-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O nadstawianiu policzka, dupy i portfela

Chwilowo odsuwam na bok kurtuazję i maniery, z których jestem szeroko znany, muszę bowiem zabrać głos w sprawie nader istotnej, której ogląd jest spaczony przez media, tak w krótkiej, jak i w dłuższej perspektywie. Postaram się być poważny, choć będzie mi trudno. Oto biskup Jan Tyrawa wysłał na emeryturę księdza Romana Kneblewskiego, co media zwane mainstreamowymi przywitały zgodnym, entuzjastycznym rykiem. Wirtualna Polska zaś napisała, że wypowiedziana kiedyś przez księdza opinia dotycząca przyjmowania komunii na kolanach i do ust jest niewybrednym żartem z pedofilii. To jest naprawdę niezwykłe. Mam na myśli sposób interpretacji różnych zjawisk przez dziennikarzy elektronicznych mediów. Komunia jest żartem z pedofilii. No dobrze, ale przejdźmy do meritum. Oto biskup diecezjalny bydgoski odwołuje jednego z proboszczów na osiem lat przez przepisową emeryturą. Oczywiście – jak donoszą media – czyni to w sposób kurtuazyjny. A nie powinien, prawda? Powinien księdza Kneblewskiego poczęstować kopniakiem. Tak by było dobrze, albowiem ksiądz Kneblewski wypowiadał się źle o tak zwanych uchodźcach. Sprawdzamy więc co sam biskup Tyrawa mówił o tak zwanych emigrantach. Otóż on powiedział, że emigranci są jak polscy powstańcy. To jest, pardon, gówno prawda, z czego taki nieuk historyczny jak jego ekscelencja ksiądz biskup Jan Tyrawa sprawy sobie zdawać nie może. I my to tym wiemy, wystarczy nam jeden rzut oka w głębię ócz ekscelencji. Emigranci nie są jak polscy powstańcy, albowiem kiedy ci w 1831 roku szli na emigrację Stolica Apostolska wydała komunikat treści następującej – porządek panuje w Warszawie. Poza tym, o czym biskup diecezji bydgoskiej wiedzieć powinien dokładnie, kiedy emigranci przekraczali granicę pruską, landwera strzelała do nich i zabijała ich bagnetami, choć nie byli wcale uzbrojeni. Fakty te nie przeszkadzają księdzu biskupowi bredzić, albowiem chodzi o to, by prawda – z wyżyn autorytetu wyświęconego – zamieniła się w kłamstwo. I to właśnie dzieje się na naszych oczach. Biskup Jan Tyrawa okłamuje wiernych, w czyimś interesie. Nie jest to z pewnością interes tych wiernych i nie jest to także interes księdza biskupa. On jest tylko pasem transmisyjnym treści, które mu ktoś podsuwa. Być może jakiś sekretarz. Powtórzę więc jeszcze raz, żeby wszystko dobrze i wyraźnie wybrzmiało – jego ekscelencja biskup Jan Tyrawa kłamie w żywe oczy porównując współczesną emigrację z Bliskiego Wschodu do wielkiej emigracji po powstaniu listopadowym. Jego zaś decyzja dotycząca księdza Romana Kneblewskiego nosi wszelkie cechy dealu z Sekielskim i jego mocodawcami. Biskup Jan Tyrawa bowiem jest w filmie Sekielskiego oskarżany o to, że krył, przenosząc z parafii do parafii księdza pedofila Pawła K. To jest tylko moja opinia i każdy może mieć inną, oryginalniejszą, ale ja mam właśnie taką. Uważam, że ksiądz biskup Jan Tyrawa ugiął się przed presją, być może w okolicznościach dla niego samego niepięknych i postanowił wysłać na emeryturę księdza prałata Romana Kneblewskiego. Poczekajmy teraz co zrobią media, bo logika podpowiada, że Sekielski i jego ludzie (jacy ku...a ludzie, to jacyś chu….e nie ludzie), posługując się takim fantastycznym narzędziem jakim są rozmiękczeni biskupi, zaczną dyktować hierarchii różne warunki. Jeśli mamy w rękach, udostępnione przez kogoś, ja nie mówię od razu, że przez służby, może po prostu przez kogoś znajomego, z kim Sekielski zwykle chlał i jadł tłuste jedzenie, kompromaty, możemy przecież wpływać na różne decyzje. Nawet na nominacje biskupie. Bo w zasadzie czemu nie, skoro za pomocą jednego, nędznego pedofila, który jest biskupowi Tyrawie bliższy niż ksiądz Roman Kneblewski, można tego ostatniego posłać na emeryturę. Oczywiście, w tych samych mediach, które piszą, że komunia na kolanach to żart z pedofilii, piszą, że ksiądz biskup Jan Tyrawa nie ukrywał żadnego pedofila, że to jest nadużycie. No, ale ja nie wierzę ani tym mediom, ani samemu biskupowi, bo jak to tu wykazałem czarno na białym ksiądz biskup kłamie. A jeśli kłamie w jednej kwestii może też kłamać w innej.

Sekielski doskonale wie, że póki co nic nie może go zatrzymać. Wie też, że to on ma władzę nad episkopatem i tylko kwestią czasu jest, kiedy biskupi po kolei zaczną realizować to co mu się tam w tym pustym łbie uroi. Los księdza Romana Kneblewskiego zaś jest nie do pozazdroszczenia. Co prawda na emeryturę został wysłany w okolicznościach pełnych kurtuazji, ale myślę, że na tym się kurtuazja skończy. Czeka go ciężkie życie i ciężka emerytura. Przeszliśmy bowiem, dzięki postawie hierarchów, na nowy etap komunikacji. Oni będą nas kopać po dupie, a my będziemy musieli opowiadać, że to fajne, albowiem hierarchia przyjęła taki sposób komunikacji. Nie możemy się na to zgodzić – non possumus – nie możemy, albowiem wielu z nas nie spotkało nigdy księdza pedofila i uważam, że jeśli biskupi kogoś takiego znają, to ich problem. My nie musimy rozmawiać z Sekielskim wystawiając tyłek, nadstawiając policzek, czy wyciągając portfel zza pazuchy. My, wierni, widząc Sekielskiego w naszym obejściu, sięgamy po widły. Nie jesteśmy bowiem pewni, czy to człowiek, czy może wielka, włochata świnia, która przyszła na nasze podwórko poczytać na głos konstytucję. Narzucony przez media sposób komunikacji – komunia jest żartem z pedofilii – wywołuje w naszych oczach te niesamowite złudzenia.

Mając za przykład postawę księdza biskupa Jana Tyrawy mam prawo przypuszczać, że hierarchowie raczej będą skłonni porozumiewać się z tymi, którzy oskarżają Kościół o popieranie pedofilii, mam prawo sądzić, że tam, wśród nich będą wręcz szukać sojuszników i oparcia. A czynić to będą bo wyczują w nich siłę. Dla wiernych, których i tak nie traktowali zbyt serio, będą mieli tylko kłamstwa, których wagi sami nie są w stanie rozpoznać. Cóż to powiem jest dla jednego z drugim pseudoerudyty w purpurze bałaknąć coś o powstańcach i uchodźcach, ta ciemna masa i tak się nie zorientuje o co chodzi. Wobec takiej postawy biskupów i wobec tego strasznego faktu jakim jest wysłanie na emeryturę księdza Romana Kneblewskiego, uważam, że my wierni powinniśmy jasno i wyraźnie mówić co myślimy o postawach hierarchów. Jeśli bowiem oni idą na kompromis z Sekielskim, to niech im Sekielski daje na tacę. To jest prosta sprawa i nie wymagająca didaskaliów. Kiedy jako mały, krnąbrny niedorostek próbowałem szantażować matkę, tym, że nie zjem obiadu, (a ona gotowała bardzo smacznie), rzekła macierz słowa trzy – to nie żryj. I potem już zawsze jadłem i nie szemrałem. No więc jeśli komunia jest żartem z pedofilii, jeśli uchodźcy przypominają powstańców, a ksiądz Kneblewski musi iść na emeryturę, to niech Sekielski weźmie na utrzymanie księdza biskupa Tyrawę, albo niech ekscelencja idzie gdzieś do pracy. Ksiądz biskup Vlk z Czech, za komuny, mył okna w biurach i jakoś sobie radził. A nie był przecież takim erudytą jak biskup Jan Tyrawa.

Podsumowując – odesłanie na emeryturę księdza Romana Kneblewskiego uważam za agresywny atak na Kościół. Atak ten powiódł się albowiem biskup diecezji bydgoskiej, ma, jak sądzę, na sumieniu jakieś niepiękne rzeczy, które czynią go wspólnikiem Sekielskiego. Ten zaś będzie teraz po kolei wykorzystywał zebrane przy produkcji filmu informacje i haki, żeby zmuszać innych hierarchów do decyzji personalnych, albo do wydawania oświadczeń zgodnych z globalną propagandą antykościelną. W efekcie, przepraszam za górnolotny język, owce zostaną oddzielone od pasterzy i wydane na pastwę wilków. Pasterze zaś, pozbawieni zostaną natychmiast złudnego poczucia bezpieczeństwa, potem będą odarci ze wszystkiego i wyrzuceni gdzieś w diabły. Ja wiem, że to co napisałem, może być powodem szczerej wesołości wielu biskupów, którzy wiedzą swoje i taki szmondak, jak ja nie będzie im mówił jak wygląda życie. No, ale poczekajcie….

Chcę także zwrócić uwagę na fakt, że w obronie ksiądza Romana Kneblewskiego uważanego za kapelana środowisk narodowych, wystąpili bydgoscy radni PiS. Oczekuję teraz na jakieś oświadczenie środowisk narodowych. Mam tylko nadzieję, że Winnicki z Bosakiem nie podejmą decyzji o jakiejś nowej demonstracji.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: uchodźcy  pedofilia  sekielski  ksiądz roman kneblewski  biskup jan tyrawa 

gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 08:31
174     7595    28 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 08:39

Na teraz tylko PLUS  za tekst. 

Jak wrócę do netu to i tutaj. W upał mam jakiś kłopot z połączeniem do netu,  chyba modem. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 12 czerwca 2019 08:39
12 czerwca 2019 08:42

Ja mam kłopot nie tylko z netem

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 08:54

Biskup Jan Tyrwa jest z rocznika 1948, zaś ksiądz Roman Kneblewski z rocznika 1952, więc może nich biskup też juz idzie na emeryturę.

Poza tym, skoro Siekielski ma jakieś kompromaty na biskupa, to znaczy że ma kontakt z kimś powiązanym niegdyś z IV departamentem MSW, kto wyniósł stosowne papiery swego czasu.

W poważnym państwie służby by już dawno zneutralizowały ten kontakt. Komu zatem służą obecne służby? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 08:54
12 czerwca 2019 08:57

No właśnie, dlaczego on nie idzie na emeryturę

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 08:57
12 czerwca 2019 09:06

Bo nie osiągnął wieku emerytalnego, który wynosi 75 lat. Na emeryturę mógłby go wysłać zwierzchnik, czyli arcybiskup gnieźnieński (chyba?).

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:09

W tej akurat sprawie, to ja bym poczekał z opinią. Bo on Kneblewskiemu zrobił ewidentną przysługę, sam zobaczysz za parę miesięcy. 

A że Sekielski nie ma wstępu do przyzwoitego domu to inna rzecz.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:10

Po prostu potworne. Ale nie dziwi. Ks. biskup Tyrawa jest członkiem rady programowej Katolickiej Agencji Informacyjnej, a jej "zasługi" dla KK w Polsce  są znane dzięki m.in książce red. Sebastiana Karczewskiego.

PS. Dzieje się i będzie się działo, skoro kilka segregatorów kompromatów na TW "Filozof" w lubelskim IPN dostało nóg i rozpłynęło   się we mgle. Zarówno IPN jak i pan prokurator - bezradnie rozkładają ręce.  A jest jeszcze tyle archiwów IPN .I tyle miesięcy "komisja Michnika" bobrowała w  papierach MSW. W "walce z pedofilią w KK" na razie na pierwszym miejscu jest JE bp Libera. Ale może zostanie zdetronizowany.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 09:06
12 czerwca 2019 09:11

Za kłamstwa głoszone w homiliach należy mu się zesłanie, a nie emerytura

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:10
12 czerwca 2019 09:12

Nie mam daru prorockiego. Ale możemy odgrzać temat gdzieś w listopadzie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 12 czerwca 2019 09:10
12 czerwca 2019 09:12

Rola mediów katolickich to osoby temat. Ja tego do ręki nie biorę

zaloguj się by móc komentować


maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:13

Można powiedzieć: pedofil zawinił, nacjonalistę powiesili. Swoją drogą u ludzi wzmożonych antyklerykalnie zbitka ksiądz-pedofil jest taka straszna ze względu na pierwszą część. 

Film Sekielskiego, jeśli się przeczytało wcześniej tekst Benedykta XVI, nie jest wcale straszny. Pokazuje podstawowe zło, ale w dalszej części, czyli reakcji biskupów widzimy jedynie dezorganizację i tchórzliwy brak pomysłu, co robić. (nie widzimy służb oczywiście, które tam były). W tekście Benedykta widzimy Kościół opanowany w znacznej części przez coś w rodzaju gnostyckiej sekty mieszającej liturgię z nadużyciami seksualnymi. I jest to towarzystwo na tyle silne, że kontrola z Kongregacji nauki wiary nie zawsze jest w stanie opanować zajętą przez heretyków diecezję. 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 12 czerwca 2019 09:13
12 czerwca 2019 09:16

Wystarczy nie kłamać tylko mówić jak jest i już

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:09
12 czerwca 2019 09:16

W tej akurat sprawie, to ja bym poczekał z opinią. Bo on Kneblewskiemu zrobił ewidentną przysługę, sam zobaczysz za parę miesięcy.

Czemu zrobił przysługę?

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:23

Przepraszam, ale mam właśnie  problem z lewą ręką i mi się wklepał niedokończony komentarz.  Chodzi o "siłę kompromatów". Pamiętam jak pewien biskup w trakcie spotkania z pobożnymi sponsorami akcji charytatywnych diecezji (przyjmowanych na stojąco) nagle się zdematerializował, bo przypadkiem w mieście pojawił się "Jurek Owsiak' i "wpadł do siedziby biskupa". Serce nie sługa i milicjantowicz był przyjmowany ja

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:23

Znowu. Sorry. Czeka mnie neurologiczna kuracja.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:11
12 czerwca 2019 09:24

A słyszałeś rzeczoną homilię? Bo ona poza tym jednym, zresztą wyrwanym z kontekstu zdaniem nie może podobać się czytelnikom Gazety Wyborczej. Tak jak zresztą większość homilii bp Tyrawy. Konflikt między biskupem a prałatem ma drugie i trzecie dno, jak to zwykle w życiu bywa i stąd moja opinia, że ks Kneblewski będzie mu z czasem wdzięczny, jeśli już nie jest. A bp Tyrawa oberwie przynajmniej rykoszetem, jakby Sekielskiemu się nie nadstawiał. Obstawiam zresztą, że oberwie całkiem centralnie. Czy mam rację zobaczymy za pół roku.

Zresztą to jest temat bardzo a'propos i upałów, owej homilii i wczorajszego tekstu Greenwatchera. Masowa migracja z Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki to nie jest coś, przed czym możemy się obronić, a jedynie na różne sposoby przygotować i reagować. Przy czym sposób najskuteczniejszy, ten który stosowała landwehra z oczywistych powodów jest niedostępny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 12 czerwca 2019 09:23
12 czerwca 2019 09:25

Fatalnie z tą ręką. Może to cieśnia? W Nałęczowie jest dobry specjalista

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 12 czerwca 2019 09:16
12 czerwca 2019 09:25

Pogadamy za pół roku. Nie będę publicznie wywnętrzał moich intuicji. Zresztą, nie mam prawa ich mieć, bo nie jestem kobietą ;)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @pink-panther 12 czerwca 2019 09:23
12 czerwca 2019 09:26

W Wawie też mogę paru polecić. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:24
12 czerwca 2019 09:26

bardzo cię przepraszam, ale jeśli zakładamy, że nie możemy sie obronić, to znaczy, że ludzie, którzy nam przewodzą są po prostu kupieni. Dotyczy to także biskupów. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:30

Bardzo dobrze to wszystko ująłeś — mam na myśli tę zależność (kompromaty—podjęte decyzje).

Wszystko wskazuje na eliminowanie głosu narodowego.
Jeśli głos radnych PiS-u nie został wzięty pod uwagę, to decyzja musiała rzeczywiście zapaść wyżej.
Tu jest więcej na ten temat:
http://tygodnikbydgoski.pl/religia/radni-pis-wstawiaja-sie-za-ks-kneblewskim-03-06-2019

Nie mam pojęcia o jakich licznych ekscesach pisze WP:
https://wiadomosci.wp.pl/kontrowersyjny-ksiadz-wyslany-na-emeryture-nie-pomogly-prosby-pis-6390877134514305a

Tygodnik Bydgoski dodaje:
„ Uznawany za nieformalnego kapelana narodowców, oskarżany o „faszyzm”, jest znany z radykalnych poglądów, głoszonych w mediach społecznościowych. W 2017 roku otrzymał od ks. biskupa zakaz publicznego wypowiadania się na tematy polityczne. ”
http://tygodnikbydgoski.pl/wydarzenia/oficjalnie-ksiadz-kneblewski-zwolniony-z-funkcji-proboszcza-11-10-2019

Paragrafy:
https://wirtualnapolonia2.wordpress.com/2019/06/12/utrata-urzedu-koscielnego-ks-roman-kneblewski/

W Mediach Narodowych wypowiedział się na ten temat Jerzy Robert Nowak:
https://www.youtube.com/watch?v=-y7rJawn_QY

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:11
12 czerwca 2019 09:31

W sprawie uchodźców i polskich biskupów, chodzi przede wszystkim o zależności finansowe od biskupów niemieckich. Ci ostatni mają dużo majątku i gotówki z podatku kościelnego, a mało księży i aktywnych wiernych. Dlaczego biskupi niemieccy popierają osadnictwo muzułmańskie to inna kwestia, ale są w stanie "przekonać" biskupów polskich i włoskich, że tak ma być i że to zgodne z Ewangelią. Potem jest taka dziwna sytuacja w Polsce, że rząd jest przeciwko uchodźcom, wierni również i trzeba coś powiedzieć, żeby było. Księża parafialni z kolei mają zdecydowanie mniej kontaktu z kapitałem niemieckim, więc są mniej chętni do takich wynurzeń.

PS.

wszelkie opowieści o majątku i budżecie kościelnym mogą być traktowane jako dopisywanie się do antyklerykałów. Chcę podkreślić, że kursujące po sieci mniej lub bardziej przesadzone szacunki budżetu Kościoła w Polsce pokazują, że to instytucja w porównaniu z realiami niemieckimi, czy austriackimi bardzo skromna.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:25
12 czerwca 2019 09:31

No toś zamotał:) Rozumiem, że chodzi o to, że spaślak ma jakieś kwity na księdza Kneblewskiego? Mnie się wydaje, że oni mają jeśli już to jakieś plewy, ale mogę się mylić. Z ich oczu tchnie desperacja i rympał, podejrzewam że najchętniej wywaliliby całą taczkę kompromatów ludziom przed oczy. A jeśli grubolek chce prowadzić jakieś "kompinacje operacyjne" to robi to wyjątkowo niezgrabnie, bo właśnie chwilę temu pomógł swoim przełożonym przegrać wybory. A zresztą jak coś ma, to niech wywala, może szybciej sytuacja się wyjaśni i zostaną bez kwitów. Bo lepsza gorzka prawda itp. Póki co raczej wpływa na hierarchów paraliżem propagandowym, co jest zdecydowanie nie fajne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 12 czerwca 2019 09:30
12 czerwca 2019 09:32

Jerzy Robert Nowak akurat nie powinien sie wypowiadać, bo nie on firmuje ruch narodowy. Ekscesy księdza Kneblewskiego...niech to szlag...a nazwanie komunii żartem z pedofilii to nie jest eksces? 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:35

To co przeczytałem powyżej wydaje się aż nieprawdopodobne!

Byłem na II Bytomskich targach książki Rozetta 2017.
W sobotę, 10.06.2017 o godz.11.00  ks. Roman Kneblewski wygłosił wykład „Przeciw antykatolickim i antypolskim mitom”. Mówił piękną polszczyzną, patriotycznie i spokojnie. Mówił, z uśmiechem, już wtedy, że musi uważać co mówi.


Wygląda ta cała "akcja" jakby ktoś na zebraniu partyjnym powiedział:
Towarzyszki i towarzysze, jak tow. Siekierski "puści bąka" na YT, tedy przystępujemy do działania. Jak to działa nie wiem.
Ja widzę tylko efekty.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:36

Niczego nie ujmujac ze slusznego gniewu jaki wylewa sie z tekstu, ja nie widze wielkiej tragedii w zdjeciu z pralata obowiazku probostwa. Moze wyjdzie na to, ze ksiadz pralat bedzie mial wiecej czasu na wyjazdy, konferencje i inna duszpasterska dzialalnosc? 

Ksiadz pralat ujal sie 3 lata temu publicznie za swoim biskupem Tyrawa...

A teraz biskup "ugial sie przed wyborcza". Moze..nie wiem. W kazdym razie wczesniej - wedlug wyborczej - uginal sie przed PiSem. Chyba jest rozgrywany.

https://www.youtube.com/watch?v=b-S39jaX_oU

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 12 czerwca 2019 09:31
12 czerwca 2019 09:39

Ale nas to nie interesuje. Niech biskupi zrozumieją, że deale z episkopatem niemieckim są obłożone ryzykiem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 12 czerwca 2019 09:35
12 czerwca 2019 09:41

Nie wiem jak jest, ale się zdenerwowałem

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @jestnadzieja 12 czerwca 2019 09:36
12 czerwca 2019 09:42

Może będzie miał więcej czasu? Daj spokój. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:26
12 czerwca 2019 09:44

Nie możemy się obronić, bo stoją za tym czynniki zewnętrzne, niezależne od nas (częściowo niezależne w ogóle od nikogo). Ta migracja zaczęła się, nadal jest (choć w mediach ucichło) i będzie przybierać na sile (to akurat nie jest żadna intuicja, ani dar prorokowania, tylko brutalne, liczbowe fakty). Jeśli nie możemy na granicy ustawić karabinów maszynowych (a nie możemy), to jedyne, co nam pozostaje to zastanowić się, jak zareagujemy. Akurat m.in. bp Tyrawa niegłupio mówił, że chroni nas jedynie nasza katolicka tożsamość i jedność w tejże.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @maciej-kazimierz 12 czerwca 2019 09:31
12 czerwca 2019 09:47

Biskupi niemieccy doskonale wiedzą, że wobec islamu są u siebie całkowicie bezbronni. Nie mimo majątku, ale właśnie z jego powodu. Nasz Kościół jest silny materialną zależnością od wiernych, nie od państwa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:44
12 czerwca 2019 09:48

Jaka katolicka tożsamość? Za chwilę okaże się, że prawdziwym katolikiem, reprezentującym właściwą postawę jest Sekielski. Nie rozumiesz, że to jest ustępowanie przed siłą?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 09:52

Jeśli by przyjąć założenie, że  postawa bp Tyrawy nie jest odosobniona, a i sytuacja w polskim episkopacie, na tle choćby europejskim, podobnie, to nasuwa sie refleksja, czy tego rodzaju postawy i reakcje nie są aby konsekwencją tego, o czym na tym portalu dość  często pisuje p. Krzysztof  Laskowski .

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:25
12 czerwca 2019 09:53

Na razie zaczynam u miejscowych fachowców, bo to nagła i świeża sprawa. Ale wielkie dzięki za info.  Pierwsza poważn

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:44
12 czerwca 2019 09:54

Coś tam zrobić można. Np Węgrzy przybyszów pakują do obozów z mało komfortowymi warunkami. Roznosi się w ten sposób opinia, iż na Węgry nie warto.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 12 czerwca 2019 09:53
12 czerwca 2019 09:55

Niech Waldek zapyta Jarka u kogo on robił cieśnię, bo ma dobrze zrobioną

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 12 czerwca 2019 09:52
12 czerwca 2019 09:56

Ja nie wiem czego są konsekwencję, wiem, że póki co głoszenie prawdy nie grozi męczeńską śmiercią. Polityka zaś gabinetowa, nie powinna być domeną biskupów. Zbigniew Oleśnicki wyruszył w pole przeciwko husytom

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 12 czerwca 2019 09:54
12 czerwca 2019 09:57

Oczywiście, że można to jest takie, pardon, pieprzenie...nie można tego, nie można tamtego

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 10:04

Pod jednym z filmow ksiedza Romana Kneblewskiegona na tubie, ten o piwie byla ''goroca dyskusja ze jak to ksiadz i piwo w pociagu''?

Napisalem wtedy ze piwo jak i alkohol jest traktowany przez religie katolicka jako pozywienie i ja nie widze nic niepokojacego widzac ksiedza pijacego piwo po posilku, nie robil tego po kryjomu tylko kazdy widzial co i jak. Dostalem opierdziel od wszystkich '' tolerancjnych inaczej''

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:56
12 czerwca 2019 10:10

Właśnie, ruszył w pole przeciwko husytom zamiast urządzić z nimi nabożeństwo ekumeniczne.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:12
12 czerwca 2019 10:11

Ja przypomnę w listopadzie.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:32
12 czerwca 2019 10:12

Ja raczej zadaję sobie pytanie — czy ceną wygranych przez PiS wyborów jesiennych, nie będzie wyczyszczenie narodowców/faszystów/antysemitów — głowy kapłanów „staroświeckich” będą spadały jedna za drugą a i może zdelegalizują w końcu ONR.
No bo gdyby mi zależało na bezwzględnej większości, to stawiałbym mosty i kładeczki, nawet do swoich przeciwników. A na tej linii PiS/narodowcy — zbliżenia nie widać. Może tu jest wyraźny szlaban postawiony? I przez te najbliższe parę miesięcy będziemy obserwować czyszczenie pola.

zaloguj się by móc komentować

JK @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 09:06
12 czerwca 2019 10:13

Jeś(li jest sufraganem to tylko papież

zaloguj się by móc komentować

malwina @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:44
12 czerwca 2019 10:13

i dlatego usuwa katolickiego kaplana z poslugi?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:56
12 czerwca 2019 10:18

głoszenie prawdy - bywa, że i obecnie grozi i śmiercią i jeszcze innymi przygodami

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:48
12 czerwca 2019 10:19

ustępowanie przed siła głupoty

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:57
12 czerwca 2019 10:19

Proszę o wybaczenie wklejania linku do "Teologii Politycznej", ale jest na temat. Chodzi o fragment poświęcony polityce imigracyjnej, że nie należy wspierać masowej migracji, a ludzie powinni mieszkać i rozwijać się w ramach swoich ojczyzn i kultur. Co ważne, kardynał Sarah pochodzi z Gwinei, gdzie większość stanowią muzułmanie.   

https://teologiapolityczna.pl/kardynal-sarah-kosciol-jest-pograzony-w-ciemnosci-wielkiego-piatku

zaloguj się by móc komentować

JK @pink-panther 12 czerwca 2019 09:10
12 czerwca 2019 10:21

W kontekście biskupa Libery przemknął przez telewizory ks. prof. Andrzej Kobylińsk. Sam siebie określał jako weteran "walki z pedofilią". Poszedł do seminarium po skończeniu II roku wydziału HZ SPGiS. Przez 30 lat było o nim cicho. Wypłynął przy okazji wizyty pani Schlezwik-Holstein u papieża Franciszka. I od tamtej pory przewędrował przez wszystkie media Tevaueno - podobne. Załączma próbkę

https://www.youtube.com/watch?v=QOdL7l7Iadk

Chyba przy okazji pedofilii kilku buskupów i księży profesorów postanowiło robić na pedofilli karierę.   

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @umami 12 czerwca 2019 10:12
12 czerwca 2019 10:22

Nie bardzo widzę sens tych strachów że PiS zdelegalizuje ONR. ONR nie jest żadnym politycznym zagrożeniem dla PiS, a zresztą łatwo się domyśleć że nawet gdyby coś takiego się wydarzyło, to gazownia z miejsca ruszyłaby do walki, że jak to, to może są nasi ideowi przeciwnicy, ale w panstwie prawa takich rzeczy się nie robi, i dalej koszule rwać. PiS nie ma też mocy by wpływać na hierarchów, ani też pewnie nie ma ku temu woli. Tym bardziej, że jak tu już napisał Gospodarz, tylko politycy PiS-u, niechżeby tylko lokalni, stanęli w obronie księdza. Zostawmy już ten bidny PiS w spokoju, przynajmniej w tej sprawie.

Trudno oczekiwać od PiS-u chęci do jakiegoś zbliżenia z narodowcami, w sytuacji gdy oni niczym innym się nie zajmują tylko opisywaniem skali zdrady narodowej w wykonaniu Kaczyńskiego. O czym by oni mieli z nimi rozmawiać? Dać Bosakowi stanowisko szefa MSZ-u? Zarzucają PiS-owi rekonstrukcję sanacji, a oni co sami rekonstruują? Zadymiony pokoik Dmowskiego? Zresztą podejrzewam, że sam Dmowski jakby spojrzał na to towarzystwo to gorzko by zapłakał.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 12 czerwca 2019 09:24
12 czerwca 2019 10:25

efektu mieszania nacji [różnie dynamicznego, ...] nikt nie uniknie; najgorszy jak zawsze jest przymus, bo to kończy się kacetami i patologią rozwiązań prawnych; są auta/pociągi/samoloty/.. i swoboda podróżowania ..., zatem mozna sobie wyobrazić każdy scenariusz, sceanriusz za którym stoi kasa i wyrachowany plan

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @malwina 12 czerwca 2019 10:13
12 czerwca 2019 10:28

Biskup Tyrawa tez juz pewnie poleci niedlugo, spokojna glowa.

Na razie rozprawa z lipca na razie przeniesiona na inny termin.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Marcin-K 12 czerwca 2019 10:22
12 czerwca 2019 10:29

to są rekokonstruktorzy obłąkanych idei [nieadekawatnych do XXI w.], co taki Bosak ma do przekazania? pierdoły i tyle; a ONR? narodowo? radykalny? obóz? toż nawet nie wiedza kto rządzi krajem realnie i wykonawczo

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:48
12 czerwca 2019 10:31

Sekielski reprezentuję strategię nr 2, która potencjalnie też byłaby skuteczna. Ale ma zasadniczy feler - judaizm jest martwą religią, nie da się na nim zbudować równowagi dla islamu. Kościół katolicki dla tej opcji z oczywistych powodów nie wchodzi w grę. Stąd strategia numer 2 stoi w szpagacie, jak tu zachować tożsamość chrześcijańską będącą skuteczną przeciwwagą dla islamu w narodzie nominalnie katolickim, który jednak nie będzie zawierał katolików. Można zmiękczyć katolicyzm, zrobić jego wersję soft (porno), ale mamy już dowód z natury, że nie można robić tego tak jak w Niemczech i Francji. Skoro jednak robimy kościół light, najlepiej z upadłymi moralnie kapłanami, to może wypróbować jakiś narodowy kościół katolicki dla tych bardziej hard? Haki na biskupów działają na korzyść obu wariantów. Tylko wierność Kościołowi powszechnemu jest w każdym wypadku be. 

Co do migracji mam na myśli coś całkiem banalnego - tam nie ma wody. I nie będzie. A ludzie się mnożą, bo płynie żywność i różne inne środki przetrwania. Nic się z tym nie da zrobić, nadmiarowi obywatele przemieszczą się tam, gdzie jest zielono. Tylko trzeba pamiętać, że w Izraelu też nie ma wody. 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @chlor 12 czerwca 2019 09:54
12 czerwca 2019 10:33

Na Węgry i tak nie warto. Głupi, kto dał się złapać. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:32
12 czerwca 2019 10:34

Jestem po prostu ciekaw.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:31
12 czerwca 2019 10:35

to może taniej byłoby transportować  wodę tam ? a nie ludzi tutaj?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:31
12 czerwca 2019 10:36

dostęp do wody - to jest siła napędowa wszelkich konfliktów oraz migracji

zaloguj się by móc komentować

tadman @jestnadzieja 12 czerwca 2019 09:36
12 czerwca 2019 10:36

Pewnie będzie teraz częściej spowiadał lub odprawiał msze poranne w dni powszednie, a tym samym zostanie odcięty od parafian i nauczania ich. Znam Go z internetu i miałem okazję wysłuchać Go w Bytomiu. Nie jest krwiożerczo nieprzejednany i nie można go z tego powodu ośmieszyć, więc ustalono, że jest niewygodny. Szkoda, że niektórzy hierarchowie kościoła są zależni od sił bez twarzy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:57
12 czerwca 2019 10:37

To jest tylko taktyka, krótkoterminowa. Na dłuższą metę nie zadziała. Na dłuższą metę Orban robi na Węgrzech państwo chrześcijańskie. Zobaczymy jeszcze, czy aby na pewno katolickie. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 10:35
12 czerwca 2019 10:40

Czy bombardowanie Sztucznej Wielkiej Rzeki Kadafiego i jego zabicie to z dystansu nie było przygotowaniem m.in. do eksodusu?

Tak przy okazji jedna z odnóg tej Rzeki miała iść do Sudanu i biedna Ochojska nie mogłaby wtedy zbierać funduszy na budowanie kolejnej studni w Sudanie.

zaloguj się by móc komentować

glicek @umami 12 czerwca 2019 09:30
12 czerwca 2019 10:43

W 2017 roku otrzymał od ks. biskupa zakaz publicznego wypowiadania się na tematy polityczne.

Szkoda że inni panowie noszący koloratki jak Lemański albo Sowa nie dostaną zakazu wypowiadania się publicznie. Od czego zależy że jedni dostają zakaz a inni go nie dostają?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 12 czerwca 2019 10:19
12 czerwca 2019 10:43

To nie jest ustępowanie przed siłą. To na naszych oczach tłuką się dwie siły.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @maciej-kazimierz 12 czerwca 2019 10:19
12 czerwca 2019 10:45

Oczywiście. Tylko że prawie wszystkie siły świata, w zasadzie wyłącznie dla pieniędzy wspierają mechanizmy napędzające migrację. Jedynie KK się przeciwstawia. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 12 czerwca 2019 10:25
12 czerwca 2019 10:47

Oczywiście, że kasa. Co do wyrafinowanego planu wątpię, tam jest tylko chciwość i zero przewidywania konsekwencji. Ci najwięksi tego świata też myślą, że ludzi z ich pozycją nie można wsadzić do Auschwitz. A po prostu nie potrafią sobie wyobrazić wystarczająco dużego Auschwitz. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:42
12 czerwca 2019 10:47

Ja tylko probuje sobie znalezc jakie ew.dodatkowe dobro w przyszlosci mogloby wyniknac z tej niedobrej sytuacji. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 10:35
12 czerwca 2019 10:48

W żadnym razie. Transport wody kosztuje, produkcja jej na miejscu też, a ludzie przetransferują się sami, albo zginą po drodze - oba warianty tak samo korzystne finansowo. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 10:49

Jakkolwiek zgadzam się z ogólnym przesłaniem, że istnieje realne niebezpieczeństwo, iż księża biskupi mogą być szantażowani w sprawach o pedofilię i w związku z tym będą zmuszani do ... >>> do wydawania oświadczeń zgodnych z globalną propagandą antykościelną. W efekcie, przepraszam za górnolotny język, owce zostaną oddzielone od pasterzy i wydane na pastwę wilków. <<< ....

Tym bym się przejmował. Niczym więcej.

Natomiast patrząc realistycznie ks. Kneblewski wylądował bardzo miękko. Kto wie, czy ks. biskup nie wyświadczył mu przysługi. Ma zapewnione lokum i wyżywienie i przede wszystkim jest wolny. Nie jest teraz uwiązany parafią jako proboszcz (gdzie ma obowiązek rezydencji) i może się udzielać ile tylko chce i jechać, kiedy tylko chce, aby prezentować swoje poglądy, za które otrzyma stosowne honoraria. Myślę, że w zaproszeniach będzie mógł przebierać jak w ulęgałkach, zwłaszcza że mainstream robi mu darmową reklamę. Zaszkodzić mu mogą tylko politycy - obrońcy w postaci PiS'u czy Konfederacji. Niech oni od ks. Kneblewskiego stoją daleko. To są jego prawdziwi wrogowie!

P.S. Natomiast ten, kto napisał, że komunia to żart z pedofilii powinien zostać zgłoszony do prokuratury  i wybatożony, publicznie wybatożony. Są granice, które się bezkarnie nie przekracza.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 10:54

Pod ostatnim filmikiem ks.Kneblewskiego, z 2 czerwca, ktory nagral kiedy juz pewne byly pogloski o usunieciu go z probostwa, administrator strony Tuba Cordis podaje informacje "ze srodka". Cytuje fragmenty i filmik polecam:

"No, cóż, są podejmowane różne kroki. Parafianie zbierali podpisy, i dostarczono blisko tysiąca podpisów (nie tylko od parafian, od sympatyków również) do kurii. Dalsze kroki na pewno też będą, choć na ten moment nie jestem w stanie powiedzieć jakie. Jest też akcja na Facebooku, gdzie można zadeklarować swoje poparcie (tylko oczywiście, "lajki" same w sobie nic nie znaczą, kuria nie podejmuje decyzji na takiej podstawie): (...)Więc różne możliwości są. Natomiast niestety, ostatecznie, wszystko zależy od kurii, której logika, dla mnie osobiście, wydają się zupełnie niezrozumiałe. Pozdrawiam. JM"

"Proboszcz jest zobowiązany do rezygnacji w wieku lat 75, a poza tym jedyny sposób na odwołanie go (bez jego zgody) to w przypadku bardzo poważnych wykroczeń. Tu właśnie w tym trybie działa ks. Biskup. Sęk jednak w tym że tych wykroczeń po prostu nie ma. Sprawa jest tak bardzo naciągana, że kiedy w ubiegłym tygodniu byłem z delegacją wierych u ks. Biskupa, to usłyszeliśmy że właściwie najcięższym zarzutem jest to, że ks. Prałat nie dyżuruje w kancelarii parafialnej, co w ogóle nie jest zarzutem, bo jako proboszcz, ma prawo ten obowiązek delegować wikariuszom, i wielu tak robi (w niektórych parafiach w ogóle w kancelarii dyżurują świeccy). Więc to nie jest normalna sytuacja, i stąd taka reakcja wiernych. A zbieranie podpisów poza parafią jak najbardziej ma sens, bo jedną z cech działalności ks. Prałata jest właśnie to że wychodzi poza parafię i ewangelizuje gdzie się da. Pozdrawiam. JM."

"Niestety, najdziwniejsze w tej sprawie jest to, że tym razem nie było żadnej nagonki, przynajmniej nie takiej widocznej w mediach. Nie wiemy oczywiście jakie jest drugie dno tej sprawy, natomiast faktem jest że ks. Biskup uparcie obstaje przy tym, że jego motywacją jest dobro parafii - tylko jakoś nie potrafi wskazać realnych przewinień i zaniedbań... pozdrawiam. JM."

"Dziękuję za linka. (chodzilo o link do tekstu onetu wieszczacego odwolanie pralata - przyp.moj) Tekst... ciekawy. Bardzo frapująca jest opinia iż w powyższym filmiku, ks. Prałat "dolał do ognia oliwy". Tymczasem jednak, jak zwykle zastrzegając że wyrażam tylko własne zdanie, pozwolę sobie na takie cierpkie słowa: to, że o sprawie pisała Wyborcza, Ekspress Bydgoski, i Onet, natomiast ani razu nie zająknęły się w tym temacie jakiekolwiek media katolickie, woła o pomstę do nieba. Tchórzliwość mediów katolickich, które boją się nawet w sposób neutralny opisać temat, bo nawet wtedy boją się że ta czy inna kuria się na nich obrazi, jest po prostu haniebna. Tylko Wyborcza pofatygowała się żeby zadzwonić do kurii z zapytaniem. Pozdrawiam. JM."

https://www.youtube.com/watch?v=_1QK7DJY9RQ

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:48
12 czerwca 2019 10:55

Jak się przetransferują tu, to będzie trzeba ich utrzymywać, bo przecież do pracy nie pójdą. Będą siedzieć na zasiłkach, co widać w Niemczech, Francji, Szwecji. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @stanislaw-orda 12 czerwca 2019 09:52
12 czerwca 2019 10:58

Znak znaczy: 13 listopada 1964 roku papież Paweł VI przestał nosić tiarę, którą postanowił sprzedać i tak uzyskane pieniądze oddać ubogim. Nikt od prawie pięćdziesięciu pięciu lat nie widział papieża w tiarze. Trudno mi wyobrazić sobie reakcję pewnych ludzi na widok papieża, który pokazuje się wiernym, mając tiarę na głowie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 11:00

Wyslanie ksiedza pralata Kneblewskiego na emeryture to jest zdrada i sabotaz jesli chodzi o sprawe katolicka i narodowa. To jest zrobiona potezna wyrwa w szeregach. Proponuje poszukac drugiego nazwiska kaplana, ktory zgodzilby sie wziac udzial w charakterze prelegenta i opiekuna duchowego na swieckiej imprezie. Mnie przychodzi do glowy tylko jedna osoba - ojciec Mniszysko.

Poza nimi jest pustka. A bez wsparcia kaplanow cala sprawa jest niewazna i w zasadzie do abdykacji i likwidacji. Wykreowalem sobie dwa lata temu przywilej i dane mi bylo osobiscie poznac ks. pralata Kneblewskiego i przekonac go do wystapienia na naszej imprezie. Okolicznosci juz wtedy byly napiete. To byl rok kiedy swietowano 500lecie reformacji i ksiadz pralat powiedzial kilka zdan na ten temat, po ktorych pojawily sie proby cenzurowania go i uciszenia. To spowodowalo, ze nie bylo latwo sprawe zaaranzowac, ale ostatecznie stalo sie i efekt dzwieczy do dzis. Warto o tym pamietac.

Jesli chodzi o postawy hierarchow i to tych z najwyzszych szczebli to trzeba miec swiadomosc, ze to roznie w przeszlosci bywalo. Wystarczy przywolac tutaj sprawe kasat zakonow na poczatku XIX wieku.

Ale tez trzeba miec swiadomosc postawy ksiedza Prymasa Wyszynskiego podczas uwiezieniu w Stoczku Klasztornym. Jego odpowiedzia jest wiara, pokoj i praktyczna dyscyplina. Jak widac, niezlomnosc ksztaltuje sie tylko w wierze, pokorze i w dyscyplinie.

 

Na koniec przypomne wywiad jakiego udzielil nam ksiadz pralat Kneblewski w Bytomiu. Pomijac wstep i to, ze dowiedzialem sie, ze nie organizowalem targow ksiazki...

Czwarte Przykazanie...

i Modlitwa.

Nie ma co biadolic. Ja w kazdym razie wiem co mam robic.

https://www.youtube.com/watch?v=IyMzFVoIU3s

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 12 czerwca 2019 11:00
12 czerwca 2019 11:03

Ale przeciez pralat Kneblewski nie ma zakazu dzialalnosci. Ojciec Mniszysko tez wlasnie o tym napisal.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @jestnadzieja 12 czerwca 2019 11:03
12 czerwca 2019 11:09

Mnie jako osobę duchowną bardzo bawią jak wypowiadacie się na temat realiów w jakich obecnie znajduje się ks. Kneblewski. Eh!

Dopóki, ks. Kneblewski nie ma zakazu publicznych wystąpień jest wolny, o wiele bardziej wolny niż był jako proboszcz. Jako proboszcz musiał ograniczać się w wyjazdach, zdawać sobie sprawę, że to, co mówi ma wpływ na parafię. To wszystko mu teraz wszystko odpada. Dach nad głową i podstawowe rzeczy (organizacja kuchni, prania czy sprzątania) ma zapewnione. Teraz tylko od jego chęci i sił zależy, czy będzie się udzielał i kiedy. Tylko politycy swoją durną obroną są w stanie zablokować ks. Kneblewskiego i być może o to chodzi.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @mniszysko 12 czerwca 2019 11:09
12 czerwca 2019 11:15

Tylko politycy swoją durną obroną są w stanie zablokować ks. Kneblewskiego i być może o to chodzi.

Miejmy nadzieje, ze juz zamilkna.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 11:20

A Siekierscy zbierają na ciąg dalszy ataku na Kościół przed jesiennymi wyborami:

https://kultura.onet.pl/film/wiadomosci/sekielscy-pracuja-na-kolejna-czescia-tylko-nie-mow-nikomu-premiera-w-pazdzierniku/7tg6sdc

Wyniki też już są bo obie strony przechodzą od słów do czynów:

https://www.tvp.info/43018265/nozownik-zaatakowal-ksiedza-we-wroclawskim-kosciele

"Poszkodowany kapłan to ks. dr Ireneusz Bakalarczyk, kierownik notariatu wrocławskiej kurii i duszpasterz Duszpasterstwa Wiernych Tradycji Łacińskiej. W poniedziałek o poranku szedł odprawić mszę świętą w tzw. rycie trydenckim do kościoła pod wezwaniem NMP na Piasku we Wrocławiu. Przed nim został zaatakowany."

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 09:57
12 czerwca 2019 11:28

Dokladnie, Panie Gabrielu...

... takie pie*****nie kotka za pomoca mlotka... i kazdemu darmozjadowi - obojetnie jakiej biurwie - leci  NIEBOTYCZNA  PENSJA  i  niezasluzone przywileje za friko  !!!

 

Az sie rzycac chce od tego pieprzenia bez ladu i skladu... oczywiscie zaplanowanego i  CELOWEGO  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

umami @Marcin-K 12 czerwca 2019 10:22
12 czerwca 2019 11:45

Ale tu nie chodzi o strachy. Te „siły bez twarzy” to zlecą.
Sam z siebie, PiS takiego ruchu nie wykona, ale może zadecyduje ta „wyższa konieczność”.
Jak to zrobią, to oczywiście, że będą przedstawiani przez GW i satelity jako zamordyści (mimo spełnionych oczekiwań), to pewne na 100%.

Jeśli chodzi o zbliżenie — to ja akurat takiego oczekuję. I z jednej, i z drugiej strony.
Skoro muszę już słuchać o Polin, ojczyźnie 2 narodów, judeochrześcijańskich korzeniach, itd.
Narodowcy punktują służalczość PiS i to ona zadecydowałaby o tej delegalizacji.
Na Bosaku świat się nie kończy.
To nie jest siła polityczna, ale to są głosy do zagospodarowania — a zależy nam przecież na większości, która dałaby w końcu możliwość realnych zmian (sądownictwo). Na razie te głosy są marnowane.

Proszę zwrócić uwagę, że jakoś ruch w drugą stronę, ma miejsce cały czas. Ja zgrzytam zębami, na to pojednanie z drugą stroną ale staram się rozumieć, że trzeba tę rękę wyciągać. Do wrogów — nie. Ale do zbłąkanych — tak.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 10:55
12 czerwca 2019 11:50

PKB wzrośnie, nowe linie kredytowe można będzie uruchomić...

Obawiam się, że Europą rządzą ludzie tak oderwani od rzeczywistości, że naprawdę wierzą, że migranci się zintegrują z kolorowym LGBT, ale mimo tego rozmnożą, będą napędzać gospodarkę i podcierać ich starcze tyłki w domach opieki. Ani Amerykanie, ani Izraelici takich złudzeń raczej nie mają. 

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 12 czerwca 2019 11:03
12 czerwca 2019 11:51

w moim slowniku emerytura oznacza koniec zawodowej aktywnosci.  No, ale w dzisiejszych czasach to moze rzeczywiscie oznaczac wyzwolenie z kieratu. Nie wiem, nie znam sie bo sam nie pracuje i gardze praca w takim samym stopniu jak jej etosem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 12 czerwca 2019 10:40
12 czerwca 2019 11:52

Dawno temu...

... byla ciekawa dyskusja o tej sztucznej wielkiej rzece Kadaffi'ego... padla wtedy w dyskusji podobna do Twojej opinia... no i dzis z perspektywy czasu trzeba ja przyjac za wielce zasadna...

... ale "wielcy tego swiata" - gamonie, intelektualne jelopy i pospolici gangsterzy uznali, ze lepiej wprowadzic w zycie projekt "eksodusu emigrantow" do Europy... czyli  strugac "chaosy i kryzysy"  !!!

 

Nie dajmy sie zwariowac, bo wyjsc z tej sytuacji jest bardzo wiele... a pierwsze to  POLEXIT   !!!   !!!    !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:31
12 czerwca 2019 12:07

Dlatego zaczęto "robić" miejsce na Ukrainie, a potem to samo zrobią zapewne i w Polsce (wschodniej).

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Paris 12 czerwca 2019 11:52
12 czerwca 2019 12:09

Ale co stanowi warunek konieczny i wystarczający skutecznego polexitu? Przywrócenie Rzeczypospolitej Chrześcijańskiej w wydaniu sprzed 1054 roku, a co dokona się poprzez poświęcenie Rosji Niepokalanemu Sercu Najświętszej Maryi Panny przez papieża i biskupów.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @stanislaw-orda 12 czerwca 2019 12:12
12 czerwca 2019 12:42

La Salette, Fatima, Akita - bardzo trudno o tym mówić w szczegółach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 12 czerwca 2019 10:19
12 czerwca 2019 13:10

Ciekawe co on by powiedział na temat tego porównania do powstańców

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:31
12 czerwca 2019 13:11

Niech emigrują na Powołże, tam jest dosyć wody

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 12 czerwca 2019 10:37
12 czerwca 2019 13:12

Co jest taką taktyką, bo nie rozumiem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 12 czerwca 2019 10:47
12 czerwca 2019 13:13

Okay, ale żeby to szukanie dobra nie okazało się mydleniem oczu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 12 czerwca 2019 10:49
12 czerwca 2019 13:14

Czy miękko, to się jeszcze okaże, ja bym nie był taki pewien tej miękkości

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 12 czerwca 2019 10:54
12 czerwca 2019 13:15

tak, media katolickie są znane z odwagi. Ja sie w ogole zaczynam zastanawiać po co Kościołowi media

zaloguj się by móc komentować


syringa @pink-panther 12 czerwca 2019 09:10
12 czerwca 2019 13:17

nie on jeden 

tekst ponizej nie jest wprost "na temat"

ale oto arcybiskup poznanski wchodzi w "falszowanie historii", wywyzszanie zaborcow

 

"RACOT. TYGIEL KULTUR

Zakończone przed stu laty powstanie wielkopolskie, przyniosło pozostającemu od 1798 roku w posiadaniu holenderskim i niemieckim Racotowi, powrót do odrodzonej Rzeczpospolitej. Wówczas to kończyła się z jednej strony epoka naznaczona obecnością na ziemi kościańskiej holenderskiej rodziny królewskiej i wielkoksiążęcego domu saksońsko-weimarskiego, z drugiej natomiast rozpoczynał się czas Racotu prezydenckiego. Świadkiem tamtych wydarzeń był nie tylko zespół pałacowy, wyjątkowe dzieło sztuki po dzień dzisiejszy budzący zachwyt, ale również, a może przede wszystkim, dawna kaplica pałacowa powstała z fundacji książąt Jabłonowskich. Ona to właśnie przez stulecia służyła Polakom, Holendrom i Niemcom, a także katolikom i protestantom. Dla nich wszystkich była ważnym elementem manifestacji swojej obecności. To zaś nierzadko wywoływało konflikty i wrzenie, niczym w tyglu. Jednak sąsiedztwo polsko-holendersko-niemieckie trwało. Racot zatem dzięki swej historii jest predestynowany do tego, by przypominać o mozaikowym charakterze kultury polskiej, ale i europejskiej. Ponadto pokazuje dobitnie, że wielka historia, wsparta była przez wydarzenia lokalne. Siłą każdej kultury winna być jej różnorodność. Tak jest w Racocie. Chcemy by dzięki czerwcowemu spotkaniu ta wielość został raz jeszcze przypomniana i wyeksponowana.

Dla pokazania tej różnorodności, przypomnienia, że Polska nigdy nie była jednokulturowa, jednonarodowa ani jednoreligijna, dla przywołania momentów trudnych, ale i wskazania uniwersalnej drogi porozumienia, zaproponowałem proboszczowi parafii w Racocie – ks. Stanisławowi Tokarskiemu – umieszczenie na kościele pamiątkowej, trójjęzycznej tablicy, która przypominałaby o czasach minionych i niosła przesłane dla kolejnych pokoleń.

Tablica o wymiarach 130 x 70 x 3 z białego marmuru Carrara, z godłami Polski, niderlandzkiej rodziny królewskiej i wielkich książąt saksońsko-weimarskich wykonana zostanie przez pracownię kamieniarską Państwa Gościniaków – Salar w Gierłachowie.

 

Wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Parafią św. Stanisława Kostki w Racocie, Stadniną Koni Racot Sp. z o.o., Gminą Kościan i Powiatem Kościańskim, zapraszamy na wyjątkowe spotkanie, podczas którego historia nabierze nowego wymiaru!

 

Swoją obecność na uroczystościach potwierdzili książę Michał-Benedykt von Sachsen-Weimar-Eisenach oraz Towarzystwo Historyczne Oranje-Nassau Holandia.

PROGRAM (wstęp wolny):

15:00 | kościół pw. św. Stanisława Kostki w Racocie | odsłonięcie pamiątkowej tablicy upamiętniającej przynależność świątyni do trzech narodów i dwóch wyznań ⇒ TEKSTY NABOŻEŃSTWA

 

15:20 | nabożeństwo ekumeniczne w intencji jedności chrześcijan, pojednania między narodami i  pokoju

 

16:15 | dziedziniec przed pałacem | krótka prelekcja i wystąpienia gości

 

17:00 | rekonstrukcja z czasów powstania wielkopolskiego (Stowarzyszenie im. „Kościańskiej Rezerwy Skautowej”) a następnie degustacja trzech potraw z kuchni polskiej, holenderskiej i niemieckiej (park) – symboliczna opłata  w kwocie 20  zł łącznie za trzy posiłki z napojem (na rzecz restauracji i hotelu w Racocie)

 

19:00 | koncert Capelli Zamku Rydzyńskiego

 

W międzyczasie zwiedzanie pałacu, powozowni, stadniny.

Uroczystości towarzyszyć będą dwie wystawy. Jedna przypominająca historię wielonarodowego Racotu, eksponująca najważniejsze aspekty obecności w miejscowości Holendrów i Niemców, jak również relacje między trzema narodami. Druga poświęcona będzie porównaniu katolicyzmu i protestantyzmu. Pokazane zostaną główne różnice między obu wyznaniami, ale także podkreślone będą elementy wspólne. Od historii, przez religię na wymiarze społecznym i artystycznym skończywszy. Obie wystawy mają przybliżyć wielość tradycji, które w niewielkim Racocie spotkały się i stworzyły wyjątkową mozaikę.

Patronat honorowy nad uroczystością objął ks. abp Stanisław Gądecki, metropolita poznański.

W założeniu inicjatywa „Racot. Tygiel kultury” ma mieć charakter dwuletni i będzie się odbywać w czerwcu. Podczas edycji w 2021 roku jej kanwą będzie stulecie utworzenia w Racocie siedziby prezydenckiej. Przyjrzymy się zatem wyjątkowej historii okresu dwudziestolecia międzywojennego, zmierzymy się z kilkoma mitami odnoszącymi się do tego czasu i postaramy się pokazać jego wyjątkowe zróżnicowanie."

 

A przeciez

Pałac faktycznie urzekający ale jeśli zagłębimy się w historię to należy pamiętać o jego POLSKICH KORZENIACH. Pierwsze wzmianki o Racocie pochodzą z 1366 r. W XVI wieku wieś należała do rodziny Kostków, którzy postawili tu swój zamek. Następnie do 1720 roku wieś była własnością Piotra Bronisza, kasztelana kaliskiego. Po jego śmierci, jego córka Dorota została drugą żoną Stanisława Jabłonowskiego i wniosła w posagu majątek Racot. W czasie Konfederacji Barskiej, w latach poprzedzających pierwszy rozbiór Polski, wieś została zniszczona. Miejscowa społeczność jednak, mimo pruskiego zaboru, nieprzerwanie związana była z polskością i wiarą rzymsko katolicką. W planowanych uroczystościach brakuje tych akcentów a określenia typu "tygiel kultur" lub "wyjątkowe zróżnicowanie" to, przynajmniej dla mnie, naditerpretacja skutków pierwszego rozbioru Polski w 1772 roku. Trzeba MÓWIĆ JAK JEST a tym czasem w planie uroczystości o rozbiorach Polski ani słowa...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 12 czerwca 2019 11:20
12 czerwca 2019 13:17

Niech pracują. Potem PiS wygra wybory i nakręci się trzecią część - "Tylko nie mów nikomu, gdzie S podział kasę"

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @qwerty 12 czerwca 2019 10:18
12 czerwca 2019 13:19

No, ale nie biskupom chyba?

zaloguj się by móc komentować

heniutka @mniszysko 12 czerwca 2019 11:09
12 czerwca 2019 13:19

Czy księża emeryci mogą zostać biskupami? W świeckich warunkach emerytura kończy tzw karierę i dlatego tyle rabanu było o wiek emerytalny sędziów SN, ale też inne zawody widzą w wieku emerytalnym ograniczenie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DWiant 12 czerwca 2019 10:04
12 czerwca 2019 13:20

Ja wielokrotnie piłem piwo z duchownymi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 12 czerwca 2019 10:10
12 czerwca 2019 13:20

O tej opcji nikt nie pamięta

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 13:20
12 czerwca 2019 14:21

Pamięta, ale opcja ta obejmuje sytuację utrzymaną w stylu następującym: papież z tiarą na głowie przemawia do zgromadzenia ogólnego ONZ: Jako wikariusz Chrystusa na ziemi i następca świętego Piotra nakazuję Wam słuchać mnie w sprawach wiary i moralności.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 13:12
12 czerwca 2019 14:33

Obozy i różne inne unieprzyjemniacze. Strategią długoplanową jest jasny komunikat: "tu będziecie musieli żyć wg naszych zasad, nie narzucicie swojej kultury, bo nasza jest silniejsza". 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 14:44

Przeczytałam tę  dyskusję,  pobieżnie,  bo znam stanowiska koleżanek i kolegów. 

Wydaje się  że wystarczy jak napiszę ponownie. Dobrze że dałeś ten tekst i temat musi wracać. Nawet jeśli wielu niezręcznie  o tym mówić. 

Nie jestem wróżką  więc i tak czas pokaże...Ale uważam od zawsze że mówić  trzeba..

.

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @mniszysko 12 czerwca 2019 11:09
12 czerwca 2019 14:55

Jednak ojciec mniszysko zaskoczył jedną "tezą" ("Zaszkodzić mu mogą tylko politycy - obrońcy w postaci PiS'u czy Konfederacji. ... To są jego prawdziwi wrogowie!"). Rozumiem, że jego przyjaciółmi, a w każdy razie "życzliwie obojętnymi" to są ci drudzy, którzy mu wsparcia nie udzielili (peło, .n, wiosenni, ...)??? Może w takim razie zapytać samego księdza Kneblewskiego, czy uważa "że stało mu się dobro", a jego prawdziwi wrogowie teraz się ujawnili (a jednocześnie cisi przyjaciele/obojętni [w każdym razie na pewno nie wrogowie] - których przecież o to nie podejrzewaliśmy). No bo gdyby to było takie dobro (ogólne) co mu się przydarzyło, to raczej sam powinien był wystąpić o zwolnienie z obowiązków proboszcza, aby moc realizować to o czym ojciec mniszysko napisał. A przecież wszyscy widzimy, że decyzja został na nim wymuszona – o tym m.in. napisał Gospodarz.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 12 czerwca 2019 11:50
12 czerwca 2019 15:09

Tylko sie Pan "obawia"  ?

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 13:18
12 czerwca 2019 15:25

A potem mamy takie kwiatki...

... w zeznaniach podatkowych, jak np.  schetyna -  "Wlasciciel"  4  MIESZKAN  !!!... a ta menda wykolejona  lubnauer  "dorobila sie"  3 czy 4  MILIONOW  ZLOTYCH  !!!   "Naszysci"  z PiS'u  tez sie "podorabiali"  !!!

Idiotow to niech szukaja wsrod swoich  "kulegow i kulezanek"... i wsrod swoich rodzinek...

... a  WON  Z  NIMI  WSZYSTKIMI  !!! 

zaloguj się by móc komentować


JarekBeskidy @Andrzej-z-Gdanska 12 czerwca 2019 09:35
12 czerwca 2019 15:30

To jest przede wszystkim jasny sygnał dla innych odważnych księży, proboszczów: siedźcie cicho i nie fikajcie, głóście płytkie homilie a nie kazania. Kiedyś ksiądz miał zapewnione dożywocie na parafii lub innym miejscu, wikt i opierunek, dopóki był w stanie odprawić Mszę to również parę groszy za intencje a dzisiaj dostaje kopa i jest zdany na czyjąś łaskę lub niełaskę.

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 12 czerwca 2019 15:30
12 czerwca 2019 15:46

Nie sadze.

Slyszy sie - to tu to tam - ze tacy naiwni ksieza to sa w mniejszosci.  Dzisiejsi ksieza maja rodziny i co niektorzy potrafia o nie zadbac i to calkiem niezle... w koncu to tez sa ludzie.  W mojej parafii wybudowala sie przepieknie siostra jednego z okolicznych proboszczow... wiec na stare lata moze ksiadz proboszcz z pobliskiej wioski wroci pod jej dach. 

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 10:35
12 czerwca 2019 15:47


Były potrzebne szybkie działania.
George Soros miał powód aby wspomagać finansowo migrantów z Afryki w ich marszu do Europy.
Film zroku 2014, a migracje zaczeły się dużo wcześniej.


 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @umami 12 czerwca 2019 11:45
12 czerwca 2019 15:50

Nie będzie żadnego zbliżenia, proszę się nie łudzić. Środowisko narodowe udowodniło swoje niepoważne podejście do polityki już raz i nie dwa. Nie ma tam nikogo rozsądnego, żadnego lidera a tylko emocje podpalane benzyną radykalizmu najbardziej aktywnych komentatorów w internecie. O sojuszu z Korwinem i Liroyem nawet nie wspomnę, bo to jest czysta kompromitacja. Ludzie którzy nie są w stanie wykorzystać do dobrej sprawy energii młodych ludzi, którzy rzeczywiście przejmują się losem państwa tylko faszerują ich coraz bardziej nieprzytomną propagandą, nie będą w stanie wypełnić nawet tych papierów o dotacje. Odwoływanie się wprost do przejętych w niezbyt przekonujących okolicznościach szyldów z czasów II Rp, gwarantuje że efekt będzie tak czy siak groteskowy. A jak widzę że tam ciągle coś pączkuje, powstają jakieś odłamy o nazwie "Szturm" itp. to zaczynam myśleć o prowokatorach. Żeby nie wyszło że do mnie można gadać a ja swoje, to powtarzam: nie neguję tego że wśród narodowców jest sporo ludzi dobrej woli, którzy odpowiednio kierowani mogliby być naszą gwarancją na przyszłość. Z tymi liderami, którzy nieustannie czynią jakieś zakrętasy i marnują energie na marszobiegi, protesty i performensy ze zdjęciami zdrajców, to oni zajdą w kiepskie miejsce. Żadna poważna partia z mainstreamu nie wejdzie z nimi w alians, bo oni za chwilę mogą odwalić jakiś numer, po którym wszystkie tefałeny świata będą miały używanie a koszt spadnie na tego większego. Mamy przykład węgierski, gdzie ten słynny Jobbik, którym straszono dzieciątka teraz chyba zmienił się w coś w rodzaju Nowoczesnej połączonej z Peeselem.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @Paris 12 czerwca 2019 15:46
12 czerwca 2019 15:54

No ale to chyba nie w tym kierunku powinno zmierzać? 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Krzysiek 12 czerwca 2019 14:55
12 czerwca 2019 15:55

Chyba Pan nie zrozumial. Po zbyt gorliwej obronie przez politykow (z drugiej strony- jak trzeba byc naiwnym, zeby wierzyc w to, ze jakies publiczne apele politykow wplyna na podjete juz decyzje biskupa)  moze dopiero rozpetac sie burza medialna skutkujaca zakazem wypowiedzi czy czyms w tym rodzaju.

Sensowne bylo wstawienie sie przez parafian. Taka akcja miala miejsce, delegacja byla tez osobiscie u biskupa.

Tu przeciez nikt nie probuje mowic, ze jest super. Ksiadz pralat sam mowil pare dni temu, ze chcialby w tej parafii pracowac jeszcze dlugie lata , wiadomo wiec, ze odwolanie jest wbrew jego woli, bez podania prawdziwych przyczyn.

Jednak na emeryturze ksiadz nie musi zaprzestawac swojej duszpasterskiej dzialalnosci. Zwlaszcza taki ksiadz, ktory ma rzesze sympatykow w calej Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 12 czerwca 2019 15:09
12 czerwca 2019 15:56

Figura erystyczna i ostrożność procesowa. Ale serio, myślę że nie wszyscy, może nawet nie większość.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @jestnadzieja 12 czerwca 2019 15:55
12 czerwca 2019 16:05

Przepraszam, że się wtrącę w dyskusję, ale moim zdaniem to jest tak, że taktyka wiecznego cofania się nie jest w ogólnym rachunku korzystna. Coryllus ustawił całą sprawę w szerszym kontekście i wydaje mi się to trafna diagnoza. Ksiądz nawet mając możliwość działania, nie muszący zajmować się parafią, którą jak słyszę chciał się dalej zajmować, ma już osłabione pole działania, bo za chwilę grubasek może nakręcić media żeby nagłaśniały, że "usunięty przez Kościół kapłan" prowadzi swoją własną prywatną działalność polityczną choć Kościół "wyraźnie mu tego zabronił". Co z tego że nic tu nie będzie się zgadzało z jakąś tam słusznością, zostanie to wykorzystane bezwzględnie i skutecznie. To może dać dalsszy sygnał dla innych hierarchów, że wycofywanie kapłanów, którzy nie traktują swego powołania tylko do działań duszpasterskich, może przynieść określone profity a przede wszystkim taki ruchem można w łątwy sposób znaleźć poklask tych którzy Kościołowi życzą jak najlepiej. Precedens. Przeciętny zjadacz mediów nie będzie wnikał w niuanse -  z całej tej sprawy zostanie sucha informacja: kapłan katolicki uprawiał politykę antyeuropejską a Kościół (bo dla gazowni Kościół to hierarchowie plus zabudowania kościelne oraz grunty) go zbanował. Ja na to patrzę trochę inaczej bo jestem otoczony ludźmi chorobliwie antyklerykalnymi i znam już ich mentalność do szpiku kości.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K 12 czerwca 2019 16:05
12 czerwca 2019 16:07

Errata, bo za szybko pisałem:

"To może dać dalsszy sygnał dla innych hierarchów, że wycofywanie kapłanów, którzy nie traktują swego powołania tylko do działań duszpasterskich, może przynieść określone profity a przede wszystkim taki ruchem można w łątwy sposób znaleźć poklask tych którzy Kościołowi życzą jak najlepiej "

"Jak najgorzej" miało być oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 12 czerwca 2019 15:54
12 czerwca 2019 16:15

Ryba psuje sie od glowy...

... nie powinno zmierzac w "tym" kierunku, ale zmierza.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Marcin-K 12 czerwca 2019 16:05
12 czerwca 2019 16:29

Polityka to jedno, ale tak sie zastanawiam jak ma wygladac inna kwestia..ksiadz Kneblewski odprawial msze swiete trydenckie, czy teraz, jako juz nie-proboszcz, dalej bedzie mial taka mozliwosc?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Krzysiek 12 czerwca 2019 14:55
12 czerwca 2019 16:38

Nie macie racji. Ale ponieważ tutaj jest spore grono ludzi, którzy do szpiku znają realia każdego środowiska i są ekspertami od tych spraw, to zamilknę. Niedługo się okaże, że nie jestem ostatnim, który może się wypowiadać w spawie Biblii, teologii, życia zakonnego czy Kościoła w ogóle.

Bawcie się zdrowo! Powodzenia!

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @jestnadzieja 12 czerwca 2019 16:29
12 czerwca 2019 16:39

O, w tych sprawach to ja nic nie wiem, nie znam się na tym. Boję sie jednej rzeczy, że my będziemy się martwić o mszę trydencką, a za chwilę (mam na myśli dekadę) w ogóle nie będzie można legalnie pójść na mszę, nawet posoborową. Stopień niechęci do duchownych i sióstr zakonnych w dużych miastach da się wręcz nożem kroić. Nie chcę uderzać w lamentację, może trochę przesadzam. Ale ostatnio widziałem taką scenę w kolejce WKD że weszła zakonnica z jakimiś tobołkami, starsza kobieta, wszystkie miejsca zajęte. Ludzie siedzą, młodzi, starsi, patrzą tylko kąśliwie, albo gapią sie w telefony. Dopiero po mojej w miarę spokojnej uwadze ktoś się łaskawie podniósł, a jak się naprzewracał oczami.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 12 czerwca 2019 16:38
12 czerwca 2019 16:40

Zamiast: "że nie jestem ostanim" miało być: "że jestem ostatnim".

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Marcin-K 12 czerwca 2019 16:07
12 czerwca 2019 17:03

A mnie sie wydaję,ze PiS cos ma na ten pelen histerii i brak profesjonalizmu ruch zwany Konfederacją.. Jakos cicho siedza po tej żenadzie wyborczej.. 

Zgadza się ,zadnej jednosci z tymi partaczami .

Co do wypowiadania sie w kwestii ks. Kneblowskiego, tak jak napisał Grzelarts ,poczekajmy do jesieni..

Martwi mnie  fakt,ze az tak emocjonalnie Coryllus podchodzi do sprawy,kiedy wielokrotnie sam pisał i zwaracał uwagę,ze na decyzje hierachow KK i tak nie mamy wpływu. 

zaloguj się by móc komentować

WP @mniszysko 12 czerwca 2019 16:38
12 czerwca 2019 17:03

Ja bym jednak prosil zeby Ojciec nie zamilknal. Prosze pamietac, ze  batdzo duzo osob czyta tego bloga, a stosunkowo malo komentuje, bez wzgledu na to jakie ma zdanie i komu przyznaje "racje" w dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 12 czerwca 2019 15:56
12 czerwca 2019 17:10

OK...

... oczywiscie, ze zdecydowana mniejszosc... tylko "przyspawane do koryta"... panstwowego koryta  pasozytujace na calym narodzie etatowe, niedouczone biurwy... z "polityczna odpowiedzialnoscia"  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 czerwca 2019 16:40
12 czerwca 2019 17:20

Wiekszosc osob, ktore ma normalny oglad sprawy rozumie to odwolanie, przeniesienie na emeryture w normalny sposob, czyli zdezaktywowanie nominalnej duszpasterskiej dzialalnosci. Jak demobilizacja zolnierza i pozostawienie go bez przydzialu.

Byc moze jest inaczej, ale do takiej decyzji przeciez musi byc dopisane jakies sensowne uzasadnienie. Tego tutaj brakuje. O proby przechytrzenia systemu i uwolnienia pralata z nadmiaru obowiazkow nie bede nikogo podejrzewal, bo to mi sie nie skleja.

Poznalem ks. Kneblewskiego osobiscie. Spotkalismy sie trzykrotnie i mysle, ze w sumie przedyskutowalem z nim ok. 10 godzin, bedac wypytywany przez niego o rozne rzeczy. To aktywny i zaangazowany kaplan i jesli efektem bedzie to, ze jego aktywnosc spadnie to bedzie to strata i jednoczesnie znak, o co w tym wszystkim chodzi?

Poczekam do listopada i wtedy wydam osad po co byla ta decyzja i komu ona sluzy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 12 czerwca 2019 17:20
12 czerwca 2019 17:42

Większość ludzi nie zna realiów panujących w domach księży emerytów ale będzie się ze znawstwem wypowiadać.

Prawda jest taka, że ksiądz, który jest w domu emerytów nie pełni żadnych funkcji kościelnych ale to nie znaczy, że nie może się angażować. Jest dużo księży, którzy są w domach emerytów i pomaga wokoło. Odprawia msze, głosi kazania, spowiada. Jak czują się na siłach to i rekolekcje prowadzą. Ludzie potem ze zdziwieniem się dowiadują, że mieszka w domu księży emerytów. Wszystko zależy od jego osobistej inicjatywy, od tego, jak chce sobie czas wolny zorganizować. Są i tacy, którzy zostają rezydentami. Mieszkają gdzieś na plebanii i na miejscu pomagają.

Ksiądz ma powołanie a ono nigdy nie jest na emeryturze. W przypadku całkowitej niemożności czynnego działania z powodu choroby ofiaruje swoje cierpienie w intencji Kościoła. 

Ja rozumiem, że ktoś tego nie wie. Nie rozumiem, jak ktoś ze swadą się wypowiada o realiach, których nie zna, bo w nich nie przebywa. To raz.

Poza tym, tak jak nie wchodzi się  w kłótnie między mężem i żoną, tak samo nie wchodzi się w relację między księdzem a jego biskupem. Kto to robi nie ma dobrych intencji. Amen. To dwa.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 12 czerwca 2019 17:20
12 czerwca 2019 17:43

Dokladnie tak...

... trzeba poczekac, bo nic konkretnego nie wiemy. Nie znam ks. Kneblewskiego, ale widzialam kilka Jego wystapien, w tym to u Ciebie na TK... bardzo mi sie one podobaly i nie ma sie do czego przyczepic... uwazam, ze jest to bardzo przyzwoity kaplan i ciesze sie, ze moglam Go poznac "wirtualnie"... tak samo nie znam bp Tyrawy...

... zdecydowanie trzeba z ocena poczekac na wiecej info.

 

Po tej chucpie wyborczej nastepuje "sezon ogorkowy"... zaraz wakacje, a merdialnia NUDZI  SIE  i bije piane na "problemie pedofilii",  ktorego - de facto - w kosciele polskim  NIE  MA,... a kasiora z naszej krwawicy za to  bez sensu i logiki "pie*****nie o Szopenie"  leci  na ich konta bankowe bez  ZADNYCH  PRZESZKOD  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 czerwca 2019 17:42
12 czerwca 2019 17:56

Rozumiem takie postawienie sprawy. Mnie te relacje z poszanowania prywatnosci nie interesuja. Natomiast to co dzieje sie w sferze publicznej, to jak najbardziej. Dlatego pol roku cierpliwie poczekam z obserwujac pilnie sytuacje i oceniajac aktywnosc ks. Pralata.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 czerwca 2019 17:42
12 czerwca 2019 17:56

Rozumiem takie postawienie sprawy. Mnie te relacje z poszanowania prywatnosci nie interesuja. Natomiast to co dzieje sie w sferze publicznej, to jak najbardziej. Dlatego pol roku cierpliwie poczekam z obserwujac pilnie sytuacje i oceniajac aktywnosc ks. Pralata.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 czerwca 2019 17:42
12 czerwca 2019 17:57

z ocena Sekielskiego czekac jednak nie musimy.

zaloguj się by móc komentować

umami @Marcin-K 12 czerwca 2019 15:50
12 czerwca 2019 18:37

Mnie zbliżenie na poziomie partyjnym nie interesuje. I nie o porozumienie liderów mi chodzi, tylko o przejęcie głosów.
Różnić to się zawsze będziemy. Wiadomo, że środowiska narodowe nic same nie zrobią, więc żeby nie szkodzili w zdobyciu większości (a to jest najważniejsze) trzeba ich przekonywać.
Ja zwolennikiem PiS nie jestem ale głosuję na nich konsekwentnie, jak to chyba Ty ująłeś, z zatkanym nosem, bo liczę, że coś się jednak systemowo zmieni.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 12 czerwca 2019 17:57
12 czerwca 2019 18:43

Ja w pierwszym komentarzu napisałem wyraźnie czego powinniśmy się obawiać i o co się modlić. Ta sprawa jest o wiele bardziej istotna:

"księża biskupi mogą być szantażowani w sprawach o pedofilię i w związku z tym będą zmuszani do ... >>> do wydawania oświadczeń zgodnych z globalną propagandą antykościelną. W efekcie, przepraszam za górnolotny język, owce zostaną oddzielone od pasterzy i wydane na pastwę wilków. <<< ....

Tym bym się przejmował. Niczym więcej."

Tak samo jak się zgadzam z tym, co pisze gdzie indziej w tekście:

>>> My nie musimy rozmawiać z Sekielskim wystawiając tyłek, nadstawiając policzek, czy wyciągając portfel zza pazuchy. My, wierni, widząc Sekielskiego w naszym obejściu, sięgamy po widły. Nie jesteśmy bowiem pewni, czy to człowiek, czy może wielka, włochata świnia, która przyszła na nasze podwórko poczytać na głos konstytucję. Narzucony przez media sposób komunikacji – komunia jest żartem z pedofilii – wywołuje w naszych oczach te niesamowite złudzenia. <<<

Wobec tych spraw - z całym szacunkiem dla ks. Kneblewskiego, którego szanuję - sprawa, czy on jest proboszczem albo czy jest w domu księży emerytów, to didaskalia, że polecę Coryllusem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 12 czerwca 2019 13:11
12 czerwca 2019 19:26

a za Uralem jeszcze więcej, czyli сколько душе угодно (ile dusza zapragnie).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 12 czerwca 2019 09:10
12 czerwca 2019 19:33

wyglada trochę, jakby JE bp P. Libera był w gronie  najgłośniej wołających "łapaj złodzieja!"

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 czerwca 2019 18:43
12 czerwca 2019 19:42

Z diablem nie ma kompromisow. To proste. Z Sekielskim tez nie. Reszta rzeczywiscie bez wiekszego znaczenia.

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Marcin-K 12 czerwca 2019 15:50
12 czerwca 2019 20:24

A propos odłamu "Szturm" -

w 1968 roku Mircea Eliade notuje w swoim Dzienniku ("Religia, literatura i komunizm - dziennik emigranta"):

"Wydarzenia na Columbia University. Nie warto ich przytaczać. Jak zwykle garstce zawodowych prowokatorów udało się podniecić kilka setek naiwnych i ambitnych, czy też ekscentryków. Okupują kilka budynków. (...) A wszystko to z powodu nielicznej, ale dynamicznej grupy przeszkolonej, aby brać udział w wojnie cywilnej, w guerilla; grupa taka zawsze zapoczątkowuje rozruchy, zarówno w USA, jak i w reszcie świata".

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @mniszysko 12 czerwca 2019 16:38
12 czerwca 2019 20:38

Ojca obecność tutaj i każdy wpis ma dla wielu z nas, ogromne znaczenie!

Pewnie jesteśmy trzódką trudną, proszę jednak nie porzucać tego miejsca, choć może czasem zrodzić się taka pokusa...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @mniszysko 12 czerwca 2019 17:42
12 czerwca 2019 20:42

Dziękuję. Proszę brać pod uwagę, że bardzo prosimy o obecność.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 12 czerwca 2019 17:57
12 czerwca 2019 21:31

Oczywiscie, ze nie musimy...

... juz dawno caly polski narod powinien miec zakodowane, ze ten tlusty, obrzydliwy, polskojezyczny hipokryta jest od samego poczatku swojej zdradzieckiej misji na  NIEMIECKIM  WIKCIE... i ze kazdy z nas Polakow, katolikow powinien miec W  POGOTOWIU  widly, dobrze naostrzone...

... jesli ten knur zechce wejsc na nasze podworko  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 22:04

Dałam plus za poruszenie tematu i jakość. Wczoraj ja wspomniałam o skierowaniu ks. Romana Kneblewskiego na emeryturę przez bp Jana Tyrawę. Na co jeden z komentatorów tak się zaperzył się, że stwierdził, że daję linki z szamba. 

Żeby zrozumieć co się dzieje i starać się pomóc w rozwiązaniu problemu kryzysu Kościoła i łatwości z jaką jego wrogowie sobie poczynają, pod koniec gorącego dnia, zachęcam do obejrzenia kazania ks. Piotra Natanka z 11.06.2019r, rozpoczynającego cykl kazań o kapłaństwie. Tylko 24 minuty.

 
 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 12 czerwca 2019 22:04
12 czerwca 2019 22:45

Bog zaplac, Rozalio...

... warto bylo popatrzec i posluchac.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
12 czerwca 2019 23:31

Glossa: Kneblewscy herbu Odwaga.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Odwaga_(herb_szlachecki)

To zobowiązuje. Darzę x. prałata Kneblewskiego ogromnym szacunkiem. 

Jako zwyklutka, mała owieczka uważam, że funkcja proboszcza jest bardzo ważna. To jest KTOŚ pośród wiernych swojej parafii. 

Wilki oblizują już paszcze... 

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Paris 12 czerwca 2019 22:45
13 czerwca 2019 00:05

Jutro, czyli dziś, 13 czerwca, odbędzie się po raz kolejny manifestacja Rycerzy Chrystusa Króla  - Królowa idzie do Sejmu. Zaczyna się o godz. 11 pod kolumną Zygmunta.

zaloguj się by móc komentować

olo @mniszysko 12 czerwca 2019 17:42
13 czerwca 2019 06:08

dziwne, bo wiekszosc ludzi ma rodzinne doswiadczenie dziadka, babci na emeryturze

 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 13:18

Jakiś sekretarz. W Bydgoszczy instnieje Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa, przez złych ludzi nazywana również Kurialno-esbecką, w sumie kuriozalna: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kujawsko-Pomorska_Szkoła_Wyższa_w_Bydgoszczy

"W ramach współpracy zagranicznej uczestniczy w programach LLP – ErasmusLeonardo da Vincioraz realizuje wymianę zagraniczną studentów i nauczycieli. ... W 2011 r. KPSW jako jedyna uczelnia z Polski została wybrana na partnera naukowego Fundacji Watykańskiej Joseph Ratzinger – Benedykt XVI, powołanej przez papieża 1 marca 2010 r."

To ostatnie pewnikiem w efekcie przejrzystego spojrzenia ócz Jegomościa Tyrawy. Ciekawe czemu nie toruńska WSKSiM? I co Kard. Grocholewski na to?  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2019 13:23

Uprzejmie zatem wnioskuję o zaproszenie Ks. Kneblewskiego na kolejną konferencję. Byłoby nie tylko miłe ale również bardzo pouczające wyemitowanie jakiejś pogadanki z nim w prawym górnym. 

Sekielski nie musi dawać na tacę Jegomościowi Tyrawie. Wystrarczy że sponsor Sekielskiego wyasygnuje dotację na renowację dachu, którego od dawna nie można było, na przykład w parafii gdzie pracował Ks. Kneblewski, czy na stypendia zagraniczne, wszak w Wyższej Szkole Kujawsko Pomorskiej jest przedmiot stosunków międzynarodowych. 

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @tadman 13 czerwca 2019 13:44
13 czerwca 2019 15:58

Łżesweek zawsze "po linii i na bazie".

zaloguj się by móc komentować

Andrzej4 @ewa-rembikowska 12 czerwca 2019 09:06
13 czerwca 2019 18:50

Nie Metropolita, lecz Papież i nie wysyła, lecz przyjmuje rezygnację z funkcji ordynariusza w przypadku osiągnięcia wieku 75 lat.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @mniszysko 12 czerwca 2019 18:43
14 czerwca 2019 09:45

Modlimy się i będziemy się modlić , proszę Ojca. Ale z doświadczeń kierowania dużymi zespołami  ludzkimi w  warunkach kryzysu  wynika, że szef ma bronić podwładnego, nawet jeśli się z nim niezbyt zgadza, jeśli atakowany jest cały zespół. To kwestia morale na polu walki. A żyjemy w warunkach wojennych.  X Kneblewskiemu jako pobożnemu księdzu, z pewnością  "nie dzieje się krzywda" w wymiarze Wiary ale Jego przypadek osłabia ducha pozostałych księży w wymiarze ziemskim. To jest taka "pokazucha" , która może paraliżować "podwładnych" w warunkach, kiedy mają dawać świadectwo odwagi i wytrwałości w prześladowaniach.A na wojnie, jak na wojnie. Jeśli wodzowie "hamletyzują" (to najłagodniejsze określenie), to cała armia idzie w rozsypkę.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
14 czerwca 2019 11:21

Ksiadz pralat komentuje oficjalnie sprawe. Warto posluchac!

(hehe biskup, za namowa nadgorliwcow, skierowal kilka absurdalnych zarzutow)

https://www.youtube.com/watch?v=IGLM5zEyxh0

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @jestnadzieja 14 czerwca 2019 11:21
14 czerwca 2019 11:40

Polecam zwłaszcza lekturę dokumentów ukazanych na końcu filmiku. Na siłę klajstrowany zestaw wydumanych powodów, by jakoś tam sklecić dekret o usunięcie z urzędu proboszcza.

Co godne uwagi (i to się w korespondencjach kurialnych widzi często) - na plan pierwszy idzie zarzut o zbytnim przywiązaniu do tradycyjnej katolickiej liturgii. No bo przecież współczesny ksiądz proboszcz powinien się od takich ciągot stanowczo odcinać i rytualnie je wręcz potępiać

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Vesuvio 14 czerwca 2019 11:40
14 czerwca 2019 11:57

Tak. Niestety to widac. Osobiscie jestem ta korespondencja dosc wstrzasnieta. Ton listu biskupa jest straszny, w przeciwienstwie do listu ksiedza pralata.

My, szaraczki, nie mamy pojecia w jakich warunkach zyja ksieza. Domagamy sie od nich "tylko" duszpasterstwa, a nie "aktywizmu", a tymczasem biskup naciska na aktywizm. Pan Krzysztof Laskowski ma okazje przyjrzec sie jak wyglada to polecane przez niego "wierni maja obowiazek sie domagac od swojego proboszcza". itd.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @jestnadzieja 14 czerwca 2019 11:57
14 czerwca 2019 12:19

Ja nie jestem powyższą sprawą wstrząśnięty. Spodziewam się zaistnienia wielu podobnych sytuacji.

Jedno, że parafianie mają prawo domagać się mszy świętej w tradycyjnym rycie rzymskim i tradycyjnego nauczania w swojej parafii, a respektowanie tego prawa przez proboszczów i biskupów to inna kwestia.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Vesuvio 14 czerwca 2019 11:40
14 czerwca 2019 12:57

Mnie ta sprawa otworzyla oczy na kilka rzeczy: nie wiedzialam, ze proboszcz jest nieusuwalny (za wyjatkiem powaznych wykroczen lub choroby), stad bylo tez moja wczesniejsza opinia, ze to "nie tragedia".

Bardziej znam realia parafii zakonnych; tam proboszczowie moga byc w kazdej chwili usunieci czy to przez biskupa czy przez przelozonego zakonnego.

To dobrze, ze ksiadz Kneblewski sie odwoluje. Wiadomo tez, ze nie tak dawno otrzymal tytul Proboszcza Roku; oraz, ze ujeli sie za nim parafianie, bo to chyba ich zdanie powinno byc najbardziej wziete pod uwage.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-laskowski 14 czerwca 2019 12:19
14 czerwca 2019 13:14

To nie chodzi o to, zeby sie teraz licytowac czyje na wierzchu, tylko zobaczyc warunki w jakich zyja naprawde przecietni (w sensie) statystyczni proboszczowie. 

Mamy- przecietny wierny - wiele roszczen i wymagan, ze "za malo maja kontaktu z wiernymi", a oni - jak wynika z listu biskupa - musza spelniac cale mnostwo dodatkowych obowiazkow. Tak naprawde jedyne, czego mamy prawo oczekiwac to porzadnie odprawionej (nie w pospiechu, byle jak) mszy swietej i poslugi sakramentalnej. Reszte niech robia wikariusze i inni pomocnicy, bo proboszcz ma jeszcze na glowie cala administracje i takie przyziemne sprawy jak naprawy dachu..

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @jestnadzieja 14 czerwca 2019 12:57
14 czerwca 2019 13:28

Oczywiście dobrze, że Ks. Prałat się odwołuje, ale nie miejmy złudzeń - wyższa instancja zda się tu pewnikiem na opinię ordynariusza miejsca.

Ta sytuacja jest jednak bardziej dramatyczna niż się na pozór wydaje - stanowi wymarzony pretekst dla innych biskupów, którzy mogą teraz masowo wysyłać na emeryturki i inne zsyłki tych kapłanów, którzy mieli te nieprzystojne chętki aby zwracać się ku tradycyjnym formom pobożności

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Vesuvio 14 czerwca 2019 13:28
14 czerwca 2019 13:36

Ordynariusz miejsca wydaje sie dzialac w pospiechu, i - na moje niewprawne oko - troche z niskich pobudek, gdyz i jemu zagraza "zdjecie z funkcji" przez jeszcze wyzsze instancje (wiemy z jakiego powodu).  Sprawa w sadzie ma sie dopiero odbyc, na razie na jego prosbe rozprawa zostala odroczona.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @mniszysko 12 czerwca 2019 11:09
14 czerwca 2019 13:39

"Fakt." miał być komentarzeme do pierwszego wpisu O.Mniszysko.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @jestnadzieja 14 czerwca 2019 13:14
14 czerwca 2019 14:12

Z nikim nie zamierzam się licytować, ale mówię, że należy spodziewać się podobnych sytuacji, bo wśród watykańskich hierarchów panuje przekonanie, że trzeba zlikwidować rozziew istniejący między bardzo liberalnym Kościołem katolickim w Niemczech i Kościołem katolickim w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-laskowski 14 czerwca 2019 14:12
14 czerwca 2019 14:16

Ja nic o takim przekonaniu wsrod "watykanskich hierarchow" (ktorych konkretnie?) nie slyszalam. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @jestnadzieja 14 czerwca 2019 14:16
14 czerwca 2019 14:40

Proszę łaskawie posłuchać takich duchownych jak kardynał Reinhard Marx, ksiądz James Martin, kardynał Blase Cupich, kardynał Maradiaga. Dodam, że ks. Martin napisał książkę o budowaniu mostów między Kościołem katolickim a środowiskami LGBT, a w Polsce książkę tę promuje Tygodnik Powszechny.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @gapek 14 czerwca 2019 16:26
14 czerwca 2019 20:50

Prosisz się dostać wodą święconą w proszku po oczach.

zaloguj się by móc komentować

TomaszM @gabriel-maciejewski
15 czerwca 2019 14:59

Ciekawostka.
Roman Kneblwski nie ma swojej strony na polskiej wiki.
To dosyć dziwne, zważywszy na rozpoznawalność jego osoby.
Tym bardziej dziwne, jeżeli zobaczy się stronę jego parafii i listę proboszczów.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Parafia_Naj%C5%9Bwi%C4%99tszego_Serca_Pana_Jezusa_w_Bydgoszczy
 

Na moje oko to jawny sabotaż ze strony "darmowej i otwartej wikipedii".

A tutaj trochę informacji o ww., jego autorstwa:
https://opoka.org.pl/biblioteka/Z/ZD/rajski-kocham-otojestem.html

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
18 czerwca 2019 17:19

Byłem tydzień na urlopie i widzę, że dużo zła się zdarzyło w tym czasie.

Dziękuję za ten tekst i głos gniewu. Popieram go w pełni, bo tu nie chodzi o niuanse i nawet ukryte prawdy, tylko o prosty fakt, że hierarchia KK w Polsce usuwa z czynnej posługi jednego z bardzo nielicznych mądrych i odważnych a zarazem pobożnych kapłanów, który bardzo ubogacał wspólnotę. I przeciwko temu trzeba mówić głośno i zdecydowanie "NIE".

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować