-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach nie mających nic ciekawego do powiedzenia

Nie wiecie tego pewnie, ale od wczoraj pół Internetu ekscytuje się wywiadem jakiego prezydent Duda udzielił Stanowskiemu i Mazurkowi. Ten pierwszy bowiem pokazał całkiem nową formułę swojego programu „Kanał Zero”, a pierwszym gościem w tej nowej formule był właśnie Andrzej Duda. Ja oczywiście nie obejrzałem tego wywiadu, bo szkoda mi było godziny. Przyjrzałem się jednak minom prezydenta. Uznałem je za afektowane i nieszczere, a skoro takie były, trudno mi uwierzyć w sens tej telewizji. Ludzie się ekscytują, że tak powinna wyglądać telewizja PiS to wtedy byłby sukces w wyborach. No to się zastanówmy dlaczego, choć – jak powiadają – Stanowski popierał prezydenta w poprzednich wyborach, nie został on szefem telewizji? Bo to jest problem z zakresu kwestii istotnych. Takich zaś w telewizji Stanowskiego się nie porusza i to wróży jej niestety źle. Ja już któryś raz oglądam start formatu, w którym występuje Tomasz Rożek i wiem, że to się skończy tak samo, jak poprzednio – klęską. Nie ma bowiem ów człowiek do przekazania niczego, co nie byłoby już wcześniej przemielone przez kogoś innego i podane gdzieś w serwisach zagranicznych, do których każdy ma dostęp. To samo z Raczkiem. To jest człowiek firmujący poprzednią epokę, w zasadzie medialny stalinista, a Stanowski bierze go pod skrzydła, albowiem Raczek to sława i kompetencja. Tymczasem pan Tomek, w swoich podcastach, pieprzy jak potłuczony, wymyśla jakieś niestworzone historie i nazywa „Pokłosie” dobrym filmem. O innych się nie wypowiadam, ale przypuszczam, że ich funkcja polegać ma na uczłowieczeniu prawicy, czyli odjęciu jej tego wszystkiego co powoduje, że ludzie na nią głosują i nadanie jej kształtów obłych. Czyli ma być tak samo, jak w TVN, ale akcenty będą nieco inaczej rozłożone. No i tamci pójdą wprost w rozrywkę jarmarczną, czyli pokazywanie baby z brodą i niemieckich wiców, a tu będzie mruganie okiem do widza i elegancja Francja. W Republice zaś po staremu Sakiewicz z Holecką lansować będą Libickiego, Senyszynową i resztę małpiarni.

Kanał Zero ma mnóstwo widzów, którzy interesują się nim na zasadzie Isaury. To znaczy – co zrobi Leoncio w kolejnym odcinku?! Czy Isaura zemdleje!? Jak będzie ustawiona kamera? Znów będą kręcić z ręki czy pożyczą statyw? Nikt, nie będzie zwracał uwagi na treść programu, tak jak nikt nie przejmował się fabułą w serialu „Niewolnica Isaura”, bo każdy wiedział, że to taka konwencja i bardziej trzeba się śmiać lub płakać, niż zastanawiać nad czymkolwiek. Wielką zasługą Stanowskiego jest wykorzystanie tego mechanizmu w publicystyce. Przyniesie mu on zapewne zyski, albowiem Isaurę oglądano przez kilka sezonów, zanim w końcu ostatecznie wyczerpała się formuła tego serialu.

Czekam tylko, żeby ktoś postawił Stanowskiemu zarzut, który notorycznie stawiano kiedyś blogerom prawicowym – że rozbijają prawicę zamiast ją jednoczyć. Bo zarzutu, że różne telewizje lub quasi telewizje tworzą kontent pozbawiając swoje formaty treści, co jest pewnym paradoksem, nikt chyba nie wysunie. I nikt chyba nie zauważy tego procederu, bo każdy konsumuje media według opisanej wyżej zasady – a la Isaura.

Wynikają stąd bardzo ciekawe interpretacje związków pomiędzy ramówką a wynikiem wyborczym. Wczoraj, na przykład, ktoś napisał, że PiS przegrał, bo w telewizji było za mało Zenka. Gdyby było go więcej wszystko poszłoby lepiej, bo wielu ludzi utożsamia się z Zenkiem, a przez to z PiS. No i brak Zenka w ramówce, wyłączył tym ludziom busolę. Nie wiedzieli co robić i wyszło jak wyszło. Nie zmyśliłem tego, ludzie naprawdę posługują się takimi schematami. No, ale dlaczego mam mieć do nich pretensje, skoro Stanowski uważa, że pokazywanie Raczka to dobry pomysł?

Z reakcji mediów na wywiad z Andrzejem Dudą widać, że porządnie się wystraszono Stanowskiego. Tylko Sakiewicz siedzi spokojnie, bo on wie, że trzeba to po prostu przeczekać. I tym będzie się zajmował, realizując swój program w TV Republika. Myślę, że nawet słowa o nowym formacie Stanowskiego nie powie. W końcu on ma telewizję kaczyńską, a Stanowski chce mieć dudową i nie ma tu konfliktu interesów. I nigdy go nie będzie, albowiem prezydent ma jeszcze półtora roku kadencji, a ile życia ma prezes tego nie wiemy. Co będzie po odejściu jednego i drugiego? Też nie za bardzo wiadomo. Stanowski się zapewne wymydli, a Sakiewicz zaoferuje swoje usługi kolejnemu garniturowi polityków, albowiem jest człowiekiem niezastąpionym. Życzymy tym wszystkim osobom szczęścia. Ja zajmuję się nimi tutaj, albowiem muszę napisać tekst o czymś łatwym i lekko strawnym. Pracuję bowiem nad dwoma książkami, gdzie znajdą się informacje dość niecodzienne i zaskakujące dla wielu osób. Całkiem nie nadające się do żadnego formatu publicystycznego. Nikt by nie zrozumiał o co chodzi, ani też po co się o tych sprawach w ogóle mówi. Dlatego muszą być podawane w książkach. Bo to, jak wielokrotnie powtarzam, jest medium intymne, trafiające wprost do serca i umysłu. No i trwale zmieniające tam wszystko. Tak więc sami rozumiecie, że myśli moje są teraz gdzie indziej.

Nie jestem w stanie zrozumieć, o czym już pisałem wczoraj, dlaczego nikt nie nakręcił filmu o siostrach Woźnickich, matkach chrzestnych Lecha i Jarosława. Sugerowana odpowiedź jest taka – bo filmowcy w swojej masie i pojedynczo są w większości idiotami. Daje ona jakąś satysfakcję, ale w sumie marną. Od dwóch dekad wszystkie postępowe media na świecie ujadają, że PiS to partia faszystowska, a PO ujada, że PiS to partia bolszewicka. I nie można tych chamskich mord niczym zamknąć, za to każdy najgłupszy nawet matołek wyczuwa w tych powiewach nienawiści jakąś koniunkturę i próbuje na tym popłynąć. Sprawa tymczasem jest prosta do załatwienia, jednym ruchem można unieważnić wszystkie fałszywe oskarżenia pod adresem partii. Opowiadamy historie sióstr Woźnickich uratowanych z getta przez złymi szwabami, z których jeden przypomina Tuska, drugi Schetynę, a trzeci Sikorskiego. Nie mówcie, mi że to nie jest do zrobienia. Potem przenosimy tę ich dramatyczną historię w akcie chrztu świętego na braci Kaczyńskich. Pokazujemy ich drogę polityczną, wybory, niebezpieczeństwa, kompromisy, pułapki w jakie wpadali. Kończymy zaś Smoleńskiem i zdjęciami Tuska jak ubija żółwika z Putinem, uśmiechniętym Komorowskim, zatroskanym Sikorskim. Potem, przeznaczając na to cały budżet Polskiej Fundacji Narodowej, organizujemy dystrybucję tego obrazu na całym świecie. Przekupujemy też jurorów w Hollywood. Bo cóż to w końcu jest, skoro film Skolimowskiego o ośle dostał nominację do Oscara. No i czekamy spokojnie co będzie. A ci wszyscy podobni do schwartzcharakterów z filmu niech się martwią co dalej - jak ich ludzie na lotniskach będą rozpoznawać i obrzucać papierkami po batonach, ze wstrętem w oczach. Niestety taki film nigdy nie powstanie, albowiem osoby, które mogłyby coś w tej sprawie zrobić są święcie przekonane, że wystarczy Zenek w telewizji. I nic już więcej nie potrzeba. Ich problem polega za tym, że oddzielają wyborców od swojego środowiska. Awansując jednocześnie siebie i swoich kolegów oraz koleżanki tak wysoko, jak niegdyś był wywindowany Leoncio i Isaura.

Taki film byłby wartością dodaną, w przeciwieństwie do miesięcznic smoleńskich, coraz słabszych i narażonych na medialnej szykany, wyszydzanych publicznie, a teraz zagrożonych jeszcze przez decyzje władz Warszawy. On by procentował przez cały czas. Nikt by nie zaryzykował szyderstw z historii dwóch żydowskich pisarek uratowanych z getta. A podobni do Komorowskiego, Sikorskiego, Tuska i Schetyny esesmani staliby się kopalnią memów.

To jest jednak nie do pomyślenia. Bo nasi pogubieni pasterze, jedyne co potrafią to popędzić nas wprost pod lufy wrogich czołgów, a samemu wycofać się na z góry upatrzone pozycje. No i szukać gwałtownie porozumienia z tamtymi, żeby możliwie szeroko otworzyć swoje formaty dla wszystkich, którzy mają jakieś wątpliwości co do politycznych wyborów, albo po prostu chcą się pokazać na wizji.

Życzmy im powodzenia i śmiało kroczmy swoją drogą.

Mamy nową książkę, najlepsze, według mnie kompendium wiedzy o historii Polski w XV i XVI wieku. Proste, przejrzyste, czytelne i łatwe w konsumpcji. Wydałem je po to, by mi nikt potem nie zarzucał, że za bardzo komplikuję sprawy.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wzrost-panstwa-polskiego-w-xv-i-xvi-wieku-adam-szelagowski/

W związku z tym, że jest nowy tytuł, a miejsca w magazynie już nie ma, przedłużam promocję do niedzieli, do 21.00

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/walka-urzetu-z-indygo/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sylwetki-zbigniew-sujkowski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/katastrofa-kaliska-1914/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jan-kapistran-biografia/



tagi: prezydent  media  prezes  strategia  treść  formaty  mazurek  stanowski  sakiewicz  isaura 

gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 09:00
70     3228    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Autobus117 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 09:28

Czekałem na Stanowskiego. Trzymałem kciuki, ale z tym jest problem. Pisałem że opadły mi ręce jak się dowiedziałem, że będzie Meller. Rożek to zjazd w dół o Raczku już szeroko napisałeś. Gwiazdowski to żenada. Jedyny ciekawy pomysł to ten z Leśnodorskim, będę oglądał. W końcu to niezły cwaniak /w dobrym znaczeniu/ Może ci młodzi pociągną? Aha panna /pani Krzan ładna i może tego nie zepsuje :).

PS. Mazurek to osobna historia taki półbliźniak Janke. On to rozwali pierwszy.

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 09:33

Obejrzalem ten wywiad, to jest papka dla gamoni.

Smiechy-chichy,zero powaznych tematow .

Na marginesie-wolalbym Prezydenta nie-prawnika.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 09:45

To, że spokojnie nas popchną na czołgi widac w tych wspaniałych nawoływaniach do kryteriów ulicznych gdzie ludzie mają bronić tych mistrzów świata w  van-sellingu w...wia mnie najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 3 lutego 2024 09:28
3 lutego 2024 09:50

Oni nie mają nic do powiedzenia, albowiem wszyscy mamy być w zonie, która nie może mieć nic ciekawego do powiedzenia. Co innego taki Harari

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Tobiasz11 3 lutego 2024 09:33
3 lutego 2024 09:51

Standardowe pieprzenie kotka za pomocą młotka i miny rzekomo cwaniackie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 3 lutego 2024 09:45
3 lutego 2024 09:51

Brak strategii nie był problemem do tej pory, dlaczego miałby się nagle stać ważny teraz?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 10:23

Tak na marginesie, właśnie przeczytałam 17 lutego TVP Kobieta wyemituje pierwsze dwa odcinki brazylijskiej telenoweli "Niewolnica Isaura". Widzowie zobaczą serial w pełnej wersji obejmującej 100 półgodzinnych odcinków. Uznano go za najpopularniejszy program w historii polskiej telewizji. Miał rekordową oglądalność wszech czasów.

W jaki target celują - seniorów 50+ z terenów wiejskich, którzy do tej pory głosowali na PiS? czy korporacjuszy z wielkich miast?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 10:23
3 lutego 2024 10:25

Celują w cokolwiek...chodzi o to, żeby wypełnić czas antenowy...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Tobiasz11 3 lutego 2024 09:33
3 lutego 2024 10:27

To, że prawnicy opanowali wszystkie sceny życia publicznego jest tragedią dla nas i dla Państwa. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 3 lutego 2024 09:51
3 lutego 2024 10:28

Tak jak na salach sądowych I w uzasadnieniach wszelkich aktów urzędniczo-sądowych.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 3 lutego 2024 10:27
3 lutego 2024 10:46

To są rządy anarchistów."prawnik" -jak to wpływa dobrze na ludek i brzmi całkiem kojąco,że wszystko jest w porząsiu ----- hipokryci to mało powiedziane.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 3 lutego 2024 10:46
3 lutego 2024 11:28

To są rządy klasycznych dialektyków marksistowskich rodem z NKWD. "Wprowadzając praworządność, nowa władza nie może iść drogą ustawodawczą", któryś z ich świętych powiedział.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @qwerty 3 lutego 2024 10:27
3 lutego 2024 11:31

To, że prawnicy opanowali wszystkie sceny życia publicznego jest tragedią dla nas i dla Państwa.  Hm... To samo można powiedzieć o Największej Demokracji Świata...

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 11:58

Już kiedyś w komentarzu napisałem, że prezydentowi potrzebny jest specjalista od wizerunku. Przez tyle lat nie znalazł się w jego otoczeniu żaden człowiek, który by mu to doradził? Możliwości są 3, albo to sami idioci, albo cwaniacy, co myślą tylko o sobie, albo prezydent nie chce słuchać i oglada potem swoje wystąpienia i jest zadowolony. Republiki nie ogladam i tego nowego kanału bardzo pluralistycznego też nie zamierzam.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stachu 3 lutego 2024 11:58
3 lutego 2024 12:26

Za dużo ludzi zatrudnił w Kancelarii. Ciekawe, ilu z pracowników Kancelarii głosowało na KO i TD, ilu na TT pod pseudonimem hejtuje PiS?

zaloguj się by móc komentować

stachu @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 12:26
3 lutego 2024 12:46

Właśnie po to wymyślono tajne wybory powszechne, szlachta głosowała i głosuje jawnie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 12:26
3 lutego 2024 12:55

Dokladnie  tak,...

...  stanowczo  za  duzo  nasr*l  sobie  tego  ,,swojego  elektoratu,,  zwyklych  patalachow  i  tepych  burakow...  nie  licze  tych  detych  ,,rad  doraTczyH,,...

...  to  jest  DZIADOSTWO,  ktore  rozklada  POLAKOW  i  POLSKE  NA  LOPATKI  !!!

 

Takie  samo  DNO  jest  ta  cala  i  deta  ,,nowa,,  tv  Stanowskiego,...  ze  tez  prezydEt  bierze  udzial  w  takiej  prymitywnej  hucpie  -  to  CZYSTE  KURIOZUM.

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 11:28
3 lutego 2024 13:16

"Prof. Zoll dla „Wprost”: Wprowadzając praworządność, nowa władza nie może iść drogą ustawodawczą.

Przez Andrzeja Dudę"

Jest pięknie....

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @qwerty 3 lutego 2024 10:27
3 lutego 2024 13:27

To by nie było takie złe, gdybyśmy zgodzili się że słowami głównego bohatera serialu Yellowstone - ranchera, którego gra Kevin Kostner.

A mówi te słowa do syna, któremu wręcza przyjęcie na Wydział Prawa na Harvardzie pomimo, że syn nigdzie nie aplikował i chce być kowbojem jak wszyscy mężczyźni w rodzinie.

Kostner: Synu, czasy się zmieniły. Dzisiaj pociskami są słowa, a rycerzami którzy walczą są prawnicy. A ty będziesz w tym dobry.

Syna mu tam przetrącili/ ani kowboj ani rycerz - taka padlina wyszła bez kręgosłupa.

Telewizjami nie ma sensu się zajmować, kto to ogląda? A oni mają badania - kto patrzy w ten ekran i dla niego robi się posiłek. 

Kowbojów nam trzeba mili Państwo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 11:28
3 lutego 2024 13:52

Owszem,tylko dialekt marksistowski ciut zmodernizował język na praworządnąść.Pan Joński z żarliwością zapewniał ,że odpolitycznił TVP z PiS-u i zwrócił ją Polakom.Metoda prosta jak na cepa,osiłki wkroczyli i każą się cieszyć że skórę jeszcze pisowcy zachowali.Ale co tam TVP.....Polsat News-polityka snuje uczone bajki i dysputy z najwyższymi uczonymi kraju.Snują tam opowiastki z sugestią ,że Tusk to prawie prawica,a Kaczyński to prawie lewica...A jak się zapędzają w kozi róg...to znów proponują okrągły mebelek.

No cóż te telewizjne ćwiczenia ocipienia dostają.Wygląda mi na to ,że Tusk gotów iść z Biedroniową dziewczyną do łóżka ,aby za wszelką cenę ogłosić zwycięstwo we wszystkich aspektach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maginiu 3 lutego 2024 11:31
3 lutego 2024 14:14

Różnice są i to duże.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 3 lutego 2024 13:16
3 lutego 2024 14:21

No to będziemy zamykani na podstawie nieistniejących paragrafów. W Krakowie skąd Zoll się wywodzi to nic nowego. Wyroki już nie muszą mieć odniesienia do literalnych norm ustawowych. I to już od kilkudziesięciu lat. Jest klient to jest wyrok. Przykład: sędzia sądu apelacyjnego orzeka w sprawach męża komornika - zapewnia to skuteczność egzekucji, nawet przy podmianie tożsamości dłużników. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 3 lutego 2024 13:27
3 lutego 2024 14:23

Kilka dni temu był w tv film o tytule "Niepokonani" jak Polak zorganizował udaną ucieczkę z łagru. Przesłanie jest jednoznaczne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 3 lutego 2024 13:16
3 lutego 2024 14:25

Praworządności przez bejsbola stosowanie. Komitety blokowe na start. No i mamy objawienie rewolucjonistów w togach. Nawet III Rzesza własne prawo szanowała. Idzie nowe. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 14:34

"Wczoraj, na przykład, ktoś napisał, że PiS przegrał, bo w telewizji było za mało Zenka. Gdyby było go więcej wszystko poszłoby lepiej, bo wielu ludzi utożsamia się z Zenkiem, a przez to z PiS. No i brak Zenka w ramówce, wyłączył tym ludziom busolę."

Tak, na pewno.

Więcej Zenka, i tej Jaworowicz z kevlarową nogą, i wszystko będzie cacy.

Zenek będzię śpiewał, widownia się będzie gibać, a PiS będzie wygrywać. Na organkach różne melodie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 14:38

"Wielką zasługą Stanowskiego jest wykorzystanie tego mechanizmu w publicystyce. Przyniesie mu on zapewne zyski, albowiem Isaurę oglądano przez kilka sezonów, zanim w końcu ostatecznie wyczerpała się formuła tego serialu."

Może się i wyczerpała, ale nadają znowu:

https://www.salon24.pl/newsroom/1358188,kultowy-serial-wraca-do-tvp-gdy-go-emitowano-w-czasach-prl-pustoszaly-ulice

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 3 lutego 2024 14:25
3 lutego 2024 14:47

Tak,...

...  to  jest  najwieksze  ODKRYCIE  !!!

 

Takze  nie  bojmy  sie  wojny,...  WCALE.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 15:14

To szkoda, że pożałowałemś czasu by obejrzeć tę rozmowę. Moim zdaniem on nigdy dotychczas nie wypadł tak dobrze. Nigdy. Co ciekawe, on był tak dobry i naturalny, że bardzo skutecznie pozbawił głosu Mazurka, nie mówiąc już o Stanowskim. O tym zresztą, że się nie mylę świadczy reakcja Twittera. Takiego ataku na niego dawno nie widziałem. Oni doskonale wiedzą, jak dobrze on się pokazał.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 3 lutego 2024 14:25
3 lutego 2024 15:23

Mnie boli fakt, że wskazywanie takich sytuacji nie robi żadnego wrażenia na wszystkich, którym o tym wspominałem. Nikt nie łączy bajzlu, jaki mamy w RP z poziomem aparatu administracyjnego i sądowniczego. O wszystko obwinianie są politycy ( poniekąd słusznie, jako władzą ustawodawcza) a na tej płaszczyźnie rządzi....kabaret? Właściwie to jarmarczna grupa teatralna. Liczy się event!

Ludożerka zainteresowana jest tylko tym, aby ich wrogowie byli przeczołgani w błocie i można było bezbronnego  przeciwnika opluć nie ponoszą konsekwencji. I na pewno nie załapią co było powodem, że ktoś kiedyś dobierze się im do tyłka na podstawie pisemka z ksero. 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @krzysztof-osiejuk 3 lutego 2024 15:14
3 lutego 2024 15:33

@krzysztof-osiejuk.

"on był tak dobry i naturalny," 

vs. 

@cryllus

"Przyjrzałem się jednak minom prezydenta. Uznałem je za afektowane i nieszczere," 

Who win? 

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @krzysztof-osiejuk 3 lutego 2024 15:14
3 lutego 2024 15:34

"on nigdy dotychczas nie wypadł tak dobrze. Nigdy." To absolutnie prawda, szkoda że tak późno. Wiele by to zmieniło.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 3 lutego 2024 15:23
3 lutego 2024 16:32

To efekt mitu społecznego 'napiszemy ustawę' I jest raj. Ludzie nie interesują się jak funkcjonuje Państwo. I do czego ono służy. A politykom wisi wszystko z wyjątkiem biegu do koryta. Poziom umysłowy owych polityków jest jak poziom Kalego. Prezydent też rozeznaniem jakości problemów prawa w RP nie grzeszy. Odpowiedzi typu 'jest ustawa/prokuratura/biegli/etc' usprawiedliwiają każdą patologię i to nie jednostkową lecz doktrynalną. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 16:41

"Nikt by nie zaryzykował szyderstw z historii dwóch żydowskich pisarek uratowanych z getta. "

Nie jestem taki pewny.Zaatakowano by Kościół ,że w przymusowej sytuacji zakonnice lub księża,zmusiły dziewczyny do Chrztu, a w kontekście tragiczej ich śmierci,przytoczyli wypowiedż ich znajomego p.Lipszyca,że w czsie okupacji główną rozrywką młodych Polaków były gwałty na młodych Żydówkach i byłoby pozamiatane.

Bez złudzeń,każdy pretekst jest dobry by nas opluć,ten festiwal antypolskości trwa już ponad 30 lat.

zaloguj się by móc komentować


Paris @qwerty 3 lutego 2024 16:32
3 lutego 2024 17:48

Bo  nam  sie  marzy...

...  PREZYDENT  taki  jak  CORYLLUS,...  z  rada  doradcza  jak  SN  !!!

 

W  tym  cale  nasze  nieszczescie,...  a  to  co  mamy  to  jakies  dete  i  marne  POPLUCZYNY,  nic  wiecej,

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Paris 3 lutego 2024 17:48
3 lutego 2024 18:04

To byłoby rozwiązanie całkiem, całkiem.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 18:23

Obejrzałam wczoraj ten wywiad. Na początku prezydent był nieco skonfudowany, owszem, ale potem inteligentnie i z uśmiechem opanował sytuację i do końca nad nią panował. Natomiast ani Stanowski, ani Mazurek  nie byli w zasadzie dobrze przygotowani do wywiadu z głową państwa, mimo, że wszyscy ustalili nieco lżejszą formułę wywiadu. Mazurek przyszedł wręcz w gumofilcach na salony, oraz w gównianej koszuli we wzorki z różowymi wyłogami. Te gumofilce to jego okropna mania zadawania pytań w trakcie wypowiedzi interlokutora i nawracanie jak pijak do wódy z tymi samymi, zaczepnymi kwestiami. Stanowski też był nieodpowiednio ubrany na wizytę w pałacu prezydenckim. W  bluzę dresową. To, niestety, obu tych panów dyskwalifikuje co do istotnych /dla nas/ wywiadów. A była taka tradycja w polityce, że panowie umawiali się co do luzu i wszyscy byli w koszulach. Ale to było na poziomie prezydentów państw. 

Stanowski usiłował nieco tępić tę agresywną i głupią w istocie formułę prowadzenia wywiadów przez Mazurka, któremu popieprzył się format z radia i youtuba /RFM/. Wobec prezydenta wyszła ta formuła na chamstwo w gumofilcach właśnie. No więc z jednej strony chamstwo Mazurka, a z drugiej jakieś słabe jednak przygotowanie Stanowskiego. 

Więc - duże rozczarowanie co do dziennikarzy, a duży plus dla prezydenta. 

Początek wywiadu był taki, że zirytowana - chciałam wyłączyć laptopa. Zmusiłam się jednak do obejrzenia całości. Prezydent wyszedł OK z tego zawirowania. 

I jeszcze jedno - ubiór na różne okazje to wrodzona kultura, oczywista od pokoleń. Zwłaszcza dla osób publicznych. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Drzazga 3 lutego 2024 13:27
3 lutego 2024 18:38

Chyba nie warto przesadzać z tymi kowbojami, czy innymi gauchosami. Toć to są zwyczajne pastuchy (no niech będzie że pasterze), tylko takie trochę nowocześniejsze, bo to na koniu i z coltem za pasem albo i winchesterem na plecach (czy tam przy kulbace). Rycerską legendę to im dorobili w Hollywood. Przecież "jak się nie ma , co się lubi, to się lubi, co się ma". Nie mieli żadnych korzeni (no tych nobilitujących), no to postarali się, by je wymyślić. Zresztą nie do końca im się udało. Bo przecież ci dzielni szeryfowie, co to walczą z bandytami, to mają za przeciwników takich samych osobników na koniach, z coltami i winczesterami, chlającyh wódę i odwiedzających łaźnię raz na miesiąc (jak dobrze pójdzie).

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 3 lutego 2024 18:04
3 lutego 2024 19:30

Najlepsze,...

...  innego  w  Polsce  NIE  MA  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 3 lutego 2024 18:38
3 lutego 2024 20:56

Idzie o etos, siedmiu wspaniałych i powrót rewolwerowca.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 21:23

Podobnie  jak  Pan,...

...  nie  mialam  zamiaru  ogladac  ani  Stanowskiego  ani  tego  detego  wywiadu,  ale  poniewaz  Pan  Kamiuszek  umiescil  link  do  niego  pod  dzisiejszym  Panskim  wpisem  -  no  to  skorzystalam  i  obejrzalam,...

...  i  w  sumie  ROZCZAROWALAM  SIE  poraz  kolejny,...  ale  tym  razem  gorzej  niz  przypuszczalam  !!!

 

Abstrahuje  od  ubiorow  panow  dziennikarzy,  bo  uraga  ono  zwyklej  i  niezobowiazujacej  elegancji...  po  prostu  te ,,cizemki,,  na  nogach  redaktora  Mazurka  -  pomijam  te  koszulke  z  rozowymi  mankietami  -  czy  ,,wdzianko,,  Stanowskiego  typu  ,,Zenek  wstan  do  odsniezania,  bo  ci  przyloze,,  bylo  ponizej  krytyki.

Ale  gledy  PAD`a  o  ,,imperialnosci,,  USA  po  30  minucie  wywiadu  -  cale  szczescie,  ze  tylko  przez  kilka  minut  -  potwierdzaja  tylko,  ze  jest  on  ZENUJACO  NIEDOUCZONY,  czyli,  ze  jest  OFIARA  polskiego  systemu  edukacji  i  tyle.  Jego  pracownicy  -  w  tym  mlody  Mastalerek  albo  Kotlarski  po  ,,stypEdJOm  Sussex  LOniwesYty,,  takoz  samo  sa  OFIARAMI...  i  utwierdzilo  mnie,  ze  ksiazki  pana  Szymona  Modzelewskiego  ,,Jak  nakrecono  2  wojne  swiatowa,,  to  towarzystwo  z  Krakowskiego  Przedmiescia  nie  czytalo...  trudno,  ich  strata.

I  na  koniec  -  porazilo  mnie  zadufanie  PAD`a  i  jego  administracji  w  przypisywaniu  sobie  zaslug  wzgledem  nas  obywateli  i  calej  Polski,...  

...  jednym  slowem  -  ODERWANIE  OD  REALU  -  OGROMNE,...  rozdwojenie  jazni  TEZ  !!!   

  

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 22:01

To jest genialne. Może się złożymy na ten film? 
W Ameryce jest  kilka  niezależnych firm produkujących filmy chrześcijańskie. Jedna z nich , Sherwood Pictures,  była założona z początkowym kapitałem $20 000 otrzymanym z donacji. 
Każdy kolejny film miał większy budżet. Jeden z bardziej znanych  ich filmów to Fireproof. Do tej pory zarobił  67 wielokrotność  swojego budżetu. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
3 lutego 2024 22:07

Ich pierwszy film Flywheel miał budżet $20,000, zarobił $37,000.

Fireproof - budżet $500,000, zarobił $33.5 miliona

Sherwood Pictures

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Zdzislaw 3 lutego 2024 18:38
3 lutego 2024 22:23

"Chyba nie warto przesadzać z tymi kowbojami, czy innymi gauchosami. Toć to są zwyczajne pastuchy (no niech będzie że pasterze), tylko takie trochę nowocześniejsze, bo to na koniu i z coltem za pasem albo i winchesterem na plecach (czy tam przy kulbace). Rycerską legendę to im dorobili w Hollywood. Przecież "jak się nie ma , co się lubi, to się lubi, co się ma". Nie mieli żadnych korzeni (no tych nobilitujących), no to postarali się, by je wymyślić. Zresztą nie do końca im się udało. Bo przecież ci dzielni szeryfowie, co to walczą z bandytami, to mają za przeciwników takich samych osobników na koniach, z coltami i winczesterami, chlającyh wódę i odwiedzających łaźnię raz na miesiąc (jak dobrze pójdzie)."

 

To prawda. My mamy etos rycerski i tego należy się trzymać. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @ewa-rembikowska 3 lutego 2024 10:23
3 lutego 2024 23:33

TVP Kobieta wyemituje pierwsze dwa odcinki brazylijskiej telenoweli "Niewolnica Isaura"

W kablówce UPC TVP Kobieta sąsiaduje z kanałem Red. Nadają tam stare i bardzo stare seriale np. "Bonzna", czechosłowackie "Nemocnice na krai mesta", "Nemocnice 20 lat później" i kontynuacja kontynuacji ala "Jeszcze nowsze nemocnice", była "Arabella" (ok!), był "Powrót Arabelli" nakręcony w latach 90tych (koszmar!), leci "Moda na sukces"...

No i puścili nie tak dawno "Niewolnicę Isaurę" ale chyba jakąs okrojoną... Obejrzałem sobie parę odcinków po 40 latach. To jest tak koszmarny serial, że nie da się tego na trzeźwo oglądać! Kogo oni chcą przyciągnąć?

Już lepiej by puścili "Powrót do Edenu"! ?:)) albo "W kamiennym kręgu!"

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @klon 3 lutego 2024 15:33
4 lutego 2024 00:00

Obraz bez głosu to karykatura.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Autobus117 3 lutego 2024 15:34
4 lutego 2024 00:01

Wiele, czyli co? PiS przegrał przez Dudę?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Paris 3 lutego 2024 17:48
4 lutego 2024 00:04

Gabriel prezydentem, a Paris Przewodniczącą Rady Nadzorczej. Czy Pani kontroluje swoje myśli?

zaloguj się by móc komentować



Drzazga @Zdzislaw 3 lutego 2024 18:38
4 lutego 2024 02:35

Upieram się przy kowbojach. Zramolałemu społeczeństwu  trzeba zasadzić solidnego kopa w dupę.  Bo jak nasi kowboje tego nie zrobią to przyjdą obcy, a wtedy żarty się skończą.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @DrzewoPitagorasa 3 lutego 2024 22:23
4 lutego 2024 02:41

Rycerze niech walczą z rycerzami. Dżentelmen z chamem się nie pojedynkował.

A z bandytami poradzą sobie tylko kowboje. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @krzysztof-osiejuk 4 lutego 2024 00:01
4 lutego 2024 03:14

"Wiele, czyli co? PiS przegrał przez Dudę?" nie nie nie! Może niejasno napisałem. Nie było dziennikarza który by z Dudą zrobił porządny wywiad, który by dotarł do niezdecydowanych. Sam piszesz, że wypadł bardzo dobrze, natomiast "nasi" kazali mu ręce składać i powtarzać ruchy manekina.

zaloguj się by móc komentować

Vester @KOSSOBOR 3 lutego 2024 18:23
4 lutego 2024 03:22

Pełna zgoda co do ubioru. Obejrzałem wywiad i co tu gadać, błahostka. Acz pan prezydent wypadł dobrze - tyle że to nie było trudne, bo nikt tam nie szedł na noże. Z tej formuły więcej się nie dało wycisnąć i nie rozumiem ludzi, którzy są rozczarowani. Co miał prezydent zrobić? Opowiedzieć, co planuje politycznie w przyszłym tygodniu albo za miesiąc? Rzucić ośmioma gwiazdkami? Zabawne było tylko patrzenie na panów Mazurka i Stanowskiego, którym wydawało się, że są na pierwszej linii frontu i walą z armat, podczas gdy fort był z kartonu, a pistolety na kapiszony. Zasięgi będą, a reszta to taki SuperExpres. Zaś smutne jest to, że Kazał Zero jest jedynym wykwitem dziennikarskim w tym kraju, który aspiruje do terminu "trzecia władza", czyli taka, której boją się WSZYSTKIE fotele w sejmie. Na razie Stanowski jest lata świetlne od linii mety, ale wierzę, że będzie próbować i że nie jest cynikiem. Traktuję go jak przykład człowieka inteligentnego, który zaczadzony dekadami polskiej rzeczywistości czuje, że coś tu nie gra, i szuka wyjścia - coś jak w filmie "Truman Show".

I to jest jedyny pozytyw tej historii: że zwykli ludzie powoli się budzą i próbują cokolwiek zdziałać.

zaloguj się by móc komentować

DrWall @KOSSOBOR 3 lutego 2024 18:23
4 lutego 2024 07:06

Trudno się nie zgodzić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 3 lutego 2024 21:23
4 lutego 2024 07:47

Niestety, tak. Bez oglądania łatwo przewidzieć zachowania. Rozmawialiśmy raz, był z naszej strony akces do działania- bez odzewu.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
4 lutego 2024 08:21

Największym problemem tego wywiadu jest jego piarowy charaktera. Nie byli w stanie się dogadać co do zawiłości prawnych, Prezydent coś zaczął, ale mu nie pozwolili dokończyć i każdy został na z góry upatrzonych pozycjach. Jedyne co się udało to prezentacja. Każdy z uczestników tego wywiadu miał za cel lansowanie się swoim fanom. No i to się też tylko częsciowo.udało.

Ciężko powiedzieć, czy szyderstwo tamtej strony o czymkolwiek świadczy, gdyż na każde działanie reagują szyderstwem. Ten poker face z ich strony to kolejny problem dla nas, gdyż nie wiadomo co tak na prawdę myślą pod maską szyderstwa z nas. Jeśli nie szyderstwem to jeszcze reagują na nasze widoczne działania tzw. slapem sądowym lub siłą fizyczną. Wygląda na to, że wyszło ok i tylko ok, co w dziś jest niestety za mało.

zaloguj się by móc komentować

klon @Vester 4 lutego 2024 03:22
4 lutego 2024 08:47

<<<że zwykli ludzie powoli się budzą i próbują cokolwiek zdziałać>>>

Ależ jesteśmy łatwowierni. Jedno dobre słowo, jeden przyjazny gest i zapominamy o przeszłości. To Prezydent Duda zawetował ustawę o sądach. Jakkolwiek wadliwą ale jednak. 

A co do "zwykłych ludzi", to nie powinni się obudzić 10 kwietnia lub w wyborach 2015 "dając" większość konstytucyjną? Działania totalsów przez ostatnie 8 lat ich nie obudziły? Co zatem budzi ich teraz?

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @klon 4 lutego 2024 08:47
4 lutego 2024 09:10

Obawiam się, że nic ich nie obudzi, nawet zdarzenie, którego nawet nazwać na głos nie chcę. Będą do końca wierzyć swemu "fiurerowi". Jeśli nawet w głębi duszy zalęgnie się cień jakiejkolwiek watpliwości, to nie bedą w stanie się przyznać do tego przed sobą samym, a cóż dopiero przed nami. Oni po prostu muszą odejść.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Vester 4 lutego 2024 03:22
4 lutego 2024 10:08

Stanowski nie jest "zwykłym człowiekiem"

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 4 lutego 2024 07:47
4 lutego 2024 11:02

To,  tak  na  99%...

...  bylo  moje  OSTATNIE  ogladanie  i  sluchanie  PAD`a  i  pozostalej  -  wesolej  i  zadowolonej  z  siebie  -  CZEREDY  PANSTWOWEJ  !!!

Bo  rzeczywiscie  latwo  juz  przewidziec  ich  zachowania...  knowania  i  dzialania  wbrew  nam,  narodowi,  co  juz  nieraz  sie  okazalo  i  jeszcze  okaze.

 

Qwerty,  dalej  robimy  swoje,...  nie  sluchamy  BARANOW  glupszych  od  siebie  i  DARMOZJADOW  z  mania  wielkosci,...  bo  to  jest  DROGA  DO  WYLATOWA  !!!   

zaloguj się by móc komentować

Paris @beczka 4 lutego 2024 08:21
4 lutego 2024 11:12

Pardon,...

...  ale  nic  nie  wyszlo  OK  !!!

Z  tego  zenujacego  wywiadu  zionelo  straszna  nedza,  bezradnoscia,...  i  UGODOWOSCIA  PAD`a.  On  ,,sobie  poradzi,,...  i  tyle.  

zaloguj się by móc komentować

olo @Kuldahrus 4 lutego 2024 10:08
4 lutego 2024 12:21

jak sie obudzi to bedzie, czego jemu zycze

zaloguj się by móc komentować

olo @Vester 4 lutego 2024 03:22
4 lutego 2024 13:17

pan prezydent duda mogl(?) wspomniec o moskiewskiej wizycie ich kolegi po fachu tackera carlsona

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Autobus117 4 lutego 2024 03:14
4 lutego 2024 23:30

Dziennikarze to najgorszy sort. Zaraz po politykach.

zaloguj się by móc komentować

pobitegary @gabriel-maciejewski
6 lutego 2024 00:21

Obserwuję poczyniania Stanowskiego dość długo, dlatego pozwolę sobie na kilka uwag;
1. Stanowski wielokrotnie mówił, że nie chce wracać do telewizji po aferze z Polsatem (lata przed Janoszek).
2. Jeszcze za czasów Kanału Sportowego podkreślał, iż nie jest za żadną partią (co oczywiście nie zmienia faktu, że mógł sobie popierać Andrzeja Dudę).
3."Nikt, nie będzie zwracał uwagi na treść programu". Tymczasem fragment wylosowanego komentarza pod materiałem: "Wyobraźcie sobie taki wywiad w TV przecież to jest nie możliwe. Naprawdę Dudiego można polubić jako naszego prezydenta, wiadomo każdy ma jakieś wady ale ten chłop jakoś mi pasuje". Może źle interpretuję tę wypowiedź, ale moim zdaniem ktoś jednak zwrócił uwagę na treść.
 

zaloguj się by móc komentować

Vester @klon 4 lutego 2024 08:47
6 lutego 2024 06:12

Pisałem o Stanowskim. Naprawdę oczekuje Pan, że z dnia na dzień pojawi się dziennikarz, który odmieni ziemię, tę ziemię, a wszyscy otworzą się przed jak stodoła i od tej pory będzie z górki? Nie. Z Bożą pomocą zjawi się taki Stanowski, który zrobi TV lepsze o 10% od SuperExpressu.  Może za 5 lat pojawi się kolejny odważny o 10% lepszy, itd. Może za 30 lat coś drgnie na serio. Albo i nie drgnie, bo szumowiny zaduszą/przejmą każdy duży projekt z aspiracjami. Projekt Kliniki Języka trwa, bo nie pcha się na afisz i jest uznany przez szumowiny za niegroźny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pobitegary 6 lutego 2024 00:21
6 lutego 2024 06:29

Tak, ale prezydent właśnie kończy kadencję, czy ktoś go lubi czy nie, nie ma znaczenia. Nie zostanie szefem PiS. To, że ktoś napisał taki komentarz en masse nie ma znaczenia

zaloguj się by móc komentować

Rys @gabriel-maciejewski
8 lutego 2024 16:08

Nikt nie jest w stanie zaprzeczyć, że baba z brodą ma nieodłączny walor przyciągania tłumów, a rozrywka jarmarczna to jest to, czego elektorat pragnie najbardziej. Oczywiście w swej masie, ale w tej konkurencji "masa", "tłumy" itp. to jest target. Nie chcę wypowiadać się o personaliach, ale trynd wydaje się słuszny - nowemu medium wróżę umiarkowany komercyjny sukces. A bieżącemu prezydentowi lansik jednak nie wyszedł, nie tylko z powodu krymskiej wpadki....

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować