-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O lekarzach

Jak zwykle, w swojej nieopisanej głupocie, obiecywałem sobie niedawno, że już nigdy nie poproszę o nic na blogu żadnego lekarza. Powiedziałem nawet publicznie, że nie lubię lekarzy. Zmieniam teraz uroczyście zdanie – uwielbiam lekarzy, kocham ich po prostu. Dziś mnie bowiem złamali, jak wielki brat Johna Smitha w powieści „Rok 1984”. Ich nieustępliwa postawa, wierność pewnej tradycji i odwaga, powaliły mnie na kolana i sprzed trzeciego odwiedzonego dziś szpitala, nie mając dostępu do komputera, zadzwoniłem do Michała skamląc, żeby umieścił na blogu wpis, że potrzebuję pomocy. Ktoś może spytać dlaczego odwiedziłem aż trzy szpitale. Już odpowiadam. Dwie diagnozy, które postawiono mojej żonie wczoraj były pogodnym bajaniem ludzi, czekających na to, aż covid porwie nas wszystkich wysoko w górę i potem z całej siły walnie nami o ziemię. Jeden pan, bardzo miły i kulturalny przybył tu osobiście, w zielonym stroju kosmity, dokonał oględzin i postawił diagnozę, jak mniemam słuszną. Drugi zaś konsultował się z nami przez telefon, bo taka jest procedura, potwierdził diagnozę tamtego i przepisał dodatkowe leki. Wszystko było okay, ale zapalenie ślinianek ma, pardon, w dupie covida i procedury. Nad ranem znaleźliśmy się w grodziskim SORZE. Jak ktoś kiedyś znajdzie się w pobliżu tego miejsca, niech splunie trzy razy przez lewe ramię, a jak uda mu się złapać czarną wronę, niech ją zarżnie i mury szpitala skropi jej krwią. Potem niech się trzy razy obróci na lewej pięcie i wypowie właściwe zaklęcie. Może go to uchroni przez ektoplazmą, jaką wydziela to miejsce. Przywiozłem tam półprzytomną, płaczącą pacjentkę, która miała dwa razy większą twarz niż normalnie. Nie mogłem wejść do środka. Uspokojony, że wypełniłem swój obowiązek, udałem się do miejsca zamieszkania. Po godzinie odebrałem telefon, że mam ją zabrać, albowiem lekarz dyżurny nie obejrzawszy jej nawet stwierdził, że tam, w tej twarzy jest ropień i on nie będzie go wycinał, bo nie ma stosownych kompetencji. O tym, by podłączyć pacjentkę do kroplówki i dać jej jakiś zastrzyk z antybiotykiem nie było nawet mowy. Tamci dwaj, kazali jej pić dużo, ale już o 3 w nocy jasne było, że o piciu nie może być mowy, bo nie może być mowy o rozwarciu szczęk. Wskazywanie tych okoliczności czarownicom i diabłom z grodziskiego SOR nic nie pomogło. Może gdybym miał tego czarnego gawrona, albo choć czarną kurę...Weźmisz czarno kure – jak pisał Andrzej Pilipiuk.

No i pan doktor kazał nam udać się do naszej przychodni. Tam mieliśmy otrzymać kolejną teleporadę. Nie będę się tu rozczulał nad pacjentką, ani tym bardziej nad sobą, ale jakoś przekonaliśmy lekarza w przychodni, żeby z nią porozmawiał, tak normalnie, jak homo sapiens z homo sapiensem. I się udało. Okazało się, że wczorajsze diagnozy, choć słuszne, nie wzięły pod uwagę dynamicznego rozwoju wypadków w śliniankach. Dostaliśmy skierowanie i mieliśmy jechać do szpitala przy ul. Banacha. Lało. Trwało to i trwało, w drodze pacjentka wyglądała na martwą. W szpitalu przy Banacha nie można zaparkować. Nie można też dowiedzieć się niczego od nikogo. Jakiś biedny żołnierzyna, bo w tym chaosie tylko ci chłopcy, zachowują się w miarę odpowiedzialnie i sensownie, ale są tak zmęczeni, że żal na nich patrzeć, powiedział, że tam nie ma ostrego dyżuru laryngologicznego. No i wskazał nam kolejny szpital – przy Cegłowskiej na Bielanach. Pojechaliśmy tam. Lało. Z parkingiem przy bielańskim jest jeszcze gorzej niż na Banacha. Po prostu nie ma miejsca, a do tego wszędzie jeżdżą samochody budowlańców, którzy rozbudowują obiekt. Pod drzwiami SOR poznałem staruszkę, która w nieznanych mi okolicznościach wepchnęła sobie tutkę do ucha i też chciała się dostać na ostry dyżur laryngologiczny. Bardzo dzielnie szturmowała wejście na SOR. Drzwi bronił jakiś ciężko doświadczony żołnierz z terytorialsów, który składał wszystkim wokół mnóstwo obietnic i wydawało się, że szczerze wierzy w to, że ich dotrzyma. Obok stał jakiś smutny facet. Ten widząc jak zapalczywie tłumaczymy żołnierzowi nasza sytuację, powiedział spokojnie – ludzie ja tu stoję od wczoraj, od dziewiątej.

- Wieczór? - zapytałem

- Nie – on na to – od rana. I wtedy właśnie się załamałem. Bardzo przepraszam, że okazałem się słabeuszem i nie stawiłem czoła okolicznościom, bardzo przepraszam, że jak ostatni mięczak, zadzwoniłem do Michała i poprosiłem go o napisanie tego apelu o pomoc. Nie mogliśmy tam stać do jutra. Okazało się jednak, że jak się pokaże stosowne kwity, to żołnierz wpuszcza ludzi do środka. No i jak raz nasze kwity okazały się stosowne. Było już po dziesiątej. Okay, w takim razie do Michała zadzwoniłem później, ale niedużo później. Widocznie miałem jakieś złudzenia. Na SOR mnie nie wpuścili. Około 15.00, okazało się, że pacjentka idzie na USG ślinianek, a półtorej godziny później, że musi zostać na oddziale. Taka to historia...Idę sobie nalać głębszego, a jutro obejrzę film reżysera nazwiskiem Masaki Kobayashi, zatytułowany „Harakiri”. Jak mi się coś takiego przytrafi, nie będę jeździł po żadnych sorach, mowy nie ma.



tagi: szpital  lekarze  pandemia 

gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 18:17
120     6141    20 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Paris @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 18:56

Normalnie  szok  !!!

Wlasnie  opisal  Pan  jak  strasznie  sa  "zatroskani"  o  nasze  zdrowie...  szczegolnie  tych  "bezswirusowych"  pacjentow.  Wspolczuje  Panu  mocno,  ale  jednoczesnie  mam  nadzieje,  ze  tam  zajma  sie  Pana  zona  i  cos  poradza...

...  a  teraz  pozostaje  juz  tylko  z  modlitwa  do  Aniola-Stroza. 

Prosze  odpoczac  i  napic  sie  przed  snem  naprawde  mocnej  wodki. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 29 grudnia 2020 18:56
29 grudnia 2020 18:57

Z tego co wiem jeszcze siedzi na SORZe.  Na oddział jest zapisana, ale łóżka nie ma. Wódkę właśnie piję. 

zaloguj się by móc komentować

molier @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 19:15

Złego słowa nie dam powiedzieć na szpital na Banacha. Byłam tam hospitalizowana ostatnio na początku września i nachwalić się nie mogę. Po survivalu w czasie przyjęcia (tego się chyba nie da uniknąć), potem to już jedwabne życie, a raczej choroba. Naprawdę, opieka lekarska i pielęgniarska na najwyższym poziomie. Oczywiście maseczki i czasami nawiedzone pielęgniarki ale lekarze bez zarzutu. W ogóle wszystko bez zarzutu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @molier 29 grudnia 2020 19:15
29 grudnia 2020 19:26

Ale ja tam nawet nie wszedłem. Nie było takie opcji. Byłem tylko na parkingu, a właściwie przed, bo nie było miejsc. Może czytaj uważnie. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 19:28

Któregoś razu Kaddafi postanowił sprawdzić, jak pracuje jego służba zdrowia. Przebral się za beduina, wysmarowal kupą i wszedł do szpitala na izbę przyjęć. Siedział tam ponoć ponad godzinę. Nikt do niego nie podszedł, a trzeba wiedzieć, że służba zdrowia za jego rządów była na najwyższym światowym poziomie. Lekarze i pielęgniarki przechodziły koło niego jakby nie istniał. W końcu Muammar wyjął telefon, zadzwonił po swoje służby specjalne, które przyjechały, otoczyly szpital a personel medyczny (nie wiem, czy cały) zapakowano do samochodów i wywieziono na Sahare. Nie mam wiedzy, czy ktoś z przymusowych wycieczkowiczow wrócił, ale po tym wydarzeniu służba zdrowia była na galaktycznym poziomie. Czego naszej życzę z całego serca. 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 18:57
29 grudnia 2020 19:29

Mówi Pan, że zapisana na oddział..... Najpierw test Covidowy. Na wynik czeka się ok. 5 godzin. /                               o ile go nie zagubią i będzie jednoznaczny/. Mojej znajomej którą odwieziono dwa dni temu do szpitala w Żyrardowie pobierano do dziś materiał testowy 5 razy. Dziś wreszcie wzięli ją na oddział.

Jak przyjdzie wynik położą Lucynę na SORze na łóżku. Dostanie kroplówkę z lekami przeciwbólowymi.. Jak dobrze pójdzie to jutro ją wezmą na oddział. Serdecznie jej współczuję bo sama przez to w lipcu przechodziłam na grodziskim SORze. Na szczęście dla mnie wszystko przetrzymałam i dobrze się skończyło. Nie każdy jest w stanie to prztrzymać. Gdyby mi wyszedł wynik covidowy pozytywny miałam zamiar w nocy, w szlafroku uciec z SORu.

Jak Pan sądzi, dlaczego wysłałam namiary na klinikę i przychodnię prywatną?!

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 19:26
29 grudnia 2020 19:32

Przecież na SOR poza policją i obsługą medyczną karetek nikogo! nie wpuszczają . Nigdzie.!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @marianna 29 grudnia 2020 19:29
29 grudnia 2020 19:38

Test już był, wynik negatywny...

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 19:41

To może się po prostu pomódlmy. 

zaloguj się by móc komentować

molier @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 19:26
29 grudnia 2020 19:44

Czytam bardzo uważnie, co i o czym piszesz

 Ten mój wpis był generalnie pochwala szpitalnictwa w tych ciężkich czasach.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 19:49

Wiesz, gdy tutaj przyjechałem i poznałem w krótkim czasie, co i jak, jednego obawiałem się najbardziej, gdy coś szwanknie mi ze zdrowiem. Jeździliśmy do Polski do dentysty. Miałem w rodzinie trzech lekarzy. Nigdy z tym nie miałem problemu, ani rodzina, gdy coś się wydarzyło.

Aż przyszedł taki dzień, że do przychodni musiałem tutaj pójść. Lekarz, pochodzący z Indii, nie podnosząc oczu zza monitora, przepytawszy mnie na okoliczność mojej wizyty, wypisał receptę, którą druknął był i mi wręczył i pożegnał. Dopiero trzeci z nich, za moją trzecią wizytą w przychodni, popatrzyl na moją opuchniętą nogę. I dopiero wtedy dowiedzialem się, że to nie moje chodzenie przez cały czas od wiosny do jesieni w japonkach i walnięcie gdzieś palcem u nogi w coś, co spowodowało infekcję i opuchlizne ale dieta, niewłaściwa, była powodem tegoż. Jak to mówią, z dobrego jedzenia. Zdziwiłem się, gdyż żaden ze mnie milioner, a ponoć to choroba bogaczy jest ☺

W każdym razie lekko nie jest. Przed świętami opłaciłem  konsultację z jednym z polskich lekarzy w Polsce, na jednym z licznych takich portali. Po sms zapraszajacym mnie do rozmowy z lekarzem o umówionej porze, zadzwoniłem pod wskazany numer. Odezwała się sekretarka lekarza. W sposób tak chamski zaczęła wypytywac mnie o moje dane, a zwlaszcza o adres w Polsce, gdzie mówiłem jej po trzykroć, że go nie mam - ale przecież ma pan rodzinę, kochankę etc, Jakikolwiek adres jest mi potrzebny - że, podziękowałem tej pani i powiedziałem, że poradzę sobie tutaj sam. Po latach, służba zdrowia w Polsce wyrównała poziom ze starymi demokracjami Zachodu.

Póki co, okazalo się, że moja poradnia wykreslila mnie ze swojego rejestru. Za dlugo nie odwiedzałem tej przychodni. Co jest prawdą. Na szczęście w innej mogę się zarejestrować. Dostałem już stosowne papiery. Ciekaw jestem bardzo, na jaki kontynent i państwo tym razem trafię, z którego będzie pochodzić lekarz. A na aplikacji, gdzie pisze się swoje dane osobowe, poza imieniem i nazwiskiem, datą urodzenia i adresem, zaraz potem pytanie o kraj pochodzenia i miasto urodzenia.

Ja już od dawna czuję się w tym państwie tutaj, jak w jakiejś Ameryce. Moje odczucia nie są bezpdstawne, jak widać ☺ To jest pierwszy skutecznie skolonizowany kraj. Nie ma znaczenia, że jakaś to Angila jest.

zaloguj się by móc komentować

koproski @marianna 29 grudnia 2020 19:29
29 grudnia 2020 20:14

Proszę Pani, na test szybki, czeka się 15 min, W przypadku negatywnego przyjmują, w przypadku pozytywnego nie przyjmują.

Piszę z autopsji :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 18:57
29 grudnia 2020 20:21

O  Chryste,...

...  prosze  wypic  dla  zdrowotnosci,  Panie  Gabrielu,  polozy  sie  Pan  spac,  zapomni  chwilowo  o  wszystkim  zlym  i  odpocznie,  na  dzis  wystarczy  juz  stresu  -  i  Panu,  i  rodzinie,  i  nam  tu  wszystkim.  Da  Bog,  ze  wszystko  sie  ulozy.

zaloguj się by móc komentować

chlor @koproski 29 grudnia 2020 20:14
29 grudnia 2020 20:24

Czyli co w takim razie z pacjentem w stanie zawału, któremu wyjdzie test pozytywny? Jeśli dożyje do otrzymania wyniku testu. Czy ludzi w krytycznym stanie nie leczy się natychmiast, tylko czeka się do wyniku testu? Jeśli tak, to granica barbarzyństwa została przekroczona.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 20:40

"...powiedział spokojnie – ludzie ja tu stoję od wczoraj, od dziewiątej.

- Wieczór? - zapytałem

- Nie – on na to – od rana."

Aj tam, aj tam, kiedy jeszcze nikt nie słyszał o Covidzie,  kilka lat temu, także w  Szpitalu Bielańskim, czekałem na ostrym dużurze w tłumie ludzi, już ze skierowaniem od lekarza 18 godzin, aby w końcu wylądować na oddziale o trzeciej nad ranem. Miałem szczęście, bo lądowałem w pięciosobowej sali, następni po mnie już na korytarzu. Szczegóły pominę, ale powiem tylko, że ten dzień zapamiętam do końca życia.

zaloguj się by móc komentować

koproski @chlor 29 grudnia 2020 20:24
29 grudnia 2020 20:43

Proszę Pana, procedury mówią wyraźnie- pacjentów z Covidem, dżumą cholerą etc. nie przyjmuje się na oddział normalnego szpitala.

Z tym barbarzyństwem to bym nie przesadzał.

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 19:38
29 grudnia 2020 20:47

To już dostanie leżankę na SORze. I kroplówki. Na oddział pójdzie jak się zwolni miejsce.

zaloguj się by móc komentować

chlor @koproski 29 grudnia 2020 20:43
29 grudnia 2020 20:52

To znaczy, że mają zdechnąć zgodnie z procedurą?

zaloguj się by móc komentować

marianna @koproski 29 grudnia 2020 20:43
29 grudnia 2020 20:56

Nie opowiadaj Pan bzdur. Przyjmują wdrażając specjalne procedury. Ubiór kosmity  - cały personel obsługujący i izolatka. To się tyczy pacjentów którym zabieg, operacja ratuje życie.  A dializowani to co? W szpitalach covidowych nie ma stacji dializ.

zaloguj się by móc komentować

koproski @marianna 29 grudnia 2020 20:56
29 grudnia 2020 21:01

Proszę Pani, mi wystarczyło, te oczekiwanie 5 godz. na wynik testu. Co mają do tego dializowani?

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 21:04

Szczerze współczuję całej rodzinie, bo to się odbija na wszystkich, a Pani Lucynie życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

Z własnego doświadczenia napiszę bez szczegółów, że wyszedłem w końcu z SOR na własnych nogach czyli zwycięsko!

Lekarze jak ludzie są różni. Lekarze w "służbie zdrowia" są w systemie i raczej muszą wykonywać procedury, które "wyprodukował" system służby zdrowia. Niestety system służby zdrowia widzi najpierw procedury czyli różne papiery, a potem jak pacjent to wytrzyma może nastąpić jakaś pomoc medyczna. Lekarze są od iluś tam lat szkoleni  na studiach wg dziwnych zasad, jak mówią starsi lekarze i to też powoduje, że są bardziej urzędnikami niż służbą zdrowia. Mimo wszystko trafiają się lekarze, którzy wywołują u nas wrażenie pokładania nadziei w ludzi. Tylko jak na nich trafić omijając po drodze różne rafy.

Wiele zależy tak po prostu od tzw. szczęścia!

zaloguj się by móc komentować

marianna @koproski 29 grudnia 2020 21:01
29 grudnia 2020 21:09

Wśród dializowanych są też z pozytywnym Covidem.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Andrzej-z-Gdanska 29 grudnia 2020 21:04
29 grudnia 2020 21:18

Oni zostali wyszkoleni zgodnie z zaleceniem tzw. medycyny rockefelerowskiej a nie zasad Hipokratesa. To już nie są lekarze w pełnym tego słowa znaczeniu. Ja nazywam ich proceduralistami. Niektórzy posiadają nawet wiedzę i używają logiki, niestety zasłaniają się w ostateczności procedurami. I co z tym zrobić? Jak to ma ogarnąć zwykły człowiek?

Jedyny ratunek to być lekarzem dla samego siebie.

zaloguj się by móc komentować

koproski @marianna 29 grudnia 2020 21:09
29 grudnia 2020 21:18

Stacje dializ, to nie oddziały szpitalne :)

zaloguj się by móc komentować

koproski @koproski 29 grudnia 2020 21:18
29 grudnia 2020 21:21

https://www.zyciezdializa.pl/dializa-w-czasach-pandemii

Zanim się coś zacznie pisać na jakiś temat, warto zapoznać się z tematem!!!

zaloguj się by móc komentować

marianna @koproski 29 grudnia 2020 21:18
29 grudnia 2020 21:24

Chirurgia na której operuje się pacjentów covidowych też nie jest oddziałem szpitalnym?

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 21:44

Szczerze współczuję,  żonie życzę zdrowia! Dużo zdrowia. Choruję na cały zestaw chorób dosłownie od A do Z. Jakoś dawałem radę, ale rok temu miałem wypadek i wszystko wysiadło właściwie na raz. No i się zaczęło.  Długo by opisywać, ale wiem jedno - nic nie robili, nie robią i robić nie będą. Covid spadł im z nieba. Więcej szmalu puste szpitale, po przychodniach wiatr hula, leczenie przez telefon a szmal większy. Dotyczy także niespełnionych aktorek i szansonistek w recepcji. Inna sprawa, że jak covidu nie było to czy było lepiej? Było też beznadziejnie. 

Leniom jeszcze robi się w mediach reklamę jacy są dzielni, jak się starają itp pierdoły. Przepraszam, ale zapomnieli, że to jest ich praca, a nie hobby. Zapomnieli też że żołnierzom płaci się  nie za codzienne zdobywanie Berlina, ale za to że jakby co to mają za nas walczyc. A oni się "poświęcają".

Zwiedziłem w swoim życiu sto szpitali i dla mnie służba zdrowia skończyła się jakieś 30 lat temu, teraz to są masarnie z koncesją na handel.

zaloguj się by móc komentować

koproski @marianna 29 grudnia 2020 21:24
29 grudnia 2020 21:45

Życzę Pani zdrowia :)

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 29 grudnia 2020 18:57
29 grudnia 2020 22:34

To ja dla towarzystwa też sobie naleję... Pozdrowienia i życzenia siły ducha dla p. Lucyny. 

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @gabriel-maciejewski
29 grudnia 2020 22:56

Życzę pańskiej rodzinie jak najlepiej.

Od dziecka pamiętam te precjoza; obrazy, rzeźby i odlewy na komodach. Kryształy ;) Żyrandole.

Od kiedy mama podupadła na zdrowiu co raz czegoś ubywalo. Gdy miała wyszywaną siatkę przepuklinową zniknął mój ulubiony porcelanowy arlekin.

Dzisiejsze pokolenie konowałów bierze tylko walutę. Gdyby nie miał pan już pieniędzy to zrobimy zbiórkę. !!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Autobus117 29 grudnia 2020 21:44
29 grudnia 2020 22:59

Proszę zauważyć, że służba zdrowia - teraz już tzw. służba zdrowia - będzie kompletnie zdeprawowana tym numerem z covidem. 

W naszym szpitalu na Zaspie w Gdańsku panie w recepcjach i rehabilitantki powiesiły sobie plakaciki z błyskawicą lemparcią. A czołowy ginekolog tutejszy /szpitalny/ pozuje na golasa ze swoim partnerem w kalendarzu dla homoseksualistów. 

A my na to wszystko płacimy podatki... 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @betacool 29 grudnia 2020 22:34
29 grudnia 2020 23:02

Ja chyba też...

Wytrwałości i przede wszystkim ulgi w bólu dla Lucyny. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @KOSSOBOR 29 grudnia 2020 22:59
30 grudnia 2020 02:39

Tak, całe to bractwo to kody peło i cała reszta drani. Dla nich nic nie może się zmienić, bo .... musieliby zacząć pracować i  dokształcać się.  Tomograf /3 w miesiącu, a co!/ usg analiza i po wszystkim. A potem płacz bo koszty wielkie. Po co zbadać pacjenta lub nie daj Bóg zrobić z nim wywiad. Mnie na kilkunastu lekarzy jeden zapytał czy palę, a w płucach coś tam się dzieje. O tym co jem piję itd mowy nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marianna 29 grudnia 2020 20:56
30 grudnia 2020 08:25

Są stacje dializ w szpitalach COVIDowych.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 08:54

Moja rodzina 4 razy wzywała karetke do mojej umierającej babci i za każdym razem pytali się czy ma covid, ponieważ nie miała, nie było dla niej ambulansu, bo jedyny dostępny się odkażał.

Może gdyby skłamać, że to covid, to by ją (moją babcię) od razu wzięli?

Wypieprzyć lekarzy i zastąpić je wojskiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 09:14

Ja też kocham, miłuję szczerze, uwielbiam i adoruję wszystkie Sory, lekarzy i pielęgniarki i przychodnie i szpitale ... na kolanach i leżąc krzyżem ... 

U nas wron na podwórku jak psów. Las pod  bokiem. Tę ofiarę z wrony to chyba trzeba by raz na tydzień, co nie? Ostatecznie może być sroka, chyba? Powinni jakiś ołtarzyk umieścić przed szpitalem ...

Poważnie - wiele siły p. Lucynie i Tobie. Teraz wiem jaki jest sens zachowywania tej szczególnej higieny

... i regularnej lektury SN. Spóźniłem się o jeden dzień. Niedopuszczalne zaniedbanie.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Autobus117 30 grudnia 2020 02:39
30 grudnia 2020 09:16

"to kody peło" - Co to znaczy? 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @chlor 29 grudnia 2020 20:24
30 grudnia 2020 09:40

Półtora tygodnia jak pochowaliśmy szwagra.

Diagnoza - zawał.

Przyjechała dopiero trzecia karetka.

Dojechał do szpitala w stanie "dobrym" (jeżeli może być dobry po zawale, dzwonił - rozmawiał z trudem).

Po dobie trzeba było szykować pogrzeb.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @beczka 30 grudnia 2020 08:54
30 grudnia 2020 09:48

Ze szwagrem było odwrotnie.

Dopiero jak powiedział, że nie ma covida do przyjechali.

I bądź tu mądry.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Magazynier 30 grudnia 2020 09:16
30 grudnia 2020 10:24

szeroko rozumiana SZ to członkowie KOD , PO i innych drani.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 10:27

Czarny humor mojego ojca, ktory rozmawial wczoraj z jakas baba, ktora robila sondaz przez telefon w sprawie "czy chca panstwo przyjac szczepionke"...

Ojciec- "jak cos jest stare to najlepiej wyrzucic na smietnik, albo zaszczepic"...

a baba dalej swoje...

na co ojciec - prosze pania, ja nie potrzebuje wegla kupowac, bo pale ekologicznie, drewnem.

I tak se pogadali...

Wielu ludzi dalo sie przekonac, ze bezobjawowa grypa z mozliwymi powiklaniami w grupach ryzyka to wspolczesna dzuma i do tego dorobili nowoczesne "procedury". Nonsensy jakie dzieki temu zostaly wygenerowane mozna juz tylko porownac z pomyslami typu zawracanie rzeki kijem, czyli o tym jak radzieccy towarzysze chcieli nawodnic pustynie i zlikwidowali jezioro Aralskie.

Poraz kolejny okazalo sie, ze zeby chorowac to trzeba miec konskie zdrowie i ze Maria Dabrowska to nie pisarka, tylko prorok, ktory przewidzial, ze przed dochtorami z Kalinca to trza uciekac.

Pozostalo sie modlic o sile i wytrwalosc, i o to, zeby spotkac na swojej drodze kogos normalnego, co ma fachowa wiedze i umiejetnosci i nie dal sie zwariowac.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Autobus117 30 grudnia 2020 10:24
30 grudnia 2020 10:36

No jasne. Tak mnie walnął ten tekst Gospodarza, że mi wysiadła zwykła interpretacja. SZ - strajk ziomów.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Magazynier 30 grudnia 2020 10:36
30 grudnia 2020 10:40

to przez brak przecinka, też pisałem emocjonalnie o 2 w nocy. A tak przy okazji, ciekawe co u rezydentów? Dalej "pochylają " się nad pacjentami? Jakaś cisza zapadła.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Grzeralts 30 grudnia 2020 08:25
30 grudnia 2020 10:46

Przed chwilą potwierdziłam swoje informacje u pielęgniarki ze szpitala grodziskiego. /niekowidowy/. Stacja dializ ma obowiązek dializowania pacjentów ze stwierdzonym covidem w specjalnym reżimie. Nie wolno ich odsyłać z powodu dodatniego testu na covid. To samo się tyczy zabiegów chirurgicznych w przypadku ratowania życia. Co do tego są wydane specjalne rozporządzenia.

Zakończmy więc tę dyskusje.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Autobus117 30 grudnia 2020 10:24
30 grudnia 2020 10:54

Pisowcy nie są ani trochę lepsi, to drugi koniec tego samego kija.

zaloguj się by móc komentować

marianna @SalomonH 30 grudnia 2020 10:54
30 grudnia 2020 11:01

Jako były PiSowiec dostrzegam, że /niewiedzieć czemu/ bardziej gorliwie wypełniają powierzone im obowiązki od innych. Poza tym należy zauważć, że choć głosowaliśmy na PiS to rządzą nami obce szumowiny.

zaloguj się by móc komentować

olo @beczka 30 grudnia 2020 08:54
30 grudnia 2020 11:17

ale jakim wojskiem, wojskowa izba lekarska czy rekrutem?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @marianna 30 grudnia 2020 11:01
30 grudnia 2020 11:21

Takoż były pisowiec, a przynajmniej wyborca, stwierdzam, że to wszystko są iluzje, mające na celu podporządkowanie nas tym samym szumowinom.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @SalomonH 30 grudnia 2020 10:54
30 grudnia 2020 11:32

nie, po stokroć nie, SZ to Kopacze i cielebąki w różnych odmianach i gatunkach i poziomie draństwa. Czy PiS jest OK? Nie! Ale gdzie im do tej hołoty.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 11:38

Życzę zdrowia i pamiętam w modlitwie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marianna 30 grudnia 2020 10:46
30 grudnia 2020 11:42

Droga Marianno, w polskim publicznym systemie opieki zdrowotnej spędziłem ponad 20 lat. Więc jeśli mówię, że są stacje dializ, to są i wiem to z pierwszej ręki. Natomiast, oczywiście w szpitalach "niekowidowych" leczy się też pacjentów z potwierdzonym zakażeniem COVID-19, w specjalnym reżimie, całkowita zgoda.

Nie biorę praktycznie udziału w tej dyskusji, bo nie mam ochoty na kolejny shit-storm. Zwrócę tylko uwagę, jak zawsze, że to co mamy dziś w opiece zdrowotnej nie jest skutkiem pandemii. Ona tylko objawiła efekty ponad 20 lat "reform" prowadzonych w większości przy gromkim aplauzie społecznym ("Sprywatyzujmy wszystko!"), z kulminacją aplauzu przy powoływaniu wydziałów do spraw przestępstw medycznych przy prokuraturach (nigdzie w cywilizowanym świecie nie ma czegoś takiego). Czyli ludzie, z pracownikami systemu opieki zdrowotnej włącznie, poniekąd sami chcieli tego, co dziś jest. Stąd moja empatia dla społecznych żalów w tej kwestii jest mocno ograniczona. Dla żalów samych medyków zresztą jeszcze bardziej.

A będzie tylko gorzej. Najbardziej będzie brakować ludzi do pracy w tym idiotyzmie. Już zresztą brakuje, zwłaszcza pielęgniarek i zwłaszcza w dziedzinach najbardziej potrzebnych, typu medycyna stanów nagłych, interna czy chirurgia ogólna. I takie głosy jak dziś padły w tej dyskusji, i w paru innych poprzednich z całą pewnością tej sytuacji nie poprawią. A jak poczytają te rozmowy studenci np. ratownictwa, czy pielęgniarstwa, to się jeszcze głębiej zastanowią, czy aby na pewno chcą pracować w zawodzie, a jeśli, to czy koniecznie w Polsce. 

I zwłaszcza ten ostatni akapit radzę wszystkim głęboko przemyśleć. Może z wyjątkiem Valsera, bo w Szwajcarii to ciągle jeszcze nieźle działa i pewnie sporo pielęgniarek z Polski im przybędzie w najbliższych latach. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 11:58

https://twitter.com/Lukasz_Pa

Płacisz składki zdrowotne 40 lat. Z przychodni zabiera Cie karetka z przebytym zawałem. Na Sor jesteś Ok 12.00, do lekarza dostajesz się o 3 nad ranem i dostajesz łoże na korytarzu... Też bym nie uwierzył, gdyby nie chodziło o mojego tatę...

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 30 grudnia 2020 11:42
30 grudnia 2020 12:01

z tym gromkim aplauzem to przesadzasz, bo na to sie konsultacje mowi

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Grzeralts 30 grudnia 2020 11:42
30 grudnia 2020 12:20

Ja z tym "gromkim aplauzem społecznym" trochę będę polemizował, bo wiem, że wcale tak nie ma, że wszyscy przyklasneli tej tzw. reformie służby zdrowia. Sądzę, że najgłośniej słychać po prostu tych co cieszą się na "reformy" nie widząc, że to jest rozwałka.
Myślę, że najbardziej jaskrawo to widać w tzw. oświacie i szkolnictwie wyższym. Ludzie narzekają, że "nauczyciele darmozjady, grzeją tyłki i nie uczą", ale jak tylko zamknęli szkoły to lament, że szkoły zamknięte i "gdzie teraz dzieci się będą uczyć"(sic!). Za to nikt nie zauważa, że cały problem jest w systemie, który niegdyś Coryllus pięknie wypunktował nazywając go systemem Nowosilcowa. Podobnie ze szkolncitwem wyższym, wielu ludzi zauważa, że tytuły naukowe są coraz bardziej "rozwodnione" i coraz mniej znaczą, ale ciągle jeszcze jest wielu takich co mimo tego powtarzają jakie to ważne  i niezbędne jest mieć wyższe wykształcenie. Gdzie w tym logika?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kuldahrus 30 grudnia 2020 12:20
30 grudnia 2020 12:21

Tak, że masz rację jak najbardziej, ale nie jest tak, że wszyscy są tacy zadowoleni z tego co się dzieje.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kuldahrus 30 grudnia 2020 12:21
30 grudnia 2020 12:22

To oczywiśćie CD komentarza do @Grzeraltsa

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Autobus117 30 grudnia 2020 11:32
30 grudnia 2020 12:33

Wciąż wierzysz w bajki. A mnie się nawet nie chce rozstrzygać, czy lepsi są ci, co otwarcie grzeszą, czy obłudnicy i hipokryci. Jak zajrzymy do Ewangelii, to sprawa się staje jasna. I zobacz, Kopacz, która jest lekarzem, kształconym w czasach, gdy adeptów medycyny nie nauczał etyki Jan Hartman, w 2008 roku nie kupiła szczepionek na świńską grypę, bo uznała, że nie ma dowodów, że są bezpieczne, doświadczenia innych krajów pokazały, że uniknęliśmy ok 3 tysięcy ciężkich przypadków NOP. Dziś nie wziął by jej do rządu ani PiS, ani PO, ani żadna inna polityczna opcja. Nie, PiS ani trochę nie jest lepszy, a raczej gorszy, jak Wałęsa, który był tym gorszy, im większy nosił różaniec i plastikowy znaczek z Matką Boską, bo tym bardziej prostych ludzi oszukał.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 29 grudnia 2020 22:59
30 grudnia 2020 13:49

Dokladnie...

...  za  te  cala,  deta  CHUCPE  "swirusowa",  co  wlasnie  jest  odgrywana  przez  sakiewiczowe  presstytutki  w  kurwizji...  ten  caly  bajzel  co  to  SZUMOWSKI...  profesUr  Szumowski  go  wystrugal  przez  ostatnie  lata,  a  szczegolnie  przez  ostatni,  biezacy  rok  !!!

 

To  jest  DEPRAWACJA  i  UPADEK  TOTALNY,...  a  ta   ZGRAJA  BANKSTERSKA  "dobrozmianowa"  jeszcze  wmawia  narodowi,  ze  toto  jest   "SUKCES"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
30 grudnia 2020 15:05

Ale horror, współczuję. Mam nadzieję, że wszystko będzie OK.

zaloguj się by móc komentować

olo @Kuldahrus 30 grudnia 2020 12:20
30 grudnia 2020 15:32

no nie wiem, cierpienie bliskich to jednak inny kaliber i raczej nie ma racji umniejszajac wplyw pandemii

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Kuldahrus 30 grudnia 2020 12:21
30 grudnia 2020 16:22

Myślę, że wręcz nikt nie jest zadowolony, a najmniej sami medycy. Ale trzeba otwarcie stanąć w prawdzie i powiedzieć sobie, że wszyscy na tę porażkę rzetelnie pracowaliśmy. Porażka wprawdzie jest zazwyczaj sierotą, ale ta jest akurat wspólnym dzieckiem całego społeczeństwa.

Bo starym peerelowskim obyczajem twardo nie chcieliśmy zauważyć, że nie da się mieć nowego Merca za cenę Dacii Logan. Dodatkowo, po latach wyposażania grata w nowe gadżety i choinki zapachowe zamiast generalnego remontu wpadliśmy w końcu na pomysł, że skoro on tak się psuje i tyle kosztuje, to zapewne pomoże surowsze karanie obsługi za awarie pojazdu. Nie przyszło nikomu do głowy, że obsługa w tej sytuacji, o ile ma rozum, albo rzuci robotę, albo będzie niechętnie w ogóle uruchamiać auto, a jeśli już to będzie jeździć bardzo wolno, ostrożnie i strasznie grymasząc. I, oczywiście, zażąda więcej pieniędzy, więc cała impreza będzie jeszcze droższa. W ten sposób sprawność spada z roku na rok, przy coraz wyższym budżecie. Jedyne co skutecznie rośnie, to ilość przyssanych do budżetu cwaniaków. 

Kraina Kwitnącej Fikcji kłania się po raz kolejny. Ten system został ostatecznie dobity już w 2016 i bez solidnej naprawy się po pandemii nie podniesie. Do porządnej naprawy konieczna jest jednak społeczna, powszechna zgoda na zmiany i wizja systemu w perspektywie wieloletniej, ponadpartyjnej. A obu nie ma, i nie widzę, żeby miały się pojawić. Więc będzie lepienie na kit i ślinę, a po wyborach odkrętka o 180 stopni. Jak zwykle. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 16:22
30 grudnia 2020 16:55

A  to  feler,  Panie  Grzeralts'ie,...

...  medycy...  "nie  przewidzieli"  tego  SYFU  jaki  sami  wytworzyli  konsekwentnie  przez  wiele  lat  -  KRADNAC  ile  wlezie  do  dzisiaj,  a  dzisiaj  to  w  zlodziejstwie  NFZ   ma  ELDORADO... 

...  a  take  mUNdre  so  i  wyksztalcUne,  te  cale  KONOWALY  !!!

 

Niech  Pan   NIE  MIESZA  do  tego  zaplanowanego  wczesniej  zlodziejstwa  i  marnotrawstwa  spoleczenstwa  !!!

A  do  naprawy  tzw.  sluzby  zdrowia  -  to  niezbedna  jest  KONTROLA,   PROKURATURA  i  oczywiscie  CELA+,  Panie  Grzeralts'ie,...

...  i  na  poczatek  to  wystarczy  !!!

 

Po  wyborach  ???       A  kogo...   kolejnej  "dobrej  zmiany"  jeszcze  lepszych  zlodziei...  i  samych  swoich  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Grzeralts 30 grudnia 2020 16:22
30 grudnia 2020 16:55

No to ja chyba jestem poza społeczeństwem bo od zawsze twierdziłem, że jest źle i nie można tak dłużej.

Tak jak napisałem wyżej, ja oczywiście zgadzam się z tobą, że jest ogólna tendencja do tego żeby było byle jak, ale wiem, że jednak nie wszyscy na to pracowali. Po prostu jest jakaś część możliwe, że nawet większa, ciągnąca nas wszystkich w dół i jak słusznie zauważyłeś ta część najprawdopodobniej powstała za PRLu.

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 30 grudnia 2020 16:22
30 grudnia 2020 17:06

ja bym takiego stawania w prawdzie nawet nie probowal przed pacjentem

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @olo 30 grudnia 2020 17:06
30 grudnia 2020 17:41

Nie próbuję. I, na szczęście, już nie muszę. Niestety, bywam pacjentem.

Ale współwinny jestem dokładnie tak samo, jak pozostali. Gdzieś dyskutowaliśmy, że akceptacja zła jest złem. A myśmy to akceptowali, jako pacjenci, jako medycy, ale przede wszystkim jako ci wszyscy, których to w sumie nie obchodziło, bo byli zdrowi, a w opiece zdrowotnej nie pracowali. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Kuldahrus 30 grudnia 2020 16:55
30 grudnia 2020 17:43

Wielu twierdziło. Ale życie płynęło.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 30 grudnia 2020 16:22
30 grudnia 2020 17:44

Taka odpowiedzialność zbiorowa to mi przypomina zarzut, że jest żle, bo trzeba było lepiej w wyborach głosować. I nikt w tym nie wspomina, że zwyczajnie nie było na kogo nigdy głosować, bo cały system jest zabetonowany przez jedną klikę i wybierać wolno wyłączne kanalie, z jednej strony kanalie liberalne, a z drugiej obwieszone świętymi obrazkami. Klika nie dopuszcza ludzi przyzwoitych, a jak się taki objawi, to wszyscy solidarnie go niszczą. Odkąd pamiętam, jest trwająca non stop reforma służby zdrowia, oświaty i jeszcze emerytalna, to zawsze jest czyste złodziejstwo i patologia. Za każdym razem jest coraz gorzej i każdy to widział i wie, ale co można zrobić? Iść wieszać na latarniach? To tez nie jest wyjście. Nie wiem naprawdę, czy jest ktoś, kto w to szczerze wierzył, co najwyżej ludzie się oszukiwali i wypierali prawdę. Poza tym, bez względu na rządy, obiektywnie żyło się coraz lepiej i to usypia czujność oraz chęć buntu. Obecna sytuacja ma takie uboczne skutki, że prawda wychodzi z każdej strony, gołym okiem widać, że ci, co rządzą, tak naprawdę pełnią funkcję kapo w obozie, że chętnie wydadzą podwójne porcje, jak takie polecenie dostaną, ale jak trzeba będzie do gazu, to też, może nie z uśmiechem, ale z równą gorliwością zabiorą się do roboty.

Nie, panie Grzeralts, to nie jest nasza wina, nikt nas nie pytał o zdanie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 30 grudnia 2020 16:55
30 grudnia 2020 17:55

Ależ, Paris, dzięki tym konowałom, a także pielęgniarkom, ratownikom, salowym i innym pracownikom to w ogóle jeszcze działa. I pewnie podziała dalej. Ludzie się zawsze jakoś zepną i popchną wózek. W końcu to ludzie, nie cyborgi, mają sumienie i inne ludzkie cechy. Ba, ministra zdrowia też mamy całkiem sensownego i oni tam też jakoś próbują ten wózek pchać, lepić co się da. Więc to działać będzie. To w ogóle do dziś działa nad podziw dobrze, jak na poziom finansowania w porównaniu z resztą Europy.

Ale kiedyś zabraknie ludzi do pracy, po prostu - i tego się prokuraturą nie naprawi. Na tym właśnie polega cały nasz obecny błąd w rozumowaniu - karanie nie powoduje, że ludzie lepiej i chętniej pracują. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 30 grudnia 2020 17:44
30 grudnia 2020 17:58

Nie chodzi o to, że nie pytał. Może i pytał, ale myśmy się tym nie interesowali. Mam na myśli rzeszę zdrowych. Najwyżej utyskiwaliśmy, że składka taka wysoka. Bo przecież w razie czego pójdziemy sobie prywatnie. No z zawałem nie bardzo. Z COVID-19 jak widać też nie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 17:41
30 grudnia 2020 18:57

Smialo,  Panie  Grzeralts'ie,...

...  prosze  napisac,  ze  dzisiaj  tez  akceptujeMY  ten  BURDEL,  ktory  robi  "nasza  dobra  zmiana"  i  caly  POPiS,  ale  moze  beze  mnie  i  mojej  rodziny  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 30 grudnia 2020 18:57
30 grudnia 2020 19:12

A robimy coś, ktokolwiek tutaj, poza pomstowaniem w necie?

Rząd orze, jak może. Generalnie robi to, na co ma społeczne przyzwolenie, a przynajmniej brak skutecznego sprzeciwu. Wyjdzie ktoś na ulice strajkować razem z pielęgniarkami? Szczerze wątpię. Raczej się nasłuchają od pazernych zdzir, mających gdzieś etykę zawodową i cierpienia pacjentów, czy coś w tym guście. Społecznego przyzwolenia na reformę opieki zdrowotnej nie ma. Sprzeciwu przeciw jej brakowi też nie. 

Zresztą krytyka tego, co robią władze obecne nie spowoduje, ze kolejne będą robić lepiej. Żeby nie było, ja nie mam większych pretensji do obecnego ministerstwa zdrowia, radzą sobie nieźle w ramach możliwości. A łatwo nie mają. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 17:55
30 grudnia 2020 19:14

Panie  Grzeralts'ie,...

...  nie  ma  ludzi  nie  do  zastapienia  !!!

I  tylko  KARANIE  ma  sens...  i  nie  wszyscy  ludzie  ze  sluzby  zdrowia  sa  w  jednakowym  stopniu  winni  obecnej  sytuacji.  To  z  reguly  zarzadzajacy  nie  maja  kompetencji,  doswiadczenia  albo  zwyczajnie  z  premedytacja  wykazuja  zla  wole,  bo  wiadomo,  ze  w  metnej  wodzie  ryby  lowi  sie  najlepiej...

...  to  jest  real  i  tego  sie  trzymajmy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 30 grudnia 2020 19:14
30 grudnia 2020 19:26

Gdyby karanie tak świetnie naprawiało rzeczywistość, to gułagi i kacety byłyby oazami idealnego porządku...

Moje doświadczenie mówi, że nie ma kompletnie społecznego zainteresowania kwestiami organizacji opieki zdrowotnej, ani nawet jej założeń i generalnie zdrowi obywatele mają ją gdzieś. Ma być. I ma być "dobrze i tanio". Nikogo nie interesuje, że "dobrze i tanio" zasadniczo nie istnieje w żadnej dziedzinie. Za to "źle i drogo" bez problemu.

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 30 grudnia 2020 17:41
30 grudnia 2020 19:44

ja ciebie nie obwiniam, tylko stawanie w prawdzie sobie inaczej wyobrazam

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 19:26
30 grudnia 2020 19:56

Nie,  prosze  Pana,...

...  ten  "brak  zainteresowania"  albo  wystrugany  problem  "zle  i  drogo"  to  wynalazek  ostatnich  lat...  i  konsekwentnie  "wladzuchna  nasza"  nad  nim  "pracowala"  abysmy  tak  wlasnie  sadzili  !!!

Rzadko  sie  zdarzalo,  ba  bylo  nawet  niemozliwe  aby  jakis  konowal  w  swietle  obowiazujacego  prawa  poniosl  jakas  odpowiedzialnosc  -  do  dzis  tak  jest... 

...  nie  wspominam  o  obecnym  KONOWALE  Szumowskim,  ktory  PRZEKRECIL  nas  w  ciagu  kilku  ostatnich  lat  na  prawie  200  melonow  zlotych...  a  moze  i  wiecej,  ktoz  to  wie...

...  pomijam  obecny  MEGA  PRZEKRET  ze  "swirusem"  i  "zbawiennymi"  szczepionkami  -  oczywiscie  dla  "rotszylda"  !!!

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 30 grudnia 2020 19:12
30 grudnia 2020 20:27

Ja w publicznej pracowałem ze 30 lat temu, potem w prywatnych, patologia ta sama, bo to te same pieniądze z NFZ na ogół. Przed samym covidem odpuściłem i potem ani mi w głowie było wracać, miałem w zarysie tekst "Respirator jako pompa do tłoczenia świadczeń", ale nikogo by to nie obeszło. Byłem trybikiem w machinie, bez wpływu na cokolwiek poza zakresem obowiązków, ale i tak się spełniałem. Traktowali mnie jak wariata, jeśli komukolwiek poświęciłem więcej czasu i uwagi, niż to konieczne.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @olo 30 grudnia 2020 19:44
30 grudnia 2020 20:58

Ja przez to rozumiem właśnie ten uogólniony wieloletni brak zainteresowania. I z jego powodu uważam za próżne społeczne żale dotyczące organizacji OZ. Także żale pracowników, przynajmniej dopóki sprowadzają się do ***** ***. Sedna problemów nikt się kijem przez szmatę latami tknąć nie zamierzał. To zawsze był polityczny gorący kartofel. Generalne oczekiwanie jest zaś takie, żeby ktoś to, co jest wziął i poprawił. Aktualnie prokurator może, albo chociaż NIK. Tylko żeby było tanio.

Problemy opieki zdrowotnej obchodzą od czasu do czasu chorych, ich rodziny i na co dzień jej pracowników. Ale to zdrowi ją finansują i powinno im zależeć, żeby ich pieniądze były wydane jak najlepiej. Można było zrozumieć ogólne désintéressement, dopóki publiczna OZ była wyłącznie państwowa. W końcu kwestiami organizacyjnymi policji, czy wojska też się niewielu interesuje. Ale nie jest. Od ponad 20 lat. I potrzebna jest nam publiczna debata, czego chcemy? Jakiego systemu oczekujemy jako społeczeństwo? Bo inaczej ktoś decyzje będzie podejmował za nas. I z pewnością nie będzie tanio. Ewentualny gniew ludu będzie wprawdzie, zwłaszcza po pandemii, bardzo łatwo zwrócić na personel, ale to żadnych realnych problemów nie rozwiąże.

Obecnym problemem najważniejszym jest postępujący brak ludzi. To już dziś jest wąskie gardło systemu. A będzie gorzej. Pielęgniarki części specjalności nam za kilkanaście lat wymrą. Podobnie chirurdzy. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 30 grudnia 2020 19:56
30 grudnia 2020 21:00

Po prostu "źle i drogo" robi się samo, bez wysiłku. "Mechanizmy rynkowe" tak właśnie w socjalizmie działają. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 30 grudnia 2020 20:27
30 grudnia 2020 21:07

Ale to jest błąd systemowy, nie ludzki. Jeśli będziemy za wady systemu karać ludzi nie nastąpi żadna poprawa. Za to wzrosną koszty po stronie płatnika. To jest bardzo dokładnie doświadczalnie sprawdzone, przede wszystkim w USA. Kto nie wierzy, niech się zatrudni w Amazon.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 30 grudnia 2020 21:07
30 grudnia 2020 21:16

Ależ oczywiście, że systemowy, przecież pisałem o tym, rządzą nami kanalie najgorszego sortu i dowolnej orientacji politycznej, od najwyższych stanowisk państwowych, do dyrektorów placówek medycznych, nie uchowa się nikt, kto nie jest nastawiony na osobisty zysk i prywatę, jak się trafi ktoś przyzwoity, jest szybko eliminowany. To są dokładnie te same kryteria, co przy selekcji obozowych kapo. Warunki narzuca okupant i wierną służbę potrafi docenić.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 19:12
30 grudnia 2020 21:27

A  to  MY,  ja...

...  mamy  cos  z  tym  robic  ?!?!?!   I  niby  z  jakiej  racji  ???   A  gdzie  sa  stosowne  organy  kontrolne  ???   Za  co  ta  mierzwa  bierze  pieniadze  ???

Co  robia  ZZ,  pani  Ochman,  rozne  dete  izby  lekarskie...  tylko  przyklepuja  i  biora  kase...  albo  moze  rece  rozkladajo  z  niemocy  i  tez  bioro  kase  !!!

Strajkowac  ???   Nie  mam  czasu  na  glupoty  !!!

Pisac  "protestacyjne"  petycje  zeby  biurwy-darmozjady  byly  jeszcze  bardziej  zarobione  !!!

Tu  od  samej  tylko  "krytyki"  to  sie  juz  tylko  rz**ac  chce...  tu  trzeba  zeby  kUlega  mOnisterialny  wzial  kUlege  za  d**e  bo  za  to  im  placimy  !!!...  polowa  co  najmniej  tych  darmozjadow  na  bruk...

...  a  najpierwszy  BUZEK  do  rozliczenia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 21:00
30 grudnia 2020 21:38

Nie,  Panie  Grzeralts'ie,...

...  nic  sie  samo  nigdy  nie  zrobilo  i  nie  zrobi,   trzeba  mu,  temu  nic  bardzo  dopomoc...  albo  zrobic  "rewolucje"  albo  zaniechac  jakichkolwiek  dzialan,...  a  tylko  KRASC  z  panstwowej  kasy... 

...  i  to  wlasnie  bylo  uskuteczniane  konsekwentnie  przez  cale  lata...  i  naprawde  prosze  nie  pisac,  ze  to  wina  narodu  albo,  ze  "zrobilo  sie  samo"  !!!

Takich  "cudow"  to  jeszcze  "rotszyld"  nie  wymyslil,  chociaz  bardzo  sie  stara  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 30 grudnia 2020 21:27
30 grudnia 2020 21:40

Zrobić to się z pozycji szarego elektoratu wiele nie da. Ale warto wiedzieć, czego chcemy zamiast. Żeby wyznaczyć jakiś cel zmian. "Pozamykać kanalie" to nie jest cel. I nawet nie środek. Zawsze może się okazać, że ci, co zostali są jeszcze gorsi. Przy złej organizacji to wręcz wiecej niż prawdopodobne. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 30 grudnia 2020 21:16
30 grudnia 2020 21:43

Ja tylko głoszę, że wybieramy złą metodę naprawy systemu. Głównie dlatego, że nie mamy pomysłu, jak on miałby wyglądać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 30 grudnia 2020 21:40
30 grudnia 2020 21:57

No  widzi  Pan,...

...  szary  elektorat  ciezko  zapier**la  aby  wiazac  koniec  z  koncem,  poza  tym  szary  elektorat  wie  tez  czego  chce,  m.in.  pozamykac  kanalie  jesli  na  to  zasluzyly  -  dla  przykladu  i  dla  zachety,  to  naprawde  na  poczatek  wystarczy...

...  a  organizacja  jest  PSUTA  NOTORYCZNIE  i  BEZUSTANNIE  -  w  kazdej  dziedzinie  -  co  najmniej  z  chwila  PRZEKLETEJ  AKCESJI  Polski  do  UE  !!!...  ale  wtedy  co  niektorym  "zdawalo  sie",  ze  to  jest  to  -  "szczyt  marzen"  -  dzis  wiekszosc  z  nas  ma  PEWNOSC,  ze  zombi  Lunijne  -  to  DNO  i  6  METROW  MULU  !!!

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ikony58 30 grudnia 2020 21:50
30 grudnia 2020 22:16

To całkiem jak teraz:

"Też zakładałem, że ofiary COVID-19 u to głównie sami seniorzy z grup ryzyka. Doświadczenia ze szpitala mocno zmieniły moje zdanie. Miałem pacjentów, którzy trafiali do szpitala w dobrym stanie, a wpadali w niewydolność oddechową w ciągu dwóch godzin. Mogliśmy tylko obserwować, jak mimo podłączenia do respiratora uciekało z nich życie - zwierza się w rozmowie z WP lekarz jednego z łódzkich szpitali. - Po pewnym czasie nauczyłem się rozpoznawać pacjentów, u których choroba może zrobić gwałtowne postępy. Często były to osoby, które reagują wielkim stresem na sytuację w szpitalu i brak kontaktu z bliskimi - dodaje."

https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-zmarli-na-covid-19-nie-majac-innych-chorob-zatrwazajace-liczby-6579517144443776a?fbclid=IwAR1-Z6-w3LjX6xPjaphNjKvtq9D7d7ImR2cenW834d8FfYmPw9wmPBQCsuk

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 30 grudnia 2020 21:43
30 grudnia 2020 22:40

I znowu "my".

Ja akurat się znam na kilku rzeczach, ale na temat sposobu naprawy systemu opieki zdrowotnej nie mam zamiaru się wypowiadać. Bo się na tym nie znam. Ale jestem pewien, że byli i są tacy, co się znają, tylko nie załapali się. Ci, co reformowali, z nazwisk mi nieznani, najprawdopodobniej byli wysokiej klasy fachowcami, co widać po tym, jak świetnie im poszło. Fachowcami od destrukcji, od dojenia kasy, od sprzedaży ludzi koncernom i bankom. Ktoś ich do tego musiał wyznaczyć. Mnie uczyli, że podstawą zarządzania jest umiejętność delegowania kompetencji. Moim zdaniem pasmo sukcesów 3RP zaczęło się już na początku, kiedy to Kaczyński wyznaczył Wałęsę na tego, który wygra ze złym Mazowieckim. Mazowiecki był zły, ale Wałęsa to potwór. Po nim ludzie z ulgą przyjęli czerwoną gnidę, Kwaśniewskiego, aż ciężko w to uwierzyć. To była twórcza kontynuacja wyboru mniejszego zła, jeszcze po Jaruzelskim. Odtąd możemy wybierać już tylko zło, a czy większe, czy mniejsze, to tylko zależy od miejsca, z którego się patrzy. Kaczyński wciąż kultywuje tę sztukę, a gdy jego zabraknie, to wychował tłum następców, oni się sobie nawzajem rzucą do gardeł, a naród będzie kibicował. Chociaż może i nie, ja coraz więcej doceniam tę dętą pandemię, maski spadają, a ludzie się budzą z hipnozy i widzą, że dalej się tak już nie da.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Grzeralts 30 grudnia 2020 20:58
30 grudnia 2020 23:10

Koniec lat 90-tych. Dyrektor szpitala Bielańskiego w Warszawie, późniejszy minister zdrowia w rządzie SLD Marek Balicki mówi do pracowników cytuję: "Pielęgniarki całymi tabunami przewalają się po szpitalach".

To nie system, tylko rezultat. Element niszczycielskiego planu wobec państwa i narodu polskiego. Planu w większości zrealizowanego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 30 grudnia 2020 22:40
30 grudnia 2020 23:44

Nie musimy się znać. Są kraje, w których to działa znacznie lepiej, wystarczy podpatrzeć i zastosować. Tylko trzeba najpierw wybrać czego chcemy.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Grzeralts 30 grudnia 2020 21:43
30 grudnia 2020 23:47

To przypomnijmy sobie:

 

Dziesięć zasad sterowania ludźmi i ludami.

 

TEORIA MANIPULACJI Noama Chomsky'ego:

 

1. Rozpraszanie uwagi:

Kluczowym elementem kontroli społecznej jest odwrócenie uwagi od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez ciągłe rozpraszanie uwagi i zalew opinii publicznej nieistotnymi informacjami. Strategia odwrócenia uwagi jest kluczowa, aby zapobiegać zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki.
„Utrzymuj opinię publiczną odwróconą od realnych problemów społecznych, poprzez zniewolenie nieważnymi sprawami. Społeczeństwo musi być cały czas bardzo zajęte, bez czasu na myślenie”.

2. Wygeneruj problem i zaproponuj rozwiązanie:

Ta metoda jest również określana jako „problem – reakcja – rozwiązanie”. Stwórz taką sytuację (problem), która wywoła u odbiorców żądanie podjęcia natychmiastowych kroków, mających na celu rozwiązanie problemu lub zapobieganie mu w przyszłości. Na przykład: pozwól, by rozprzestrzeniła się przemoc, aby społeczeństwo zgodziło się na zaostrzenie norm prawnych w ochronie własnego bezpieczeństwa, za cenę swojej wolności. Wykreuj kryzys ekonomiczny, aby usprawiedliwić radykalne cięcia świadczeń socjalnych.

3. Zmiany wprowadzaj stopniowo:

Nie wprowadzaj radykalnych zmian drastycznie lecz stopniowo, przesuwaj granicę wytrzymałości i akceptacji krok po kroku, aż do granic wytrzymałości, rozbijając zmiany na kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalne zmiany społeczno-ekonomiczne latach 80. i 90., które doprowadziły do ukształtowania się ekonomii neoliberalnej: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność zatrudnienia, masowe bezrobocie, wypłaty na niskim poziomie, brak gwarancji godnego zarobku – wprowadzenie takich zmian jednocześnie wywołałoby rewolucję.

4. Strategia odroczenia:

Kolejny sposób na wprowadzenie niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności”, którą koniecznie będziemy musieli wprowadzić w przyszłości.

Ludziom łatwiej jest zaakceptować widmo przyszłego poświęcenie, niż wprowadzić zmianę od razu. Ponadto społeczeństwa mają tendencję do naiwnej wiary, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także przyjęcie jej w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas by wcielić ją w życie.

5. Mów do społeczeństwa jak do dziecka:

Większość reklam i komunikatów kierowanych do opinii publicznej wykorzystuje język oraz sposób argumentowania, jakiego używa się, przemawiając do dzieci lub osób umysłowo chorych, a więc uproszczony i wręcz infantylny. Im bardziej chcesz zamglić obraz rzeczywistości swojemu rozmówcy, tym bardziej staraj się infantylizować komunikat. Dlaczego?

„Jeśli będziesz mówić do osoby, jakby miała ona 12 lat, to po wpływem sugestii prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat”.

6. Skup się na emocjach, a nie na racjonalności:

Wykorzystywanie emocji to klasyczna technika mająca na celu odstawienie racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki na bok. Co więcej, użycie języka odpowiednio nacechowanego emocjonalnie daje możliwość podświadomego zaszczepienia idei, pragnień, lęków, niepokojów, impulsów, a przez to wywołanie określonych zachowań.

7. Utrzymuj ludzi w ignorancji:

Uczyń społeczeństwo niezdolnym do zrozumienia metod sprawowania kontroli.

„Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i na przeciętnym poziomie, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami utrzymywała się, a techniki kontroli pozostawały niezrozumiałe dla niższych klas”.

8. Promuj przeciętność:

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że bycie głupim, wulgarnym i niewykształconym jest w porządku.

9. Wzmacniaj w ludziach poczucie winy:

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedyną osobą winną swoich niepowodzeń przez niedostatek inteligencji, zdolności lub własnych starań. Dzięki temu, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, który stawia jednostkę w niekorzystnej sytuacji, będzie ona żyła w poczuciu winy i dewaluacji własnej wartości, prowadząc do depresji. W takim stanie osoba stanie się bierna i niezdolna do podejmowania działań mających na celu zmianę systemu. Bierność oznacza brak rewolucji.

10. Poznaj ludzi lepiej niż oni są w stanie poznać siebie:

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce spowodował rosnącą przepaść pomiędzy zasobami wygenerowanej wiedzy a tym, co jest dostępne (i tłumaczone) dla szerokich mas. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii elity władzy są w stanie posiąść zaawansowaną wiedzę na temat jednostek, jak i społeczeństwa, co pozwala im poznać człowieka lepiej, niż on sam może znać siebie. Oznacza to, że będąc w posiadaniu tej wiedzy można mieć większą kontrolę nad jednostkami, niż one same nad sobą.

 

PUNKT 9. GRA W DUPNIKA

9. Wzmacniaj w ludziach poczucie winy:

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedyną osobą winną swoich niepowodzeń przez niedostatek inteligencji, zdolności lub własnych starań. Dzięki temu, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, który stawia jednostkę w niekorzystnej sytuacji, będzie ona żyła w poczuciu winy i dewaluacji własnej wartości, prowadząc do depresji. W takim stanie osoba stanie się bierna i niezdolna do podejmowania działań mających na celu zmianę systemu. Bierność oznacza brak rewolucji.

Nie będę się wyrażać gdzie mamy te zasady. Wszystkie. Proszę już nas nimi nie karmić, bo za bardzo widać cel i się Pan kompromituje zawodowo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Rozalia 30 grudnia 2020 23:10
30 grudnia 2020 23:52

Mam swoje osobiste zdanie, wynikłe z własnych obserwacji i doświadczeń, że daliśmy sobie narzucić różne, niekoniecznie dobre dla nas rozwiązania z indyferencji. Po prostu uznajemy, że nas to nie dotyczy, nie zajmuje i niech sobie robią, jak chcą. Opieka zdrowotna jest jednym z takich obszarów. Nie jedynym. Drugim mechanizmem jest fałszywa duma - pozwalamy na lokalne eksperymenty w ważnych dziedzinach, zamiast podpatrzeć działające gdzie indziej rozwiązania. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ikony58 30 grudnia 2020 23:24
30 grudnia 2020 23:57

To są trudne sprawy i zadawnione, z pewnością nie wymyślimy tu gotowego rozwiązania. Ale chodzi o jasny sygnał do polityków, że w ogóle chcemy jakiegoś rozwiązania. Nie kolejnego polowania na czarownice, ale rozwiązania. Musimy tylko z grubsza wiedzieć jakiego -  sugeruję podejrzeć moje dwa ulubione przykłady niedawnych udanych reform - Danię i Izrael.

zaloguj się by móc komentować


Autobus117 @SalomonH 30 grudnia 2020 12:33
31 grudnia 2020 01:23

Tak, Kopacz zachowała się racjonalnie. Na 8 lat rządzenia to JEDYNY sukces. Brawo.

PS. No chyba że dodasz "orliki". Ogarnij się jeszcze w tym roku. To dobra rada.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 30 grudnia 2020 23:57
31 grudnia 2020 02:38

To się robi coraz śmieszniejsze, jasny sygnał dla polityków musimy dawać, że chcemy, żeby było lepiej? Bo oni nie wiedzą? Jak tu przed paroma miesiącami pisałem, dajmy jasny sygnał politykom, nie idźmy na te gówniane wybory, bo nie ma na kogo w nich głosować, to zostałem tu zlinczowany, a na parę blogów profilaktycznie zamknięto mi wstęp. Nie, absolutnie nie, wszyscy mi mówili, musimy wybrać mniejsze zło, to nasz obowiązek.

A niby dlaczego nie karać? Czy jakaś lepsza metoda została wymyślona? To może zburzmy więzienia, bo co to da, jak zamkniemy jakiegoś złodzieja czy mordercę, przecież to nic nie da. Ludzie zawsze kradli i mordowali i będą. Jak Ziobro został ministrem, to od razu zaczął prywatną wendettę prowadzić przeciwko lekarzom, co mu ojca zabili. Bo pewnie tak było, nie jego pierwszego i nie ostatniego, zabili i są bezkarni. A my dostaliśmy jasny sygnał, że jesteśmy mierzwą, a oni i tylko oni się liczą. Są ludzie, którzy pod żadnym pozorem nie mogą mieć władzy nad ludźmi, nawet takiej, jaką ma kierowca autobusu, czy sprzedawca w sklepie. Bo od razu wychodzi z nich bydlę. W innych sytuacjach, gdy tej władzy nie mają, będą służalczy. Dziwnym zrządzeniem losu, czy może w wyniku selekcji, właśnie tacy ludzie dochodzą u nas do najwyższych stanowisk. Poznałem w życiu kilka takich osób, które w przeszłości, a również obecnie, piastują najwyższe stanowiska, również w PiS i rządzie Dobrej Zmiany. Wszystkie spełniają ten wzorzec, to są osoby, które po dwóch piwach robią awantury i zaczynają innych obrażać, albo tacy, co każdemu powiedzą, co by chciał usłyszeć, bez osiągnięć prawdziwych, kłębki kompleksów i frustracji. A zarazem bezwzględni manipulatorzy i socjopaci, dla których nie istnieje pojęcie dobra, chyba że można to wykorzystać.

Czy ktoś mi może powiedzieć, ile osób uchroniły przed demoralizacją przedwyborcze wypowiedzi Dudy o "ideologii LGBT"? Czy też może było odwrotnie i ta hipokryzja skłoniła wiele osób do różnych, z przekory czystej, wypowiadanych deklaracji?

Co dało propagandowe dęcie w temat aborcji i czemu dobre dziewczyny, troskliwe matki, wzięły tekturki z hasłami o wolnych macicach i krzyczały "wypierdalać"? Jak te afirmacje wpłyną na ich późniejsze życiowe decyzje?

Tak, panie Grzeralts, to wszystko nasza wina, ale inaczej to widzę, niż to pan przedstawia.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Autobus117 31 grudnia 2020 01:23
31 grudnia 2020 02:46

Nie wiem, czy jedyny, nie jestem kronikarzem historii najnowszej, ale to zapadło mi w pamięć. Jestem pewien, że prawda i rozsądek nie ma barw partyjnych, a za ten wyskok Kopacz na pewno musiała zapłacić. Gdzie ona teraz jest? Czemu nie pokazują jej ani w TVP, ani w TVN?

ps. nie obchodzą mnie żadne orliki, a ogarniam się cały czas i nie dla twojej aprobaty.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @SalomonH 31 grudnia 2020 02:38
31 grudnia 2020 02:49

Tak, musimy przestać chodzić na wybory!!! Za nas pójdzie zwarty elektorat milicjantów, trepów, administracji lokalnej i państwowej /właściwie cała budżetówka/, służba graniczna, straż więzienna, straż pożarna /tak. tak/, celnicy, itp itd.

Jest 31 XII masz czas ogarnąć się jeszcze w tym roku.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @SalomonH 31 grudnia 2020 02:46
31 grudnia 2020 02:50

Moja aprobata jest bez znaczenia. Po prostu boje się, że masz prawo jazdy i przestaniesz reagować na kolor świateł. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Autobus117 31 grudnia 2020 02:49
31 grudnia 2020 03:07

Jakaś groźba? Ultimatum? Bo?

Już powiedziałem, ogarniam się cały czas i nie zamierzam przestać.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @SalomonH 31 grudnia 2020 03:07
31 grudnia 2020 03:32

Jaka groźba? Wręcz odwrotnie! To ja się boję, że kiedyś na zielonym wyjdę na jezdnię, a ty mnie walniesz w ramach szeroko rozumianej wolności.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Autobus117 31 grudnia 2020 03:32
31 grudnia 2020 03:48

Jak rozmowa schodzi na tego rodzaju argumenty, to miłosiernie odpuszczam.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @SalomonH 31 grudnia 2020 03:48
31 grudnia 2020 03:53

Ja wiem, argumenty to twoja słaba strona. Rozumiem.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarekBielany 31 grudnia 2020 00:08
31 grudnia 2020 09:04

Ano, niestety. Ale zawsze można złapać jakiegoś winnego...

Ale u nas nie tyle trzeba reformy, co konsekwencji w działaniu. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 31 grudnia 2020 02:38
31 grudnia 2020 09:32

Nie, politycy nie mają jasnego sygnału. A raczej mają, że mogą robić, co im się żywnie podoba. Nikt tego nie skontroluje, ani nie zwróci uwagi - nie ma żadnego nadzoru społecznego.

Karać, to nie jest sposób naprawiania czegokolwiek. Kontrolować trzeba, odpowiedzialność też musi być, ale samo zaostrzenie kar nic nie daje. Masz przykłady z życia choćby w ruchu drogowym. Co nie znaczy, że nie ma być kar i odpowiedzialności. Ale one muszą być adekwatne do przewiny, celowe i raczej nieuchronne niż surowe. Akurat w opiece zdrowotnej zmiany dały efekt jak nasypanie piachu w tryby. Istnieje coś takiego jak "medycyna defensywna", jest ona bardzo nieefektywna kosztowo. Nas na nią zwyczajnie nie stać, zwłaszcza przy tym poziomie finansowania. Pożera też zasoby czasowe i ludzkie. Na dodatek nie sprzyja eliminowaniu błędów systemowych - skoro i tak ukarany zostanie w razie czego jakiś wykonawca błędnej procedury, a nie jej twórca, czy organizator. A rozdęta przy tym biurokracja "dupokryjna" zabije każdą organizację, szpital tak samo, jak wytwórnię bombek choinkowych. 

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 31 grudnia 2020 09:32
31 grudnia 2020 09:51

Defensywność , dupokryjność to są cechy powszechne w prawie każdej aktywności zorganizowanej od wielu lat. Do tego stopnia, że w obszarach gdzie występują teraz w "normalnej" intensywności (nie to, że w ogóle ich nie ma) pojawiają się określenia "innowacyjność" "wysokiego ryzyka" etc.

Taka cywilizacja, taki jej etap conajmniej. Zachowawczy. Nie sądzę, by opieka zdrowotna pierwsza się wyłamała z trendu.  A jest on chyba nadal wzrostowy - nadal zmierzamy chyba w kierunku " przede wszystkim nie stracić" "jak zrobić by nie było gorzej" . Może jakieś przegięcie krzywej, osłabienie tempa jest, ale maksimum przed nami.

Bardzo niewiele dziedzin się wyłamuje. Niby takie wielkie zmiany na świecie, ale tu...nic właśnie. A to być może najistotniejsze. I pewnie więcej osób czeka na załamanie np "kosmicznych planów Muska" niż z nadzieją patrzy, że takie "a ja zrobię właśnie tak, bez instytucjonalnych strachów" rozleje się szerzej.

Kto ma to złamać? Chińczycy? Niby nie wybierani i nie muszą przejmować się wynikami wyborów za dwa, cztery lata, ale co swoje przeszli w reżimie biurokratycznym. Wielkie korporacje atlantydzkie? My? Którym się w okresie jednego pokolenia polepszyło bytowo w skali niespotykanej? Tygrysy azjatyckie najedzone śpią.

Rosja?:) Afryka?;)

"Pułapka średniego rozwoju" ot co. W medycynie też. Dobrze nie jest, ale ci co pamiętają jak wyglądały szpitale w latach 80 też się pewnie modlą o to, by nie bylo gorzej, a nie o to, by było lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mooj 31 grudnia 2020 09:51
31 grudnia 2020 10:35

Bardzo trafny komentarz, IMO.

Zwracam po prostu uwagę na fakt, że ostatnie lata przyniosły polskiej medycynie zahamowanie na drodze "średniego wzrostu" właśnie przez popsucie drogą zmiany środowiska prawnego ważnego (choć ukrytego) mechanizmu kompensacyjnego jej organizacyjnych niedostatków i niedofinansowania. A nałożenie się na to epidemii COVID postawi Polskę przed koniecznością podjęcia poważnych decyzji i systemowych zmian dla uniknięcia kolapsu, przede wszystkim kadrowego. Dla długotrwałego powodzenia procesu ważne jest, żeby były to zmiany społecznie pożądane, a w tym celu konieczny jest jakiś dialog społeczeństwa z rządzącymi. Którego nadal nie ma, w sumie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Rozalia 30 grudnia 2020 23:47
31 grudnia 2020 11:38

Genialnie,  ze...

...  przypomnialas  te  10  zasad  manipulacji  ludzmi  i  ludami  Panu  Grzeralts'owi,  bo  UPARCIE  o  nich  zapomina  !!!

Ja  sobie  tez  przypomnialam  -  i  to  jest  wlasnie  to  co  "nasza  wladzuchna"  ze  sprzedajnymi  merdiami  REALIZUJE  z  uporem...  dziekuje.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Paris 31 grudnia 2020 11:38
31 grudnia 2020 11:41

Ja jestem za tym, żeby pan Grzeralts dalej w to wszystko brnął i coraz bardziej się pogrążał, nie widzę lepszego sposobu na otwieranie ludziom oczu, jak patrzenie coś takiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 31 grudnia 2020 09:32
31 grudnia 2020 11:56

Panie  Grzeralts'ie,...

...  te  glodne  kawalki  to  moze  dla  gimbazy  -  chociaz  i  oni  w  nie  nie  uwierza  !!!

A  kto  te  biurwokracje  "dupokryjna"  tak  rozdal,  prosze  Pana  ???    A  moze  wziena  i  SAMA  SIE  ROZDELA  ???

Da  Pan  spokoj  z  ta  swoja  SCIEMA  dla  idiotow  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 31 grudnia 2020 10:35
31 grudnia 2020 12:11

Tak,  tak,...

...  picus  -  bajdus  !!!

Epidemia   sie  SAMA  wziena  i  polozyla  na  "mechanizm"...  epidemia  SAMA  postawila  Polske...  epidemia  SAMA  wziena  i  zlikwidowala  dialog  ze  spoleczenstwem,...

...  a  teraz  epidemia  SAMA  SIE  wziena  i  US*ALA  !!!

A  "my"  za  2  lata  pojdziemy  do  wyborUF  i  zaglosujemy  na  TYCH  SAMYCH  DEBILI  i  ZLODZIEJI,  bo  nie  ma  ich  kto  pozamykac  do  CELI+  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 31 grudnia 2020 12:11
31 grudnia 2020 12:22

Tak, to sprawdzona strategia. Udanego nowego roku!

zaloguj się by móc komentować

Paris @SalomonH 31 grudnia 2020 11:41
31 grudnia 2020 12:31

Coz...

...  jest  wolnym  czlowiekiem  na  prawdziwie  niezaleznym  portalu  -  wolno  Mu,  ale  Pana  nie  przekonal,  mnie  tez  nie  przekona...  smiem  twierdzic,  ze  bardzo  wielu  z  nas  nie  przekona,  zwlaszcza  ludzi  czynu  nie  przekona.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 31 grudnia 2020 12:22
31 grudnia 2020 12:35

Desolee,...

...  ale  moja  strategia  jest  inna.   

Wzajemnie,  zycze  Panu  duzo  zdrowia  i  rownie  udanego  NR  2021  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ikony58 31 grudnia 2020 12:23
31 grudnia 2020 12:44

O  la  la...

...  "spiacy  rycerz"  Dorn  wzion  sie  i  obudzil  !!!

Wszelki  duch  Pana  Boga  chwali...  no  dramat,  kolejna  zlodziejska  kasta  "sie  zbuntowala"...  coz,  wiecej  "epidemii"  potrzeba  !!!

zaloguj się by móc komentować

MZ @SalomonH 30 grudnia 2020 22:40
31 grudnia 2020 13:49

"...ludzie się budzą z hipnozy...",nie budzą się ,większość jest dalej w letargu.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @MZ 31 grudnia 2020 13:49
31 grudnia 2020 14:15

Do letargu potrzeba jednak trochę komfortu, a tego coraz mniej. Byt jednak potrafi wymusić świadomość, nie z każdym się uda, to na pewno.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 31 grudnia 2020 10:35
31 grudnia 2020 15:23

Potrzebne są rozmowy z udziałem trzech zainteresowanych stron: rządem, lekarzami, i czynnymi lub potencjalnymi pacjentami. Takich rozmów nigdy nie było. Czasem tylko lekarze załatwiali z rządem swoje problemy (głównie finansowe, bez tykania samego systemu). Rząd coś im dopłacał w zamian za siedzenie cicho, i utrzymywanie fikcji powszechnej opieki medycznej.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Grzeralts 30 grudnia 2020 20:58
31 grudnia 2020 17:08

ja tam nie mam zalu, mysle ze zadnej debaty nie bedzie i wdrozy sie sztuczna inteligencje

zaloguj się by móc komentować

olekfara @olo 31 grudnia 2020 17:08
31 grudnia 2020 17:13

I myśli Pan, że ten, co wdroży SI, pozwoli, żeby mu kasa z rąk wypływała.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować