-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O nauczycielach, lekarzach i sposobach rozumienia żartów

Zacznę od lekarzy. Kolega, pochodzący ze znanej lekarskiej rodziny, opowiadał mi taką historię, Oto zaproszono go na jakąś uroczystość związaną z karierą jednego z asystentów jego ojca. Wszystko pięknie przygotowane, trochę pompy, ale też dużo dyskrecji i w ogóle znakomita atmosfera. Kolega mój człowiek o spostrzegawczości diabolicznej i niezwykle żywym umyśle, zerknął w pewnym momencie na ścianę, gdzie wisiał portret głównego bohatera uroczystości. Na ramie był napis – Kochanemu synowi w drugą rocznicę habilitacji. Rodzice. - Kapujesz -tłumaczył mi ten kolega – zamówili portret na drugą rocznicę habilitacji. Po czym roześmiał się szyderczo i kazał mi uważać na lekarzy. Ja też się pośmiałem, ale uwagę puściłem mimo uszu, albowiem nie miałem wtedy za dużo do czynienia z lekarzami. Potem, kiedy spotykałem ich w większej nieco ilości, nie pamiętałem o tym żarcie, albowiem byli to przeważnie ludzie przytomni i niezwykle elastyczni. Tacy jak ci co odwiedzają mnie na stoisku, kiedy jestem na targach. Wierzę jednak w to, że też wśród nich są udzie bardzo przejęci i do nich kieruję niniejsze uwagi.

Ktoś zauważył wczoraj, że na okładce książki profesora Łukasza Święcickiego słowo psychiatra napisane jest z błędem, czyli przez „h” a nie przez „ch”. Proszę Państwa, nie po to prof. Łukasz Święcicki wyjaśnia nam co to jest psychoza kurpiowska i nie po to wskazuje na pewne trendy umysłowe, wyrażające się w opiniach, że „psyhatria” jest łatwa, żebym ja miał się uginać przed jakimiś ortograficznymi przymusami. Mowy nie ma. Zapomnijcie o tym. Napisaliśmy na okładce komiksu słowo ZAMAH i dzielnie odparliśmy ataki polonistów, którzy patrząc na nas pogardliwie, próbowali tłumaczyć nam zawiłości polskiej ortografii. Poradzimy sobie również z lekarzami. Jestem jednak świadom, że są ludzie, którzy celebrują drugie, trzecie, a nawet trzynaste rocznice ważnych wydarzeń i postanowiłem, że do części nakładu dodrukujemy obwoluty z niniejszą gawędą i słowem psychiatra przez „ch”, które w zarysowanym kontekście jest nieprawidłowe. Jeśli ktoś ma takie życzenie dostanie Bukę w obwolucie. Nie będzie tego dużo, a ja tę obwolutę zrobię specjalnie, albowiem jestem zainteresowany agresywnym marketingiem. Jak wiecie nie lubię tłumaczyć żartów, szczególnie wtedy kiedy jestem jako wydawca i autor niewidoczny dla nikogo poza własnymi czytelnikami. Żadne więc uwagi w powyższej kwestii nie będą przyjmowane do wiadomości.

Teraz o nauczycielach. Jak wiecie zawsze broniłem nauczycieli. Nie mogę tego robić dalej, albowiem nie mam słów na to co się dzieje wokół tak zwanego strajku, który jest po prostu zwykłym wymuszeniem. Broniarz wykonuje je na zamówienie polityczne. Wszyscy wiemy, że kiedy Kluzikowa nakazała, by nauczyciele przychodzili do pracy w przerwie świątecznej, Broniarz siedział cicho. Nawet wtedy kiedy ten dureń Marczuk opowiadał, że nauczyciele zarabiają po 5 lub 6 tysięcy Broniarz siedział cicho, choć Marczuk jest przecież „nasz”. To było doprawdy niezwykłe. Cicho siedzieli też wszyscy inni nauczyciele, którzy dziś gardłują o strajku. Powiem więcej, jestem pewien, że oni wtedy gardłowali przeciwko jakimkolwiek ruchom, a czynili to w imię dobra dzieci. Dziś mają dobro dzieci w nosie. Nie interesuje ich ono, albowiem chcą dostać swoje pieniądze tu i teraz, natychmiast, podobnie jak wszyscy inni. Nie mam słów. To są ludzie nadający się do tego jedynie, by zarządzać nimi za pomocą bata. O jakimkolwiek zastanowieniu się na swoją sytuacją mogą tylko pomarzyć, bo interesuje ich wyłącznie słuchanie poleceń, jeśli nie rozkazów. Jawność tych nawyków i ograniczeń jest moim zdaniem paraliżująca. Kiedy oglądam telewizję i widzę Broniarza, w towarzystwie facetów, którzy wyglądają jak ochrona z klubu go-go, a są pedagogami, mam ochotę wysłać na nich sotnię Czerkiesów. To jest moim zdaniem generalna próba sił. Jeśli rząd ugnie się przed groźbą strajku to koniec. Moim zdaniem teraz ktoś powinien zdecydować wyłącznie o tym, by szukać jakichś kompromitujących materiałów na Broniarza i jego ekipę. Myślę, że to nie będzie trudne, biorąc pod uwagę to co niektórzy nauczyciele wrzucają na instagrama i na fejsa. Moje dziecko pokazuje mi czasem te rzeczy. To jest groza.

Z jednej strony mamy to nieustające dziamdzianie, że Kaczyński rozdaje pieniądze, których nie ma, a z drugiej jawną polityczną groźbę, za którą mają zapłacić dzieci. Może jednak trzeba coś zrobić z tym Broniarzem? Może przynajmniej trzeba sprawdzić dlaczego on się czuje tak bezkarny i mocny? Być może człowiek te żyje jakimś złudzeniem, które pryśnie przy ukłuciu szpilką. Ja nie wiem, ale nie można ze spokojem wysłuchiwać tych gróźb. Nauczyciele zarabiali mało w zeszłym roku i dwa lata wcześniej, zarabiali mało za rządów Tuska, który dał im głodową podwyżkę, ale wtedy nie rozliczali premiera z tej nędzy, nie przeszkadzało im, że to jest sto kilka złotych. Mówili, że to znakomicie, bo wreszcie ktoś im coś dał. Teraz też ktoś chce im coś dać, ale ponieważ zaniechania poprzednich ekip są tak straszliwe, rozdawnictwo nie może odbywać się hurtem. Nauczyciele zaś, jako najbardziej światła klasa w społeczeństwie powinni to zrozumieć. Te podwyżki będą i będą niemałe. Tyle, że nie nastąpią od razu. Ja wiem, że trudno w to uwierzyć, ale mnie z kolei trudno uwierzyć, że nauczyciele domagają się 1000 zł podwyżki na głowę, a jednocześnie występują w obronie polityków, którzy otwarcie krytykują rzekome rozdawnictwo publicznych pieniędzy. Te pieniądze po to właśnie są, by je rozdawać. Po to socjalistyczne państwo gromadzi pieniądze, by je rozdawać. Problem tylko komu. Może trzeba sprawdzić komu Tusk rozdawał pieniądze, zanim zaczniemy mówić o rozdawnictwie.

Teraz o żartach. Już o tym pisałem kilka razy, ale widzę, że za mało. Właśnie odebrałem przesyłkę. Zapakowaną w szary papier książkę z Polskiej Akademii Nauk. Po rozerwaniu papieru znalazłem w środku pudełko z przekreślonymi pieczątkami słoweńskiej akademii nauk. W pudełku był drugi tom Baśni polskiej. Rozumiem, że ktoś wysłał książkę do Lublany, do tamtejszej akademii, bo uważał, że do znakomity pomysł. Oni zaś, ponieważ nie znają się na żartach, odesłali do do PAN, a ta z kolei instytucja przysłała ją do mnie. Proszę Państwa – jeszcze raz – nie ma najmniejszego sensu wysyłać tych książek gdziekolwiek, czy to do Słowenii, czy to na Słowację. Zrozumcie to wreszcie. Znajdujemy się w widmie ultrafioletowym i jesteśmy niedostrzegalni. Nikt na te książki nie zwróci uwagi, dopóki nie dostanie takiego polecenie. To zupełnie jak w przypadku nauczycieli, którzy gotowi są dla świętego spokoju przymierać głodem. No chyba, że dostaną rozkaz, by strajkować, wtedy ruszą na ulicę, albowiem ten kto ów rozkaz wydał, jest także gwarantem ich świętego spokoju. W rzeczywistości nie chodzi bowiem o pieniądze. Chodzi o to, by w spokoju świętować drugą rocznicę habilitacji syna i żeby wszystko było dostojne, poważne i właściwie zaaranżowane.

 

Na tym kończę dziś, bo przyjeżdża nowy nakład.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: żarty  nauczyciele  lekarze 

gabriel-maciejewski
7 marca 2019 10:28
125     5136    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

DYNAQ @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 10:44

W PAN-ie znają Twój adres...ciekawe czy książki też.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacieniemoge 7 marca 2019 10:42
7 marca 2019 10:47

Nie zorumiałeś ostrzeżenia, szkoda. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @DYNAQ 7 marca 2019 10:44
7 marca 2019 10:53

Przecież jest nazwa wydawnictwa w książce...

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 10:56

 >>>Może przynajmniej trzeba sprawdzić dlaczego on się czuje tak bezkarny i mocny? <<<

Poowtórzę to, co pisałem u Przemsy: ZNP w łodzkiem to matecznik SLD. Jeśli tak jest w skali całego kraju, to wiele decyzji związku i Broniarza jest oczyistą oczywistością.

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:00

Dziękuję za ten tekst. Dokładnie tak samo myślę co do przecinka i kropki.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 7 marca 2019 10:56
7 marca 2019 11:09

To sa zorganizowane działania.  Spojrz jeszcze szerzej na sprawe.. Rownolegle Trzaskowski napiera, Wiosna sie wydurnia i ZNP ze swoim siedliskiem dzialaczy postkomomunistycznych.. To im tylko zostalo.Beda probowali oslabiac PiS przed wyborami do parlamentu europejskiego, w tej chwili o to walka sie toczy, o utrzymanie dotychczasowego kształtu UE,.ma byc tak jak było.. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 7 marca 2019 11:09
7 marca 2019 11:11

Mnie to dziwi że TU się toczy jakakolwiek dyskusja na ten temat. Przecież wszystko jest jasne. Skąd się biorą ci niedowidzący? Aż tyle "wtyk" się tu złazło?

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:19

>>>jak w przypadku nauczycieli, którzy gotowi są dla świętego spokoju przymierać głodem. No chyba, że dostaną rozkaz, by strajkować, wtedy ruszą na ulicę, albowiem ten kto ów rozkaz wydał, jest także gwarantem ich świętego spokoju.<<

Moim zdaniem, nie należy nauczycieli utożsamiać z ZNP :-)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 7 marca 2019 11:11
7 marca 2019 11:21

Tonący brzytwy sie chwyta, to jest ich ostatnia nadzieja .. Jeszcze wiele prowokacji nas czeka z ich strony.. Druga kadencja i  sukces wyborow PiSu do europarlamentu to jest gwóźdź do ich trumny i oni maja tego świadomość

zaloguj się by móc komentować


bendix @klon 7 marca 2019 11:19
7 marca 2019 11:24

Należy. A wyjątki tylko potwierdzają regułę. O ile takie wyjątki są bo nie wyobrażam sobie żeby mogły przetrwać w takim środowisku.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:37

Lubnauer i Zandberg dali się sfilmować razem z Broniarzem.

Zajrzałem do ciotki Wiki i daję bryk: Katarzyna Lubnauer polityk, matematyk i nauczyciel akademicki, doktor nauk matematycznych. Działała w Unii Demokratycznej, później w Unii Wolności, jedną kadencję zasiadała w radzie miejskiej Łodzi.  Była inicjatorką akcji „Świecka szkoła” obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej o zniesieniu finansowania religii z budżetu państwa. Mimo kilkukrotnego starania się o fotel w Sejmie i w UM w Łodzi nie została doceniona.Trzeba było utworzyć partię Nowoczesna, a jakże, i umieścić ją na pierwszym miejscu listy i wtedy dostała się do Sejmu.
Ma uprawnienia radiooperatora krótkiego zasięgu. :)

No cóż, dziewczyny z matfizu mają wiele zalet

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:37

Srodowisko nauczycielskie to jedno z tych grup społecznych będących odpowiedzialnych za kształcenie nowych pokoleń. Czyli odpowiedzialna waadza powinna preferować nie tylko odpowiednie kształcenie kadr, reformę oświaty i dobór materiałów edukacyjnych ale również stworzenie im jaknajlepszych warunków do wykonywania ich zadań. Finansowe wynagrodzenie jest ważną częścią takich uwarunkowań i powinno waadzy zależeć, aby nie powstawały na tym tle konfilkty.

Niedofinansowanie edukacji tak samo jak służby zdrowia czy ogólnie tzw. budżetówki jest mieczem Damoklesa wiszącym od lat nad kolejnymi rządami. Ostatnie 3 lata pieniądze się znajdowały, lecz zostały przeznaczone na inne cele. Kontyniacja 500+ na pierwsze dziecko niezależnie od dochodów jest przykładem iż waadza uznała że jest to priorytetem związanym oczywiście ze zbliżającymi się wyborami. I tutaj zaczyna się problem. Czy "jedynak" w rodzinach dobrze sytuowanych ma więcej "praw" do otrymywania rządowych subsydii niż nauczyciele zatrudniani do jego edukacji. 

Tzw. "rozdawnictwo" o którym tączą się tutaj dyskusje to aritralna decyzja waadzy komu dać ileś tam z powodów uznanych przez waadzę za oczywiste. Powoduje to dosyć zrozumiałą reakcję: dlaczego on a nie ja? Dlaczego ja cięzko pracujący(a) nie zostaję doceniony a ktoś ni z tego niz owego zostaje przez rządzących uznany za bardziej potrzebującego? Tym bardziej jeżeli dochody rodziny absolutnie nie kwalifikują się do pojęcia "biedy"?

Nauczyciele chcą strajkować czy Po Prostu wymusić jaknajwiększe podwyżki dla siebie. Strajk jest zawsze szantażem ponieważ negocjacje nie doprowadziły do porozumienia i trzeba waadzę (pracodawcę) postawić pod ścianą. Taka jest istota strajku i można się na to zżymać ale tak to zawsze działało i działa. I strajk prawie zawsze wymierzony jest we władze bo to ona jest pracodawcą i ustala odgórnie pensje i inne apanaże. I waadza nie potrafiła dojść z tą grupą społeczną do porozumienia.

Niektórzy nazywają "puczem" nauczycielski strajk ponieważ wymierzony jest w rządzących. Lecz niestety strajk ma to do siebie, że jest organizowany aby jak najbardziej WYMUSIĆ spełnienie rządań. I dlatego prawie zawsze strajk ma podłoże polityczne, gdyż skierowany jest przeciwko waadzy uważającej, też prawie zawsze, że ona przecież nieba chciałaby nauczycielom przychylić ale nie może bo już ROZDAŁA inny. Którzy co prawda nie strajkowali ale z powodów znanych tylko waadzy pod "rozdawnictwo" podpadali.

Strajk nauczycieli jest oczywiście strajkiem politycznym i inaczej by nie może bo stoi naprzeciwko rządzącym. A że związek ich reprezentujący wybiera drogę (egzaminy) stawiającą rząd pod ścianą? No, trudno sobie chyba wyobrazić sytuację żeby zmnieszali swój nacisk i niwelowali swoje szanse na odniesienie sukcesu. Próbują wymusić podwyżki przed egzaminami bo po to przecież zorganizowali strajk. To chyba dosyć logiczne?

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:43

"Na ramie był napis – Kochanemu synowi w drugą rocznicę habilitacji."

Ale co w tym dziwnego? Jest taka aleja zasłużonych na wrocławskim Cmentarzu Osobowickim: tam każdy grób ma napis "płk." albo nawet "gen.", kilka grobów ma "płk. mgr". A jeden z wojny w Hiszpanii był nawet "dr". Cywilów też to dotyczy.

zaloguj się by móc komentować


tadman @klon 7 marca 2019 11:19
7 marca 2019 11:50

A ja bym doradzał rządowi odpuścić MEN i zwiększyć różnorodność form nauczania: szkoły powszechne, szkoły prywatne, szkoły prowadzone przez jezuitów i siostry zakonne i nauczanie prywatne. jak kogoś stać. Tylko wtedy rząd starciłby globalne oddziaływanie na młode pokolenie, bo zniknąłby jedynie słuszny program nauczania w dziedzinie historii, polskiego, czy WOSu. Dla społeczeństwa byłoby to z pożytkiem, bo nie dochodziłoby do rozprzestrzeniania na szeroką skalę kardynalnych błędów powodowanych niedoważonymi eksperymentami kolejnych ekip w MEN i skutków, które trzeba będzie odkręcać przez pokolenia.

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @lchlip 7 marca 2019 11:37
7 marca 2019 11:51

"To chyba dosyć logiczne?"

Skoro to takie logiczne, to dlaczego tego nie robili za rządów PO-PSL?

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 11:54

A, i jeszcze jedno, przepraszam Gospodarza za OT: jako gówniarz w podstawówce byłem ciągany na cmentarz żołnierzy radzieckich we Wrocławiu. Dwa tygodnie temu wybraliśmy się z żoną i psem na spacer po parku naprzeciwko Cmentarza Grabiszyńskiego. Nigdy tam wcześniej tam nie byłem i zdziwił mnie cmentarz żołnierzy włoskich z 1918 roku. Spory. Może ktoś wie, co robili we Wrocławiu Włosi w 1918? Jakoś nie mogę znaleźć w Necie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @klon 7 marca 2019 11:19
7 marca 2019 11:54

Ale znowu, czy ZNP i inne związki, które podłączyły się już pod protest to nie nauczyciele? Tylko znpowcy nie pójdą do pracy? 

Te akcje są tak żałosne, że szkoda mówić...za ten święty spokój, obwarowany kartą nauczyciela, za to, że praktycznie nie można zwolnić nauczyciela, bez względu jak beznadziejnie naucza, za to, że może być tylko BMW i to wystarczy na nagrodę w przeciwieństwie do tego, który na to zasłużył a nie posiada kompetencji z wazeliną, za te "święte" przywileje stali się bandą ujadających na rozkaz piesków.

I żeby nie było, jestem za tym, żeby nauczyciele naprawdę byli nagradzani i szanowani, ale nie w tym dość patologicznym systemie, w którym nie przypominam sobie, żeby cyklicznie strajkowali w celu jego poprawienia, czy poprawienia jakości nauki, a nie tylko kasy. Dlatego mowa jest o nierealnej do spełnienia kwocie 1000 zł na głowę, żeby każda kwota poniżej była niezadawalająca, żeby przypadkiem nauczyciele nie stracili oręża do usprawiedliwiania swojego świętego spokoju i braku jakości, a byli gotowi do wykonywania swojego w tym systemie zadania - udziału (jako grupa zawodowa) w rozgrywkach politycznych. I tak się dziwnie składa, że zazwyczaj zadanie wykonują z wyjątkowo głośnym okrzykiem, kiedy idą ramię w ramię z lewicowo-liberalną opozycją rządu.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Klasyk 7 marca 2019 11:51
7 marca 2019 11:55

Jak sobie poczytasz blogi pana Kużmiuka i zobaczysz o ile, w ciągu ostatnich 3 lat, wzrosła średnia pensja w Polsce a o ile pensje nauczycielskie, to może zrozumiesz dlaczego.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Klasyk 7 marca 2019 11:51
7 marca 2019 11:56

To proste, bo wtedy Broniarza nie popierała posłanka Lubnauer, która posiada stopień doktora nauk matematycznych w specjalności teoria prawdopodobieństwa i teraz jej wyszło, że prawdopodobieństwo obalenia PiS jest coraz większe i pomaga w tym obiema ręcami i nogami.

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @tadman 7 marca 2019 11:50
7 marca 2019 11:59

Dokładnie tak, bo tylko w tym będzie szansa na przeprowadzenie jakichkolwiek zmian w publicznej szkole. Teraz jest zbyt zabetonowana tymże świętym spokojem i może spokojnie szatażować nie przez my dajemy świetne nauczanie, którego rezultaty widać, a przez a kto będzie twoje dzieci uczył? 

zaloguj się by móc komentować


Klasyk @lchlip 7 marca 2019 11:55
7 marca 2019 12:00

To jest ta twoja logika?

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 7 marca 2019 11:47
7 marca 2019 12:01

Ciężko będzie, to wyższa liga.

zaloguj się by móc komentować

klon @bendix 7 marca 2019 11:24
7 marca 2019 12:04

Kilku znam osobiście. Nauczycieli. 

Oportunistka, Pasjonat, Zagubiona, Alkoholik, Posłanka...

Nie ma jednoego "stanowiska" wśród nauczycieli. Większość jest "pasywna". Przyjmuje narzucone im narracje. A gdy mogą miast 100 dostać 500 to nie mówią NIE. / nie znam wartości kwot jakich rząda ZNP/

Najbardziej "asertywni" działacze związkowi nadają medialną twarz całemu środowisku nauczycielskiemu. Tak ja to widzę.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 7 marca 2019 12:00
7 marca 2019 12:06

Ciotka Wiki wiele wie. :)))

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 12:13

>>> Te pieniądze po to właśnie są, by je rozdawać. Po to socjalistyczne państwo gromadzi pieniądze, by je rozdawać. Problem tylko komu. Może trzeba sprawdzić komu Tusk rozdawał pieniądze, zanim zaczniemy mówić o rozdawnictwie. <<<

Ja ciągle szukam dobrej książki, która by w przystępny sposób opisywała obecny system finansowy (nie mylić z monetarnym). Największe oszustwo jakie większość polityków uprawia, to tłumaczenie ludziom obecnych kryzysów gospodarczych za pomocą XiXwiecznych koncepcji monetarnych.

To jest jedna wielka ściema.

Od czasów konferencji z Bretten Woods z 1941 roku mamy stopniowe odejście od poprzedniego systemu opartego parytecie szlachetnych kruszców. Dlatego wszelkie opisy, które dzisiaj odwołują się do tego systemu nic nie tłumaczą. Są jawnym wprowadzaniem ludzi w błąd. Problem w tym, że mało kto to rozumie a potem chce wytłumaczyć na czym polegają dzisiejsze zależności finansowe.

Z mojego przypatrywania się wynika, że dzisiejszy system opiera się na sile kreowania długu z jednej strony i na zdolności do spłacania go z drugiej. Cyfry są tutaj tylko formalnym wyrazem konkretnej ugody. Dawniej podobną ugodą była pańszczyzna między dworem a wieśniakami.

Mnie śmieszą gadania o długu jako ilości pieniędzy do spłacenia w bankach. Jestem przekonany, że gdyby (przyjmimy to teoretycznie, ha, ha, haaa!) Polska za rok miała wyjść na zero ze swoimi długami, to już w przeciągu sześciu miesięcy mamy u siebie wojnę, od której może nas uratować nowy zaciąg długów, które zaczniemy spłacać. I na tym polega polityka, żeby ustalić korzystne warunki jego spłaty. Kraj, który nie jest widziany jako potencjalnych dłużnik to Zimbabwe lub Wenezuela albo Nadniestrze.

Na dzisiaj mam taką intuicję - mocno oczywiście upraszczając, że o ile dawniej to wytwórcy, władza i banki były względem siebie partnerami, którzy walczyli o swój udział w torcie, to dzisiaj ta walka dawno już się skończyła. I wytwórcy i władza są już klientami banków. Walka się toczy, kto będzie pierwszy w kolejce do banku, przekona, że jest w stanie być wiarygodnym depozytariuszem długu i uzyska, pozwolenie na jego kreowanie.

Najlepsze czy najgorsze jest to, że z tego zaklętego kręgu obecnie nie ma wyjścia chyba, że za cenę katastrofy naturalnej w skali globu i paroksyzmów wojennych.

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 12:13

Nauczyciele znajdują się, podobnie jak Pan, w widmie ultrafioletu. Ilość paradoksów i bzdur, które związane są z ich obowiązkami oraz również z wynagrodzeniami jest tak duża, że nie za bardzo wiadomo jak z tego wybrnąć. Przykłady: nauczyciel w 40 osobowej klasie dostaje takie samo wynagrodzenie za godz. jak nauczyciel na zajęciach indywidualnych z 1 uczniem, nauczyciel polskiego, który po lekcjach musi poprawiać całe stosy wypracowań (współczuję tym licealnym z poziomem rozszerzonym) jest tak samo wynagradzany jak nauczyciel plastyki, czy muzyki, którzy nie mają takich obowiązków. No i na koniec sprawa pensum. Może 18 godzin to faktycznie mało. Może 20 albo 22 godziny byłyby do udźwignięcia. W każdym razie jest duże pole do negocjacji. A tutaj z jednej strony głupawa ocena pracy, z balansem w kierunku działań nie mających związku z pracą na lekcji a z drugiej niemożliwe do spełnienia warunki płacowe. Szczególnie, że ZNP żąda 1000 zł podwyżki dla wszystkich pracowników szkoły, nie dla nauczycieli.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 7 marca 2019 11:54
7 marca 2019 12:14

Jeńcy wojenni w którymś z obozów przyfabrycznych

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tadman 7 marca 2019 11:37
7 marca 2019 12:15

Idealny agent wpływu... Nawet radiostacje potrafi obsłużyć... Słuszną linię ma nie nasza władza. 

Co do cyrku około nauczycielskiego to uważam tak samo jak Draniu. Oni są coraz bardziej zdesperowani. Pamiętajmy jednak ze większość telewidzów (dość już udawania że w Polsce są jacyś wyborcy ;) ) zareaguje na ten spektakl "prawidłowo",  czyli dojdzie do kolejnego dzieł i rządź. Dlatego powinno się tego głównego związkowca i ZNP natychmiast oddzielić od reszty nauczycieli, i potraktować tak jak szanownych "naukowców" z "polskiej akademii" o których ostatnio było głośno. 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Klasyk 7 marca 2019 12:00
7 marca 2019 12:21

Nie, logika posła Kużmiuka.

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @klon 7 marca 2019 12:04
7 marca 2019 12:23

"....Najbardziej "asertywni" działacze związkowi nadają medialną twarz całemu środowisku nauczycielskiemu. Tak ja to widzę..."

A czy powyższa reguła nie ma zastosowania do każdego innego środowiska?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @mniszysko 7 marca 2019 12:13
7 marca 2019 12:28

Ma Ojciec w zasadzie rację. System finansowy to kreacja długu, co jest opanowane przez banki. Ale są to różne banki i między nimi trwa ostra konkurencja - znacznie ostrzejsza niż konkurencja City - Harlem, bo jest więcej takich centrów i nie wszystkie jeszcze potrafimy rozpoznać. Dziś to banki posiadają swoje państwa (i to nie te banki które drukują kolorowe papierki) i swoje interesy. Jednoczą się wyłącznie w czasie, gdy ktoś poważnie wspomina o powrocie do parytetu złota (przykłady Iraku czy Libii są chyba najlepsze), czym narusza ich święte interesy. A poza tym toczą ze sobą małe i wielkie wojny (właśnie Zimbabwe czy Wenezuela są dobrymi przykładami).

zaloguj się by móc komentować

tadman @OdysSynLaertesa 7 marca 2019 12:15
7 marca 2019 12:32

Jest jeszcze lepiej, bo Lubnaer pływa: "Jest instruktorem żeglarstwa i sternikiem morskim." :)))

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 7 marca 2019 12:32
7 marca 2019 12:42

uuaa, to dopiero :) teraz znp nabierze wiatru w żagle, ta luba nie da im utonąć ;)

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 7 marca 2019 12:42
7 marca 2019 12:44

Może też awaryjnie nawigować do innego portu, chociaż nie podejrzewam ją o czytanie SN. :)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 13:18

Fakt że strajk jest polityczny nie wymaga mojego komentarza.

Reformowanie szkolnictwa jest stanem permanentnym od lat 60'.

Rodzice są przez kilka już pokoleń poddawani terrorowi Postępu i sami nauczyciele wywodzą się z takich domu w związku z tym nie ma sensu oczekiwać od oświaty  sterowanej przez ministerstwo oświaty dobrych efektów.

W tej sytuacji nie widzę powodu by dodawać pieniędzy do istniejącego systemu.

Już wyżej ktoś pisał o konieczności zróżnicowania szkół i uwolnienia ich od presji podstawy programowej która jest tak kompromitująca że kiedyś prace nad nią po poddaniu debacie publicznej zostały utajnione.

To jest duży osobny temat nie pod tą notką.

.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @lchlip 7 marca 2019 11:37
7 marca 2019 13:18

Nie wiem jak długo śledzi pan teksty Coryllusa. Ale po tym wpisie widzę, że niewiele zrozumiał pan z opisów, które tłumaczą na czym polega rzeczywista a nie ta deklarowana rola związków zawodowych w Polsce i gdzie indziej. 

Jeśli ktoś chce podważyć jakieś umowy i zrobić to w sposób niejawny to trzeba znaleźć pokrzywdzonego. Trzeba potem mu wmówić, że jest krzywdzony bardziej niż inny i że już mu dłużej tego znosić nie wolno. Stary sprawdzony mechanizm.

Nauczyciele są tutaj tylko pretekstem do unieważnienia układu jaki obecny rząd ma z bankami, a ZNP zwyczajną agenturą tych, którzy uważają że Polska to "ten kraj" a nie ojczyzna. To ta odsunięta od koryta agentura chce dysponować tymi funduszami i rozdawać je według własnego uznania, np. na patriotów teatralnych i kochających inaczej. Tyle i aż tyle.

Poza tym chcę zauważyć, że program 500+ i inne PiSiaskie programy w sposób pośredni dotykają też rodzin nauczycielskich. Feralnie niezręcznie ale uczciwie powiedział to Szczerski.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Pioter 7 marca 2019 12:28
7 marca 2019 13:20

Jeśli może pan mi polecić jakiś jeden dobry i dostępny tytuł chętnie poczytam. To co wyżej napisałem to są moje obserwacje plus lektura tekstów umieszczanych tutaj na SN.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 7 marca 2019 12:44
7 marca 2019 13:22

Może i czytała, ale podejrzewam, że instrukcji tu obowiązującej mogła nie zrozumieć. A nawiguje jedynie statkobusem, kursującym po szlaku A2...

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @tadman 7 marca 2019 11:50
7 marca 2019 13:24

Proszę pana, to co pan proponuje. to casus belli. Nie po to się robiło oświecenie (czytaj oślepienie), rewolucje i różnorakie wiosny, aby teraz rozszczelniać system. Wczoraj napisałem, że kultura i edukacja to dwie najbardziej pilnowane dziedziny w Polsce bo one mają znaczenie strategiczne. Zabezpieczają oraz utrwalają rewolucję i jej osiągnięcia.

Krótko stukając to dosłownie marzenia ściętej głowy.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @mniszysko 7 marca 2019 13:20
7 marca 2019 13:26

Niestety nie ma nic konkretnego. Są różne filmy na YT, różne artykuły w necie, ale to jest tabu i nikt nie pisze otwarcie o tym. Większość materiałów na ten tamat ląduje w koszu teorie spiskowe położonego obok kosza z napisem UFO i inne niewyjasnione przypadki. Więc szukanie czegoś sensownego jest bardzo trudne.

zaloguj się by móc komentować

matthias @Maryla-Sztajer 7 marca 2019 13:18
7 marca 2019 13:27

Mówiąc o podstawie programowej wiele osób ma na myśli programy nauczania. Tymczasem podstawa, to minimum, które gwarantuje państwo. W skrócie na ocenę dst. Reszta to utrwalanie i dodatkowa praca ucznia i rodzica poza szkołą. I w sumie, gdy się nad tym zastanowić, czasu w szkole wystarczyłoby dla wykształcenia ucznia na ocenę dst, bez zadań domowych i dodatkowej pracy. Sądzę, że dlatego sprawę podstawy usuwa się na bok. Być może sprawa treści też ma znaczenie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @matthias 7 marca 2019 13:27
7 marca 2019 13:37

Jeśli w podstawie programowej gwarantowanej znajdą się treści przez nas nie chciane ale wymagane na egzaminach to dzieci są poddawane indoktrynacji a nie nauczaniu.

.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @ainolatak 7 marca 2019 11:54
7 marca 2019 13:38

No cóż, wielu uwierzyło w swoją "misję" niosąc kaganiec ......oświaty :-)

 

zaloguj się by móc komentować

klon @mniszysko 7 marca 2019 13:24
7 marca 2019 13:41

Gdyby jeszcze ściętej! Oddzielenie głowy od umysłu wykonuje się bardzo tępymi narzędziami. To boli....

zaloguj się by móc komentować

tadman @mniszysko 7 marca 2019 13:24
7 marca 2019 13:57

Ojcze, może należałoby usunąć jezuitów i siostry zakonne, to taka Lubnauer jakoś by to przełknęła.

Tak, rozumiem, że zarządzanie umysłami, czy ich formatowanie jest właśnie tym co zapewnia ów reformowany co chwilę system edukacji.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @tadman 7 marca 2019 11:50
7 marca 2019 14:00

Jakia piekna wizja. Rozmarzylam sie. 

zaloguj się by móc komentować

matthias @Maryla-Sztajer 7 marca 2019 13:37
7 marca 2019 14:01

Myślę, że od podstawy programowej ważniejsze jest to co jest wymagane na egzaminach. Bo tak naprawdę nauczyciele uczą "pod egzaminy". Tego również wymagają rodzice. Bo to są ważne sprawy dla przyszłości ich dzieci.

zaloguj się by móc komentować

tadman @matthias 7 marca 2019 14:01
7 marca 2019 14:12

Moje dziecko zawsze miało własne zdanie i do pasji doprowadzało je formowanie syntetycznej odpowiedzi z użyciem słów kluczowych. Pani z polskiego powiedziała mi na chyba pierwszych lub drugich konsultacjach, że docenia oczytanie i jego inteligencję, ale obawia się o to czy zda maturę. Na moje zdziwienie odpowiedziała, że gdyby składał maturę taką jak ja to byłaby spokojna o wynik. W międzyczasie dojrzał i doszedł do wniosku, że musi coś systemowi nauczania podrzucić a system za to raczył zaliczyć mu maturę z polskiego.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 7 marca 2019 13:24
7 marca 2019 14:15

Przepraszam, że się wetnę :), ale wydaje mi się, że pretekst siłom zewnętrznym nie jest wcale potrzebny. Sami potrafią wykreować ad hoc najbardziej absurdalny, jeśli tylko są gotowi do otwartego ataku i zmian geopolitycznych.

Oczywiście Oświecenie zmajstrowano po to, by oślepiać rozum, w szczególności kraje skolonizowane. Myślę jednak Ojcze, że głośnie mówienie, tak jak w tym przypadku, o potrzebie odrobinę większej różnorodności w szkolnictwie zmienia percepcję ludzi od dołu i w końcu znajdzie się odważny, który na stanowisku w MENie zachowa się jak przebiegły wąż - zrobi  mały kroczek, jakąś zmyłkę i trochę poluzuje. Może otworzy tylko trochę bardziej możliwość na inne formy, zamiast jak teraz je uszczelniać (często z własnej inicjatywy!) A tego ciężko będzie im zabronić, bo u siebie też mają różnorodność, od Niemiec, WB po Stany.

Albowiem to od nas samych zależy, czy zrobimy ten mały kroczek, podejmiemy małe ryzyko, czy tylko służalczo i bezradnie będziemy zakładnikami strachu, pikowania w dół oraz "świętych strajków spokoju".

zaloguj się by móc komentować

matthias @tadman 7 marca 2019 14:12
7 marca 2019 14:17

Egzaminy, a szczególnie matura, to kosmos. Nie ma nic wspólnego z edukacją. Rodzice w 90% nie zdają sobie sprawy jak działa ten system. A te kilka procent, które są tego świadome załatwiają np. dziecku nauczanie indywidualne, żeby miało więcej czasu na korki i nie traciło go bezowocnie w szkole. Tylko na końcu tego systemu jest uczeń, który świetnie zdał matematykę, fizykę, j.angielski i nie ma pojęcia o niczym innym.

zaloguj się by móc komentować

deszcznocity @mniszysko 7 marca 2019 12:13
7 marca 2019 14:20

Bingo!

Nie chodzi o zadne splacanie dlugow, tylko wieczne placenie odsetek wpedzajac ludzi w niewolnictwo. Ostatnio mnie olsnilo jak przeczytalem Nowa Polske Malynskiego. Tam jest to zgrabnie podsumowane - jakakolwiek produkcja ma funcje wtorna - jest potrzebna tylko po to, by mozna bylo producentow zakredytowac na poczet innowacji badz naleznych panstwu podatkow a od strony konsumenta podaz jest potrzebna tylko po to, by pod wyprodukowane wyroby zaciagnac pozyczke.

Przekaz z mediow: "Jestes tego wart(a)" / "Zyje sie tylko raz"

W Polsce istnieja chwilowki a w Anglii wszystkim wciskaja karty kredytowe - to jest to samo. Efekt jest taki jak w ksiazce Pajaki Klemensa Junoszy.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 7 marca 2019 14:15
7 marca 2019 14:41

Z podziękowaniami. :)

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 14:48

Ale znalazłem na internetach elity inteligenckie : https://www.youtube.com/watch?v=JkBeE-RBG6A 

To jest ten po prawej co myśli, że wszystko jest na prawdę.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ainolatak 7 marca 2019 14:15
7 marca 2019 14:53

Ależ proszę panią ja nie mam nic przeciw zatopieniu "niezatapialnych" Glińskiego, Gowina oraz ZNP oraz szerzeniu wiedzy o tym, kim są Kołłątaj i Staszic. Mnie już powiedziano, żebym świętymi się zajął a Kołłątaja i Staszica zostawił w spokoju.

Dopóki ci przełożeni strażników narracji są na urzędach, jedynie co możemy to realizować różne plusy.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @mniszysko 7 marca 2019 13:24
7 marca 2019 14:58

Teraz widze komentarz Ojca.  Zeszlam na ziemie..Tez mam takie marzenia scietej glowy.

No ale byc moze, poki jeszcze sie da, poki prawo zezwala (choc nie znam przepisow na ten temat) nalezy dodawac odwagi ludziom, zeby tworzyli szkoly dla dzieci wedlug ich pogladow i przekonan, z dobrze wykwalifikowana kadra.  Zmieniac troche myslenie. Zbyt jestesmy przyzwyczajeni do tego, ze szkola jest panstwowa, i "tak ma byc".

A przykladowo: szkoly Sternik dzialaja i raczej maja sie dobrze. Wiec jeszcze sie da.

Niedawno przeczytalam dlugi list Jean-Marie Setbon wyslany "pod dyskusje" na portale katolickie francuskie. Jean Marie Setbon, rabin nawrocony na katolicym ponad 10 lat temu, wdowiec i ojciec osemki dzieci, zwraca sie do rodzicow glownie w kwestiach ksztalcenia (zwlaszcza w zakresie religii) wlasnych dzieci, nie oczekiwania cudow od katechetow. 

Bardzo ciekawy ten artykul,  zwraca uwage (poza glownym watkiem, ktorym jest przekazywanie WIEDZY na temat naszej religii i wiary dzieciom przez dobrze uformowanych rodzicow; to jest jego postulat, zeby sie rodzice odpowiednio formowali)  o ktorych na codzien przestalismy wlasciwie myslec. Tak nas rozbestwila "edukacja dla wszystkich", ze zapomnielismy, ze aby odpowiednio wyksztalcic dzieci nalezy za to rowniez odpowiednio placic, zakladac dobre szkoly. To nie jest niemozliwe, jednak zaklada duzo samozaparcia i zmiany w mysleniu. 

To jest artykul, w ktorym zwraca sie do Francuzow ale mysle ze dla Polakow tez moglby byc wartosciowy.

Kiedy probowalam z paroma osobami poruszyc temat, tak czysto teoretycznie, robia dziwne miny i tematu nie ma. Dla wszystkich tych osob oczywiste jest posiadanie dwoch aut, wszystkich mozliwych nowoczesnych gadzetow i fajnych wakacji pod palmami, ale juz mysl o zaangazowaniu sie w proces ksztalcenia dziecka czy zrezygnowanie z jakiegos luksusu a placenie za szkole prywatna budzi opor, bo przeciez "mamy panstwowe i jest dobrze". 

Chyba sie niedlugo poswiece i roboczo przetlumacze ten artykul.

 

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @mniszysko 7 marca 2019 13:18
7 marca 2019 15:11

"...Jeśli ktoś chce podważyć jakieś umowy i zrobić to w sposób niejawny to trzeba znaleźć pokrzywdzonego. Trzeba potem mu wmówić, że jest krzywdzony bardziej niż inny i że już mu dłużej tego znosić nie wolno. Stary sprawdzony mechanizm....."

A mnie się wydawało, że to Po Prostu nauczyciele, czyli społeczna grupa opłacana z "budżetówki" niezadowolona ze swoich finansowych apanaży i w sposób jak najbardziej legalny i demokratyczny walcząca o poprawę swojej sytuacji finansowej. Ale można oczywiście powiedzieć, że KTOŚ im COŚ wmówił i jak  najbardziej POWAŻNIE twierdzić, że są obcą agenturą.

A na niepoważnie to pozwolę sobie powiedzieć, że wystarczająco długo żyję na tym świecie, aby stwierdzić że podobny "język" i tłumaczenia żądań strajkujących już kiedyś słyszałem. Dziesiątki lat temu.

Jeszcze jedno. Co do roli związków zawodowych reprezentujących interesy swoich członków to mamy chyba inne doświadczenia. 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @matthias 7 marca 2019 14:01
7 marca 2019 15:26

Ja to wszystko wiem ponieważ blisko 20 lat mój ojciec walczył o edukację rozumianą sensownie.

Kiedyś poświęciłam temu tematowi notkę.

Teraz potrzeba szerszej grupy ludzi rozumiejących Jak sobie radzić w istniejących warunkach ponieważ na zmianę systemową się nie zanosi.

Może kiedyś napiszę osobno kilka słów i dam okazję do rozmowy ściśle na ten temat.

Poprzednio edukacją mocno zainteresował się i zaangażował w komentowanie troll.

W w sumie usunęłam całą notkę.

Nikt nie był zainteresowany prawdziwą rozmową ale może kiedyś jeszcze spróbuję.

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 7 marca 2019 14:53
7 marca 2019 15:34

Dopóki ci przełożeni strażników narracji są na urzędach, jedynie co możemy to realizować różne plusy.

Uważam, że możemy więcej, natomiast z plusami nie mozemy szarżować tam, gdzie wpadają w czarną dziurę.

Po pierwsze, zawsze można ośmieszać, wypominać i głosować nogami na takich strażników, a jednocześnie robić swoje wcale nie zgadzając się na taki stan rzeczy.

Po drugie, plus Rodzina to zupełnie inna bajka - prostota takiego systemu rozdawnictwa, oprócz utworzonych setek niepotrzebnych miejsc pracy w budżetówce, nie daje pola do popisu piramidalnej patologii na każdym poziomie. W szkolnictwie niestety tak jest i każde wymuszanie, które ćwiczone jest tylko i wyłącznie w celach politycznych budzi mój sprzeciw. Zasady i przywileje obowiązujące w tym systemie, nawet gdyby dorzucić te 1000 zł na głowę, nie motywują do jakości, wręcz przeciwnie. To jak naczynie bez dna. Jeśli okłamali i nie zamierzają ulepić nowego garnka to chociaż  niech wezmą na klatę to, że w dziurawy nie będą wlewać.

Po trzecie, chodzi też o świadomość ludzi (nie rządzących) w czym siedzimy. Na pewno nie w tym, że Broniarz słusznie tokuje. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 7 marca 2019 14:58
7 marca 2019 15:42

Czekamy z zainteresowaniem

zaloguj się by móc komentować


qwerty @lchlip 7 marca 2019 15:11
7 marca 2019 15:43

Zupełnie inne doświadczenia

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 7 marca 2019 15:34
7 marca 2019 15:46

Było już wyżej, że są różni nauczyciele. Matka chrzestna mojej córki jest nauczycielką i zawsze ma wychowawstwo. Uczy polskiego w klasie integracyjnej, gdzie jest kilkoro dzieci autystycznych i inne dzieci pokrzywdzone w jakiś sposób. Wiąże się z dziedziakami tak, że często do niej dzwonią lub nawet odwiedzają w szkole, aby zapytać co u jej pani słychać lub pochwalić się zmianami w swoim życiu. Mogła pójść w tym roku na emeryturę, ale chce doprowadzić obecną klasę do matury. Chce się jej uczyć, więc została na stałe oddelegowana przez dyrektor do wymyślania tematów zajęć dodatkowych, konkursów czy innych zdarzeń. Nikt jej nie odciąża w tym i tylko słyszy zewsząd, jak ładnie i pomysłowo zorganizowała te zajęcia. Przełożeni lubią chadzać przetartymi ścieżkami.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @lchlip 7 marca 2019 15:11
7 marca 2019 15:48

Jan Szydlak to jest ten wzór?

zaloguj się by móc komentować

AUU @mniszysko 7 marca 2019 12:13
7 marca 2019 15:51

......że z tego zaklętego kręgu obecnie nie ma wyjścia........

Pisali  madrzy ludzie,  ze jak  odsunie sie Boga (u niektorych "wartosci transcendentne"),  to  na   koncu zostanie  przemoc.   Zwykle rozumie sie  tu terror i wojne, ale  nieslusznie,  bo  moze byc  bank i  "terror  miekki" - dlug, kredyt,  splaty i drukowanie  pieniedzy. To  tez  jest szeroko opisane.   Ale ,  pytaja niektorzy, skoro jest znane i opisane,  i  mamy demokracje,  to dlaczego nie  odsuniemy szafarzy  terroru od  wladzy i wplywow ?   To nasza,  wszystkich wina,  podsuwaja zwodnicza  mysl  manipulatorzy.  I wszyscy sie martwia,  i dalej nie wiadomo co  zrobic. Nie wiadomo,  bo  wszyscy uwierzyli  manipulatorom  w "swieckie  panstwo",  "socjalizm", "rozdzial  od Kosciola",  "multikulturowosc", "wolny rynek"  etc.         I tak  pozbawione  sily  ideowej  owce-spoleczenstwa  ida  za pasterzami-wilkami-w-owczej skorze.

Wyjscie jest jedno - odbudowa  Wiary  w  glosujacym  ludzie - przez prawdziwych pasterzy,  ktorzy  zignoruja poprawnosc  polityczna manipulatorow.  A  wtedy lud  zaglosuje jak trzeba -  lub  podda sie  krolowi z  Bozej laski.   Socjalizm to smierc.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @qwerty 7 marca 2019 15:42
7 marca 2019 15:56

Na razie moge zamiescic link do oryginalu. Na tlumaczenie musze znalezc czas i spokoj.

https://questions.aleteia.org/articles/64/comment-transmettre/

(Po kazdym akapicie nalezy kliknac w pomaranczowe rozwiniecie "en savoir +")

W kilku punktach mozna sie nie zgadzac; opis sytuacji - nieobecnosc ojcow w wychowaniu dzieci - to diagnoza sytuacji we Francji, w Polsce jest pod tym wzgledem jednak lepiej; ogolnie obserwacje cenne i do przemyslenia.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @lchlip 7 marca 2019 15:11
7 marca 2019 15:58

>>> A mnie się wydawało [...] <<<

Bingo! Nic tutaj nie można dodać ani nic ująć.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ainolatak 7 marca 2019 11:59
7 marca 2019 16:09

a kto będzie twoje dzieci uczył?

Ja!

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @przemsa 7 marca 2019 15:21
7 marca 2019 16:36

Właśnie chciałem to napisać :).

Wyszły już 4 tomy "Wojny o pieniądz" S.H. ale najbardziej strawny i dobry na start jest pierwszy, pomaga pozbyć się złudzeń i wyjżeć poza kartonową skarbonkę w której jesteśmy trzymani.

zaloguj się by móc komentować

glicek @tadman 7 marca 2019 11:50
7 marca 2019 16:45

Tylko wtedy rząd starciłby globalne oddziaływanie na młode pokolenie

Żeby tylko rząd... wszystkim tym tęczowym NGO'som wsadzającym do szkolnych bibliotek książeczki o ślimaku Samie albo 2 pingwinach-samcach wysiadujących jajko uczone przez zakonnice dzieciaki wyciekną z systemu deprawacji. Bo zdaje się, że ta wojna weszła w nową fazę.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @mniszysko 7 marca 2019 15:58
7 marca 2019 16:54

Na całe szczęście mój oponent przedstawił całą skalę argumentów i faktów niezbicie dokumentujących własne zdanie o m.inn. wrogiej agenturze ciągnącej na pasku rzesze nieświadomych nauczycieli.
:)

ps.
niezmiernie jestem ciekaw jaki to "układ" (jawny czy tajny?) na czym on polega: 

"...Nauczyciele są tutaj tylko pretekstem do unieważnienia układu jaki obecny rząd ma z bankami, ...."

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Janek-D 7 marca 2019 16:36
7 marca 2019 17:08

Dobry na początek, ale to też jest element propagandy i trzeba się liczyć z tym, że prawdziwa wiedza dla nas maluczkich będzie w tym temacie nieosiągalna. Pozostaje więc własny rozum

zaloguj się by móc komentować

tadman @glicek 7 marca 2019 16:45
7 marca 2019 17:10

Im dalej w las tym więcej drzew. Ktoś wyżej napisał, że PiSowi pozwolono wygrać, więc robią mniej niż im pozwolono, bo nie można przecież popaść. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 7 marca 2019 15:46
7 marca 2019 17:43

Własnie tak, to nie jest potępianie zawodu nauczyciela i jego misji, bo sama znam przypadki tych zaangażowanych, którzy robią bardzo dużo. Kilkoro z nich jest relatywnie docenianych i czasem odciążanych. Kilkoro nie, więc pomału tracą zapał, jeden myśli o zmianie pracy, a druga biernie sama czeka na zmianę. Ale znam też takich, co włos staje na głowie, łącznie z zaburzeniami i alkoholizmem i nikt ich palcem nie może ruszyć, a nagrody są podjadane przez ulubienice pana dyrektora i pani burmistrz. 

Ale nie sadzę, zeby podwyżki bez zmiany tego systemu cokolwiek zmieniły, szczególnie wymuszane w taki sposób. Zmiany tez nie obędą sie bez wielkiego krzyku. Jednakowoż tu nie widać żandych zmian ani chęci, a jedynie załatwianie wszystkiego jednym modelem - podsypiemy trochę publicznego grosza, albo damy kiełbasę wyborczą jako łapówkę, to jeszcze gorsze niż złodziejstwo.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @maria-ciszewska 7 marca 2019 16:09
7 marca 2019 17:44

o proszę :) 

Jutro pierwsza lekcja?  Ale steruję ja ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jestnadzieja 7 marca 2019 14:58
7 marca 2019 17:57

Kiedy probowalam z paroma osobami poruszyc temat, tak czysto teoretycznie, robia dziwne miny i tematu nie ma. Dla wszystkich tych osob oczywiste jest posiadanie dwoch aut, wszystkich mozliwych nowoczesnych gadzetow i fajnych wakacji pod palmami, ale juz mysl o zaangazowaniu sie w proces ksztalcenia dziecka czy zrezygnowanie z jakiegos luksusu a placenie za szkole prywatna budzi opor, bo przeciez "mamy panstwowe i jest dobrze". 

To jest właśnie to. To my mamy dużo do przerobienia w naszych głowach. A stanowisko jaest tak, bo co my możemy zrobić powoduje, że właśnie tak dziwnie patrzymy i uważamy, że to najważniejsze osiągniecie oślepienia: obowiązkowa, państwowa edukacja. Myślę, ze im więcej sie o tym rozmawia z ludźmi, pokazuje, ze może być inaczej, tym bardziej zasiewa się wątpliwości co do oświeceniowych przekonań.

zaloguj się by móc komentować


MZ @tadman 7 marca 2019 11:50
7 marca 2019 18:33

Muzułmanie mieli odwagę wypisać dzieci ze szkoły angielskiej ,jak wprowadzili do programu 

wychowanie seksualne i homoseksualizm

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 7 marca 2019 17:43
7 marca 2019 18:37

Sfeminizowanie zawodu nauczyciela to też spory minus. 

Znajomej syn ma pewne alibi i nie wiem czy je wymyślił dla spokoju sumienia, czy nie. Jest nauczycielem geografii, ma poszczególne godziny w różnych szkołach, więc przemieszcza się po mieście samochodem. Kiedy mi to opowiadała to zapytałem, czy nie mógłby skupić się na jednej lub dwóch szkołach i bez rozjazdów wyrobić pensum. Matka też o to go pytała i powiedział, że nie musi spędzać przerw w pokoju nauczycielskim. Kiedy drążyła sprawę to stwierdził, że długa przerwa w pokoju nauczycielskim mogłaby go zabić. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 7 marca 2019 18:37
7 marca 2019 18:41

Wcale im się nie dziwię. Mają argumenty to mogą. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @Pioter 7 marca 2019 17:08
7 marca 2019 18:41

Niestety, chińska propaganda ale jakiś inny wycinek pokazuje. 

Dlatego skupiam się teraz w tych tematach na wspomnieniach ziemian i tym co oferuje KL.

Do tego trzeba jednak mieć pamięć komputera... 

zaloguj się by móc komentować

Kuchcik @tadman 7 marca 2019 17:10
7 marca 2019 18:42

"PiSowi pozwolono wygrać, więc robią mniej niż im pozwolono". Skąd Pan wie czy PIS robi więcej czy mniej niż mu pozwolono ? Przecież tego nie wiemy, natomiast z całą pewnością Kaczyński i reszta wie co się stało, kiedy wbrew polityce USraela, próbował przeciwstawiać się ekspansji Rosji na Gruzję i resztę krajów byłego bloku wszchodniego w Europie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ainolatak 7 marca 2019 17:43
7 marca 2019 18:42

"..podsypiemy trochę publicznego grosza, albo damy kiełbasę wyborczą jako łapówkę, to jeszcze gorsze niż złodziejstwo."

Ainolatak . ciekawy jestem jaka masz recepte , plan,strategie itp. w aktualnych warunka, aby zmienic np konstytucje .. Bardzo wygodnie jest kwestionować wszystko i zgrywac bohatera rzucając w przestrzeń publiczną tekst pt ..ze kiełbasa wyborcza ,to jest gorsze niz zlodziejstwo .. Czyzby, możesz ten watek rozwinąć ,zlodziejstwo stawiasz wyzej w hierachii ? Prosze odpowiedz uwzględniając obecna sytuację polityczną , tegoroczne wybory oraz decyzję ,ktore przecietny wyborca ma  podjąć..

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 7 marca 2019 15:56
7 marca 2019 18:43

dla osób, które doświadczyły przeciwległego bieguna tj. braku matki lektura będzie ciekawym doświadczeniem, bo konfrontowanym z własnymi spostrzeżeniami

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Kuchcik 7 marca 2019 18:42
7 marca 2019 18:50

Właśnie tego nie wiemy. Jednak alternatywa jest bardzo zła. Już była i wiemy na pewno. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @glicek 7 marca 2019 16:45
7 marca 2019 18:54

Dlatego napisałam wyżej że podstawa programowa obowiązująca wszystkich jest narzędziem deprawacji. I finalnie tak się skończy jeśli jakoś nie wyjmuje się jak największej liczby dzieci z systemu. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 19:21

Prywatne szkolnictwo niczego nie gwarantuje. Vide dominujące, bardzo agresywne lewactwo w zachodnim (usa, cdn, d, f itd) szkolnictwie.

Było też złorze(y)czenie:  Obyś cudze dzieci uczył. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Draniu 7 marca 2019 18:42
7 marca 2019 19:25

Taką mam receptę - życie według dekalogu nawet jako polityk jest możliwe. Łamanie obietnic jest oszustwem, rzucanie kołom gospodyń wiejskich przed wyborami samorządowymi dotacji jest łapówką. Jeśli łapówka nie jest za własne pieniądze jest dla mnie złodziejstwem. Tak to nazywam i nie jest to częścią zgrywania jakiegokolwiek bohatera czy wygodnictwa. Pan może to sobie inaczej nazywać, zawsze możemy relatywizować, że taka jest polityka, że nic nie mozna zrobić.... Mi takie usprawiedliwienia nie mydlą oceny - wyczekiwany długo rząd partii, na którą głosowałam, wysadził z siodła Szydło, dając sznurki do pociągania tym, którzy stoją za NUPem,  trzyma Glińskiego i Gowina, którzy nawet nie udają, że próbują odwrócić wektory finansowania lewicowej choroby. Na tym się zatrzymam, choć mam parę innych powaznych kwiatków z innych obszarów.

Uczciwość w życiu nie jest łatwa zapeniam Pana, ale możliwa. 

Decyzje każdy podejmuje sam - ma oczy, widzi, analizuje. Czy Pan potrzebuje, zeby Panu ktoś powiedział na kogo ma głosować i czy w ogóle ma głosować?

ps. nie przechodziliśmy jeszcze na mówienie po imieniu, może na konferencji będzie okazja, więc będę wdzięczna za inną formę na razie :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 7 marca 2019 15:26
7 marca 2019 19:56

Ma Pani racje, Pani Marylko...

... potrzeba swiadomych rodzicow, rozumiejacych sytuacje i umiejacych sie w niej znalezc i radzic sobie...

... naturalnie na Zalewska czy Marczuka i tzw. zmiane systemowa absolutnie nie ma co liczyc... w koncu gdzie te gamonie znajda taka extra platna fuche jak ta ktora dzis "sie zajmuja"... no gdzie  ???

No i w koncu to ONI sa wspolkreatorami tego burdelu w polskiej szkole... to ONI  tworzyli to patologiczne  prawo... to  ONI zatwierdzali te dyrektywy... to ONI daja zgode na ten satanistyczny gender  !!!

To co sie dzieje nie dzieje sie  samo z siebie,  trzeba bylo ten  "problem" wystrugac... a teraz  "cza z nim walczyc"  !!!... po prostu  "cza gonic tego kroliczka i poczeba coraz wiecy kasy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 7 marca 2019 19:25
7 marca 2019 20:21

BRAVO...

... Pani Ainolatak... wlasnie tak, mamy dekalog i z nim da sie zyc  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
7 marca 2019 20:31

Sorry, ale swiat wirtualany traktuje jako swiat nierealny .. A tytulawanie Pan/Pani pseudonimów jest dla mnie kabaretem.. I to zastanawianie sie ,rozszefrowywanie czy ktos jest kobieta czy maezczyzna, masakra .:)A wlasciwie po co jest nick, glownie po to chyba .zeby byc anonimowym.. Proszę sobie wyobrazic .ze ktos np . przyjmuje pseudonim Pani i ta osoba czuje sie urazona ,ze sie ja nie tytuluje per Pani .. Szanowna Pani Pani, czyz to nie jest śmieszne, Pani Ainolatak albo Pani Katalonia /latwiej sie pisze/?:) 

Nie mam problemu z glosowaniem i bede glosował na PiS , nogami i rekoma  w wyborach do europarlamentu i Sejmu.. I jeszcze wiecej sypnalbym tzw. "kielbasy wyborczej," ktora prosze zwrocic uwage ,nie jest obietnica tylko jest ralizowana, nie po wyborach tylko przed.. 

Do Ziutka i Mani ,przecietnego wyborcy argumentacja użyta przez Pania ,jednak nie dotrze ,to sa  marzenia scietej glowy. Utopia w czystej postaci.. 

Pani  wersję ,ze kielbasa wyborcza jest gorsza od zlodziejstwa , jednak nie przyjmuję ..  Wersji w tegorocznych wyborach.

Oczywiscie nie jestem  bezkrytyczny wobec PiSu , ale rowniez  nie wierze w idealną partie .

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Draniu 7 marca 2019 20:31
7 marca 2019 20:43

Oczywiscie post jest skierowany do Ainolatak.. :)

zaloguj się by móc komentować

tadman @Kuchcik 7 marca 2019 18:42
7 marca 2019 21:51

Śledząc z domu widzę, że nie rozdawaliśmy kart i nie rozdajemy ws. ustawy IPN, jak i znosiliśmy uwagi Netanjahu i Pence'a podczas konferencji w Warszawie i konfrontacyjne uwagi Katza po konferencji. Zresztą ten ostatni miał za zadanie wykluczyć nas z rozmów i skończyło się na rozmowach bilateralnych w Izraelu, w których brał udział nasz największy przyjaciel Orban. Cóż, wyciągnęli wszystkich partnerów i zostalismy sami.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 7 marca 2019 21:51
7 marca 2019 22:00

Zawsze zostajemy sami. Jednak na bieżąco nie wiemy czy jest realny wybór. 

Ciekawa sytuacja była za margrabiego Wielopolskiego. Jest w księgarni książka o nim. 

On bardzo konkretne wybory dokonywał. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 7 marca 2019 19:56
7 marca 2019 22:00

Dzięki,  Słoneczko:)

.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuchcik @Maryla-Sztajer 7 marca 2019 18:50
7 marca 2019 22:01

Dokładnie. Poza tym to nie jest alternatywa tylko obca agentura i okupacja. Jak się nazywa rzeczy po imieniu to unika się błędów.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Pioter 7 marca 2019 17:08
7 marca 2019 23:22

Jest też kilka innych teoretycznie ciekawych książek na temat światowych finansów w wydawnictwie Wektory. Zresztą nie tylko o finansach. Tylko właśnie, trzeba być czujnym i uważnie oddzielać ziarno od plew oraz mieć do tych lektur jednak pewien dystans. Ale na pewno sporo wiedzy można z nich wydobyć.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ainolatak 7 marca 2019 14:15
8 marca 2019 00:06

Braun wielokrotnie przytaczał zatroskane słowa PiSowskiej minister szkolnictwa, iż "dzieci wyciekają im z SYSTEMU". Tak że ten... z tymi "odważnymi" w ministerstwie.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Kuchcik 7 marca 2019 18:42
8 marca 2019 00:15

Dziękuję za przypomnienie jak tandem USA i Izrael współpracuje z sobą i kiwa tzw. sojuszników.

Do Gruzji zagrożonej interwencją Rosji ściągają wojskowi z NATO, USA i Izraela i szkolą ich armię, na ministra obrony zostaje powołany były obywatel Izraela. To właśnie on lobbuje za kupnem uzbrojenia w Izraelu. Tu wkracza USA z kredytem na zakup uzbrojenia i nowoczesny sprzęt ląduje w Gruzji, odbywa się szkolenie gruzińskich żołnierzy. Ożywiona dostawa uzbrojenia do Gruzji przeszkadzała w realizacji dużego kontraktu Izraela z Rosją dotyczącego modernizacji bombowców, więc Izrael sukcesywnie wygaszał zaangażowanie w dozbrajanie Gruzji.

Wspólne manewry amerykańsko-gruzińskie dają "prawo" Rosji do obrony rodaków zamieszkujących na tych terenach i rusza atak na Osetię.

Izrael dokonał transakcji wymiany kodów z Rosją i w zamian dostarczył im kody do dronów, które uprzednio sprzedał Gruzji.

Nie ma tu mowy o tak charakterystycznej dla nas lojalności, bo przecież raz można zarobić na dostawie sprzętu, a drugi raz na sprzedaniu stronie przeciwnej sposobu na zneutralizowanie uzbrojenia niedawnego kontrahenta.

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @tadman 8 marca 2019 00:15
8 marca 2019 00:27

To powinni sobie powiesić nad łóżkiem Czaputowicz i ten minister od wojny, jak mu tam... Oraz naczelnik, natuhalmą.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 7 marca 2019 12:13
8 marca 2019 00:59

"Od czasów konferencji z Bretten Woods z 1941 roku mamy stopniowe odejście od poprzedniego systemu opartego parytecie szlachetnych kruszców."

Konferencja w Bretton Woods miala miejsce w lipcu 1944 roku i tam wlasnie ustalono podstawy nowego systemu walutowego [monetarnego].

Dolar zostal oparty o zloto i wymienialny byl jako waluta na poziomie bankow centralnych po urzedowym sztywnym kursie $35 za uncje.

Ten system zostal zlikwidowany w latach 70-ych. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 7 marca 2019 13:20
8 marca 2019 01:19

"Jeśli może pan mi polecić jakiś jeden dobry i dostępny tytuł chętnie poczytam. To co wyżej napisałem to są moje obserwacje plus lektura tekstów umieszczanych tutaj na SN."

Pozwole sobie zamiescic interesujacy moim zdaniem tekst dotyczacy Systemu Rezerwy Federalnej [z polskim tlumaczeniem]

 

"The Federal Reserve is a fount of credit, not of capital." [The New York Times, January 18, 1920 (editorial page, Paul Warburg***] *** US Federal Reserve Board, President of the Federal Advisory Council, Chairman of the American Acceptance Council. From its organization in 1920 until his death in 1932, Chairman of the Board of the International Acceptance Bank of New York, the largest acceptance bank in the world. His brother, Felix M. Warburg, also a partner in Kuhn, Loeb Co., was director of the International Acceptance Bank and Paul's son, James Paul Warburg, was its Vice-President. In other words: The US Federal Reserve System will never add anything to the capital structure, or to the formation of capital, because it is organized to produce credit, to create money for credit money and speculations, instead of providing capital funds for the improvement of commerce and industry. Again, simply stated: Capitalization would mean provisioning of notes backed by a precious metal or other commodity. Reserve notes are un-backed paper loaned at interest. Most comment that they cannot understand how the US Federal Reserve System operates. It remains beyond understanding, not because it is complex, but because it is simple: If a confidence man comes up and offers to demonstrate his marvelous money machine, one may watch while he puts in a blank piece of paper, and cranks out a $100 bill. That is the Federal Reserve System. One then would be offered to buy this marvelous money machine, but one cannot. It is owned by the private stockholders of the 12 Federal Reserve Banks, whose identities can be traced partially, but not completely... "The trick in the US Federal Reserve notes is that the Federal reserve banks lose no cash when they pay out this currency to the member banks. Federal Reserve notes are not redeemable in anything except what the Government calls 'legal tender'--that is, money that a creditor must be willing to accept from a debtor in payment of sums owed him. But since all US Federal Reserve notes are themselves declared by law to be legal money, they are really redeemable only in themselves . . . they are an irredeemable obligation issued by the US Federal Reserve Banks." As Congressman Patman puts it, "The dollar represents a one dollar debt to the US Federal Reserve System. The Federal Reserve Banks create money out of thin air to buy Government bonds from the United States Treasury, lending money into circulation at interest, by bookkeeping entries of checkbook credit to the United States Treasury. The Treasury writes up an interest bearing bond for one billion dollars. The US Federal Reserve gives the Treasury a one billion dollar credit for the bond, and has created out of nothing a one billion dollar debt which the American people are obligated to pay with interest." (Money Facts, House Banking and Currency Committee, 1964, p. 9)

"

Rezerwa Federalna jest źródłem kredytu, a nie kapitału". The New York Times, 18 stycznia 1920 r. (strona redakcyjna, Paul Warburg***] *** US Federal Reserve Board, przewodniczący Federalnej Rady Doradczej, przewodniczący Amerykańskiej Rady Akceptacji. Od jego organizacji w 1920 r. do jego śmierci w 1932 r., przewodniczący Rady Międzynarodowego Banku Akceptacji Nowego Jorku, największego banku akceptacji na świecie. Jego brat, Felix M. Warburg, również partner w Kuhn, Loeb Co., był dyrektorem International Acceptance Bank, a jego wiceprezesem był syn Paula, James Paul Warburg. Innymi słowy: System Rezerwy Federalnej USA nigdy nie wniesie niczego do struktury kapitału, ani do tworzenia kapitału, ponieważ jest zorganizowany tak, aby produkować kredyt, tworzyć pieniądze na pieniądze kredytowe i spekulacje, zamiast dostarczać fundusze kapitałowe na poprawę handlu i przemysłu. Ponownie, po prostu: Kapitalizacja oznaczałaby dostarczanie banknotów wspartych metalem szlachetnym lub innym towarem. Noty rezerwowe są nieoprocentowanymi pożyczkami papierowymi. Większość z nich twierdzi, że nie rozumie, jak działa amerykański system Rezerwy Federalnej. Pozostaje on niezrozumiały, nie dlatego, że jest złożony, ale dlatego, że jest prosty: Jeśli przychodzi oszust i demonstruje swoją cudowną maszynę do robienia pieniędzy, można obserwować, gdy wkłada pustą kartkę papieru i wyciąga banknot o wartości 100 dolarów. To jest System Rezerwy Federalnej. Wtedy ktoś chcialby kupić tę cudowną maszynę do robienia pieniędzy, ale nie można. Jest własnością prywatnych akcjonariuszy 12 Banków Rezerwy Federalnej, których tożsamość można częściowo prześledzić, ale nie całkowicie.... "Sztuczka amerykańskiej Rezerwy Federalnej polega na tym, że banki Rezerwy Federalnej nie tracą gotówki, kiedy wypłacają tę walutę bankom członkowskim. W banknotach Rezerwy Federalnej nie można wykupić niczego poza tym, co rząd nazywa "prawnym środkiem płatniczym", czyli pieniędzmi, które wierzyciel musi być skłonny przyjąć od dłużnika w ramach zapłaty należnych mu kwot. Ponieważ jednak wszystkie amerykańskie banknoty Rezerwy Federalnej są same w sobie prawnie uznane za legalny pieniądz, można je rzeczywiście wykupić tylko w sobie . ... są one nieodwołalnym zobowiązaniem emitowanym przez amerykańskie banki Rezerwy Federalnej". Jak ujął to Kongresman Patman: "Dolar stanowi dolarowy dług wobec amerykańskiego systemu Rezerwy Federalnej. Banki Rezerwy Federalnej tworzą pieniądz z powietrza, aby kupować obligacje rządowe od amerykańskiego Skarbu Państwa, pożyczając pieniądze do obiegu po oprocentowaniu, poprzez księgowanie wpisów dotyczących kredytu czekowego dla amerykańskiego Skarbu Państwa. Skarb Państwa zapisuje w księgach rachunkowych oprocentowaną obligację na kwotę miliarda dolarów. Rezerwa Federalna USA udziela Skarbowi Państwa kredytu w wysokości miliarda dolarów na obligacje i z niczego nie stworzyła miliarda dolarów długu, który Amerykanie są zobowiązani zapłacić wraz z odsetkami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 8 marca 2019 01:19
8 marca 2019 01:22

"Rezerwa Federalna USA udziela Skarbowi Państwa kredytu w wysokości miliarda dolarów na obligacje i z niczego nie stworzyła miliarda dolarów długu, który Amerykanie są zobowiązani zapłacić wraz z odsetkami."

Przepraszam najmocniej, powinno byc: "Rezerwa Federalna USA udziela Skarbowi Państwa kredytu w wysokości miliarda dolarów na obligacje i z niczego  stworzyła miliard dolarów długu, który Amerykanie są zobowiązani zapłacić wraz z odsetkami."

To bardzo wazne.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
8 marca 2019 06:24

Tak jest: "Chodzi o to, by w spokoju świętować drugą rocznicę habilitacji syna i żeby wszystko było dostojne, poważne i właściwie zaaranżowane." dokładnie o to chodzi, i w tej kluczowej kwestii nie ma mowy o ustąpieniu choćby na krok. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Klasyk 7 marca 2019 11:51
8 marca 2019 06:26

Otóż to. Aczkolwiek odpowiedź może być dosyć prosta: wtedy wiadomo było, że nikt nic nie dostanie i nie ma się  co spinać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @lchlip 7 marca 2019 11:55
8 marca 2019 06:28

Dopóki nie będzie masowego odpływu ludzi z zawodu nauczyciela, można sobie takie analizy wsadzić. Tak samo jak żaden rząd nie zamierzał reformować SZ, dopóki nie zaczęło brakować ludzi, zwłaszcza pielęgniarek. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 7 marca 2019 12:13
8 marca 2019 06:29

Oczywiście. Skopiuję i będę używał w dyskusjach.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Pioter 7 marca 2019 17:08
8 marca 2019 06:36

Prawdziwa wiedza w tym temacie nie jest nam w sumie potrzebna. Potrzebne są za to właściwe wnioski.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 8 marca 2019 01:19
8 marca 2019 06:37

Sęk w tym, że to jest tylko opisanie mechanizmu (i to mocno strywializowane), nie idei.

zaloguj się by móc komentować



K-Bedryczko @mniszysko 7 marca 2019 13:20
8 marca 2019 09:57

Proszę Ojca autor Song Hongbing  tytuł Wojna o pieniądz, wszystkie tomy

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @ainolatak 7 marca 2019 17:57
8 marca 2019 10:57

Dziekuje za zrozumienie sedna sprawy.

P.s. mezczyzni zgrabnie przeszli na temat swiatowego pieniadza;) a dzieci w szkolach  nam psuja..no bo "co my mozemy". Jak mezczyzni sie za to nie zabiora to same baby za wiele nie zdzialaja.

W wolnej chwili polecam pogadanki pana Janusza Wardaka (ojca 10 dzieci), jednego z tworcow szkol Sternika w Polsce, zwolennika edukacji zroznicowanej (podobnie jak Wanda Poltawska) Na tej zasadzie zreszta te szkoly dzialaja. Trzeba by spytac jakichs mlodych absolwentow "jak przezyli" w takiej szkole. 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @Grzeralts 8 marca 2019 06:26
8 marca 2019 18:11

A przede wszystkim, ( to, co sugeruje gospodarz ) nie było rozkazu.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Klasyk 8 marca 2019 18:11
9 marca 2019 07:19

Nawet, gdyby był, nie zostałby wykonany w sytuacji zerowej szansy powodzenia dla kieszeni własnej protestujących. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @lchlip 7 marca 2019 11:55
9 marca 2019 17:01

"i zobaczysz o ile, w ciągu ostatnich 3 lat, wzrosła średnia pensja w Polsce a o ile pensje nauczycielskie, to może zrozumiesz dlaczego"

Aktualna pensja nauczycielska odzwierciedla średni poziom usługi, który nauczyciele dostarczają (niski). Należy też przypomnieć, że nauczyciel ma 3 miesiące urlopu/rok, a pensum tygodniowe wynosi 18 godzin (lekcyjnych, 45 min) to daje 13,5 godz./tydzień, więc nawet to osławione sprawdzanie klasówek (parę godzin na tydzień) nie przekroczy 20 godz./tydzień.

Przy obecnym systemie (z kartą Nauczyciela, z brakiem weryfikacji i możliwości rotacji za kiepskie efekty) nic więcej im się nie należy.

PS. Mam 10-letnie doświadczenie w tym zawodzie (liceum). Jedną z patologii jest właśnie to, że mimo iż pracowałem na etacie (18 godz. pensum), to i tak moje podstawowe zatrudnienie było gdzie indziej (i dochody). Tamto to było trochę takie hobby.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować