-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ludziach, którzy nigdy nie wycierali dupy gazetą

Uważam, że to znakomity tytuł na sam początek wojny, której wybuchu nie chciałem, podobnie jak wielu z Was. Mianem takim określał będę tych przedstawicieli opcji prorosyjskiej w Polsce, którzy w roku 1989 mieli pięć albo dziesięć lat, a dziś założywszy muszki, okulary i kraciaste garnitury, kojarzone do niedawna ze szczytem złego smaku, a dziś z konserwatywnymi poglądami, udają analityków.

Generalnie jestem zdania, że jeśli ktoś nigdy nie wycierał, pardon, ale czasy nie skłaniają do delikatności, dupy gazetą, nie ma żadnego prawa zabierać głosu w kwestiach politycznych. Osobną kategorią są ludzie, którzy mają za sobą to doświadczenie, ale udają, że nie miało ono miejsca. Do tej kategorii zaliczyłbym posła Brauna.

Przyznam, że nie mogę już słuchać o tym, jak to za chwilę zostaniemy zdradzeni, bo rząd pozwolił obcym armiom strzelać na terytorium Polski ostrą amunicją. Te obce armie to armie NATO rzecz jasna. Już za chwilę, jak tylko dojdzie do jakichś przetasowań na Ukrainie, pieśń ta przycichnie, albowiem okaże się, że NATO siadło do rozmów z Putinem i nadszedł czas, żeby prawdziwie zacząć się martwić o Polskę. Ludziom jednak, którzy nigdy nie wycierali dupy gazetą, ten czas właśnie kojarzył się będzie odwrotnie niż takim jak ja. Oni wtedy uznają, że wreszcie sprawy nabrały właściwego kolorytu albowiem NATO, miast agresji wobec miłującej pokój Federacji Rosyjskiej rozpoczęło rozmowy i – jak to się mawiało w czasach, gdy Sztandar Młodych wisiał w każdej dworcowej wygódce – politykę odprężenia.

Jak pamiętamy, a przynajmniej ci, którzy doświadczenia z gazetą mieli, polityka odprężenia jest tak naprawdę polityką obciążania słabszych sojuszników kosztami operacji politycznych. Rozumie to każdy, kto ma za sobą opisywane tu doświadczenie inicjacyjne. Nie rozumie tego, albo nie chce zrozumieć poseł Braun.

I nie tłumaczcie mi proszę, a szczególnie tacy jak unu, który doświadczenia z gazetami ma z pewnością bogate, że Putin nie chce zająć całej Ukrainy, a tylko kawałek i że jakoś się z NATO dogada. Oczywiście, że się dogada, naszym kosztem. Teraz jest dobry moment, żeby zacząć się martwić. Teraz też bowiem, jeśli odpowiedź sojuszu nie będzie poważna, zacznie się w Polsce, bo tu nie chodzi o państwa bałtyckie, Czechy czy Węgry, ale o nas, prawdziwy festiwal młodzieży, która nigdy nie wycierała sobie dupy gazetą. Obserwujcie uważnie. Moim zdaniem on się już zaczął, albowiem na fejsie zaczęły wyświetlać się nagrania człowieka nazwiskiem Piotr Korczarowski, który – a jakże – był już u Moniki J. Teraz zaś opowiada o zbrodniach banderowskich, kierując uwagę młodzieży nie posiadającej żadnych doświadczeń z prasą na tematy, których ta młodzież z istoty pojąć nie może. Obok pana Korczarowskiego wyświetla się jakiś pryszczaty szczyl, podpisujący się jako polski Żyd. Dzieciaczyna ten opowiada, bardzo poważnie, o tym, jak to rząd PiS sprzedał nas Izraelowi. A słuchaczy ma tylu, że ja chyba musiałbym wystąpić w mundurze armii argentyńskiej, żeby zebrać połowę tego co on. I naprawdę nie jest ważne, czy to zidiociałe dziecko ma nabijaną klikalność, czy ktoś rzeczywiście tego słucha. Chodzi o to, że przy całej świadomość zdewastowania umysłów ludzi, nie podcierających sobie nigdy dupy gazetą, formaty te są narzucane przez fejsbuk.

Jestem przekonany, że wszystkie freaki zostaną uaktywnione i nie będzie takiej bredni, która by nie została powtórzona wiele tysięcy razy, po to tylko, by zdewastować umysły ludzi, którzy nigdy nie wycierali sobie dupy gazetą.

Ostatnio znajoma zapytała mnie, czy można na naszym portalu umieścić reklamę jej przedsięwzięcia, czyli corocznych wakacji dla dzieci w wiosce indiańskiej pod Płockiem. Jeszcze nie odpowiedziałem, bo nie wiedziałem tak naprawdę co powiedzieć. Może niech informatycy zabiorą głos. No, ale teraz już wiem – zgoda, pod warunkiem, że w każdej wygódce będzie tam pomięta gazeta. Tylko skąd teraz wziąć gazetę? No przecież…!? Wyborcza jeszcze wychodzi. Uważam, że bez tego doświadczenia człowiek nie wie jak się zachować wobec zagrożeń, które niesie przyszłość.

Uważam też, że zmiana sytuacji na Ukrainie jest ciosem w to, co zwykle media określaj jako jedność zachodu. Putin się zatrzyma, nie wiadomo tylko gdzie. Sytuacja jednak się nie zatrzyma. Będzie eskalować w różnych kierunkach. Być może nawet pojawią się tak wytęsknieni przez wszystkich, szczególnie przez pana Korczarowskiego banderowcy, którzy zaczną wysuwać roszczenia do Przemyśla i Roztocza, a map z jedynie słusznymi granicami Ukrainy będzie tyle, że może uda się nimi zastąpić te gazety w indiańskiej wiosce pod Płockiem. Musicie być na to przygotowani.

Ilość idiotycznych, bezsensownych i nie wnoszących niczego dyskusji, jaka rozpocznie się lada moment wszędzie może nas tutaj po prostu unieważnić. No, ale sam tego chciałeś Grzegorzu Dyndało, jak się mawiało dawnymi laty. W końcu chcemy się trochę bać, trochę ale nie za bardzo i chcemy poruszać w dyskusjach niezwykle istotne tematy. Przez najbliższe lata będzie tylko jeden istotny temat, ale on akurat będzie zostawiony w spokoju. Tym tematem będzie oczywiście rzeczywisty status Polski. Nie w NATO, nie w UE, ale tak po prostu – w rzeczywistości geopolitycznej odartej z pozorów jakie stwarzają sojusze.

Tak zwana prawica jednak będzie wznosić toasty i cieszyć się, jak dzieci, a poseł Braun – być może – wystąpi w jakimś programie – być może u pani Moniki – razem z tym pryszczatym Żydem, piętnującym uzależnienie nas od Izraela. Poczekajcie tylko aż kwestie sankcji i w ogóle polityki anty rosyjskiej zaczną się demaskować jedna po drugiej.

Czy ja Was usiłuje przestraszyć? Wcale nie. Jest w tym wszystkim bowiem jednak jakaś nadzieja. Otóż prorokowanie wychodzi mi niezwykle słabo, wieszczyłem, że nie będzie wojny, a ona wybuchła. Pisałem tak, bo rzeczywiście nie chciałem, żeby doszło to konfliktu. Ten bowiem może uniemożliwić całkowicie naszą działalność, a na pewno wypchnąć nas ze sfery publicystyki. Tam bowiem zostanie miejsce wyłącznie na dobrze opłaconych i solidnie futrowanych informacjami pochodzącymi nie wiadomo skąd, agentów. Jak w rosyjskich komediach, w których wszyscy okazują się w końcu być milicjantami. Cały ten cyrk już się rozpoczął, a jego celem jest wyłączenie umysłów całych roczników. Spreparowanie ich tak, by nie potrafili niczego rozpoznać, niczego ocenić i o niczym zdecydować. Na to jest tylko jedna rada – pomięta gazeta. Niestety, kiedy powrócimy do czasów, kiedy na powrót zagości ona w wygódkach, nie starczy nam już  czasu na to, by żyć jeszcze raz w normalnych czasach.

Jadę dziś do Wrocławia, wygłoszę pogadankę o kredycie i herezji. Początek o 17.00, Ołbińska 1. Za wstęp trzeba coś tam uiścić, szczegóły u Ojca Antoniego Rachmajdy.



tagi: ukraina  rosja  putin  geopolityka  gazeta  nato  eskalacja  wychodek 

gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 07:15
206     10046    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

bolek @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 07:35

Tytuł znakomity to fakt. Ciekawe czy Bartosiak miał kontakt z gazetą...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 07:40

To nie jest wojna tylko uzgodniona z USA akcja. Bombarduja lotniska, aby nikt im niespodzianki nie spuscil na glowe, gdy zajmuja Lugańsk i Donieck. Zw tydzien beda juz "wyrazy ubolewania" i powrot do tego co bylo po zajeciu Krymu. 

Ale zmartwienie u nas powinno byc, bo jesli umowa z USA dotyczy rowniez odciecia Ukrainy od M. Czarnego za pare lat, to znow bedziemy ode0chniefi od M. Czarnego. Oczywiscie może byc jeszcze gorzej - jesli Holanglia bedzie nadal wspierac Ukraine (wariant dewastacji totalnej jest wtedy realny, bo nad M. Czarnym żartów nie ma). 

W kazdym razie to co pisalem bodajże w kwietniu/maju zeszĺego roku w komentach jest i bedzie aktualne. Nord Stream za jakis czas i tak ruszy.

PS. gdyby ta akcja nie  byla uzgodniona, to surowce by tak nie poszly do góry (prezent dla Rosji - rynki mówia ""good job" do Rosji). 

Ukraina ma pecha, tak jak my w XVIIIw.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 07:41

Co tam gazeta. Są weterani którzy używali kłębka waty szklanej.

 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @bolek 24 lutego 2022 07:35
24 lutego 2022 08:27

Wygląda jakby miał, ale wstydzi się przyznać

zaloguj się by móc komentować

Peiper @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 07:40
24 lutego 2022 08:39

A ja odnoszę wrażenie, że to co obecnie robi na Ukrainie Putin to "gorzej niż zbrodnia -  to błąd". Bo właściwie co takiego strasznego robiły ogłoszone wczoraj sankcje. Moim zdaniem nic. A po roku, dwóch zniesiono by je i możnaby znów wysłać "zielonych" aby wyzwoliły resztki Donbasu. Znów uchwalonoby jakieś sankcje, które zniesiono by po dwóch-trzech latach i tak w koło Wojtek.

A tak mówią już coś o wywaleniu Rosji ze SWIFT'u.

A co do wzrostu cen surowców, to każdy powód jest dobry. To jest głównie prezent dla spekulantów.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 09:15

Jako zasłużony dla prasy używacz jej w wiadomym celu uważam, że zarówno Peiper jak i Ojciec Dyrektor są niepoprawnymi optymistami. Moim zdaniem Moskwa chce odwrócić, jak onegdaj ten cały Putin opowiadał, największą karastrofę geopolityczną, czyli rozpad Związku Radzieckiego i zlikwidować niezależność Ukrainy. Nastapił kres sentymentalnych i innych wycieczek/podróży/wypraw na "Kresy". Jeśli Moskwa nie natrafia na opór to idzie dalej. Tak było zawsze, o czym uczestnicy SN powinni wiedzieć wystarczająco dobrze. A już wczoraj wieczorem było widać, że te wszystkie sankcje to taki raczej żart. I dziesiejszy, koszmarny z naszego punktu widzenia poranek, też nie wróży niczego dobrego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 24 lutego 2022 09:15
24 lutego 2022 09:18

Mam te same odczucia. Czekam tylko na wysyp stosownych narracji przy których polski Żyd to będzie pikuś

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 09:38

Ilość idiotycznych, bezsensownych i nie wnoszących niczego dyskusji, jaka rozpocznie się lada moment wszędzie może nas tutaj po prostu unieważnić.

Idiotycznie czy nie, nie do uniknięcia. Dlatego między innym starałem się wałkować ten temat już wcześniej, na spokojnie :P

Fajnie byłoby gdyby dało się - a trzeba trochę pogrzebać i poczytać z różnych miejsc, możliwe że także ruskich - wyłuskiwać konkrety. Przykładowo co właściwie miało miejsce bo nie miałem okazji dokładnie się zaznajomić z sytuacją. Był ostrzał. Ok. Ale czy weszły  wojska. Czy faktycznie ma miejsce jakaś inwazja?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @smieciu 24 lutego 2022 09:38
24 lutego 2022 09:52

Tu może być wytłumaczenie dlaczego teraz podejmowane są inne działania niż tydzień temu.

takie info z pomponika: https://www.pomponik.pl/plotki/news-krolowa-elzbieta-ii-usmiercona-przez-jeden-z-serwisow-inform,nId,5850619

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 09:54

Takie info: Aby ustabilizować sytuację na rynku walutowym interweniuje bank centralny Rosji. A na Ukrainie nadal działa system bankowy a ogrniczenia w wypłacaniu pieniędzy nie są jakieś wielkie.

Czy ruski bank ratowałby rubla gdyby wiedział że zaraz wszystko runie? Podobnie jak na Ukrainie?

Mi się wydaje że narazie ciągle mamy do czynienia z tym samym procesem eskalacji. Który jednak może zostać zatrzymany. Zgodnie z moją teorią - powinien. Ale tak jak autor notki również mogę się mylić ;)

A tak swoja drogą, wam też tak ciężko się spało tej nocy?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 24 lutego 2022 09:38
24 lutego 2022 09:55

Zapewniam pana, że do uniknięcia

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Pioter 24 lutego 2022 09:52
24 lutego 2022 09:58

Mi się wydaje że to raczej wygląda na podobną metodę co na Ukrainie a nie zmianę: czyli kreację medialnego chaosu w którym każdy będzie w stanie uwierzyć we wszystko. Aczkolwiek trzeba przyznać że bomby wspomagają wydatnie możliwość uwierzenia we wszystko...

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 09:58

Sądzę, że jest to łabędzi śpiew Rosji. Najechać Ukrainę owszem można, ale utrzymac taki teren będzie trudniej. Ukraińcy z zachodniej części kraju są zdeterminowani i będą walczyć, w każdy dostępny im sposób. Tak przynamniej deklarują znajomi, z którymi się kontaktowałem. Podobno matki wysyłają synów do armii. O ucieczce do Polski nikt nie myśli, tak deklarują. To coś znaczy, jeśli ten entuzjazm potrwa trochę dłużej, i jeśli taką bazę determinacji USA potrafi wykorzystać, i wspomóc np. unieruchamiając rurociągi w Kazachstanie, to po roku lub dwóch nie będzie już Putina i jego ferajny. A Rosja może znależć się w miejscu, gdzie nawet o papierowe gazety w wiadomym celu będzie trudno. Zagadką jest co będzie potem, czy jest tam ekipa zdolna do ustępstw w każdym wymiarze, czy będą nadal szachować świat swoim potencjałem jądrowym. Jeśli faktycznie będą mieć jeszcze faktyczną kontrolę nad tą bronią.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wrotycz1 24 lutego 2022 09:58
24 lutego 2022 10:00

Trudno cokolwiek przewidywać

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @smieciu 24 lutego 2022 09:38
24 lutego 2022 10:04

No to jest już jakieś kuriuzom. Nawet gdyby wojska nie weszły - to niby co Rosjanie mieliby powiedzieć - że to żadna inwazja tylko oni sobie chcieli sprawdzić swoje wyrzutnie i armaty???

Zresztą takie są zasady sztuki - przygotowanie artyleryjskie, obezwładnienie obrony plot, lotnictwa, sytemu dowadzenia, izolacja strefy działań bezpośrednich i dopiero później jazda. Tym bardziej, że Ukraińcy mieli dużo czasu żeby tam się przygotować i nikt tam pod ich lufy przed porządnym ich wykruszeniem nie wjedzie (chyba że głupek).

zaloguj się by móc komentować

pike @Wrotycz1 24 lutego 2022 09:58
24 lutego 2022 10:09

Takie coś mają na terenie Ukrainy (i nie tylko).

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @aszymanik 24 lutego 2022 10:04
24 lutego 2022 10:12

No to jest już jakieś kuriuzom. Nawet gdyby wojska nie weszły - to niby co Rosjanie mieliby powiedzieć - że to żadna inwazja tylko oni sobie chcieli sprawdzić swoje wyrzutnie i armaty???No to jest już jakieś kuriuzom.

To jest kuriozum. Ale dużo zależy od punktu widzenia. Dla mnie to kuriozum trwa od dawna. Covid był cyrkiem. A przed Covidem też bez przerwy pisałem o absurdach. Nie widzę wiec nic nadzwyczaj dziwnego w tym że puszczono bomby, zginęli ludzie ale generalnie jest ok. To taki sam stan jak powiedzmy wojna w Syrii. Ludzie giną ale w czym problem? Teraz mamy to za granicą i więc wydaje się że tak się nie da. Ale może po prostu to tak działa?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 10:26

Zaraz tam wojna. Ograniczona operacja militarna polegajaca na neutralizacji stanowisk artyleryjskich ostrzeliwujących miasta w Donbasie.

Zresztą, jaka wojna, skoro żołnierze ukrainscy  nie stawiają oporu, a przeciwnie z ochotą porzucają  oręże.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @stanislaw-orda 24 lutego 2022 10:26
24 lutego 2022 10:34

Pan jest trzeźwy? Ja mam wątpliwości.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @stanislaw-orda 24 lutego 2022 10:26
24 lutego 2022 10:41

Myślę, że się Pan niebezpiecznie zbliża do tej granicy poza którą nazwanie Pana płatnym ruskim trollem będzie ze wszechmiar uprawnione.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 lutego 2022 10:00
24 lutego 2022 10:42

Mogę nie mieć racji, ale to Pan powiedział kiedyś że Rosja nie zaatakuje jeśli nie dostanie zgody na to. Zaatakowała a wiec trzeba pomyśleć kto dał jej na to zgode.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @stanislaw-orda 24 lutego 2022 10:26
24 lutego 2022 10:42

Coryllus jest niekonsekwentny. Dla mnie nie ma wojny , jedynie nastąpił ostrzał od strony Białorusi i z terenu Rosji. Niestety komentatorzy ulegają panice. Media po raz kolejny się kompromitują , grzeją panikę.  Covidowa panika została zastąpiona retoryką wojenną. Dla rządzący bardzo wygodna sytuacja. Obostrzenia i błędna polityka tzw nowego ładu zostanie zgrabnie zamieciona pod dywan.

Ta niby wojna będzie wyglądał podobnie jak konflikt Izraela z Palestyną. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 10:43

Witam. Z tą gazetą to jest problem bo jest droższa od papieru toaletowego. A kiedy tego ppaieru zabraknie to jeszcze nie wiadomo. Na razie w Biedronce jest po 1,69 i to najtańsza cena za rolkę 62 m.b. Aby zabrakło tego papieru to wojna musiała by już być na 102, a droga do tego bardzo daleka. Poza tym niewygoda z tą gazetą, bo namiąć się trzeba przed użyciem fest. Mnie ten zaszczyt spotkał jak poszedłem do wojska w 1983. bo choć papier w sklepach był to poborowemu na unitarce nie przysługiwał. Czyli... to był jedynie trening surowego prowadzenia się, nic więcej. A więc choć mem ten wydaje się być ciekawy nie oddaje idei i istoty braku papieru w żołnierskiej toalecie.  Ale swoją drogą zaciekawiło mnie, bo zadałem sobie pytanie: co obsługiwało żołnierza w toalecie przypisywanej Slawojowi-Skłodkowskiemu. Bo to była przecież higieniczna rewolucja, jak na tamte czasy. Chyba wtedy każdy żołnierz musiał o sprawę wiadomą zadbać sam, bo nie sądzę by do "sławojki" dostarczano osobno papier. Z tego co pamiętam to pani Ewa kiedyś pisała w SN o tych "sławojkach" i chyba problem papieru/gazety nie zaistniał ani w notce ani w komentarzach. Ciekawe jak to wtedy z tym było i wydaje się że gazety miały tam szansę zaistnieć. Dzięki za notkę.

zaloguj się by móc komentować


tomciob @Draniu 24 lutego 2022 10:42
24 lutego 2022 10:45

Ostrzał terytorium Ukrainy od strony Białorusi oznacza, że kraj ten wystąpił zbrojnie przeciwko Ukrainie, nawet jak strzelały jedynie wojska rosyjskie. W perspektywie czasu może to oznaczać spore konsekwencje dla Białorusi jako takiej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 24 lutego 2022 10:26
24 lutego 2022 10:49

Nie spodziewałam się tego rodzaju cynizmu po Panu... Wiem że twardy ma Pan żołądek i kalkuluje na zimno. Też tak mam. Ale co innego myśleć i analizować a co innego podawać to do publicznej wiadomości, tonem rozsmakowania się w dopiero co zjedzonym śniadanku, i z nie ukrywaną nadzieją na jeszcze lepszy deser.

Nie oburzam się, żeby była jasność. Zaskoczył mnie Pan

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 24 lutego 2022 10:42
24 lutego 2022 10:51

Nooo. Kolejny kwiatuszek.

Stalin też wiedział kiedy należy mówić wyłącznie o statystyce.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @OdysSynLaertesa 24 lutego 2022 10:51
24 lutego 2022 10:52

ja też jestem zaskoczony. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @tomciob 24 lutego 2022 10:45
24 lutego 2022 10:53

Jakie konsekwencje np.? Nie rozumiem.. Były jakieś konsekwencje jak Łukaszenko  robił "porządek " z demokracją?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Draniu 24 lutego 2022 10:53
24 lutego 2022 10:55

Panie Draniu, będzie Pan na najbliższej konferencji? 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OdysSynLaertesa 24 lutego 2022 10:51
24 lutego 2022 11:12

 Osobiście uważam,że niepotrzebnie Pan używa    guzika pt. emocje/szantaż emocjonalny. Płacz tu nie pomoże, trzeba będzie wyciągać kasę i zarabiać na tym konflikcie . Pan chce utrzymywać ewentualnych uchodźców? Putin będzie regularnie ostrzeliwał Ukrainę i nie musi głęboko w nią wchodzić, aby przeprowadzać destabizacje 

zaloguj się by móc komentować

kregenan @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 11:17

> Otóż prorokowanie wychodzi mi niezwykle słabo, wieszczyłem, że nie będzie wojny, a ona wybuchła.
> Pisałem tak, bo rzeczywiście nie chciałem, żeby doszło to konfliktu

Z całym szacunkiem, staram się nie być złośliwy, ale pisał-mówił Pan inaczej,
inaczej uzasadniał, zasadniczo inaczej.
(np.: 24 listopada '21)

" .... jestem głęboko przekonany że żadnej konfrontacji z Rosją nie będzie, nie będzie też inwazji Rosji na Ukrainę, to jest głupstwo i wynika z niezrozumienia z tego co się dzieje ...."

Prorocy mniejsi więksi i średni mieli jednak rację. Nie twierdzę że ci 'prorocy' mają zawsze czyste intencje, być może niektórzy z nich są częścią machiny która doprowadziła nas do tej wojny.
Ale mieli rację.

Grillował Pan niemiłosiernie Zychowicza i innych - może jakieś przepraszam ?
Całkiem nie po katolicku niszczył Pan jego dobre imię.

> Pisałem tak, bo rzeczywiście nie chciałem, żeby doszło to konfliktu
Taka próba wyjścia z tej sytuacji to dla mnie trochę obraza dla intelektu czytelnika.

(z ww. youtuba) " wojny nie będzie bo flota wpłynęła na morze czarne " (parafraza).
Rzeczy w tym że robi Pan analogie historyczne, które jak się okazuje nie działają do końca tak, w tym użyciu są fałszywe.
Używa Pan sporego warsztatu historyka i publicysty, żeby uzasadniać jakąś tezę.
Więc to nie jest tylko "pisałem tak, bo rzeczywiście nie chciałem, żeby doszło to konfliktu"

10.XII.1942 (zatopienie Repulse i Prince of Wales 'z lądu') nastąpiła a raczej objawiła się znacząca 'deprecjacja' znaczenia floty.
4.V.1982 (defakto zatopienie HMS Sheffield przez pocisk rakietowy z samolotu z lądu, Falklandy) - to kontynuacja.
Od jakiegoś czasu zasięg pocisków rakietowych zaczyna przekraczać zasięg samolotów z pokładów lotniskowców. Flota przestaje być 'wszechwładna', jej znaczenie na pewno się zmienia.
Obecnie grupa 3 lotniskowców (usa, francja, brytole) jest na morzu śródziemnym gdzieś w okolicach włoch, a nie na morzu czarnym.

Ja się zgadzam że nie można szantażować ludzi emocjami i strachem, ale trzeba też trzeźwo oceniać rzeczywistość.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @tomciob 24 lutego 2022 10:45
24 lutego 2022 11:25

https://www.youtube.com/watch?v=h4lWaqw0pME

tutaj, Niemce, wrzucili, że CNN  pokazalo migawki [przjęto i zintegrowano w programie] jak opancerzono pojazdy [mówili o czołgach] przekraczają granicę Białoruś - Ukraina. Nic nie wiadomo na pewno a o strzelaniu ani mru-mru.  Migawki z Kijowa wskazują, że mobilni obywatele opuszczają stolicę i szukają w goigantycznym korku szczęścia w legendarnych 'Zaleszczykach' roku 2022.

Anna Lena Bearbock, minister MSZ, w czarnym odzieniu od godziny 9:47 [9:11] wystąpiła przed kamerami i wezwała niemieckich obywateli do opuszczenia Ukrainy [namiar na wszelkie wsparcie pod nr. telefonu 030-5000 3000 = proteza cyfrowa '3 5 3' = 11 = łamanie kołem zastanego porządku ]. No dzieje się.

 

 

Czipsów i coli jeszcze w sklepach nie wykupiono, przynajmniej tutaj w Eurometropolii Strasbourg ;-)

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @OdysSynLaertesa 24 lutego 2022 10:43
24 lutego 2022 11:35

A kto pozwalał na wszystko?

Iwestycje niemieckie w Rosjisą gigantyczne. Na sam Nord Stream 2, dwa koncerny Wintershall i Uniper udzieliły Gazpromowi kredytu po 950 mln euro każdy. Najwiekszym inwestorem jest niemiecki Siemens, który ponoć... "obraził się bardzo", że jego turbiny Rosja wysłała na Krym. W ciągu ostatnich dwudziestu lat średnio Niemcy inwestowały w Rosji ponad 3 mld euro, ale był też rekordowy 2007 rok, kiedy ta suma wynosiła ponad 7 mld euro. Więc kiedy słyszę, jak Ursula von der Leyen mówi  - Achtung, Achtung! - o wprowadzeniu " całego pakietu bardzo silnych i zmasowanych" sankcji, oraz że "zablokujemy dostęp rosyjskich banków do europejskich rynków finansowych" - to myślę że wątpię.

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 11:37

A ja mówiłem, że wojna będzie. 

A jak Putin dojdzie do granicy z Polską ja czekał nie będe. 

Dziecko i ruchomosci do auta i gazem do Holandii a stamtąd do Anglii.

Nasz rzad i tak pierwszy ucieknie - jak ten w 39.

Zawsze mozna wrócić. Ryzykować nie zamierzam.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @K-Bedryczko 24 lutego 2022 10:34
24 lutego 2022 11:38

Pan Stanisław jak najbardziej trzeźwo patrzy. Migawki z prezydentem Ukrainy [wystąpił z przesłaniem do rodaków od (chyba, bo w tym momencie Niemce przełączyli) godziny 10:28] sugerują to co unu napisał bowiem przemęczony nocnym czuwaniem wzywał chętnych obywateli do wziecia broni.

Obywatele z Kijowa zakorkowani w lawinie z blachy w kierunku daczy na wsi czy granicy z 'wolnym Zachodem' ?

 

Przemowa od godz 10:28 [w lewym górnym rogu jest zegar, który tyka]. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 24 lutego 2022 11:12
24 lutego 2022 11:43

Jaki płacz? Jaki szantaż? O czym Pan mówi i do kogo? 

Pan rzecz jasna nie da ani złotówki na uchodźców, a jeszcze będzie na tym zarabiał. Wspaniały z Pana "realista". Nie życzę sukcesów, żeby było jasne.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @saturn-9 24 lutego 2022 11:25
24 lutego 2022 11:44

Czipsów i coli jeszcze w sklepach nie wykupiono, przynajmniej tutaj w Eurometropolii Strasbourg ;-)

To mnie obecnie najbardziej intryguje. Wydaje mi się że to co ma się dziać na Ukrainie uzależnione jest przede wszystkim od tego jaki plan jest wobec Polski i Zachodu. Jeśli sytuacja na Ukrainie będzie dalej silnie eskalować to niemożliwe będzie uniknięcie paniki finansowej w Polsce oraz dalszych konsekwencji na Zachodzie. W Polsce ludzie rzucą się do bankomatów itp. Nagle dojdzie do tego o czym zawsze marzyli wszyscy antyspiskowcy, którzy chcieli pokazać że pieniądz (zwany w bankowej nomenklaturze M3) nie istnieje, więc nie da się kasy wypłacić. Ogólnie masa rzeczy może się zacząć dziać, która może spowodować załamanie się działania państwa. Ludzie zaczną zwlekac z płatnościami, z biznesami a zaczną myśleć o czym innym.

To właśnie to miałem na myśli pisząc o nadchodzącej anarchii.

Jednak wydaje mi się że nie. Jeszcze nie ten moment. Że ważne jest wobec tego co ma nadejść by państwo funkcjonowało. Taką kontrolowaną ale przejściową panikę, można także wykorzystać na różne sposoby. Także finansowe. I chyba o to obecnie będzie chodzić. To są luźne rozważania ale istotne gdyż mogą dać istotne wskazówki co dalszego rozwoju sytuacji na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 11:47

" i kraciaste garnitury, kojarzone do niedawna ze szczytem złego smaku,"

Nie, niemożliwe. Muszki widziałem, ale kraciaste garnitury?!!! Gdzie oni tak szyku zadajo? Tylko czekać aż zaczno żonglować 3 kubeczkami.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ThePazzo 24 lutego 2022 11:37
24 lutego 2022 11:48

A co z paszportem covidowym,chyba z tego co się orientuję Pan się nie szczepił ;)

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @ThePazzo 24 lutego 2022 11:37
24 lutego 2022 11:49

"Dziecko i ruchomosci do auta i gazem do Holandii a stamtąd do Anglii."

A ja się nigdzie nie wybieram. Zostaje -  tak jak moi przodkowie.

"Zawsze mozna wrócić."

Czyżby? Pana wyznanie wszak zostanie zapamiętanie. Kulkę w łeb można też dostać od "swoich" przecież.

zaloguj się by móc komentować


Peiper @stanislaw-orda 24 lutego 2022 10:26
24 lutego 2022 11:56

A czy w natępnym etapie  Armia Czerwona gromiaca neonazistowską huntę będzie witana kwiatami przez klasę robotnicza miast i wsi Wschodniej i Zachodniej Ukrainy ?

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/atak-rosji-na-ukraine-putin-jestesmy-gotowi-na-wszystko/1z2b5x1

 

zaloguj się by móc komentować

olo @tomciob 24 lutego 2022 10:45
24 lutego 2022 12:01

no wlasnie, jakos bialorus na razie umyka konsekwencjom, tzn. mowi sie tylko o sankcjach dla rosji

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Draniu 24 lutego 2022 11:12
24 lutego 2022 12:04

Sorry, ale gada Pan jak niespełna  rozumu. Ludzie z Ukrainy w Polsce ciężko haruja i nikt ich nie musi utrzymywac. A po drugie właśnie pojawiło sie info  z Ernst&Young (to poważna firma audytowa) że polskue firmy bbeda miec z powodu tego konfliktu duże problemy z łańcuchem  dostaw. Wie Pan co to oznacza rla nas? Niech  Pan wiec nie gada tu że ja nakrecsm emocje. To nie sa żadne emocje tylko fakty. A Pan oczywiscie może sobie wmawiac że "nic sie nie  stało". 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ThePazzo 24 lutego 2022 11:37
24 lutego 2022 12:13

A będzie do czego wracać ? Ma już Pan opłaconych sąsiadów frajerów, co to są zbyt głupi aby wyjechać za granicę i będą pilnować zostawionego przez Pana w Polsce majątku ?

Bo jak nie to w najlepszym razie wróci Pan do ograbionego i zdewastowanego domu/mieszkania a być może zastanie Pan tam dzikich lokatorów, których będzie bardzo trudno się pozbyć.

zaloguj się by móc komentować


smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 12:38

Takie pytanie z nieco innej beczki. Armia rosyjska jest poborowa czy zawodowa? Dane w sieci są jakieś skąpe ale zdają się sugerować raczej zawodową armię. Wie ktoś dokładniej jak to wygląda?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 12:04
24 lutego 2022 12:41

Wie Pan co.. Mnie nie interesują biznesy koncernu/korporacji międzynarodowego Ernest & Yung, jeśli o mnie chodzi może ich oddział w Polsce splajtować. Proszę o nich się nie martwić dadzą sobie radę. 

Nowy Ład, obostrzenia covidowe utrzymywane przez dwa lata, dodruk pieniadza większe spustoszenie gospodarcze zrobiły niż ostrzał Putina na Ukrainę .. 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Draniu 24 lutego 2022 12:41
24 lutego 2022 12:51

Niestety bredzi pan.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @smieciu 24 lutego 2022 12:38
24 lutego 2022 12:54

Pobór w Rosji jest zachowany ale wojska (jednostki) operacyjne są w prawie 100% uzawodowione.

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 10:42
24 lutego 2022 12:57

Zgoda na atak dotyczy chyba większości krajów 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tomciob 24 lutego 2022 10:45
24 lutego 2022 13:03

Zgoda,  ze  moze,...

...  ale  wszystko  w  swoim  czasie  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Maginiu 24 lutego 2022 11:35
24 lutego 2022 13:05

Kto Pozwalał?

A każdy kto kupował/kupuje, cokolwiek, od ruskich i Chińczyków. I ci co grają na rosyjskich akcjach (od jakiegoś czasu na spadki). Proporcjonalnie do zysków/oszczędności na "konkurencyjności" cen ich towarów.

Pan rozumie niefortunny fatalizm tego dylematu/pytania?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Henryk-W 24 lutego 2022 12:51
24 lutego 2022 13:14

Henryku- W nie martw się PiS wygra wybory ,ale chyba będzie miał problemy z większością parlamentarną. 

A tak w ogóle,  możesz napisać jak PiS ma zamiar wyrwać należna kasę od UE ?  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maginiu 24 lutego 2022 11:35
24 lutego 2022 13:15

Smiechem...

...  ja  tylko  zabic,  plagiatorke  jedna  !!!

Ze  tez  jeszcze  zadna  dziennikaZyna  nie  zadbala  o  "ocene"  ex  kanclerzyny  Makreli...  to  dopiero  bylyby  jaja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 24 lutego 2022 11:37
24 lutego 2022 13:18

Da  Pan  spokoj...

...  z  taka  "wojna"  w  internecie  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Nova 24 lutego 2022 12:19
24 lutego 2022 13:21

Przydałoby się to zrobić również na "polskich" głównych portalach oraz z kontami co nadgorliwszych komentatorów.

Te wszystkie "relacje z z frontu" nikomu obecnie nie pomagają, a robią mnóstwo szkody. Wprowadzają głównie chaos i szerzą panikę. Odzywają się od rana ukąszeni przez resentymenty anty banderowskie "prawdziwi polscy patrioci", co to Putina się nie boją, ale już widzą jak uchodźcy z Ukrainy zabierajo nam Przemyśl.

Konia z rzędem kto potrafi odsiać wszystkie "reportaże" i opinie z dezinformacji, ot tak, bez ulegania temu co chce widzieć i usłyszeć głównie na potwierdzenie własnych zapatrywań/życzeń. 

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Draniu 24 lutego 2022 13:14
24 lutego 2022 13:27

Niech już może PiS nie bierze się za pomoc w walce z czymkolwiek i kimkolwiek,komukolwiek,bo tak jak walczyli z "pandemią" to nawet Włosi nie dali rady. Tam był wg.relacji TV covidowy Armagedon  a u nas propaganda TV cmokała jak radzimy sobie wspaniale.Pobili wszystkich w rekordowej liczbie nadmiarowych zgonów w czasie 2 lat.A tutaj  na SN czytałem o Szwedach,że oni to wykańczają starszych bo są tacy wyrachowani i pozbawieni uczuć.Tymczasem nadmiarowych zgonów ledwie 4,4 %.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 13:29

Głupie nie głupie ale w tym momencie, odnoszę wrażenie że chodziło przede wszystkim by wywołać tą ukraińską falę uchodźców na którą Polska przygotowuje się jeszcze od czasów PO.

Stanęliśmy murem wobec 2-3tys Syryjczyków. Nie kiwniemy palcem wobec dziesiątek tysięcy Ukraińców. Oczywiście każdy może powiedzieć że sytuacja jest inna. Tam Putin wali rakietami by ich pogonić do Polski. Tylko że jak się okazuje od 8 lat czekają na tych Ukraińców Wiedzieli że przybędą. Czyli wiedzieli że będzie powód. No i wiedzieli że że nie ma innego sposobu. Że kiedyś Putin zrobi to co robi i tak musi być. A jedyne co możemy przez te 8 lat zrobić to szykować się na tych imigrantów. Nie licząc powołania rządu chętnego do wojaczki.

Tak sobie zrobiłem myślowy przegląd obiektów w mojej okolicy gdzie można ich ulokować i wyszło że nie za wiele ale jednak są. Są wypasione świetlice wiejskie. Nieczynne szkoły. Coś tam zawsze się znajdzie. Choć na moim zadupiu nie ma w sumie bazy hotelowej. Ale z pewnością jest sporo mniejszych rozporszonych obiektów gdzie można ich upchać.

Sienkiewicz podkreśla, że dokumentację przygotowano na jego polecenie. - Przez kilka miesięcy przygotowywano niezwykle opasłą instrukcję dotyczącą wskazania wszystkich możliwych miejsc w Polsce pozostających w dyspozycji samorządów, wojewodów, ministerstw - tłumaczy polityk PO. - Do tej bazy zaliczają się sanatoria, domy wypoczynkowe oraz inne miejsca, które pozwalają na rozlokowanie uchodźców, wyżywienie oraz opiekę lekarską - dodaje.

Jak poinformował nas były minister, dane zbierano z całej Polski i uwzględniają one lokalizację obozów przejściowych. W przygotowanie dokumentów zaangażowano nie tylko MSW, ale również Urząd Do Spraw Cudzoziemców, policję czy straż pożarną.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 12:04
24 lutego 2022 13:31

My  i  bez  konfliktu...

...  mielismy  baaardzo  duze  PROBLEMY,...  ale  "nasz  ZONT,  nasze  panstwo"  i  przede  wszystkim  "nasze  media"  wolaly  i  nadal  wola  zajmowac  sie  tym  czym  zajmowac  sie  nie  powinnismy  !!!

Dla  przykladu...  kiedy  POPiS'owi  ZLODZIEJE  i  wszelkie  temu  podobne  MENTY  MAGDALENKOWE  przestana  CHODZIC  PO  WOLNOSCI  ?!?!?!

 

A  to  co  sie  stalo  BYLO  DO  PRZEWIDZENIA,...  ale  pozyjemy  zobaczymy,  

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Dafi 24 lutego 2022 13:27
24 lutego 2022 13:36

Te mapki sa błednie interpretowane. "Nadmiarowa śmiertelność" to jest taka, które jest ponad to co wynikało z piramidy populacyjnej z roku 2020. Jeżeli pan to uwzgledni, a zakładam, że pan tego nie potrafi, to okaże się że tych nadmiarowych jest o połowę mniej i mapka będzie inaczej wygladać. Z piramidy bowiem wynikało, że w 2021, 2022 zacznię się i tak większe wymieranie niż było w latach poprzednich, bo zwyczajnie na tym świecie jest tak, że starzy ludzie odchodzą. Kapiszy?

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Paris 24 lutego 2022 13:31
24 lutego 2022 13:37

Co pani proponuje? Tylko proszę jakoś tak spokojnie napisać, bez tych szaleńczych okrzyków.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 24 lutego 2022 13:14
24 lutego 2022 13:38

Slyszalam  wersje,  ze...

...  moga  poczekac  w  kolejce  kiedy  przyjdzie  czas  na  "polska  prezydEcje"  w  Brukseli  !!!

Bo  te  piniadze  sa  "zablokowane",  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 24 lutego 2022 13:29
24 lutego 2022 13:58

Też się nad tym zastanawiałam, czy jednym z celów obecnej ruchawki nie jest podmiana etniczna terenów między Bugiem a Odrą? Ilu uchodźców rząd przyjmie z otwartymi ramionami i kasą??? a ilu Polaków wypchnie za granicę na przykład w związku z nowym ładem???

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Henryk-W 24 lutego 2022 13:36
24 lutego 2022 14:00

Henryku-W .. Przescigasz wszelkie komentarze talmudyczne ;)

Napisz jeszcze ,że nie ma inflacji i została zahamowana, bo PiS obniżył podatki.. :)

Jeśli chodzi wyrwanie kasy z UE. 

Według mnie jest okazja. Jeżeli pojawia się uchodźcy na granicy. Zamknąć i targową się o kasę.

Znając życie PiS spolegliwie dostarczy tanią siłę robocza koncernom międzynarodowym i będzie czekał cierpliwie jak łaskawie UE zdecyduje się wypłaci należną kasę, której nie otrzyma póki nie podprzadkuje się .

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Paris 24 lutego 2022 13:18
24 lutego 2022 14:05

Od wojen w internecie nie gona ludzie.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska 24 lutego 2022 13:58
24 lutego 2022 14:09

Oni strasznie szybko i chętnie przystąpili do działania. Dla mnie to deja vu szczepionkowe. Od początku było wiadome że nie ma innej opcji. I tylko trzeba się przygotować i wprowadzać tak szybko jak się da.

Minister Mariusz Kamiński: Nie koncentrujmy się na liczbach, przyjmiemy tyle osób, ile się zgłosi na granicy (...) Mamy te tematy przemyślane, będziemy działać skutecznie. (...) Widzimy wybuchające rakiety, każdy mieszkaniec Ukrainy może się dziś czuć zagrożony.

Minister Mariusz Kamiński: Dobowa przepustowość na granicy  polsko-ukraińskiej to koło 50 tys. osób, więc dużo. 

Jest plan i jest realizowany. Po co Putin strzela tak bez sensu? Nie przeprowadza przecież desantu na Kijów i gdzie indziej. Chodzi wyraźnie o wprowadzenie grozy. Tzn. w chwili obecnej jedynym skutkiem jest groza i strach. Z pewnością są jeszcze inne cele w tej rozgrywce ale kreacja fali uchodźców ukraińskich jest jednym z nich.

zaloguj się by móc komentować

czapeczek @smieciu 24 lutego 2022 13:29
24 lutego 2022 14:13

Musi, Pan Sienkiewicz, już w 2014 roku był zaznajomiony z wizją budowy z Polinu i Zachodniej Ukrainy nowego tworu państwowego, Międzymorza, tak promowanego ostatnimi laty przez Klub Jagieloński. Można by jeszcze przytoczyć wypowiedzi Jarosława Gowina o Ukraińcach jako nowej polskiej elicie.

Prawda jest taka, że na naszych oczach dzieje się wszystko to, przed czym przestrzegał, o czym intensywnie  gardłował ("pierdolony los Kasandry" ?) już od 2016 roku Pan Wojciech Olszański (aktualnie przebywający jako ten więzień polityczny w areszcie tymczasowym z zarzutami do 10 lat pozbawienia wolności). Żeby to dostrzec, trzeba jednak wyjść poza paradygmat, że kierownictwo PiS to płomienni patrioci, chcący dla Polaków jak najlepiej ...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @smieciu 24 lutego 2022 13:29
24 lutego 2022 14:44

No tak, a Ewa Kopaczowa schowała projekt 500+ w szufladzie....

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 14:50

W świetle obecnych zdarzeń gazoport i Baltic-Pipe są  szczęśliwym "zbiegiem okoliczności". :) 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @aszymanik 24 lutego 2022 14:44
24 lutego 2022 15:09

Widać doskonale że plan ma przynajmniej 8 lat i zresztą od początku rządów PiS byli ludzie, także ja, którzy sugerowali do czego został powołany. 500+ i cała reszta była kupnem wiary. By rząd mógł gładko realizować to o co naprawdę chodziło. Masa ludzi uwierzyła w PiS mimo całej masy argumentów pokazujących że są typowym kolejnym rządem IIIRP. Najważniejsze jednak było to skupienie ludu wokół siebie. To zjednoczenie. PO w żaden sposób niebyłoby w stanie osiągnąć tego wszystkiego co teraz obserwujemy. Przekonania ludzi do szczepień. Przyjęcia Ukraińców. Wyobraźcie sobie Tuska wieszczącego konieczność wojny z Putinem. Sorki. Przecież można to oglądać... Chce dobrze pewnie? Bo chce tego samego co PiS... Jakie ciekawe komentarze mielibyśmy tutaj za Tuska. Których dzisiaj nie będzie. Nie będzie tych trudnych pytań bo PiS jest dobry. W co wielu będzie wierzyć do końca. Zresztą napisałem przykładowy tekst o tym.

Ok ... ten komentarz był dłuższy ale wykasowałem bo składał się z wielu przymiotników, określających nasz rząd, których ludzie tutaj nadal nie są w stanie przełknąć. Ale już za jakiś czas będą musieć przełykać gorsze rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @smieciu 24 lutego 2022 12:38
24 lutego 2022 15:11

To co wypływa sugeruje, że obecna fala to poborowi i to pierwszy rocznik. Ostrzał faktycznie wygląda na razie bardziej na zastraszenie społeczeństwa. Masa ludzi się przemieszcza. Separatyści w Donbasie okradają opuszczone mieszkania. Jak zawsze masa fejków i nadinterpretacji. Są już ofiary cywilne. Ciężki sprzęt miejscami wjeżdża na teren Ukrainy. Co do tych przygotowań to ja bym Sienkiewiczowi nie wierzył za grosz. Poziom bzdur jakie on wypisuje na TT przebija skalę niejednego trolla. Pewnie sprawdzano sytuację po aneksji Krymu ale nie tak dokładnie jak on to opisał. Przynajmniej nie w szkołach. Co do akcji na granicy z Białorusią to Putin nas testował, by sprawdzić jak wyglądamy na rynku globalnym.

https://twitter.com/fremdenlegion2/status/1496824790782468097?s=20&t=a3WOQagdABcyf7ObPiHIRg

zaloguj się by móc komentować

smieciu @onyx 24 lutego 2022 15:11
24 lutego 2022 15:26

Dzięki za info o poborowych ale Sienkiewicz w tym przypadku nie musiał kłamać. 2014 był rokiem kiedy się zaczęła ta ukraińska zadyma. Oczywiście Sienkiewicz nic nie znaczył i nic nie musiał kumać. Zresztą sam Tusk lubił się z niego naśmiewać. No ale to co się dzieje w naszym rządzie nie zależy od młotków, które się w nim znajdują. Kiedy pada poważny rozkaz to albo się zesrają albo wykonają. Sieniewicz, Kamiński. Każdy. Władza rzeczywista bowiem niekoniecznie lubi żary i fuszerkę. Sienkiewicz tak naprawdę jedynie pewnie podpisał to co przygotowały służby. Ciągle te same, ciągle profesjonalne i ciągle mające tych samych szefów co zawsze. Służby z pewnością wykonały zadanie dokładnie. Możliwe że Sienkiewicz dowiedział się o tym zadaniu dopiero kiedy dostał tą całą opasłą książkę do podpisania.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 15:28

Właśnie CNN  podała, że główna baza siła powietrznych Ukrainy pod Kijowem została zajęta przez Ruskie wojsko.

Wszyscy dobrze wiemy jak skończy się częśc militarna i kto wygra. Pytanie jest jak potem siądą do stołu to co będzie ogłoszone i ustalone? Wiem, że wielu twierdzi (chyba słusznie) że to już niby zostało ustalone, ale zawsze na ostateczne dogranie szczegółów ma wpływ sytuacja w terenie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Dafi 24 lutego 2022 13:27
24 lutego 2022 15:39

Dokladnie  tak...

...  i  jeszcze  z  norkami  walczyli...  sam  prezes  walczyl  !!!

 

A  mapa  wstrzasajaca,...  no  i  jest  "sukces",  bo  jestesmy  LIDEREM  w  rankingu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Henryk-W 24 lutego 2022 13:37
24 lutego 2022 15:51

Wyjatkowo  i  spokojnie...

...  proponuje  panu  swoje  pytanie  skierowac  do  BANKSTERA  Morawieckiego,...  ewentualnie  do  prezesa  Kaczynskiego,...  bo  ja  panie  Henryku-W  nie  jestem  od  skladania  propozycji  !

Jeszcze  mi  za  to  nie  placa,

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 24 lutego 2022 13:58
24 lutego 2022 15:57

Obawiam się ,że nastepnym etapem bedzie destabilizacja Polski,tak to czuję pod skórą.Już polskojęzyczne parobki ogłaszają,że dziennie moga przyjąć 50tys.Przecież w takiej sytuacji uszczelnia sie granicę a nie odwrotnie.Coś im ta Polska nie pasuje,ani tym ze Wchodu i z Zachodu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henryk-W 24 lutego 2022 15:28
24 lutego 2022 15:58

Nic nie zostało ustalone...jestem zdumiony niektórymi komentarzami...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 16:00

Dlaczego mieszacie PiS do wojny? To samo dziś w rozmowie z Terlikowskim zrobił Komorowski...chcecie jeździć na konferencje do Grygucia? 

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 24 lutego 2022 15:57
24 lutego 2022 16:00

Widać jak ci ruscy są pewni,chyba poparciem Chin.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 24 lutego 2022 14:50
24 lutego 2022 16:02

Dlaczego pan to pisze w cudzysłowie. Są konsekwecnją celowej polityki, która była wyszydzana przez ludzi takich jak Tusk i inni politycy opozycji

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Henryk-W 24 lutego 2022 13:36
24 lutego 2022 16:06

Nie jestem ekspertem statystyki  tak jak pan.Byłem przekonany ,że wzrost zgonów spowodowany jest "górką demograficzną" urodzonych tuż po IIWS ( czy we Włoszech i innych krajach nie ma takich demograficznych wzrostów po wojnie?).Jednak jak wynika z tego artykułu prawda jest "nieco" inna https://dorzeczy.pl/kraj/142036/wywiad-z-wampirem.html

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 24 lutego 2022 14:05
24 lutego 2022 16:08

To  sa...

...  wielkie  MANIPULACJE...  i  MASKIROWKA,  czyli  USTAWKI  !!!

We  francuskim  telewizorze  pokazuja  Frankom  te  same  zdjecia  od  2-3  dni,  ja  nie  widze  zadnego  "strachu"  po  Ukraincach,  oni  sa  normalnie  ZDEZORIENTOWANI  i  znaczna  czesc  z  nich  wcale  NIE  CHCIALA  opuszczac  swoich  domow,  ale  MUSIELI  !!!

Potem  to  wszystko  jest  filmowane  i  przez  "envoye  special"   zaczyna  sie  "obrobka"  czyli  PRANIE  MOZGOW...  i  tak  MAGIEL  w  telewizorach,  dzien  za  dniem,...  i  "gadajace  glowy"  pier**la  swoje  kocopoly  kazdy  od  siebie,... i  tyle,  Panie  ThePazzo  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 24 lutego 2022 15:57
24 lutego 2022 16:08

Przepraszam  bardzo, pan sie dobrze czuje? Mam wrażenie, że pomylił pan blogi...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 lutego 2022 13:58
24 lutego 2022 16:09

Pani Ewo, jak Pani może w ogóle pisać takie rzeczy? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 24 lutego 2022 13:29
24 lutego 2022 16:11

Proponuje pan, żeby ich wydać Rosjanom czy pozabijać? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 24 lutego 2022 12:41
24 lutego 2022 16:13

Dobrze radzę, żeby pan się jednak wyciszył. Spustoszenia gospodarcze dopiero pan zobaczy...jeśli nie prowadzi pan firmy, niech pan raczej oszczędniej szafuje tu opiniami

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Draniu 24 lutego 2022 10:42
24 lutego 2022 16:16

Zaraz się pan przekona czy jestem konsekwentny czy nie. 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @gabriel-maciejewski 24 lutego 2022 16:13
24 lutego 2022 16:17

No właśnie. Ja ostatnie 6 lat zaliczam do najbardziej udanych ekonomicznie. Panu Draniowi się to niepodoba, woli to podcieranie tyłka gazetą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henryk-W 24 lutego 2022 16:17
24 lutego 2022 16:18

Draniu już wyleciał. Ja dostałem po tyłko w wyniku covida, ale staram się coś robić. Nie widzę u niego tego zaangażowania. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @smieciu 24 lutego 2022 15:26
24 lutego 2022 16:34

Nie mówię, że kłamał tylko że koloryzuje. Po aneksji Krymu pewnie coś tam robili ale nie tak dokładnie jak on to opisał. Gdyby tak sprawdzali szkoły to bym wiedział. Za PiSu jest dużo więcej kontroli infrastruktury i spisów "dobytku". PO zawsze mieli szuflady pełne ustaw tylko jakoś mało zdążyli wdrożyć. Ludzie z Ukrainy uciekają we wszystkich kierunach nie tylko do nas. Jedni uciekają a inni zapisują się do armii. Może dzieci wywożą i starszych? Walki trwają punktowo, jakieś samoloty i czołgi udało się Ukraincom rozwalić ale tarczy antyrakietowej nie mają żadnej. Rosja ostrzeliwuje infrastrukturę ale trafiają też w cywilne budynki. Był jakiś desant niedaleko lotniska w Kijowie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Henryk-W 24 lutego 2022 16:17
24 lutego 2022 16:41

Niech  pan  juz  dalej...

...  nie  pisze,  bo  jeszcze  panu  uwierze  !!!

zaloguj się by móc komentować

czapeczek @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 16:45

Patrząc globalnie: skonsolidowany świat Rothschildów vs oś: Moskwa-Pekin-Teheran. Polsce przypadnie zaszczytna rola części Międzymorza, buforu między "wolnym, demokratycznym" światem Zachodu, a tą "złą, autorytarną" częścią globu. Kolejno blokada "Osi" przez "anglo-sasów" i ich wasalów na "morzach chińskich", Pacyfiku. Żelazna kurtyna 2.0.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 24 lutego 2022 16:02
24 lutego 2022 17:15

"Zbieg okoliczności" ująłem w cudzysłowów, bowiem  świadom jestem celowości podejmowanych działań. Nie tylko na płaszczyźnie gaz-rury, którą miał stać się NS2. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 17:27

" Ilość idiotycznych, bezsensownych i nie wnoszących niczego dyskusji, jaka rozpocznie się lada moment wszędzie może nas tutaj po prostu unieważnić."

Pomyślałem, że może jednak nie, że to pesymistyczna wizja, ale jak zobaczyłem co tu się wyrabia w komentarzach pod notką to już zrozumiałem co masz na myśli. To co zobaczyłem przewyższyło wszelkie pesymistyczne wizje.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Kuldahrus 24 lutego 2022 17:27
24 lutego 2022 17:33

Ja trochę przeczuwałem ale i tak mnie poraziło. Maski co poniektórym opadły - jakieś 75% nawigotorów z rumieńcami na twarzy, ściskając wątłe piąstki siedzi przed telewizorami i kibicuje Rosji.

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 17:41

Jak czytam wypociny indywiduum które mieszkało wedle stodoły sołtysa, które ma coś z masochisty ale jakimś samobójczym instynktem zamiast robić swoje i siedzieć cicho na przypiecku, co raz wyskakuje z przypomnieniem, że on jeszcze sołtysowi i wszystkim pokaże, który pamięta, gdzie przez pół życia kupę robił i jak smakowała pierwsza kostka czekolady z całymi orzechami . Biedak, usiłuje zapomnieć, jak robił za drzwiami na haczyk i gazetą się podcierał, zostawiając odkryty sracz pozbawiony odświeżacza. Chłop ze wsi wyjdzie, wieś z chłopa, nigdy. :(

ps

Zobaczymy, co bedzie pisał za kilka m-cy. Jak go znam, to ... zresztą zobaczycie.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @czapeczek 24 lutego 2022 16:45
24 lutego 2022 17:47

Czyli co Polacy awansuja na takich Niemców z NRDFN'u jak to powiedział Józef Balcerek w kawale:

Stanisław Anioł - Chodźcie Balcerek, chodźcie. Proszę państwa! Proszę państwa... tu stańcie Balcerek. Eeee... zgłosił się do nas ochotniczo pan Balcerek, który osobiście powie śmieszny żart, który ja osobiście przerobiłem do potrzeb naszego kabaretu. No Balcerek.     

Józef Balcerek - No więc tak, zimą to chyba było, jak jechali saniami ten no... Amerykanin, Niemiec...     
Stanisław Anioł - Z RFN-u.     
Józef Balcerek - Tak, z enerdefenu i Francuz. No aż tu nagle patrzą, gonią ich wilki, no więc trzeba było żeby się jeden poświęcił za wszystkich. No to ten Ru... tam Amerykanin krzyknął "za Fatherland", wziął wyrzucił francuza, aż mu spadły walonki.

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 17:51

Pojawila sie lekka nadzieja,  Rosjanie manifestuja przeciwko Putinow w St. Petersburgu

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1496886256038563840?s=20&t=A3cGoy7Pj2HYVGQfcBiByw

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 24 lutego 2022 12:54
24 lutego 2022 17:57

Pobór powszechny utrzymywany jest po to aby wyselekcjinować kandydatów nadających się do kontraktu.

Oczywiście lotnictwo bojowe, "podwodniacy" czy  obsługa wysokozaawansowanych technologicznie systemów radiolokacji etc. to głównie "zawodowcy". Nie wspominając o komponencie kosmicznym.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matka-Scypiona 24 lutego 2022 12:57
24 lutego 2022 18:00

Putin ma jeszcze jeden atut, o którym oni doskonale wiedzą. W razie czego może ujawnić, którzy politycy z Zachodu podżyrowali operację "Smoleńsk 2010".

zaloguj się by móc komentować


klon @aszymanik 24 lutego 2022 17:33
24 lutego 2022 18:05

75%? Po czym pan to poznaję? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 24 lutego 2022 17:33
24 lutego 2022 18:05

Chyba  jednak...

...  troszke  Pan  przegial,...  a  nawet  zdecydowanie  Pan  przegial  w  swojej  ocenie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @czapeczek 24 lutego 2022 14:13
24 lutego 2022 18:07

"trzeba jednak wyjść poza paradygmat, że kierownictwo PiS to płomienni patrioci, chcący dla Polaków jak najlepiej"

Ale nie tak bardzo jak pan Olszański vel Jabłonowski.

To przecież oszust, wielokrotnie już skompromitowany. Daj pan spokój z tą naprawdę prymitywną i słabą propagandą.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Barb 24 lutego 2022 18:01
24 lutego 2022 18:12

Pan tak na poważnie czy dla jaj?

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @jelski-jan 24 lutego 2022 17:41
24 lutego 2022 18:14

"Jak czytam wypociny indywiduum ..."

No to po co pan czyta? Przymusu nie ma - można znaleźć inne zajęcie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 24 lutego 2022 14:09
24 lutego 2022 18:15

Jaka wojna? To jest operacja, jak ja okreslił precyzyjunie minister obrony FR Szojgu, demilitaryzacji Ukrainy.

Operacja, a nie zadna wojna. Operacja moze być np. chirurgiczna.

Czy w Iraku Amerykanie prowadzili jakieś wojny? A skąd, przeprowadzali jedynie "operacje", zreszta nazwali je z wdziękiem,  chocby "Pustynna burza" albo   jeszcze bardziej poetycko.

Czy Izrael  eliminujac rakietowym ostrzałem rozmaitych bojowników czy to w Syrii czy gdzie indziej prowadzi jakąc wojnę? Czy ktos ma mu cos za złe, obkłada sankcjami za te ataki?

Jesli jakieś formacje (regularne, nieregularne, niezdtyscypilnowane, albo w ogóle działające na własną reke), prowadza ostrzał obiektów cywilnych, sa traktowane jak terrorysci, bo terroryzują ludnosc cywilną. "Czy te formacje sa ukrainskie czy jakiekolwiek inne, nie ma znaczenia, bo sieja terror i nalezy im to ukrócić.

Ta że , ten tego, operacja "demilitaryzacji" ukraińskich sił zbrojnych polega np, na tym ze zniszczone zostały stacje radiolokacyjne ich systemó rakierowych, a same systemy nie zostały zniszczone, bo bez tych stacji sa bezuzuteczne, w nic nie wuceluja swoich rakiet. Zniszczono takze lotniska, na których mogły lądować duże transportowce sił NATO. A najpierw zniszczono ukrainskie składy amunicji i cyberatakiem zablokowano łaczność pomiędzy garnizonami a dowództwem w Kijowie.

Ot, takie sobie manewry.

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @stanislaw-orda 24 lutego 2022 18:15
24 lutego 2022 18:20

jednak jest pan trzeźwy. jestem zszokowany.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @klon 24 lutego 2022 18:05
24 lutego 2022 18:21

Bo umiem liczyć i czytać ze zrozumieniem..... (pisać zasadniczo bez błędów też).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 18:23

Chciałem  coś  jeszcze Draniowi odpisac ale wobec  zbanowania go napisze dla wszystkich, co boją  się  napływu ludzi z Ukrainy albo uważaja że Chiny Rosji pozwoliły na to albo w ogóle  nic  nie  uważaja. Otóż Ukraina padła ofiarą  walki tych  dwóch organizacji  (o ktòrych pisałem w Metodzie Zagłady).  Walczą o najważniejszy kawałek globu....proszę to zrozumieć - to nie są peryferia...to jest ścisłe centrum

I teraz oczywistym  jest dla mnie, że Rosji ktoś zlecił akcji.  Ale zamiast podniecać się lub histeryzować pomyślmy lepiej jaki jedt cel tej organizacji, która spuściła Rosję ze smyczy. Moim zdaniem chce, aby Ukraina weszła do jej grupy kapitałowej, ale problem polega na tym, że elity Ukrainy mają lepszą oferte (na razie) od konkurencji. 

Moim zdaniem celem nie  bedzie zajęcie terytorium Ukrainy przez Rosjś, bo to koszty. Celem bedzie taka dewastacja/destabilizacja, aby wszyscy zaczeli omijac Ukraine. I jak sie ten cel osiągnie, to elity tego kraju na kolanach podpiszą  cyrografy. Chyba, że ich obecna  organizacja dokona spektakularnego odwetu. Ale nawet w takiej sytuacji Ukraina nadal bedzie n8szczona gospodarczo. Więc dobrego konca nie widze dla nich.

A co z nami? Z nami też bedzie źle. Nie militarnie ale gospodarczo. Na razie wszystkim  naiwnym lub głupcom wydaje sie, że tu fhodzi tylko o Ukraine. Otóż nie. Tu chodzi też i o nas. Już pisałem że łańcuchy  dostaw się wydłużą, a więc bedą mniej stabilne. To jest prawdziwe zagroż3nie rla nad, a jak ktoś to bagatelizuje, to się przekona za najdalej rok czasu. Ceny frachtu i w ogóle ceny transportu pójda tak ostro  w góre, że zmniejszy to drastycznie nasze marże (a więc i zyski). Ktoś powie, że to ogolny bedzie światowy trend. Otóż nie - my jesteśmy bardzo uzależnieni od tego ruchu wschód-zachód a inne kraje znacznie mniej (Niemcy tylko surowce sprowadzaja, a moga to robic omijajac Polske via Bałtyk).

Poza tym nie zapominajmy, że 2-3 tygodnie temu ogłosilusmy akces do grupy kapitalowej, w której jest Ukraina. Ktos moż3 powiedziec, że p. Braun mial racje, gdy nad tym biadoliĺ. No dobra: a fo by było, gdybysmy nie zglosili akcesu do tej  grupy? Zostawiliby nas w spokoju? Albo pozwoliliby nam - obcym - bogacic sie na handlu i produkcji? W życiu! Bylibysmy wegetujacym popychadłem, jak Białorus (ktora może nie jest popychadłem w oczach geopolitologów, ale nikt jej nie pozwala się bogacić...dlaczego ?). 

Można by jeszcze postawic sprawe tai, że przecież moglibyśmy  sie zapisać  do tej drugiej grupy,  konkurencyjnej. No to odpowiedzmy sobie co by to nam dało? W tej drugiej grupie jest - jak widzimy - Rosja (przynajmniej obecnie) ale są też i Niemcy (to jest protektorat USA  tak czy siak). Jak myślucie kochani? Kto tu bedzie ważniejszy  w tej grupie? Czyje interesy? Nasze? A figę! Przynależność do  tej grupy to skazanie sie na rolę pariasa lub niewolnika NiemoRosji. 

Jak widać jedyna szansa wyrwać sie z tego fatalnego położenia to tkwienie w osi Londyn-Kijów-Warszawa. Bo tylko wtedy możemy naprawde cos wartego naszych  wysiłków wygrać.  Każda opcja prorosyjska (proniemiecka to to samo) to zawiązywanie sobie sznura  na szyi samemu i jeszcze z głupim naiwnym uśmiechem.

Dlatego każdy kto się cieszy z ataku Rosji na "banderowców" albo martwi się, że beda tu uchodźcy ze wschodu  jest właśnie  takim głupum Jasiem (przepraszam  wszystkich  Janów). 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @stanislaw-orda 24 lutego 2022 18:15
24 lutego 2022 18:31

Operacja demilitaryzacji i DENAZYFIKACJI Ukrainy,wg Putina.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 18:36

Kto pozwolił?

Myślę, że nie Chińczyk tylko Amerykanie i wygląda mi to, jakby Rosjanie paradoksalnie działali na rzecz wzmacnienia Ameryki. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DYNAQ 24 lutego 2022 18:31
24 lutego 2022 18:45

jak zwał, tak zwał, Zachód nie kiwnie palcem.

zaloguj się by móc komentować


klon @aszymanik 24 lutego 2022 18:21
24 lutego 2022 18:49

Jak dla mnie nie należy aproksymować "danych z komentarzy" na wszystkich Nawigatorów, bowiem osób li tylko  czytających jest zdecydowana większość. Chyba że "tytuł" Nawigatora przyznajemy jedynie komentującym. Jednak aż tak upraszczać obszar analizy? 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @klon 24 lutego 2022 18:49
24 lutego 2022 18:53

Jasnym jest, że nie mogę ekstrapolować moich wyliczeń na czytających, bo w ich głowach nie siedzę - mówiłem o piszących.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 18:23
24 lutego 2022 18:55

Pan Wiktor Ross tez mysli, ze chodzi o zniszcznie:

https://www.youtube.com/watch?v=v_JN2yqSNlU
Putinowi potrzebna jest zniszczona i zmarnowana Ukraina. Dr Wiktor Ross

PS
Do jakiej grupy kapitalowej zglosilismy akces 2-3 tygodnie temu?
Czy to jest ta os - Londyn Warszawa Kijow?

PSS
Niektorzy pytaja czy Ukraina to narod? 
Jak i dlaczego przekonano ich (Wolyniakow, Podolakow, Woroniakow, Zaporozcow i innych) ze sa Ukraincami?
 

zaloguj się by móc komentować

Dafi @stanislaw-orda 24 lutego 2022 18:45
24 lutego 2022 19:04

Operacja chirurgiczna,misja stabilizacyjna to wynalazki amerykańskiej i zachodnich demokracji.Mają patent i wyłaczność.Rosja powinna pozostać przy swojej tradycynej nazwie- walka o pokój  .Z faszystami rzecz jasna.

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @K-Bedryczko 24 lutego 2022 18:20
24 lutego 2022 19:14

Berdyczko pacanie zapomniałeś, że wyłączając przypadek prawdy objawionej i zasad logicznych umożliwiających jej poznanie, nie ma w życiu mocniejszego argumentu niż osobista pewność, która jest pojęciem subiektywnym. Nawet wobec powszechnie przyjętych reguł naukowych stosuje się tę zasadę, bo mimo tego, że zdecydowana większość naukowców coś stwierdza, w końcu to MY oceniamy, czy te przesłanki są wystarczające do uzyskania pewności. Kiedy tak uznamy, mamy ni mniej ni więcej tylko "osobistą" pewność.

Do budy i się nie wychylaj!

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 18:23
24 lutego 2022 19:17

Panie, gdzie pan widzisz te elity?

Jest pan ciekawym przykładem zidiocenia który widać u wielu innych. Jedyna różnica jest tu taka ze pański proces zidiacania sie mozemy obserwowac life w odcinkach/ podobno jest ich tysiące/, jak serial brazylijski w TVN. Nie powinno wypominać się wieku ale powiem, że jak dla mnie, jest Pan "gieniuszem."
ps

Podobno w wieku 6 lat wiedział Pan już tyle. ile wie dzisiaj!

zaloguj się by móc komentować

tomaszlubelski @K-Bedryczko 24 lutego 2022 18:20
24 lutego 2022 19:24

Trafnie napisał nieobecny tutaj już Pan tyszka. O starm ośle i wodopoju. To już nie jest przykre, to jest śmieszne. Pan coryllus otacza się takimi ludźmi: Pani Ewa, Pan SO i inni. To też już nie jest przykre. Jest śmieszne jak proroctwa coryllusa.    

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @stanislaw-orda 24 lutego 2022 18:15
24 lutego 2022 19:24

Zasadniczo ma Pan rację - odwołując się do podanych przykładów. Tam też "wojny" niby nie było (no, może czasami mówili "wojna z terroryzmem", ale to pewnie też nie była wojna, tylko wojna z terroryzmem). Oczywiście w tym co Pan pisze jest sporo tzw. szydery, czego może niektórzy nie zauważyli.

Z drugiej strony nawet Niemcy woleli okupację Jankeską, a nie Rosyjską (no dobrze - sowiecką) i jak tylko się dało to uciekali w miejsce gdzie mozna się było poddać najbliższej jednostce wojsk USA, a nie Sowieta. No i nasi ludzie woleli emigrować do USA, a nie Rosji/Sowieta (w statystycznie istotnej liczbie).
Dla mnie ważne jest co z tego się wyłoni dla nas i czy w jakimś stopniu możemy w ogóle wpłynąć na to co będzie?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @jelski-jan 24 lutego 2022 19:14
24 lutego 2022 19:25

frajerze mcny jesteś w gebie cieciu.

zaloguj się by móc komentować

Barb @Henryk-W 24 lutego 2022 18:12
24 lutego 2022 19:30

Po tej stronie Pani nadaje wiec, bez jaj ;))

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Henryk-W 24 lutego 2022 19:24
24 lutego 2022 19:37

A czy ktoś pytał Niemców, kogo by woleli za swojego okupanta?

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @K-Bedryczko 24 lutego 2022 19:25
24 lutego 2022 19:38

Berdyczko, jesteś typowym przykładem tego o czym wspominam. Twoje głupawe porównanka nie działają na mnie i zarazem pokazują jak przyziemną jesteś jednostką. Jesteś typowym przykładem tej pozornej elokwencji. I najwięcej wzdychasz chyba do tego własnego smrodku. Swój snobizm z klimatyzacją również sprzedawaj w gronie ludzi opadających do twojego poziomu. Jeśli chcesz się wypowiadać w takiej buraczanej formie to daj se na wstrzymanie. Nie rób siary i nie sprowadzaj wypowiedzi innych do poziomu swojej pseudointeligencji. :(

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 24 lutego 2022 18:05
24 lutego 2022 19:42

Te trzy wykrzykniki to znak, że Pani na mnie krzyczy?

Może jednak warto pocztać innych (w tym tych, którym Pani ochoczo bije brawo) i bez zbędnych emocji powiedzieć czy nie mam racji...

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 18:23
24 lutego 2022 19:43

Zasadniczo się zgadzam, ale jedna teza jest mało prawdopodobna. Chodzi o reperkusje gospodarcze - one nie tylko będą dla nas niekorzystne. Dla innych też.

"łańcuchy  dostaw się wydłużą, a więc bedą mniej stabilne (...) Ceny frachtu i w ogóle ceny transportu pójda tak ostro  w góre, że zmniejszy to drastycznie nasze marże (a więc i zyski)"

"Niemcy tylko surowce sprowadzają" - tu musi Pan odrobić lekcję.

My w ogóle nie zarabiamy na tym ruchu towarów. Zarabiamy na produkcji dla przemysłu europejskiego (85% dla Niemc, ale też trochę dla Włoch i Francji), trochę na żywności i trochę na outsourcingu. A na miejscu to 25% knujemy sobie na boku na własne potrzeby (szara strefa - np. całe domy tak ludzie potrafią wybudować).

Zatem będzie ogólne pogorszenie (koszty wzrosną). Problemem może byc to, że Niemcy bedą chcieli i mogli przeżucić część kosztów na nas. A mają tu swoją potężną agenturę - co prawda wyglądaja ci agenci na wariatów, ale niestety wielu tego nie chce dostrzec.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @jelski-jan 24 lutego 2022 19:38
24 lutego 2022 19:44

jak cie parasol kiedyś znajdzie porównanka pokażę ci osobiście.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @stanislaw-orda 24 lutego 2022 19:37
24 lutego 2022 19:50

Sami woleli uciekać pod Jankeski but. Ci w Prusiech mogli przecież zostać pod radzieckim. Tak masowo preferowali tę pierwszą opcję, że ten MS Wilhelm Gustloff to chyba z przpeładowania zatonął, a nie od ruskiej torpedy.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @jelski-jan 24 lutego 2022 19:38
24 lutego 2022 19:51

Może tak przestanie pan ,szacowny jelski-janie wszczynać burdy? Jakoś nie widać kiedy ostatnio się pan habilitował,no chyba że jest już po.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Henryk-W 24 lutego 2022 19:50
24 lutego 2022 19:54

"Wilhelm Gustloff" nie płynął pod jankieski but. On miał ewakuował uchodźców do Rzeszy.

 Nie wiesz co krasnoarmiejscy wyrabiali z mieszkańcami Prus? A także  Mazur, Śląska,  etc.

Eta wsio giermańce.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @aszymanik 24 lutego 2022 19:42
24 lutego 2022 19:55

Pani Paris jest tutaj dobrze znana z tego, że ma trochę nierówno pod sufitem. Może Gospodarz uważa, że jej obecność dodaje trochę kolorytu i takiego folkloru - i stąd ja trzyma? A może po prostu z litości? Ja prawie zawsze jej "komentarze" przwijam bez zaglądania.

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @stanislaw-orda 24 lutego 2022 19:54
24 lutego 2022 19:58

"Nie wiesz co krasnoarmiejscy wyrabiali z mieszkańcami Prus? "

No własnie o tym piszę! A Jankesi jednak aż tak nie szaleli - stąd woleli ich bucik.

Werner Braun i cała jego ekipa byli dobrze zorientowani - i woleli prysnąć do Jankesa niż służyć twarzyszom moskiewskim.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Henryk-W 24 lutego 2022 19:58
24 lutego 2022 20:03

Ci w Prusach nie mieli pojęcia jak zachowują sie Jankesi. Oni nie wybierali, a jak najdalej od Red Army.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 20:15

Nie cierpię gdy ktoś podsyła linki polityczne, ale sam to zrobię.

To najlepszy tekst "w temacie" który dzisiaj przeczytałem:

https://paweldrozdziak.wordpress.com/2022/02/24/co-powinnismy-teraz-robic-a-nie-zrobimy-czyli-czemu-flagi-tajwanu-nie-dokleisz-sobie-na-profilowym/

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 18:23
24 lutego 2022 20:19

Ogolnie  to...

...  Panski  wpis  "Metoda  zaglady",  ale  -  to  tylko  ogolnie  -  podobal  mi  sie,...  ale  juz  dzisiejsza  "synteza"  sytuacji  za  nasza  wschodnia  granica  niekoniecznie...  jakkolwiek  nie  ciesze  sie  z  NAJAZDU  Putina  na  Ukraine,  czy  tez  jakiekolwiek  inne  panstwo,  ale  KROKODYLICH  LEZ  LAC  NIE  MAM  ZAMIARU   z  tego  powodu  !!!

Otoz,  ja  sie  bardzo  boje  tego  ZALEWU  -  tym  razem  -  "uchodzcow  wojennych"... szczesliwie  jeden  ZALEW  "migrantow  ekonomicznych"  na  Europe  jakos  z  Boza  pomoca  przezylam  i  udalo  mi  sie  z  Francji  wyjechac,  ale  czy  dam  rade  przezyc  drugi  to  juz  nie  jestem  taka  "optymistyczna",...  no  i  Panskie  twierdzenie,  ze  "Ukraina  padla  ofiara  walki  tych  dwoch  organizacji"  jest  niewystarczajace...  juz  dzis  mozemy  wskazac  CO-ZACZ  te  "organizacje",  ba  nawet  KTO-ZACZ...

...  dlatego  dobrze  by  bylo  skonczyc  z  ta  OBLUDA...  i  SAMOOSZUKIWANIEM  SIE,  bo  cel  organizacji,  ktora  "spuscila  Putina  ze  smyczy"  tez  jest  juz  znany...  to  staly  "modus  operandi"  jej  METODY  ZAGLADY   !!!

A  "organizacje",  ktorych  OFIARA  pada  dzisiaj  Ukraina...  albo  padnie  lada  dzien  -  ZNAJA  SIE  WZAJEMNIE  NA  WYLOT  od  dziesiatek  lat,   jak  LYSE  KONIE...  i  KOBYLY  !!!          

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 24 lutego 2022 20:15
24 lutego 2022 20:20

ten autor (Paweł Droździak  - pierwsze słyszę, żeby nie było ) to ciocoimieninowy blagier-fantasta.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Drzazga 24 lutego 2022 18:36
24 lutego 2022 20:21

Oczywiscie,  ze...

...  nie  byl  to  Chinczyk  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Peiper 24 lutego 2022 12:13
24 lutego 2022 20:30

Prosze Pana ja nie wiem na jakmi Pan świecie żyje - czy jak to śpiewali pewni artyści - w jakim filmie gra, ale moje nieruchomosci normalnie ochrania ochrona a jak trzeba to Policja.

Jeśli w Polsce bedzie wojna to wróci sie tu po ziemie bo tylko ziemia w tym przypadku bedzie coś warta.

Budynki są ubezpieczone.

A o wojnie lepiej sie czyta z gazet niż w niej uczestniczy.

Moim zdaniem nie Polska jest celem a więc na razie nie ma co panikować.

 

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @aszymanik 24 lutego 2022 19:42
24 lutego 2022 20:32

Pani grażynka znowu napruta w trzy d... :(

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @Henryk-W 24 lutego 2022 19:55
24 lutego 2022 20:34

Chwali go bez opamiętania i kupuje ksiązki zanim on je wyda. Później pisze, że przeczytała, że są fajne chociaż nic z nich nie zrozumiała. :(

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @jelski-jan 24 lutego 2022 20:32
24 lutego 2022 20:37

Grzecznie zakładam, że ma Pan jakieś możliwości aby to stwierdzić ale czytając Pana wpisy nie wiem czy aby kocioł nie przygarnia garnkowi.

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @K-Bedryczko 24 lutego 2022 19:44
24 lutego 2022 20:38

Пошëл вон сволоч!

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 24 lutego 2022 20:20
24 lutego 2022 20:38

Rzeczywiście facet mało znany, co być może przemawia na jego korzyśc..Nie pajacuje w telewizjach, nawet w internecie nie bardzo. Miał, czy może nadal ma jakieś związki z Wyborczą. Raz na jakiś czas pisze teksty dosyć przenikliwe.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 24 lutego 2022 19:42
24 lutego 2022 20:38

Absolutnie,  nie  "krzycze"  na  Pana...

...  ani  na  innych  Komentatorow,  wbrew  tym  wykrzyknikom  !!!

Z  Pana  Drania  komentarzami  dosyc  czesto  sie  zgadzalam,  z  dzisiejszymi  tez,  tylko  tyle.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @aszymanik 24 lutego 2022 17:33
24 lutego 2022 20:39

Przesadził Pan trochę z tym 75%

zaloguj się by móc komentować

jelski-jan @aszymanik 24 lutego 2022 20:37
24 lutego 2022 20:40

Grzecznie odpowiadam. :)

"Nigdy nie poznałem człowieka, który widząc własne błędy potrafił winę przypisać samemu sobie."

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @jelski-jan 24 lutego 2022 20:38
24 lutego 2022 20:42

za dużo mówisz do lustra. 

zaloguj się by móc komentować


Peiper @Dafi 24 lutego 2022 19:04
24 lutego 2022 20:44

Tutaj walczą z nazistami (jak widać naziści to obecnie nie Polacy a Ukraińcy), a najgorszym nazistą jest ukraiński prezydent Żyd.

A każdy kto pomaga nazistom też pewnie jest nazistą.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Kuldahrus 24 lutego 2022 20:39
24 lutego 2022 20:48

Z kalkukatorem nie siedzę - ale z pewnością większość.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @jelski-jan 24 lutego 2022 20:40
24 lutego 2022 20:51

A ja grzecznie proszę nie bombardować mnie aforyzmami - bo nie wiem o co Panu chodzi. (Może czas już przytulić się do podusi).

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ThePazzo 24 lutego 2022 20:30
24 lutego 2022 20:54

A to Pan jak widzę z wyższych stref co to opłacają prywatną ochronę a nie ze wsi jak ja. To bardzo przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 24 lutego 2022 19:51
24 lutego 2022 21:03

Proszę nie karmić trolla. Ignorowac i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @jelski-jan 24 lutego 2022 20:34
24 lutego 2022 21:07

Dałby Pan spokój. Proszę napisać coś w temacie...nie Marioli, a grożącej nam gazety do ...

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Henryk-W 24 lutego 2022 19:43
24 lutego 2022 21:08

A żeby produkować to skąd komponenty ? Surowce? To wszystko trzeba sprowadzic i pilnować  stanów magazynowych. Jeśli zaczniemy zawalać terminy z powodu  dluższego czasu oczekiwania na to, to odbiorcy zaczną przenosic zamówienia  do innych,  którzy nie mają tak "niewygodnego" położenia w tej chwili. 

Na miejscu prezesów już  zacząłbym się martwić. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Drzazga 24 lutego 2022 21:07
24 lutego 2022 21:09

Za dużo Pan wymagasz od ludzi.:)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Wrotycz1 24 lutego 2022 09:58
24 lutego 2022 21:10

"Sądzę, że jest to łabędzi śpiew Rosji. Najechać Ukrainę owszem można, ale utrzymac taki teren będzie trudniej."

Mnie to się wydaje że jest tylko jeden kraj na świecie którego nie można zawojować na "stałe". To Afganistan.

Reszta to wszystko jest wykonalne.

Wg mnie Putin chce zwasalizować Ukrainę, usunąć obecny rząd i ustawić nowe "władze", zależne od Moskwy.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Paris 24 lutego 2022 20:19
24 lutego 2022 21:13

Gdyby nie ci emigranci ekonomiczni, to nie mialby kto zbierac warzyw i owoców , obslugiwac w sklepie, dostarczac paczki, sprzatac po tych co trzodzą....i wiele innych pożytecznych czynnosci. Prosze wyjść troche na powietrze i popatrzeć ile rzeczy u nas jest do zrobienia a nikt nie chce tego robic. Samo się nie zrobi. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 24 lutego 2022 20:42
24 lutego 2022 21:18

Tez  nie  ogladam  i  to  od  lat...

...  przekazuje  tylko  to  co  widze  we  francuskim  telewizorze,  a  widze  SPOKOJ  i  LUZ  !!!

Nawet  Macron  w  dzisiejszym  wystapieniu  do  Frankow  "wydarzen  na  Ukrainie"  -  ani  razu  nie  nazwal  "wojna"  wypowiedziana  przez  Putina,...   a  li-tylko   DELIKATNIE  "zawirowaniami,  wzburzeniami"  !!! 

Francja  podejmie  "zdecydowane  dzialania"  przeciw  Rosji,...  a  wobec  wielkich  zniszczen  na  Ukrainie  FspUlnota  eLropejska  poniesie  DUZE  KOSZTY  !!! 

 

Takze  JUZ  MOZEMY  szykowac  sie  na  BULENIE  za  te  putinowska  chucpe,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 lutego 2022 21:21

Na zachodzie, zwłaszcza w USA już się pojawiają spekulacje.

Spekulują "eksperci" i doradcy, byli i obecni, co zrobią Chiny.

Czy skorzystają z okazji i zagarną Tajwan?

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 21:13
24 lutego 2022 21:24

Tak zostało urządzone, że zawody absolutnie niezbędne (śmieciarze, itp) są najgorzej opłacane. Jedynie lekarze są wyjątkiem w tej regule.

 

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @stanislaw-orda 24 lutego 2022 18:00
24 lutego 2022 21:25

To prawda, ale ten prawdziwy ma Alzheimera albo juz nie żyje, a zastępców czyli matrioszek widziałam wczoraj dwóch. Mogliby tego samego wystawiać 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @chlor 24 lutego 2022 21:24
24 lutego 2022 21:30

nie tylko lekarze. oni są jak don kiszoty.

nie tylko lekarze !

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 21:13
24 lutego 2022 21:32

Prosze  Pana,...

...  ja  bardzo  duzo  czasu  spedzam  na  swiezym  powietrzu...  oczywiscie,  pracujac  na  swiezym  powietrzu  i  bardzo  prosze  takiego  KITU  NIE  WCISKAC  !!!

Tak,  zeby  nie  ci  "emigranci  ekonomiczni"  to  wpadlibysmy  w  czarna  d*pe,  pardon  !!! 

  

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekBielany 24 lutego 2022 21:25
24 lutego 2022 21:35

Nawet  baaardzo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 24 lutego 2022 21:25
24 lutego 2022 21:39

No  prosze,...

...  a  ja  myslalam,  ze  to  FATAMORGANA,...  ale  reke  bym  sobie  dala  uciac,  ze  to  byl  "klon"  Putina  !!!

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Paris 24 lutego 2022 21:39
24 lutego 2022 21:40

To nie jest klon, to jest pacjent.

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Szczodrocha33 24 lutego 2022 21:10
24 lutego 2022 21:52

" Bagnetami można załatwić wszystko, sire. Mają jednak wadę - nie można na nich usiąść."

Każdy kraj można zawojować, ale ile będzie kosztowało utrzymanie się w tym kraju ?

Wykluczam istnienie partyzankti takiej jak w Afganistanie, ale ile zysków można będzie z Ukrainy wycisnąć a ile trzeba będzie dołożyć (dostawy gazu, ropy naftowej), koszt utrzymywania wojsk okupacyjnych plus koszt sankcji gospodarczych.

Boris Johnson zapowiedział gotowość udzielenie gościny ukraińskiego rządowi na uchodźctwie a to oznacza że będzie to karta przetargowa Anglii - ile będzie Rosje kosztowało uznania nowego "demokratycznego rządu" ?

Czy GS postanowi sobie trochę zarobić na ataku spekulacyjnym na ruble ?

Swego czasu filantrop sporo zarobił na ataku na funta szterlinga.

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Paris 24 lutego 2022 21:18
24 lutego 2022 21:53

A nie pójdzie na to kasa zamrożona w ramach sankcji ?

zaloguj się by móc komentować

klon @MarekBielany 24 lutego 2022 21:40
24 lutego 2022 21:57

Ej, mnie tam nie ma. Jestem tutaj.
Nic, o nas, bez nas.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Peiper 24 lutego 2022 21:52
24 lutego 2022 21:59

"Boris Johnson zapowiedział gotowość udzielenie gościny ukraińskiego rządowi na uchodźctwie a to oznacza że będzie to karta przetargowa Anglii - ile będzie Rosje kosztowało uznania nowego "demokratycznego rządu" ?

Jeśli zapowiedział to potwierdza to moje przyypuszczenia, że cała ta sprawa Rosja-Ukraina, podgrzewana przez "sraczkę medialną", to szeroko zakrojona akcja, szykowana od dawna.

Zachód, a zwłaszcza Anglicy, będzie tradycyjnie wyciągać kartofle z ogniska cudzymi rękami.

Angole kochają to robić, i mają w tym wielką wprawę.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @klon 24 lutego 2022 21:57
24 lutego 2022 22:03

Przecież napisałem - pacjent, a nie klon.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matka-Scypiona 24 lutego 2022 21:25
24 lutego 2022 22:07

Nie szkodzi, kwity są  u któregoś z kremlińców

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matka-Scypiona 24 lutego 2022 21:25
24 lutego 2022 22:11

Nie szkodzi, kwity są  u któregoś z kremlińców

zaloguj się by móc komentować

czapeczek @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 21:13
24 lutego 2022 22:11

Ukraińcom przysługują polskie emerytury, zasiłki i 500+. Państwo nie wie, ile to wszystko może kosztować - Money.pl

 

"Ani Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ani Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie są w stanie oszacować, ilu obywateli Ukrainy może w przyszłości pobierać emerytury z ZUS.

 

Już kilkumiesięczny okres ubezpieczenia w Polsce uprawnia Ukraińców do pobierania w przyszłości emerytury z ZUS w wysokości 1000 zł. Gwarantuje to umowa o zabezpieczeniu społecznym między Warszawą a Kijowem. Przebywający w Polsce Ukraińcy mają także prawo do innych świadczeń, ale rząd, ani ZUS nie wiedzą, ile na to wszystko potrzeba pieniędzy.

Jak pisze "Rzeczpospolita", w październiku 850 obywateli Ukrainy nabyło uprawnienia emerytalno-rentowe do polskiej emerytury. To na razie symboliczna liczba, bo obecnie legalnie w Polsce pracuje ok. 270 tys. Ukraińców.

Niestety ani Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ani Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie są w stanie oszacować, ilu obywateli Ukrainy może w przyszłości pobierać emerytury z ZUS.

 

Co istotne, Ukraińcy mają bardzo ułatwioną drogę do uzyskania uprawnień emerytalno-rentowych. Jak pisze gazeta, już za kilkumiesięczny okres ubezpieczenia w Polsce mogą otrzymać emeryturę w wysokości 1000 zł.

Jest to możliwe dzięki zawartej jeszcze przez rząd PO-PSL umowie o zabezpieczeniu społecznym pomiędzy Polską a Ukrainą. By otrzymać prawa do polskich świadczeń, Ukraińcy muszą tylko mieszkać na terytorium Polski.

 

Ideą tej umowy było danie przywilejów powracającym do Polski repatriantom, ale nie przewidziano, że ich beneficjentami staną się imigranci zarobkowi z Ukrainy.

Emerytura to tylko jedno ze świadczeń, na które mogą liczyć mieszkający lub przebywający czasowo w Polsce Ukraińcy.

Członkowie rodziny zmarłego obywatela Ukrainy, który pracował w Polsce, mają prawo do renty rodzinnej. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy mieszkają w Polsce. Pieniądze mogą nawet trafiać na konto ukraińskiego banku. Do katalogu dostępnych dla obywateli Ukrainy świadczeń zalicza się także renta z tytułu niezdolności do pracy.

 

Obecnie zdecydowanie najczęściej wypłacanym świadczeniem dla mieszkających w Polsce Ukraińców jest 500+. Jak pisze "Rzeczpospolita", w pierwszym kwartale 2017 roku pieniądze z tego tytułu wypłacono na niemal 6,5 tys. ukraińskich dzieci. Kosztowało to 5 mln zł.

Z nieoficjalnych wypowiedzi polityków PiS wynika, że rząd nie ma zamiaru renegocjować umowy z Kijowem z obawy przed zaszkodzeniem polskim przedsiębiorcom, którzy zatrudniają Ukraińców."

 

 

Polscy maturzyści w szoku. Ukraińska matura lepsza niż polska? "Skutek niekontrolowanej imigracji" (medianarodowe.com)

 

"Polskie uczelnie stają się coraz mniej dostępne dla rodzimych studentów. Tę tezę potwierdzają ostatnie doniesienia o przeważającej liczbie zagranicznych studentów na krajowych uczelniach. W sieci pojawiła się lista rekrutacyjna z wydziału psychologii na UAM w Poznaniu, gdzie czoło tabeli zajmują absolwenci z Białorusi i Ukrainy.

 

  • Polscy absolwenci klas maturalnych od kilku lat zmagają się z problemami rekrutacyjnymi na wymarzone studia, choć poziom ich wiedzy nie odbiega od wymaganego progu
  • Za taki zły stan rzeczy odpowiada przede wszystkim masowa imigracja ze wschodu, chętnie przyjmowana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości
  • Do mediów społecznościowych wyciekła lista rekrutacyjna na wydział psychologii na UAM w Poznaniu, gdzie na jej czele znajduje się kilkadziesiąt studentów z Białorusi i Ukrainy
  • Rozgoryczeni taką sytuacją są już nie tylko studenci o antyimigracyjnym nastawieniu, lecz również ci o liberalnych poglądach, którzy zderzają się z twardą rzeczywistością
  • Coraz częściej pojawiają się głosy o przywróceniu wstępnego egzaminu rekrutacyjnego, który by weryfikował prawdziwą wiedzę zgłaszających się osób

 

Do sieci wyciekła lista osób przyjętych na wydział psychologii i lingwistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Czoło tabeli rekrutacyjnej nie zapełniają, jakby można się było spodziewać polscy absolwenci, lecz spora grupa wschodnio brzmiących nazwisk. Większość z nich ma białoruski rodowód, co może być powiązane z ostatnią sytuacją polityczną na Białorusi, a część osób pochodzi z Ukrainy, z czym polskie uczelnie przyzwyczaiły się na swój sposób.

No i jaki tam studenci, dostaliście się na wymarzone studia? Poniżej lista rankingowa psychologii na UAM. Sekret jest taki, że ukraińska matura liczyła się tak samo jak polska. Może trzeba było tam do szkoły jechać

– napisał użytkownik Mać Walczynski, podając rozpiskę nazwisk, która uzyskała największą liczbę punktów przy rekrutacji.

 

W tym roku na psychologię na UAM zgłosiło się, aż 2521 osób z czego 2078 z nich opłaciło za zapis. Warto podkreślić, że liczba miejsc była mocno ograniczona i wynosiła 120. Sama rekrutacja na ten wydział trwała od 1 czerwca do 12 lipca b.r., natomiast listę przyjętych osób ogłoszono wczoraj tj. 19. lipca.

 

Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż głównym językiem na zajęciach jest nasz rodzimy język polski. Zastanawiające jest więc tutaj, jak rektorzy zamierzają rozwiązać problem z barierą językową, gdyż jak można się spodziewać większość białorusinów i ukraińców nie będzie w stanie komunikatywnym porozumiewać się na wykładach.

Nie jest sekretem to, że za naszą wschodnią granicą powszechną praktyką w życiu codziennym jest udzielanie łapówek za wykonanie danej usługi w urzędach, a nawet w szkołach. W ten o to sposób ukraińscy absolwenci, przy odpowiedniej determinacji są w stanie uzyskiwać zawyżone wyniki egzaminów maturalnych, które nie oddają w pełni ich aktualnej wiedzy.

 

Pod pierwotnym wpisem z informacją o skandalicznym przyzwoleniu na przyjmowanie w większości zagranicznych studentów rozpoczęła się prawdziwa dyskusja, która przelewa czarę goryczy na obecne rządy Prawa i Sprawiedliwości, które jak wskazują statystyki, a także relacje z codziennego życia milionów Polaków, jest bardzo otwarty na wschodnią imigrację. Wystarczy przypomnieć dane z GUS nt. imigracji, gdzie wyniki z poprzednich lat jasno wskazują na przyjazd do Polski setki tysięcy Ukraińców rocznie. Znaczna część z nich pomimo ograniczeń wizowych, wciąż powraca lub pozyskuje Kartę Polaka, czy też w skrajnych przypadkach ma ułatwiony dostęp do pozyskania polskiego obywatelstwa, co pozwala takim osobom zamieszkać na stałe w naszym kraju.

W algorytmie finansowania uczelni, PiS przyznaje wyższe dotacje za wyższy „składnik umiędzynarodowienia” – dotacja za obcokrajowca jest trzykrotnie wyższa od tej za Polaka, co oczywiście w praktyce premiuje studentów zza granicy. Dziękujemy PiSowi za multi-kulti nad Wisłą.

– wskazał prezes Młodzieży Wszechpolskiej, Ziemowit Przebitkowski.

 

Z dyskusji w mediach społecznościowych jasno wynika, iż podobny problem na UAM istnieje nie tylko na wydziale psychologii, ale dotyka m.in. informatyki, czy też wydziału prawnego.

Pojawiają się również propozycję, aby rząd przywrócił na polskie uczelnie płatne egzaminy wstępne, które odsiewałyby, część absolwentów, niezdolnych na dany moment do rozpoczęcia edukacji na wymarzonym kierunku. To zdaniem wielu miałoby powstrzymać absurdalne i niepokojące trendy, gdzie większość studentów na polskich uczelniach jest innej narodowości – z wyszczególnieniem na ukraińską.

Polskie uniwersytety, które są opłacane przez polskich podatników, powinny preferować kształcenie rodzimych studentów. Kolejny negatywny aspekt niekontrolowanej, masowej imigracji.

– napisał Bartosz Florek, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Młodzieży Wszechpolskiej.

Innym problemem w polskim systemie szkolnictwa wyższego jest utrudniony dostęp dla polskich maturzystów. Z tego powodu niejednokrotnie decydują się oni na kontynuowanie nauczania na zagranicznych uniwersytetach, na podobnych kierunkach, które są dostępne w Polsce, a jakościowo nie odbiegają na przód bardziej od krajowych uczelni.

Tysiące absolwentów polskich szkół średnich wyjeżdża za granicę. Czemu? Tu jedna z przyczyn takiej sytuacji. Doprowadza do tego polityka otwartych drzwi prowadzona przez PiS pod nierzadko (o zgrozo!) hasłami o sprzeciwie wobec “nielegalnej imigracji”. Dość tej hipokryzji!

– wspomniał prezes Marszu Zwycięstwa, Kacper Kociszewski.

Podobne problemy napotykają polscy studenci na wielu uniwersytetach, gdzie również jak na poznańskim UAM spotykają się z odrzuceniem swoich aplikacji, kosztem przyjmowania na uczelnię w masowych ilościach studentów z zagranicznych. Jedną z takich przykładowych uczelni jest Uniwersytet Warszawski, gdzie również na różnych kierunkach na listach rekrutacyjnych próżno szukać polskich nazwisk."

 

 

Gowin wprost o ściąganiu Ukraińców do Polski: Mogą być przyszłymi przywódcami (medianarodowe.com)

 

 

"Jarosław Gowin wprost przyznał, że PiS chce ściągnąć do polski kolejnych imigrantów. Jednak jak tłumaczy – Ukraińcy mają tworzyć… elitę narodu.

“Zamiast cieszyć się, że w Polsce pracuje dziś ponad milion Ukraińców wykonujących relatywnie proste prace, powinniśmy zacząć walczyć o ukraińskich lekarzy, informatyków, naukowców” – przekonuje polityk – “Tym, co mnie najbardziej interesuje, jest ściąganie do Polski ludzi, którzy mogą być polską elitą”.

Wicepremier i minister nauki i szkolnictwa wyższego chce odbudować polskie elity ściągając do Polski kolejne miliony ukraińskich migrantów: “Polska w ostatnich 30 latach napisała historię wspaniałego sukcesu. Różne rzeczy w tym okresie nam nie wyszły, ale to, co najbardziej „położyliśmy”, to budowa systemu formacji i odtwarzania elit”.

“My naprawdę ich bardzo potrzebujemy do roli przyszłych przywódców – biznesu, państwa, świata kultury itd. – przekonywał Gowin. “Teraz powinniśmy robić wszystko, żeby ten model zmienić. Zatem już nie tania, a wykwalifikowana siła robocza”."

zaloguj się by móc komentować

Nova @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 21:13
24 lutego 2022 22:25

Zgodzi się Pan jednak ,że pomagać można na różne sposoby. Deklarowanie przez Morawieckiego wszystkich jak leci i jeszcze płacenie im pełny socjal to zachęta żeby całe masy przetoczyły się przez Polskę.Ponad miarę co ekonomicznie,społecznie i politycznie nasze państwo jest w  stanie znieść. Normalne jest zamknięcie granicy z państwem w stanie wojny i jeśli juz przyjmowanie ludzi z trenów objętych wojną-nie całego kraju. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Peiper 24 lutego 2022 21:53
24 lutego 2022 22:28

Nie,...

...  jakis  gamon  wypowiadal  sie  w  RM  !!!

Ze  to  kasa  ze  skladki  i  ze  ona,  ta  kasa  jest  zamrozona...  i  bedzie  NA  NAS  CZEKAC,  wiec  wczesniej  czy  pozniej  te  kase  odzyskamy...  teoretycznie,  ale  praktycznie  to  wyzsza  szkola  jazdy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @czapeczek 24 lutego 2022 22:11
24 lutego 2022 22:33

Zapewniam  Pana że korzyści ekonomiczne z pracy tych ludzi wielokrotnie  przewyższaja te ewentualne koszty. Sa one ewentualne bo trudno mi sobie  wyobrazic - na podstawie  doświadczenia życiowego  - że starzy nie mogący już pracowac Ukraińcy (wszyscy inni wola pracowac niż wegetowac za 1000zł) beda u nas do śmuerci zamieszkuwac po to, by muec minimalna emeryture. W 99% starzy ludzie  chcą żyć  i umrzeć tam, gdzie się wychowali. Taka to dziwna przypadłość  starych  ludzi . 

A poza  tym polucz Pan dodatkowe wplywy z tytułu vat i akcyzy - w koncu ci ludzie cos tu konsumuja...nie wszystko woża z Ukrainy. Tam wszystkiego nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 24 lutego 2022 21:59
24 lutego 2022 22:36

Tak,...

...  BLONDYN  zna  te  "robote " doskonale  i  ja  baaardzo  lubi  !!!

Oczywiscie,  ze  ta  chucpa  Putina  jest  doskonale  przygotowana  przez   Amerykanos  i  Angolas...  juz  Koscinski  dobrze  policzyl  te  nasze,  polskie  miliardy  "w  skarpecie"  i  nie  tylko  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 22:33
24 lutego 2022 22:36

Niech Pan z nimi nie gada, jutro ich wszystkich powyrzucam. To są prowokatorzy i trole.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @czapeczek 24 lutego 2022 22:11
24 lutego 2022 22:38

Miałem cię wyrzucić jutro, ale widzę, że nie warto czekać

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Nova 24 lutego 2022 22:25
24 lutego 2022 22:45

A nie widzi Pan tej masy ogłoszeń typu "dam prace"? Brakuje podobno  1-1.5mln ludzi  do pracy. Co roku odchodzi na emeryture lub  rente  też sporo  ludzi.  Do tego spora , stała emigracja  Polakow w wieku produkcyjnym do Niemiec , Holandii, Belgii.  Na zachodzie Polski masa ludzi  dojeżdźa codziennie do Reichu do pracy. Niech  Pan sobie wejdzie choćby  na blablacar i sprawdzi ile ofert  w kuerunku zachodnim. 

Te ulatwienia sa po to, aby mieć tu dużo tanuch i sxybko asymilujacych sie pracoqników. Podkreślam - asymilujacych sie. Nie  ma problemu  aby rozmówić sie z nimi po Polsku - to tak jak w przewodniku M. Orłowucza po Kresach w zaborze rosyjskim (zakazanym w tym zaborze) - napusał w nim, że "wszedzie można  rozmówić się po polsku ". Był to  rok bodajże 1907 - sto lat rusyfikacji na marne. Zabirce to doprowadzałi do szału...no i zakazal kolportażu  tego przewodnika. 

Ja se no boim....albo  ktos pragnie serio wskrzeszenia RON albo tylko tak gledzi....ja chce i jestem za. 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 lutego 2022 22:38
24 lutego 2022 22:49

No tak ..mam mniej doświadczenia i trudno mi wyczuc, że ktos specjalnie prowokuje..zwłaszcza jak nie używa obraźliwych  słów.

zaloguj się by móc komentować


Peiper @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 22:45
24 lutego 2022 23:16

Naszła mnie taka głupia myśl o wskrzeszeniu RON.

Może zaproponować Ukrainie żeby zatąpiła w RON Wielkie Księstwo Litewskie - czyli unia personalna  - znaczy jeden prezydenta albo lepiej my mamy prezydenta a oni wiceprezydenta i dwa rządy, skarby, armie - a przy okazji Ukraina znalazłaby się w NATO i UE.

zaloguj się by móc komentować

Nova @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 22:45
24 lutego 2022 23:27

ŻyczęNam wszystkim aby było tak jak Pan pisze.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Peiper 24 lutego 2022 23:16
25 lutego 2022 01:02

Żeby to się ziściło Zełeński musiałby ustąpić dobrowolnie, a co ważniejsze gwarancje musiał by nam udzielić któś, Londyn, Telawiw albo Mediolan.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Wrotycz1 24 lutego 2022 09:58
25 lutego 2022 01:07

A jeśli Moskwa dostanie również kredyt zewnętrzny dajmy na to z pekińskiego oddziału Rotszylda np. na rozbudowę portu w Mariupolu?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 24 lutego 2022 23:16
25 lutego 2022 06:26

Przestańcie chrzanić o wskrzeszeniu RON. Może zamilnijcie na chwilę, a potem odnieście się do realiów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 25 lutego 2022 01:02
25 lutego 2022 06:27

Wacek, uspokój się, dobrze...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Peiper 24 lutego 2022 20:54
25 lutego 2022 08:04

Ja sie nie gniewam :) 

Ochrona budynkow w takim np Juwentusie kosztuje grosze i zadne wyzsze sfery nie wchodza w gre - raczej sredni standard.

 

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @OjciecDyrektor 24 lutego 2022 22:49
25 lutego 2022 10:04

Ale Pana odpowiedzi są cenne - bo dają do myślenia innym. Bo tu jest jednak sporo tylko czytających.

Z tymi Ukraińcami ma Pan rację. Ja oczywiście pamiętam znane nam dobrze historie, ale jakoś trzeba się z tego wygrzebywać. Ekonomiczny wpływ tej emigracji jest gigantyczny - i pozytywny. I co ciekawe, mimo że jest ich naprawdę dużo (oficjalnie pozwolenie na pracę ma 1 mln, a pewnie w szarej strefie jest 200 tys.), i nie ma żadnych problemów na styku Polacy/Ukraińcy w jakiejś istotnej statystycznie liczbie. Bardzo to boli redaktorów gejety wybiórczej, bo oni by chcieli aby było dużo tych konfliktów - ależ by pisali o polskiej ksenofobii, nienawiści, braku tolerancji itd.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @wiktor 26 lutego 2022 10:02
26 lutego 2022 10:31

Zełenski do pana mówi? We śnie czy na jawie? Do mnie, widzi pan, nic jeszcze nie powiedział. 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować