze  ,,walnal  w  kalendarz,,  taki  dety  MIT,...  jeden  z  wiekszych  OBLAKANCOW  i  SATANISTOW,  tj.  ,,tFUrca  zdyHajoNcej  Lunji  eLropejskiej,,  Jacques`a  Delors...

...  caly  telewizor  francuski  ,,wyje  S  bUlO  i  roSpaczy,,.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 16:46
27 grudnia 2023 18:52

Czyli wybory są zawsze przegrane, więc lepiej nie chodzić.

zaloguj się by móc komentować

valser @valser 27 grudnia 2023 16:55
27 grudnia 2023 19:10

Jest jeszcze gorzej. Okazalo sie, ze to nie Sinatra, tylko jednooki murzyn, ktory jest Zydem.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 14:55
27 grudnia 2023 19:46

Pewnie każde dziecko się domyśla, że Polska jest, bo Pan Bóg jej chce (przyczyna), po wtóre: Polska jest, aby przez Pana Boga została zbawiona (cel).

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 19:46
27 grudnia 2023 20:55

dla nas jest to forma czyśćca na tym padole.

zaloguj się by móc komentować

klon @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 19:46
27 grudnia 2023 21:28

Trudno mi ogarnąć, jak byt złożony z wielu milionów jednostek będzie zbawiony? Nie rozumiem...

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @qwerty 27 grudnia 2023 20:55
27 grudnia 2023 21:32

Dobrze jest, jak ktoś swoje życie na ziemi traktuje trochę na kształt Czyśćca. I wcale nie żartuję. W Czyśćcu są ci, którzy jeszcze mają jakieś kary doczesne za popełnione i już odpuszczone w Sakramencie Spowiedzi grzechy. Warto się starać zatem o odpusty zupełne dla siebie, a także dla dusz w Czyśćcu cierpiących. Z okazji 800-lecia Franciszkowego żłóbka w Greccio jest obecnie możliwość zyskania odpustu zupełnego związanego ze żłóbkiem. Warunki: nawiedzenie kościoła franciszkańskiego, Spowiedź św., uczestniczenie we Mszy świętej, Komunia św., oderwanie się od wszelkich przywiązań do grzechu, adoracja Dzieciątka Jezus w żłóbku zakończona modlitwą "Ojcze nasz" i " Wierzę w Boga" oraz w intencjach Ojca świętego jakąś antyfoną Maryjną, np. "Pod Twoją obronę". Odpust zupełny można zyskać dla siebie raz dziennie. Albo można go ofiarować codziennie za jedną duszę w Czyśćcu cierpiącą. Czas możliwości uzyskania odpustu trwa od 8.12.2023 r. do 2.02.2024 roku. Tak oto można Polaków, a z nimi i Polskę, wprowadzać do nieba.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
27 grudnia 2023 21:40

No to wygląda, że wnuk Sienkiewicza przyznał się do porażki w sądzie rejestrowym. Epigon jeden.

Trzeba jednak ostrożnie założyć, że wszystko co Plat-fałszyści ogłaszają po jakichś ex-twiterach i w podobnych miejscach promulgacji aktó prawnych nadziane jest ich wykrętnymi słowami. Na przykład, pożal się wnuk nieodżałowanego pisarza jakoby powiedział, że postanowił był o likwidacji TVP. Dla oceny, czy to aby nie krętactwo, uprzejmie zauważam, że do likwidacji spółki akcyjnej potrzebna jest wypasiona przed notariuszem uchwała walnego zgromadzenia akcjonariuszy (WZA) o rozwiązaniu spółki (art. 459 pkt 2 k.s.h.), a nie jakieś postanowienie ministra.

Tu konieczny jest disclaimer, jak to po spotkaniu z krętaczami. Zakładam, że pożal się wnuczek jeszcze się nie wyleczył i nadal uważa, iż do TVP SA stosuje się wyłącznie kodeks spółek handlowych (k.s.h.). No to przynajmniej operowałby instytucjami tegoż k.s.h. Jednak nie pokazuje owego aktu notarialnego z WZA. Tłumaczyć więc należy, iż mówiąc: "postanowiłem", realnie powiedział, że ma w samym sobie osobisty zamiar coś zrobić i postanowić a nie, że już zrobił, czyli już postanowił. W końcówce roku ludzie różne osobiste postanowienia podejmują. Zatem, nie wierzymy dopóki aktu notarialnego nie zobaczymy.

Dalej, coś tam przyrzężał, że awentualnie, w razie czegoś, nie wiadomo czego, on cofnie likwidację. Z art. 460 par. 1 k.s.h. czytamy jednak, że opcję tę bezpowrotnie utraci, jeśli złoży w sądzie rejestrowym wniosek o rozwiązanie spółki. Czy ten człowiek, aby nie poinformował, że wniosku do sądu o rozwiązanie wcale nie zamierza składać? Albo kłamie plat-fałszysta, że cofnie likwidację.

Tyle, że dopiero orzeczenie sądu otwiera likwidację, a nie postanowienie, czy nawet uchwała jakiegoś potomka nieprzytomka (art. 461 par. 1 k.s.h. Czyli sądowej kontroli podlega uchwała walnego zgromadzenia o rozwiązaniu spółki; ta notarialna. Co będzie, jeśli sąd zauważy, iż potomek nieprzytomek podejmując taka uchwałę działał w złej wierze? O Rany Boskie!!! Wszak to oczywiste i powszechnie znane, więc sąd powinien to rozważyć z urzędu, a co dopiero na wniosek zarządu.

Zaraz, zaraz jakiego zarządu? Aj waj, aj waj! Przecież zarządowi i osobno radzie nadzorczej, a także osobno poszczególnym członkom rady (np. p. Lichockiej :-) przysługuje prawo zaskarżenia także i uchwały o rozwiązaniu spółki. Ale kto jest tym zarządem i radą nadzorczą? No chyba według stanu na dzisiaj wieczór prawo zaskarżenia ma tzw. stara rada oraz osobno każdy z jej członków, nawet osobno Kwiatkowski. Rzecz bowiem w tym, iż w ew. pozwie przeciw owej uchwale rozwiązującej sąd sprawdzi tzw. formalną legitymację czynną, czyli kto jest wpisany do rejestru przedsiębiorstw w radzie nadzorczej.

Z zarządem w roli powoda jest nieco inaczej, ale upływu terminu na takie powództwo możemy doczekać się wpisania Michała Adamczyka jako prezesa. Doczekamy się czy nie, to i tak jest i będzie komu zaskarżyć uchwałę WZA o rozwiązaniu TVP SA. Tu zaś otwiera się potrzeba zawieszenia postępowania sądu o otwarcie likwidacji na skutek takiego zaskarżenia.

Rany, ale tego wnuka pogięło! Nawet ponad normę dla plat-fuszerni. Jedyny prawdziwy i pewny skutek ministerialnych elukubracji wnuka pisarza jest taki, że przekazał wiadomość, iż jako wnuk już nie wierzy w sukces przejęcia dla siebie Niderlandów, czyli władzy w TVP SA. 

Niewykluczone jednak, że kanciarz spryciula chciał pracowników TVP SA nastraszyć żeby przyszli do niego z procesją na kolanach. No, ale wtedy byłby właśnie kanciarzem tylko tak sobie sprytnym.

Robić takiemu obsługę prawną, to marna satysfakcja bez względu na pieniądze. Pewnie dlatego nie wiemy, którzy prawnicy wysokich referencji mu doradzają. Zresztą prawdziwie dobry prawnik zacytowałby takiemu prawo Murphy'ego, że jak coś od początku poszło źle, to próby naprawienia tylko sprawę pogorszą.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @klon 27 grudnia 2023 21:28
27 grudnia 2023 21:49

:)

Te jednostki to są osoby ludzkie, Polacy, każdy z nas. Każdy z nas istnieje w sobie, nie zaś na czymś innym. Czyli każdy z nas jest bytem substancjalnym, czyli krótko: podmiotem.

Jest też drugi rodzaj bytów, te, co nie istnieją w sobie, ale na innych bytach, jak chociażby relacja. Moja relacja z drugimi osobami nie istnieje gdzieś tam, oddzielnie ode mnie, ale na mnie. Bytem relacyjnym jest naród.

Kiedy osoba, Polak, wchodzi do nieba, to z nim razem wchodzi wszystko to, co jest dobre w tej relacji, wchodzi do nieba święta Polska. Czyli też wszystkie zasługi na niebo, dobre uczynki jako owoc tej relacji w prawdzie i miłości.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 21:32
27 grudnia 2023 21:58

Z  Nieba  mi  spadles,  Trzy  Krainy,...

...  z  ta  wspaniala  wiadomoscia  !!!

 

Wlasnie  zaraz  po  Nowym  Roku  wybieram  sie  z  moja  mamcia  do  Niepokalanowa,...  Bog  zaplac,  Ojcze,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 21:32
27 grudnia 2023 22:02

No to mam wyzwanie. Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 27 grudnia 2023 21:40
27 grudnia 2023 22:09

Robić takiemu obsługę prawną, to marna satysfakcja bez względu na pieniądze. Pewnie dlatego nie wiemy, którzy prawnicy wysokich referencji mu doradzają. Zresztą prawdziwie dobry prawnik zacytowałby takiemu prawo Murphy'ego, że jak coś od początku poszło źle, to próby naprawienia tylko sprawę pogorszą.

 

e tam prawnicy (w pierwszej wersji napisałem prawicy).

Potem ogłoszą ściepę na odzyskanie ...

 

Coś chyba poszło nie tak w przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @MarekBielany 27 grudnia 2023 22:09
27 grudnia 2023 22:34

Chyba na przełomie lat 60/70 ZSRR częściowo wydzierżawił Polskę Zachodowi.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @chlor 27 grudnia 2023 22:34
27 grudnia 2023 23:05

Tam sięgam pamięcią.

 

Z spisanych wieści to sięga [...].

Ta wspomniana dzierżawa to jest ... słusznie częściowa.

Od kiedy zaczęto pisać z dużej litery, to co było dla dziecka jasne, to odpuściłem.

 

Kopać się z koniem lub osłem ?

Bat ?

 

nie wystarczy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 27 grudnia 2023 18:01
27 grudnia 2023 23:06

"Macierewiczowi raport o likwidacji WSI pisali byli sbcy najęci przez nową Polskę do aparatu skarbowego. I trzeba być kretynem aby tak postrzegać byt i funkcjonowanie Państwa. Obłąkane wizje państwowości i scenografie dla frajerów to jest istota życia publicznego w RP."

Chyba poruszył pan ważny problem, znacznie poważniejszy niż przynależność do PZPR, bo to temat i tak dla coraz większej masy Polaków tak samo abstrakcyjny co Powstanie Styczniowe czy bitwa pod Prostkami.

Tym problemem jest fakt penetracji Polski przez służby obcych państw, przeróżnej maści fundacje [Niemcy, USA], ludzie wpływu i przerożne męty i kreatury werbowane przez nie, wpływy w mediach.

No i właśnie ten swojski, miły sercu Polaka nepotyzm i kumoterstwo, to już chyba wrosło Polakom w kręgosłup.

Te scenografie o których pan pisze to jak jasełka dla ludu.

Kolejny wyczyn Macierewicza to jego podkomisja Smoleńska, która po 8 latach działalnosci może stwierdzić że wie że nic nie wie.

Jak Amerykanie udostępnią zdjęcia satelitarne to będzie wiadomo co się tam stało.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @valser 27 grudnia 2023 16:55
27 grudnia 2023 23:40

Cytując Jasienicę, można powiedzieć, że "do stolicy spłynęły pomyje narodowe".

Ten z tatuażami, Józefaciuk, nosi ciemną kurteczkę a'la Bruce Lee, ze stójką.

Ale i to nie jest w stanie zakryć tych rysunków na szyi.

Powinien sobie jeszcze strzelić coś na czole.

Typu: "kocham Elkę".

Albo "Żywiec jasne pełne".

zaloguj się by móc komentować

stachu @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 21:32
27 grudnia 2023 23:58

Czy czyściec to taki wytrych, jak reinkarnacja u hindusów.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 23:06
28 grudnia 2023 00:00

>> Kolejny wyczyn Macierewicza to jego podkomisja Smoleńska, która po 8 latach działalnosci może stwierdzić że wie że nic nie wie. <<

No nie, przecież stwierdziła, że na pewno przebieg nie był taki jak w którejkolwiek z wersji oficjalnych (Anodina, Lasek i in.) i to stwierdzenie jest przekonujące. Zatem już dlatego tamte wersje są fałszywe obojętnie od prawdziwości wersji komisji Macierewicza (jaki był przebieg zdarzenia). Bo fałszywie wbito ludziom do głów, że zadaniem Macierewicza jest przedstawić raport za raport. Fajnie byłoby, lecz zadaniem podstawowym było obalenie wersji oficjalnych i to się powiodło.

W zadanie wtórnym (tzn. w takim razie jak to się stało?) Macierewicz wskazał liczne poszlaki wybuchu w powietrzu. Łańcuch tych poszlak jest wystarczająco spójny i długi, aby skoncentrować się na jego "pogrubieniu", albo na jego "zerwaniu". Niemniej dowód, że było inaczej pozostaje dorobkiem także bez dowodu konkretnie jak było inaczej. Skoro niektórzy wyrażają przekonanie, że dowody takie gdzieś są skitrane, to trzeba na nie czekać. Może zostaną ujawnione.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 27 grudnia 2023 23:40
28 grudnia 2023 00:07

Najlepiej coś barmańskiego birmańskimi robaczkami. Na przykład:

ပိုးလောင်းနေတယ်။ = zalewam robaka

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @orjan 28 grudnia 2023 00:07
28 grudnia 2023 00:45

"Najlepiej coś barmańskiego birmańskimi robaczkami. Na przykład:

ပိုးလောင်းနေတယ်။ = zalewam robaka"

 

Rzeczywiście, typ wygląda tak jakby codziennie zalewał robaka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 27 grudnia 2023 16:55
28 grudnia 2023 01:33

"Z takim scierwem to juz nie ma o czym gadac."

 

Obejrzałem w całości ten krótki występ przedstawicielki narodu.

Ma pan rację, sprawę chyba już tylko załatwiłby kij bejsbolowy.

Przynajmniej przestałaby skrzeczeć.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 19:46
28 grudnia 2023 01:43

Wspominam zawsze ze wzruszeniem scenę z filmu "Potop"[ jedyny polski film historyczny który sobie naprawdę cenię], gdzie na Jasną Górę dociera morze ludzi w posępny zimowy wieczór.

I ten moment odsłonięcia Obrazu.

Jakby Światło i Nadzieja spłynęła na to ludzkie morze.

W chwilach największych klęsk, zwątpienia i rozpaczy.

Może tego nam trzeba najbardziej.

Bo sytuacja obecnie jest naprawdę tragiczna.

Pozdrawiam, Ojcze Nawigatorze.

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @orjan 27 grudnia 2023 21:40
28 grudnia 2023 06:23

Oni powołują się na statut TVP. Czy słusznie?

zaloguj się by móc komentować

klon @Trzy-Krainy 27 grudnia 2023 21:49
28 grudnia 2023 07:11

Jak tak, to tak :)

Dziękuję Ojcze. 

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 27 grudnia 2023 21:40
28 grudnia 2023 07:23

Tylko że wkurza mnie, iż ktoś nie uprawniony użytkuje TVP bez zgody prawowitego zarządcy! Większość ludzi z którymi rozmawiałem w temacie telewizora sądzą, że Tuskoidy wygrały. Skoro nie ma Wiadomości i Teleexpressu..... 

Co na to policja i prokuratura? Czy i kiedy mogą podjąć "czynności wyjaśniające"? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 08:54

Powaga państwa już dawno zniknęła. Zniszczyły ją sądy. Skori można olewać akt ułaskawienia prezydenta, to można olewać wszystko. 

Niektórym powaga kojarzt się ze strachem i myślą, że skoro ludzie boją się sądów, to powoga została zachowana. Ale nuc z tegi. To jest taki sam strach, jak przed osobą chorą na schizofrenię lub inną ciężką chorobą paychiczną.

Sejm już dawni został ubezwłasnowolniony, a zasiadanie członków rzady w lawach poselskich to ubezwłasnowolnienie jedynie cementuje.

 20 lat temu pożegnałem się ze złudzeniami i stąd mój wybor życiowy i decyzja. Sby nie brać udziału w tym cyrku. Bo kto hierze udział, to będzie przeżywał nieustannie same gorzkie rozczarowania.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jimmy 28 grudnia 2023 06:23
28 grudnia 2023 08:56

Nie znam statutu czegokolwiek, co w ogóle ma statut, który przewidywałby dalszy rozwój przez wyburzenie danego podmiotu. Statut czegokolwiek nie może z kolei być sprzecznym z ustawami, które określają potrzebę powstania danego podmiotu. W przypadku TVP SA najpierw jest ogólnopaństwowa (konstytucyjna) potrzeba istnienia tego dla potrzeb publicznych. Cel i sposoby działania TVP SA muszą wynikać z tej potrzeby, a nie z woli politycznej; tym bardziej z woli zmieniającej się wraz z wyborami woli krótkookresowej, bo potrzeby państwa są długookresowe. Nadrzędność woli, to są historyczne i histeryczne przypadki faszyzmu.

Plat-fałszyści powołują się na swoje prawa właścicielskie akcji, co jest już fałszem i czystą hucpą, bowiem takich praw nie mają. To jest intelektualny przekręt w rodzaju gry słów. Właścicielem akcji TVP SA jest Skarb Państwa a dany minister to nie jest Skarb Państwa. On w koncepcji Skarbu Państwa jest niejako i tylko piastunem własności zawartej w akcjach TVP SA. Gdybyś Ty, czy ja był właścicielem, to do praw własności należy także jej zniszczenie, uszkodzenie itd. Ale piastun cudzej dla niego własności ma obowiązki troski o nią zgodnie z jej, a nie ze swoimi potrzebami. Tu kółko sie zamyka, bo potrzeby TVP SA w świetle Konstytucji określane są gdzie indziej niż u wnuka pod jego biurkiem. Od tego jest najpierw Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Rada Mediów Narodowych. Minister jako piastun ma z nimi współpracować.

Dodam, że powoływanie się akcjonariusza (a tu tylko piastun) na swoje majątkowe prawa własności jakiejś spółki akcyjnej, bo posiada jej akcje w ogóle jest prawniczą neandertalią bowiem zawsze i dla każdego akcjonariusza każdej spólki akcyjnej majątek tejże jest majątkiem cudzym. To elementarz prawniczy.

Do najważniejszych celów TVP SA, nawet wyprzedzających emisję programów, należą trwanie i rozwój.

Myślę, że stanowisko takie jak wyżej powinno wszystko wyjaśniać. A wnukowi należy przypomnieć stare polskie pouczenie w spotkaniu z obyczajami moskiewskimi: "Cyryl, jak Cyryl, ale te Metody?"

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 28 grudnia 2023 07:23
28 grudnia 2023 09:13

Zgoda "prawowitego zarządcy" ma wynikać z obowiązków, a nie z woli tego zarządcy.

NB.: Moim zdaniem bardziej wyjaśniające istotę rzeczy jest ujęcie zarządcy jako piastuna, a nie Tomka, któremu wszystko wolno we własnym domku, bo TVP SA wcale nie jest domkiem do okresowego najmu przez zmieniajacych się ministrów.

Roszczenia Plat-fuszerów o opanowanie TVP SA przedstawiane są jako potrzeba "wyprostowania" programu. To jest niewiarygodne, bo nigdy TVP nie blokowała poprzedniej obecności w programie nadawania. Nawet tutaj jest trafne przekonanie, że PiS przegrał samodzielną większość w Sejmie przez tę obecność bezczelnie wykorzystywaną przez poprzednią opozycję.

Ciekawe, że minister ukrywa jak w programi TVP chciałby zapewnić dostęp dzisiejszej opozycji. W tej sytuacji pozostaje przyjąć, że potrzeba przejęcia władzy nad spółką służyć ma czułemu objęciu jej majątku. To jest pewne, zaś prostowanie programu jest zupełnie nieokreślone: wezmę władzę i urządzę się.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 08:56
28 grudnia 2023 09:15

Likwidacja TVP była zaplanowana. Tak myślę. Chodzi bowiem o to, aby wzmocnić pozycję Polsstu (teraz wszyscy wyborcy PiS ogladają serwisy info z Polsatu). Dlaczego Polsat ma byc glównym medium, tego nie wiem jeszcze? Same powiązania Solorza z bezpieką nie tlumacza tego. Myślę, że przy zamianie politycznej, zamiana mediów też była dogadywana i teraz plan jest realizowany. Oznacza ti, 7z cala ta zadyma z telewizją i papem to wyreżyserowany teatr, gdzie pis i po odgrywają, ściśle wg wzoru, wyznaczone im role. Nie ma w tym żadnego spontanu, żadnej przypadkowosci. 

A "likiwidacja" archiwów, to taka gwarancja że dawne brudy nie będą wyciągane. Bo w to, że coś z8stało naprawdę zlikwidowane, to ja bie wierzę. Archiwa esbecji też nie zostałt zlikwidowane, pomimo palenia akt. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 28 grudnia 2023 09:13
28 grudnia 2023 09:18

Zjadło słowo. Ma być: ... nie blokowała poprzedniej opozycji obecności ...

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 09:15
28 grudnia 2023 09:28

Całkiem przytomny domysł. Nie bardzo mi jednak pasuje założenie, że to przełożenie na POLSAT jest polem zgodnego i przyjaznego współdziałania PiS z obecnie rządzącymi. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 08:54
28 grudnia 2023 10:00

A od  czego był ten akt uaskawienia przez prezydenta, skoro nie została jeszcze orzeczona żadna kara?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 09:28
28 grudnia 2023 10:02

A nie widzi Pan, jak to wszystko ładnie uzasadnia decyzję Sienkiewicza o likwidacji tvp? Wszystko jest robione w uzgodnieniu. To tylko dla nas oni na wizji niemalże się zabijają "na śmierć". Wiem, że trudno w to uwierzyć tym, co żyją jeszcze złudzeniami. Stąd nie forsuję tegi mojego domysłu i pozostawiam każdemu do osobistej refleksji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 10:00
28 grudnia 2023 10:05

Ułaskawienie obejmuje RÓWNIEŻ p9stępowanie przygotowawcze, prowadzone ad personam. A o ile mi wiadomo, właśnie takie było prowadzone. Bo oni występowali już wtedy w charakterze podejrzanych (po wniesieniu aktu oskarżenia do sądu jest się już w charakterze oskarżonego).

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 28 grudnia 2023 09:28
28 grudnia 2023 10:14

Litosci,  Orjan`ku,...

...  no  ,,zaSZCZeliles  mnie,,  z  samego  rana...  tym  swoim  ,,nie  pasowaniem,,  !!!

 

Tu  ,,Fszystko  pasOje,,...  mielismy  ,,dywersyfikacje  merdialna,,  a  teraz  bedzie  ZLODZIEJSTWO  PANSTWOWEGO  MIENIA...  czyli  SKOK  NA  KASE  ,,ZONdzoNcej  ZGRAI...  i  OPOZYCJI,,  !!!

Co  Ci  tu  nie  pasuje  ?!?!?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 10:05
28 grudnia 2023 10:53

Łaskę okazuje się skazanemu i odsiadującemu już wyrok. Okazaniem łaski jest bowiem skrócenie terminu odsiadki.  Drzewiej w drodze laski zamieniono także KS np. na lata  więzienia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 10:53
28 grudnia 2023 11:02

Nie znasz teorii prawa. Mnie na studiach prawniczych uczono, że prawo łaski obejmuje każde stadium postepowania karnego, w tym i przygotowawcze (w prokuraturze).  Jak nie wierzysz, to zajrzyj do podręczników prawa. To nie ja wymyśliłem sobie ten pogląd.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 09:28
28 grudnia 2023 11:08

I jeszcze co do likwidacji tvp. Uważam, ze gdy zawiera się porozumienie - pomiędzy obydwoma gangami globalnymi -  co do nowego porządku w Polsce, to porozumienie to dotyczyć musi rownież propagandy. Skoro ustalono, że pis ma oddać władzę po, to pozostała do rozwiązania kwestia kontroli tuby propagandowej, czyli tvp. Ten cały cyrk w tvp i decyzja o jej likwidacji,  dowodzi że ustalono, że rząd nie będzie miał własnej tuby propagandowrj, a funkcję tę przejmie notariusz medialny. Wybór padł na Polsat. Tym samym krajowa bezpieka (poprzez osobę Solorza) gwarantuje, że notariusz nie bedzie faworyzował ani rządu ani aktualnej opozycji. 

I tak to chyba wygląda, prawda? Polsat wydaje się być "obiektywny" tzn. zaprasza do studia jednych i drugich. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 11:02
28 grudnia 2023 11:09

Wolałbym zapisy kodeksowe (nr art. KPK), bo podręcznikowe to moga być "interpretacje  nadmiernie "falanyzujące" .

Skoro twierdzisz, że na każdym etapie postępowania, to poproszę o wskazanie stosownych zapisów kodeksowych.

Brzmienie zapisu konstytucyjnego mnie nie interesuje, gdyz jest on na tyle ogólnikowy, że pomieści cokolwiek bądź.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 28 grudnia 2023 10:14
28 grudnia 2023 11:11

że PiS i PO gdziekolwiek prowadzą jakąkolwiek wspólną akcję. Stawanie do wyścigu z kimś o coś to współzawodnictwo. Fair play nie ma nic do rzeczy jakkolwiek byłoby pożądane. Ale na pewno zamiast fair play nie są pożądane indywidualne umizgi zawodników przeciwnych druzyn.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:09
28 grudnia 2023 11:24

https://www.prezydent.pl/prezydent/kompetencje/prawo-laski#:~:text=Zgodnie%20z%20art.%20139%20Konstytucji%20Prezydent%20RP%20stosuje,zakresie%20wymierzonej%20tym%20wyrokiem%20kary%20lub%20%C5%9Brodk%C3%B3w%20karnych.

 

Tu mssz link. Art 139 Konstytucji zawiera takie magiczne słowo "w szczególności" l, co oznacza, że prawo ładki dotyczy NIE TYLKO skazanych. Zresztą jest odrębna procedura postępowania dla skazanych prawomocnie, co dowodzi, że niżna ułaskawic także tych nieprawomocnie skazanych, jak i tych co jeszcze nie zostali skazani. 

I to nie jest falandyzacja, bo to, że prawo łaski miże być stosowane wobec osób podejrzanych było powszechnie przyjmowane. Nie wiem czy Wałęsa lub Kwaśniewski lub Komorowski zadtosowali prawo łaski wobec podejrzanego tylko, ale jestem pewien że nikt by nie podważał tej prerogatywy prezydenckiej. Po prostu Duda jest z pisu i stąd sieje się teraz "wątpliwosci", a sąd ignoruje prawo łaski. Ale sądy już tyle oczywistych dowodów i przepisów zignorowaly na niekorzyść zwykłych ludzi, że dla mnie to zignorowanie nie jest żadnym dowodem. Sam pamiętam jak w mojej sprawie NSA w 1997 lub 1998 orzekł, że sprawa abonamentu telewizyjnego "nie jest daniną lub opłatą i charakterze publicznym", a zatem wysokość stawki nie podlega uchwalenia w dr8dze ustawy.....po kilku latak TK orzekł, że jednak podlega, ale wyrok TK został zignorowany i dalej rozporządzeniem ustalano stawki. I weź tu dyskutuj o prawie w Polsce.

To co dziś jest, to tylko owoc trgo, co zostało zasiane 20-25 lat temu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:09
28 grudnia 2023 11:34

Jednak to @OjciecDyrektor ma rację. W Konstytucji wyposażono Prezydenta w prawo łaski. Tymczasem kodeks postępowania karnego (k.p.k.) normuje ułaskawienie, a nie prawo łaski. Określenie "łaska" występuje w k.p.k. tylko jeden, jedyny raz w przepisie:

Art.  529. [Rozpoznanie kasacji na korzyść oskarżonego]

 Wniesieniu i rozpoznaniu kasacji na korzyść oskarżonego nie stoi na przeszkodzie wykonanie kary, zatarcie skazania, akt łaski ani też okoliczność wyłączająca ściganie lub uzasadniająca zawieszenie postępowania. *

Czyli i tak ten przepis nie mógłby być wykorzystany dla pognębienia (na niekorzyść) Kamińskiego i Wąsika. Zresztą, wobec stręczenia innych w tym zakresie poglądów:

Art. 529 częściowo został uznany za niezgodny z art. 139 zdanie pierwsze w związku z art. 10 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 czerwca 2019 r. sygn. akt K 8/17 (Dz.U.2019.1255) z dniem 8 lipca 2019 r. Zgodnie z tym wyrokiem wymieniony wyżej przepis traci moc w zakresie, w jakim dopuszcza wniesienie i rozpoznanie kasacji na niekorzyść oskarżonego w sytuacji, gdy w kasacji zakwestionowano prawidłowość zastosowania aktu łaski przez Prezydenta Rzeczypospolitej. *

Całość zamieszania i niestety łamania prawa przez sądy wobec Kamińskiego i Wąsika oparta jest na umyślnym zrobieniu publiczności wody w mózgach wymieszanych nienawiścią. Niestety z dużym udziałem prawników. Zatem nie można było przeciwko nim (na ich niekorzyść) wnieść, ani rozpoznać kasacji pod argumentem w jakikolwiek sposób kwestionującym zastosowane dla nich prawo łaski. W konsekwencji nie miał więc prawa zapaść wyrok, za którego pomocą zostali ostatnio skazani. Ten wyrok to jest oczywista plat-fałszerka. 

-------

* teksty przekopiowane z systemu Lex od Wolters Kluwer

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:09
28 grudnia 2023 11:43

D9dam, że TK w 2003 (za Kwaśniewskiego)  orzekł iż prawo łaski Prezydent może być stosowane w każdym stadium postępowania karnegi. Orzeczenia TK mają moc źródła prawa powszechnie obowiązującegi i każdy sąd, łącznie z SN ma obowiązek je respektować. W przypadku Kamińskiego i Wąsika SN olał orzeczenie TK, argumentujac, czyli sam wkraczając w kompetencje TK, że art. 139 Konstytucji nie może dotyczyc osób nieprawomocnie skazanych, gdyż prawo łaski można orzec tylko wobec winnych. Skąd SN nagle uznał, że to on jest powołany do interpretacji (legalnej wykładni Konstytycji) to wielka tajemnica. Ale jest to klasyczny przykład wejścia w kompetencje TK i unieważnienia jego irzeczeń, bo skoro raz mozna unieważnić jedno orzeczenie, to można i kolejne. Prawda? 

W normalnej sytuacji SN odesłalby do wyroku TK i po sprawie. Rwentualnie mógłby zwrócić uwagę TK na kolizję jego wyroku z logicznym rozumieniem łaski i poprosić TK o rewizję swojego poglądu. I tylko tyle. Ale za żadne skarby nie powinien robić tego, co zrobił, cxyli że orzekł "prawo łaski Prezydenta nie wywołuje skutków procesowych w tej sprawie". 

 

Czy teraz dokładnie wyjaśnilem problem? Cxy wszystko jest jasne?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 28 grudnia 2023 11:34
28 grudnia 2023 11:46

A czego dotyczy kasacja? Od czego/do czego ją się wnosi, kto i w jakich kwestiach może to zrobić?

Przeciez wszystko jest logicznie powiązane i nic tu  nie wystepuje jako byt samoistny.

Przywolany art. 529 dotyczy 6tylko bartdzo szczególowej sytuacji, a nie "tak w ogóle".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:46
28 grudnia 2023 11:52

Kasacja dotyczy orzeczeń prawomocnych. Ale kasacja to coś zupełnie innego niż prezydenckie prawo łaski. Prawo łaski Prezydenta jest jak meteoryt na powierzchni Ziemi. Pojawia się nagle, robi dziurę, dużo huku i trzeba się nauczyć z tym żyć. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 11:08
28 grudnia 2023 11:53

Widzisz, ja po prostu jestem ogólnie sceptyczny wobec teorii porozumienia dwóch gangów globalnych o tyle zwłaszcza, o ile zakłada ta teoria zupełną sterowalność polskiego elektoratu jako skutek porozumienia głównych antagonistów w polityce wewnątrz polskiej.

Po pierwsze elektorat polski potrafi być niesterowalny. Po drugie ster musiałby zgodnie trzymać i zgodnie wychylać te dwa gangi oraz obaj antagoniści wewnętrzni. Razem zgodne sterowanie co najmniej czteroręczne. Nawet małpa nie dałaby rady, a utrzymanie w sekrecie jej jazgotu czterołapnego byłoby niemożliwe. Zatem spisek też byłby niesterowalny. To co to za spisek (porozumienie)?

Tak mi się wydaje, choć przecież parę dni temu przemknęło przez media, iż docelowym prezesem TVP SA ma zostać Dorota Gawryluk z Polsatu. To chyba już nieaktualne.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 11:24
28 grudnia 2023 11:58

(...)" Nie wiem czy Wałęsa lub Kwaśniewski lub Komorowski zadtosowali prawo łaski wobec podejrzanego(...) Po prostu Duda jest z pisu i stąd sieje się teraz "wątpliwosci", a sąd ignoruje prawo łaski. "

Właśnie o to chodzi i w tym jest cały ambaras."Konkret 24.pl "usiłował zrobic ranking prawa łaski poprzednich Prezydentów w sposób więcej ,lub mniej udolny i wychodzi na to ,że jakby nie interpretować --to " W każdej z tych dróg ostateczne prawo łaski należy do prezydenta, a jego decyzja w tej sprawie nie podlega żadnej kontroli. https://konkret24.tvn24.pl/polityka/ranking-ulaskawien-ile-razy-andrzej-duda-zastosowal-prawo-laski-st6555226

Czyli ,co ?....Sąd może się bujać w oparach absurdów ,czy prawo łaski dla wybranych Prezydentów,jak się zmieni "miłość"....Sądów...czy wykładnia tzw ogłupiacza dla ludu...........

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 11:53
28 grudnia 2023 12:00

Niesterowalny? A Kukiz 15 to co to było? 20% "dostał"....i co po 4 latach zostało z tego? A jeszcze wcześniej Polska Partia Przyjaciół Piwa, ROP, AWS, Tymiński i inne, zapomniane przeze mnie byty. Elektorat nie tylko polski, ale w każdym państwie jest sterowalny. Teraz akurat zaczynają sterować w Niemczech z nacjonalistami. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:46
28 grudnia 2023 12:05

Proszę bardzo:

Art.  519.  [Orzeczenia podlegające zaskarżeniu]

Od prawomocnego wyroku sądu odwoławczego kończącego postępowanie oraz od prawomocnego postanowienia sądu odwoławczego o umorzeniu postępowania i zastosowaniu środka zabezpieczającego określonego w art. 93a Kodeksu karnego może być wniesiona kasacja [...]

Nie śledziłem uważnie tych sądowych wygibusów nad Kamińskim i Wójcikiem, ale zdaje mi się, że kasacja przeciwko nim dotyczyła prawomocnego postanowienia sądu odwoławczego o umorzeniu postępowania. Umorzone je zaś wskutek zastosowania prawa łaski.

Jeśli było inaczej, to się skoryguję.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:46
28 grudnia 2023 12:14

>> Przywolany art. 529 dotyczy tylko bardzo szczególowej sytuacji, a nie "tak w ogóle". <<

Art. 529 powołałem tylko na okoliczność, że konstytucyjne prawo łaski a instytucja ułaskawienia w k.p.k., to są zupełnie różne instytucje. O tym, czy się zbiegną decyduje tylko Prezydent wtedy, gdy stosuje prawo łaski dla osoby już prawomocnie skazanej.

Jeśli zaś osoba jeszcze nie jest prawomocnie skazana, to nie ma żadnego zbiegu tych instytucji. Wtedy, a wobec takiej łaski, prokurator i sędziowie mają obowiązek strzelić obcasami i zamilknąć. Wszystko co uczynią ponadto, to jest polityka dla nich zakazana.

Howgh!

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:00
28 grudnia 2023 12:25

Skoro duże odłamy elektoratu stać na wygłupy, to elektorat właśnie nie jest sterowalny. Natomiast wygłupy się z czasem "przejadają".

Inna sprawa, że wygłupy można sztucznie wywołać, ale sterować nimi raczej nie. Sterowanie, to coś więcej niż podjudzenie. Ups!

Przedstawiony u Szekspira motłoch rzymski (dramat Juliusz Cezar) był sterowalny przynajmniej dla Marka Antoniusza skutecznie zmieniającego kurs "temu motłochu". Jeśli ktoś umie wywołać ruch (jak np tą partię piwa), to wywołuje tylko wygłup. Niech, ale przed wyborami, pokaże, że "temu wygłupu" potrafi kurs zmieniać. Bo po wyborach sternicy wygłupu wyłaniają się z wygłupu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 28 grudnia 2023 12:14
28 grudnia 2023 12:26

Orjanie...to wszystko nie ma sensu ..Nasze prawo i wszystkie artykuły wiszą na cienkiej sieci pajęczej...Co z takiej dyskusji jak tzw gołym okiem widać,że jedni wychodzą z więzienia-prosto w objęcia posłowania i to na poziomie Europejskim (jak pan Karpiński),bo nikt przez kilka m-cy nie ośmielił się postawić "niewinnemu"konkretnych zarzutów,chociaż nie przez pisowską pomyłkę trafił,gdzie trafił...Co z tego gdy mecenasi mdleją ,na widok policji i wracają pod immunitet etc,etc...to nieliczne tylko w publicznej służbie przykłady... To chyba takie wstępne preludium do operetki ,która nas dopiero czeka....

Jak widać i słychać każdy art.i paragraf nawet z kodeksu karnego może być rozciągnięty jak guma do żucia ,a ludek to łyka jak kluseczkę...  Dokąd to prowadzi?...ano prawo silniejszego jak zwykle ,a nie ustanawianego prawa...dla porządku w państwie...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 12:14
28 grudnia 2023 12:28

Trzeba jeszcze dodać, że sędziowie SN unieważniając orzeczenie TK, nie tylko weszli w kompetencje TK, ale dopuścili się rażącego złamania przepisów Konstytucji. Za cos takiego powinien być albo Trybunał Stanu albo sąd kapturowy, bo nie wierzę, że jakikolwiek sędzia skazalby tych "sędziów najwyższych" na kary wieloletniego więzienia, a moim zdaniem 15 lat za coś takiego, to im sie należy jak koniowi owies. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 28 grudnia 2023 12:26
28 grudnia 2023 12:31

No komentujemy notkę Coryllusa o utracie powagi, więc nasze komentarze mają sens....:). Sądy to w końcu jedna z trzech władz. Coryllus pusał akurst o prawodawczej władzy, ale to w koncu sądownicza kontroluje wykonywanie prawa. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 28 grudnia 2023 12:25
28 grudnia 2023 12:32

Odnośnie tych wygłupów elektoratu, to ja myślę, że podjudzenie, podjudzeniem, lecz ich rozwój pierwotnie przebiega podobnie jak ruchy Brown'a (jest fun, jest impreza). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 12:25
28 grudnia 2023 12:34

Te wygłupy to właśnie sterowalnośc. Bo wygłupami rządzą emocje. A emocje to narzędzie do sterowania. Cała kampania do Sejmu w tym roku to była jedna wielka sterownia. Co już widac, a za rok będzie widoczne jeszcze wyraźniej. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:28
28 grudnia 2023 12:35

 "bo nie wierzę (...) tych sędziów najwyższych" na kary wieloletniego więzienia (...) a moim zdaniem 15 lat za coś takiego "-oj tam, chce pan wywoływać zbiorowe omdlenia?

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 28 grudnia 2023 12:26
28 grudnia 2023 12:39

No to właśnie zatoczyłaś koło do problemu indyferencji społecznej wobec tych wygłupów, albo sterowalności z dyskusji mojej z OjcemDyrektorem. Po raz któryś - zastrzegając, że tego poety za bardzo nie lubię - nikt tego lepiej nie ujął jak Cz.Miłosz, że: lawina bieg od tego zmienia, po jakich toczy się kamieniach. Kamienie to my wszyscy łacznie z plat-fałszystami, przyjaciólmi piwa i tak dalej. Sędziowie też.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:34
28 grudnia 2023 12:40

Może. Takie ujęcie jest mi bliższe.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 12:39
28 grudnia 2023 12:42

Myślę, że my to nie kamienie, co najwyżej plastyczna glina, która czasem w warunkach spiekoty twardnieje jak kamień. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 28 grudnia 2023 12:39
28 grudnia 2023 13:10

Indyferentyzm społeczny...gorzko jednak Orjanie...on się wybudzi ,gdy społeczeństwo dotknie już tylko nędza i zagrożenie terytorialne... To już nie wygłupy i zwyczajne ustawki między politykami...to dalece posunięte ustępstwa ,a tego jak zwyczajnego cyrku nie da się zwinąć w ciągu jednej doby...

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:42
28 grudnia 2023 13:11

Zaczynasz gadać jak nowy Mickiewicz (Naród jak lawa ...) po zmianie konsystencji i kondycji Narodu :)

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:31
28 grudnia 2023 13:40

Ja nie ganię komentarzy,wręcz je czytam ze uwagą szczególną. Sęk w naszym prawie ,które tworzy sieć pająka w/g widzimisię opcji co to dorwie się władzy. Gdyby tak trzymać się litery prawa,nawet tak skomlikowanego,ale nie...A gospodarz już od dawna pisze larum ,że "Powaga intytucji państwowych" straciła bezapelacyjnie cnotę i komentatorzy dodają szczegóły,że to nie przypadek jak to w przypadku Kasi co to skakała przez płot. Okazuje się ,że takim skokiem można stracić cnotę,tak chyba jak krowie na rowie nowa władza tłumaczy ludowi... I to jest fakt................

A to obraża naszą inteligencję...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 13:11
28 grudnia 2023 14:12

Dobre...:). Jak Mickiewicz, czyli moje komenty to poezja....:). Aczkolwiek między lawą a gliną istnieje pewna różnica. Glina nawet wewnątrz jest gliną. 

No ale nie chcę nikogo wkręcać w pesymizm swoimi teoriami. Wręcz przeciwnie - chcę wszystkich uwolnić od tego balastu złudzeń, bo wtedy dopiero człowiek zaczyna zachowywać się normalnie w sytuacjach ewidentnych szantaży emocjonalnych. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 28 grudnia 2023 13:40
28 grudnia 2023 14:20

Sędziowie noe są zależni od polityków. Sędziowie są zależni od tajnej bezpieki. I w tym kontekście są napraedę niezależni od polityków, bo zwyczajnie nie im podlegają, a tym ktorzy tych polityków wystrugali.

Mnie to śmieszy - to instrumentalne traktowanie prawa przez tajna bezpiekę m, bo zwyczajnie to się na niej zemści. Jak? Ano wtedy, gdy będą potrzebowali prawdziwego i masowego poparcia społecznego, to wtedy ludzie - pamiętając że to prawo i wszystkie jego gwarancje są lipne - zwyczajnie pokażą im gest Kozakiewicza. I nie będzie do nich docierało, że tym gestem grzebią również swoją przyszłość. Po prostu nic nie uratuje tajnej bezpieki. Zgromadzone przez nią setki miliardów przejdą pod opiekę kogoś innego. I to będzie najgorsza  kara dla nich za piłowanie gałęzi, na której sami siedzą. 

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @orjan 28 grudnia 2023 13:11
28 grudnia 2023 14:46

Dobrze, że nie jak Sienkiewicz

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 14:20
28 grudnia 2023 14:51

Mam na tyle lat aby się orientować,że często pana filozfia na fakty nie jest absolutnie wystrugana z palca.Lecz miestety często to tylko nasze domniemanie i przypasowanie tej układanki...

Może dlatego ,że to są naczynia połączone. Tych niebezpiecznych cwaniaków ,pochłaniają inne cwaniaki i to idzie jak domino..I wiadomo już dawno dla mnie kto ma w ręku gospodarkę Polski tj bogactwa,frukta i kto tym kręci...Oprócz tego ,że kreują,czy strugają polityków,to jeszcze muszą sterować potencjalnym wyborcą,aby zachować pozory.Stąd taka zażarta walka o środki masowego przekazu.

Z jednym się nie zgadzam,że Sędziowie będą potrzebowali " prawdziwego i masowego poparcia społecznego" Oni szanowny panie, są poza "prawdziwym poparciem" po kres żywota swojego

Proszę zwrócić uwagę,że ruszyć w świecie Sędziów jako polityczny twór -to tak jakby wywołać powszechną rewolucję...Owszem uzywa się ich do przewrotów,ale zawsze od nowa jest zbudowany fundament jako opoka. I koło się zamyka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 28 grudnia 2023 14:51
28 grudnia 2023 15:09

Nie sędziowie, a ta tajna bezpieka będzie potrzebowac....tak napisałem. Śedziowie potrzrbują tylko gwarancji tej tajnej bezpieki. Ale kiedy tajna bezpieka zostanie pozbawiona tych setek miliardów, to los sędziów będzie równie żałosny.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 10:02
28 grudnia 2023 16:42

<<<A nie widzi Pan, jak to wszystko ładnie uzasadnia decyzję Sienkiewicza o likwidacji tvp? >>>

Likwidacja TVP, co wynika z podanych wcześniej informacji, przeprowadzona zostanie na równie lipnych przepisach co wcześniejsze próby zmiany Zarządu. Czy możliwym będzie zatem wdrożenie "porozumień globalnych"? 

Jeśli tak się stanie, określenie "państwo z dykty" to i tak będzie na wyrost. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:31
28 grudnia 2023 17:21

Sądy niczego nie kontrolują one wdrażają swoje panowanie nad wszystkim i wszystkimi. Tzw. efekt kontrolny wg prawa jest widoczny w nadzorze nad komornikami. Można się pośmiać przez łzy. Prawo w rozumieniu cywilizacji łacińskiej w RP nie istnieje. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 15:09
28 grudnia 2023 17:28

Tajna bezpieka? W RP jest kilka resortów oraz tzw. służb i nie jest to monolit. To inaczej działa. Środowisko sędziowskie gwarancji nie potrzebuje to inni potrzebują gwarancji tego środowiska. CBA które swoich sędziów rękami Prezydenta i Ziobry windowało nie ma żadnych widoków na ich rewanż czy gwarancję czegokolwiek. A jakość tych windowanych jest na poziomie kto da więcej. Doktryny środowiskowe to utożasamianie się ze skarbem państwa, wg zasady 'tylko my możemy kraść w RP'

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 15:09
28 grudnia 2023 17:29

Myślę,że to prawie jeden czort....Jedni i drudzy bez siebie nigdy nie istnieli. Takie manewry z gospodarką,a mówimy tutaj o Polsce po rzekomo odzyskanej klepniętej wolności,"tzw tajna bezpieka" bez Sędziów i Sądu nigdy by nie uzyskała. Kto w ogóle miałby takie gówno ruszyć i kto by się ośmielił?.Jak próbowano,to zaraz seryjny ruszał dla przykładu i spokój. I nie ma potrzeby tego przerabiać od nowa w koło Wojtek. To ,że jeden drugiego pożre z powodu układu i ambicji,czy natychmiastowej konieczności--nie oznacza,że są nie zabezpieczeni.

Może to i niezbyt trafne porównanie,(raczej łagodne) lecz widać wyraźnie na przykładzie dr.Kulczyka.Dorobił się miliardów w tzw "pocie czoła"jako ten pracuś i miliardziki zostały prawnie wyprane w postaci spadku dla dzieciątek.... To nic ,że mu łeb ukręcili za niesubordynację,ale kto jemu kaskę ruszył?..... Sądy?....bo... -- one ,te Sądy mogą być żałosne ,lecz z pewnością nie ich los... i takich przykładów jest wiele o których nawet pan nie ma wiedzy,ani nikt przeciętny snując zresztą całkiem prawdopodobne przypuszczenia...

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 28 grudnia 2023 17:28
28 grudnia 2023 17:42

Otóż to qwerty ...To poziom gwarancji pt "kto da więcej" ,dla nich nie ma znaczenia resort służb... nigdy,zresztą nie zdołaliśmy zaobserwować ,aby jakaś rączka resortów podniosła karzący batożek na sąd i sędziów,no krytyka to co innego. Ale głosy z zagranicy dochodzą ,że coś tam niepraworządnego wokół tych biedaków się dzieje...Więc chyba aby ludek się podniecał jak z PiS-u to be... jak z PO to okej etc,etc...

A gdzież ta apolityczność?......

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 23:13

Skoro już tyle komentarzy temu poświęcono, to nie wypada tracić sprawy TVP SA z pola uwagi. Oto bowiem opublikowano taki bolszewicki tekst oczywiście obliczony na podburzenie opinii publicznej:

https://www.salon24.pl/newsroom/1348985,gigantyczne-zarobki-w-tvp

Tak, jakby nikt wcześniej nie wiedział, ile tam zarabiają i za co te drinki w barze na Zanzibarze zamawiają.

Moją uwagę przykuło jednak foto pisma skierowanego do prowoka Jońskiego z ujawnieniem zarobków konkretnych osób. Niestety foto obejmuje tylko górę pisma a klauzulę RODO obcięło to foto. Bo jakże jej tam nie może być wobec świętej ochrony danych osobowych, nieprawdaż?

Ale zastanawia co innego. Oto adresatowi Jońskiemu jako nadawca pisma przedstawia się w logo firmówki niejaki Daniel Gorgosz - Likwidator. Ciekawe jednak dlaczego podaje nazwę spółki: Telewizja Polska bez zawsze obowiązkowego dodatku S.A. a skoro przedstawia sie jako likwidator, to dlaczego przy nazwie spółki nie ma obowiazkowego dodatku: "w likwidacji".

Czyżby tę firmówkę zaprojektował mu Joński?

To już jest niewiarygodna hucpa i rozmiar jej rośnie. Rejestr przedsiębiorców nic nie wie o likwidacji, ani o Gorgoszu, ani o likwidatorze TVP S.A. Nic też nie wiadomo, aby od wczoraj sąd jakiś orzekł o otwarciu likwidacji TVP S.A. W tej sytuacji konieczne jest pytanie, czy ktoś widział przynajmniej tę "decyzję" Sienkiewicza o likwidacji, czy to wszystko jest lipa (copyrajt niejaki Bąk) w celach prowokacyjnych?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 28 grudnia 2023 17:28
28 grudnia 2023 23:15

Myśle, że jednak sędziowie nie są bogami i bat nad nimi jest - kwestia do dyskusji, kto ten bat ma i jakiego rodzaju jest to bat. W końcu sam Pan niegdyś napisał o wyrokach wydawanych na telefon. Ktoś więc dzwoni do sędziego i instruuje go, jaki wyrok ma zapaść. Ja nawet w to wierzę, że tak jest, tzn. że w ważnych sprawach nie ma mowy o niezawisłości sędziowskiej.

Myślę, że to ubieważnienie orzeczeń TK przez SN jest początkiem końca sądów takich, jakie znamy. Został uruchomiony proces, na końcu którego wymieni się wszystkich sędziów na tańszych (bo przecież nie na usłużnych - oni już są usłużni)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 23:13
28 grudnia 2023 23:20

W Corel'u można wydrukować nawet hiper-realistyczne pieczątki wszelkich instytucji państwowych...a to pismo to jakiś amator sfabrykował, co nie zna się na obsłudze Corel'a.

Teatr trwa...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 28 grudnia 2023 23:13
28 grudnia 2023 23:22

Piniędzy nie ma.

Ni ma.

 

Do jasnej nędzy. Niech się popisują na własny rachunek.

 

Do klawiatury.

Czy jest taka możlwość ?

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 23:13
28 grudnia 2023 23:22

Proszę to zgłosić do prokurqtury - bo fałszerstwo dokumentów jestvkaralne. Ciekaw jestem reakcji prokuratury....:). Założe się, że oleje zawiadomienie, tzn. uzna że "to nie jest przestępstwo".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 28 grudnia 2023 17:29
28 grudnia 2023 23:27

Syn Kulczyka jest zakładnikiem. Oficjalnie jest właścicielem fortuny. Ale ta fortuna to strategiczne przedsiębiorstwa i w każdej chwili mogą b6ć przejęte przez państwo. Ale zawsze można "obliczyć niezapłacone, a należne podatki" i tak się najczęściej załatwia ofiarę.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 28 grudnia 2023 23:13
28 grudnia 2023 23:28

Czyli wymienieni mogą pójść do sądu drogą RODO, ujawnienie danych przez osobę nieuprawnioną???

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 23:27
28 grudnia 2023 23:30

Rozmieniasz na drobne z żelaza grosze.

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 28 grudnia 2023 23:28
28 grudnia 2023 23:36

Możliwe, że plan "B" przewiduje oświadczenie typu szwejkowskiego, że to wcale nie jest pismo od TVP S.A. tylko od jakiejś "TVP Telewizji Polskiej",  która w ogóle nie jest spółką więc nie jest zobowiązana do ujawniania w nazwie swojej formy prawnej. Tym bardziej nie podlega likwidacji w rozumieniu właściwego prawa spólek handlowych, zaś słowo "likwidator" nie jest prawnie reglamentowane i każdy może się tak nazwać. Natomiast ówże Gorgosz w ogóle jest niewinny, bo się na tym wszystkim nie zna. Bo niby skąd mógłby?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 28 grudnia 2023 23:36
28 grudnia 2023 23:41

rausch delikt ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @MarekBielany 28 grudnia 2023 23:22
28 grudnia 2023 23:53

Od braku pieniędzy ważniejsze jest teraz, że na zewnątrz TVP S.A. nie wiadomo, kto w jej imieniu może zaciagać zobowiązania. Jedynym formalnie uprawnionym jest ten, kto widnieje w rejestrze przedsiębiorców (domniemanie prawne), ale publicznie wiadomo, że materialnie to wcale nie ten, bo wszak Matyszkowicz zrezygnował o czym wie już każdy.

Natomiast do chwili rozstrzygnięcia wpisu zarządu (bądź likwidatora) w rejestrze przedsiębiorców tak się przecież potoczyło, że inaczej niż zwykle, nikt na zewnątrz nie może zasadnie zgodzić się na tymczasowe domniemanie faktyczne, kto jest uprawniony w imieniu TVP S.A. Publicznie bowiem wiadomo, że uprawnienia rządowe powołania takiego co najmniej są wątpliwe i sporne. Stan ten spowodował wyłącznie Sienkiewicz. Przy okazji dodając swój bałagan i fuszerkę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @MarekBielany 28 grudnia 2023 23:41
28 grudnia 2023 23:58

Nie zdziwiłbym się.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 28 grudnia 2023 23:58
29 grudnia 2023 00:02

Ja nie nadążam.

Z natury jestem pytający.

 

 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @orjan 28 grudnia 2023 23:53
29 grudnia 2023 09:36

Czyli paraliż tvp został starannie zaplanowany i realizowany przez oba - rzekomo zwalczające się - obozy. 

Niech mi teraz nikt nie wmawia, że ten burdel był wynikiem splotu "nieszczęśliwych wypadków".

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 09:36
29 grudnia 2023 10:33

Jak dla mnie, to trochę zbyt radykalny jesteś. Tutaj już niewątpliwie mamy od dawna zamierzone działanie plat-fałszystów oparte o ich zgodę na stosowanie bezprawia (cel uświęca środki). Zdolność uprawiania bezprawia dali plat-fałszystom ich sejmowi sojusznicy (3D i Lewica). Oni trzymają parasol nad plat-fuszerskim bezprawiem. Pożyteczni idioci. Ale trudno mówić o zaplanowaniu przez plat-fuszerów biegu zdarzeń chyba, że z przymiotnikiem: "partackie", "niedojrzałe", "po łebkach" i w każdym razie całkowicie nieprofesjonalne. To w każdym zdarzeniu wokół TVP wyraźnie widać słychać i czuć.  Strach się bać, że tacy fuszerzy kilka lat będą opiekować się polską gospodarką, a zwłaszcza obronnością.

Natomiast ze strony PiS-u zaplanowana była pewnego rodzaju bierność, jak kto woli: miękkość, wobec biegu wydarzeń znacznie jeszcze przedwyborczych a w sumie przez ostatnie kilka lat. Sama w sobie taka bierność nie byłaby aż tak szkodliwa, lecz - teraz okazuje się to w całej rozciągłości - tę bierność podchwyciły szerokie kręgi nawet PiS-owi niespecjalnie wrogie i powstała ogólna atmosfera psioczenia. Jeśli były jakieś sukcesy, to zostały przykryte właśnie szerokim psioczeniem. Owo psioczenie zorganizowane było amorficznie i planu nie potrzebowało, jakkolwiek korzystało z zaplanowanych prowokacji. Z kolei tę atmosferę psioczenia wykorzystały różne śpiochy i zaczęła się także dywersja jako napęd do różnych wpadek przypisywanych PiS-owi. Co do tej dywersji, to możliwe, że gdzieniegdzie była zaplanowana, lecz przecież nie przez PiS. Ten był jednak zbyt bierny. PiS dał się po prostu wpuścić w sytuację, w której nie ma kota, to myszy harcują.

Jak to zwykle bywa, dywersanci w TVP nie otrzymają żadnej istotnej nagrody, bo raz zdrajca, to zawsze zdrajca.

Nie jestem natomiast skłonny podejmować temat odgórnego planowania z zagranicy. Nie żeby go nie było, ale fakt, że było i to jak silne pozostaje wynika prawie wyłącznie ze zdrady wewnątrz Polski. Ta zdrada jest pierwotna. Jak już kiedyś tu skomentowałem, totalsi ustawili Polskę jako pochyłe drzewo, na które każda koza skacze. Ciekawe, czy zdobywszy władzę zaplanowali wyprostowanie tego drzewa i odpędzanie tych kóz. No, ale najpierw, który z nich chciałby, a gdyby któryś chciał, to czy potrafiłby. Tu zupełny pesymizm. Po akcji w TVP bezspornymi dowodami potwierdza się zasada ex nihilo nihil fit.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 29 grudnia 2023 10:33
29 grudnia 2023 10:41

Tak. Jestem radykalny w pewnych kwestiach. Za to Ty, jak zawsze, jesteś koncyliacyjny...:). To nie jest przygana. Ot, tak się uzupełniamy...:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 09:36
29 grudnia 2023 10:43

I  nie  tylko  ten  dety  ,,paraliSZ,,...

...  tej  calej  i  detej  tvp  zostal  ,,zaaranRZowany,...  ten  BURDEL  zgotowali  i  nadal  gotuja  narodowi  ,,SAMI  SWOI  POPiS`owi  !!!

 

Nic  Panu  nie  wmawiam,  czasami  tylko  roznimy  sie  w  opiniach  i  osadach,...  ale  w  tym  wypadku  ma  Pan  ABSOLUTNA  racje.   

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 10:41
29 grudnia 2023 10:44

No pewnie! Cieszę się, że podobnie to przyjmujesz; zresztą blog tylko na tym korzysta.

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2023 22:04

Jeszcze podpytam - jak jest z legalnością postawienia mediów w stan likwidacji?  Gdzieś doczytałem, że minister jest jednoosobowym walnym zgromadzeniem.

Czy weto było wystarczającym powodem ? Przecież można złożyć projekt skorygowanej ustawy?

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 23:27
30 grudnia 2023 22:40

Sorry ale nie zauważyłam z powodu późnej pory komentarza o Kulczykowej kwestii.

No chyba pan żartuje... Oczywiście w pewnym sensie zgadzam się z tym "zakładnikiem",bo wobec tatusia Kulczyków użyto jak najbardziej surowych argumentów i to raczej nie państwo,tylko "rządzący"tymi biznesami... Ale aby w tych czasach wobec miliardowych fortun państwo miało pozbawiać miliardów prawowitych włascicieli...to ho,ho....Raczej wypłaci im te miliardy i przejmie biznes...ale....dr.Kulczyk przecież odpowiednio wykształcił dzieciątka w tym zakresie...

Hmn...nawet Mr Putę nie waży się wszystkich Oligarchów ,których stworzył ukatrupić,co najwyżej który niegrzeczny to przez okno skacze ze stresu... Spoko to nie czasy pana Kluski,który rzekomo nie płacił podatku w/g "patriotów podatkowych"... ( 19 lutego 2023 ) https://businessinsider.com.pl/biznes/wszystkie-biznesy-kulczykow-tak-pomnazaja-majatek-ojca/v7d0skb

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jimmy 30 grudnia 2023 22:04
31 grudnia 2023 00:24

Po pierwsze, likwidacja spółki akcyjnej (każdej) jest prawną procedurą wykonawczą notarialnej uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy w sprawie rozwiązania spółki (inne okoliczności są tu oczywiście beprzedmiotowe). Zatem, czy ktoś widział taką uchwałę, czy minister chocby wspomniał, że ją ma? Już powinno być oczywiste, że nie ma (w tym przypadku) likwidacji bez takiej uchwały; likwidacja zależy od takiej uchwały.

Po drugie, gdyby istniała taka uchwała, to likwidacja rozpoczęłaby się od chwili powzięcia uchwały a (w tej sprawie) uchwała powinna wskazywać likwidatora. Nie można więc w TVP SA uznać likwidacji, ani likwidatora dopóki ukrywa się uchwałę o rozwiązaniu tej spółki. Uchwała jest niejako papierem legitymacyjnym likwidatora i to on powinien ją pokazywać każdemu przy każdej swojej czynności. Czy komuś pokazał?

Po trzecie, Jeśli ktoś podaje się za likwidatora, to jego ustawowym obowiązkiem jest zgłosić do rejestru przedsiębiorstw samo otwarcie likwidacji oraz siebie jako likwidatora. Ma na wykonanie tego obowiazku 7 dni od chwili jakoby powołania go. Zobaczymy, czy do upływu tych 7 dni likwidator pochwali się, że wniosek złożył. Oczywiście z dołączoną uchwałą o rozwiązaniu TVP SA. Sąd będzie miał swoje 7 dni na rozpoznanie wniosku. No to poczekamy jeszcze parę dni po nowym roku. Jeśli z jakiejkolwiek przyczyny terminy te nie zostaną dotrzymane, to znaczyć będzie, że "coś jest nie halo".

Po czwarte, teraz wypada wrócić do tej pierwotnie koniecznej uchwały o rozwiązaniu TVP SA, której nikt nie widział. Otóż w zwykłych spółkach akcyjnych uchwała o ich rozwiązaniu związana jest wyłącznie z wolą uchwalającego ją zgromadzenia akcjonariuszy. To jest wola i nie ma żadnego znaczenia po co i dlaczego zgromadzenie uchwałę powzięło. To łączy się z atrybutem prawa własności akcji. Właścicielem akcji TVP SA jest Skarb Państwa, a nie żaden Sienkiewicz choćby razem z Tuskiem i koleżkami. Sienkiewicz jest tylko piastunem tych akcji dla niego całkowicie cudzych. Wola, dla której Sienkiewicz podobno doprowadził do likwidacji (nikt wszak uchwały nie widział, a on sam mówi o jakiejś swojej "decyzji") jest więc likwidacja na razie formalnie wątpliwa i to mocno wątpliwa. Piszę "wątpliwa" bo w praktyce polskich spółek jeszcze podobnego przypadku nie było i sam jestem ciekawy co rozstrzygnie sąd - rejestr przedsiebiorców.

Po piąte, gdyby jednak Sienkiewicz a zwłaszcza likwidator dysponowali uchwałą o rozwiązaniu TVP SA, to - według mnie - uchwała taka byłaby z mocy ustawy od początku nieważna jako powzięta dla ominięcia przepisów ustawy. Inni mogą uważać inaczej, ale w końcu sąd to rozstrzygnie. Stosowanie przepisów kodeksu spółek do rozwiązania TVP SA, a także wcześniej do zmiany składu jej organów, nie ma dotychczas żadnych precedensów. Sąd będzie więc miał zadanie pionierskie.

Na czym - moim zdaniem - polega zarzut nieważności uchwały o rozwiązaniu, której na razie nikt nie widział, a bez której nie ma tu żadnej likwidacji. Otóż istnienie i trwanie TVP SA nie jest swobodne i zależne od woli jej inwestora w tym przypadku Skarbu Państwa. Z mocy ustawy o KRRiT "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" tworzy tzw. telewizję publiczną, jest nią. Ustawa o KRRiT wyrażnie stanowi o celu istnienia tej spółki zatem ten cel i zadania nie są swobodne jak u innych spółek. Dlatego też rozwiązanie TVP SA nie należy do uprawnień właścicielskich Skarbu Państwa a tym bardziej do ministra tylko piastującego cudze dla siebie akcje Skarbu Państwa.

Żeby było śmieszniej w temacie z jakimi partaczami mamy do czynienia, to wskażę tylko, iż ew. zlikwidowanie TVP SA, bo komuś się tak spodobało jest wątpliwe także dlatego, że ustawa o KRRiT wyraźnie nakazuje istnienie spółki pod nazwą: "Telewizja Polska - Spółka Akcyjna" a po jej ew. zlikwidowaniu nie mogłaby istnieć inna spółka pod nazwą wymieniona w ustawie. Zatem juz sam zamiar zlikwidowania wymagałby także zmiany ustawy o KRRiT aby nowa spółka została rozpoznana jako telewizja publiczna.

Te papraki powinny też spojrzeć przynajmniej w par. 38 statutu TVP SA, który jak krowie na rowie mówi, że przepisy kodeksu spółek można stosować dopiero wtedy, gdy dana sprawa nie jest uregulowana statutem, ani ustawą o KRRiT.

I tak dalej. W każdym razie likwidacja TVP S.A. skutkiem uchwały (aktu woli) o jej rozwiązaniu nie jest prawnie dopuszczalna, a wszystko "co one gadają" wygląda na stek bezprawia. Poczekamy, zobaczymy. Przy okazji dowiemy się czegoś o sądach.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 31 grudnia 2023 00:24
31 grudnia 2023 00:30

Prościej jest spojrzeć w artykół 33 konstytucji poprzedniego reżimu, roty przysięgi.

Olimpiada w Innsbrucku.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 31 grudnia 2023 00:24
31 grudnia 2023 04:25

Tam chyba działają inni "likwidatorzy".

Pewnie byli operatorzy podnajęci z agencji "Wympieł"

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 04:25
31 grudnia 2023 12:18

W każdym razie wstyd, że coś takiego przytrafia się Polsce. Wstyd, że została oddana w takie ręce.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 31 grudnia 2023 12:18
31 grudnia 2023 12:54

Ale to jest wstyd u tych, którzy nic nie mają do gadania.

Żadnego z mocodawców walczących o resztę "zasobów" Polski ten wstyd nie interesuje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 31 grudnia 2023 12:54
31 grudnia 2023 14:07

Mnie interesuje, bo ja, za kogoś, za innych muszę się wstydzić. A przeze mnie nikt nie musi.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować