O pisarzach młodzieżowych
Wczoraj dowiedziałem się o istnieniu pisarki działającej pod pseudonimem Pizgacz, która w ciągu roku 2022 sprzedała ponad 140 tysięcy egzemplarzy swoich książek. Te książki mają nic nie mówiące tytuły, a poprzez treść sklasyfikowane być mogą w tym samym obszarze, co książki Leo Belmonta w dwudziestoleciu międzywojennym.
Co stanowi treść prozy osoby o ksywce Pizgacz? To proste – przeżycia nastolatek, które są wyjątkowe, ale nikt o tym nie wie. Dopiero pojawienie się tajemniczego kolegi o czarnych oczach, który zmienia wszystko w ich życiu ujawnia te moce. Ów kolega nie jest przez nikogo akceptowany, a najmniej przez matkę głównej bohaterki. Ta zaś ma za sobą burmistrza i policję. Wszystko, rzecz jasna, rozgrywa się w USA, w dzielnicy bogaczy, czy też w jakiejś rezydencji, w której mieszka bohaterka. Chadza ona do elitarnej szkoły, co oczywiste i tam spotyka się z innymi, podobnymi sobie istotami.
Ktoś zapyta – jak to możliwe, że takie rzeczy ciągle działają? To proste – emocje w okresie dojrzewania są takie same, konsekwencją ich są rozczarowania, które wywołują typowe emocje wieku późniejszego. Te z kolei przekształcają się w nowe rozczarowania i gorycz, nieuchronnie przychodzącą na wielu ludzi po czterdziestce, a potem jest już z górki – albo olśnienia natury religijnej albo ezoterycznej i tak aż do pierwszych kłopotów ze zdrowiem, kiedy to człowiek sięga już tylko po literaturę paramedyczną. Wszystkie wskazane obszary zagospodarowują stosowne grupy pisarzy, ustawione w znanych nam dobrze hierarchiach. I nie ma takiej sytuacji, której by nie opisali, czyniąc z niej niespełnienie pobudzające sprzedaż. Czy akurat aż do 140 tysięcy egzemplarzy rocznie? No nie wiem…Już tłumaczyłem tu kiedyś, jak to jest z Bartosiakiem i jego 200 tysiącami egzemplarzy sprzedanych przez dwa miesiące. Jeśli mamy w Polsce 388 salonów empik i w każdym salonie leży 10 egzemplarzy jednego tytułu, wliczając to także tytuły pani Pizgacz, to mamy 3880 egzemplarzy jednego tytułu. Tych tytułów jest sześć. Czyli – przeciętnie – w Empikach leży około 25 tysięcy egzemplarzy książki pani Pizgacz. Są one też dostępne na allegro, załóżmy, że jest tam 600 ofert, bo mamy 6 stron i na każdej około setki egzemplarzy. Niech za każdą ofertą kryje się 10 egzemplarzy. To wychodzi 6 tysięcy egzemplarzy plus 25 tysięcy, czyli 31 tysięcy. Niech to będzie nawet 35 tysięcy. To ciągle nie jest 140 tysięcy. Oczywiście to jest wielki sukces sprzedać 35 tysięcy egzemplarzy w rok, zwłaszcza, że zestawy książek pani Pizgacz kosztują ponad 200 zł. I ludzie to kupują, mimo iż cały cykl nazywa się Hell, co po angielsku znaczy ponoć piekło. Matki i ojcowie wydają po 200 złotych, żeby ich dorastające córki mogły poczytać o fascynacji nastolatki tajemniczym, czarnookim młodzieńcem, który normalnie nie wiadomo kim jest… Takie to buty.
Życzę tym wszystkim tym osobom wielu wychowawczych sukcesów, tym większych im większe w nich samych narasta zainteresowanie literaturą z przedostatniego wskazanego przeze mnie działu czyli literatury ezoterycznej.
Ktoś może powiedzieć, że to niezwykłe. Otóż nie. To są właśnie realia. Jak napisał kiedyś wielki, polski poeta Jarosław Marek Rymkiewicz, byty są zawsze autotematyczne. Dlatego tak istotną rolę pełnią rewolucje, które przede wszystkim zmieniają spojrzenie bytów na nie same. Pani Pizgacz zaś jest rewolucjonistką pełną gębą, albowiem mówi młodym, aspirującym osobom, że w odpowiednich okolicznościach mogą być tym kim chcą.
Co na to kontrrewolucja? Jak zwykle pieprzy coś trzy po trzy, odwołuje się do faktów, często z odległej przeszłości, próbuje te fakty łączyć w jakieś sekwencje, wskazuje, że może za tym stoi jakaś logika, albo siła sprawcza. Namawia do zapamiętywania czegoś, albo kojarzenia…a po co? Realia są takie, że przyjmuje się lepszą ofertę. Taką, która daje człowiekowi więcej możliwości. I nic poza emocjami nie jest do tego potrzebne. Czy wobec tego pani Pizgacz jest wysłanniczką szatana? Co to to nie, jej się może tak zdawać, podobnie jak jej czytelniczkom. Ona ma tylko sprofilować odpowiednio dużą grupę młodych ludzi, którzy następnie będą kupowali produkty ze wskazanych wyżej segmentów. Całość zaś koordynowana jest przez portal i aplikację https://www.wattpad.com/stories/pizgacz która kreuje trendy. Są to, podkreślam, takie same trendy, jak 100 lat temu, ale w innych kostiumach. Wtedy jednak kreowali je wydawcy Leo Belmonta, a dziś takie platformy. Tu macie link do entuzjastycznego artykułu o pani Pizgacz https://kultura.onet.pl/ksiazki/pizgacz-zaczynala-jako-15-latka-skad-wzial-sie-jej-fenomen/tr3zkee w którym jedna z krytyczek literaturki mówi o tym, że ludzie czytają książki eskapistycznie, to znaczy utożsamiając się w bohaterami. Już nie pamiętam, który to z wielkich literatury krytykował eskapizm, o czym tu zresztą dyskutowaliśmy…
W dyskusję wdał się również niezrównany Mariusz Szczygieł, który stwierdził, że jeśli za 20 lat nastolatki będą czytać książki, to tylko dzięki pani Pizgacz. Ja zaś sądzę, że jeśli za pięć lat nastolatki będą w ogóle kojarzyć jakąś Pizgacz, to będzie cud. Nie po to się bowiem kreuje literaturę eskapistyczną i pokoleniową, żeby inwestować w jednego autora. Szczygieł to wie, albowiem z jego bohaterami nikt się nie utożsamia. Wielu za to amatorów jego książek utożsamia się z nim samym.
Pani Pizgacz wyznaje, że w swojej twórczości inspirowała się Szekspirem, a szczególnie sztuką „Romeo i Julia”. I wiele wątków z tej sztuki pojawia się w jej twórczości. Czy my w ogóle musimy o tym rozmawiać? Z kilku powodów tak. Po pierwsze widzimy czym jest w istocie krytyka literacka i badania literatury. To są próby podtrzymania trendów sprzedażowych, do momentu kiedy się to może jeszcze opłacać w minimalnym choćby stopniu. Potem kramik się zamyka. Czasem otwiera się go ponownie jeśli okoliczności na to pozwalają, ale chyba nikt nie wierzy, że ktokolwiek powróci kiedyś do twórczości pani Pizgacz, bo – na przykład – zmieni się sytuacja polityczna. Takie rzeczy odbywają się tylko w segmentach obsługiwanych przez państwo i w jakiś sposób dla państwa istotnych. Dlatego mamy te narodowe czytania książek, które nikogo już nie interesują i wszystkie te instytuty stojące na straży niepamięci. Poza tym segmentem hulają Szczygły i Pizgacze i nawet w największą zimę próbują przekonać biednych czytelników, że jest wiosna.
Kolejny powód dla którego o tym piszę jest bardziej osobisty. Próbowałem, kilka razy, przekonać ludzi na targach do tego, że książka Pawła Zycha „Dobre czasy” jest świetna. Udawało się tylko czasem. Może gdybym zaczął od Szekspira i pochodzących odeń wątków ukrytych w tym dziele, poszło by mi lepiej. Myślę, że to wszystko przez eskapizm, trudno bowiem czytelnikowi utożsamiać się z ciężko pracującymi ludźmi, którzy żyli w średniowieczu. Nadzieje zaś na spotkanie czarnookiego młodzieńca, który zmieni czytelniczce całe życie ożywia się znacznie łatwiej.
tagi: sprzedaż szatan młodzież emocje szekspir szczygieł pizgacz
![]() |
gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 09:31 |
Komentarze:
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 10:02 |
Bo najbardziej lubimy piosenki, które już znamy (mamy je wdrukowane).
Bo tylko prawda jest ciekawa, ale tylko ta moja, bo moja prawda jest "najmojsza" a że wdrukowana kiedyś tam...przez kogoś tam... to nieistotne.
Ludzie na ogół nie chcą poznawać tego, co wykracza poza dawno przyswojone schematy.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 10:03 |
tego rodzaju "pizgujące" lektury to rodzaj narkotyzowania się, kontynuacja marzeń sennych przy czytaniu za dnia.
Dziennik spisanych takich marzeń, ale czytelniczka nie musi sama ich zapisywac, lecz ktoś ją w tym wyręczył..
Trochę to podobne do wyobrażania sobie przyszłego dolce vita przez nałogowego hazardzistę (jesli w końcu trafi mu się główna wygrana).
.
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 6 grudnia 2023 10:03 |
6 grudnia 2023 10:06 |
No i póki nie prowadzi do handlu dziećmi jest w sumie niegroźne
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 grudnia 2023 10:02 |
6 grudnia 2023 10:07 |
Zwłaszcza że są gwarancje Szekspira i Szczygła....
![]() |
matthias @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 10:17 |
Książki Pana Zycha są genialne i całe szczęście bez Szekspira. Niestety mają jedynie gwarancję jakości.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 10:20 |
Jesli ,,onet cos zaHFala,,...
... to jest to tylko PATOLOGIA... i ,,SOROS,,... nie ma innej opcji !!!
Ja nie wiem czy za te satanistyczne GNIOTY ktos dalby 20 zeta, a Pan pisze o 200 !!! A zarabia na tym pizgacz-slizgacz... z naciskiem na SLIZGACZ za GRANTY, bo przeciez nie za swoje.
A tak swoja droga, poza meritum,... jak straszne pieniadze MUSI, ten caly dety i ,,zatroskany SOROS,, MOCZYC w takich chorych i poronionych ,,projektaH,, jak ta cala ,,pizgaczowa,, i jej podobnych... to sie nie miesci w glowie, co to za PASOZYT JEST.
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 6 grudnia 2023 10:20 |
6 grudnia 2023 10:49 |
Myślę, że to się samo robi, nic nie trzeba inwestować
![]() |
gabriel-maciejewski @matthias 6 grudnia 2023 10:17 |
6 grudnia 2023 10:49 |
Ludzie uciekają od jakości, widziałem to na własne oczy. Boją się, że będą musieli stanąć po stronie jakości i strach ich paraliżuje.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 10:49 |
6 grudnia 2023 10:56 |
Bardzo mozliwe, ze...
... tylu tam mlodych, glupich i naiwnych, ze moze ,,sie robic samo,,.
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 10:59 |
Z komentarzy pod postem o Lepszych czasach:
"Elementem, którego mnie brakuje jest… kopiec. Dwory obronne, jak ten na obrazku, budowano na wzgórzach lub sztucznie usypanych kopcach"
"Wiadomo że uproszczenia są konieczne, ale zdania typu "Żaden szlachcic nie chodzi po świecie piechotą - każdy ma swojego ukochanego wierzchowca" albo "Szlachcic nie może chodzić po świecie w szmatach bo kto by poznał, że nie jest kmieciem" to dość nadmierne uogólnienie"
"hm, a może nie browar, a mielcuch, a lodownia, słodownia, gorzelnia?"
"Szkoda, że gęś „gra” kaczkę… ciekawe, co błędne? Opis czy lustracja"
"chyba by sie przydala jakas konsultacja historyczna, bo te informacje o ilosci, formacjach i zoldzie kwarcianych to chyba wyciagniete z czapki sluzbowej z czaplim piorkiem"
Mysłisz, że Pani Małgorzata też takie dostaje ? :-D
![]() |
Czarny @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 11:04 |
" Nie po to się bowiem kreuje literaturę eskapistyczną i pokoleniową, żeby inwestować w jednego autora. "
No właśnie. W pewnym momemcie zrezygnowano z samobójstw pisarzy - nie wiem dlaczego. Nie opłaca już się? Myślę, że trochę jednak się zmieniło się na świecie w ciągu tych stu lat. Książki co prawda są te same, ale autorzy inni, jakby tacy bardziej miniaturowi. Być może prowadzi to do wniosku, że książki dalej będą te same, ale autorzy znikną jako przeżytek. Zastąpi ich Sztuczna Inteligencja potrafiąca z wdziękiem kompilować, albo nanowszczepy z wybranymi emocjami uderzającymi bezpośrednio we właściwe segenty mózgu.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 10:49 |
6 grudnia 2023 11:11 |
To fakt,...
... chca miec dobra jakosc, za cene tandety,... a tak nie ma i nie bedzie !!!
PS. Wlasnie odebralam ksiazke ,,O ujscie Wisly,, z piekna dedykacja Pana Huberta, ktorej nb. sie nie spodziewalam,... nasza POCZTA jest bezkonkurencyjna,
Dzb.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 10:07 |
6 grudnia 2023 11:11 |
Zwłaszcza Szczygła.
![]() |
Alberyk @ewa-rembikowska 6 grudnia 2023 10:02 |
6 grudnia 2023 11:25 |
Ja już chyba jestem w fazie totalnego rozczarowania dlatego raczej uciekam od znanych mi piosenek, a ichnie prawdy mnie bardzo denerwują, tak jak schematy.
Chyba wyjdę z siebie ;-)
![]() |
gabriel-maciejewski @Czarny 6 grudnia 2023 11:04 |
6 grudnia 2023 11:29 |
To się nie uda, bo trzeba by coś w rodzaju tych połączonych szczepionek robić. Przecież ludzie kupują też inne rzeczy, poza książkami
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 6 grudnia 2023 10:59 |
6 grudnia 2023 11:31 |
Ona ma na imię Katarzyna. Oczywiście, że nie dostaje, albowiem ci, co te komentarze wpisali uważają, że to oni powinni napisać i narysować taką książkę. Ty zaś powinieneś im składać hołdy. To, że nie potrafią pisać ani rysować, a też i wcale im się nie chce tego robić, nie ma znaczenia. Ważne, że coś tam kiedyś przeczytali i mają pomysł. Zrobienie czegokolwiek to atak na ich wrażliwość i oni tego nikomu nie darują. Pani Katarzyna zaś nikogo nie atakuje, ona mówi każdy może produkować takie gówna jak ja, wystarczy się przełamać
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 6 grudnia 2023 10:56 |
6 grudnia 2023 11:31 |
Samo, samo...
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 6 grudnia 2023 11:11 |
6 grudnia 2023 11:31 |
Starają się
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 grudnia 2023 11:11 |
6 grudnia 2023 11:32 |
Tak, on jest tu najważniejszy
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 11:35 |
Myślę, że to wszystko przez eskapizm, trudno bowiem czytelnikowi utożsamiać się z ciężko pracującymi ludźmi, którzy żyli w średniowieczu- zapierniczają sami często dużo ciężej, ale wypierają ten fakt
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 10:49 |
6 grudnia 2023 11:37 |
Jakość wiąże się z pracą nad sobą, dlatego rządzi bylejakosc- w mowie,ubiorze, sztuce,literaturze, muzyce itd
![]() |
Alberyk @Zyszko 6 grudnia 2023 10:59 |
6 grudnia 2023 11:42 |
To jest taka straszna zawiść i zazdrość tych małych żyjątek, coś co jako cecha degraduje nas w oczach własnych i innych narodów.
Niech Pan robi swoje. Pozdrawiam w oczekiwaniu na 2 tom ;-)
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 6 grudnia 2023 11:35 |
6 grudnia 2023 11:43 |
Dzieci nie, ale rodzice tak
|
Zyszko @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 11:31 |
6 grudnia 2023 12:48 |
Otóż to. Kiedyś to nawet usłyszałem wprost.
Dawny znajomy mojej żony, absolwent ASP, zadzwonił, że widział na FB co robię i że może mi przekazać zlecenie z jakiejś gminy na mapkę turystyczną czy coś w tym stylu jak mu odpalę 20% . Powiedziałem, że dziękuję - postoję. A on na odchodne do mojej żony - "To my powinniśmy robić takie rzeczy, a nie jakiś gość z polibudy".
|
Zyszko @Alberyk 6 grudnia 2023 11:42 |
6 grudnia 2023 12:50 |
Będę robił, póki mogę :) Tom 2 dziś wyjechał z drukarni.
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 6 grudnia 2023 12:48 |
6 grudnia 2023 13:55 |
Co za chamy...to niech robią, kto im przeszkadza. Niech robią, wydają, sprzedają i promują, w czym problem?
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 14:47 |
"Wczoraj dowiedziałem się o istnieniu pisarki działającej pod pseudonimem Pizgacz, która w ciągu roku 2022 sprzedała ponad 140 tysięcy egzemplarzy swoich książek."
Ciekawe czy nosi czarną pelerynę, tak jak Kuczok.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 15:06 |
"Co stanowi treść prozy osoby o ksywce Pizgacz? To proste – przeżycia nastolatek, które są wyjątkowe, ale nikt o tym nie wie. Dopiero pojawienie się tajemniczego kolegi o czarnych oczach, który zmienia wszystko w ich życiu ujawnia te moce. Ów kolega nie jest przez nikogo akceptowany, a najmniej przez matkę głównej bohaterki. Ta zaś ma za sobą burmistrza i policję. Wszystko, rzecz jasna, rozgrywa się w USA, w dzielnicy bogaczy, czy też w jakiejś rezydencji, w której mieszka bohaterka. Chadza ona do elitarnej szkoły, co oczywiste i tam spotyka się z innymi, podobnymi sobie istotami."
Ciekawe czy bohaterka to Polka mnieszkająca w USA.
Ale o to już mniejsza.
Jest to chyba też próba swoista kokieterii. Ta Pizgacz próbuje kokietować czytelnika.
Tak jak kiedyś słynnny reżyser Jarosław Żamojda próbował kokietować widza w kinie tworząc wiekopomny obraz "Młode wilki".
To też o przeżyciach nastolatków , tylko takich już podrośniętych, którzy załapali już o co biega i budują dynamiczny polski kapitalizm kradnąc samochody w Niemczech.
Jest i nastolatka o pięknym imieniu Cleo, jakieś popielate dziewczę, które przyjechało z Ameryki [to ma chyba podnieść atrakcyjność filmu], a które jest córką byłego mafioso [Nowicki].
Nowicki kiedyś mafiozował, ale potem zszedł na dobrą drogę i zajął się interesami.
I jest najbogatszym człowiekiem w Szczecinie.
A prawdziwym majstersztykiem warsztatowym w tym filmie jest scena jak główny bohater stoi bodajże gdzieś na plaży i rozmawia
z tą Cleo.
On mówi do niej po polsku, a ona odpowiada mu po angielsku.
Siła by gadać, trzeba to zobaczyć. Można się pośmiać.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 18:32 |
"...albowiem mówi młodym, aspirującym osobom, że w odpowiednich okolicznościach mogą być tym kim chcą."
Widzę, że to jest ćwiczone na wszystkich kolejnych pokoleniach, to jest jak zastrzyk trucizny prosto w serce i umysł.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 18:35 |
Trylogia Hell, której na razie są dwa tomy ale będzie sześć. Ho ho, tak, tak... Dramat. To wszystko jest jakimś gotowym formatem sprzedawanym w formie franczyza. Po to są te równoległe światy w tzw. kulturze i sztuce by po kolei je odpalać. Formaty się zmieniają a Szczygieł ciągle w komisji siedzi. Zapychają dzieciakom biblioteczki tą makulaturą a minister Gliński udziela wywiadu na Onecie jak to źle jest.
![]() |
ParysvelParwowski @Zyszko 6 grudnia 2023 12:50 |
6 grudnia 2023 18:44 |
Z głębi serca dziękujęPanu za pana pracę, tom 2 już kupiony
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 11:31 |
6 grudnia 2023 18:49 |
Dokładnie tak.
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 6 grudnia 2023 18:35 |
6 grudnia 2023 18:49 |
W Onecie? Super...
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 6 grudnia 2023 18:32 |
6 grudnia 2023 18:50 |
A rodzice klaszczą, bo wyobraźnia triumfuje
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 6 grudnia 2023 15:06 |
6 grudnia 2023 18:50 |
Nawet nie będę próbował
![]() |
ParysvelParwowski @Kuldahrus 6 grudnia 2023 18:32 |
6 grudnia 2023 18:51 |
to było tak nieautentyczne, że aż w zębach dzwoniło. Stare pryki udające nastolatków i cała reszta pierduśnych bzdur. Jestem rocznik 70-ty z Gorzowa byłem w Straży Granicznej w latach 1992 - 1994 i jeżdziłem na krojki popularnie zwanymi jumą. Więc mogłem sobie porównać te wypierdy z normalnym życiem,
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 10:49 |
6 grudnia 2023 18:54 |
Będą musieli jakoś wytłumaczyć dlaczego nie konsumują grzecznie tego co wszyscy, a nie są na to gotowi.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 grudnia 2023 18:50 |
6 grudnia 2023 19:01 |
Jedynym pocieszeniem jest to, że młodzież tak naprawdę nie czyta książek, a to wszystko jest jedynie marketing, reklama na zasadzie "wszyscy to mają, ty też musisz mieć, bestseller" itd.
Problem jest niestety taki, że młodzież dostanie ten przekaz "możesz być kim chcesz", w czymś innym niż literatura, najczęściej w szkole tylko w taki sposób: "jak będziesz się dobrze uczył to osiągniesz sukces, bo ustawienie się w życiu to jest rzecz najważniejsza".
![]() |
chlor @Kuldahrus 6 grudnia 2023 19:01 |
6 grudnia 2023 19:26 |
W popkulturze już raczej już się odchodzi od: "możesz być kim zechcesz", to zbyt drastycznie odbiega od rzeczywistości. Raczej przedstawia się sytuacje gdy osobnik pochodzący z nizin społecznych (w filmach to zwykle matka z kwiaciarni i ojciec bezrobotny lub robiący w magazynie) może co najwyżej przestać chlać.
![]() |
Kuldahrus @chlor 6 grudnia 2023 19:26 |
6 grudnia 2023 21:19 |
To wyrażenie "możesz być kim chcesz" zawsze drastycznie odbiegało od rzeczywistości, ale właśnie na tym polega problem, że młodzież o tym nie wie, a nie ma kto im powiedzieć o tym że to bzdura i w ogóle nie o to w życiu chodzi, a czasami wręcz dorosłe osoby z otoczenia im też taki przekaz, często bezwiednie, podają.
![]() |
raven59 @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 23:09 |
Dzisiaj późno znalazłem czas na SN ale zrobiłem drobny resercz:
Pizgacz - pseudonim: P.S. HERYTIERA.
Dostępne dla mnie dane na Allegro obejmują okres: 03.06.2022 - 03.12.2023
Liczba transakcji: 13.876
Liczba sprzedanych sztuk: 13.977
Średnia cena sprzedaży: 84,02 zł
Wartość sprzedaży: 631.796,65 zł
Nie wiem jak się ma udział sprzedaży Allegro w ogólnej sprzedaży książek w Polsce.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
6 grudnia 2023 23:43 |
Pizgacz to kiepski pomysł na pseudonim literacki.
Powinna użyć "Paląca giewonty".
To taki polski odpowiednik Tańczącego z wilkami.
I Wolski powinien napisać przedmowę do jej dzieła.
Wtedy by jej sprzedaż strzeliła o 100%.
![]() |
MarekBielany @Szczodrocha33 6 grudnia 2023 23:43 |
6 grudnia 2023 23:55 |
:)
gie-won-ty.
:)
dobranoc, zbliża się północ.
:)
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
7 grudnia 2023 00:00 |
Dziwne ?
i takie coś książkuje ?
?
![]() |
Szczodrocha33 @MarekBielany 6 grudnia 2023 23:55 |
7 grudnia 2023 00:20 |
Ale ja nie palący, panie Marku.
Tak, czas już spać.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
7 grudnia 2023 08:33 |
Uśmiałem się. Tolek Banan wiecznie żywy.
![]() |
gabriel-maciejewski @raven59 6 grudnia 2023 23:09 |
7 grudnia 2023 09:06 |
Zapewne jest kluczowy, bo wszyscy sprzedają przez sieć.
![]() |
gabriel-maciejewski @raven59 6 grudnia 2023 23:09 |
7 grudnia 2023 09:07 |
Czyli pewnie było trochę ponad 14 tysięcy, a oni dopisali zero, żeby ładniej wyglądało