-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O niedostrzegalnych dla oka sekwencjach zdarzeń

Dziś pogramy w naszą ulubioną grę, czyli będziemy porównywać czasy dawniejsze ze współczesnymi. Zacznijmy od tych dawniejszych, czyli od tego co się działo wczoraj i co jest tak dramatycznie różne od dnia dzisiejszego. Na wiele rzeczy zwracamy uwagę, ale na oczywistości akurat nie. Ten fenomen jest często wykorzystywany przez zdolnych scenarzystów i reżyserów filmów i seriali kryminalnych, którzy pokazują nam historię obrazem, jednocześnie robiąc serię zmyłek za pomocą listy dialogowej i głównej sekwencji zdarzeń w scenariuszu. To nie jest łatwa sztuka i w Polsce udała się chyba tylko raz, w dawno zapomnianym, starym już serialu „Zaginiona”. Potem już nikt do tego poziomu nie doskoczył, żaden młody geniusz. Dlaczego? O tym za chwilę. Wróćmy do dnia wczorajszego. Wszyscy zgadzamy się w zasadzie bez oporów, że istnieje jakaś nadrzeczywistość czyli, że nie wszystko widać. Czy wobec tego ktoś wziął pod uwagę kwestię taką – czy szef NATO może być człowiekiem nie powiązanym z amerykańskimi służbami, czy wręcz z amerykańskim deep state? Którego wszak nie widzimy? Myślę, że nie. Jestem wręcz przekonany, że większość ludzi uważa pochodzących z Europy szefów paktu, za jakichś przypadkowych, pardon, mośków, którzy są figurantami i nie mają nic do gadania. No, ale jak nie mają nic do gadania, jak trzeba ich, po objęciu funkcji w jakieś poważne kwestie wtajemniczyć, a szefowanie NATO jest związane z odpowiedzialnością nie byle jaką. Skąd więc to złudzenie? Ja tego nie wiem, prawdopodobnie mamy do czynienia z sytuacją, jak na filmie, albo w serialu. Podążamy za główną narracją scenariusza, a tu się okazuje, że dzieje się coś jeszcze czego nie widzimy. Z tego złudzenia biorą się inne. Na przykład takie, że Sikorski może zostać szefem NATO. Bo kończył Oksford. Doprawdy? A Piątka z Cambridge kończyła Cambridge. I okazało się, że nie ma to żadnego znaczenia.

W przeróżne spiski wierzy się w Polsce, ale w taki akurat nie, bo każdy Polak czuje się o stokroć lepszy i bardziej przenikliwy niż jacyś, nic nie rozumiejący, politycy z Europy Zachodniej. Co oni, prawda, mogą wiedzieć? A pewnie jeszcze są ruskimi agentami, bo jeden spotkał się z Putinem, a drugi z Ławrowem.

Czy wobec tego, to co stało się wczoraj było udawane czy nie? To nie ma znaczenia. Sytuacja jest bowiem stabilna, opanowana w znacznym stopniu i to w co się kto ubiera, jakie miny robi i który dziennikarz zadaje pytania w czasie spotkania głów państw, ma znaczenie drugorzędne. Jakiś cel został osiągnięty. Jaki, tego nie wiemy i być może nie dowiemy się nigdy. Poznać to można po całkowitym ogłupieniu proroków mniejszych czynnych na twitterze.

Nie wiem też czy wszyscy to zauważyli, ale nie toczą się w widocznych zakresach żadne rozmowy z Rosją. Postawa zaś Zełenskiego, mam na myśli dzisiejszą postawę, wskazuje, że nie toczą się one rzeczywiście. Dyplomacja zaś, w moim naiwnym rozumieniu, polega między innymi na tym, by nie ogłaszać wszem i wobec swoich rzeczywistych zamiarów.

Ostatnie wydarzenia, jakże dynamiczne, wpłynęły na demaskację zidiocenia pracowników mediów w Polsce, którzy – wobec całkowicie przedefiniowanej misji tych mediów – myślą tylko o tym, by zwrócić na siebie uwagę. No, ale przy tak gwałtownych zmianach nie nadążają i zacinają im się podzespoły w mózgu, a może się zdarzyć, że zaczną się zacinać w brzuchu i dopiero będzie dramat.

Nie wiem czy to prawda, ale gadają, że TVN przejęty i puszczają tam konwencję Nawrockiego? To się porobiło. Jeszcze się okaże, że w następną sobotę aresztują Tuska, a Dobrosz-Oracz będzie to komentować na wizji z radosnym uśmiechem, bo wreszcie ktoś ukarał tego zdrajcę.

No nic, wracajmy do porównywania spraw dawnych i współczesnych. Czy elity ukraińskie cokolwiek rozumieją i wyciągają jakieś wnioski? Cokolwiek tak i wnioski wyciągają jak im ktoś podpowie. I to możemy oglądać na bieżąco. Czy jednak czytają cokolwiek ze swojej historii? Tego nie wiem, ale wygląda, że raczej nie. Wszystkie bowiem istotne wątki, jakie są w tej historii, czyli te związane z Polską i Litwą, zostały z ich świadomości wygumkowane, a więc politycy ukraińscy żyją w wiecznym teraz. To powoduje, że ich życie jest znacznie bardziej zbrutalizowane niż życie naszych polityków, a oni sami są znacznie bardziej bezczelni. Nie mają bowiem żadnych punktów odniesienia i porównań. I nie chcą ich mieć. Czy to się zmieni? Nie wiem, ale nie powinniśmy brać na siebie brzemienia edukacji tych ludzi, niech zrobią to inni. Oni sami bowiem mogą nie zrozumieć, że znajdują się w sytuacji całkowicie unikalnej, to znaczy interesy dwóch największych wrogów obszaru, na którym położony jest ich kraj czyli Rosji i Niemiec, nie mogą przeważyć interesów globalnych, związanych z polityką USA. Nie mogą, albowiem przed naszymi i ich oczami przesuwa się inna, niezrozumiała sekwencja zdarzeń, oni zaś podążają za scenariuszem. Ten zaś został napisany dla zmyłki.

Zastanówmy się teraz kto pisze scenariusze? Zaraz tu jakiś wyskoczy, że Żydzi. I to będzie do pewnego stopnia prawda, ale nie do końca. Te filmowe piszą w większości Żydzi, bo na końcu, prawie za każdym razem, okazuje się, że pedofilem jest katolicki biskup, albo pastor jakieś silnie zhierarchizowanej destynacji protestanckiej.

A kto pisał scenariusze dawniej? No, zwycięzcy, jak to rzekł pewien mędrzec. Czy byli to naprawdę zwycięzcy, czy tylko zwycięzcy korzystający z niedowładu umysłowego swoich ofiar? Te zaś były same w sporej mierze winne swojej klęsce, albowiem źle czytały sekwencję zdarzeń.

Czy elity ukraińskie w XVIII wieku nie mogły czegoś zaproponować Holendrom? Oczywiście, że mogły, ale tego nie zrobiły, bo żyły w przekonaniu, że sojusz szwedzko-turecko-francuski wybawi ich z kłopotów. Tak się jednak nie stało. Bo elity te nie zrozumiały, że stawiać należy na tego, kto urządza świat z myślą i porządku globalnym, a nie lokalnym. Rosja zacznie myśleć w takich kategoriach dopiero jak zajmie całą Ukrainę, nie wcześniej. Wybór więc jest oczywisty.

Dla żartów zupełnie sięgnijmy do czasów jeszcze dawniejszych – kto namówił księcia kijowskiego, żeby ruszył nad Kałkę?  Ponoć Kumanowie? Co oni mieli w głowach ci Kumanowie? I kto im płacił? Może Węgrzy? Tak sobie tylko gdybam, bo jeśli tak wyglądała prawda, to nie wiadomo co powiedzieć i jak ocenić przenikliwość polityków węgierskich I połowy XIII wieku. A kto jest autorem koncepcji, że podział dużych średniowiecznych królestw to wynik naturalnego rozwoju społeczeństw? Tego nie wiemy, ale widać gołym okiem, że poza Polską i Rusią, żadne inne kraje rozdrobnieniu nie uległy. A kto wtedy prowadził politykę globalną? Na pewno Mongołowie. Tylko, że z nimi nie można się było porozumieć na innych niż przez nich wskazane warunkach. Można za to było ich przeczekać. No, ale właśnie w chwili kiedy pojawia się taka koncepcja, zaraz, niczym diabeł z pudełka, wyskakuje jakiś doradca, który woła – najjaśniejszy panie, jeśli mamy działać, to teraz!

Dziś to nie Mongołowie, ani nawet nie Rosjanie mają karty w rękach. My zaś nie jesteśmy, na szczęście na pierwszej linii frontu. Postarajmy się więc spokojnie poczekać na rozwój wydarzeń.  

 

Jeśli możecie wspomóżcie Saszę, zostało nam raptem parę stówek do ugrania. Ja swoje też dorzuciłem, ale więcej nie mogę. Odebrałem auto z warsztatu po 5 miesiącach i muszę je znów postawić, ale w innym warsztacie. Nie jest lekko.

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: wojna  niemcy  ukraina  rosja  usa  trump  scenariusze  zełeński  zdarzenia  zmyłki 

gabriel-maciejewski
3 marca 2025 08:26
56     2910    18 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 08:47

Słuchałem kiedyś Arestowicza, nie tych politycznych wystąpień, a wykładów jeszcze sprzed wojny. I problem z Ukraińcami jest taki, że ich horyzont czasowy państwowości to lata 20-te XX wieku. I nawet nie zaczyna się on Petlurą, a od Nestora Machno. Wszystko ustawione tak, jak tego chcieli Rosjanie. I nikt nawet nie zadawał pytań o Chmielnickiego czy Ruś Kijowską, szczególnie na wschód od Dniestru - dopiero teraz, w czasie wojny, zaczynają szukać czegoś, co ich od Rosjan odróżnia.

A u nas na poważnie toczą się dyskusje o tym co było przed Mieszkiem - Wielka Lechia, Wandalowie, Wenedowie itd. Dla nas horyzont tysiąca lat wydaje się po prostu zbyt mały.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Pioter 3 marca 2025 08:47
3 marca 2025 08:49

Od Dniepru, sory za pomyłkę ;)

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 08:52

Żałosny prezydent zastosuje w końcu żałosną ukraińską zasadę „kidaj łocha”, czyli porzuć frajera, gdy tylko przestanie być użyteczny  ;-)

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 3 marca 2025 08:47
3 marca 2025 09:01

Oni jeszcze uważają, że to jest poważne stawianie kwestii, bo takie nowoczesne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 3 marca 2025 08:52
3 marca 2025 09:02

O którym prezydencie mówisz?

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 3 marca 2025 09:02
3 marca 2025 09:19

Cieszy mnie Pańskie zwątpienie! Bo są ku temu powody! Oj są!! Oczywiście "polipoprawność" przeszkadza, by na nie zwrócić uwagę.

zaloguj się by móc komentować


Zdzislaw @Henry 3 marca 2025 09:21
3 marca 2025 09:23

Widzę, że niepotrzebnie się zmartwiłem. Pan widzę nie ma żadnych wątpliwości. Szkoda!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zdzislaw 3 marca 2025 09:19
3 marca 2025 09:28

Moim zdaniem nie ma powodów do zwątpienia

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 09:36

"Czy wobec tego ktoś wziął pod uwagę kwestię taką – czy szef NATO może być człowiekiem nie powiązanym z amerykańskimi służbami, czy wręcz z amerykańskim deep state? Którego wszak nie widzimy? Myślę, że nie. Jestem wręcz przekonany, że większość ludzi uważa pochodzących z Europy szefów paktu, za jakichś przypadkowych, pardon, mośków, którzy są figurantami i nie mają nic do gadania. No, ale jak nie mają nic do gadania, jak trzeba ich, po objęciu funkcji w jakieś poważne kwestie wtajemniczyć, a szefowanie NATO jest związane z odpowiedzialnością nie byle jaką. Skąd więc to złudzenie?"

Nie trzeba w nic wtajemniczać takiego barana, wystarczy dać takiemu złudzenie wtajemniczenia. Jakiś ktoś gdzieś wymyślił, że ministrem wszelakiej obrony musi być cywil, bo generał..., wiadomo, chce wojny. I taki cywil dowodzący NATO nadaje się świetnie - fajna pensja i takie tam. Pan zapyta Kosiniaka-Kamasza, jaka jest jednostka amunicyjna do Grota? Poważny generał zna się na takich pierdołach.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Henry 3 marca 2025 08:52
3 marca 2025 09:46

Przeciez  on  ja,  te  ,,zasade,,...

...  caly  czas  stosuje  !!!

 

Nie  moze  byc  inaczej,...  bo  innej  ,,zasady,,  NIE  ZNA,...  nikt  go  nie  nauczyl,  bo  niby  kto  go  mial  nauczyc,...  moze  ten  ,,oligar,,  co  go  ,,wystrugal  z  kartofla,,  ?!?!?!

Juz  jest  po  nim,

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 marca 2025 09:01
3 marca 2025 09:50

To  sa  tylko  beznadziejnie  WYPRANE  MOZGI...  nic  wiecej  !!!

 

Tuczace  sie  na  skandalicznym  CWANIACTWIE.

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 09:51

Niedostrzegamy ważnych zdarzeń bo pozostaliśmy z mentalnością w XIX wieku.

I niedostrzegamy Azji a oni teraz nie robią za podnóżek tylko są głównym centru przemysłowym świata….

Jest ich ok 5 miliardów a jak się dołączy Afrykę to co najmnie 6 miliardów ludzi 

jest całkowicie innaczej sformatowanych niż my.I to my teraz mamy się dostosowywać…

Sa książki o tym co mają w głowach…

Xi Jinping otwartym tekstem gada , że przyszedł czas zemsty za 100 lat upokorzeń w wykonaniu Zachodu

(liczą od pierwszej wojny opiumowej). Najlepiej, żeby to USA szlag wreście trafiłi ,

bo przewodnia rola w świecie teraz należy się Chinom

Zainicjował Chiński nacjonalizm. Czyli Chiny ponad wszystko i wszystko chińskie tak jak w jego mniemaniu było dawniej….

No i mamy jednak najazd „Mongołów” i to jaki - a ma być jeszcze większy…

https://finanse.wp.pl/chiny-szpieguja-biznes-widzimy-kampanie-na-wielka-skale-6953468402940864a

https://www.dziennik.pl/artykuly/9633017,chinscy-szpiedzy-grasuja-bez-obaw-zachod-boi-sie-ich-powstrzymac.html

https://www.portalmorski.pl/bezpieczenstwo/55518-kontrwywiad-holandii-chinscy-szpiedzy-wzieli-na-celownik-holenderski-przemysl-takze-morski

itd...

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 3 marca 2025 08:52
3 marca 2025 10:08

Krótko i w temacie Henry,bo to proste.Tacy Prezydenci mają słabych księgowych i nie liczą zaksięgowanej kwoty "Winien ,Ma",a czas złotej kury która znosi złote jaja ,jak przy każdej wojnie akurat nie trafił na frajera. Więc czas poszukać następnego frajera z czym ciutkę będą problemy.

Jeszcze wyjdą taki sprawki z "księgowością",że garniturek będzie szyty na miarę ,nawet i w Paryżu...lub następca go zamówi u dobrego krawca...

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 10:13

Czy elity ukraińskie cokolwiek rozumieją i wyciągają jakieś wnioski? Cokolwiek tak i wnioski wyciągają jak im ktoś podpowie. I to możemy oglądać na bieżąco. Czy jednak czytają cokolwiek ze swojej historii? Tego nie wiem, ale wygląda, że raczej nie. Wszystkie bowiem istotne wątki, jakie są w tej historii, czyli te związane z Polską i Litwą, zostały z ich świadomości wygumkowane, a więc politycy ukraińscy żyją w wiecznym teraz.

Jakieś próby powiązania historii Ukrainy z dziejami Rzeczypospolitej podejmuje od kilku lat Natalia Starczenko:

https://www.youtube.com/watch?v=IXPdAGenN2Q

W zeszłym roku wyszła u nas jej książka: Ukraińskie światy Rzeczypospolitej, gdzie w sposób dobrze udokumentowany stara się podkreślić silny związek m. in. ruskiego pochodzenia szlachty z Rzacząpospolitą, a także obalić chore mity o straszliwym gnębieniu ruskich chłopów przez polską szlachtę (także w kontekście przyczyn wybuchu "powstania Chmielnickiego"). Okładka, niestety okropna: https://ksiegarniamck.pl/produkt/ukrainskie-swiaty-rzeczypospolitej/

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 10:21

"Czy wobec tego ktoś wziął pod uwagę kwestię taką – czy szef NATO może być człowiekiem nie powiązanym z amerykańskimi służbami, czy wręcz z amerykańskim deep state?"

 

Podobno, co do zasady najważniejszy jest wice. A nie ten kto formalnie na czele. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Radmila_%C5%A0ekerinska

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 11:40

A to byłby numer: dla was, bez was. Bez was bo wasz horyzont historyczny jest zawężony, dlatego i polityczny jest zniekształcony. Czyżby szansa dla "pospolitego ruszenia"?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jolanta-gancarz 3 marca 2025 10:13
3 marca 2025 11:42

Już lepsza byłaby jakaś fotka z Ogniem i mieczem.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 3 marca 2025 11:42
3 marca 2025 12:13

Ze sceny, gdy Kisiel przyjeżdża do Chmiela i tam na wyścigi wymyślają Kisielowi (tzn. Rzeczypospolitej), ja proponowałbym wyjąć fotos, na którym siedzą moskiewscy delegaci. Z czerwonymi pyskami, milcząc pod niedźwiedzimi czapami, jak te Mojry rodzaju męskiego. Siedzą martwo nad Ukrainą i nad Rzeczypospolitą w drugiej kolejności.

Ciekawe, że reżyser filmu nie mógł jeszcze znać wygłoszonej w Gruzji na cały świat doktryny śp. L.Kaczyńskiego.

PS. Może wszcząć akcję wysyłania maili do Żełeńskiego z tekstem: Perejasław durniu!  Ciekawe, z czym takie hasło i czy w ogóle z czymś kojarzyłoby się dzisiaj Ukraińcom

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 12:19

Co za czasy...Dojdzie do tego, że aby Polska mogła sie rozwijać ( energia i CPK ) trzeba będzie zablokować Niemców i wejść w koalicję ... Trumpa z ....Rosją.  Niesamowite. Tymczasem Niemcy widzą, że potencjał rozwojowy jest w miedzymorzu. Konfrontacji z Chińczykami nie wytrzymają - są za drodzy.   Nowy kanclerz Merz pochodzi z chowu wsobnego BlackRocka.  Na razie zaleją nas migrantami co jest ideologicznie zgodne z linią WEF.  Wymiana Zełenskiego jest w interesie USA i Rosji bo po co mają karmić BlackRocka.  Tusk nie wie jaki jest przekaz dnia od bezpieczniaków, którzy zostali odciągnięci od cycków USID i rano mówi jedno a po południu drugie. Wieczorem obiera ziemniaki.  Rok temu pisałem, że musimy się okopać, dozbroić i czekać w tym naszym grajdołku.  Nie wsadzać palca miedzy drzwi. No ale teraz sytuacja ulega zmianie.  Dziennikarze w pląsawicy czyli chorobie św Wita za korytkiem pozycjonują się różnie. Warzecha murem za Konferderacją, Ziemkiewicz za PIS-em a Sommer zrównał Piłsudskiego z Banderą.  Pląsawica...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 3 marca 2025 12:19
3 marca 2025 12:43

Co za czasy...Dojdzie do tego, że aby Polska mogła sie rozwijać ( energia i CPK ) trzeba będzie zablokować Niemców i wejść w koalicję ... Trumpa z ....Rosją.  
Na samym początku po zwycięstwie Trumpa to mówiłam, że być może taką żabę trzeba będzie łyknąć. A moim zdaniem wycofanie tych bodaj 20 tysięcy żołnierzy amerykańskich wstawionych tutaj po wybuchu wojny może być warunkiem Putina co do podpisania pokoju z UKr. Trump szuka też oszczędności, bo chyba nie za wesoła jest tam sytuacja finansowa w Stanach, to sprawdzanie zlota etc o czymś świadczy. 

zaloguj się by móc komentować

wafelki @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 12:43

Pozwolę sobie wkleić opisu filmu, który zdobył oskara w tym roku.

Młoda striptizerka wychodzi za mąż a jej wybrankiem jest syn rosyjskiego oligarchy. Rodzice młodego mężczyzny postanawiają jednak przybyć do USA i unieważnić małżeństwo.

Historia kopciuszka z małym tłistem :)

zaloguj się by móc komentować

ddam @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 12:48

" Jakiś cel został osiągnięty".

Zełenski myśli, że wszystkich ogra. Było kiedy powiedzenie o piłkarzu, który nie chciał oddać piłki partnerom a samemu nic nie wyszło z kiwania" "Zakiwał się na śmierć".

Kissinger w 2018 r. powiedział: że Donald Trump „może być jedną z tych postaci, które od czasu do czasu pojawiają się w historii, aby zaznaczyć koniec pewnej epoki i zmusić ją do porzucenia dawnych pozorów”. Panowie do celu zmierzają

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ddam 3 marca 2025 12:48
3 marca 2025 13:01

a mie sie podobie na ten przykład:
ttps://terminal2.neon24.net/post/179937,coz-w-koncu-wydarzyla-sie-najlepsza-rzecz-w-historii-jak-zapewne-wiecie

zaloguj się by móc komentować


klon @BeaM 3 marca 2025 12:43
3 marca 2025 13:20

<<<trzeba będzie zablokować Niemców i wejść w koalicję ... Trumpa z ....Rosją.  >>>

Stąd pewnie "promowanie" L.Millera w TV oraz wsparcie dla Konfy ze strony Towarzyszki Panienki.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Pioter 3 marca 2025 08:47
3 marca 2025 13:31

Takie rozmowy toczą się w wąskich niszach, globalnie i państwowo naszą historię też się przycina do I Wojny która traktowana jest po łebkach, póżniej sporo o IIRP i II Wojnie i przeskok do 1989r. aż do dzisiaj. Cała reszta to zestaw fiszek z gotowcami do zakucia i zapomnienia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 13:36

"Z tego złudzenia biorą się inne. Na przykład takie, że Sikorski może zostać szefem NATO. Bo kończył Oksford. Doprawdy? A Piątka z Cambridge kończyła Cambridge. I okazało się, że nie ma to żadnego znaczenia."

 

Sikorski nie zostanie szefem NATO.

Podobnie jak nie został nim lansowany w swoim czasie [przez media w Polsce oczywiście] Kwaśniewski.

Żaden polski polityk nie zostanie szefem NATO.

 

Tego kończenia przez Sikorskiego Oxfordu już mi się nawet nie chce komentować.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 13:45

UA tu nie ma, są  zloża, przemysł ciężki, dostęp do M. Czarnego , rolnictwo i mięso armatnie czy aktualniej… dronowe. A nam proponuje się tylko płacz nad tą antylopą i moralny obowiązek pomocy jej dzieciom. Jaki stan na dzisiaj? USA chcą biznesu i pokoju, są kluczowym graczem. Dla nich nawet dogadanie z Iwanem jest ważniejsze niż UA. Iwan chce pokoju na warunkach: granica jak teraz front, nie dla UA w NATO ale do unii już zgoda.  Europa ? To lewackie popłuczyny Moskwy chcący robić z nią interesy kosztem nas i UA. Proszę sobie przypomnieć kto i jak pomagał UA na początku. UA chce pokoju na zasadzie uwalenia Moskwy i odebrania zajętych ziem i gwarancji bezpieczeństwa. Z tym, że niewiele mogą. To mrzonka, z którą się pogodzili - moneta którą p.Pioter wrzucił „pożegnanie z Mariupolem” na zawsze. Załęski jest w imadle pomiędzy: USA, wojną i Europą …. Jak się nie odwróci dooopa z tyłu …  Pokój blisko. Uważam tylko Trump jest szczery, i wie co robi. A my może byśmy zaczeli liczyć nasze koszty, bo sięgają one 140 mld. Trump uważam, to nasze /biorąc z himalaizmu/ "okno pogodowe" . Dlaczego uważam, że to stabilny układ? Tylko z jednego, prozaicznego, zwykłego powodu. Każdemu się opłaca /UA też, najmniej Berlinowi i Londynowi/. Wojna wojną …. Koło Lwowa powstaje kolejny olbrzymi ośrodek narciarski, mają na niego 1,5 mld usd  ….. A my mamy płakać i pomagać.

Niedługo zacznie się „promocja” na UA jak w Media Markt …. Kto szybszy i nabierze towaru ile zdąży zapakować to jego.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 3 marca 2025 13:01
3 marca 2025 14:00

Nie bardzo rozumiem co tam jest w "podobie"panie Stanisławie,ale to sprawa widocznie na męską głowę.Streszczę wiernie jak to się czyta nie tylko między wierszami,ale dosadnie: autor tej notki jest zafiksowany na Żydowski temat,na żydowskie NATO,które zainstalowało się na banderowskiej Ukrainie u Żydowskiego (teraz nielegalnego,obecnie ) Prezydenta i na żydowskiego Trumpa ,którego uważa za ostaniego durnia,nie lepszego od Żeleńskiego.

No i ma satysfakcję,że FR uchroniła swój bastion od pedalskiego zachodu i czas wymierzyć karę komikowi,który narusza granicę Rosji.Taaak--- w/g notki to Rosja bezapelacyjnie wygrała,ale autor ani mrugnie -wobec tego komu Rosja będzie SOW wymierzała,no wypada jednak,że czas nadchodzi,że  swoim ludziom ,bo i tam Żydowskich Oligarchów pełno... i czas pokazać,że Rosja nie jest taka zła.......Ale co tam...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Henry 3 marca 2025 08:52
3 marca 2025 14:02

"Żałosny prezydent zastosuje w końcu żałosną ukraińską zasadę „kidaj łocha”, czyli porzuć frajera, gdy tylko przestanie być użyteczny  ;-)"

 

Ale zwarty frony idiotów czuwa

EPA-EFE/REX/Shutterstock Protesters holding Ukraine flags and pro-Ukraine signs with the words "We Stand With Ukraine", "Ukraine Strong" and "America Stands With Ukraine"

JD Vance to świnia, krzyczą, jak on mógł tak potraktować bohatera i nowego świeckiego świętego?

 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @peter15k 3 marca 2025 12:19
3 marca 2025 14:14

"Rok temu pisałem, że musimy się okopać, dozbroić i czekać w tym naszym grajdołku."

 

Dozbrajanie, przynajmniej w wojskach lądowych coś nietęgo idzie.

Nowy BWP Borsuk [bojowy wóz piechoty], bardzo udana konstrukcja, nie dotarł jak na razie

jako wyposażenie do oddziałów.

Na razie podpisać mają umowę wykonawczą na 116 wozów, a znając "procedury" w Polsce, Bóg jeden wie kiedy ten sprzęt wojsko otrzyma.

A takich Borsuków trzeba ponad 1000 żeby wymienić sowieckie okazy produkowane gdzieś w końcu lat 60-tych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 3 marca 2025 13:31
3 marca 2025 14:20

A tymczasem ekscelencje radzą

Szczyt w Londynie

Ten z prawej też ekscelencja.

Tylko w środku ser.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 3 marca 2025 14:00
3 marca 2025 15:55

Koncentruje Pani swoją uwagę na ozdobnikach. One mają trzeciorzędne znaczenie, coś jak rodzaj manieryzmu (folkoru) właściwy dla  tego autora. Moim zdaniem odczytał on  trafnie tzw. realia (uwarunkowania) obecnej sytuacji w kwestii ukraińskiej.

zaloguj się by móc komentować

ddam @stanislaw-orda 3 marca 2025 13:03
3 marca 2025 16:02

Jak ktos podpiera się "jasnowidzem Jackowskim" to kończę czytać.

Moje są dwa zdania.

A jak się podoba @stanislaw-orda co wyżej, wolna wola

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @Szczodrocha33 3 marca 2025 14:20
3 marca 2025 16:12

Nic nie uradzili, bo nic uradzić nie mogli. Potwierdził to sekertarz stanu brytyjskiego Ministrestwa Obrony Luke Pollard, "że po szczycie przywódców Zachodu w Londynie nie osiągnięto żadnych ustaleń". To są klauny z zagubioną marionetką. I tyle miesięcznicy Marcona. Twarde słowa się cisną, bo panowie mają w d... płacz matek, z powodu śmierci kolejnych dzieci-żołnierzy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 3 marca 2025 15:55
3 marca 2025 16:17

Realia odczytywane na neonie są zadaniowane. Zakres dezinformacji służy do podtrzymywania upiorów i nie ma nic wspólnego z analityką. Bełkot i apologetyka komunizmu w wersji Stalin 2.0. Prozaiczne odwracanie uwagi.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BeaM 3 marca 2025 12:43
3 marca 2025 16:38

Zgadza się - niewesoła. Najlepszy do niedawna klient na ich "obligacje", czyli Chiny, przestał je kupować. Mało tego - posiadane już olbrzymie ich ilości sprzedaje, gdzie tylko może, psując tym samym ich zbyt jeszcze bardziej. Nie może więc FED "drukować" tych nowych dolarów wg potrzeb, a według możliwości, czyli tak by zachować w miarę stabilny kurs dolara. No koniec świata po prostu!!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 marca 2025 14:20
3 marca 2025 17:36

Zabic  smiechem  tych  KUNDLI  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 3 marca 2025 16:17
3 marca 2025 18:00

Wyraziłem opinię o tym konkretnym wpisie.
A co do NEon zdanie mam podobne.

Czasami i ślepemu trafi s9e ziarno. Nie podzielam optyki, że skoro portal jest "zadaniowy" (oczywiscie jest, podobnie jak przytłaczająca większość portali społecznych) , to tam wszystkie publikacje  bez wyjątku nie zasługują bodaj na refleksję.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 3 marca 2025 15:55
3 marca 2025 18:15

Panie Stanisławie... jestem juz w tym wieku,że nie muszę koncentrować się na ozdobnikach,bo wystarczy mi przeczytać tekst. W pana notkach jakoś nie wyłapuję tych ozdobników,tylko analizę z którą zgadzam się lub nie ,a jak czegoś nie rozumiem to zadaję pytanie....lub proszę o rozwinięcie.

Celniej i bardziej zwięźle -- wyraził @qwerty o 16:37 i ja zgadzam się z tym komentarzem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 3 marca 2025 18:15
3 marca 2025 18:33

qwerty wyraził się maksymalnie ogólnikowo, ale wcale nie na temat zalinkowanego przeze mnie tekstu, a jedynie portalu na którym tekst opublikowano. Można się z nim zgadzać, albo nie, tylko co mi do tego. Uważa Pani, że na SN nadal  powinna decydować   "demokratyczna" wiekszość głosów o tym czyja racja?  Tylko że ja nie jestem wyznania demokratycznego, zatem i tak nie uznam werdyktu większości. No i przypomne, ze mnie już raz stąd wygłosowano, zatem precedens był  i droga jest przetarta.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 3 marca 2025 18:33
3 marca 2025 18:55

czytałem ten tekst i tylko można się uśmiechnąć. Tutaj nikt nikogo za normalność nie wyrzuca. Nie martw się. Twoje teksty czyta wiele osób. Bo wielokroć warto.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 3 marca 2025 18:33
3 marca 2025 19:07

To nie tak Stanisławie.Pan to winien wiedzieć najlepiej ,ze celem dyskusji na SN nie jest pokonywanie przeciwnika,lecz wnoszenie zawsze nowych wartości. Ja sobie przynajmniej to cenię,chociaz czasem trafiam kulą w płot ale nie mam zazwyczaj problemu z przyznaniem komuś racji,skoro ją ma.

A szczerze mówiąc to sam się pan wygłosował z SN i podjął pan tą "demokratyczną decyzję" .Nikt pana nie skreślił bezpowrotnie. I nie oznacza tego ,że wszyscy się na pana obrazili i nie dyskutują z panem.Mnie również ucieszyło,że pan powrócił i docenił ,że jest to jednak dobre miejsce ,skoro pan zamieszcza notki...

Nie wiadomo jak potoczą się teraz losy świata,bo żyjemy na takiej bombie zegarowej i nie daj Bóg nie tylko panu ,ale nam wszystkich przyjdzie przełknąć jeszcze bardziej gorzką pigukę...Oby nie...

Więc owocnych notek panu życzę...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ddam 3 marca 2025 12:48
3 marca 2025 20:17

Szkoda że Drobnego nie ma z nami. Napisałby tekst "O kozaku który zakiwał się 2.0". Losu Mazepy Zełeńskiemu nie życzę, ale żeby był dogadany z Trumpem, nie tylko ze Stramerem. 

zaloguj się by móc komentować


olo @BeaM 3 marca 2025 12:43
3 marca 2025 21:04

tak mysle, ze gdyby doplacali to by ich bez czekania na wycofal, ale jako warunek dla putina tez sie moga przydac

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
3 marca 2025 21:11

... e tam niedostrzegalne w dostrzegalni.+

 

 

zaloguj się by móc komentować


ddam @Magazynier 3 marca 2025 20:17
3 marca 2025 21:27

Oby się nawrócił,bo póki co Zełenski ma siano zamiast mózgu 

A Trump robi swoje dla swoich 

https://www.cbsnews.com/news/tsmc-taiwan-semiconductor-chips-trump-100-billion/

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 3 marca 2025 17:36
3 marca 2025 23:50

No a gdzie nasza ekscelencja?

Gdzie Donek?

zaloguj się by móc komentować

ddam @Magazynier 3 marca 2025 20:17
4 marca 2025 09:30

No i "zakiwał się" chłop 

Administracja Trumpa wstrzymuje wszelką pomoc dla Ukrainy , w tym broń w tranzycie lub w Polsce, dopóki przywódcy Ukrainy nie wykażą większego uznania dla wsparcia USA i zaangażowania na rzecz pokoju, dowiedział się Fox News.

https://www.foxnews.com/politics/trump-pauses-aid-ukraine-fiery-meeting-zelenskyy

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 marca 2025 23:50
4 marca 2025 18:45

Pardon,...

...  ale  w  kiblu  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować