-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O pieniądzach z KPO czyli gra na przetrzymanie

Nie lubię pisać o takich sprawach, albowiem wszyscy o nich piszą. Jeśli miałbym wskazać dlaczego, powiedziałbym, że od tego, jak rząd zachowa się w kwestii KPO zależy czy zostaniemy zdegradowani jako państwo czy nie. Nie pozostawiono nam bowiem dobrego wyboru i wszyscy widzimy, że tak zwana demokracja oraz jej zasady, to w rzeczywistości młotek na sznurku, którym się okłada tych, co nie potrafią chwycić w ręce drabiny i obezwładnić nią młotkowego. Usiłują za to podejść bliżej niego i wyrwać mu sznurek, którym wywija, albo stoją z daleka i coś mu tłumaczą.

Sytuacja zaczyna eskalować, albowiem już pojawiają się fale fałszywek, wskazujących, że premier był agentem Stasi, czy czegoś tam jeszcze. Już się wszyscy zastanawiają, czy on aby gra do dobrej bramki. Ja tego nie wiem, ale ufam, że skoro już go prezes zrobił tym premierem, to miał w tym jakiś plan. Wycie jakie niesie się po sieci w związku z oskarżeniami o agenturalność wskazywać może, że pomysł Morawieckiego nie jest zły. Dlaczego tak uważam? Otóż ci, którzy teraz rządzą UE idą w odstawkę. Oni o tym wiedzą, wszyscy o tym w zasadzie wiedzą, ale udają, że jest inaczej. Chodzi o to, żeby ich przeczekać. Nie mają ci ludzie już siły na demontaż polskiego państwa za pomocą przekupionych sędziów, ale niestety destrukcja ich układu postępuje powoli. Nie tak szybko jakbyśmy chcieli. Mając tego świadomość najgłupsze co możemy zrobić to podejmować gwałtowne decyzje. Oni też nie mają czasu i nawet jeśli ustąpimy w kwestii tych całych kamieni milowych, oni dalej będą zwlekać. Są bowiem przekonani, że wybory w Polsce przyszłej jesieni wygra opozycja. Ta opozycja ich do tego przekonuje. Tak ustawiona kwestia w mojej, być może błędnej, ocenie wygląda lepiej niż to co wczoraj nakreślił przed naszymi oczami redaktor Karnowski – jeśli nie zgodzimy się na kamienie milowe czeka nas klęska w wyborach, bo nie dostaniemy pieniędzy. I tak ich nie dostaniemy w całości przed wyborami. Możemy, w najlepszym razie, otrzymać jakąś część. Oni zaś już się postarają, byśmy nie dostali nic. Przez to właśnie nie można wiązać kwestii zwycięstwa w wyborach z pieniędzmi z KPO. To UE jest w sytuacji przymusowej i należy im pozwolić na dalsze ekscesy, albowiem oni będą się już tylko coraz bardziej kompromitować. Nie ma tam zmowy na tyle silnej by można było dzięki niej zdewastować Polskę. I z każdym dniem cała ta banda będzie działać w coraz mniej sprzyjających okolicznościach. KPO – i to jest zadanie dla sztabu wyborczego – powinno zostać zdjęte z porządku kampanii. Nie może być tak, że kampania jest budowana wokół decyzji o wypłacie tych środków, bo to jest oddanie zwycięstwa za darmo. I mam nadzieję, że nie będzie. Staram się o tym nie pisać, ale wszystkie sieciowe trolle, a także ludzie uważający się za rozsądnych, nie mogą przeżyć dnia, żeby nie napisać o tym, kiedy też zostanie nam wypłacone KPO. Premier niepotrzebnie związał tę kwestię z kampanią, ale można się z tego wycofać i nie będzie kłopotu. Uważam, że należy przyjąć ich warunki, bo oni wskoczą zaraz z nowymi. Czas zaś pracuje dla nas. O ile kampania nie zostanie położona, jak to już bywało nie raz, albowiem temu czy innemu szefowi projektu zdawało się, że najlepiej będzie, jak aktorzy w spotach wyborczych zaczną płakać, wszystko pójdzie dobrze. Nie można robić z KPO sprawy najważniejszej w kampanii, a tak to zostało przedstawione.

Opozycja wprost mówi o tym, że blokada środków to ich zasługa. Nie bardzo rozumiem, dlaczego media, takie jak tygodnik Karnowskich i Gazeta Polska z przyległościami nie rozpoczną prawdziwej, prasowej nagonki na ludzi, którzy opowiadają takie rzeczy. Nie trzeba kłamać, nie trzeba manipulować, nie trzeba w ogóle nic robić, poza zestawieniem faktów i wskazaniem winnego. Być może takie projekty ruszą, ale musi to być zrobione teraz. Jeśli nie zostanie przeprowadzone, bardzo się zdziwię. Wiadomo już właściwie na pewno, że wielu posłów do PE to rosyjscy agenci i wielu dziennikarz w Polsce korzystających z wolności słowa to rosyjscy agenci. I nie ma doprawdy znaczenia czy są wynajęci czy działają z przekonania, albowiem ich obecność w przestrzeni publicznej dewastuje komunikację. Oczywiście nie można z tym nic zrobić, tak jak nie można podobno nic zrobić z politykami opozycji zapraszanymi do programów publicystycznych. Choć przecież można ich nie zapraszać. A na pewno nie do każdego programu. Cóż to jest – wzorując się na Monice Jaruzelskiej – stworzyć format, gdzie dwie czy trzy osoby, będą rozmawiać w atmosferze wzajemnego zrozumienia o najważniejszych problemach kraju, przy zachowaniu najwyższych standardów kultury?  I nie będą to ci sami co zawsze. Cóż to jest za problem zmniejszyć trochę ciśnienie w tej publicystyce, która szykuje ludzi na wojnę i rozwala im mózgi dziesiątkami szalonych zupełnie sugestii wywołujących najgorsze przypuszczenia i chęć natychmiastowej ucieczki? Moim zdaniem sprawa jest prosta. I ktoś powinien się za to zabrać. No, ale wtedy trzeba by było powiedzieć paru osobom, by zrezygnowały z tradycyjnych ekscytacji na wizji, albo wręcz ich tam nie wpuszczać. Sprawa jest bardzo delikatna, ale moim zdaniem kluczowa. Przez cały ten rok PiS powinien zmniejszać naprężenia, a nie je potęgować, bo kiedy przyjdzie do rozstrzygnięć okaże się, że nie są one takie, jak oczekiwaliśmy.

Trzeba otworzyć nowy kanał dyskusji i prowadzić ją innym sposobem, nie takim jak to pokazał wczoraj Michał Karnowski. To i tak było – co oczywiste – lepsze niż występy dziennikarzy z Do rzeczy, ale ta droga jest błędna. Kwestionuje ona bowiem wiarę w sukces, a co za tym idzie zmniejsza wagę dotychczasowych osiągnięć, które przecież są – mimo wojny. Nie można nawet sugerować, że trzecia kadencja przepadnie. Wyborcy bowiem odbiorą to jako przyznanie się do błędów, zaczną też uważać, że rząd obarcza ich odpowiedzialnością za niepowodzenia, do których się przyznaje półgębkiem, choć żadnych niepowodzeń nie ma.

Ktoś może oczywiście powiedzieć, że jeśli nie mówi się o problemach, to one nie znikają. Otóż nie, w reklamie, a kampania należy do reklamy, jest właśnie odwrotnie. Jeśli się o czymś nie mówi, to tego nie ma. I metodę tę do perfekcji opanowała opozycja. Mówi ona o tym czego nie ma i milczy o tym, co jest. Poncyliusz wczoraj puścił tweeta, że paliwo w Polsce jest najdroższe w Europie. Droższe niż w Niemczech. Czy on się choć na sekundę zawstydził tego swojego postępku? Oczywiście, że nie, bo prawda go nie interesuje. Chce, żeby banda kantowanych przez niego frajerów oddała mu znów władzę w ręce. Można oczywiście na to wskazywać, ale wyborców opozycji to nie obejdzie, albowiem im się zdaje, że ta władza jest dla nich. Ludzie wierzą naprawdę, że KO coś im da, a może nawet na czymś ich uwłaszczy. Żadne racjonalne argumenty tego nie zmienią. Nie można zatem posługiwać się nimi z dobrej wierze i nie można mówić, że jak dostaniemy pieniądze z KPO to wygramy wybory. I tak je wygramy, bez tych pieniędzy. Ich niewpłacenie zaś stanie przyczyną klęski ruskich agentur w PE i ich funkcyjnych w Polsce.



tagi: wojna  opozycja  pis  kampania  reklama  kłamstwa  kpo  pe 

gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 08:19
81     4033    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

psysed-Jo-do-Wos-z-Hal @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 08:37

Świetny tekst, należy mieć tylko nadzieję, że przeczyta go ktoś rozumny z PIS. Tak przy okazji, kilka dni temu czytając jakąś recenzję, dowiedziałem się, że jest Pan bardzo kontrowersyjny. Takie to czasy nastały, że własne zdanie i poszukiwanie prawdy jest kontrowersyjne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @psysed-Jo-do-Wos-z-Hal 19 grudnia 2022 08:37
19 grudnia 2022 08:40

Bardzo mi miło, wielu sądzi bowiem, że jak będą pierdzieć publicznie to będą kontrowersyjni. Nikt tego nie przeczyta. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 08:50

Lepiej byłoby wcale się nie ubiegać o te pieniądze. Nawet jeśli dadzą, to można je przeznaczyć tylko na ściśle wyznaczone cele, w żadnym wypadku nie na dosypanie ludności do kieszeni ani na gospodarkę, bo to byłaby woda na młyn PiS czego Zachód absolutnie nie chce.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 19 grudnia 2022 08:50
19 grudnia 2022 08:51

Ne ubiegać się też nie można, albowiem to da argumenty opozycji. Trzeba zmienić język, styl debaty i zmniejszyć ciśnienie

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 08:54

My  tych  pieniedzy  i  tak  NIE  DOSTANIEMY   !!!

Nalezalo  sie  postawic  juz  dawno  temu,  a  oni  jeszcze  zlikwidowali  rezerwe  czastkowa.  Pamietam,  jak  odgrywana  byla  ta  farsa  z  glosowaniem  ,,aklamacyjnym  i  poparciem  calej  tej  sejmowej  swoloczy,,  przed  wyjazdem  do  Brukseli,...  i  co  z  tego  wyszlo  to  dzis  widzimy.

Dzis  to  MUSIMY  tylko  zakonczyc  te  farse  sadowa,  przyjac  jak  najlepsza  ustawe,...  i  tym  samym  przygotowac  -  jak  najszybciej  -  CELE+...  bo  bez  niej  sie  nie  obejdzie  !!!

 

Tym  samym  Lunijne  ZOMBI  szybciej  sie  rozleci,  bo  to  ten  ,,projekt,,  jest  JUZ  SKONCZONY,...  a  poza  tym  te  pieniadze  nam  sie  nalezaly  i  naleza  nadal  BEZ  ZADNEGO  ALE,...

...  a  wpis  swietny.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 19 grudnia 2022 08:54
19 grudnia 2022 08:57

Ale jak się postawić? Właśnie nie można się stawiać, bo to jest pułapka, trzeba poczekać spokojnie, aż tamci się wywalą na pysk, co niebawem nastąpi

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 09:05

Myślę podobnie. Pieniądze na KPO powinny być zdjęte z porządku dnia (przed i wyborczego), zaś nacisk powinien być przeniesiony na to, że Krajowy Plan Odbudowy (KPO) jako zadanie rzeczowe postępuje do przodu mimo zablokowania funduszy z Unii. Za zablokowanie odpowiada zaś wyłącznie tutejsza opozycja, która jeszcze robi sobie z tego wieniec na głowę. A dla każdego myślącego powinien być na jej mogiłę.

Jeśli chodzi o stosunki z Unią, to moim zdaniem masz rację. Apogeum władzy unijnej biurokracji minęło i wchodzą w okres sprzątania po sobie. Według mnie, tutejsza - celowo nie użyję przymiotnika polska - opozycja nic tej unijnej zbieraniny nie obchodzi. Jest wysłuchiwana i jest wspierana tylko dlatego, że biurokracji unijnej (czytaj Niemcom) oraz unijnemu lewactwu opozycja ta dostarcza pole do rozgrywek o poszerzenie uzurpowanej władzy i panowania. Zwykle przedstawiam to w ten sposób, że tutejsza opozycja uwiesiła się na polskim drzewie i pochyliła je. Jak wiadomo, na takie drzewo każda koza skacze i unia razem z Niemcami i z kim tam okazjonalnie jeszcze, to są właśnie takie kozy. Z tego skakania biorą się wszystkie niewydarzone pretensje wobec Polski i wieszane u polskiej szyi kamienie milowe. A rząd gra na zwłokę, bo na co innego może grać? 

Ta alegoria z opozycją pochylającą drzewo i z kozami jest łatwa do zweryfikowania. Wystarczy sobie wyobrazić, według czego mogliby mobilizować swoje projekty Niemcy oraz unijne lewactwo, gdyby nie mieli na co skakać. Muszą mieć na co i to tutejsza opozycja im to dostarcza. Dokładnie na tym i wyłącznie na tym polega przydatność tutejszej opozycji. Jest to przydatność na szkodę Polski i Polaków a w dalszym horyzoncie na szkodę innych członków Unii, którzy dostaną mniej więcej taką ofertę jaką składali posłowie Dżyngis Chana. Ten wytwarzał sobie preteksty właśnie w identyczny sposób.

Drzewo musi wyprostować się. Wtedy kozy pospadają na te swoje kamienie milowe.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 08:57
19 grudnia 2022 09:10

No  wlasnie  tak,...

...  trzeba  czekac,  robic  swoje  i  NIE  PROCEDOWAC  -  i  to  jeszcze  szybko  -  tego  brukselskiego  gniota,  co  to  go  vel  Sek  przywiozl  w  teczce  !!!

Narod  i  tak  wie  doskonale,  ze  tej  KASY  NIE  BEDZIE...  beda  mialy  ZLODZIEJE  mniej  do  rozjeb*nia  i  szybciej  to  DZIADOSTWO  WYZDYCHA,

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 19 grudnia 2022 09:05
19 grudnia 2022 09:15

Oni zaczynają mówić o tym, że będą forsować plan superpańśtwa. Gdyby tak było, na pewno by o tym nie opowiadali. Już jest po nich

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 19 grudnia 2022 09:10
19 grudnia 2022 09:15

No mówię - na przetrzymanie

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 19 grudnia 2022 08:50
19 grudnia 2022 09:21

Bo ja wiem ... Ja bym spróbował następująco:

Mianowicie, co robi czekający kredytobiorca, gdy nadmiernie przeciąga się czas oczekiwania na transzę umówionego kredytu? Standardowym rozwiązaniem jest poszukać sobie kredytowanie pomostowe, nieprawdaż? Te fundusze KPO wcale nie są aż takie ogromne. Ja wszedłbym w umowę z Orlenem, że przejmie pomostowe kredytowanie KPO (na ile mu bieżących zysków starczy) a w zamian RP sceduje na Orlen ekspektatywę przyjścia wreszcie, kiedyś środków z KPO. Bo kiedys przyjść muszą. Rzeczowa strona odbudowy ruszy mocniej do przodu, odpadną te wydziwiania o "marżach zysku Orlenu", a gdyby Czaskoski przejął władzę, to unijne srodki powędrują do Orlenu zamiast do totalniaków. Olren na pewno bedzie wtedy bezpieczniejsza lokalizacją. Projekt nazwałbym "wyślizganiem".

Aha, cesja mogłaby być dalej zbywalna. Najlepiej dla Saudyjczyków, żeby było śmieszniej i żeby ci fachowcy z opozycji mieli według czego dojść do orgazmu.

Podoba się?

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @orjan 19 grudnia 2022 09:21
19 grudnia 2022 09:30

Mi się podoba, dlaczego tego nie zrobią? I gdzie są dziennikarze propagujący ten projekt?

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:15
19 grudnia 2022 09:31

Widzisz, nasz ulubiony Dżyngis nie mógłby składać propozycji w stylu: poddaj się, albo zginiesz a jak poddasz się, to cię zabiję, gdyby wcześniej nie pokazał, że ma taką przyjemność, ale także i taką potencję. Polskie drzewo służy wykazaniu niemieckiej i unijnej potencji. A ta ciągle słabo i coraz słabiej stoi mimo przyginania tego drzewa przez totalną opozycję.

Przeczekać!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:30
19 grudnia 2022 09:32

Jacy dziennikarze? Ja to wymyśliłem w 5 minut z inspiracji Twoim tekstem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 19 grudnia 2022 09:32
19 grudnia 2022 09:38

Wszyscy ci myśliciele polityczni i analitycy

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:30
19 grudnia 2022 09:39

Tam  gdzie  opozycja  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:38
19 grudnia 2022 09:40

Jeśli potrzebują inspiracji, to mogą przyjść na Twój blog.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @orjan 19 grudnia 2022 09:21
19 grudnia 2022 09:41

To doskonałe. Zwykły rozum w prywatnych sprawach tak podpowiada. 

Finalnie to nawet nie Orlen tylko ktoś "niewygodny" powinien mieć problem :)). 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 09:41

Doskonałe. Żeby to przeczytał ktoś władny zrealizować. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:38
19 grudnia 2022 09:41

Oni  tez  sa  tam  gdzie  opozycja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 09:49

Cytuję najważniejszy (dla mnie) fragment, świetny skrót myślowy:

 

...w reklamie, a kampania należy do reklamy, jest właśnie odwrotnie. Jeśli się o czymś nie mówi, to tego nie ma.

Zastanawia mnie jednakże kto lub co wymusza takie masochistyczne (rządu/partii) traktowanie tematu KPO i "chwalenie się", że nic nie wychodzi. :((

Chyba, że jest to takie "urzędnicze" zwalanie: to nie ja to kolega (unia) jest powodem tego, że nie ma na wszystko "kasy", ale to jest jak "plucie pod wiatr".

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @orjan 19 grudnia 2022 09:21
19 grudnia 2022 10:16

Genialny pomysł. Niech to Pan napisze u Morawieckiego na tweeterze 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @orjan 19 grudnia 2022 09:21
19 grudnia 2022 10:22

Pomysł bardzo dobry. Orlen jest zbyt mały. Powinno powstać konsorcjum dużych firm i przejąć taką funkcję. Ponadto, zadziwiający jest brak systematycznych personalnych ataków na ekipę w PE, która załatwia to opóźniene, sankcje i kamienie. Zwłaszcza w stosunku do delegowanych przez PO i PSL, a przede wszystkiem do Safiana. Nikt tego praktycznie nie robi, od czasu do czasu ktoś coś powie i tyle, a powinna być jazda. Czyżby nie nie można?  Ciekawe kto zabronił?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Maryla-Sztajer 19 grudnia 2022 09:41
19 grudnia 2022 10:29

Uroda polegałaby na rozwinięciu akcji gospodarczej (i finansowej) Orlenu po jego ostatnim poszerzeniu. Z czegoś takiego cierpiały firmy tylko pod rządami PO-PSL. Orlen tylko by urósł na polską chwałę i pożytek. Skoro na Polskę Unia jest agresorem zastępczym za Niemcy i - choć tylko wypadkowo - za tutejszą opozycję, to i Orlen mógłby być inwestorem zastępczym w KPO za polski rząd. Już tak bywało w czasie epidemii.

Cesja ekspektatywy wypłaty mogłaby ciężary ewentualnego procesu z Unią przenieść na jakieś państwo, czy firmę (cesjonariusza), na którego władzach unijne podskoki sprawiają akurat niewielkie wrażenie, a któremu unijni mocarze dają się podobno wynajmować, np. Katarowi. Poker bez "sprawdzam" nie istnieje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wrotycz1 19 grudnia 2022 10:22
19 grudnia 2022 10:31

Nikt nie zabronił. Po prostu nie ma do kogo się zwrócić.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Matka-Scypiona 19 grudnia 2022 10:16
19 grudnia 2022 10:52

Ja tweetera nie używam tudzież facebooka i żadnej rzeczy, która jego jest. Śp. Jacek Drobny miał jakiś bezpośredni kontakt jeszcze od podziemia, ale nie używał.

Natomiast paradoks z KPO polega na tym, że wszyscy są zafiksowani na pieniądzach i to wyłącznie ten wątek pieniężny daje grę polityczną. Tymczasem KPO to jest po prostu pewne, rzeczowo już uzgodnione zadanie wykonawcze z gospodarki realnej, a nie finansowej. W istocie jakieś wykonawstwo KPO podobno już trwa w co akurat ja rządowi wierzę, bo rytm umów wykonawczych ma swoją logikę przymusu i tak dalej.

Ale. jeśli coś w ogóle już trwa w pewnej skali i cicho jest, to niby dlaczego nie możnaby tej skali poszerzyć? Pojawi sie wtedy problem poszerzenia tymczasowego finansowania. Niby w dzisiejszych czasach znalezienie pieniędzy zawsze da się gdzieś załatwić (piniędzy nie da się), ale wcale nie musiałoby być ich od razu na całość KPO. Wystarczyłoby po kawałku. Myślę, że taki Orlen dałby radę gospodarować jakimś miliardem lub dwoma z zysku już osiągniętego lub oczekiwanego po opodatkowaniu. A to już byłby skok na pohybel Unii i opozycji. Ten akapit także kieruję do kol. @Wrotycz1

Jesli natomiast przed opodatkowaniem, to wszak polska (i nie tylko) historia gospodarcza zna przykłady regulowania podatków w naturze, przez jakieś świadczenia rzeczowe zamiast podatków pieniężnych.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 19 grudnia 2022 09:32
19 grudnia 2022 10:58

Myślę, że rząd ma już taki plan, bo cały czas "konsoliduje" Orlena, czyli wchłania do niego kolejne spółki - był Lotos teraz PGNiG. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 19 grudnia 2022 09:05
19 grudnia 2022 11:22

"Za zablokowanie odpowiada zaś wyłącznie tutejsza opozycja, która jeszcze robi sobie z tego wieniec na głowę. A dla każdego myślącego powinien być na jej mogiłę. "

To też jest ciekawy aspekt tej sytuacji. Doszliśmy do punktu w którym opozycja nie ma ŻADNYCH propozycji, ich jedyną propozycją jest to, że PiS odsuną od władzy choćby Polska płonęła i większość(jak nie wszyscy) ich wyborców już jest na takim poziomie emocji.
Tak jak Gabriel napisał:
" Można oczywiście na to wskazywać, ale wyborców opozycji to nie obejdzie, albowiem im się zdaje, że ta władza jest dla nich. Ludzie wierzą naprawdę, że KO coś im da, a może nawet na czymś ich uwłaszczy. Żadne racjonalne argumenty tego nie zmienią. "

To jest punkt, że albo ci ludzie się otrzeźwią(zaczną myśleć) albo już tylko będą czekać żeby świat płonął, nawet jakby sami z tym światem spłonęli. Z jednej strony to bardzo złe, a z drugiej bardzo dobre, złe bo nie ma już żadnych racjonalnych argumentów w których moglibyśmy do tych ludzi przemówić, Toyah m.in. o tym ostatnio pisał, a dobre ze względu na to, że od tego punktu już jest tylko jeden dla nich wybór - pogrążenie się w agresji i szaleństwie albo zdrowienie, nie ma półśrodków.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 19 grudnia 2022 10:58
19 grudnia 2022 11:31

Taka, jak nazywasz, "konsolidacja" nadaje się do wielu planów, co samo z siebie świadczy o jej (tj. konsolidacji) użyteczności gospodarczej. Oczywiście nie przeszkadzałaby także mojemu pomysłowi. Pozwól jednak, że kategorycznie tu zaznaczę, iż ten "pomysł" po prostu wypadł mi tutaj z rękawa i nie mam pojęcia, czy ktokolwiek inny, cokolwiek podobnego, albo zamiennego może / mógł sam wymyślić, omawiać, a tym bardziej już po cichu realizować.

To nie znaczy, że sam teraz odcinam się od wartości mojego pomysłu. Moim zdaniem ma sens i użyteczność. Tymczasem - pomysł jest pomysł. Ten blog jest w pewnym sensie także burzą mózgów i ma miejsce na każdy pomysł. Kto ewentualnie podchwyciłby któryś, jego ryzyko.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 11:36

" Już się wszyscy zastanawiają, czy on aby gra do dobrej bramki. "

To takie standardowe gadanie od lat. Każdemu marzy się król na tronie i Polska od morza do morza, tylko nie bardzo wiadomo jak to zrobić, ale ponarzekać zawsze można.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 11:37

Tak, tak, MM napewno był agentem Stasi, bo małolaty to najlepsi agenci. Wszak holiłud nam to pokazał w filmie Mali agenci. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 19 grudnia 2022 11:22
19 grudnia 2022 11:50

Ja rozwinę Twoją myśl wskazując, że porządnemu człowiekowi w ogóle nie przychodzi do głowy, iżby legalna i całkiem poważna partia, w demokratycznym ustroju, w jej parciu na władzę, w ogóle nie miała nastawienia się na prowadzenie do jakiejś pomyślności tego demosu, którego głosy chce zdobyć, gdy właśnie prze do władzy?

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 11:51

Karnowscy nie wierzą w zwycięstwo. To jest jasne. A wynika to z obecności jednego z nich na imprezie z Tuleją i sędziami aspirującymi do budżetu na moskiewskich agentów wpływu. 

Nie dopuszczam nawet myśli że w otoczeniu MM jest niewielu którzy wierzą w zwycięstwo. Raczej ma kiepskich 'specjalistów' od kampanii.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 12:44

Rząd dostaje od Pana, za darmo, pomysł na kampanię, ale czy go wykorzysta. Premier Morawiecki jest lepszy na te czasy od pani Szydło, gdy zobaczyłem jej wystąpienie w parlamencie europejskim, to zrozumiałem, że nie nadaje się na to stanowisko.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stachu 19 grudnia 2022 12:44
19 grudnia 2022 14:10

O  tak...

...  maja  od  CORYLLUS`a  prezent  na  Gwiazdke  -  za  friko  -   choc  im  sie  wcale  nie  nalezy  !!!

Co  do  tego  DUO  ,,zmianowego,,  -  to  u  zadnego  z  nich  nie  widze    SWIADOMOSCI  dziejacego  sie  realizmu,  do  tego  wiedzy  i  praktycznego  doswiadczenia...  za  duzymi  absolutnie  niezasluzonymi  apanazami  towarzystwo  sie  obstawilo  zeby  to  widziec...

...  nie  maja  nic  z  BOJOWNIKA,...  a  dobry  kogut  to  chudy  kogut,  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 19 grudnia 2022 11:50
19 grudnia 2022 17:29

No jurgieltnicy akurat wykorzystują taki sposób: "wykorzystujemy ludzkie słabości żeby dorwać się do władzy", to jest samograj, wtedy nic nie trzeba obiecywać.
Bo przecież nie głosuje na nich tylko PRL-owski beton któremu faktycznie opłaca się żeby Polska była słaba(nie uzbieraliby tylu głosów), ale też zwykli ludzie którzy w jakiś sposób są trzymani w tym błędzie.

Mam nadzieję, że w końcu ta strategia obróci się przeciwko nim.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 17:40

"(...), że pomysł Morawieckiego nie jest zły."() Chodzi o to, żeby ich przeczekać. () Oni też nie mają czasu i nawet jeśli ustąpimy w kwestii tych całych kamieni milowych, oni dalej będą zwlekać."
 
Pomysł na przeczekanie ma sens tylko wtedy, gdy nie ustapimy w kwestii kamieni milowych.  Na pewno w kwestii zwiazanej z "oczekiwaniami" wyrażonymi przez von der Leyen w temacie sadownictwa. 

Nie jestem prawnikiem i jeśli się mylę niech mnie ktoś sprostuje, ale jeśli prawo w Polsce dopuści możliwość podważenia statusu jednego sedziego przez innego, co postulowała werbalnie Urszulka, to możemy niedoczekać się upadku obecnych struktur EU.  Wcześniej dojdzie do degradację państwa polskiego rękami specjalnej kasty i KO....zaliczy wtedy obecny rząd. 

Tezy o wyciszenie debaty i  wdrażanie KPO o "kapital własny"  lub pożyczki  na rynkach np. azjatyckich uważam za bardzo dobre pomysly. Czy możliwe do zrealizowania? Nie wiem. 

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 19 grudnia 2022 17:40
19 grudnia 2022 17:42

Sorki, 
Sadownictwo nie ma takiej rangi jak... sądownictwo. :))

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2022 09:30
19 grudnia 2022 18:17

Dziennikarze mają rozkaz rozmazywać Obajtka wraz z Orlenem:

https://www.youtube.com/watch?v=MGB9gwoSocM

Ale on się nie daje :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 19 grudnia 2022 17:29
19 grudnia 2022 18:58

>> ... zwykli ludzie którzy w jakiś sposób są trzymani w tym błędzie. <<

To jest coś, czego ja nie potrafię zracjonalizować. Nawet w przybliżeniu. Nawet nie chodzi mi o treść tego "jakiegoś sposobu", ale o dobrowolne, nawet bezwolne poddanie się całych rzesz elektoratu bylejakości tego sposobu. Przecież ta bylejakość skrzeczy teraz już bez wątpliwości. Bardziej, niż kiedykolwiek przedtem. Obejmuje bylejakość kadr zarówno politycznych jak i menedżerskich w dyspozycji opozycji na wypadek przejęcia władzy. Bylejakość opozycyjnej wizji Polski i Polaków pod opozycyjną władzą. Skrzeczy bylejakość opozycyjnych ocen tego, co było i co jest. Ale to, co ma być opozycja skrzętnie ukrywa. Za wyjątkiem zapowiedzi Tuska rewanżu, takiego już "na chama", za bezczelność PiS, że śmiał przyjąć i sprawować władzę z demokratycznego wyboru.

Nie potrafię w szczególności zracjonalizować preferencji człowieka-wyborcy, który oddałby swoje socjalne bezpieczeństwo w długim okresie za krótkookresową igraszkę, nawet z gwarancją dopuszczenia, że osobiście będzie mógł skopać jakiegoś pisowca? Dzisiaj może taki socjalnego bezpieczeństwa nie potrzebuje, ale jutro? Wszak co by jutro nie było, to taki Tusk na pewno sam się jakoś wyżywi. Ale czy tak samo na pewno sam, bez osłon socjalnych, wyżywi się każdy z głosujących na opozycję zdominowaną przez Tuska?  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 19 grudnia 2022 18:58
19 grudnia 2022 19:41

Bo to wybiega poza granice wyborów i dotyka sfer przy których głosowanie na tą czy inną partię jest czymś błahym. Chodzi o "tajemnicę nieprawości" nad którą przez lata głowią się teologowie i filozofowie. W telegraficznym skrócie - człowiek dąży do tego co jest dobre lub wydaje mu się, że jest dobre nawet jak jest obiektywnie złe, ale też jest taki punkt kiedy człowiek zostaje tak zraniony lub tak zdeprawowany, że już nie widzi, czy coś jest dobre(nawet subiektywnie) czy złe i czyni zło dla samego zła. Tutaj już jest tyle różnych wariantów ile ludzi na świecie.

Z tego co akurat sam zaobserwowałem są dwie główne słabości które wykorzystują maherzy od propagandy, jedna to niechęć człowieka do przyznania się do winy - to że każdy z nas po uczynieniu zła "zasłania się gałązkami figowymi i ukrywa się", w propagandzie wykorzystuje się to tak że najpierw namawia się grupy ludzi(najczęściej młodych) do "spontanicznej reakcji" wobec kogoś(casus przemysłu nienawiści rozkręconego w 2006r. w Polsce), a potem ci ludzie widząc jak się dali zrobić w balona wstydzą się przyznać do tego i trwają z uporem w błędzie, nawet jak już nie ma się czego złapać, choćby mieli głosować na puszkę po piwie. Pamiętam, że Gabriel w jednym swoim tekście o tym pisał.

Druga słabość(a właściwie cała ich grupa) jest związana właśnie z tajemnicą nieprawości, maherzy grają tu na klawiszach tego co zranione, czy mroczne w człowieku. Np. frustracje które przekierowywane są na zastępczy avatar np. konkretnego polityka, czy strach przed brakiem akceptacji i wtedy pluje się na danego polityka(lub ugrupowanie) bo inaczej nie uzyska się aprobaty w grupie, czy np. ktoś wychowywał się w domu patologicznym i czuje się niepewnie w środowisku nie-patologicznym(normalnym) więc z automatu(często nieświadomie) robi wszystko żeby rzeczywistość dookoła też była patologiczna, chociażby zagłosuje na partię która rozwali wszystko jak dojdzie do władzy.
Można wymieniać właściwe bez końca, bo każdy ma w sobie taki klawisz na którym maherzy od propagandy mogą zagrać.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 19:44

To jest posunięte jeszcze dalej. Zapaleni antypisowcy, również ci z warstwy uboższej, sami przyznają (i to akceptują) że gdy wróci PO, to będzie bieda. Ano dlatego musi być bieda, bo PiS wszystko albo rozkradł albo rozdał w ramach rozdawnictwa (również im).

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @chlor 19 grudnia 2022 19:44
19 grudnia 2022 19:44

do licha, to miało być do orjana.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @chlor 19 grudnia 2022 19:44
19 grudnia 2022 20:07

Tylko, że dziesiejszy wyrok na dr Martykę oraz obrona komendanta policji przez szefa MSWiA niestety, ale nie przysporzą punktów temu rządowi a dają paliwo do robienia szumu w kraju i za granicą. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 19 grudnia 2022 20:07
19 grudnia 2022 20:20

To ss...o mafii ,tzw izb lekarskich,jest porażające...

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 19 grudnia 2022 20:07
19 grudnia 2022 20:24

Wiem że dzisiaj miała być rozprawa. Cholera jasna, dr Martyka jeden z ostatnich lekarzy jacy pozostali.

 

zaloguj się by móc komentować


chlor @MZ 19 grudnia 2022 20:20
19 grudnia 2022 20:33

Jednak rząd nie ma żadnego wpływu ani na te izby ani na sądy. Inna sprawa, że to sam PiS nakręcał obłęd maseczkowo-szczepionkowy ramię w ramię z opozycją.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @chlor 19 grudnia 2022 20:33
19 grudnia 2022 20:42

Przepraszam to na co ma rząd wpływ?

zaloguj się by móc komentować

MZ @chlor 19 grudnia 2022 20:33
19 grudnia 2022 20:45

Ale na zakaz palenia weglem miał wpływ.

zaloguj się by móc komentować

chlor @MZ 19 grudnia 2022 20:42
19 grudnia 2022 20:49

Sądzę, że rząd i Sejm mają wolną rękę w nakładaniu na ludność kar, podatków, obowiązków. Tutaj nawet Unia nie podskoczy, a nawet pochwali.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 19 grudnia 2022 20:33
19 grudnia 2022 20:52

Tak...

...  Szumowski,  Niedzielski...  czy  cos  im  sie  stalo  !?!?!?

zaloguj się by móc komentować

chlor @MZ 19 grudnia 2022 20:45
19 grudnia 2022 20:58

To zarządzają raczej samorządy złożone z rajców palących gazem w swoich pałacykach podmiejskich.

W Szczecinie normalnie wolno węglem.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @chlor 19 grudnia 2022 20:33
19 grudnia 2022 21:02

A ten lobbysta Grzesiowski to skąd wziął się w ubiegłym roku w radzie medycznej przy Min Zdrowia i opowiadał, że zamiast świąt będą pogrzeby?

Myślę, że minister zdrowia jednak ma, czy może mieć wpływ na izby lekarskie, lecz nie chce.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 19 grudnia 2022 20:42
19 grudnia 2022 21:12

ZONT  ma  wplyF...

...  na  swoje  pensje  i  rozne  inne  dete  apanaze,  takze  na  zatrudnianie  setek  tysiecy  swoich  miernot  i  roznych  pociotow  na  stolkach  panstwowych...

...  oczywiscie  naszym,  narodu  kosztem  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 19 grudnia 2022 20:45
19 grudnia 2022 21:18

Kopciuchy (rury wydechowe) setek tysięcy samochodów jakoś nikomu  nie przeszkadzaja , a kilka  tysięcy piecyków węglowych w dwumilionowej aglomeracji to "katastrofa eko".

Żeby nie było, ale to wszystko wymyślają absolwenci "wyższych studiów". Niektórzy maja nawet doktoraty.

I jak to było w jednym ze starych skeczów:
"to tera takim baranom dyploma dawają?"

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 19 grudnia 2022 21:02
19 grudnia 2022 21:22

"opowiadał, że zamiast świąt będą pogrzeby". Mogło tak być. Zamknięte przychodnie, lekarze nie przyjmowali wizyt domowych. Jak ktoś złapał coś z sercem czy się struł pomarańczą to miał marne szanse przy procedurach pandemicznych. Można było zaryzykować pogotowie ale potem 12 godzin czekania na obdukcję bez jedzenia i picia.

Ratowałem przed poprzednimiSwiętami najbliższą osobę, na szczęscie organizm obył się bez procedur. Nie daruję tym skurwysynom.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @chlor 19 grudnia 2022 21:22
19 grudnia 2022 21:34

" Nie daruję tym skurwysynom."

No i tak trzymać.

zaloguj się by móc komentować

MZ @chlor 19 grudnia 2022 21:22
19 grudnia 2022 21:40

By zakonczyć dyskusję-bo nie nt notki Gospodarza-to tydzień temu ,ordynator cięzkiego oddziału,mówi,

"Proszę pana,po tym covidzie i szczepionkach,są niby te same choroby,a nie takie,trudno je leczyć klasycznymi metodami..."

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 21:40

Dlaczego tu jestem ?

Dlatego.

Wbrew pozorom to nie było 3 lata temu, ale bez paru dni 4 .

Pamiętam, że było pochmurno i o tam gwiazdce na niebie, można było zapomnieć. Coś/ktoś usiadł na pilocie. Tak to zapamiętałem.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2022 21:48

Niech się mylę, ale to na przetrzymanie dla innych jest na przechwytywanie.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 19 grudnia 2022 19:41
19 grudnia 2022 23:09

Dzięki. Smutne to, lecz wiele wyjaśniające. Z pewnością nie wszystko, ale wiele. W szczególności zwróciłeś moją uwagę na upływ czasu w kontekście nieprawości, że z czasem kontynuowana jest dla samousprawiedliwienia się z głupoty, lub ze złości na tych, którzy podobnej nie ulegli.

Podobno nie ma aktu bardziej wkurzającego, niż okazanie drugiemu: A widzisz, to ja miałem rację. Trzeba było mnie posłuchać.

Ci, którzy w 2006 roku mieli około 20 lat teraz mają około 35 lub więcej. Powinni być już dorośli. Zwłaszcza społecznie dorośli. Lecz, jeśli w swoim kręgu społecznym mają w przewadze sobie podobnych w tym doświadczeniu (rodzina, przyjaciele współpracownicy, itd.), to razem z nimi znajdują się w sytuacji jakościowo porównywalnej z sytuacją w sekcie. Wychodzi na to, że także to trzeba przeczekać.

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 19 grudnia 2022 19:44
19 grudnia 2022 23:15

OK. Najpierw jej odebrałem dowód, a teraz na złość babci odmrożę sobie uszy. Do tego się to sprowadza. Kol. @Kuldahrus ładnie to wyłapał (19:41).

zaloguj się by móc komentować

orjan @MZ 19 grudnia 2022 20:45
19 grudnia 2022 23:25

A te zakazy palenia węglem przypadkiem nie są w gestii samorządów?

Tu dochodzimy do tego, że można za wszystko ostatecznie wskazywać na odpowiedzialność rządu, lecz najpierw należy mu dać władzę ultima ratio, że cokolwiek i jakkolwiek ktokolwiek postanowi lub rozstrzygnie, to rząd, niczym Dżyngis Chan nasz ulubiony bohater do poduszki, może powiedzieć: A wała, ja to unieważniam. Ma to być tak a tak.

Inaczej powołujemy rząd do odpowiedzialności za cudze.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 19 grudnia 2022 20:52
19 grudnia 2022 23:28

A niby dlaczego miało się coś stać właśnie im, to znaczy tylko im?

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 19 grudnia 2022 21:02
19 grudnia 2022 23:45

Niestety, minister, ani nikt z rządu nie ma wpływu decyzyjnego na izby lekarskie. 

Art 2 ust. 3 ustawy o izbach lekarskich:

Samorząd zawodowy lekarzy i lekarzy dentystów jest niezależny w wykonywaniu swoich zadań i podlega tylko przepisom prawa.

Minister może tylko zaskarżyć uchwałę organu izby lekarskiej do (uwaga, uwaga) Sądu Najwyższego i tylko pod zarzutem niezgodności uchwały z prawem (art. 19 ust. 1). Odpada więc zaskarżanie np. za niesprawiedliwość postanowień uchwały.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 19 grudnia 2022 20:07
20 grudnia 2022 00:50

"Tylko, że dziesiejszy wyrok na dr Martykę oraz obrona komendanta policji przez szefa MSWiA niestety, ale nie przysporzą punktów temu rządowi a dają paliwo do robienia szumu w kraju i za granicą."

Nie wiem czy dają paliwo do robienia szumu, jak to pani określiła, ale w normalnym kraju za taki numer komendant wyleciałby ze stanowiska i jeszcze mogliby mu przedstawić zarzuty natury karnej, za narażanie życia i zdrowia ludzi.

A u nas spieszy mu z pomocą jego zwierzchnik - minister spraw wewnętrznych, i mówi że komendant ma status osoby poszkodowanej.

Wesołe miasteczko, nie państwo.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @orjan 19 grudnia 2022 23:25
20 grudnia 2022 00:54

Tak właśnie robił cesarz Franciszek Józef, tylko nie używał wyrazów :) I zmieniał ministrów po uwżaniu - by realizowali jego politykę. To w demokracji jest niemożliwe. No chyba, że w "demokracji brukselskiej" - czego doznajemy /by wrócić do KPO/.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @orjan 19 grudnia 2022 23:09
20 grudnia 2022 11:58

"Lecz, jeśli w swoim kręgu społecznym mają w przewadze sobie podobnych w tym doświadczeniu (rodzina, przyjaciele współpracownicy, itd.), to razem z nimi znajdują się w sytuacji jakościowo porównywalnej z sytuacją w sekcie."

Chyba rzeczywiście podobnie jak w sekcie. Sądzę, że gdyby nie otoczenie które jest "wspólnikiem" w błędzie i antypolski przekaz sączony od rana do wieczora ze szczekaczek stacji radiowych finansowanych przez wrogie Polsce ośrodki, to łatwiej byłoby im dojść do refleksji i skruchy.

Niektórzy mówią że to tylko ogłupienie, ale jakby to było tylko ogłupienie to wystarczyłoby tylko przedstawienie argumentów żeby ktoś otrzeźwiał. Do utworzenia takiego "rządu dusz" trzeba wkopać się głębiej w człowieka.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @orjan 19 grudnia 2022 23:25
20 grudnia 2022 12:05

Niezupełnie. Ba o generalny zakaz to Unia, która ceduje na rządy narodowe a te na samorządy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Art 20 grudnia 2022 01:49
20 grudnia 2022 12:38

Nic  innego  im  nie  pozostalo...

...  sami  z  siebie  nic  nie  wykrzesaja,  bo  to  sa  NOTORYCZNE  NIEROBY  i  PASOZYTY  !!!

 

Oni  teraz  to  -  zwyczajnie  -  MUSZA  sie  posilkowac  CORYLLUSEM...  inaczej  toto  ,,w  sieci,,  ZDECHNIE  i  tylko  tyle  z  tego  beda  mieli,

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @orjan 19 grudnia 2022 23:09
20 grudnia 2022 12:42

Ci, którzy w 2006 roku mieli około 20 lat teraz mają około 35 lub więcej. Powinni być już dorośli

I są, tylko interes wielkomiejskiej klasy średniej (a to tacy wyborcy KO są pokazywani) rozmija się z interesem domniemanego elektoratu PiS. Wielkomiejska klasa średnia potrzebuje by dystans finansowo-społeczny między nimi a mieszkańcami tzw prowincji rósł a nie malał. Interesy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 19 grudnia 2022 23:28
20 grudnia 2022 12:44

O,  bardzo  dobre  pytanie,...  lepsze  znacznie  od  mojego,...

...  nie  mam  nic  przeciwko,  zeby  ich  zwierzchnikow  takze  wziazc  za  du*pe  !!!

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
20 grudnia 2022 12:49

Bardzo dobry wpis Gospodarza. 

I dużo sensownych komentarzy. 

Establishment unijny nie ma interesu w rzucaniu koła ratunkowego ekipie Morawieckiego (vel Sęk i te sprawy) która żyrowała porozumienia i kamienie milowe. Interes Unii to złamanie kręgosłupa premierowi, a potem wystawienie go do wiatru i doprowadzenie do rozpadu PiS przed wyborami w 2023r, by klęska była jeszcze większa.

Owszem PRowo trzeba coś tam mówić, ze się dogadujemy ale poza tym kiwać palcem w bucie.

Btw Polska nie potrzebuje pieniędzy z KPO jako takich, ale stabilizacji kursu złotówki i tu dużo więcej atutów ma USA, jak FED zamiast spowalniać podwyżki stóp - przyśpieszy, to nas zmiecie niezależnie od tego czy z czy  bez KPO. Bo KPO to są kredyty, niskooprocentowane, w EUR, ale zawsze kredyty. Jak USDT będzie dawał 5-6% odsetek, to u nas będzie musiało być 10% i na to nic nie możemy poradzić. No ale inflacja w USA spada, giełda chyba sie odbiła od dna więc wygląda na to że jesteśmy blisko końca cyklu podwyżek stóp procentowych w USA.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 20 grudnia 2022 11:58
20 grudnia 2022 13:17

>> ... otoczenie które jest "wspólnikiem" w błędzie ... <<

Świetne ujęcie! Mnie zajęłoby przynajmniej dwa akapity. Zagarniam je dla własnego stosowania.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 20 grudnia 2022 12:05
20 grudnia 2022 13:25

Ta transmisja unia -> rząd -> samorząd mogłaby działać tylko wtedy, jeśli żadne ogniwo nie buntuje się przeciwko ogniwu je poprzedzającemu. Jeśli samorząd buntuje się przeciwko rządowi i zezuje na wsparcie ze strony unii, to nie ma przekazu. Rząd miałby możliwość przekaz wymusić, gdyby przeciwko buntującemu sie samorządowi miał bezwarunkowe poparcie unii, a nie ma, choć to od unii przychodzi dana sprawa do załatwienia.

Po takich kamieniach to się toczy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @koncereyra 20 grudnia 2022 12:42
20 grudnia 2022 13:32

Czy ja wiem ... Nie potrafię tego zweryfikować własnym doświadczeniem a cudzych doświadczeń, czy badań nie znam. Sam jestem z wielkomiejskiej klasy średniej a od ćwierć wieku mieszkam na wsi (z własnego wyboru, bo lubię). Ja nie odczuwam finansowo-społecznego dystansu wobec sąsiadów. Mam nadzieję, że wzajemnie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 20 grudnia 2022 13:17
20 grudnia 2022 18:45

Jak najbardziej, proszę się częstować :-)

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować