-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O marzeniach Polaków

Największym marzeniem Polaków dzisiaj jest wojna. Takie można odnieść wrażenie czytając wpisy w Internecie. Wszyscy chcą wojny, ale każdy z innego powodu. Większość wierzy, że wojna zmieni w ich życiu wszystko i oni, od 30 lat pogardzający sobą za nic nie robienie, brak dyscypliny, pijaństwo, wybryki i ogólną niemoc, staną się innymi ludźmi. Skąd to przekonanie? Bo okoliczności na nich coś wymuszą. To znaczy uszlachetnią ich i zmuszą do czynów. Oczywiście czynów szlachetnych, bo brudne czyny nie wchodzą w grę. I tak jeden myśli, że będzie sprzedawał plecaki ucieczkowe potrzebującym, inny, że będzie kierował ruchem na skrzyżowaniach, którymi przejeżdżać będą kolumny czołgów, kolejny, że zostanie snajperem i będzie polował na wrogich oficerów bez sensu kręcących się w jego okolicy. Większość jednak liczy na posadę operatora dronów, czyli na to co mają teraz – bezpieczne życie na tyłach z różnymi bonusami plus proste obowiązki połączone z dużą ekscytacją podobną do tej, jaka towarzyszyła im przy grach strategicznych.

Nie chodzi bowiem w tych marzeniach o prawdziwą wojnę, ale o podkręcenie tych emocji, które towarzyszą ludziom leniwym, bywa że i podłym, w codziennym siedzeniu przed monitorem i śledzeniu kto tam co napisał. No i o określenie wreszcie, raz na zawsze kto tu jest naprawdę, ale tak naprawdę fajny.

Obłęd ten jest podsycany stale przez różnych komentatorów, ale także przez istoty zawodowo zajmujące się stymulowaniem emocji tłumu, czyli tych, jak tu ich nazwałem, nadczłowieków. Kim oni są, do końca nie wiadomo. Nie wiadomo też czyje zlecenia wykonują. Jasne jest tylko o co im chodzi – o eskalowanie i wywoływanie nawrotów tych samych głupkowatych wzruszeń, na dźwięk tych samych słów. Nadczłowieki to jednak nie wszystko, bo są jeszcze ludzie, którzy nie mają takiego zaplecza jak oni, ani też takiej emerytury, ale mają dobre chęci. Nie posiadając żadnych informacji na jakikolwiek temat ogłaszają w sieci, że polska armia i polskie służby nie nadają się do niczego. Tego z całą pewnością stwierdzić nie możemy. Dobrze by jednak było, żeby osoby niekompetentne, ale jedynie takowe udające, poprzez strój, jego brak, stylizację, brodę  i zaśpiewy w głosie, nie kolportowały swoich emocji w sieci i nie sugerowały przy tym, że ich gadanie to informacje z pierwszej ręki. Wszystko to czynione jest, by ukryć własną nicość za parawanem wspomnianych emocji. Ci sami ludzie usiłując czasem pisać książki, ale oddechu starcza im ledwie na 150-200 stron. Potem dostają zadyszki i wracają do swojej działalności popularyzatorskiej w sieci. Bo to jest łatwiejsze i daje więcej satysfakcji, zwłaszcza, że przed każdym występem osobnik udający nadczłowieka musi postać ładnych parę minut przed lustrem. I to jest właśnie najfajniejsze.

Uważam, że rekordzistą i nie kwestionowanym mistrzem w tej konkurencji, jest pan Rafał Brzeski, który wystąpił w telewizji Karnowskich i opowiadał tam, że jesteśmy pod okupacją, ale nie wiadomo do końca czyją. Ma on rzesze oczadziałych kompletnie fanów, którym modulowanym głosem, sprzedaje różne katastroficzne wizje, a oni wyją ze szczęścia.

Dziś zaś z samego rana przeczytałem komunikat TV Republika, brzmiał on mniej więcej tak – w kręgu służb mówi się, że służby przygotowują jakąś akcję przeciwko Nawrockiemu. Zbaraniałem. Jak to – w kręgu służb? Co to jest krąg służb? Kto mówi? Jeśli jakieś służby chcą ingerować w wybory, to jest to zamach stanu. I należy powiadomić te właściwe służby, by interweniowały. Tak to sobie wyobrażam. – Durniu – powie zaraz jakichś patentowany naśladowca nadczłowieków – nie słyszałeś, że polskie służby nie istnieją? Tak słyszałem i taktownie puściłem tę wiadomość mimo uszu. Nie raz i nie dwa. Bo jeśli polskie służby nie istnieją, to nie istnieją też polskie media, co jest wnioskiem oczywistym. Te zaś, które istnieją i emitują komunikaty na temat służb i ich zakulisowych działań, same uczestniczą w tych rzekomych przygotowaniach do prowokacji. Jeśli bowiem ona jest przygotowywana, to nie informuje się o niej narodu. No chyba, że reprezentuje się jakąś inną niż związana z narodem organizację. To wynika z logiki, którą zaproponował światu Arystoteles. – Durniu – zawoła znowu ktoś inny – nie rozumiesz, że to same służby rozsiewają takie dezinformacje, żeby pomóc Karolowi w wyborach…! Nie, nie rozumiem. Jeśli ktoś emituje komunikat zaczynający się od słów – w kręgu służb się mówi – to w mojej ocenie, próbuje jedynie straszyć i dodawać sobie samemu znaczenia. W najlepszym razie. Bo w najgorszym sieje dezinformacje i przyczynia się do złego. Swojej zaś pozycji bronił będzie w sposób znany już nam dobrze – wołając, że chce pobudzić ducha patriotyzmu. Co to znaczy w praktyce? Przekonać grubasów siedzących przez monitorami, że nadają się na operatorów dronów w razie wybuchu konfliktu.

To nie koniec. Jeśli bowiem nie istnieją polskie służby, a co za tym idzie polskie media, to naśladowcy tychże mediów są także podejrzani. I każdy kto powiela ich komunikaty, nie przeciwstawiając się ich idiotyzmowi z całej mocy, bierze udział w dezinformacji i przyczynia się do destrukcji państwa. I jeszcze jest przekonany, że czyni dobrze, bo na dźwięk jego słów ludzie zaczynają się pocić, pluć na podłogę, albo skakać do rytmu. I to jest właśnie fajne.

Wyznam Wam, że nie mogę już słuchać i czytać tych bredni. Jedyne zagrożenie jakie widzę to konkurencja mediów, które walczą o to, by zwabić swoimi sensacjami możliwie dużą grupę osób. W dodatku muszą to uczynić możliwie tanim kosztem, bo – w przypadku Republiki i telewizji Karnowskich – grozi im odebranie koncesji. A poza tym, nie warto wydawać pieniędzy i poświęcać czasu dla tego ogłupiałego tłumu. Wystarczy jak jeden z zaprzysiężonych nadczłowieków, powie im coś od czasu do czasu. I mrugnie okiem na koniec.

Kochani, nie można – uważam – produkować bredni. Bo ilość widzów nie ma wpływu na to, czy koncesja zostanie odebrana.

Kolejnym problemem Polaków jest powszechne zakłamanie. Można powiedzieć, że jestem naiwny bo powszechne zakłamanie jest problemem wszystkich. No, tak, że nie we wszystkich krajach jest ono połączone z marzeniami wariatów o wojnie, która zmieni w ich życiu wszystko, w dodatku na lepsze. Zakłamane społeczeństwa chcą żyć w pokoju, a nie myślą o tym, że wojna poprawi ich los. To jest kolejne pięterko hipokryzji. Jeśli dodamy do tego powszechną wiarę w zbrodnicze wpływu służb na wszystko, mamy dom wariatów, z którego nie tyle wydobyć się nie możemy, co po prostu nie chcemy. Jest za dobrze i wszystkie pielęgnowane przez lata obłąkania i szajby są w nim odpowiednio stymulowane. – Będzie jak w 39! – woła jeden. – Będzie? Już jest jak w 39 – wtóruje mu drugi. – Nowa Jałta! – dołącza się trzeci. – To się powtarza co 45 lat! – dodaje czwarty, który siedział kiedyś w tramwaju obok gościa, co wyglądał trochę jak ś.p. Konstanty Miodowicz, a wobec tego ma największe pojęcie o tym, co służby dla nasz szykują.

Konsekwencji nie spodziewamy się żadnych, bo niby jakie mogą być konsekwencje wojny czy zamachu stanu, o którym skrycie marzą dziennikarze.  Wiadomo wszak, że zamachy stanu przeprowadza się nieudolnie, a jak się zbierze odpowiednią ilość ludzi na placu przed telewizją, w nocy, to do zamachu nie dojdzie. I znów będzie można bezpiecznie snuć marzenia o nachodzącej wojnie.

Nie ma żadnego programu na dalsze istnienie. Nie wiem czy to zauważyliście. Nic się już nie liczy, poza ewidentnymi fejkami i ludźmi, którzy je rozsiewają. Jest to wręcz obowiązek, którym trzeba się wykazać, żeby każdy widział, jaką postawę przyjmujemy. A jaką? Bezkompromisową rzecz jasna. I nie ma w niej miejsca na żadnej przedłużanie istnienia. Jest tylko walka do zwycięstwa. Jak dawnymi laty za zachwaszczonym podwórku, kiedy jeden z drugim, w masce Zorro wykonanej przez kochaną babunię, dokonywał szaleńczych szarż na zagony pokrzyw. Dziś jest to dodatkowo filmowane i puszczane w sieci, jako wzór godny naśladowania.

I można by było się tym nie przejmować, ale wyczyny te są treścią życia politycznego. I innej treści w tym życiu nie ma. Nie ma też odpowiedzi na pytania najprostsze – co dalej? Bo doszliśmy, co wszyscy widzieli na rynku w Końskich, do momentu, kiedy formuła programu się wyczerpała. Komunikacja zaś pomiędzy wyborcami, a władzą musi wejść na inny, jak to mówią, level. Żebyśmy przetrwali. Na razie nie widać woli zmiany ze strony polityków i mediów. Widoczna jest tylko przemożna chęć robienia fikołków.  

Jak ktoś jednak chce poczytać o poważnych sprawach to zapraszam

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zeszyty-do-historii-narodowych-sil-zbrojnych/



tagi: wojna  polacy  media  wybory  hipokryzja  bohaterstwo  fejk newsy  zamach stanu  marzenia 

gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 09:44
68     2742    9 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 10:21

Niektórym sie marzy Marzenna, ewentualnie Beata lub Joanna ale rekordy   w  TVP bije Magdalena  Biejat ;-)  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 10:34

To szaleństwo wojenne opanowało  głównie polityków koalicji, którzy muszą przekonać Polaków, że najlepiej będzie jak oddadzą dowództwo nad polską armią niemieckiemu generałowi oraz zaakceptują kredyty UE, które pójdą na zakupy w sprzętu militarnego w zakładach niemieckich ewentualnie francuskich. Przekonywanie odbywa się via farmy troli na TT i innych mediach społecznościowych. Resztę robię przekupieni dziennikarze z mediów publicznych.

zaloguj się by móc komentować


stachu @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 10:41

Wczoraj ogladalem pogadankę o zeszytach NSZ, potem na minutę włączyłem wywiad z Bartosiakiem - zachowuje się i mówi jak nawiedzony, i jeszcze z pretensjami. A potem obejrzałem, jak wymienić żarówkę postojową przednią, bo to miałem do zrobienia. Wymiana tylnej to prościzna. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 13 kwietnia 2025 10:41
13 kwietnia 2025 10:44

Ja nawet po obejrzeniu bym nie wymienił. Bartosiak się tak zachowuje, bo Amerykanie przestali mu płacić. To samo z Zychowiczem, ten to się zaraz rozpłacze

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 11:06

To co robi Republika i wPolsce to jest tragedia. Cepelia i tandeta.

Jak chcą robić drugi TVN, tylko że prawicowy to niech przynajmniej nie wycierają sobie buzi tym że są bastionami wolności i w ogóle.
Jeszcze to wymuszanie skandowania - "republika, republika..." na wiecach. Jak robią prywatny spend swojej telewizji to niech przynajmniej polskie flagi schowają.

 

zaloguj się by móc komentować

Sinistram @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 11:06

Ci co chcieliby poznać przyszłość, bo nie dali rady jej wypracować, idą do wiedźmy albo stawiają tarota.

Jak się już raz zaufa opatrzności, przyjmując marność nadczłowieków, to z ich wyznawców, bo jest to przecież kult, zaczyna wychodzić swąd opętania, a w rozmowie ucinanej tym że nikt prócz Boga nie zna przyszłości, dostają drgawek. 

Świetny tekst, widzę w nim dużo własnych złudzeń, słabości i pomyłek.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 11:06
13 kwietnia 2025 11:10

Teraz podniecają się tym Maciakiem, że ruski agent i że Targalski zdemaskował go już 6 lat temu, a jakiś inny gość aż 9 lat temu. I co? Rządził PiS, Targalski był we wszystkich telewizjach i się tam mądrzył. Nie było nikogo, kto by tego Maciaka uciszył? Teraz jest problem, bo tamci mogą zrobić jakąś prowokację i go wykorzystać. I co my mamy niby z tym zrobić? Bo ewidentnie oczekuje się czegoś od wyborców

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 11:10
13 kwietnia 2025 11:20

Póki co zrobili wszystko co się dało, żebym nie mógł w łatwy sposób namówić innych na głosowanie na PiS. W takim sensie - wiadomo, że na PiS musimy głosować bo nie ma innej opcji w wyborach, ale jak kiedyś można było bez specjalnego tłumaczenia się powiedzieć o tym, tak teraz mogę tylko głosować, ale trzeba odcinać się od tej żenady którą produkują wszyscy powiązani z PiSem z mediami na czele.
Innymi słowy, gdyby nawet Nawrocki miał charyzmę jak sam Reagan to zaraz łączy się go z tym całym tałatajstwem i co wyborca może z tym zrobić.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 11:20
13 kwietnia 2025 11:25

Pisowskie media nie biorą pod uwagę faktu, że same mogą być wykorzystywane do jakiegoś montażu. Prowadzący je są tak głęboko przekonani o własnym sprycie i inteligencji

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 11:41

"Największym marzeniem Polaków dzisiaj jest wojna"

Trochę tak, ale dodałbym tu jeszcze kilka spostrzeżeń (choć artykuł bardzo celny i nie ma potrzeby się przyczepiać):

1. Szamani od wojny trochę kreują taką narracje o trochę odpowiadają na realny popyt

2. Bo na świecie, nie tylko w Polsce, zwłaszcza od 2020 panuje poczucie beznadziei, że "lepiej już było". Ono, w niektorych krajach Zachodu jak Włochy czy UK, jakieś uzasadnienie we wskaźnikach ekonomicznych, w innych to jest po prostu zeigest młodych wchodzących na rynek pracy który z każdym rokiem wygląda bardziej jak czasy Balcerowicza, a z drugiej rozpasana konsumpcja tiktokywych celebrytciątek z serii "za hajs matki baluj" sprawia, że młodsi (40-) en masse czują jak im "pociąg odjeżdża"

3. Ludziom się wydaje, że wojna może nawet nie tyle naprawi, co wymusi jakąś racjonalizację społeczną (to akurat prawda, choć chyba w nie tym kierunku co chcemy). Głosującym na Mentzena wydaje się, że jak przyjdzie wojna to łatwiej znajdą dziewczynę. Wyższej klasie średniej, że wyjedzie do Hiszpanii a po wojnie obkupi sie w tanie mieszkania etc.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @dynamitard 13 kwietnia 2025 11:41
13 kwietnia 2025 11:48

Po II wojnie światowej ludziom na zachodzie też wydawało się, że lepiej już było. Tylko w demoludach wszyscy wierzyli, że lepiej dopiero będzie. Może zacznijmy więc od prostowania ścieżek, a nie od ich gmatwania

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 12:56

Ja ta debate z Konskich widzialem tylko w kilku krotkich filmach na FB. 

To jest mniej wiecej ten poziom - "jeden z dziesieciu".

https://www.youtube.com/watch?v=j83rF1a9eko

zaloguj się by móc komentować


Paris @ewa-rembikowska 13 kwietnia 2025 10:34
13 kwietnia 2025 14:08

100/100   !!!

 

Bo  KORYTO  odplywa,  a  WSZYSCY  ,,zainteresowani,,  traca  WPLYWY...  BIDA  zaglada  w  oczy,  a  PANIKA  ZZERA  im  ,,mUSki,,...

...  bo  MOZGOW  to  oni  -  NIEWOLNICY  i  ZAPRZANCE  -  NIGDY  nie  mieli  i  nie  maja.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 10:38
13 kwietnia 2025 14:14

Tez,...

...  a  moj  WSPANIALY  Proboszcz,  dzisiaj,  w  rozmyslaniach  meki  Panskiej  powiedzial,  ze  ogromnie  duzo  Polakow  PRAGNIE  NAWROCENIA  i  POWROTU  do  Pana  Boga,  zwlaszcza  mlodych  Polakow,...  ze  konfesjonaly  przezywaja  SZTURM  ludzi  chetnych  do  spowiedzi,...  ze  ksieza  dawno  takich  CUDOW  nie  widzieli,  ktore  dzieja  sie  teraz   !!!

 

I  ja,  mojemu  Proboszczowi,  wierze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 11:10
13 kwietnia 2025 14:20

Czekam  cierpliwie,...

...  az  toto  ,,republikanskie  ZEROWISKO,,  z  ta  2  tivi  ,,ustawka,,  wreszcie  przestanie  ,,nadawac,,  !!!

 

To  od  samego  poczatku  bylo  NIEPOROZUMIENIE.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 11:25
13 kwietnia 2025 14:28

Wcale  bym  sie  nie  zdziwila,...

...  gdyby  tak  bylo  !!!

 

To  jest  BANDA,  ktora  nie  potrafi  -  SAMA  z  SIEBIE  -  nic  zrobic.  Potrafia  tylko  ,,sie  podczepiac,,  np.  pod  TV  TRWAM,...  potrafia  sie  ,,lansowac,,  na  kims/czyms,...

...  no  i  potrafia  DONOSIC,...  jak  20  lat  temu  na  bp  Wielgusa  do  Watykanu.

 

Do  Nawrockiego  tez  ,,wyslali  sFojego  aniola-strURZa,,  -  tj.  ,,Zeczniczke,,  -  zeby  ewentualnie  w  przyszlosci  -  ,,podpiac  swoje  ryje  pod  koryto,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard 13 kwietnia 2025 11:41
13 kwietnia 2025 14:39

Jakos  we  Francji...

...  ,,wojny  nie  kreLOjO,,  !!!

 

Rotszyldowy  ,,slup,,  Macron  wysila  sie  tylko  coby  MLP  ,,udupic,,  na  przyszle  wybory,  bo  jesli  jej  ,,nie  udupi,,  -  to  Hollande  z  ekipa  IDZIE  SIE  GONIC.

Ale  to  jest  ich  problem...  i  w  zwiazku  z  powyzszym  naszym  zadaniem  jest  NIE  DAC  SIE  WKRECIC  w  WOJNE  -  PUSTAKOM,  BANKRUTOM,  ZLODZIEJOM  i  OSZUSTOM.

Koniec  i  kropka.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 14:47

"Wszyscy chcą wojny, ale każdy z innego powodu. Większość wierzy, że wojna zmieni w ich życiu wszystko i oni, od 30 lat pogardzający sobą za nic nie robienie, brak dyscypliny, pijaństwo, wybryki i ogólną niemoc, staną się innymi ludźmi. Skąd to przekonanie? Bo okoliczności na nich coś wymuszą. To znaczy uszlachetnią ich i zmuszą do czynów. Oczywiście czynów szlachetnych, bo brudne czyny nie wchodzą w grę."

 

Bo się za dużo hollywoodzkich filmów wojennych naoglądali.

Facet spontanicznie wstępuje do wojska, brnie w błocie i krwi, zabija bez litości upiornego wroga i pisze listy do ukochanej.

Potem wraca, tonie w objęciach stęsknionej kobiety, pobierają się i żyją długo i szczęśliwie, spłacając 30-letni kredyt hipoteczny.

O kredycie oczywiście w filmie nie ma mowy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Henry 13 kwietnia 2025 10:21
13 kwietnia 2025 14:52

"Niektórym sie marzy Marzenna, ewentualnie Beata lub Joanna ale rekordy   w  TVP bije Magdalena  Biejat ;-) "

 

Powinna się zrodzić nowa świecka tradycja.

Topienie Madzi.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 11:25
13 kwietnia 2025 15:17

Niestety. Dodatkowo oni tak się zachowują, że aż się proszą aby ich wykorzystać w montażu.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @dynamitard 13 kwietnia 2025 11:41
13 kwietnia 2025 15:28

Co do punktu drugiego to uważam, że ludzie 40- którzy zauważają, że "pociąg im odjeżdża"(lub bardziej już odjechał) wcale nie chcą wojny. Za to wręcz przeciwnie, przestaje na nich działać iluzja o sukcesie który leży na ulicy i wystarczy się po niego schylić, a dzięki temu zaczynają realnie patrzyć na świat i nie dają się wykorzystywać. W tym punkcie jedynie pojawia się niebezpieczeństwo w postaci pokusy beznadziei, jeśli nie ulegną tej pokusie to stają się silniejsi.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 15:32

Wojna to jak wyrzekanie na system i walka z nim. Do czasu kiedy przychodzi Komornik to i walka się kończy i system jawi się jako niepokonany. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 15:35

Wojna? Bo może pokój wydaje im się straszny w swej zwyczajności na co dzień. A czy któryś ma do pokazania blizny na znak, że już w mordę kiedyś dostał? [To od valsera myśl]

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Paris 13 kwietnia 2025 14:14
13 kwietnia 2025 15:44

Prawie 18 tys Francuzów ochrzcilo się w KK od stycznia tego roku! 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 11:06
13 kwietnia 2025 15:54

Że Cepelia i tandeta  - zgoda, ale trzeba im oddać, że ten ich "event" w Końskich (bo nie debata) pokrzyżowala szyki uśmiechniętemu Rafałowi i dostał "sraczki" przez co zaczął improwizować  i w rezultacie wparowali mu na debatę wcześniej nieproszeni goście, z których każdy chciał coś ugrać i Rafał stał jak jedna z panien na wydaniu i tylko słabość reszty towarzystwa pozwoliła mu dotrwać do końca.  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 13 kwietnia 2025 15:54
13 kwietnia 2025 16:18

Teraz na TT znalałam, że przed debatą z Rafałem pracowała pani psycholog przygotowywując go do spotkania. Poza tym miał pytania od dziennikarzy. Reszta przyszła na improwizację.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 11:48
13 kwietnia 2025 16:20

" Po II wojnie światowej ludziom na zachodzie też wydawało się, że lepiej już było. Tylko w demoludach wszyscy wierzyli, że lepiej dopiero będzie. Może zacznijmy więc od prostowania ścieżek, a nie od ich gmatwania"

Tak tak, ja nie piszę że te ludzkie obsesje i lęki w kwestii wojny są mądre i trafne. Tylko, że widzę że takie mają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 kwietnia 2025 16:18
13 kwietnia 2025 16:24

Przygotowywanie się na taką debatę to idiotyzm, albo ktoś ma do tego dryg, wchodzi i załatwia gości, albo nie ma i powienien zostać czyścicielem kibli gdzieś na zapleczu. No i widać było kto się do czego nadaje

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 15:28
13 kwietnia 2025 16:26

" Co do punktu drugiego to uważam, że ludzie 40- którzy zauważają, że "pociąg im odjeżdża"(lub bardziej już odjechał) wcale nie chcą wojny."
Tak. Tzn po pierwsze te obsesje wojenne mają charakter głównie irracjonalny. Po drugie akurat ten segment to obstawia, że jakby była wojna to ich już to dawno nie będzie. Wydaje im się że się od wojny wyalienują tak samo jak z państwowej edukacji posyłając dzieci do prywatnych szkół, albo z NFZtu mając znajomych lekarzy. 

" Za to wręcz przeciwnie, przestaje na nich działać iluzja o sukcesie który leży na ulicy i wystarczy się po niego schylić, a dzięki temu zaczynają realnie patrzyć na świat i nie dają się wykorzystywać"

Nie ma się z czego cieszyć. Toważyszy temu kompletny brak lojaność wobec państwa i narodu. Amoralny familiaryzm

I stąd wszelkie zgryzoty gospodarcze. To nawet w Chinach mają podobny problem (tang ping). Okazuje się że obecny model gospodarczy nie jest w stanie funcjonować bez frajerów robiących za czapkę gruszek. A że piramida demograficzna wygląda tak, że złoża frajerów ewidentnie się wyczerpują, stąd wszędzie niesnaski.

"W tym punkcie jedynie pojawia się niebezpieczeństwo w postaci pokusy beznadziei, jeśli nie ulegną tej pokusie to stają się silniejsi. "

W to miejsce wchodzi bezwzględny egoizm i depresja.
 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 16:24
13 kwietnia 2025 16:31

Trzask to narcyz, on może funkcjonować tylko w cieplarnianych warunkach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 15:17
13 kwietnia 2025 16:37

Jestem zdania, że wszyscy grają wyznaczone role. Wynik jest z góry ustalony, a zatem nie muszą się specjalnie wysilać. Po prostu byle jak odfajkowują,  co im zlecono. A oprawa propgandowa ma  dla  ludozerki tworzyć miraż, że serio coś zależy od jej wyborów.

No bo przecie mamy demokrację. I akcesoria do tejze musza być, czyli prezydent, parlament i rózne takie, w ramach kosztownej   acz zbędnej scenografii. no i wybory, oczywista, a takze "debaty kandydatów". Po co wybierać prezydenta, skoro on "nic nie moze". To jakie ma znaczenie, jakie nazwisko dany prezydent nosi. Jedynie nma takie dla partyjnej kamaryli kandydata. Ale dla pozorów demokracji nie moze być jeden kandydat, zatem struga sie kilku, zeby był "wybór". I zabwa trwa. Igrzyska mają coraz większy rozmach, coraz wiecej bezrobotnych aktorów jest chetnych do roli wodzirejów, natomiast coraz gorzej z chlebem.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 13 kwietnia 2025 15:35
13 kwietnia 2025 16:43

Tak, ta zwyczajność jest dobijająca dla ludzi, którzy nic nie robią, a chcieliby dowodzić wielkimi armiami, albo choćby tylko zwiadem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 15:17
13 kwietnia 2025 16:43

Bo są przekonani o własnej sprawczości

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 13 kwietnia 2025 16:37
13 kwietnia 2025 17:02

Ja też jestem zdania,ze wszyscy grają wyznaczone role panie Stanisławie.Ale wynik próbuje się z góry ustalić,bo jest władzy obecnie potrzebny,aby dopiąć system.Scenografia znana od czasu słynnej transformacji.U nas w Polsce to jeszcze w powijakach jak niemowlę,uzależnione od piersi matki partii.
Po tej słynnej transformacji,to "niemowlę" miało buźkę generalską...i mamki go karmiły....

I karmią dalej,operacja kosztowna,ale przynosi profity wygranym...tak w wyborach parlamentarnych jak i Prezydenckich. I za każdym wyborem jest inaczej... I w ramach oferowanej ofercie--zawsze jest mozliwość ,że wyborcom może jednak "odwalić" inny pomysł...niż sugerowany ....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 13 kwietnia 2025 17:02
13 kwietnia 2025 17:09

System jest doszlifowywany, aby nawet gdy wyborcom odwali, nic sę istotnie nie zmieniło. czyli najlepiej dla mocodawców, gdy sytuacja jest patowa i polityczni rywale  są zmuszen do  antyszambrowania u nicvh na salonach.

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 13 kwietnia 2025 17:09
13 kwietnia 2025 17:25

"Domykanie systemu"  można zaobserwować było na przykładzie Rumunii i Francji. U nas na razie "tylko " Jagodno działało po godzinach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 13 kwietnia 2025 15:44
13 kwietnia 2025 17:25

Tylko  chwalic  Pana,...

...  bo,  jak  przypuszczam,  w  duzej  mierze  sa  to  juz  dorosli,  swiadomi  Franki  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 13 kwietnia 2025 16:37
13 kwietnia 2025 17:42

I  tu  mozesz  miec  absolutna  racje  !!!

 

Igrzyska  dla  CIEMNEGOLUDA  maja  coraz  wiekszy  rozmach,...  coraz  wiecej  HUCPY,  KLAMSTW  i  SIANIA  GLUPOTY,...  za  NASZA  KASE.

A  z  CHLEBEM  coraz  gorzej...  i  gorzej  bedzie  w  przyszlosci,  w  tej  juz  calkiem  bliskiej.  A  o  tej  dalszej  to  w  ogole  szkoda  gadac.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 16:43
13 kwietnia 2025 17:44

Tak,...

...  PASOZYTY  i  NIEROBY  dostaja  SWIRA  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 16:43
13 kwietnia 2025 18:07

No bo oni zawsze wygrywaja- to ich pewność.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 18:13

Na neon24 przywołują Cię po nazwisku jako wydawcę.. Anglik taterskiego chana został przeczytany.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 13 kwietnia 2025 17:09
13 kwietnia 2025 19:20

A ja nie tracę nadzieji.Nie taki system szlifowano i gniew ludu go obalił. Ileż można matolić wyborców?... gdy bieda w cztery litery dociśnie. Cóż znaczą farmy mecenasa i "profesurskie" mądrości w necie . ? Owszem ,jeszcze to trochę potrwa...może nie za naszego życia,ale to się skończy...........

Kiedyś pan umieścił notkę  "kucharza"i opiekuna fabryki trolli niejakiego Prigożyna... no cóż...rozpłynął się w obłokach ponoć w katastrofie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @szarakomorka 13 kwietnia 2025 15:54
13 kwietnia 2025 19:37

OK, ale dałoby się to lepiej zrobić, w końcu to nie są ludzie którzy telewizję zaczęli robić wczoraj.

No, ale to było niezłe, że Trzask zrobił sobie debatę dla siebie, gdzie dziennikarze i pytania były po jego stronie i i tak się na niej wyłożył.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @dynamitard 13 kwietnia 2025 16:26
13 kwietnia 2025 19:48

Musimy dookreślić bo rozmawiamy o dwóch różnych grupach ludzi.

Osoby 20-25 lat rzeczywiście po zderzeniu z rzeczywistością mogą chcieć wojny, wpadać w egoizm, depresję, brak lojalności wobec państwa itd. takie podejście - "skoro świat jest do dupy to niech to wszystko walnie", ewentualnie wiara w rzeczy które opowiada konfa, że jak się obniży regulacje, podatki i składki, no to będzie raj na ziemi. Pewnie o takie osoby panu chodzi.

Ja napisałem o osobach w przedziale 28-38(bo to mam na myśli jeśli chodzi o osoby 40-), którzy już dorośleją, raczej już widzą świat jaki jest i przyjmują jakąś postawę wobec niego.

To, że system gospodarczy jest bezbożny to nie znaczy, że nie można go zmieniać. No, a trzeźwe spojrzenie na świat i odkrycie swojej godności(filozofowie by powiedzieli świadomości narodowej i/lub klasowej) to jest podstawa. Bez tego człowiek wegetuje i to jest problem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 13 kwietnia 2025 16:37
13 kwietnia 2025 19:49

Grać można też lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 19:37
13 kwietnia 2025 19:51

... wyłożył. Pewnie za długo chodził ćwicząc na głos.

 

 

zaloguj się by móc komentować


dynamitard @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 19:48
13 kwietnia 2025 20:15

" Ja napisałem o osobach w przedziale 28-38(bo to mam na myśli jeśli chodzi o osoby 40-), którzy już dorośleją, raczej już widzą świat jaki jest i przyjmują jakąś postawę wobec niego."

Z obserwacji to albo stają się cynikami, albo się wycofują w zacisze domowe jeśli kapitał im pozwala.

Nie znam ludzi w tym segmencie którzy by nawrócili się na religijność czy idee narodową jeśli wybrali już cynizm/stoicyzm jeśli wcześniej nie mieli formacji katolickiej/patriotycznej.

Owszem młodzi korwinisci sie nawracają z Korwina na duet Mentzen-Bosak ale to bardziej forma niż treść się zmienia.

"odkrycie swojej godności"

to akurat ma głównie charakter cynizmu: jesteś tyle wart ile masz pieniędzy/układów/zasobów

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Kuldahrus 13 kwietnia 2025 19:48
13 kwietnia 2025 20:22

"powiedzieli świadomości narodowej i/lub klasowej"

ok, tu trochę się to zmienia, ale w kierunku dosyć powiedzmy "nieprawicowym". Jakiś taki neogaullizm, żebyśmy chcieli CPK i braku dopłat do kredytów i wysokich podatków od 3ciego mieszkania. Ale to jest raczej ewolucja komentariatu z twittera niż realnych ludzi.
Przepływ elektoratu PO->3D->Konfa->Razem:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @dynamitard 13 kwietnia 2025 20:15
13 kwietnia 2025 20:37

Po prostu się nie zgadzamy, akurat w tym punkcie :-)

 

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2025 22:04

"... pogardzający sobą za nic nie robienie, brak dyscypliny, pijaństwo, wybryki i ogólną niemoc ..."

Trochę Pan uogólnia. NIe wszyscy tak myślą. W Wielkopolsce to brzmi obraźliwie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 13 kwietnia 2025 22:04
14 kwietnia 2025 05:57

A to niby dlaczego? W Wielkopolsce nie ma leni, pijaków i awanturników? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maciej-Lodyga 13 kwietnia 2025 22:04
14 kwietnia 2025 07:47

Mitologizowanie Wielkopolski ma na celu deprecjonowanie innych części kraju. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2025 13:07
14 kwietnia 2025 08:20

Ta ustawka pokazuje, ze oni maja publike za bande idiotow z ktora mozna sobie w dowolny sposob pogrywac. 

To kwalifikuje sie na zignorowanie w najlepszym razie, albo kopy w morde. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 14 kwietnia 2025 08:20
14 kwietnia 2025 08:48

No dobra... ale okazuje się ,że jeszcze więksi idioci nami rzadzą,a publika zagryzała to pizzą i herbatką na deserek,a z "emigracji i wygnania" wrócili najwięksi mecenasi tych czasów.To dopiero numer Valserze,bez kopa w mordę...Banda idiotów z Idiotami na czele,bo mi brak słów.!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 14 kwietnia 2025 08:48
14 kwietnia 2025 09:25

to nie są idioci. wykształceni, wytrenowani, żądni kasy i władzy nad innymi, i grają na wszelkich emocjach 'tluszczy' wyborczej, która ma wierzyć w podawane idee i oddawać kasę [harując 24/24]. nazywanie ich idiotami oslabia czujność ofiar i wyzbywa zdolności do obrony. A co jest obroną?

 

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 14 kwietnia 2025 08:48
14 kwietnia 2025 09:29

Tej bandy nie ma kto zdyscyplinowac, dlatego sobie pozwalaja na coraz to bardziej bezczelne numery.

Mysle, ze w zyciu kazdego z nas pojawiaja sie ludzie, ktorzy lansuja sie na takich co widza lepiej i probuja w zwiazku z tym wlezc nam na twarz. Jak im sie na to pozwoli, to oni mysla, ze to jest najnormalniejsza rzecz na swiecie. Ja to rozumiem, ale dla mnie najnormalniejsza rzecza na swiecie jest sciagniecie takiego typa do parteru i skok obunoz na konstrukcje.

zaloguj się by móc komentować

Maciej-Lodyga @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2025 05:57
14 kwietnia 2025 09:32

Myślę, że tacy ludzie nie stanowią większości. Nie są to cechy narodowe Polaków i Wielkopolan.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maciej-Lodyga 14 kwietnia 2025 09:32
14 kwietnia 2025 09:33

Nie napisałem, że są to cechy narodowe. Są to cechy zauważalne. I to wystarczy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maciej-Lodyga 14 kwietnia 2025 09:32
14 kwietnia 2025 09:33

cechy narodowe? a cóż to za cechy?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 14 kwietnia 2025 09:29
14 kwietnia 2025 11:09

"Tej bandy nie ma kto zdyscyplinowac, dlatego sobie pozwalaja na coraz to bardziej bezczelne numery".Otóż to!-jestem za wszelkimi dostępnymy środkami "dyscypliny"-bo bezczelność przekracza wszystkie dopuszczalne granice!. Jaka szkoda,że akurat ja jestem bezsilna,bo poszłabym za głosem serca ,nawet pod tytułem "Ojciec prać?.Prać!"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 14 kwietnia 2025 09:25
14 kwietnia 2025 11:13

Jak ich zwał ,tak zwał...A co jest obroną? Sorry qwerty ,jak inne sposoby zawodzą -to metoda Valsera jak najbardziej skuteczna!. Prać ich !........na wszystkie sposoby...dokąd tak można ?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 14 kwietnia 2025 11:13
14 kwietnia 2025 12:08

Do końca świata i jeden dzień dłużej.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 14 kwietnia 2025 12:08
14 kwietnia 2025 12:16

Bardzo grzecznie! I dlatego mam taką słabość do Twoich komentarzy!.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować