-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O paraliżujących właściwościach antysemityzmu

Wyjaśnienie ludziom, że działalność Sumlińskiego to w rzeczywistości walenie kijem po kratach klatki, w której siedzą, przekracza możliwości wszystkich, także wielkich, dobrze zorganizowanych biur promocji treści. A gdzie tu w ogóle wspominać o moich skromnych możliwościach. No, ale spróbuję, albowiem komentarze pod wczorajszym tekstem zdumiały mnie mocno. Pomyślałem wręcz, że trzeba się chyba zacząć przyzwyczajać do myśli, że cały projekt, znany jako coryllus i Szkoła nawigatorów, zawinie się albo obkurczy tak, jak za najgorszych czasów w salonie24.

Proszę Państwa, jeśli wobec dużej grupy ludzi dokonuje się bardzo przemyślnej prowokacji, którą popierać, z niezrozumiałych przyczyn, muszą lokalni politycy, jedyne co można zrobić, to odsunąć się od tego tematu jak najdalej. Unieważnić go, na zasadzie, którą już tu kiedyś opisałem, streszczającej się w słowach – potrzebujemy czytać co jakieś kłamcy napisały?

Niestety prowokacja jest tak zbudowana, że najpierw każdy lub prawie każdy chce być ekspertem i stwierdzić naocznie, czy rzeczywiście mogło dość do zbrodni popełnionej przez Polaków, bez inspiracji, rozkazu i pomocy niemieckiej. Potem każdy musi się wyjęzyczyć na ten temat, pomijając całkowicie rzecz najważniejszą, o której dziś już nie wspomina nawet redaktor Sommer. Chodzi o to, że sprawcy zostali osądzeni i ukarani tuż po wojnie, a odpowiedzialność zbiorowa nie istnieje w nowoczesnym prawodawstwie. To jest moment lekceważony całkowicie, albowiem tak zwane grzanie tematu jest ważniejsze. Powstają tony dokumentacji, nagrań, opinii, ekscytacji, które służą tylko temu, by zasiewać wątpliwości w sercach i umysłach. Finałem tego są występy redaktora Sumlińskiego, który używa koronnego argumentu w tym niby sporze, czyli pana Szenicera i mówi nam tak – proszę, nawet Żydzi nas popierają. No więc, żeby polemizować ze stroną izraelską, z diasporą, czy z kim tam, bo nie wiemy przecież nawet dokładnie, kto jest naszym adwersarzem i o co dokładnie toczy się spór, potrzebujemy swojego Żyda. Nasz głos jest, pardon, gówno wart. I to właśnie jest esencja komunikatu, jaki skierował do nas Wojciech Sumliński. Ponoć spór ten toczy się o ekshumację, której rzecz jasna nie będzie, bo nie o to chodzi, by złapać króliczka, ale by gonić go.

Najważniejsze w tej całej sprawie jest to, że sprawcy zbrodni w Jedwabnem, którzy brali udział w zorganizowanym przez Niemców ludobójstwie, zostali osądzeni po wojnie. Nie można ich jeszcze raz osądzać, bo nie żyją. To co dzieje się zaś dziś i o czym wszyscy gadają jest, en masse, próbą przeniesienie odpowiedzialności z konkretnych osób na cały naród, a następnie wyciągania z tego faktu różnych konsekwencji. Wiara w to, że ekshumacja coś zmieni, albowiem pojawią się dowody naukowe jest wiarą idioty w to, że księżyc zrobiony jest z sera. Potwierdza to, moim zdaniem obecność w tym całym zamieszaniu różnych „uczciwych Żydów, którzy popierają polską stronę”. To jest obłąkanie. Po co nam Żydzi popierający ekshumację? Po to chyba, żeby dyskusja o Jedwabnem toczyła się w końcu pomiędzy samymi tylko Żydami, którzy po różnych zakulisowych dogoworach, szarpaniu się za klapy marynarek i innych czynnościach wskazujących na autentyczność sporu, ustalą wreszcie między sobą wersję oficjalną.

Wie, wiem, nikt mi nie uwierzy, bo każdy chce wypłynąć na tej fali obłąkania i zaistnieć choć przez pięć minut w sieci, podejmując różne rozważania na temat sytuacji w Jedwabnem.

Co ja proponuję? Jak zwykle to samo – odsunięcie się jak najdalej od tej problematyki. Mój syn jest teraz w Pradze, poprosiłem go, by poszedł na stary, żydowski cmentarz i zrobił kilka zdjęć nagrobków. Poszedł, ale na teren cmentarza się nie dostał, albowiem bilety kosztują w przeliczeniu około 100 złotych. Dla przykładu, te same bilety na Hradczany, kosztują już tylko 20 zł.

Myślę, że dobrze by było, gdyby bilety do Jedwabnego kosztowały tyle samo, płacili by za nie tylko ci mieszkańcy Izraela, którzy byliby silnie przekonani do lansowanej przez tamtejsze ośrodki wersji. W końcu jednak przestaliby płacić, albowiem wersja wersją, a stówa stówą. I tak realia pokonałby mity. Nie dojdzie do tego niestety, albowiem ilość polskich aktywistów lansujących się na Jedwabnem i próbujących zbudować kapitał polityczny na ekshumacji rośnie szybko, a cały plan jest przecież wymyślony przez fachowców od promocji i to nie byle jakich. Podstawowym jego założeniem jest przerzucania kosztów tej promocji na przeciwnika. No i właśnie to oglądamy.

Nie inaczej jest z covidem. Proszę Państwa, mam złą wiadomość, wszyscy umrzemy. Czy to się stanie w wyniku takich czy innych działań rządu, nie ma najmniejszego znaczenia. Można oczywiście podniecać się tym, że wraca komuna, która chce dokonać depopulacji, że mamy tyle i tyle nadmiarowych zgonów. Tylko po co? Nie znamy dnia ani godziny. Istotne jest to, kto na tej psychozie wjedzie do polityki. Kto zaszczepił się, a publicznie opowiada, że tego nie uczynił, albo milczy wymownie. Kto łączy sprawę covida ze sprawą Jedwabnego. To są ważne kwestie. Nie zaś to, że człowiek jest śmiertelny. Fakt ten był znany od dawna, a covid tylko nam o nim przypomniał. Nie mogę niestety spokojnie słuchać, że obywatelski sprzeciw jest ważny, albowiem uchroni nas przed powrotem komuny, widzę bowiem kto się ustawia na czele tego obywatelskiego sprzeciwu. Obywatelski sprzeciw ma wyciągnąć ludzi na ulicę, a ludzie ci, stojąc tam i nic nie robiąc, mają mieć poczucie uczestnictwa w czymś wielkim i ważnym. Już nie raz ćwiczyliśmy ten wariant gry i on zawsze się kończy tak samo. Oszukaniem tych tłumów, które potem przez dekady całe będą wałkować w dyskusjach kwestię – co takiego zrobiliśmy źle, że się nie udało. No i rzecz jasna wzywać będą do jedności, która ma – według wszystkich – jakieś niezwykłe właściwości i sama z siebie poprzez manifestację siły powoduje osiąganie samych sukcesów. Jedność jest mitem, w dodatku szkodliwym. Wiem to na pewno, bo przez ostatnie lata wielokrotnie proponowano mi bym się z kimś zjednoczył i połączył siły. To zawsze jest oszustwem. Po co mam z kimkolwiek łączyć siły? Po to chyba, żeby ten ktoś mnie tych sił pozbawił. Tak bowiem działa ów mechanizm, nazywany jednością. W plastycznym opisie wygląda to tak, że koniecznie trzeba wyłączyć wszystkie światła w budynku, żeby cała populacja jego mieszkańców mogła zgromadzić się przy jednej, gołej żarówce wiszącej w piwnicy. To jest owa jedność w wymiarze realnym. I ja w tym uczestniczył nie będę. Całe życie bowiem się separowałem, albo mnie separowano. Już się przyzwyczaiłem i nie mam zamiaru tego zmieniać. Zrozumiem jednak, jeśli ktoś zechce opuścić pokład i zjednoczyć się z jakąś inną, bardziej dynamiczną grupą. Nie zrozumiem jednak uporczywego namawiania mnie, albo wręcz szantażowania czy też namolnego przymuszania do zajęcia się najważniejszymi sprawami współczesnego świata i Polski – covidem i Jedwabnem. To jest droga na zatracenie. I jeszcze jedno na koniec. Ani Janek Pospieszalki, ani minister Niedzielski, ani poseł Braun, ani w ogóle nikt, nie uwolnią Was od lęku przed śmiercią. Mogą tylko sprawić, że będziecie bardziej wierzyć w śmierć innych niż w swoją własną. Nie mają oni też wpływu na rozwój tej całej pandemii czy też jak chcą niektórzy plandemii. Tylko tak udają. Ja zaś, jeśli tylko Pan Bóg pozwoli mi żyć i obdarzy zdrowiem, na pewno napiszę te książki, które napisać obiecałem.

 

https://patronite.pl/Coryllus?podglad-autora

 



tagi: komuna  jedwabne   obłęd  pandemia  szantaże 

gabriel-maciejewski
27 września 2021 09:27
104     3807    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 września 2021 09:48

Cytuję:

Ja zaś, jeśli tylko Pan Bóg pozwoli mi żyć i obdarzy zdrowiem, na pewno napiszę te książki, które napisać obiecałem.

I tego się trzymajmy!

Tzn. trzymajmy za to kciuki. :)))

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski
27 września 2021 09:55

"... Finałem tego są występy redaktora Sumlińskiego, który używa koronnego argumentu w tym niby sporze, czyli pana Szenicera i mówi nam tak – proszę, nawet Żydzi nas popierają. No więc, żeby polemizować ze stroną izraelską, z diasporą, czy z kim tam, bo nie wiemy przecież nawet dokładnie, kto jest naszym adwersarzem i o co dokładnie toczy się spór, potrzebujemy swojego Żyda. Nasz głos jest, pardon, gówno wart. I to właśnie jest esencja komunikatu, jaki skierował do nas Wojciech Sumliński. ..." - pełna zgoda. Innymi słowy, bliższym celem całej zadymy jest degradacja, a dalszym - wyciągniecie z tej degradacji jakichs korzyści, albo uniemozliwienie nam jakichs korzyści odniesienia . Pozwoliłem sobie "wężykiem".

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @dziadek-gpgpu 27 września 2021 09:55
27 września 2021 10:02

Chodzi o stworzenie sytuacji - winni proszą o darowanie im kary. Co nastąpi rzecz jasna, ale po spełnieniu pewnych warunków

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
27 września 2021 10:03

Ma pan rację, bo każda zbiorówka kończy się tym, najpierw ludziska się wykrzyczą na wszelkie możliwe tematy, później znajduje się ktoś wymowny, który powie, że dla dobra wszystkich nalezy rozmawiać. Czym jest te mityczne dobro, oczywiście nikt nie ma zielonego pojęcia i nikt nigdy nie wie, czym zakończyły się rozmowy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 27 września 2021 10:03
27 września 2021 10:04

Bo mogą w nich uczestniczyć jedynie wybrani. Oni są już dziś wybrani, ale demonstrujący o tym nie wiedzą

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
27 września 2021 10:04

 Obywatelski sprzeciw ma wyciągnąć ludzi na ulicę, a ludzie ci, stojąc tam i nic nie robiąc, mają mieć poczucie uczestnictwa w czymś wielkim i ważnym.

Bo niestety człowiek to zwierzę społeczne i najlepiej czuje się w stadzie robiąc to samo co inni, gdyż wówczas ma poczucie sprawstwa i udziału w kształtowaniu rzeczywistości.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski
27 września 2021 10:07

 ...o której dziś już nie wspomina nawet redaktor Sommer. Chodzi o to, że sprawcy zostali osądzeni i ukarani tuż po wojnie, a odpowiedzialność zbiorowa nie istnieje w nowoczesnym prawodawstwie.

przyklad nr. 1,

Od 1960 roku oskarżany przez niemieckie prokuratury do spraw zbrodni wojennych (Ludwigsburg)...

 Pomimo pozytywnego rozpoznania go przez świadków sprawę przeciw Schaperowi zamknięto 2 września 1965 roku[2][4].

10 kwietnia 2002 r. Hermann Schaper został przesłuchany w Niemczech w obecności polskiego prokuratora w związku ze śledztwem w sprawie pogromu w Jedwabnem prowadzonym wówczas przez Instytut Pamięci Narodowej. Nie udało się zadać mu większości przygotowanych pytań ponieważ lekarz sądowy uznał świadka za niezdolnego do udziału w postępowaniu[5].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Schaper

https://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_Schaper

 

-do zbadania firma szczepionek "Schaper & Brümmer GmbH & Co"

Zdjęcie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 27 września 2021 10:04
27 września 2021 10:11

Żeby mieć poczucie sprawstwa trzeba sie naprawdę napracować. To poczucie sprawstwa, które proponują nam wlczący z plandemią, to pasztetowa z papieru toaletowego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 27 września 2021 10:07
27 września 2021 10:14

Chodzi mi o to, że Polacy biorący w tym udział, zostali osądzeni i skazani w roku 1949. Nie wiem co jeszcze możemy zrobić? Nie mamy wpływu na niemieckie sądy, Zydów wskazanie tego Niemca jako sprawcy nie interesuje. Możemy sie tylko od tego odsunąć i urządzić tam cmentarz z opłatą 100 zł za wejście. Nic więcej. Będzie pan badał tę firmę? A jak już ją pan zbada, co co pan zrobi? Napisze tu komentarz, czy podsunie to znalezisko Braunowi? 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @handlarz 27 września 2021 10:15
27 września 2021 10:17

No i co? Wywalę stąd pana jak nic. Nic mnie bardziej nie wkurza niż taka postawa, przypomina pan bosona, który wklejał tu jakieś ścinki z wiki i uważał, że robi dobrą robotę. Na niektórych pralkach jest napis "jedwabne", tego pan nie zauważył? 

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski 27 września 2021 10:02
27 września 2021 10:18

Tak, przy czym "winnych" - trzeba wykreować, gdy prawdziwi (współ-)winni - odbyli kare i już nie żyją.
I tu jest moment degradacji, tzn. degradacji zbiorowości do roli "winnych".
Nota bene, czy klocuszkiem w tych puzzlach nie jest aby produkcja telewizyjna pt. "Stulecie winnych" ?

zaloguj się by móc komentować

handlarz @gabriel-maciejewski 27 września 2021 10:17
27 września 2021 10:20

nie moja obora i nie moja decyzja,

Zachodnioniemiecki system sprawiedliwości bardziej służył ochronie tysięcy przestępców wojennych niż ich sprawiedliwemu osądzeniu. Jeszcze gorzej było pod tym względem w NRD. W maju 2011 r. świat obiegła wiadomość, że w Niemczech żyje na wolności 17 zbrodniarzy wojennych skazanych prawomocnie przez włoskie sądy na karę dożywotniego więzienia. Współczesne państwo niemieckie, które jest bardzo rygorystyczne w takich czynnościach prawnych jak odbieranie dzieci rodzinom polskich imigrantów, zatroszczyło się o stan zdrowia 17 morderców, którzy – jak podkreślił włoski prokurator wojskowy Marco de Paolis – dopuścili się najpodlejszych zbrodni w historii II wojny światowej.https://www.rp.pl/historia/art9047191-ilu-zbrodniarzy-hitlerowskich-uniknelo-kary

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 27 września 2021 10:20
27 września 2021 10:22

O Matko! Naprawdę! I co z tym zrobimy?!!! Będziemy o tym dyskutować? Damy na mszę za niemiecki wymiar sprawiedliwości, czy co jeszcze?

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @handlarz 27 września 2021 10:20
27 września 2021 10:24

Bo oni wykazują człowieczeństwo tylko jak przy nich stoi Wania z pepeszą, który przed chwila zgwałcił im zone.
Wtedy moga mu zlizać cały mocz z jego walonek, że pozwole sobie na obscenum.
Dlatego mnie do wscieku doprowadziło i nadal doprowadza owo sławetne "wybaczamy i prosimy o wybaczenie", ale to juz inny temat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @dziadek-gpgpu 27 września 2021 10:18
27 września 2021 10:24

Powiem najprościej jak umiem - HGW. I nic mnie to nie obchodzi. Trzeba zmienić formaty komunikacji, ale to jest niemożliwe, albowiem wszyscy czekają, aż ktoś zdejmie im z sumienia fikcyjną winę i poklepie po plecach mówią - ty też jesteś fajny Polak, naprawdę, trochę od ciebie zajeżdża, ale jak sie wypierzesz będzie dobrze. Nic więcej ludzi nie interesuje. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @dziadek-gpgpu 27 września 2021 10:24
27 września 2021 10:25

Pan też zaczyna? I co pana jeszcze do wścieku doprowadza? Zjazd gnieźnieński?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 27 września 2021 10:25
27 września 2021 10:26

Mówimy o polskich uczestnikach zajścia. Naprawdę jak się panu nie podoba może pan wyjść, ale jeszcze jeden taki komentarz i pana wyrzucę

zaloguj się by móc komentować

Draniu @handlarz 27 września 2021 10:25
27 września 2021 10:40

Panie ,czy Pan nie rozumie.. ? Proszę mi wskazać skuteczność w pańskich argunentacjach,  to jest jedynie bicie piany, tak bicie piany. To co robi non stop Sumlinski , a efektów tych działań nie ma i nie będzie.. To jest ciągle granie na emocjach, gdzie w tym wszystkim pragmatyzm ,a w zwiazku z tym skuteczność..? 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
27 września 2021 11:03

Ruchy uliczne jeśli będą masowe wykreują garstkę nowych polityków/kapo zależy jaki system będzie obowiązywał kiedy kurz opadnie. Ludzie jak zawsze trafią z deszczu pod rynnę "walcząc w słusznej sprawie". Wiara w to, że za taką szurią jak kamanda Olszańskiego idzie jakaś Polska to już horrendum w stanie czystym. Pandemia mieli nas mentalnie i wydala w postaci parówek z mięsopodobnej pulpy. A na tych wyrywniejszych jest Jedwabne i inne pułapki. Po drugiej "lewicowej" stronie jest już poziom plazmy w której ludzie kłócą się o rodzaje płci i zaimki osobowe.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski 27 września 2021 10:25
27 września 2021 11:06

Nie. Do wścieku doprowadza mnie narracja podobna do narracji niejakiego Gehlena, zasłuzonego dla BND, który jest właściwym (jawnym) twórcą narracji o współwinie Polaków za zbrodnie Niemców. Myśle, że Otto III kazałby takiego Gehlena włóczyć za kuniem po majdanie.  A późniejsze o 2.5 dekady dogowory z Helmutem Kohlem nie miały dla Polski i Polaków takich skutków, jak Zjazd Gnieźnieński. Czy, Pana zdaniem, jednak miały? Przepychanki o Turów są kontynuacją tego zbawiennego wpływu, podobnie jak właśnie te o Jedwabne. Po latach widzimy więc, że wpisywanie się w narrację Gehlena było co najmniej niestosowne. Jeśli nieświadome - było błędem (i w prostocie ducha usilnie chcę w to wierzyć), jeśli świadome - no, cóż ... 
Alianse z bezbożnym Cesarstwen są ZAWSZE przeciwko papiestwu ... I prędzej czy później przeciw samemu sobie.
 

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @handlarz 27 września 2021 10:25
27 września 2021 11:14

Polscy - zostali. Niemieccy - chyba jednak nie.
Więc jeśli Żydzi / żydzi / izraelczycy mają pretensje o "nieukarana wine" - niech się zwrócą do kanclerza/prezydenta Niemiec.
Bo po naszej stronie jest "wyczyszczone".
Bas to juz nie dotyczy.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski 27 września 2021 10:25
27 września 2021 11:19

cd. do "... Alianse z bezbożnym Cesarstwen są ZAWSZE przeciwko papiestwu ... I prędzej czy później przeciw samemu sobie. ..." - to przecież Cesarstwo futruje te NGOsy, partie, ugrupowania i środowiska, które obecnie najgłośniej , krzyczą na Kościól, wręcz Nań plują, te otumanione niewiasty z błyskawicami - to wszystko neo-gibelinowie, nieprawdaż?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @dziadek-gpgpu 27 września 2021 11:06
27 września 2021 11:20

Ukojeniem dla pana "wścieku"niechaj będzie nowa incjatywa ruchu społecznego"Polska Jest Jedna"..., który chce stać na straży normalności w naszym kraju.

https://pch24.pl/chca-zatrzymac-segregacje-sanitarna-powstal-ruch-spoleczny-polska-jest-jedna/

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 27 września 2021 11:20
27 września 2021 11:27

Oj bo pęknę! Łopuszańskiego ściągnęli z pawlacza. A gdzie Jurek? Konstytucja! Konstytucja! ZCHN wersja 2.0

zaloguj się by móc komentować

Draniu @dziadek-gpgpu 27 września 2021 11:14
27 września 2021 11:34

100 PLN za wstęp na teren od jednej osoby.. Wójt gminy powinien ogrodzic  cały teraz w promieniu kilkuset metrów.. 

Tylko czy Wójt gminy się odważy podjąć taka decyzję wraz z radą gminną :) 

Kody komunikacji ,a w zwiazku z tym paradygmaty powinny ulec zmianie.  Inaczej mamy kiepski teatrzyk pt. wieczne gonienie królika..  I końca nie widać tej żenady i braku skuteczności.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 września 2021 11:27
27 września 2021 11:38

Będę chyba im kibicować,czy uda im się zarżnąć kurę która znosi złote jajka...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 27 września 2021 11:38
27 września 2021 11:41

Komu chce pani kibicować? Przecież to jest szósta odsłona tego samego co zwykle. Zaraz będą bezpośrednie transmisje ze zbiorowego wykonywania znaku krzyża. Do tego standardowe pieprzenie o wolności. Ile razy można tego słuchać?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 września 2021 11:41
27 września 2021 12:01

Chyba więcej niż szósta odsłona...Jeszcze się taki nie narodził,co zarżnął kurę znoszącą złote jaja... Z tym kibicowaniem,to cóż... trzeba patrzeć wszystkim na ręce i intencje. Czytam uważnie,co pan i Nawigatorzy piszą i jest to przestroga,że nie wszystko jest takie samo -co usiłują nam profesorowie i znani ludzie wmówić....Doceniam tematykę Szkoły Nawigatorów.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
27 września 2021 12:01

To, że umrzemy, to każdy katolik sobie uświadamia, przynajmniej raz w tygodniu, w niedzielę, na mszy świętej.

Jest różnica, jeżeli ktoś nam chce w tym "pomóc". Tak traktuję te zastrzyki. Gdyż nikt nie wie, co właściwie w nich jest. I to jest dogmat, a  nie moje czy wielu innych, widzimisie. Że to jest działanie polityczne wokół tych zastrzyków, każdy już wie. Jedni wypierają tę myśl ze swojej głowy i idą na te zastrzyki i ich bronią, inni bronią się przed nimi. Jeszcze mogą. Dlatego nie powinno być na tę politykę zgody.

I jasnym jest, że na PRL też nie było naszej zgody. A musieliśmy w nim żyć. Ta polityka covidova dzisiaj, to jest to samo. Ale o ile groźniejsza. Już bezpośrednio może nas zabić, gdyż właśnie może. I dlatego,  też wręcz dogmatycznie to można stwierdzić. Nawet, jak w tych zastrzykach jest woda destylowana. Nie jest.

A Żyd? A kto to jest dzisiaj? Kto to jest Brytyjczyk? Kto to jest Amerykanin? To to samo. Oni nie wiedzą, kim są. I to następny dogmat. Dlatego idą razem ręka w rękę. Dlatego dla nich są też, może kobieta, może mężczyzna, a w ogóle to może być byle co i z byle kim wziąść ślub.

To jest rewolucja teraz. Na śmierć i życie. Jak to rewolucja.

_____

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
27 września 2021 12:03

(...) Nasz głos jest, pardon, gówno wart (...) 

Oczywiście a różne komunikaty są skierowane na grunt lokalny tymczasem znamienna  jest typowa reakcja pani Engelking na pytanie czy zamierza polemizować z zarzutami dr Gontarczyka który znalazł ok 200 matactw , kłamstw i manipilacji źródłami itp. Przy 200 -ym przykładzie Gontarczyk przestał to sprawdzać.

Jakikolwiek dialog nie ma sensu bo nie o dialog chodzi tylko o stategię biznesową polegającą na wyłudzaniu od państw odszkodowań na gigantyczne kwoty. Tylko tyle i aż tyle.  Czyli "prawdę" tworzy ten, który skutecznie wpływa na opinię publiczną i odpowiednio skorumpuje władze lokalne. Typowy postmodernizm. 

Poniżej... reakcja śmiechem  bo ktoś spytał o odniesienie się do zarzutów Gontarczyka ( 16 minuta )  Czyli niech sobie Gontarczyk i cała reszta znajdują kłamstwa a to tak nie ma żadnego znaczenia ... Takie "intelektualne" pokazanie środkowego palca.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @peter15k 27 września 2021 12:05
27 września 2021 12:20

Ani myślę to oglądać. Ludzie ci zagospodarowują emocje mas. Nie ma szans, by odwrócić uwagę od komunikatów, które emitują, dlatego mogą się potem tak dobrze bawić. Żeby im ten uśmiech z twarzy zdjąć potrzebna jest metoda, tej póki co nikt nie opracował. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 27 września 2021 12:01
27 września 2021 12:27

Nowoczesna demokracja euroatlantycka to skazana jest na zagładę antykultura Aborterów i Sodomitów. 
Chociaż może przy niewielkiej pomocy "nachodźców" z Afryki i z Azji.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 27 września 2021 12:20
27 września 2021 12:31

Nie chcę być złym prorokiem ale na razie mogą się tak dobrze bawić. Jeżeli jednak "ktoś" zadecyduje o skierowniu komunikatów w ich stronę to im "zdejmie uśmiech z twarzy"...  Wraz z pogarszaniem się globalnej sytuacji gospodarczej różne scenariusze są niestety możliwe... 

zaloguj się by móc komentować

onyx @BTWSelena 27 września 2021 12:01
27 września 2021 12:47

Zapleczem tej Jednej Polski są załoganci od Olszańskiego. Polska Jest Najważniejsza 2.0

https://mobile.twitter.com/PawelKuki/status/1442078497736990726?s=20

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
27 września 2021 12:56

Wysłuchałem wczoraj pogadanki Jana Parysa o o. Bocheńskim z 2019 r. On tam opowiadał, że jego książki są wydawane ale nie ma wznowień bo spopularyzować jakąś postać może dopiero takie medium jak telewizja, kino, teatr (nie internet ani prasa) i że przygotowana jest sztuka teatralna ale czy zostanie zrealizowana, to zobaczymy. 2 lata też pracował dla MSZ-tu za premierostwa Beaty Szydło. No i w zeszłym roku mieliśmy rok o. Bocheńskiego i zrobiono tę sztukę, którą wczoraj opisałeś. 
Ojca Bocheńskiego lubią ponoć studenci, bo w krótki i przystępny sposób pisze o filozofii, a ci pozostali, to mam wrażenie, że za to, że używał życia, palił papierosy, mówił o sobie, że jako niewierzący wstąpił do seminarium i że całe życie był racjonalistą. Mimo tego, że sam o sobie mówił, że nie należy do polskiej szkoły logiki (tej lwowsko-warszawskiej) to cały czas J. Parys o nim tak mówi. No ale mówi też, że Ojciec był przekorny i robił psikusy swoim braciom i lubił ich prowokować, np. zapisał swoje ciało Akademii Medycznej, żeby studenci mieli się na czym uczyć i braciszkowie się zastosowali.
Przytoczono kilka cytatów z o. Bocheńskiego, jeden taki:

Zajmuj się sprawami, które od ciebie zależą a nie tymi, które od ciebie nie zależą. W rzeczy samej, zajmować się i przejmować się rzeczami, które od nas nie zależą jest wielką głupotą. Jednym z najdziwniejszych zjawisk w przyrodzie jest, że tylu ludzi myśli, troska się, rozprawia o sprawach, na które nie ma najmniejszego wpływu.
Możnaby zadać sobie pytanie, czy powszechne stosowanie tego przykazania nie prowadziłoby do bierności w sprawach politycznych, a więc do stanu szkodliwego dla dobrego życia. Tak jednak nie jest. Nawet zwykły obywatel może mieć pewien wpływ na sprawy polityczne, może więc i powinien się nimi zajmować.
Nasza zasada ma szczególnie wielkie znaczenie gdy chodzi o zbliżającą się śmierć. Mamy wówczas do czynienia z dwoma różnymi sprawami. Jedna, to koniec egzystencji, zniknięcie jaźni. Druga, to proces umierania, 
tracenia władzy, to zabiegi, operacje, życie w szpitalu.
Wydaje się, że w literaturze mądrościowej pisze się głównie o pierwszym aspekcie, o postawie człowieka w obliczu końca a tymczasem drugi jest bodaj ważniejszy, bo medytacja umierania pozwoliłaby przygotować decyzje, dotyczące postawy jaką wypada zająć w dramatycznych okolicznościach umierania. W tych okolicznościach zależy od człowieka przede wszystkim jego postawa, jego reakcja na to, co się dzieje.
Umierający, o ile jest mądry, troszczy się o to i o nic innego.


Na koniec pojawił się człowiek, który zaczął pytać o Krzysztofa Karonia :)

 

zaloguj się by móc komentować


Zyszko @gabriel-maciejewski
27 września 2021 13:04

Nie myślałem, że zacytuję tu wybiórczą, ale cóż:

"Mój sceptycyzm znalazł potwierdzenie w badaniach prof. Mosze Zimmermanna z Uniwersytetu Hebrajskiego. Przeprowadził on sondaż wśród izraelskich uczniów szkół średnich uczestniczących w ''wycieczkach obozowych'' do Polski. I okazało się, że część tej młodzieży uważa, iż w czasie II wojny światowej ''Polacy byli głównymi przestępcami, a Niemcy tylko dostarczyli wagony'' (gazeta ''Haarec'', 7.10.2008 r.). Mimo to ministerstwo oświaty uznało program wycieczek do Polski za sukces edukacyjny i przeznaczyło na takie wyjazdy młodzieży z biednych rodzin około 50 milionów szekli (ok. 44 mln zł)."

Jak dla mnie to te bilety powinny kosztować 1000 dolków albo więcej. To by było prawdziwe przerzucanie kosztów.

Jesli ktoś myśli, że gadanie o Jedwabnem w niszowych mediach zmniejszy izraelski "sukces edukacyjny" to ja nie mam słów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 27 września 2021 13:04
27 września 2021 13:08

Zwiększy go i utwierdzi biedną izraleską  młodzież, że Niemcy tylko podstawiali wagony

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Zyszko 27 września 2021 13:04
27 września 2021 13:29

Zaraz, a czy ambasador izraleski wrócił do Polski ?   Wydaje mi się ,ze w ramach tego starcia, polska strona coś wspomniał,że podejmie odpowiednie decyzje w sprawie tzw" edukacyjnych " wycieczek młodzieży żydowskiej do Polski

Na to wygląda ,że jak zwykle jedynie cisza zapanowała, przynajmniej ja nie słyszałem o zdecydowanych działaniach. 

zaloguj się by móc komentować

handlarz @umami 27 września 2021 12:56
27 września 2021 14:28

a w 1920 roku po walce z kacapem obracal kresowe dziewki, ....niczym św. Augustyn

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
27 września 2021 14:40

"Mój syn jest teraz w Pradze, poprosiłem go, by poszedł na stary, żydowski cmentarz i zrobił kilka zdjęć nagrobków. Poszedł, ale na teren cmentarza się nie dostał, albowiem bilety kosztują w przeliczeniu około 100 złotych. Dla przykładu, te same bilety na Hradczany, kosztują już tylko 20 zł."

Cos w tym jest.

Tu u mnie w Portland jest niedaleko centrum rekreacji - silownia, basen, jaccuzi itp. Miesieczne czlonkostwo kosztuje $45, jednorazowy wstep $7, a teraz gdy z powodu pandemii czynna jest tylko czesc wodna - $4.

Troche dalej jest zydowskie centrum rekreacji [tak tak, jest tu malutka dzielnica zydowska, ortodoksi przemieszani ze zamerykanizowanymi "swieckimi" Zydami], nazywa sie to "Mittleman Jewish Community Center.

Oplata miesieczna za czlonkostwo - $100, jednorazowy wstep -$20.

Propozycja naszego gospodarza jest swietna, szkoda ze niewykonalna w polskich warunkach.

Ogrodzic miejsce i sciagac oplaty [i to slone] od wycieczek z Izraela.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @BTWSelena 27 września 2021 11:20
27 września 2021 14:45

Obawiam sie, że mnie Pani nie zrozumiała. Ale doceniam wysiłek.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski 27 września 2021 13:08
27 września 2021 14:48

Mało tego, pewnie kiedyś napiszą, że w gettach  to SS-manni chronili zydów przed polskimi klerofaszystami, w szczególności żydowskie dzieciaki przed księżmi-pedofilami. Czekam na taką narrację i naprawdę nie zdziwię sie, gdy takie coś się pojawi.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @peter15k 27 września 2021 12:03
27 września 2021 15:44

Bo im trzeba powiedzieć twardo u wulgarnie

" Ch** nas to wszystko obchodzi. Myśmy naszych łobuzów ukarali, i wcale nie ze względu na was, bo nas ch**a obchodzicie. Hitlery swoich nie ukarały. Chceta coś w tej sprawie? No zwrócta się do Hitlerów. A od nas możeta sie odp******ic!. A a teraz wyp*******ć !"

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @gabriel-maciejewski
27 września 2021 15:53

"mam złą wiadomość, wszyscy umrzemy"

Właśnie... dziwne, że katolikom trzeba o tym przypominać:-)

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @Draniu 27 września 2021 11:34
27 września 2021 16:18

"... Tylko czy Wójt gminy się odważy podjąć taka decyzję wraz z radą gminną :)  ..." - żeby sie wszyscy łaskawie odpimpali, mógłby Pan Wójt przeznaczyc te pieniadze na pomoc pochodzącym z Polski i biedującym w Izraelu ocalałym z Zagłądy ostatnim staruszkom żydowskim, o których Holocauust Industry z cała pewnoscią nie raczy zechcieć pomyslec.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @onyx 27 września 2021 12:47
27 września 2021 16:48

To teraz Paweł Kukowski jest dostarczycielem najprawdziwszej prawdy??

Przecież celowo łączy dwóch organizatorów dwóch wydarzeń i w jedno. Marsz równości zorganizowany był przez przez śląski ruch oporu ramię w ramię z kamratami ruskich onucy Olszańskiego. Oni sobie maszerowali, pieprzyli o Korfantym i śmierci dla zdrajców. Dziwnym trafem jak to w prowokacji bywa tego samego dnia była inauguracja PJJ, gdzie byi właśnie lekarze próbujący mówić co innego niż kłamliwa narracja (głównie z ze stowarzyszenia niezależnych lekarzy i naukowców a konferansjerkę robił oczywiście Pospieszalski, dokładając "znaną i lubianą" twarz Gadowskiego. 

Na linkowanym wcześniej filmiku z tejże inauguracji (nie organizowanej ani przez ruskiego aktora ani przez śląski ruch oporu) mniej więcej w 2:11:40 kiedy Pospieszalski prosi o nienakręcanie nienawiści i uspokojenie emocji gdzieś zza krzaków kamraci duce drą się znowu coś o śmierci wrogom i jeszcze inne nie pozwalając mówic... popatrzcie na twarze większości zaproszonych ludzi, w tym tychże lekarzy, zaskoczenie i niesmak to delikatnie mówiąc emocje jakie się na nich malują.

Czy na pikniku, na którym po marszu kamraty ostrzyły patyki pod kiełbaski pojawił się Gadowski, Pospeszalski, dr Witek tudzież inni z inauguracji PJJ? Ja tego nie widziałam. Moze Kukowski takie filmiki dostarczy?

Tak pandemia niezłą robi pulpę, tym bardziej trzeba uważać, żeby nie zobojętnieć teraz już w sprawie życia i zdrowia.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
27 września 2021 16:54

Mam wrażenie Gabryś, że wrzucasz do jednego wora szukających prawdy i pamiętających o człowieku z prowokatorami i kolesiami co chcą się dzięki temu utrzymywać na fali polityczno-biznesowej. W powyższym komentarzu trochę sprostowałam chyba te dwa wydarzenia, bo za chwilę wszyscy będziemy lecieli, ze to jedno i t samo było.

Jasne jest na czym polega mechanizm prowokacji i próby wyprowadzenia na ulice. Szczególnie dla nas tutaj widać to jak na dłoni – ale ile lat ćwiczymy, „śledzimy” takich prowokatorów, lub ich sobowtóry z przeszłości? Ci merytoryczni zaangażowani w temat nie bardzo wiedzą kim jest Sumliński czy duce w onucach i to jest problem. Unieważnianie tematu nie jest rozwiązaniem tego problemu. Dla mnie o wadze tematu mówi to co się dzieje - im silniejsza propaganda i prowokacje uderzające w próby inicjatyw mówiących o krowidzie, zdrowiu i śmierci z powodu całkowitej deprawacji służby zdrowia, tym bardziej daje to świadectwo gdzie jest prawda. Z prowokatorami, trolami Ty również masz wielokrotnie do czynienia, choć w innej skali…

Mówienie w tym momencie, że każdy umrze bardzo mnie dziwi. To każdy katolik wie. Oczywiście, ze rzucanie się z patykiem na system niewiele da i jak już złapią w „łapance” niewiele można zrobić, jak tylko szykować się na nieuchronne. Ale możemy jeszcze mówić i dociekać prawdy, bez świadomości, że to jest obciach, głupota i ostatnia rzecz jaką wypada robić? Mówić - tak jak przynajmniej część z tych lekarzy czy prawników, którzy się w to zaangażowali całkiem sporo ryzykując.

Z drugiej strony ochrona zdrowia raczej należy do obowiązków katolika również, prawda? Szczególnie ochrona zdrowia dzieci…no chyba, że godząc się z tym co postanowił rząd, zgadzamy się jednocześnie na eksperymenty na dzieciach np. w domach dziecka. W czasie wojny prawda była oczywista, kto strzela, kto nadzoruje obozy i mówiliśmy tą prawdę głośno jak już mogliśmy. Teraz też już nie możemy? Tylko dlatego, ze prowokatorzy zostali spuszczeni ze smycz? To jakiś lekarz, naukowiec, ma się przestać krowidem zajmować i o tym mówić? To np. Ewa Kurek ma się już nie zajmować zydami w Jedwabnem, bo prowokator Sumliński obsikał teren i podpala stodołę?

Oczywiście, że piszę to w emocjach, bo celowe szkodzenie człowiekowi nie jest tym z czym się zgadzam, nawet jeśli mnie bezpośrednio nie dotyczy, ale dotyczy np. mojej koleżanki, której aktywna, dziarska mama zmarła, bo wsadzono ją do izolatki nie udzielając pomocy, bo wyszedł pozytywny test. Sorry za taki wtręt, ale dla niektórych to rzeczywistość. Ale możemy jeszcze mówić o faktach, nazywając je np. nieludzkim traktowaniem, czy to już tylko chorobliwie nakręcanie emocji? 

I żeby nie było, ja nie mam złudzeń co do udziału tam Gadowskiego np. czy mojego "faworyta" Płaczka, tudzież mizernych politycznych zagrywek w ramach PJJ, a o Sumlińskim w stodole tym bardziej, ale druga skrajność czyli unieważnianie tematu jest dokładnie tym, co ci, którzy wysyłają prowokatorów chcą - jednej części która wyjdzie w głupocie i desperacji na ulice i drugiej - która zamknie się w chwilowych azylach.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 27 września 2021 16:48
27 września 2021 17:02

Oczywiście marsz wolności i czegoś tam jeszcze z segregacją a nie równości ;)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
27 września 2021 17:12

Dzięki. Właśnie miałam pytać, co to za zwierz ten Kukowski, że na SN za guru robi.

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @ainolatak 27 września 2021 16:54
27 września 2021 17:16

Z pośpiechu nie dopisałam - mama koleżanki miała udar i nie udzielono jej w czasie 4 godzin, kiedy przejęli ja medycy pomocy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 27 września 2021 17:12
27 września 2021 17:34

To jest jeden z naszych czytelników

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 27 września 2021 16:54
27 września 2021 17:35

Ale przecież to nie był przypadek. I Pospieszalski dobrze wie, że prośba o wyciszenie emocji to za mało. On ich musi wyrzucić z takiej imprezy, ale tego nie zrobi, to jasne. Oni też to wiedzą. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 27 września 2021 17:35
27 września 2021 17:55

Przecież napisałam, że to nie przypadek - prowokacja takich nie uznaje, tylko okazje, żeby skompromitować temat. 

Pospieszalski może wiedział, ze onuce będą gdzieś w krzakach, ale nie byli zaproszeni. 

To, że Kukowski jest czytenikiem, z całym szacunkiem, dla nie niewiele znaczy, kiedy wciska narracje, ze to Olszański zorganizował i cała dyskusja antykrowidowa jest sterowana z Kremla... 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 27 września 2021 16:48
27 września 2021 18:00

https://twitter.com/PawelKuki/status/1442184163726008325

Prezydent Siemianowic i od 1:30 Pospieszalski przechodzi

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 27 września 2021 17:34
27 września 2021 18:02

tak sobie zażartuję...Leszek też jest naszym czytelnikiem ;)

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @Kuldahrus 27 września 2021 18:03
27 września 2021 18:14

No to zobaczymy, jak długo przy PJJ tudzież przy Pospieszalskim/Gadowskim będą ci lekarze i naukowcy i czy już nie zastanawiają sie co jest grane po tej inauguracji... jak sądzę w głównej mierze to nie są zwierzęta polityczne, a ludzie, którzy nie wiedza kogo się uczepić, zeby ktoś im pomógł wyjść z tym szerzej, ludzie, którzy często nie mają pojęcia o mechanizmach jakie tu wałkujemy.... Dlatego podciąganie wszystkich mających odwagę jeszcze mówić do szurów kremla to jest słabe. Jak sądzę o to właśnie w dzieleniu ludzi chodzi. Jak nie z jednej strony tak z drugiej. Jestem za tym by wyciągać Olszańskiego i innych już tu wymienionych na światło dzienne i nagłaśniać, ale to pszło raczej w tych tekstach twittera i w dyskusji tutaj/wpisie w kierunku...wszyscy umrzemy, więc dziwmy się i olewajmy tych co mówią i drążą, nieważne, ze nie są unucami z Kremla. Takie odniosłam wrażenie, niestety

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 27 września 2021 18:14
27 września 2021 18:17

To błędne wrażenie

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 27 września 2021 18:03
27 września 2021 18:32

I jeszcze jedna kwestia. Jak sądzę wszyscy tutaj sobie mniej więcej zdajemy sprawę kim są ci dziennikarze antysystemowi i nie tylko Pospieszalski i Gadowski, ale też taki roninowski Orzeł np. Wiemy kim jest ruski aktor. Ale ja akurat prawie nic nie wiem, kim jest w rzeczywistości prezydent Siemianowic i kto rządzi w śląskim ruchu oporu - jakie interesy kręcą i jak ruch oporu dokręcił się z kamratem Olszańskim. Jakie dokładnie mają zadania...

Warto takie rzeczy wiedzieć. Warto wiedzieć, że taki płaczek filmował inaugurację, by potem "przekuwać" to na swojej "propagandowej roli ośmieszania". Dla mnie ciekawe też jest kto filmował to co wrzuca z odpowiednią równie agresywną narracją Kukawski. Żeby nie dać się przemielić do końca bez takiej wiedzy jest trudno.

I jeszcze raz podkreślę, problemem jest to, że większość osób zaangażowanych nie ma takiej wiedzy, nawet minimum, bo najzwyczajniej na maksa żyją w realu i w innych obszarach tematycznych niż polityczna publicystyka, a ta nasza wiedza jest dla nich jak z kosmosu. Za to dję sobie rękę obciąć, bo spotykam takich ludzi.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 27 września 2021 18:17
27 września 2021 18:36

Inaczej to oceniam i inaczej odebrałam to co zostło napiane i linkowane

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 27 września 2021 18:32
27 września 2021 18:48

A nie możemy się po prostu od tego odwrócić i zając się czymś ciekawym i ważnym?

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 27 września 2021 18:48
27 września 2021 19:01

A mówienie o tym uniemożliwia zajmowanie się czymś ciekawym i ważnym? O azylu już pisałam.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ainolatak 27 września 2021 16:54
27 września 2021 19:08

"ale druga skrajność czyli unieważnianie tematu jest dokładnie tym, co ci, którzy wysyłają prowokatorów chcą - jednej części która wyjdzie w głupocie i desperacji na ulice i drugiej - która zamknie się w chwilowych azylach."

Zgadzam się - nie można nie reagować. 

Natomiast co mnie uderza, to łatwość z jaką niektórzy przypinają łatki narzucane z zewnątrz, przez indywidua co najmniej tak samo podejrzane. I te wszechobecne "ruskie onuce", jakbym słuchał tępej propagandy z dawnych lat, odwróconej ale wciąż tej samej. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 27 września 2021 19:01
27 września 2021 19:27

Koń jaki jest każdy widzi, nie wiem po co to roztrząsać.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Alrus 27 września 2021 19:08
27 września 2021 19:39

Mówić ,a mówić robi różnicę.. To mówienie publiczne, to dociekania prawdy, to jest nadal gonienie króliczka.. Samo zakwestionowanie szczepień oraz pandemii i wysyłanie pism do instytucji państwowych, jak widać ,nie pomaga.. Tylko wciąga w pułapkę organizowaną przez różnych prowokatorów.  I czy ci lekarze , ktorzy tytuluja się niezależnymi , czy oni autentycznie sa niezależni. 

Co robić ? Środowisko lekarskie powinno ujawnić finansowanie .. Kto i za co dostaje pieniądze , jak to wszystko wygląda od strony finansowej, kto na tym zyskał. Czemu się o tym nie mówi, czemu nie operuje się konkretami w tej sprawie? Czemu nie ujawnia się kwitów itp .

  

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
27 września 2021 21:35

Brawo! Pełna zgoda! Trudno jednak zrozumieć, dlaczego takie oczywistości o jakich pan pisze są dla wielu zakryte. No i ta nużąca powtarzalność zjawisk.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 27 września 2021 10:04
27 września 2021 21:47

Dokladnie  tak,...

...  a  wpis  KAPITALNY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
27 września 2021 21:58

Ani Janek Pospieszalki, ani minister Niedzielski, ani poseł Braun, ani w ogóle nikt, nie uwolnią Was od lęku przed śmiercią.

 

Howgh.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Draniu 27 września 2021 19:39
27 września 2021 22:12

Większość środowiska lekarskiego, a mam tu na myśli nie tyle większość liczoną w osobach, co osobach łącznie z ich statusem, jest skorumpowana albo zastraszona możliwością utraty posad, przerwaniem kariery, nawet wykluczeniem z zawodu. To nie żarty, buntownicy stając po stronie prawdy zderzają się z siłą państwa, medialną nagonką, ostracyzmem ogłupionej części społeczeństwa. To ma być niefrasobliwe "gonienie króliczka"? Ryzykowna opinia.

Kwestionowanie szczepień (raczej w formie braku przymusu, a nie radykalnego odrzucania) oraz pandemii nie pomaga, ponieważ opór społeczny jest zbyt mały, aby rząd, naciskany i kontrolowany z zewnątrz, musiał się wycofać. PIS monitoruje to na bieżąco i zna rozmiary aktywności swoich przeciwników, prowadzi też szeroką akcję rozbijającą, dyskredytującą i zniechęcającą do oporu. Przywoływany tu Kukowski, czy jak mu tam, to modelowy przykład żenującego propagandysty, posługującego się wprawdzie prymitywnymi, ale jak widać dość skutecznymi chwytami "na ruską onucę" czy "laudatorów Putina", zresztą ulubioną metodą Sakiewiczów, Kurskich czy Karnowskich.  Ale "o dziwo" stosowaną także chętnie przez pióra "totalnej opozycji" w rodzaju Szostkiewicza. Są bowiem obszary w których tak PIS jak i "totalna" mówią jednym głosem, a co ważniejsze, działają tak samo. Do tego stopnia, że nawet w walce o władzę i nawet za cenę zwycięstwa, na tych polach ani Tusk Kaczyńskiego, ani Kaczyński Tuska nie zaatakuje. Putin jest znakomitym parawanem przysłaniającym prawdziwą hierarchię ośrodków władzy wpływających na nasze rządowe marionetki.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 27 września 2021 11:20
27 września 2021 22:12

Zabic  smiechem...

...  te  deto...  "korytowo"  inicjatywe...  i  to  juz  "na  dzien  dobry"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @dziadek-gpgpu 27 września 2021 15:44
27 września 2021 22:32

Voila...

...  tak  wlasnie  trzeba  powiedziec  !!!

zaloguj się by móc komentować

andy @gabriel-maciejewski
27 września 2021 22:50

Ojciec Jozef Maria Bochenski we wlasnej osobie

https://gloria.tv/post/yehWTdULnmFc1HXFtjoYdDn2Q

Naprawde warto obejrzec:)

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @Draniu 27 września 2021 19:39
27 września 2021 22:51

moim zdaniem, jedyna presja, ktorej osobnicy-zaprzedani-na-mocy-cyrografow realnie sie boja, to masowe, publiczne odmawianie rozanca, np. w intencji zakonczenia manipulowania zdrowiem polakow i ukrytej a podstepnej eksterminacji, a takze o uwolnienie osob sprawujacych wladze w polsce od zniewolen doczesnych i demonicznych oraz o ich szczere nawrocenie. kierowane oczywiscie przez osoby duchowne. polaczone z dluzszymi momentami totalnej ciszy na komende prowadzacego. bez wskazywania winnych, bez zapowiadania sadow, karania czy innej norymbergi. sama taka propozycja ujawnilaby oponentow po wszystkich stronach sceny politycznej i reakcje od sceptycyzmu i szyderstwa az po wybuchy wscieklej nienawisci. cos podobnego mialo miejsce w austrii przed wyjsciem stamtad armii radzieckiej. rosyjski marszalek, dowodzacy wojskami okupujacymi austrie, pisal po latach, ze panowanie przez arcybiskupa wiednia nad milczeniem kilkusettysieczego tlumu robilo na nim, starym frontowym dowodcy, piorunujace wrazenie. to byla autentyczna moc, powodujace jego sugestie do kremla, ze austria jest dla zsrr stracona.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
27 września 2021 23:00

Sokrates zażył hemlock/cykutę. Nic nie pisał. Gadał. 

Może wtedy ?

zapisano.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Alrus 27 września 2021 22:12
27 września 2021 23:10

Rozumiem Pana argumentację co do lekarzy .

Ale my tu rozmawiamy między innymi jakiej retoryki użyć lub metody działania ,żeby być skutecznym. 

Czy wspóczujac tym lekarzom osiągniemy jakiś cel , rozwiążemy problem ? 

Natomiast rzeczywistość jest taka ,że wiarygodność lekarzy juz tak nisko upadła ,że nawet ta garstka , która się niby przeciwstawiła systemowi , szybko jej nie odbuduje.  Przykładów jest mnóstwo, począwszy od teleporad, a skończywszy np na wspomnianym przypadku przez ainolatak, o kobiecie ktorej nie udzielono pomocy i wielu innych  przypadków z zycia wziętych. A i prywatni lekarze  też  wykorzystali koniukture , strzygąc finasowo swoich pacjentów. 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 27 września 2021 22:12
27 września 2021 23:18

Ale  Pan  pojechal...

...  po  bandzie  z  tym  komentarzem  !!!

Ach  jacy  "biedni"  sa  ci  nasi  lekarze...  chyba  wezme  sie  i  poplacze  z  tego  co  ich  dzisiaj  spotkalo...  lepiej  zrobia  jak  pojda  ze  swoim  "buntem  i  zatroskaniem"  do  Jaworowiczowej,  tej  starej  prukfy,  a  nie  czepiac  sie  takich  PATALACHOW  jak  pan  Janek  z  Witkiem  od  Sakiewicza  z  kurwizora  !!!

Naprawde  trzeba  miec  mocno  nasr*ne  we  lbie  i  niewymieszane  zeby  ze  wszystkim  leciec  do  kurwizora  i  tam  -  o  zgrozo  -  szukac  ratunku.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 27 września 2021 13:29
27 września 2021 23:24

22-go września zdecydowanie   polski rząd zbojkotował antysemicką konferencję Durban IV, której uczestnicy niesłusznie oskarżają Izrael o rasistowskie praktyki wobec Palestyńczyków. Dlatego też na twitterze wyraził swoje podziękowanie, m. in. Polsce, szef izraelskie go MSZ Lapid. :D

https://www.jpost.com/international/31-countries-to-boycott-anti-israel-durban-iv-conference-today-fm-679966

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Draniu 27 września 2021 23:10
27 września 2021 23:41

"Ale my tu rozmawiamy między innymi jakiej retoryki użyć lub metody działania ,żeby być skutecznym. "

Metoda jest jedna - opór społeczny, im szerszy tym lepszy. Nie przebierać i nie odrzucać nikogo, bo liczy się skuteczność i osiągnięcie celu. Zrozumieć, że jeśli taki Pospieszalski, Gadowski i Olszański wystąpią razem, to wcale nie oznacza że się lubią, szanują i przyjaźnią, albo nagle zaczynają łączyć ich poglądy - nic podobnego, to ludzie z różnych bajek, a spotkali się dla tej jednej sprawy, bo dotyczy ona wszystkich. Sojusze strategiczne zawiera się nawet z wrogami, kiedy zaczyna zagrażać wróg jeszcze groźniejszy, bo gra się tym, co jest do dyspozycji, a nie tym, czym by się chciało. 

W sprawie "pandemii" trzeba trzymać się podziału jaki naturalnie się wytworzył i nie odrzucać lekkomyślnie nikogo, a już z pewnością nie dać się zmanipulować i rozbić przez tych, co "pandemię" z całym dobrodziejstwem inwentarza wprowadzają. A politycznie popierać Konfederację, z tej prostej przyczyny, że stanowi ona jedyne sejmowe ugrupowanie od początku kontestujące pandemiczną fikcję, o innych szkodliwych działaniach PIS (piątka dla zwierząt, zielony ład itp) nie mówiąc. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 27 września 2021 22:12
27 września 2021 23:47

No cóż... powstają u nas ruchy społeczne ,jak ...grzybki po ciepłym deszczyku... Proszę zwrócić uwagę na cały skład...prawie każdy to prof,lub doktor,lub znany człowiek...Na patriotyzm powołuje się Rząd i wszyscy na państwowych ważnych stanowiskach...nawet gdy sposób rządzenia pakuje nas w kłopoty,zniewolenie i przemoc...Ludzie na portalach wylewają swoje  spostrzeżenia i punktują co jest złe...

Jest tyle "recept"co należy zrobić,że głowa boli...lecz to wszystko za mało i dalej tkwimy w czarnej ten tego d....może niech sobie pogadają,apelują,powyciągają spraweczki ,bo larum grają... Pewnie za m-c będzie znów nowa organizaja ....Jest tylu chętnych"chcących" robić dobro w imię tego patriotyzmu.

Może byłby jednak lepszy  gniew- organizacji? Bo często jest jej napędem zmiany politycznej,a pogaduszki i apele to spłyną  jak po ...kaczusi...

zaloguj się by móc komentować

Alrus @klon 27 września 2021 23:24
27 września 2021 23:51

"zdecydowanie   polski rząd zbojkotował antysemicką konferencję Durban IV"

A nie powinien się wypowiadać, a jeszcze lepiej gdyby wysłał na tę konferencję obserwatora. 

Jest tam lista bojkotowiczów, ale nie zauważyłem listy uczestników.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 27 września 2021 23:18
28 września 2021 00:03

Nie oglądam telewizji, więc nie wiem o co chodzi.

Co do lekarzy - nie użalałem się nad nimi, przedstawiłem niełatwą sytuację "buntowników". W całej sprawie nie idzie zresztą o lekarzy, tylko o nas wszystkich. Czy pozwolimy sobie narzucić "nowy ład", czy go odrzucimy. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Alrus 27 września 2021 23:41
28 września 2021 06:30

Zrozumieć, że jeśli taki Pospieszalski, Gadowski i Olszański wystąpią razem, to wcale nie oznacza że się lubią, szanują i przyjaźnią, albo nagle zaczynają łączyć ich poglądy - nic podobnego, to ludzie z różnych bajek, a spotkali się dla tej jednej sprawy, bo dotyczy ona wszystkich. Sojusze strategiczne zawiera się nawet z wrogami, kiedy zaczyna zagrażać wróg jeszcze groźniejszy, bo gra się tym, co jest do dyspozycji, a nie tym, czym by się chciało. 

Raczej najwyższa pora zrozumieć czym jest prowokacja i, że taki Olszański nie jest wrogiem ideowym...idea dla tego aktora nie ma znaczenia. To jest prowokator, a jego cel jest tylko jeden - wywalić z szyn i ośmieszyć jakikolwiek opór, przedsięwzięcie czy szeroki ruch społeczny, doprowadzając do unieważnienia z dramatycznymi dla tego ruchu i nas wszystkich kosztami. Taki jest skutek powyższych "sojuszy". Więc teza, ze z takowym trzeba się łączyć jest kuriozalna, świadcząca o tym, ze nie tylko niczego się nie nauczyliśmy, ale i jeszcze bardziej niż w przeszłości dziecinnie dajemy się rozgrywać. On jest wysłany przez wrogów - przepraszam, ale z wrogiem może się układać tylko ktoś o podobnym potencjale, nikt o zdrowych zmysłach nie sądzi, ze jest inaczej. A intencje panów publicystów, z tego co widać, nie są przejrzyste, a raczej ciągle te same - utrzymania się na fali, pal licho cel w jakim uczestniczą, co niestety wróży spadającą na łeb i szyję skuteczność tegoż przedsięwzięcia, w które są zamieszani merytoryczni ludzie z dobrymi intencjami. Jednak przy całej wiedzy kto zaczyna prowadzić tenże ruch nie można wrzucać wszystkich tam zamieszanych do wora szury z Kremla, nie można twierdzić, że to Olszański zorganizował spotkanie pt inauguracja PJJ i nie można odwracać się od tematu, który zaczyna coraz bardziej niewesoło wyglądać. Fakt, że wszyscy umrzemy również nie ma tu nic do rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Perseidy 27 września 2021 21:35
28 września 2021 06:57

Gdy uwiąże się większość aktywnych zawodowo na sznurku wieloletnich kredytów hipotecznych, a poprawi jeszcze debetami na kartach konsumenckich, wówczas nie ma znaczenia czy oczywistosci są zakryte czy odkryte. I tak wystarczajac  większość słowem nie piśnie, bo wszak musi spłacać raty kręcąc się wkoło w  koropracyjnym kieracie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 28 września 2021 06:57
28 września 2021 07:02

Coś "w podobie", jak z wybudowanym pośród widocznych wciąż w połowie lat 50-tych ub. stulecia  ruin
w Warszawie, "darem Stalina", czyli PKiN:

"Czy Pałac Kultury szpeci?
- Mi nie szpeci, bo mam żonę i dzieci".

zaloguj się by móc komentować

Alrus @ainolatak 28 września 2021 06:30
28 września 2021 08:56

"Więc teza, ze z takowym trzeba się łączyć jest kuriozalna "

To zależy - co rozumiemy przez łączenie, oraz co o nim naprawdę wiemy. Każdy może okazać się prowokatorem, każdy zdradzić. Dlatego trzeba być ostrożnym i nawet wchodząc w strategiczny sojusz, nie dopuszczać niepewnego sojusznika za blisko. Tak, aby widoczny był dystans, co zminimalizuje ewentualne straty wizerunkowe i pozwoli odciąć się w razie konieczności. 

Zazdroszczę tej żarliwej nieomylności w twardym wskazywaniu prowokatorów i wysłanników wrogów. Obserwuję Olszańskiego od momentu jego pojawienia się na "prawicowym rynku", a raczej rowerowego wtargnięcia z niezłym impetem. Później próby uzyskania uwiarygodnienia od L. Żebrowskiego, klejenia się do środowiska Konfederacji - Żebrowski odrzucił go pryncypialnie, Konfederacja trzyma na dalekiej orbicie, ale zwolennicy i zaplecze dopuszczają nieco bliżej. Sommer, Mossakowski zapraszają na wizję, Michalkiewicz zachowuje dość życzliwą neutralność - rezerwę widać, ale za wroga go nie uznają. Sądzę, że to dobra taktyka, wyważona i bezpieczna, i to procentuje - jak dotąd Olszański udziela Konfederacji może nie entuzjastycznego, ale jednak poparcia. A trzeba wiedzieć, że zgromadził wokół siebie sporo, dość niesfornych, potencjalnych wyborców. Jacy by nie byli - to też Polacy. 

 Jeśli o rozgrywaniu mówić, to najłatwiej rozgrywać przez generowanie konfliktów i napuszczanie na siebie środowisk czy osoby które dzielą różnice, ale niekoniecznie aż takie, aby rzucać się sobie do gardeł. Szczególnie jak szczuje ktoś ewidentnie spoza drugiej strony barykady. 

Intencje panów publicystów, czy to jękliwego Sumlińskiego, czy nie gorszego aktora niż Olszański Gadowskiego, czyste zapewne nie są, ale dopóki popychają wózek w pożądanym przez nas kierunku, obserwujmy i wstrzymujmy się od gwałtownych (od)ruchów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alrus 28 września 2021 08:56
28 września 2021 09:01

Chce pan wylecieć, prawda? Nie wiem jaki jest pożądany przez pana kierunek, ale z pewnością inny niż ten, w którym ja podążam

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski 28 września 2021 09:01
28 września 2021 09:21

W skrócie - wolność i niepodległość. Wolność dla ludzi, niepodległość dla państwa. To nie ten kierunek..? Poza tym te rozważania  - w odniesieniu do roli poznawczej i demaskującej SN - zajmują nieco inny obszar, według mojej oceny, proszę mnie poprawić jeśli się mylę, nie wchodzący w kolizję z propagowanymi tu treściami Pańskiego autorstwa, które pozwalam sobie czytać od paru lat. Z ukontentowaniem.

Jeśli jednak wylecę, czego oczywiście nie chcę, nie będę wracał oknem aby Gospodarzowi nawtykać, ani nie będę latał po internetach skarżąc się i opluskwiając miejsce gdzie byłem gościem. Zrozumiem i uszanuję decyzję.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 27 września 2021 23:41
28 września 2021 09:34

O  la  la,...

...  a  ten  Panski  komentarz  "jeszcze  lepszy  od  poprzedniego"  !!!

Daj  Pan  spokoj  z  takim  podejsciem,  bo  ono  jest  tylko  dla  wyjatkowych  IDIOTOW...  albo  platnych  "dzialaczy,  aktywistUF  i  wolontariuszy"...  najlepiej  od  "otwartego  SOROS'a".  

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 27 września 2021 23:47
28 września 2021 09:40

Dlatego  tez,  Pani  Seleno,...

...  to  wszystko  i  ich  wszystkich  drobnych  cFaniakUF  TRZEBA  OLAC,...  a  w  CICHOSCI  robic  swoje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 28 września 2021 00:03
28 września 2021 09:47

Ja  tez  NIE  OGLADAM  ZADNEGO  KURWIZORA,...

...  ale  wiem  kto-zacz  ten  caly  pan  Janek  i  reszta  tych  PASOZYTOW  Sakiewiczowych,...  a  "buntownicy"  to  moze  poprobowali  by  wziazc  za  d*pe  np.  profesUra  Szumowskiego  i  tych  wszystkich  detych  "doratcUF  i  ekspertUF",  a  nie  wyprowadzac  ludzi  na  ulice...

...  to  nie  ma  sensu,  bo  ZADEN  POLAK  na  zadno  "DEMONstracje"  nie  pojdzie...  no  moze  tylko  dla  nedznej  kasy...  albo  dla  jaj  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 28 września 2021 06:30
28 września 2021 09:55

Bravo,...

...  Olszanski,  ten  platny,  bezideowy  PACHOL  jest  za  glupi  zeby   "organizowac"  takie  KURIOZA  jak  to  cale,  dete  i  skompromitowane  PJJ  !!!

Trzymajmy  sie  od  tego  jak  najdalej...  "nasi  ZONdzONcy"  doskonale  wiedza  co  robic  w  podobnych  "kryzysowych  sytuacjach",  bo  SAMI  je  STRUGAJA  za  NASZE  PIENIADZE  i  to  z  PREMEDYTACJA  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 28 września 2021 09:40
28 września 2021 10:38

No cóż...organizacje grają na patriotyzm--politycy grają w "zielone",a reszta w cichości punktuje.Dobre i to,bo kiedyś gniew się obudzi. Wierzę w to,bo tak nie może być!

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @BTWSelena 28 września 2021 10:38
28 września 2021 11:13

"... Dobre i to,bo kiedyś gniew się obudzi. Wierzę w to,bo tak nie może być! ..." - lepiej nie, bo wtedy i tak nie oberwą ci, co powinni. A jakby, w co wątpie, nawet mieli stryczek na szyi, to znajdzie sie jakiś "miłosierny" z esbeckimi kwitami.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @dziadek-gpgpu 28 września 2021 11:13
28 września 2021 11:15

Gniew mógłby ponadto wzbudzić refleksję - po co? Lepiej dać im szansę błądzić i trafić do piekła, gdzie im Lucek będzie przez cała wieczność "hemoroidy masował". Na nic innego nie zasługują.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Paris 28 września 2021 09:47
28 września 2021 12:17

"ale  wiem  kto-zacz  ten  caly  pan  Janek"

Ja nie wiem. 

Wiem, że trafiają się wśród ludzi aniołowie, trafiają i diabły. Niesłychanie rzadko, ale trafiają.

Reszta ma to wymieszane w różnych proporcjach. A proporcje mogą zależeć od wielu czynników i jeszcze są zmienne w czasie. Dlatego, pomijając sytuacje naglące, staram się nie oceniać bez wystarczających dowodów. Uciążliwe to, więc nie namawiam. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 września 2021 10:38
28 września 2021 19:33

Prosze  wierzyc,  ze...

...  narod  wie  co  jest  grane...  i  to  w  zdecydowanej  wiekszosci  wie  !!!

Ale  skoro  "hania  naszo  kochana"  chodzi  po  wolnosci  i  wlos  jej  ze  lba  zlodziejskiego  nie  spada  i  jej  podobnym  takze,  to  dzieje  sie  ten  ABSURD  i  BURDEL  =  ANARCHIA  !!!  

Wszyscy  wiemy,  ze  to  NIEMOZEBNA  SCIEMA  jest,  ze  "nasza  wadzunia"  i  jej  odnogi  "grajo  w  zielone"  zeby  TYLKO  UTRZYMAC  SIE  PRZY  KORYCIE,  ale  wiadomo,  ze  z  tego  bedzie  tylko  WIELKIE  BUM...  i  nic  wiecej  !!!

Taka  jest  logika  i  tak  byc  musi,...  i  obysmy  tylko  zdrowi  byli,  bo  Pan  Bog  wie  co  robi.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 28 września 2021 12:17
28 września 2021 19:41

Oceniac  trzeba  zawsze,  ale...

...  nie  sadzic,  bo  od  tego  jest  Pan  Bog...  no  i  jeszcze  TRZEBA  BYC  PRZEWIDUJACYM  !!!

Za  brak  przewidywania  swoich  dzialan  bedziemy  mooocno  rozliczani  na  Sadzie  Ostatecznym...  tak  powiedzial  Pan  Jezus  blogoslawionej  Katarzynie  Emmerich...  i  tego  staram  sie  trzymac  w  swoim  zyciu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować