-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość

Wczorajszy temat miał być lekki, ale po komentarzach widać było, że poruszył różne struny w sercach. W moim też, bo są rzeczy, na które ze spokojem patrzeć nie mogę. Zacznę od wypowiedzi prezesa, dotyczącej przewagi medialnej opozycji. Dlaczego ta przewaga ciągle się zaznacza? Powody główne są dwa – opozycja w swojej narracji wpisuje się w trend globalny, którego żaden rząd jeszcze nie próbował odwrócić, to powód pierwszy. Drugi jest taki, że ludzie zatrudnieni przy narracjach pisowskich nie rozumieją pierwszego powodu. Poza tym, podobnie jak w opozycji w PiS dominuje selekcja negatywna, co widać na dziesiątkach przykładów, z których Michał Kamiński jest chyba najbardziej wyrazistym.

Jest jeszcze jeden powód przewagi opozycji, nie mniej ważny, ale ukryty. I to jest właśnie najdziwniejsze, bo jest on ukryty, a jednak jawny. Jarosław Kaczyński w swojej retoryce nawiązuje do schyłkowego PRL, posunięcia rządu są wprost wzorowane na polityce Gierka, o czym mówi się otwarcie. I wszystkich to cieszy z niezrozumiałych dla mnie powodów. Wszyscy skaczą do góry zapominając, że dekada Gierka, nie była nawet pełną dekadą, a zakończyła się katastrofą i rządami junty. Zdumiewa mnie ta powierzchowność w interpretowaniu historii najnowszej, zdumiewa mnie to dziwne pokładanie wiary w sojusze zagraniczne, bez żadnych prób stworzenia w kraju organizacji, które mogłyby lansowany przez PiS system utrzymać na powierzchni, nawet po przegranej, przez dłużej niż dekadę. Nie istnieje taka forma prowadzenia polityki, czyli ów gierkowski wzór jest niepełny. Nie ma żadnych lokalnych oddziałów organizacji, które miałby śladową choćby samodzielność i realizowały różne zadania w zakresach choćby takich jak dawniej LOK, czy LOP, czy inne przybudówki PZPR. Ktoś powie, że tamto było fikcją. Oczywiście, że było, ale rząd Gierka też okazał się fikcją. Chcę powiedzieć, że bez zaangażowania ludzi na różnych obszarach, zaangażowania organizacyjnego, nie ma mowy o utrzymaniu sukcesu. Nie wystarczy młodzieżówka PiS, nie wystarczy harcerstwo, które już dawno nie pełni swojej funkcji i nie wystarczą lokalne oddziały partii. Dlaczego, wszyscy wiemy – ponieważ w PiS panuje selekcja negatywna i ludzie ci, nie mają nawet pojęcia po co mieliby się zbierać i co robić na swoich zebraniach. Oni wiedzą, że trzeba wykonywać polecenia i tupać. Tym zaś co trzyma całą narrację PiS w jakiej takiej spójności są media, dotowane periodyki o treści quasi patriotycznej i kanały sportowe, wprowadzone przez Kurskiego zupełnie tak, jak to było za Gierka. Wszystko czym posługuje się PiS w komunikacji z wyborcami, z wyjątkiem rzecz jasna pieniędzy, jest fikcją. I nie może być inaczej, albowiem występując przeciwko globalnym narracjom i globalnym trendom, partia musi przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo i sukces tym, którzy zgodzili się stanąć po jej stronie w tej konfrontacji. Musi mieć ludzi znanych, którzy - serio lub nie – demonstrować będą zaangażowanie polityczne i ideowe. To bardzo zawęża pole widzenia i pole działania, albowiem cała para idzie w to, by takich ludzi znaleźć i przekonać. Potem zaś pokazywać ich w mediach tyle razy ile się tylko uda i mówić – patrzcie, jacy ludzie nas popierają….

Tymczasem przewaga mediów opozycji nad PiS nie maleje. Być może to się zmieni, jak Kurski zacznie puszczać mecze ligowe ekstraklasy w sobotę po południu, ale wielkich nadziei bym z tym faktem nie wiązał.

Tak zwane autorytety medialne z miejsca stają się wrogami starych towarzyszy, którzy tupiąc w rytm i wykonując polecenia czekają na awans, ten zaś oznacza albo dostęp do mediów, albo dostęp do kariery urzędniczej. Nic więcej znaczenia nie ma. I teraz ważna rzecz – ważna i całkowicie przez opisywane tu osoby niezrozumiała. Oto wszyscy ci ludzie mają być finansowani z budżetu, ten zaś, jak codziennie mówią w kurskiej telewizji, nie jest z gumy. Na razie budżet jest zabezpieczony, bo słyszymy o likwidacji mafii vatowskich, o uszczelnianiu różnych dziurawych budżetów i innych takich historiach. Co będzie jednak kiedy już wszystkie mafie zostaną zlikwidowane i wszystkie budżety uszczelnione? Co będzie jak wszyscy złodzieje będą siedzieć? Wiemy co będzie i powiedział nam o tym dawno temu Franc Fiszer. Jak zabraknie złodziei, to się dobierze z uczciwych. Chodzi mi o to, że kreowanie własnych mafii żerujących na tym samym budżecie, tylko, że według innych zasad, mocno te mafie ograniczających, nie rokuje dobrze. Więcej – rokuje wręcz fatalnie. Popatrzmy teraz – ja to najbardziej ludzie, tę tępotę w oczach i nieme pytanie – ale o co ci facet chodzi – popatrzmy teraz, jak kreowana była potęga Korony Brytyjskiej. Tam także było wielu chętnych do robienia karier i wszyscy deklarowali chęć służenia królowi. Zdrajców było niewielu i wręcz na palcach obydwu rąk można policzyć Brytyjczyków, którzy wybrali inną jakąś opcję niż ta wykreowana na Wyspie. Z Brytyjczykami było jednak tak, że ich organizacje nie obciążały budżetu. Ten był w całości przeznaczany na inwestycje albo wojnę. Pieniądze na podbój i promocję to były pieniądze organizacji, które – choć te facto z koroną nie związane – tej koronie służyły, czyli kompanii. Ja nie postuluję, byśmy teraz przyjęli in crudo brytyjski schemat operacyjny z XVII wieku, bo to jest niemożliwe. Ja chcę tylko, byśmy się zastanowili nad pułapką, która czeka na nas wszystkich za lat dziesięć. I nie mówcie mi, że to jeszcze długo, bo po to między innymi wynajmuje się różnych telewizyjnych mądrali, żeby mówili jaka to polityka PiS jest dalekosiężna. Jeśli taka jest, nie można nie zauważać tego co napisałem wyżej – dekada Gierka nie była nawet pełną dekadą.

Pozostaje jeszcze kwestia dyscypliny. PiS nie dopuści do żadnego pionu kariery nikogo, kto wyraża jakiekolwiek krytyczne opinie na temat partii. To jest struktura pełna pokornych sługusów. Jednocześnie można tam zainstalować dowolnie sprofilowanego kreta, który za rok czy dwa dokona comingoutu i zacznie rozłamywać organizację. Warunek jest jeden – kret musi być dawnym kolegą z liceum, któregoś z prominentnych działaczy partii. Nic więcej, żadnych dodatkowych warunków człowiek ten spełniać nie musi. Napiszę to wprost – działacze PiS to w przeważającej większości ludzie usiłujący rozpaczliwie ocalić swoją nicość. I za żadne skarby nie dopuszczą oni do głosu nikogo, kto samym swoim pojawieniem się tę nicość zdemaskuje. Widzę to codziennie w telewizji, gdzie w każdych Wiadomościach, pokazują dr hab. Rybę, który nazywany jest profesorem. Jeśli Schetyna i reszta opozycji przetrwa te i kolejne wybory, zacznie powoli odzyskiwać przewagę nie tylko w mediach. Ta bowiem jest kwestią gwarancji budżetowych, które dają organizacjom politycznym w Polsce jakieś globalne struktury, albo po prostu Niemcy. Jeśli Schetyna i Biedroń przetrwają, dostaną pieniądze na kolejne rozdanie i dopiero się zacznie. Nie pomoże ani przekopanie Mierzei, ani inne sukcesy infrastrukturalne, bo oni – zawładnąwszy mediami – zwyczajnie przypiszą je sobie. I nikt nie będzie już pamiętał, jak to było naprawdę.

Tak, jak napisałem wczoraj, z faktu, że jesteśmy akceptowani, nie należy wyciągać zbyt daleko idących wniosków, a jeśli ktoś mi nie wierzy, niech sięgnie do Ewangelii i opisu wjazdu Jezusa do Jerozolimy. Ci sami ludzie, którzy wołali hosanna i machali gałązkami palmowymi, wrzeszczeli potem do Piłata – ukrzyżuj go! Jeśli organizacja chce przetrwać musi prowadzić politykę głębszą i głębiej analizować przykłady działań, na których się wzoruje. To co mamy jest póki co tylko hurraoptymizmem. Nie chodzi bowiem o jedną, ani też o dwie dekady. Chodzi przynajmniej o pięć dekad.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: polityka  propaganda  promocja  pis  media  organizacje 

gabriel-maciejewski
26 marca 2019 08:18
148     4938    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 08:44

To tak wyglądało już np na początku lat dziewięćdziesiątych w Krakowie, gdy zakładano PC.

Po dwu zebraniach więcej nie poszłam.

.

 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 08:55

niestety ma pan cholerną rację... zainspirowany informacją o Aleksandrze Jakubowskiej obejrzałem jej kilka filmików... czy ona się nawróciłe czy "nawróciła" wszystko ładnie, pieknie z jajem idowcipem ale...

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 09:16

"....Jarosław Kaczyński w swojej retoryce nawiązuje do schyłkowego PRL, posunięcia rządu są wprost wzorowane na polityce Gierka, o czym mówi się otwarcie. I wszystkich to cieszy z niezrozumiałych dla mnie powodów. Wszyscy skaczą do góry zapominając, że dekada Gierka, nie była nawet pełną dekadą, a zakończyła się katastrofą i rządami junty..."

Może nie wszyscy skaczą do gór, ale pokłady komunistycznego myślenia w Narodzie są olbrzymie. Pan JK doskonale to rozumie i od początku swoich rządów umiejętnie to wykorzystuje opierając się na starych strukturach (tow.Piotrowicz, powiązania ze starymi służbami w TK czy TW w spółce Srebrna i NFOŚ) i myśleniu "nam się należy" bo nas okradali.

"Gierek był komunistycznym ale jednak patriotą" - oddaje sposób myślenia JK w którym rozdawanie kiełbasy i robienie długów jest sposobem na zachowanie władzy w imię wyższych celów.

Mizeria intelektualna rządzących z niejakim Suskim jako ciągle pojawiającym się obrazkiem politycznej degeneracji narzucającym ludowi sposób osiągania kariery w modelowym społeczeństwie dopełnia obrazu "głupi ale wierny" i pokazuje jak się osiąga szczyty w partyjnej strukturze rządzenia masami.

JK doprowadził do perfekcji partyjny model rządzenia państwem i pokazuje jak można zniszczyć myślenie propaństwowe, w którym jego długofalowy interes jest na pierwszym planie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 26 marca 2019 09:16
26 marca 2019 09:38

Wszystko jest jasne jak słońce, a w kontrze Teraz, Razem, Wiosna, .N, Zieloni, ekipa Schetyny i Czarzastego, ZSL i tego rodzaju wszelkie wykwity potężnych intelektów. Socjalizm wyłazi z butów nie tylko prezesowi ale całej tej czeredzie. Wsparcie medialne opozycji nie wynika z jej przewagi intelektualnej i nowoczesności tylko z wpisywania sie w globalne trendy, które jakie są każdy widzi. Pańskie tokowanie nad mizerią intelektualną Suskiego byłoby zdecydowanie wiarygodniejsze gdyby połączył je Pan z biadoleniem nad identyczną mizerią wodzów opozycji, wszystkich bez wyjątku. 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @proton 26 marca 2019 09:38
26 marca 2019 09:45

Ależ niech Pan biadoli nad mizerią opozycji. Chce Pan być symetrystą to nie zabraniam. Ale odnoszę się do tekstu Autora i selekcji negatywnej w PiSie o której pisze Autor. To w końcu oni zadłużają Polskę tak jak Gierek.

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:09

Byłem na spotkaniach z Braunem, Michalkiewiczem, Cenckiewiczem, Sumlińskim, Eską (ś.p. Ewą Kubicą) i obserwowałem relacje między członkami miejscowego Klubu Gazety Polskiej, który to klub te spotkania organizował. Pomysły na uczczenie rocznic podawane w bieżących ogłoszeniach były takie sobie, by nie powiedzieć sztampowe.

Z I Targów Książki Rozetta w Bytomiu pamiętam pewnego pana, który mieszka na moim osiedlu i mignął mi w kuluarach, a potem widziałem go dyskutującego w małej grupce skupionej wokół Grzegorza Brauna. Przy okazji zapytałem go jak odebrał referaty na targach i powiedział, że jest członkiem Pobudki i przyjechał do Bytomia aby spotkać się z Braunem, aby załatwić sprawy organizacyjne. Ku mojemu zdumieniu nie był na wykładach, ani nie kupił żadnej książki. To jednak w przewadze ludzie zamknięci w gettach organizacyjnych, których poza karierą wewnątrz organizacji niewiele interesuje.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @lchlip 26 marca 2019 09:45
26 marca 2019 10:13

Proszę podać konkrety skoro twierdzisz ,ze zadluzają..PiS aktualnie korzysta w duzej mierze ,z polityki uszczelniania podatków.. 

Problemem jest to,ze nie uruchamia potencjalu przedsiębiorczości. Z mediami jest prosta sprawa, wystarczy uprościć koncesje, zmniejszyć płatności . Dzis jest juz tak technika, ze praktycznie kazdy moglby owe media prowadzic. Wystarczy zniesc ograniczenia

Mam nadzieję,ze w przyszłej kadncji PiS zacznie  działać  aby tworzyć i wspierac polskich kapitalistów. System podatkowy trzeba uprościć.. Jezeli tego nie zrobi, to faktycznie nie utrzyma sie przez dekadę.. Przyszla kadencja bedzie ostatnią..

zaloguj się by móc komentować

qwerty @lchlip 26 marca 2019 09:45
26 marca 2019 10:15

problemem Polski nie są długi lecz zupełnie inne zagadnienia, długi Gierka są mitologizowane i służą tylko do odwracania uwagi od zagadnien podstawowych: co to jest państwo? i czyje to jest państwo?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @lchlip 26 marca 2019 09:16
26 marca 2019 10:15

a co to jest to myślenie propaństwowe? po czwartym piwie?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 26 marca 2019 10:13
26 marca 2019 10:16

piękny sen a i marzenia ambitne

zaloguj się by móc komentować

S80 @lchlip 26 marca 2019 09:45
26 marca 2019 10:18

O cho, sympatyk rabunków komumisty Minca (OFE-Tusk) i Minca (rozdawnictwo VATu za granicę-Tusk,Kopacz) i Balcerowicza (rozkład i wyprzedaż -Tusk, Kopacz) dał głos.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 26 marca 2019 10:09
26 marca 2019 10:18

to są subkultury z całym własnym sztafażem, specjaliści od zaklinania rzeczywistości słowami

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 26 marca 2019 08:44
26 marca 2019 10:20

Ja nigdy nie byłem na żadnym zebraniu

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @tadman 26 marca 2019 10:09
26 marca 2019 10:22

Właśnie dostałem dziś informacje, że różne środowiska też się szykują do organizowania konferencji. Teraz tylko czekam na deklarację, że powinienem się przyłączyć i zrezygnować ze swoich, a jak tego nie zrobię to dam tym samym dowód zdrady i zaprzaństwa

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:23

I jeszcze jedna staroć, tym razem o aspirującej szwagierce. Podczas rodzinnego spotkania okazało się, że jest w miejscowym komitecie wyborczym Stana Tymińskiego i próbowała wykorzystać okazję, by skaperować nas do głosowania na męża Peruwianki. Zaskoczony zapytałem skąd taki wybór to poczęstowała nas stekiem komunałów o potrzebie zmian, o nowej krwi, o człowieku majętnym, który idzie do polityki nie dlatego, że chce się nachapać, ale chce służyć Polsce. Kiedy zapytałem ją co więcej wie na temat Stana, jego przeszłości, poglądów i programu uznała za zwykłe czepialstwo. Z przeszłości wiemy, że sensowna organizacja - znaczy nie wydmuszka - powinna być organizacją otwartą, powinna powoli obrastać członkami, a ów powolny proces pozwala potencjalnym członkom przyjrzeć się dokładniej i podjąć w jakimś momencie sensowną decyzję.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 26 marca 2019 10:13
26 marca 2019 10:23

popróbuj tej przedsiębiorczości, potencjał jak jasna cholera, a podatki? problem nie tkwi w ich wysokości lecz w zupełnie innych zagadnieniach, a polscy kapitaliści? a po co oni są komukolwiek potrzebni;- zostań rodzimym kapitalistą to zobaczysz jaka to piękna droga pełna sukcesów/kasy/szacunku/... aż pewnego dnia dowiesz się w imieniu RP, że to wszystko nie twoje a to co robiłeś ma znamiona przestępczości zorganizowanej, no i na koniec Fundusz Sprawiedliwości ci pomoże

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 26 marca 2019 10:23
26 marca 2019 10:26

Tworzenie organizacji, bez sensownej decyzji centralnej to proces trwający dziesięciolecia

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 10:26

w maju mamy III kongres i kilka konferencji za sobą, Twoje działania są potwierdzeniem tezy, że edukacja jest skuteczną bronią w konfrontacji z patologią

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:26

Wszyscy bardzo chętnie mi odpowiadają. Cieszę się niezmiernie, ale chciałbym zwrócić uwagę, że reaguję na tekst pana Maciejewskiego i w zasadzie powtarzam tezy tam sformułowane.

A więc zachęcam do kierowania uwag o Gierku, działaczach partyjnych głupich ale wiernych tudzież nowych mafiach, dyscyplinie partyjnej i kurskiej telewizji, do Coryllusa.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 26 marca 2019 10:26
26 marca 2019 10:27

No, ale wszysy cię tu znają i nie możesz mieć do nich pretensji, że wskazuą twoje deficyty. Każdemu wolno

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:30

Powolutku zawłaszczają wszystko, co jest związane z Ewangelią. Miłosierdzie, o którym Pan pisał wczoraj i Prawdę. Potencjonalne (na razie) karanie za tzw. hejt jest uderzeniem wprost w słowa "tylko PRAWDA was wyzwoli". Nadchodzi królestwo diabła na świecie

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:20
26 marca 2019 10:34

Po tzw pierwszych wolnych wyborach w których kandydowałam do Sejmu ...Jeszcze chwilę patrzyłam. 

Najlepiej zobaczyć na własne oczy. 

Potem już nie mam problemu z choćby byciem tu, u Ciebie....tu jest OK. Jestem nareszcie we właściwym miejscu. 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Draniu @qwerty 26 marca 2019 10:15
26 marca 2019 10:37

Ale samą polityką socjalną,krorej w ogole nie bylo przez ostanie prawie trzydzieci lat, efektem uszczelniania  daleko nie zajadą.. No i oczywiscie izolowaniem się od innych , hermetycznosc partyjna, chów wsobny , usmierci i doprowadzi do rozkladu tej partii..  Tez warto zwrócić uwagę, ze rowniez lekcewazą i nie wykorzystują Polonii, nie stawiają na lobbing, np w USA jest to działalność oficjalna.. 

 

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 26 marca 2019 09:45
26 marca 2019 10:38

Autor nie wspomniał o opozycji i sposobie kooptowania jej członków pewnie z litości. Towarzystwo tam skupione to doskonały przykład obłędu połączonego z całkowitym niezrozumieniem kierunku wytyczonego przez globalne trendy. Pan z przyjemnością i zaangażowaniem bije w mizerię kadr PiS i nie zauważa co sobą reprezentują i dokąd są pędzone przez nadzorców stada elit opozycyjnych, a razem z nimi będziemy pędzeni także my jeżeli nie daj Boże oni kiedyś wrócą do władzy. Pańskie wstawki o TK, TW w Srebrnej i NFOŚ skłaniają mnie do pełnej litości zadumy nad problemami jakie targają duszą szanownego.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 10:38

A niech organizują. Chyba nie wiedzą, że zbudowanie potencjalnego grona wiernych uczestników konferencyj zabrało Tobie 10 lat i nie były to lata bez ciągłej pracy, bez prób mniej lub bardziej udanych, bez modyfikowania koncepcyj, zresztą zaglądający tu wiedzą dokładnie o co idzie. Jedyne pole na którym mogą próbować Cię pokonać to ułatwiony dostęp do mediów i wysiłki aby przyprawić Ci tzw. gębę.

Chciałem wrócić do spotkania w Radio Poznań. Po tej audycji wprost nie da się oglądać, czy słuchać tzw. debat politycznych, czy programów publicystycznych, gdzie nie idzie o argumenty, a o zgnojenie uczestnika o innych poglądach, czy z innej opcji politycznej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:41

tymczasem "partia zagranicy" organizuje koejny majdan, tym razem nauczycielsko-uczniowski.

Politychy PiS-u, na czele z prezydentem , premoerem, ministrami i kto tam tylko pod reką,  starją sie tłumaczyć w mediach swoja "dobrą wolę" i wskazywać na intere tzw. ogółu, a w szczególnosci dobro uczniów. Jest to tragifarsa propagandowa, bo koń widzi, że pomysłodawcom "strajku" w ogóle nie o to chodzi.

Moim zdanie, pomysł polega na wyciągnięciu młodzieży na ulice (podczas strajku nie bedzie lekcji)  i tam "szukanie trupa" w prowokowannych  zamieszkach. Plan kolejnego "majdanu"został wcześniej przygotowany, zsynchronizowany w czasie z terminem wszelakich egzaminów i nawet gdyby rząd dał nauczycielom  podwyzki w wysokosci po  pięc tysięcy zeta na gowe od jutra, to szef ZNP znajdzie dziesięć innych, rownie ważnych  względów, których rząd nie spełnił i dlatego będzie nadal parł z całą mocą do strajku. Bo wszak nie chodzi o podwyżki, ale jak największy zamęt przed wyborami. Sondaże wskazuja, że przy urnach "partia zagranicy" włądzy raczej nie odzyska, pozostały więc kryteria uliczne. Moze nawet nauczycielom i uczniom już zakupiono "żółte żakiety".

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 26 marca 2019 10:37
26 marca 2019 10:41

czyli: doktryna, której nie ma

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 26 marca 2019 10:41
26 marca 2019 10:42

Sprawa jest poważna, albo to załatwią na twardo, albo będę załatwieni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 26 marca 2019 10:38
26 marca 2019 10:43

Ja też tak uważam i dziwię się, że nie zapraszają mnie inne rozgłośnie

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:27
26 marca 2019 10:43

Moje deficyty wykazywane tutaj po każdym moim komentarzu są już dosyć oklepane i raczej należą do standardowych odzywek kierujących się na moją agenturę, ogólną głupotę i sprzyjanie zaprzańcom i zdrajcom. To wszystko spływa po mnie jak woda po kaczce, gdyż mechanizm podobnego hejtowania jest dosyć podobny i nigdy się nie zmienia: pomijanie meritum komentarzy a zajmowanie się osobą komentatora. Żeby było śmieszniej to dodaje się jeszcze: komentatora po czwartym piwie :)

Mój komentarz w opierał się oczywiście na Twoim tekście i w zasadzie nic do niego merytorycznie nowego nie wnosił. Ale jak to doskonale widać towarzystwo boi się szeryfa i nie ma śmiałości kierować uwag do niego. Nie wiem czy to plus czy minus ale trochę przypomina to atmosferę partyjną, kiedy nikt nie chce się wychylić i obija się tego, który najbardziej od towarzystwa odstaje. Co dziwne to to, że podobny mechanizm działa pomimo braku jakichkolwiek bodzców dyscyplinujących poza oczywiśćie mechanizmem przynależności do pewnej, samodyscyplinującej się grupy.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 26 marca 2019 10:37
26 marca 2019 10:44

Wystarczy przypomnieć sobie co napisał K. Osiejuk po ochotniczej próbie bycia przydatnym PiSowi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 26 marca 2019 10:43
26 marca 2019 10:45

Nikt się nie odnosił, bo ty komentując, próbujesz zwócić uwagę wyłącznie na siebie. Ludzie to widzą i redagują stosownie. A ciebie to nakręca....

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 26 marca 2019 10:43
26 marca 2019 10:48

Szanowny sobie nie pochlebia, nikt tu szanownego nie hejtuje. Wzbudza szanowny zwykłą litość no i może trochę wesołość. Atmosfera partyjna - no daj Pan spokój ;-)

zaloguj się by móc komentować

lchlip @proton 26 marca 2019 10:38
26 marca 2019 10:49

"....Pańskie wstawki o TK, TW w Srebrnej i NFOŚ skłaniają mnie do pełnej litości zadumy nad problemami jakie targają duszą szanownego....."

Doskonale to rozumiem.
Moje wstawki o TK, TW w Srebrnej i agencie w NFOŚ raczej nie przyczyniają się do spokoju Pańskiej duszy. Dlatego lepiej się zająć problemami mojej  :)

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 10:51

Opozycja wspiera trend globalny i to jest siła bardzo trudna do pokonania. Mógłaby tego dokonać tylko bardzo mocna i sprawna organizacja lokalna. Ale takiej właśnie nie ma.

Pytanie dlaczego stosowana jest selekcja negatywna również w PiS. Czy dlatego, że nie ma nikogo do selekcji pozytywnej, czy dlatego, że wierchuszka partyjna boi się, że ktoś może być "lepszy" od nich? A może ktoś z zewnątrz nie pozwala na inną selekcję. To jest ciekawy i ważny temat, jak stworzyć partię polityczną tak, żeby nie składała się w najlepszym razie (PiS) z miarę dobrego lidera, a pod nim to już tylko 6 metrów mułu? A w najgorszym z grupy zupełnych oszołomów jak PO.

Ludzie będący dzisiaj w partiach (PiS czy PO) nie myślą w kategoriach dekady. Oni myślą tylko o tym co tu i teraz, żeby mieć możliwie bezpieczną sytuację i układy oraz akceptację.

Może do tego trzeba pokoleń wychowanych na zupełnie innej szkole niż mamy w Polsce od lat, a może w ogóle nie da się stworzyć partii z odważnymi ludźmi, myślącymi dalekosiężnie choćby na poziomie dobrego młodego przedsiębiorcy, który teraz żyje oszczędnie, żeby inwestować i budować coś znacznie większego i trwalszego niż bieżąca konsumpcja. A może po prostu partia rządząca u nas jest (jak to wiele razy tu było poruszane) tylko wykonawcą pewnych poleceń z zewnątrz i dopóki się nie zbuntuje i nie zacznie realizować własnej doktryny państwowej, nic się nie zmieni. Tylko pieniądze będą wypływać z budżetu raz w jednym kierunku, a raz w innym. W zależności od tego, kto tym zarządza i jakie są okoliczności.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @MarcinD 26 marca 2019 10:51
26 marca 2019 10:54

Dlatego budowę doktryny trzeba scedować na organizacje terenowe, centrum niech się zajmuje karierami

zaloguj się by móc komentować


MarcinD @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 10:57

Na szczęście ich konferencje będą miały inny target. Ten sam, co filmików tzw. prawicowych na YT. Nie mają szans na przejęcie niczego sensownego, dopóki sami nie zaczną konkretnie zapier...ć. A tego prawie nikt z nich nie zrobi, bo komu by się chciało, jak są budżety.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @proton 26 marca 2019 10:48
26 marca 2019 10:59

Szanownemu poddaję pod rozwagę:

Przeczytać jeszcze raz tekst Autora i kierować swoje rozterki iwątpliwości do Autora tekstu.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:54
26 marca 2019 11:03

Czyli można by powiedzieć, że analogicznie w Wielkiej Brytanii środowisko wokół rodziny królewskiej zajmowało się karierami "na dworze", a praktyczne aspekty rozwijania imperium zostały przekazane do wykonania na ręce różnych kompanii handlowych? Tyle tylko, że korona miała w tych kompaniach jak rozumiem "pakiet kontrolny" i pytanie jak to mogłoby być zorganizowane u nas. Kto miałby to nadzorować i pilnować, że te organizacje terenowe nie zeszły "na manowce" albo nie zostały przejęte. Musiałby w tym mieć ważny udział Kościół, tylko terenowo czy bardziej centralnie...

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 26 marca 2019 10:49
26 marca 2019 11:03

Szanowny przypomina mi sąsasiada, nie jest on wprawdzie tak wygadany i oczytany ale duszą targają mu podobne problemy jak szanownemu "TK, TW w Srebrnej i NFOŚ". Generalnie człowiek sukcesu z niego, na bmw swoim i żony przylepił naklejkę 27:1, rozmowy z nim są niezmiernie pocieszające, bo tak jak Pan uważa, że nie ma na ziemi człowieka, którego nie bolałaby dusza z powyższych powodów oraz nie radowałaby się jednocześnie z powodu 27:1.

Wracając do meritum, dobór kadr w PiS to mizeria, opozycja i jej zwolennicy są poza wszelką konkurencją. Przerażające jest natomiast to, że ta opozycyjna kupa liści zamiatana jest w odpowiednim kierunku przez globalne trendy bez względu na to, że jest tylko kupą liści. Wynika z tego, że przeznaczeni jesteśmy do kierowania przez kupę liści.

zaloguj się by móc komentować


lchlip @proton 26 marca 2019 11:03
26 marca 2019 11:09

O rany!
Człowieku,
Tobie trzeba jednak podstawić  pod nos:

"....Dlaczego, wszyscy wiemy – ponieważ w PiS panuje selekcja negatywna i ludzie ci, nie mają nawet pojęcia po co mieliby się zbierać i co robić na swoich zebraniach. Oni wiedzą, że trzeba wykonywać polecenia i tupać. Tym zaś co trzyma całą narrację PiS w jakiej takiej spójności są media, dotowane periodyki o treści quasi patriotycznej i kanały sportowe, wprowadzone przez Kurskiego zupełnie tak, jak to było za Gierka. Wszystko czym posługuje się PiS w komunikacji z wyborcami, z wyjątkiem rzecz jasna pieniędzy, jest fikcją. I nie może być inaczej, albowiem występując przeciwko globalnym narracjom i globalnym trendom, partia musi przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo i sukces tym, którzy zgodzili się stanąć po jej stronie w tej konfrontacji. Musi mieć ludzi znanych, którzy - serio lub nie – demonstrować będą zaangażowanie polityczne i ideowe. To bardzo zawęża pole widzenia i pole działania, albowiem cała para idzie w to, by takich ludzi znaleźć i przekonać. Potem zaś pokazywać ich w mediach tyle razy ile się tylko uda i mówić – patrzcie, jacy ludzie nas popierają…."

A więc dyskutuj z Autorem tych poglądów a nie ze mną.
Gdzie jest większa mizeria.
 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 26 marca 2019 11:03
26 marca 2019 11:12

Było lepiej, bo przecież przepisy zabraniały kupcom niezrzeszonym działalności na terenach gdzie działały przywileje kompanii, ale oni i tak handlowali, a w praktyce nie było to karane. Było więc kilka pięter organizacyjnych, które pozornie skłócone działały w tym samym interesie

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 11:12
26 marca 2019 11:38

A chyba przede wszystkim, ktoś potrafił wzbudzić w nich wszystkich głębokie przekonanie, żeby działać w interesie swojego kraju / imperium. I oni się tego trzymali przez kilka stuleci, przynajmniej w większości. To jest poważny mechanizm i długotrwała skutecznośc.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 26 marca 2019 11:38
26 marca 2019 11:39

No właśnie, jutro coś o tym napiszę

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 26 marca 2019 11:09
26 marca 2019 12:29

Ja z autorem nie muszę dyskutować o tym co napisał, bo mam opinię nawet bardziej radykalną niż on. Ja  szanownemu odpisuję nie z powodu chęci przekomarzania się gdzie jest większa mizeria bo porównywanie Suskiego z Kopaczową czy Tarczyńskiego z Brejzą za pomocą zdań wielokrotnie złożonych może skończyć się wylewem. Ja szanownemu odpisuję z powodów poznawczych, mój sąsiad chociaż podobny do Pana to nie potrafi sklecić sensownego zdania. Pan zdania kleci z zabawną łatwością.

zaloguj się by móc komentować

Caine @Draniu 26 marca 2019 10:37
26 marca 2019 12:40

A przecież Polonia w kraju zazwyczaj nie pojawia się w dobrym kontekście - ostatnio jako inicjatorzy zakupu okrętów z australijskiego szrotu. Dziwne, prawda? Zwykliśmy przypisywać permanentną niemoc Polonii naszym rzekomym narodowym wadom. Tymczasem, kiedy poskrobać głębiej - okazuje się, że Polacy za granicą od zarania są celem wszelkiej masci operacji dezintegrujacych. Nie mówię tylko o lokowaniu czerwonych kretów;  na ramach naszego portalu wspominano też o akcji przesiedlania w katolickie dzielnice Afroamerykanów z nizin społecznych, porównaj:

http://pink-panther.szkolanawigatorow.pl/inzynieria-spoeczna-13-grudnia-wedrowki-ludow-i-katolickie-parafie

 

Autor wskazuje, że potrzebujemy organizacji samofinansujących się i zdolnych przyciagnąć prawdziwe talenty. W moim rozumieniu, organizacją taką mógłby się stać nowy kongres Polonii amerykańskiej; o statucie ściągnietym np. od etruskowego AIPAC. Taka organizacja na start wymagałby przyjaznego klimatu w mediach nad Wisłą, dyskretnego finansowania z klauzulą zwrotu oraz  ...  pozwu przeciwko rządowi USA. Przecież gdyby wspomniana wcześniej operacja rozbicia jednolitego polskiego osadnictwa rękami CIA przytrafiła się braciom starszym, krzyk wzniósłby się pod niebiosa. Jeżeli istnieje wiarygodna dokumentacja - rozgłos i finansowanie jest zapewnione.

Czekam na krytyczną ocenę. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Caine 26 marca 2019 12:40
26 marca 2019 13:18

a kto to ma wykonać?

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 13:44

Ha Ha Ha mamy Acta 2.

Jak rozumiem już nie będę mógł tutaj wrzucić linka do artykułu np. z gazowni?

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 13:46

Dajmy spokój, różne środowiska od lat robią różne konferencje, jest tego masa na YouTube i nikt tego nie chce oglądać bo to jałowe gadki o naprawie świata za pomocą pilota od telewizora. Tam się żadne środowiska nie tworzą, ot prelegenci ciągle ci sami, jakaś niejawna obsługa w tle i słuchacze hobbyści. Ani to biznes ani polityka. Tego co robisz nie powtórzą bo nikt swojej kasy nie wyda a dotacji na obiad dla słuchaczy też nie ma. Ewentualnie baniak z wodą przy wejściu. Bez obrotu towarowego i kasy własnej to jest fikcja taka sama jak rynek książki w Empiku. Naganiacze i gra w trzy karty ale dla zmylenia przeciwnika zamiast kart są występy gadających głów. Czasem się trafi coś ciekawego ale kto by chciał to przekopywać jak trufla jedna a pola hektar.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 13:59
26 marca 2019 14:02

:-) Chrupki i Cola (zamiennie może być piwko)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 14:02

A propos konferencji i róznych takich eventów. W takich okolicznościach przyrody w Krakowie szła wczoraj do władzy partia Wolność, czy jak się teraz ta hipostaza KORWiNA nazywa (zdjęcie z gugla z innego spotkania, ale sala ta sama):

Tyle tylko, że ludzi było wielokrotnie więcej, krzesła składane, mocno chybotliwe tudzież miejsca stojące i siedzace na podłodze (było ok. 100 osób na powierzchni  jedno wąskie wejście - wyjście!), mikrofon jeden na kablu (drugi, też na kablu, znalazł się pod koniec, ale i tak był wyłącznie do dyspozycji prelegentów). No i puszczane w obieg listy podpisów do rejestracji partyjnych list. A wszystko pod pretekstem spotkania ze Stanisławem Michalkiewiczem...

Tlumy pryszczatych patrzyły w niego jak w obraz, a wyszczekany w stylu stund upów wiceprezes, niejaki Berkowicz Konrad, kwieciście nawijał o rozwoju przedsiębiorczości. Dziwnym trafem sam od zawsze zatrudniony w "największych międzynarodowych korporacjach" lub w uczelnianych przewalaczach kasy (informacja z ogólnodostępnej internetowej biografii).

Pytanie o wskazanie "prawdziwego wolnego rynku" oraz państwa, które nie chroni swojej gospodarki, zostało potraktowane jako agresja;-)

Tak więc konferencje LUL długo jeszcze (jeśli w ogóle) nie będą miały konkurencji;-)))

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 13:59
26 marca 2019 14:04

He he - jak się nic nie zmieni to po co było to "prawo" ;-) Oszukiwać to my a nie nas :-)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Caine 26 marca 2019 12:40
26 marca 2019 14:04

Wszystko to sprowadza się do oddania ziemianom i zakonom majątków, zdecentralizowania systemu edukacji i ochrony zdrowia, przywrócenia przedrewolucyjnego systemu dystrybucji treści w kulturze popularnej, czyli przywrócenia monarchii katolickiej w Rzeczypospolitej w granicach z czasów panowania Zygmunta III na wschodzie i z obecną granicą na zachodzie. Nasi przyjaciele z różnych stolic patrzą na nas w powyższych kategoriach, bo kombinują na wieki do przodu.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Caine 26 marca 2019 12:40
26 marca 2019 14:07

Oczywiscie zgadzam sie z Tobą.. Choć mozna dyskutować co jest lepsze ,czy zakładanie nowych, czy opieranie sie na starych organizacjach.. Istotny w tym wypadku jest kontrwywiad, krysza ktora neutarlizowałaby wrogie działania.. Sprawa z Polonia to jest jeden z wielu czynników.. Tak jak wczesniej napisalem, Polonie mozna ściągnąć  do Polski tylko w jeden sposób, jezeli sie uruchomi potencjał przedsiębiorczości.. Dzis PiS opiera swoja polityke gospodarczą na spolkach skarbu państwa , stosując restrykcyjna politykę podatkową w stosunku do prywatnego sektora ,jednocześnie  pietnuje go i tu jest blad zasadniczy. 

W strukturach partyjnych PiS nie ma przedsiębiorców , malo tego, nie dopuszczają do siebie ludzi zwiazanch z sektorem prywatnym..

Zeby osłabić kapitał globalny ,ktory ma ogromne wplywy w Polsce, ktory dypsonuje znacznie wiekszymi srodkami finasowymi.. Nasz rząd powinien zaufac i umozliwic dzialania rodzimym przedsiębiorcom.. Przyklad, jezeli w Warszawie nie ma bazaru,na ktorym moga sprzedawac prywatni producenci , ci najmniejsi.. A jak jest jeden ,to jest tak oblozony podatkami, ze sie nie oplaca sprzedawac. No i mamy jeszcze UE ,ktora narzuca nam roznego rodzaju dyrektywy.. Przeciez to wszystko sluzy, aby wzmacniac duze korporacje, a reszta ma sie dostoswac.

Zgadzam sie z qwery, kto to ma zrobić. A tak w ogole trzeba miec odwagę.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 14:07

Porównanie z Wielka Brytanią i czerpanie tamtejszych wzorów może być zwodnicze. Zawsze była osobno, traktowała siebie jako imperium, a jej włacy prowadzili politykęi wspierali działania o zasięgu swiatowym. Pomijam kwestie związane z wojną stulenią. Myślę, że dużo lepszy byłby przykład Holandii. Kraju małego z niewielką liczbą ludności, a tak dzielnie radzącego sobie. Obecnie jesteśmy w podobnej pozycji ale nie radzimy sobie zbyt dobrze, mimo pewnych drobnych osiągnięć z ostanich lat. Nie znam historii na tyle, by proponować uzasadnione nią rozwiązania lub wyjaśniać zbyt wiele ale z pobytu tam wnioskuję, że podstawową różnicą między Polską, a Holandią jest poważne traktowanie obywateli. To znaczy, z grubsza biorąc, nie jako zasób do wykorzystania, ograbienia i wysłania w niebyt ale takie zorganizowanie systemu podatkowego, by zyski z działalności za granicą były lokowane  w kraju oraz ciągłe tłumaczenie znaczenia podejmowanych przez rząd decyzji, uchwalania ustaw itp. dla każdego z obywateli. Inaczej mówiąc, ciągłe wyjaśnianie doktryny państwowej przy każdej okazji, by budować wyższy poziom wiedzy u ludzi. Oni takie wyjaśnianie traktowali poważnie, rozmawiali o tym między sobą i zastanawiali się nad wpływem takiej czy innej decyzji rządu na ich działania. Rozumieli co to jest dług skarbu państwa, deficyt budżetowy, podstawowa stopa procentowa, jak funkcjonuje państwo, i  wiedzieli jak sami powinni się zachowywać, by zarabiać. A zarabianie było najważniejsze. Wszyscy mieli świadomość, że żyją obok dużego i agresywneg sąsiada i jeśli chcą pozostać Holendrami, to muszą efektywnie pracować i być nieco tańsi w swoich produktach niż on. Tak to widziałem w latach 80 i tak mi Holendzrzy opowiadali o ich systemie. Jak jest teraz nie wiem.

W naszych warunkach wyglądałoby to tak. W okresie popularności kredytów frankowych co tydzień szef NBP podkreśla po głownym dzienniku w TVP, że branie takich kredytów jest to wystawienie się na istotne ryzyko walutowe w okresie 30 lat. A dalej przedstawia możliwe warianty zachowania się kursów w przyszłości na podstawie historii zmian kursów tej waluty. Jak to się u nas działo to wiemy.

Pewne symptomy innego podejścia wykazuje Morawiecki ale jest sam, nie ma wsparcia i presja kampanii wyborczych zmusza go do sięgania po prymitywny bełkot, bo tylko on jest obecnie skuteczny. Stąd dużo jeszcze przed nim. Jak wytrzyma wśród tej trzódki. A do zrobienia jest dużo. Sama propaganda dla idiotów to zbyt mało, by się dokonały istotne i długoterminowe zmiany, jak od zawsze wspomina Gospodarz.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 13:59
26 marca 2019 14:10

He he - jak się nic nie zmieni to po co było to "prawo" ;-) Oszukiwać to my a nie nas :-)

zaloguj się by móc komentować

onyx @stanislaw-orda 26 marca 2019 10:41
26 marca 2019 14:26

Głupia sprawa ale właśnie sobie przypomniałem że jakieś dwa miesiące temu z okazji bezpieczeństwa na drogach ministerstwo rozesłało żółte kamizelki w ilości tylu ilu jest uczniów czyli po kilkaset na placówkę. Nie było decyzji co dalej z tym zrobić i leżą w pudłach nawet nierozpakowane. Jak nie zapomnę to jutro sprawdzę co dokładnie jest na naklejkach spedycyjnych. Ciekawa sprawa.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @krzysztof-laskowski 26 marca 2019 14:04
26 marca 2019 15:59

A granice na Południu.. to najlepiej za Chrobrego, z niewielkimi odstępstawami na rzecz Węgier na Górnych Węgrzech, do 8-20 km. Nic tak nie rozjuszy naszych Wrogów! 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Wrotycz1 26 marca 2019 14:07
26 marca 2019 16:07

"...podstawową różnicą między Polską, a Holandią jest poważne traktowanie obywateli...."

To rzeczywiście jest podstawowa różnica opierająca się w rzeczywistości na dosłownym rozumieniu pojęcia "demokracja". Inną zasadą, którą Holendrzy wypracowali jest konsensus czyli poważne traktowanie opinii wszystkich liczących się w kraju sił politycznych czy społecznych i podejmowanie decyzji politycznych na tej podstawie. Nie znaczy to oczywiście, że konfliktów nie ma, ale nauczyli się Po Prostu je rozwiązywać nie biorąc się za łby, ale szukając rozwiązań na drodze kompromisów. A to oczywiście wymaga pogodzenia się ze stanowiskiem, że prawda nie jest tylko jedna.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @lchlip 26 marca 2019 16:07
26 marca 2019 16:13

Najlepszy jest kompromis w sprawie eutanazji..nawet dzieci  "mogą wybrać " 

.

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @Maryla-Sztajer 26 marca 2019 16:13
26 marca 2019 16:28

Wydaje mi się, że jest wystarczająco dużo dziedzin, gdzie możemy się od Holendrów czegoś nauczyć. Poza eutanazją oczywiście.

Polecam:
Groen Hendrik - "Małe eksperymenty ze szczęściem. Sekretny dziennik Hendrika Groena, lat 83 i 1/4"

 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:20
26 marca 2019 16:28

wiem, że nie chodzi  tylko o Jakubowską to jest tylko jeden z symptomów, znaków...koleżeństwo podaje pełno przykładów choćby walenie w małą przedsiębiorczość

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 16:39

"Jarosław Kaczyński w swojej retoryce nawiązuje do schyłkowego PRL, posunięcia rządu są wprost wzorowane na polityce Gierka, o czym mówi się otwarcie. I wszystkich to cieszy z niezrozumiałych dla mnie powodów. Wszyscy skaczą do góry zapominając, że dekada Gierka, nie była nawet pełną dekadą, a zakończyła się katastrofą i rządami junty."

Bo ludzie w Polsce maja krotka pamiec i jeszcze mniejsza wiedze. Rozmawialem kiedys ze znajomym, moj rowiesnik, czyli po 50-tce, i on powiedzial: "no. ale za Gierka to bylo dobrze".

I nawet nie chcial sluchac, gdy usilowalem mu tlumaczyc, ze to byl wielki nadmuchiwany balon. Bo on pamieta, ze pojawila sie w sklepach Coca-Cola, w telewizji "szly" amerykanskie filmy, byly wczasy pracownicze, puszczali na zachod, i nawet szynke mozna bylo latwo kupic. To w ludziach tkwi do dzisiaj, wiec musi tkwic i w politykach.

Jaroslawa Kaczynskiego cechuje swoista ambiwalencja. Pamietam jak w kampanii przed wyborami prezydenckimi raz mowil o "tragedii PRL-u", a w nastepnym wystapieniu chwalil Gierka jako dobrego gospodarza. Trzeba sie na cos zdecydowac.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 16:07
26 marca 2019 16:44

najlepszym przykładem kompromisu jest Unia Utrchcka.... Holendrzy się nie brali za łeb... tia.. a podział Niderlandów na Belgię i Holandię.. to taki właśnie przykład kompromisu.  Zawsze uważałem, że gdybyśmy się tak poważnie zabrali za łby (to znaczy, nie trzydniowy Zamach Majowy, czy półtoraroczny Stan WOjenny, ale taką Wojnę Dwóch Róż)... to nie byłoby to takie złe. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 26 marca 2019 16:33
26 marca 2019 16:45

Ale wiesz jak to jest, wszyscy niby wszystko wiedzą, wszystko jest pod kontrolą a nagle w biały dzień w świetle kamer i na żywo mordowany jest prezydent miasta. Schedę po nim obejmuje jego vice, żona idzie w politykę, niewygodne sprawy zamiecione pod dywan i cisza wokoło. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?"

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 26 marca 2019 16:33
26 marca 2019 16:45

Rzeczywiście trudno sobie wyobrazić, że związek zawodowy nauczycieli walczy o KASĘ i że okres przedwyborczy najbardziej się nadaje do wywierania nacisku na waadzę. 

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 26 marca 2019 16:37
26 marca 2019 16:51

Och, przekonałeś mnie.
Oczywiście masz rację i od tych Holendrów nie musimy się niczego uczyć.
A prawda jest tylko jedna. Wystarczy tylko wybrać, tę partyjną czy tę Twoją osobistą.
:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 16:37
26 marca 2019 16:51

Błagam. Chociaż Ty się powstrzymaj :-)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 26 marca 2019 16:45
26 marca 2019 16:53

Wczoraj bodajze wypatrzylem informacje ze wdowa po Adamowiczu bedzie kandydowac do parlamentu europejskiego. Jesli sie tam dostanie, to co bedzie robic?

Walczyc z mowa nienawisci za 8 tysiecy euro miesiecznie?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 16:45
26 marca 2019 16:53

Patrząc na postawę Broniarza i jego aktywność w okresie przedwyborczym w 2007, 2011 i 2015 roku...Stwierdzenie: "Rzeczą naturalną jest walka związku zawodowego Nauczycieli o podwyżkę w okresie przedwyborczym" jest stwierdzeniem fałszywym. 

To, że w 2019 roku przyjął inną pozycję, nie świadczy o tym, że ZNP zawsze już będzie walczyć o podwyżki. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 16:37
26 marca 2019 16:57

Ale zbieg okoliczności. Właśnie mnie NGO-s odwiedził. Szkoda że unicef a nie WWF. Na tych drugich poluję w szczególności. Mam dla nich propozycję że im zasponsoruje sterylizację na mój koszt żeby te biedne tygryski itp mogły przeżyć i Ci źli ich potomkowie nie zabijali/wypierali ze środowiska.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @grudeq 26 marca 2019 16:44
26 marca 2019 16:59

Holendrzy nauczyli się czegoś z Historii. A ja nie podaję przykładów sprzed ponad 300 lat temu, ale oceniam ich powojenną politykę w której umiejętność dogadania się pomiędzy wieloma prądami czy grupami społeczno-politycznymi pozwala im nie tracić energii na kłótnie, wzajemne oskarżania się czy wypominanie kto jest lepszy a kto gorszy, a szukanie możliwości wspólnego mianownika wyjścia z konfliktowych sytuacji.
 

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 16:54
26 marca 2019 17:02

On się może od nich nauczyć jak 'wytwarzać" pomidorki bez smaku z odpadów i jak sprzedawać w Europie bananki z Antyli Holenderskich bez cła w ilościach przekraczających 100 krotnie możliwości produkcyjne tej zamorskiej posiadłości bo oczywiście Antylki to przecież UE jest.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @przemsa 26 marca 2019 16:52
26 marca 2019 17:03

Wcale nie twierdzę, że strajk nauczycieli nie ma podtekstu politycznego. Jest to oczywiste, ale nie wydaje mi się, aby poparcie ze strony nauczycieli miało na celu obalenie waadzy a nie dostanie iluś tam stów do pensji.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 16:59
26 marca 2019 17:04

No tak, ale wojna światowa nie zrobiła w psychice Holenderskiej tyle spustoszeń co ta sama wojna w Polsce. W Holandii nie zainstalowano "Dynastii Bierutowskiej" wbrew woli Holendrów. Holendrzy nie donosili wzajemnie na siebie. Nie zdemolowali swojej gospodarki. Utracili Kolonie, ale nie stracili Hagi na rzecz Niemców w zamian uzyskując Bazyleę od Szwajcarów. W takiej sytuacji szukanie wspólnego mianownika jest o wiele prostsze niż w Polsce

Jaki widzi Pan wspólny mianownik dla oficera UB i rodziny pomordowanego przez to samo UB? Ja nie dostrzegam. 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @grudeq 26 marca 2019 16:53
26 marca 2019 17:06

Nie zabraniam ci twierdzić, że głównym celem Broniarza i nauczycieli którzy chcą strajkować jest obalenie waadzy.
Może ma obiecane, że zostanie wtedy ministrem? Albo dostanie jakąś fuchę w spółce SP?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 26 marca 2019 16:33
26 marca 2019 17:08

To pokerowa zasada, że  trzeba licytować wysoko (bluff), bo wtedy szansa na wzięcie całej puli jest większa.

Broniarz to taki bluff. Jeśli władza (ta formalna) wystraszy się, to będą cisnąć do  końca, aż do jej ośmieszenia albo obalenia przez kryteria uliczne.

A jeśli się nie wystraszy, to animatorzy rozróby ogłoszą, że chodziło tylko o podwyżki.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 26 marca 2019 16:54
26 marca 2019 17:08

To najwięksi przewalacze w UE. Kiedyś czytałem jakieś opracowanie na ten temat i u nich 2 na 3 transakcje są próbą przewału. U naszych zachodnich sąsiadów trochę lepiej - poniżej połowy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 17:06
26 marca 2019 17:09

Panie... w Polsce nie ma pojęcia Obalanie władzy. Za to można iść za kratki: art. 128 k.k. W Polsce władzę zmienia się w powszechnych wyborach. 

No to niech Broniarz powie, że on będzie lepszym Ministrem Edukacji Narodowej w Rządzie niż jest Zalewska. nauczyciele niech zrobią swoją manifestację, a potem do pracy i do wyborów w październiku. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 26 marca 2019 17:04
26 marca 2019 17:11

Ale legion SS wystawili.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @grudeq 26 marca 2019 17:04
26 marca 2019 17:16

To wszystko prawda ale co z tego? Możesz kontynuować dyskusję o naszej trudnej Historii, ale co to ma wspólnego z rozwiązywaniem dzisiejszych problemów? Ma być samousprawiedliwieniem, że nie może być lepiej niż jest?


Ty szukasz różnic a ja szukam wspólnego mianownika.
Jak się uczyć to od lepszych i w dziedzinach które chcielibyśmy mieć na porównywalnym poziomie.

A wyciąganie UB przy dyskusji o innych krajach wydaje mi się bez sensu.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bendix 26 marca 2019 17:11
26 marca 2019 17:16

Myśmy tych Legionów UB zdaje się wystawili znacznie więcej niż Holendrzy Legionów SS... 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 17:16
26 marca 2019 17:20

Nie mój drogi. Ja też szukam wspólnego mianownika, ale jak go widzę, to w pewnym momencie wydaje wyrok: wyburzyć i budować od nowa.

Wyciąganie UB to jest taka zabawa przy fundamentach. Wiem, można te fundamenty przykryć i mówić.. nic budujmy do góry. No i się domek ładnie wybuduje, a potem równie ładnie się poskłada bo fundamenty nie wytrzymają. 

Ja też chcę się uczyć od najlepszych, ale przyczyny przewag Holenderskich nie tkwią w roku 1945... ale właśnie przy tej nieszczęsnej Unii Utrechckiej... 

zaloguj się by móc komentować


lchlip @przemsa 26 marca 2019 17:16
26 marca 2019 17:32

Cała tutejsza dyskusja o strajku nauczycieli to takie bujanie w obłokach. Waadza bez żadnego konkretnego powodu rozdaje dziesiątki miliardów m.inn na pierwsze dziecko czego raczej nie da się wyjaśnić biedą w rodzinach z jedynakiem, nie liczy się z kryterium dochodowym czyli czy po 3.000 na głowę czy po 5000 - wsio rawno i wszyscy dostają, nauczyciele - grupa społeczna raczej słabo zarabiająca zaczyna się buntować i od miesięcy przygotowuje się do strajku a teorie o komunistycznym ZNP, rozrabiace Broniarzu i antyrządowym puczu rosną na drożdzach.

Prawda jest stosunkowo prosta. Rząd rozdaje a to znaczy, że ilość rąk wyciągających się po pieniążki zwiększa się. Sam bym to robił no bo w końcu dlaczego nie? Jak rząd daje to znaczy, że kiełbasa wyborcza jest. Dlaczego ja mam jej nie dostać tylko akurat 20 paroletni sąsiad z korporacji z dzieciakiem w domu?

Nauczyciele się buntują. I tylko kwestią czasu jest jak inne grupy społeczne zrobią to samo. Czemu tu się dziwić, że też chcą dostać kawałek tortu?

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bendix 26 marca 2019 17:23
26 marca 2019 17:36

Myśmy jako Polacy. Też bym tak chciał, żeby móc powiedzieć: a taki Bierut nie był Polakiem albo Żymierski, albo Wolińska, albo Humer czy nawet Lchlip nie jest Polakiem. Ale to byłoby za łatwe. 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @bendix 26 marca 2019 17:02
26 marca 2019 17:46

Naprawdę ci się wydaje, że pomidory z polskich szklarni są takie ekologiczne?

Ja też tak do niedawna myślałęm ale to było przed tym jak pomieszkałem na wsi i zobaczyłem jak często teraz opryskiwane są owoce w sadach. I zobaczyłem wypaloną trawę pod drzewami owocowymi (likwidowanie chwastów).

Jednym słowem, nie zabraniam ci wierzyć, że polskie szklarniowe pomidory nawożone są obornikem.

 

zaloguj się by móc komentować

lchlip @grudeq 26 marca 2019 17:36
26 marca 2019 17:49

"...Też bym tak chciał, żeby móc powiedzieć: a taki Bierut nie był Polakiem albo Żymierski, albo Wolińska, albo Humer czy nawet Lchlip nie jest Polakiem...."

Szczerze mówiąc, wymienienie mnie obok tych innych nazwisk uważam za niezłe CHAMSTWO i BEZCZELNOŚĆ.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @grudeq 26 marca 2019 17:36
26 marca 2019 17:50

Ja bym troche w tym temacie podyskutował jakbym miał teraz czas. Oczywiście nie pod tym tekstem żeby nie trollować.

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 26 marca 2019 17:36
26 marca 2019 17:58

Myśmy nie wysłali legionu Ost, nawet po Katyniu, taka jest różnica.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Kuldahrus 26 marca 2019 17:50
26 marca 2019 17:59

Daj spokój. Jeżeli ktoś tego nie czuje to trudno to wytłumaczyć. To sprawa z pogranicza metafizyki.

Bez urazy grudeq.

zaloguj się by móc komentować

bendix @lchlip 26 marca 2019 17:46
26 marca 2019 18:02

Wywołałeś. Więc wyjaśniam (aczkolwiek niechętnie)

Ekologiczne czy nie, ale przynajmniej mają SMAK.

U H. wcinasz syf bez SMAK-u.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @lchlip 26 marca 2019 16:28
26 marca 2019 18:03

hmmm no taaak holendrzy mądrzy sa jak diabli... tylko ta eutanazja... to tez na drodze konsensusu ? bo mnie to wyglada na zwykłą tresurę w każdym razie lepiej w Holandii nie być starszym, chorym człowiekiem...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @lchlip 26 marca 2019 17:49
26 marca 2019 18:03

Toć przed chwilą mówiłeś aby szukać wspólnych mianowników z UBekami... jak znalazłem wspólny mianownik, to mnie Pan krzyczysz o Chamstwie i Bezczelności... Lchlipku zdecydujcie się na coś wreszcie... A na czym dokładnie to chamstwo i bezczelność polega? 

zaloguj się by móc komentować

bendix @grudeq 26 marca 2019 18:03
26 marca 2019 18:07

Na przypominaniu o korzeniach.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 26 marca 2019 10:22
26 marca 2019 18:07

Dobre...

... usmialam sie... ja tam juz  NIGDZIE  KONFEROWAC  SIE  nie mam zamiaru, a  NIEROBOW  i  CWANIAKOW  dorabiac nie bede  !!!... z wyjatkiem  Pana dzialalnosci  !!!

Niech sie ida  gonic  !!!

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gorylisko 26 marca 2019 18:03
26 marca 2019 18:09

Polecam:
Groen Hendrik - "Małe eksperymenty ze szczęściem. Sekretny dziennik Hendrika Groena, lat 83 i 1/4"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 26 marca 2019 17:16
26 marca 2019 18:10

No i właśnie cała rzecz w formie ( i stylu) znalezionego rozwiązania.

Ja  jestem w tej kwestii umiarkownym pesymistą.

zaloguj się by móc komentować



Paris @Draniu 26 marca 2019 10:37
26 marca 2019 18:23

Ten projekt o nazwie PiS...

... to juz jest skonczony... tak samo jak inne dete projekty "partyjne" zwlaszcza przy okazji wyborow...

... a Sakiewicz - oszust smolenski,  wlasnie sie udal  do Polonii za Wielka Wode... a przy okazji po "nulandowe srebrniki"  !!!

Da juz Pan spokoj z tym detym lobbingiem i z tym "wykorzystaniem"  Polonii  !!!... bo ona juz i tak ledwo zipie  !!!

zaloguj się by móc komentować


MZ @bendix 26 marca 2019 17:08
26 marca 2019 18:58

Potwierdzm,a płatności przeciągają w nieskończoność.

zaloguj się by móc komentować

klon @lchlip 26 marca 2019 17:06
26 marca 2019 19:05

Wystarczy że nie straci tego co ma. Jeśli totalsi nie utrzymają stanu posiadania, to ....

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 19:16

Ludzie nie lubią się zbierać. Ci tzw normalni. 

Moja gigantyczna spółdzielnia ma na zebraniach decydujących o wyborze władz, zarządu itp z grubsza 100 osób. A to najbliższa ciału koszula. 

Gdzie jakieś lokalne i oddolne inicjatywy..

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @klon 26 marca 2019 19:05
26 marca 2019 19:35

Organizatorzy grają na najwieksza rozróbę w Warszawie, bo tutaj najwięcej skołowaciałej lemingozy. Zatem skrzykną młodzież sms-ami. Animatorzy tej chutzpah liczą na to, że młodzież z innych miast pójdzie za przykładem Warszawy. Zbyt  długo taką akcję  przygotowywano, aby teraz pójść na ugodę z władzą. Przecież marzy im się powtórka  marca '68, represje, a w efekcie  międzynarodowy ostracyzm wobec "reżimu".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 26 marca 2019 19:16
26 marca 2019 20:22

Dokladnie...

... przyjda "zainteresowani"  i "aspirujacy"... jak na targi Valsera - lokalna, niedowartosciowana poslanka, ale takze i sam PAD  by sie pofatygowal... szczesliwie organizator imprezy odmowil  LANSU  obydwojgu  pasozytom  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @jolanta-gancarz 26 marca 2019 14:02
26 marca 2019 20:52

Miarą (nie)zmian w Polsce jest ta informacja i zdjęcie. Proszę sobie przypomnieć i uświadomić, co się zaczęło po 1989 roku i co się działo potem. Ile powstało partii i partyjek. I dalej gra ta sama muzyka. I tylko gra, a społeczność sie bawi albo czasem jęczy z powodu jej jakości. I tak przebiega jej życie. Tak każe się jej żyć.

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 26 marca 2019 16:51
26 marca 2019 20:58

Oczywiście, bo to kolejna polityczna ustawka. Ciężko powiedzieć na jakie zderzenie gotowe jest ZNP i POKO, czy "tylko" na przedwyborczy siwy dym czy na kolejną próbę siłowego obalenia rządu przy wsparciu "europejskiej opinii publicznej".

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 26 marca 2019 17:14
26 marca 2019 21:38

Najsmutniejsza jest w tym właśnie postawa nauczycieli, którzy jeśli zmieni się władza znów zostaną kopnięci we wdupę. Za PO/PSL zamknięto ponad tysiąc szkół, zwolniono z pracy ponad 40 tysięcy nauczycieli, zamrożono płace, zajumano OFE a na koniec dobry Tusk przedłużył kobietom czas pracy do emerytury. Siedzieli wtedy cicho jak pod miotłą. A teraz gdy w finansach drgnęło i jest możliwość wynegocjować kolejne podwyżki to pójdą za festyniarzami z POKO na rzeź tylko dlatego żeby dokopać znienawidzonej opcji politycznej. Jak szanować to środowisko jak ono samo siebie nie szanuje?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Caine 26 marca 2019 12:40
26 marca 2019 21:48

Takie akcje dezintegracyjne obserwuje na wlasne oczy w lonie polskiej misji katolickiej. Na razie nie napisze wiecej, moze kiedys.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @cbrengland 26 marca 2019 20:52
26 marca 2019 21:56

To zdjecie z tego wnetrza wprost z lat 80, ten styl, ci ludzie cisnacy sie na podlodze (nie na zdjeciu, ale z relacji Joli tak wynika) To juz partii podczas swojej agitki nie stac na wynajecie ladnej, przestronnej sali? A ponoc tylu bogatych przedsiebiorcow -korwinowcow...I takie dziadostwo w Krakowie odstawiaja..prowizorka, bida z nedza; i kogo oni chca do siebie przekonac?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
26 marca 2019 22:50

"Wszystko czym posługuje się PiS w komunikacji z wyborcami, z wyjątkiem rzecz jasna pieniędzy, jest fikcją. I nie może być inaczej, albowiem występując przeciwko globalnym narracjom i globalnym trendom, partia musi przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo i sukces tym, którzy zgodzili się stanąć po jej stronie w tej konfrontacji."

Jeżeli ludzie, którzy zgodzili się stanąć po stronie PiSu w tej konfrontacj, widzą, że w rzeczywistości jest to fikcja ze strony tej partii - to nie ma mowy ani o ich bezpieczeństwie, ani o poważnym traktowaniu partyjnych deklaracji. Które przecież polityka natychmiast rewiduje /ad nullum/. A sukces jest krótkotrwały, jeżeli w ogóle. Z tym sukcesem to nie mówię o osadzonych, partyjnych trepach, naturalnie. Ale widać, że tam nikogo nowego, istotnego i popierającego PiS nie ma. Co jest ciekawe w momencie wypychania trepów do Parlamentu Europejskiego. Kto na ich miejsce w Polsce? Trepy z Unii Wolności? 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @jestnadzieja 26 marca 2019 21:48
26 marca 2019 23:06

Smutne ale obserwuję w moim londyńskim polskim kościele tutaj podobnie. Robi mi się obco tam. Próbowałem rozmawiać z proboszczem o Gabrielu i jego dziele, on kierował mnie do przewodniczącego rady parafii. Ale ja juz kiedyś z nim też w tej sprawie rozmawialem i on kierowal mnie do proboszcza. Szkoda. Dalem sobie z tym spokój. Tak, Polska, Polacy za granicą niestety to Polska też właśnie współczesna.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @jestnadzieja 26 marca 2019 21:56
26 marca 2019 23:10

Ja wyjechałem, by właśnie tego już nie widzieć. I nie widzę. Jak chcę, poczytam o tym. Jak nie chcę, nie muszę.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @onyx 26 marca 2019 21:38
27 marca 2019 04:57

Taka jest cena akceptacji.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @jestnadzieja 26 marca 2019 21:56
27 marca 2019 08:18

Im nie zależy na tym,zeby wygrac ,sa swiadomi przegranej.. Ale subwencje dostają ,bo przkraczja 1% ..No i przez kolejne lata do następnych wyborow posilkuja sie z tej subwencji.. JKM i spolka to banda oszustów, ktorym nigdy nie zalezalo na wygranej.. Kolejna grupa osób, ktora wykorzystuje naiwnych ludzi, szczegolnie młodych. Bicie piany od lat .

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 26 marca 2019 21:38
27 marca 2019 08:25

Inteligencja pracujaca miast i wsi w sojuszu robotniczo-chlopskim. Moja pierwsza po studiach to byla praca w liceum jako nauczyciel historii i wiedzy o spoleczenstwie. Przepracowalem rok. Po tygodniu zrozumialem, ze to nie jest praca dla mezczyzny.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
27 marca 2019 09:11

To jest tez praca dla mezczyzny. W szkolach zroznicowanych, oddzialy dla chlopcow sa prowadzone przez mezczyzn, nauczycielami wiekszosci przedmiotow sa mezczyzni. No ale musi byc pensja..

zaloguj się by móc komentować

onyx @Grzeralts 27 marca 2019 04:57
27 marca 2019 09:41

Akceptacji przez kogo? Chyba samoakceptacji w jakimś pokrętnym myśleniu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 27 marca 2019 08:25
27 marca 2019 09:45

Znajome nauczycielki też tak twierdzą i to bez podziału na kategorie światopoglądowe. Tylko WF ;)

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
27 marca 2019 10:00

A ciekawe dlaczego panie nauczycielki tak twierdza...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @onyx 27 marca 2019 09:41
27 marca 2019 11:27

Przez tych, których redaktorzy Wyborczej tytułują profesorami.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
27 marca 2019 17:54

"Ci sami ludzie, którzy wołali hosanna i machali gałązkami palmowymi, wrzeszczeli potem do Piłata – ukrzyżuj go!" 

Nie ci sami. Zdaje się że pisze o tym Benedykt XVI albo i św. Katarzyna Emmerich. Tych co krzyczeli hosanna, najęte oprychy wystraszyły i zapędziły do domów, pod pałacem Piłata byli najęci klakierzy i oprychy. Tym gorzej. Tym bardziej sprawdza się to co napisałeś dalej: "Jeśli organizacja chce przetrwać musi prowadzić politykę głębszą i głębiej analizować przykłady działań, na których się wzoruje."

Wyznawcy Zbawiciela byli wtedy tylko entuzjastami. Stali się organizacją po Jego Zmartwychwstaniu i Zesłaniu Ducha Świętego.

Ale mi wyszło! No popacz tylko! Duch Święty tworzy organizację.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @lchlip 26 marca 2019 16:07
30 marca 2019 17:22

"A to oczywiście wymaga pogodzenia się ze stanowiskiem, że prawda nie jest tylko jedna."

 

Czy zdanie "prawda jest jedna" mieści się w zbiorze tych innych prawd?

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować