O pakietach emocji
Przemożna chęć, by wziąć udział w czymś ważnym i dzielić się swoimi emocjami z ludźmi podobnie myślącymi kieruje sercem każdego prawie człowieka. Ja sam dziękuję jednak Bogu, że zdjął kiedyś ze mnie ten ciężar i nie mam ani podobnych chęci, ani tym bardziej nawyków. Nie byłoby z powyższymi przyzwyczajeniami kłopotu, gdyby nie towarzyszyła im wrośnięta w duszę, uporczywa chęć weryfikacji słów i czynów bliźnich, którzy mają akurat inne plany na wieczór i inne im przyświecają cele. Niekoniecznie wspólne ekscytowanie się zbiórką pieniędzy na WOŚP. To jest mechanizm ćwiczony wielokrotnie w ciasnych wspólnotach religijnych, w wielkich fabrykach komunizmu, w armii imperialnej i kahałach. - A Wy towarzyszu czemu nie klaszczecie? - A wiecie, nie mogę, ręce mnie bolą….To rzecz jasna nie jest odpowiedź właściwa, po takiej odpowiedzi można było trafić do celi, a jeśli okoliczności były mniej sprzyjające wręcz do dołu. Na skali takich emocji właśnie się znaleźliśmy za sprawą Stefana W i jego zleceniodawców, którzy – nie wierzę, że nie zdając sobie z tego sprawy – uruchomili opisany wyżej mechanizm. I dziś oto powszechną jest już troska o przedstawienie właściwych motywacji działań, nie tylko ludzi związanych z organizacją imprezy o nazwie WOŚP, ale także mediów, które zabrały się za analizę tego co tragedię w Gdańsku poprzedziło. Zacznę od akcentu optymistycznego. Oto link do wypowiedzi szczerze zatroskanego sytuacją wywołaną przez Stefana W, człowiek serio się martwi co będzie z tym Jurasem i czy on się utrzyma. Proszę bardzo
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2199820990280332&id=100007573573851
Jeśli o mnie idzie, to czuję się ubogacony po przeczytaniu powyższego, a Wy, jak mniemam będziecie mieli uczucia podobne. Ponieważ wypowiedzi takie, ku zaskoczeniu ich autorów, będą wkrótce eliminowane z przestrzeni publicznej w sposób brutalny choć cichy, warto sobie ten tekst skopiować. Jest to jedna z nielicznych kwestii, w której widzimy fachowe, a jednocześnie logiczne ujęcie tematu. W dodatku mamy do czynienia z amatorem, który jest poza medialno publicystyczną sitwą i pisze to, co uważa za stosowne. Inaczej jest z zawodowymi propagandystami, czyli tak zwanymi dziennikarzami. Ja jestem od wczoraj szczerze zdumiony pewnym, bardzo charakterystycznym ujęciem tematu oraz osobą, która temat ujmowała. O tym za chwilę. Teraz trzeba rzec coś ważniejszego. Oto budowanie analogii historycznych pomiędzy wypadkami w Gdańsku roku 2019 a wypadkami w Warszawie roku 1922 zasadza się na całkowitej negacji okoliczności drugiego zajścia, które było tak samo zmanipulowane jak to, oglądane teraz przez nas. To znaczy takie same metody były zastosowane i podobni w charakterze ludzie brali w nim udział. Ich misją było tak głębokie utrwalenie kłamstwa, by nikt nie poważył się nigdy na jego zakwestionowanie. No więc ja myślę, że mamy dobry czas na kwestionowanie kłamstw historycznych. Na to, by odeprzeć atak emocjonalnych zombie, którzy uważają, że zamach na Adamowicza jest tym samym czym był zamach na Narutowicza. Nie jest - w znaczeniu osoby i czynu, ale jest w znaczeniu planu. To znaczy i to i tamto zostało obliczone na wywołanie wojny domowej w Polsce i trwały podział narodu, a także wyraźne napiętnowanie jednej jego części. Tej, która ma autentyczne poparcie, ale jest poza propagandową intrygą. Po czym ja to poznaję? Jeśli prawdą jest to, co za chwilę napisze, a liczę się z tym, że nie jest i usłyszę jakieś dementi, to po prostu nie może być inaczej. Oto pojawiła się wczoraj w sieci informacja, że znany dziennikarz opozycjonista, Krzysztof Leski policzył ile razy Kurski w ciągu roku pokazywał w swojej telewizji w złym świetle śp. Pawła Adamowicza. Ponoć ponad 100. Proszę Państwa, Krzysztof Leski, syn Kazimierza Leskiego, Bradla, potomek Natansonów, liczy ile razy w telewizji Kurskiego pokazywali zamordowanego prezydenta? I na tej podstawie próbuje wmówić ludziom (próbuje, bo po co by liczył), że siedząc w więzieniu Stefan tak się zapatrzył w te wiadomości, że sięgnął po nóż. Trudno proszę Państwa zarzucać Krzysztofowi Leskiemu idiotyzm, w grę może wchodzić jedynie premedytacja i to bardzo wyrachowana. Jeśli ktoś nie rozumie dlaczego, już tłumaczę. Nie wiadomo co oglądał w więzieniu Stefan, nie wiadomo czy w ogóle interesował go telewizor, związek pomiędzy programem telewizyjnym, a czynem jest nie do udowodnienia przed sądem. Tak więc ludzie, którzy podnoszą takie argumenty czynią to celowo, po to, by jeszcze wyraźniej podkreślić fikcyjne związki pomiędzy propagandą medialną a zbrodnią. Tak się składa, że ja dokładnie przejrzałem gazety z roku 1922 pod kątem tak zwanej mowy nienawiści. Zrobiłem to, bo było mi to potrzebne do książki. Tylko w jednej gazecie była i jest prawdziwa mowa nienawiści – w „Robotniku”. Sławna „Dwugroszówka” endecka, na którą powołują się wszyscy czciciele Narutowicza i kryptoczciciele Niewiadomskiego, to przykład rzetelności i uczciwości dziennikarskiej. Była to poza wszystkim gazeta, której właścicielem był ojciec niepodległości Ignacy Paderewski, bardzo poirytowany postawą kół żydowskich i socjalistów. O tym jednak się nie wspomina, bo nachalna propaganda, która zmierza do wywołania wojny domowej, propaganda, w której świadomie uczestniczy Krzysztof Leski, nie myśli o poznaniu prawdy. Ona zmierza do zemsty i eliminacji przeciwników politycznych. Ja ciągle liczę na to, że ten news z Leskim okaże się fałszywy. Że to nieprawda, a ja po prostu powielam fejk newsy i należy mi się areszt za mowę nienawiści. Chciałbym jednak jeszcze raz podkreślić, że jeszcze dziadek Krzysztofa Leskiego podpisywał się Natanson-Leski. To bardzo zasłużona rodzina, przypomnę, cały olbrzymi artykuł poświęcony Jakubowi Natansonowi i jego zasługom, napisał i podpisał swoim nazwiskiem nie kto inny jak Wincenty Niewiadomski, ojciec Eligiusza. Natansonowie żywili i ubierali Niewiadomskich, dali im szansę na lepsze życie i finansowali projekty wydawnicze Eligiusza nawet kiedy ten zdradzał już wyraźne objawy obłędu, był ciężko uzależniony od narkotyków i popadł w depresyjną fazę antysemityzmu. Dzisiaj w tak tragicznych dla nas wszystkich chwilach, potomek tej zasłużonej dla Polski rodziny liczy ile razy pokazywano w telewizji zamordowanego Pawła Adamowicza i łączy te emisje z zachowaniem i motywami mordercy. To się chyba nazywa chichot historii? Inni, czynni po tej samej stronie propagandyści zaś, zakładają na siebie koszulki z napisem – Narutowicz 1922, Adamowicz 2019. Ja wiem, że nikogo to co piszę nie obejdzie, albowiem działa mechanizm opisany na początku i chodzi już tylko o to, by podniecać się w grupie i wykrzykiwać hasła, ale my tutaj nie możemy się na to zgodzić. Nie może się też na to zgodzić rząd i wszyscy ludzie, którzy nie chcą w Polsce wojny domowej. Trzeba jakoś rozbroić tę bombę. Trzeba im wyrwać zapalnik z ręki, a tego się nie da zrobić poprzez polemikę na tak zwane racjonalne argumenty, bo takowe po prostu nie istnieją w tej chwili. Potrzebna jest demaskacja medialna ich motywów. Do tej zaś należy zatrudnić fachowców. Czekam, aż ich gdzieś wynajdzie Jacek Kurski. No i czekam, aż Krzysztof Leski powie lub napisze, że to nieprawda, że nie liczył newsów o Adamowiczu. Wiem, że oni mają w nosie, to co tu piszemy i o czym rozmawiamy, ale chwilę poczekać chyba mogę, prawda?
Dziś będą kolejne nowe książki w sklepie. Nie wiem, czy nie wziąłem za wielkiego zamachu...się okaże...w praniu. Po południu napiszę jeszcze jeden tekst informacyjny, dotyczący konferencji.
Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl
tagi: propaganda adamowicz emocje leski narutowicz wojna domowa
![]() |
gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 09:39 |
Komentarze:
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:04 |
Widzę na fejsie, że ludzie dostali jakiegoś amoku i to niezależnie od płci, wykształcenia, stanowiska, dochodów, poziomu intelektualnego. Zero refleksji - 100% szału emocjonalnego jak na Parteitagu. Dziennikarze i politycy jeszcze dorzucają koksu. Tak wygląda, jakby jakieś siły chciały doprowadzić do fizycznego starcia wyborców PO ze zwolennikami PiS.
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:04 |
16 stycznia 2019 10:13 |
Bo chcą
![]() |
jaguar @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:04 |
16 stycznia 2019 10:24 |
Bardzo prosto można uwolnić się od tego amoku. Wystarczy zablokować znajomych piszących na ten temat. Ja tak zrobiłem to wczoraj i otrzymałem takie podziękowanie:
Mirosław, dziękujemy za pomoc!
Zgłaszając spam, pomagasz zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich użytkowników Facebooka. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat zapobiegania spamowi i zapewniania bezpieczeństwa swojego konta, możemy pomóc.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:35 |
Dezinformacja i osmieszanie teorii spiskowych zaczela sie juz na calego. Smolensk 2.0
![]() |
gorylisko @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:40 |
Panie Coryllus i koleżeństwo co myślicie o wystąpieniu Brauna
https://www.youtube.com/watch?v=A-98Yszf-t8
chyba to jest przedwczesne, ok ma rację ale czy to nie jest dolewanie oliwy do ognia ? jakby nie patrzeć przedwczesne działanie wchodzi w zakres dywersji...
![]() |
tadman @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:04 |
16 stycznia 2019 10:44 |
TVP ciągle wraca do tych wydarzeń i wspomina ofiarę zgodnie z naszą polską maksymą, że o zmarłym to tylko dobrze, albo wcale... TVP wspomina o uchybieniach organizatorów nie obciążając imiennie. PiS nie desygnuje nikogo do wyborów uzupełniających w Gdańsku, a mimo to ludziska się zapluwają. Jak wyglądałyby ich emocje, gdyby polityka informacyjna wyglądała trochę inaczej?
Czytając wiele wynurzeń na temat tego co stało się w Gdańsku można zauważyć, że moment ataku był doskonale zgrany ze scenariuszem imprezy, czyli kiedy odpalono race, a publiczność gremialnie odliczała sekundy do puszczenia światełka. Ciekawe, że Paweł Adamowicz jako gość honorowy nie stał na środku sceny a z jej boku. Sam moment ataku nie był dokładnie sfilmowany i jak tu ktoś pisał rekonstrukcja TVN-owska posługiwała się w tym miejscu rysunkami. Zakładając, że zamachowiec jest tym kim był, to jego szwendanie się po scenie i słowne deklaracje przypominają mi trochę rolę jaką spełnił Lee Ostwald. A jeśli tak, to w najbliższym czasie scenariusz może być zrealizowany do końca.
![]() |
ewa-rembikowska @jaguar 16 stycznia 2019 10:24 |
16 stycznia 2019 10:49 |
nie chodzi o to, aby blokować osoby znajdujące się w amoku, tylko jak to rozbroić? jak wyciszyć te emocje?
![]() |
jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:49 |
Leski policzył, ale przekaz dnia poszedł z Czerskiej, od Czuchnowskiego, który wczoraj o 4:48 na fejsbuku taki tekst zamieścił:
"Zabójca Pawła Adamowicza ostatnie lata spędził w zakładzie karnym. Odkąd rzadzi PiS, w placówkach publicznych puszcza się tylko TVP. Jest więc dosyć jasne, jaki przekaz do niego docierał. Az dotarł..."
Nie mogę podać linku, bo nie mam konta na fb. Mam skreen z ekranu, ale nie umiem wkleić. Liczę na pomoc Parasola.
![]() |
pink-panther @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:50 |
Rzeczywiście widać, że aktywiści uwijają się jak w ukropie. Podjudzanie 24h na dobę. Ale to też świadczy o tym, że ciemny lud jest oporny a sami jeszcze nie doszli do takiej fazy amoku, zeby samodzielnie złapać za drągi i lecieć - ale na co? Na biura poselskie PiS? Na Sejm? Na urzędy centralne?
To się odbywa w określonych mediach i telewizjach. Jak się to wyłączy lub omija portale, to człowiek żyje w innym, spokojnym świecie.
Jeśli było tak, jak pisze tamten pan na fejsie, a co wygląda na bardzo profesjonalną analizę, to prawdopodobieństwo przypadku jest niskie. Ale z drugiej strony liczba tych aktywistów jest ograniczona i dlatego tak piana bije na usta a szaleństwo w oczach.
W Gdańsku zebrali w tak ważnym momencie kilkanaście zaledwie tysięcy i to wg własnych szacunków.
Na razie "strona ostrzeliwana" schodzi z linii strzału (oddanie walkowerem uzupełniających wyborów w Gdańsku) a i interesu przed wyborami nie było żadnego.
Nie wiem na ile przypadkowa jest uwaga o tym, że nieszczęsny Stefan W. siedzi nieświadomy niczego. Ale zdjęcia Stefana W. pokazują ciemnego szatyna z włosami raczej rzadkimi a zdjęcia z aresztowania - ciemnego bruneta z bardzo gęstymi włosami. Może ja mam omamy wzrokowe.
To oczywiście nie ma większego znaczenia, bo machina ruszyła. Należy się modlić o pokój i spokój.
PS. Z tym Krzysztofem Leskim to ciekawa sprawa. Rzeczywiście zadał sobie wiele trudu, ale taka jest technika pracy np. ludzi z portalu oko.press. Oni liczą każde źdźbło i każdy patyczek, który się przykleił do każdego "narodowca" a jak tego nie ma, to pan senator Celinski, siostrzanek Jana Józefa Lipskiego, pisze na fejsie lub Twitterze do człowieka, którego Matka napisała biografię bardzo pochlebną tegoż Jana Józefa Lipskiego - "Jarek spie...j". Z wcześniejszym uzasadnieniem. Dziwne jak na ludzi z jednego środowiska.
https://www.wprost.pl/galeria/13524/2/27-letni-stefan-w-trafil-do-aresztu.html
![]() |
Draniu @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:04 |
16 stycznia 2019 10:51 |
Ale to jest swiat wirtualny, wiecej w nim emocji ,to sie nie przelozy na rzeczywistość .. Bomba juz jest rozbrojona, bo temat jest przegrzany.. Wazną sprawę zauwazyła Paris, ludzie nie wierza ,ze sprawa zostanie wyjaśniona.. Grillownie tematu mordu na ks.Popieluszce , katastrofy smolenskiej, licznych mega afer, nic nie wniosło oprócz zmeczenia tematu.. Co do sprawy smoleńskiej, powstaly dwa obrzydliwe jesli chodzi o estetyke pomniki..Nastepna sprawa, zyjemy w panstwie niewilnikow kredytowych, nikt nie bedzie poswiecał pracy dla tzw. kryteriow ulicznych.. Oczywiscie mamy rok wyborczy, i temat bedzie nakrecany ,natomiast nie sądzę ,zeby doszlo do jakis starć ..Ciamajdan raczej był smieszna impreza. Korpoludki sa wyciskane jak cytryny , ich aspiracje materialne zawyżone , kto sie poświęci i bedzie szalał po ulicach, bezrobotni, emeryci ? Para idzie glownie w media spolecznosciowe. Ludzie wychodza na ulice wiwczas kiedy miche in sie zabiera/syndrom żółtych kamizelek.. Ludzie wyjda jak im sie 500 plus zabierze, choc i w to watpie.. A tak na marginesie ,z Polski wyjechalo około 3 mil Polakow, to najwiekasza grupa osob zdeterminowanych, Polska jest rozbrojona kadrowo..Oczywiscie to jest tylko moja opinii, moge sie mylic.
![]() |
tadman @tadman 16 stycznia 2019 10:44 |
16 stycznia 2019 10:51 |
powinno być Lee Harvey Oswald
![]() |
ewa-rembikowska @tadman 16 stycznia 2019 10:44 |
16 stycznia 2019 10:51 |
Ten event wygląda na bardzo fachową robotę, synchronizajca pełna od wydarzenia po medialny przekaz. Wszystko zotało zapięte na ostatni guzik.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 10:55 |
Bardzo dobry ten link do Facebooka.
Temat ...ludzi których znam, spotykam. ...chodził za mną od paru lat.
Myślałam kiedyś że napiszę o tym na swoim blogu. .cóż. .
.
![]() |
jolanta-gancarz @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:49 |
16 stycznia 2019 11:04 |
Żeby się tylko ci gorliwi rozhuśtywacze emocji, na nie wiadomo czyj rozkaz, nie obudzili nagle z ręką w nocniku. Dobrze, jeśli nie odrabaną. Bo może się okazać, że Sponsor, dla murzynów co zrobili swoje, tratew ratunkowych nie przewidywał. Albo nie dotrą na czas. W końcu gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. I żadna koszulka wtedy nie pomoże. Ani najgłośniejsze hasła...
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:06 |
Odpaliłem rano TVP Info, zobaczyłem czerwony pasek i pierwsze, co powiedziałem do żony: doigrał się. Pięć minut później po wchłonięciu dalszych informacji podzieliłem się z żoną zdaniem, że gostek po prostu chciał wrócić do pudła, bo mu tam było dobrze. Teraz mam wrażenie, że jedno i drugie. Ciekawe, kiedy się powiesi na kracie.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:11 |
Krzysio Leski sam zapewne nie zliczał, ale mógł skorzystać ze "skrupulatności" w zbieraniu podobnych danych przez podnajętych przez Agorę na śmieciówkach.
|
Wolfram @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 10:49 |
16 stycznia 2019 11:14 |
Onet miał tekst na ten temat wczoraj o 20:10. (Jak TVP opowiadała o Pawle Adamowiczu [ANALIZA] ).
To jest dęte, aż zęby bolą - bo związek Adamowicza z sytuacją życiową sprawcy (zakładając, że to ten sam) jest żaden. Tacy ludzie, gdy mają żal czy chcieliby się zemścić to kierują swoje emocje do konkretnych osób - prokuratora, sędziego, świadka, strony przeciwnej - ale nie do osoby publicznej, która nie mogła im ani zaszkodzić, ani pomóc. To jest oczywiście ocena subiektywna - ale dla mnie deklaracja zabójcy na scenie, zaraz po zbrodni jest niespójna z sytuacją życiową osoby podawanej za sprawcę - stanowi dysonans. Tzn. cel faktyczny zbrodni nie jest celem deklarowanym - celem faktycznym jest spektakularna zbrodnia w świetle reflektorów na osobie, której śmierć będzie budziła emocje.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:18 |
Musimy się modlić, aby nie powtórzył się drugi taki przypadek. Wtedy to będzie bardzo trudne do powstrzymania.
Ja z uporem będę powtarzał, że pomysł z nabożeństwami w kościołach z tej okazji był bardzo dobry. Formuła kościelna nie pozwala na wiele. Poza tym siłą swojego sakralnego wymiaru studzi emocje.
Gdyby ludzie wyszli na ulice w sugerowanych marszach, wtedy naprawdę wiele rzeczy może się zdarzyć.
![]() |
Vester @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:23 |
Ja wczoraj usłyszałem od bliskiej osoby, że owe zabójstwo to "katolicki dżihad". Czyli na wschodzie bez zmian.
![]() |
jolanta-gancarz @Wolfram 16 stycznia 2019 11:14 |
16 stycznia 2019 11:27 |
Czyli 15 godzin potrzebowali na fachową obróbkę podrzuconego przez WCz. tematu;-). To nie jest źle. A co do drugiego akapitu, to sprawa oczywista. Stefan W. to nawet nie ksywa, tylko kryptonim pewnego etapu akcji. Miejsmy nadzieję, że spali na panewce i skończy się na etapie medialnym tudzież koszulkowo - hasłowym. Mamy zimę, wyjątkowo uciążliwą (także jeśli chodzi o przemieszczanie i przesuwanie grup), a miłośnicy ciepłej ody w kranie takich poświeceń nie lubią.
![]() |
krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:30 |
Dodam, że Eligiusz Niewiadomski nie miał rzetelnego procesu, podczas którego zostaliby przesłuchani świadkowie, precyzyjnie ustalony przebieg zdarzenia, wyświetlone przygotowanie zbrodni i inne sprawy. 16 grudnia 1922 roku Eligiusz dokonał czynu, 30 grudnia 1922 roku został skazany na śmierć, a 31 stycznia 1923 roku został stracony. Tempo działania przedstawicieli władzy publicznej jednoznacznie stanowi oznakę chęci usunięcia człowieka, który mógł dużo powiedzieć.
|
onyx @valser 16 stycznia 2019 10:35 |
16 stycznia 2019 11:34 |
Ja się nie znam ale jak Ci się skleja to co opisał gość z linku Coryllusa z tą reanimacją? To są pytania ile przekazu jaki widzimy/słyszymy jest wyreżyserowane. Jedni twierdzą że 50% inni że 100% A tak naprawdę co za różnica jeśli jak twierdzą klasycy najlepsza dezinformacja zawiera tylko jilka procent kłamstwa obudowanego szczelnie prawdą. Jak sztuczka magika, któremu wystarczy na sekundę odwrócić uwagę widza w inny rejon.
![]() |
jolanta-gancarz @mniszysko 16 stycznia 2019 11:18 |
16 stycznia 2019 11:35 |
Z tymi marszami to coś nie wypaliło. Pewnie ze względu na śnieżyce w całej Polsce. Miejmy nadzieję, że to taka pomoć z nieba;-)))
Ktoś tu wczoraj wrzucił rozpiskę marszów, zaplanowanych już na 14 stycznia we wszystkich większych miastach Polski, ale zaprzyjaźnione media tematu nie podjęły, bo nawet w Gdańsku nie udało się zebrać więcej niż (ponoć) 16 tysięcy uczestników.
A ja się zastanawiam, czy nie lepsza byłaby formuła mszy św. i modlitw za Ojczyznę?
![]() |
ewa-rembikowska @mniszysko 16 stycznia 2019 11:18 |
16 stycznia 2019 11:36 |
Paweł Adamowicz ma zostać pochowany w Bazylice Mariackiej. Może to i dobrze dla ujęcia emocji w bardziej powściągliwe ramy.
I oby jak najmniej ludzi wyszo 20 stycznia o 20 na ulice.
![]() |
gorylisko @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:36 |
Czy owsiak popełni samobójstwo ? Nie wykluczałbym takiego scenariusza... o to przybity wydarzenia finału, jurek owsiak popełnia samobójstwo...oczywiście bez udziału osób trzecich, czwartych, piątych etc. strzałem z korkowca... jego męczeńska śmierć stanie się zaczynem nowego ładu w Polsce jewropie (tej tuskowej) i odwojowania Polski na rzecz postympu...
![]() |
parasolnikov @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:36 |
od Tropiciela
![]() |
jestnadzieja @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:37 |
Krzysztof Leski popadl w depresje z powodu spsienia mediow (konkretnie:pisowskich mediow)
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov 16 stycznia 2019 11:36 |
16 stycznia 2019 11:39 |
Jeszcze raz wielkie dzięki;-)
![]() |
Draniu @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 11:04 |
16 stycznia 2019 11:40 |
Oni juz sa z reka w nocniku..Mord na Adamowiczu jest tego dowodem.. To sa agonalne ruchy kolejnego pokolenia tych ktorzy przyjechali na czolgach sowieckich.. Doskonale wiedza ,ze koryto im sie urwało, i nigdy juz nie bedzie jak było.. To tragiczne wydarzenie to sa ostecznosci , ktorych sie dopuszczaja .Tonacy brzytwy sie chwyta.Owsik sie wycofuje na tylne siedzenie , bo wie doskonale,ze nawet jak bedzie stawał na uszach, to kosztow calej tej imprezy juz nie przerzuci na panstwowe osrodki.. GW jako gazeta juz gnije i juz nigdy sie nie podniesie.. Co im pozostało to wlasnie takie akty determinacji.. Ale sami sie zapętlili najpierw wypchneli mlodych Polakow z Polski..A teraz chca sprowokować aby ludzie wyszli na ulicę.. Pytam sie kto wyjdzie na te ulicę, platne funki, ilu ich będzie..Najwiekszym marszem byly marsze zorganizowane prze o. Rydzyka i marsze z okazji 11listopada.. A przeciwna strona ,jakimi wynikami moze sie poszczycić. Aby realnie spojrzeć na rzeczywistość trzeba wziac kartke i olowek , kierownie sie histeria w necie to jest mylny kierunek.. Osobiscie polecam wszystkim relaks i wyjazd na narty, bo sa doskonale warunki do jazdy , zima na poludniu jest fantastyczna..
![]() |
valser @onyx 16 stycznia 2019 11:34 |
16 stycznia 2019 11:53 |
napisze dzisiaj notke o taktyce walki nozem. Zwroc uwage, na ten stroj goscia. On koresponduje ze strojem klienta, ktorego wczoraj 10policjantow przeszukiwalo w sadzie na okolicznosc scyzoryka, ktorym obieral jablko. To jest czesc maskirowki.
![]() |
parasolnikov @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:53 |
Jeszcze Bartold Słodziaczek się wypowiedział :D
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 11:56 |
Urzędnicy państwowi najwyższych szczebli pragną zemsty...
https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1085314343649067008?s=19
![]() |
spox @Vester 16 stycznia 2019 11:23 |
16 stycznia 2019 11:58 |
gospodarz nie tak dawno omawial "mroczny przedmiot pozadania" bunuela nakrecomu w 77, gdzie w tle watku milosnego , co chwile chrzescijanscy terrorysci dokonuja jakiegos zamachu, wiec czy na wschodzie czy zachodzie faktycznie bez zmian
![]() |
mniszysko @onyx 16 stycznia 2019 11:34 |
16 stycznia 2019 11:59 |
Ja od wczoraj nie mogę się odczepić od wrażenia, że śp. Adamowicz na koniec pokrzyżował plany. Nie umarł od razu. To dało czas na przemyślenie wielu rzeczy. Przeciwnicy polityczni musieli dać na wstrzymanie a wszyscy inni mieli czas na bardziej przemyślaną reakcję zamiast prezentować nerwy i emocje. W międzyczasie szybko na miejscu w szpitalu pojawił się ks. kapelan, potem arcbp. Głódź, potem strona rządowa poprosiła o msze w intencji Abramowicza... Zamiast eksplozji było oswajanie się z tym, co się wydarzyło.
![]() |
Draniu @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:49 |
16 stycznia 2019 12:02 |
Jak rozbroic emocje? Mamy czas tzw ferii zimowych.. Ludziska maja zaplanowane wyjazdy z dziećmi, z calymi rodzinami, nikt z nich nie zrezygnuje. Leski zostanie sam w domu ze swoim liczeniem i naiwnością ,ze ma wplyw na wydarzenia.. Para w gwizdek..
![]() |
MarcinD @tadman 16 stycznia 2019 10:44 |
16 stycznia 2019 12:02 |
To jest ciekawe.
Z jednej strony ludzie są już tak sformatowani, że żadne fakty niezgodne z ich przekonaniem do nich nie docierają - np. część widzi w tym co się stało winę PiS i żadne wystąpienia prezydenta, rządu lub aktualna narracja mediów publicznych tego nie zmieni. To jest podział na poziomie tak głębokim jak dyskusja o Smoleńsku, aborcji albo szczepieniach, nie ma tu miejsca na żadną racjonalną refleksję ani szansę przekonania jednych przez drugich. Tym bardziej, że nie ma powszechnie dostępnej żadnej wiedzy, która by na to pozwala. Powszechnie dostępna jest za to propaganda i przekazy stymulujące wzrost emocji na dany temat.
Z drugiej strony Polacy bardzo niechętnie wychodzą na ulicę i żeby tak się stało w dużej skali (czyli dającej powiedzmy szansę na zmianę władzy w trybie poza wyborczym), to musiałoby coś ludzi dotknąć osobiście, mówiąc wprost materialnie, czyli musieliby dostać po kieszeni i to mocno. Samo nakręcanie emocji patrząc przez pryzmat ostatnich lat już nie wystarczy. Raczej razem z zabetonowaniem podziału rośnie przyzwyczajenie do pewnej temperatury i nawet jest coraz większe znużenie kolejnymi tematami, które ją podtrzymują. Myślę, że to widać i ludzie, którzy analizują sytuację w Polsce poważnie, zdają sobie z tego sprawę.
A mimo to pewne siły ciągle te emocje i podział podsycają. Ciekawe jaki mają faktyczny cel, może to im wystarczy do realizacji pewnych planów bardziej długoterminowych, niekoniecznie szybkiej zmiany rządu. Bo przecież prezydenta Gdańska można było usunąć w dyskretny sposób, a nie tak widowiskowy. I jeżeli byłby tylko przeszkodą w jakichś lokalnych układach czy nawet partyjnych, to pewnie tak by się stało. Kto na tym co się stało i w jaki sposób się stało, teraz zyska? To jest ciekawe pytanie. Bo raczej przewidział, co chce osiągnąć i co realnie może osiągnąć. A ryzyko też jest niemałe, szczególnie robiąc to w ten sposób.
![]() |
jolanta-gancarz @onyx 16 stycznia 2019 11:34 |
16 stycznia 2019 12:06 |
i Valser
jak Ci się skleja to co opisał gość z linku Coryllusa z tą reanimacją?
Prawda? Również po takim tekście i widocznym na filmikach masażu serca. Przebitego serca! A tu nie ma wzmianki nawet o widocznej kropli krwi, kiedy powinna tryskać strumieniami...
„On zdążył spojrzeć na mnie i zaczął się osuwać. Zacząłem go masować kostkami po mostku, żeby zobaczyć czy jest reakcja, ale tej nie było. W tym momencie przybiegła sanitariuszka, zaczęliśmy go układać w pozycji bezpiecznej. Ktoś wtedy krzyknął, że został dźgnięty nożem – ja w ogóle tego nie widziałem” – stwierdził na łamach „Dziennika Bałtyckiego”.
Całość w linku z wczorajszego komentarza Olkafary: https://nczas.com/2019/01/15/kierownik-sceny-wosp-w-gdansku-opowiada-o-szczegolach-ataku-na-prezydenta-gdanska-pawla-adamowicza
![]() |
Brzoza @mniszysko 16 stycznia 2019 11:18 |
16 stycznia 2019 12:07 |
Dokładnie genialne - módlmy się za ofiarę i mówmy o tym publicznie.
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov 16 stycznia 2019 11:53 |
16 stycznia 2019 12:07 |
Ten widać lubi pospać, bo się wywnętrzył dopiero 3 i pół godziny po Czuchnowskim.
![]() |
gorylisko @Draniu 16 stycznia 2019 11:40 |
16 stycznia 2019 12:07 |
panie kolego, jest pan genialny... zdaje się rachunek ekonomiczny przeważył, nie da się wydoić tyle kasy co kiedyś... więc trzeba zwinąć interes i przy okazji załatwić porachunki... oraz dać ostrzeżenie niesubordynowanym... hgw prosi o ochronę, można się spodziewać, że to całkiem uzasadnione jak się wchodzi w układy z mordercami trzeba się liczyć z morderczą tolerancją ;-)... przepraszam ale chyba chodzi panu o akty desperacji...
![]() |
jolanta-gancarz @spox 16 stycznia 2019 11:58 |
16 stycznia 2019 12:09 |
Takie drobne sprostowanie: nie Gospodarz, a Betacool;-)
![]() |
marianna @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:51 |
16 stycznia 2019 12:11 |
Niekoniecznie. Przedobrzyli z reanimacją. Zasięgnęłam opinii u specjalisty i.... Jeżeli nóż ugodził lewą komorę serca przy tak intensywnej reanimacji krew winna tryskać. Jeżeli zaś prawą - cała krew była wtłaczana podczas reanimacji do środka organizmu. Tak czy tak , to tylko przyspieszało zgon. Tak miałaby wyglądać rzeczywista reanimacja?
![]() |
gorylisko @Brzoza 16 stycznia 2019 12:07 |
16 stycznia 2019 12:12 |
widzi pan...mam mieszane uczucia...ok mogę się modlić za zamordowanego człowieka... ale czy dalsze modlitwy nie trącą faryzeizmem... z drugiej strony...jako katol...czuję się w obowiązku słuchać Pana naszego..."módlcie się za nieprzyjacioły swoje..." to nie jest łatwe... chyba dzisiejszy różaniec odmówię w intencji zamordowanego...nie będzie to łatwe ale dam radę... ale Jezus co on powie ? nie wiem ale będę się modlił
![]() |
jolanta-gancarz @gorylisko 16 stycznia 2019 12:12 |
16 stycznia 2019 12:15 |
No, ale to chyba ma być modlitwa o nawrócenie nieprzyjaciół, a nie ich dalsze trwanie w błędzie? Czy to jednak nie jest już wtedy wraży prozelityzm?
![]() |
stanislaw-orda @MarcinD 16 stycznia 2019 12:02 |
16 stycznia 2019 12:19 |
Podził wykreowany został na modelu wojny religijnej. Jedni dali się uwieść Lutrowi (Tuskowi), inni pozostali przy rzymskiej ortodoksji. Na refleksję u heretyków nie ma sensu liczyc, gdyz musieliby się przyznać sami przed sobą(i otoczeniem) , że dali się omamić. A to przychodzi najtrudniej i oze dotyczyc tylko nielicznych jednostek nawet w przypadku takiej quasireligijnej chucpy jak Świadkowie Jehowy. A w Polsce jeszcze gra istotną rolę czynnik "czyja władza (w regionach/miastach) tego religia".
![]() |
Maryla-Sztajer @gorylisko 16 stycznia 2019 12:12 |
16 stycznia 2019 12:19 |
Myślę ze nie jest tak trudne powiedzieć Bogu : bądź wolą Twoja. .W modlitwie. Albowiem On z trudnych, złych okoliczności może wyprowadzić Dobro.
A przecież mnie, modlącą się, kocha i chce mojego dobra.
Więc za nieprzyjaciół to wprost jak za siebie
.
![]() |
stanislaw-orda @stanislaw-orda 16 stycznia 2019 12:19 |
16 stycznia 2019 12:20 |
"rzymskiej ortodoksji" miało być ujęte w cudzysłowiu, ale jakoś mi się omskło.
![]() |
jestnadzieja @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 12:06 |
16 stycznia 2019 12:22 |
Pomijajac juz fakt czy krew byla widoczna czy nie: ratownicy moga tak na ostro przez 30 minut reanimowac wiedzac, ze czlowiek byl dzgany nozem? Nie znam sie, dlatego pytam.
![]() |
jolanta-gancarz @Maryla-Sztajer 16 stycznia 2019 12:19 |
16 stycznia 2019 12:23 |
Żeby tylko się nie okazało, że modlitwa za nieprzyjaciół jest mową nienawiści ( wjednym przypadku nawet odgórnie zakazana). Bo to w końcu nazwanie kogoś wrogiem, czyli tym złym. Dobry się nie musi nawracać, tylko wytrwać...
![]() |
jolanta-gancarz @jestnadzieja 16 stycznia 2019 12:22 |
16 stycznia 2019 12:26 |
Ja mam też tylko wiedzę szkolną ... i filmową. Ale właśnie dlatego ta cała narracja mi nie pasuje. Tylko jeszcze nie do końca widzę cel.
![]() |
gorylisko @parasolnikov 16 stycznia 2019 11:53 |
16 stycznia 2019 12:39 |
a propos skali programów tvp... pytanie 1. w jakim czasie te sto audycji zostało pokazanych i w jakim czasie podejrzany mógł je obejrzeć ? pytanie 2 czy w podobnej skali wyświetlano gumisie na ten przykład ? jeżeli tak to powinien szukać soku z gumijagód... strach się bać gdyby puszczano Mr Ed koń który mówi... mógłby wtedy pociągnąć z kopyta ?
![]() |
Grzeralts @marianna 16 stycznia 2019 12:11 |
16 stycznia 2019 12:44 |
Bajki kolega opowiada.
![]() |
Draniu @gorylisko 16 stycznia 2019 12:12 |
16 stycznia 2019 12:54 |
Tak, to jest desperacja.. Slabi ludzie sa agresywni. Mniejszosc .ktora od dekad nami zarzadzała ,jest na skaju wytrzymalosci psychicznej i coraz więcej bledow popelnia.. Format pt. GW juz sie wypalił, stworzenie nowego na obecnych warunka ,to lata pracy na budowie.Aby szybko zadziałal nowy , potrzeba olbrzymiej kasy .. Tworzenie nowych platform tv np. Nowa ,nie dziala tak jak nalezy i nie przynosi zyskow ,generuje koszty, a zrodelko wysycha, jak nowa inwestycja nie zwraca sie po dwoch, trzech latach., tzn. ze interes trzeba zwijac.Co pozostało do zarzadzania ,ano pakiety emocjonalne.. Ichniejsze marsze nie zadziałaly, kodomici ,ciamajdany itp.,a ludzie z tym wszystkim zwiazani sa skompromitowani. No to pozostala ostatecznośc w postaci mordu.. Ale to wydarzenie wywolalo panike w ich wlasnych szeregach, na zasadze ratuj sie kto moze,dajcie mi ochrone.. Ci co nami zarzadzaja z zewnatrz, nie chcą juz POpaprancow. Mord na Adomowiczu to jest desperacja w wykonaniu starych metod esbeckich i WSIowych Jestem pewien,ze nie bedzie zadnych starc ulicznych.. A kurz po tej tragedii szybko opadnie. Im bardziej beda nakrecac sie ,tym bardziej beda sie demaskowali..
![]() |
marianna @Grzeralts 16 stycznia 2019 12:44 |
16 stycznia 2019 12:56 |
Który kolega? Można jaśniej?
![]() |
jestnadzieja @Grzeralts 16 stycznia 2019 12:44 |
16 stycznia 2019 12:57 |
A moze Pan powie? Naprawde ciekawa jestem jak powinna wygladac reanimacja czlowieka kikakrotnie dzgnietego nozem (w tym w serce) . Zakladajac ze ratownicy maja taka wiedze.
![]() |
jaguar @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:49 |
16 stycznia 2019 12:59 |
A po co w ogóle zajmować się tymi „szaleńcami”. Oni karmią się poświęcaną im uwagą normalnych ludzi. Pozbawieni zainteresowania zamilkną. U mnie to działa.
![]() |
dziad-kalwaryjski @jaguar 16 stycznia 2019 12:59 |
16 stycznia 2019 13:07 |
Mówiąc inaczej, czy jeśli dwustu polityków i publicystów pięć razy dziennie przez tydzień będzie pisało "wyeliminujmy nienawiść która zabiła" to poziom podziału wzrośnie czy opadnie? Czy wtedy szaleniec będzie miał poczucie spełnienia większe czy mniejsze? Czy w takiej sytuacji łatwiej znajdzie się kolejny?
|
onyx @Draniu 16 stycznia 2019 11:40 |
16 stycznia 2019 13:09 |
Myślę podobnie i mam nadzieję, że mamy rację. Bardzo ważne są eurowybory bo przegrana w nich opozycji oznacza urwanie się możliwości lobbowania przeciwko Polsce i tego całego szumu jak UE nam ciągle czymś grozi. O finansowych wspomagaczach nawet nie wspominam ale KOD i inne pospolite ruszenia resotowych emerytów z czegoś są finansowane. Oczywiście psychozę można podkręcać a to jak społeczeństwo widzi sytuację zależy od światopoglądu a nie od faktów. Zrobić dym będzie dużo trudniej bo prowokatorów z policji jak za Tuska nie będzie. Jakieś grupy KODopodobne i wyszkolone nonejmy się zapewne znajdą w miarę potrzeb a na bojówki narodowców też można liczyć. Z tym, że to w dalszym ciągu nie będzie wojna domowa. Jedno jest pewne, polityka pobłażania i układów PiSowi się nie opłaca w żadnej kwestii.
![]() |
szarakomorka @onyx 16 stycznia 2019 11:34 |
16 stycznia 2019 13:10 |
Każdy kto widzi taką reanimację przy podejrzeniu rany serca musi zadać sobie pytanie, abstrachując od naszych tutaj rozważań (maskirowki), o fachowość udzielanej pomocy.
Ciekawe czy prokuratorzy zajmą sie tą sprawą. Jezeli ratownik był "wzięty z łapanki" nie chciałbym być w jego skórze.
![]() |
spox @jestnadzieja 16 stycznia 2019 12:57 |
16 stycznia 2019 13:13 |
faktycznie chyba niedopatrzenie rezysera,, nikt z was nigdy sobie nic nie przebil w zyciu? uciskacie czy tamujecie, uciskanie przebitego serca w celu jego pobudzenia, przeciez to zart, zeby tylko to sie nie rozeszlo bo jeszcze sanitariusze beda musieli popelnic samobujstwo, chociaz mozna zalozyc , ze nie wiedzieli ze adamowicz dostal kose i w zamieszaniu uznali ze facet raczej zemdlal, w emocjach mogli od razu nie zauwazyc krwi
![]() |
Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 10:51 |
16 stycznia 2019 13:14 |
O wyjatkowej fachowości i zgraniu w czasie mowi nawet Antoni Macierewicz w Real24 na YouTube.
![]() |
pink-panther @Draniu 16 stycznia 2019 12:02 |
16 stycznia 2019 13:15 |
Siedzę w kolejce do lekarza. Dzisiaj. Zero tematu.
PS. Rzeczywiście, są ferie zimowe, więc wielki segment potencjalnych "manifestantów" jedzie na narty lub organizuje jakieś lodowiska dla dzieci w mieście.
Sama telewizja swoją "techniką ostatnich lat" czyli - szatkowaniem materiału i szczekaczkowym podawaniem tzw. info - znieczuliła ludzi na tzw. "straszne rzeczy". Przez 2 ostatnie lata przypływały z zagranicy informacje o masakrach w Londynie, Paryżu, Marsylii, Kolonii etc. Tam reakcją było "rysowanie kredą na asfalcie". A tu jest próba rozchuśtania emocji do poziomu "przedpowstaniowego".
Zupełnie pomiają tzw. profil psychologiczny Polaka, zwłaszcza wywodzącego się w linii prostej z rodzin, które doświadczyły inferna okupacji niemieckiej i sowieckiej a potem opresji stalinowskiej. Doświadczenie tych rodzin mówi, że skoro "bomba padła 2 ulice dalej", to "masz szczęscie' i żyjesz dalej. Znaczna część populacji przeżyła stan wojenny jako ludzie świadomi, który też widzieli, że zarówno rewizje o 6 rano, aresztowania, bicie na komisariatach czy polewanie wodą manifestantów - to są rzeczy, które "atakują punktowo", więc histeria jest "nadreakcją". A jak "do ciebie nie strzelają", to nie ma tematu.
Tego zleceniodawcy tutejszych agentur chyba nie ogarniają i organizują jazgot w mediach i na portalach - nieświadomi, że w Polsce ludzie są wyjątkowo odporni na prowokacje.
![]() |
sannis @tadman 16 stycznia 2019 10:44 |
16 stycznia 2019 13:16 |
Sam moment ataku nie był dokładnie sfilmowany
Ktoś na szkole linkował artykuł z france24 i tam jest filmik ataku z pierwszego planu, z boku tyle ze zatrzymany przed ciosem:
Czyli na pewno jest pełne, dokładne nagranie...
![]() |
Draniu @jaguar 16 stycznia 2019 12:59 |
16 stycznia 2019 13:16 |
Pooieram.. Ale wiesz, ludzie glownie kieruja sie emocjami.. Sam im uległem jak dowiedzialem sie o tej tragedii.. Coryllus doskonala robote wykonał, poruszył kwestię zarzadzania pakietami emocji.. A w swiecie wirtualnym to doskonale widac, jak na dloni , jak to sie robi.. A ludziska wchodza w to jak w maslo. Tylko naszczescie to sie nie przeklada na swiat realny i miasta nie stanely . nie sa sparaliżowane .. Osobiscie bardziej czekam w sobote na kolejny sukces naszych skoczkow w stolicy Tatr, niz na jakies marsze , konflikty uliczne, bo ich nie będzie..
![]() |
spox @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 13:21 |
w ogole jak sobie pomysle, ze to wszystko naprawde to jesli adamowicz dostal kose, to jest duza szansa ze zachowal jakies resztki przytomnosci, a tu zaczynaja robic mu masaz przebitego serca brrrr, przeciez to dobra fabula dla horroru, chyba lepiej zeby ten lechicki krol mial racje i ze to tylko przedstawienie
![]() |
krzysztof-osiejuk @mniszysko 16 stycznia 2019 11:59 |
16 stycznia 2019 13:25 |
Nadzwyczaj słuszne spostrzeżenie.
![]() |
marianna @sannis 16 stycznia 2019 13:16 |
16 stycznia 2019 13:27 |
A więc nic tam nie ma poza domniemaniem, że było dokładne nagranie.
|
onyx @valser 16 stycznia 2019 11:53 |
16 stycznia 2019 13:27 |
Super. Chodzi mi też o to co wkleiała jolanta-gancarz, gość nie widział krwi i reanimował człowieka jak po zawale. Czy takie rany nadają się do takiej reanimacji? Czy krasnolud z twojego linka ma w tym rację? Czy to procedury czy teatr?
No i zauważmy, że tak jak było ze Smoleńskiem rozmowy na takie tematy i hipotezy badawcze mogą prowadzić tylko amatorzy jak my albo kosmici w czapkach albo ludzie o których opinia w społeczeństwie jest ugruntowana na pozycji oszołom. Cała reszta znanych i lubianych zajmuje się już tylko tłem politycznym i to tło jest wbijane społeczeństwu do głowy jako kolejna "stała historyczna". Przy tak prowadzonej deziformacji publicznej dekadami i setkami lat naród jest bez szans. Kłótnia już później polega na podtykaniu sobie do oczu kawałków matrixa gdy clou sprawy zamknięte jest w jakiejś teczce.
![]() |
krzysztof-osiejuk @parasolnikov 16 stycznia 2019 11:53 |
16 stycznia 2019 13:30 |
Gdyby nie to, że sprawa dotyczy "oszusta i łapówkarza", on by był zaledwie jednym z prezydentów miast. Że już nie wspomnę o tym, że pewnie by wciąż żył. Sława poszła za nim.
![]() |
cbrengland @mniszysko 16 stycznia 2019 11:18 |
16 stycznia 2019 13:32 |
Ja miałem taką myśl, ze powinno się zacząć odprawiac msze św. za Donalda Tuska albo jedną wielką. I to nie piszę żartem. To jedyna nasza siła. A jednocześnie pokazanie temu panu, że jest człowiekiem, jak każdy z nas. To jedno z drugim i siła naszego Kościoła i polityka. A zwłaszcza po abdykacji PiS. Bo tak traktuję ich rezygnację z Gdańska. To się nie mieści w głowie. Zeby nawet nie pokazać, co mają. Bo właśnie oni nie mają już nic do zaoferowania.
I żeby nie było, ze ja Tuskiem. To nasza propaganda by była.
![]() |
jaguar @dziad-kalwaryjski 16 stycznia 2019 13:07 |
16 stycznia 2019 13:34 |
Nie jestem pewien, czy się rozumiemy. W mojej opinii szaleńcami są owi politycy i publicyści, którzy podburzają normalnych ludzi, natomiast sprawcą zabójstwa powinien zająć się prokurator i być może lekarz. Ja zajmuję się codziennymi sprawami.
|
onyx @mniszysko 16 stycznia 2019 11:59 |
16 stycznia 2019 13:36 |
Ja nie mam uwag do działania obecnej władzy i pomocy Kościoła. Robią co mogą i często dają radę. Problemem jest ciągłość i brak wypracowywania mechanizmów obronnych. Brak narracji, która by takie rzeczy rozwalała ideowo. Brak doktryny bo od tego się wszystko zaczyna. W zapleczu władzy brak Coryllusów. Są Rachonie i pan Wolski na poprawę humoru.
![]() |
Maryla-Sztajer @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 12:23 |
16 stycznia 2019 13:36 |
Nie czuję potrzeby nazywania w modlitwie ..zły, dobry. ..nie widzę potrzeby podpowiadania Bogu co On ma myśleć o danej osobie.
.
![]() |
szarakomorka @onyx 16 stycznia 2019 13:27 |
16 stycznia 2019 13:36 |
Dokończę poprzedni komentarz: szarakomorka @onyx 16 stycznia 2019 11:34
Wstrząs hipowolemiczny spowodowany jest względnym lub bezwzględnym obniżeniem objętości krwi krążącej. Utrata ponad 20 procent (jednej piątej) objętości krwi lub płynów jest to stan zagrażający życiu. Tak poważna utrata płynów uniemożliwia sercu efektywne pompowanie krwi. Dochodzi do masywnego obniżenia skurczowego ciśnienia tętniczego poniżej 90 mmHg (prawidłowo wynosi ono ok. 120 mmHg). Aby pacjent mógł przeżyć konieczna jest natychmiastowa interwencja medyczna!
![]() |
jestnadzieja @valser 16 stycznia 2019 10:35 |
16 stycznia 2019 13:45 |
Dopiero teraz obejrzalam to w calosci. Ten pan sam sie uniewaznia tym strojem, ale..
W analizie "zajscia na scenie" wyrazil dokladnie wszystkie moje watpliwosci, ktore osmielalam sie tutaj wyrazac od paru dni.
![]() |
tadman @sannis 16 stycznia 2019 13:16 |
16 stycznia 2019 13:51 |
To tak jak zamiast nagrania lądującego Tu-154M dano nam do oglądania sfilmowaną mgłę i rajd z kamerą Wiśniewskiego po pobojowisku.
![]() |
jolanta-gancarz @Maryla-Sztajer 16 stycznia 2019 13:36 |
16 stycznia 2019 13:53 |
Ustosunkowałam się tylko do wspominanych wcześniej (także w innym komentarzu) słów Chrystusa. A tam jednak to rozróżnienie jest wyraźne. Stąd modlitwa za takich jest przykładem doskonałośći. Nie wszyscy chcą aby tak było, co jest też przypomniane w całej wypowiedzi Jezusa:
"Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził. A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują; tak będziecie synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią? I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią? Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski”.
![]() |
stanislaw-orda @jestnadzieja 16 stycznia 2019 12:57 |
16 stycznia 2019 13:53 |
Ci ratownicy byli pewnie tej samej kategorii co i ochroniarze.
Czyli z najtańszej oferty.
![]() |
Maryla-Sztajer @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 13:53 |
16 stycznia 2019 13:58 |
Dzieki
Ogromnie daleko mi do doskonałości. Więc radzę sobie ,,sposobem,,
Przecież takich sytuacji mamy w życiu wiele a modlić się trzeba. Koniecznie.
Mnie pomaga : Jezu ufam Tobie.
Choćbym chodził ciemną doliną złą się nie ulęknę, bo...
Wiele jest zachęt
.
![]() |
Maryla-Sztajer @przemsa 16 stycznia 2019 14:10 |
16 stycznia 2019 14:19 |
W kwestii majdanu jestem ,,napadana,, mailem z różnych stron instytucji na temat żałoby, światełka Owsianka itd.. wszędzie gdzie mam zaabonowane powiadomienia.
To duża skala.
Myślę ze to ludzi męczy. ..takie wymuszanie. I też myślenie. .A to może pójdą inni...to ja nie muszę ...nawet jak ktoś jest za Owsiakiem
.
![]() |
dziad-kalwaryjski @jaguar 16 stycznia 2019 13:34 |
16 stycznia 2019 14:20 |
Zgadza się, z tym że podburzanie robi się poprzez mantrę "zrezygnujmy z nienawiści" lub "zrezygnujmy z nienawiści (którą sączą nasi przeciwnicy)".
Uczestniczą w niej wszystkie strony (po to by nastąpiła polaryzacja na TYLKO DWIE strony), a także ... my komentujący tu. I tyle.
![]() |
dziad-kalwaryjski @onyx 16 stycznia 2019 13:36 |
16 stycznia 2019 14:28 |
"Ja nie mam uwag do działania obecnej władzy i pomocy Kościoła. Robią co mogą i często dają radę "
-też mi się tak zdaje
"Problemem jest ciągłość i brak wypracowywania mechanizmów obronnych. Brak narracji, która by takie rzeczy rozwalała ideowo."
To jest wg mnie telezłudzenie, zapisywanie się do klubu prof Zybertowicza i jego MaBeNy. Doktryny nie stworzą i nie wprowadzą telepolitycy i telewyborcy dla których największym problemem Polski jest brak mabeny i niemożność skutecznego przekonywania wariatów i histeryczek.
![]() |
krzysztof-osiejuk @przemsa 16 stycznia 2019 14:13 |
16 stycznia 2019 14:32 |
Prawda? Nawet nie można kulturalnie posprzątać chodnika z tych zniczy.
![]() |
jestnadzieja @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 12:06 |
16 stycznia 2019 14:32 |
Probuje sobie wyobrazic te cala sytuacje. To jest dla mnie po prostu nieprawdopodobne. Nie moge uwierzyc, ze wszyscy na scenie sa zamroczeni i zajeci tylko odliczaniem, nie widza momentu zabijania Adamowicza (przeciez stal bardzo blisko nich, na filmie widac, ze prawie sie tam o siebie ocierali), i ze on potem gdzies na schodku samotnie sie osunal...Pan kierownik sceny wchodzi po wszystkim i zauwaza, ze cos z P. Adamowiczem nie tak..Nikt nic nie widzi, ktos - juz po akcji "obezwladniania" napastnika - zauwaza "prezydent zle sie poczul".
Patrze na film tym razem nie pod katem tego nozownika z rekami do gory, lecz tylko i wylacznie na prawo, tam gdzie zostal Adamowicz. Tam przy nim jest zamieszanie, musieli to widziec.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 14:33 |
Jeszcze taki kamyk do ogródka...
https://twitter.com/cyberprawy/status/1085488440169426945?s=19
![]() |
Szczodrocha33 @pink-panther 16 stycznia 2019 10:50 |
16 stycznia 2019 14:40 |
"Oni liczą każde źdźbło i każdy patyczek, który się przykleił do każdego "narodowca" a jak tego nie ma, to pan senator Celinski, siostrzanek Jana Józefa Lipskiego, pisze na fejsie lub Twitterze do człowieka, którego Matka napisała biografię bardzo pochlebną tegoż Jana Józefa Lipskiego - "Jarek spie...j".
Wzial sobie do serca apel Tuska o walke z nienawiscia.
![]() |
pink-panther @Szczodrocha33 16 stycznia 2019 14:40 |
16 stycznia 2019 14:52 |
On w sercu ma "walkę z nienawiścią" od lat. Ja się zastanawiam nad tym, jak karnie wyskoczyli rano 14 stycznia wszyscy ci, co byli "królami puszczy" w 1989. Oni nadali ton całej nagonce.Nagonka była skanalizowana. Pierwotnie - atak na TVP i "Wiadomości", bo "nie tak relacjonowali". Ci, co zaczęli to (z pomocą Onet, TVN, gazowni, OKO.press) to Balcerowicz, Michnik, oczywiście Olejnik.
Potem: rozwinięcie wątku czyli "dlaczego atakowana jest WOŚP przez język nienawiści" a sam Owsiak "czuł się jak w Auschwitz". W zasadzie po użyciu "jak w Auschwitz' nie da się użyć czegoś mocniejszego. Więc zastępuje "siłę jednego ciosu" - masa zsynchronizowanych ciosów mniejszej siły.
Bardzo ich zdenerwowało wyciągnięcie przez "Wiadomości' TVP - listy co ważniejszych przykładów "mowy nienawiści" w wykonaniu m.in Sikorskiego, Wałęsy (będą wyskakiwać przez okno) etc. TVP ośmieliło się 'odszczeknąć".
Generalnie cały ten lewicowy mob wziął sobie za misję "zwalczanie mowy nienawiści", do której można zaliczyć "pytanie do Balecerowicza": "ilu się przez ciebie powiesiło?". Pod tym wywiadem dla Onet Rano.
Ich marzeniem jest totalna cenzura, bo nie radzą sobie z wymianą argumentów. A czas leci.
![]() |
stanislaw-orda @przemsa 16 stycznia 2019 14:32 |
16 stycznia 2019 14:59 |
A gdzie jest w Ewanageliach nakaz modlitwy za nieprzyjaciół? Jezus mówił o wybaczaniu indywidualnym za doznane krzywdy. Czyli konkretnie to X wybacza Y-kowi za winy Y-ka wobec X-a. Nie ma żadnej mowy o zbiorowym wybaczaniu w rodzaju tego jak pewnien były prezydent "przepraszał" (kogo?) za Jedwabne, albo przepraszał za lata komunizmu o rycie stalinowskim narzuconym w Polsce powojennej.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 16 stycznia 2019 14:59 |
16 stycznia 2019 15:12 |
Mt 5, 38-48
![]() |
jestnadzieja @przemsa 16 stycznia 2019 15:02 |
16 stycznia 2019 15:17 |
Za ich dusze tez, ale w modlitwie za nieprzyjaciol (zywych) chodzi o ich nawrocenie.
Czasami czuje sie zawstydzona czytajac Dzienniczek sw.Faustyny (ktora modlila sie za grzesznikow).
Ale przypominam sobie zarliwa i wzruszajaca modlitwe Jezusa w Wieczerniku "za swoich".
I przywoluje sie do porzadku czyli przywracam kolejnosc: najpierw mam martwic sie o zbawienie wlasnej duszy, potem o zbawienie moich najblizszych ("tych, ktorych mi dales"), a dopiero potem za "caly swiat i nieprzyjaciol". Tak to widze, moze jakis duchowny mnie naprostuje, jesli sie myle.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 16 stycznia 2019 15:12 |
16 stycznia 2019 15:23 |
"miłujcie" w znaczeniu okazujcie miłosierdzie, czyli nie mścijcie się za doznane krzydy. A módlcie się za "nieprzyjaciół", to znaczy proście Boga o to, by zmienili swoje postępowanie (a nie o ich dusze).
Nie powinno się dowolnie zmieniać znaczeń (rozszerzać albo nadinterpretować ich zakresu, czyli robić to co nagminnie czynią kaznodzieje doby obecnej, wyrywając kwestie ewangeliczne z kontekstu).
![]() |
Draniu @przemsa 16 stycznia 2019 14:36 |
16 stycznia 2019 15:29 |
Oj jak zwykle przesadzasz. JKM ,Braun i spolka to plankton wyborczy. Utwierdze Cie w Twoim przekonaniu powtarzanym non stop PiS bo nie ma na kogo glosowac. Tak zgadza sie.
A media jak to media , z igly robia widly.. Nawet potrafia z Zimy w gorach ,co jest sprawa normalna o tej porze roku, potrafi zrobic afere,ze intesywnke snieg pada, i to gdzie, w gorach. :)
![]() |
jestnadzieja @przemsa 16 stycznia 2019 15:19 |
16 stycznia 2019 15:30 |
To Pan zaczal filozofowac, ze "taka modlitwa jest najmilsza Bogu".
|
onyx @bendix 16 stycznia 2019 15:15 |
16 stycznia 2019 15:33 |
No tak, głupia sytuacja, zamordowano śp Adamowicza to chwilowo im nie wypada robić zbiórek na kolejne morderstwo. Po pogrzebie wrócą do tematu. A jak ja ich teraz za ten całokształt nazwę słowem na s... to jestem hejter i wygłaszam "mowę nienawiści". I tak to z tym towarzystwem jest. Co można zrobić prócz przystawiania ich publicznie do lustra i modlitwy?
![]() |
cbrengland @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 13:53 |
16 stycznia 2019 15:46 |
Miałem z tym wiele lat problem, czyli jak wybaczyć. Doznałem niesamowitej krzywdy ze strony najbliższej mojej rodziny. By nie zwariować zacząłem przecież publicznie pisać. Już o tym nie raz pisałem. Miotałem się między chrześcijańskim wybaczeniem bliźniemu, a taką zdrową ludzką złością i pretensją dlaczego. Oni w Polsce, ja tutaj. Oczywiście, że nie zrezygnowałem z prokuratora i z sądu. Jeżeli ktoś mi coś ukradł, to ja chcę to odzyskać. To nie ma nic wspólnego z tym, że ja im przebaczylem. I ja wiem, że oni mnie przepraszają za to co się stało. Przyjmuję to do wiadomości i traktuję jako swój sukces po wielu latach. Ale prokuratora i sąd dalej są między nami. Może przestaną. Ale to już jest działka moich adwokatów no i tej mojej rodziny.
![]() |
Krzysiek @cbrengland 16 stycznia 2019 13:32 |
16 stycznia 2019 15:54 |
" To się nie mieści w głowie. Zeby nawet nie pokazać, co mają. Bo właśnie oni nie mają już nic do zaoferowania."
A jednak posunięcie Jarosława jest słuszne. Jeśli nie mają siły aby wygrać aktualnie w Gdańsku (2018, pierwsza tura, Adamowicz: 36,9%, Płażyński: 30% - całkiem niezły wynik jak na specyfikę i duże wpływ agentury niemieckiej; w drugiej już gorzej: 64,8% do 36,2%), to po co to okazywać i się narażać? Taki ruch jest też dobry propagandowo - wyniki w 2018 pokazały kogo "lud" chce [aktualnie], my to szanujemy (jacy to mu jesteśmy demokratyczni – tylko oszołomy nas oskarżają), kadencja przerwana - praktycznie na początku - śmiercią, więc uszanujmy głos wyborców i nie mieszajmy. Powinni jeszcze lekko dać do zrozumienie, że pewnie "on by chciał", aby preziem została ta jego wice, co teraz jest preziem komisarycznym. To dolałoby nieco oliwy do konfliktu na linii gdańskie peło (oficjalnym kandydatem był mały Wałęsa) a dziwnymi siłami które stały za P.A. Taki konflikt wśród naszych nieprzyjaciół jest zawsze potencjalnie korzystny.
![]() |
Grzeralts @stanislaw-orda 16 stycznia 2019 15:23 |
16 stycznia 2019 15:58 |
Tam jest explicite napisane i pola do interpretacji nie ma. Odwrócę ten przekaz, bo wtedy jest jaśniejszy: nie życzyć źle nieprzyjaciołom ani nie przeklinać tych, którzy nam źle czynią.
|
onyx @Draniu 16 stycznia 2019 15:29 |
16 stycznia 2019 16:12 |
To jeszcze jeden pakiet informacji wprost z Wszechmocnej Fundacji Batorego:
https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1085544483075383296?s=19
![]() |
bendix @onyx 16 stycznia 2019 15:33 |
16 stycznia 2019 16:12 |
Dlaczego nikt tego nie zgłasza do Prokuratury?
![]() |
Starybelf @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 16:37 |
Powiem tak. Ofiara została wybrana bardzo starannie (śp. P. Adamowicz już nie był 100% związany z PO, a tym bardziej z Tuskiem). Toczyło się p-ko zmarłemu dochodzenie prokuratorskie w sprawie nierozliczenia podatków. Ponadto wszedł między wódkę i zakąskę Platformie, gdy postanowił kandydować na prezia Gdańska, podczas gdy PO lansowała Jarka Walese.
Dalej. Po spotkaniu Kaczyński-Salvini cały eurokołchoz dostał sraczki (I proszę mi nie tłumaczyć kim Salvini jest, bo wiem, że to taki włoski Orban, ale na marginesie powiem, że moja Córcia opowiadała - a obecnie jest we Włoszech na stypendium - że jak Salvini przemawiał w telewizji RAI to siedzący w świetlicy akademika studenci bili mu brawo. Bili brawo do telewizora, co chyba jest zjawiskiem niezwykłym).
Ponadto Polska w opinii Włochów i nie tylko, uchodziła za kraj bardzo bezpieczny, w którym nawet o 2 w nocy można po pijaku chodzić, a żaden tzw. nachodźca, czy inszy wariat, nie dźgnie w brzuch. No i ta tzw. narracja się skończyła.
Jeszcze dalej. Temat morderstwa będzie "grzany" do wyborów jewropejskich i nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Dojczlandzie i Francy oraz Włoszech, że jak "populiści" zdobędą władzę, to wariaci będą nas mordować.
Tak więc, moim zdaniem, morderstwo na Adamowiczu nie tylko ma podgrzewać sytuację w Polsce, ale w całej Ojropie. Podejrzewam ręce wielkiego wschodu, który jest ziemskim przedstawicielstwem piekła.
![]() |
Starybelf @przemsa 16 stycznia 2019 16:20 |
16 stycznia 2019 16:39 |
PiS kandydata nie wystawia, ale może któregoś poprzeć. Nawet obecną Panią Komisarz.
![]() |
Starybelf @cbrengland 16 stycznia 2019 13:32 |
16 stycznia 2019 16:44 |
Za Tuska to trzeba odprawiać egzorcyzmy, a nie Mszę św.
![]() |
szarakomorka @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 16:45 |
"Piękne wprowadzenie" -
● dr hab. Tomasz Tadeusz Koncewicz (Katedra Prawa Europejskiego i Komparatystyki Prawniczej, Uniwersytet Gdański)
Dlaczego nikt tego nie zgłasza do Prokuratury?
bendix @onyx 16 stycznia 2019 15:3316 stycznia 2019 16:12
![]() |
Starybelf @przemsa 16 stycznia 2019 16:43 |
16 stycznia 2019 16:46 |
No, oczywiście, gdyby Pani Komisarz chciała kandydować. Bo to też jest problematyczne. Bo może jedynym kandydatem może być Jarek Bolesławowicz.
![]() |
stanislaw-orda @Grzeralts 16 stycznia 2019 15:58 |
16 stycznia 2019 17:05 |
napisane jest tak, ale jak jest przetłumaczone
![]() |
stanislaw-orda @przemsa 16 stycznia 2019 16:20 |
16 stycznia 2019 17:08 |
Przeci9ez i tak nikt z PiS-u nie miałby w Gdańsku szans. Zatem żadna łaska.
![]() |
Draniu @onyx 16 stycznia 2019 16:12 |
16 stycznia 2019 17:33 |
Pakiecik starych odgrzewanych kotletów.. Nie maja szans sie przebić...Towarzystwo ,ktore splajtowało. A EU ewidentnie sie sypie w takim ksztalcie jakim jest juz nie bedzie, no i kaska sie skonczy..Nadal uwazam ,jak dojdzie do Brexit-u to bedzie potezny cios dla UE.. Uwazam,ze negocjacje sie przedluza..Angole beda czekac na zmiany w UE..Oczywiscie czekajmy na wybory do europarlamentu, tak jak napisałeś.. Rowniez ciekawy jestem kiedy wyznaczony zostanie termin wyborow w Gdansku.. Wybory do UE sa chyba w maju.. Nie wiem jak to bedzie, jezeli Anglicy przesuna date wyjscia ,to chyba moga głosować.?
|
onyx @szarakomorka 16 stycznia 2019 16:40 |
16 stycznia 2019 17:57 |
Nie wiem czy dam radę, wkleiłem kawałki by pokazać jaka to już jest aberracja. Tam są prominętni politycy i urzędnicy a gadają jakby mieli ostre fiksum dyrdum.
![]() |
Paris @pink-panther 16 stycznia 2019 10:50 |
16 stycznia 2019 18:19 |
Pani Panther'o...
... ja sie nie szwedam po roznych portalach... no z wyjatkiem "wroga ludu"... sledze tylko to co jest na SN i troche telewizor francuski... i rzeczywiscie, jak to wszystko czytam i otwieram te linki - to zareczam Pania, ze ani omamow ani zwidow Pani nie ma...
... dla mnie sprawa jest juz wyjasniona... na 99%... szkoda tego biednego zabojcy i jego rodziny... a piana merdialna jest od conajmniej kilku, ladnych, ostatnich lat toczona WYLACZNIE z tych samych merdiow i przez te same presstytutki... krajowe i te globalne tez... mielismy przyklad tzw. sledztwa smolenskiego...
... i tu nie ma zadnej lipy... zadnej sciemy...
... TO JEST CZYSTA, SZCZERA, ZYWA PRAWDA... a to = MOWA NIENAWISCI !!!
I to wciskaja na chama i zywca te oblakane tzw. elity... wszystko jedno jakie i skad... LUDZIE SIE Z TEGO SMIEJA W GLOS !!!
Trzymajmy sie w zdrowiu i nie dajmy sie zwariowac.
![]() |
Trzy-Krainy @jestnadzieja 16 stycznia 2019 15:17 |
16 stycznia 2019 18:20 |
Jest tak, jak Pani pisze. Może to być też rozkrzewianiem kultu Bożego Miłosierdzia, gdzie zawsze na początku jest troska o swoje życie duchowe, a następnie pomoc innym poprzez modlitwę, rozmowy, uczynki miłosierdzia wobec bliźnich.
![]() |
Paris @Draniu 16 stycznia 2019 10:51 |
16 stycznia 2019 18:37 |
O la la...
... jak sprobuja ludziom odebrac 500+ to moze pojsc... chyr po narodzie... ale na ulice i tak NIKT nie wyjdzie !!!
Co do reszty komentarza - zgoda calkowita...
... nasz Gospodarz swietnie powiazal sprawy... w sobote w Paryzu tuz przed manifestacja ZK i PELNA mobilizacja Policji do ochrony... a mialo ich byc 100.000 chlopa !!!... to nastapil NAGLY wyboch gazu w piekarni !!! ZK okazalo sie, ze jest okolo 25.000-40.000... i duzo gapiow i turystow !!!... a u nas niezrownowazony czubek zasztyletowal "kolekcjonera cudzych mieszkan" Adamowicza...
... pomimo tragedii... odgrywany jest w telewizorach KABARET !!!... kabaretow ci u nas dostatek !!!
![]() |
Paris @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 11:04 |
16 stycznia 2019 18:42 |
Otoz to...
... bo to rozhustywanie to na paru fortepianach idzie... zeby sie przypadkiem nie zahustali jak juz nie tak dawno bylo z takim jednym co sie "zatanczyl na smierc" !!!
![]() |
pink-panther @bendix 16 stycznia 2019 15:15 |
16 stycznia 2019 18:56 |
Absolutny szok. Pan Bóg ma bardzo wielkie poczucie humoru.
PS. Tak jawna hipokryzja, że w głowie się nie mieści. To powinno zostać mocno nagłośnione.
![]() |
pink-panther @bendix 16 stycznia 2019 15:15 |
16 stycznia 2019 19:03 |
Absolutny szok. Pan Bóg ma bardzo wielkie poczucie humoru.
PS. Tak jawna hipokryzja, że w głowie się nie mieści. To powinno zostać mocno nagłośnione.
![]() |
Globalny @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 19:14 |
Nie jest najgorzej. Scenariusz @Mniszyska w toku:
trojmiasto.pl
Uroczystości pogrzebowe Pawła Adamowicza: bazylika Mariacka, sobota, godz. 12
16 stycznia 2019, 11:10
Katarzyna Moritz
Pochówek Pawła Adamowicza odbędzie się w sobotę.
Uroczystości pogrzebowe prezydenta Pawła Adamowicza odbędą się w sobotę, o godz. 12 w bazylice Mariackiej w Gdańsku. Po mszy prochy prezydenta zostaną złożone w świątyni.
Harmonogram uroczystości pogrzebowych
Od czwartku, od godz. 17, trumna z ciałem będzie wystawiona w Europejskim Centrum Solidarności w Ogrodzie Zimowym. Tam również będzie wystawiona księga kondolencyjna.
Stamtąd, w piątek o godz. 17, nastąpi wyprowadzenie trumny do bazyliki Mariackiej w formie pochodu ulicami miasta. W kościele wieczorem w piątek zostanie odprawiona msza św., po której - do północy - także będzie możliwość pożegnania z prezydentem.
W nocy zwłoki prezydenta Gdańska zostaną poddane kremacji.
Msza św. celebrowana przez metropolitę gdańskiego, arcybiskupa Sławoja Leszka Głódzia, rozpocznie się w sobotę o godz. 12.
WIĘCEJ ZDJĘĆ (2)
fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
- Zgodnie z wielowiekową tradycją, która panowała w Gdańsku, przychylając się do prośby rodziny, a także metropolity gdańskiego i wielu docierających do nas głosów, prezydent zostanie pochowany w bazylice Mariackiej - zapowiada ks. Ireneusz Bradtke, proboszcz bazyliki Mariackiej.
Prezydent spocznie w bazylice Mariackiej - tradycyjnym miejscu pochówku gdańskich burmistrzów
Wbrew wcześniejszym informacjom, nie będzie możliwości wejścia do bazyliki Mariackiej w sobotę przed mszą świętą o godz. 12. Bazylika zostanie otwarta dopiero na uroczystości pogrzebowe. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i logistyki przygotowania ceremonii.
Dla wszystkich, którzy będą chcieli pomodlić się w intencji prezydenta Pawła Adamowicza tego dnia, od godz. 7.00 będzie dostępna Kaplica Królewska.
Podczas uroczystości pogrzebowych w Gdańsku zostaną ustawione telebimy, na których relacjonowana będzie ceremonia.
- Organizatorem uroczystości pogrzebowych będzie miasto Gdańsk przy udziale rodziny pana prezydenta. Zaczynamy jutro o godz. 15 [w czwartek - red.] uroczystą sesją Rady Miasta w Dworze Artusa, w której wezmą udział radni wszystkich kadencji od 1990 roku - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska. - W ECS od godz. 17 będzie wystawiona trumna z ciałem przez 24 godziny, tak by gdańszczanie i wszyscy, którzy chcą się pożegnać mogli to zrobić.
Rodzina prosi o wsparcie hospicjum i WOŚP
Rodzina prezydenta prosi o nieskładanie kondolencji oraz o nieprzynoszenie zniczy i kwiatów. Zamiast tego bliscy proszą o wsparcie Hospicjum im. ks. Dutkiewicza oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Żałoba w miastach i całym kraju
Do dnia pogrzebu Pawła Adamowicza obowiązuje w Gdańsku i w całym województwie pomorskim żałoba. Decyzję o wprowadzeniu żałoby podjęło także kilka innych miast, między innymi Warszawa, Sopot i Gdynia.
Zgodnie z decyzją prezydenta RP Andrzeja Dudy od piątku od godz. 17, do soboty do godz. 19, w Polsce będzie obowiązywała żałoba narodowa.
Swój udział w uroczystości zapowiedział premier Mateusz Morawiecki. Do Gdańska przyjadą także wicepremier Piotr Gliński oraz minister zdrowia Łukasz Szumowski.
Darmowa komunikacja miejska
W piątek i sobotę komunikacja miejska w Gdańsku będzie bezpłatna, by nie zablokować centrum miasta.
W piątek 18 stycznia i w sobotę 19 stycznia, zostanie uruchomiona bezpłatna linia autobusowa 101 z dworca PKP Gdynia Główna do centrum Gdańska. Odjazdy autobusów linii 101 w piątek odbywać się będą co 30 minut od godz. 15 do godz. 20.30 z Gdyni i od 16.30 do godz. 22 z Gdańska. Odjazdy w sobotę wykonywane będą co 10 minut od godz. 9.30 do godz. 15 z Gdyni i od godz. 11 do 16.30 z Gdańska.
W Trójmieście wystawione zostały księgi kondolencyjne w związku z tragiczną śmiercią prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W urzędach ustawiają się kolejki chętnych do wpisania się.
Jest też możliwość dokonania wirtualnego wpisu do Księgi Kondolencyjnej poświęconej pamięci Prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza na stronie miasta Gdańska. Księga będzie otwarta do 21.01. Wszystkie wpisy zostaną zarchiwizowane na równi z wpisami w księgach tradycyjnych.
![]() |
Globalny @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 19:14 |
Nie jest najgorzej. Scenariusz @Mniszyska w toku:
trojmiasto.pl
Uroczystości pogrzebowe Pawła Adamowicza: bazylika Mariacka, sobota, godz. 12
16 stycznia 2019, 11:10
Katarzyna Moritz
Pochówek Pawła Adamowicza odbędzie się w sobotę.
Uroczystości pogrzebowe prezydenta Pawła Adamowicza odbędą się w sobotę, o godz. 12 w bazylice Mariackiej w Gdańsku. Po mszy prochy prezydenta zostaną złożone w świątyni.
Harmonogram uroczystości pogrzebowych
Od czwartku, od godz. 17, trumna z ciałem będzie wystawiona w Europejskim Centrum Solidarności w Ogrodzie Zimowym. Tam również będzie wystawiona księga kondolencyjna.
Stamtąd, w piątek o godz. 17, nastąpi wyprowadzenie trumny do bazyliki Mariackiej w formie pochodu ulicami miasta. W kościele wieczorem w piątek zostanie odprawiona msza św., po której - do północy - także będzie możliwość pożegnania z prezydentem.
W nocy zwłoki prezydenta Gdańska zostaną poddane kremacji.
Msza św. celebrowana przez metropolitę gdańskiego, arcybiskupa Sławoja Leszka Głódzia, rozpocznie się w sobotę o godz. 12.
WIĘCEJ ZDJĘĆ (2)
fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
- Zgodnie z wielowiekową tradycją, która panowała w Gdańsku, przychylając się do prośby rodziny, a także metropolity gdańskiego i wielu docierających do nas głosów, prezydent zostanie pochowany w bazylice Mariackiej - zapowiada ks. Ireneusz Bradtke, proboszcz bazyliki Mariackiej.
Prezydent spocznie w bazylice Mariackiej - tradycyjnym miejscu pochówku gdańskich burmistrzów
Wbrew wcześniejszym informacjom, nie będzie możliwości wejścia do bazyliki Mariackiej w sobotę przed mszą świętą o godz. 12. Bazylika zostanie otwarta dopiero na uroczystości pogrzebowe. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i logistyki przygotowania ceremonii.
Dla wszystkich, którzy będą chcieli pomodlić się w intencji prezydenta Pawła Adamowicza tego dnia, od godz. 7.00 będzie dostępna Kaplica Królewska.
Podczas uroczystości pogrzebowych w Gdańsku zostaną ustawione telebimy, na których relacjonowana będzie ceremonia.
- Organizatorem uroczystości pogrzebowych będzie miasto Gdańsk przy udziale rodziny pana prezydenta. Zaczynamy jutro o godz. 15 [w czwartek - red.] uroczystą sesją Rady Miasta w Dworze Artusa, w której wezmą udział radni wszystkich kadencji od 1990 roku - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska. - W ECS od godz. 17 będzie wystawiona trumna z ciałem przez 24 godziny, tak by gdańszczanie i wszyscy, którzy chcą się pożegnać mogli to zrobić.
Rodzina prosi o wsparcie hospicjum i WOŚP
Rodzina prezydenta prosi o nieskładanie kondolencji oraz o nieprzynoszenie zniczy i kwiatów. Zamiast tego bliscy proszą o wsparcie Hospicjum im. ks. Dutkiewicza oraz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Żałoba w miastach i całym kraju
Do dnia pogrzebu Pawła Adamowicza obowiązuje w Gdańsku i w całym województwie pomorskim żałoba. Decyzję o wprowadzeniu żałoby podjęło także kilka innych miast, między innymi Warszawa, Sopot i Gdynia.
Zgodnie z decyzją prezydenta RP Andrzeja Dudy od piątku od godz. 17, do soboty do godz. 19, w Polsce będzie obowiązywała żałoba narodowa.
Swój udział w uroczystości zapowiedział premier Mateusz Morawiecki. Do Gdańska przyjadą także wicepremier Piotr Gliński oraz minister zdrowia Łukasz Szumowski.
Darmowa komunikacja miejska
W piątek i sobotę komunikacja miejska w Gdańsku będzie bezpłatna, by nie zablokować centrum miasta.
W piątek 18 stycznia i w sobotę 19 stycznia, zostanie uruchomiona bezpłatna linia autobusowa 101 z dworca PKP Gdynia Główna do centrum Gdańska. Odjazdy autobusów linii 101 w piątek odbywać się będą co 30 minut od godz. 15 do godz. 20.30 z Gdyni i od 16.30 do godz. 22 z Gdańska. Odjazdy w sobotę wykonywane będą co 10 minut od godz. 9.30 do godz. 15 z Gdyni i od godz. 11 do 16.30 z Gdańska.
W Trójmieście wystawione zostały księgi kondolencyjne w związku z tragiczną śmiercią prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W urzędach ustawiają się kolejki chętnych do wpisania się.
Jest też możliwość dokonania wirtualnego wpisu do Księgi Kondolencyjnej poświęconej pamięci Prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza na stronie miasta Gdańska. Księga będzie otwarta do 21.01. Wszystkie wpisy zostaną zarchiwizowane na równi z wpisami w księgach tradycyjnych.
![]() |
Globalny @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 19:16 |
Przepraszam za dublet.
![]() |
Paris @pink-panther 16 stycznia 2019 13:15 |
16 stycznia 2019 19:33 |
A czego w Paryzu nie bylo...
... hasztagi byly... po "zamaHu" w Betaclan debile zaczely sie stroic w plakietki "jestem na tarasie"... jeszcze piosenki Lennon'a spiewali... ale juz w Nicei "odlot" byl znacznie mniejszy... az ZK wystrugano...
... no i tez "wybuchem" w piekarni sie skonczylo !!!
![]() |
Paris @jestnadzieja 16 stycznia 2019 14:32 |
16 stycznia 2019 20:02 |
Otoz to...
... mnie juz to nie pasowalo jak tylko DYNAQ zalinkowal to wydarzenie u Pana Ewarysta na blogu... jeszcze w nocy w niedziele albo tuz po polnocy.
Link obejrzalam i tak wlasnie sobie pomyslalam... widac bylo to "klebowisko", a ten niby-zamachowiec wyglosil tylko to co mial wyglosic... bylam zaskoczona, ze nikt ze sceny nie probowal "powstrzymac" tego "klebowiska", ale z drugiej strony to "ochrona" dopiero nadbiegla z kulis widowni... tak, wedlug mnie to "maskirowka"... a "zamachowiec" prawdopodobnie nawet NIE TKNAL Adamowicza !!!
![]() |
jolanta-gancarz @Globalny 16 stycznia 2019 19:14 |
16 stycznia 2019 20:05 |
Czyli od niedoszłego kryterium ulicznego gładko przechodzą do kanonizacji i kultu. Zrównując nieboszczyka z zamordowanymi przez Krzyżaków w 1411 r. rajcami gdańskimi (burmistrzem Konradem Leczkowem, Albertem Hechtem i jakimś trzecim rajcą) oraz z poległym w bitwie oliwskiej ze Szwedami Arendem Dickmannem. Na Wawel odpowiadają bazyliką Mariacką. Duży rozmach - w końcu to największy ceglany kościół na świecie. Tyle, że większość tam pochowanych, to protestanci, którzy na ponad 400 lat przejęli światynię.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 20:29 |
Imprezę w Gdańsku ochraniała firma Tajfun
Z CEIDG
1. TAJFUN FIRMA WIELOBRANŻOWA GRACJAN ZWOLAK 2. TAJFUN AGENCJA OCHRONY GRACJAN ZWOLAK
od 2008-05-16 do 2058-05-16 - Koncesja na wykonywanie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej
Wpolityce pisze:
Kontrolę firmy „Tajfun” zlecił resort spraw wewnętrznych. Już wstępne ustalenia jeżą włos na głowie. Okazało się, że adres, pod którym znajdowała się „siedziba” firmy to prywatne mieszkanie, w którym nie znaleziono żadnych śladów prowadzenia działalności ochroniarskiej.
Gdy więc kontrolerzy dotarli nareszcie do miejsca, w którym mieszka osoba wymieniana jako szef agencji, czyli Gracjan Zwolak, okazało się, że dopiero w jego mieszkaniu zabezpieczono dokumentację prowadzonej działalności. Szybko jednak ustalono, że brakuje jednego z kluczowych dokumentów.
Zabrakło listy pracowników, a to może oznaczać, że osoby ochraniające finał WOŚP mogły być przypadkowe, nie spełniające wymogów
![]() |
ainolatak @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 12:23 |
16 stycznia 2019 20:34 |
Nawet jeśli nazwą to mową nienawiści, dopóki tylko możemy...
Pacierz naszej pamięci
Módlmy się módlmy zanim nas uśmiercą
język nam wytną i gips w ranę wleją
bo jak różaniec kości z ziemi sterczą
i każdy listek na nich jest nadzieją
----------------
Módlmy się módlmy póki nie wiadomo
z rosy czy z płaczu mokre nasze twarze
póki nić złotą wiją na wrzeciono
w pamięci naszej postawione straże
![]() |
Krzysiek @stanislaw-orda 16 stycznia 2019 17:08 |
16 stycznia 2019 20:53 |
" Przeci9ez i tak nikt z PiS-u nie miałby w Gdańsku szans. Zatem żadna łaska. "
... i dlatego mądrym ruchem jest nie wystawianie swojego kandydata (mimo, że w pierwszej turze 2018 PiS miał wynik zbliżony do P.A., 30%/36%). A na tym m.in. polega skuteczna polityka - na wykonywaniu włściwych posunięć. Truizm - ale czasami trzeba łopatologicznie.
![]() |
Globalny @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 20:05 |
16 stycznia 2019 20:55 |
Ależ nie. Nagle się okazuje, że konkurent młodego Płażyńskiego spocznie obok jego ojca poległego pod Smoleńskiem. Tak się właśnie tępi polityczny topór. Z tamtym pogrzebem było wielkie halo, bo "pisiory" i Wawel. Dzisiaj nawet okiem nie mrugną i okazuje się, że to Abp Głódź miał rację. On akurat jest świadomy eskalacji napięć społecznych, którą nazywa "rozchwianiem emocji". Więc równe potraktowanie ofiar Smoleńska i rzekomej ofiary "sekty smoleńskiej" to majstersztyk.
![]() |
Krzysiek @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 20:05 |
16 stycznia 2019 21:04 |
Sam miałem najpierw wątpliwości. Przecież jak wiadomo on angażował się w popieranie środowisk LGBT czy jak tam sie to nazywa (o tym gł. pisała BBC czy New York Times), więc z nauką moralną Kościoła był w konflikcie. Ale jednak, to posunięcie, złożenie P.A. w bazylice katolickiej i pogrzeb katolicki jest potężnym rozbrojeniem bomby. Kościól, Mistyczne Ciało Chrystusa jest nieskończony w możliwości absorpcji i odwracania zamiarów złego. To się dzieje na naszych oczach - dla nas znak, aby wspópracować z Opatrznością, a nie tylko kibicować.
![]() |
Globalny @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 21:06 |
A co na to Kościół? https://wpolityce.pl/m/polityka/429891-poruszajace-przeslanie-abp-glodz-to-wezwanie-do-pokoju
![]() |
szarakomorka @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 20:29 |
16 stycznia 2019 21:09 |
Nie chce mi się wierzyć, że Owsiak nie wiedzial co to za firma.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 stycznia 2019 21:09 |
Tak, że tak...
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/marcin-p-uniewinniony-ws-przestepstw-skarbowych/1sc5lrp
"Słyszał głosy, które komentowały jego zachowanie, wydawały mu polecenia, miał wrażenie, że funkcjonariusze cofają czas, wyznaczają mu zadania do wykonania, za które obiecywano mu wynagrodzenie, miał być świadkiem koronnym, wyznaczono mu „różne życia”, wydawało mu się, że jest aktorem w filmie, ktoś odczytuje jego myśli – czytamy w dokumentacji z Zakładu Karnego w Szczecinie."
Jurku graj jeszcze...
https://trojmiasto.onet.pl/zona-pawla-adamowicza-zaapelowala-do-jurka-owsiaka/g49312r
![]() |
jolanta-gancarz @ainolatak 16 stycznia 2019 20:34 |
16 stycznia 2019 21:12 |
Mową nienawiści nie. Tylko nienawistną modlitwą. Bo skoro można milczeć nienawistnie, to można też się nienawistnie modlić
A kto napisał te wstrzasające słowa?
![]() |
jolanta-gancarz @Globalny 16 stycznia 2019 20:55 |
16 stycznia 2019 21:17 |
Oby ksiądz miał rację. Czasem ludzkie złe zamiary Pan Bóg potrafi obrócic na dobrą stronę. Bo w zamieszczonym programie uroczystości pogrzebowych nie nawiązuje się do "smoleńskich pochówków", tylko do wielowiekowej tradycji ... itd. Może nawet do tej protestanckiej?
Ale bądźmy dobrej myśli.
![]() |
jolanta-gancarz @Krzysiek 16 stycznia 2019 21:04 |
16 stycznia 2019 21:20 |
Tu już nawet nie o stosunek do moralności katolickiej PA chodzi, ale o to, jak chcą niektórzy jego śmierć i pogrzeb wykorzystać. Mamy w naszej historii przykłady wielu fałszywych bohaterów i kandydatów na pomniki.
![]() |
ainolatak @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 21:12 |
16 stycznia 2019 21:25 |
Tadeusz Nowak
![]() |
jolanta-gancarz @ainolatak 16 stycznia 2019 21:25 |
16 stycznia 2019 21:33 |
Dzięki. Tego akurat nie znałam. Bardzo aktualne.
![]() |
Paris @Krzysiek 16 stycznia 2019 20:53 |
16 stycznia 2019 21:55 |
I to jest nawet bardzo wlasciwe posuniecie !!!
![]() |
ewa-rembikowska @szarakomorka 16 stycznia 2019 21:09 |
16 stycznia 2019 22:11 |
Myślę, że wiedział. Ta firma obsługiwała wszystkie imprezy organizowane przez UM.
W kontekście wydarzeń niedzielnych znamienny jest wyrok dziś wydany na Jana Śpiewaka. Został uznany winnym zniesławienia córki ex ministra Ćwiąkalskiego, gdyż ujawnił publicznie, że była kuratorem 118 latka i w ten sposób przejęła pół kamicy. Co ciekawsze, przewód został utajniony, publiczność wyrzucona z sali a Śpiewak nie miał możliiwości złożyć zeznań. W ten sposób stał się jedynym człowiekiem ukaranym sądownie w związku z tzw. dziką reprywatyzacją.
![]() |
klon @bendix 16 stycznia 2019 16:12 |
16 stycznia 2019 22:12 |
Zgłoszenia do prokuratury były, ale .....jak w oświadczeniu Teatru Powszechnego czytamy:
"Przypominamy, że wolność twórczości artystycznej jest zagwarantowana w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Jednocześnie prosimy o niedokonywanie manipulacji treścią przedstawienia, w szczególności oświadczamy, iż nieprawdą jest, że podczas spektaklu odbywa się zbiórka pieniędzy na zabójstwo Jarosława Kaczyńskiego. Jest to niczym nieuzasadnione przeinaczenie będące efektem tego, że o spektaklu wypowiadają się osoby, które go nie widziały"
![]() |
Paris @Globalny 16 stycznia 2019 21:06 |
16 stycznia 2019 22:12 |
Prosze Globalnego...
... Kosciol to m.in. ja... i po zapoznaniu sie z tym wystapieniem abp Glodzia - to nie moge przyznac, abym byla nim jakos szczegolnie poruszona. Zgadzam sie, ze "kolekcjoner cudzych mieszkan" zawsze byl usmiechniety... bo, tak po prawdzie, to przeciez nie mial powodow do smutku...
... ale szkoda, ze ludzie nie potrafia w odpowiednim momencie SAMI zejsc ze sceny.
|
Wolfram @szarakomorka 16 stycznia 2019 21:09 |
16 stycznia 2019 22:42 |
Dzisiaj RPO w jakimś wywiadzie powiedział, że formalnie to nie WOŚP organizował lokalną imprezę, tylko byt lokalny (bez formalnego powiązania, nie pamiętam kto konkretnie) - więc nie da się Owsiakowi przypisać odpowiedzialności w sensie kodeksowym - a tylko taka skutkuje odpowiedzialnością karną.
![]() |
ewa-rembikowska @Wolfram 16 stycznia 2019 22:42 |
16 stycznia 2019 22:51 |
W takim razie tym bytm lokalnym musi być Urząd Miasta. Zresztą to musi wynikać z dokumentów, kto zgłaszał imprezę, kto podpisywał umowę z agencją ochrony. I nie wiem, czy RPO mówił to na podstawie dokumentów, czy z głowy?
![]() |
tadman @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 20:29 |
16 stycznia 2019 23:01 |
Pytanie kto najął tę firmę? UM?
Ktoś wiedział o takich ułatwieniach przy wykonywaniu zadania i chyba nie był to pojmany sprawca.
|
Wolfram @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 22:51 |
16 stycznia 2019 23:11 |
Mówił z głowy, ale widać było, że wie, użył sformulowania "lokalni włodarze" - czyli miasto. Dokumenty zapewne są.
|
KOSSOBOR @jolanta-gancarz 16 stycznia 2019 12:26 |
17 stycznia 2019 00:02 |
Kilka tłustych scenariuszy na jednym rożnie. Genialnie wymyślone.
![]() |
jestnadzieja @onyx 16 stycznia 2019 21:09 |
17 stycznia 2019 00:22 |
To wstystko jest niezwykle ciekawe, bo z kolei Slizba Wiezienna na rozne ciekawostki panow "dziennikarzy" opublikowala cala serie tweetow. Wyglada na to, ze "dziennikarze" dostali sraczki i coraz to nowe nigdzie nie sprawdzane "rewelacje"oglaszaja:
![]() |
Szczodrocha33 @tadman 16 stycznia 2019 10:44 |
17 stycznia 2019 00:35 |
"Zakładając, że zamachowiec jest tym kim był, to jego szwendanie się po scenie i słowne deklaracje przypominają mi trochę rolę jaką spełnił Lee Ostwald. A jeśli tak, to w najbliższym czasie scenariusz może być zrealizowany do końca."
To jest ciekawe, ze te dwa zabojstwa sa do siebie podobne w pewnym sensie. I choc wydawac by sie moglo ze tamto w Dallas mialo o wiele wiekszy ciezar gatunkowy, to jednak moze sie okazac ze w skali kraju - dla Polski to morderstwo Adamowicza moze miec straszne konsekwencje.
|
KOSSOBOR @Starybelf 16 stycznia 2019 16:37 |
17 stycznia 2019 00:37 |
Proszę jeszcze wziąć pod uwagę dyscyplinowanie /nie znasz jeden z drugim dnia ani godziny/ słupów politycznych, nawet najbardziej spolegliwych, o ile zarządzającym nimi wpadnie do głowy taki pomysł. Adamowicz bardzo się starał być słupem perfekcyjnym, ale i tak okazał się być nieważnym /jego życie/ w obliczu mądrości etapu.
Jeżeli pewne plany /które można wyczytać z tego wydarzenia/ wezmą w łeb, to groza ogarnia pozostałe słupy. Każdy może być na miejscu Adamowicza, byleby tylko jego spektakularne zejście zapewniło kontynuację planów.
![]() |
Szczodrocha33 @Wolfram 16 stycznia 2019 22:42 |
17 stycznia 2019 00:38 |
Interesujace jest czy w koncu ustala kto ponosi odpowiedzialnosc za zabezpieczenie imprezy.
![]() |
Globalny @Paris 16 stycznia 2019 22:12 |
17 stycznia 2019 00:48 |
Ja tylko odpowiadam na ew. pytanie "Gdzie był Kościół, gdy trzeba było tonować emocje".
![]() |
Paris @jestnadzieja 17 stycznia 2019 00:22 |
17 stycznia 2019 00:50 |
O tak...
... zwlaszcza dziennikaZe gw... jakby im ktos forlaxu do herbatki zaaplikowal... ale trzeba przyznac, ze w SW maja glowe na karku !!!
|
KOSSOBOR @ewa-rembikowska 16 stycznia 2019 22:11 |
17 stycznia 2019 00:53 |
Ooo... to bardzo znamienne. Chociaż szokujące. Jak widać potrafią odstrzelić i swoich, gdy interesa przeważają. Ale się Śpiewak zdziwił...
![]() |
Paris @Globalny 17 stycznia 2019 00:48 |
17 stycznia 2019 00:59 |
Rozumiem...
... Kosciol ZAWSZE tonowal, tonuje i tonowac bedzie emocje !!!
Amen,
![]() |
maria-ciszewska @Globalny 16 stycznia 2019 19:14 |
17 stycznia 2019 06:08 |
Zgodnie z decyzją prezydenta RP Andrzeja Dudy od piątku od godz. 17, do soboty do godz. 19, w Polsce będzie obowiązywała żałoba narodowa.
Jednym słowem - szabat.
![]() |
maria-ciszewska @Paris 16 stycznia 2019 19:33 |
17 stycznia 2019 06:09 |
Co to jest ZK?
![]() |
Globalny @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 06:09 |
17 stycznia 2019 06:52 |
Zakład Karny?
A co do żałób - Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich wykonał uderzenie uprzedzające, ponieważ gdańska PO chciała wygrać w żałoby - Pełniąca Obowiązki Prezydenta Miasta miała ogłosić żałobę w Gdańsku aż do pogrzebu, godzinę albo 2 wcześniej zrobił to Wojewoda. Teraz dzieci nie mają studniówek od Słupska po Wisłę.
![]() |
bendix @przemsa 16 stycznia 2019 20:39 |
17 stycznia 2019 06:55 |
Prawda? Moja mała głowa tego nie potrafi pojąć. Sami podają temat na tacy.
![]() |
bendix @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 06:09 |
17 stycznia 2019 06:58 |
żółte kamizelki
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
17 stycznia 2019 07:04 |
ja to odczytuję tak, że po niedzielnym evencie nabrali wiatru w żagle. Śpiewak autentycznie przerażony powiedział, ze opuszcza politykę.
![]() |
maria-ciszewska @bendix 17 stycznia 2019 06:58 |
17 stycznia 2019 07:32 |
Dzięki.
![]() |
maria-ciszewska @Globalny 17 stycznia 2019 06:52 |
17 stycznia 2019 07:34 |
Nie chodziło mi o żałobę, tylko o polinizację Polski w wykonaniu pana prezydenta.
![]() |
Grzeralts @Wolfram 16 stycznia 2019 22:42 |
17 stycznia 2019 08:20 |
To raczej oczywiste.
![]() |
bendix @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 07:34 |
17 stycznia 2019 08:23 |
"Nie płakałam/em po Papieżu"............
![]() |
dziad-kalwaryjski @Grzeralts 17 stycznia 2019 08:20 |
17 stycznia 2019 08:31 |
To że w innych miastach też nie było imprez masowych organizowanych przez wośp to chyba też oczywiste.
Niestety, dla niektórych zwolenników państwa prawa (i sprawiedliwości) było oczywiste, że prokuratura winna to sprawdzić.
![]() |
Grzeralts @dziad-kalwaryjski 17 stycznia 2019 08:31 |
17 stycznia 2019 08:49 |
No pewnie, że nie było. Tak samo jak ochroniarz, który obstawia taką imprezę z pewnością będzie na kontrakcie. Ratownik też.
![]() |
olekfara @ewa-rembikowska 17 stycznia 2019 07:04 |
17 stycznia 2019 09:25 |
1 ż = 1 ż; 1ż =40 000 000 p. Taka sobie łamigłówka
![]() |
bendix @olekfara 17 stycznia 2019 09:25 |
17 stycznia 2019 09:41 |
ż - życie; p - Polacy ? Dobrze myślę?
![]() |
maria-ciszewska @bendix 17 stycznia 2019 08:23 |
17 stycznia 2019 10:06 |
???
![]() |
bendix @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 10:06 |
17 stycznia 2019 10:11 |
http://wyborcza.pl/1,75968,2718840.html
Nie pamięta Pani T-shirtów?
http://www.tiszertdlawolnosci.tiszert.com/grafika/podlinkowane/zofia_kulik.jpg
![]() |
maria-ciszewska @bendix 17 stycznia 2019 10:11 |
17 stycznia 2019 10:21 |
Ale co to ma wspólnego z faktem, że pan prezydent, na co zwróciłam uwagę, ogłosił żałobę od 17.00 w piątek do 19.00 w sobotę?
![]() |
bendix @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 10:21 |
17 stycznia 2019 11:07 |
Chodziło mi o szerszy kontekst sprawy. Oni nie płakali, my mamy ryczeć na kolanach.
![]() |
maria-ciszewska @bendix 17 stycznia 2019 11:07 |
17 stycznia 2019 13:54 |
Racja.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
17 stycznia 2019 18:11 |
"Chciałbym jednak jeszcze raz podkreślić, że jeszcze dziadek Krzysztofa Leskiego podpisywał się Natanson-Leski. To bardzo zasłużona rodzina, przypomnę, cały olbrzymi artykuł poświęcony Jakubowi Natansonowi i jego zasługom, napisał i podpisał swoim nazwiskiem nie kto inny jak Wincenty Niewiadomski, ojciec Eligiusza. Natansonowie żywili i ubierali Niewiadomskich, dali im szansę na lepsze życie i finansowali projekty wydawnicze Eligiusza nawet kiedy ten zdradzał już wyraźne objawy obłędu, był ciężko uzależniony od narkotyków i popadł w depresyjną fazę antysemityzmu."
Dziedziczenie nadzoru propagandowej inżynierii społecznej. Wystarczy pierwszy raz, żeby uczynić go powtarzalnym. W innych okolicznościach, diametralnie różnych, ale nieszkodzi. Trzeba po prostu trzymać rękę na pulsie i posłusznie czytać w myślach zleceniodawców.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2199820990280332&id=100007573573851
Parasolnikov na pomoc, czemu ja nie mogę tego spastować?
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 17 stycznia 2019 07:04 |
17 stycznia 2019 18:24 |
A czy wujcio Pawel tez sie wycofuje ???
![]() |
Paris @maria-ciszewska 17 stycznia 2019 07:34 |
17 stycznia 2019 18:32 |
Szybki Bill...
... z tego prezydenta... z tego co pamietam to 10.04.10 tez byl szybki !!!
![]() |
ewa-rembikowska @Paris 17 stycznia 2019 18:24 |
17 stycznia 2019 18:58 |
Nie, tylko ten, dostał od swoich
![]() |
mniszysko @Globalny 16 stycznia 2019 20:55 |
17 stycznia 2019 19:01 |
W pełni się z księdzem zgadzam. Nasi królowie czy możnowładcy niepokalnymi nie byli. Różne występki popełnili. Mieli w licznych przypadkach sporo za uszami. Zostali pochowani, bo byli katolikami i nigdy publicznie (formalnie) nie wyparli się wiary. Abramowicz też nie wyparł się Kościoła a pełnił funkcję publiczną, więc może być pochowany w bazylice.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 17 stycznia 2019 18:58 |
17 stycznia 2019 22:06 |
Zadna krzywda sie nie dzieje...
... wujcio nie da Jasiowi z glodu umrzec !!!