-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O naszym nędznym życiu i pogardzie, jaką dla niego żywimy

Przez trzy dekady, z przerwą na osiem lat rządów PiS, które też przecież nie były idealne, Polacy wychowywani byli w pogardzie dla własnego życia. Przy jednoczesnym przekonaniu, że to życie – nędzne i parszywe – jest udziałem kogoś innego. Żyliśmy więc w schizofrenii, ale nie zauważaliśmy tego. Aż do ostatnich wyborów, kiedy to ujawnili się przed naszymi oczami ci, którzy naprawdę są przekonani, że nasze życie jest mierzwą i barachłem. Mam na myśli osoby, które na aukcję Owsiaka wystawiają kamienie brukowe, barierki, jakieś stare śmieci, papierki po lodach zjedzonych przez ich dzieci i podobne rzeczy, za które tak zwani „zwykli ludzie” mają płacić prawdziwym pieniądzem. Dlaczego? Bo rzeczy te pochodzą z lepszego świata. Ten zaś do którego trafiają jest nędzny, śmierdzący i nie ma żadnej wartości. To, jak powiadam, jest finał, ale poprzedziło go 30 lat pracy wychowawczej, która z jednej strony wprasowała ludziom w mózgi pogardę dla bliźnich, z drugiej zaś osadziła ich w pogardzie dla samych siebie. Oduczyliśmy się, a wręcz nawet tego nie chcemy, by nasze życie traktowane było jako coś co ma wartość samą w sobie. Dobrze to widać w produkcjach filmowych i telewizyjnych, które tworzone są przez ludzi zaburzonych, przypadki kliniczne, albo przez złośliwych chamów. To samo jest z widowiskami estradowymi, ograniczającymi się w Polsce do występów kabaretowych, szydzących właściwie wyłącznie z ludzi, siedzących na widowni. No i oczywiście z polityków PiS, także tych już nieżyjących.

Teraz kilka historii ilustrujących stan powyższy i próby wyzwolenia się z niego. Przywołałem tu wczoraj Roalda Dahla i jego prozę, która jest lekka, ciekawa, przyjemna i łatwa do naśladowania. Niemożliwa jednak do dystrybucji w Polsce, gdyby spróbował ją naśladować autor miejscowy. Ludzie w niej opisani są zbyt zwyczajni, albo też momentami zbyt przejaskrawieni, żeby ktokolwiek mógł ich tu zaakceptować.

Kiedyś kolega zapytał mnie, dlaczego ja piszę książki historyczne, których on nie znosi, a nie jakieś książki o wrażliwych ludziach. Nie pamiętam, co mu odpowiedziałem, ale w wiem jedno – nikt by nie dystrybuował takich książek, nie promował ich i nie zachwycał się nimi, albowiem rynek treści w Polsce służy do dystrybucji propagandy i dołowania osobistego czytelników. Służy także do utwierdzania ich w pogardzie dla własnego życia. Politycy zaś są zainteresowani wyłącznie tym, żeby nikt niczego nie zmieniał w komunikacji, albowiem formaty, którymi dysponują mogą działać tylko w takich okolicznościach jakie mamy. Czyli na krojonych grubo, na dwa palce, emocjach, konwencjach półpornograficznych i para-westernowych, kokieterii wyrażanej poprzez strój, modulację głosu u mimikę. Jeśli porównamy to z prozą Roalda Dahla zobaczymy coś dziwnego, zobaczmy mianowicie jego bohaterów, przechadzających się po bantustanie i patrzących w zadziwieniu na plemiennych przywódców, którzy usiłują ich naśladować. I do tego wielce zmartwionych tym czy świat ich zrozumie. No więc jest tak – świat ma dupie polskich milionerów, ich kochanki, samochody, plany na przyszłość i życie wewnętrzne. To nikogo nie obchodzi, choć oni sami łudzą się, że jest inaczej. Myśmy się przyzwyczaili do tego, że świat ma w dupie polską politykę i lubimy się tym dręczyć. Tymczasem to nie ma żadnego znaczenia. Podobnie jak znaczenia nie mają przygody Leszka Czarneckiego w sądach, ani ukrywanie się Romana Giertycha. Bo jak się bliżej im przyjrzycie, łatwo zauważycie, że oni próbują naśladować was, ludzi, którymi pogardzają. To jest kolejna odsłona schizofrenii, w której żyjemy. Nie mają wyjścia, albowiem dla środowisk, do których aspirują są brudnymi małpami mówiącymi złym akceptem i nie potrafiącymi opowiedzieć jednego śmiesznego żartu. Cały czas więc będą próbowali zająć tu dogodną pozycję i udawać, że nie ma tej schizofrenii, wylewającej się wszędzie. To znaczy, będą udawać „zwykłych ludzi” demonstrując jednocześnie pogardę dla nich. Jedynym ratunkiem dla ich nieszczęsnych mózgów i robaczywych serc jest zdegradowanie takich, jak my. I próbowali tego dokonać za pomocą reinterpretacji prawa. To jest etap ostateczny, bo wcześniej próbowali to czynić za pomocą widowisk. Różnych, także takich, gdzie zimne skurwysyny bez sumienia przedstawiane są jako wrażliwi ojcowie rodzin i osoby godne nie tylko szacunku, ale także szczerej miłości. To jest właśnie cywilizacja Buszmenów.

Czasem, ci co straszą falą migracji, pokazują jednego czy drugiego, obdartego migranta, który pewnym bardzo głosem oznajmia, że za chwilę to on i jego kumple będą tu rządzić. I skończą się wszelkie subtelności i inne duperele, trzeba będzie zginać kark, płacić haracze i oddawać córki na pierwszą noc poślubną, bo na tym polega prawdziwa władza i poddaństwo. Zwrócę tylko uwagę, że z identyczną sytuacją mieliśmy do czynienia przez całą komunę i tak zwaną III RP, tyle, że nikt przypadków skrajnej patologii poddańczej nie pokazywał w TV, a do tych mniej wyrazistych wszyscy się przyzwyczaili.

Wczoraj, zanim jeszcze Kamiński i Wąsik wyszli na wolność, syn ministra Kamińskiego napisał, że ojciec jest w szpitalu, a lekarz podjął decyzję o tym, by wprowadzić mu sondę z pokarmem do żołądka przez nos. Nie kroplówkę, ale sondę przez nos. Wszystko przez to, że nie podobały mu się poglądy Kamińskiego. I co? Ktoś się dziwi temu co mówią czarni migranci przybywający na naszą planetę? Ten lekarz żyje tu od urodzenia, jego ojciec też był pewnie lekarzem. Przyjmował tysiączne hołdy i wyrazy uniżonego poddaństwa i nie raz myślał, że mógłby napisać książkę o tym, jak żyją prawdziwi, myślący, wrażliwi i zasługujący na szacunek ludzie. No, ale nie miał czasu.

To co się wczoraj wylało w mediach rządowych w związku z uwolnieniem obydwu posłów, przechodziło ludzkie pojęcie, nawet to buszmeńskie. Dziennikarze TVN zastanawiali się czy głodówka jest legalna, czy można zaskarżyć obydwu o jej podjęcie i zasądzić im jakąś karę. A ktoś się dziwi, że przyjadą tu dzicy ludzie z Afryki? Gdyby Roald Dahl żył i pomieszkał dziś w Polsce napisałby cały tom opowiadań, po których już byśmy się nie podnieśli, a Płuska, ten co naśladował papieża, wystąpiłby w mundurze i zażądał kary śmierci dla zdrajców szkalujących ojczyznę. Żyjemy wszak od wielu dziesiątków lat z dzikimi plemionami, poprzebieranymi za urzędników, wojsko i policję, a boimy się jakichś tam migrantów? Nie żartujmy. Mamy prawników, którzy w obronie swoich nędznych przywilejów gotowi są zdewastować cały kraj. Bez świadomości, że będą pierwszymi ofiarami tej dewastacji. Mamy policję, która działa bez zrozumienia istoty swojej misji. I nie potrafimy nawet o tym opowiedzieć. To jest groza. Bo nawet jeśli przychodzi moment, w którym dałoby się wyprodukować coś, co rozbawiłoby ludzi do łez, pokazałoby ich trudne, ale autentyczne wybory, wrażliwość i dramat, to w rolach głównych w takim serialu muszą być obsadzeni ci sami ludzie, którzy w mediach domagają się rozliczać więźniów z głodówki. No i aktorzy tacy jak Szyc, Adamczyk i Karolak, którzy chcą także uchodzić za „zwykłych ludzi”, ale tylko momentami.

Ciśnienie jakie wywołuje tak konstrukcja, anachroniczna i trzeszcząca na spojeniach ma następujące efekty. Zamiast środowiskowych pisarzy, reżyserów z małych i większych miast, którzy pokazują coś poprzez swoją wrażliwość, mamy coś odwrotnego zgoła. Oto wzbogaceni lekko mieszkańcy małych miast powiatowych, kupują harleye, gitary i nie mając za grosz talentu, piszą piosenki o cyckach i pośladkach kierowniczki MDK, z którą złączyło ich uczucie silniejsze niż śmierć. Potem wykonują to publicznie, na wieczorkach, gdzie przychodzą głównie znudzone panie. Te z kolei zakładają na YT podcasty, gdzie opowiadają o swoich znakach zodiaku i dawniejszych wcieleniach, kiedy to przeżywały historie, przy których te wyśpiewywane przez łysiejącego szefa pizzerii w czarnej skórze, to bieda z nędzą w sam raz taka na 500+. Mężowie tych pań, w czasie kiedy one nagrywają swoje wystąpienia, zbierające masę lajków i generujące masę odsłon, zastanawiaj się, co się z tym światem porobiło? Dlaczego wszystko jest tak straszliwie nędzne i dokąd to właściwie zmierza? No i w pisują się na listy wyborcze PiS, żeby dokonać niezbędnych napraw w terenie. Żeby ich dokonać, muszą jednak wejść w koalicję z miejscowymi strukturami KO, do których czują nawet jakąś sympatię, w przeciwieństwie do kolegów z PiS, znienawidzonych za jakieś dawniejsze przygody, dziś już całkiem bez znaczenia. Ich dzieci, zaś myślą o tym, by robić karierę youtbera, ale niestety większość przestrzeni jest już zajęta przez zawodowców, którzy tłumaczą takim, jak oni dlaczego nic nie może się udać. Wszyscy ci ludzie domagają się atencji i traktowania serio. Inaczej niż Roald Dahl, który liczył przede wszystkim na to, że jego czytelnicy i widzowie filmów nakręconych na podstawie stworzonych przezeń opowiadań, zrozumieją zawartą w nich ironię, chroniącą wrażliwość autora i jednoczącą ich wszystkich. Takie rzeczy są u nas niemożliwe. Tak, jak niemożliwe były w XIX wieku, gdzieś nad Jeziorem Wiktorii, do którego przybywali podróżnicy, by obłaskawiać dzikich rządzących swoimi degradowanymi i całkowicie ogłupiałymi od pogańskich obrzędów ludami.

 

Jeśli ktoś chce wesprzeć moją zrzutkę na mieszkanie dla Saszy i Ani będę wdzięczny.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: polska  prawo  okupacja  pis  komunikacja  film  książka  prowincja  migranci  treść  dzicy 

gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 09:11
124     4692    27 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 09:40

"To samo jest z widowiskami estradowymi, ograniczającymi się w Polsce do występów kabaretowych, szydzących właściwie wyłącznie z ludzi, siedzących na widowni."

To jeszcze nie jest takie złe, bo z czego się śmiejecie? Z siebie się śmiejecie. https://www.youtube.com/watch?v=9xsCnSHV-7U

Gorzej, gdy zabierają się za politykę. A TEY nie szydził z widza i obalił komunę jednym skeczem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 09:49

Dla mnie ta pogarda wobec innych i nienawiśc do siebie to jest właśnie ziarno komunistów. Ten styl ubecko milicyjny, to piekło na ziemi. System zero jedynkowy. Gdzie zero to brak dobra- Boga i 1 - jest Bóg. Rosjanie są wychowywani w podobnej schizofrenii, tylko ukierunkowanej inaczej -"żyjmy w ziemiankach  byle by sie nas bali, nasza krew zmyje nasze bestialstwo". A dla nas przeznaczony jest los ludzi z "knajpy byłych morderców" Staszewskiego ojca. To jest ta sama pułapka zera. Rozmawiałem przed wczoraj z kolegą o pewnych problemach naszych synów w "ogólniaku". I rozmowa zeszła na to, że zespół 2TM2.3 po 15 latach wydaje płytę. I kolega mówi a wiesz ten "wokalista" jest w naszej wspólnocie - dobrze się znamy a ja mówię - perkusita mieszka obok mnie i nasi synowie sa ministrantami w tym samym kościele. To moim zdaniem jest recepta - nasze życie jest niezwykle zwykłe! Ale tylko jak jest 1 w systemie 0-1.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 09:50

Podsumowując - jesteśmy zmuszani do samobójstwa. Nie wiem, czy do zła wiadomość, czy dobra? Można jednak obserwować, jak polityka urasta na naszych oczach do rozmiarów znacznie przekraczających rów melioracyjny, który został dla niej przeznaczony. Próbuję sobie wyobrazić ten chlupot, gdy już się przeleje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 24 stycznia 2024 09:49
24 stycznia 2024 09:52

Nie chciałem tego nazywać wprost. Kto zrobi film o ojcach grających w punkowej kapeli, ktorych dzieci są po latach ministrantami, a oni reaktwują zespół?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Czarny 24 stycznia 2024 09:50
24 stycznia 2024 09:52

Ten chlupot będzie w okopach. 

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 24 stycznia 2024 09:52
24 stycznia 2024 09:57

Chylińska, Górniak, Maryla? Jako producenci.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 10:11

Czasem podsumowania są potrzebne. Zwykle jednak "wołają na puszczy", a życie toczy sie dalej.

Z wypadków ostatnich chciałbym wyrazić satysfakcję z uwolnienia p.p. Wąsika i Kamińskiego. Przebiegło to dokładnie tak i nawet w takim tempie jak tutaj przewidywałem. W podsumowaniu właśnie chcę zwrócić uwagę, że jest to wyjątkowa klęska obozu ciągle rządzącego oraz jego prymitywnych popieraczy. Istotą ich pragnienia nie była żadna praworzadność, ani dosranie "długopisowi", ale pastwienie się nad przeciwnikiem politycznym.

Dlatego porządny człowiek nie powinien tu używac terminu "ułąskawienie", lecz "wyzwolenie" dwóch ludzi od paskudnej dziczy ogryzającej paznokcie w oczekiwaniu, że ci dwaj zostaną pod celą potraktowani kijem do szczotki, czy czym innym. To była sytuacja jak szimel opisywany o bestialstwach białych nad czarnymi niewolnikami w jakiejś Alabamie.

W zalewie wypowiedzi po tym wyzwoleniu dwóch bezprawnie zniewolonych chce uwage zwrócić na paskudne dyletanctwo dziennikarzy, którzy sprawozdają, iż ułaskawienie nastąpiło od razu po dostarczeniu akt przez Bodnara z opinią tegoż Bodnara. To własnie jest chamski przekręt mający na celu, że ten dziwny Bodnar stanął przez PAD jako strona, czy w ogóle ktoś. On z tymi aktami w zębach przyszedł jak pies na gwizdek. A wszelkie jego "opinie" są bezprzedmiotowe jak zużyty papier toaletowy. On z aktami przyniósł stanowisko rządowe, że miłosciwie nam ten, tego rząd nie życzy sobie. To jest istotna różnica.

PAD posłał rząd i zaangażowanych sędziów na drzewo nie pytając ich o nic. Taka jest uroda tego zdarzenia, którą łże-dziennikarze próbują zasikać jakims bełkotem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 24 stycznia 2024 10:11
24 stycznia 2024 10:20

Wycie jest straszliwe. Trzeba by spisywać nazwiska najgłośniej ujadających

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 10:25

"To co się wczoraj wylało w mediach rządowych w związku z uwolnieniem obydwu posłów, przechodziło ludzkie pojęcie, nawet to buszmeńskie" - obserwowałam to także,oraz prawniczy bełkot. I nie mozna już tego już traktować jako teatr obu partii dla własnych celów.

To są przedstawiciele rządu,prawnicy,profesorowie etc,etc (a nie pariasi "spode" budki z piwem. I dokładnie opisał pan stan ich umysłu... Tych dwóch ułaskawionych "kryminalistów" ,będzie dalszym przedmiotem doktoryzowania się publicznego o winie wszelkich afer popełnionych od urodzenia,aby ich ponownie skazać... Nad tym będzie czuwał Giertych-wybraniec ...ze swoją uczoną małpiarnią.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 10:31

Nie ma silniejszej emocji niż nienawiść. Ludzie od lat karmieni nienawiścią do oponenetów politycznych są dzisiaj gotowi - gdyby tylko była taka możliwość  - wybudować nowy obóz koncentracyjny Gusen, by tam z zimną satysfakcją stać na schodach i tłuc pałami polityków PiS, którzy zbyt wolno wchodzą obciążeni kamieniami.

Pokazują mi się wpisy na TT Giertycha, czytam wpisy na TT i fejsie tzw. normalnych ludzi (nie polityków) i jestem przerażona poziomem ich aberracji umysłowych. Tego szaleństwa nie da się odkręcić, to są odruchy na poziome "gadziego" mózgu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 24 stycznia 2024 10:25
24 stycznia 2024 10:33

To są Pigmeje zastanawiający się czy w czasach wyjątkowego głodu można zjeść człowieka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 stycznia 2024 10:31
24 stycznia 2024 10:35

To jest suma niewidocznych aspektów pedagogiki wewnętrznej komunistów połączona ze zdobyczami liberalizmu a la Balcerowicz

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 24 stycznia 2024 10:31
24 stycznia 2024 10:39

Mecenas Giertych dostał dziejową misję wykrywania zbrodni pisowskich,ot co .Wypoczął w swojej willi za granicą po omdleniu na widok policji i dostał rozgrzeszenie od kumpli za jakieś tam domniemanie milioników...a cóż to jest tam kilka milionów,wobec bezmiaru tego bagna...Już mu wszyscy kumple prawnicy wybaczyli...   ech...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 24 stycznia 2024 10:11
24 stycznia 2024 10:50

To prawda Orjanie.Ja myślę sobie ,że PAD ma rózne grzechy zaniedbania na sumieniu,ale wczoraj dokładnie ,posłał tych mądralińskich inaczej -dokładnie na drzewo. I tego mu szybko nie zapomną,bo przejechał dosłownie orczykiem po ich łbach. Już tak bezszczelnie nie mogą publicznie obalić całkowicie Konstytucji,ale leją oficjalnie śmierdzacym moczem po osobie Prezydenckiej. To tyle.Więc ciąg dalszy nastąpi....

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 11:33

Często otrzymuję biuletyny zakonów misyjnych z Afryki,jak czytam ich relacje z tubylcami to wydaje się,że "dzikość" częściej u nas można spotkać,a Buszmeni chyba bardziej szanują swoje rodziny niz nasi celebryci.Ostatnio w parafii gościł czarnoskóry ksiądz z Afryki mówił jak wygląda u nich Msza,jest nie do pomyślenia by jakiś prowokator czy dewiant Ją zakłócił bezkarnie.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 11:36

Takie info przeleciało wczoraj, że to co się dzieje obecnie popiera ok. 50% neo-obywateli, a może lepiej zombie!
Przypuszczałem, że jest ich ok. 20%, może trochę więcej. Nawet gdyby była to liczba zawyżona (te 50%), to "naciągnięcie" byłoby podejrzane.
Z drugiej strony kiedyś pewien naród na "N"  i nie myślę o Norwegach wybrał "demokratycznie" w wyborach Adolfa na Hitlera.
Czy to jest choroba zakaźna, która nie zna granic, a nawet przekraczanie wszelkich granic jest wskazane?

zaloguj się by móc komentować

atelin @BTWSelena 24 stycznia 2024 10:39
24 stycznia 2024 11:50

Ten Giertych nawet nie podejrzewa, że jest takim samym pajacem jak detektyw Rutkowski.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 11:51

No...kolejny optymistyczny tekst...:). 

No właśnie - po co sie zadręczać mamy o tych teoretycznych imigrantow skoro od tylu dziesiątków lat żyjemy pod władzą ludzi o mentalności islamskiego nababa?

Te degradujące nas widowiska i produkcje można zbojkotować i naset część ludzi tak czyni. Dlaczego więc nie zbojkotować i tego politycznego widowiska? Ulegamy szantażowi emocjonalnemu. Szantażyści nam wmawiają fałsz, że "musimy głosować - nieważne na kogo, ważne aby brać udział". Brać udział w degradacji? Że co? Że ten, kto nie bierze udziału w tej nędzy nie jest patriotą? Jest anarchistą? Jest obojętny na los bliźnich? Że jest nieczułym, pozbawionym miłości i empatii egoistą? Tak mnie ciągle próbują obrabiac ci nedzni szantażyści. No ale dzięku takim notkom, jak ta, wiem że dokonałem słusznego wyboru. Nieprawdą jest, że 7działem w tej nędzy możemy coś zmienić na lepsze. Praedą jesr, że tylko wymiksowaniem się z tej nędzy możemy coś zmienić na lepsze. Oczywiście nie w skali kraju, czy nawet gminy - bo to kłamstwo dla tych "biorących udział". Ale już w skali swohego najbliższego otoczenia tak. Wystarczy tylko pozbyć się megalomanii i niecierpliwości, a każdy zauważy ze to jedyna słuszna droga w czasach tej zinstytucjonalizowanej nędzy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @MZ 24 stycznia 2024 11:33
24 stycznia 2024 11:52

Nasi??? Celebryci??? Coś szanują???

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 12:04

Cieszmy się i dziękujmy Bogu, że można jeszcze zrobić coś fajnego, sprzedać  i nie jest to zabronione. 

A propos czytam właśnie "Gniew" - świetna książka, szczere gratulacje. Bardzo podoba mi się ten format.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 12:05

Ci islamscy nababowoe, mówiacy płynnie po polsku, chcą naszego "udziału w wyborach" , aby tym sposobem wszystkich zamknąc w klatce-pułapce. Bo robiąc cokolwiek naprawdę wartościowego widz/obserwator w którymś momencie zaciekawi się nie tylko dziełem, tym co robimy, ale zapyta się też "na kogo pan/pani głosuje". I jak usłyszy, że na kogoś, kogo on nie lubi, to odwróci się i już przestanie się tym naszym dziełem interesować. 

I tak ma to wyglądać. Każdy ma byc zaangazowany i każdy ma oceniać wszystko przez pryzmat swoich sympatii politycznych, choćby były one jeszcze gorsze niż schizofrenia. 

Chcą więc niejako zmusic postronnego widza do dłuższej i głębszej refleksji nie można się wkręcać w "branie udziału w wyborach". 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski 24 stycznia 2024 10:20
24 stycznia 2024 12:06

Prezydent pokazał, że jest władzą wg zapisów Konstytucji i przepisów ustawowych. Dlatego jest skowyt, i już L.Miller postawił tezę, że urząd Prezydenta jest zbędny w RP.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 12:05
24 stycznia 2024 12:07

No właśnie widzę tych zaangażowanych na targach. Podaję im dobrą książkę, na mukdenie, z ilustracjami, w twardej lakierowanej oprawie, a oni odkładają ją i mówią coś w stylu: fajne, fajne, ale widzi pan nas interesuje raczej jakieś gówno, najlepiej zaschnięte. Czy ma pan coś takiego? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 24 stycznia 2024 12:06
24 stycznia 2024 12:08

Jasne, rada państwa jest lepsza. I Henryk Jabłoński na jej czele

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Andrzej-z-Gdanska 24 stycznia 2024 11:36
24 stycznia 2024 12:13

Krzywa Gaussa, czyli rozkład normalny.

Gorzej, że ta 20% grupa jest mocno widoczna i bardzo sprawcza. W związku z tym może z powodzeniem pociągnąć w przepaść, tę bardziej chwiejną grupę, która w tym momencie nie wie, do kogo się dołączyć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 stycznia 2024 12:07
24 stycznia 2024 12:48

Trzeba przy następnych targach sugerować im, aby "nie brali udziału", to wtedy im się wszystko spodoba z Kliniki Języka...:). Bo założę się, że ci, których interesuje to zaschnięte, głosowali na PiS. Ci, co głosowali na tusków nie czytają książek, bo oni wszystko wiedzą najlepiej i ich żadne targi książek historycznych nie interesują. Sprawdziłem to empirycznie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @atelin 24 stycznia 2024 11:50
24 stycznia 2024 12:49

Ten komisarz Giertych od zbrodni pisowskich jest doskonałym pajacem w rządzie Tuska. W czasie gdy CBA przeszukiwało jego dom w/s wyprowadzenia 92 milioników ,jak zresztą informowała dziennikarzom jego córka, Giertych zemdlał w toalecie, do której wszedł z funkcjonariuszem CBA. No i odwieziono go karetką nieprzytomnego.Pewnie funkcjonariusz nie ratował go usta -usta ,bo prędko dostałby po pysku,a w toalecie pewnie ciasno było... https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1493644,roman-giertych-zemdlal-podczas-przeszukania-w-swoim-domu-nieprzytomny-jest-przewozony-do-szpitala.html

Tak więc mecenas już odpoczął ukrywając się przed reżimem pisowskim za granicą w swojej posiadłości,ale zawsze to omdlenie w razie co ... gotowe... Przyznać trzeba ,że geniusz Tuskowy i wybór mecenasa  znakomity...

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 11:51
24 stycznia 2024 13:07

Dokladnie  tak,...

...  bravo  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 11:51
24 stycznia 2024 13:07

"Te degradujące nas widowiska i produkcje można zbojkotować" - należy nawet to uczynić,jak to robiły skutecznie "poczytne "gazety np GW w sprawie pseudoreferendum przed 15 października 2023...nawet jest przepis:   https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30075086,nie-chcesz-brac-udzialu-w-pseudoreferendum-oto-legalne-i.html?disableRedirects=true

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 12:48
24 stycznia 2024 13:08

Tak, oni wszyscy głosowali na PiS i teraz chcą dostać towar tani, który podniesie im samoocenę, ale nie wywoła żadnej reakcji poza chwilowym entuzjazmem, że kupili za małe pieniądze coś, co im polecił Janek Pietrzak

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 24 stycznia 2024 13:07
24 stycznia 2024 13:56

Pani mnie prowokuje...:). Ale niech tam...uważam, ze wszelkie referenda to próba zrzucenia odpowiedzialności z polityków na nas - ludzi rozbrojonych i przez to pogardzanych. I ja na to się nie godzę i każdemu radzę tak samo się nie godzić i wszelkie referenda bojkotować. Dostali władzę niech więc rządzą i nie wycierają sobie gęby naszymi "kółeczkami" czy "krzyżykami". 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 24 stycznia 2024 10:33
24 stycznia 2024 14:17

Świetne porównanie - dodałbym jeszcze, że oni nawet przygotowali sobie książki kucharskie z przepisami na ludzinę, wyszorowali warząchwie i napalili pod kotłami ale koniec końców może się okazać, że to Buszmeni uraczą się potrawką z Pigmeja korzystając ochoczo z tego pigmejskiego "knowhow".

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 24 stycznia 2024 13:08
24 stycznia 2024 14:26

Ja się jeszcze dziwię, że nikt tam się za bardzo nie zastanawia nad tym całym "mistrzem" jak go Rachoń nazywa. Ten jego "lapsus" w Repuplice był przecież jawnym sabotażem, no ale to nie wszystko - on przecież zbierał pieniądze na budowe pominka Bitwy Warszawskiej - ktoś go z tej zbiórki rozliczył? Pytam bo nie wiem.

Zresztą cała ta jego martyrologia perelowska zwięczona protestsongiem "Żeby Polska" śpiewanym w PRylu do wódeczki przez ubeków i milicjantów to klasyczny przykład pluszowego krzyża.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 13:56
24 stycznia 2024 15:00

Spokojnie OjczeDyrektorze.W młodości zdarzały mi się tylko prowokacje. Ja nawet lubię coraz bardziej pana komentarze... A coś mi tam w tych przepisach wyborczych kołacze,ze bojkot wyborów i referendów,kończy się akurat smutnie.Ci co bojkotują zawsze są przegraną,lub w tym ostatnim referendum wygraną .To zależy kto jest za ,a nawet przeciw.W wyborach to samo...zbojkotować to niektórym partiom pasuje.Bo większość głosów wygrywa i bojkotujący jest bezsilny... Natomiast słuszny bojkot władzy....ooo to jest coś....

A premier Tusku pogroził dzisiał Prezydentowi,na konferencji prasowej ,że takie niby miał prawo wypuścić dwóch kryminalistów,ale i tak jego ministry doprowadzą do ponownego skazania za inne przestępstwa... Czyż to nie jest bojkot prawa łaski,a może inaczej się to nazywa?...no mam dylemat ...

zaloguj się by móc komentować

stachu @aszymanik 24 stycznia 2024 14:26
24 stycznia 2024 15:16

Nie róbmy z ubecji i milicjantów autorytetów od piosenek, Pasikowski wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @stachu 24 stycznia 2024 15:16
24 stycznia 2024 16:10

Prawda. Ale poczekajmy, aż Miller z wnuczką zaśpiewają "Czerwone maki" jako kolędę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 24 stycznia 2024 15:00
24 stycznia 2024 16:22

To wszystko mogłoby być prawdą pod jednym warunkiem - że spory polityczne są u nas prowadzone na serio. Ale tak nie jest. To wszystko od 1988 (debata Wałęsa-Miodowicz) to zwyczajny wrestling. Gdy rząd Olszewskiego chciał coś zrobić na serio, to okazało się, że nie ma większości. A sam ober-minister Macierewicz uwalił fałszywką Chrzanowskiego, dzięki czemu został ojcem chrzestnym sodomistycznego związku Goryszewskiego z Suchocką, czyli ZchN i UD. I wszyscy przecietali oczy ze zdziwienia "jak to możliwe?". A potem "wybrali" SLD i ZSL. 

TO JEST DOM WARIATÓW.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 16:30

"To co się wczoraj wylało w mediach rządowych w związku z uwolnieniem obydwu posłów, przechodziło ludzkie pojęcie, nawet to buszmeńskie"

 Homo Sovirticus, bardzo nie lubiłem tego pretensjonalnego określenia, uważałem że jest grubo przesadzone. Ale jednak,  udało się komunie stworzyć model człowieka cynicznego, obrotnego cwaniaka bez skrupułów. Z atrapą wykształcenia i etyki, bo czymże jest prawnik bez przyzwoitości, lekarz bez empatii, hydraulik odwalający sztukę, bankier wciskający trefne kredyty ? Niszczycielami wspólnoty, każdy przechytrzający bliźniego swego wypełniał komunistyczne plany na nowego człowieka, otumanionego ideologią. Dlaczego Rzymianie przyjmowali Chrześcijaństwo ? Uciekając od krwawej skuteczności, w poszukiwaniu człowieczeństwa u dzikich... Od 46 : minuty

https://www.cda.pl/video/12595308e5

Wszystkie te patologie występowały zawsze, ale podniesienie ich do rangi cnoty i elitarności jest komunistycznym majstersztykiem. Pawlik Morozow zostaje w cieniu...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 16:22
24 stycznia 2024 16:31

To nie jest dom wariatów, tylko nie wiemy kto dyryguje marionetkami. Dlatego mamy takie wrażenia. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @K-Bedryczko 24 stycznia 2024 16:31
24 stycznia 2024 17:07

Wyborcy to wariaci, bo ja widzę te linki, które dowodzą, że marionetki nic nie robią i nic nie mówią same z siebie. Dlaczego wszyscy nie widzą tych linek. Albo dlaczego - jak widzą - to mówią, że to nie szkodzi. Że to taka konwencja. Mnie to przypomina zachowanie autystycznych dzieci, które bawią się w udawanie. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 17:18

"To co się wczoraj wylało w mediach rządowych w związku z uwolnieniem obydwu posłów, przechodziło ludzkie pojęcie, nawet to buszmeńskie."

 

Ja bym powiedział: we wszystkich mediach, naszystowskich, operujących w strefie wolnego słowa również.

Prezydent przyjął posłów, Wąsik oświadczył, Kamiński oświadczył, Tusk grozi posłom [koniecznie z wykrzyknikiem], żona Kamińskiego wystąpiła......

Kiedy się ten teatrzyk skończy?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 17:22

"Mamy policję, która działa bez zrozumienia istoty swojej misji."

A czy jest w Polsce instytucja, czy organizacja, opłacana z pieniędzy podatników, która działa ze zrozumieniem istoty swojej misji?

Nie ma ani jednej.

I dlatego mamy to co mamy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 16:22
24 stycznia 2024 17:52

Nie,...

...  to  jest  dom  CYNICZNYCH  OSZUSTOW,  czerwonych  zlodziejsko-bandyckich  komuchow  i  kacapii  !!!

Ale  i  to  sie  zmieni,  bo  ZARAZA  odkryla  sie  po  ,,wyboraH,,  i  13.12.23  baaardzo  mocno...  i  juz  nic  NIE  BEDZIE  TAKIE  SAMO  jak  wczesniej.  

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 17:07
24 stycznia 2024 18:04

Jesteś Dyrektorze nazbyt krytyczny wobec bliźnich.
@Grzeralts przypomniał, że człowiek jako taki nie myśli racjonalnie. Aby zaczął tak myśleć, musi podjąć spory wysiłek. 
@Ewa Remblikowska przypomniała ostatnio o rozkładzie normalnym. Nie ma zlituj - praw "fizyki" Pan nie zmienisz.

 


Pozostajechyba znaleźć sposób na uniknięcie doświadczeń lekarza opisaychj poniżej ( czy prof. Święcicki też tak miewa? ).

Badania psychiatrczyne

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 24 stycznia 2024 18:04
24 stycznia 2024 18:05

Miało być: "opisanych"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 16:22
24 stycznia 2024 18:09

Ja szanowny ,tak nie sądzę,że tak jest.Skłaniam się jak najbardziej do K-Bedryczko,że to tylko pozornie dom wariatów.W tym rzekomym wariatkowie ktoś chronologicznie z tęgim łbem zarządza,róznymi metodami.Cały ten rzekomy zwyczajny wrestling,to pozory na które łatwo się nabrać. Zapomniał chyba szanowny ,że gra toczyła się o przejęcie w odpowiednie łapki całej gospodarki i nie będę tutaj przytaczała mafijnych układów przez całe 30 lat do dzisiaj... Wołanie o sztandary wolności i tępienie (jęzorem) sowietów zostawiono szaremu ludkowi...nie troszcząc się o resztę...

Stąd łatwe manewrowanie propagandą na czas wyborów i zmieniających się partyjek.Proszę nie zapominać,że to był czas,że nie każdy miał ukończone studia jak pan i tak w sumie przeciętny ,mało wiedział ze środków przekazu...Internet w Polsce zaczął raczkować wraz z mądrymi blogerami z czasem.

I znów historia zatoczyła tak niedawne koło,chociaż dużo zmieniło się na lepsze. Wystarczyło sypnąć sporej kadrze budżetówki 100% obietnicą grosza i poszli ochotnie za gwiazdkami jak i młodzież umiejętnie pobudzona.Chociaż mieli ogólną mniej więcej wiedzę czym to grozi...

Więc teraz jest inaczej,pokazali prawdziwą twarz i idą na chama z groźbami srogiej kary za niesubordynację.Dostali wyszkolony ,nie tylko mandat od wyborców ,lecz najważniejsze to zgodę swoich sojuszników.Nie posiadam tytułów doktoratów,lecz patrzę oczami jak jest...i to nie jest wrestling,tylko zaplanowana akcja...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 24 stycznia 2024 17:52
24 stycznia 2024 18:31

"I już nic nie będzie takie samo." Wreszcie Paris doszłyśmy do wspólnego mianownika.To nie  Wrestling i teatr i nie da się tego zabić pustym śmiechem.... I wcale nie chcę lać krokodylich łez za PiSem,którzy dopuszczeni do władzy mieli swoich czarnych biznes,biznes,i zgarniali kasę gdy mogli. Ale w tym dzisiejszym rozdaniu rządowym jest przesłanie,aby utworzyć komisje i za wszystko co można wmówić ludziom,że za to wszystko odpowiadają pisiory i wsadzić ich do ciupy jak kryminalistów.To zaczyna być jak religia...Tym bardziej ,że jeszcze dwa boje przed nimi :wybory samorządowe i do UE....

I na to poszły pieniądze od mocodawców,wiec nawet prawnicy,prokuratorzy i sędziowie wykładają idiotyzmy,a prawo zawisło na grubym powrozie... I tak się dzieje ...

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 24 stycznia 2024 18:09
24 stycznia 2024 18:42

"sypnąć sporej kadrze budżetówki 100% obietnicą grosza i poszli ochotnie za gwiazdkami..."

Proszę Pani w Ewangelii Św.Jana jest taki fragment 

"Szukaliście mnie nie dlatego,że widzieliście znaki,ale dlatego,że jedliście chleb do syta"

Nic nowego pod słońcem,ta swołocz polityków to wie ,obojetnie czy PIS czy PO, "Ojciec Dy.." ma rację to jedna mafia magdalenkowa,tylko nosi inne krawaty.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @Szczodrocha33 24 stycznia 2024 17:22
24 stycznia 2024 19:05

Niestety tak jest! Wczoraj doszedłem do takich wniosków. Tylko prywatnie jest to u nas możliwe (zrozumienie istoty misji)i i przybiera raczej dwojakie formy chytrej interesowności albo nieśmiałego altruizmu. Natomiast w instytucji państwowej jest "laicka bylejakość" z tendencją do odcinania się od prawdy. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 24 stycznia 2024 18:31
24 stycznia 2024 19:08

...  no  tak  sie  dzieje,...

...  i  dopoki  NIE  OLEJEMY  tej  ZARAZY  tak  dziac  sie  bedzie  dalej  !!!

 

W  koncu  ci  deci  ,,mocodaFcy,,  tej  ZARAZIE  zwanej  szumnie  ,,wadzunia,,  swojej  kasy  nie  dali  TYLKO  NASZA  KASE,  nam  ukradziona.  Nie  dziwota  zatem,  ze  ZARAZA  mocno  ,,kAcentuje  sie,,  na  ostatnich  2  bojach,  bo  to  dla  wiekszosci  z  nich  BOJ  o  KORYTO,  utrzymanie  sie  w  nim,  a  takze  i  calych  zlodziejskich  rodzinek,...

...  dlatego  ja  juz  w  tych  ,,bojaH,,  udzialu  brac  NIE  BEDE,...  a  z  tego  co  obserwuje  wokol  siebie  to  baaardzo  duzo  ludzi  tez  JUZ  NIE  POJDZIE  na  ZADNE  BOJE.

 

Czas  najwyzszy  zaczac  SIE  SZANOWAC...  i  szanowac  WLASNE  ZDANIE,...  a  ZARAZA  niech  walczy,

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 24 stycznia 2024 18:42
24 stycznia 2024 19:12

Dokladnie  tak,...

...  WARCHOLY  ZONDowe  tez  wybraly  Bruksele,...  wszystko  co  bylo  potrzebne  przeprocedowaly,  przeglosowaly  i  PODPISALY...  i  to  z  duzym  wyprzedzeniem  i  nadgorliwoscia,...

...  i  WON  z  nimi  wszystkimi  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 24 stycznia 2024 18:42
24 stycznia 2024 19:13

Ja ,to jeżeli chodzi o ścisłość kupiłabym wszystkim partiom  katechizm z 10 przykazań Bożych do przestrzegania.Ewangielia jest dla nich za trudna. I mam odrębne zdanie co do jednakowości PiS czy PO...Jeżeli ktoś ma wątpliwości ,to w ogóle po co ten zamęt...? 

Podnieśmy grzecznie rączki do góry Hande hoch i руки вверх. I jestem w tym wieku ,że rozróżniam kolory krawatów.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 24 stycznia 2024 19:13
24 stycznia 2024 19:21

Proszę Pani,społeczeństwo jest bezsilne wobec mafii,mafię może zwalczyć druga mafia,a więc niech się wykrwawią do kości ...bez złudzeń.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 24 stycznia 2024 19:08
24 stycznia 2024 19:25

Oczywiście Paris...nie jedna osoba już mówi z goryczą ,że będzie się szanować i nie będzie brać udziału w głosowaniu tej zarazy. Lecz ordynacja wyborcza tej zarazy i to przewidziała,niestety. Wynik jest oczywisty,ten zwycięży co ma najwięcej głosów (turystyka wyborcza to pokazała)... I tak wkoło Wojtek...Tak ,że ten...tego olewanie tej zarazy jest bezsiłą... Trzymaj się Paris...nie będzie lekko,a życie jest cudem danym tylko raz.

zaloguj się by móc komentować


Paris @BTWSelena 24 stycznia 2024 19:25
24 stycznia 2024 19:36

Pani  Seleno,...

...  ja  i  jeszcze  pare  milionow  Polakow  wie  doskonale,  ze  ,,zycie  to  nie  je  bajka,,  a  teraz  to  juz  dubelt  wiemy,  ze  lekko  nie  bedzie.  Ale  jak  bedzie  tak  bedzie  -  i  ta  obecna  SWOLOCZ  nie  ma  zadnych  ,,zabezpieczen,,  -  na  to  jak  bedzie,  po  prostu  TO  NIE  OD  NICH  ZALEZY  !!!

Te  wszystkie  ich  dete  ,,wyniki,,  to  tylko  o  kant  d*py  potluc,...  a  my  zebysmy  tylko  zdrowi  byli,  na  ciele  i  na  umysle.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 24 stycznia 2024 19:21
24 stycznia 2024 19:37

No nie tak całkiem bezsilne .Bo społeczeństwo to nie mafia na nasze szczeście . Trudno takiemu koniowi łeb uciąć jak pewien mecenas co to zaraz mdleje gdy tatusia chrzestnego nie ma w pobliżu. Akurat to tylko słupy ,wystawione w razie co na odstrzał...a czy jest druga mafia to proszę sobie samemu odpowiedzieć.

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @MZ 24 stycznia 2024 19:41
24 stycznia 2024 19:47

Ja również,pozdrawiam .Może i nie mam tak pełnej wiedzy jak niektórzy Nawigatorzy,ale wszędzie zapędzają nas w kozi róg i dobrze ,że mamy jeszcze SN...dyskusja wiele wnosi....

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 24 stycznia 2024 19:37
24 stycznia 2024 19:49

Mafia  =  POPiS  +  ZDYCHAJACA  Lunja  +  NGO  !!!

zaloguj się by móc komentować

arturo1967 @Szczodrocha33 24 stycznia 2024 17:18
24 stycznia 2024 20:13

--Kiedy się ten teatrzyk skończy?---

Teraz dopiero sie zaczyna. Beda poslow(nie)poslow wozic po Polsce i pokazywac jak skarb narodowy.

Marszalek konferansjer juz ich na Wiejska nie wpusci Tusk juz szuka kwitow zeby ich ponownie wsadzic.

Gwiazda Holecka w TV Rep. juz rozmawia z  nimi jak z bohaterami oper mydlanych.

Ciekawe kiedy ludzie zaczna juz miec dosc tej hucpy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @arturo1967 24 stycznia 2024 20:13
24 stycznia 2024 20:23

Igrzyska zawsze mają klientelę.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 24 stycznia 2024 19:25
24 stycznia 2024 20:26

Ale wyniki wyborów są wyzwalaczem wojen środowiskowych i redukują betonowanie ideologicznych rezerwatów. Innych możliwości nie mamy. Np. niech PSL wygra wybory to będą jaja, że hej.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 20:30

Ja pana w tym poddaństwie rozumiem. Sam jestem poddanym polskim. 

Tylko ile można się okopywać w tej naszej piaskownicy. No ile? 

A media światowe w ręku szatana!?

Wszyscy skakali ( Michalkiewicz) jak trzeba, od bidena po najmniejszy "plaz" w koroniewirus. Wszyscy. All. Alles. Bydło już nie pamięta? Putin to przerwał. Co nie znaczy, że jest ujęty w scenariuszu.

To była generalna próba mikrofonu.

Polska taaak, ale fajno by było gdyby tak szerzej spojrzeć na planetę ludzi.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 20:33

Tak, komuna i post-komuna(liberalizm) wprowadziły systemową nienawiść, prowadzącą do zniszczenia.

Jednak bardzo pocieszający jest fakt, że jest w nas ta siła żeby przynajmniej w środku, w sercu nie poddać się tej nienawiści.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 24 stycznia 2024 20:26
24 stycznia 2024 20:35

Mi to wygląda qwerty jak powolny ,pełzający zamach stanu.Bodnar już odbija prokuraturę,lub i odbił.I z ideologią to-to nie ma nic wspólnego,a nawet z betonowaniem.Prawo i tak wisiało w/g rządzących,lecz teraz na bezczela zawisło na grubym sznurze.Te idiotyzmy które słyszę od profesorskich prawniczych mości to są dla nie kumatych. A media już całkiem zgłupiały co pisać aby nie wyjść na cymbałów... Dla jasności :nie podniecam się TVRepublika...

zaloguj się by móc komentować

Paris @arturo1967 24 stycznia 2024 20:13
24 stycznia 2024 21:02

Tak,...

...  Ssssakiewiczowe  PASOZYTY  zlapali  ,,wiatr  w  RZagle,,  !!!

 

Ale  z  tym,  co  odpier****li  w  zwiazku  z  ,,wyjasnianiem  katastrofy  smolenskiej,,  to  sie  u*ra  w  3  miga,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 24 stycznia 2024 20:23
24 stycznia 2024 21:11

"Igrzyska zawsze mają klientelę."

A usiłują na tym zbić trochę mamony myślący bliżniacy i Rachoń w kamizelce z żoną po przykrym rozwodzie, co to lokal Republiki święciła z księdzem i z Ziemkiewiczem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Paris 24 stycznia 2024 21:02
24 stycznia 2024 21:14

Proszę o więcej gwiazdek w komentarzach....;)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 stycznia 2024 21:23

*

 

i to jest dziwne !

 

Coś innego naciskam na klawiaturze.

P.S.

526 ?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @arturo1967 24 stycznia 2024 20:13
24 stycznia 2024 21:42

Mariusz Kamiński / autor: Fratria

Pierwszy męczennik ateista.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 24 stycznia 2024 21:42
24 stycznia 2024 22:13

Głodował między posiłkami.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 22:13
24 stycznia 2024 22:22

BTW +O. T. w 1

Jeśli nie ma się raka, SM, tocznia, i kilku innych ekstremalnych dolegliwości, to głodówka jest metodą leczniczą. Z zastrzeżeniem, że będzie minimalna opieka lekarska gdy głoduje my powyżej 4 tygodni. Po raz pierwszy. :)) 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 24 stycznia 2024 22:22
24 stycznia 2024 22:26

Na pewno ma jedną z tych chorób...nie ma ludzi zdrowych - są tylko źle przebadani.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @MarekBielany 24 stycznia 2024 21:23
24 stycznia 2024 22:56

Przebijam.  BWV 527  .

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 22:13
25 stycznia 2024 00:08

Już wiem dlaczego głodował między posiłkami,skoro taka teza. Pewnie podkarmiał go sam Prezydent suto i po cichu...Wobec tego nalezy postawić tezę ,że tak chyba było,bo były minister Karpiński wystosował list intencyjny rugając Prezydenta że tak dzielnie siedział niewinny w kiciu(chyba o wodziance) aż 9 m-cy bo reżim pisowski go bezczelnie pomówił.9 m-cy to jak ciąża,ale kumple osłodzili mu dolę lokując go legalnie i praworządnie w UE...  https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-wlodzimierz-karpinski-odpowiada-prezydentowi-to-dzialanie-ni,nId,7289258

Wygląda na to,że jak wróci z parlamentu juz wkrótce,to wystąpi o kartę kombatanta i odszkodowanie,bezpośrednio do Prezydenta...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 24 stycznia 2024 20:35
25 stycznia 2024 00:11

Czy to się dzieje naprawdę teraz w Polsce? Możesz mnie uszczypnac?

https://wpolityce.pl/polityka/679477-wiezniowie-polityczni-tuska-wolni-ale-to-poczatek-nagonki

Przecież jeżeli tak, to to już jest koniec. Normalnie.

Czuję się jak 13 grudnia 1981. Ale teraz na szczęście nikt mi paszportu już nie zabierze, by wyjechać za granicę. Jaka ulga jednak.

_________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 25 stycznia 2024 00:11
25 stycznia 2024 00:29

I jeszcze to. I to z samego centrum zarządzania polityką świata. Muszę przyznać, jestem pod wrażeniem jednak, że aż tak już

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/2243033,1,700-dzien-wojny-wielka-wojna-w-europie-w-ciagu-20-lat-brytyjczycy-opisuja-jej-przebieg.read?src=mt

__________

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 22:13
25 stycznia 2024 01:49

"Głodował między posiłkami."

Teraz ma o czym opowiadać.

Będą wywiady w telewizji republika, ba, może nawet wspomnienia napisze.

Na Allegro będzie się dobrze sprzedawać.

Albo zrobią sprzedaż wiązaną w Biedronce.

Darmowa rzodkiewka przy kupnie "Wspomnień" Kamińskiego.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 22:13
25 stycznia 2024 01:56

On jest taki sam szeryf jak Ziobro.

Kiedyś Miller z Ziobro prowadzili ciekawą konwersację.

Jeden drugiemu wymyślał od zer:

"pan jest dla mnie zerem...

- nie, to pan jest dla mnie zerem.."

I jeden i drugi miał rację.

Czekam na kolejny ruch w mediach.

Nowoczesny portal bliżniaków myślących doniesie że po grożbach rzucanych przez Tuska pod adresem maltretowanych posłów

Kamiński zaczął nosić broń.

Białą, bo na czarnoprochową Bodnar nie dał mu pozwolenia.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 stycznia 2024 22:13
25 stycznia 2024 08:03

Ale może nie przesadzajmy, co? Ja bym się jednak nie uśmiechnął w tym momencie

zaloguj się by móc komentować


Alfatool @gabriel-maciejewski
25 stycznia 2024 09:01

Wiesz, ze przez jakiś czas byłem odłaczony od rzeczywistości. Tekst wstrząsający.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @cbrengland 25 stycznia 2024 00:11
25 stycznia 2024 09:58

Ja myślę ,że jest jeszcze gorzej niz w tym artykule.,a nawet gorzej niż w dzisiejszej notce pisze gospodarz. Niektórzy nazywają to teatrem z błaznami i czekają,kiedy ten wrestling się skończy. Przyzwolenie na które uzyskali te błazny wrestlingowe nie zakończy się spektaklem jednego wystąpienia w tym teatrze. Bruksela swoim przyzwoleniem i wsparciem pokazała co zrobi z Europą,a zwłaszcza z Polską...

Niektórych bawi bezsiła pisowska,co nawet opozycją nie będzie nazwana.Więc przestępców trzeba zetrzeć w pył z pełnym przyzwoleniem ogłupiałego ludu...A komisarze sprawiedliwości KE,już bez wizyt ,na łaczach mogą się porozumiewać,że dobrze tym Tuskowym błaznom idzie...

  Mi jakoś nie do śmiechu i dworowania sobie z sytuacji. Komuna wróciła w nowym czerwonym serduszku,za Judaszowe srebrniki,a za plecami potężna maczuga...która równo wyłomocze nawet i tych z dobrym poczuciu humoru... w imię tej praworządności...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 24 stycznia 2024 20:35
25 stycznia 2024 10:08

To nie jest zamach stanu. To jest pokazaniem co to jest prawo w RP i jak należy je stosować. Jest to ostentacja, która wzeszła z samego dołu prawniczej drabiny. Jest już przyzwolenie całej populacji prawniczej na kabotynizację stosowania i stanowienia prawa. Celem jest tylko kasa I władza. Innych celów nie ma. W walce o te funktory wymagane jest likwidowanie wrogów/rywali. Widać to także przy analizie ewolucjonizmu społecznego w RP. Przykłady przedsiębiorców likwidowanych jako przeciwnicy do kumulowania kapitału. Teraz tylko aparat adm. kumuluje kapitał. Życie lżejsze niż sen.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 25 stycznia 2024 10:08
25 stycznia 2024 10:27

Jak to mawiał Duce "Nic poza państwem"...takie motto powinni mieć w swoich biurach, a nawet wytatuowane na czołach i rękach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 stycznia 2024 09:58
25 stycznia 2024 10:28

Wzmacnianie demokracji domaga się ofiar. Bilety już w sprzedaży na igrzyska wzmacniania.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 10:27
25 stycznia 2024 10:28

No i dodatkowo 'Państwo to ja/my'

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 25 stycznia 2024 10:08
25 stycznia 2024 10:41

"Jest już przyzwolenie całej populacji prawniczej na kabotynizację stosowania i stanowienia prawa."  no tak ale obowiązujące prawo ma pozycję nadrzędną w systemie politycznym, i wyznacza zakres kompetencji, a obywatelom gwarantuje szereg praw i wolności. A przecież doktryną naszego państwa rządzi Sejm ustawami,a nie uchwałami jakiegoś rządu,który może się zmieniać.

Jeżeli celem są tylko frukta i kasa i dlatego likwiduje się potencjalnych wrogów,-to trudno mnie laikowi oprzeć się temu,że to jest właściwie zamach stanu,zmieniający ustrój nawet państwa. Wkalkulowany jest nawet pomysł tzw"wywiezienia na taczkach"Prezydenta---a nóż widelec się uda... No nie wiem qwerty nie mam wykształcenia prawniczego...tylko pilne obserwacje. I wcale to nie wyglada na kilkudniowy teatr dla gawiedzi...z którego można się pośmiać.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 25 stycznia 2024 10:28
25 stycznia 2024 10:50

To już wszystko "przerobione"w historii świata.Teraz to nawet trzeba szukać tropów sięgając do starożytności co tam wodzusiowie mieli na myśli z tymi demokracjami waląc maczugami ,czy mieczem tą słynną demokrację,wojnami nazwaną...Pytanie należy sobie zdać ile osób kupi bilety na te "igrzyska" dla kasy?.....może wszyscy zgodza się grzecznie? ,nie wykluczam tego,ale ja nie kupię tego biletu........

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 stycznia 2024 10:41
25 stycznia 2024 11:03

Hierarchie tj. nadrzędność jest całkowicie umowna. Jaki zamach? Inna koncepcja wywodzenia aktów wykonawczych. Ci sędziowie co dla CBA robili i robią za mentorów to jest dopiero zamach stanu n a system prawny RP. Ustrój Państwa? Biurko, pieczątka to jest ustrój. A co nam poza śmiechem zostaje? Doktryna to etos administracji. I jej bezkarność. L.Miller już zapowiedział, po co prezydent w RP. Propozycje zmian konstytucji skończą się cichą wrzutką jakiegoś artykułu, głosowanie i po ptakach. Aplauz gwarantowany.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 25 stycznia 2024 10:50
25 stycznia 2024 11:03

Ale zapędzić jako widownię da się każdego. Nie chcesz? Masz karę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 25 stycznia 2024 11:03
25 stycznia 2024 11:28

Ależ qwerty to już też było w innej wojskowej odsłonie,gdy armia sowiecka nas uświadomiała co to jest inna koncepcja wywodzenia aktów wykonawczych..."Ustrój państwa?biurko ,pieczatka to jest ustrój." - tylko metody ciut inne.Nie chcesz ,to ciupa,bo jesteś wrogiem i kto podskoczył.?Owszem ale nie wszyscy. I tutaj jesteśmy zbieżni w poglądach.Czy wtedy ustrój państwa przekształcił się całkiem na polski?

Ja nie liczę na cichą wrzutkę jakiegoś artykułu do Konstytucji i po ptakach.Nie po to Bruksela się wysiliła...

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 25 stycznia 2024 10:08
25 stycznia 2024 12:38

Trafne!

Ale plat-fuszerom (nomen-omen) wyraźnie idzie jak po grudzie z tym ugniataniem prawa. Z Kamińskim i Wąsikiem zaliczyli bolesną klęskę wychodząc przy okazji na plat-prostaków.

Po raz n'ty wskazuję, że akurat kończy się plat-fałszystom czas na machanie długimi nożami. Dotychczasowe nasilenie i gwałtowność ich agresji były im prawdopodobnie konieczne właśnie ze względu na timing, którego nie są w stanie poprzestawiać. Rzecz w tym, że w polityce i w propagandzie postawili na pokazanie się niczym środkowoamerykański macho, aby poprawić swoją pozycję przed wyborami na wiosnę. To byłby może jakiś pomysł, ale już spalił na panewce, bo nie przyniósł sukcesu w postaci wzrostu szacunku u własnych stronników; raczej wzrosło u nich poczucie zawodu. Nie przyniósł też ten pomysł sukcesu w przerażeniu przeciwników i obezwładnieniu ich strachem. Właśnie tu jest ta bolesność klęski z Kamińskim i Wąsikiem. Za niedługą chwilę ruszą kampanie wyborcze, a tych nie da się prowadzić narzędziami agresji obocznej względem samych wyborów. Wtedy nie pora na takie gesty zwłaszcza bez gwarancji ich powodzenia. Trzeba będzie plany zemsty odłożyć z przypisaną do nich a już poniesioną klęską. 

Teraz do gry zacznie wchodzić, bo obiektywnie musi, gospodarka (Gospodarka, głupcze!) a w jej kierunku nie zrobili absolutnie nic. W dodatku KPO te kpy nie dostają = piniendzy ni ma. To znaczy, pieniądze zawsze się jakieś znajdą, ale tu znowu działa niekorzystny timing. W krótkim okresie trzeba mieć pieniądze gotowe, jak drwa leżące przy palenisku, a nie dopiero latać i szukać drew po lesie. Istotne jest teraz (timing!), że żadnych planów inwestycyjnych nie widać. Natomiast zapowiedzi polityczne są wszystkie skierowane na redukcję planów już istniejących.

No, może jakieś szkody zdążyli już popełnić na gospodarce. Wiadomości wyraźnych o tym nie ma, bo media zajmują się podpieraniem niepowodzeń na odcinku zemsty i siłowego podboju instytucji. Natomiast wiadomości niewyraźne, np. o powstających naprężeniach w gospodarce, można przypuszczać niejako poprzez "odwrotność", że gdyby plat-fuszerzy zaliczyli jakiś, choćby minimalny sukces, to taki zaraz byłby nadmuchany w mediach, aby przykryć niepowodzenia na odcinku zemsty. W dodatku, co bystrzejszy obserwator powinien zauważyć, że między komentatorami gospodarczymi w mediach zapadło jakieś kłopotliwe milczenie. Wkrótce zobaczymy, co to wszystko znaczy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 25 stycznia 2024 12:38
25 stycznia 2024 12:49

Zadekretują raj i będą czekać na owacje.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 25 stycznia 2024 09:58
25 stycznia 2024 12:50

Trochę więcej odporności proszę. Także na wylewanie się obezwładniającego pesymizmu. Ja jestem pełen optymizmu. Lecz, czy się ziści, to zależy od nas i od naszej odporności wobec złego i tego, co od niego jest.

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 25 stycznia 2024 12:49
25 stycznia 2024 13:01

Chyba raczej na owulacje. Już się krzywią jakby znosili niechciane jajko. Może dlatego wzrosło ich zainteresowanie aborcją, czyli typowym odwracaczem uwagi. Cierpliwości.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 25 stycznia 2024 12:50
25 stycznia 2024 13:31

Ależ Orjanie moją odporność wyznaczają hmn...pewne aparaty.A wylewany pesymizm jest jest tylko kropelką chwilowej goryczy.Odsiewamy tutaj głupotę ogłupionych mediów,aby dochodzić do własciwych konstatacji ,czym ta fuszerka " plat-fałszystom" się skończy...A traktowanie sposobem rzadzenia jako teatru z tzw "krwawej operetki"dla ubogich kończy się zazwyczaj spuszczeniem kurtyny.  I ma to uzsadnienie w sposobie lekcji jaką otrzymaliśmy w całym poprzednim stuleciu.

Nie oznacza ,że tak musi być,inaczej po co ta cała dyskusja...skoro to są tylko wypadki przy pracy "plat fałszystów"... które zderzą się z rzeczywistością...Prawniczo nic z naszych dyskusji się nie sprawdziło,bo jazda po bandzie z ominięciem prawniczych szczegółów trwa... A czyż mozemy coś innego wymyślić do zmiany sytuacji,oprócz braku akceptacji do takiego rodzaju rządzenia.?...No nie...więc pozostaje wytykać ...czy to jest pesymizm?...ja tak nie uważam...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 25 stycznia 2024 12:38
25 stycznia 2024 16:36

Myślę, że to wszystko oznacza chęć wymuszenia jakiś darowizn lub bardzo nisko oprocentowanych kredytow na cele dalszej rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej. Bo skoro są teraz bardziej pokomplikowane łańcuchy dostaw z powodu wyłączenia Ukrainy jako kraju tranzytowego, to tym samym spodziewane zyski będą mniejsze (trzeba będzie się dzielić z innymi jeszcze, nowymi pośrednikami). Trzeba więc sobie to jakoś zrekompensować. 

Ta banda nieudaczników jest świetnym uzasadnieniem 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 16:36
25 stycznia 2024 17:22

Z nowymi kredytami, ale takimi o istotnej skali wysokości, może być kłopot. Zastrzegam, że nie mam żadnych ekskluzywnych informacji, a wszystko co niżej napiszę oparte jest o zwykłą spekulację, mam nadzieję, rozumową.

Otóż umykało powszechnej uwagi, że przez wielomiesięczny okres blokowania Polsce pieniędzy na KPO (bo PiS taki-owaki), PiS jednak realizował inwestycje i inne wydatki konkretnie przewidziane w planie KPO. Odbywało się to w oparciu o jakiegoś rodzaju finansowanie pomostowe. Najwyraźniej te finanse pochodziły z kredytowania. Najwyraźniej też zabezpieczeniem spłaty tych kredytów były przyszłe wypłaty KPO. No bo niby co innego? A jeśli nie coś takiego, to skąd jeszcze mogłoby pochodzić to pomostowe inwestowanie? Przecież nie słychać, że te inwestycje to bujda, ani nie słychać, że są jakieś zatory płatnicze w tych inwestycjach podobne zatorom za poprzedniego Tuska za roboty autostradowe. Pamiętajmy też, że UE zatwierdziła Polsce merytoryczny plan wydatkowania KPO.

Jeśli domysł powyższy jest trafny, to znaczyłoby, że oczekiwane przez platfusiarnię pieniądze z KPO są już w jakiś sposób de facto rozdysponowane, a kierunki i cele określił jeszcze PiS (partyjska strzała Morawieckiego?). Same zaś plat-partacze gardłując w UE za wstrzymaniem polskich funduszy KPO - okazuje się teraz - w istocie gardłowali przeciwko sobie. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby zwłoka w wypłacie tych funduszy Tuskowi polegała na tym, że te fundusze KPO zatrzymywane są w UE przez wierzycieli opisanego wyżej pomostowego finansowania. 

To zaś oznaczałoby, że plat-fałszyści nie mają pieniędzy KPO na swoje wyborcze obietnice, ani nie mają szansy zatrzymać pewnych inwestycji jeszcze PiS-owskich, bo te są już de facto zapłacone z zabezpieczeniem na pieniądzach z KPO. Jeśli zgaduję trafnie, to Morawiecki wyciął Tuskowi i UE numer stulecia jednocześnie zabezpieczając niektóre polskie interesy inwestycyjne na wypadek utraty władzy przez PiS. 

Po prostu, mieć pieniądze trzeba umieć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 25 stycznia 2024 17:22
25 stycznia 2024 17:38

Ten wywód bardzo mnie się podoba, bo to oznacza, że nie ma walki realnej - jest sztafeta. Walka jest taka na niby w tv i w necie, a poza polem widzenia jest współpraca. Wszystko zostało uzgodnione. A ten chaos to taki teatr dla UE, czyli Niemców, aby wybulili extra-premię. Myślę, że Morawiecki nie był taki sprytny - sprytni byli Anglicy, bo w Polsce są realizowane inwestycje za unijną kasę (czyli nie-angielską), a które służą zwiększeniu zysków angielskich grup kapitałowych. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 17:38
25 stycznia 2024 17:57

Jeśli Ty masz rację, że Tusk i jego partyjni opryszkowie byli intencyjnymi wspólnikami tego planu, to chyba jeszcze nikt w historii podobnie nie oszukał swoich wyborców i zarazem siebie samego.

Ja myślę, że oni nie byli intencyjnymi współpracownikami, ale przyrodzona pycha spowodowała u nich taki rozwój głupoty, że stali się mimowolnymi realizatorami części takiego planu w zakresie przekształcania pieniędzy z KPO na zabezpieczenie pomoistowego finansowania. Prawdopodobnie już się połapali, że sami narobili pod siebie i właśnie stąd u nich takie ciśnienie na prymitywną zemstę na kimkolwiek i za cokolwiek. To są prawdopodobnie ruchy paniczne.

Po prostu, gdyby plat-partacze i UE wcześniej zorientowali się, to powinni byli cały plan wysadzić w powietrze od ręki wypłacając KPO jeszcze przed wyborami. A na scenie wyborczej powinni byli powiesić plakat: "Wypłaciliśmy i gdzie są te pieniądze - PiS je zdefraudował". Może nawet wygraliby większość konstytucyjną. Niestety, jak się z przyczyn ideologicznych kogoś zadekretowało jako głupca w porówaniu do siebie samego, to przegrywa się z hukiem jak car Aleksander pod Austerlitz.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 25 stycznia 2024 17:57
25 stycznia 2024 18:21

Aha, oczywiście bankierzy, a po cichu nawet rzeczywiści finansiści w UE, z radością wzięliby udział w takim projekcie, bo z wyłącznie finansowego punktu widzenia, to byłby sam cymes z kategorii zarabiania pieniędzy na pieniądzach i na cudzej głupocie. W dodatku elegancki w czystej formie "finansowo-gabinetowej" i pozwalający stamtąd przyglądać się z drinkiem w garści jak w politycznej części projektu wygłupiają się te Tuski, Jurove, i inne VonDer-y.

Kwestia autora (Morawiecki, czy Anglicy) jest drugorzędna. Współautorstwo Morawieckiego byłoby konieczne (sine qua non), a angielskie jest baaardzo prawdopodobne. Tego jednak nie dowiemy się nigdy. Rynek finansowy w Londynie ma chyba nieograniczone zasoby na takie gry.

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @orjan 25 stycznia 2024 17:22
25 stycznia 2024 18:30

No dobrze, teorię możemy mieć taką czy inną. Ale w przypadku tej, jakie byłyby warunki falsyfikacji?

Tzn. co się konkretnie musi stać, żebyśmy mogli stwierdzić, że teoria została obalona?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Aquilamagna 25 stycznia 2024 18:30
25 stycznia 2024 19:36

Musiałby być cały nasz plan KPO unieważniony. Ale tak się nie stanie, bo został zaakceptowany. Kasa jest wstrzymywana nie ze względu na ten plan, a z innych względów, że tak powiem politycznych. Ale po ostatnich deklaracjach urzędników unijnych wierzyciele Polski mogą teraz naciskać Unię na wypłatę. Mają powód, mają interes. Mogą zadawać pytania i rządać odpowiedzi. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Aquilamagna 25 stycznia 2024 18:30
25 stycznia 2024 19:37

Sprawa jest prosta. Pieniądz ma to do siebie, że jego posiadanie przechodzi w trzy stany potencjalnego skupienia: (1) jest, (2) został zużyty, (3) jest należny.

Dzisiaj pieniądze KPO znajdują się w trzecim stanie skupienia. Wkrótce zobaczymy, do którego stanu przejdą. Z tym, że stan pierwszy łatwo będzie można poznać po tym, że obecny rząd będzie miał pieniądze do wydania na wszystko co chce według swoich planów jakiekolwiek one są. To jest warunek falsyfikacji moich, usilnie powtarzam, spekulacji.

Stan drugi przeciwnie. Wtedy stanie pytanie, właściwie o czym (a nie dlaczego) Tusk zapewniał, że nazajutrz po wygraniu wyborów ... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 25 stycznia 2024 19:37
25 stycznia 2024 19:46

Otóż to. Rząd tych pieniędzy nie dostanie, bo zwyczajnie przy takich umowach zaspokojenie wierzyciela następuje od razu z cheilą przelania z UE kasy na rachunek rządowy. Myślę nawet że umowa została tak skonstruwana, że rząd podał we wniosku do UE rachunek bankowt, na którym założona jest blokada, tzn. żaden urzędnik polski nie ma orawa dysponować tą kasą. Kasę miże lodjąć/przelać sobie tylko wsjazany podmiot, a jest nim wierzyciel rządu polskiego - strona umowy kredytu pomostowego. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 19:36
25 stycznia 2024 19:46

Masz oczywiście rację i to już nie jest kwestia spekulacji, że pieniądze z KPO są rozdysponowane na cele ściśle już określone. Cele te uzgadniał PiS z UE a ówczesna opozycja dziś rządząca domagała się od UE daleko idącej konkretyzacji wydatkowania. Z tej przyczyny należy spodziewać się, że choćby ręcamy plat-fuszerów (kupa śmiechu) pieniądze te jednak pójdą na cele określone jeszcze przez PiS. Chyba, że Tusk będzie w UE renegocjował ich przeznaczenie wydatkowe.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 25 stycznia 2024 19:46
25 stycznia 2024 19:51

Mie da rady wydać ich już na cokolwiek innego....:). Unia może tylko do kamety sobie groźnie mówić, że to kasa na "ochronę klimatu". Jak wyołaci, to wierzyciel od razu ją przeleje sobie do siebie. I wszysct będą udawać głupiego. Tuski mogą ci najwyżej zobowiązać sie wibec UE, że w przyszłosci wydadzą swoje budżetowe dochody na to, co chce UE. Z tym że wtedy kontrola i nadzór nad tym jest całkowicie w gestii rządy, a nie UE, bo to budżetowe pieniądze.

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @orjan 25 stycznia 2024 19:46
25 stycznia 2024 20:33

Co panowie myślą o nagłym ogłoszeniu, że w programie "Czyste Powietrze" nie ma pieniędzy? Czy to może mieć jakiś związek ze sprawą?

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 16:36
25 stycznia 2024 20:33

Jeszcze  lepsza  banda  zlodziejska...

...  jest  w  Niemcach,...  Francji,...  u  Brytoli,...  ze  o  ZARAZIE  z  innych  ,,panstF,,  nie  wspomne  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
25 stycznia 2024 20:37

No to chyba, krok po kroku, dochodzimy do interesującego podejrzenia, że PiS wymanewrował Tuska na tym KPO. Jednyne co w taki wypadku zyskała dla siebie pla-fuszernia, to podrożenie inwestowania (jakieś marże muszą być!) i opóźnienie tempa inwestycji. W Jagodnie everybody happy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 25 stycznia 2024 17:22
25 stycznia 2024 20:39

O  Jezu,...

...  Orjan`ku  zlituj  sie,  prosze  !!!

 

BANKSTER  ,,wyciOL  numer  ryzemu  i  Lunji,,...  i  jeszcze  ,,numer  100-lecia,,...  no  a  to  ostatnie  zdanie  to  juz  mnie  oslabilo  dubelt.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Aquilamagna 25 stycznia 2024 20:33
25 stycznia 2024 20:40

Ja takich programów nawet nie czytam. Cenię czyste powietrze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 25 stycznia 2024 19:36
25 stycznia 2024 20:46

Przeciez  tam  jest  ZERO  KASY,...

...  a  zaakceptowali  fikcje  i  lipe,...  i  to  teraz  juz  sie  wali  ze  wszystkich  stron  !!!

 

I  kogo  maja  NACISKAC  -  ta  Lunja  to  JUZ  TRUP,...  to  golym  okiem  widac  i  slychac.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Aquilamagna 25 stycznia 2024 20:33
25 stycznia 2024 21:11

Podejrzewam, że jest to wycofywanie się z programu "czystego powietrza" (opartego na gazie ziemnym, t.j. metanie CH4, produkującego jednak sporo "kopalnego" CO2) na rzecz programu CZYSTEGO POWIETRZA opartego - poza pompami ciepla - chociażby na poczciwych piecach na drewno (CO2 owszem jest, ale nie kopalny, lecz "curkulacyjny"), co w "Ojropie" już dość długo jest stosowane, tylko nasi "poczciwcy" naprzyjmowali tony uchwał o likwidacji smogu, zamiast - jak szwajcarzy (i nie tylko) - uczyć lud, jak poprawnie palić (nawet w starych, poczciwych piecach kaflowych), by ograniczać "smogowanie" do minimum.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 25 stycznia 2024 21:11
25 stycznia 2024 21:25

Oni, ci unijni "prawodawcy" tylko wyglądaja na głupków (co sugeruje powyższe zamieszanie z tymi czystymi "powietrzami"). A w gruncie rzeczy to cwaniacy, dzięki którym niemcy "wcisnęli" Polaczkom setki tysięcy pieców gazowych, które w innym przypadku musieliby conajmniej zezłomować lub przestać je nagle produkować. A przecież ciężkie inwestycje w te piece trzeba jakoś zamortyzować, najlepiej ze sporym zyskiem. No nie!???!!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BTWSelena 25 stycznia 2024 09:58
26 stycznia 2024 00:12

Więc potwierdzasz jednak to, co ja widzę ale z daleka. I wiesz Seleno i naprawdę chciałbym być dobrze rozumiany. Ja normalnie wyjechałem w końcu na tę emigrację, gdyż właśnie tak było trzeba. Dzisiaj mam odpowiedź twierdzącą.

A popatrz, byłaś świadkiem nawet tutaj na SN, jakie miałem jeszcze dylematy swojej decyzji wyjazdu na stale z Polski w czerwcu 2005. I to zupełnie nie tak dawno gadałem o tym w swych tekstach.

Czułem, że to nie tak. Że to, co bylo za moich czasów w PRL i potem po 1989, to coś nie tak. Dzisiaj już nikt nie jest w stanie dyskutować ze mną na ten temat. Nie ma argumentów, sorry Balbinka.

Co dalej z Polską? Naprawdę nikt na takie pytanie nie jest w stanie dzisiaj odpowiedzieć. Ale mnie tam już nie ma jednak.

_________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 26 stycznia 2024 00:12
26 stycznia 2024 00:37

I zaczyna się.

Niech nasi hierarchowie nie będą Grzegorzami Rysiami. Łatwo nie będzie. Musimy ich wspierać. Nie róbmy z Polski drugiej Irlandii.

https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-episkopat-reaguje-na-plany-rzadu-nigdy-nie-poprzemy

​​​_________

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2024 00:49

"Przez trzy dekady, z przerwą na osiem lat rządów PiS, które też przecież nie były idealne, Polacy wychowywani byli w pogardzie dla własnego życia."

Według mnie 8 lat rządów PiS to było Gierek turbo.

A obecne rządy to złagodzona wersja administracji Hansa Franka.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @DYNAQ 24 stycznia 2024 22:56
29 stycznia 2024 01:14

:)

Inny świat.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować