-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O niezniszczalności formatów czyli czas antenowy to prawdziwy pieniądz

Obserwuję ludzi zajmujących się tak zwaną popularyzacją historii. Nie tylko na twitterze, ale także w różnych innych miejscach. Ich podstawowy problem polega nie na tym, jak skutecznie dystrybuować informacje, ale jak tu zwrócić na siebie uwagę i jednocześnie zachować bezpieczeństwo emocjonalne. To z kolei oznacza, że chcieliby oni być spolegliwymi opiekunami młodzieży, którzy pragną jej przychylić nieba. No, ale kierują swoje uwagi zwykle do osób dorosłych. I tu powstaje pewien problem, ale niewielki, albowiem ci dorośli chętnie – dla potrzeby chwili – zamienią się w młodzież i będą udawać głupszych niż są w rzeczywistości. Dlaczego? Żeby oderwać się od codziennych nawalanek i podsłuchać „jak to drzewiej bywało”. Czyli zanurzyć się w jakiś dobrotliwo-pierdołowaty format starego dziadunia. No, ale produkcją tych formatów zajmują się faceci około czterdziestki! Którzy tak naprawdę prowadzą jakąś autoterapię. I to jest naprawdę duży problem. Jego istotą jest niechęć do wyjaśniania zjawisk i przemożne pragnienie powoływania się na autorytety dawne, które mają umocnić towarzyską pozycję kolportera współczesnego. W skrócie wygląda to tak - możemy rozważać różne kwestie, byle byśmy tylko nie zmieniali znanych wszystkim założeń, bo wtedy pan nauczyciel się rozpłacze i pójdzie sobie obrażony.

W zasadzie doszliśmy już do tego, że wszelka dyskusja jest wyłączona, bo i tak nikt nie rozumie o co chodzi, albowiem wszyscy skupieni są na wyborach. Jeśli zaś dyskusja dotyczy współczesności, sprowadzona jest do najbardziej prymitywnych formuł. Wczoraj w programie „Strefa starcia”, najgłupszym chyba, jaki w ogóle lata w telewizji, zwanej reżimową, prowadzący bez przerwy komplementował Kołodziejczaka nazywając go kontrowersyjnym politykiem. Jakim, przepraszam, on jest politykiem? To już Marcinkiewicz bardziej zasługuje na to miano. Kołodziejczak to jest jakiś szczur z obory, którego Tusk zamierza wpuścić do sejmu. Nie to jest jednak najlepsze. W tych programach nie biorą udziału politycy KO. Czy ktoś w ogóle rozumie dlaczego? Otóż powodem jest demonstracyjna, systemowa pogarda, którą dla potrzeb swoich wyborców KO okazuje PiS. Jest to konsekwentne i celowe. Każdy wyborca KO, wie, że PiS to śmieci, bo ich idole nawet nie patrzą w tamtą stronę. KO idzie do wyborów ze zgrają, która wie, że naprzeciwko nich nie stoją ludzie, ale podludzie, ewentualnie zwierzęta. Na ile to będzie skuteczne zobaczymy. Każda ze stron bowiem wierzy w słuszność swojej polityki.

Media rządowe czynią inaczej, zapraszają do studia wszystkich oponentów, którzy chcą tam przyjść. Głównie wariatów i starych komuchów z lewicy. Ci najspokojniej w świecie robią tam tę robotę, którą powinni wykonywać posłowie KO, ale są oni akurat zajęci okazywanie pogardy totalnej. No więc wysyłają zastępców, a PiS tych zastępców podejmuje kawą i ciastkami. Bo mamy przecież demokrację. Wszyscy dobrze pamiętamy, co się działo kiedy media rządowe należały do PO. Nie było tam miejsca dla polityków PiS, wszyscy oni siedzieli na blogach, zajmowali tam stosunkowo mało miejsca, ale nawet prezesowi Kaczyńskiemu założono w pewnym momencie blog. Po to, żeby była jakaś komunikacja z narodem. Nie ważne kto go prowadził w istocie. Tak, jak nieważne kto prowadzi media społecznościowe Korwina. Nie było dla nich miejsca w TV, bo ta stała się prywatnym folwarkiem Tuska. Ten zaś miał same złe zamiary i dlatego przegrał. Zwycięstwo to zostało odniesione dzięki Internetowi. Czy ktoś może mi wobec tego wyjaśnić, dlaczego PiS, który naprawia kraj po złodziejach, zamiast zepchnąć ich na margines, odczłowieczyć i unieważnić, oddaje im czas antenowy i dyskutuje, tak, jakby szukał u swoich największych wrogów potwierdzenia racji? Zupełnie jak ci popularyzatorzy historii, co sobie robią autoterapię, opowiadając, jak oni by dowodzili pod Grunwaldem, albo w innej jakiejś bitwie?

Nie wiem, jak was, ale mnie najbardziej irytuje taki mechanizm – najpierw musimy oglądać te mordy w studio i słuchać, jak urągają logice i prawdzie, a potem w mediach społecznościowych, politycy PiS, tacy jak Dominik Tarczyński, na przykład, wyciągają jakieś papiery, świadczące o współpracy tych ludzi z SB i robią z tego jakaś sensację. To jest w mojej, być może błędnej, ocenie kręcenie bata na własny tyłek. PiS idzie po większość konstytucyjną, ale ciągnie za sobą całą klatkę z zapchlonymi małpami, które tylko kombinują, jak tu się wyrwać i cały ten marsz unieważnić.

Argumenty o agenturalności muszą mieć jakieś konsekwencje prawne, inaczej przestają być argumentami. To jest zachowanie ekshibicjonisty, który ciągle wyskakuje z krzaków w tym samym miejscu i wszyscy już są całkowicie zobojętniali na te jego prezentacje. Czego dowodem jest występ pana Wołoszańskiego. Ja oczywiście rozumiem, że chodzi o to, by najpierw zdobyć większość konstytucyjną, a następnie wpakować ich wszystkich do wora i wywieźć na wysypisko. No, ale czy ta metoda prowadzi do sukcesu?  Poczekamy, zobaczymy.

Jeszcze raz chcę tylko przypomnieć, że były czasy, niedawne, które większość pamięta, kiedy prof. Zybertowicz nie miał wstępu do żadnego studia i po prywatnych domach wygłaszał jakieś pogadanki, które nazywał „tajnymi kompletami”. Chyba się w PiS za bardzo stęsknili za tym formatem, mam wrażenie. I chyba nie dość mocno wierzą  w sukces i swoją misję.

Jak wszyscy wiemy, czas to pieniądz. A czas antenowy to wręcz pieniądz w złocie. Nie można się więc nadziwić ludziom, którzy poświęcają swój czas na słuchanie trwających po 4 godziny podcastów córki łódzkiego developera, które są dostępne na YT, a pani ta właśnie znalazła się na listach KO. Nie byłoby z tym problemu, bo każdy robi ze swoim czasem co chce, ale fragmenty tego jej podcastu są pokazywane także w mediach publicznych, czyli oddaje się jej czas antenowy. I teraz dość łatwo można policzyć ile cennego, medialnego czasu, PiS za bezdurno oddaje opozycji, będąc przy tym całkiem świadomym, że najgroźniejsza opozycja tworzy mur nienawiści w ogóle gardząc mediami rządowymi, i do tej pogardy nakłaniając swoich wyborców. Czyli kontrolując de facto całą dyskusję i bardzo oszczędnie przy tym gospodarując nie swoim przecież czasem, którym jednakowoż dysponują, poprzez posłów lewicy.

Nie ma żadnej demokracji. Nie ma żadnej dyskusji, a wszyscy dobrze powinni rozumieć, że jakiekolwiek wahnięcie koniunktury na stronę Tuska spowoduje tak straszliwy i dziki atak sił zewnętrznych, że czegoś takiego nikt tu jeszcze nie oglądał. I Amerykanie nam nie pomogą, bo oni dogadają się z każdym, kto zaakceptuje ich warunki. Wobec zaś sytuacji, jaką mamy na Ukrainie i wobec słabości Rosji, Tusk na pewno się z nimi porozumie. Uważam, że niebezpieczeństwo jest realne, choć można się oczywiście ze mną nie zgadzać.

Apeluję do wszystkich tych, którzy pomagają mi utrzymać tu w Polsce, Saszę, męża zmarłej w zeszłym roku Julii i ich córkę Anię. Sasza pracuje teraz u Jurka w Piastowie. Ocieplają dom. No, ale nie zarobi tam na życie i opłacenie lokalu, bo robota jest tylko do końca wakacji, a chcemy jeszcze postawić jakiś skromny pomnik zmarłej Julii, albowiem ta ziemna mogiłka już się powoli zapada. Na razie – w czerwcu – zebraliśmy na pół roku wynajęcia domu. Zbieramy na drugie pół i nagrobek. Zrzutka jest już uwiarygodniona przez stosowne dokumenty. Będę wdzięczny wszystkim, którzy zechcą pomóc. https://zrzutka.pl/shxp6c



tagi: opozycja  pis  sukces  wybory  dyskusja  formaty  czas antenowy  większość konstytucyjna 

gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 09:29
51     2476    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 09:54

"Czy ktoś może mi wobec tego wyjaśnić, dlaczego PiS, który naprawia kraj po złodziejach, zamiast zepchnąć ich na margines, odczłowieczyć i unieważnić, oddaje im czas antenowy i dyskutuje, tak, jakby szukał u swoich największych wrogów potwierdzenia racji? Zupełnie jak ci popularyzatorzy historii, co sobie robią autoterapię, opowiadając, jak oni by dowodzili pod Grunwaldem, albo w innej jakiejś bitwie?"

To nie tak działa..., PiS oddaje troszeczkę czasu antenowego i pokazuje jakie to są... (nie będę rymował).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 21 sierpnia 2023 09:54
21 sierpnia 2023 10:09

Tak, takie tłumaczenie słyszałem, ale wobec twardego elektoratu PO, który nie ogląda TV to nie ma żadnego znaczenia. PiS jest w defensywie i liczy, że ludzie się sami domyślą. Ja oczywiście wierzę w wygraną, ale czy będzie ona taka, jak się spodziewamy? 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 21 sierpnia 2023 10:09
21 sierpnia 2023 10:18

Na twarde elektoraty nie mamy wpływu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 21 sierpnia 2023 10:18
21 sierpnia 2023 10:20

To jest podnoszenie rąk do góry. Jak to nie mamy wpływu?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 21 sierpnia 2023 10:09
21 sierpnia 2023 10:23

Niby tak ale należy zauważyć, że znacząca część populacji naszego kraju nie korzysta z dobrodziejstw kablówek z pakietami 900 programów TV tylko zadowala się platformą podstawową dostępną powszechnie. Na tej platformie TVP Info jest jedynynym dostępnym programem informacyjnym. Może i zaimpregnowani na rzeczywistość KODziarze tego nie oglądają, no ale dla nich i tak nie ma już żadnej nadziei. Cała reszta do oporu może się napatrzeć na tych klaunów wypuszczonych z niewidomo z jakiego wariatkowa. Ja w przeciwieństwie do Pana uważam, że PO robi ogromny błąd rezygnując z pokazywania się w tym medium, PiS nikomu nie odmawia, widać ich wszędzie.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 21 sierpnia 2023 10:20
21 sierpnia 2023 10:30

Normalnie. 100 tysi sbeków na trollowych farmach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 21 sierpnia 2023 10:23
21 sierpnia 2023 10:44

Będę bardzo szczęśliwy, jeśli okaże się, że to Pis ma rację, a ja się mylę

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 10:56

Jak wszyscy wiemy, czas to pieniądz. A czas antenowy to wręcz pieniądz w złocie.

Skoro tak jest, a ja też tak myślę, to musi być jakiś przymus, żeby tracić czas i "twarz".

Innego wytłumaczenia nie widzę!

Nie wiem czy chciałbym znać przyczynę. :((

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 11:29

Wydaje mi się, że potrzebne jest rozkminienie tego co opozycja wyczynia w sferze propagandy i doboru kadr. Kampania wyborcza jest dobrym momentem, bo partie opozycyjne muszą deklarować swoje preferencje osobowe. Teraz na pierwszym planie jest ten Kołodziejczyk. Gabriel ma rację:  To jest szczur z obory, którego Tusk zamierza wpuścić do Sejmu. Ale po co mu on (i jemu podobni np. Jachira) w Sejmie? Otóż moim zdaniem Tusk jest wystarczająco przebiegły, aby przewidywać wynik wyborczy. Moja teza jest więc taka, że pod możliwy wynik ustawia sobie kolejną destrukcję Polski.

Popatrzmy, jaki wynik wyborów wydaje się możliwy nie z punktu widzenia Polski, lecz patrząc z punktu widzenia potrzeb Tuska i Weberów w kierunku pacyfikacji polskich szans rozwoju i zastąpienia go eksploatacją Polski. Najbardziej prawdopodobne wydaje się dzisiaj odtworzenie w Sejmie stanu dzisiejszego z nieliczną (oby z jak największą!) przewagą Zjednoczonej Prawicy. Kogo i czego będzie wtedy potrzebował Tusk w Sejmie? Ano awanturników, żeby do reszty zdemolowali trójwładzę w Polsce. Palikot się nie nadawał, bo miał ambicje politycznej samodzielności, śmiał równać się z Tuskiem. Jachira i inne brejzy testowali hucpę jako narzędzie destrukcji. Lecz hucpa to jeszcze nie awantura a bywa, że tylko kabaret. Kołodziejczak i podobni podniosą destrukcję polityczną na wyższy poziom, czyli na poziom destrukcji poprzez już całkowicie chamskie awantury. On jest - każdy widzi - typem kogucika-awanturnika z brakiem barier nawet samozachowawczych (no uderz mnie! uderz!). Nadaje się świetnie, bo na takiego typa jedynym lekarstwem jest obezwładnienie i wyniesienie go do bezpiecznego miejsca. A niech no PiS tylko spróbowałby! Teza: Tusk układa sobie przyszłe pole bitwy politycznej rekrutując awanturników. Jeśli nie opanuje Sejmu, to go obezwładni awanturami.

Zauważmy, iż to jest strategia racjonalna dla Tuska także przy przeciwnych rozstrzygnięciach wyborczych. Jeśli przypadkiem wygra wybory, to niezależnie od skali zwycięstwa stanie przed koniecznością zniszczenia PiS - co zresztą otwarcie zapowiada. Jednak procedury "gadać" a "zrobić" różnią się co najmniej tym, że gadanie jeszcze nie potrzebuje publicznej mobilizacji, zaś zrobienie już potrzebuje. Najlepiej hunwejbijnów określających dostępność środków (tych uświęcających cel). Różne gasiuki i pichowicze nie nadają się. Potrzebny jest pluton zdeterminowanych awanturników zdolnych do wszystkiego. Pasuje?

Ciekawe, czy jakieś egzystencjalne męki przeżywa z tym na przykład niejaki Mężydło? Trzeba bowiem zauważyć, że powyższa strategia oznacza także kolejny krok eliminowania z kadr PO takich, którzy potrzebują uchodzić za "ludzi rozumnych". A tacy mają u boku Tuska coraz bardziej w dół, do politycznego zsypu. Na przykład do Senatu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 11:56

Zagrożenie, że wybory będą przegrane przez PIS jest realne. Sadzę tak po swojej dalszej rodzinie, gdzie niektórzy nie zasną jak nie obejrzą szkła kontaktowego. Młodzi znowu mówią, że nie myślą na kogo będą głosować, czyli wybór będzie przypadkowy, a decyzja podjęta w ostatniej chwili pod wpływem namowy, emocji, czy czego innego. W internecie na youtube chyba też przewaga opozycji, bo prawie każdy jest niezależny, czyli antyrządowy, jak kabarety, podpierające się wulgaryzmami. Uważam, że krk powinien wskazać wierzącym i uczestniczącym w niedzielnych mszach, kto jest za życiem, za pomaganiem biednym, za obroną reszty suwerenności. Ci co się na to oburzą, że tak nie wolno do koscioła nie chodzą.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 21 sierpnia 2023 11:29
21 sierpnia 2023 12:00

Dodajmy do tezy, że "Tusk układa sobie przyszłe pole bitwy politycznej rekrutując awanturników", uściślenie że "awanturników i dyplomatów", rzecz jasna pozornych dyplomatów, czyli w istocie lawirantów, takich jak ten Spence. No ale Kołodziejczak już fedruje pod Tuskiem. Co to będzie, panie ten tego, co to będzie?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 21 sierpnia 2023 12:00
21 sierpnia 2023 12:16

Kołodziejczak jeszcze nie doszedł do mądrości koguta uciekającego od rosołu. Jemu pewnie wydaje się, że podsrywanie Tuskowi może podsrywaczowi przyciągnąć głosy dopiero co osieroconych agrounitów. Może nawet dogadał się z Tuskiem, bo ten ma wzajemny interes odwrócenia od siebie uwagi określonej pytaniem coś ty Tusku narobił i dlatego przekierowania uwagi na solowe występy tego Kołodziejczyka. Obaj się do tego nadają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 21 sierpnia 2023 11:29
21 sierpnia 2023 12:27

Żakowski też chce uchodzić za rozumnego i też się dziś burzy. Jest tak, jak mówisz. Dlatego trzeba znieść immunitety

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 21 sierpnia 2023 11:56
21 sierpnia 2023 12:28

Tak powinno być, ale tak nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 14:23

Dzisiejszy felieton Gabriela stawia także pytanie co się właściwie dzieje w nieznośnych sytuacjach tak opisanych: Nie wiem, jak was, ale mnie najbardziej irytuje taki mechanizm – najpierw musimy oglądać te mordy w studio i słuchać, jak urągają logice i prawdzie, a potem w mediach społecznościowych ...

Automatycznie pojawia się pretensja, dlaczego takie np. TVP-info na coś takiego pozwala i toleruje to? Myślę, że zjawisko jest na tyle zauważalne, że w kręgach decyzyjnych np. tej telewizji a także u politycznych mocodawców tych kręgów musi istnieć uzasadnienie dopuszczania zjawiska. Trwa ono też na tyle długo, że takie uzasadnienie już wielokrotnie, jako jakaś teoria, musiało być zweryfikowane w praktyce. Nie wiem, kto tam decyduje kogo zapraszać, ale nie wierzę, aby nie istniał klucz zaproszeń, zwłaszcza wielokrotnych zaproszeń.

Zaznaczam, że mam tutaj na myśli wyłącznie klucz zaproszeń przeciwników PiS, a nie zaproszeń ekspertów komentujących. Ci drudzy i ich dobór to zupełnie innne zjawisko.

Wydaje mi się, że zapraszani opozycyjni dyskutanci powoli sformatowali się i wyspecjalizowali się w jednej a praktycznej metodzie nieuczciwego dialogu. Niedaleko zaprowadzi przyłożenie do analizy tej metody chwytów erystycznych zebranych przez Schopenhauera. Stosowane są bowiem wszystkie. Jeśli zaś szukać ewentualnego błędu telewizji, to chyba należałoby sięgnąć do dorobku Kotarbińskiego postulując wzywanie takiego dyskutanta do przedstawienia dowodu poszczególnych twierdzeń antypisowskich w miarę ich wypowiadania (onus probandi). Tymczasem redaktorzy prowadzący pozwalają na przerzucanie ciężaru dowodu przeczącego na PiS-owskich dyskutantów, albo na siebie samych . To chyba najbardziej razi a tamtych rozzuchwala. Z tym jednak, że po beskutecznym wezwaniu do dowodu chyba należałoby do studia wprowadzić odkurzacz i metodę Rush'a Limbaugh'a. Innej metody technicznej nie ma. Przynajmniej dla tempa potrzebnego w telewizji.

Skoro narzędzia naukowe erystyki tego nie wyjaśniają w sposób jasny, a więc co najmniej w sposób przystępny, to zanim nauka zaoferuje takie wyjaśnienie, to ja dla własnego użytku rozpoznawczego podstawiam szwejkizm jako sposób dobrze opisany. Wprawdzie źródło jest jedno, ale za to z mnóstwem precedensów, gdyby ktoś chciał nie tylko ogólnie identyfikować, ale także ścisle dopasować konkretny wygłup erystyczny do precedensu konkretnie opisanego u Haszka.

Szwejk oczywiście znajdował się w sytuacji, w której, jak tutejsi totalni, nie chciał pogodzić się z władzą i zarazem nie miał mocy ją obalić. Całkiem jak dzisiejsza antypolska opozycja. Szwejk stosował więc zastępcze środki sprzeciwu dla swojego bezpieczeństwa pracując na opinię idioty. Z tym, że obecni totaliści nie potrzebują zapewnienia sobie osobistego bezpieczeństwa więc idiotów udawać nie muszą. Strategia Szwejka nie służyła osobiście Szwejkowi, lecz rozerwaniu więzi władzy z narodem. Nie ma tu nic do rzeczy, że tamta (za Szwejka) władza była taka, czy owaka. Jaka była, to akurat Szwejk miał w poważaniu. Swoją wolność (anarchię) widział w owym rozerwaniu, w braku władzy. W tym ujęciu był anarchistą. Dzisiejsza total opozycja ma w nosie jaka władza ma być. Ma być ich. Jakie zatem właściwe dla Szwejka ale antypisoskie chwyty totalni stosują przez dyskutantów przychodzących do pisowskiej telewizji? Niech każdy popatrzy i posłucha przypomniawszy sobie lekturę. Od razu wszystko rozjaśni się.

Przede wszystkim zobaczy, że celem dyskutantów od-totalnych jest wyłącznie destrukcja, defetyzm i sianie zamętu oraz poczucia niepewności poprzez nawoływanie do braku społecznego i indywidualnego zaufania. Przekaz jest taki: ufajcie nam, bo mówimy, że PiS-owi ufać nie można, gdyż szkodzi Polakom. My nic dla wam nie obiecujemy i dla was nie zrobimy, bo to wasz interes odsunąć ich od władzy dając władzę nam, bo nam się należy, a wam wystarczy hucpa.

Czyli komu PiS szkodzi? Polacy to, Polakom tamto ... zawsze wskazywani są w drugiej osobie liczby mnogiej (wy, wam, itd). W istocie totalni dyskutanci dzielą społeczeństwo na trzy grupy: my total-opozycja, wy Polacy, oni PiS. NB. Ciekawe, że w takich dyskusjach telewizyjnych nikt z pisowskich dyskutantów z głupia frant nie zapyta: czy wskazując dyskusyjną figurę Polaków totalny dyskutant zalicza do nich także tzw. pisowców, czy nie zalicza? Bo siebie na pewno nie zalicza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 21 sierpnia 2023 14:23
21 sierpnia 2023 14:54

Sami tego nie wymyślili. To jest inżynieria społeczna rodem z kremla, tzn. chciałem powiedzieć z Kujbyszewa: https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/aparat-bezpieczenstwa/87083,Esbecki-uniwersytet.html

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 15:00

"Zupełnie jak ci popularyzatorzy historii, co sobie robią autoterapię, opowiadając, jak oni by dowodzili pod Grunwaldem, albo w innej jakiejś bitwie?"

Takich mamy zdolnych populyzatorow. Oni mogliby zrobić wszystko i w każdej dziedzinie. Ale nie robią tego, bo mają misje i poświęcają się żebyśmy poznali prawdę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
21 sierpnia 2023 16:04

" Jest to konsekwentne i celowe. Każdy wyborca KO, wie, że PiS to śmieci, bo ich idole nawet nie patrzą w tamtą stronę."

Potwierdzam z autopsji, mam kontakt obecnie z wyznawcami totalnej opozycji i tam jest tylko niechęć do PiSu i szukanie uzasadnień do niej. Oczywiście dominują argumenty ad sasinum, czyli jakieś drobne wpadki które każdej władzy się zdarzają podniesione do rangi skandalu. Przy tym jest całkowite oderwanie już od realiów, jakbyś słuchał kosmitów z obcej planety, nie liczą się argumenty logiczne, propozycje programowe, czy dobrobyt(jakkolwiek rozumiany) dla Polaków, liczy się tylko "odsunięcie od władzy strasznego pisu i kaczora".

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 sierpnia 2023 16:04
21 sierpnia 2023 17:53

No wiem, są środowiska tak zdeprawowane, że nie można w to uwierzyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 21 sierpnia 2023 15:00
21 sierpnia 2023 17:54

Jutro napiszę coś, co wyrwie wszystkich z butów

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 21 sierpnia 2023 17:53
21 sierpnia 2023 18:18

Bo  za  dobrze  mieli,  ale...

...  teraz  i  za  niedlugo  to  sie  urwie  bezpowrotnie  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 21 sierpnia 2023 18:18
21 sierpnia 2023 18:35

Jeśli rozumiem, to według Ciebie urwie się Morawieckiemu, Kaczyńskiemu i tak dalej, ale Tobie i mnie nic się bezpowrotnie nie urwie?

Czy bezpowrotnie urwie się wszystkim, Tuska i tego Kołodziejczyka nie wyłączając?

zaloguj się by móc komentować



Kuldahrus @orjan 21 sierpnia 2023 18:35
21 sierpnia 2023 20:36

Paris chodzi chyba o wyznawców totalnej opozycji, oni nie doświadczyli biedy, a nawet jak w jakimś stopniu doświadczali to im przemysł propagandy totalniaków wymyślał pretekst - "jest źle, ale przynajmniej kaczor nie rządzi" i to im wystarczyło, a jak PiS utworzył rząd to im wymyślono pluszowe męczeństwo. Jak PiS teraz odniesie zwycięstwo to najprawdopodobniej ta propaganda wymyślona przez przemysł nienawiści 15 lat temu już się nie utrzyma bo lecą na oparach.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 21 sierpnia 2023 20:36
21 sierpnia 2023 20:43

Zaciekli antypisowcy akceptują biedę która ich może dotknać po zwycięstwie Tuska. "Będzie bieda, bo PiS razem z Kościołem wszystko rozkradł". Chyba ich telewizja i ich internet tak to tłumacza.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 21 sierpnia 2023 18:35
21 sierpnia 2023 20:52

Urwie  sie...

...  wszystkim  zlodziejom,  tj.  i  tym  wyzej  wymienionym  takze  !!!

Czy  Tobie  sie  urwie  -  tego  nie  wiem,  ale  mnie  i  mnie  podobnym,  ktorzy  NIE  ZERUJA  na  panstwowym  stolku  rwie  sie  cale  zycie,...  w  kazdym  badz  razie  ,,zahartowana,,  jestem  do  tego  ciaglego  rwania,  takze  moi  bliscy,  ktorzy  byli  zawsze  i  sa  nadal  moja  wielka  ostoja  i  pomoca  !!!

Oby  tylko  dobry  Bog  dal  mnie  i  im  zdrowie  -  to  lepiej  lub  gorzej,  ale  dalej  bedziemy  sobie  radzic,

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 21 sierpnia 2023 20:43
21 sierpnia 2023 20:57

Różne im wymyślają "wytłumaczenia", teraz już coraz bardziej odjechane.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @chlor 21 sierpnia 2023 20:43
21 sierpnia 2023 21:02

Oni chcą żeby było jak kiedyś. Oni mają a reszta klepie biedę. To było fajne. A teraz byle "głupek" może jechać za granicę na wakacje, mieć fajny dom i samochód. Nie do pomyślenia. 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Paris 21 sierpnia 2023 20:52
21 sierpnia 2023 21:20

Ostatnio byłem na kursie, mniejsza jakim, i serwis, który był woltariatem, zrobił mi psikusa. Tzn. zorganizowano specjalne namiotydo suszenia mokrych rzeczy (bo padało) i ręczników. Ja powiesiłem tam mokry ręcznik. I w ostani wieczór ktoś z serwisu usunął sznurki na którym wisiały mokre rzeczy z tego namiotu a to co wisiało znalazło się na podłodze. Wkurzyło mnie to bo ok rozumiem że ostatni dzień i wszystko trzeba szybko demontować. Namioty są może pożyczone - czas to pieniądz. Mimo wszystko czułem że to niesprawiedliwe. I trochę za daleko to poszło. A ja nie miałem czym się wytrzeć w następny ranek. 

O co mi chodzi? Pani się tak trochę zachowuje. Nie interesują Panią żadne proporcje. Bo kurs był perfekcyjnie zorganizowany. To co ja piszę to jest śmieszna sprawa choć mnie nawet teraz trochę denerwuje. Ale w sumie mogłem wcześniej ogarnąć i ten ręcznik zabrać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 21 sierpnia 2023 21:02
21 sierpnia 2023 21:25

Czesciowo,...

...  ma  Pan  racje,  ale  tylko  czesciowo  !!!

Stety,  ale  ten  PiS`owski  ,,dobrobyt,,  te  rozne  ,,costam+,,...  te  byznes`y  ,,z  klikania,,  MOCNO  poprzewracaly  jednak  we  lbach  wielu  Rodakom...  i  zeby  daleko  nie  szukac  -  podam  przyklad  z  wlasnej  rodziny.  Polowa  z  nich  od  lat  nie  jezdzi  na  zadne  zagraniczne  wakacje,  ba,  nawet  na  wakacje  w  Polsce  nie  jezdza  -  chocby  moja  skromna  osoba,  ALE  druga  polowa  jezdzi  -  choc  w  zasadzie  powinna  siedziec  na  d*pie,  tj.  pracowac  i  oszczedzac,  ale  sie  nie  chce,  lepiej  wziazc  KREDYT  albo  jakas  DOTACJE  i  na  wakacje  jednak  pojechac,  bo  ,,wszyscy,,  jezdza.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 21 sierpnia 2023 21:20
21 sierpnia 2023 21:42

Czyzby  ?!?!?!

I  tak  dobrze,  ze  wam  calkiem  -  po  zlosci  -  nie  zawineli  tych  recznikow  !!!

Mnie  bardzo  interesuja  proporcje,  moze  nawet  najbardziej  one  mnie  interesuja,...  i  dlatego  tez  wcale  nie  uwazam  organizacji  tzw.  ,,wolAtariatu,,  za  cos  nadzwyczajnego.

Poza  tym  juz  kiedys  -  pare  lat  temu  -  bylo  pisane  o  funkcji  wolontariatu  i  tych  roznych  ,,aktywistUF,,  --  mnie  sie  to  nie  podobalo  od  samego  poczatku  i  NADAL  NIE  PODOBA.  

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 21 sierpnia 2023 21:25
21 sierpnia 2023 21:50

No to jednak teraz Pani mocno pojechała... Kto by pomyślał - na wakacje jechać - rzeczywiście im się w dupach poprzewracało. Ruki pa szwam i zapierdzielać stąd do 18.00 za miskę ryżu, nie dla psa kiełbasa. No, bo to, że ktoś jeździ dziś na wakacje z dotacji albo kredytu to możemy sobie tutaj włożyć do Pani skrytki pt. "licencia poetica" (no chyba że tam czegoś o Pani rodzinie nie wiemy..).

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kuldahrus 21 sierpnia 2023 20:36
21 sierpnia 2023 22:01

Jednak się pomyliłem :-)

Paris nie zrozumiała o czym pisałem w komentarzu, a myślałem, że jednak zrozumiała.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Janusz-Tryk 21 sierpnia 2023 21:02
21 sierpnia 2023 22:07

No dokładnie, ale nie wszyscy z nich. Część z nich naprawdę straci na przegranej PiSu tak jak wszyscy, ale nie zważają na to bo liczy się tylko "żeby kaczor nie rządził".

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 21 sierpnia 2023 21:50
21 sierpnia 2023 23:11

Mocno  jak  mocno,...

...  ale  w  duzej  mierze  prawdziwie  !!!

Moze  w  Pana  rodzinie  czy  wsrod  znajomych  wystepuje  inny,  roztropniejszy  ,,modus  operandi,,  ale  wsrod  czesci  mojej  rodziny  czy  znajomych  niestety  jeszcze  do  niedawna  -  do  ery  ,,swirusa,,  -  taka  wyjazdowa,  wakacyjna  beztroska  byla  dosc  czestym  zdarzeniem.  Teraz  -  mysle  o  ostatnich  2  latach,  ,,poswirusowych,,  -  ten  ,,modus,,  ulegl  znacznej  zmianie,...  bo  wkradla  sie  bida  i  nadal  wkrada.  Takze  -  co  niebagatelne  -  swiadomosc  tychze  ludzi  wzrosla  mocno  i  ciagle  rosnie. 

Takze,  Panie  Aszymanik`u  to  wcale  nie  jest  ,,licencia  poetica,,...  tym  bardziej  moja,...  a  rodzina  jak  rodzina,  tzw.  normalna,  nic  szczegolnego.  

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 21 sierpnia 2023 11:29
21 sierpnia 2023 23:14

Tusk nie dotrwa do kolejnych wyborów, to jego ostatni bój dlatego przestał się liczyć ze słowami i gada już co mu ślina na język przyniesie. Grzegorz Braun próbował podnieść drastycznie poziom destrukcji w Sejmie i gdzie on teraz jest? Przypomnijmy sobie Samoobronę i LPR, dwie partie, przy których ten cały Kołodziejczak wygląda jak kiszony ogórek. Lepper powiedział, że nie będzie Wersalu w Sejmie a Prezes go zrobił vicepremierem i parę spraw załatwił zanim nie zwariowali z Romanem do reszty. Teraz Bosak bredzi, że jak wejdą do do Sejmu w odpowiedniej sile to nie będą chcieli stanowisk. Ilu już takich słomianych ideowców było przed nim? PiS nauczył się żyć w tym całym cyrku i robić swoje. Nie można było przekopać Mierzei bo nie nada. Przekopane i sprawa zamknięta. Jedna Róża Thun puszczała jakieś smętne bąki w UE a ekolodzy nawet nie zajrzeli. Przewiert pod Świną też już otwarty choć Niemcy przez tyle dekad blokowali. Awantury w Sejmie to cena demokracji, można tego nie oglądać. Liczy się tylko to kto rządzi i kto podejmuje decyzje. Jeśli PiS wygra w miarę bezpiecznie to państwa zewnętrzne będą nam wymieniały wodę w akwarium bo ta ich ferajna jest już zużyta do kości.

Lepper to był taki naturszczyk a Kołodziejczak to aktorzyna klasy B nadrabiający chamstwem niedostatki:

https://twitter.com/AntyAnty77/status/1692983452784583115?s=20

 

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @onyx 21 sierpnia 2023 23:14
21 sierpnia 2023 23:46

Tego się nie da oglądać, tak bardzo jest to nienaturalne.

Jeśli to są Asy z rękawa to tam już nie ma nawet rękawów.

On pewnie z jednej ławki z płaczącym Hołownią...

zaloguj się by móc komentować

klon @onyx 21 sierpnia 2023 23:14
21 sierpnia 2023 23:58

<<<Tusk nie dotrwa do kolejnych wyborów, to jego ostatni bój dlatego przestał się liczyć ze słowami i gada już co mu ślina na język przyniesie. >>>

Mam odmienne zdanie. Tusk przygotowuje maszynerię wyborczą na rok 2024 - wybory prezzydenckie! To będzie kolejna próba blokowania obecnych działań w przypadku utrzymania władzy przez PiS.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Tenerka 21 sierpnia 2023 23:46
22 sierpnia 2023 00:05

...  i  nieplaczacymi  POPLUCZYNAMI  z  PSL`u  i  Samoobrony...

...  z  ,,tylnych  siedzen,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

DrWall @gabriel-maciejewski
22 sierpnia 2023 00:08

Nawet Ziemkiewicz przyznaje ci rację. Jakoś tak od siódmej minuty posłuchaj chwilę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 21 sierpnia 2023 23:58
22 sierpnia 2023 07:48

W 2024 r. (między 31 marca a 23 kwietnia) będą wybory samorządowe. Następnie między 6 a 9 czerwca wybory do parlamentu unijnego. Co do prezydenckich to kadencja A.Dudy upłynie dopiero w 2025 r. wtedy powinno już być po obecnych przesileniach zarówno polskich jak i unijnych a także po wyczerpaniu się stron w wojnie na Ukrainie. Możliwe, że Tusk stawia na chamskich awanturników, aby przesilenie rozciągnąć w czasie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 21 sierpnia 2023 23:14
22 sierpnia 2023 08:10

Prezes zrobił Leppera wicepremierem, aby ten się nie awanturował (lecz ten nie skorzystał). Natomiast Tusk hołubi tego szczurka właśnie dla podniesienia roli chamstwa w awanturach. Nie chodzi mu o to, że ten jest chamem, ale potrzebuje zniszczyć wszelki już obyczaj parlamentarny. Dotychczasowi jego zawodnicy nie nadaja sie, bo już sobie powyścielali miękkie łóżeczka w Sejmie i adrenalina im zeszła. Poza tym zużyli się. Cztery lata upływu czasu działa nawet na gasiuki a nawet na pichowiczów.

Braun próbował, oczywiście bez rażącego chamstwa, lecz nikogo w Sejmie to nie interesowało (samotny biały żagiel). Także dlatego, że został przez opozycję potraktowany jako awanturnik konkurencyjny, a opozycja musi mieć monopol na awantury. Dlatego Braun wyszedł na politycznego bankruta. NB. na pogrzebie śp. Jacka Drobnego uderzyło mnie, że na zimnie wszyscy stali w jakichś grupkach a w promieniu kilku metrów od Brauna była pustka. Gabriel potwierdzi.

NB. ciekawe byłoby, gdyby PiS poszedł na taktykę "klin klinem" i odebrał opozycji awanturowy monopol. Ale to nie za czasów Prezesa. Opozycja niech się więc lepiej modli o jak najdłuższą aktywność Prezesa.

To tyle w kwestii przykładów a raczej dla uwypuklenia w projekcie Tuska pewnej nowości pod tytułem Kołodziejczyk. Poza tym zgoda. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 22 sierpnia 2023 08:10
22 sierpnia 2023 08:19

Tak, chyba tylko ja się z nim przywitałem

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 22 sierpnia 2023 07:48
22 sierpnia 2023 09:02

Voila,...

...  a  rodzima,  BEZKARNA,  ZDRADZIECKA  TARGOWICA  i  ,,uslORZne  nasze  merdia,,  -  bo  o  ,,nienaszyH  i  zapSZyjaznionyH  nawet  nie  wspominam  -  skwapliwie  mu  w  tym  dopomoga  !!!

Show  must  go  on,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 22 sierpnia 2023 08:10
22 sierpnia 2023 09:11

Dobra  analiza,...

...  a  tego  GNOJA  ,,polYtycznego,,  Kolodziejaka  powinni  dobic  za  caloksztalt  !!!

Zreszta  to  juz  sie  dzieje,  bo  u  nas  w  Polsce  ,,nowosci,,  zle  sie  przyjmuja...  byl  Kukiz,  byl  Zandberg,...  byl  Braun...  i  juz  ich  nie  ma...  z  tym  CZUBEM  bedzie  tak  samo,

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 22 sierpnia 2023 08:10
22 sierpnia 2023 11:54

No ale ten Kołodziejczak to głównie ciągnie Tuska jak kamień młyński do dna. PiS już się do awantury przyzwyczaiło i jeden dzban więcej nic nie zmieni. To jest format tylko dla tej nabardziej zidiociałej części elektoratu cała reszta mieniąca się ludźmi kulturalnymi i europejczykami będzie dostawać drgawek widząc to chamstwo. Kołodziejczak do tego jest niestabilny emocjonalnie i prowokowany zaczyna wygadywać takie brednie, że laczki spadają. W tym tempie to on się wypali zanim dojdzie do wyborów. A PiS potrzebuje tylko jakiś procent ludzi niezdecydowanych z tej puli "płynnego elektoratu". Jak Tusk przegra kolejne wybory to żadnych innych też już nie wygra, wszyscy to wiedzą. Oni się już pomiędzy sobą ostro gryzą i dzielą na obozy "radykalsów" i "symetrystów" cokolwiek to znaczy. Tu nie chodzi o to, że jestem jakimś optymistą bo wynik poznamy dopiero po wyborach ale chodzi mi o nie demonizowanie tego chłopka z Agrouni na którego kumple już się wypięli kiedy ogłosił start z list PO.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 22 sierpnia 2023 11:54
22 sierpnia 2023 12:10

Je tego "chłopka z Agrounii" nie demonizuję i podpisuję się pod Twoją jego oceną. Nie jest interesujące w co on gra, lecz jest interesujące w co gra Tusk, że potrzebny mu akurat taki laufer. "Akurat taki", bo Tusk nie jest debiutantem w dziedzinie knucia, a tym bardziej idiotą, który uwierzyłby, że Kołodziejczyk zachowa się lojalnie jakby co. Widocznie przeważa nadzieja Tuska na korzyści z awanturnictwa. 

NB.: Jako stały czytelnik literatury sensacyjnej na miejscu Kołodziejczaka przyjąłbym, że możliwie najwyższy poziom zorganizowania awantury z jego udziałem jest do osiągnięcia przez jego, że tak powiem, usunięcie. Z Lepperem zabrakło koordynacji, ale przecież nauka nie całkiem idzie w las.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 22 sierpnia 2023 12:10
22 sierpnia 2023 20:42

To jest wariat i mitoman ale w kwestii sejmowych rozrób on nie jest i nie będzie lepszy od Borysa Budki czy Sławka Nitrasa. Tamci wiedzą jak się w tym systemie poruszać a ten sam się pogrąży. Już opowiada jakieś bajki co to mu je Moraweiecki senior na łożu śmierci opowiadał. Tusk potrzebuje każdego, który ma jakieś zasięgi w sieci bo liczy że to da jakiś dodatkowy procent. Joanna wariatka od żelków się nie sprawdziła to już jej nie ma. Jest córka milionera z parciem na szkło itd. W każdej kadencji tak jest tylko wariaci są coraz większego kalibru bo jak to ktoś napisał wchodzimy w erę tik-tokracji. Mentzen z Konfy na eventach pieniądze rozrzuca i obiecuje każdemu dom i dwa samochody. A PiS w tym czasie przyklepał trzynastkę dla seniorów a Błaszczak co tydzień prezentuje nowy sprzęt wojskowy, który do nas spływa. Co nie znaczy, że władza w propagandzie i działaniu doraźnym nie słabuje w wielu miejscach.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 22 sierpnia 2023 12:10
22 sierpnia 2023 20:44

No i pełna zgoda, że ten Kołodziejczak w swojej głupocie nie do końca wie w co się pakuje. Myśli, że jak dostał zaproszenie do sfory wilków to automatycznie zostanie jednym z nich. Niekoniecznie...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 22 sierpnia 2023 20:42
22 sierpnia 2023 22:13

Zgadzam się z Orjanem.
Moim zdaniem chodzi o to żeby zohydzić ludziom politykę i ogólnie władzę państwową(obojętnie jaką), chodzi o jak największe podbicie przekonania które wyrażane jest hasłem "polityka to bagno politycy to złodzieje, sejm to cyrk i jak najdalej od tego". PiS zaczął to zmieniać, sam znam wielu ludzi którzy zobaczyli, że jednak coś zyskują na tym że akurat PiS rządzi i może warto zainteresować się tym kto rządzi. Ludzie świadomie i aktywnie uczestniczący w życiu państwowym to zmora dla tych którzy chcą doić naród, więc chcą ludzi jak najbardziej zniechęcić.
 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować