-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach wybitnie inteligentnych, ciąg dalszy

Bardzo się postaram już nigdy nie napisać żadnego tekstu z ukrytą intencją i czymś w rodzaju podprogowego przekazu. Nie ma to najmniejszego sensu, albowiem w powodzi komunikatów dosłownych zostanie on i tak odebrany wbrew tej intencji.

Wolałbym, żeby wczorajsza dyskusja pod tekstem nie odbyła się wcale, ale ona się jednak odbyła. Jej przedmiotem zaś były moje zamiary, a także – może trochę przesadzę, ale doprawdy niewiele – poczytalność. Po tym wstępie opiszę kilka zdarzeń, które ułożą się w sekwencję, mam nadzieję zrozumiałą.

Oto wczoraj ktoś powiedział, że film Wojciecha Sumlińskiego o Jedwabnem został usunięty z YT. Manewr ten, jak przypuszczam, został zaplanowany, albowiem YT od dawna już nie służy do promowania czegokolwiek, a obecność tam takich czy innych nagrań nie ma wpływu na sprzedaż i popularność. Uwaga bowiem publiczności jest podzielona na drobne kawałki. Uwaga zaś publiczności polskiej to wręcz sieczka. No i dlatego produkty Sumlińskiego i on sam, promowane są poza siecią, a internet traktowany jest przez pana Wojciecha jako wygodne, ale doraźne narzędzie nakręcania koniunktur. Taki manewr zaś gwarantuje mu stałą uwagę publiczności, podobnie jak stosowana przezeń stylizacja, czyli ta cała silnie wystudiowana gamoniowatość, którą polski czytelnik treści patriotycznych kojarzy ze swoim własnym wyglądem.

Kolejne zdarzenie, wczoraj wspomniane kilka razy to zbiórka, którą na Patronite ogłosił parę lat temu Grzegorz Braun. Jej celem było zebranie funduszy na dokumentalny film o Gietrzwałdzie. Nie mogę sobie przypomnieć, by ktokolwiek, poza mną, wyraził wyraźną, krytyczną opinię na ten temat. Myślę, że stało się tak ze względu na temat filmu, który silnie pobudził wyobraźnię wielu osób, wręcz ją zainfekował. Sądzę też, że ta infekcja ma charakter chroniczny i gdyby dziś Grzegorz Braun ogłosił kontynuacje tej zbiórki, bez jednego słowa komentarza ze strony swoich fanów, zebrałby podobną sumę.

Kolejne zdarzenie to wiadomość, którą otrzymałem dziś z samego rana od dawno nie widzianego znajomego. Wyraził on w niej swoją opinię na temat wczorajszej dyskusji i napisał, że dwie ważne bardzo osoby z pewnego znanego uniwersytetu czytają mnie regularnie. Bardzo przepraszam, osobę, która mi ten sms wysłała, ale nie mogę o tym nie wspomnieć w tym miejscu. Podkreślę jednak przy tym, że zachowuję całkowitą dyskrecję, świadom tego, że owe osoby, przyznając się do mnie publicznie mogłyby sobie narobić nie byle jakich problemów. Co innego, gdyby przyznały się do Wojciecha Sumlińskiego, wtedy zrozumienie byłoby pełne.

Takie jest tło wczorajszej dyskusji. Nie mam zamiaru nikogo krytykować, bo chodzi wszak o to, by dyskusja była swobodna i wolna. Ponieważ jednak cała dotyczyła mojej decyzji, napiszę słowo o tym dlaczego zdecydowałem się na ogłoszenie zbiórki na Patronite. Po pierwsze dlatego, że zrobił to wcześniej Grzegorz Braun, który nie spotkał się z żadną krytyką ani wątpliwościami, a jedynie ze szczerym entuzjazmem. I niech mi nikt teraz nie tłumaczy, że nie widział tej zbiórki, nie wiedział o Gietrzwałdzie, albo, że zapomniał o tym.

Po drugie dlatego, że możliwości promocyjne poszczególnych tytułów dawno zostały wyczerpane i sprzedaż jest dziś w stanie permanentnego dryfu. To znaczy, nie czuję bym miał na nią wpływ. Stało się tak, albowiem w bardzo małej przestrzeni, gdzie handluje się tak zwaną prawicową treścią, zastosowane zostały masowe narzędzia obezwładniające publiczność. Jakby tego było mało, ilość osób, które próbują tam szczęścia przekracza wszystkie normy i w zasadzie przebywanie na tym obszarze grozi uduszeniem.

Po trzecie zdecydowałem się na to, albowiem nie mogę dalej prowadzić takiej polityki, jak do tej pory, to znaczy przeznaczać coraz mniejszych zysków na wykonanie i promocję nowych produktów, po to, by wygenerowały one jeszcze jakiś, ale już mniejszy niż wcześniej, zysk. Nikt tak nie robi. A najlepsze jest, że każdy komentujący ma tego świadomość. Niestety tylko ja jeden – głupi – piszę teksty na ten temat i mam co chciałem, czyli dyskusję pod nimi. Nie mogę też – poprzez konferencje – promować ciekawych autorów treści, czynnych na uniwersytecie, albowiem miejsce na taką promocję jest w zasadzie, jeśli nie liczyć samej akademii, tylko u mnie. Akcja ta nie ma w zasadzie żadnego responsu, a jest kosztowna. Mogę potem, co najwyżej usłyszeć po cichu, albo przeczytać w sms, że jakieś bardzo ważne osoby czytają mnie codziennie. I co? I nic. Czytają i mają fun. Jak zniknę, przestaną czytać i wiele się w ich życiu nie zmieni. Słowem – żaden podejmowany przeze mnie wysiłek, nie mały przecież, nie spotyka się z oczekiwanym responsem. Być może to jest moja wina i powinienem coś zmienić, ale szczerze wątpię, albowiem ciągle coś zmieniam i mogę rzec, że zmiana to moje drugie imię.

Patrząc na innych autorów, którzy próbują swoich sił na rynku zauważyłem, że wielu z nich ma konto na Patronite. Wiele osób też namawiało mnie od dawna na założenie takiego konta. Postanowiłem więc to zrobić. Zrobiłem to także dlatego, że tam widać jak wygląda zbiórka, a ja lubię statystyki. No i wszystko jest jawne, a przez to, kwestionowane tu tylekroć, moje intencje są czytelne. Choć jednak wczoraj okazało się, że nie do końca. Cóż mogę rzec? Tyle chyba – poczekajcie aż Grzegorz Braun odwiesi swoja zbiórkę. Tamy, które powstrzymują szczere intencje pękną w jednej chwili i strumienie szczerości zaleją rozciągające się wokół równiny.

Kolejną kwestią jest wiarygodność tego portalu i jego legalność. Proszę Państwa ten portal jest legalny i tyle tylko mnie obchodzi. Nie mogę przejmować się tym, że ktoś tam słyszał, że zbiórki są tam ustawione. Nieszczęśliwe przypadki Sumlińskiego też są ustawione i co? Ktoś w nie watpi? Ktoś próbuje mu wytłumaczyć, żeby tak nie robił? Nie, albowiem on doskonale wie co robi i jaki efekt uzyska. Filmu o Gietrzwałdzie nie będzie nigdy i tym także nikt się nie martwi. Ja zaś mam się przejmować tym, że komuś się nie podoba skład zarządu tej inicjatywy? Mnie się nie podoba także premier Morawiecki, ale nie mogę się niestety wymiksować z jego przedsięwzięć.

Podsumowując tę część rozważań – sprzedaż to emocje. Na rynku prawicowych treści jest ich tyle, że właściwie one już gdzieniegdzie skamieniały. Nie ma się jak poruszać w tej brei. Wszyscy, którzy są w miarę samodzielni szukają innych możliwości promowania swoich treści. Także przez liczne portale organizujące zbiórki. Nikt jednak nie krytykuje tych inicjatyw.

Kolejna sprawa to wysokość kwot wpłacanych na takie jak moja inicjatywy. Postanowiłem nie robić z siebie i z nikogo durnia i nie umieściłem tam progu w wysokości 5 czy 10 złotych. Nie chodzi też o to, by ktoś wpłacał tam jakieś szalone sumy. Zbiórkę zorganizowałem z myślą, że 2 tysiące osób wpłaci po 20 złotych. To jest bezpieczna strategia i kwota, która – mam nadzieję – wystarczy na zrealizowanie opisanego planu. A jest to plan bardzo konkretny. Budżet zaś nań przeznaczony, którego nie mogę i nigdy nie mogłem wydzielić ze swoich zysków, pozwoliłby mi – na przykład – opłacać ludzi, którzy gromadzą informacje, wysyłać ich w różne miejsca, gdzie jakieś ciekawe dokumenty mogą się znajdować i zwiększyć honoraria dla autorów, którzy mieliby coś ciekawego do opublikowania w papierowym SN. Byłby to do tego budżet jawny. Rozumiem, że ten rodzaj konstruowania budżetu, na przedsięwzięcia generujące tak mało emocji i wrażeń, jak to moje, może się nie podobać, albo nie robić na ludziach odpowiedniego wrażenia. Takiego, jak film o Gietrzwałdzie. Nie każdy musi w tym jednak uczestniczyć. Jeśli zaś ktoś się waha, albo obawia ryzyka, a jednak chciałby mnie wesprzeć, może to zrobić minimalną kwotą. Na pewno ryzyko będzie mniejsze niż po wypiciu flaszki kupionej za 20 zyli w wiejskim sklepie.

Podkreślam – nie chodzi o to, by ktoś wręczał mi jakieś sumy pod stołem. Chodzi o to, by wiele osób zdecydowało się wesprzeć ten bardzo konkretny plan niewielką kwotą. Jeśli plan ten nie przekona takiej ilości osób, jak sądziłem, zrealizujemy go w mniejszym nieco rozmiarze, ale zrealizujemy.

Na koniec chciałbym wskazać raz jeszcze metodę graczy poważnych, którzy nie muszą się już przejmować groszowymi zbiórkami, ale muszą cały czas generować emocje w kluczowych obszarach. Mam na myśli panów Pospieszalskiego i Sumlińskiego. Wielkie portale takie jak YT i mniejsze, takie jak Patronite, służą im jako trampolina. Oni nie umieszczają tam swoich treści po to, by uzyskać pieniądze, czynią to, by uzyskać tę niby męczeńską palmę, która załatwia raz na zawsze wszelkie marketingowe i promocyjne kwestie. Wybaczcie, ale nie gram w tej lidze. Nie ustawię też swojego kapelusza w zaułku, gdzie siedzą panowie Krajski i Michalkiewicz, ani w tym gdzie swoją powygryzaną przez mole czapkę ustawił Karoń. Nie zrobię tego, albowiem będę potraktowany jako konkurent do grzebania w kontenerze. Moje intencje zaś i przekaz zostaną ocenione, jak to już nie raz bywało, jako podejrzane. Wolę już więc stać pomiędzy tymi, którzy coś tam zbierają, nawet jeśli miałoby to być w ich przypadku tylko sfingowane. Nie interesuje mnie ta kwestia, albowiem mam do zrealizowania swój plan. Nie mogę także, rzecz jasna, zabronić nikomu żadnych dociekań w tych kwestiach. Pozwolicie jednak, że tak jak wczoraj, dzisiejszego tekstu komentował nie będę.

https://patronite.pl/Coryllus?podglad-autora



tagi: promocja  wiara  rynek treści  uczciwość  oceny  patronite  zbiórki  legalność 

gabriel-maciejewski
3 października 2021 09:04
44     2687    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
3 października 2021 09:52

No cóż, Ziemkiewicz, wiedząc, że nie zostanie wpuszczony do Wielkiej Brytanii, jednak pojechał, został widowiskowo zatrzymany, zrobiła się ogólnokrajowa hucpa bardzo potrzebna, bo 13 października 2021 roku ma się odbyć premiera jego najnowszej książki "Strollowana rewolucja". Ten to ma dopiero marketingowe wyczucie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
3 października 2021 09:57

Na szczęście u Ciebie jest wolna dyskusja, mimo, że ważnym ludziom z uniwersytetu może wydać się ona niestosowna :) Nawet Leszek czasem przyczłapie i też litościwie go tolerujesz, do czasu :) Więc nie jest tak, jak to niektórzy utrzymują, że jest tylko grono klakierów spijających z dziubka, albo chcą widzieć jako miejsce tylko na poważne i stosowne akademickie dyskusje. Jest interakcja, czasem konflikt, z którego zawsze coś pozytywnego płynie.

I nie musisz nic tłumaczyć. Tak jak wczoraj pisałam, eksperyment i doświadczenie nowego narzędzia. Przy okazji możemy pogadać co to za narzędzie, co nie zmienia niczego na dzień dzisiejszy, bo decyzja podjęta i sprawy się toczą.

Jeśli chodzi o zbiórkę Brauna, osoby które dały kasę na film dobrze pamiętają. Ci, którzy czekali na produkcję również. Nawet był jakiś taki filmik w necie, kiedy Braun się właśnie przekwalifikowywał na polityka i na jakimś spotkaniu ktoś krzyczał gdzie jest film i pieniądze na niego zebrane... Teraz Braun nie uczestniczy w takich spotkaniach...Może równiez z tego powodu nie chcial sie spotkać podczas targów z Jankiem Bodakowskim, obawiając się, ze padnie jakieś niewygodne pytanie o Gietrzwałd. Ostatnio jak rozmawiałam z prof Bielawnym też tak nisko upadliśmy, że kwestie zbiórki Brauna poruszyliśmy... :)

Braun ma teraz inną publiczność i stresa czy taki Dziambor tudzież inni nie wypchną, a on zostanie na kredytach i scenariuszu Gietrzwałd 2. Widmo

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
3 października 2021 10:00

Gorycz....lecz brak zwątpienia.
Powodzenia

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @ewa-rembikowska 3 października 2021 09:52
3 października 2021 10:02

Czy Pani nie odwiozłaby swojej córki do szkoły?

Myślę, że pozycja Ziemkiewicz jest na tyle ugruntowana, iż nie potrzebuje on dodatkowych "promocji"!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ewa-rembikowska 3 października 2021 09:52
3 października 2021 10:05

Właśnie miałam to powiedzieć. Męczennik, co córkę umieści na uczelni wroga.

Strolowana rewolucja będzie szła jak ciepłe bułeczki. Myślę, ze jak wyrzucenie z yt, fb, twit i innych przestanie działać Sumliński też sie wybierze gdzieś na Bliski Wschód...zawsze mozna jakies porwanie zamarkować.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @gabriel-maciejewski
3 października 2021 10:10

"zdecydowałem się na ogłoszenie zbiórki na Patronite"

I bardzo dobrze. Każde zamierzenia i projekty muszą się bowiem spinać biznesowo, od tego przecież zależy czy w ogóle powstaną. Patronite oglądane od strony narzędzia pośredniczącego w dostarczaniu środków, spełnia swoją rolę dodatkowego sposobu na ich pozyskiwanie i tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
3 października 2021 10:10

Tzn  tego co tu Pan pisze w zawodzie autora / publicysty konkurencja umoczyła sobie ręce w błocie po łokcie by coś zarobić. Pan chce mieć suckes finansowy i ręce czyste. Tylko chyba Pan zampominał, że biznes, w którym Pan robi - czyli kreowanie naerracji - to "walki w błocie".

Jeśli celem są pieniądze - a chyba są - nie ma takich co mają czyste rączki na świecie. To mity.

:) 

Powodzenia.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Eryzychton 3 października 2021 10:02
3 października 2021 10:13

Ma pan rację. Ta pozycja jest tak ugruntowana, że nawet gdyby nikt nie chciał kupować, ktoś by wydawał jego ksiażki, a empik tudzież inne masowe sieci sprzedawały. I zapomniał pan, że trollowaana rewolucja tu nie działa, więc dużo pan tu nie zarobi, prócz zdjęcia maski, pod którą siedzi troll.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Eryzychton 3 października 2021 10:02
3 października 2021 10:16

Gdybyż nie ta koincydencja czasowa, to  może bym uwierzyła.

Polska ma takie prawo, że nie wpuszcza tych, którzy chcą przejść przez zieloną granicę, bądź są wpisani w rejestry wszelakie. Wielka Brytania robi to samo. Jeszcze raz, Ziemkiewicz wiedział, że zostanie zatrzymany, bo jest na niego zapis a jednak pojechał. Powód nieważny jest w tym momencie.

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @ainolatak 3 października 2021 10:13
3 października 2021 10:22

"Man ...You don't have brain only grey fluff that was blown into their heads by mistake!

„It was destiny. It was God’s will”.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Eryzychton 3 października 2021 10:02
3 października 2021 10:24

"pozycja Ziemkiewicz jest na tyle ugruntowana, iż nie potrzebuje on dodatkowych "promocji"!"

Kazdy może myśleć co chce, ale on sam autopromocji nigdy nie zaniedbuje. Widać to wyraźnie w "scenografii i kostiumach" stanowiących oprawę jego jutubowych wystąpień. To nie krytyka, a stwierdzenie faktu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 października 2021 10:36

Wszystko jasne. Pełne poparcie. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
3 października 2021 10:41

Ważne Coryllusie.. Wypełniasz misję, rozwijasz się pomimo trudności , nie poddajesz się..  Jesteś wielce konstruktywny..  

Oczywiście pieniądze są istotne.. Trudno , być może będzie mniej , ale dbasz o jakość.. To jest najważniejsze. 

Trzymasz się zasad chrześcijańskich, jeśli o mnie chodzi , swoim działaniem bardzo mnie motywujesz , nawet nie zdajesz sobie sprawy jak pozytywnie wplywasz na innych..

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @ThePazzo 3 października 2021 10:10
3 października 2021 11:12

Zanim ocenisz racz zauważyć, że przez te 10 lat z okładem nikt Coryllusa do tego błota nie dopuścił. Chyba że liczysz te dziesięciominutowe programy u Orła. Trochę słabo. I nic się w tej kwestii już nie zmieni bo sardynki upchane w puszce na maksa, błoto powoli wysycha a i ludzie coraz mniej chcą w tym grzebać. Trzeba robić grube obsceny albo "walczyć z cenzurą" jak lew wystawiając swoje książki w Empiku. Wałek na wałku i wałkiem pogania vs zbiórka na Patronite.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ewa-rembikowska 3 października 2021 10:16
3 października 2021 11:19

Powód mniej ważny ale idealnie dobrany. Przecież wiedział też że nic mu się nie stanie, potrzymają parę godzin i wypuszczą. To detal za 5 minut rozgłosu gdzie temat jest poruszany na wysokości ministerstwa i mediów zagranicznych. Jeśli to nie jest jakaś część "Strollowanej rewolucji" to co nią jest?

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
3 października 2021 11:24

Witam. Mnie się ten pomysł ze zbiórką na "P" podoba. Co prawda inicjatywa biznesowa polegająca na tym by obracać pieniędzmi wpłacających też jest ciekawa, jako sam pomysł biznesowy, ale przecież wszystko w życiu kosztuje. Organizowanie zbiórek również. Kiedy już mam większość Pańskich książek które mnie interesują i nie mam zamiaru nic nowego kupić to mam możliwość "dofinansowania" wydawcy-autora w legalny sposób małą lecz regularną kwotą za codzienny trud i starania. I ta możliwość jest dla mnie wartością samą w sobie. Tak więc jak dla mnie to nie musi się Pan z niczego, w przypadku "P" tłumaczyć, ani niczego wyjaśniać. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tomciob 3 października 2021 11:24
3 października 2021 11:32

Pomysł dobry, bo Coryllus nawet gdyby założył fundację to jej prowadzenie też kosztuje.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
3 października 2021 11:53

oj pamiętam, zbiórkę na film o Gietrzwałdzie, ile to już latek minęło od tego czasu??? No ale teraz na tapecie są poważniejsze sprawy: posłowanie, kandydowanie w wyborach.

Można odnieść wrażenie, że nasz Gospodarz tłumaczy się z tego, że założył konto na patronite? Pojade tu cytatem często nadużywanym przez G.B.: "godzien jest robotnik zapłaty swojej". Gospodarza szanuje od lat przede wszystkim za to, że stać go iść konsekwentnie własną drogą, nie wiem jak to robi? jak znosi to Rodzina? jak wytrzymuje finansowo? - to jest w stanie docenić tylko ten kto choć raz w życiu był w stanie przeżyć miesiąc na własny rachunek. Tak czy inaczej szacun i niech Bóg ma Maciejewskich zawsze w swej przemożnej Opiece!

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 3 października 2021 11:32
3 października 2021 12:06

Kazdy pomysl, ktory przynosi rezultaty jest dobry.

Wlasnych ruchow nie potrzeba nikomu tlumaczyc, bo tlumacza sie tylko winni.

W kazdej sprawie, kazdy ma wlasne zdanie i zdanie to moze zmienic, albo przy nim pozostac.

 

To sa madrosci, ktorych nieboszczyk Lem by sie nie powstydzil, bo on mniej wiedzej tak chrzanil co drugie zdanie.

 

Co do madrosci Rosiaka, to nawet jakby on miliard zlotych zebral, to nie zmieni to faktu, ze oszust i mistrz plagiatu Bauman jest u niego wzorcem, medrcem i autorytetem, a ojciec Krapiec jest koniunkturalista i agentem.

Mysle, ze na typa szkoda sliny, a jesli ludzie tlumnie mu znosza kase, to znaczy w najlepszym wypadku sa niedoinformowani. Jesli jednak wiedza o tym i mimo wszystko placa to jest dla nas wszystkich tutaj bardzo zla informacja.

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 3 października 2021 11:12
3 października 2021 12:11

 Z perspektywy czasu to wyglada tak, ze to Orzel chcial sie na Maciejewskim wylansowac. Tym bardziej, ze w tych krotkich pogawetkach czesto bylo tak, ze na 10 minut klipu przez siedem minut gadal Orzel swoje madrosci.

Tylko Gabriel wie jak sie to przekladalo na promocje tresci. Zeby cos ocenic to zwylke nalezy probowac.

Mnie sie zdarzaly sytuacje, ze dalem sie wpuscic w rozne pomysly, z perspektywy chyba tylko po to, zeby inni mogli sie nauczyc na moich bledach.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
3 października 2021 12:14

Z tymi tchorzalskimi profesorami to jest nedza straszna. Obojetnie jak nie byliby profesjonalni w tym co robia, jak wielka inteligencja i rozumem sie nie wykazuja, to ten brak charakteru jest dyskwalifikujacy.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
3 października 2021 12:14

Poszpieszalski,Sumliński,Krajski,Michalkiewicz...,grzebią w kontenerze...dobre.Grzebią  w tym samym kontenerze i wydobywają z niego ,od wielu lat te same smiecie i odpadki i sprzedają a kupcy cały czas są.

20 zł x 20tys,jest Pan optymistą,jak znam życie,ilu Pana czyta i ilu się dołoży? Obym sie mylił.

Powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 3 października 2021 12:06
3 października 2021 13:18

Rosiak przez piętnaście lat pracował w Trójce gdzie jego audycje przyciągały po kilkadziesiąt tysięcy słuchaczy. Tak samo co z radia Nowy Świat czy radia 357, to wszysto są kawałki starej Trójki która wychowała całe pokolenia wiernych słuchaczy, którzy poszli za swoimi "pasterzami" gdy ci poszli na swoje. Ilość kasy jaką przyciągają nie dziwi i nie potrzeba do tego żadnych tajnych decyzji. Pozycja I. Janke pokazuje że jeśli on cokolwiek miał to dawno roztrwonił. Moim zdanie na podstawie jego działalności można napisać i obronić poważną pracę naukową pt. "Igor Janke jako wzorcowy przykład niemożności środowisk prawicowych w obecnej Polsce". Rosiak i reszta z Trójki nie poszli precz w próżnię, mają swój rynek, know how, ludzi do pomocy i "walkę z PiSem" jako paliwo do całości. To inny świat. Opozycja polityczna w Polsce na każdym kroku pokazuje że żyje w równoległym świecie, "tamta Polska" to ideowa i finansowa spadkobierczyni PRLu. PiS po części też ale dopiero teraz odrabiają straty finansowe i próbują tamtym wyrwać to sukno. O to jest cały ten zgiełk.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 3 października 2021 12:11
3 października 2021 13:24

No zgoda ale i tak nic lepszego nie było, o czymś to świadczy. Towarzystwo jest zamknięte i każdy broni swojego paśnika. Cała reszta nie ma znaczenia i jest wtórna. Dlatego na tzw. "prawicy" nie ma prawa powstać nic poważnego.  

zaloguj się by móc komentować

onyx @MZ 3 października 2021 12:14
3 października 2021 13:29

Ci wymienieni stale są w szerokopasmowych mediach. 20x20k= 400k ;)

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @MZ 3 października 2021 12:14
3 października 2021 14:15

Autor pisze, że 20zł x 2 tys.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Klasyk 3 października 2021 14:15
3 października 2021 14:30

Tak "0"z dużo 

zaloguj się by móc komentować

MZ @onyx 3 października 2021 13:29
3 października 2021 14:33

Mają przyzwolenie i chyba jakieś gwarancje...

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Eryzychton 3 października 2021 10:02
3 października 2021 14:52

Kiedyś, kiedyś ..., pokazano w pierwszym dniu nauki w pierwszej klasie drogę do szkoły podstawowej i dosyć było niańczenia.  Nie było zresztą go od paru lat przed pójściem do szkoły. Pan pewnie by jeszcze do pierwszej pracy zawiózł.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 3 października 2021 09:52
3 października 2021 15:19

"No cóż, Ziemkiewicz, wiedząc, że nie zostanie wpuszczony do Wielkiej Brytanii, jednak pojechał, został widowiskowo zatrzymany, zrobiła się ogólnokrajowa hucpa bardzo potrzebna, bo 13 października 2021 roku ma się odbyć premiera jego najnowszej książki "Strollowana rewolucja". Ten to ma dopiero marketingowe wyczucie."

 

Tak, ma dobry wech.

Jemu jest bardzo na reke ze go zatrzymali i wyrzucili. 

Wprawdzie kilkugodzinny pobyt w celi to za mala zeby uzyskac "palme meczenska", ale jest i bedzie o czym opowiadac.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Eryzychton 3 października 2021 10:02
3 października 2021 15:22

"Myślę, że pozycja Ziemkiewicz jest na tyle ugruntowana, iż nie potrzebuje on dodatkowych "promocji"!"

Cale "gruntowanie" Ziemkiewicza zaczal juz general Jaruzelski, gdy dano mu znac ze pan Rafal jest w jednej klasie z Monika.

zaloguj się by móc komentować

handlarz @Szczodrocha33 3 października 2021 15:22
3 października 2021 15:47

masz dzieci?

goj daje dziecko do Oxfordu, to jest dobra interes?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Szczodrocha33 3 października 2021 15:22
3 października 2021 15:52

No, to raczej wątpliwe. "Przyjaźń" z Moniką zakwitła dopiero ostatnimi czasy, w klasie kumplowania nie było, Rafał nie był w jej kółku.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Szczodrocha33 3 października 2021 15:19
3 października 2021 16:16

Szkoda ,że w celi nie było styropianu...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Alrus 3 października 2021 10:24
3 października 2021 19:39

Daj  Pan  spokoj  z  tymi  swoimi  "faktami"...

...  jedyny  fakt  to  ten,  ze  RAZ  to  ZAKLAMANA  PRZECHRZTA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @JarekBeskidy 3 października 2021 11:53
3 października 2021 20:01

Tak...

...  tez  odnosze  takie  wrazenie,...  ale  dobrze,  ze  Gospodarz  o  tym  pisze,  bo  warto  o  tej  "niekonsekwencji"  napisac  !!!

Naturalnie,  ze  nie  mam  zalu  do  Gospodarza,  ktorego  dzialalnosc  i  tworczosc  publicystyczna  znam  od  wielu  lat,  szanuje  i  powazam  jak  malo  co  inne,  bo  potrzebuje  on  pieniedzy  na  bardzo  szczytny  cel,  gdzie  -  jest  oczywiste,  ze  NIKT  INNY  w  POLSCE  tego  ZA  NIEGO  nie  zrobi...  ani  tzw.  "akademia"  ani  tzw.  "nasze  panstwo",  nawet  nie  ma  o  czym  pisac,  ale...

...  poniewaz  na  tym  CUDOWNYM  PORTALU  dowiedzialam  sie  CO-ZACZ  to  cale,  dete  "patronite"  -  CO-ZACZ  bo  nie  kto-zacz  -  ta  cala  deta  "rada"  pelna  "INNOWACYJNYCH  PACHOLOW",  tEMpyH  emilewiczow  spiONcyH  na  karimatach,  ogolnie  morawieckiego  zlodziejstwa  "nowoladowego"  -  osobiscie  nie  bede  korzystac  z  ich  "uslug"  i  tym  samym  NIE  BEDE  KARMIC  WEZA  PATRONITOWEGO  z  WLASNEJ  KIESZENI  !!!  

Swoje  wsparcie  przeleje  na  konto  KJ...  tak  jak  juz  to  2-krotnie  zrobilam.  Licze,  ze  Gospodarz  mnie  zrozumie  i  nie  bedzie  mial  za  zle  mojego  wyboru.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 3 października 2021 12:06
3 października 2021 20:10

Jestem  przekonana,  ze...

...  wsrod  "placacych"  Rosiakowi  -  i  nie  tylko  temu  CYMBALOWI  -  nie  ma  ludzi  niedoinformowanych...  tam  wplacajo  tylko  sami  "zainteresowani"  zeby  im  KORYTO  CALKIEM  NIE  WYSCHLO  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 3 października 2021 14:33
3 października 2021 20:25

Tak...

...  "gwarancje"  majo  z  Afganistanu...  i  od  SOROS'a  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 października 2021 15:19
3 października 2021 20:28

Bedzie,  bedzie...

...  redaktUr  Rachoniowa-Gojska  juz  PIERDZIALA  o  "zaCZymanym  kUledze"  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @onyx 3 października 2021 13:24
4 października 2021 00:54

Do paśnika ma podejść niedługo Palikot z Komorowskim w formie wywiadu tego pierwszego z tym drugim. Cóś takiego w formie zachęty podesłał mi YT. Nie wiem czy będzie o bigosowaniu, ale ma być o wódce, przywódcy Rosji itp.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @tadman 4 października 2021 00:54
4 października 2021 09:20

Widziałem parę sekund to zdam relację :-) - podstarzały Komar do tego drugiego mniej więcej: Polacy lubią wypić i ja integrując się też wódkę... Patrzę a w Rosji po ludzku wyjął butelkę... :-) Takie tam kloszardów przez duże K rozmowy

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
4 października 2021 09:35

"Wybaczcie, ale nie gram w tej lidze. Nie ustawię też swojego kapelusza w zaułku, gdzie siedzą panowie Krajski i Michalkiewicz, ani w tym gdzie swoją powygryzaną przez mole czapkę ustawił Karoń. Nie zrobię tego, albowiem będę potraktowany jako konkurent do grzebania w kontenerze. "

Brawo!!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @tadman 4 października 2021 00:54
4 października 2021 10:46

To prywatna inicjatywa Palikota. Wyprodukował kolejną wódkę i wymyślił, że namówi polityków do rozmowy o alkoholu przedstawiając w trakcie swój wyrób. Na YT są rozmowy z Komorowskim i Wałęsą. Oni już tak nisko upadli, że niżej nie można. Kiedyś reklamowali bukmachera cinkciarz.pl. Rozmowy ruskich żołdaków przy samogonie :/

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować