-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O największych tajemnicach wszechświata

W ostatniej pogadance na temat książki Braudela wspomniałem, nie wiem który to już raz, o targach w Szampanii, które w polskiej historiografii nie istnieją w ogóle. Nie ma na nie miejsca, choć jest tam miejsce na inne kwestie, całkiem błahe i nieważne. Nie ma też w tym naszym piśmiennictwie miejsca na Jakuba Fuggera, do niedawna nie było miejsca na Albrechta Hohenzollerna. O jego braciach nie ma nawet co wspominać. Nie ma w polskiej historii, i to mimo niezwykłego zainteresowania historią Śląska, miejsca na biografie książąt śląskich, z Fryderykiem Legnickim na czele. Nikogo to nie ciekawi. Nie ma o tych kwestiach dyskusji, a jeśli już to na poziomie książek pani Lamparskiej, która zapisuje tomy całe rzewnymi jakimiś historiami o tajemnicach ziemi śląskiej. Ja dobrze pamiętam co się działo kiedy wydałem II tom Baśni jak niedźwiedź, który został obsmarowany przez Ebenezera Rojta, opłaconego przez Artura Nicponia. Nigdy tego nie zapomnę, bo nie zapomina się agresywnej i wsobnej głupoty. Pamiętam że najbardziej w mojej książce ubawiła Rojta wzmianka o pokładach węgla pod Bayreuth płonących przez ponad 400 lat. Co doprowadziło do zmiany klimatu w południowych Niemczech i miało z pewnością wpływ na politykę. Tyle, że nie wiemy dokładnie jaki. Ebenezer Rojt szczerze się weselił, że palnąłem taką głupotę, bardziej śmiał się tylko Jerzy Targalski kiedy napisałem o Kompanii Moskiewskiej. Ja oczywiście próbowałem to jakoś tłumaczyć powołując się na dostępne mi informacje, ale wywoływało to jeszcze większą wesołość anonimowych komentatorów i różnych dziwnych blogerów. Płonące 400 lat pokłady węgla to jest moim zdaniem ważny czynnik decydujący o sprawach gospodarczych. Wpływa on na ceny surowców, na technologię, na decyzje banków i decyzje władców. Podobnie było z funkcjonującymi przez ponad 200 lat targami w Szampanii, o których w Polsce nikt nie pamięta. We Francji pewnie też, ale nas to nie zajmuje, albowiem my się staramy zrozumieć „jak co jeździ”. I przez to właśnie posunięcia propagandystów, którzy próbują odwrócić naszą uwagę od spraw istotnych nie interesują nas wcale.

Wyobraźcie sobie teraz, że za 400 albo 600 lat, kiedy już nowy ład zwycięży na świecie, ktoś będzie sobie próbował uzmysłowić, po jaką cholerę i do czego potrzebny był ludziom ten dziwny, okrągły, dmuchany przedmiot, za którym 22 facetów latało bez sensu po kawałku łąki. Czy to może jakieś zyski generowało? Czy miało jakiś wpływ na życie? Czy to była tylko rozrywka czy może coś innego? Taka mniej więcej jest skala tego zaniechania, a może i większa. Dziś z rana jeden z czytelników podesłała mi taki oto film:

 

https://www.arte.tv/pl/videos/049509-000-A/jharia-kraina-ognia/?xtor=CS1-98&kwp_0=1260671&kwp_4=3989656&kwp_1=1659742&fbclid=IwAR0ttp5AaDaZBWL_KZ_CjlOLz5vvrnFinmwDP-_PYraq0nbNWhk0DDacfxA

Widzimy wyraźnie, że wbrew temu co pisał dawno temu ten jakiś Ebenezer Rojt płonące pokłady węgla kamiennego, to jest problem w skali nie regionu nawet, nie kraju, a subkontynentu, bo wpływa on na całą politykę gospodarczą Indii. A mamy wiek XXI, nie XV, kiedy nie było ciężarówek, a załadunek płonącego surowca był w ogóle niemożliwy, bo jak – na wozy z drewnianymi burtami?

Nie zamierzam Was zanudzać tymi starymi historiami, przechodzę do rozważań bardziej współczesnych, do kwestii, które także kryją wielkie tajemnice. Oto wczoraj w sejmie zaprzysiężono nowych posłów PO, a wśród nich syna Tadeusza Mazowieckiego, pierwszego, niekomunistycznego premiera rządu polskiego. Tuż po zaprzysiężeniu pan Mazowiecki powiedział, że on jednak wystąpi z PO i przyłączy się do PSL. Dacie wiarę? ! Syn tego Mazowieckiego! To jest moim zdaniem niezwykłe i kryje jedną z największych tajemnic wszechświata. Oto mieszczuch z Krakowa, dziedzic całej ideologicznej doktryny, z której ni cholery nie rozumie, wystarczy na niego popatrzeć i go posłuchać, wstępuje do partii z definicji chłopskiej. To jest facet paprotka, grający jedynie swoim nazwiskiem, czyli operujący w sferze pewnych symboli, i on właśnie zgłasza akces do PSL. Wcześniej zaś w tym PSL znalazł się szef banku Morgana i syn Bartoszewskiego – tego Bartoszewskiego – Władysław Teofil Bartoszewski. Co to może znaczyć? Oto PO odchodzi nieodwołalnie w przeszłość, czego nie chcą albo nie potrafią zauważyć ci durnie dziennikarze. Już jest po Schetynie i jego bandzie. Jest już nawet po Tusku, a poznajemy to także po tym, jak oni próbują porozumiewać się z PiS. Bo sprawa Falenty, to nie jest atak, ale chęć porozumienia się i dogadania jakiegoś dealu. Mogą sobie wsadzić tego Falentę, jak również jego listy. To już jest nieważne. PiS, za zgodą banków i Żydów buduje sobie sztuczną opozycję. Ta opozycja będzie jak piesek na tylnej szybie samochodu, taki co bez przerwy kiwa głową. Nie może być jednak całkowicie fikcyjna, albowiem banki mają w tym jakiś interes. Jest nim ziemia i dlatego właśnie sztuczna opozycja do partii rządzącej stworzona zostanie na przepróchniałym już dobrze pniu PSL. Kosiniak się cieszy jak dziecko, bo nie rozumie, że to jest jego koniec. W tym nowym PSL, zapewne dobrze już wymoszczonym i przygotowanym, znajdą się ludzie bliscy dawnej mumii wolności, a może nawet ktoś z gazowni. Oni będą robić politykę ludową i stać pod zielonym sztandarem. A te wszystkie Kalinowskie, Zychy i Pawlaki, pójdą na pawlacz. To samo z peeselowską inteligencją miejską. Do uspania, jak mawiał pan Sławeczek. W PO mamy już wyraźne objawy paniki, co było widać wczoraj w Wiadomościach. Oni jeszcze próbują trzymać fason, ale widać, że sami nie wierzą w to co mówią. Falenta jest ostatnią nadzieją, jak ofensywa w Ardenach, ale to już koniec. Nadchodzi epoka nowej komunikacji międzypartyjnej, na której na szczęście dla nas stracą media. To znaczy scena zostanie wyczyszczona, a wszelkie porozumienia będą odbywały się za kulisami, bez niepotrzebnego kokietowania dziennikarz, bez podsłuchów, bez Sowy i temu podobnych idiotyzmów. Poza tym obecność Mazowieckiego w PSL gwarantuje, że żadnej komunikacji nie będzie, albowiem człowiek ten ma jakiś problem z wypowiadaniem dłuższych fraz. Albo przytakuje, albo kręci głową i to w zasadzie wszystko. Nic ponadto mu nie wychodzi. Ja uważam, że to bardzo dobrze i nie martwię się tym wcale. Najbardziej cieszy mnie zaś ten cyrk, który – po tym jak ziszczą się moje przepowiednie – rozpocznie się w mediach. Nie mogę już doczekać się na wywiad Anity Werner z prezesem Kaczyńskim. Czekam z utęsknieniem na to jak Sekielski będzie wyglądał bez gaci w telewizorze. Mam na myśli gacie mentalne, rzecz jasna. Inne kwestie też mogą być interesujące. Nie wiem czy zauważyliście, ale wczoraj pokazywali jak Vincent Rostowski popiera 500+. To się powinno puszczać na okrągło wszystkim zwolennikom PO, jak kraj długi i szeroki. Nikt tym ludziom nie powiedział jeszcze, że wkrótce będą musieli stać się najbardziej zagorzałymi wyznawcami Kaczyńskiego, żeby utrzymać swoją psychikę w jako takiej formie i nie stracić pozycji towarzyskiej. Oni się tego dowiedzą ostatni. No, ale czekajmy w spokoju, na to co nieuchronnie nadchodzi.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: pis  psl  targi w szampanii  pokłady węgla 

gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:20
92     5186    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:31

Wiesz...to jest na swój sposób piękne. 

Pięknie napisałeś, swoją drogą 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:38

"Falenta jest ostatnią nadzieją, jak ofensywa w Ardenach, ale to już koniec."

Ja odbieram Falente jako podstawionego chlopine. Przeciez to jest sok wycisniety z buraka, wystarczy na tego czlowieka popatrzec.

Tam dzialaly sluzby, i to sluzby powazne.

Przygotowywano grunt pod dobra zmiane.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:48

Genialne, Panie Gabrielu...

... jestem lekko zdezorientowana, ze sprawy przybieraja taki obrot... z czego naturalnie, ze sie ciesze.  Jednak nie ogladam kurwizora... i ciesze sie, ze tej przechrzty i buraczej mordy vincenta nie ogladam  !!!

Ogromnie podoba mi sie Panska ocena biezacej sytuacji w Polsce... a moze zechcialby Pan przygotowac jakis reportaz mowiony w PGR... wiem, ze sa meczace upaly, ale bardzo prosze pomyslec... to bardzo wazne jest.

Z gory dziekuje,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:51

I najsmieszniejsze jest dla mnie to zadecie w mediach, tytuly "polska Watergate".

I biznesmen w roli glownej. A Kaczynski jako polski Nixon.

Caly czas aspirujemy.

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 09:56

Przepraszam, że czepiam się drobiazgu, ale w zupełnie innej intencji niż Rojt. Sławny pożar węgla był w okolicy Zwickau w zachodniej części Saksonii, ok 100 km od Bayreuth. Z węglem kamiennym bardzo ciekawa sprawa, bo Marco Polo opisuje go tak, jakby widział ten surowiec po raz pierwszy w Chinach, a są (znane współcześnie) źródła historyczne z conajmniej XII wieku z okolic dzisiejszych Belgii, Holandii i Niemiec o wydobyciu, Wyspy chyba też, ale nie sprawdziłem.

Swoją drogą robi Pan bardzo ważną robotę wobec środowiska naukowego/humanstycznego. Z jednej strony obnaża Pan słabości (delikatnie mówiąc), z drugiej poprzez eseistykę historyczną i sprzedaż książek naukowych (zwłaszcza obcych wydawnictw) pokazuje Pan sens tej pracy. 

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 13 czerwca 2019 09:51
13 czerwca 2019 10:04

Daj spokoj, Szczodrocha...

... z tymi mediami  !!!  Przeciez to jest takie DNO,  ze szkoda nawet pisac.  Taki sam poziom syfu merdialnego jest teraz we Francji, nawet wiekszy niz poprzednio... nawet jak to sie widzi i slyszy to nie mozna w to uwierzyc, bo to uraga ludzkiej inteligencji co to sa za prymitywy, gdzie toto sie chowalo i skad toto dziadostwo sie bierze  !!!

Ta cala merdialnia to sa Tworki  !!!

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:10

A propos starych historii, czy mógłbym zaproponować by na kolejnym LULu pojawił się znawca historycznej kartografii, by opowiedział jak czytać stare mapy i jak z tych map korzystali np. żeglarze wywożący zboże i drewno z Gdańska? Może ktoś z Nawigatorów zna takiego eksperta. Ja niestety nie, a temat jest ważny dla tła BHGP i innych historii Kliniki Języka. Wszak chyba wszyscy kochamy się w mapach.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:44

Gowin robił podchody do PSLu ale oni na razie kręcą nosami. Pewnie jeszcze nie wszystko dogadane. PiS będzie chciało po drodze przejąć też Kukiza. Tej opozycji to nawet za bardzo nie ma z czego wykroić takie pruchno zostało ;)

https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/599356,jaroslaw-gowin-psl-zjednoczona-prawica.html

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:47

Ja to szczerze zaskoczony byłem kiedy wczoraj dowiedziałem się, że Mazowiecki ma syna.... Z tym jego osławionym temperamentem ciężko mi przychodzi zwizualizowanie sobie aktu prokreacji. Potem obejrzałem jego zdjęcie - podobieństwa do taty nie znajduję....

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @Stalagmit 13 czerwca 2019 10:10
13 czerwca 2019 10:47

Dziękuję, nie znałem tego tekstu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:49

Jak się okazało Patryk Vega został rzucony na ratunek i nakręcił "Kler" o politykach. Będzie się działo jak to mówi jeden filantrop. Po jesieni może już być bardzo cienko z budżetami.

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/patryk-vega-kreci-film-o-politykach-naciskano-na-mnie-i-grozono-mi-ze-zostane/wbh4nez

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:51

Wajchę przełożona, Ewa Minge też popiera 500+, kto następny?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 10:51

Podobnie było z funkcjonującymi przez ponad 200 lat targami w Szampanii, o których w Polsce nikt nie pamięta. We Francji pewnie też

We Francji pamieta, pamieta. Jest bardzo duzo historycznych opracowan. Maja tez smykalke do popularyzacji, przyciagania turystow, wiec w kazdym miejscu "z historia"  mozna znalezc tablice tablice, atrakcje, opisy. W Troyes od ponad 1965 lat odbywa sie tez wspolczesna wersja targow.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @JarekBeskidy 13 czerwca 2019 10:51
13 czerwca 2019 10:53

Oni wajche zaczeli przekladac dwa dni po wyborach, kiedy nagle wszyscy "zaczeli nabierac szacunku dla prostego wyborcy PiS". Eliza Michalik wyrwala sie jako pierwsza z szacunkiem juz w powyborczy wieczor. Poszedl jakis sms bo potem ruszyla lawa.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @onyx 13 czerwca 2019 10:44
13 czerwca 2019 10:55

No...jest jego siostrzeniec, zielony Kraków itd...Łukasz Gibała co miał iść z Wasserman  do samorządowych...Ale go zniechęcono..

Coś wymyślą... 

.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @jestnadzieja 13 czerwca 2019 10:51
13 czerwca 2019 10:56

poprawka!

W Troyes od 1965 roku odbywa sie...(pierwotnie chcialam napisac od "ponad 70 lat")

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2019 10:47
13 czerwca 2019 11:00

On ma trzech synów. Jedengo oddał do sierocińca w maleńkości, po śmierci żony

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @JarekBeskidy 13 czerwca 2019 10:51
13 czerwca 2019 11:01

Zaraz Sekielski nakręci film o pedofilu Wałęsie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 13 czerwca 2019 10:49
13 czerwca 2019 11:02

To wszystko są jakieś szczury

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 13 czerwca 2019 10:44
13 czerwca 2019 11:03

Nie długo im te nosy poodpadają od kręcenia nieustannego

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 13 czerwca 2019 09:56
13 czerwca 2019 11:04

Opisałem to wszystko, żeczywiście w Zwickau, pomyliłem się

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 czerwca 2019 09:51
13 czerwca 2019 11:05

Kaczyński to polski Nixon, którego odsunie od władzy polski Kennedy czyli Kwaśniewski. Szkoda na nich słów

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 13 czerwca 2019 10:51
13 czerwca 2019 11:05

No to zaraz powinna pojawic sie...

... "beza"  kwasniewska... znaczy sie przyjaciolka "slynnej" projektantki... pozszywanego frankensztajna  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 13 czerwca 2019 09:48
13 czerwca 2019 11:05

Spróbuję, ale jest bardzo gorąco

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 czerwca 2019 09:38
13 czerwca 2019 11:05

Oczywiście, że podstawionego, ale o to właśnie chodzi

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 11:00
13 czerwca 2019 11:10

No to jest w ogóle nie do ogarnięcia. Raz, że absolutnie nie uwierzę, że on mógł spłodzić trójkę dzieci, a dwa, że własnego syna nikt normalny do przytułku nie oddaje - nawet ostanio pani Szlezwig-Holsztejn spotkała się z masowym hejtem gdy do schroniska oddała psa...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 11:05
13 czerwca 2019 11:12

Rozumiem...

... tylko prosze, i w miare Panskich mozliwosci... spokojnie poczekam.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 13 czerwca 2019 11:12
13 czerwca 2019 11:24

To ja popieram tę prośbę. W ogóle..ochłodzi się przecież i Gabriel mógłby nagrać  serię taką. Tyle ,,się nagadał,, na targach do małych grupek że żal aby to przypadło 

.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 11:28

Przemeblowanie na scenie rodzimej związane zapewne z intencjami poważnych inwestorów do wzmocnienia populistycznego frontu w byłych demoludach.

Wczoraj odpalono njusy, między Odrą a Renem, o poważnych międzynarodowych inwestorach [KKR], którzy palą się do przejęcia pakietu większościowego w firmie 'niemieckiej' Springer et coś tam coś tam.

Po jesiennych przemeblowaniach w Sejmie dojdzie zapewne do przyklepania nacjonalizacji niedochodowych [dla Springera i nowych udziałowców] smacznie sfiletowanych działów prasy polskojęzycznej.

Rodzime lumpen-elity odtrąbią viktorię: Nie będzie "nazi-S" papierem pluł nam w twarz.

A stare prasowe karoce wprzęgnie PiS + PSL w bierzące urabianie opinii suwerena.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 13 czerwca 2019 11:24
13 czerwca 2019 11:29

Tak...

... tym bardziej, ze tych tzw. polskich mediow  NIE  IDZIE  po prostu sluchac  !!! 

Tylko w Panu Gabrielu i Jego Mediach - cala nadzieja  !!!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 12:13

Gabryś, treści dotyczące targów szampańskich, węgla wydobywanego w wiekach od dwunastego do piętnastego sprowadzają do odpowiedniego poziomu tych państwa, którzy z tak wielkim zapałem opowiadają, do jak pięknych partii nie dołączą. Przedstawiciele PSL-u niech więc powołują się na przeszło stuletnią tradycję swojej partii i udają przewodnią siłę narodu. Ziemianie prędzej czy później i tak odbiorą swoje.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 12:44

Taka trylogia Witos, Ks. Tiso, Bartoszewski junior. Przekrój przez trzy rewolucje. Materiałów jest bez liku. Daj Boże czas to ruszyć. Albo papierowa SN ludowa. 

W Opolu jest już knajpa "LUDOVA" na małym rynku i jeszcze gdzieś i to już od kilku lat, zaś Opole to ważne miasteczko. To tu Ogórkowa za pewne i pewnie Szmitowa ta do Ryśka nowoczesnego, kto dziś o nim pamięta, chodziły na kiełbaskę, saf house jednym słowem: 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 13 czerwca 2019 10:49
13 czerwca 2019 12:45

Kolejny sciemniacz.. Niezalezny filmowiec , pierwszego wywiadu na temat "pilnie strzeżonego scenariusz filmowego" udziela polskojezycznej niemieckiej platformie internetowej.. :) Wydziargany kolezka prawde nam powie o politykach..  Zarządca umyslami Polaków.. Figo fago kawa marago, książę nocy postrach dnia..   On jako jedyny wie jak się posługiwać slowem k.. w kilkuset odsłonach.. Tajemniczy Don Pedro w fazie intensywnego odchudzania na terenie Tokio.. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 13 czerwca 2019 10:49
13 czerwca 2019 12:46

zgaduję że o liderach PO

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 11:05
13 czerwca 2019 12:53

Jasne że JK to Nixon bo wysłał polskich chłopaków do Iranu, czy gdzie tam. Czy to był może Komor? No nie ważne, ale na pewno chciał wysłać. Po jego faszystowskiej mordzie to widać. 

Szkoda mojej bogatej wyobraźni literackiej. 

I już znikło z sieci zdjęcie Opaniu małpującego JK. A tyle śmiacia było kiedyś: 

 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @aszymanik 13 czerwca 2019 11:10
13 czerwca 2019 13:23

hmmm panie kolego to nie jest kwestia wiary tylko paru innych czynników o których się chyba nie dowiemy... co do czynników... można spotkać kobiety które wzbudzają w męzczyznach rodzaj głupawki która doprowadzi wybranego przezń faceta na wyżyny herosów z filmów porno i to bez żadnych specyfików... zakładając ojcostwo seniora mazowieckiego... moze być też taka sytuacja, że tatuś mógłby być z doskoku... genetyka nie stała wtedy tak dobrze...zaś oddanie dziecka do sierocińca świadczyc może, że senior mazowiecki mógł wiedzieć albo domyślać się, ze dzieci nie są jego... swego czasu, widziałem w telewizorni film o badaniach genetycznych i kazało się, ze gość posiadają dziatwy kilkoro dowiedział się, że jedno dziecko jest chore na mukowiscydozę... zaś on ma odczyn ujemny, żona też...  ergo tatuś z doskoku... przebadał się więc na ojcostwo z pozostałymi dziećmi i okazuje się, ze tylko jedno jest jego...  należy zadać pytanie, po co kobiety wychodzą za mąż ? wiele z nich uczciwie przysięga przed ołtarzem... tak samo mężowie... życie weryfikuje wiele spraw...

żeby było sprawiedliwie, jest też gatunek facetów, dla których kobiety tracą głowę, szef stasi marcus wolf bodajże, szukał takich ogierów, szkolił i wysyłał na zachód...  opisałem to przy kazji postu Big Bossa o śmierci Kalibabki... sam pracując na statku u greka widziałem na własne oczy jak pół statku stewardes płakało kiedy spisywano zeń jednego gościa...

widzi pan, Pan Bóg chyba dobrze wiedział co robi zabierając kwestię przedłużenia gatunku poza pozycje li tylko rozumowe... wiele, zależy od emocji, uczuć, chwili etc. co nie znaczy, że mamy nie panować nad sobą...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Magazynier 13 czerwca 2019 12:53
13 czerwca 2019 13:35

Ciekawe co pan Marian powie po wyborach, ja bym do niego wysłał Rachonia na wywiad

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 13:35
13 czerwca 2019 13:38

Z czeskiej gałęzi dialektu cocney.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 13:35
13 czerwca 2019 13:40

Pasuje. Albo niech Rachoń zaprosi pana Mariana do Republiki. Albo przepraszam, wszak pan Marian brzydzi się spoufalaniem z kaczystami. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gorylisko 13 czerwca 2019 13:23
13 czerwca 2019 13:41

No tak kobiety objąć rozumem nie sposób.... Tylko, że Mazowiecki - no wybacz waść, toć to był czysty sevrowski wzorzec aseksualności (no ale to może koleżanki potwierdzą, bo rzeczywiście ja tu kompetencji nie mam) - obstawiałbym Niesiołowskiego:)

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @aszymanik 13 czerwca 2019 11:10
13 czerwca 2019 14:27

Kto oddaje dzieci do sierocinca? Miłośnik oświecenia i jakuba russeau

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Matka-Scypiona 13 czerwca 2019 14:27
13 czerwca 2019 14:32

....i postępowy "katolik" z PAXu.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Matka-Scypiona 13 czerwca 2019 14:27
13 czerwca 2019 15:51

O tym nie słyszałem. Złamas kutany...

@ Gabriel - świetny tekst, dusza się raduje - dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 16:05

Z mojej strony dwie uwagi.

Najpierw o tym pożarze. To akurat była jedna z informacji, która bardzo mnie zaciekawiła gdy czytałem Baśń jak Niedźwiedź. A teraz wydaje mi się to tym bardziej poważne gdy jakieś ludki wzięły się za ośmieszanie tego pożaru.

A druga to że coś ewidentnie nadchodzi. Tylko ktoś naiwny może się cieszyć z likwidacji PO. Bo oznacza jedynie że PiS przejął już ostatecznie ich rolę. Dogadał się bankami, Żydami i innymi. W  momencie, który nadchodzi nie będzie już miejsca na opozycje bo nie będzie miejsca na żadną krytykę, trudnych, nieuniknionych posunięć rządu. Zreszą. Znamienne jest że w głównych portalach internetowych bardzo mało jest krytyki PiSu. Każdy wie jak to wyglądało wcześniej i kontrast jest uderzający.

Nadchodzi to o czym mówię od początku: PiS ma zjednoczyć naród i wprowadzić w decydujące gówno, zgodnie z naprawdę ważnym światowym scenariuszem, który KAŻDY poczuje na własnej skórze.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 16:08

hmmmm... sprawy damsko męskie,  nie bez kozery Żydzi serio traktują matkę w dziedziczeniu bo to jest wiadome na 102% jak czterej pancerni... co do ojcostwa ? człowiek strzela a Pn Bóg kule nosi... zaś wyjasnienie ojcostwa... kiedyś czytałem o jakims postrzale jednego faceta ale kula poleciała dalej, utkwiła pono w mamusi... zapładniajac ją... nie ściemniam, to miało miejsce w USA...  do dzisiaj sam nie jestem pewien czy to nie jest jakiś numer...

co do oddania dziecka do sierocińca... dla mnie nosi to wszelkie znamiona zemsty za numery jakie wyprawiała kochana żona... bo jeśli chodzi o prównanie z JJ Russeau ten podobno tłumaczył się misją dla ludzkości...zaś mazowiecki... aż tak misją dla ludzkości nie był przeżarty... Bóg jeden wie...

zaloguj się by móc komentować



gorylisko @smieciu 13 czerwca 2019 16:05
13 czerwca 2019 17:22

tiaaaa jaaasneee... światowy scenariusz opracowany przez siły tajemne ma się spełnić bo taaaakie moce go kreuja, że Sąd Ostateczny można odwołać, a Dekalog to był taki żart Pana Boga który w/w siły ostatecznie go unieważnią ogłaszając dolara jako jedyną drogę to szczęśliwosci powszechnej odmierzanej stanem rachnku bankowego denominowanego w dolcach... ok zdaje się, że ojro idzie na odstawkę, więc zbawienia w kredytach euro nie będzie a kredyty w juanach też mogą być problematyczne gdyż chiny za dużo zainwestowały z obligacje nominowane w USD czyli dolarze nasz zbaw nas ode złego w kredytach euro i dporowadz nas wszystki do złotych dolców, dobrej próby rzecz jasna... :-) co się okaże to przyszłość pokaże... jeśli komuś się wydaje że jest wszechmocny to zawsze przychodzi ten moment, że musi wyjść do małego pomieszczonka aby oddać mocz... 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 18:40

Przykro mi to pisać, ale żadnego zainteresowania dziejami Śląska już nie ma. Było, tak z dziesięć - piętnaście lat temu. A dziś nie znajdziemy żadnych konkretnych prac,  poza propagandą z czasów komuny bądź wcześniejszą z czasów nazistowskich. I nawet nie ważny jest język, w którym te prace powstały - polski, niemiecki, czeski czy angielski. Jedna książka Normana Davisa wraz z promocją Magnus Haroldsona zamyka zdaniem Imperium sprawę Śląska. Z czasów słusznie minionych zostały bajki o Piastach. Poza tym jedynie Cieszyn (Gojniczek), Opava (Zemsky Archiv) i Bytom (Kuzio-Podrucki) są jakoś opracowane. Ja wraz z kolegami (Sękowski i Kniejski) zacząłem kilka lat temu opracowywac dzieje księstw opolskiego i raciborskiego, ale na razie jest to dopiero w fazie zbierania archiwaliow i ich publikowania, ale idzie to opornie (nie stoi za tym żaden grant ani uczelnia). Sprawę Rojta znam, bo posłużył się w "recenzji" wydaną u mnie książka (i tak tu trafiłem, bo w Baśni jak niedźwiedź nie było nic takiego, do czego wcześniej sam bym nie dotarł). A co do węgla kamiennego na Śląsku to jak pisałeś był on łatwo dostępny i w powszechnym użyciu, ale pod inną niż obecnie używana nazwa (węgiel, kohlen, uhli), a skończył się w okresie pruskiej industrializacji Śląska, kiedy zmieniła się cała gospodarka leśna. W jednej sprawie sądowej dotyczącej jednej z Kuźnic est zapis o tym, że w ramach sporu granicznego skradziono Kuźnicy mielerze (przez co dziś rozumiemy stanowiska do wypalania węgla drzewnego, a nie sam węgiel). A do tego trzeba dodać obowiązujące w tym czasie zakazy wycinania dla potrzeb hut drzew owocowych (czyli dębów i bukow). Zresztą przekazy z przełomu XIX/XX wieku mówią jeszcze o łatwo dostępnym weglu znajdowanym np podczas kopania studni. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2019 11:03
13 czerwca 2019 19:13

PSL-owi trzeba się uważnie przyglądać, jak widać po obsadzie dostali szczególne zadania w kolejnych rozgrywkach. Obóz platformiany to już historia. Niedawno pisałam Gruteqowi, kto zaczął głosować na PSL...sieroty po PO - ekonomiści, finansiści, posiadacze większej gotówki, którzy wiedzą, że żadna wiosna wiosny w ich portfelach nie przyniesie.

A co do kartografii - historyczna to historycy, np. Bogumił Szady z KULu. Z kolei kartografia obecna to już big data, lasery i satelity, fajnie o tym opowiada Dariusz Golib z PW.

Przy okazji tutaj Discovery o twórcach map:

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 21:31

Ja uparcie twierdze, ze na to jak wyglada od kilku lat polska scena polityczna, ma wielki wplyw to, co sie dzieje za wielka woda.

Dlatego trzeba pilnie obserwowac amerykanskie zycie polityczne i nadchodzace w nastepnym roku wybory prezydenckie.

Jesli wygra Trump [ prawdopodobienstwo re-elekcji jest moim zdaniem duze, pomimo agresywnej nagonki w mediach], to los Tuska i Schetyny bedzie juz przypieczetowany. Znikna ostatecznie z zycia publicznego. A z nimi, mam nadzieje, wielu innych kolegow i kolezanek.

Choc gdyby chciec uczciwie rozliczyc tych ludzi za to cosie dzialo w Polsce w latach 2007-2015, to prawdopodobnie zabrakloby cel wieziennych.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Szczodrocha33 13 czerwca 2019 21:31
13 czerwca 2019 21:39

Warto pamiętać o tym, że rozbiory Polski należą do warunków koniecznych niewystarczających utworzenia Stanów Zjednoczonych Ameryki. A więc nie od kilku lat, ale od ponad trzystu lat.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-laskowski 13 czerwca 2019 21:39
13 czerwca 2019 23:16

Kluczowy byl moim zdaniem caly wiek XVIII, nie tylko powstanie Stanow Zjednoczonych. Wczesniej powstanie zorganizowanej masonerii, francuska rewolucja [czyli powstanie podzeganego i umiejetnie sterowanego motlochu].

A celem numer jeden i najbardziej znienawidzonym wrogiem jest Kosciol Powszechny.

Ale imperia powstaja i upadaja, Kosciol nie upadnie, bo zalozyl go Bog.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 13 czerwca 2019 23:16
13 czerwca 2019 23:32

ależ, ależ,  Kościół , jako mistyczne ciało Chrystusa nie upadnie jako byt transcendentny. Ale w doczesności może upaść (ostać "ukrzyzowany").

"Ten, kto miłuje swoje życie, traci je, a kto nienawidzi swego życia na tym świecie, zachowa je na życie wieczne."

zaloguj się by móc komentować

tadman @Pioter 13 czerwca 2019 18:40
14 czerwca 2019 03:03

Ba, na Śląsku były wychodnie węgla, czyli można było iść z koszem i nazbierać tych "kamieni".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 13 czerwca 2019 23:32
14 czerwca 2019 03:03

" Ale w doczesności może upaść (ostać "ukrzyzowany")."

Wierze i ufam, ze do tego nie dojdzie. Trzeba sie modlic w tej intencji.

Modlitwa to niezmozona potega.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 13 czerwca 2019 23:32
14 czerwca 2019 07:44

W doczesności też nie może. Może być prześladowany. 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @Szczodrocha33 14 czerwca 2019 03:03
14 czerwca 2019 09:38

Nie może nie dojść - proszę sobie wyobrazić, ile będzie kosztowało Kościół katolicki samo zakończenie dialogu międzywyznaniowego, połączone z powiedzeniem, że Kościół katolicki odrzuca wolność religijną. Podpowiem, że dużo.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @ikony58 14 czerwca 2019 10:23
14 czerwca 2019 10:35

To bylo chyba do pana Laskowskiego..?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 14 czerwca 2019 10:23
14 czerwca 2019 11:40

No i co dalej? Nic.

Tymczasem w Warszawie przebywa maltański arcybiskup Scicluna, który ma zbadać przestępstwa pedofilii dokonane przez duchownych katolickich w Polsce:

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/arcybiskup-charles-scicluna-w-polsce-wyslannik-papieza-do-walki-z-pedofilia,944625.html

Ten sam hierarcha w lutym 2019 roku, gdy w Watykanie odbywało się zgromadzenie do spraw ochrony małoletnich w Kościele, publicznie powiedział, że homoseksualizm to skłonność człowieka, która nie przysposabia do grzechu:

https://www.youtube.com/watch?v=93tgrampoQ8

Ku refleksji nad obecnym stanem rzeczy w Kościele.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 14 czerwca 2019 12:08
14 czerwca 2019 12:32

Pan uważa, że z powyższym nie ma nic wspólnego fakt, że przez ostatnie kilkadziesiąt lat hierarchowie i za nimi księża nauczają, że wolność religijna jest dobra? To znaczy, że jest okej, czy ktoś w cokolwiek wierzy, czy nie wierzy. Jak wola. Dokumentalista TVN tylko wyżej wymienioną kwestię wolności religijnej wykorzystuje.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 14 czerwca 2019 13:47
14 czerwca 2019 14:21

Skoro hierarchowie Kościoła katolickiego od kilkudziesięciu lat pochwalają wolność religijną jako taką, to pośrednio pochwalają fakt, że niektórzy ludzie czczą diabła.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 14 czerwca 2019 15:19
14 czerwca 2019 15:26

Jeśli Pan nie rozumie, co oznacza sprzeczność między Kościołem katolickim a wolnością religijną, nic na to nie mogę poradzić, ale proszę nie przestawiać tak prymitywnych zarzutów jak wyżej.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 14 czerwca 2019 15:51
14 czerwca 2019 16:25

Duchowny katolicki, który pochwala wolność religijną, pochwala sytuację, w której ludzie na całym świecie wyznawają jakąkolwiek religię, w tym kult diabła, lub deklarują się jako niewierzący. Podkreślam, że chodzi o osobę duchowną, czyli o człowieka, który jest biskupem (apostołem, pełnym kapłanem), księdzem (niepełnym kapłanem) albo zakonnikiem. Tacy ludzie mają nauczać ludzi świeckich. Kto konkretnie pochwala? Wszyscy duchowni, którzy pochwalają soborową deklarację o wolności religijnej Dignitatis humanae.

Wolność religijna różni się od akceptowania przez duchownych tolerancji religijnej. W tej sytuacji osoby duchowne godzą się na istnienie wyznań innych niż katolickie, bo starają się zachować względny spokój społeczny, ale nie pochwalają wyznań innych niż katolickie. Mam nadzieję, że teraz rzecz jest jasna.

Żaden człowiek nie może wypowiadać się co do tego, kto zostanie zbawiony, a kto potępiony.

Pan Bóg stworzył zasadę przyczyny i skutku, dlatego to, co racjonalne, musi istnieć również poza Kościołem katolickim. W każdej religii obowiązują pewne zasady.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @krzysztof-laskowski 14 czerwca 2019 12:32
14 czerwca 2019 20:07

Myślę że trochę nadinterpretuje Pan te wypowiedzi. "Wolność religijna"  w sensie, że nie wolno nikogo zmuszać do tego jaka religie chce wyznawać. Jest to jak najbardziej zgodne z nauczaniem katolickim. W końcu to Pan Bóg dał nam wolną wolę, czyli również możliwość powiedzenia Mu "nie". 

Wydaje mi się za tak należy rozumieć te wypowiedzi hierarchów.  A nie jako zrównanie wszystkich religii. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ikony58 14 czerwca 2019 15:51
14 czerwca 2019 20:53

wszystko zależy od tego, co kto rozumie przez "wolność religijną"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 14 czerwca 2019 20:07
14 czerwca 2019 20:56

No to po co Panu Bogu byłł potrzebna ziemska misja Jezusa Chrystusa? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @DrzewoPitagorasa 14 czerwca 2019 20:07
14 czerwca 2019 21:24

Niczego nie wymyśliłem ani niczego nie nadinterpretuję. Jeszcze raz podaję za Dignitatis humanae soboru watykańskiego drugiego:

2. Obecny Sobór Watykański oświadcza, iż osoba ludzka ma prawo do wolności religijnej. Tego zaś rodzaju wolność polega na tym, że wszyscy ludzie powinni być wolni od przymusu ze strony czy to poszczególnych ludzi, czy to zbiorowisk społecznych i jakiejkolwiek władzy ludzkiej, tak aby w sprawach religijnych nikogo nie przymuszano do działania wbrew jego sumieniu ani nie przeszkadzano mu w działaniu według swego sumienia prywatnym i publicznym, indywidualnym lub w łączności z innymi, byle w godziwym zakresie.

2. Haec Vaticana Synodus declarat personam humanam ius habere ad libertatem religiosam. Huiusmodi libertas in eo consistit, quod omnes homines debent immunes esse a coercitione ex parte sive singulorum sive coetuum socialium et cuiusvis potestatis humanae, et ita quidem ut in re religiosa neque aliquis cogatur ad agendum contra suam conscientiam neque impediatur, quominus iuxta suam conscientiam agat privatim et publice, vel solus vel aliis consociatus, intra debitos limites.

4. Wspólnoty religijne mają też prawo do tego, aby nie przeszkadzano im w publicznym nauczaniu i wyznawaniu swej wiary słowem i pismem. W rozpowszechnianiu zaś wiary religijnej i wprowadzaniu praktyk trzeba zawsze wystrzegać się wszelkiej działalności, która miałaby posmak przymusu albo nieuczciwego czy niedostatecznie usprawiedliwionego nakłaniania, zwłaszcza w stosunku do ludzi prostych czy ubogich. Taki sposób postępowania należy uznać za nadużycie własnego prawa i naruszenie prawa innych.​​​​​​​

4. Communitates religiosae ius etiam habent, ne impediantur in sua fide ore et scripto publice docenda atque testanda. In fide autem religiosa disseminanda et in usibus inducendis abstinendum semper est ab omni actionis genere, quod coercitionem vel suasionem inhonestam aut minus rectam sapere videatur, praesertim quando de rudioribus vel de egenis agitur. Talis modus agendi ut abusus iuris proprii et laesio iuris aliorum considerari debet.

Podaję dla porównania, co mówi Syllabus błędów, czyli zbiór zdań przez Kościół katolicki potępionych:

15. Każdy człowiek ma swobodę wyboru i wyznawania religii, którą przy pomocy światła rozumu uzna za prawdziwą.

XV. Liberum cuique homini est eam amplecti ac profiteri religionem, quam rationis lumine quis ductus veram putaverit.​​​​​​​

77. W naszej epoce nie jest już użyteczne, by religia katolicka miała status jedynej religii państwowej, z wykluczeniem wszystkich innych wyznań.​​​​​​​

LXXVII. Aetate hac nostra non amplius expedit, religionem catholicam baberi tamquam unicam Status religionem, ceteris quibuscumque cultibus exclusis.​​​​​​​

78. Chwalebne jest więc, że w pewnych krajach uważanych za katolickie ustawy zezwalają, by przybysze mogli tam sprawować publicznie swoje nabożeństwa.​​​​​​​

LXXVIII. - Hinc laudabiliter in quibusdam catholici nominis regionibus lege cautum est, ut hominibus illuc immigrantibus licet publicum proprii cuiusque cultus exercitium habere.​​​​​​​

79. Jest bowiem fałszem, jakoby wolność prawna wyznań i pełne prawo wszystkich do manifestowania jawnie i publicznie wszelkich swoich opinii i mniemań, prowadziły do łatwiejszego ulegania przez ludy zepsuciu moralnemu i duchowemu i sprzyjały zasadzie indyferentyzmu.​​​​​​​

LXXIX. Enimvero falsum est, civilem cuiusque cultus libertatem, itemque plenam potestatem omnibus attributam quaslibet opiniones cogitationesque palam publiceque manifestandi, conducere ad populorum mores animosque facilius corrumpendos ac indifferentismi pestem propagandam​​​​​​​.

Mam nadzieję, że łatwo da się dostrzec brak różnicy między powyższymi treściami. To, co bł. Pius IX, idąc śladem poprzedników, potępił, sobór watykański drugi uznał za obowiązujące.

Dodaję jeszcze z Gaudium et spes soboru watykańskiego drugiego:

12. Wedle niemal zgodnego zapatrywania wierzących i niewierzących wszystkie rzeczy, które są na ziemi, należy skierowywać ku człowiekowi, stanowiącemu ich ośrodek i szczyt.

12. Secundum credentium et non credentium fere concordem sententiam, omnia quae in terra sunt ad hominem, tamquam ad centrum suum et culmen, ordinanda sunt.​​​​​​​

Według soboru człowiek jest ośrodkiem i szczytem wszystkich rzeczy, które są na ziemi, a nie Trójca Przenajświętsza.

Natomiast Syllabus błędów mówi tak:

4. Wszystkie prawdy religii wypływają z wrodzonych możliwości rozumu ludzkiego; stąd rozum jest najwyższą normą, wedle której człowiek może i powinien uzyskiwać znajomość prawd wszelkiego rodzaju.

IV. Omnes religionis veritates ex nativa humanae rationis vi derivant; hinc ratio est princeps norma qua homo cognitionem omnium cuiuscumque generis veritatum assequi possit ac debeat.​​​​​​​

Czy jest jasne, dlaczego sobór watykański drugi nie jest katolicki?

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @stanislaw-orda 14 czerwca 2019 20:56
14 czerwca 2019 22:14

Ale Jezus Chrystus nikogo nie zmuszał tylko nauczał. Czyli pozostawiał  ludziom wolność wyboru. Nawet gdy wybierali źle. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @krzysztof-laskowski 14 czerwca 2019 21:24
14 czerwca 2019 22:15

Muszę się nad tym trochę zastanowić.  

zaloguj się by móc komentować

darkside @krzysztof-laskowski 14 czerwca 2019 21:24
14 czerwca 2019 22:18

Pisze Pan - prezentując swoją dość nietuzinkową zdolność rozumienia tekstu czytanego i jednocześnie jasność i jednoznaczność interpretacji:

"Mam nadzieję, że łatwo da się dostrzec brak różnicy między powyższymi treściami. To, co bł. Pius IX, idąc śladem poprzedników, potępił, sobór watykański drugi uznał za obowiązujące.

[...]

Czy jest jasne, dlaczego sobór watykański drugi nie jest katolicki?" 

Dlatego, że nie zauważył Pan różnicy pomiędzy ww. cytatami, jeden uznaje za katolicki, a drugi nie. Niesamowite ;) 

Ps. 

Panie i panowie - jak znacie osobiście Pana Krzysztofa, to może porozmawiacie o tych "tak różnych tych samych treściach", aby jakoś utrzymać poziom dyskusji na SN. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @DrzewoPitagorasa 14 czerwca 2019 22:15
14 czerwca 2019 22:55

To trudne do przyjęcia, ale jest tak, że skoro papież, idąc za poprzednikami, uroczyście pewne koncepcje potępił, sobór, który zebrał się po prawie stu latach nie mógł tych samych koncepcji uznać za godne pochwały.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @DrzewoPitagorasa 14 czerwca 2019 22:15
14 czerwca 2019 23:18

Poprawka w tekście łacińskim:

LXXVII. Aetate hac nostra non amplius expedit, religionem catholicam haberi tamquam unicam Status religionem, ceteris quibuscumque cultibus exclusis.

Wiara Kościoła katolickiego nie może się zmienić, dlatego w wiekach dwudziestym i dwudziestym pierwszym musiała i musi być ona taka sama jak w wieku dziewiętnastym i wcześniej.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
15 czerwca 2019 04:52

"Kosiniak się cieszy jak dziecko, bo nie rozumie, że to jest jego koniec. W tym nowym PSL, zapewne dobrze już wymoszczonym i przygotowanym, znajdą się ludzie bliscy dawnej mumii wolności, a może nawet ktoś z gazowni. Oni będą robić politykę ludową i stać pod zielonym sztandarem. "

No to chyba zaczna od popularyzacji zwiazkow partnerskich na wsi. Na pierwszy rzut pojdzie prawdopodobnie ten Teolfil Bartoszewski - konserwatywny ludowiec, ktory partnerstwa sie nie boi [tak przynajmniej twierdzi Gazeta Wyborcza].  Zeby go tylko jakis chlop klonica nie zabil.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
15 czerwca 2019 10:31

Skoro obecny katechizm Kościoła katolickiego mówi za soborem watykańskim drugim:

Jeżeli zważywszy na szczególne sytuacje narodów zostaje przyznana jednej wspólnocie religijnej wyjątkowa pozycja cywilna w prawnym ustroju społeczeństwa, konieczne jest, aby jednocześnie było uznawane i respektowane prawo wszystkich obywateli i wspólnot religijnych do wolności w dziedzinie religijnej.

to trzeba uznać, że według tegoż katechizmu nie można przywrócić państwa katolickiego.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 14 czerwca 2019 22:14
15 czerwca 2019 10:47

czyli misja Jezusa była zbędna, skoro ludzie  niech sobie nadal wierzą w co tylko zechcą.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 15 czerwca 2019 10:49
15 czerwca 2019 11:35

Pan nawet nie przeczytał ani nie zrozumiał tego, co przekleił z katechizmu. I taka to jest dyskusja.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ikony58 15 czerwca 2019 12:13
15 czerwca 2019 12:37

jeśli już, to o SOR-ze.

Tylko, że  co ma piernik ....

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ikony58 15 czerwca 2019 12:13
15 czerwca 2019 12:40

Katechizm mówi za Nostra aetate szczerym szacunku dla różnych religii. Czy również dla kultu, w ramach którego ludzie składani są w ofierze? Nie wiadomo.

Sam Pan cytuje katechizm i nie chce o nim dyskutować. Ale to jedno, a jeszcze większy problem polega na tym, jak doprowadzić do usunięcia takich niejasności z katechizmu, o którym nam mówią, że obowiązuje. W obecnym stanie rzeczy wymaga to niebieskiej interwencji.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @ikony58 15 czerwca 2019 12:47
15 czerwca 2019 13:09

I to mamy od ponad pięćdziesięciu lat: hierarchowie Kościoła katolickiego godzą się na funkcjonowanie kultu diabła na świecie, a wierni mają temu przyklaskiwać.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @stanislaw-orda 15 czerwca 2019 10:47
16 czerwca 2019 07:02

Przecież to wcale nie wynika z tego co napisałam. Gdyby było wszystko jedno i niech sobie ludzie wierzą w co chcą to Jezus w ogóle by nie przyjął ludzkiej postaci i nie nauczalby. Właśnie dlatego że nie jest wszystko jedno Jezus nam o tym mówił. Ale nie zmuszał nikogo. To chyba jest jasne. 

Dlatego nikt z nas też nie może innych nawracać na chrześcijaństwo siła.  Skoro Bóg respektuje wybór człowieka to tym bardziej inni ludzie powinni. Ale nie znaczy to również że mamy być obojętni i zaprzestać dawania świadectwa i ewangelizowania. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @DrzewoPitagorasa 16 czerwca 2019 07:02
16 czerwca 2019 09:15

Proszę pamiętać o tym, że od ponad pięćdziesięciu lat w Kościele panuje ekumenizm polegający na dialogowaniu i zakazie prozelityzmu, czyli nawracania. Vaticanum Secundum to podróbka religii katolickiej, a jej najlepszą egzemplifikację stanowi Dzień Judaizmu świętowany w Kościele katolickim w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 16 czerwca 2019 07:02
16 czerwca 2019 09:41

Dyskusja na poziomie ogólników w rodzaju "nawracać siłą" nie ma większego sensu. W każdej epoce cywilizacyjnej było  to rozumiane inaczej.

Chrześcijaństwo przez długie wieki traktowalo pogaństwo jako chorobę duszy, zatem był stosowany przymus leczenia.{analog najzupełniej współczesny - przymus różnorakich szczepień, albo wręcz przymus leczenia czy odbycia kwarantanny,czyli z epoki,  w której priorytet nadany został wyłacznie leczeniu chorób ciała).

Dlatego rozumienie podkładane pod te same określenia nie moze być jednoznaczne na poziomie  ogólników.

Dobry przykład to ewangelizacja Azteków i innych pogańskich ludów Mezoameryki przez Hiszpanów w XVI stuleciu.
 W jaki bowiem sposób  można wyobrazić sobie respektowanie  "wyboru" tychże ludów i przekonanie ich bez użycia siły o sensie porzucenia dotychczasowego "światopoglądu", czyli np. bez zniszczenia im  obiektów  kultu,  ktory wymagał przecież  składania  codziennych ofiar z ludzi.
(http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/ta-ktora-zdeptaa-gowe-weza )

(http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/sprawa-swiatopogladu)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować