-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach recenzujących filmy i reżyserach tychże

Zanim przejdę do rzeczy dwa ogłoszenia. Od czwartku, od 10.00 do niedzieli do 17.00, jesteśmy z Lucyną na Targach Książki Historycznej pod Zamkiem Królewskim. Z przerwami na sen rzecz jasna. Będzie specjalna promocja.

Najprawdopodobniej w sobotę będzie z nami Hubert, który wrysowywał będzie autografy do książki „Gniew. Bitwa Wazów” i do innych swoich prac.

Ponieważ przez ostatnie dwa dni, sprzedało się sporo książek, wysyłka będzie realizowana wolno. Z powodu, o którym napisałem wyżej – jesteśmy na targach i nie możemy jej usprawnić. Dział wysyłek to jedna osoba.

Teraz do rzeczy. Na ekrany kin wszedł film „Napoleon” Ridleya Scotta, który już od pół roku wywołuje wielkie emocje u ludzi zainteresowanych historią. Chodzi mi tutaj o ludzi zainteresowanych historią w szczególny sposób, czyli takich, którzy uważają się za ekspertów. No więc ci eksperci czekali pół roku, mrucząc coś tam półgębkiem, na tego Napoleona, po to, żeby zacząć wygłaszać opinie na jego temat. Tymczasem już z samej zajawki widać było, że ten film to jakaś nędza, a Ridley Scott robi swoje obrazy, bo mu za to płacą, a nie dlatego, że przeżywa historię i współczesność własnego kraju tak intensywnie, że okresowo wpada w depresję – jak Kurosawa. Nie wiem, jak to się dzieje, że nikt z wypowiadających się o filmie ludzi, a przynajmniej ja na takich nie trafiłem, nie zauważył, że tak zwani wielcy reżyserzy to stajnia. Żeby się do niej dostać trzeba coś podpisać, zrobić jeden lub dwa zakłamane filmy i jechać po tematach, które gwarantują oglądalność. Dlaczego gwarantują? Bo wśród publiczności są rzesze znawców, całkowicie przekonanych, że Ridley Scott zrobił film o Napoleonie specjalnie dla nich. Żeby mogli wypowiedzieć się na temat scen bitewnych, kroju mundurów i gry aktorskiej. To mnie nieustająco zdumiewa. Ludzie, którzy nie wiedzą nic o grze aktorskiej, a o bitwach czytali w książkach Łysiaka, albo innego jakiegoś autora, uważają, że posiedli stosowną legitymację do oceny nowego filmu Scotta. Na jakiej podstawie? Kiedy Kossak miał malować Somosierrę czy inną jakąś bitwę, jechał na miejsce i dokonywał wizji lokalnej. Gromadził materiały i organizował seminarium z udziałem kolegów malarzy i sponsora, którym tłumaczył wszystko i pokazywał dlaczego ma być tak, a nie inaczej. Do oceny filmu „Napoleon” wystarczy, że jeden z drugim coś tam kiedyś przeczytał. Powtórzę – ten film zapowiadano jako film dla kucharek. A wiemy to dlatego, iż podkreślano wątki miłosne w zajawce. Główny bohater zaś wygląda jak upiór z opery, a nie jak Bonaparte. I niech mi nikt nie tłumaczy, że to wybitny aktor. Pretensja, że nakręcono go nie tak, jak sobie ktoś wyobrażał jest dziecinna, tak jak i cały ruch recenzencki związany z wielkimi dziełami filmowymi wchodzącymi na rynek. To tylko darmowa promocja propagandy filmowej. Dawno nie było nic o Napoleonie i ktoś postanowił to wykorzystać. Wynajął Ridleya Scotta, który jest na tyle sprawny, żeby sprzedać każdą brednię. Ludzie zaś oczekują, że będzie jednak inaczej. Niektórzy mają nawet pretensję, że w filmie nie ma nic o Polakach. A zapłaciliście producentowi, żeby było? Mnie zdumiewa ten fakt, że nikt w żadnej polskiej instytucji nie wpadł jeszcze na pomysł, żeby płacić tym, co planują takie wydarzenia, za umieszczanie w nich polskich wątków. To powinna być praktyka powszechna. Nie jest, albowiem ludzie naiwnie wierzą, że film to sztuka, a nie propaganda, albowiem opowiada ludzkie historie, a reżyser zmaga się z wielkością przedstawianych postaci. To jest gówno prawda. Reżyser realizuje to, co mu każe producent, a jak on nie ma do końca sprecyzowanych wizji, mówi do reżysera – weź coś wymyśl. I ten wymyśla. Co Ridley Scott wymyślił w filmie „Królestwo Niebieskie” wszyscy wiemy, nikt jednak nie zapytał ile mu za to zapłacili Arabowie i Turcy. Bo każdy wierzy,  że on tak szczerze, albo z głupoty pokazał tych Templariuszy. No i wszystko poprzekręcał także z tego powodu, że jest Anglikiem i nie lubi Kościoła.

I tu dotykamy sprawy bardzo ważnej – produkcja filmowa to rynek i tam się targują przedstawiciele handlowi różnych organizacji. Potem z tego wychodzą filmy, które jacyś niedorobieńcy w dziurawych swetrach, odkładający na bilet do kina przez dwa miesiące, recenzują w polskim twitterze, przypierając miny znawców klasy światowej. Istotne pytanie brzmi – dlaczego żadna polska organizacja nie weźmie udziału w tych targach? Po pierwsze dlatego, że ci co nimi kierują nie wierzą w takie rzeczy, po drugie dlatego, że sami chcieliby być filmowcami, aktorami, producentami, ale nie mogą, więc tylko ich udają, prezentując stosowne, wyobrażone pozy, na rautach i przyjęciach, a także w mediach, po trzecie – jakikolwiek ruch inny niż pozorowany w obszarze tak zwanej promocji Polski wywołałby serię gwałtownych oskarżeń w zasadzie o wszystko – głupotę, niegospodarność, nie zrozumienie branży czy inne jakieś pierdoły. Istotne zaś byłoby tylko to, że ktoś zaburzył hierarchię, wyskoczył przed szeregi i domaga się rzeczy, które w Polsce są nie do pomyślenia.

Podsumowując – wiara w obłąkaną wizję świata filmu jest ważniejsza niż wszystko inne. Niż sam film, jego produkcja, gangi działające na rynku, niż istotny sens zawodu reżysera. W całym tym obłędzie jakim jest oglądanie filmów, pisanie o nich, ocena pracy twórców, pokazy, festiwale, najważniejsze jest, by ocalić własną wrażliwość. To znaczy co dokładnie? Nic. Pustkę. Cień wrażeń z przeczytanych dawno lektur. Tylko tyle. Ludzie nie wierzą, że sprawność warsztatowa polega na tym, by umiejętnie i zawsze w odpowiednim momencie wywołać wzruszenie u widza. To zaś wywołuje się ciągle tak samo, tymi samymi metodami, tymi samymi zagrywkami, tą samą tandetą. Widz zaś jest przekonany, że skoro drży mu serce, albo żołądek podchodzi do gardła, to świadczy o wielkości twórcy. O niczym nie świadczy. Tylko o tym, że udało się nabrać paru frajerów. Ludzie oglądający film „Królestwo niebieskie”, a nie mający pojęcia jak wyglądają opisy tych zdarzeń, nie mówiąc już o jakichś próbach ich rekonstrukcji, też pewnie płakali na tym filmie. Szczególnie, kiedy główny bohater grzebał żonę, albo zakochiwał się w niewłaściwej kobiecie. I guzik ich obchodzili ci Templariusze i cała ta dęta historia z Jerozolimą.

Dlaczego z Napoleonem miałoby być inaczej?

Teraz sprawa kolejna – to o czym tu ciągle gadamy, czyli ta mityczna promocja Polski, na którą przeznaczane są potężne budżety, nie może się udać nigdy. Bo paradygmaty, na których opiera się rynek są niezrozumiałe dla ludzi dysponujących pieniędzmi na takie rzeczy przeznaczonymi.

W Napoleonie nie ma wątków polskich, bo ich tam być nie może. Żeby przyciągnąć do kina więcej ludzi Scott pokazał cycki jakiejś mietły, udającej Józefinę. Gdyby pokazał Polaków, nikt by na ten film nie poszedł. Najpierw więc trzeba się postarać o towar, który mógłby być w takim filmie zaprezentowany, albo po prostu zapłacić. Jak to zrobić nikt w Polsce nie wie. A nie wie, bo wszystkim wydaje się, że żeby podnieść oglądalność wystarczą cycki. I to przy świadomości, że normalnie na ulicach odbywają się parady LGBT i nie takie rzeczy jak cycki się tam pokazuje.

Żeby wejść na globalny rynek treści Polska nie może korzystać z tych samych wytrychów, co Scott i inni wielcy reżyserzy. Bo oni to zawsze zrobią lepiej i zawsze przebiją nas tematem. U nas nie było Napoleona, nie było też wielu innych rzeczy, o których warto robić filmy. Trzeba się więc zastanowić co było i o tym stworzyć gawędę. Najlepiej zaś kilkanaście gawęd rozstawionych w różnych segmentach. Z tym jednak może być kłopot, albowiem rządzi u nas system ekspercki. Czego nie ma w  świecie, a najlepszym tego przykładem jest sam Ridley Scott i jego filmy. System ekspercki polega na tym, że jak w księgarniach i w sieci, bo nie w kinie przecież, albowiem to jest za drogi sport, pojawią się książki uznane za fachowe, mowy nie ma, żeby pojawiły się tam inne, promujące inną jakąś jakość. Mam na myśli jakość inną niż ta, jakiej oczekiwali rodzimi znawcy epoki napoleońskiej. To z miejsca wywołuje kolaps i powstanie wąskich kółek zainteresowań kłócących się o nieistotne szczegóły. No i wysuwających pretensje do Ridleya Scotta, że nie zrobił filmu tak, jak sobie go wyobrażali.

Powiecie, że to nie może tak wyglądać, albowiem zakrawa na obłęd. Niestety tak właśnie jest. I nie ma mowy, żebyśmy kiedyś uwolnili się od tego szaleństwa.  



tagi: historia  pieniądze  promocja  filmy  dystrybucja  napoleon  ridley scott 

gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 09:10
57     2772    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 09:33

Kilka lat temu czytałem, że takie miasta jak Paryż czy Berlin płacą po 1 mln euro za to, że akcja filmu będzie się dziać właśnie w tych miastach. W Polsce ten schemat promocji wykorzystały Sandomierz i Rybnik, ale to zupełnie inna skala działania.

A że niby nie mamy własnej historii i bohaterów, których można przetrawić na popkulturę? Tego jest od groma - łącznie z totalną egzotyką.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 29 listopada 2023 09:33
29 listopada 2023 10:10

Może się źle wyraziłem. Żeby zaakceptować budżet na produkcję o sprawach lokalnych, głównym jej bohaterem musiałby zostać któryś z patriotycznych redaktorów, albo ktoś na tyle niewyraźny, żeby nie wpędzać nikogo z nich w kompleksy. Jakikolwiek wybór tematu innego niż standardowy - Pilecki, Kaczyński, Franek Dolas, Znachor - wywołuje burzę i włącza blokady

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Pioter 29 listopada 2023 09:33
29 listopada 2023 10:19

Zamiast tego mamy w popkulturze "polish jokes" i film "1612" produkcji "radzieckiej". A poza tym to jedynie drobiażdżki (tu trochę sygnalizowane), autorstwa twórców, którzy nas lubią, choć nikt ich nie ceni i im nie płaci.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Pioter 29 listopada 2023 09:33
29 listopada 2023 10:19

Zamiast tego mamy w popkulturze "polish jokes" i film "1612" produkcji "radzieckiej". A poza tym to jedynie drobiażdżki (tu trochę sygnalizowane), autorstwa twórców, którzy nas lubią, choć nikt ich nie ceni i im nie płaci.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Pioter 29 listopada 2023 09:33
29 listopada 2023 10:29

A ile płacą Praga i Budapeszt?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 29 listopada 2023 10:10
29 listopada 2023 10:30

Bo tę ekipę odpowiedzialną za podejmowanie decyzji w spobób, aby nikomu się nie narazić, powinno się dawno spuścić w kiblu.

I nie chodzi nawet o filmy, bo to samo dotyczy książek, komiksów czy prowadzenia muzeów. Nikt z własną, wyrazistą wizją, odbiegającą od dotychczasowych schematów nie ma szans się przebić - bo ktoś będzie protestować. Niech protestuje - zrobi tylko za darmo poromocję tematowi.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 10:56

Mam takie wrażenie, że Napoleon ... ubezpiecza także, jakże NOWWEEE ... procesory i komputery APPLE-a. 

W mojej opinii APPLE zniszczył rynek konsumenckiej elektroniki domowej, jedyne czego nie zniszczył to cyfrowa telewizja, z uwagi na to, że za dużo tam NIEWIDOCZNYCH graczy, którym eJplowskie redefinicja nie w smak.

Poza cyckami, kogoś udającego Józefinę i Napoleona udającego kochanka. Są tam fajne sceny jak się definiuję DEMOKRACJĘ -> Voldemord Boldhead albo dostanie orgazmu albo będzie walczył do krwi ostatniej, o takiego Napoleona.

I kilka innych fajnych formatów WIECZNEJ PRZYJAŹNI -> Viva La France & Uncle Sam ... też się przewija ... pewnie opłacone.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 10:57

Zablokowano budżety już za króla Stasia tylko dla swoich i tak to się toczy. Wierchuszka jest tak zabetonowana "swoimi", że nie wypali nawet najlepszy pomysł, bo zawsze trzeba zaangażować te same gęby na wszystkich szczeblach produkcji. To, co jest jeszcze możliwe w Hollywood, czyli mega aktorem albo scenarzystą zostaje gość z ulicy, to u nas nie. Ciekawe, jak wyglądaja castingi? A może jakaś sierotka losuje z kubełka, kto ma co zrobić? A może jest jakaś tajemnicza kolejka? Tak czy inaczej , dopóki istnieje wytresowana publika, która akceptuje tzw. "polskie kino", tak się bedzie działo. Możliwe też, że to perpetuum mobile i nawet publika nie byłaby potrzebna. Może Al uwolni nas od tej nędzy.

p.s. od kilkunastu dni są problemy ze stroną

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ArGut 29 listopada 2023 10:56
29 listopada 2023 11:03

Możliwe, że opłacone, ale Ludwik XVI wspierał amerykańską wojnę o niepodległość

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 11:12

"Istotne pytanie brzmi – dlaczego żadna polska organizacja nie weźmie udziału w tych targach? Po pierwsze dlatego, że ci co nimi kierują nie wierzą w takie rzeczy, po drugie dlatego, że sami chcieliby być filmowcami, aktorami, producentami, ale nie mogą, więc tylko ich udają, prezentując stosowne, wyobrażone pozy, na rautach i przyjęciach, a także w mediach, po trzecie – jakikolwiek ruch inny niż pozorowany w obszarze tak zwanej promocji Polski wywołałby serię gwałtownych oskarżeń w zasadzie o wszystko – głupotę, niegospodarność, nie zrozumienie branży czy inne jakieś pierdoły. Istotne zaś byłoby tylko to, że ktoś zaburzył hierarchię, wyskoczył przed szeregi i domaga się rzeczy, które w Polsce są nie do pomyślenia."

To jest rzeczywiście istotne pytanie, chyba najistotniejsze. Ale nie jestem pewien, czy powyższa odpowiedź jest prawidłowa. Innymi słowy, skąd wiemy, że nam takiej możliwości - wzięcia udzialu w targach - nie zablokowano? Ten, kto chce dostać kredyt, musi spełniać warunki kredytu - może my nie spełniamy warunków? Może nie jesteśmy dopuszczeni do stołu, przy którym kupuje się bilety?

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Czarny 29 listopada 2023 11:12
29 listopada 2023 11:18

Zwracam uwagę, że w polskiej kinomatografii nie ma ani jednej porządnie nagranej szarży husarskiej. Nasi świrują i nie są w stanie wyjśc poza swój grajdoł. A jak wyjdą, to musi być określona tematyka. Wiemy, o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

onyx @ArGut 29 listopada 2023 10:56
29 listopada 2023 11:21

A w jakim sensie Apple zniszczył rynek konsumenckiej elektroniki domowej skoro to głównie sprzęt do pracy?  Do rozrywki są konsole i PCty i całe systemy cyfrowego zakupu gier i ich obsługi przy którym Apple coś tam dłubie tylko na boku.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Matka-Scypiona 29 listopada 2023 11:03
29 listopada 2023 11:25

No i Ojcowie Założyciele mu się odwdzięczyli ... co jest na samym początku filmu Napoleon uroczo pokazne ... W tonacji BIAŁO-CZERWONEJ. I nic Polski Rząd nie zapłacił ...

zaloguj się by móc komentować

stachu @Matka-Scypiona 29 listopada 2023 11:18
29 listopada 2023 11:29

Może jakiś przykład dobrze pokazanej szarży jazdy/kawalerii z filmu zagranicznego.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 11:39

Ludzie ogladali, ogladają i będą oglądać filmy. Moje ulubione filmy propagandowe to 'Ślicznotka z Memphis', 'Inteligent w armii'. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 listopada 2023 10:10
29 listopada 2023 14:21

Bo  to  jest  tylko...

...  banda  MATOLOW  ,,aspirOjoNcyH,,...  i  PUSTAKOW,  i  to  takich,  ze  drugich  takich  CYMBALOW  ze  swieca  szukac  !!!

Tam  jeden  drugiego  PILNUJE,  zeby  TYLKO  ktorys  z  BANDY  wyzej  >ch***  nie  podskoczyl<...  te  BANDE  JAK  ZARAZE  trzeba  omijac  szerokim  lukiem,  az  sie  ta  SWOLOCZ  NIEROBOW  sama  UNICESTWI...  tylko  i  az  tyle.

 

Co  TOTO  DZIADOSTWO  ,,potrafi,,  to  narod  codziennie  widzi  w  kurwizorze  i  innych  ,,niezaleRZnyH  portalaH,,  w  internecie...  nie  ma  potrzeby  zeby  chodzic  do  kina.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Matka-Scypiona 29 listopada 2023 10:57
29 listopada 2023 14:53

Tez  pokladam  nadzieje  w  AI,  ze...

...  wyciepie  te  ZARAZE  ,,artystycznO,,  do  NIEZBEDNEGO  MINIMUM,  w  ojczyznie  naszej,  ale  i  w  swiecie  !!!

 

W  ubieglym  tygodniu,  ktorys  z  komentatorow  wrzucil  linka  z  rozmowa  tego  ZBOKA  Raczka  z  Polanskim,  producentem  jego  ostatniego  filmu  i  ze  ,,wzmozonym,,  Kowalem.  Wywiad  jak  wywiad  -  Polanski  z  producentem  normalni,  spokojni,  natomiast  te  2  pozostale  kompleksy,  podniecone  jakby  z  ,,drugim  po  Bogu,,  gadali.  Polanski  mial  opowiadac  o  swoim  ostatnim  wyrezyserowanym  filmie  -  juz  ,,gZanym  jako  8  cOT  sFiata  -  a  on  wlasciwie  to  czul  sie  jakos  tam  zazenowany  i  wlasciwie  nie  wiedzial  co  ma  o  tym  swoim  ,,dziele,,  powiedziec,...  gadal  takie  ,,ble,  ble,,  az  w  koncu  powiedzial,  ze  on  ten  swoj  ostatni  film  KRECIL  2  DNI  !!!  Na  chwile  zamilkl  i  poprosil  producenta,  siedzacego  tuz  obok  niego  zeby  ,,cos  powiedzial,,.  Producent  tez  milczal,  nic  nie  mowiac  -  w  koncu  zeby  wybrnac  z  tej  troche  kuriozalnej  sytuacji  -  odpowiedzial,  ze  juz  tyyyle  lat  zna  Polanskiego,  ze  on  sam  wie  co  ma  robic...  i  to  bylo  ,,wsio  w  temacie,,  tego  ostatniego  jego  filmu.

Bylam  tym  wywiadem  -  nie  powiem  -  ale  dosyc  skonsternowana...  jedyne  co  moge  powiedziec,  to  ze  jak  na  swoje  90  lat  niezle  sie  trzyma,...  ale  robi  sie  ,,dziaduncio,,  bo  czas  nie  stoi  w  miejscu.

 

I  to  jest  wlasnie  to,  ze  film  to  nie  ZADNA  sztuka,  jak  napisal  dzisiaj  Pan  Gabriel  -  i  jak  chce  wielu  ,,wielkiH  tego  sFiata,,  zeby  nia  byl  -  ale  to  zwyczajna,  CHAMSKA,  ORDYNARNA  i  ZAKLAMANA  PROPAGANDA  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 29 listopada 2023 11:18
29 listopada 2023 15:04

Dokladnie  tak,...

...  2  tygodnie  temu  kolezanka  prosila  mnie  zebym  tylko  nie  poszla  do  kina  na  ,,Chlopow,,  ta  nowa  wersje.  Znamy  sie  od  niedawna  i  ona  nie  wiedziala,  ze  ja  do  kina  nie  chodze  i  ZADNYCH  GNIOTOW  nie  ogladam.  Powiedziala,  ze  film  jest  tak  spier**lony  jakimis  wstawkami  ukrainskimi,  ze  jest  PRAKTYCZNIE  NIE-DO-O-GLA-DA-NIA  !!!

Az  chcialo  jej  sie  PLAKAC,...  takze  ,,nasi  sO  zdolni,,  ale  TYLKO  wkur**c  ludzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 29 listopada 2023 11:12
29 listopada 2023 15:57

To trzeba znaleźć inny stół

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 29 listopada 2023 10:57
29 listopada 2023 15:58

Miejmy nadzieję, że strona będzie działać, dziś parasol i aquilla magna porozumieli się w tej sprawie

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 16:14

Ciężkie życie mają dziś filmowcy. Nie wiedzą jak dobrze zrobić sponsorom. Przykładem jest brytyjski już 60 letni serial Doktor Who którego oglądalność zaczęła spadać od momentu zainwestowania w ideologiczny format feministyczny czyli doktorem została kobieta. Nowa seria to już zupełnie coś innego,  co nawet lewackie BBC określiło, że  ten serial ma „specjalny ma charakter kaznodziejski i ostatecznie jest niczym więcej niż sposobem dostarczania „Przesłania”.  Przesłanie ma oczywiście charakter promocji zmiany płci i problemów  transwestytów. Ponieważ nikt nie chce tego oglądać zyski spadają na łeb na szyję  ale sponsorzy rewolucji ideologicznej  dalej wlewają rzekę pieniędzy w ideologię. Filmowcy więc wpadli na pomysł i zatrudnili starego aktora z okresu świetności i dużych zysków Davida Tennanta  mając nadzieję że zapełni toglądalność a w to władowali ideologiczne przesłanie. Niestety ten sprytny zabieg nie przyniósł rezultatów, nawet elektroniczne przemalowanie go na murzyna. Jest jednak światełko w tunelu – nastepny Doktor Who będzie "poczciwym homoseksualistą". Nadal jednak nie wiemy skąd płynie ta rzeka pieniędzy na rewolucję ideologiczną bo sponsorzy jakoś siedzą w cieniu…

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zdzislaw 29 listopada 2023 10:19
29 listopada 2023 16:45

to kluczowa kwestia czemu to u nas nikt nie nakręcił filmu pod tytułem "1608" , bo druga  "dymitriada" wówczas się zaczęła.

Z kulminacją w postaci  wjazdu na moskiewski kreml husarzów z  chorągwiami, na których białe orły.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Paris 29 listopada 2023 15:04
29 listopada 2023 16:47

Racja. Ja też do kina nie chodzę. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 16:55

" Ludzie zaś oczekują, że będzie jednak inaczej. Niektórzy mają nawet pretensję, że w filmie nie ma nic o Polakach."

A nie mają pretensji że Scott nie pokazał w filmie polskich korzeni Napoleona?

Bo niewątpliwie jest sporo ludzi w Polsce którzy są święcie o tym przekonani.

To jest prawdziwy upiorek, te korzenie.

Wskoczył nam na plecy i trzyma się kapoty kurczowo. Z szyderczym uśmiechem.

Nie uwolnimy się chyba od tego nigdy.

Niegdyś mój koleżka, niegłupi skądinąd facet, przekonywał mnie, bijąc się nie mal w klatkę piersiową na znak chyba że mówi

prawdę, że Charles Bronson jest [Bronson wtedy jeszcze żył] z pochodzenia Polakiem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 29 listopada 2023 16:45
29 listopada 2023 17:03

"to kluczowa kwestia czemu to u nas nikt nie nakręcił filmu pod tytułem "1608" , bo druga  "dymitriada" wówczas się zaczęła."

I nie nakręci.

Bo zamiast ludzi którzy wiedzą po co się robi filmy i zdolnych wykonawców w postaci reżyserów mamy Glińskiego i koneserów kina w podartych swetrach.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 listopada 2023 16:55
29 listopada 2023 17:11

Litwinem chyba, ale przecież to nie ma znaczenia

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 29 listopada 2023 17:11
29 listopada 2023 17:23

Tak, mial pochodzenie litewskie, ściślej tatarsko-litewskie.

Nie ma to znaczenia.

Boli tylko to że taki mój koleżka rozwalony w fotelu, posila się jakimś popcornem z coca-colą i zachwyca

się że w filmie "Parszywa Dwunastka" Bronson to nasz swojski Władysław, a nauczył się niemieckiego bo jego stary

tyrał w kopalni na Śląsku.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 17:27

Marzy się człowiekowi żeby powstał film np. o bitwie pod Gniewem.

Ale kto by go zrobił?

I kto by zagrał?

Młody Stuhr, albo Karolak?

zaloguj się by móc komentować

Paris @stachu 29 listopada 2023 11:39
29 listopada 2023 17:51

Nie  sadze,...

...  zeby  dzisiejsze  ogladanie  TAK  ZARLO  jak  kiedys  !!!

 

To  se  ne  vrati,

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 29 listopada 2023 16:14
29 listopada 2023 18:02

...  alez  naturalnie,  ze  WIEMY  !!!

 

Nawet  DOSKONALE  wiemy,  a  kasa  plynie  z  NIEMOZEBNEGO  ZLODZIEJSTWA  i  wszelkich  mozliwych  istniejacych  PRZEKRETOW  FINANSOWYCH...  i  naturalnie,  ze  NIGDY  NIEWYJASNIONYCH,...

...  SOROS  i  reszta  tych  o  nas  ,,zatroskanyH  fYlantropUF  i  spAsorUF,,  wie  bardzo  dobrze,  bo  to  ONI  obmyslaja  ten  ,,modus  operandi,,  zeby  w  trosce  o  nas  ICH  KORYTO  ZAWSZE  PELNE  BYLO  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 20:27

Wydaje mi się, że oprócz "znawców" są też ludzie którzy po prostu lubią oglądać filmy i mieli nadzieję, że sobie coś obejrzą co przynajmniej będzie znośne, tak zwyczajnie po prostu jako film, że może będzie parę głupotek ale takich które da się przetrawić, a tu znowu lipa. Chociaż moim zdaniem niepotrzebnie się nastawiali bo szanse były małe jeśli chodzi o Scotta, ponieważ on już pokazał na "Królestwie niebieskim", że filmy historyczne potrafi strasznie zmasakrować, no ale ludzie mieli nadzieję na przynajmniej coś w części takiego jak "Gladiator".
W ogóle nie zazdroszczę kinomanom teraz, naprawdę ciężko o dobry film w dzisiejszych czasach, nawet w hollywoodzie dobrych filmów wychodzi tyle co kot napłakał.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stachu 29 listopada 2023 11:29
29 listopada 2023 20:30

Proszę bardzo, pierwszy z brzegu:

https://youtu.be/C-kHcdWkR-I?si=1j5Rgcrs71OWLQTT&t=243

 

Co prawda nie film historyczny, ale kawaleria.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 29 listopada 2023 17:10
29 listopada 2023 20:31

To proste - zło tego świata  - ruscy czyli Putin , Niemcy i Chińczycy... 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 29 listopada 2023 18:02
29 listopada 2023 20:36

Ależ Pani Paris - Soros to znany filantrop...i dobroczyńca...

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 29 listopada 2023 20:36
29 listopada 2023 20:53

...  tak,  jak  jego  dziadzius  !!!

Co  to  sie  ,,dorobil  na  szmuglu,,  -  zwlaszcza  tego  co  zostalo  po  jego  rodakach  -  wysylanych  w  wagonach  z  okupowanych  Wegier  do  Oswiecimia,...

...  no  a  potem  to  z  niego  ,,wystrugali  wieeelkiego  maklera  gieldowego,,  tzn.  ,,spekOOlanta,,...  czyli  cFaniaka  i  OSZUSTA  !!!  

zaloguj się by móc komentować

chlor @Szczodrocha33 29 listopada 2023 16:55
29 listopada 2023 20:55

Rzeczywiście, za dawnej komuny powszechnie ekscytowano się plotką o polskim pochodzeniu matki Bronsona.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 29 listopada 2023 16:45
29 listopada 2023 21:18

Bo to chyba jest gorący temat. Co dwa centurie. Plus/minus.

 

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 21:58

Chyba nawet opera była, ale nie pomogło.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekBielany 29 listopada 2023 21:58
29 listopada 2023 22:24

opera jest dobra dla konesera, a tu trzeba coś dla ludożerki

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 29 listopada 2023 22:24
29 listopada 2023 22:32

Też im ciąży opera.

Choć ładnie śpiewają, prawie tak jak Włosi.

 

Tylko oni tak potrafią śpiewać.

 

 

P.S.

co zalewało i co nie zalewa w morzu ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
29 listopada 2023 23:01

Był taki film.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 29 listopada 2023 20:36
29 listopada 2023 23:07

"Ależ Pani Paris - Soros to znany filantrop...i dobroczyńca..."

Niechaj mu ziemia kiedyś jak najcięższą będzie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 29 listopada 2023 20:55
29 listopada 2023 23:10

"Rzeczywiście, za dawnej komuny powszechnie ekscytowano się plotką o polskim pochodzeniu matki Bronsona."

Jego matka urodziła się już w USA, w Filadelfii.

Oni w ogóle wywodzili się z zamieszkałych na Litwie Tatarów Lipkowskich.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lipka_Tatars

zaloguj się by móc komentować

stachu @Kuldahrus 29 listopada 2023 20:30
29 listopada 2023 23:15

To jest bajka, ile było tych szeregów jazdy 20, 30 czy 100. Sam moment starcia może zbliżony do prawdy. Choć na początku widać kopie jeźdźców i dzidy piechoty, ale w chwili starcia już nie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
30 listopada 2023 01:06

Sorry za off top. Ale zgłaszam, ze dziś są jakieś katastrofalne problemy z serwerem. Nie mogę zapisac nowej notki "server not founded"

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
30 listopada 2023 01:38

Uff. Problem z serwerem zakończony. Jest już moja notka. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
30 listopada 2023 05:00

Właśnie  podano do wiadomości że zmarł Henry Kissinger. 
Miał 100 lat. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 30 listopada 2023 05:00
30 listopada 2023 06:36

Wreszcie,...

...  Pan  Bog  uwolnil  nas  i  cala  ludzkosc  od  tego  ,,zatroskanego,,  DZIADYGI  !!!  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 30 listopada 2023 06:36
30 listopada 2023 06:42

Nie ciesz się zbytnio, bo następcy zmarłego nie lepsi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 30 listopada 2023 06:42
30 listopada 2023 08:06

Oczywiscie,  ze  nie  lepsi,...

...  ale  ,,strata,,  kazdego  z  nich  ,,darczyncUF,,  jednak  troche  cieszy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stachu 29 listopada 2023 23:15
30 listopada 2023 21:24

Chciał pan dobrze pokazaną szarżę i jest

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stachu 29 listopada 2023 23:15
30 listopada 2023 21:25

Coś obcięło poprzedni komentarz...

Chciał pan dobrze pokazaną szarżę i jest :-)

Nawet historyczne filmy teraz przedstawiają bajkę, bo po prostu nie da się już odtworzyć 1:1 tego co było kiedyś, z wielu często przyziemnych powodów.

 

P.S.
Ja tam kopie widzę cały czas.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 30 listopada 2023 21:25
30 listopada 2023 21:35

można pokazać starcie dwóch armii np. tak jak w "Sobowtórze" A. Kurosawy.

Dowódcy stoją na wzgórzu i tylko docierają do nichodgłosy bitwy jako gra świateł i hałas.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 30 listopada 2023 21:35
1 grudnia 2023 07:00

W podanym przeze mnie fragmencie jeszcze stosowano realne konie i jeźdźców, a tylko część dorabiano komputerowo. Współcześnie żaden producent by się na to nie zgodził i nie chodzi tylko o koszty. Teraz tylko może z jeden rząd wojska jest prawdziwy albo nawet kilka osób, a reszta jest mutiplikowana cyfrowo.

Także problem z pokazaniem rozległych walk, a zbyt niskim budżetem rozwiązało CGI.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować