-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O pornografii i analogiach historycznych

Napisałem wczoraj na iksie, że zainteresowanie historią w Polsce jest jak zainteresowanie pornografią – płytkie, uzależniające chwilowo i pozostawiające wielki niedosyt. Polega ono także na gromadzeniu wizerunków oraz przekonaniu, że każdy z nich jest osobistą własnością oglądającego. Z tego wynika ważna konsekwencja – jeśli ktoś próbuje nad tą historyczną pornografią prowadzić jakieś dyskusje z miejsca staje się wrogiem. No i mi się to właśnie wczoraj zdarzyło, wszedłem bowiem w konfrontację z producentami historycznej pornografii, a nie obejrzałem nawet świerszczyka do końca. Zobaczyłem pierwsze sceny filmu, datę – 1772 – a potem lampę naftową w chłopskiej chacie. No i od razu ruszyłem do szarży. Ta została zatrzymana przez blokadę oraz konstatację, że z pewnością zdenerwowała mnie jakość tej produkcji, niesłychanie wysoka, a także jej głębokie przesłanie. Całość obejrzałem sobie później i już w ogóle się załamałem. Okazało się, że to jest zlecenie pisowskie. No, ale żeby za długo nie gadać – może się Wam to pokaże.

https://x.com/artur_jonczyk/status/2049076721844928805

 

Jeśli się nie pokazało, opowiem. W poetyce AI ukazane są ostatnie dni Rzeczpospolitej, na bogato, do tego leci jakiś podniosły komentarz i komentowane są postaci bohaterów – Stanisława Augusta – chwiejnego, ale stojącego po stronie dobra oraz Hugona Kołłątaja – duszy polskiego oświecenia. A także innych bohaterów i zdrajców. Na koniec, wychodzimy ze stylistyki AI i mamy czasy współczesne – prezydenta Nawrockiego, PiS, pomnik Lecha i Marii Kaczyńskich oraz serię dramatycznych pytań – czy chcecie, żeby było jak wtedy? Na co się zdecydujecie? To jest jeszcze głupsze niż Matyszkowicz na stanowisku prezesa TVP, ale nikt tego nie rozumie. I zrozumieć nie chce. Produkcja została zawieszona na wszystkich, najważniejszych pisowskich profilach, a entuzjazm jest powszechny. I nikt nie rozumie, że to symbol upadku edukacji, albowiem takie rzeczy potwierdzają coś, co polityków najbardziej kręci i interesuje – naród jest głupi, a wy jesteście mądrzy. I ta sekwencja – jak w filmie porno – zawsze musi wystąpić w rozmaitych konfiguracjach, bo ona jest finałem wszystkich tych producenckich i reżyserskich zabiegów. I za każdym razem kończy się ona tak samo – katastrofą, a w najlepszym razie niespełnieniem. Przepraszam za te metafory, ale co ja mam powiedzieć, widząc takie rzeczy?

https://www.youtube.com/watch?v=oWk4qsb265k

 

To jest jeden z filmów tego samego producenta dostępnych na YT. Jego misją jest degradacja młodzieży, dokładnie taka sama jak w czasach młodości Kuronia i Michnika, kiedy to stworzono kastę tych fajniejszych młodych, którzy należeli do rewolucyjnych organizacji karmionych taką samą propagandową paszą, ale wyrażoną w słowie pisanym i w filmie radzieckim. Z reszty zaś zrobiono biomasę, oglądającą -  nieco później – serial Stawiam na Tolka Banana. Potem z tych wybrańców powstali demokratyczni opozycjoniści. Oni również mieli coś do zaprezentowania młodzieży. Był to dobrobyt pokazywany przez szybę, bo w Polsce nastały lata 90-te. Teraz zaś, po serii głupstw, które doprowadziły do klęski w wyborach roku 2023, uniemożliwiającej jakiekolwiek koalicje, PiS usiłuje zdobyć popularność dzięki takiej produkcji. Dziękujcie Bogu, że AI nie może produkować treści obscenicznych, bo Giertych i jego ludzie zrobili by z Was miazgę. I nie takie rzeczy jak ten szajs latałyby po sieci.

Wielokrotnie wspominaliśmy tu o wadze, jaką mają zagadnienia estetyczne w polityce, szczególnie tej adresowanej do młodych. Zrozumienie tych kwestii jest w zasadzie poza horyzontem wszystkich polityków. Oni bowiem już wiedzą, że z tymi histeriami nie ma co przesadzać, a liczy się pieniądz, wpływy, układy itp., itd. No, ale młodzież tego nie wie i chce uczestniczyć w czymś szlachetnym i wartościowym. A wrażliwość młodzieży nie jest kształtowana poprzez takie produkcje. To są rzeczy dla dziadersów udających młodzież. Dla Krysztopy, na przykład, który prawie się rozpłakał pod nagraniem o rozbiorach, i jemu podobnych. Nie są to obrazy przeznaczone dla młodzieży, bo ta wychowuje się w innej estetyce. No, a z czym my mamy do czynienia w przypadku estetyki https://www.youtube.com/@ironskiesstudio ? Z poetyką ZSMP. I nie ma doprawdy znaczenia, jaka jest treść tych filmów. Podobne numery były robione już wcześniej i łatwo je przywołać. Oto przed którąś kolejną klęską PiS, zanim doszło do wyborów 2015 roku, puszczano spoty z rodziną – typowo polską oczywiście – na tle ściany z cegieł. Matka płakała, a ojciec robił dziwne miny, dzieci były smutne, a konkluzja taka, że jak PiS nie wygra to Polska przepadnie. Jak można było iść do wyborów z takim spotem? W tym samym czasie prawicowy grafoman, zwany z nieznanych przyczyn poetą – Wojciech Wencel – puszczał w sieci wiersze o przepiłowanych na Wołyniu kobietach i dołączał do tego jakieś pomięte zdjęcie, gdzie taka kobieta była widoczna. Nie miało to wpływu na sukces wyborczy, ani na żaden inny. Teraz mamy AI, jest kolorowo, ładnie, lepiej widać bebechy i krew, można wykreować dowolną postać, ale to niczego nie zmienia, bo nie o takie rzeczy chodzi. Efekt zaś będzie taki sam.

Na zrozumienie tych zagadnień, jakże przecież prostych, liczyć nie można. Bo cała wierchuszka PiS wie, że to tylko dla dzieci, osób wzmożonych emocjonalnie i kobiet. Prawdziwa polityka zaś jest robiona gdzie indziej, innymi narzędziami, a jej skuteczność nie zależy od tego czy wyborca uwierzy w to co mu https://www.youtube.com/@ironskiesstudio pokazuje. To po co ten szajs promujecie? To jest dewastacja.

Źle robicie ludzie, ale pójdzie to na wasze sumienia. Nie macie bowiem nic, żadnego formatu, który by poruszył masy. AI to złudzenie.

Teraz o analogiach historycznych takich bardziej prawdziwych. Ktoś wczoraj napisał, że Węgry poszukują porozumienia z Austrią, a będzie ono wymierzone w polską koncepcję Międzymorza. Nie wiem czy to prawda, ale tu akurat, w przeciwieństwie do czasów rozbiorowych, analogie historyczne układają się same. Mamy początek XVI wieku, Jagiellonowie rządzą w Polsce, na Litwie, w Czechach i na Węgrzech. Habsburgowie zaś w Niemczech i Niderlandach, wywierają też wpływ na Italię. Mają jednak narzędzia szantażu, którymi wymuszają zmianę całkowitą i trwałą – za pomocą Albrechta Hohenzollerna szantażują króla Polski, a za pomocą jego brata Georga podporządkowują sobie Węgry. Utrzymują armię agentów na najwyższych stanowiskach w jagiellońskich królestwach. W Polsce agentem habsburskim jest kanclerz Szydłowiecki, biskupi i wojewodowie. Króla nikt nie szanuje. W Czechach i na Węgrzech jest jeszcze gorzej, bo kraje te są zagrożone przez Turków. Z nimi zaś współpracują Hohenzollernowie. Początkiem wielkiej tragedii jest układ wiedeński – na przeżycie – z roku 1515, oddający de facto Habsburgom władzę nad całą Europą środkową. Król Polski wierzy, że kupił sobie pokój, bo cesarz obiecuje nie wspierać Albrechta, w rzeczywistości Zygmunt naraził na śmierć i zagładę swojego bratanka – Ludwika. Ten zaś wierzy, że utrzyma władzę poprzez małżeństwo z wnuczką cesarza Maksymiliana, Marią. Finał jest wszystkim znany. No, ale ten akurat moment dziejowy nazywany jest w Polsce złotym wiekiem. I jeśli powstanie o nim jakiś film wyprodukowany przez AI, to będzie on wyłącznie stekiem bzdur i przeinaczeń. Oby nie powstał, bo pan Jończyk gotów jest zrobić Zygmunta I z Jarosława Kaczyńskiego.

No nic, tak tu sobie żyjemy w tej naszej Polsce, a ja po tym co obejrzałem wczoraj mam już całkowitą pewność, że po zwycięstwie PiS w kolejnych wyborach, co prawdopodobnie nie nastąpi, wreszcie będziemy mieli to wymarzone polskie Hollywood. Technologia bowiem dojrzała wreszcie do tego, by pokazywać bohaterskie czyny za pięć złotych. A o tym przecież śniliśmy po nocach, prawda?

 

Teraz ogłoszenia.

Szanowni Państwo, drodzy czytelnicy, postanowiłem, że spróbujemy zorganizować w najbliższym czasie wieczory autorskie, zwane w naszym środowisku wieczorkami w katakumbach. Bo też taki jest ich charakter. Wiem już, że pierwszy z nich dojdzie do skutku, a odbędzie się w sali na drugim piętrze, w kamienicy przy ulicy Czackiego 3/5, w Warszawie gdzie mieści się Dom Technika NOT. Zanim przejdę do omówienia pozostałych propozycji skoncentruję się na tej pierwszej. Termin to 22 maja, piątek, początek o godzinie 17.00. Tak, jak we wszystkich innych przypadkach wstęp nie jest wolny, trzeba się zarejestrować czyli napisać do mnie na adres [email protected] W sali zmieści się jedynie 40 osób, a więc warunki będą trudne. Nie jest to tania sala, choć nie ma w niej nagłośnienia, ale innych możliwości nie mamy. Będziemy więc, jak zawsze zbierać co łaska. Wystąpię razem z Hubertem, który będzie w czasie rzeczywistym rysował epizody z życia króla Stefana Batorego, bo też o nim będziemy rozmawiać w czasie tego wieczorku. Co do pozostałych, o których mówię w tej pogadance, nie wiem czy dojdą do skutku, ale nie mogę ich planować w tajemnicy przed Państwem. Opowiadam więc o wszystkich perypetiach, jakie mamy w czasie tej organizacji. Bądźmy dobrej myśli, może wszystko się uda, a jeśli nie, przeniesiemy się w jakieś inne miejsce.

https://www.youtube.com/watch?v=wssKH0xJsEc

 

Chciałem jeszcze przypomnieć o książkach, które zalegają

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/joanna-darc/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/katolicki-poglad-na-swiat/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czytanka-narodowa/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/litwa-w-roku-1812/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/historia-potosi/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/historia-wenezueli/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wyklady-z-dziejow-zydow-w-sredniowiecznej-polsce/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiat-sredniowiecznej-wyobrazni/



tagi: polityka  propaganda  edukacja  emocje  pornografia  nieskuteczność  dewastacja  ai  analogie historyczne 

gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 07:51
232     3431    12 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

zkr @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 08:30

Ta lampa naftowa to strzal miedzy oczy... :/
Dramat...

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 29 kwietnia 2026 08:30
29 kwietnia 2026 08:31

W komenatrzu napisał, że specjalnie to zrobił, dla zgrywy...

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 08:31
29 kwietnia 2026 08:44

A co mial napisac...

A w PiS historykiem jest na przyklad Sellin, byly sekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czy on to widzial?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 08:52

Teraz rozumiem, tak samo przybliżył nam historię ten stary idiota Żulawski filmem "Diabeł".

Za diabła robił Pszoniak, a wariatem z brzytwa był  Teleszynski. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 29 kwietnia 2026 08:44
29 kwietnia 2026 08:52

A nawet gdyby to co? Chodzi o porwanie tłumu, a czym to robić, jak nie przeskalowaną dramaturgią...? Miałem kiedyś taką szefową, która zamiast dramturgia mówiła  dramatyka...To jest właśnie dramatyka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 kwietnia 2026 08:52
29 kwietnia 2026 08:53

Kowalewskiego tylko brakowało...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 kwietnia 2026 08:52
29 kwietnia 2026 08:55

Rzeczywiście opis poraża

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Diabe%C5%82_(film_1972)

 

To wszystko z jednego pnia wyrasta, a imię jego Związek Socjalistycznej Młodzieży Polskiej

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 08:57

Zeby  nie  Panski  wpis...

...  to  nadal  bym  nie  znala,  co  to  za  BURAK,  CWOK  i  CYMBAL  !!!

 

I  takich  PATALACHOW  w  PiS`ie  jest,  co  najmniej,  99%...  azeby  jeszcze  ,,LOwaRZac  albo  miec  nadzieje,,  ze  TOTO  wygra  wybory  -  to  trzeba  miec  MOOOCNO  nasrane  do  lba  i  niewymieszane.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 08:52
29 kwietnia 2026 08:58

To jest tak glupie, ze wyglada na sabotaz:

1683 Wiedeń. HUSARIA POLSKA DUMA.

Podobnie sie czulem gdy obejrzalem "1920 Bitwa Warszawska" (tak sp..przyc temat to moglby licealista ale nie Hoffman).

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 09:02

Giertych

i jego ludzie ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 29 kwietnia 2026 08:57
29 kwietnia 2026 09:02

Aha,  i  jeszcze  dziekuje  za  streszczenie...

...  tego  Jonczykowskiego  G*WNA,  bo,  naturalnie,  ze  go,  nawet,  nie  probowalam  obejrzec,...  mam   niesamowita  ALERGIE  i  NIEBYWALY  WSTRET  do  wszystkiego,  co  jest  ,,wytForem  sztOcznej  idiotki,,.   

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 09:02

Nawet nie dałem rady oglądnąć tego do końca. To dramat, że się dopuszcza takich durniów do komunikacji z narodem.

A przecież łatwo można by króla Stasia, który koronę opierdolił za spłatę swoich długów zestawić jeden do jednego z Tuskiem....

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @aszymanik 29 kwietnia 2026 09:02
29 kwietnia 2026 09:06

To są wyżyny niedościgłe. Poza tym treść podręcznika przeczy takim egzegezom

zaloguj się by móc komentować


zkr @Szczodrocha33 29 kwietnia 2026 08:52
29 kwietnia 2026 09:06

> stary idiota Żulawski

nie idiota ale zwyrol

""W każdym filmie byłaby świetna. Iwona śmieje się niesamowicie, jest młoda, ma 20 lat, jej twarz może być bardzo piękna albo wręcz obrzydliwa. Całe życie chciała być aktorką. Jest osobliwością i dzikusem. Jest olśniewająca, wolna, inteligentna. Reżyserowi poddaje się całkowicie" - zachwalał aktorkę Andrzej Żuławski. To po występie w jego filmie młoda aktorka postanowiła porzucić aktorstwo. Mówiono, że przeżyła załamanie nerwowe i leczyła się psychiatrycznie. 

(...)

Andrzej Żuławski zaproponował, żeby skróciła nazwisko do "Petry", co brzmiało bardziej tajemniczo i światowo. Praca z kontrowersyjnym reżyserem nie należała do najłatwiejszych. Za kulisami mówiono, że Żuławski znęcał się nad swoją młodą gwiazdą. Specjalnie doprowadzał ją do płaczu oraz ataków furii, by była bardziej autentyczna na ekranie. "Więcej było między nami nienawiści niż miłości, bo musiałem cały czas utrzymywać w Iwonie ten bunt, niezależność, niedopasowanie" - przyznał po latach sam Żuławski."

Iwona Petry: Po kontrowersyjnym występie zniknęła z ekranów - Świat Seriali w INTERIA.PL

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 29 kwietnia 2026 08:58
29 kwietnia 2026 09:07

Tak, to jest sabotaż, ale im się zdaje, że to jest sukces

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 09:28

Ja naiwny już od dawna żyłem w przekonaniu, że Staś został skutecznie odbrązowiony. Moja córka ostatnio z koleżanką robiła na historię w liceum prezentację z ostatnich dekad IRP, trochę się ze mną konsultowała ale generalnie się nie wtącałem. Zjechały tam tych zaprzańców na czele z królem równo i dostały szóstki.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 29 kwietnia 2026 09:02
29 kwietnia 2026 09:39

Dwa bujne cyce carycy vs chude kokoty. Tego się nie odzobaczy.

Wprowadzające w klimaty 18-teg wieku chomąto z czasów mojego dzieciństwa. 

Wytyczne studia z żelaza a posłuszna AI niewinna !

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 09:48

Jedyna nadzieja, że ten autor ma na YouTube na razie tylko  22 subskrybentów a wygenerował 12 filmów.

Mnie przeraziły piejące z zachwytu komentarze na X. Chyba wszyscy jego znajomi się zlecieli.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 29 kwietnia 2026 09:48
29 kwietnia 2026 10:06

No, ale to jest ktoś umocowany, bo Krysztopa nad urodą tego dzieła wprost płacze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @saturn-9 29 kwietnia 2026 09:39
29 kwietnia 2026 10:07

Oni nie wiedzą co to chomąto

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 29 kwietnia 2026 09:28
29 kwietnia 2026 10:07

Nie, jest na odwrót...król Staś nadal jest okay

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 10:07
29 kwietnia 2026 10:17

Ważne, że wiedzą, jak się je nosi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 29 kwietnia 2026 09:48
29 kwietnia 2026 10:59

Tak,...

...  po  2  na  jeden  ,,fYlm,,  !!!

 

I  takie  BYDLO  jonczykowskie,  szumnie  ,,pSZeTstawiajONce  sie,,  jako  ,,raTca  prawny,,   jeszcze  ,,LOdziela  sie,,  na  YT,...  ze  tez  zadna  ,,cEzOra,,  tego  jego  SYFU  jeszcze  nie  zablokowala.

No,  ale  moze,  na  ,,kasiore,,  z  zondacrypto  sie  zalapal...  i  teraz  ,,tFoZy  prodOkcje  fYlmowe,,  z  reszta  tych  ,,patrJotUF,,  od  Ssssakiewicza.

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 11:38

Mel Gibson wreszcie stał się zbędny Teraz już można kręcić fantastyczne filmy i porywać młodzież bez niego. Nawiązując do analogii pornografii i literatury to istotna różnica między lewicą a prawicą jest taka, że tamta strona wykupuje abonament na niebieskiej platformie płacąc regularnie za możliwość dołaczenia do "ludzi inteligentnych". Inaczej mówiąc biorą z półki w Empiku po nazwisku. "Nasi" spoceńcy ekscytują się na darmowych portalach i ani im w głowie wydać choćby dychę na ten cały patriotyzm.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 12:32

Nie wiem czy to wymyśliłem sam czy przeczytałem (może u Pana), że książka Don Kichot Cervanesa miała dokonać podmiany etosu rycerskiego (główny bohater) w Hiszpanii na etos kupiecki (Sanczo Pansa).

Może takie coś powinniśmy wdrożyć. 

Jak będziemy powtarzać ciągle te kawałki o husarii i konstytucji 3 maja to nie wiem czy dalego zajdziemy. I zawsze temu towarzyszy element poświęcienia. Trzeba się poświęcić. Aż chce się krzyknąć: A kysz, zmoro nieczysta! Zgiń przepadnij!

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Zyszko 29 kwietnia 2026 11:38
29 kwietnia 2026 12:47

A jak by wyszedł film to by obejrzeli na CDA czy gdzieś tam. Byle za darmo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 13:21

(...)" Jego misją jest degradacja młodzieży, dokładnie taka sama jak w czasach młodości Kuronia i Michnika"---- ma pan rację-to się nic a nic nie zmienia.Rok 1981 na posiedzenie komisji "S"Kuroń przyprowadził eksperta Wiktora Herera: Chrzanowski rozpoznał w nim oficera śledczeg UB.Na co Jacuś " Jeśli ci się nie podoba, to możesz wyjść".

Jacuś z Kuroniówką odszedł,nawet marzył o prezydencji,ale my mamy na amen ekspertów,bo i wyjść nie ma dokąd.

Tak,że eksperci ekspercą dalej,Czarzasty dalej marszałkuje i kombinuje jakby zaprezydencić a nasza prawica jak i my -bezsilna.Wężykiem ich,wężykiem.Plus!

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 14:44

To wszystko co prezentuje sobą tzw. obóz patriotyczny jest na poziomie Świadków Jehowy i w związku z tym skuteczność tego też będzie podobna, a reakcja młodych ludzi taka, jak dorosłych na kontakt z owymi heretykami.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @MJC 29 kwietnia 2026 13:29
29 kwietnia 2026 14:44

To jest dopiero pornografia par excellance.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MJC 29 kwietnia 2026 13:29
29 kwietnia 2026 14:45

Historia bez cenzury to....puszka pandory

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 29 kwietnia 2026 14:44
29 kwietnia 2026 14:48

Tak, to prawda, estetyka proponowana przez AI to estetyka "Strażnicy"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MJC 29 kwietnia 2026 13:29
29 kwietnia 2026 14:49

Ten facet to dureń i szkodnik. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 29 kwietnia 2026 13:21
29 kwietnia 2026 14:49

A nasi codziennie wyrażają oburzenie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 29 kwietnia 2026 12:32
29 kwietnia 2026 14:51

Kupiecki owszem, ale może też kapłański...Skarga, Bobola...no, ale jak taki temat podrzuci ktoś, to zrobią film jak jednego zakopują żywcem, a drugiemu wycinają język przez kark. I po zawodach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 29 kwietnia 2026 11:38
29 kwietnia 2026 14:51

Tak, płacenie jest dla frajerów...

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @MJC 29 kwietnia 2026 13:29
29 kwietnia 2026 15:02

O Matko Jedyna ! król Staś ,jak sodomita?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 08:55
29 kwietnia 2026 15:09

"To wszystko z jednego pnia wyrasta, a imię jego Związek Socjalistycznej Młodzieży Polskiej"

 

A Żuławski obracał pisarkę Gretkowską, oboje wyśmiewali się i szydzili z Jana Pawła II.

Wiki twierdzi, że pasję do kina Andrzejkowi wpoiła babcia, która była miłośniczką filmów przedwojennych.

 

Coś jak Romek Polański, który ganiał jako podrostek do kina, i już wtedy wiedział że musi być reżyserem.

W międzyczasie szlifował karierę jako aktor.

Przemogłem się i obejrzałem ostatnio "Pokolenie" [1954] miszcza Wajdy.

Sowiecka jaczejka na gruncie polskim, przeniesiona na ekran.

 

Bo film, jak mawiał Włodzimierz Lenin, jest najważniejszą ze sztuk.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 14:49
29 kwietnia 2026 15:34

Taki  sam...

...  PAJAC  i  PATALACH  jak  ten  Jonczyk  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 29 kwietnia 2026 15:09
29 kwietnia 2026 15:42

Zeby  tylko  stara  Gretkowska,...

...  ale  jeszcze  Marceau,...  no  i  coronie  Rosatiego,  Weronike  !!!

 

I  to  nie  tylko  ten  ZBOK.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 kwietnia 2026 15:09
29 kwietnia 2026 15:46

Pokolenie jest nie do oglądania

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 15:46
29 kwietnia 2026 17:16

To jest właśnie fenomen Wajdy - guru polskiego kina, geniusza reżyserii, laureta niezliczonej ilości Złotych Grzybów wręczonych w pustych kinach. Polega on na tym, że w zasdzie nie mogę sobie przypomnieć jaki w ogóle jego film nadawał się do oglądania.

zaloguj się by móc komentować


zkr @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:16
29 kwietnia 2026 17:38

"Ziemia obiecana"?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 29 kwietnia 2026 17:38
29 kwietnia 2026 17:42

Wszystko jest filmowane od dołu. Doklejone sztucznie wątki. Gdyby nie rozmowa na pogrzebie Bucholza nie dałoby się tego oglądać

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @zkr 29 kwietnia 2026 17:38
29 kwietnia 2026 17:43

Touche:)

Fakt to się dało obejrzeć... raz, ale nie więcej.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 17:42
29 kwietnia 2026 17:44

Nie no jeszcze była scena jak Moryc wyjaśnia Grynszpanowi istotę długu:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:44
29 kwietnia 2026 17:46

No tak. I scena modlitwy, na początku. I tyle. 

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 17:46
29 kwietnia 2026 17:54

Dlatego napisałem "tyko raz". Jest całe mnóstwo filmów, które z ogromną przyjemnością oglądam nawet nasty raz i się nie nudzę. U naszego geniusza niczego takiego nie znajdę.

zaloguj się by móc komentować

bolek @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:43
29 kwietnia 2026 17:57

Od '51 kręcił średnio jeden film rocznie i tylko jeden nadaje się do oglądnięcia. To trzeba być miszczem. Ziemię obiecaną lubię, człowieki dawno widziałem, nie wiem czy byłbym w stanie teraz obejrzeć. Katyń mnie pokonał. Nawet nie patrzę w tamtą stronę. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @bolek 29 kwietnia 2026 17:57
29 kwietnia 2026 18:01

Szczerze mówiąc wole już tego pedofila Polańskiego - człek podły od szpiku do skóry ale dobre filmy zrobić potrafił.

zaloguj się by móc komentować

zkr @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:54
29 kwietnia 2026 18:05

> które z ogromną przyjemnością oglądam nawet nasty raz i się nie nudzę. 

Ja mam tak z "Sicario". Ogladalem wiele razy a do niektorych scen wracam czesto (slucham dialogow pod katem nauki jezyka).
Villeneuve jest geniuszem. Gra aktorow, prowadzenie kamery.
Absolutna perfekcja. Facet jest poza skala.
No i Sheridan. Od scenariusza.
Jego "Wind River" jest swietny!

P.S. "Sicario" jest bardzo brutalny ale aby zrozumiec ten film to trzeba cos tam poczytac o przestepczosci w Meksyku.

 

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 18:08

No cóż, muszę zgodzić się z przedmówcą i zapodać Chinatown :-) 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @zkr 29 kwietnia 2026 18:05
29 kwietnia 2026 18:10

Ja mam tak z "Sicario".

No u mnie ich więcej Sicario też lubię ale u mnie w topie jest "Ostatni samuraj", a z Polańskiego - "Piraci". Z Wajdy nul.

zaloguj się by móc komentować

zkr @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:54
29 kwietnia 2026 18:11

> które z ogromną przyjemnością oglądam nawet nasty raz i się nie nudzę. 

"Helikopter w ogniu" ??? :)))

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @bolek 29 kwietnia 2026 18:08
29 kwietnia 2026 18:11

I Łowcy wampirów:)

zaloguj się by móc komentować



aszymanik @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 18:17

> które z ogromną przyjemnością oglądam nawet nasty raz i się nie nudzę. 

No i bez bicia się wam przyznam, że uwielbiam oglądać Harrego Pottera, a Gang Olsena znam praktycznie na pamięć:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:54
29 kwietnia 2026 18:18

Najgorsze są "Panny z Wilka" i "Brzezina"

zaloguj się by móc komentować



OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 18:18
29 kwietnia 2026 20:40

Skoro książki się pisze nie po to, aby je ktoś czytał, to i filmy nie kręci się po to, aby je ktoś oglądał....:). Przynajmniej w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 18:18
29 kwietnia 2026 20:49

"Bez znieczulenia" nie lepszy. Pamiętam tylko scenę wyrywania zęba sławnemu aktorowi.

 

zaloguj się by móc komentować



Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 21:33

Proces wygaszania PiSu trwa. Jak tak patrzę to jest to nawet rozsądne postępowanie, skoro nie da się tego ciągnąć dalej to trzeba poświęcić królową dla ratowania króla.
Ciekawe, czy do czasu wyborów uda się na prawicy wygenerować jakiś nowy PiS na gruzach starego. Na logikę jest za mało czasu, ale pamiętam jak Nawrockiego właściwie wyciągnęli z kapelusza i zaczął kosić wszystkich dosłownie 6 miesięcy przed dniem wyborów, więc chyba nic nie jest niemożliwe.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:33
29 kwietnia 2026 21:34

Trzeba było wywalić Mejzę wcześniej

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 29 kwietnia 2026 11:38
29 kwietnia 2026 21:37

To już dawno przeszłość. Na nasze szczęście na lewicy namnożyło się pociotków którzy wzajemnie zagryzają się żeby dopchać się do rury z paszą. To nie te czasy, że gazownia wiedziała iż trzeba zainwestować jak się chce zachować wpływy.
 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 21:34
29 kwietnia 2026 21:40

Oczywiście już, conajmniej, w 2023r., ale wtedy i tak było zasądzone, że mają oddać władzę, więc nikt się tym nie przejmował, a tacy pomagali narobić pretekstów do wytłumaczenia dlaczego się wywracają na prostej drodze.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:33
29 kwietnia 2026 21:43

Chyba w czerwcu 2015  "Nowoczesna" miała ponad 10% wjednym z sondaży. A wszystko to przed zarejestrowaniem partii!
W PL możliwe jest wszystko, moim zdaniem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @aszymanik 29 kwietnia 2026 18:17
29 kwietnia 2026 21:47

Z tym Harrym Potterem to jest ciekawy paradoks, bo dla mnie ten cały świat tam przedstawiony jest kompletnie nie ciekawy i w ogóle to nie moja bajka i estetyka. Oprócz dwóch pierwszych części które obejrzałem jako dziecko w ogóle nie wiedziałem o co tam chodzi i jak kiedyś z ciekawości włączyłem to jest to tak dobrze zrealizowana seria filmów(przede wszystkim chodzi o grę aktorską - Rickman, Fiennes, Gleeson, Oldman, Thewlis, Bohnam Carter itd.), że ogląda się to naprawdę dobrze.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 29 kwietnia 2026 21:43
29 kwietnia 2026 21:52

To wiadomo, że system może sobie wygenerować w ciągu minuty kolejne liberalne partie kiedy trzeba wzmocnić swoją władzę, bo oni o głosy wyborców i tak nie muszą zabiegać.
Chodzi mi o kandydatów antysystemowych, że do tego potrzeba czasu, budowania elektoratu itd., a tu Nawrocki zrobił taki speedrun i to nie było takie oczywiste. Moim zdaniem ktoś kto mówi, że "on to zawsze wiedział, że Nawrocki na 100% wygra" po prostu kłamie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 29 kwietnia 2026 21:43
29 kwietnia 2026 22:00

To fakt ,nie tylko w jednym sondażu i sondaże wykazywały 10+ % juz w maj/czerwiec ,a oficjalnie partię zarejestrowano 25 sierpnia 2015 ,a w wyborach 7.69 % głosów co dało im 28 posłów w październiku 2015  To jest dopiero fenomen,partii jeszcze nie było,a już sondaże szalały...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:33
29 kwietnia 2026 22:10

Niech  Pan  @Kuldahrus  nie  przegina...

...  z  tym  ,,koszeniem,,  !!!

 

Chyba,  ze  IDIOTOW  ma  Pan  na  mysli.  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
29 kwietnia 2026 22:19

Reaguję znajwiększą alergią na "poetykę", narrację i warstwę wizualną filmów zrobionych przez AI. Więc tylko dodam, że Kościuszko nie miał orlego nosa jak w tym filmiku, a dość śmiesznie zadarty. Mniejsza z tym. Oczywiście cała narracja jest mi obojętna /że tak uprzejmie to ujmę, ale właściwsza jest tu abominacja/.

/W "Ziemi obiecanej" była scena - absolutnie fantastycznie zagrana - jakiś kancelista się czegoś tam wściekł. Nie znałam wówczas aktora. Ani więc znany, ani "wyględny". W zasadzie banalna uroda, a właściwie brak "urody aktorskiej".  Poruszyłam całą rodzinę na okoliczność tej sceny. Że, mianowicie, to jakiś fenomen aktorski. Ktoś, kto przebija ekran. A tym kancelistą był młody Piotr Fronczewski./ 

Martwię się. Cienko to wygląda z tym PiSem... A zagrożenie dla Kraju jest realne i stałe. Oraz na rympał.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 kwietnia 2026 22:00
29 kwietnia 2026 22:21

...  a  dzisiaj  ze... 

...  ,,stowaZyszeniem  BANKSTERA,,...  to  nie  to  samo  ???!!!

 

Toc  to  ,,poFtUrka  z  rozryFki,,...  ,,sONdaRZe  teSZ  jOSZ  CHOlaly,,.  Prezes  tez  zmiekl  w  swojej  ,,stanoFczosci  poglONdUF,,.

A  ta  KREATURA  ,,kukiz,,...  to  co  to  za  KURIOZUM  bylo  ???  Zeby  im  sie  ,,arytmetyka  sejmowa,,  zgadzala  ???!!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 29 kwietnia 2026 22:21
29 kwietnia 2026 23:09

Hmnn..Renatko co ja będę się teraz martwiła tym stowarzyszeniem.Ono wyżej już nie podskoczy.Jak sobie pościele tak się i wyśpi...

A tymczasem klan Sikorskich usadowił synka Aleksandra do fundacji "Zryw" która skupia się na edukacji obywatelskiej i kształtowaniu nowych kadr dla sektora publicznego. Edukacja i świadomość obywatelska i postawa obywatelska wśród młodych ludzi,-przyszłe kadry... To tylko wycineczek,jaki kabarecik leci...

Kasa tam idzie ,no i zaplecze w razie co gotowe... a Tuskoidy dalej sondażują w okolicy 30%,raz w górę,raz ciutkę w dół.Czyli co...dalej poziom części wyborców na które mogą liczyć -to chlew moralny o rodowodzie parobka wiejskiego,czy tumana ze sfałszowanym ,czy skleconym dyplomem,albo gorącej pizzy przy wyborach -to  wierny elektorat.

zaloguj się by móc komentować

ZbigB @zkr 29 kwietnia 2026 18:05
30 kwietnia 2026 05:21

Sicario i Sicario 2 bardzo mi się podobało, czy może pan polecić podobne filmy?

Reżyser Sicario,  Villeneuve, wyreżyserował też film Pogorzelisko i pomyślałęm, że może oglądał pan, jeśli tak to warto obejrzeć? Pytam, bo opowiadałem znajomej mit o Edypie przedstawiony tu przez Piotera, a ona na to, że w Pogorzelisku są podobne elementy - oznaczenie pięty tatuażem, (zamiast żelaznymi gwoździami jak Edypa), oraz ujawnienie tajemnicy potomstwa z kazirodczego związku. To Pogorzelisko być może jest przeróbką mitu o Edypie?

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 21:00
30 kwietnia 2026 06:24

"Próba podsumowania życia i dotychczasowej twórczości reżysera począwszy od czasów wczesnej młodości skończywszy na pracy przy "Panu Tadeuszu". [TVP]"" Z 1999 roku

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:52
30 kwietnia 2026 06:39

Antysystemowyw 2015 był Kukuz. Szybko sie zużył. "Na prawo o centrum" budowano zaplecze do kreacji. Jest Konfa, z ktorej paczkuje co czas pewien nowy twór. Teraz mamy Brownie. Kreowany na brunatnego choć biały, ale wydaje się stawać sczerwony. A sa przecież inni. Mentzen, Wipler i kobitka z potencjałem...Zajaczkowska chyba.  Jeśli głos Kościoła przestanie być drogowskazem Władcy Marionetek będą skuteczniejsi.

 Niestety.

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @klon 30 kwietnia 2026 06:39
30 kwietnia 2026 08:06

Ja piszę o prawdziwych ruchach antysystemowych, a nie o kreacjach systemu mających udawać antysystem dla niezorientowanych w rzeczywistości.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ZbigB 30 kwietnia 2026 05:21
30 kwietnia 2026 08:12

Nie oglądałem, ale słyszałem, że to jest ciężki film nakręcony w stylu francuskich filmów psychologicznych, więc tylko na własną odpowiedzialność. To jest CAŁKOWICIE inne kino niż Sicario

Villeneuve nie jest reżyserem który obraca się w jednym gatunku, więc też w jego przypadku nie działa zasada, że jak uwielbiasz jeden film to resztę można oglądać w ciemno tak jak np. u Spilberga, czy Nolana.
Ma swój styl, ale dotyka się bardzo różnych gatunków, scenariuszy i środków wyrazu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 30 kwietnia 2026 08:06
30 kwietnia 2026 08:29

Żebrowski też coś gada o ruchu obywatelskim. Antysystemowym. To są gadki rodem ze Strażnicy o raju na ziemi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 kwietnia 2026 23:09
30 kwietnia 2026 08:47

To  prawda,...

...  CHLEW  MORALNY  w  pustych  lbach  i  ZERO  etyki  w  zyciu  sa  najwazniejsze  !!!

 

Stad  potem  ,,prosta  droga,,  do  Sikorskich,  Jaruzelskich  i  im  podobnej  HOLOTY,  legendowanych  w  detych  ,,fOndacjaH  do  pSZyszlyH  polskiH  kadr  zaZONdzajONcyH,,.

Niestety,  dopoki  z  tym  CHLEWEM  MORALNYM  sie  nie  uporamy  -  NIE  MA  MOWY  o  jakichkolwiek  zmianach  czy,  nie  daj  Boze,  wyborach.  Wszystko  to  i  tak  szlag  trafi.

 

Co  do  ,,sAdaRZy,,  -  NIGDY  nie  przykladalam  do  nich  ZADNEJ  WAGI...  i  nadal  nie  przykladam.

   

zaloguj się by móc komentować

ZbigB @Kuldahrus 30 kwietnia 2026 08:12
30 kwietnia 2026 10:25

Rozumiem, dziękuję. Chodziło mi tylko o podobieństwo do mitu o Edypie, te wpisy Piotera są bardzo fajne, przejrzałem streszzczenie serialu Gwiezdne Wrota o którym wspominał Pioter i też wyszły ciekawe rzeczy. Serial sugeruje że Wikingowie pochodzą z Krymu tak jak to napisał Pioter.

 

Poza tym obejrzałęm Idiokrację i Tropic Thunder i poszukuję takich dobrych komedii. 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 30 kwietnia 2026 08:29
30 kwietnia 2026 18:17

Pewnie znowu chcą wymyślić jakąś Trzecią Nogę, czy Czwartą już.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ZbigB 30 kwietnia 2026 10:25
30 kwietnia 2026 18:23

Jeśli chodzi o mit o Edypie to słyszałem, że jest w tym filmie taki motyw rzeczywiście, że tam syn z matką, czy brat z siostrą nieświadomie coś. Tylko, że chyba jest to bardziej wstrząsające niż mit o Edypie.

 

Takich komedii jak "Tropic Thunder" chyba już się nie robi. Nikt nie miałby odwagi żeby taką satyrę na Hollywood zrobić w dzisiejszych czasach.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @OjciecDyrektor 30 kwietnia 2026 08:29
30 kwietnia 2026 19:12

Jesteśmy skazani na system.Raz PO ,raz PiS.Status Jak u naszych najlepszych sojuszników USA 

Słoń i osioł. Symbole Demokratów i Republikanów. Polit Stock Vector by ...

zaloguj się by móc komentować

Arte @gabriel-maciejewski 29 kwietnia 2026 08:31
30 kwietnia 2026 19:18

Najlepszy komentarz do tej koszmarnej reklamy patriotyzmu grobowego dała moja tuba podsuwajc następny filmik pod tytułem "teściowa uderzyła mnie łyżką po głowie jak gotowałam obiad". AI za wspólny mianownik uznała tego samego lektora...

zaloguj się by móc komentować

ZbigB @Kuldahrus 30 kwietnia 2026 18:23
30 kwietnia 2026 20:55

Właśnie u Edypa jest jest wstrząsająco, bo cała sytuacja jest karą dla jego ojca. Edypowi ojciec kazał przebić pięty żelaznymi gwoździami gdy był niemowlakiem, za to w Pogorzelisku dziecko jest oznaczone na piętach tatuażami w formie kropek. Obejrzę to kiedyś może wtedy coś się rozjaśni.

To Tropic Thunder było super, naprawdę zabawne, a to rzadkość

zaloguj się by móc komentować

zkr @ZbigB 30 kwietnia 2026 05:21
1 maja 2026 10:30

> Sicario i Sicario 2 bardzo mi się podobało, czy może pan polecić podobne filmy?

Polecam Sheridana:

Hell or High Water (film) - Wikipedia

Wind River (film) - Wikipedia (z polskiej wiki: "Film stanowi trzecią część trylogii Taylora Sheridana o „współczesnym amerykańskim pograniczu”: pierwszy to Sicario (2015), a drugi Aż do piekła (2016)[2].")

oba sa cda (ale w abonamencie)

 

Co do Sicario to warto poczytac o przestepczosci w Meksyku.
Bez tego film jest tylko kolejna "strzelanka". I czlowiek nie rozumie tej bezwzglednosci sluzb.

Polecam tez dokument:

43 zaginionych w Meksyku S01E01 online - CDA

43 zaginionych w Meksyku S01E02 online - CDA

 

Mocne kino o porwaniach ludzi:

La civil (2021) online - CDA

 

Z ksiazek swietne opracowanie (czytalem, polecam):

CJNG: A Guide to Mexico's Deadliest Cartel (World of Crime Guides to Organized Crime Book 1) - Kindle edition by Dalby, Chris. Politics & Social Sciences Kindle eBooks @ Amazon.com.


Amazon.com: Chris Dalby: books, biography, latest update

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 30 kwietnia 2026 06:39
1 maja 2026 11:41

Na czym jego antysystemowość polegała? Dzwignie wyborcze organizowali członkowie Stowarzyszenia Niepokonani2012 po kongresach w pałacu im.Stalina w 2022 i w 2014. Jaka antysystemowość? Pierdoły i zaklinanie rzeczywistości. Jak to valser nazywa: kolejny kacap czy komuch.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @KOSSOBOR 29 kwietnia 2026 22:19
1 maja 2026 11:43

PiS jest PiSu nie ma a my zostajemy. Wojna w Polsce trwa od dziesiętków lat. Zamroczeni patriotyzmem tylko koryta widzą i nic poza.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:52
1 maja 2026 11:44

A gdzie jest jądro wykonawcze systemu? Kto zarządza tymi kilkunastoma tysiącsmi zasobów personalnych i nadzoruje kooptację?

zaloguj się by móc komentować

ZbigB @zkr 1 maja 2026 10:30
1 maja 2026 11:49

Dziękuję bardzo! Czytam właśnie "Na południe od Brazos". Obejrzałem dwa odcinki serialu i tak mi sie spobobalo, że czytam tę całą cegłę 800stronową, więc jestem w temacie pogranicza USA-Meksyk. Nie miałem pojęcia że Sicario to trylogia, dziękuję bardzo i napewno obejrzę. " Mocne kino o porwaniach ludzi" - oczywiście, to są poważne treści, mają dużą moc i dlatego też są cenne - kontrast od treści w stylu Wojciecha Cejrowskiego, który fajnie pokazuje różne strony świata, ale opisuje to sentymentalnie. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 29 kwietnia 2026 21:52
1 maja 2026 11:53

Antysystemowość polega na daniu oręża z prawa do ręki obywatelom. Tylko tyle. To jak colt co wszystkich uczynił równymi. I jak towarzysz mauzer - taka siła oddziaływania.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 1 maja 2026 11:44
1 maja 2026 12:00

,,ZaZONdza  patogang,,...

...  rozne  dete  ,,metagale,  zondakrypto,  fOndacje,,...  ,,nowe  merdia  stanoSkiego,,...  ,,nowa  rada  merdialna  pSZy  Nawrocie,,...  ,,pOdelkowi  bywalcy,,  i  wszelka  inna  temu  ZLODZIEJSKIEMU  QRE*TWU  podobna  SWOLOCZ  i  HOLOTA...  ,,polska  i  katolicka,,...  bien  sur  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 1 maja 2026 11:53
1 maja 2026 12:07

Nooo,  Qwerty,...

...  bo  ,,polska  praFica,,  jak  to  przeczyta,  to  sie  o  wlasne  sznurowki  zabije  !!!

 

A  juz,  z  pewnoscia,  zapluje.

zaloguj się by móc komentować


klon @qwerty 1 maja 2026 11:43
1 maja 2026 17:16

""Zamroczeni patriotyzmem...""

Alez to bardzo przychylna ocena postaw. Ja uważam że z  patriotyzmu robią parawan i wycietaja nim ....

 

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 1 maja 2026 11:41
1 maja 2026 17:17

Na odwroceniu uwagi aby wielu nie zobaczyło jak ten system działa :))

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 30 kwietnia 2026 08:06
1 maja 2026 17:19

"Prawdziwe ruchy antysystemowe"...blisko anarchji pojecia zaczynaja sie zbliżać.:)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ZbigB 30 kwietnia 2026 20:55
1 maja 2026 17:39

Aha.
Ja to "Pogorzelisko" znam tylko z opowieści, także nie wiem dokładnie jak tam fabuła wygląda.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 1 maja 2026 11:44
1 maja 2026 17:41

Nie wiemy, ale możemy się domyślać.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 1 maja 2026 17:41
1 maja 2026 20:00

To są wydziały msw. Organizowanie struktury spolecznej i życia publicznego a w tle kasa z działań zorganizowanej .. . Przesluchiwalem kiedys na sali sądowej kierownika ochrony Coutts  Bank były dyerektor jednego z departamentów msw i ostatni prezes fundacji pro civili. Sędzia wrecz nabożnie prawie przed klękała. Oczywiście sb-cja i jej następne pokolenia w tle. Mówimy o antysystemowacach? A który z nich jakiegoś aparatczyka wysadził z siodła? Pierdoły jak matrix i opium dla mas.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 1 maja 2026 20:00
1 maja 2026 20:35

Fajnie,...

...  a  kasa  ze  ZORGANIZOWANEJ  PRZESTEPCZOSCI  !!!

 

Takiej  jak  PATOSCIEPA  NARODOWA,...  ZONDAKRYPTO,...  itp.  Fajny  ,,model  gospodarczo-obywatelski,,...  ,,pSZeTsiebJorca  Brzoska,,  i  jemu  podobni,  typu  prezesa,  ktory  na  Ryge  spier**lil,  coby  ,,neobank,,  zakladac.

Pozabijac  ich  wszystkich  ZLODZIEJI  pustym  smiechem.

zaloguj się by móc komentować

ZbigB @zkr 1 maja 2026 12:12
1 maja 2026 22:46

odpisałem panu na priv. proszę dać znać jeśli wiadomość doszła i dobrze wysłałem wiadomość

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @aszymanik 29 kwietnia 2026 17:16
2 maja 2026 16:09

"To jest właśnie fenomen Wajdy - guru polskiego kina, geniusza reżyserii, laureta niezliczonej ilości Złotych Grzybów wręczonych w pustych kinach. Polega on na tym, że w zasdzie nie mogę sobie przypomnieć jaki w ogóle jego film nadawał się do oglądania."

 

Wajda, jak to przytomnie zauważył kiedyś Kutz, był oportunistą.

Wystawiał łeb i węszył skąd jakie wiatry wieją.

I właził w dupę każdej władzy, dlatego go hołubili, był taką naklejką eksportową tego kibla zwanego PRL, i tych póżniejszych kibli.

Najpierw klimaty jak z lat 20-tych ze Związku Sowieckiego czyli "Pokolenie", potem "Kibel", "Lotna", "Popularne i diament".

Trochę moralnego niepokoju, no i tryptyk:

z marmuru, z żelaza, z nadziei. 

 

Jakby pożył jeszcze dłużej to by pewnie zrobił Człowieka z litu - o tym jak Wałęsa kupuje u dilera samochód elektryczny.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 2 maja 2026 16:09
2 maja 2026 16:15

> z nadziei

Raczej z miedzi powinno byc

"Elektryk, ktory zostal kablem"

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 2 maja 2026 16:09
2 maja 2026 19:42

Swietne,...

...  to  sie  Panu  udalo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 2 maja 2026 19:42
2 maja 2026 20:15

No po prostu tak odbieram Wajdę.

 

A na  koniec całkiem zidiociał.

Jak mu dali tego Oskara za "całokształt", to jeżdził jak głupi dorożką z tą statuetką po Rynku Głównym w Krakowie.

 

To jedna wielka kupa łachmytów i idiotów:

Wajda, Olbrychski, Janda.

I Cybulski - krewniak Jaruzela.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Szczodrocha33 2 maja 2026 20:15
2 maja 2026 21:32

A ja lubię film  "Ziemia obiecana" ze względu na kunszt  aktorów grających w tym filmie.Dzisiejsi aktorzy to jakieś "popierdólki" w porównaniu do tamtych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Adriano 2 maja 2026 21:32
2 maja 2026 21:38

Faktycznie, obsada w tym filmie jest dobra, ale nic poza tym.

 

Ja nie jestem w stanie wymienić nawet jednego filmu Wajdy który by mi się podobał.

 

Cenię Hasa za parę filmów.

zaloguj się by móc komentować


barnaba @gabriel-maciejewski
2 maja 2026 23:41

,,Ja nie jestem w stanie wymienić nawet jednego filmu Wajdy który by mi się podobał."

--------------

Bardzo odważna opinia.

No i więcej świadczy o Panu, niż o Wajdzie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @Adriano 30 kwietnia 2026 19:12
2 maja 2026 23:45

,,Jesteśmy skazani na system. Raz PO ,raz PiS."

---------------------

Ale przecież sami się skazaliście.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 2 maja 2026 23:45
3 maja 2026 06:46

To nie my organizujemy życie tzw. polityczne. My jesteśmy ofiarami.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 3 maja 2026 06:46
3 maja 2026 10:58

Celnie i konkretnie qwerty.Dokładnie tak jest,a dlaczego to na SN zostało przeanalizowane na dziesiątą stronę.Te dwie grupy "czule"opiekują się ofiarami,aby coś innego nie przyszło im do głowy.A najwyraźniej odzwierciedla poczucie braku sprawczości,z wyjątkiem doprowadzenia do urny wyborczej.

Ten wyjątek uaktywnia dopiero licznę mnogą;rozumiecie,wiecie etc,etc..Oto chodzi tym grupom politycznym.A jakby co,to potrafią wykazać "mądrość".Nawet tak z pozoru ważna rzecz jak SAFE,mimo veta--------a co tam bierzemy co dają pany,bo mamy władzę teraz.To nawet nie pornografia,to pokazanie wulgarnego kciuka na dodatek,ofiarom zrobionym w przysłowiowego konia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 3 maja 2026 10:58
3 maja 2026 14:04

Tak  wlasnie  bedzie,...

...  a  OFIARY  pojda  zaglosowac,...  no  bo  jak  nie  pojsc  !!!

 

Przeciez  ,,ktos  mOsi  DZiONdzic,,.  Zatoczylismy,  wlasnie,  kolo  w  ,,DEMONkracji,,.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 3 maja 2026 14:04
3 maja 2026 14:09

To sposób wychowu ofiar Renatko.I to nie tylko w Polsce,a że tutaj u nas jest łatwiej -to opisuje codziennie gospodarz jak to się odbywa.To koło się toczy ale trzeba czasu,aby to przerwać. Niestety bezkrólewia nie mo,że być i dlatego byle kto rządzi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 3 maja 2026 14:09
3 maja 2026 14:29

Na  szczescie,...

...  chetnych  NA  OFIARY  ubywa  !!!

zaloguj się by móc komentować

barnaba @qwerty 3 maja 2026 06:46
3 maja 2026 19:50

,,To nie my organizujemy życie tzw. polityczne. My jesteśmy ofiarami."

-------------------

Ofiarami, doprawdy?

Nie wiem czy orientuje się Pan, ale wspomniane ofiary dysponuja dwoma narzędziami zmieniającymi układy sił politycznych w kraju: pierwsze to kartka wyborcza, drugie - presja ,,ulicy", która decyduje o nastrojch przedwyborczych i zachowaniu tak zwanych elit władzy. 

Rozumiem, że to skomplikowane i nie każdy bierze opisane zjawiska pod uwagę, dlatego przypominam. ;)

zaloguj się by móc komentować

barnaba @gabriel-maciejewski
3 maja 2026 19:57

,,Celnie i konkretnie qwerty."

----------------

Sprawdza Pani przestrzeliny na niewłaściwej tarczy - tak między innymi powstają legendy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @barnaba 3 maja 2026 19:57
3 maja 2026 20:27

No cóż..gdyby barnabo pan dawno gościł na SN ,uznałby "przestrzeliny" moje i qwertego za uzasadnione. Co prawda nie wykluczam,że mogę się mylić,ale zbyt długo żyję,aby nie wyciągnąć właściwych wniosków.Codziennie nasz gospodarz palcem wskazuje te przestrzeliny od prawa do lewa.

I w tym całe clou,"czuła" opieka,aby doprowadzić wyborców do urn,oraz presja "ulicy".No to się zgadza kolego barnabo,to jest zachowanie elit i nawet ulicą "elity"- teraz sterują. Nie jest to niestety bronią potencjalnych ofiar..Czym jeszcze to ma pan codzienne notki gospodarza i nawigatorów.

A sprawczość przy urnie wyborczej jest wtedy,gdy elita obieca gruszki na wierzbie.Ostatnia jakaś dziwna nawet moda pizza gorąca i herbatka dla rozrywki. To mniej więcej działa dla elit  jak tabletka "Po"...i nabity w butelkę ludek nie zaciąży...skoro przy medycynie,to w połowie rządzenia znów zaczyna się aborcja umysłów...

zaloguj się by móc komentować

barnaba @zkr 29 kwietnia 2026 08:30
3 maja 2026 21:09

,,Ta lampa naftowa to strzal miedzy oczy... :/
Dramat..."

-----------------

Dramat to może przesada, zwłaszcza że Polacy nie potrafią zrobić dobrych historycznych filmów i to nawet w okresie pisowskiej bogojczyźnianej polityki historycznej, gdy knot był przebijany kolejnym knotem - a miało być tak pieknie, przy czym chęci oraz pieniadze też się znalazły.

No ale zdarza sie i lepszym, na przykład Anglikom. Ci w ,,Upadku królestwa", będącego całkiem zgrabnie zrealizowanym serialem (oprócz ostatniego sezonu), którego akcja dzieje się w okresie rządów Alfreda Wielkiego, a więc w IX wieku, wrzucili scenkę karmienia świń kolbami kukurydzy. 

Z kolei Hollywood zaproponowało widzom drugą część filmu ,,Gladiator", gdzie wojska walczących stron używają machin zwamych trebuszami z przeciwwagą, które powstały w średniowieczu w XI wieku, a rzecz dzieje się w okolicach poczatku III wieku naszej ery. 

Ale są gorsze ,,wpadki", a de facto celowe przekłamania - takie o charakterze propagandowym. Oto w znanym filmie z roku 1980, zatytułowanym ,,Playing for Time" dziejącym się w oświęcimskim obozie, polska więziniarka wychodzi codziennie poza obozową bramę, by u mieszkających po sąsiedzku rodziców pożreć sobie do syta i przynieść jeszcze garnuszek mleka na zaś, którym nie chce się dzielić z żydowskimi współwięźniarkami - taka podła była ta nasza rodaczka.

Cóż, durniów w świecie mamy dostatek, a i  łobuzów nie brakuje - stąd biorą się te ahistoryczne scenki.  

zaloguj się by móc komentować

barnaba @BTWSelena 3 maja 2026 20:27
3 maja 2026 21:23

,,No cóż..gdyby barnabo pan dawno gościł na SN ,uznałby "przestrzeliny" moje i qwertego za uzasadnione."

-------------

No jak to tak? Uzasdnione, choć nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością? A to ci dopiero heca! 

Jeśli ,,ulica" i wybory mogą być sterowane, to odpowiedzialność za błędne decyzje wyborcze wciąż spoczywa na społeczeństwie, które prezentując niski poziom wiedzy zatraca jeszcze instynkt samozachowawczy. Ludzie, którzy dali sie raz oszukać w latach 2007-2015, zostali nabici w butelkę tym razem ,,stu konkretami". Czyli co? Ano nic - bezbronny, bo bezmyślny motłoch i tyle, który sam sobie ten los zawdzięcza. I nie tylko w Jagodnie.  

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 19:50
3 maja 2026 21:32

To idź i zmień praktykę stosowania prawa w RP. Kartkę wyborczą pokaż komornikowi a na ulicy wywieraj presje na sędziów, prokuratorów, inspektorów skarbowych i innych. Paczki na Montelupich podeślemy. A jakież ta zmiany polityczne? Nowa kanalia i nowy głupek do władzy? Czytuj dalej manifest lipcowy i doszukuj się budowania demokracji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 21:23
3 maja 2026 21:39

A jak ta rzeczywistość wygląda? Mam za sobą ok. Tysiaca postępowan w całym kraju [sąsowych, administracyjnych, prokuratorskich itp] i do polemik co jest a co nie jest rzeczywistością raczej się nie nadaję. Motłoch bezbronny nie jest i bezmyślności mu nie przypisuj. Tak, jesteśmy tym motłochem. Powiedz tym co byli w  Katyniu, że sami sobie ten los zawdzięczaja. Powiedz to tym co leżą pochowani w bezimiennych grobach. No i powiedz to ofiarom zbrodni sądowych w obecnej RP. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 21:09
3 maja 2026 21:41

Mam wrażenie, że jesteś geniuszem i sobie to do lustra co dnia powtarzasz. Być genialnym i samemu tylko o tym wiedzieć- to chyba to.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @gabriel-maciejewski
3 maja 2026 21:50

Kolega nie jest w stanie okiełznać tego rumka, któremu na imię EMOCJE.

Świadczy o tym choćby zestawienie losu wolnych w swoich wyborach, za to durnych dzisiejszych obywateli III RP i całkowicie uzależnionych od woli oprawców więźniów Katynia.

Jeśli ma kolega gdzieś wolny dostęp do zimnej wody, proponuje przed skleceniem kolejnego komentarza skorzystać. 

W każdym razie póki co zdrowia życzę, bo........... 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 3 maja 2026 21:32
3 maja 2026 21:50

Podsyłanie paczek nie jest takie proste.

 

Podobno tylko to przysługuje bez ekstra papierów:

1- pięć par skarpetek

2- pięć majtek

3- pięć podkoszulków (bez rękawków !)

 

Na inne są talony(?).

 

 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @qwerty 3 maja 2026 21:41
3 maja 2026 21:54

,,Mam wrażenie, że jesteś geniuszem i sobie to do lustra co dnia powtarzasz. Być genialnym i samemu tylko o tym wiedzieć- to chyba to."

 

Nie wiem, co utrzymuje Pana w przekonaniu o moim rzekomym geniuszu, ale nie sądzę, żeby powodem był ekstremalny wybryk Pańskiego IQ.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @barnaba 3 maja 2026 21:23
3 maja 2026 21:54

To żadna heca kolego barnabo-to rzeczywistość.Pół wieku wychowu sowieckiego,swoje zrobiło.Z posłusznego ludu matolonego ideami i nie tylko ,bo także przysłowiowymi cepami po grzbiecie i tzw "kiciem" - komuna przywdziała garnitur biznesu,zachowując kasę i przywileje.Lud miał się bawić w demokrację,nie ruszając ich biznesu.

Dlaczego to udało się konstruktorom? To tak jakby zapytał dlaczego powstają mafie.Myślę,że to nie ja mogę to logicznie wyjaśnić,wystarczy zapytać marszałka Czarzastego,po co mu było marszałkowanie?.

Nie nazywam wyborców motłochem,chociaż aż się czasami prosi.Ta indokrynacja przybiera formy tak samo podatne jak było za komuny.Ludzie dali nabić się w butelkę nie od 2007 roku,ale już przy "targach" w 1989 roku. Ale sam powiedz kolego,czy wtedy "ulica"-gdy miała coś do powiedzenia ,miała chociaż ułamek wiedzy,czym jest brak dekomunizacji?.Teraz "ulicę"prowadzą podstarzałe baby ,które chcą aborcji ,albo giertychowskie konie,czy kodziarze za kasę,etc,etc... ----sterowani.......

zaloguj się by móc komentować


barnaba @barnaba 3 maja 2026 21:50
3 maja 2026 21:59

Hm, dziwne, komentarz z godziny 21.50 skierowałem do Pana qwerty, a jako adresat zaistniał Pan Gabriel Maciejewski. Co u diabła!

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 3 maja 2026 21:56
3 maja 2026 22:04

Super !!!

 

P.S.

ale zobaczyć z....wienia, że podkoszulki były bez rękawków. W budce siedzą parami.

Para za parą, a na końcu dwoje.

 

 

zaloguj się by móc komentować


barnaba @BTWSelena 3 maja 2026 21:54
3 maja 2026 22:10

Porównywanie chowu społeczeństwa przez komunę, która używała i kija, i socjotechnoiki, do władzy III RP, które używa jedynie socjotechniki, byłoby karkołomne, jednak jestem skłonny uznać, że tamto peerelowskie społeczeństwo było znacznie mądrzejsze i politycznie wyrobione. 

Oczywiście racją jest, że Polacy dali się nabić w butelkę nie w 2007 roku, ale już podczas okragłego stołu, jednak odnosiłem się do zaznaczonych w rozmowie przetasowań władzy pomiędzy PO i PiS.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 3 maja 2026 22:09
3 maja 2026 22:13

Ich !

 

P.S.

:)

niezapomniane

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @barnaba 3 maja 2026 22:10
3 maja 2026 22:14

dlaczego ma takie uszka ?

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 22:10
3 maja 2026 22:17

Jasne to wyrobienie było po nas widać jak konfiskowano nam majątki i świat zakazów - od zakazu paszportu poczynając- to była nasza mądrość. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @barnaba 3 maja 2026 21:59
3 maja 2026 22:23

Żadnego diabła,zasada jest prosta,notka gospodarza.Jak chce się komentować innemu to trzeba kliknąć na rozmówcę"odpowiedz" i wtedy pisać,to w kwestii formalnej,chociaz zdarzają się pomyłki przez pośpiech.

,,To nie my organizujemy życie tzw. polityczne. My jesteśmy ofiarami."-qwerty ma rację,mozna to owszem rozwinąć jak ktoś tego nie pojmuje.Kolego stajesz się troszkę niegrzeczny,ale to da się naprawić.

Jeżeli myślisz inaczej ,lub w dużej grupie chcesz "ulicą" rozmawiać,lub kartką wyborczą ,to czy będziesz miał moc sprawczą.? Na to trzeba mieć kilka milionów tak myślących...Podaj dokładniejszą receptę,bo obawiam się ,że pan Żurek pokaże Ci Twoje miejsce w razie "ulicy",a mecenas Giertych wszystko wytłumaczy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 22:10
3 maja 2026 22:23

Kartki wyborcze mieli wszyscy a ulice dostępne. I co? Podobnie dzisiaj?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 3 maja 2026 22:23
3 maja 2026 22:38

Bardzo się zdziwiłem, że w 2023 jesienią można było odmówić głosowania. Ciekawe - nie dla mnie - kto odmówił.

 

kartka ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 3 maja 2026 22:23
3 maja 2026 22:42

Obawiam się qwerty ,ze kolega @barnaba jest młody i zna z opisów jak było dawniej co do porównań. Młodzi myślą,że co było za komuny ,to nie istnieje,bo system się zmienił.Owszem nazwa tak... ale bohaterów to mamy tych samych ,nawet prawo takie samo,lub zdziczało jeszcze więcej.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @MarekBielany 3 maja 2026 22:46
3 maja 2026 22:55

Oj Marku,a jaja tak ważne.Przecież "ustępującej" komunie kura zniosła złote jajo-gospodarkę,wraz z kasą.

zaloguj się by móc komentować


barnaba @MarekBielany 3 maja 2026 22:14
3 maja 2026 23:25

,,dlaczego ma takie uszka ?"

------------------

Bo przygląda Ci się z uwagą, ale i dozą nieufności. Gdy się już oswoi, to mu oklapną.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @qwerty 3 maja 2026 22:17
3 maja 2026 23:33

,,Jasne to wyrobienie było po nas widać jak konfiskowano nam majątki i świat zakazów - od zakazu paszportu poczynając- to była nasza mądrość."

------------------ 

 

Konfiskacja majątków miała miejsce na początku komuny i odbywała się często siłowo, więc i wyrobienie polityczne nic by nie dało.

A co do zakazów?... No có, taki był tamten świat - mogłeś go zaakceptować albo żyć z nim na bakier. Więc żyto, walcząc o tanią kiełbasę. Bo jakoś nie pamiętam, by walczono o stały dostęp do paszportów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 3 maja 2026 23:33
3 maja 2026 23:38

To jest dobre...:). W zasadzie tak było.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 3 maja 2026 23:33
3 maja 2026 23:38

To jest dobre...:). W zasadzie tak było.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @BTWSelena 3 maja 2026 22:23
3 maja 2026 23:40

,,Kolego stajesz się troszkę niegrzeczny,ale to da się naprawić."

------------------

Nie wiem, czy masz jakieś stadko - dzieci, wnuków, więc może wychowanie zacznij od niego. Oczywiście jesli dysponujesz odpowiednimi przmiotami duszy.

Natomiast przejawu mojej niegrzeczności nie zauważyłem, ale jak ktoś przewrażliwiony, to nie nalezy mu się dziwic.

W każdy razie zapowiedź mojej naprawy nieco mnie przeraziła -  o ile będą to metody znane niegdyś Kościołowi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 3 maja 2026 23:40
3 maja 2026 23:53

Kościół n,ie palił na stosie..tylko protestanci. Tu heretyków nie ma, więc stos Ci nie grozi...:)

zaloguj się by móc komentować

barnaba @gabriel-maciejewski
4 maja 2026 00:40

,,Kościół n,ie palił na stosie..tylko protestanci"

------------------

 

Taaa, jasne, to jedni z pierwszych protestantów spalili Joannę d'Arc. A jeszcze wczesniej Jana Husa. ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 00:40
4 maja 2026 01:29

A co bezbożnikowi do tego, co Kościól robił ze swoimi (Hus).

A Joannę spalili Anglicy.  W rewanżu, of course.

 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 01:29
4 maja 2026 04:41

,,A co bezbożnikowi do tego, co Kościól robił ze swoimi (Hus)."

----------

 

To jak to tak: Hus był wreszcie swój czy heretyk? A może jako swój zaliczał się do nowej kategorii katolików słusznie  łatwoplanych?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 04:41
4 maja 2026 05:31

Jak by to tam nie było, nie twój interes.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 3 maja 2026 23:33
4 maja 2026 06:01

A na końcu przepoczwarzania komuny był raj. Czy waść jest lektorem  KW PZPR? A ten świat jest inny i dużo gorszy bo motłoch nic nie pojmuje. Prosze sobie darować te wykłady. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 4 maja 2026 06:01
4 maja 2026 07:16

On przyszedł "dawać odpór". Co gorsza, jest pewien, że sobie poradzi z tym zleceniem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 4 maja 2026 00:40
4 maja 2026 08:11

Husa spalili ci, co walczyli z Kościołem. Nie znasz historii i nie wiesz, że duchowni chcieli go utrzymać żywym. I prawie im się udało. Niestety husuci chcieli mieć męczennika i pretektst do grabieży, do której zresztą szykowali się starannie. Jakoś nikt nie potrafił sobie z husytami poradzić.

Hua i Joanna d'Arc to kiepskie przykłady. Świadczy to o tym, że musisz zgłębić tenat, czyli poczytać archiwum bloga Coryllusa. Chyba nawet na YT jest jakiś jego stary podcast, gdzie kwestię śmierci Husa dość wnukliwie omawiał. Poza tym napisał książkę "Niedzwiedź i róża" o Czechach i o m.in. husytyzmie. Polecam. Czytanie wzbogaca wiedzę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 4 maja 2026 07:16
4 maja 2026 08:24

Stawiam na młodość Stanisławie.Młodzi gniewni też są potrzebni,z pewnością studiował socjologię,pewnie będzie w pierwszych szeregach buntu.Tacy husarzy też są potrzebni,zwłaszcza ,że nasz najjaśniejszy z premierów weźmie SAFE już na jego młodą klatę.A więc do boju młodziankowie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 4 maja 2026 08:11
4 maja 2026 08:24

On nic nie musi. Ani tym bardziej nie chce.
Wszak w tym przypadku nie chodzi w zadnym razie o meritum, ale o dywersję, czyli o stare żale do Coryllusa.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 4 maja 2026 06:01
4 maja 2026 08:26

On tylko napisał, że wyrobienie polityczne nic by nam nie dało w komunie. Ci, co uważali iż się znają na polityce zostali przrz komunę przecwelowani - ot konserwatyści Krzeczkowskiego, czy też Kluby Inteligencji Katolickiej. W zasadzie każdy, kto ciągnął do polityki stawał się aktorem, odgrywającym wyznaczoną mu rolę przez aparat służb komunistycznych. I do dziś ci aktorzy funkcjonują na scenie. I sam wiesz, że są oni niesamodzielni, nieautentyczni, bezradni i zagubieni, a na pewno są ob9jętni na to, co się z ludzmi będzue działo w przyszłości. Bo pitolą o dramatycznym spadku dzietności, ale jakoś nikt z nich nie chce promować macierzyństwa. Nikt. Więc widać, że ktoś im tego zakazał. A więc na czort jakieś wyrobienie polityczne?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 4 maja 2026 08:24
4 maja 2026 08:29

Nie wiem. Nie znam barnaby i czytając zauważyłem tylko zgryzliwość i to taką w sumie mało groźną. Wiadomo, że nic nikt nie musi, ale jak nie będzie zdobywał wiedzy, a tylko poprzestawał na zgryzliwości, to stsnie się nudny i każdy go będzie ignorował. Tylko tyle osiągnie. No ale poczekam zobaczę.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 4 maja 2026 08:26
4 maja 2026 08:46

Całkiem mozliwe,że miał na myśli co do wyrobienia politycznego ,że nic to nie dało w komunie.Pewnie dziadek tak wyrabiał się politycznie w komunie,że dali mu z 10 lat w zawiasach.A co do macierzyństwa to przeciez ponoć najlepszy jest pies i tabletka "po".Albo uranizm.A więc po czort jakieś wyrobienie polityczne.? No może nie będzie aż tak źle ....to minie.......

zaloguj się by móc komentować

Henry @BTWSelena 4 maja 2026 08:46
4 maja 2026 09:25

Syn proroka smog, tfu smok Barnaba  ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 4 maja 2026 09:25
4 maja 2026 10:04

No nie wiem,Henry.Dobrze by było aby na SN pisali młodzi gniewni.Nie chodzi przecież o potyczki słowne,ale o wnoszenie wartości.Przecież furda tam,nie jesteśmy papugami,aby jednakowo ćwierkać.Bywa tak,że notka tylko nakreśla ramy,a komentarze uzupełniają wiedzę.Nikt nie jest alfa i omegą,aby wszystko wiedzieć.Zwłaszcza jak uczone "profesury"dostają małpiego rozumu w necie.

Tutaj zawsze się dzieje i ciągle coś dobrego.I nie ma takiego podobnego portalu w necie.Do dyskusji trzeba podchodzić z rozgrzeszeniem i nie ma nic gorszego jak chwilowa obraza,czy urażona ambicja na swoje przekonania.Jesteśmy wszyscy doświadczeni przez system,który zrobił z nas ofiary losu.Na to nie ma zgody i o to chodzi.A gospodarz wywalił wszystkie "prosiaczki",które chciały chlewik tutaj zrobić.Czas od czasu któryś jeszcze się budzi,ale intencje rozpoznane. Jest okej !.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 05:31
4 maja 2026 16:49

,,Jak by to tam nie było, nie twój interes."

---------------

 

Jak śmiem się domyślać - wyłącznie twój, prawda?

zaloguj się by móc komentować

barnaba @qwerty 4 maja 2026 06:01
4 maja 2026 16:55

,,Czy waść jest lektorem  KW PZPR?"

-------------------

Powinien Pan zapytać czy jestem byłym lektorem KW PZPR, bo ta funkcja przeminęła z wiatrem (historii)

 

No więc nie, nigdy nie byłem, co jak rozumiem psuje Panu układankę odnoszącą się do mojej skromnej osoby. Nie byłem też członkiem ani sympatykiem bolszewii, choć ta też miała swoje pozytywne osiagnięcia.

zaloguj się by móc komentować


barnaba @OjciecDyrektor 4 maja 2026 08:11
4 maja 2026 17:10

O ile wiem to nie husyci namawiali Jana do trwania w swoich poglądach, mimo namów ze strony Kościoła by wyrzekł się herezji, tylko sam Hus był niewzruszony i wolał spłonąc niż wyprzeć się swoich ideałów. 

Nie wiem, dlaczego sądzisz, że Hus i d' Arc to ,,kiepskie przykłady" . Bo niby czego, palenia ,,heretyków" przez Kościół? A może kiepsko płonęli? I jeszcze jedno: czy mimo tutejszego ,,dyrektorowania" wyczuwasz ironię? Bo mam wrażenie, że wątpię.

Widzę, że historia nie jest Twoją mocną stroną i przydałoby Ci się uzupełnienie lektur. Przy czym nie wiem, czy wierzę w to, co teraz piszę, czy całkiem bezmyślnie powtarzam twoje równie bezmyślne zarzuty.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 17:10
4 maja 2026 17:12

Jesteś pewnie nadczłowiekeim pod w zamknięciu pod dozorem - mam racje.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 17:10
4 maja 2026 17:14

Chochliki pośpiechu. Mialo być:

Jesteś pewnie nadczłowiekiem w zamknięciu, pod dozorem - mam rację?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 17:12
4 maja 2026 17:36

Jak najbardziej. No i co?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 17:10
4 maja 2026 17:46

O co ci chodzi? Skoro to sam Hus wybrał, to do kogo masz pretensje?

No i p[odaj, jaki to "Kosciół" spalił Joannę. Nazwisko, imię adres, itp.

A nie tak w ogólności i abstrakcyjnie.

Pochwal się swoją  wiedzą, albo nie zawracaj gitary. 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @stanislaw-orda 4 maja 2026 08:24
4 maja 2026 17:48

Ja po pierwszym swoim prostym pytaniu do barbaby i jego "odpowiedzi"  zrozumiałem ze rozmowa z nim nie ma sensu.  Przeczytal cala historie wojen majac 11 lat, Biblie nazywa zakurzonym belkotem, a poucza innych o bycie zarozumialymi :)) zasłaniając sie holokaustem.  życzę ciekawych dyskusji z barnaba :)  ja go omijam, wiec tez pewnie mnie ominęło wiele jego osiągnięć i złotych mysli.  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Mingus 4 maja 2026 17:48
4 maja 2026 18:18

Ja z nim podyskutuję na swój sposób. Oczywiście, niezbyt długo, bo z tych jego zademontrowanych próbek wygląda, że mu amunicji na długo nie wystarczy.  
Ale może chce się zmierzyć na "intelektualną rękę", czyli jest ambitny iz aspiracjami, skoro  zgłasza pretensje do ilorazu.  Wypada mu to umożliwić. Nie ma już  wielu ambitnych. Znakomita większość bowiem  licytuje się w konkurencko, kto ma silniejszą głowę do alkoholu, ale nie do nauki. młody jest, jeszcze ma troche czasu (by dorosnąć do tego, że jednak nie wie lepiej).

zaloguj się by móc komentować

qwerty @barnaba 4 maja 2026 16:55
4 maja 2026 18:22

Ale na wybory chadzałeś? Może TW ps. bezpartyjny? Na ulicach też wyrażales swoją dezaprobatę machając czerwoną flagą 1 maja i za nagrodę po marszu garnek aluminowy. To były czasy, że hej. Nic mi niczego nie psuje. Osiągnięcia, yes yes. Głodujemy ale mamy cementownie i dwa czołgi. Argumentacje przekazywane są wypisz wymaluj z 'notatnika lektora' . Poza tym- po co te pierdoly wrzucasz do dyskusji? Zapoznany gieniusz? Przecież nie masz żadnej realnej wiedzy o niczym. Boję się, ze tabliczka mnożenia do 100 też wywoła Twój sprzeciw.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 4 maja 2026 18:22
4 maja 2026 18:40

PRL:
cementownie są, ale papieru toaletowego nie ma.

No i lokomotywy potaniały.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @Henry 4 maja 2026 09:25
4 maja 2026 18:42

,,Syn proroka smog, tfu smok Barnaba  ;-)"

-----------

To było żenujące, ale dzieki za intelektualny wysiłek.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 17:46
4 maja 2026 18:53

,,O co ci chodzi? Skoro to sam Hus wybrał, to do kogo masz pretensje?"

------------------------

 

Doprawdy? Hehe, to znaczy, że skoro ja będę chciał wybić Ci kozikiem oko za to, że nie dorzuciłeś mi się do flaszki, a później zacznę Cię namawiać, byś jednak ,,kopsnłą dychę", dzięki czemu będziesz mógł nadal oglądać świat przestrzennie, natomiast Ty uparcie będziesz odmawaił, na co ja konsekwentnie wydźgam ci ten ślip, to znaczy, że nie można mieć do mnie pretensji, bo zrobiłem to ,,na Twoje własne zamówienie"?  ;00))))

Majstruj dalej przy logice, Kolego - nawet nie wiesz, jak poprawiasz mi humor.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @Mingus 4 maja 2026 17:48
4 maja 2026 18:56

,,Ja po pierwszym swoim prostym pytaniu do barbaby i jego "odpowiedzi"  zrozumiałem ze rozmowa z nim nie ma sensu."

------------------

 

Zacytuj te sytuację, proszę.

A poza tym mówisz o sensie Mingusa, co tłumaczy całe zajście.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 18:18
4 maja 2026 18:57

,,Ja z nim podyskutuję na swój sposób. Oczywiście, niezbyt długo, bo z tych jego zademontrowanych próbek wygląda, że mu amunicji na długo nie wystarczy"

-----------

Próbuj.

 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @qwerty 4 maja 2026 18:22
4 maja 2026 19:01

,,Ale na wybory chadzałeś? Może TW ps. bezpartyjny? Na ulicach też wyrażales swoją dezaprobatę machając czerwoną flagą 1 maja i za nagrodę po marszu garnek aluminowy. "

-----------------

I po co mnie obrażasz, argumentów w pustogłowiu nie starcza? 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @barnaba 4 maja 2026 19:01
4 maja 2026 19:19

Wróciłeś młodzianku po przerwie i pomyśleć ,że miałam dobrą wolę do Ciebie.Zdążyłeś już popisać się swoją elokwencją i dołożyć panu Stanisłwowi,qwertemu i kilku kolegom.Jak myślisz co wartościowego wniosłeś na SN,oprócz popiskiwania co możesz jeszcze i jaką wiedzę posiadasz.Tutaj nie tędy droga,to nie jest portal gdzie można używać tak prostych cepów,chociaz zdarzają się mocne słowa.

I pamiętaj o jednym na wyrost:dyskusje mogą mieć sens,jak rozmówcy mogą się od siebie czegoś nauczyć.To co proponujesz w dyskusji to obsikiwanie nogawek,tak delikatnie się wyrażając,a tutaj nie ten kierunek.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 18:53
4 maja 2026 19:33

I ja też się cieszę, choć nieprzesadnie, bo nadal niczego nie skumałeś.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 4 maja 2026 17:10
4 maja 2026 19:45

No własnie, ze juz się skłaniał. Sle przyszła "iskrówka" ze jak ulegnie to....no i dał się zastraszyć swoim. Nie byl tez torturowany ani głodzony. Ale możesz sobie zostac przy swoim. Ja nikogo nie mam zamiaru prostować, jak mu z tym skrzywieniem jest dobrze.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 4 maja 2026 19:45
4 maja 2026 19:58

Jest jeszcze taka opcja, że wołał pójśc  do nieba. Ale bezbożnik   nijak jej nie zrozumie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 4 maja 2026 19:19
4 maja 2026 20:27

Gość szuka partnerów do przekomarzania się w stylu jaki ma opanowany na każdy temat. Ad personam wycieczki to usiłowanie aby ktoś z nim wg jego manier rozpisywał się. No i ta głębokość wiedzy oraz przekonanie że to wiedza. Dawno tutaj taki ktoś nie gościł. Takie panoptikum.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
4 maja 2026 20:32

Pandemonium ?

Polska Akademia Nauk ...

umiejętnościami ?

 

 

zaloguj się by móc komentować




barnaba @BTWSelena 4 maja 2026 19:19
4 maja 2026 21:11

Obsikiwanie nogawek? No dobre sobie. A czy ktoś - rzecz jasna poza agresywną odpowiedzią na moje uwagi - fakt, że często ironiczne, ale wobec niektórych ,,odkrywczych myśli" trudno inaczej - zaproponował mi dyskusję? Czy ktoś starał się bronić własnego zdania? Czy wstrzyknął coś do komentarza skierowanego do mnie poza durnym domysłem, pouczaniem , obrażaniem lub jadem? Przyjrzyj się sobie i przypomnij własną uwagę o moim braku grzeczności, choć nic Ci nie powiedziałem, co mogłoby tłumaczyć ten zarzut. Albo sugerowanie zaaplikowania mi procesu naprawczego... A to ci heca! ;) 

Kiedy sie zarejestrowałem i ,,poprosiłem o blog" , bo na dzień dobry przygotowałem felieton o Jacku Bartosiaku, Gospodarz poinformował mnie o wstępnym wykazaniu się  w komentarzach. Pomyślałem, że trudno, felieton nie bedzie już aktualny, ale trzeba dostosowac się do zasad. Nie przewidywałem jednak, że będę musiał potakiwac każdej bzdurze, na którą natrafię i wskazując ją, stanę się celem ataku tutejszego, pijącego sobie z dzióbków towarzystwa wzajemnej tolerancji i adoracji, nie przyjmującego do wiadomości, że świat może byc podglądany przez kogoś inaczej. A jesli tak, to ów osobnik godzien jest wspólnego potępienia. Ba, jaka szkoda, że to nie średniowiecze, bo moglibyście zakuć go w dyby, a nawet łamać kołem, by przeprosił i porzucił niesłuszną wiedzę.

A najdziwniejsze jest to, że pomija się fakt, iż wiedza może być wspólna, ale już jej interpretacja różna, co sprzyja tylko odnalezieniu prawdy. No i chyba w tym tkwi Wasz problem, to znaczy że prawda może być jedna, wasza.

Aha, jeszcze drobiazg. Popatrz jaka to prześmieszna historia. Wyrobiłaś sobie przekonanie, że jestem ,,młodziankiem" i to nie mnie, a jemu poświęcasz kolejne odsłony mojej osoby, dostosowując fakty do teorii. A to nie tak, nie tak ;)) - mam wsobie wiele młodzieńczej zadziorności, jednak mój portret schowany w szafie zdążył się już postarzeć.

Zdrowia życze! 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 4 maja 2026 19:33
4 maja 2026 21:14

,,I ja też się cieszę, choć nieprzesadnie, bo nadal niczego nie skumałeś."

-----------------------

 

A, rozumiem - nie skuałem tego, co bys chciał, żebym skumał, i to wbrew własnej wiedzy. Dobre! ;)

zaloguj się by móc komentować

barnaba @OjciecDyrektor 4 maja 2026 19:45
4 maja 2026 21:19

,,Ja nikogo nie mam zamiaru prostować, jak mu z tym skrzywieniem jest dobrze."

----------------

A ja tak, o ila przejawiam taki kaprys, bo przeszkadza mi czyjaś intelektualna postawa złamana w ogrodniczy scyzoryk. Zwłaszcza że upubliczniona w Internecie jest czytana przez innych.  

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
4 maja 2026 21:35

alle.

W trzeciego maja #

 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @barnaba 4 maja 2026 21:11
4 maja 2026 21:48

Gwiazdorzysz @barnabo i słusznie gospodarz sugerował,abyś wykazał się w komentarzach,zanim zaczniemy czytać Twoje potencjalne opracowania.Skoro nie młodzieniec,to sorry niech będzie podstarzały portret schowany w szafie,a zadziorność hmn...Niezbyt uważnie czytasz SN skoro uważasz,że tutaj wszyscy sobie piją z dzióbków.Przegladnęłam Twoje komentarze i nikt tutaj nie miał złej woli do Ciebie,ani nie snuł  cytat Twój:"durnym domysłem, pouczaniem , obrażaniem lub jadem"

Jak do tej pory to nie wykazałeś się interesującą wiedzą oprócz zamieszania odnośnie nawigatorów i komentatorów,ironicznymi jak nazywasz uwagami -jacy to nie kumaci jesteśmy,a Ty posiadasz krynicę mądrości z której nie chcemy skorzystać.Nie trać więc czasu i życzliwie Ci radzę poszukaj portalu ,który dorówna Ci poziomem i zaspokoi Twoją chęć podzielenia się wiedzą.Z pewnością chętnie udzielą ci skrawek poletka.

Zdrowia też życzę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @barnaba 4 maja 2026 21:19
4 maja 2026 21:53

To musisz to jakoś zczelendżować. Ja juz taki jestem.  

I nie żal się - tu nukt nikogo nie głaszcze po główce. Gdy wchodziłem tu 7 lat temu też nie miałem lekko. Ale mam twardy zadek i się nie zniechęciłem. Więc możesz się wykazać uporem lub też nie.

A co do Husa, to akademia, czyli certyfikowani naukowcy mają swoje zdanie i nikt im jakoś nie chce prostować postawy. Nawet wtedy, gdy jawnie kłamią. Bo pisanie o Husie bez tego całego tła schizmy zachodniej, to jak gadanie o gestapo bez Himmlera.

Póki co nie podałeś żadnych rewelacji ani tytułów lektur, z których czerpiesz wiedzę. Więc sorry, ale jeśli nasz kapeys prostowania, to musisz podać jakieś konkrety. 

Tymczasem.....idę na piwo.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 4 maja 2026 21:48
4 maja 2026 21:56

Jakie gwiazdorstwo? Tu nie ma gwiazdorstwa. Jest trochę zgryźliwej ironii. W sumie to ja bym się tak nie czepiał barnaby,  bo zgryźliwa ironia na dłuższą metę jest nudna i sama zdechnie.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 4 maja 2026 20:27
4 maja 2026 21:59

Wiesz qwerty skoro @barnaba jak twierdzi nie jest młodziankiem,to zastanawia mnie czy mu wiadomo, kim jest Ebenezer Rojt ? I fakt dawno tutaj nikt taki nie gościł,czasem tylko zbudzi się jakiś prosiaczek,który tak się nazwie i chce zrobić chlewik,ale szybko znika.To są już sporadyczne przypadki.

No cóż ..jak zwykle ....miałam dobrą wolę,ale ponoć dobrymi chęciami jest coś tam wybrukowane.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 4 maja 2026 21:56
4 maja 2026 22:07

Być może...ale i tak zagwiazdorzył, nikt się specjalnie nie czepiał @barnaby,oprócz niego samego. Ja wykazywałam dobrą wolę,co nie oznacza ,że zgadzam się z jego oceną. Czy mam się użalać nad jego wiedzą,czy jej łaknąć ?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 4 maja 2026 22:07
4 maja 2026 22:18

A są tylko dwie opcje? Można zignorować...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 4 maja 2026 22:18
4 maja 2026 22:39

Akurat grzecznie się z panem zgadzam,w tej kwestii,chociaz to brzmi,jak twierdzi @barnaba,że pijemy sobie z dzióbków.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @barnaba 4 maja 2026 21:19
4 maja 2026 22:49

"..pijącego sobie z dzióbków towarzystwa wzajemnej tolerancji i adoracji.."

Kiedyś na zajęciach z przysposobienia obronnego strzelaliśmy z kbks. Po trzech strzałach naszego kolegi tarcza była czysta i nie było kul w kulołapie. Potem odkryliśmy 3 dziury w drzwiach do sali języka niemieckiego. Musi Pan zgrać muszkę ze szczerbinką. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 21:14
4 maja 2026 23:51

Bądź  tak miły , dobry człecze , oddal się i nie przynudzaj.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @OjciecDyrektor 4 maja 2026 21:53
5 maja 2026 01:09

Ty chyba jesteś niezbyt lotnym  Dyrektorem.

Przecież  moje wspomnienie o Jaoannie d'Arc czy Janie Husie było tylko i wyłacznie ironicznym przykładem palenia heretyków na stosach, dokonywanego twoim zdaniem nie przez katolików , a przez protestantów. 

Owszem, protestanci mają swoje za pazurami, jak chocby ,,czarownice z Salem", co prawda powieszone, a nie spalpne, choć sami nie stronili od ognia w przypadkach procesów o czary.  Ale to jeszcze nie powód, by całkowicie uniewinniać od tego procederu katolików.

Nie miałem zamiaru rozwodzić się na temat Husa czy d'Arc, tylko rzuciłem przykład, jak przykładową rybkę. A ty się nadąłeś zlizaną tu i tam wiedzą i zacząłeś przemawiac z katedry. Lekkości umysłu życzę.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @OjciecDyrektor 4 maja 2026 21:53
5 maja 2026 01:10

Ty chyba jesteś niezbyt lotnym  Dyrektorem.

Przecież  moje wspomnienie o Jaoannie d'Arc czy Janie Husie było tylko i wyłacznie ironicznym przykładem palenia heretyków na stosach, dokonywanego twoim zdaniem nie przez katolików , a przez protestantów. 

Owszem, protestanci mają swoje za pazurami, jak chocby ,,czarownice z Salem", co prawda powieszone, a nie spalpne, choć sami nie stronili od ognia w przypadkach procesów o czary.  Ale to jeszcze nie powód, by całkowicie uniewinniać od tego procederu katolików.

Nie miałem zamiaru rozwodzić się na temat Husa czy d'Arc, tylko rzuciłem przykład, jak przykładową rybkę. A ty się nadąłeś zlizaną tu i tam wiedzą i zacząłeś przemawiac z katedry. Lekkości umysłu życzę.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @Gotoxy76 4 maja 2026 22:49
5 maja 2026 01:15

Kolego, ta mierna przypowiastka, wyprodukowana prawdopodobnie wraz z gruzłem flegmy, nie dotyczy mnie - zapewniam. I nie wysilej się więcej - dobrze ci to zrobi.

W kwesti strzelań mam bardziej bogate doświadczenia, niż w myśleniu, przyznaję.;)

zaloguj się by móc komentować

barnaba @BTWSelena 4 maja 2026 21:48
5 maja 2026 01:21

Stajesz się coraz bardziej żałosna. Bierze się to chyba stąd, że przesadzasz z podzielnością uwagi i odpowiedzi na moje komentarze łączysz z uklepywaniem mielonych i zmywaniem naczyń.

Seleno, albo jedno, albo drugie, bo polegniesz na obu polach - kulinarnym i publicystycznym. ;)) 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @barnaba 5 maja 2026 01:21
5 maja 2026 11:24

Drogi @barnabo,spróbuję ostatni raz:już wiemy ,że polegniemy wszyscy wobec Twojej kulinarnej  ironicznej publicystyki.Każdy kto spróbował z Tobą dyskutowac dostał etykietkę braku rozeznania.

Nie żałuj akurat tak mnie,bo nie mam takich ambicji publicystycznych jak Twój intelekt wskazuje.A na polu kulinarnym doskonale jeszcze sobie radzę i nawet ruskie pierożki wychodza mi poetycznie i smakowicie. Skorzystam jednak z opcji ODyrektora,chociaż twierdzisz ,że nie jest lotnym Dyrektorem.

Pisz dalej ptaszynko,pisz i nie rozpraszaj się zbytnio.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 4 maja 2026 21:14
5 maja 2026 11:27

wiedza wiedzy nierówna, a zatem w ramach dodatkowych bezpłatnych korepetycji jeszcze jeden prezent ode mnie ;

https://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/poczatki-inkwizycji

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 5 maja 2026 11:24
5 maja 2026 17:06

Moze dobrze by było, zeby napisał jakiś tekst przeznaczony na blog (in spe), zaś jego fragment zamieścił gdzies w komentarzu. Przekonalibysmy się, czy jest z kim i o czym dyskutować, czy też to tylko kolejny "miner - kami kaze".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 5 maja 2026 17:06
5 maja 2026 18:01

Może ..........Stanisławie ,to długa droga jak do morza bałtyckiego.Gospodarz dał mu szanasę na intelekt,więc się wykazuje jak może.Ja tam jednak skorzystam z opcji OjDyrektora. I bardzo wątpię że studiuje pana notki,ale no cóż....może.....Ja tam przed laty,doradziłam jednemu młodziankowi,aby zabłysną na Neonie,nawet nicka nie zmienił,ale chyba i stamtąd go wywalili.Może przez nicka?,jakoś jak przypomnę chyba "Judasz" sobie przybrał.Ponoć nawet redaktorzył w jakiejś gazecie,jak się przechwalał. Ot taka niebyła już historia.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @BTWSelena 5 maja 2026 11:24
5 maja 2026 20:23

,,Nie żałuj akurat tak mnie,bo nie mam takich ambicji publicystycznych jak Twój intelekt wskazuje."

------------------------

Oj, jak to dobrze, jak dobrze, Dobrodziejko, bo już myślałem, że Dobrodziejka po cichu za jakimś Noblem, a co najmniej Pulitzerem nieskromnie się rozgląda. 

I mój intelekt na to właśnie wskazywał, kierując się zasadą: Mierz siły na zamiary, ale teraz, uspokojony Waszym zwierzeniem, to znaczy, że  ambicje Dobrodziejki nie zagrażają światu, zaległ spokojnie w zamieszkiwanej kulistości.

Zdrowia życzę, bo...

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 5 maja 2026 11:27
5 maja 2026 20:44

Ależ po co, Szanowny Stanisławie, miąłbym czytać o poczatkach inkwizycji, jeśli tylko ze szczyptą ironii wspomniałem o spaleniu Joanny i Jana, w odpowiedzi na czyjąś durną uwagę?

To mniej więcej tak, jakby ktoś wspomniał mimochodem o silniku samochodowym, na co inny od razu zaproponował mu  przeczytanie opasłego ,,Vademecum kierowcy mechanika" Witolda Leśniaka. 

I niby dlaczego miałbym wierzyć więcej Tobie, Szanowny Stanisławie, niż innym autorom,  skoro na przestrzeni życia niejednokrotnie zetknąłem się z tematyka inkwizycji i co istotne -  miałem nawet w tej kwestii własne przemyślenia.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 5 maja 2026 17:06
5 maja 2026 20:54

,,Moze dobrze by było, zeby napisał jakiś tekst przeznaczony na blog (in spe), zaś jego fragment zamieścił gdzies w komentarzu."

------------------

No, właśnie, właśnie, nawet chciałem dziś to zrobić, to znaczy wkleić kawałek swojego dawniejszego felietonu - to a propos tekstu Pana Maciejewskiego o prawackich publicystach, a konkretnie o Janie Marii. Niestety, po napisaniu krótkiego komentarza do Pana Maciejewskiego nie byłem w stanie wkleić fragmentu po nim, bo wklejał sie przez komentarzem go sygnalizującym, co wyglądałoby durnie, więc zrezygnowałem.

Byłoby więc lepiej, Drogi Stanisławie, gdybyś podpowiedział mi, jak to zrobić, niż na dzień dobry dzielił się ze mną swoim publicystycznym dorobkiem, z którym w ramach prejawianych potrzeb się zapoznam.

I ja również pozdrawiam 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 5 maja 2026 20:44
5 maja 2026 21:14

No  więc chodzi o te "własne przemyślenia". Niekoniecznie własne są wiele warte. To zależy bowiem od bardzo rozmaitych okoliczności. A moich przecież nie znasz i znać nie chcesz, dlaczego zatem z góry zakładasz, że twoje warte są więcej. Czyli z tym wierzeniem, to kij zawsze  ma drugi koniec. Czyli każdemu można taki refren zanucić, w tym również Tobie.

A  zaproponowałem zaczęcie od abecadła, gdyż wychynęło z owej "szczypty ironii", iż  wspomniane "własne przemyślenia" mogą kwalifikować się się  co najmniej do gruntownego przemyślenia.

Tak że, czuj-czuj czuwaj. 

zaloguj się by móc komentować

barnaba @gabriel-maciejewski
5 maja 2026 21:39

Zaraz, ale przecież ja nie ustawiłem swoich przemyśleń ponad Twoje, Stanisławie. I nie powiedziałem, że się z Tymi Twoimi nie zaznajomię, nie. To, co napisałem, to to, że w ramach przejawianych potrzeb się zapoznam się z nimi.

Widzisz, to jest tak, że człowiek ma coraz mniej czasu na dokształcanie się, tym bardziej, jeśli sam żyje w sferze pewnych zainteresowań, na które potrzebuje wolnej chwili. A jak wspomniałem, ponieważ przez temat inkwizycji już kiedyś tam przeszedłem, choc na pewno nie tak gruntownie jak Ty, to niejako nie należy on do gatunku moich pierwszych potrzeb. To wszystko.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @barnaba 5 maja 2026 21:39
5 maja 2026 22:10

Jeśli chce się napisać odpowiedź na komentarz konkretnego użytkownika, to  nalezy na  tym konkretnym komentarzu kliknąć w niebieski prostokat w lewym dolnym rogu pola komemntarza, tam, gdzie napis: odpowiedz.

No, a dalej tak jak dotychczas.

zaloguj się by móc komentować

barnaba @stanislaw-orda 5 maja 2026 22:10
6 maja 2026 20:48

Szanowny Stanisławie, moje pytanie nie dotyczyło sposobu wysłania komentarza do konkretnego uzytkownika, co już jako tako opanowałem, ale problemu, który opisałem w komentarzu z godziny 17.06.

Niemniej dziekuję za poświęcenie mi czasu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować