-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach wybitnie inteligentnych albo obrona Dariusza Rosiaka

Z samego rana zauważyłem, że ktoś zalinkował pod tekstem o logikach i cynikach, materiał oskarżający Dariusza Rosiaka o to iż napisał zmanipulowaną i mocno nieprawdziwą książkę o ojcu Krąpcu http://www.ptta.pl/index.php?id=news5&lang=pl . Wielokrotnie tu atakowałem Dariusza Rosiaka, a także zeń drwiłem, ale przyznaję, że było to zachowanie głupie i dziecinne. Zanim wyjaśnię dlaczego, chciałbym opisać pewną, stosowaną w popkulturze metodę promocji treści. Oto w filmach na Netflixie, ale także w innych produkcjach, a często też w wystąpieniach pojedynczych osób pojawia się moment wskazania kogoś wybitnie inteligentnego. Patrzymy na to i za każdym razem nie możemy się nadziwić, dlaczego akurat ta osoba, a nie inna została wskazana. Ostatnio oglądałem dwie produkcje, w którym wskazany motyw wystąpił. Pierwszą był film dokumentalny o kradzieży 13 obrazów z bostońskiego muzeum, gdzie pokazano jakiegoś rudego kurdupla i powiedziano, że jest to wybitnie inteligentny złodziej obrazów. Na dowód tego facet wygłosił jakąś kwestię o wodzu Hunów, Attyli. Co należało przyjąć okrzykiem – ŁAŁ! Bo wiedział kto to był. Z innych opowieści tego pana wynikało wprost, że jest wynajętym przez bankierów łapsem, który kreuje różne koniunktury poprzez swoje widowiskowe włamy i napady, za które nie spotykają go żadne poważne konsekwencje. Bo cóż to jest odsiadka czteroletnia w pojedynczej celi z wygodami. Za – uwaga – napad z bronią w ręku na funkcjonariuszy, ostrzelanie ich i narażenie na śmierć. No, ale mamy wierzyć, że złodzieje obrazów są po prostu ludźmi wybitnymi, dlatego wszystko im się udaje.

Drugim materiałem, który obejrzałem był występ Pazury opowiadającego o Korwinie. Pazura najpierw zaczął z Korwina szydzić, a potem uderzył w inny ton i powiedział, że ma on rację, a ponadto jest wyjątkowo dobrze wykształcony i bardzo inteligentny. No i podnosi kwestie pracy, która jest konieczna, by człowiek mógł żyć na godnym poziomie. Nie wiem, czy chodzi po tej ziemi ktoś, kto pracuje mniej niż Korwin i jest przy tym bardziej powierzchowny w swoich ocenach, ale cóż...dla Pazury, a także dla innych, jest to postać godna podziwu. Piszę to po to, byśmy uświadomili sobie, że pokazuje nam się ludzi nie zasługujących na nasz szacunek i zainteresowanie, a czyni się to w jakimś celu. Ludzie zaś naprawdę inteligentni i pracowici są w cieniu, nie widzimy ich, a nawet jeśli widzimy, wzruszamy ramionami, albowiem nie wykonują oni żadnej ekwilibrystyki, która kojarzyłaby się słabo wykształconym aktorom z czymkolwiek. Nie mówią oni o Attyli, nie powołują się na sławnych filozofów i nie rzucają cytatami, z wdziękiem Kamili Skolimowskiej miotającej młotem. Coś jednak potrafią, ale ich osiągnięcia pomijane są milczeniem.

Mam tu na myśli, między innymi, Dariusza Rosiaka właśnie.

Autor niepochlebnego o nim artykułu wymienia różne książki przezeń napisane, ale pomija jedną, o której ja z kolei wspomnę. Napisał bowiem Dariusz Rosiak książkę o naszym ulubionym bohaterze Sat Okhu, czyli Stanisławie Supłatowiczu. Jak Wam opowiadałem parę lat temu zadzwonił tu do mnie kolega Sat Okha, nieżyjący już dziś Leszek Michalik ze Sztumu, naturalizowany Indianin Cree. Powiedział mi wprost, że Stanisław był człowiekiem chorym, miał urojenia, a do tego był uwikłany, jeszcze w ZSRR, skąd przyjechał, w różne niepiękne projekty wydawnicze. Tam bowiem zaczęły powstawać jego książki. Pogadaliśmy sobie z Leszkiem od serca, pośmialiśmy się, a kiedyś nawet go odwiedziłem, w Jantarze, gdzie miał takie małe indiańskie muzeum. Któregoś dnia zadzwonił do mnie niespodziewanie i z lekkim niepokojem powiedział – wiesz, jedzie tu do mnie jakiś Rosiak. Leszek, dodam dla wyjaśnienia, był wrogiem PiS, Kaczyński go denerwował i miał poglądy bardzo określone, ale nie przeszkadzało nam to wcale w rozmowie. Wyjaśniłem mu więc kim jest Dariusz Rosiak, a on się trochę uspokoił. A później, kiedy Rosiak już opuścił jego progi, zadzwonił tu raz jeszcze i głosem trochę innym niż zwykle rzekł coś w tym stylu – słuchaj, z tym Staszkiem, to wszystko nie jest takie oczywiste. Cytuję niedokładnie, ale oddaję sens. Leszek jest dziś w krainie wiecznych łowów i poluje na bizony razem z innymi Indianami Cree z kanadyjskich prerii. I ja nie mam do niego pretensji o te słowa, bo i o co niby miałbym mieć. Chciałbym tylko wskazać, że są ludzie, którzy potrafią wpływać samym tylko słowem nawet na bardzo twardych wojowników, takich którzy brali udział w bardzo brutalnych i krwawych obrzędach. Książka o Sat Okhu oczywiście powstała i jest to książka podtrzymująca mit Supłatowicza. Nie czytałem jej, wystarczyło mi, że wysłuchałem co ma o niej do powiedzenia sam autor. Myślę więc, że jeśli ktoś osiąga takie efekty w tak w sumie drobnych sprawach, jak ten cały Supłatowicz, zabierając się za postać ojca Krąpca, musi mieć całkowitą pewność, że wie co czyni. Do tego zaś musi towarzyszyć mu przy pracy wielki spokój, wynikający z tego właśnie iż jego potencjał intelektualny jest wielki jak ocean. I kiedy faluje, wszystkie myśli krytykujących go osób falują wraz z nim. Taki właśnie jest Dariusz Rosiak. Nie ma w nim lęku i wahania, jest pewność i spokój. To się od razu udziela innym i łatwo wskazać, jak głęboko geniusz Rosiaka jest przekonujący. Jak niewiele miejsca zostawia obserwującym go ludziom na wątpliwości. On ich po prostu zniewala. Tak właśnie działają i tak żyją ludzie naprawdę inteligentni, którzy mają autentycznie wielki potencjał, a nie jakieś szury, co się ekscytują własnymi nagraniami na YT. A Wy tu kleicie jakieś linki, że on oskarżył Krąpca o współpracę z SB? W dodatku umieszczone na jakimś niszowym portalu, gdzie pies z kulawą nogą nie zagląda? Dajcie spokój. Rosiak to geniusz i nie mamy z nim szans. Nie mamy do niego wstanu, jak mawiają młodzi około trzydziestki.

Podam przykład. Wraz z innymi dziennikarzami, Rosiak został przez reżim wyrzucony z Trójki. Tak, jak inni założył sobie konto na Patronite, a stało się to w roku zeszłym, dwa dni przed moimi urodzinami. Uczynił to po to, by godnie żyć i lansować w przestrzeni internetu bliskie swojemu sercu wartości. I proszę, w półtora roku uzbierał milion dwieście, zaś progi ustawił takie, że można wpłacać po 5 złotych. Czy to nie jest niezwykłe?

 

https://patronite.pl/DariuszRosiak

 

Dla przykładu, o wiele bardziej widoczny w mediach i znany w całym internecie, Igor Janke od miesiąca zebrał ledwie 450 zł. Niech ktoś biegły w matematyce policzy ile czasu pan Igor musiałby się produkować w sieci, żeby osiągnąć wynik Dariusza Rosiaka. Jak wiecie jestem słaby w liczeniu i nie mam najmniejszych szans, by to sprawdzić.

https://patronite.pl/igorjanke

Mając przed oczami ten wynik, który wprost wskazuje, jaką popularnością cieszy się Dariusz Rosiak w Polsce, chcecie krytykować go za to, że coś tam napisał o Krąpcu? No to załóżcie konto na Patronite i zbierzcie pieniądze na polemiczną książkę. Niech ona się ukaże, niech ludzie z KUL pamiętający Krąpca, włączą się w tą inicjatywę i niech zacznie się tu wreszcie jakiś intelektualny ferment. Oczywiście drwię. Nic takiego się nie stanie, a nie stanie się albowiem ludzie piszący polemiki i rzucający oskarżenia na Rosiaka, mogą manifestować jedynie swoją bezsilność. I wierzyć przy tym, że kogoś ta bezsilność zaciekawi, że ktoś zainteresowany tym tekstem podejmie – na własne ryzyko i odpowiedzialność - jakieś działania. Reszta zaś poruszona i oburzona wróci do swoich codziennych zajęć polegających na kontemplowaniu bezsilności. No i na rozglądaniu się za kimś, o kim można by powiedzieć, iż jest wybitnie inteligentny, a do tego skuteczny. Może to być na przykład Sumliński, który nie dość, że skarcił Komorowskiego, to jeszcze teraz szarżuje sam jeden na całą zgraję podstępnych Żydów, może to być Korwin, albo Karoń. Wielu jest inteligentnych ludzi w Polsce, na których można się wzorować i którym można palić kadzidełka. Sami widzicie jednak, że nie mają oni najmniejszych szans z człowiekiem tak mądrym, a jednocześnie tak dyskretnym i wycofanym, jak Dariusz Rosiak.



tagi: media  wiedza  twórczość  inteligencja  popularność  mądrość  dariusz rosiak 

gabriel-maciejewski
2 października 2021 08:22
120     3829    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

dziadek-gpgpu @gabriel-maciejewski
2 października 2021 08:54

Co do pana Dariusza Rosiaka, to potrafi on różne rzeczy sugerować i ma w tym niejaka wprawę.
Na przykład w swoim wpisie n.t. "sprawy arcybiskupa Wielgusa":
https://www.salon24.pl/u/dariuszrosiak/465,dlaczego-rzym-przemowil

pozwolił sobie ta takie wtręty:
"... Może Watykan chciał przypomnieć
polskim katolikom, że ranga i zwartość Kościoła jako instytucji jest
ważniejsza niż prawda o Kościele. Że świeccy katolicy - owszem, są mile
widziani w liturgii i zajęciach duszpasterskich, ale o tym co jest a co
nie jest właściwe dla Kościoła decydują biskupi i Watykan. Że nawet współpracownik UB może zostać prymasem i nikomu nic do tego. Prawda o Kościele katolickim może być spychana pod dywan, jeśli wymaga tego interes instytucji. A przepraszać za winy Kościoła może co najwyżej papież i to najlepiej jakieś 500 lat po czasie. ..."

Nie jestem biegły w analizowaniu półsłówek i ironii, a "panny ironistki płci obojga" omijam szeroki łukiem z należytym obrzydzeniem,
ale czy pierwszy z czerwonych fragmentów nie dotyczy aby bł. Stefana Wyszyńskiego? Bo chyba tylko w PRL specsłużby używały skrótu UB?
Drugi z czerwonych fragmentów nie wymaga, moim zdaniem, komentarza.
A co do bogacenia sie jako wskaźnika inteligencji (albo i geniuszu), w załączonym na SN wpisie:
http://www.ptta.pl/index.php?id=news5&lang=pl
jest taki fragment, również n.t. "sprawy arcybiskupa Wielgusa":
"... W wywiadzie udzielonym „Naszemu Dziennikowi” arcybiskup St. Wielgus zwraca również uwagę na zachowanie dziennikarzy, publicystów, którzy w tej haniebnej akcji brali udział. Kiedy okazało się, iż tzw. zarzuty wobec arcybiskupa to fałszywka, wyssane z palca, żaden z piszących nawet nie próbował przeprosić arcybiskupa Wielgusa, który mówi o jeszcze jednej ciekawej sprawie: „Z tego co wiem, niektórzy z nich dostali wielkie pieniądze za Wielgusa. Chwalili się, że wyszli z długów, które mieli. Niektórzy chwalili się, że po tym wszystkim zostali prawdziwie docenieni jako dziennikarze. Ataki na mnie wykorzystali do celów prywatnych, a mnie zarzucają karierowiczostwo” ..."
Za bycie zwykłym gnojkiem do wynajęcia, żeby nie nazwać tego wulgarnie, można nawet "wyjść z długów".
Czy wymaga to wybitnej inteligencji - a, to już zależy od definicji inteligencji.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
2 października 2021 08:54

Miała być laurka a nie bierze Pan jeńców, nawet jak legitymizują się taką wrażliwością.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @dziadek-gpgpu 2 października 2021 08:54
2 października 2021 08:56

Moim zdaniem nie zrozumiał pan tekstu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 2 października 2021 08:54
2 października 2021 08:57

Prawdziwi Indianie nie biorą jeńców

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
2 października 2021 08:59

BUAHAHA! Niezla szydere pocisnales z tow. Rosiaka.

Bedac studentem uczestniczylem w konferencji naukowej na KUL i ojciec Krapiec mial tam krotki, otwierajacy konferencje wyklad. Ja po tym wykladzie chcialem strzelic bolszewickim uniwersytetem w Katowicach i przeprowadzic sie do Lublina. To tyle jesli chodzi o sile przekonywania, inteligencje, itp.

Rosiaka moza sobie odpalic na YT, ale trzeba miec duze poklady odpornosci na pierdolety, zeby dosluchac do konca i chyba trzeba byc glonojadem, zeby taka nedza jaka Rosiak prezentuje mogla miec wplyw na opinie.

Rosiak to jest jakis slup do wykonywania zadan zleconych. On napisal ksiazke o Baumanie, ze bez jego socjologii nie mozna zrozumiec swiata... https://www.empik.com/obcy-historia-zygmunta-baumana-rosiak-dariusz,p1231965926,ksiazka-p

Ten caly Patronite to jest po prostu pralnia. Ekipa z lewa kasa rozbijaja duza kwote np. na tysiac pajacow, przez ktorych dokonuja wplat i potem juz kasa jest czysta. Reszta sie na to lapie i mysli, ze tez milion nazbiera. Szczesc Boze! Moze pomoze...

Dzieki za inspirujacy tekst.

Z perspektywy czasu widze, ze zamiast topic kase w jakis targach ksiazki, powinienem sie spotkac z Toba po cichu i polozyc np. 20 kola w gotowce na stol i dac ci zrobic jakies dwa projekty po ktorych jakis slad zostanie. Co jest jeszcze oczywiscie do wykonania.

Ciekawe jak oni te darowizny rozliczajo z urzedem skarbowym, bo prowadzenie zbiorek pienieznych, dawanie komus kasy, zwlaszcza jak slad po tym zostaje podlega scislej obserwacji i kontroli.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @dziadek-gpgpu 2 października 2021 08:54
2 października 2021 09:00

Ludzie inteligentni zazwyczaj żyją w dostatku - potrafią w godziwy sposób zarobić. Natomiast bogacą się też gnojki, szuje, bandziory etc. etc. - lista mogłaby być dość długa, używając zazwyczaj mniej godziwych sposobów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 października 2021 08:59
2 października 2021 09:01

Jeszcze nie wiem, jak ale skoro były szef UOP zbiera tam pieniądze, to wszystko musi być legalne

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:01
2 października 2021 09:09

To jest tak legalne  jak lazenie owsiakowych nieletnich orkiestmistrzow ze skarbonkami po ulicy. Sprobuj taki numer przeprowadzic, to bedziesz mial informacje z pierwszej reki o legalnosci. Rosiak to slup, podobie jak Sumlinski, Janke i jeszcze paru magikow.

Cenkiewicz byl u Jankego... pierwsze piec minut rozmowy to jest taka zenada i wzajemne lizanie anusa, ze nie da sie prze to przebrnac. Coz to jest za "projekt" - uklad otwarty.

Oni wszyscy proponuja ten rodzaj glebi intelektualnej, ktora widac tylko przez dno butelki 0.7.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
2 października 2021 09:18

Pierwszy z brzegu film Rosiaka na YT...

mozna se kliknac w dowolnym momencie i posluchac przekonujacych blukan. To facet o charyzmie kiszonego ogorka. Nie iem jakim klejej klei sie ten genialny, intelektualny flim z 9 tysiacami odslon zaledwie i zebranymi milionami na Patronite?

Moze znajdzie sie ekwilibrysta i to wytlumaczy?

Jego "raporty o stanie" swiata maja od 1 do 10 tysiecy klikow.

To jest ustawka na kase z udzialem Patronite. Ciekawe kto jest tego wlascicielem, bo przeciez nie ludki, ktore maja profile na P.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 2 października 2021 09:18
2 października 2021 09:20

To jest, niestety, wyraz autentycznego zainteresowania ludzi. Nie możemy się pocieszać w taki sposób

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:20
2 października 2021 09:24

Moze byc tak jak mowisz. Pokusa rosnie, ale brac z Rosiaka inspiracje... please...

trzeba sie pomodlic, zebys nie wpadl na pomysl, zeby pod ten autentyzm sproflowac swoja oferte.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 października 2021 09:24
2 października 2021 09:25

No wiesz, trudno dyskutować ze skutecznością. Koń jaki jest każdy widzi. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:25
2 października 2021 09:26

Taaa... a Walesa ma Nobla... ty nie masz i nie bedziez mial. I ja tez nie bede mial. I co ja mam zrobic z taka informacja?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
2 października 2021 09:31

Nobel nie jest argumentem, a wysokość wsparcia jest. Nawet jeśli sobie tu pomarudzimy we dwóch, to dobrze wiesz, jak to działa. Wielokrotnie to ćwiczyłem - skoro masz pan rację, zrób pan jak tamten i zarób tyle, a tyle. Prosta sprawa, argumenty, że ustawione, że coś tam na nikogo nie działają. Wynik to wynik. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:31
2 października 2021 09:39

HEHE... przypomne moze, ze Walesa tez kasowal za swoje wyklady i to byla taka kasa, ze ojciec Krapiec to jest nomen omen przy Bolku cienki Bolek.

Ludzie zrzucaja sie na rozne nonsensy. Nawet jak maja 150 IQ. A, to ze jest ich wielu... no coz. Nie mozna sie na to obrazac. Prywatnie nie wpadne jednak na to, zeby do nich dolaczac.

zaloguj się by móc komentować

Numisma @gabriel-maciejewski
2 października 2021 09:42

Nie wiem, co takiego powiedział Rosiak o swojej książce, że można było odnieść wrażenie, jakoby podtrzymywal w niej mit Sat-Okha, ale z pewnością jest ono mylne. Dla autora jest oczywiste (i zakłada on to samo przekonanie u czytelnika), że fundament owego mitu jest czystym zmyśleniem. Jeśli ktoś miałby cień wątpliwości, to znajdzie w książce wystarczająco dużo informacji. Celem nie jest jednak niepotrzebna już demaskacja, lecz sam mit jako fenomen psychologiczno-socjologiczny. „To była wspólna praca kilku pokoleń Polaków, Rosjan, Ukraińców, Kanadyjczyków. Zbiorowe dzieło niewyżytej wyobraźni. Supłatowicz (...) kierował tym międzynarodowym laboratorium wymyślania pamięci. Sat-Okh wymyślił swoje własne wyzwolenie – coś, co przy fatalnym starcie życiowym i przeciętnym talencie literackim dało mu szansę przeżyć fascynujące życie”.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 października 2021 09:39
2 października 2021 09:42

Rozumiem, ale chciałem wskazać pewną zasadę. Jutro będę kontynuował temat

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Numisma 2 października 2021 09:42
2 października 2021 09:43

O ten fatalny start życiowy właśnie mi chodzi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 października 2021 08:59
2 października 2021 09:50

masz rację, tam jest kilka elementów związanych z np. łowieniem przyszłych 'twórców' i działaczy, kulisy są jak prawisz i wszystko to scenografia dla dużych graczy, ale przy okazji malutcy też coś mogą załapać, problemów podatkowych jest cała masa i jest to przestrzeń przyszłych propozycji nie do odrzucenia

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 października 2021 09:09
2 października 2021 09:52

o tak, i nikt nie ma odwagi nazwac tych zajwisk po imieniu; zagadnienia prawne dot. darowizn/etc zawsze w tle mają kryminał - ale dla niektórych

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 października 2021 09:39
2 października 2021 09:53

wysokie IQ bywa tez obciążeniem a konsekwencje są przeróżne

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:31
2 października 2021 09:55

lecz należy pamietać, że to tylko scenografia - cele wobec zupełnie innych klientow są istotą tego zjawiska [max. granica 1 mln euro i może pochodzić z dowolnego zakątka świata]; a kasa z amber gold jak ma wejść na rynek? crowdfunding udziałowy? czy tzw. z upodobania?

zaloguj się by móc komentować

Guildenstern @gabriel-maciejewski
2 października 2021 09:56

Odniosę się tylko do fragmentu Pana tekstu. Media za pośrednictwem swoich przekaziorów nie tylko wskazują kto jest inteligentny ale również kreują tzw. Osobowości Roku. Imprezę organizuje Polska Press Grupa a tegoroczna gala odbyła się w tym roku na Zamku Królewskim w Warszawie. Zdaję sobie sprawę, że dla pewnych osób (przynajmniej dla mnie) może to wyglądac niszowo. Niemniej, jedną z tych osobowości znam osobiście i wolałbym, żeby pewne profile nie były promowane. Kilkanaście lat temu pracowałem w szeroko pojętej ochronie zdrowia gdzie zatrudniona ponadto w szkolnictwie pani kierownik stosowała toksyczne praktyki wobec pracowników (dzisiaj mówi się mobbing). Kobita regularnie była nominowana w plebiscycie lokalnych Wysokich Obcasów do miana Kobiety Roku. I co najmniej raz wygrała. Trzymała po prostu łapę na możliwości dorobienia sobie pań nauczycielek w ramach prowadzenia świetlic na pewno w całym mieście jeśli nie w powiecie. Dla obecnej laureatki wspomnana postać była na wczesnym etapie swego rodzaju mentorką. To oczywiście odosobniony przypadek, prawda? Także, mamy ten nasz główny ściek a po powiatach pomniejsze bajorka.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 2 października 2021 09:24
2 października 2021 09:56

Oto rada naukowa Patronite, czuwaja nad prawomyslnoscia

https://patronite.pl/pages/rada-naukowa

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:42
2 października 2021 10:08

Rosia zebral gruba kase. Z faktami sie nie dyskutuje. Szustak zwany ojcem tez tam zebral niezla kase.

O ksiazce Rosiaka o Sat Okhu i Baumanie bedzieny zmieniac zdanie, bo Rosiak banieczke PLNow zebral? No dobra... zartuje.

Pytanie na ktore nie musisz tu odpowiadac brzmi czy Patronite cokolwiek ci juz wyplacil i jaka sobie potracil prowizje za zbiorke?

jesli od darczyncow zbiera jednorazowo cala kase za 12 wplat z gory, a tobie cyka co miesiac, to znaczy, ze reszte kasy maja poinwestowane i to jest po prostu oscylator.

Ale mysle, ze to jest rowniez pralnia, ktora kryta jest przez sluzby. Oni jak kazdy biznes musza byc zarejestrowani, musza miec jakies krycie a w sumie po tym co publikuja to latwo wyliczyc jaka kasa obracaja. Taka, ze jakis Rosiak przy nich to jest banan.

Ludzka psychika jest tak skonstruowana, ze gra w trzy karty, czy kasyno ludzie potrafia trentowac jako biznes model i inwestycje. Ludzie dadza stowe jakiejs wylaszonej pannie na ulicy, ktora zbiera na glodne dzieci w Afryce i przejda zupelnie obojetnie obok smierdzacego menela, bo on po prostu na zadna pomoc nie zasluguje i wiecej wplaca przez Patronite, niz tobie bezposrednio jak ich o to poprosisz.

Dziwny jest ten swiat, a ja przeciez nie musze wszystkiego rozumiec.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
2 października 2021 10:10

Pamiętam te śmiechy z Rosiaka. Jakie było moje zdziwienie, że ten byt, szczególnie w postaci "Raportu..."jest przedmiotem sikania po nogach kadry doradczo-zarządzającej o ideologii politycznej podobnej do opisywanego tu Leszka Michalika, jednakowoż etatującej się wśród obecnej władzy. Z inteligencją jak wata cukrowa, takie ślepe dzieci Balcerowicza wykonujące rozkazy, nawet nie potrafiące zauważyć, że to co wychodzi im z ust jest bełkotem i absurdem.

Myślę, ze to oni potrzebują takiego Rosiaka z Raportem. Ktoś musi im pokazać jak jest i podeprzeć kreowanymi przezeń inteligeckimi wzorami i autorytetami. Łakną tego jak kawka, a nie pójdą przeciez na wykład Bolka, Palikot dawny cichy ich bohater też już zniknął - z resztą teraz byłby za bardzo po bandzie. A taki Rosiak ciągnący sforę Baumanów przebranych za Indian na filozoficznym postronku jest w sam raz. Projekt nie jest na szeroką skalę, bo ma objąć specyficzną "elitę". To jest taki mikromichnik dla szkodliwych matołów na stanowiskach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 października 2021 10:08
2 października 2021 10:11

Ja tym bardziej nie muszę, zwłaszcza, że mam bardzo niskie IQ

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 2 października 2021 10:10
2 października 2021 10:12

Powtórzę - ludzie go potrzebują. A Igora Janke nie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 2 października 2021 10:10
2 października 2021 10:12

Wpłacane kwoty na patronite mówią właśnie o tych stanowiskach

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 2 października 2021 10:12
2 października 2021 10:16

Przemalowane czerwono-peowe lisy nie wezmą Jankego - kto to w ogóle jest? On był tylko malutkim kanałem dystrybucji dla propagandy Morawca na prawicy - ale szybko się zapchał. Do nich przemawia swój nie związany jednak z oszołomami prawicowymi jakby nie było. Prawicowe oszołomy z kolei widzą już miernotę Igora i też go nie chcą.

No i taki klops 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 2 października 2021 10:11
2 października 2021 10:27

Wysokie IQ jest przereklamowane :) Ktoś może pamiętać ciąg tysiaca cyfer a nie potrafić ugotowac jajka :)

Tutaj nie ma co rozumieć :) Rosiak jest "swój" jak ssanie na Rosiaka się zwiększy to i projekt zrobi bardziej masowy. Wykorzystuje deficyty społeczne, częściowo wytworzone i nakręcane przez GW, która teraz nie jest na fali.

Nie widzisz jak ludzie potrzebują autorytetów? :) Tych mądrych, światowych bywalców, zajmującymi sie problemami świata i bynajmniej nie świętych tudzież powiązanych w pedofilski kościoł. Prawdziwych bohaterów, oryginalnych jak Sat Othu a nie jak Wyszyński.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 2 października 2021 10:08
2 października 2021 10:30

to jest taka potrzeba: ktoś zarządza moją dobroczynnością lub inwestuję w to w co sam nie mogę zrobić albo jako wyraz poparcia

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 2 października 2021 10:30
2 października 2021 10:33

ludzie idą do fitnessu, płacą abonament z góry na rok i już czują się lepiej. Zrobili commitment i mogą się pochwalić pierwszym krokiem.

Tak jest jest skonstruowane, że ludzie mają pęd, gorzej jest z napędem.

zaloguj się by móc komentować


Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
2 października 2021 10:43

I tak nie kojarzę żadnego Rosiaka poza niżyjącym już panem, który wywoził mi nieistniejące od dwudziestu, z górą, lat szambo nieistniejącym, pewnie przetopionym w jakiejś hucie beczkowozem.

zaloguj się by móc komentować

flisak @gabriel-maciejewski
2 października 2021 10:53

Brak mi świetnej lekkości pióra Gospodarza, ale w tej sytuacji trzeba...

Miałem okazję słuchać wykładów Ojca Krąpca, tak o Nim mówiliśmy, studenci na KUL. Miał świetny dowcip, okraszony anegdotą i gawedą. W czasach, gdy nie było ani nternetu, ani wolnych książek. Pierwszy po 1989 mówił o Konecznym, który, może nikt tego już nie pamieta, był na liście cenzury PRL i RWE jednocześnie. Byłem również na wykładach Profesora Waszkinela, tak o Nim mówili studenci. Mówił nam na wykładach, że właśnie się dowiedział od swej umierającej matki, że jest uratowanym dzieckiem żydowskim. O tym dramacie, że aby stać się obywatelem państwa Izrael - nie można być księdzem lub chrześcijaninem, dowiedziałem się 20 lat później… tuż przed tym jak już pan Waszkinel porzucił stan kapłański z tego właśnie powodu.

Dwa zdarzenia opisują wg mnie trafnie zjawisko „panów Rosiaków”.

W jedynej jaką miałem rozmowie (1992r) z Ojcem Krąpcem zapytałem m.in. co sądzi jako filozof o poczuciu humoru? Zamyślił się i bardzo poważnie i spokojnie odpowiedział: humor uniesprzecznia rzeczywistość.

Drugie wydarzenie miało miejsce przed 1989 na KUL. Przyjechał tam nikomu nieznany filantrop Soros. Rekomendowany przez ludzi „solidarności warszawskiej”. Po oficjalnym wstępie, jak to szanuje jedyną katolicką uczelnię między Łabą a Kamczatką i takie trele-morele – przeszedł do sedna. Zaproponował „dotację” finansową na KUL o nieprawdopodobnej kwocie 100 mln dolców… oczywiście wszystko zostanie po staremu, będzie „wolność”, nawet „unia wolności”, ale „donator-dusiciel” (tak kocha że dusi) chce mieć wpływ na… obsadę uczelnianą. Ojciec Krąpiec oczywiście odmówił, ale zaproponował „donatorowi” inny deal. Panie Soros, w zamian za pana hojny gest nasza Uczelnia będzie odprawiała codziennie w Pana intencji, a przyjdzie czas że i za dusze Pana, mszę św. Do końca naszego funkcjonowania! Jak przystało na metafizyka, była to propozycja metafizyczna, przy której dzisiejsze „deale” Sorosa bledną. Ten jednak wstał urażony wyszedł, trzasnąwszy drzwiami, nie widząc w tym chyba interesu.

Pierwsze zdarzenie, o humorze, to plan „P-anów-ROSIAKÓW”. To działalność na zlecenie. Z pogranicza kabaretu, gdzie trzeba płacić za kiepski dowcip, a każdy ma kredyty, nawet na dom,  musi je spłacić. Wszystko zrobi dla dobra rodziny. Ale to właśnie uniesprzecznia rzeczywistość, widzimy jasniej, gdzie co i kto jest. Sprzeczność potwierdza zasadę niesprzeczności. To wystarczy. Z kabaretem za pieniądze jest jak z rewolucją pożerającą własne dzieci, albo z gazetą pożerającą swoich żurnalistów, z partią, z ideologią, itd.

Drugie wydarzenie, o Sorosu, to już plan strategiczny. Pokazuje mechanizm finansowania „x-pRosiaków” po 1989, bo na to wszystko potrzebne są pieniądze, duże pieniądze w państwie bogatym, małe pieniądze w państwie biednym. Na dobrą książkę o Waszkinelu i złą książkę o Krąpcu. To już jest strategia, pełna fudacji i wolontariuszy, pustoszących „bezinteresownie” wszystkie obszary państw z listy reedukowanych. A lista jest open jak open society. "Nasze" pieniądze są rozproszone, ale może to i dobrze. Bo kolejny PISF tylko czeka.

Słuchając ks prof. Wierzbickiego mam wrażenie, że pan Soros-donator jednak wrócił pewnego popołudnia na rozmowę do KUL… Jaki był finał ponownej propozycji – czas pokaże.

Ojciec Krąpiec rzadko komentował na wykładach wydarzenia polityczne, a były to czasy list Macierewicza, gdzie my-młodzi-rozpaleni mieliśmy żal, że nie zajmuje stanowiska. Pamietamy o wystąpieniu Ojca Krapca przed Gorbaczowem w Warszawie, nie pamiętamy o spotkaniu z Sorosem...

Parę razy, nagabywany o komentarze polityczne, odpowiadał w swoim stylu, na przykład tak: Was już greki ani łaciny nikt nie uczył. A szkoda. Dlatego nie wiecie w wolnym tłumaczeniu co znaczy Horacego Non omnis moriar, po czym z lekkim uśmiechem mówił: Niecałego mnie spłucze klozetowa woda...

Szkoda naszej energii na „P-ROSIAKÓW”, to ma swoje intencje związania twórczej energii i roztrwonienia jej. I to gdzie? W polemikach, obronach… I kto to rozpowszechni? Kto rozpocznie nowy temat? x-siekielscy? To spłynie z nurtem wody klozetowej, kolejny talmudyczny koncept i kołowrotek dla chomików. Jest nas mało i będzie coraz mniej. Kto obiecywał, że będzie inaczej???  Ale trzeba przetrwać i zachować to czego klozetowa woda nigdy nie spłucze. Po owocach ich poznacie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 października 2021 11:01

Skuteczność Faustyna Socyna, scusi, Dariusza Rosiaka opiera się na zastępie klakierów, powiedzmy na 1/8 jego patronów. Takie przypuszczenie robocze. 1/8 z tej 1/8 wpłaciła np. 500 tyś., bo ma dotacje albo się uwłaszczyła. Wystarczy, żeby zachęcić młodych jakoby myślących rewolucjonistów. Można być skutecznym? Można ... Skutecznym klakierem jak najbardziej ... jeśli się jest uwłaszczonym. Firma działa i wspiera swoich myślaków, skromnych i wycofanych. Teraz Rosiak napisze książkę o Cybie, albo o Jedwabnym. Ostra selekcja pozytywana musi być, co pokazuje los KODu, PO, Hołowni i SLD.  

Ja jako twój czytelnik owszem jestem klakierem, ale nie uwałszczonym i bez dotacji. Co za pech.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 października 2021 11:05

Zapomniałem podać linka do wiki o Socynie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Faust_Socyn

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @jestnadzieja 2 października 2021 09:56
2 października 2021 11:19

Nieźle…big farma tańczy i śpiewa, kreując nowy świat i nowe wpływy

  • dr Dawid Ciemięga, Lekarz, ekolog, pediatra - od 2018 roku zajmuje się popularyzowaniem nauki i walką z pseudomedycyną. Głównie skupia się na przeciwstawianiu się społeczności antyszczepionkowej i walce z medycznymi fake newsami. Za swoją działalność na rzecz promowania rzetelnej wiedzy naukowej i walki z hejtem wobec lekarzy, w roku 2018 otrzymał z rąk Ministra Zdrowia nagrodę „Lider Roku w kategorii Zdrowie Publiczne”
  • Jan Filip Staniłko, jeszcze w 2020 wicedyrektor w dep. Innowacji w ministerstwie RPT, gdzie zajmował się kwestiami polityki wobec branży medycznej, w tym farmaceutycznej (no jak widać tylko innowacje w tej branży się liczyły…). Odpowiadał za branżę medyczną w resorcie oraz wspieranie i premiowanie wytwórców leków. Był też członkiem Komisji Ekonomicznej Ministerstwa Zdrowia, która negocjuje ceny leków i warunki refundacji z firmami farmaceutycznymi.
  • dr Konrad Krawczyk - Oxford University, department statystyki. Ostatnie dziesięć lat spędził na badaniu podejść obliczeniowych do ulepszania, projektowania leków opartych na przeciwciałach. Blisko współpracuje z wiodącymi instytucjami akademickimi, pracując nad wykorzystaniem danych o przeciwciałach do tworzenia zaawansowanych modeli obliczeniowych do projektowania przeciwciał terapeutycznych.
zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 2 października 2021 11:19
2 października 2021 11:21

Big Farma jako Wielki Patron

jeszcze chwila a wielki brat będzie 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @ainolatak 2 października 2021 10:10
2 października 2021 11:26

Ten problem nie pojawił się wraz z III RP. Swoje lata mam, więc to i owo pomietam oraz poznałem z autopsji. A problem ten to nic innego, ze ludzie konczac przymusowa edukacje, osiadają na laurach i pozostają w horyzoncie tego, czego się nie douczyli (np. na studiach). Pomijam jalośc dtusiów i sposoby zaliczania tam egzaminów, ak i obrony prac dyplomowych.

W pierwszych latach mojej kariery zawodwejpracowalem w takim przedsiebiorstwie, które nazywało się Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR, z centralą na warszawkiej ulicy Sematorskiej w Pałacu Prymasowskim (obecnie będacym własnością holdingu ZPR SA).Wówczas, druga połowa lat 70-tych XX w., wchodziło w skład owych ZPR-ów mnóstwo rozmaitych dizalałnosci w rodzaju: cyrki, wesołe miasteczka, lokale go gry w automaty, rewia konna i lodowa, imprezy w rodzaju światło i dźwięk, fonoteka,a nawet był tam krakowski Teatr STU. Najbardziej dziwaczne były zgromadzone w zakładzie od imprez plenerowych, czyli właśnie owe miasteczka, rewie, imprezy i o dziwo, teatr.

Największy problem był z rewiami, bo konnej po pierwszym wystepie kaskaderów na konaich, nie chciano drugi raz zapraszać na te same stadiony-obiekty (zniszczona nawierzchnia), z lodowa był mniejszy problem, bo ona trwalakrótko, klimat nie ten, a koszty zamrażania budowanych ad hoc tafli lodowych były niebotyczne.  Krach tej rewii jest zresztą gotowym tematem na film sensacyjny, i aż dziw, że nikt tego nie tematu nie spożytkował. Opowiedział mi o tym jej owczesny dyrektor.

Ale wracajmy do naszych koni.

No więc problemy z odwoływaniem imprez dawały ten efekt, że rewia nie dawała wystepów i nie kasowała wpływów za bbilety. Z roku na rok wyniki finansowe leciały w dók, a dział ekonomiczny w rocznympodsumowaniu musiał "kombinować"  wyjaśnienia , bo jak wszystko w PRL-u, takze to przedsięwziecie było "państwowe". A wiec w pierwszym roku wyniki były złe, bo była w sezonie wystepów od kwietnia do paźdzernika susza, w następnym że były nadmierne opady, w kolejnym ze konie na cos chorowały, ale co wymyślec w jeszcze kolejnym. A decyzja o likwidacji rewii, lun dalszego dotowania jej egzystencji zależała od szefa działu ekonomicznego w warszawskim komitecie b. PZPR.

Ja tam ( w tych imprezach plenerowych) pracowałem w dziale ekonomicznym. Kierownik (mój ówczesny znajomy ze studiów) przyszedl do mnie i mówi, że nie ma pomysłu coby tu nakłamać, a szef rewii konnej był fajny gościem (nota bene dobry znajomy reżysera St. Bareji) i za nic nie chcieliśmy, aby go "anihilowano". Mowię mu, żeby analize "okrasic" wzorami ze staystyki ekonomicznej, tam nikt tego nie zrozumie, a że będą obawiali się  blamażu żeby nie wyszło, że się nie znają., więc zaakceptują wyjaśnienia No i tak zrobilismy. Nawrzucałem do analizy rozmaitych poziomów prawdopobieństw, współczynników korelacji, przedziałów ufności,  mierników testów istotności i podobne czary-mary. Wynikała z analziy, ze poniesiona  strata to sukces, bo przy wszystkich niekorzystnych uwarunkowaniach i okolicznosciach jest ona najmniejszą z możliwych.  Kierownik podparafował, dyrektor podpisał i raport został migiem dostarczony do adresata. Zazwyczaj odpowiedź nadchodziłą nie pozniej jak w ciągu miesiąca, a teraz nie było odzewu. Minął miesiąc, potem drugi, i trzeci. Po pólroku kierwownik zostałwezwany do komiteti warszawskiego partii, gdzie powiedzieli, zebardzo im się analiza podobała i ze proponują mu stanowisko dyrektora ekonomicznego w stołecznym ratuszu. Ale niestety, stanowisko to nalezałoo do scisłej partyjnej nomenklatury, a on wówczas był wciąz jeszcze bezpartyjny. Wrocił ze spotkania  bardzo rozgoryczony i juz następnego dnia złożył wniosek o przyjęcie w szeregi PZPR.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 2 października 2021 11:19
2 października 2021 11:32

ciekawe co ten Dawid Ciemiega, zwany doktorem opowie o tym? - https://www.youtube.com/watch?v=ndF3PfOoBvM

Pastwiska sa przygotowane. Barany tylko muszo wykonac marsz w kierunku narysowanej i wskazanej zieleni. Jeszcze raz - Szczesc Boze!

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Numisma @flisak 2 października 2021 10:53
2 października 2021 11:33

"Drugie wydarzenie miało miejsce przed 1989 na KUL. Przyjechał tam nikomu nieznany filantrop Soros. [...] Zaproponował „dotację” finansową na KUL o nieprawdopodobnej kwocie 100 mln dolców… [...] Ojciec Krąpiec oczywiście odmówił".

Bardzo słusznie. Nie należy ufać nikomu nieznanym donatorom, zwłaszcza jeśli proponują olbrzymie kwoty za nic właściwie. "Timeo Danaos..." etc.

Ale z jakoś tam uwiarygodnionymi przez poważne instytucje rozmawiać można i Ksiądz Rektor wcale się od tego nie wymawiał. Na przykład w sierpniu 1989 roku, czyli na samym początku III RP, wraz z o. Zasępą, wówczas kierownikiem Referatu Współpracy z Zagranicą KUL, spotkał się z Johnem F. Kordkiem. Rozmawiano o możliwym amerykańskim sponsoringu jakiegoś przedsięwzięcia*.

Co ciekawe, w sierpniu 1989 roku J. F. Kordek wciąż był ambasadorem USA w Botswanie, w czym ktoś złośliwy mógłby dopatrywać się ukrytego przesłania. ;) Ale nie, ambasadorem w Polsce nie został, a co go wtedy i później zajmowało, to już do wyczytania w biogramie. Nie wiem również, czy coś wyszło ze sponsoringu.

zaloguj się by móc komentować

valser @flisak 2 października 2021 10:53
2 października 2021 11:37

Tak wlasnie pamietam ojca Krapca.

Facet, ktory gloryfikuje Baumanna i pluje na ojca Krapca zasluguje na klapsy. Jego sukcesy mnie przestaja interesowac w tym momencie.

I rest my case.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @stanislaw-orda 2 października 2021 11:26
2 października 2021 11:39

Oczywiście zjawisko baranów z tzw. lepianki na stanowiskach istniało już wcześniej, ale w tamtych czasach dopiero zaczynali dorabiać swoich filozofów i autorytety. Teraz te autorytety sa już betonowe. Historia przednia :)

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @flisak 2 października 2021 10:53
2 października 2021 11:39

„Idź przez życie tak, aby ślady twoich stóp przetrwały Cię”.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 2 października 2021 11:32
2 października 2021 11:41

Zielony kosmita z krainy naukowców :))) Jak dobrze, że telewizorni w domu brak :)

Szczęść Boże :)

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @dziadek-gpgpu 2 października 2021 09:00
2 października 2021 11:46

Oznacza to, że ludzie w swojej masie nie myślą, nie potrafią analizować informacji i mają wykastrowaną relację przyczyna-skutek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Eryzychton 2 października 2021 11:46
2 października 2021 11:49

albo ;  głupi żyje z pracy, a mądry z pracy głupiego.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 2 października 2021 11:19
2 października 2021 11:49

O ideologicznych zadaniach Patronite też trochę mówi czołówka wspieranych

pod względem wsparcia leci (za wiki) 1. Radio 357 2. Radio Nowy Świat 3. Dariusz Rosiak 4. Langusta na palmie 

No a wcześniej brylował na 1 miejscu Sekielski zbierając na żledztwo pedofilii w kościele.

Ciekawa jestem jaki sektorowo jest udział drobnicy, bo zbieranie na chorych na raka itp do znane mi przypadki. Świetny biznes ze znakami zamiast przypadków.

zaloguj się by móc komentować

flisak @ainolatak 2 października 2021 11:49
2 października 2021 11:59

Partonite jest jak Współczesne Galerie Sztuki w NY, sa nabywcy po 30 mln dol za pomalowany sedes...

Koń by się uśmiał jesli ktoś wierzy że te strumienie "dobroczynnych" pieniędzy są od miłośników sztuki i "szarych ludzi". Pralnie i strategiczne finansowania pod przykrywką "szarych ludzi". Z drugiej strony w Patronite mają listę inicjatyw jak na dłoni, z którymi - prawdziwi macherzy - walczą.

Kasa jest odwiecznym problemem uczciwych ludzi

 

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 2 października 2021 11:41
2 października 2021 12:17

Agnieszka, pacz to... doktor antyszcepionkowiec Ciemiega... beretke ala Bochenski/Parys/ juz ma...

mimo wszystko jestem ciekaw jego opinii na temat dawkowania Propionicum Testosteron. Czy powinienem robic jednostopniowe czy dwustopniowe zejscie dawki ze szczytu dawkowania i ile powinno ono czasowo trwac? Jako szczepionkowy entuzjasta doktor powinien wiedziec. Jemu by sie tez kuracja tesciem przydala, bo klate to on ma jak lej po bombie. BUAHAHHAH!!!!

 

zaloguj się by móc komentować


dziadek-gpgpu @stanislaw-orda 2 października 2021 11:49
2 października 2021 12:33

Do czasu. Aż zostanie "wybrany".

zaloguj się by móc komentować

klon @stanislaw-orda 2 października 2021 10:39
2 października 2021 12:34

>>>dr Konrad Krawczyk, Oxford University, Natural Antibody

Badacz i wieloletni wykładowca akademicki na Uniwerystecie Oxfrodzkim, (...) Blisko współpracuje z wiodącymi instytucjami akademickimi, pracując nad wykorzystaniem danych o przeciwciałach do tworzenia zaawansowanych modeli obliczeniowych do projektowania przeciwciał terapeutycznych.<<<

mRNA?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 2 października 2021 12:17
2 października 2021 12:35

"Agnieszka, pacz to... doktor antyszcepionkowiec Ciemiega"

Raczej pro, antyszczepionkowcow to on od razu chce pochowac (wiem, ze przejezyczenie, bo dalej w tekscie juz piszesz jak jest)

Ja mysle, ze pan dochtor jest bardzo dumny ze swojej anty-klaty. Teraz w pewnych kregach jest moda na takich delikutasnych mezczyzn, ze niby wrazliwi i  tacy bardziej ludzcy.

Po tym wpisie jego na fb widac, co to za poziom i co to za typek. "Rada naukowa" - kon by sie usmial.

zaloguj się by móc komentować

dziadek-gpgpu @stanislaw-orda 2 października 2021 11:26
2 października 2021 12:40

"... Wrocił ze spotkania  bardzo rozgoryczony i juz następnego dnia złożył wniosek o przyjęcie w szeregi PZPR. ..." - amen.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
2 października 2021 13:04

Mili moi,

nie ma znaczenia Rosiak srosiak i inne oscylatory. Gabriel zbiera na ciekawy projekt, który na pewno zrealizuje na odpowiednim poziomie. Pod warunkiem że zbiórka się uda. Patronite mu to ułatwia zdejmując z głowy część problemów.

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 2 października 2021 12:35
2 października 2021 13:17

nie wiem jak sie Rosiak zapatruje na kuracje z testosteronu? Mysle, ze akurat w tej kwestii jest antyszczepionkowcem, chociaz jemu ta kuracja by sie najbardziej przydala. Oni wszyscy sa dupni. Przebioro sie za malarza i robio propagande.

Jak to bylo kiedys u Sienkiewicza - na ubitej ziemi nie zdzierzylby ani pacierza.

zaloguj się by móc komentować

valser @valser 2 października 2021 13:17
2 października 2021 13:19

sorry... nie Rosiak tylko dochtur szczepionkowy entuzjasta. Chociaz Rosiak na moje oko ma ten sam defekt jesli chodzi o klate.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
2 października 2021 13:20

Widocznie ktoś ustawił "strumień pieniądza na Rosiaka''.  Te "strumienie" są najbardziej interesujące. W filmie przykładowo nie ma przypadków bo wszystko jest w scenariuszu ( np u Tarantino Kill the Bill najbardziej odrażający, typ gwałciciel nieprzytomnych pacjentek ma ogromny krzyżyk na piersi".  Wielkość krzyżyka jednak z czasem rośnie bo ostatnio jedna ze stacji przypomina stary serial Columbo w którym też występuje cyniczny morderca często rozebrany i oczywiście ma ale malutki krzyżyk na piersi. Widocznie teraz trzeba wsadzać te krzyżyki na rympał w dużych rozmiarach odrażającym typom. Co ciekawe w jednym z ostatnich odcinków Columbo pozytywnym bohaterem jest....ojciec - włoski mafioso, któremu zamordowano syna. Czyli na koniec serii "strumień" szedł z tego kierunku - tak samo jak serial 07 zgłoś się miał ocieplić wizerunek funkcjonariuszy MO, które miało opinię dość tępego ramienia władzy ludowej. Na Patronite też pewnie są ustalone wczesniej "strumienie"...

zaloguj się by móc komentować

valser @kamiuszek 2 października 2021 13:04
2 października 2021 13:30

Kazdy jest dysponentem swojej gotowki i mnie nic do tego. Kogo stac to moze nawet cygara odpalac od dwustuzlotowki. Nie mam z tym problemu.

Jednak jesli z typami trzeba sie dzielic kasa i oni beda ta kase cykac, a w miedzyczasie kasa obracac to jak najbardziej ma to dla mnie znaczenie. Jak juz ktos ma potrzebe, to najlepiej umowic sie do biura, podjechac, wesprzec gotowka, najlepiej bez potwierdzenia czy rachunku i zamknac temat.

W Patronite, Gabriel jest na koncu lancucha pokarmowego. Tak dla mnie w tej chwili wyglada sprawa. Niech mnie ktos oswieci, ze jest inaczej.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @kamiuszek 2 października 2021 13:04
2 października 2021 14:08

Skoro Patronite jest na tapecie, znaczy, inne formy zbiórki zawodzą. Zatem, wiem, co mogę /mam/ zrobić. 

A co do Patronite. Może nie do końca pasuje tu Złota Zasada, aczkolwiek: 

"Zasady ustala ten, kto ma złoto". 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @kamiuszek 2 października 2021 13:04
2 października 2021 14:33

Kamiuszku, przecież sam Gabriel pisze dzisiaj o Rosiaku, srosiaku czy jak mu tam, kreowaniu inteligentnych i o patronite w kontekscie porównania z wysiłkami Igora Janke. Fakt, ze zaeksperymentował i użył tego narzędzia nie powinno chyba zamykać ust dyskusji m.in. o Patronite? W Salonie24 Gabriel też był i wykorzystał platformę do swoich celów tworząc nasz ferment, co nie przeszkadzało w obserwowaniu i mówieniu czymże ta platforma jest. Eksperyment ma ten plus, że jako beneficjent będzie miał okazję zobaczyć jak to wygląda, przelewy, zasady itd niż tylko darczyńcy, albo tacy co o Patronite nie mają pojęcia ani jego Radzie Naukowej.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 2 października 2021 12:17
2 października 2021 14:38

To jest jazda. Ewidentnie, żeby zostać Liderem Roku zdrowia publicznego śledzącym jego wrogów trzeba być z Wylatowa. Dlatego ta klata taka zapadnięta. Inaczej się nie da 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @valser 2 października 2021 13:30
2 października 2021 14:45

"W Patronite, Gabriel jest na koncu lancucha pokarmowego. Tak dla mnie w tej chwili wyglada sprawa. Niech mnie ktos oswieci, ze jest inaczej."

Jest inaczej. Na końcu tego łańcucha są "sponsorzy", czyli wpłacający. Jeśli pominiemy oczywiście przypadki sponsorów specjalnych. 

To stary dylemat, czy korzystać z pośrednika, czy nie. Według mnie jest tak - jeśli pośrednik nie jest monopolistą, nie jest to pośrednictwo przymusowe, to wszystko jest w porządku. 

A sama forma jest wygodna i dla wpłacających, i dla beneficjentów. 

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 2 października 2021 14:38
2 października 2021 14:52

Oni wszyscy sa tak zamorani w rozne uklady i interesy, czesto przeciwstawne, ze sami nie bardzo wiedza co powiedziec. Tutaj WADA - miedzynarodowa agencja antydipingowa o preparatach na Covid. Wynika z tego, ze specjalisci nie majo zdania - brac czy nie brac? Szkodzi, pomaga czy wspomaga? Sami nie wiedza. Nic madrego od blisko roku... czekaja na sygnal z centrali. 

https://www.wada-ama.org/en/media/news/2020-12/wada-clarifies-position-on-covid-19-vaccines

zaloguj się by móc komentować

valser @Alrus 2 października 2021 14:45
2 października 2021 15:02

To prosze jeszcze dopowiedziec kto jest na poczatku? 

zaloguj się by móc komentować

handlarz @valser 2 października 2021 15:02
2 października 2021 15:21

Wypracowane szerokie kontakty wśród śląskich aktywistów i liderów politycznych oraz wykształcenie wyższe managerskie na Oxfordzie pozwalają mi wierzyć, że nikogo kto uwierzy w ten projekt nie zawiodę.

https://patronite.pl/worldsilesiancongress

...i nie mysl, ze pilem

zaloguj się by móc komentować

valser @handlarz 2 października 2021 15:21
2 października 2021 15:34

i co na ten spam rada naukowa i programowa? 

Tak tylko pytam... bez odbioru. 

Jakis obraz co to jest Patronite juz sie chyba wylonil. To jest lepsze niz AmberGold. Tam ludzie tez sie zapisywali bo chcieli "zrealizowac swoje marzenia". 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @valser 2 października 2021 15:02
2 października 2021 15:41

Jeśli zachowane są warunki o których pisałem, to dla korzystającego nie ma to znaczenia.

Na początku zawsze są ludzie chcący na tym zarobić. Czy tylko kasę, to do ustalenia.

zaloguj się by móc komentować

MZ @valser 2 października 2021 10:08
2 października 2021 16:09

"jesli od darczyncow zbiera jednorazowo cala kase za 12 wplat z gory, a tobie cyka co miesiac, to znaczy, ze reszte kasy maja poinwestowane i to jest po prostu oscylator"

No niestety też się nabrałem.Wpłaciłem wiekszą kwotę i dziwię się,że weszło tylko 100 zł,a gdzie reszta,no i okazuje się ,że będą cykać co m-c. Nie analizowałem jak to funkcjonuje,wolałem przelać na konto jednorazowo. 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Alrus 2 października 2021 14:45
2 października 2021 16:12

Moim zdaniem, wyrażanie niezbyt trafnych opinii/delikatnie rzecz ujmując/, na blogu kogoś, kto korzysta z ich usług jest nie do przyjęcia i może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Nikt nikogo nie zmusza do korzystania z ich usług i tak, pisanie, w czym przoduje jeden z komentatorów, że np:

"Ale mysle, ze to jest rowniez pralnia, ktora kryta jest przez sluzby. Oni jak kazdy biznes musza byc zarejestrowani, musza miec jakies krycie a w sumie po tym co publikuja to latwo wyliczyc jaka kasa obracaja. Taka, ze jakis Rosiak przy nich to jest banan."- podlega pod odpowiedni paragraf KK!

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Alrus 2 października 2021 15:41
2 października 2021 16:16

polecam uslugi firmy groupon. Oni tez chca zarobic i szukaja frajerow. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Eryzychton 2 października 2021 16:12
2 października 2021 16:19

...to ja poprosze o ten odpowiedni paragraf. jak wiemy AmberGold tez dzialal zgodnie z prawem. 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @valser 2 października 2021 16:19
2 października 2021 16:33

Artykuł 212 w paragrafie 1 stanowi, że "kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub ...

 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Eryzychton 2 października 2021 16:33
2 października 2021 16:35

dokładnie:

Art. 212. - [Zniesławienie] - Kodeks karny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1444 t.j.

| Akt obowiązujący

Wersja od: 22 czerwca 2021 r.

Art.  212.  [Zniesławienie]

§  1. 

Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,

podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

§  2. 

Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania,

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

§  3. 

W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

§  4. 

Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego.

zaloguj się by móc komentować

Alrus @valser 2 października 2021 16:16
2 października 2021 16:43

Śmy się nie zrozumieli. Nie potrzebuję takich rad. Pytanie jest takie - czy G.M. nie powinien korzystać z Patronite? 

 

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Eryzychton 2 października 2021 16:12
2 października 2021 16:48

Każdemu wolno snuć przypuszczenia, a to jest dyskusja z tezami stawianymi w trybie warunkowym.

 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @valser 2 października 2021 16:19
2 października 2021 16:52

Pan chyba sobie zdaje sprawę, że wystarczy aby ktoś zrobił screen pańskiego komentarza i wysłał do Patronite. Pan Gabriel będzie miał grube nieprzyjemności!

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Alrus 2 października 2021 16:48
2 października 2021 16:54

Myślę, że jest Pan w błędzie. Piszę to z autopsji/za napisanie głupstwa/. Sąd a jakże i...!

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Alrus 2 października 2021 16:48
2 października 2021 17:07

"Rosiak to jest jakis slup do wykonywania zadan zleconych."

Wg Pana jest to tryb warunkowy?

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Eryzychton 2 października 2021 17:07
2 października 2021 17:42

Cała dyskusja jest w trybie warunkowym. Przykład:

"Ale mysle, ze to jest rowniez pralnia"

Myśleć i przypuszczać to nie to, co podawać jako pewnik. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Eryzychton 2 października 2021 16:35
2 października 2021 17:45

Mogą poniżyć - ale czy poniżają? i co to jest to poniżenie?

zaloguj się by móc komentować


Eryzychton @Alrus 2 października 2021 17:42
2 października 2021 17:50

Dałem Panu inny przykład i proszę się do niego odnieść, jak już!

Przypomnę:

"Rosiak to jest jakis slup do wykonywania zadan zleconych."

zaloguj się by móc komentować

Alrus @Eryzychton 2 października 2021 17:50
2 października 2021 17:58

"Rosiak to jest jakis slup do wykonywania zadan zleconych."

No i? Nie może być jakimś słupem do wykonywania zadań zleconych?

Słówko "jakiś" też wskazuje na warunkowość wypowiedzi. Ale przede wszystkim warunkowość wynika z kontekstu.

 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @Alrus 2 października 2021 17:58
2 października 2021 18:01

Wybaczy Pan ale ja naprawdę wiem co piszę- wysiadam!

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Eryzychton 2 października 2021 17:47
2 października 2021 18:01

Na sali sądowej to nie takie proste a wyobrażenia o stosowanym prawie to gazeta prawna może sobie opisywać na wiele sposobów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Eryzychton 2 października 2021 17:47
2 października 2021 18:05

Wyrok sądu rejonowego jest wyrokiem I instancji i tylko tyle z tego wynika i nic poza; bredzenie polskich sędziów np.wpłata własnych pieniędzy na własne konto bankowe to pranie brudnych pieniędzy - sądy w RP? Ani mru mru

zaloguj się by móc komentować

Numisma @gabriel-maciejewski
2 października 2021 18:08

Po co zgadywać, jeśli wszystko podane jest na tacy?

Są cztery metody płatności (o udostępnieniu każdej z nich decyduje autor projektu), z których dwie umożliwiają płatność cykliczną za pomoca karty: bezpośrednio lub za pośrednictwem konta Paypal. Natomiast wybierając przelew natychmiastowy (w tym przez Blik) lub tradycyjny, patron jest obciążany jednorazowo za cały okres, na który zadeklarował wsparcie. Proste? Proste. I nawet nie drobnym drukiem.

Jeśli coś zadziałało inaczej, to trzeba żądać wyjaśnień i ewentualnie zwrotu pieniędzy od portalu, a gdyby ten zignorował problem - postąpić, jak radzą tutaj.

Jawna w rozsądnym zakresie jest równiez struktura poszczególnych patronatów, bo oczywiście sami patroni pozostaja anonimowi dla pozostałych użytkowników. Na kasę dla Rosiaka zrzucają sie co miesiąc głównie drobni sponsorzy: 3284 osoby wpłacają 10 zł, 1025 osób zadeklarowało 20 zł, 930 - 5 zł, a już dużo mniej, bo 182 - 50 zł. To jest 80% jego miesięcznego dochodu z Patronite. Na wsparcie po stówie zdecydowało się 99 osób, natomiast po 500 zł daje sześć, a po 1000 zł tylko 3 osoby. Przy czym liczba sponsorów w dwóch ostatnich progach jest z góry ograniczona do odpowiednio 20 i 10 osób. Więcej dać po prostu nie można.

Jak łatwo policzyć, średnia miesięczna kwota to niecałe 15 zł. Jeśli nie wszystkie zbiórki udaja się równie dobrze, to raczej nie dlatego, że nie stoi za nimi Soros. ;)

zaloguj się by móc komentować

Numisma @Numisma 2 października 2021 18:08
2 października 2021 18:18

Komentarz skierowany jest nie do GM, lecz do potencjalnych patronów podejrzewających szwindel, a że było ich kilku, to nie adresowałem imiennie do żadnego z nich.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
2 października 2021 18:42

Jeśli pozwolicie nie będę komentował poszczególnych wpisów, odniosę się jutro do całości. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @MZ 2 października 2021 16:09
2 października 2021 20:35

Jak wpłaciłeś większą kwotę skoro są progi i max to 300zł?

zaloguj się by móc komentować

valser @Eryzychton 2 października 2021 16:52
2 października 2021 20:40

daj pan spokoj. zrob se 30 pompek to panu cisnienie zejdzie. Facet, ktory pisze ksiazke o Baumanie, a teraz o ojcu Krapcu nie jest zadnym autorem biografii, ani dziennikarzem sledczym. Zobacz pan kto mu te ksiazki wydal i dystrubucje robil. No i nie strasz pan.  Ja jestem ostatni co bedzie pampersa zmienial i zawsze sie mozna o tym przekonac, tylko trzeba byc gotowym na nieobliczalne konsekwencje. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Alrus 2 października 2021 16:43
2 października 2021 20:41

Przeciez korzysta. Ja jednak nie musze. 

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @qwerty 2 października 2021 18:01
2 października 2021 20:42

Miałem sprawę z art.212KK i wiem jak to wygląda.

zaloguj się by móc komentować

valser @Eryzychton 2 października 2021 16:33
2 października 2021 20:49

Daj pan spokoj.  Patronite nie jest transparentny w sprawie kasy. Nie jest nigdzie napisane na ich stronie  co robia z wplatami, a ten kto wplaca ma prawo wiedziec w jaki sposob i po jakich kosztach wplaty sa rozliczane. To co zostalo tu napisane w sprawie przelewow pokazuje, ze nic w podstawowej sprawie, czyli kasy dla autora nie jest oczywiste. 

Ostatecznie ciesze sie, ze ktos czyta i juz go doopa boli. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @onyx 2 października 2021 20:35
2 października 2021 20:53

Chyba rozdzielą ją na 10 m-cy

zaloguj się by móc komentować

valser @Eryzychton 2 października 2021 17:50
2 października 2021 20:54

Jak kazdy dziennikarz. Teraz moze sie tymi wplatami uniezaleznil, albo uzaleznil jeszcze bardziej. 

Kazdy dziennikarz to etat. Slup, ktory pisze na zamowienie. Za to mu placa i z tego jest rozliczany. Gdzie tu jest jakies naruszenie dobr osobistych? 

Rozpowszechnianie prawdziwych informacji nie jest i niemoze byc podstawa aktu oskarzenia. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 2 października 2021 20:49
2 października 2021 20:58

  1. Wynagrodzenie Operatora oraz Operatora Płatności za Usługi oraz Usługi Płatnicze świadczone na rzecz Autora, stanowi pobierana od Autora prowizja:

    1. 6,5% +podatek VAT w wysokości wynikającej z przepisów obowiązujących w dniu realizacji ww. usług wsparcia przekazanego każdorazowo na rzecz Autora przez Patrona lub Mecenasa (wynagrodzenie Operatora) oraz;

    2. kwota pobrana przez Operatora Płatności, w wysokości ustalonej przez danego Operatora Płatności, zgodnie Załącznikiem nr 4 „Tabelą Prowizji Operatorów płatności”  (wynagrodzenie Operatora Płatności), Załącznik 5  oraz;

    3. [o ile dotyczy] opłata o której mowa w § 11 ust. 8 Regulaminu. Do obliczonej w ten sposób kwoty Operator dolicza podatek VAT w wysokości wynikającej z przepisów obowiązujących w dniu realizacji ww. usług.

https://patronite.pl/regulamin

 

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 2 października 2021 20:58
2 października 2021 21:00

a gdzie jest napisane, ze placisz trzy stowy, a oni z tego robia miesiecze wplaty dla autora?

zaloguj się by móc komentować

onyx @MZ 2 października 2021 20:53
2 października 2021 21:07

Tak, znalazłem inne opcje. Ja ustawiłem stały przelew przez Paypala i nie miałem innego wyboru poza tymi progami. Ogólnie pobierają 6,5% prowizji od wpłat plus pewnie to że taka wpłata dzielona leży gdzieś na koncie.

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 2 października 2021 21:07
2 października 2021 21:16

Online banking w Stanach jeszcze chwile temu dzialal tak, ze przy przelewie pieniadze znikaly natychmiast a na koncie docelowym pojawialy sie po trzech dniach. Tam wszystkie banki sa zaprojektowane jako oscylatory. Jeden beben i kasa sie mieli przez trzy dni. Ale patent patronite jest chyba jeszcze sprytniejszy. Zobaczymy co jutro Gabriel napisze. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 2 października 2021 21:00
2 października 2021 21:23

Jest taka opcja jeśli wpłacający nie chce ustawiać zlecenia stałego a wpłacić całość za dany okres. Płacąc bezpośrednio z konta bo przy innych płatnościach nie ma takiej opcji. Kasa pewnie leży u nich na koncie, jak opłacasz zaległości Allegro to też możesz wpłacić więcej a oni to zdejmą przy kolejnych opłatach. Nikt procentów z tego powodu raczej nie wypłaca. Moim zdaniem te progi są też po to żeby ograniczyć możliwości szybkiej pralni. Progi są sztywne, te najwyższe są reglamentowane i trzeba czekać miesiąc. Serwis działa od 2015r. Jest kilka/kilkanaście różnych rodzajów tego portali crowdfundingowych, kickstarter, PolakPotrafi.pl itp ale one działają na zasadzie zbiórki jednorazowej docelowej a nie stałego finansowania projektu długofalowego/bez końca.

"Patron może zdecydować o Wsparciu Autora przez czas określony. W takim przypadku umowa pomiędzy Patronem i Autorem zostaje zawarta na okres wskazany przez Patrona, nie krótszy jednak niż 3 następujące po sobie miesiące (umowa na czas określony). Umowa na czas określony ulega rozwiązaniu po upływie okresu na który została zawarta, z zastrzeżeniem, że Patron może przed rozwiązaniem przedłużyć jej obowiązywanie o kolejne minimum 3 następujące po sobie miesiące."

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 2 października 2021 21:16
2 października 2021 21:29

Ale to nie jest bank tylko platforma wsparcia społecznościowego. Oczywiście kasę trzymają jak każdy portal przez który przechodzi gotówka. Allegro doszło do takiego poziomu, że lwia część towaru na portalu to ich sklep wewnętrzny jak Amazon. Mogą obniżać nieco koszty bo sami od siebie chyba prowizji nie biorą ;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Finansowanie_spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 2 października 2021 21:29
2 października 2021 21:40

 Moze Gabriel napisze jak to z drugiej strony wyglada. 

Mnie to wyglada na scam business. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 2 października 2021 21:40
2 października 2021 21:54

To też uważasz, za scam business czy chodzi akurat o Patronite i radę swojaków w zarządzie? Społeczność internetowa z tego korzysta jak z każdej innej platformy. Jutuberzy zbierają bezpośrednio podając tylko numery kont i PayPala, jak się rozliczają z fiskusem nie wiem, podczas streamingu gry podają jakiś konkretny cel albo piszą, że na "piwo i lepsze życie". Patronite wydaje się bardziej przejrzyste dla wydawcy ;)

https://natemat.pl/375745,manga-the-witcher-ronin-z-rekordem-na-kikstarterze-wiedzmin-w-japonii

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kickstarter

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 2 października 2021 21:54
2 października 2021 22:05

Patronite to jest spoldzielnia.

Moj ojciec mial plantacje krzewow zywoplotowych za upadajacej komuny. Zeby je sprzedac np. do zakladu zieleni miejskiej to nie mogl tego zrobic bezposrednio, tylko musial sie zapisac do spoldzielni, zaplacic skladki i spoldzielni wystawial rachunek po cenie ustalonej, a ci dalej ustalali swoja cene i sprzedawali do zzm. No, ale dowoz na miejsce sadzenia wskazany przez zzm. 

 inaczej to nie szlo. Teraz niby idzie, ale jak patrze na ta rade naukowo- artystyczna to widze spoldzielnie. 

zaloguj się by móc komentować

Numisma @valser 2 października 2021 20:40
3 października 2021 00:12

"Wielka odmowa" (o o. Krąpcu) - Czarne czyli Stasiuk z żoną.

"Bauman" - Mando, czyli marka jezuickiego Wydawnictwa WAM.

Jak wiadomo, Bauman do papieża Franciszka (byłego jezuity) miał od początku słabość, odwzajemnioną zresztą. Papież nie tylko spotkał się z nim osobiście w 2016 roku w Asyżu, ale więcej niż raz powoływał się na jego koncepcje, np. w przemówieniu do Papieskiego Uniwersytetu Katolickiego w Santiago de Chile.

Bauman to w ogóle ciekawy przypadek. Bez wątpienia miał swoje "pięć minut" - ba! lata całe - w światowym obiegu intelektualnym, co wśród polskich socjologów daje mu pozycję porównywalną ze Znanieckim. Różnica polega na tym, że Znaniecki po ponad sześćdziesięciu latach, jakiie upłynęły od jego śmierci, wciąż jest uważany za jedną z najwybitniejszych postaci w historii swojej dziedziny, podczas gdy sława Baumana, zmarłego w 2017, przygasła dość szybko. Być może koncept "płynnej nowoczesności", któory stał się znakiem rozpoznawczym jego twórczości, a w jeszcze większym stopniu sloganem trafiającym do szerszej publiczności, zbyt prędko sie zdezaktualizował? W każdym razie wznowienia "Baumana" nie przewiduję.

zaloguj się by móc komentować


Numisma @valser 3 października 2021 06:19
3 października 2021 07:47

Tak, sprawa znana od dawna także w Polsce i to nie tylko zaglądającym na "prawą stronę Internetu". Nieładne praktyki odkrył doktorant zafascynowany mistrzem tak dalece, że (zbyt) uważnie przeczytał, co mistrz pisze. To jedna z przyczyn szybkiego zgaśnięcia sławy Baumana, niezależnie od jeszcze mniej pięknej pozanaukowej przeszłości, która, wbrew pozorom, nigdy nie była mu całkowicie wybaczona w zachodnioeuropejskich kręgach akademickich.

Przede wszystkim jednak zużyła się "moc eksplanacyjna" jego koncepcji albo zorientowano się, ze nigdy nie była zbyt duża.

Co do wznowienia, miałem na myśli Rosiaka. Hagiografii chyba się już nie sprzeda, ale gdyby tak napisał coś podobnego do "Biało-czerwonego", tylko nie o fałszywym Indianinie, a o wykreowaniu "jednego z najbardziej znanych myślicieli przełomu XX i XXI wieku", to może bym przeczytał.

zaloguj się by móc komentować

Eryzychton @valser 2 października 2021 20:40
3 października 2021 10:16

Nic Pan nie zrozumiał, a szkoda.Doceniam jednak pański wysiłek. Tutaj nie chodzi o Pana ani o pańską pisaninę, ktora, jest za przeproszeniem nic nie warta.

Tak a'propos, ma ma chyba za duże mniemanie o sobie?

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @gabriel-maciejewski 2 października 2021 09:31
3 października 2021 10:52

Rosiakowi bardzo pomogło to, że był w Radiu Polskim. Przez to zdobył jakąś tam popularność. Jak zrobiono tam delikatną czystkę (moim zdaniem słusznie), to była taki ruch wśród byłych słuchaczy (emocjonalnie związanych z kało), żeby by "pokrzywdzonych" wspierać. Ten ruch mu bardzo pomógł - uważam, że on się wypali w ciągu roku lub dwóch.

zaloguj się by móc komentować

valser @Eryzychton 3 października 2021 10:16
3 października 2021 11:12

pisanina nic nie warta, scany pisaniny wyslane do Patronite i mniemanie osobie. Odbij gosciu. Znajdz se inny obiekt do komentowania. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Numisma 3 października 2021 07:47
3 października 2021 11:52

z tymi plagiatami jest tak, ze z wielkiego socjologa zostal trep, oficer polityczny, zydek kombinator i bandyta, ktory sie przebral za naukowca. Magistrant za taki walek, jaki on odkorbil z plagiatem dostaje kopa i jeszcze ma problemy prawne.

Wyjasnienie czegokolwiek przez jakies socjologiczne koncypowanie to jest promocja zaburzen poznawczych, a cala ta afera pokazuje, co to jest za towarzystwo, ta cala sogenannte elita naukowa.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
3 października 2021 20:44

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony 1000 PLN gwarantuje, że jest się wymienionym w każdym programie jako sponsor. To niska kwota jak za taki zasięg. Ale dziwi mnie to, że korzystają z tego głównie firmy. Nie wiem, jak Patronite załatwia chociażby kwotę faktury, która dla każdej firmy jest sprawą kluczową.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
4 października 2021 18:52

Na sukces Rosiaka złożyło się dużo czynników, w szczególności zapracował na to PiS pastwiąc się nad Trójką. Profil jej słuchaczy AD 2019 to jest starsza wielkomiejska klasa średnia, mocno zaangażowana w kultywowanie swojej 'uniowolnościowości' więc mająca zarówno środki, gest, jak i liczbeność by rzucić na Rosiaka (a potem na radio 357, które przebiło antypisowski Nowy Świat)

Nauczka, że trzeba dobrze wybierać "target":)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować