-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O poglądach, postawach i realizacjach, czyli jak zmienić pampersa przez nogawkę

Jedną z moich ulubionych przypowieści jest ta o dwóch synach, których ojciec poprosił o posprzątanie winnicy. Jeden – układny i grzeczny – zgodził się sprzątać i nic nie zrobił. Wygłosił swój pogląd na daną kwestię i uznał sprawę za załatwioną. Drugi krnąbrny, kopnął kosz na śmieci, przewrócił zydel i powiedział, że za nic na świecie tej winnicy nie posprząta. Po czym, rzecz jasna, poszedł i posprzątał. Uznał bowiem, że nie słowa a realizacje postulatów ojca są ważniejsze. Przypowieść ta odnosi się do relacji człowieka z Bogiem, ale ja ją odniosę do czegoś innego. Do ocen i klasyfikacji publicystów konserwatywnych obecnych na rynku treści w Polsce. Przeczytałem wczoraj wywiad z Terlikowskim, wywiad ten został opublikowany na portalu Gazety Wyborczej. Nie powiem, zdziwiłem się. Terlikowski jest postacią, którą oceniam właściwie i ciężko jest mnie przekonać, że on ma jednak szczere intencje i jest uczciwy wobec swojej publiczności, ale mimo tego swojego przekonania wywiad wywołał we mnie zdziwienie. Zaczynał się od kwestii takiej oto – PiS nie jest partią konserwatywną, albowiem nie traktuje serio ochrony życia poczętego. Jak słyszę coś takiego i widzę, że to jest wydrukowane w gazowni, przypominają mi się wszyscy uczniowie Henryka Krzeczkowskiego z Markiem Jurkiem i Kazimierzem Michałem Ujazdowskim na czele. Oni się już nieco zużyli i ludzie reagują na nich alergicznie, ale są całe, podejrzewam tłumy istot, dla których Terlikowski jest postacią ważną. Nie ze względu na poglądy i czy głębię myśli, ale na zachowanie i wygląd. Nazwanie Terlikowskiego konformistą i spryciarzem to jest ciężka obraza dla tych wszystkich, dla których konformizm jest jedyną deską ratunku i gwarancją spokoju w niełatwych okolicznościach, jakie przynosi ich praca zawodowa. A takich ludzi jest bardzo wielu.

Terlikowski, ze swoich pozycji katolika konserwatysty występującego w obronie życia, krytykuję reformę sądownictwa zaproponowaną przez PiS. Ja w zasadzie nie wiem co powiedzieć w tym momencie, więc posłużę się nieśmiertelną frazą profesora Grzegorza Kucharczyka – agent czy idiota? Dlaczego ta reforma jest zła? Najlepiej zacytować stosowny fragment w całości:

 

Druga rzecz to reforma sądownictwa. Z punktu widzenia katolickiego konserwatysty pisowskie zmiany są szkodliwe. Mieliśmy konserwatywny Trybunał Konstytucyjny, który pod przewodnictwem prof. Zolla zablokował aborcję z przyczyn społecznych. Kolejny konserwatywny Trybunał pod przewodnictwem prof. Rzeplińskiego - krótko przed rozwiązaniem go przez PiS - potwierdził prawo lekarzy do klauzuli sumienia. I to w bardzo mocnym orzeczeniu. Dzięki temu lekarz ma prawo odmówić aborcji albo przepisania tabletek antykoncepcyjnych i nie musi wskazywać pacjentowi innego lekarza, który to zrobi. To wszystko były świetne orzeczenia. PiS to zepsuł

 

Jest mi trudno to skomentować, albowiem ilość tekstów w gazowni dotycząca pigułek „dzień po” oraz promocji środków antykoncepcyjnych, poliamorii i czego tam jeszcze chcecie, jest tak wielka, że wyklucza w zasadzie polemikę z Terlikowskim. Można tylko milczeć przytomnie i patrzeć, jak mówią słowa piosenki. Z nadzieją, że Terlikowski nie zacznie nagle odkręcać sobie łba spod którego wychynie żywy reptilianin.

Zanim przejdę do dalszych fragmentów, chcę od razu zwrócić uwagę na odzew jaki wywiad ten wywołał w innych mediach. Terlikowski uznany został za człowieka o ponadprzeciętnej odwadze, który śmiało – patrząc w oczy wrogom – głosi swoją prawdę. Myślę, że lepszy od niego jest tylko Olbrychski w filmie Vegi, który staje na marszałkowskim krześle w sejmie i pokazuje goły tyłek.

 

Zarzuca Terlikowski PiS-owi, że wywołuje kolejne gównoburze w internecie. Ja, przyznam, używam wielokrotnie wyrazów niecenzuralnych, ale jestem tak silnie strofowany przez niektórych czytelników, że po każdorazowym użyciu, obiecuję sobie, że już nigdy więcej. Terlikowski jednak – z punktu widzenia katolickiego konserwatysty – spokojnie może wzmacniać swój przekaz takimi wyrazami. To istotne albowiem najważniejszym elementem jego wypowiedzi jest zdeprecjonowanie treści pojawiających się w sieci. Takie jest moje zdanie. Wszystko inne, z ochroną dzieci poczętych, to drukowana kurtyna. Terlikowski poszedł do gazowni, bo PiS nie dał mu szansy i nie zatrudniono go w żadnym pisoskim periodyku, a do tego jeszcze jego wypowiedzi w internecie nie są zauważane. A tak – proszę….I od razu można zaplanować nową książkę o kolejnym świętym, który sprawi, że człowiekowi zmniejszą raty kredytu.

 

Mówi Terlikowski o swojej fascynacji Norwegią i istniejącym tam prawem, które nie ułatwia rozwodów, w przeciwieństwie do prawa polskiego. Ponoć dlatego, że jak para ma dziecko przez 16 rokiem życia, to urzędnicy gadają z tymi ludźmi o szkodliwości rozwodów. Za to gazownia w Polsce pisze co jakiś czas o zbawiennym wpływie rozwodów na społeczeństwo. To jakoś Terlikowskiemu nie przeszkadza, pewnie ze względu na to, że gazownia nie stanowi prawa i nie ma wpływu rzeczywistego na to czy ludzie się rozwodzą czy nie. Trudno ocenić ten idiotyzm, bo jeśli ktoś ma wpływ na obyczajowość to właśnie GW a nie prawo stanowione, ale tego Terlikowski już nie ocenia.

Powróćmy do kwestii najważniejszej, do tego co Terlikowskiemu najbardziej przeszkadza. Oto stosowny fragment.

 

Potrzebna jest jakaś polityka wobec imigrantów. I w PiS, i w PO są ludzie, którzy to wiedzą. Ale system, który zbudowały nowe media internetowe, powoduje, że jakakolwiek próba porozumienia się w tej sprawie wywołałaby dym, burzę, okrzyki o zdradzie.

Co my tu mamy? Nowe media internetowe, kładą na łopatki całą dyskusję o zbawiennym wpływie imigrantów na nasz system i to się Terlikowskiemu nie podoba, choć przecież są w PO i PiS ludzie, którzy rozumieją, że przyjęcie imigrantów jest koniecznością. No tylko te cholerne media internetowe przeszkadzają, całe szczęście, że nie ma w nich myślicieli o takim dorobku i takiej ostrości spojrzenia jak redaktor Terlikowski.

 

Do kwestii mediów internetowych Terlikowski wraca kilkakroć i dlatego sądzę, że jest to w jego wypowiedziach kwestia najważniejsza. On nie może tego przeżyć po prostu, że są jacyś ludzie, którzy się wypowiadają i nie ma nad tym kontroli. A nie dość, że się wypowiadają, to jeszcze mają wpływ na opinię publiczną.

Idźmy jednak dalej, bo są tam jeszcze ciekawsze rzeczy. Oto jak Terlikowski ocenia polskich faszystów:

 

Polityka historyczna podoba ci się?

I tak, i nie. PiS rzeczywiście zaczął wykorzystywać historię do budowania politycznej tożsamości. Tylko żeby cokolwiek dobrego z tego wyszło, obie strony musiałyby się godzić na poważną debatę. Przykład - postać Dmowskiego. To, co robił w latach 30., było dość paskudne, promował ordynarny antysemityzm. Ale to mu nie odbiera zasług w czasie odzyskiwania niepodległości. Jeżeli mamy budować własną tożsamość i wyciągać z historii wnioski, to nie możemy jednych postaci nieustannie piętnować, a innych nieustannie cukrować.

Honorowanie Brygady Świętokrzyskiej przez premiera - podoba ci się?

Nie. Część żołnierzy wyklętych ma na sumieniu zbrodnie np. wobec ludności żydowskiej czy białoruskiej, działy się rzeczy straszne. I nie możemy dawać laurek.

 

 

Myślę, że ten fragment unieważnia Terlikowskiego jako publicystę i demaskuje go ostatecznie. Co to jest poważna debata o Dmowskim według niego? To jest przyznanie, przez narodowców, że Dmowski robił w latach trzydziestych „straszne rzeczy”. Jakie, że spytam? Wydawał wyroki śmierci jak brat Michnika? Był jak Berman w latach czterdziestych? Co takiego robił Dmowski, że Terlikowski raczy wymienić go z nazwiska? I dlaczego nie odgryza się gazowni wspominając Michnika i Bermana. Nie czyni tego, albowiem nie kąsa się ręki, która karmi, a po to właśnie Terlikowski poszedł do gazowni – po porcję świeżej paszy. Okazuje się, że też przy okazji, że od czasu kiedy dobra znajoma Szewacha Weissa pani Cherezińska napisała grubą księgę o Brygadzie Świętokrzyskiej, wiele się na tym świecie zmieniło. Pan Szewach i rabin Schudrich doszli do wniosku, że ta Brygada, to jednak faszyści i trzeba ich potępić, na wszelki wypadek, gdyby PiS zaczął za bardzo fikać. Jak zacznie to mu się wyciągnie współpracę z faszystami, a uczyni do znany konserwatywny publicysta Tomasz Terlikowski.

 

I kolejny fragment:

 

Pisowskie państwo na "Krytykę Polityczną" nie chce dawać.

To głupio. I to kolejny przykład, że rządzą nami internetowe burze. Gliński to nie jest przecież konserwatywny jastrząb, ale jak im da dotację bez tych wszystkich utrudnień, korowodów i odwołań, to go zglanują prawicowe trolle.

A jeżeli "Krytyka Polityczna" wydaje książkę o piekle polskich kobiet, która jest kompletnie sprzeczna z twoim światopoglądem? Też byś dał?

Na całą książkę to nie, ale gdyby wydali numer swojego pisma na ten temat, to na pismo państwo powinno dać. Z perspektywy społecznej ważne jest, żebyśmy ze sobą rozmawiali.

 

Znów powraca Terlikowski go internetowych burz, które przeszkadzają w porozumieniu się światłych i rozumiejących okoliczności redaktorów prawicy i lewicy. Ach jakie to straszne, trzeba coś koniecznie zrobić z tymi prawicowymi trolami, które tak strasznie atakują dobrego ministra. Ten może i by przychylił nieba Krytyce politycznej, może dałby pieniądze na jeden numer poświęcony aborcji, bo o to przecież chodzi, ale potem żyć mu nie dadzą….

 

 

 

Wiecie, co nie mogę dłużej, zaraz się porzygam….przepraszam. Powiem jeszcze tylko, że jak jeszcze raz podejdzie do mnie ktoś zbierający podpisy pod ustawą o całkowitej ochronie życia poczętego i będzie chciał uzyskać moje dane wrażliwe, to dostanie kopa w dupę. Miejcie to wszyscy na uwadze.

 

Aha, jeszcze jedno – tak mnie wkurzył ten wywiad, że wysłałem go do Józefa Orła, żeby zobaczył kogo promuje. No i Józef odpowiedział mi, że mylę się w ocenie Terlikowskiego, albowiem on ma słuszne poglądy, tylko niepotrzebnie udziela wywiadu gazowni. Proszę Państwa, dopóki w Polsce, będziemy oceniać ludzi po poglądach, a nie po dokonaniach i realizacjach, będzie to co będzie. Poglądy są bowiem jak pampers dla dorosłych, kiedy stają się zbyt ciężkie, trzeba je koniecznie wymienić. Można to robić na różne sposoby, tutaj widzimy jak Terlikowski zmienia sobie pampersa przez nogawkę spodni, żeby nikt tego czasem nie zauważył. Dziękuję za uwagę.

 

Teraz ogłoszenie – w dniach 19 – 22 września trwa w Lublinie zjazd historyków, będzie tam także targ z książkami i ja na tym targu będę. Zapisałem się jeszcze wiosną.

Zapraszam do księgarni www.basnjakniedzwiedz.pl do sklepu FOTO MAG, do księgarni Przy Agorze i na stronę www.prawygornyrog.pl

 

 

Tak się niestety składa, że dynamika rynku (a nie mówiłem, a nie mówiłem) w związku z okrągłymi rocznicami politycznych sukcesów Polski, jest tak słaba jak nigdy chyba do tej pory. Mamy wielkie plany dotyczące tłumaczeń, które od kilku lat są realizowane z budżetów, generowanych bieżącą sprzedażą. Niestety budżety te nijak nie pokryją dalszych, będących w trakcie realizacji projektów. Jeśli więc ktoś ma taki kaprys, żeby wspomóc mnie w tym dziele i nie będzie to dla niego kłopotem podaję numer konta. Ten sam co zwykle

 

47 1240 6348 1111 0010 5853 0024

i pay pal [email protected]

Jestem tą koniecznością trochę skrępowany, ale ponieważ widzę, że wielu mniej ode mnie dynamicznych autorów nie ma cienia zahamowań przed urządzeniem zbiórek na wszystko, od pisania książek, do produkowania filmów włącznie, staram się odrzucić skrupuły. Jak nic się nie zbierze trudno, jakoś sobie poradzę…

 

 



tagi: wywiad  gazeta wyborcza  terlikowski  ochrona życia 

gabriel-maciejewski
10 września 2019 09:22
67     4490    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

betacool @gabriel-maciejewski
10 września 2019 09:37

 Poglądy są bowiem jak pampers dla dorosłych, kiedy stają się zbyt ciężkie, trzeba je koniecznie wymienić. Można to robić na różne sposoby, tutaj widzimy jak Terlikowski zmienia sobie pampersa przez nogawkę spodni, żeby nikt tego czasem nie zauważył. Dziękuję za uwagę.

A ja dziękuję za pointę. Lubię taki dnia początek.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
10 września 2019 09:46

Mam hyzia na punkcie wzroku i pamiętam, że w okresie późnego Gierka on sam z dużą częstotliwościa ruszał powiekami, pamiętam wzrok Broniarka zza grubych okularów kontrastujący mocno z jego teatralną swadą, a teraz mamy świdrujące oczka TT zupełnie niekonweniujące z postawą konserwatywną.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
10 września 2019 09:54

Kim jest Terlikowski to mnie juz od dawna wiadomo. Pytanie czy Jozef Orzel to agent czy idiota?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @przemsa 10 września 2019 09:54
10 września 2019 09:58

Muszę napisać tekst o głębi i powierzchowności, ale to będzie dosyć trudne i parę osób się obrazi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 10 września 2019 09:46
10 września 2019 09:59

Tak, strach portfel na stole położyć...jeszcze pomyśli, że to jego

zaloguj się by móc komentować


Draniu @gabriel-maciejewski
10 września 2019 10:01

"Nie czyni tego, albowiem nie kąsa się ręki, która karmi, a po to właśnie Terlikowski poszedł do gazowni – po porcję świeżej paszy."

Otóż to, reszta to jest kiepski parawanik. Kasa jest tu wyznacznikiem intencji. 

Ale dziwna sprawa, bo poszedł do upadjacej gazety i dla niego kasa się znalazła tuż przed wyborami.. Stawiam na ten pierwszy wariant , o ktorym wspomniał prof. Kucharczyk..

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 10 września 2019 10:02
10 września 2019 10:04

Nie, o co innego mi chodzi, nie o twój komentarz

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 10 września 2019 10:01
10 września 2019 10:05

Po wyborach powróci do "naszych"

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 10 września 2019 09:58
10 września 2019 10:15

Przypomniała mi się zawsze aktualna dewiza pewnego oficera SB. "Poglady to se można mieć  ale nam trza tylko służyć".

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 10 września 2019 09:58
10 września 2019 10:16

Wal pan smialo. Jak badacz sluzu pochwowego przeczyta Twoja dzisiejsza notke to sie napewno obrazi. Chociaz nie powinien, bo on nie jest z tych co mowia, ze wysprzadaja winnice i nic nie robia. On jest raczej z tych, ktorzy mowia o tym jak byc kulturalnym czlowiekiem, a chodza srac do szafy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 10 września 2019 09:54
10 września 2019 10:34

Od ludzi o najwyższych standardach moralno-etycznych należy wiać w podskokach nie bacząc na gubione po drodze mienie. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
10 września 2019 10:35

T. to nie reptilianin, tylko ten kosmita - robal z Fectów w Czerni co wszedł w ciało konserwatysty.

Tkanka ludzka powoli gnije i odpada, zlatują się muchy, a na końcu filmu wyłazi z niego wielki karaluch.  I tak się  dzieje z T., jak go teraz  nie przygarnie jakiś Karnowski za 2-3 lata zobaczymy go na paradzie równości gdzie za rękę z Hołownią będą reprezentować "prawe skrzydło" GazWybu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 10 września 2019 10:05
10 września 2019 10:44

Voila...

... i jeszcze "nagrode" mu dadzo  !!!

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
10 września 2019 11:33

Tutaj jedna dziczka wyjątkowo aktywna, to znaczy że miał o czym gadać i lubił

https://inwentarz.ipn.gov.pl/advancedSearch?q=terlikowski&page=1&&typ=0

zaloguj się by móc komentować


Kristoff @gabriel-maciejewski
10 września 2019 12:34

Jakaś poważna zaraza umysłowa toczy nasz "prawicowy" plankton.

Braun żąda dla Polski reparacji od Stanów Zjednoczonych.

Hołownia przepowiada, że zjedzone zwierzęta będą nas sądzić na Sądzie Ostatecznym.

Terlik twierdzi, że Żołnieże Niezłomni to w części zbrodniarze wojenni i antysemici.

Żona Terlika opowiada w GazWybie o rodzajach i konsystencji własnego, przepraszam, śluzu...

I jak w tej menażerii nie cenić Mikkego?

zaloguj się by móc komentować

valser @Kristoff 10 września 2019 12:34
10 września 2019 12:38

Korwin prowadzi w realu aktywna polityke prorodzinna, az mu sie rodziny zmultiplikowaly. Bez jego aktywnosci wskazniki demograficzne bylyby kiepskie. Jemu tam sluzy nie w glowie bo on siecze na okraglo. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @Kristoff 10 września 2019 12:34
10 września 2019 12:40

To brzmi prawie jak litania, tyle że nie do ludzi świętych a nawiedzonych.

zaloguj się by móc komentować

mooj @valser 10 września 2019 12:38
10 września 2019 12:53

Wskaźniki (te istotne) są liczone "na kobietę". Należałoby rozpatrzyć alternatywę "bez jego aktywności w realu" :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @marianna 10 września 2019 10:15
10 września 2019 12:55

Ludzie się jednak do tych poglądów przywiązują

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 10 września 2019 10:16
10 września 2019 12:56

Może spróbuję, ale to trudne w obróbce

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @S80 10 września 2019 11:33
10 września 2019 12:57

Sądzi Pan, że to jakiś krewny?

zaloguj się by móc komentować


S80 @gabriel-maciejewski 10 września 2019 12:57
10 września 2019 13:21

Nie wiem ale przedstawianie ojca dwojgiem imion zdarza się pewnie równie rzadko co dwoje imion przed nazwiskiem w tym linkowanym zbiorze.

zaloguj się by móc komentować

S80 @S80 10 września 2019 13:21
10 września 2019 14:41

Wygląda na to, że nie cywilne. Tu jest krewny zarejestrowanego jako agenta

https://prabook.com/web/mobile/#!profile/91773

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
10 września 2019 15:41

"Agent czy idiota"?

 Agent.

Agent wpływu.

 Natychmiast dostaję mdłości,  gdy  tylko przypadkowo natrafiam na  wywody  "tetetki". 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
10 września 2019 15:45

"Agent czy idiota"?

 Agent.

Agent wpływu.

 Natychmiast dostaję mdłości,  gdy  tylko przypadkowo natrafiam na  wywody  "tetetki". 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
10 września 2019 17:50

Ja czytałem notkę na raty. I tak czytając, przypomniałem sobie, jak to Józef Orzeł powiedział kiedyś o Coryllusie, jako o szkodniku. Potem doczytałem notkę i wiadomo ☺

Ludzie, a szczególnie ci, którzy publicznie się wypowiadają - i przepraszam może Józefa Orła, bo ma być może słuszne poglądy ale to i tak mnie nie obchodzi już dawno - muszą zrozumieć, gdzie żyją i w jakich czasach i że nie z każdym już się rozmawia lub promuje ale się go zwalcza ze wszystkich sił, tak, jak Jana Hartmana, bo Terlikowski jest gorszy od niego przecież, bo szkodzi ludziom, tym uczciwym, bo jest tak głupi, a daje głos.

Nie wystarczy mieć poglądy celebryckie, takie, jakie ma ten Hartman i wielu innych. Tylko ten Hartman ma przede wszystkim wyraziste poglądy szatańskie i się z nimi nosi, a inni się noszą do Moniki Olejnik (już ten Terlikowski przecież tam był u niej i "spuściła go w klozecie" i beka była taka, że nawet nad tę moją Tamizę doszło, czy teraz do Gazety Wyborczej), a wyraziste poglądy zostawiają ... no nie wiadomo gdzie, czy też wyraziście ich nie mają, bo widać.

To jest dziecinada, a Jan Hartman dzieckiem nie jest i dlatego jest, jak jest.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
10 września 2019 18:03

A dzisiejsze czytania, jakże adekwatne do dzisiejszej notki.

- Dlaczego ten Terlikowski tego nie czyta?

- On czyta eseje Teologii Politycznej - aha, no właśnie

Czytanie pierwsze
(Kol 2,6-15)
Bracia: Jak przyjęliście naukę o Chrystusie Jezusie jako Panu, tak w Nim postępujcie: zapuśćcie w Niego korzenie i na Nim dalej się budujcie, i umacniajcie się w wierze, jak was nauczono, pełni wdzięczności. Baczcie, aby kto was nie zagarnął w niewolę przez tę filozofię będącą czczym oszustwem, opartą na ludzkiej tylko tradycji, na żywiołach świata, a nie na Chrystusie. W Nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo, na sposób ciała, bo zostaliście napełnieni w Nim, który jest Głową wszelkiej Zwierzchności i Władzy. I w Nim też otrzymaliście obrzezanie nie z ręki ludzkiej, lecz Chrystusowe obrzezanie, polegające na zupełnym wyzuciu się z ciała grzesznego, jako razem z Nim pogrzebani w chrzcie, w którym też razem zostaliście wskrzeszeni przez wiarę w moc Boga, który Go wskrzesił. I was umarłych na skutek występków i nieobrzezania waszego ciała razem z Nim przywrócił do życia. Darował nam wszystkie występki, skreślił zapis dłużny obciążający nas nakazami. To właśnie, co było naszym przeciwnikiem, usunął z drogi przygwoździwszy do krzyża. Po rozbrojeniu Zwierzchności i Władz, jawnie wystawił je na widowisko, powiódłszy je dzięki Niemu w triumfie.

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @valser 10 września 2019 12:38
10 września 2019 18:40

Myślisz Valserze, że aberracje umysłowe "prawicowych" katolików to rezultat słumień w tym obszarze? ;)

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @przemsa 10 września 2019 15:44
10 września 2019 19:19

> ojca działacza LGBT Romana Giertycha ... Powodowany poczuciem ... Piszę do katolików świeckich w naszym kraju ... hierarchii, księży ... wkraczają w strefę wolności świeckich

 

Ale się usprawiedliwia :)

W chyba przedostatnim rzucie na taśmę nim Pan Terlikowski "prawie już wyświęcony Ksiądz" będzie "szedł za rączkę z Panem Hołownią" pewnie można też wyczytać jak tłumaczy się z braku swojej skuteczności, dlaczego on, dlaczego teraz, dlaczego ma taki stłamszony głos, jakby cierpiał za całą gminę, dlaczego ma takie najwłaściwsze poglądy, skąd ma "charyzmat" wyszukiwania najnowszych "zagrożeń duchowych", dlaczego po świeckokatolicku nie odda tego ciężko wywalczonego miejsca w mediach dla już wyświęconego Księdza, który będzie mówił interesująco o stanowisku, dziełach Kościoła Świętego, pokorze bez cierpiętnej zadyszki Jego Świętych, zapraszając do modlitwy, zaufania Panu Bogu i słuchania na Mszy Świętej, Hierarchii, Księży, Ojców, Siostry w sprawach zagrożeń duchowych.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
10 września 2019 19:33

Pan Terlikowski chyba ostatnio przesadził z cierpiętniczo stłamszonym głosem i zbyt nie dotlenił swego mózgu, przez co pomyliło mu się i zamiast uwiarygadniać się dla prawaków poprzez organizowanie na siebie napadu medialnego z gazówy, robi im wywiad. No, ale wszyscy jesteśmy ludźmi, każdy popełnia błędy. Poprawi się.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kristoff 10 września 2019 12:34
10 września 2019 19:51

A cóż to jest ta prawica? Drukowane kurtyny za mizerna kasę

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kristoff 10 września 2019 18:40
10 września 2019 19:54

Ani katolik ani prawica; towarzysz katolik to tak wg linii biura politycznego

zaloguj się by móc komentować

valser @Kristoff 10 września 2019 18:40
10 września 2019 19:59

Kazdy przypadek nalezy rozpatrywac indywidualnie. Tego wymaga porzadna obsluga klienta. 

Korwin powinien najpierw pojsc do urologa. Demonstruje problemy z pecherzem.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
10 września 2019 20:34

Trzeba przyznać, że to rzeczywiście "robi wrażenie" nawet jak na tego pana.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @przemsa 10 września 2019 20:32
10 września 2019 20:36

Nie dziękuję, ale kłaniam sie.

zaloguj się by móc komentować

glicek @Kristoff 10 września 2019 12:34
10 września 2019 20:41

Hołownia przepowiada, że zjedzone zwierzęta będą nas sądzić na Sądzie Ostatecznym.

Czyli jak zabiłem wczoraj wielką muchę (ale nie zjadłem jej) to ona będzie mnie sądzić? I jej miliony muchowych braci i sióstr? Kleszcze, stonki, mole, karaluchy również?

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
10 września 2019 21:17

Dołączył i trzeci "muszkieter"- stary Giertych od Jaruzelskiego, z "listem do katolików". Hołownyj, Terlik, Giertych. Trzech wypuścili dzień po dniu.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 10 września 2019 09:58
10 września 2019 22:02

Myślałam, że o gołębiach i postrzelonych jastrzębiach...ja nie mogę Gliński liberalnym gołebiem...

Po prostu wywiad roku, aż w pierwszej chwili mnie zatkało...kurczę, może nawet wywiad dekady, a punkt widzenia katolickiego konserwatysty, w polączeniu z oceną Dmowskiego, wyklętych i tych przeklętych mediów internetowych, zapisałam w notesiku złotych sentencji "naszych".

On nie tylko się odsłonił, ale zmienił tego brudnego pampersa tak, że całe białe spodnie z błyszczącej, cienkiej lajkry sobie ufajdolił.

 

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @Zyszko 10 września 2019 10:35
10 września 2019 22:05

W ciało zeżartego robalami konserwatywnego jastrzębia, idealna ilustracja tej padliny umysłowej. Rety jaki  on musi być zdesperowany...

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
10 września 2019 22:27

Z ta Norwegia to dopiero Terlikowski pojechal...Wiekszej bzdury (ze niby odwodza od rozwodow kiedy dzieci male) to nie slyszalam. On udaje glupa czy ktos mu kazal?

zaloguj się by móc komentować

Kristoff @glicek 10 września 2019 20:41
10 września 2019 23:32

W ramach obecnej mądrości etapu jeszcze nein! Ale obserwując optymistyczny progres przemian "naszych prawicowych katolików" obawiam się, że wkrótce owa mucha z siostrami i braćmi się o swoje upomni...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Kristoff 10 września 2019 12:34
11 września 2019 04:00

Korwin jest potrzebny, on doskonale wkomponowal sie i uzupelnia ten dom wariatow.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 10 września 2019 22:27
11 września 2019 07:30

Nie wiem jak jest w Norwegii, ale głupa to on nie udaje z pewnością. To jest cwaniak

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 10 września 2019 22:02
11 września 2019 07:31

Jemu się wydaje, że to brokat

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @S80 10 września 2019 21:17
11 września 2019 07:31

No właśnie, niesamowite....

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Brzoza 10 września 2019 19:33
11 września 2019 07:32

Myślę, że on przeszedł szkolenie aktorskie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 10 września 2019 18:03
11 września 2019 07:33

Zaraz tu przyjdzie Terlikowski przeczyta to, a potem będzie rozpowiadał, że chcemy sprawdzić czy jest obrzezany...zobaczysz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 10 września 2019 17:50
11 września 2019 07:34

Tak, Józef mi to napisał, ale ja jestem cały jednym wielkim przebaczeniem. Już o tym nie pamiętam. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @przemsa 10 września 2019 15:44
11 września 2019 07:35

To jest najlepsze

 

Głosowanie na PiS to pewna droga do zniszczenia Kościoła Polskiego i pewna droga do nieszczęść dla Polski. W ciągu ostatnich czterech lat ścisłego związku Państwa z Kościołem nasz Kościół poniósł ogromne straty duchowe wynikające z faktu, że ta część społeczeństwa która nie popiera PiS (a jest to ponad połowa) masowo odchodzi od Kościoła. Widać to po spadku uczestnictwa we Mszach Świętych. Nadto sojusz Tronu z Ołtarzem zawsze osłabia duchowo Ołtarz i powoduje jak w naszym przypadku gwałtowny spadek powołań.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @S80 10 września 2019 14:41
11 września 2019 07:37

Ciekawe, ale to chyba jednak nikt z rodziny, na pewno nie bezpośredniej. Ten z rocznika 1922 za stary na ojca, a ten z 1953 trochę za młody, no chyba, że Tomek to wczesne dziecko. W sumie? Mógł mieć 21 lat...jak się Tomek urodził

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
11 września 2019 10:26

uu, stary Giertych jako prawicowy  głos rozsądku, ciekawe...

"A dinozaury żyły w tych samych czasach co ludzie - przecież Polacy zapamiętali smoka wawelskiego - mówił w sobotę ojciec ministra edukacji narodowej, europoseł LPR Maciej Giertych

To fragmenty sobotniego wykładu dla wszechpolaków z Akademii Orła, ich nieformalnej "uczelni". Prof. Giertych obalał teorię ewolucji ponad godzinę . Słuchaczy było niewielu (ok. 50 osób), wśród nich rzeczniczka MEN Kaja Małecka i szef gabinetu politycznego Romana Giertycha Paweł Sulowski."

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować