-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O niezależności, żydach i pedałach

We wczorajszej dyskusji na jednym i drugim blogu pojawiły się wątki, które wprawiły mnie w nieliche zdumienie. Oto jeden i drugi komentator zaczął się ode mnie domagać, bym wyraził wprost czy należy popierać Konfederację czy nie. Napisałem, że nie. Mam bowiem całkowitą i pełną świadomość tego, że formacja ta rozleci się zaraz po wyborach, bez względu na ich wynik. Napisałem, że nie należy, albowiem ludzie z aspirujących i nie mających za dużych szans partii, muszą szukać poparcia zewnętrznego i kierować uwagę wyborców na tematy, które dają stuprocentową pewność głosowania pod wpływem emocji. Tak, jak nam to cierpliwie tłumaczył Sławomir Mentzen. I tak uwaga wyborców popierających Konfederację kierowana jest ku przeniewierstwom żydowskim i skandalom obyczajowym. Jeden i drugi wątek, ma utrzymać wyborców w przekonaniu, że zarówno pod względem lojalności wobec interesów kraju, jak również w zakresie moralności, są oni poza wszelką krytyką. Ja nie wiem czy są, ale załóżmy, że tak rzeczywiście jest. W takim wypadku i jedna i druga kwestia ma za zadanie jedynie chwilowe scalenie, wokół negatywnych emocji, jak największej grupy docelowej. Grupa ma mieć całkowitą pewność co do tego, że jeśli popierana przez nich opcja dojdzie do władzy, to wtedy zrobi porządek z genderem i LGBT. Nie zrobi, a ja to poznaję po tym, że Zanusii jest normalnie zapraszany do Tyńca, gdzie pochowano Krzeczkowskiego. Wraz z nim zaś obecny będzie przy tym grobie Marek Jurek. Po ewentualnie wygranych przez Konfederację wyborach, pan Jurek stanie się naturalnym sojusznikiem tego ugrupowania i będzie się, jak to wczoraj w spocie wyborczym powiedział pan Marzec, pięknie różnił od całej reszty. Nie stąd się jednak bierze moja pewność, ale z czego innego. W obecnej chwili jest tylko jedna organizacja, która może spowodować, że propaganda gender się cofnie, ale wymaga to olbrzymiej pracy intelektualnej, przede wszystkim intelektualnej. Tą organizacją jest Kościół, ten zaś właśnie został sprowadzony do parteru przez braci Sekielskich, którzy odbierają gratulacje za swoją robotę od tak dużego spectrum politycznego, że należy się obawiać o wynik wyborów i zwycięstwo PiS. Jeśli by doszło do klęski, to Konfederacja, chcąc nie chcąc, będzie musiała wyściskać Tuska i innych sympatycznych panów, którzy do PE wejdą. To tylko żart, bo raczej do tego nie dojdzie. PE nawet jeśli wejdzie doń Konfederacja nie zrobi nic z ideologią gender, ani z ruchem LGBT, bo formacje te nie urodziły się wczoraj i nie są efemerydami. To był projekt przygotowywany przez 150 lat. Fizycznie może go zlikwidować tylko wojujący islam. Na gruncie ustawodawstwa nie jest to możliwe i dobrze jest zdawać sobie z tego sprawę. Podejmowanie zaś za każdym razem, przy wyborach wątków obyczajowych, obraca się zawsze przeciwko temu kto je podejmuje. Tak jak to widzimy dziś w przypadku hierarchii i rzekomego problemu pedofilii w Kościele. Ja oczywiście wiem, że w Polsce w grupie ludzi nie potrafiących niczego i niczego nie rozumiejących jest sporo takich, którzy wstąpiliby do bojówek islamskich, żeby tylko pozwolono im zarzynać pedałów. I myślę, że do takiego werbunku wkrótce dojdzie, albowiem poziom dyskursu politycznego obniżył się przez ostatnie lata znacznie, Kościół ze swoją nauką ustępuje na każdym w zasadzie polu, a w przestrzeni publicznej unoszą się różne komunikaty, które na razie mają charakter prowokacji. Może jednak przyjść taki moment, że jedyna siła zdolna przeciwstawić się LGBT i gender rozpocznie zaciągi, bo taka będzie mądrość etapu. I co zrobicie wtedy ze swoją chrześcijańską miłością bliźniego? Wyśmiejecie ją w imię doraźnej skuteczności zaspokajającej lęki afirmowane i stymulowane przez ostatnie lata?

O wiele ciekawsze niż gender i LGBT są przeniewierstwa Żydów. Co przeciętny Polak wie o żydowskich interesach? Co wie o nich Polak siedzący w małym miasteczku, w jakimś Garwolinie na przykład i śledzący życie polityczne? Pardon, on gówno o nich wie. Bardzo za to lubi tłumaczyć wszystko za pomocą przemożnego wpływu żydów, którzy blokują wszystkie jego poczynania i nie pozwalają mu rozwinąć skrzydeł. Żydzi nie działają bezpośrednio to jasne. Oni działają poprzez podatki nakładane przez pisowski rząd. Wcześniej rząd był peowski, ale wtedy to Niemcy byli najgroźniejsi i to oni przeszkadzali Polakom rozwijać skrzydła. Teraz na tapecie są Żydzi, a im głośniej Kaczyński mówi o tym, że nie zapłaci ani złotówki żadnych roszczeń, tym głośniej słyszymy, że to kłamstwo i jednak ma zamiar zapłacić. Bo prawda przecież musi być inna. Że każda polska rodzina będzie oddawać Żydom po 100 tysięcy. Jasne, ale przedtem jeszcze gospodarka zostanie zdewastowana przez system rozdawnictwa, który wprowadził PiS, te wszystkie 500+ i inne. Żeby do tego nie dopuścić potrzebna jest nowa siła w PE i w sejmie. Najlepiej, żeby był to Korwin i jego rodzina. Ponoć Żydzi mają już udziały w firmach przewozowych, które będą obsługiwać małe miejscowości w Polsce, w ramach tego programu udrożnienia kraju i przywrócenia komunikacji. No i co teraz? Czy mieszkaniec Garwolina, Kłoczewa, albo Ryk, nie wsiądzie do tego żydowskiego autobusu, żeby nie dać parchom zarobić? Oczywiście, że wsiądzie i jeszcze grzecznie podziękuje. Wsiądzie, podziękuje, a potem wda się w dyskusje z sąsiadem o tym, jak to ci Żydzi go gnębią. Dlaczego tak? Ponieważ jedyną rzeczywistością z jaką obcuje ów człowiek jest on sam. I to jest prawdziwy dramat Polski i Polaków. Dla przeważającej części społeczeństwa jedyną namacalną rzeczywistością jest ich własne wnętrze pełne lęków. I całkowity brak zainteresowania dla czegokolwiek poza problemami rozgrywającymi się w tym wnętrzu. Wybory w Polsce to jest problem psychologiczny, rozgrywany tak, jak eksperymenty pana Pawłowa. Na dźwięk dzwonka, rozlega się niecierpliwe szczekanie. A propos Pawłowa, słyszałem kiedyś taki żart – to nie Wilhelm Roentgen wynalazł promieniowanie gamma, ale właśnie Pawłow. Odnaleziono bowiem w jego papierach list, który wysłał swojej przyjaciółce od serca, w nim zawarte były znamienne słowa: przejrzałem cię na wylot ty stara…….

Czy to znaczy, że nie ma w polskiej kiełbasie wyborczej kwestii istotnych? Oczywiście, że są. I nie są to ani Żydzi, ani podatki, ani hedoniści czy gendery. Ja sam upodobałem sobie jedną w zasadzie kwestię i według niej oceniałbym wszystkich polityków. To jest prosta sprawa dająca proste wyjaśnienie, ale koniecznie trzeba to pytanie zadawać w obecności kamery. Brzmi ono – co pani/pan sądzi o przekopie Mierzei Wiślanej? I już. To w mojej ocenie załatwia sprawę. Nic więcej dodawać nie trzeba.

Jeśli zaś idzie o mnie, to mam ten komfort, że nie muszę kokietować nikogo, a swoich działań nie uzależniam od drgnień duszy wywoływanych dzwonkiem przy drzwiach. Na pytanie więc – na kogo pan będzie głosował – odpowiadam – a co panią/pana to obchodzi? Na tym właśnie polega niezależność. I nie próbujcie mnie łączyć z jedną czy drugą polityczną kupką zorganizowaną dla doraźnych jakichś wyników obliczonych wyłącznie na osobisty sukces kilku nie mających do siebie za grosz zaufania panów. Nie wybieram się do polityki i mogę sobie, całe szczęście, na taką niezależność pozwolić. Sojuszy też nie zawieram, a już na pewno nie takich, które mnie w jakikolwiek sposób obciążą. I tak dźwigam dosyć ciężarów. Na dziś to tyle.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: żydzi  wybory  konfederacja  pedały  niezależność 

gabriel-maciejewski
16 maja 2019 08:40
80     5337    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

beczka @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 09:05

Wiadomo zresztą o co chodzi z sojuszami.

Po za tym jak naucza nas Kościół brak odwagi, strach to jest brak Ducha Świętego, bo męstwo jest jednym z darów Ducha.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 09:14

Moze niech juz przyjda ci zydzi i zrobia jakis porzadek bo funkcjonowanie w hybrydzie bedacej skrzyzowaniem burdelu z domem wariatow na dluzsza mete jest nie do przyjecia. Od rana mam dobry humor.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 09:19

Mierzeja Wiślana to jest to. Pragmatyzm w mysleniu i dzialaniu potrzebny jest nam Polakom. Autorytety takie jak np. ks. Bliziński. Reszta to są bańki mydlane dla ubogich umysłowo. 

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @beczka 16 maja 2019 09:05
16 maja 2019 09:22

"Któregoś dnia Duch Święty kopniakiem przewróci stół i trzeba będzie zaczynać od nowa" - ostrzegł papież Franciszek.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 09:51

i to jest uogolniająca pointa: " Dlaczego tak? Ponieważ jedyną rzeczywistością z jaką obcuje ów człowiek jest on sam. I to jest prawdziwy dramat Polski i Polaków. Dla przeważającej części społeczeństwa jedyną namacalną rzeczywistością jest ich własne wnętrze pełne lęków. I całkowity brak zainteresowania dla czegokolwiek poza problemami rozgrywającymi się w tym wnętrzu. Wybory w Polsce to jest problem psychologiczny, rozgrywany tak, jak eksperymenty pana Pawłowa."

Brak wiedzy, brak wykształcenia, brak doświadczenia, brak przekazywania rodzinnych [..] zasobów doznań i wniosków, etc - a 'etos' dawkowany jest z ekranu tv lub szpalty gazety.

Konfederacja? - żłób z kasą jako jedyny cel istnienia, i nic poza.

Problemem jest także rozumienie słów czy też zwrotów u polskiego obywatela -  po prostu 'echo' cudzych narracji i kretynizmów.

Odnośnie Żydów to kilkanaście razy juz pisałem, aby cokolwiek mieć do powiedzenie to trzeba mieć wiedzę i doświadczenie spraw o których się prawi. Jak nie Żydzi to WSI lub SB lub UB lub reparacje lub nadSłowianie lub ..... i tak do usranej śmierci.

Konfrontacja z każdym środowiskiem [także z tymi tam] wymaga stosowania takich samych narzędzi lecz lepiej wycyzelowanych. Inaczej: do bandyty należy przychodzić jako 'lepszy' bandyta, inaczej zawsze jest przegrana.

realne problemy i ich skutki [patrz: Mierzeja] nikogo nie interesują. Formułowanie celów średnio i długoterminowych dla społeczności lokalnych oraz społeczeństwa zamykane jest jak za Chruszczowa - będzie raj tylko jeszcze musicie zap... przez jedną pięciolatkę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 16 maja 2019 09:14
16 maja 2019 10:27

Popatrz na Ukrainę i ich dom wariatów. Tak koledzy decydują o wszystkim od dłuższego czasu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 16 maja 2019 09:05
16 maja 2019 10:28

Co jakiś czas pytam - dlaczego Ruch Narodowy nie wydaje książek Rybarskiego i Zaleskiego? Nie ma odpowiedzi. Mają poważniejsze problemy, jak walczyć z Żydami. I co wygrywają? Chyba nie, raczej odwrotnie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 maja 2019 09:14
16 maja 2019 10:29

Niech już ruszą te autobusy nur fur Jude, nie mogę się doczekać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 16 maja 2019 09:19
16 maja 2019 10:31

Wspomnienia Blizińskiego były najsłabiej sprzedającą się książką, jaką miałem. Tam bowiem była lista wymagań, które człowiek musi spełnić, żeby osiągnąć sukces i nic nie było o żadnych gwarancjach tego sukcesu. Każda książka o Żydach sprzedaje się znakomicie, bo tam jest za każdym razem odpowiedź jak zrobić sukces wykorzystując innych i mozna sobie pozgrzytać zębami, że znowu zostaliśmy wykorzystani

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 16 maja 2019 09:51
16 maja 2019 10:32

Afirmacja lęków i spirala aspiracji tyle i nic więcej

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 10:33

Obstawianie którejś opcji to jak gra w totka. E tam, to coś gorszego. W totka mogę nic nie obstawiać, po prostu nie grać. A tu muszę. W dodatku kogokolwiek nie obstawię i tak będę przegraną. Gdzie się nie obrócę ........ zawsze z tyłu. Taka zafajdana demokracja.

zaloguj się by móc komentować

marianna @valser 16 maja 2019 09:14
16 maja 2019 10:41

Toż oni idą /tak twierdzi Douglas Reed w "Kontrowersjach Syjonu"/ od 458r. pnCh.  2500 lat idą i jeszcze nie doszli? Wychodzi na to, że oni mają tylko iść. Przy okazji nas wlec za sobą.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 10:53

hmmmm... ma pan dużo racji, ja do przekopu dodałbym terminal gazowy, utworzenie szlaku północ-południe, stosunek do PLN... reszta to śmieci, nie sortować nawet... co do tzw. konfederacji...nawet nie chce mi się komentów dawać... tak jak pisałem,  jkm traktował KK utylitarnie, jako menu z folkloru, więc nie zdziwi mnie kiedy zaczni zaciągi janczarów i przejdzie na islam... jako skuteczniejszy element w walce z gender... serio... jak palnął o "lekkiej pedofilii..." to od tego już tylko krok... jestem ciekaw czy jego prowadzący jest też takim faflunem czy jednak bardziej wyrachowanym cwaniakiem czy po prostu dostał rozkaz przyhamowania całej impry zwanej konfederacją... co pogadanki o Kazimierzu Wielkim odsłuchałem raz jeszcze... Samsonowicz przeczytał "Handel wołami w Polsce" uważnie... oczywiście on byłysnął tą myślą i zdaje się, że niejeden z profesorków czy doktorków będzie sięgać do książek przez pana wydanych albo rekomendowanych...oni się nie zająkną, że to od pana czy z pańskiej inspiracji...przywłaszczą sobie pańską myśl... będą przysięgać, że sami odkryli wytyczone przez pana kierunki... przysięgną na barani comber czy gulasz wołowy z kaszą gryczaną... ale to chyba dobrze...  z Panem Bogiem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gorylisko 16 maja 2019 10:53
16 maja 2019 10:58

Ja nie chcę żeby ktokolwiek zwracał na mnie uwagę. Niech sobie wezmą tę swoją uwagę, zainteresowanie i rzekome szanse jakie dają młodym zdolnym spoza środowiska. Niech sobie to wszystko zabiorą i wsadzą w du...ę. 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @jestnadzieja 16 maja 2019 11:04
16 maja 2019 11:18

Odwrotnie, normalne. Jeśli przedstawiciele Ruchu Narodowego zaczną przemawiać językiem dr. Zaleskiego, skasują narrację wszystkich przeciwników politycznych, na których przerzucą koszty dostowania się do obowiązującej narracji. Zanegują retorykę tolerancji.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-laskowski 16 maja 2019 11:18
16 maja 2019 11:29

Komentowalam uwage Coryllusa na temat popytu na ksiazki o Zydach i braku popytu na konkrety w stylu ks.Blizinski

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 11:29

Pragmatyzm to jest TO.

.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 16 maja 2019 11:04
16 maja 2019 11:34

Raczej normalne.  Nagly, spektakularny sukces poprzedza pietnascie lat wytrwalej pracy. No, ale kto by tyle czekal?

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 10:58
16 maja 2019 11:39

w sumie ma pan rację, niech kupują książki, płacą za udział w konferenecjach i tyle... co dalej, ano jak chcą pisać i wydawać u pana, to pan decyduje... i tyle... ale

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 maja 2019 11:34
16 maja 2019 11:40

To jeszcze pięć mi zostało...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @jestnadzieja 16 maja 2019 11:29
16 maja 2019 11:43

I o tym mówię: działalność ks. Blizińskiego opierała się na występowaniu z autorytetu, stawianiu wymagań wobec siebie i innych, nie na szukaniu sensacji. A taki kierunek działań neguje mechanizm działania systemu demokratycznego, który opiera się na rozpalaniu uczuć.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 16 maja 2019 09:51
16 maja 2019 11:55

"...Problemem jest także rozumienie słów czy też zwrotów u polskiego obywatela -  po prostu 'echo' cudzych narracji i kretynizmów..."

Niestety tak... To jest jakaś plaga. Zero samodzielnego używania rozumu i zacietrzewienie w sumie nie wiadomo z jakiego powodu... Chyba zacznę co do niektórych stosować kryterium. Czy przeczytał Pan/Pani chociaż raz Pismo Święte. Albo chociaż listy św Pawła... Nie? To proszę najpierw przeczytać a potem możemy rozmawiać.

Pozdrowienia dla gospodarza za kolejną trafną analizę rzeczywistości. 

PS ... Pod mierzeją podobno złoża bursztynu leżą. "Kto szuka..."

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 11:40
16 maja 2019 11:59

Nie masz co prawda tego  komfortu co przy produkcji cegly, bo na rynku ksiazki sa cale zastepy producentow dotowanej makulatury o mentalnosci jak Jankiel Pancer, ale oni tez jak Jankiel skoncza. W koszu w Biedronce, albo w innym Lidlu. Idziesz tyraliera - blog, SN w internecie i magazyn, sklep, PGR i konferencje.

Przyjdzie moment na tygodnik, albo na gazete codzienna. 

 

zaloguj się by móc komentować

kalixt @gorylisko 16 maja 2019 10:53
16 maja 2019 12:00

Jak już się pojawiła dygresja o ''prowadzącym'' JK-M, to zastanawiając się, kto nim może być, proszę zwrócić uwagę, że o ile o Kościele JK-M wypowiadał się w swoim życiu różnie, czasami bardzo ciepło (ja go raz na własne oczy widziałem przyjmującego w kościele Komunię św., ze 25 lat temu, no ale jednak), a czasami z rezerwą, to na jeden temat wypowiadał się zawsze i niezmiennie w samych superlatywach. Brytyjskie tradycje polityczne, brytyjscy mężowie stanu, brytyjska racja stanu etc.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 10:31
16 maja 2019 12:02

Dlatego ludzie wolą "inwestować" na giełdzie i piramidach ala "Amber Gold"... Albo puszczać papiery dłużne. Zamiast zbudować coś realnego z fundamentami wpuszczonymi głęboko w ziemię... Bo wiadomo że na to drugie już świstak ze swoim pazłotkiem czeka (czyt. Żydy z wekslami czychajo)

zaloguj się by móc komentować

olo @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 12:04

a autorytet vs uczucia to nie jest praprzyczyna?

zaloguj się by móc komentować


tadman @kalixt 16 maja 2019 12:00
16 maja 2019 12:06

I złapali Kościuszkiego, jak mawiała moja znajoma. :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @bendix 16 maja 2019 11:58
16 maja 2019 12:08

Stąd moja rezerwa wobec niusa... Ten bursztyn to przy okazji :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 16 maja 2019 12:02
16 maja 2019 12:09

Rosą w miastach domy z czerwoniutkiej cegły

Domy stawia murarz bo w tej pracy biegły

A żyd już od rana szykuje umowy

żeby po południu kredyt był gotowy....

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 12:11

To nie przekop Mierzei Wislanej ale inwestycja, która małą nie jest, czyli przebudowa/rozbudowa portu w Dover. Ta marina jachtowa w centrum zdjęcia, to nowa jest, jak przekop do starej mariny i ten biały most zwodzony nad nią.  A to, co widać przed juz zainstalowanymi dzwigami portowymi, czyli ta marina jachtowa z jachtami jeszcze, to będzie zasypane i będę tam portowe sklady towarowe. Po prostu się buduje co trzeba i już

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 12:12

Można kliknąć w zdjęcie, będzie większe

zaloguj się by móc komentować

tadman @OdysSynLaertesa 16 maja 2019 12:08
16 maja 2019 12:14

Mydlenie oczu, aby prywaciarze nie szwendali się. Pośrednio słyszałem, że załogi pogłębiarek zatrudnione przy pracach refulacyjnych przy budowie Portu Północnego wynosiły bursztyn kilogramami, ale z racji trudności w szmuglowaniu zadowalali się mniejszymi kawałkami.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @olo 16 maja 2019 12:04
16 maja 2019 12:17

Nic innego. Można posłuchać niedzielnego kazania w kościele parafialnym, pooglądać program telewizji śniadaniowej albo iść na koncert muzyki techno - wyjdzie na to samo. Wszędzie trwa podtrzymywanie nerwowej ekscytacji, bo inaczej publika zaczyna się nudzić.

zaloguj się by móc komentować

valser @K-Bedryczko 16 maja 2019 10:27
16 maja 2019 12:35

Ukraina to wojenny kociol. Mozna to porownac z Balkanami, ale nie z Polska. Zydzi przy wladzy, jawnie anonsowani... to jest prowokacja do ostatecznych rozstrzygniec na zasadzie Bawarskiej Republiki Rad. Wiem od dziadka, ktory slyszal co mowili Ukraincy po wejsciu Niemcow i wyparciu komunistow. Nsjpierw do odstrzalu sa komunisci, potem zydzi, a nakoncu Polacy. Tu sie raczej nic nie zmienilo. Tym nie mniej, ci Ukraincy, ktorzy pracuja w Polsce, to jest populacja podlegajaca obrobce cywilizacyjnej.  Tego nie ma sie co bac, bo ja w Szwajcarii podobnej obrobce podlegam i nie ma w tym nic zlego. To organiczny proces.

Problem jest wtedy kiedy obok idzie obrobka propagandowa i ulegasz fobii pt. islamizacja. W Szwajcarii ok. 30% populacji to Ausländerzy. Nikt nie robi z tego problemu. Osobiscie poznalem tutaj wielu wyznawcow Mahometa i jak jeden sa to ludzie pracowici, spokojni i religijni. Nikt z nich sie tu nie rzuca i nie gada glupot. Jeden z nich, Palestynczyk  o imieniu Reda, ktorego poznalem na kursie niemieckiego, opowiedzial mi jak trafil do Szwajcarii. Jako pietnastoletni chlopak zostal zlapany przez izraelskich zolnierzy jak rzucal kaamieniami w woz bojowy. Zostal aresztowany i skazany i z wiezienia wyciagnal go Czerwony Krzyz. Dostal azyl w Szwajcarii i juz tu zostal. 

Opowiedzial mi kilka swoich historii o przygodach z zydami. 

Polska wersja islamofobii prawdopodobnie pokrylaby sie z wersja zydowska, ze Reda to terrorysta, ktory ma dozywotni zakaz wjazdu na terytorium Izraela. Nie wpudcili go nawet na szwajcardkim paszporcie. Tak wyglada islamofobia w praktyce. To polityka izraelska robiona po to, ze jak beda strzelac rakietami w cywilna populacje, to nikt ich nie bedzie zalowal, bo to terrorysci. 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @krzysztof-laskowski 16 maja 2019 12:17
16 maja 2019 12:40

no tak,.ale czy to normalne jest?

zaloguj się by móc komentować

bendix @cbrengland 16 maja 2019 12:12
16 maja 2019 12:44

Gdzie jest ten most zwodzony? ;-)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @olo 16 maja 2019 12:40
16 maja 2019 12:53

Nie, ale w innym przypadku cesarz lub jego funkcjonalny zastępca i sponsorzy zaczynają się denerwować, bo publika zaczyna stawiać pytania o ich działalność. W jednej sekundzie dla wszystkich staje się jasne, że Antiguo Régimen wcale się nie skończył, za to forsa się skończyła.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @bendix 16 maja 2019 12:44
16 maja 2019 13:20

Przed tą nową mariną  jachtową stoją dwa dźwigi, jeden wysoki żółty, drugi mniejszy, biały i właśnie między nimi widać biały podnoszony most nad przekopanym nowym kanałem z tej nowej mariny do starej, która zostanie.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @krzysztof-laskowski 16 maja 2019 12:53
16 maja 2019 13:35

no, niczym w wygnaniu z raju

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 10:28
16 maja 2019 13:49

Nie wydadzą bo nikt prywatnej kasy nie wyłoży bo to idealiści ;) Jak zrobią jakiś wynik i dostaną dotacje że skarbu państwa to wtedy się pomyśli. Jakiś średni nakład w gazecianej oprawie trafi do Biedronki i będzie odfajkowane żeby "taki jeden znany bloger się nie czepiał".

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marianna 16 maja 2019 10:33
16 maja 2019 13:54

kasyno zawsze wygrywa

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 10:31
16 maja 2019 13:59

Dla mnie to jest jedna z najlepszych książek, zawsze się powołuję na ks. Blizińskiego podczas rozmów o skutecznością w polityce, spotykam sie wtedy z głuchą ciszą.... 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 16 maja 2019 11:55
16 maja 2019 13:59

takie kryterium jest istotą: w debatach o Konstytucji RP najpierw zawsze pytanie: czytał? wie o czym mówi? a jak nie to won; opisywaczy i naprawiaczy świata jest bez liku i każdy w sobie zakochany; na biznesie znają się wszyscy od urzędnikow skarbowych po profesorow ;- tylko na propzyycje : masz 100 zl i pokaż jak się biznes robi to odpowiedź zawsze brzmi, że nie o to chodzi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bendix 16 maja 2019 11:58
16 maja 2019 14:00

'bursztyn' jest zadanym odwracaniem uwagi od istoty i konsekwencji inwestycji;- taki sen dla frajerów jak z grafenem i innymi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 16 maja 2019 11:59
16 maja 2019 14:02

tygodnik/miesięcznik ale internetowy a wydruk za opłatą

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @lchlip 16 maja 2019 09:22
16 maja 2019 14:33

Moim zdaniem, ten moment  już nastąpił. Tylko nie wszyscy przyjęli to do wiadomości.

zaloguj się by móc komentować

bendix @cbrengland 16 maja 2019 13:20
16 maja 2019 15:57

Dzięki już widzę :-)

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @gabriel-maciejewski 16 maja 2019 10:31
16 maja 2019 17:33

    Naszej kultura polityczna wytworzyla silne mechanizmy niekonstruktywnego reagowania, zwlaszcza na bardziej kompleksowe problemy i zagrozenia.   Budowanie spojnych, skutecznych rozwiazan sa zatrzymywane na poziomie wskazywania na symptomy i przez ekspresje emocji.  W rzeczywistosci niemal zawsze oznacza to czesciowa lub calkowita kapitulacje.    

   Paradoksalnie, ten artykul mimo efektownie wrzuconego casusu Mierzeji, jest w jakis sposob egzemplifikacja tego dokladnie syndromu.   Nie oczekuje aby Coryllus wylozyl jakis plan na radzenie sobie z roszczeniami.   Niezaleznie od tego jak to rozgrywa (marnie) Konfederacja, jest to problem tak rzeczywisty jak Mierzeja.  Zbyt duze sily zostaly zaangazowane, eskalacja retoryki antypolskiej w wydaniu oficjalnych czynnikow rzadowych Izraela osiagnela poziom porownywalny tylko z retoryka sowiecka, o zbyt wielkich kwotach sie mowi, aby sprawa roszczen byla ograniczana do kontekstu gier przedwyborczych.     Nie znalazla sie tu nawet konstatacja w rodzaju - poczekajmy, po wyborach trzeba bedzie sie z tym uporac.   Rzeczywistosci zagrozenia takie czy inne ruchy takich czy innych politykow , politykierow czy demagogow nie zmieniaja.    Potrzeba Blizinskich ale jego wydawca tego nie dostrzega, woli wskazywac na problemy, owszem tez rzeczywiste, z Konfederacja.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @valser 16 maja 2019 12:35
16 maja 2019 18:24

"Jeden z nich, Palestynczyk  o imieniu Reda, ktorego poznalem na kursie niemieckiego, opowiedzial mi jak trafil do Szwajcarii. Jako pietnastoletni chlopak zostal zlapany przez izraelskich zolnierzy jak rzucal kaamieniami w woz bojowy. Zostal aresztowany i skazany i z wiezienia wyciagnal go Czerwony Krzyz. Dostal azyl w Szwajcarii i juz tu zostal."

Szwajcarzy obezwladnili go przy pomocy dobrobytu. Bogaty kraj, gdzie rzadzi prawo i sprawiedliwosc [takie zwykle, z malej litery, a nie jak w Polsce, gdzie zza szyldu z napisem PiS wylania sie np. usmiechnieta twarz Ryszarda Czarneckiego czy Dominika Tarczynskiego].

Wszystko zalezy od tego w jakim otoczeniu czlowiek dziala. W Izraelu stan permanentnej wojny i wrzenia, w Polsce mieszanie emocji w olbrzymim kotle, a przy tym kraj jak rozgrodzone poletko, na ktore wlaza jakies swinie i buchtuja jak chca.

Czy jest pan w stanie wyobrazic sobie jak zydowska mlodziez przyjezdza do Szwajcarii z wizyta w otoczeniu swoich uzbrojonych ochroniarzy?

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Szczodrocha33 16 maja 2019 18:24
16 maja 2019 18:37

Oczywiście, że mogę sobie wyobrazić, nie wiem na jakiej planecie żyjeszi i czy kiedykolwiek widziałeś jak świat funkcjonuje. Więc infomuję Cię, że jak "britnej spirs" jedzie na koncert gdzies na świecie to towarzyszy jej uzbrojona ochrona. Nawet nie wiem czy mieści Ci się to w głowie ale sam możesz taką opłacić. Powiedz teraz, czy "britnej spirs" kontroluje światowe rządy? Zastanówcie się czasem i zróbcie zalecane 30 pompek zanim zaczniecie się krztusić obiadem przed ekranem komputera.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 16 maja 2019 12:35
16 maja 2019 18:44

Osobiscie poznalem tutaj wielu wyznawcow Mahometa i jak jeden sa to ludzie pracowici, spokojni i religijni.

Raj niemalze odmalowales;)

Osobiscie poznalam tu wielu wyznawcow Mahometa (przynajmniej z nazwy, bo jesli chodzi o praktyki to glownie o ramadanie gadaja, w szkole corki podnieta z tego powodu, bo iles tam osob ramadanuje) i wiekszosc z nich siedzi na zasilkach. 

Szwajcaria nie jest jednolita, juz to kiedys ustalilismy. Wiec jak Ty tak optymistycznie to przedstawiasz, to ja widze akurat co innego. Akurat czesc romanska -francuskojezyczna, prowadzi calkiem inna polityke wzgledem imigrantow.  Jest najwieksze zageszczenie imigrantow w stosunku do calej reszty panstwa. Tutaj rzadza socjalisci, ktorzy najwyrazniej nie radza sobie z wieloma patologiami, albo je hoduja. Tak malowniczo jak w Lucernie czy St.Gallen to nie jest:) A bywa wrecz paskudnie. W samym centrum miasta na kazdym rogu roi sie od czarnych handlarzy dragami. A duzy glowny plac jest miejscem gdzie narkomani "mieszkaja", zyja tak sobie na oczach wszystkich - brudni, nacpani. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 16 maja 2019 18:41
16 maja 2019 18:47

A tam, nie wiadomo jakiej narodowosci byli ci kibole.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 16 maja 2019 18:24
16 maja 2019 18:48

widzialem "zydowska mlodziez" na wycieczkach w Krakowie, Warszawie, Lublinie, Zamosciu, Jedwabnem, Tykocinie, ale nie widzialem ich np. w Zurichu. Chociaz akurat tam jest zydowska dzielnica i synagoga. 

Nie widzialem przy nich "uzbrojonych ochroniarzy". Ale moze malo spostrzegawczy jestem lub nie cierpie na fobie i manie przesladowcza. Do ustalenia. 

Mnie urzeklojak Reda opowiadal, bedac zlapanym i cos tam probowal im klarowac, ze nieletni jet, ze konwencje, ze prawa czlowieka, itp...

Uslyszal w odpowiedzi, ze do niego "prawa czlowieka sie nie stosuja", bo on jak kazdy goj, jest zwierzeciem, tylko ma "ludzka powloke". Wewnatrz niczym sie nie rozni od psa. 

Reda mowil o tym spokojnie i bez nerwow. 

Szczeki mu sie zacisnely tylko jak opowiadal o probie spotkania z matka, jak pojechal pod mur i chcial przekroczyc granice od strony Jordanii. Nie wpuscili go na jego szwajcarskim paszporcie. Powiedzieli, ze na niego nie wjedzie i juz... Reda rozmawial ze swoja mama przez szesciometrowy mur. Pokrzyczeli troche i rozjechali sie do domu. 

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 16 maja 2019 18:44
16 maja 2019 19:01

To prawda. Szwajcaria nie jest jednolita. I w wiekszosci miejsc bym sie chyba nie odnalazl. 

Sa dwa miasta, gdzie jest normalnie. To jest centrum Luzerny i St.Gallen. Moze jeszcze Bern. 

Cala reszta to jest lekki horror, ktory na dluzsza mete jest nie do zycia. Prowincjonalna Szwajcaria jest dla mnie nie do zniesienia. Depresyjne wioskowe klimaty. Nic tylko pic. Duzy jak na dobrobyt wskaznik samobojstw. Plasuje sie na poziomie Polski. Pisalem kiedys o tym.

Ja potrzebuje do zycia zaledwie paru rzeczy. Wszystko to mam. Hokej, dobre piwo, zonke i troszku piniendzy. Obok jeszcze piekna katedra. 

Jutro lece na mistrzostwa Swiata w hokeju na lodzie. Na sympozjum trenerskie do Bratyslawy.

Piekny weekend sie szykuje. Taki niegejowski.

 

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 16 maja 2019 19:01
16 maja 2019 19:21

To wielu dobrych wrazen zycze :)

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 16 maja 2019 19:21
16 maja 2019 19:36

Dziekuje. Zapowiada sie super. Prawie tak jak Uniwersytet Leszczynowy. To znaczy - wykladowcy z najwyzszej polki, dwoch trenerow-prelegentow z NHL, doborowe towarzystwo - jestem juz umowiony na piweczko z trenerami z Rosji i Szwecji, ktorych poznalem przez szwajcarska akademie hokejowa Ochsnera, dobry hotel, ciekawe miasto, dwa bilety na mecze Szwajcaria-Szwecja i Szwajcaria-Rosja, jutro wieczorem party powitalne z prelegentami - na luzie. Szwajcarska reprezentacja gra mocny, szybki hokej. Po czterech meczach jest na drugim miejscu w grupie za Rosja, ktora ma tyle samo punktow. Wchodza do cwiercfinalu. Mecze, ktore bede ogladal beda decydowaly o ostatecznym miejscu w grupie i wyjsciowej pozycji do dalszych rozgrywek. Bedzie sie dzialo.

No i do tego lokalne slowackie pivo.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @stanislaw-orda 16 maja 2019 14:33
16 maja 2019 20:44

Zgadza się.
Widzę to po komentarzach, ocenach i reakcjach.
To nie Duch Święty ale ONI.

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @valser 16 maja 2019 18:48
16 maja 2019 21:52

Wiesz co Valser? 15 lat temu odwiedził mnie kolega z Chile. Chciał koniecznie odwiedzić Oświęcim. Namawiałem go na Wieliczkę. Uparł się bo przeczytał w przewodniku że Polacy gazowali...

Ja nie miałem ochoty zobaczyć tego strasznego miejsca.

Zobaczyliśmy Oświęcim i potem był autokar do Brzezinki. Była wycieczka nastolatków chyba z GB albo z innego kraju EU.

Był tam taki jeden z czapeczką na głowie, w tym autokarze z Oświęcimia do Brzezinki, żarł chrupki i ryczał ze śmiechu. Przed znaną bramą myślałem że mu jebnę z dyńki. W końcu mu powiedziałem żeby się zamknął bo tutaj zamordowano z umęczeniem bardzo dużo ludzi z jego narodu, tych co nosili takie nakrycia głowy zwłaszcza....

Myślisz że zrozumiał?

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 16 maja 2019 19:36
16 maja 2019 22:00

Chiljczyk też nie potrafił się zachować. Musiałem mu zabrać aparat jak robił zdjęcia ściany straceń. Nie był tego w stanie zrozumieć że "to nie wypada"

Q...a :(((

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @parasolnikov 16 maja 2019 18:37
16 maja 2019 22:11

Ja mowie o polityce, a nie o koncertach Britnej Spirs. I wcale nie twierdze, ze Zydzi kontroluja swiatowe rzady. Twierdze tylko, ze uzbrojeni ochroniarze z Izraela towarzyszyli mlodziezy zydowskiej podczas jej wizyty w Oswiecimiu. To jest moim zdaniem oswiadczenie natury politycznej.

Nie jestem w nastroju do klotni [z wykrzyknikami czy bez], wiec milczeniem pomine rady odnosnie pompek i krztuszenia sie obiadem przed ekranem komputera.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Szczodrocha33 16 maja 2019 22:11
16 maja 2019 22:42

Znajomy, ktory bywa sobie wypoczynkowo w skalkach na Zakrzowku mowil, ze czesto, ni z tego ni z owego, wparowuja tajniacy z bronia, sprawdzaja teren, a dopiero potem przewala sie wycieczka mlodziezy z Izraela. Teatrzyk dla tych mlodych, ktorych utrzymuje sie w przekonaniu ze oto w Polsce jakies straszne zagrozenie jest..

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 maja 2019 23:00

Wspaniałe te ostatnie teksty.

 

Sądzę, że warto w tym miejscu przypomnieć ważną myśl, jaką zapisałeś na blogu jakiś czas temu:

"Rzeczywistość to istotne i obfitujące w konsekwencje relacje pomiędzy ludźmi."

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @jestnadzieja 16 maja 2019 22:42
17 maja 2019 00:03

Teatrem posluguje sie polityka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 16 maja 2019 19:01
17 maja 2019 00:08

"Sa dwa miasta, gdzie jest normalnie. To jest centrum Luzerny i St.Gallen. Moze jeszcze Bern. "

A Zurich? 

Z ciekawosci pytam, nigdy w Szwajcarii nie bylem.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 17 maja 2019 00:08
17 maja 2019 00:17

Centrum  Zurichu jest nieprzyzwoicie drogie i pelno ludzi. Poza centrum industrialne dzielnice i sypialnie. Nic ciekawego. 

St.Gallen jest polozone w malej dolinie. 70tys ludzi. Piekne stare miasto i katedra. W centrum park i teatr. 15 min do jeziora bodenskiego, pol godziny w przeciwna strone do gor 2500m. Godzins do lotniska. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 17 maja 2019 00:17
17 maja 2019 00:31

Dziekuje za szybka odpowiedz, panie Piotrze.

To cos takiego jak stan Oregon w ktorym mieszkam. Tyle ze Szwajcaria to miniatura.

Ja tu mam tez wszystko, tyle ze ludzi troche wiecej i katedr nie uswiadczy, z wiadomych powodow.

Ale jest wszystko w przyrodzie, gory [bardzo piekne], wspaniale wybrzeze Pacyfiku, lasy, prerie.

Widoki sa fantastyczne, pozwole sobie jeden zalaczyc.

Related image

Pozdrawiam.

A z ta mlodzieza zydowska w Polsce to wyjasniam. Chodzilo mi o ich wizyte w Oswiecimiu z uzbrojona ochrona.

Ale, jak wczesniej w swoim komentarzu zaznaczylem, to czysta moim zdaniem polityka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
17 maja 2019 00:34

Przepraszam naszego gospodarza, ze zjechalem z tematu. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @valser 16 maja 2019 12:35
17 maja 2019 08:29

Ja myślę, że starają się wprowadzić polonofobię. Zgadzam się, że to jest jakaś gra taktyczna, sprowadzona na jakaś prowokację. Co do Ukrainy oni tam rzadzą od bardzo dawna. Były porezydent produkuje i handluje z rosja na wielką skalę a chciałbym Ci tylko przypomnieć polskie jabłka. Nowy prezydent jest człowiekiem głowy diaspory na Ukrainie, zdaje sie, że ten człowiek ma tam taki status. Jako ciekawostę podam, że podczas jednego z wywiadów z dziennikarzem o nazwisku Gordon, na pytanie, czy zna osobiście jakiegoś prezydenta podał nazwisko Kwaśniewskiego z którym spotkał się na jakiejś wewnętrznej imprezie. Powoli zaczyna to wszystko przypominać trzy karty w najbardziej agresywnym wydaniu. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 maja 2019 19:36
17 maja 2019 10:15

OT. Skandalem ,ktorym nikt w Polsce dotychczas sie nie zajął ,jest fakt, ze skutecznie rozwalono polski hokej. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Szczodrocha33 16 maja 2019 22:11
17 maja 2019 14:22

Heh, przepraszam, też mógłbym czasem machnąć parę pompek ostatnio nie robie :) 
Ale myślę, że to jest daleka przesada, z jakimś głebokim upolitycznianiem tego typu zachowań. Szczególnie, że te wszystkie obserwacje są naciągane i zbyt emocjonalne. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @parasolnikov 17 maja 2019 14:22
17 maja 2019 16:16

Nie ma za co. Ja sie nieprecyzyjnie wyrazilem, bo chodzilo mi o te wlasnie wizyte mlodziezy w Oswiecimiu, i dlatego chyba tak to sie rozlalo.

A co do pompek to ide dzisiaj na silownie.

Heca heca, a latka leca. Trzeba zadbac o siebie.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

organista @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 13:21

Przypadek Grzegorza Brauna.

Obserwuje go od chyba mniej lub wiecej dekady. Powoli wylanial mi sie jego obraz jako antykomunisty, przykladnego, ortodoksyjnego katolika, nonkonformisty, judeorealisty, itd., itp. Jest autorem wielu ciekawych filmow i filmikow. Od 2015 polityk na uboczu, ktory poczul wezwanie do tego, by ratowac Polske przed Zlem Odwiecznym, monarchista, panstwowiec, konserwatysta do szpiku kosci albo i glebszych warstw.

Za swoje dwa ostatnie filmy zebral juz co najmniej prawie milion zlotych. Ostatnio na Gietrzwald wplacil mu jeden gosciu ponad 300 kilozlotych. Zdaje mi sie, ze to mu dodaje skrzydel i pewnosci siebie. Z uporem buduje pewna pozycje w tym swiecie. Ostatnio angazuje sie w swiat Konfederacji.

Konfederacja to zlepek ludzi z roznych bajek, basni i legend.

Korwin. Deista, ktory nie wierzy w Opatrznosc, bowiem uwaza on, ze Bog stworzyl swiat i ujma bylaby dla Niego w nim gmeranie. Autor wielu bon-motow, ktore na pamiec wykuli jego wielbiciele i znaja je na wyrywki. Zawsze musi cos powiedziec o Hitlerze, niepelnosprawnych, kobiecie i debilu. Tak juz ma. Swiecic oczami i tlumaczyc sie musi za niego Godek w rozmowie z red. Mazurkiem a ostatnio Braun w Superstacji 

Liroy. Artysta raper i wielbiciel marihuany leczniczej. Uchodzi za elokwentnego. A mial byc zakala K15. Wielki maly czlowiek.

Jakubiak. Jeszcze pare miesiecy slyszalem na wlasne uszy jak GBraun mowil o tym wielkim Browarniku i biznesmenie, ze jest po przeciwnej stronie, bo uwiklany w sluzby. Teraz jest chyba cacy, bo kto nie z nami ten przeciwko nam. 

Bosak, Winnicki, Bakiewicz et consortes jawia sie jako prawdziwi Polacy z krwi i kosci.

Godek. Pokrewna dusza Brauna. 

Laczy ich milosc do Ojczyzny, ale tej tu na tym lez padole i chyba to, co jest zwiazane z wielbladem i uchem igielnym i mlodziencem. Na pewno wiecie o co chodzi.... Nie wiecie? No jak nie wiecie, jak wiecie.

Na pewno nad Braunem jest rozpostarty wielki parasol. Nie wiem tylko jednego. Czy ten parasol trzyma Bog w Trojcy Jedyny i Prawdziwy czy sily ziemskie wsparte silami podziemnymi. Kiedys na pewno sie tego dowiem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować