-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O manipulacji, roszczeniach i postkomunie

Niedawno na twitterze pojawił się wpis Macieja Świrskiego, reprezentującego instytucję znaną jako Reduta dobrego imienia, o treści mniej więcej takiej – od 10 lat mówię, że oskarżanie Polaków o współudział w holocauście to przygotowywanie rosyjskiej inwazji. Ja, przyznam, aż podskoczyłem, jak przeczytałem to zdanie, bo chcąc nie chcąc, musiałem się zgodzić z taką tezą. Zaraz sobie jednak przypomniałem, że przecież kolegą Macieja Świrskiego jest wicepremier i minister kultury Piotr Gliński, który zapewne zna poglądy szefa Reduty dobrego imienia. Mimo to dokładał pieniądze to takich filmów jak Pokłosie i Wołyń, których celem było – według Świrskiego – przygotowanie rosyjskiej inwazji na Polskę. Jestem przekonany – podkreślę – że Maciej Świrski ma rację. Co wobec tego zrobimy, mając już tę niewesołą świadomość, że przez ostatnie dwie dekady za pieniądze polskiego podatnika kręcono sznur, na którym ten podatnik miał zawisnąć kiedy już Moskwa upora się z Ukrainą i przyjdzie kolej na nas? Co zrobimy kiedy przyjdzie czas, by rozliczyć nas za niepopełnione zbrodnie, które zostały przecież tak pięknie pokazane w filmach, ale nie tylko w filmach? Przecież wszyscy pamiętamy o czym pisali lansowani od dekad autorzy, tacy jak Twardoch czy Miłoszewski, no, ale także inni, słabsi – jak Wielgucki choćby. Ludzie ci nie kojarzą się dzisiaj nikomu z niczym, albowiem ich nazwiska gdzie zniknęły, choć przecież promowano ich we wszystkich możliwych obszarach komunikacji. Czy Świrski tego nie widział? Zapewne widział, nie słyszałem jednak, by w tej sprawie napisał jakiś memoriał i przedstawił go choćby swojemu dobremu znajomemu ministrowi Glińskiemu. A tak należałoby zrobić.

Do czego zmierzam? Do tego, że nawet jeśli doszłoby do inwazji Rosji na Polskę, co nie jest wcale wykluczone w przyszłości, zarówno ci, którzy przed nią ostrzegali, jak i ci, którzy ją przygotowywali pozostaliby ze sobą w najlepszej komitywie. Dla czego? Dla kogo bardziej – dla nas i dla naszego dobra. Żebyśmy się czuli odpowiednio zaopiekowani. Od dłuższego już czasu tłumaczę tutaj wszystkim, że czas dyskusji w półtonach i szarościach skończył się definitywnie, właśnie dlatego, że aktywność wielu ludzi w sferze publicznej była i jest nadal przygotowywaniem gruntu pod rosyjską inwazję. Rzekłbym nawet, że im bardziej lekki i swobodny nastrój towarzyszy tym poczynaniom, tym są one groźniejsze. Owo przekonanie biorę wprost z uważnej obserwacji twittera, prowadzonej codziennie. Iluż tam jest bystrych obserwatorów, bezstronnych tropicieli fejk newsów i szczerze zainteresowanych prawdą poszukiwaczy faktów lekceważonych przez przekaz oficjalny.

Powtórzę może – przez ostatnie dwie dekady, wszystko co dotyczyło relacji polsko-żydowskich, a w co siłą rzeczy zaangażowani byli urzędnicy państwowi, było przygotowywaniem gruntu pod rosyjską inwazję. Gdyby do tej inwazji doszło, najbardziej zdziwiliby się ci, którzy 19 kwietnia przypinają sobie żółte żonkile do marynarek i żakietów.

Żeby jakiś przekaz był ugruntowany i mogła wokół niego toczyć się demaskatorska dyskusja, potrzebne są wyraziste osie, wręcz słupy milowe, wokół których mogą gromadzić się prowokatorzy i frajerzy moderujący przekaz. W Polsce najważniejszą osią takiej dyskusji jest Jedwabne. Nie ma takiego prawicowego polityka, który by nie chciał skompromitować się w Jedwabnem, obiecując wszystkim wyborcom, że on właśnie zmieni całkowicie spojrzenie na kwestie Jedwabnego i przywróci Polakom honor. To jest oczywiście niemożliwe, albowiem w tę kwestię zaangażowana jest rosyjska i niemiecka propaganda, której celem jest przygotowanie inwazji Rosji na Polskę, do czego potrzebny jest dobry pretekst. Tym zaś może być tylko mordowanie Żydów, potwierdzone w licznych epickich dziełach, tak filmowych, jak i literackich.

Teraz ważne pytanie – dlaczego my o tym nie rozmawiamy publicznie? Dlaczego kwestia ta ogranicza się do wpisu Świrskiego i umiera niczym jętka jednodniówka? Zapewne dlatego, że wśród potencjalnych komentujących jest tylu rosyjskich i niemieckich agentów wpływu, że skutecznie blokują oni dyskusję na ten temat. To nie wszystko jednak. Ludzie, którzy mogliby tę kwestię podjąć, rozwinąć ją i zbudować jakąś strategię przeciwdziałania takim, jakże przecież niebezpiecznym trendom, są kompletnie infantylni. Nie można ich nazwać osobowościami medialnymi, ani politycznymi, choć starają się nimi być. Taki Rokita, który zamienił się w starca Zosimę z kart powieści Biesy, napisanej przez Fiodora Dostojewskiego, lamentuje od wczoraj nad niełatwą historią Polski i Ukrainy, i pisze o zdradzonych przez Rzeczpospolitą kozakach. Reszta nie jest wcale lepsza, a ci którzy mają jako tako poukładane w głowie zajmują się po prostu bieżącą polityką. No, ale mnie dziś interesuje komunikacja, która była preparowana celowo po to, by zmienić Polaków w zwierzęta. To się nie stało, albowiem Pan Bóg nad nami czuwa. I my właśnie pokazaliśmy wszystkim jak należy się zachowywać w czasie naprawdę poważnych kryzysów. Czy wpływowi komentatorzy polityczni docenią to kiedy będzie już po wojnie? Czy postawa narodu zostanie utrwalona przez dzieła literackie, filmowe, przez reportaże i komentarze, przez dni pamięci i solidarności? Przypuszczam, że nie, albowiem już dziś widać, że jedyne co tak zwanych elitariuszy interesuje, to zwracanie na siebie uwagi za wszelką cenę. To zaś czyni z nich łatwy łup dla niemieckiej i rosyjskiej propagandy. Jeśli porównać postawę polskich elit i elit ukraińskich, porównanie to będzie wprost koszmarne. Nasi nie potrafią nawet wyartykułować jednego sensownego komunikatu, który tamci by zrozumieli i wzięli sobie do serca. Zełenski, kiedy już wygra wojnę, oprze się z całą pewnością na armii, a nie na oligarchach, których już przed wojną zdążył ustawić. Mam nadzieję, że jeśli będzie rozmawiał z kimś w Polsce, to tylko z ludźmi najbardziej przytomnymi, mam też nadzieję, że rozmowy te nie przenikną gdzieś na dół, gdzie Terlikowski, Gadowski, Warzecha i reszta będą mogli się pastwić nad ich treścią, nie rozumiejąc w cholerę nic z tego o czym było mówione.

Od wczoraj grzany jest temat unii polsko ukraińskiej. Czyni się to w jednym celu – by zdewastować wszystkie poważne propozycje, które mogłyby paść w tym zakresie. O żadnej unii na razie nie ma mowy. I żadna kwestia jej dotycząca nie powinna wyjść poza sfery rządowe. Nie można pozwolić na żadne dyskusje dotyczące przeszłości i przyszłości obydwu narodów, albowiem rzeczywista przeszłość Ukrainy jest ludziom w Polsce całkowicie nieznana. Wszyscy zaś, ze szczególnym wskazaniem na osobników takich, jak wymienieni wyżej plus Cejrowski, chcieliby się na niej lansować i przekonywać tak zwanych maluczkich, że troszczą się o przyszłość Polski i Polaków. To są kłamstwa. Nie będziemy podejmować takich tematów, albowiem należą one do kompetencji polityków. Wszystko zaś, co wywołuje dyskusję na temat tej niby unii, ma taką samą wagę i konsekwencje jak ekscytacje wokół Jedwabnego. Zaczynają w niej rządzić postkomunistyczne wieszczki, którym się zdaje, że bez nich ten świat nie może istnieć.



tagi: wojna  polacy  żydzi  ukraina  rosja  unia  holocaust  jedwabne   postkomuna 

gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 09:43
69     5397    36 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 09:54

Myślę, że nasz premier to przytomny polityk, który się pozytywnie rozwija. Da radę, nawet bez JK, jeśli będzie taka potrzeba.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 19 kwietnia 2022 09:54
19 kwietnia 2022 09:57

Na razie tak to wygląda, ale trudno jeszcze orzekać...

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:09

Myślę,  że trochę jest tak dlatego, że Kościół został oderwany od możliwości wypowiedzi innych, niż dotyczące wiary. T oderwanie miało miejsce  jeszcze wcześniej, niż oskarżenie Polaków o antysemityzm. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 19 kwietnia 2022 10:09
19 kwietnia 2022 10:12

Tak, to prawda...potem świeccy zabrali się za infatylizowanie wypowiedzi hierarchów na temat wiary, na przykład Hołownia...

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:20

"Mam nadzieję, że jeśli będzie rozmawiał z kimś w Polsce, to tylko z ludźmi najbardziej przytomnymi, mam też nadzieję, że rozmowy te nie przenikną gdzieś na dół, gdzie Terlikowski, Gadowski, Warzecha i reszta będą mogli się pastwić nad ich treścią, nie rozumiejąc w cholerę nic z tego o czym było mówione."

Tu można mieć pewność. Nie po to Zełeński wywalił Nowaka z zegarkami w 2019, żeby gadać z jakimiś szmaciarzami.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:27

Ciekawa notka.

 

Od wczoraj grzany jest temat unii polsko ukraińskiej.

Może to taki "balon próbny" wypuszczony po to, żeby sprawdzić co niektórym osobom roi się w głowie i zawczasu wybić z głowy takie pomysły. Na razie Ukraina walczy o życie i przeżycie. Jak wygra będzie czas, żeby wszystko spokojnie omówić, ustalić, itd, itp. Na razie potrzebna jest odpowiednia broń i amunicja, a przede wszystkim ludzie zdolni do walki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:29

Przez długie spokojne lata mieliśmy tutaj możność i przywilej zgłębiać prawdziwe dzieje Polski. Wydaje się że to wiedza ciągle elitarna..

Nie czas na dalsze doprecyzowywanie, bo to odsuwa w nieskończoność moment decyzji, staje się zabawą intelektualną. To nie przystoi w moim odczuciu w tej jakże poważnej sytuacji 

zaloguj się by móc komentować

Nova @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 10:27
19 kwietnia 2022 10:35

Sądzę, że rząd polski robi wszystko co może aby wesprzeć Ukrainę. Nie o wszystkim wiemy i nie musimy wiedzieć teraz. Wystarczy że wszyscy widzą jak przez Polskę idzie wsparcie militarne od nas i innych sojuszników na Ukrainę. Ukraińcy sami wyciągną wnioski kto i w jaki m zakresie wsparł ich w godzinie próby. Taką mam nadzieję, i że drugi raz nie dadzą się nabrać na zapewnienia niemieckie.To doświadczenie pozwoli Ukraińcom realnie patrzeć z kim mogą i jak głębok owchodzić w dalsze poważne porozumienia. Strach pomyśleć co by było gdyby "Czaskoski" był prezydentem.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:39

Grunt pod aneksję Ukrainy był pewnie szykowany od kilkunastu może kilkudziesięciu lat. Natomiast na Polskę pluto "od zawsze". Proszę sobie wyobrazić , że redakcja filmowa w na Woronicza cenzurowała rosyjskie/radzieckie filmy! też "od zawsze'. Właściwie nie było tam produkcji gdzie by na nas nie napluto. Oni się z tym nie kryli. Nie musieli.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 19 kwietnia 2022 10:39
19 kwietnia 2022 10:42

To jest trochę inny wymiar. Tu mamy ewidentne wrobienie w sprawstwo, które jest udowadniane na gruncie fikcji. Ta zaś może być traktowana serio, tylko w systemach totalnego zakłamania. I taki system przygotowywano...a pewnie nadal się go przygotowuje

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 19 kwietnia 2022 10:29
19 kwietnia 2022 10:42

Odsuwanie momentu nosi czasem nazwę bicie piany

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 10:42
19 kwietnia 2022 10:47

tak oczywiście, mnie raczej chodziło, ze tam nikt o swoich planach nigdy nie zapomniał. Ja na przykład zapomniałem i dałem się trochę uśpić. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 10:58

Bez względu, czy Ukraina odeprze Rosję już teraz (czego gorąco życzę), czy kiedyś później, to naród ukraiński już przetrwa w tej okazywanej dziś najdojrzalszej formie narodu. Przetrwa dlatego, że już doszło do istotnej zmiany. Mianowicie, Ukraińcy już Rosję odepchnęli od siebie w znaczeniu jakościowo takim samym, jak Polacy dawno odepchnęli Rosję, raz a na zawsze, bez względu, czy akurat dawali radę odpierać jej wojska, czy inne jej środki wyrazu. Rosji nie ma co rozumieć. Wystarczy się o Rosji przekonać, czym jest. Nie jaka, ale czym jest! Ukraińcy właśnie się przekonali. Zrozumienie to za mało, trzeba się przekonać.

A gdzie w tym Polska? Otóż z niepokojem obserwuję na razie niezbyt nachalne, ale jednak manifestowane poglądy, że Polska powinna poniekąd wejść w pustkę po Rosji. Mam nadzieję, że to nachalstwo nie zwiększy się. Rzecz w tym, że to sama Ukraina, a jeśli – odpukać – nie przetrwa teraz jako państwo, to naród ukraiński samodzielnie określi stosunek do Polski i Polaków. Nam pozostaje cierpliwie poczekać z przyjaźnie wyciągniętą ręką bieżącej pomocy nie odmawiając.

Jeśli Ukraińcy już od siebie odepchnęli Rosję jako cywilizacyjną propozycję, to wystarczy poczekać. Polska nie ma tu konkurencji, byle sprawy nie spieprzyć nachalstwem, lub protekcjonalnością, bo dzisiaj właśnie to "zatruje krew pobratymczą".

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 11:06

Małe uzupełnienie mojego komentarza:

 

Politycy z różnych opcji zgodnie: „Opowiadamy się za unią polsko–ukraińską”
13 kwietnia

 Dwa dni rozmów, debat, ponad 1,5 tys. uczestników – samorządowców, polityków, przedstawicieli świata biznesu – i deklaracja, która może zmienić bieg najnowszej historii. W drugim dniu VII Europejskiego Kongresu Samorządów w Mikołajkach przedstawiciele polskich elit politycznych opowiedzieli się za utworzeniem Unii Polsko – Ukraińskiej.

W drugim dniu VII Europejskiego Kongresu Samorządów w trakcie panelu dyskusyjnego:,,Europa w poszukiwaniu przywództwa”, padła deklaracja, za którą opowiedzieli się wszyscy uczestnicy dyskusji:

    – To moment na utworzenie unii polsko–ukraińskiej.

Apel prezesa Polskiego Stronnictwa Ludowego Władysława Kosiniaka-Kamysza spotkał się z aprobatą pozostałych panelistów, a wszyscy zgodnie podkreślali znaczenie ewentualnego utworzenia takiej unii. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, poseł Maciej Gdula z Nowej Lewicy, prezes Porozumienia Jarosław Gowin oraz Czesław Bielecki z aprobatą wypowiadali się o takim pomyśle, nie wysuwając argumentów przeciwko zacieśnieniu stosunków z naszym wschodnim sąsiadem.

https://www.wprost.pl/newsroom/2022-04-13/kalendarium.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 19 kwietnia 2022 10:58
19 kwietnia 2022 11:09

Wszyscy już czekają w blokach, by okazać protekcjonalność i nachalstwo...Bo to jedyne tło, na jakim mogą zabłysnąć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 11:06
19 kwietnia 2022 11:10

Tak, Gdula między innymi tam był

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 19 kwietnia 2022 10:47
19 kwietnia 2022 11:10

Wszyscy daliśmy się uśpić

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 11:19

Z pełnosztabową operacją inwazji na Polskę obecnie może Moskowia mieć problem. O ile nie planuje do tego wykorzystać Bundeswehry.

Na froncie zaczyna im brakować sprzętu, zaczyna brakować nawet możliwości jego naprawy.

Problem jest tylko w tym, że moskiewska propaganda już zauważyła, że wizerunkowo wojna jest przegrana. I że zanosi się na to, że nawet może zostać przegrana militarnie. A jak podać własnym obywatelom, że przegrało się wojnę z państwem, które miało istnieć tylko teoretycznie? Dlatego coraz częściej mówią, że prowadzą wojnę przeciwko NATO i dlatego otrzymują takie straty.

Obecnie moskowscy politycy zaczynają twierdzić, że amerykańskie labolatoria które miały pracować nad bronią biologiczną zostały z Charkowa przeniesione do Ułan Bator.

Oni chcą doprowadzić do wojny totalnej, żeby czymś przykryć skalę korupcji, którą obnażyłą ta wojna. Przegrana w wojnie totalnej nie jest wstydem i jakoś się z tego wytłumaczą. W końcu nawet Hitler i Napoleon ulegli dopiero w wojnie totalnej. Natomiast przekrana w wojnie z samą Ukrainą będzie ogromnym ciosem wizerunkowym po którym mogą się już nie podnieść.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 11:21

Małe uzupełnienie mojego komentarza:

 

Politycy z różnych opcji zgodnie: „Opowiadamy się za unią polsko–ukraińską”
13 kwietnia

 Dwa dni rozmów, debat, ponad 1,5 tys. uczestników – samorządowców, polityków, przedstawicieli świata biznesu – i deklaracja, która może zmienić bieg najnowszej historii. W drugim dniu VII Europejskiego Kongresu Samorządów w Mikołajkach przedstawiciele polskich elit politycznych opowiedzieli się za utworzeniem Unii Polsko – Ukraińskiej.

W drugim dniu VII Europejskiego Kongresu Samorządów w trakcie panelu dyskusyjnego:,,Europa w poszukiwaniu przywództwa”, padła deklaracja, za którą opowiedzieli się wszyscy uczestnicy dyskusji:

    – To moment na utworzenie unii polsko–ukraińskiej.

Apel prezesa Polskiego Stronnictwa Ludowego Władysława Kosiniaka-Kamysza spotkał się z aprobatą pozostałych panelistów, a wszyscy zgodnie podkreślali znaczenie ewentualnego utworzenia takiej unii. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski, poseł Maciej Gdula z Nowej Lewicy, prezes Porozumienia Jarosław Gowin oraz Czesław Bielecki z aprobatą wypowiadali się o takim pomyśle, nie wysuwając argumentów przeciwko zacieśnieniu stosunków z naszym wschodnim sąsiadem.

https://www.wprost.pl/newsroom/2022-04-13/kalendarium.html

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Pioter 19 kwietnia 2022 11:19
19 kwietnia 2022 11:25

Nikt im nie pozwoli na wojnę z Mongolią

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 11:21
19 kwietnia 2022 11:26

Tak, Kosiniak ma najwięcej do powiedzenia w kwestii Unii polsko-ukraińskiej

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 11:32

>>> Od wczoraj grzany jest temat unii polsko ukraińskiej. Czyni się to w jednym celu – by zdewastować wszystkie poważne propozycje, które mogłyby paść w tym zakresie. O żadnej unii na razie nie ma mowy. <<<

A ja tak dwa trzy dni temu myślałem, że jak, ktoś będzie chciał nam wyrządzić "niedźwiedzią przysługę", to odpali temat unii polsko-ukraińskiej. Jeśli byłbym przesądny, to bym nabrał przekonania, że zacząłem się nad tym zastanawiać w pechowym momencie ...

Z tego, co mi wynika z przeglądu oficjalnych i półoficjalnych komunikatów, na szczęście bardzo oszczędnych w tej materii, to temat współpracy polsko-ukraińskiej jest rozważany w gabinetach liderów politycznych po obu stronach. Nie chcę wprowadzać w błąd, ale to zdaje mi się premier Ukrainy, w którymś wystąpieniu napomknął, że to co, obecnie się dzieje mięzy Polską a Ukrainą, cała ta wymiana i współpraca, dobrze byłoby ująć w jakieś systemowe ramy.

Na szczęście nikt z sitwy dziennikarskiej tej uwagi premiera nie podchwycił.

Natomiast w kościelnych i cerkiewnych zakrystiach, co są przy katedrach, wydaje się, jest rozważany temat Wołynia, po to, aby on nie stał się bombą, detonującą nasze relacje. My tutaj możemy pisać i postanawiać, co chcemy ale w przestrzeni publicznej jest to bomba, która tyka. Myślę, że dobrze, że to Kościół po jednej i drugie stronie tym się zajmuje i sprawy z tego co wnioskuję, są stawiane jasno.

https://info.wiara.pl/doc/7470777.Abp-Szewczuk-ws-rzezi-wolynskiej

Według mojej opinii, byłoby jednak dobrze, aby ktoś uspokoił ks. Isakowicza-Zaleskiego. Niestety wydaje się, że on jest jednym z tej grupy, którą głównie ... "interesuje, to zwracanie na siebie uwagi za wszelką cenę. To zaś czyni z nich łatwy łup dla niemieckiej i rosyjskiej propagandy."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 19 kwietnia 2022 11:32
19 kwietnia 2022 11:42

Jest tych osób więcej, na pierwszą wieść o jakiejś wspólnej deklaracji Kościołów zaczną wyć tak, że jeszcze takiego wycia nie słyszeliśmy. Każde słowo będzie omawiane osobno i osobno krytykowane. No i znów będą demaskacje, jedna po drugiej

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 11:09
19 kwietnia 2022 11:44

To jest właśnie najgorsze, to są te żaby które już podstawiają nogi do podkucia, nie dość że tu w Polsce poobstawiali stołki to już szykują się na Ukrainę. Musimy liczyć na przytomność naszego rządu i Ukrainy, szczególnie Ukrainy żeby potrafili rozpoznać kto jest kto.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 11:09
19 kwietnia 2022 11:45

Po tej wojnie, niezależnie od jej wyniku, Ukraińcom pozostaną dwa główne odczucia: dumy i krzywdy. W obu trzeba im towarzyszyć, a nie wpieprzać się po chamsku obok tych odczuć domagając się miejsca na inne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 19 kwietnia 2022 11:44
19 kwietnia 2022 11:46

Mam nadzieję, że oni się skompromitują

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 19 kwietnia 2022 11:45
19 kwietnia 2022 11:50

Cejrowski już to czyni, Konfa już podbija i kolportuje mapkę z przyszłą Unią ze stolicą we Lwowie....Patrzę na te matki, które się tu schroniły, nie rozumiejące niczego i mam ochotę kupić sobie na allegro starą milicyjną pałkę. Ach nie...przypomniałem sobie, że kolega podarował mi taką masajską lagę do załawiania porachunków, rzeźbioną w murzyńskie wzory...Idę jej poszukać...Niech tylko ktoś w mojej obecności z czymś podobnym wyskoczy...

zaloguj się by móc komentować



orjan @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 11:50
19 kwietnia 2022 11:52

A czemu we Lwowie? Przecież Lublin ma tradycje stołeczne.

Co za idiotyzmy!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 11:50
19 kwietnia 2022 12:00

Na szczęście oni mają przytomnych liderów. Mnie aż miło się patrzy i słucha jak np. ambasador ukraiński w Berlinie stawia do pionu niemiecki rząd.

A Cejrowski? Szkoda gadać. Stukam z całą odpowiedzialnością on nawety yerby mate, którą propaguje i sprzedaje nie potrafi porządnie przyrządzić...

A tutaj coś, co po ludzku umocni nadzieję:
https://pch24.pl/londyn-dostarczy-na-ukraine-wyrzutnie-rakietowe-stormer-wspomoze-obroncow-w-walce-o-donbas/

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 11:50
19 kwietnia 2022 12:10

Odkładając na bok wszelkie emocje i rozważając na zimno jakąś bardzo ścisłą współpracę z Ukrainą, to nie jest ona możliwa, jeśli Ukraina nie wejdzie do UE. Dlatego POLSKĄ RACJĄ STANU jest zrobić wszystko, aby Ukraina do UE weszła. Im szybciej tym lepiej. To całkowicie zmieni układ sił, które teraz w UE nas blokują. Potem możemy myśleć o jakimś systemowym ujęcie naszych relacji z tym krajem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 19 kwietnia 2022 12:10
19 kwietnia 2022 12:52

Dokładnie. Tyle, że Niemcy będą to torpedować

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @orjan 19 kwietnia 2022 11:52
19 kwietnia 2022 12:53

To w ogóle są na razie idiotyzmy

zaloguj się by móc komentować

chlor @mniszysko 19 kwietnia 2022 12:10
19 kwietnia 2022 13:20

Ukraina w UE (jeśli wejdzie) będzie niemiecka. Może wcześniej Unię szlag trafi, oby.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2022 12:52
19 kwietnia 2022 13:22

Właśnie! Myślałem, że ktoś to dopowie. Wyciąganie teraz unii polsko-ukraińskiej jest według mnie pułapką propagandową podobną do tej z Jedwabnej. Ma ona zablokować na różnych płaszczyznach akces Ukrainy do UE. Ten, kto te rzeczy lansuje, jest MOSKIEWSKIM ALBO NIEMIECKIM AGENTEM lub w najlepszym razie głupim idiotą czyli pudłem rezonansowym.

Dlatego bez litości trzeba tępić wszelkie gawędy o takiej unii.  To jedna rzecz. Polską i ukraińską racją stanu jest wejście Ukrainy do UE. I nad tym trzeba pracować i o to forsować.

Druga rzecz. Ja myślę, że to nie jest tak, że Ukraina wyrzekła się też możliwości przynależności do NATO. Ja mam wrażenie, że Ukraina zrozumiała, że nie może równolegle starać się o przynależność do UE i do NATO. Teraz sięga po to, co jest bardziej realne, po uczestnictwo w UE. Jak się tam dostanie, zaraz będzie starać się o udział w NATO. I myślę, że ma w tym ciche poparcie Anglosasów. Proszę zauważyć, że rozmowy o gwarancjach bezpieczeństwa dla Ukrainy są w impasie. Żaden z proponowanych krajów nie wystąpił z wyrażeniem formalnie wiążącej odpowiedzi, że jest gotów takiej gwarancji Ukrainie udzielić. Myślę, że to dlatego, że opcja "Ukraina w NATO" jest ciągle na stole, tylko odłożona na bok, aż będą bardziej sprzyjające okoliczności. Ale to są już rzeczy na "po zwycięskiej wojnie z Moskwą" ...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @chlor 19 kwietnia 2022 13:20
19 kwietnia 2022 13:24

Naprawdę? Coś takiego! Aż usiadłem z wrażenia. O przyczynie z grzeczności nie będę wspominał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 19 kwietnia 2022 13:20
19 kwietnia 2022 13:24

Nie będzie. Niemcy straciły szansę. To jest archaiczny sposób myślenia...jak widać władze Ukrainy są nad wyraz samodzielne

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 13:29

Martwi mnie w tym wszystkim to, że Państwo Moskiewskie robi znowu za rewolucjonistów. Nie przypadkowy jest termin ataku-wiosna. No i jak wiadomo obecnie Ukraina z sojusznikami robi za siły kontrrewolucyjne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 19 kwietnia 2022 13:22
19 kwietnia 2022 13:30

Oczywiście, że jest na stole, stawką zaś największą nie jest architektura bezpieczeństwa w Europie, bo ta może być zdewastowana tylko przez Europejczyków, na przykład Francuzów, ale architektura bezpieczeństwa w Azji, i nowy podzial wpływów pomiędzy USA i sojuszników a Chiny kosztem Rosji

zaloguj się by móc komentować

chlor @mniszysko 19 kwietnia 2022 13:24
19 kwietnia 2022 13:33

Chodzi o to, że dotychczas można było wejść do UE tylko na niemieckich warunkach. Niemcy słabną, więc coś się może zmienić.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @chlor 19 kwietnia 2022 13:33
19 kwietnia 2022 14:18

Ja myślę, że po pierwsze ukraińscy przywódcy bardzo jasno zobaczyli, że Niemcy, kiedy będą miały do wyboru między Kijowem a Moskwą, zawsze wybiorą Moskwę. Oni nie są zdolni do przebudowania swojej osi strategicznej. To w tych dniach jest jasne jak słońce w bezchmurny letni dzień.

Po drugie Moskwa już przegrała nawet gdyby wyrwała Ukrainie Donbas i Ługańsk a wraz z tą okolicznością skończyły się możliwości Berlina do powiedzenia ostatniego słowa. Oczywiście będą sabotować i stosować obstrukcję, ale mnie się wydaje, że nie mają już władzy "ostatniego słowa", które zamyka sprawę. Już wcześniej mieli z tym trudności. Teraz będzie jeszcze gorzej.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 19 kwietnia 2022 10:58
19 kwietnia 2022 14:40

Mój komentarz pod pańskim wpisem zacznę trochę poetycko.

Żyjemy w czasie, kiedy strzelają pioruny historii, które jak błyskawice w nocy rozświetlają wiele ukrytych szczegółów. O jednym takim ważnym szczególe pisze dziś Coryllus cytując i komentując wpis w twitter'ze:
"od 10 lat mówię, że oskarżanie Polaków o współudział w holocauście to przygotowywanie rosyjskiej inwazji ".

Wydaje mnie się jednak, że te błyskawice historii rzucają też światło na nowo wybudowaną (2018 - 2020) główną cerkiew moskiewskich sił zbrojnych. To miała być cerkiew ku czci zwycięstwa Putina, wskrzesiciela ruskiego mira, nad Ukrainą. To w niej Putin chciał ukraść Panu Jezusowi chwałę zmartwychwstania i napawać się w nadchodzącą niedzielę, swoim zwycięstwem nad Ukrainą i szykującymi się do uległości narodami Europy Środkowej.

Nawet jeśli w najbliższą niedzielę pojawi się w tej cerkwii, to będzie miał w ustach gorzki smak klęski i będzie słyszał w uszach, przebijający się przez sakralny śpiew, chichot historii. A my będziemy tego świadkami.

Mamy rzadką okazję widzieć i słyszeć chichot historii. Putin chciał być wskrzesicielem "ruskiego mira" a staje się tym, kto wbija mu prosto w pierś osinowy kołek.

Oby ostatni zamach młotkiem w ten osinowy kołek, za przyczyną Ukrainy, dokonał się jak najszybciej!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 11:06
19 kwietnia 2022 16:00

Pomysły to ich specjalność, na każdą okazję
zaloguj się by móc komentować

Nova @mniszysko 19 kwietnia 2022 14:40
19 kwietnia 2022 16:22

Rosja to gnijące truchło. Nie ma potencjału przy obecnym sposobie rządzenia i zarządzania by trwale, samodzielnie i na długo coś skutecznie zrobić. Funkcjonuje bo ma wsprcie finansowe ze "starej" UE. To oczywiście banały , polecam film o matuszce Rosji

(721) Dlaczego Rosja to najgorszy kraj na świecie? - YouTube

Dwa miasta  Moskwa i Petersburg generują 20% pkb państwa. Poza tymi dwoma miastami wszystkie inne wielkości miliona miszkańców potrzebują 100 lat by osiągnąć poziom Moskwy. Przyt akim obszarze wykorzystują ułamek kraju aby go zagospodarować. 

Ciekawe, że gadanie teraz o wspólnej unii POLski i Urkainy jest w mediach traktowane jako "oczywiste" a wcześniej o tym nie było w ogóle albo jeśli się pojawiło to bylo widziane jako coś strasznego. Widać Niemców strasznie teraz przypiliło i gonią w piętkę ze swoją propagandą i swoimi "przekaźnikami" tu w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 10:27
19 kwietnia 2022 16:23

Bardzo  ciekawa  ta  notka...

...  tuz  przed  swietami  "gadajacy  pusty  leb",  niejaki  Jacques  Rupnik  "blyszczy"  we  francuskim  telewizorze  nt.  "znajomosci"  polskiej  historii  !!!  Nie  chce  sie  wyslawiac  na  jego  temat  bo  to  jest  BARAN  do  potegi  n'tej...  robia  we  francuskim  telewizorze  SIWY  DYM,  ze  sa  tak  "obeznani"  w  historii  Polski  albo  relacjach  z  Ukraina,...  a  to  sa  takie  TLUMOKI,  ze  gmowa  mala  !!!

Te  wszystkie  ich  Zabojadow  czy  brukselskie  "analizy"  nalezy  OLAC  TYLKO  CIEPLYM  MOCZEM...  te  TLUMOKI  autentycznie  BOJA  SIE  naszej  ewentualnej  "unii",...  oni  maja  tylko  w  tych  swoich  pustych  lbach  wielkosc  terutorium  jakie  "stworzylibysmy"  z  Ukraincami  po  tej  wydumanej  z  koziej  d*py  Lunji. !!!

Trzymajmy  sie  i  MY,  Polacy  i  Ukraincy  jak  najdalej  od  tej  PATOLOGII  !!!

I  przede  wszystkim  zajmijmy  sie  poniesieniem  przez  te  "putinowska  zgraje"  -  w  Rosji  i  w  Brukseli  -  ODBOWIEDZIALNOSCI  za  zniszczenia  na  Ukrainie  i  tysiace  nieprawdopodobnych  MORDOW  na  ludnosci  cywilnej,

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @beczka 19 kwietnia 2022 13:29
19 kwietnia 2022 16:29

To jest akurat dla Moskwy "normalne", taki modus operandi od czasów Lenina. Czym tu się martwić?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 19 kwietnia 2022 11:06
19 kwietnia 2022 16:34

Tylko...

...  DOBRY  KOP  w  d*pe  nalezy  sie  tym  "samoZONdoFcom  i  panelistom"...  zeby  te  BARANY  i  PASOZYTY  lecialy  dalej  niz  widzialy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Pioter 19 kwietnia 2022 11:19
19 kwietnia 2022 18:01

"Oni chcą doprowadzić do wojny totalnej, żeby czymś przykryć skalę korupcji, którą obnażyłą ta wojna. Przegrana w wojnie totalnej nie jest wstydem i jakoś się z tego wytłumaczą."

Tak.

Dlatego zależy im na ciągłej eskalacji, która przybiera różne formy.

Między innymi postawienie przez Putina w stan podwyższonej gotowości siły nuklearne Rosji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 19 kwietnia 2022 14:40
19 kwietnia 2022 18:08

Tak jest! Od siebie dodam, że Rosja budowana przez Putina nie ma już żadnej ideologii ponad samą siebie. Jednak będąc skutkiem musi poszukać swojej przyczyny, aby sama sobą zawładnąć. Putinizacja stawia na głowie, że skutek (Rosja) jest sprawczy a przyczynę sobie poszukają. Na każdą okazję inną przyczynę a zarazem zawsze tę samą. No, takiego poziomu filozofii nie wymyśliłby nawet kant (celowo z małej litery, nie poprawiać :).

Swoje, moskiewskie prawosławie umieją zagospodarować tylko jako narzędzie tego kantu. W tym sensie okradają własną religię. Akurat w zbliżające się Waskrieszienije ichnia cerkiew musi się określić wobec wojny z Ukrainą i od razu zobaczymy, czy określi się pod czapką Hitlera. Ja wielkich nadziei nie mam. 

Można w tym znaleźć jakąś parafrazę owego sienkiewiczowskiego Nerona: Serca Rosji wołają, a Rosja zbrodni. Bez zbrodni Rosja gnije; nic nie potrafi. Tym właśnie jest.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 19 kwietnia 2022 18:08
19 kwietnia 2022 18:48

W filmie "Czekista" towarzysz Srubow dokładnie to tłumaczy. Rosja to permanentna rewolucja a rewolucja do działania potrzebuje krwi. Bez tego machina buksuje w miejscu. Mordowanie jest odtrutką na niepowodzenia w innych sferach. Kiedy ZSSR upadało napadli na Afganistan.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 18:59

Oni są tego świadomi. Nie tylko nam, dzisiaj także Ukraińcom już nie, ale tzw. światu, zwłaszcza Europie, wydaje się, że to dobrzy ludzie, tylko przymus mają taki, albo braki w edukacji. To dla Rosjan jest hipoteza obraźliwa. Przymusu dzisiaj nie mają. Są, jacy chcą być. A reszta ma się poddać. Jak urkom pod celą.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 19:09

Dla tych co się łudzą, że Niemcy są zdolni zmienić swoją optykę w stosunku do Ukrainy. Oni plują w oczy i mówią, że pada deszcz!

https://info.wiara.pl/doc/7484229.Scholz-Rosja-nie-moze-wygrac-tej-wojny-Ale-Berlin-osiagnal-juz

Dla mnie to jest ostateczny dowód, że aktualny kanclerz Niemiec jest "trefny". 3/4 SPD to moskiewska agentura.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 19 kwietnia 2022 18:08
19 kwietnia 2022 19:12

Jest taka fraza w 1Liście św. Pawła do Koryntian: "Kto zniszczy świątynię Bożą, tego zniszczy Bóg".

W niedalekiej przyszłości ta główna cerkiew moskiewskich sił zbrojnych swoimi mozaikami będzie z nich szydzić. Sami ją przerobią albo zniszczą, aby nie mieć przed oczyma tego szyderstwa.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Nova 19 kwietnia 2022 16:22
19 kwietnia 2022 19:28

Wczesniej to byly jagiellonskie mrzonki.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @onyx 19 kwietnia 2022 18:48
19 kwietnia 2022 20:43

to jest chyba analogia

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @orjan 19 kwietnia 2022 18:59
19 kwietnia 2022 22:08

Ktoś kto im zleca gdakanie takich bzdur  musi być psychicznie chory.Z okazji setnej rocznicy powstania ZSRR chcą zająć Ukrainę , Mołdowę,Litwę Łotwę i Estonię ...pod flagą zsrr...

https://9gag.com/gag/aqGWB5j

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @mniszysko 19 kwietnia 2022 19:09
19 kwietnia 2022 22:38

Od czasu Waltera Hallensteina przewodnczącego komisji europejskiej w latach 1958 - 1967 priorytetem niemieckiej polityki było realizowanie amerykańskiej wizji zjednoczonej europy. Za cene braku rozliczen wojennej przeszłości, powierzchownego pojednania z ofiarami,  kładzenia nacisku na finansowy ( Zahlen ) aspekt pojednania, niemieckie elity oddały się idei integracji europejskiej. Adenauer, Kohl czuli ciężar odpowiedzialności i hamowali zapędy biz-pol. Zmiana pokoleniowa czyli Schroeder z SPD oraz przejęcie CDU przez Merkel daje początek nowej samodzielnej polityce agentury moskiewskiej w niemczech, której efekty widzimy na Ukrainie. Polska ma szczególną rolę do odegrania, niedopuszczenie do odnowienia sojuszu RUS - NIE  oraz wciągnięcia Ukrainy w proces integracji europejskiej. Niemcom należy pokazywać, cierpliwie jako przykład pojednania i współpracy działalność naszego śp Jana Pawła II rezem z kardynałem Ratzingerem pózniejszym Benedyktem  XVI. Może coś załapią.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 19 kwietnia 2022 16:23
19 kwietnia 2022 23:03

"...  tuz  przed  swietami  "gadajacy  pusty  leb",  niejaki  Jacques  Rupnik  "blyszczy"  we  francuskim  telewizorze  nt.  "znajomosci"  polskiej  historii  !!!  Nie  chce  sie  wyslawiac  na  jego  temat  bo  to  jest  BARAN  do  potegi  n'tej...  robia  we  francuskim  telewizorze  SIWY  DYM,  ze  sa  tak  "obeznani"  w  historii  Polski  albo  relacjach  z  Ukraina,...  a  to  sa  takie  TLUMOKI,  ze  gmowa  mala  !!!"

Ale najlepsza z nich jest ta lePen czy jak jej tam.

Jak wygra w niedzielę to będzie chciała wyprowadzić Francję z NATO i wprowadzić do Paktu .......Rosję.

Przyznaję że taka kombinacja to chyba już tylko może się zrodzić w chorej głowie.

Ciekawe co ona pali.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2022 23:18

A ten jak zawsze, zadowolony.

Pytanie jak długo jeszcze.

Może mu w końcu zmienią wyraz twarzy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Brasil 19 kwietnia 2022 22:38
20 kwietnia 2022 07:57

Niemcy nic nie załapią, tam upadła doktryna i golem jest aktualnie bez głowy. Im trzeba okazać miłosierdzie i robić swoje, bez oglądania się. Niższe warstwy już załapały, zdaje się, więc chodzi głównie o to, żeby nie porwał ich jakiś nowy Adolf.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 20 kwietnia 2022 07:57
20 kwietnia 2022 08:38

"Niemcy nic nie załapią, tam upadła doktryna i golem jest aktualnie bez głowy. Im trzeba okazać miłosierdzie i robić swoje, bez oglądania się. Niższe warstwy już załapały, zdaje się, więc chodzi głównie o to, żeby nie porwał ich jakiś nowy Adolf."

Nie porwie.

O to moim zdaniem nie musimy się martwić, Adolf, już po oddaniu mu pełni władzy w wyniku referendum w sierpniu 1934 roku, powiedział w swoim przemówieniu do narodu m. innymi:

" Epoka XIX wieku i burzliwych rewolucji już dobiegła końca. W Niemczech przez następne 1000 lat nie będzie już żadnych rewolucji..." [cytat, może nie dosłowny z dzieła Alana Bullocka "Hitler -Studium Tyranii.]

Proroczo moim zdaniem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 19 kwietnia 2022 19:09
20 kwietnia 2022 08:39

"Dla mnie to jest ostateczny dowód, że aktualny kanclerz Niemiec jest "trefny". 3/4 SPD to moskiewska agentura."

Najpierw makrela, teraz stolec.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 19 kwietnia 2022 23:03
20 kwietnia 2022 09:02

Ja  nie  wiem  co  ona  pali,...

...  ale  to  sluzy  tylko  jej  i  jej  rodzinie,  napewno  nie  sluzy  to  Frankom  !!!

Zreszta  te  ich  cale  dete,  bolszewickie  "elity"  sa  niezmienne...  to  sa  TWORKI,  CZUBY  i  nic  wiecej...  i  trzymajmy  sie  od  nich  z  daleka  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Szczodrocha33 20 kwietnia 2022 08:39
20 kwietnia 2022 11:21

Pomijając kontekst, jakoś razi mnie robienie kabaretowe podejście do nazwisk. Może dlatego że jestem na etapie perswadowania 6-letniemu dziecku, że tak nie wolno.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować