-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O korzyściach płynących ze zdrady

Jak może już kiedyś wspominałem, planując swoje nowe projekty wpadłem na pomysł, że trzeba napisać dobrze zilustrowaną książkę o rycerzach polskich. Zacząłem coś tam czytać, ale stwierdziłem, że nie ma ten pomysł sensu, albowiem większość z tych, całkowicie zmitologizowanych osób, to byli agenci państw obcych i jako atrakcja narracyjna nie sprawdzą się wcale. Żeby taki efekt osiągnąć, trzeba całkowicie zafałszować ich historię, a to znaczy posługiwać się w opisie starymi, XIX wiecznymi kalkami. To z kolei nie zwróci niczyjej uwagi i nie przyniesie oczekiwanego zysku. Skupiłem się więc na czymś innym. Projekt ten można z grubsza nazwać nową redakcją znanych dobrze faktów lub inną ich oceną. No, ale nie uprzedzajmy niczego. Wróćmy do tych rycerzy. W Polsce wysługujących się cesarzowi wojowników znaleźć można stosunkowo łatwo. Ich postawa zaś jest tłumaczona innymi niż dzisiaj okolicznościami politycznymi i zwykle lekceważona. Dzieje się tak ze względu na to, iż z historii popularnej wygumkowane zostały pieniądze i gospodarka, pisaliśmy o tym nie raz. Kiedy te elementy się usunie, można już do woli chrzanić o kulturze rycerskiej i naśladowaniu zachodu oraz jego najlepszych wzorów. Nikt jednak nie porównuje postawy polskich rycerzy z postawą, na przykład, rycerzy angielskich. Trudno – w czasach po królu Janie – wskazać tam kogoś, kto równie niefrasobliwie jak Zawisza Czarny wynajmował by się do robót na obcym dworze. Byłoby to sklasyfikowane jednoznacznie i zakończyłoby się egzekucją i konfiskatą. U nas było inaczej, ale okoliczności tych nie tłumaczy się w żaden inny sposób, tylko poprzez kulturę dworską i jej nienaruszalne zasady. Są tacy, co na jednym oddechu piszą jeszcze o szpiegowskiej machinie krzyżackiej i jej groźnych mackach sięgających Rzymu. No, ale też przecież dworu cesarskiego, co ważniejsze. I co? Jakoś się tym autorom udaje ocalić dziewictwo Zawiszy? Najwyraźniej tak.

Kiedy rozmawiałem w Ojrzanowie z Piotrem Naimskim zapytałem go o lojalność urzędników wobec państwa, a potem zaczęliśmy gadać o zdradzie i zdrajcach. Stwierdził Piotr Naimski, że prawdziwa, nierozliczona zdrada, która stała się częścią naszej politycznej tradycji, zaczęła się pod Ujściem. To jest zapewne symbol, bo Ujście było tylko konsekwencją różnych działań, które nastąpiły wcześniej, ale nie zostały należycie opisane i przeanalizowane. Jako widomy znak metody politycznej, która została powszechnie zaakceptowana jest ono jednak znakomitym przykładem. Widać po tym przykładzie, że za zdradę w Polsce się nie każe, ale nagradza. I zdrajca może na tym wyjść bardzo dobrze. Sprawa jest głębsza, bo chodzi o dość konkretną zdradę – o zaprzepaszczenie aspiracji politycznych polskich Wazów na rzecz bezprawia i uzurpacji Niemców pragnących korony nie tylko szwedzkiej, ale także polskiej. I to jest całkowicie widoczne, ale nie opisywane w taki sposób, albowiem historycy wierzą, że w XVII wieku nie było pojęcia narodu w naszym, współczesnym rozumieniu. Jeśli od opisów odejmiemy – tak, jak w przypadku średniowiecza – banki, ekonomię i gospodarkę, można już do woli pieprzyć o tym, czy czasem zdrajcy nie mieli racji, bo wszak podporządkowanie się Szwedom miałoby jakieś korzyści. Na przykład kraj byłby bardziej stabilny. To jest opis obowiązujący. Spróbujmy jednak sporządzić inny – władza w Szwecji została zmieniona przez niejakiego Gustawa Wazę, na polecenie lubeckich banków. Jego syn Jan, przy wsparciu Rzymu i hierarchii polskiej, chciał odwrócić sprawy, a to znaczy odwrócić grabież kraju i jego dewastację, a także połączyć jego los z losem Rzeczpospolitej. To się nie udało, albowiem przeciwnicy tej opcji dostali bardzo prostą propozycję – my okradniemy was i wasz Kościół, ale za to wy będziecie mogli okradać innych. Damy wam do tego odpowiednie narzędzia i legitymację. – Kto ja wyda – zapytał Karol, książę Sudermański. – Richelieu – odpowiedzieli przedstawiciele banków.

Jak na tym tle wygląda zdrada pod Ujściem i w ogóle wszelkie wcześniejsze zaniechania poczynione podczas wojny w Prusiech w latach 1626 – 1635? Fatalnie. Oto gangsterzy, którzy okradli własny kraj, bezprawnie – z lekceważeniem prawa i Boga – przejęli nad nim władzę, działając z mocy mocarstwa kierowanego przez zdeprawowanego kardynała, stanęli przeciwko legalizmowi firmowanemu przez hierarchię kościelną w Polsce i przez prawowitych dziedziców korony szwedzkiej. Jaką mieli ofertę? Taką samą jaka im została przedstawiona, ale nieco uboższą w klazule. – My was okradniemy – powiedzieli pod Ujściem – ale za to wy będziecie mogli okradać innych, dostaniecie narzędzie i legitymację. – Kto ją wyda? – zapytała szlachta. - To się ustali później – odpowiedzieli przedstawiciele uzurpatora nazwiskiem Wittelsbach. – A gdzie będziemy mogli kraść? – dociekała szlachta. – A o tu wokoło – odpowiedzieli tamci. I układ stanął. Jak widzimy był on skrajnie niekorzystny i pełen niedomówień. Zdrajcy zaś nie zauważyli, że oni sami nie mogą już złożyć podobnej propozycji nikomu. Jedyne zaś co mogą zrobić to zniszczyć prawo i tradycję, mogą też postawić króla – samego, bez dworu, doradców i wojska – wobec francuskiej machiny dyplomatycznej. Mogą – jednym słowem – iść do domu i tam zająć się realizowaniem opisywanych później po wielokroć w literaturze aktów przemocy, bo nic innego poza tym nie może być już ich udziałem. Mogą też nazywać buntownikami tych, którzy stanęli po stronie legalizmu. Po takim opisie można już trochę precyzyjniej zdefiniować zdradę. Cóż to takiego jest? Odwrócenie porządku prawnego w zamian za gratyfikacje, prawdziwe bądź wydumane. I teraz, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, przenieśmy się w czasy współczesne.

Dziś, jakiś profesor prawa powiedział, że prezydent Duda i Beata Szydło powinni trafić przed trybunał stanu. Czy ten człowiek w ogóle wie co mówi? Legalnie wybrana władza powinna trafić pod trybunał stanu? Czyli powinna znaleźć się w mocy sędziów całkowicie wyjętych spod lokalnego prawa i będących lub pragnących być sługami jakichś innych porządków? A jakich? Tych, które zagwarantują im bezkarność. W jakim zakresie? – A o tu wkoło. Kto będzie ją gwarantował? – Oj tam, oj tam…to się jeszcze ustali.

Czy widzimy już co jest podstawą wiary i ufności zdrajcy? Pewnie tak, ale uściślijmy. Otóż zdrajca wierzy, że ci co przynoszą chaos i wojnę zagwarantują mu stabilizację w dotychczasowej, dobrze mu znanej formule. Dlaczego on w to wierzy, choć nic na to nie wskazuje? Nawet oferta, którą dostał. Uważa on bowiem, że ludzie niosący chaos i bezprawie zwrócili się do niego, albowiem jest wybrany i predysponowany do legitymizowania porządku. Jakiego? Starego, bo o to mu chodzi - o zmianę dekoracji, ale pozostawienie wszystkiego takim jak było, plus możliwość grabienia słabszych. Nie widzi, że zdrada pociąga za sobą nowy porządek, zaś siły chaosu zwróciły się do niego, albowiem jest on słaby, głupi i zdeprawowany. Gdyby było inaczej nikt by doń nie zapukał i nie wyrzekł ani jednego komplementu pod jego adresem.

Jak wobec tego naród wyobraża sobie swoje życie po zdradzie? Tak samo, albowiem ufa, że zachowana zostanie jego podmiotowość. Nie rozumie, że zdrada jest po to, by zetrzeć go z powierzchni ziemi lub tak ograniczyć jego prawa, żeby nie śmiał nawet myśleć we własnym języku. Można łatwo ten mechanizm wskazać, są nim kolejne fale migracji, których celem jest zmiana tradycji i porządku w Europie. Ci, którzy je firmują mówią – wszak od dawna kolorowi żyją wśród nas, przyjmijmy nowych. To jest argument trafiający do umysłów zdegenerowanych, nie rozumiejących, że kiedy przyjmowano tamtych istniały instytucje państwa z prawdziwego zdarzenia, a przede wszystkim Kościół był silniejszy. To co dzieje się dzisiaj ma na celu wykreowanie i umocnienie elit wzorowanych na elitach plemiennych i policyjnych krajów trzeciego świata. No i zastąpienie tymi elitami, tego co znamy. Firmują to instytucje postpaństwowe i organizacje finansowane, jak Gustaw Waza w XVI wieku, przez niemieckie banki. Pomagają im zaś ludzie, którzy mają wykształcenie prawnicze i pełnią takie funkcje, ale prawo nie jest dla nich istotne. A co jest? Tego nie podejmuję się nawet definiować.

Warto zauważyć tylko, że nawet bardzo silne i zdecydowane ruchy przeciwstawiające się zdradzie mają małe szanse powodzenia. Zdrada bowiem ma wielkie zdolności do kompromisu i zawsze kiedy nie może użyć siły proponuje jakieś inne wyjście. Tradycja, prawo i legalna władza nie mają zaś takich zdolności, a chodzenie na kompromisy jest dla reprezentujących te jakości ludzi zawsze bardzo ryzykowne. O wiele bardziej niż walka w polu, nawet jeśli bitwa nie kończy się oczywistym zwycięstwem.



tagi: polska  tradycja  sądy  wybory  zdrada  szwedzi  korzyści  bezkarność  ujście  migracja 

gabriel-maciejewski
20 października 2023 09:55
77     3995    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Perseidy @gabriel-maciejewski
20 października 2023 10:05

Trafione w dziesiątkę! 

Niech nas Bóg ma w swej opiece, wszak to do Niego należy ostatnie słowo.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
20 października 2023 10:11

Świetny tekst na temat naszej trudnej (uwaga - eufemizm) sytuacji.

I kluczowe pytanie, które Pan stawia: na co liczą, jak wyobrażaja sobie ciąg dalszy.

Plus jak zawsze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 20 października 2023 10:11
20 października 2023 10:14

Myślą, że są nieśmiertelni. Patrzą na Strzembosza i tak właśnie kombinują - skoro on może, to my też. 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @jacland 20 października 2023 10:11
20 października 2023 10:19

Przeciez w notce jasno jest wyłożone na co liczą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Perseidy 20 października 2023 10:05
20 października 2023 10:26

Dokladnie  tak,...

...  bo  ZDRADA  i  tak  ma  krotkie  nogi  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
20 października 2023 10:28

" Dzieje się tak ze względu na to, iż z historii popularnej wygumkowane zostały pieniądze i gospodarka," - dokładnie tak.

Niestety historycy gumkują także fakty historyczne już z czasów,które pamiętamy poprzez swoje urodzenie.Utrwalają swoje przekazy,przywołując argumenty,z coraz to większą siłą. Plus !

zaloguj się by móc komentować

jacland @stanislaw-orda 20 października 2023 10:19
20 października 2023 10:30

Powtórzyłem pytanie w tym sensie, że podana odpowiedź jest niestety prawdziwa, a nie że czytam bez zrozumienia. :-)

Niemniej to pytanie "wisi" w powietrzu i gdyby zapytać naszych kozmopolitów na co liczą to mielibyśmy festiwal naiwności i żenady.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
20 października 2023 10:31

Trudno...

...  cos  wiecej  dodac,  skoro  tzw.  ,,aparat  panstwowy,,  i  jego  ,,elYty,,  okazal  sie  ZDRAJCAMI,...  ale  co  nas  nie  zabije  to  nas  tylko  wzmocni  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
20 października 2023 10:34

Im większy znawca prawa, tym większe fikołki intelektualne robi i proponuje coraz głębszą dewastacje stosunków prawnych. 

Ta elita prawnicza jest w stanie udowodnić wszystko, nawet to co na pierwszy i drugi rzut oka jest nielogiczne i nieracjonalne.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 20 października 2023 10:34
20 października 2023 10:41

Chcą w ten sposób wskazać na swoją nieograniczoną władzę

zaloguj się by móc komentować


Czarny @gabriel-maciejewski
20 października 2023 11:05

Mocna rzecz.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski
20 października 2023 11:06

Znakomity tekst na dzisiejsze problemy, które właśnie się pojawiły w obecnej sytuacji i powodują różne zwątpienia. 

Ja się wogóle zacząłem zastanawiać czy jest możliwe istnienie wolnej Polski w sytuacji gdy ta zdrada wrosła w te pseudoelity, które cyklicznie rządzą, a mentalność społeczeństwa jest zdrgradowana do poziomu konsumpcji tatuaży i kebabów. Było 8 lat aby to zmienić, i co?

Drugim problemem jest potrzeba siły roboczo-niewolniczej, która z naszej strony zasila germanię i inne zachodnie kraje dla równowgi  wobec zalewania ich nierobami na socjalu. Ktoś przecież musi im normy wyrabiać, produkcja musi działać. Dostaliśmy zatem wzmocnienie (500+, itd.) teraz wahadło w drugą stronę czyli do roboty!

zaloguj się by móc komentować


onyx @gabriel-maciejewski
20 października 2023 11:09

"Tradycja, prawo i legalna władza nie mają zaś takich zdolności, a chodzenie na kompromisy jest dla reprezentujących te jakości ludzi zawsze bardzo ryzykowne."

Takie działanie przeważnie kończy się stratą albo całkowitą klęską. Co bardzo dobrze widać u nas od czasu zaniechania reformy sądownictwa. I nie jest ważne kto zawinił czy rząd czy prezydent. Nie potrafili tego ogarnąć, poszli na kompromisy i przegrali. A jak bardzo to się jeszcze dowiedzą.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 20 października 2023 11:08
20 października 2023 11:15

Ale osiem lat to sporo czasu żeby zdobyć jakieś przyczółki i się okopać. Kto da nam więcej czasu niż takie dwie kadencje? W pierwszej trochę powalczyli a w drugiej już się tylko dogadywali. Liczyli, że system sam się oczyści? Z jakiego powodu by to się miało spełnić skoro nie ustanowili doktryny? Może liczyli, że sama nazwa partii wystarczy?  Tu i 50 lat będzie mało.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @onyx 20 października 2023 11:09
20 października 2023 11:15

Podczas gdy we Francji Macron przeciągnął prawników w togach po bruku aby im się w głowach nie poprzewracało.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 20 października 2023 11:09
20 października 2023 11:17

Tego się najbardziej obawiam

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 20 października 2023 11:15
20 października 2023 11:17

Nie wiem jak to można ludziom wytłumaczyć

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski 20 października 2023 11:08
20 października 2023 11:21

W takim trybie jak było to robione po 5 kadencjach mogę sobie wyobrazić tylko o trzy przekopy więcej, 5 tuneli, 15-tki oraz wolne piątki, tylko ludzi jeszcze bardziej zdeprawowanych i sędziów w lektykach.

Przecież to nie tędy droga, było o tym prawie codziennie w kolejnych wpisach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alberyk 20 października 2023 11:21
20 października 2023 11:27

Tędy i nie tędy, coś robić trzeba, ale przede wszystkim trzeba kreować politykę, a nie łudzić się, że uda się zreformować UE po kolejnych wyborach. To, o czym tu gadamy nie nadaje się do wytłumaczenia jakiemukolwiek politykowi

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 20 października 2023 11:17
20 października 2023 11:31

Skoro Sakiewicz robi dobrą robotę a w TVP nie są w stanie wyjść poza słabą propagandę i durne seriale to znaczy że się nie da. Bo tam nikt nie ma narzędzi poznawczych by wejść wyżej a jak nawet ktoś ma to nie wie co wdrożyć i jak. My obserwujemy te zaniechania ale nie znamy ich prawdziwych przyczyn. Może być też tak, że to lepiej, że ich nie znamy :/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 20 października 2023 11:31
20 października 2023 11:33

Tak, dochodzą mnie różne głosy i to lepiej, że tych przyczyn nie znamy

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski 20 października 2023 11:27
20 października 2023 11:35

To jest właśnie najbardziej przykre, nie ma z kim rozmawiać, jakieś pojedyńcze jednostki w miarę niezależne w myśleniu, świadome jak to się od wieków kręci. Wydje się, że reszta to zbieranina finansowych i mentalnych dorobkiewiczów. 

Nie chciałbym wszystkiego zostawiać Panu Bogu. Gdzie się zajedzie bez doktryny, bez długofalowego planu i kontaktu ze społeczeństwem? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
20 października 2023 11:40

Zupełnie zapomniałem o tym, że mamy newsletter, wszystkich, którzy się zapisali a nic ode mnie nie otrzymali najmocniej przepraszam. To się na pewno zmieni, bo przed nami dużo nowości, o których będę informował. A zapisywać można się tu https://basnjakniedzwiedz.pl/newsletter/

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
20 października 2023 11:48

Cóż Szczęsny Potocki zdradzając Koronę Polski liczył że będzie tak samo dla niego tylko w innych barwach. Jego syn za brykanie jak za czasów polskich wylądował na Syberii. Ledwo uviekł do Francji tracąc sporo gotówki na przekupywanie urzędników. Jeśli teraz Polacy w swej madie tak zdurnieli że nawet z referendum nie skorzystali to będą mieć barbarzyńców pod drzwiami. Ci zamknięci w ogrodzonych osiedlach także. Ddstaną co wybrali. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
20 października 2023 12:08

Poradnik oportunisty . Ze zdrady korzyści nie ma żadnych no ale z lawirowania... Otóż można powiedzieć że naczelnym zadaniem jest obrona biologicznego bytu narodu. Mamy wojnę na Ukrainie i mamy wojnę w Izraelu. Skutkiem będzie słabnięcie naszego głównego sojusznika, który musi wybrac priorytety.  To oznacza ponowny wzrost siły nacisku kacapsko-niemieckiego i osłabienie anglo-amerykańskiego.  Czy tej sytuacji osłabienie ortodoksji anty- kacapskiej uchroni nas przed najgorszym ? Czyli przykładowo podpisanie przez  Waldemara Pawlaka nowej umowy gazowej , która zaspokoi wyposzczoną kacapię  da możliwość trwania bez dużych kosztów ? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 20 października 2023 10:19
20 października 2023 13:01

Nie  dosc,  ze  wylozone,  to...

...  jeszcze  -  z  tego,  co  pisze  Qwerty  -  wszystko  przygotowane  DO  STOSOWANIA  na  narodzie  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @Alberyk 20 października 2023 11:06
20 października 2023 13:09

Zwatpienia  ?!?!?!

Zdecydowanie  TANIE  POWTORZENIA  z  minionej,  a  niezbyt  odleglej  historii...  bowiem  te  GRANDE  i  ZLODZIEJSKA  SWOLOCZ  na  nic  lepszego  NIE  STAC...  tylko  na  BANDYTYZM,  TERRORYZM  i  MORDY,  co  sie  dzieje  na  calym  ,,sFiecie,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 20 października 2023 11:09
20 października 2023 13:12

Naturalnie,  ze  to  niewazne,...

...  bo  to  JEDNA  i  TA  SAMA  ZGRAJA  JEST...  z  tej  samej  ,,piaskownicy,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 20 października 2023 11:17
20 października 2023 13:17

Tego  sie  nie  da  wytlumaczyc...

...  i  ,,wygrani  i  pSZegrani,,  sa  zwyczajnie  WON  !!!

To  bylo  do  wytlumaczenia  20-30  lat  temu...  teraz  tylko  SPALONA  ZIEMIA  pozostaje.

zaloguj się by móc komentować

onyx @peter15k 20 października 2023 12:08
20 października 2023 13:28

Kacapia ma w doktrynie podbój Polski. Zawsze. Różnie jest tylko ze skalą podboju w zależności od sytuacji globalnej. Pomoc Kacapii zawsze będzie skutkowała negatywnie. Ale politycy liczą czas w kadencjach a nie w dekadach czy wiekach dlatego niejeden Kacapii pomoże licząc, że jak nas nawet napadną to "nie na mojej zmianie". Czyli po nas choćby potop. Z Niemcami jest tak samo :/ No i koszt takiej pomocy zawsze ponosi społeczeństwo. Pawlak z braku laku wróci do Pacyny orać swoje pole. On się wyżywi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 20 października 2023 11:48
20 października 2023 13:31

Nie,...

...  Polacy  w   swej  masie  JESZCZE  NIE  ZDURNIELI,...  choc  duzo  jest  juz  OGLUPIONYCH  !!!

Zdurnial  -  tepy,  niedouczony  i  zakompleksiony  -  ,,aparat  panstwowy  +  propaganda,,  ze  zwyklego  chciejstwa  i  pazernosci,  co  pokazal  15.10.23  -  CZARNO  NA  BIALYM  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 20 października 2023 13:02
20 października 2023 13:44

Ale czy młodzież zwraca na to uwagę ,że to jest dokładnie tak- szanowna Paris ?...Wiedzą,że coś tam się majstruje w sądownictwie,ale to tyle.Tysiące młodych studentów i ludek w sile wieku,ustawiało się na hasło i stało w kolejkach do późnej nocy aby "jebać PiS",bo obciach inaczej.Migracja wyborcza przedsiębiorczych trwała na błyskawiczne hasełka w mediach społecznościowych i na SMS... i stali wytwale nawet do trzeciej w nocy ,a głodek nawet zasilała wystygła pizza... No przecież spełnili prawnie obowiązek patriotyczno-demokratyczny.

No a teraz  lemingi , w parę dni po wyborach, łapią się za głowę, co zrobiły i jak to się mogło stać,jak nagle  teraz zobaczyli ile partyjek ma chęć w imię prawa i demokracji dać im zieloną energię,zachodzić w ciążę,by abortować,na obrazek LGBT -bo to takie modne .. i kasę z Unii,tę rzekomo darmochę,która magicznie wyswobodzi ich z nędzy kredytów...etc,etc... Nie wspomnę już o referendum,tak czy inaczej sformułowanych pytań ........I znów proletariusze,łączcie się zabrzmiało,bardzo znajomo...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
20 października 2023 13:49

WACŁAW GRZYBOWSKI przetłumaczył rewelacyjną książkę pt. John Peyton Jr "RELACJA O PAŃSTWIE POLONIA I PROWINCJACH POŁĄCZONYCH Z TĄ KORONĄ A.D. 1598", która to praca wiele go kosztowała.
Wydaje się, że jest to w pewnym sensie książka o zdradzie.
Rozmawiałem kiedyś z autorem, który stwierdził, że w tym czasie, a pewnie i wcześniej w Rzeczpospolitej Polskiej nie było kary za zdradę. Inaczej i bardzo konkretnie była traktowana zdrada w Wielkiej Brytanii i w innych krajach.
Stąd można wysnuć taki trochę pokrętny wniosek, że jeśli zdrady nie karano to jakby częściowo jej nie było, przynajmniej w sądownictwie.
Różni ludzie mogli sobie jedynie coś pomyśleć i nazwać zdradzę i zdrajcę.


 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
20 października 2023 13:55

Prawnicy w RP prawem gardzą i funkcjonują na zasadzie lojalności środowiskowej. 'On nie kradł/wyłudzał lecz nie znał prawa' to rada adwokacka w Krakowie o adwokacie wyłudzaĵącym nieruchomości. Zlapny na oszustwach w sądach pisze ' działałem w stanie urojenia i mój klient też był w urojeniu'. Państwo, lojalność,... to scenografia dla frajerów. O sądach w których się fałszuje dokumenty i prokuraturach gdzie niszczy się dowody już pisałem. Dla nas w RP jako poststalinowskim bycie nie ma miejsca.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 20 października 2023 10:34
20 października 2023 13:59

Logika u prawników? Owoc zakazany. 'Pieprzę więc jestem' to jest dewizą. Poza tym w Polsce nikt nie zna prawa. To wszystko są igrzyska bezkarnej dezynwoltury i kretynady.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 października 2023 14:59

"Dziś, jakiś profesor prawa powiedział, że prezydent Duda i Beata Szydło powinni trafić przed trybunał stanu."

 

To gdzie w takim razie powinien trafić Tusk, za całą swoją dotychczasową działalność?

Głęboki ciemny loch, chleb i woda po krańce żywota.

To że on teraz chodzi w eleganckim garniturze i z uśmiechem stuka do drzwi kancelarii prezydenta świadczy tylko o poziomie dewastacji

naszego kraju.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
20 października 2023 15:10

Pewne, i w znacznej mierze skuteczne działania przeciw zdradzie dokonano w czasie II WŚ. Struktury sądownictwa podziemnego wydały ok 6 tys. wyroków śmierci, z czego podobno wykonano ok. 4 tys. Łatwo policzyć ile to jednego dnia trzeba było się natrudzić. Działania te podejmowali ludzie, którzy wygrali wojnę z bolszewikami, nie mieli wielkich złudzeń co do jakości i ewentualnej ewolucji postawy tzw. społeczeństwa i wiedzieli, że nie ma innej drogi niż terror. Po wojnie ta metoda się nie sprawdziła, z uwagi na ujawnienie struktur w "Akcji Burza", powszechną niechęć do dalszej walki, znaczną przewagę, bezwzględność i okrucieństwo przeciwnika oraz silną jego propagandę.

Moim zdaniem, PiS z nieznanych mi powodów postępował zbyt łagodnie z sędziami i demonstrantami. Zaniechanie własciwej ochrony funkcjonariuszy policji, to faktyczny skandal. Prawdopodobnie liczył na KPO i może coś jeszcze, bo uwierzył w jakieś ściemnianie, może grał na czas i myślał, że na tym wygra. Jeśli tak było faktycznie, to źle o tych kadrach świadczy. Czy mógł inaczej, czy były jakieś niejawne czy ustne ustalenia? Nie wiem, jeśli tak to raczej został oszukany przez Niemców, w tym von der Leyen i kogoś tam jeszcze. Na dodatek nie przyznaje się do tego, a powinien mieć nagrania i je odpowiednio użyć. Samo miałczenie w PE to zbyt mało i jak widać nie ma obecnie istotnego znaczenia. Ponadto, był zbyt nieśmiały, by oficjalnie nazwać PO agenturą niemiecką, albo Abwerą, Werwolfem, czy czym tam jeszcze, co mogłoby odpowiednio spozycjonować tego przeciwnika i być może, choć trochę, zwiększyć szanse PiS.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 20 października 2023 11:31
20 października 2023 15:14

"Skoro Sakiewicz robi dobrą robotę a w TVP nie są w stanie wyjść poza słabą propagandę i durne seriale to znaczy że się nie da. Bo tam nikt nie ma narzędzi poznawczych by wejść wyżej a jak nawet ktoś ma to nie wie co wdrożyć i jak. My obserwujemy te zaniechania ale nie znamy ich prawdziwych przyczyn. Może być też tak, że to lepiej, że ich nie znamy :/"

Wystarczy zajrzeć na portal braci Karnowskich "w polityce".

Oni się tak reklamują w sieci:

"Nowoczesny portal ludzi myślących założony przez Jacka i Michała Karnowskich. Porządkujemy rzeczywistość, dociekamy prawdy, prowadzimy poważną debatę o .."

Czym oni różnią się od Nowoczesnej Ryszarda Petru?

Chyba tym że oni owinęli się flagą biało-czerwoną.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @onyx 20 października 2023 11:15
20 października 2023 15:20

Nalezy rozdzielić sferę deklaracji politycznych (byty imaginacyjne) od realnych mozliwosci kreowania polityki w danych uwarunkowaniach.  Nie należy brac wszystkich deklaracji dosłownie, to w dużej mierze mają one za zadanie  pozytywnie rezonowć z daną opcja polityczną , która tymi hasłami szermuje. Czyli deklaracje dotycza na ogół hierarchii celóww, których realizacja jest jakos prawdopodobna. Inwestycje z udziałem kredytów i wykonawców zagranicznych to nie kest problem, ale zmiany systemowe (konstytucja, ordynacja wyborcza, system sądownictwa, prawo samorządowe, etc.) to rewiery zaklete i o nich w zadnych deklaracjach sie nie mówi. Pozostają do dyspozycji kwestie tyrzeciorzedne ("13", "14", jakie4ś dofinansowania do tego lub owego), które co do zasady nikomu serio nie wadzą.

PiS spróbował sie "na ręke" z kastą sędziowska i p[rzegrał. Więcej już nie próbował.

Oznacza to z grubsza, że kazdy rząd w III RP ma pole manewru obwaroiwane barierkami "odtąd - dotąd". I ich nie przeskoczy.
No to co w tym dziwnego, że nawet nie próbuje.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Wrotycz1 20 października 2023 15:10
20 października 2023 15:23

> PiS z nieznanych mi powodów postępował zbyt łagodnie z sędziami i demonstrantami.

Po pierwsze by to nic nie dało, bo i tak jeśli by doszło do wyborów to by przegrał (Polacy generalnie nie lubią pałujących).

Po drugie PO było nazywane "fur deutschland" ale to nic nie dało, bo dociera tylko do przekonanych, a tych jest za mało.

A po trzecie, PiS nawet jakby wszystkich sędziów wywalił na zieloną trawkę, to nowi by się tak samo skorumpowali, bo rząd raczej wierzył w "wymianę ludzi" niż w "instytucje".

Tak że rada, że PiS był za miękki jest głupia. Jakby był za miękki to Konfederacja miałaby 15% a Trzecia Noga 7% a było odwrotnie.

zaloguj się by móc komentować

Nova @stanislaw-orda 20 października 2023 15:20
20 października 2023 15:25

W tym konkretnym przypafku nóż w plecy w sprawie sądów wbił prezydent Duda swoum wetem w 2027.po rozmowie z Angelą Merkel. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Wrotycz1 20 października 2023 15:10
20 października 2023 16:45

... skuteczne działania przeciw zdradzie dokonano w czasie II WŚ".

Wyroki śmierci należało wpierw wykonywać na granicy w Zaleszczykach.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @onyx 20 października 2023 13:28
20 października 2023 17:09

Wszustko rozstrzygnie się w USA zarówno w sferze polityki jak i ideologii (znana batalia o obsadzenie sędziego SN ). Unia zachowuje się konsekwentnie. To znaczy budowa superpaństwa ( etap przejściowy dla rządu światowego ) plus ideologia – w uproszczeniu to co lansuje Agnieszka Holland. Wbrew swoim obywatelom . Nie ma żadnych odstępstw. Rosja się z tego cieszy i wzmacnia zamęt za pomocą agentur. Hamas dokonał ataku profesjonalnie i ktoś mu pomógł.   Biden straszy nas wojną z Rosją, która wg niego jest tożsama z wojną w Izraelu. USA jako kolonia żymska i wszyscy sojusznicy muszą bronić obecnie Izraela. Kacapia się okopała i czeka ( a dzieci Dzierżyńskiego działają w całym świecie ), teraz szczególnie na Bliskim Wschodzie. Wygląda na to że nasza realna niepodległość zależy od Kosiniaka-Kamysza i Hołowni.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 20 października 2023 15:25
20 października 2023 17:12

To może otrzymał od kanclerzycy propozycję "nie do odrzucenia"?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Nova 20 października 2023 15:25
20 października 2023 17:19

PIS był zbyt słaby aby uporządkować sądy. Każdy ruch w tej okolicy skutkował unijnymi i nie tylko restrykcjami. Sądownictwo jest kluczowe we wprowadzaniu totalitarnych rozwiązań kontroli społeczeństwa,  połączonych z penalizacją "niewłaściwych zachowań. Jedyną korzyścią z działania Dudy był koniec protestów ulicznych, które potem były coraz słabsze.

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 20 października 2023 16:45
20 października 2023 18:44

...i jeszcze zdrajcom stawia się pomniki.

zaloguj się by móc komentować

matthias @BTWSelena 20 października 2023 10:28
20 października 2023 19:20

Pokazałem żonie "Dobre czasy..." i zasugerowałem, że tak powinien wyglądać podręcznik do histori. W sumie rozsądnie podsumowała, że to niemożliwe bo jeszcze ktoś by coś z tej historii zrozumiał. Na marginesie moja żona nie przegląda SN ale jest nauczycielką.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 października 2023 13:44
20 października 2023 20:24

Znaczna  czesc  tej  mlodziezy...

...  jest  kompletnie  zmanipulowana  i  oglupiona.  Oni  twierdza,  ze  wiedza  o  tym,  ale  tak  naprawde  maja  ZERO  swiadomosci  jak  ntt.  Czesc  z  nich  uwaza,  ze  jak  jest  po  ,,studJaH,,  to  juz  ,,dadza  rade,,.

Tylko  mniejszosc  z  nich  bierze  sie  za  uczciwa,  rzetelna  i  ciezka  prace,  kosztem  wielu  wyrzeczen...  i  czesto  przy  pomocy  wlasnych  domow  i  rodziny.

 

Ale  -  tak  po  prawdzie,  Pani  Seleno,  to  nie  ma  dla  nich  ZADNEJ  OFERTY,...  bo  ,,wadzunia,,  preferuje  sprowadzic  Pakistan  albo  inny  Bangladesz.

Nic  sie  nie  dzieje  samo  z  siebie,...  a  te  lemingi,  ktore  zaglosowaly  za  POprancami  i  tak  zaplaca  za  swoj  wybor  i  naiwnosc.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
20 października 2023 20:32

To jest jak z nałogiem, najpierw boli jak jasna cholera i wszyscy, którzy odwodzą od nałogu najbardziej sa wrogami. Polska to kraj ćpunów kłamstw. Terapia 8 letnia to za mało by wyleczyć a za długo by pamiętali jak było. Dziś kolega powiedział mi, że z ramienia peło startował Naval, człowiek legenda, żołnierz Grom-u. Facet pisał w swoich książkach o tym całym syfiew naszej armii, krytykował WP porównywał je z armią USA a potem spokojnie w świecie popiera te prostytutki. I ma się za supergościa..... Ja obeicałem sobie solennie, że ani ja ani, nikt z moich dzieci nie przeleje za te szumowiny nawet grama krwi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 20 października 2023 15:14
20 października 2023 20:37

To  taka  sama  SWOLOCZ...

...  jak  ta  od  Sakiewicza,...  tylko  bardziej  ,,cFana  i  wyrafinowana,,...  czytaj:  ZAKLAMANA,  CYNICZNA  i  BEZCZELNA  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @matthias 20 października 2023 19:20
20 października 2023 20:45

Żona wie co mówi,nawet nie czytając SN Matthiasie.I nie tylko na SN poruszane są takie tematy.To dobrze. Z uporem wracam do tematyki wyborczej,która wiąże się z tytułem  notki gospodarza.

Dlaczego jest m.innymi parcie Opozycji do natychmiastowego przejęcia władzy?...ano za dużo było zorganizowanej" turystyki wyborczej",nieustanne tłumaczenie PKW mówiącej o zamieszaniu przy wydawaniu kart referendalnych...No i skoro była ustalona cisza wyborcza,to dlaczego pozwolono ja złamać ,gdzie tysiące ludzi przemieszczało się do głosowania przed 21-godziną?..

Czyli będą składane protesty do PKW,więc trzeba zagłuszarki,aby wyciszyć jazot Budków,Czarzastych,Biedroniów.......

Dalej "Ruch Kontroli Wyborów "--jakaś cisza zapadła,a ponoć ten umiłowany Donald od miliona serc,zapowiedział ,ze będą czuwać całą noc.. No czuwali dobrze i rzetelnie ze spontaniczną młodzieżą...

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 20 października 2023 20:32
20 października 2023 22:16

Ten Naval to zdaje się mitoman

zaloguj się by móc komentować

zkr @K-Bedryczko 20 października 2023 20:32
20 października 2023 22:46

Startowal u Glowni

Ksiazki o GROMie i wojsku sa naprawde ciekawe ale facet poszedl za daleko i chyba mu odbilo
 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
20 października 2023 22:50

A jednak zdrada zaczęła się wraz z mordem św. Stanisława Szczepanowskiego 1079. Było to wydarzenie powiązane z konfliktem św. Grzegorza VII z Henrykiem IV. Zabójstwo Biskupa krakowskiego samo w sobie było zdradą. Dokonali je rycerze pieczętujący się herbami pochodzącym z Czech.  

Kolejny zauważalny akt zdrady to Sejm Radomski 1505, kiedy pod naciskiem Szydłowieckich  uchwalono "przywileje" w tym zakaz zajmowania się handlem przez polską szlachtę sub poena utraty tytułu szlacheckiego. Szydłowieccy wsławili się obroną interesów kupców wrocławskich w sporze z królem. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @K-Bedryczko 20 października 2023 20:32
20 października 2023 22:53

"Naval"czyli Paweł Mateńczuk -to Trzecia Noga,tfu .... Droga,tego płaczliwego niedoszłego kleryka i doktora od chłopów...Całkiem świeży nabytek...bo nie tylko były Grom,ale pisarz,podróżnik i nauczyciel akademicki,więc dobry nabytek.......jednym z jego postulatów jest " nacisk na obywatelską edukację dla bezpieczeństwa"  Ha!..... Pokrewna duszyczka Hołowni, zaangażowany w projekty medialne i rozrywkowe, gry komputerowe etc...

Czy ma zespół Delbrücka ,to nie wiem,ale ładniutki życiorys u cioci wiki i z pewnościa sprytny karierowicz.Takich potrzebowało przede wszystkim pseudo chłopstwo ...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_Mate%C5%84czuk

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:16
20 października 2023 22:56

> Ten Naval to zdaje się mitoman

Powiem tak, czytalem wszystkie jego wspomnienia. Ciekawie sie to czyta. To sa takie "opowiesci przy ognisku" swietnie wyszkolonego zolnierza, ktory bral udzial w ekstremalnych misjach (mi.in. zdobycie terminalu KAAOT w porcie Umm Kasr w 2003,  Navy SEALS zdobylo drugi).
Ale zaczal gadac o rzeczach, ktore go przerastaja a ostatnio zaczal wchodzic w polityke...
Szkoda goscia, bo wiele osob stracilo do niego szacunek.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 20 października 2023 22:56
20 października 2023 22:59

To jest odwieczny problem specjalistów. Mają zasługi i ktoś ich wynajmuje do innej roboty, bo myśli, że tam też się sprawdzą. Może zduna do budowy mostu niech wynajmą, co?

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:59
20 października 2023 23:00

> Może zduna do budowy mostu niech wynajmą, co?

To jest wlasnie to.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
20 października 2023 23:03

" Tradycja, prawo i legalna władza nie mają zaś takich zdolności, a chodzenie na kompromisy jest dla reprezentujących te jakości ludzi zawsze bardzo ryzykowne."

To właśnie się stało w tzw. "pisowskich" mediach. Trudno darmo Kaczyńscy zbuntowali się przeciw salonowcom ale sami wyszli z "salonu". Dobrze że go opuścili. Nie chcieli jednak radykalnie podważać układy w sferze propagandy. A niestety jest układ zaprojektowany przez Jaruzela, Kiszczaka i Urbana. To co pisałeś o patostreamach i o całym niewydarzeniu propagandy pisowskiej potwierdza to. Nie mogliby odnieść sukcesu w sferze publicznej, i oczwyiście zrobić kilka dobrych rzeczy, gdyby nie tolerowali tego układu. Ale ponieważ to nie oni stworzyli ten układ, również nie oni go kontrolowali. Stąd porażka, mimo siły ich elektoratu. Układ chciał i musiał zwrócić się przeciw Zjedn. Prawicy. 

Dodam jeszcze tylko impresję pod wpływem zdjęcia zadowolonego przewodniczącego PKW po ogłoszeniu "zwycięstwa" Zj. Prawicy. Gdzieś ten uśmiech już widziałem. Mianowicie na filme Obywatel poeta, migawkę z kroniki filmowej: łysy i rumiany gościu ze służalczym uśmiechem i błyskiem amoku w oczach odbiera talon na coś tam, samochód Warszawa czy Fiat. Nie pamiętam. Najważniejszy jest ten rumiany tłuściutki uśmiech cwanego głuptaska. 

 

 

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @K-Bedryczko 20 października 2023 20:32
21 października 2023 00:27

Pójdą na ostro, nie zależy im na żadnej Polsce, liczy się tylko Europa małych ojczyzn. Jaruzelszczyzna jest na tapecie. Ponoć mamy 400 000 nielegalnych uchodźców w obozach, w tym 25 Ooo terrorystów, więc po jaką cholerę była ta wojna PiSu, oni tu już są za podwójnym murem z zasiekami i dostajemy za to kasę.

zaloguj się by móc komentować

michal-liduk @gabriel-maciejewski
21 października 2023 00:38

Dziękuję za ten tekst i wiele wcześniejszych, dawno nie komentowałem.

Nie odniosę się bezpośrednio do zagadnienia zdrady, bo trudno coś dodać. Kamiuszek jeszcze to uzupełnił.

Napiszę po prostu o wyborach.

Pan tutaj od dawna diagnozował różne problemy i zapalał ostrzegawcze lampki. Sam nigdy nie dowiedziałbym się o karykaturalnych Skarpetczakach itp. Dla mnie to jakaś abstrakcja.

Wiele przyczyn słabego wyniku zostało poruszonych przez Pana i komentatorów, napiszę z własnej perspektywy:

Nie mam w domu telewizora, sporadycznie jedynie (jak w wieczór wyborczy) włączam jakąś telewizję w Internecie, albo mam okazję coś obejrzeć gdy jestem na wyjeździe/w gościach.

Pamiętam gdy podczas wyjazdu nad morze (to był 15 albo 16 sierpnia 2020 r.), wróciliśmy trochę odpocząć po spacerze do wynajmowanego pokoju, włączyłem telewizor, akurat zaczynał się jakiś program informacyjny, chyba Panorama i przez dobre 2/3 programu wszyscy koncentrowali się tylko na tym, że Rafał Trzaskowski nie wziął udziału w obchodach Święta Wojska Polskiego. Ile tam różnych "ekspertów" się wypowiedziało z mniejszą albo większą dezaprobatą to głowa mała. To było już po wyborach prezydenckich, ale jedyna myśl, która po obejrzeniu tego czegoś przyszła mi do głowy to: "gdybym nie wiedział kto to Trzaskowski to pierwszy poszedłbym na niego zagłosować z czystej przekory, bo skoro z taką zaciętością go obsmarowują i to w tak prymitywny sposób to musiał komuś dobrze zaleźć za skórę".

Osoby w ogóle nie interesujące się polityką w roli dodatkowego uzasadnienia mogą sobie do tego dopisać, że dobrze wygląda, jest fajny itd.
Poziom żenady, który płynął w tvp info, (fakt, że miałem okazję oglądać to rzadko) mógł wywołać tylko albo pusty śmiech, albo chęć "rozchodzenia" tego w jaki sposób ten przekaz był serwowany.

Z Tuskiem teraz było to samo. Ludzie, którzy mają teraz 20 parę lat nie pamiętają co się działo gdy dostawali (albo i nie) kieszonkowe.

I mnie się też w głowie nie mieści poziom zbiorowych urojeń i gigantycznej naiwności które dotykają tę grupę... niewytłumaczalnej niewdzięczności (wobec choćby zwolenienia z podatku do 26 roku życia) itd.

Tylko na tym poziomie komunikacji przekroczono pewną granicę i nikt z takim sposobem przekazu nie chciał się identyfikować. Nawet jeżeli wektor tego przekazu był prawidłowy. Kto chce słuchać komunałów, podlanych żenującym sosem?

Inne przyczyny słabszego wyniku to robienie sobie folwarków z różnych instytucji. To oczywiście robi każda partia, ale znam kilka przypadków, gdy powsadzano w miejsce doświadczonych osób, które od lat były motorami napędowymi danych komórek (neutralnych lub z innych politycznych rozdań), osoby którym nawet za bardzo się nie chce pracować, więc przeciętnym pracownikom znacząco obniżył się standard pracy.

I kwestie moralne - ile ludzi oburzały kolejne śluby kościelne znanych nam osób...

A na koniec - "aferka wizowa". Przepraszam, nawet nie aferka. Nie wiem jaka była skala tego procederu, ale w sytuacji gdy ostro szermujemy hasłami antyimigranckimi, to przed wyborami, w decydującym momencie nie stoi się w rozkroku pomiędzy zamiataniem pod dywan, a jakimś regularnym śledztwem, ale wykorzystuje to wręcz jako atut i wyciąga najostrzejsze konsekwencje, a wszystkie osoby potencjalnie zaangażowane są zawieszane/zwalniane. Przekaz jest prosty i spójny - nawet jeżeli określeni urzędnicy/pośrednicy próbowali nas jako naród oszukać, to nasze działanie jest konsekwentne i natychmiastowe. Wiem, że się łatwo mówi. Może się tak nie dało. Nie wiem. Wiem tyle, że przekaz w kwestii migracji zupełnie się rozjechał. A migrantów z Indii czy Pakistanu po prostu widać na ulicach i to niekoniecznie największych miast.

Najbardziej chyba nie mogę zrozumieć odmawiania kart referendalnych... ale to już zostało dokładnie omówione. Pozdrawiam wszystkich i mimo wszystko trzeba być dobrej myśli!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
21 października 2023 00:44

Jeżeli od zakończenia II WS, a może i wcześniej, Polską rządzą siły spoza niej, to co to za odkrycie, że zdrada. To jest oczywista oczywistość przecież.

________

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 21 października 2023 00:44
21 października 2023 07:05

Aha, ale te jedne z tych sił próbowały coś udawać, a inne nie. Polacy i partie takie jak PiS są po to, by kolejni okupanci, ktorzy nie chcą wszystkich wymordować mieli kogo udawać. Kapujesz?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @michal-liduk 21 października 2023 00:38
21 października 2023 07:09

Jestem dobrej myśli, ale to nie znaczy, że mam robić dobrą minę do złej gry

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
21 października 2023 07:27

4 lata. To aktualna długość tych nóg.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 20 października 2023 17:19
21 października 2023 07:37

PiS oraz Ziobro mają błędnie zdefiniowane pojęcia dot. sądów. Porządkowanie sądów nie wchodzi w rachubę. Istotą jest danie praw w kodeksach ofiarom patologii procesowej oraz redefiniowanie pojęcia 'dobro wymiaru sprawiedliwoścì'. Wprowadzanie swoich ludzi tylko ogarsza sprawę, bo oni grają na dwie strony i bywa często że są dużo bardziej oddani środowisu a nie tym co im kariery fundują. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 21 października 2023 07:37
21 października 2023 11:30

zadziwi mnie, że przetestowano wielkokrotnie, iz kooptacja "swoich" wybrańców po linii politycznej w całkowicie spatologizowane instytucje powoduje, na zasadzie mimikryt, doistosowanie sie przez tych nowych dffo układów patologicznych, albo wypchniecie z nich na margines.

Co może oznaczać, że w tych wszystkich wyborach nie chodzi o żadną naprawę państwa, ale ugranie trochę wiecej stanowisk dla owych swoich. I o nic więcej.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 21 października 2023 11:30
21 października 2023 16:33

Dokładnie tak. Nowe gangi, gorzej wykształcone ale bardziej chciwe. A na zapleczu stare wilki rodem z prlu. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @michal-liduk 21 października 2023 00:38
22 października 2023 12:01

Interesujący komentarz. Ja jednak upieram się przy swoim:

Skorzystam z twojego opisu pewnej prawidłowości: "gdybym nie wiedział kto to Trzaskowski to pierwszy poszedłbym na niego zagłosować z czystej przekory, bo skoro z taką zaciętością go obsmarowują i to w tak prymitywny sposób to musiał komuś dobrze zaleźć za skórę"*/.

No, ale dlaczego ta sama prawidłowość nie działała na korzyść J.Kaczyńskiego, czy np. M.Morawieckiego u widzów tzw. prywatnej telewizji, w której ci byli obsmarowywani w częstotliwością i z zajadłością nieporównywalnie większą? Czyżby ci widzowie podlegali innej prawidłowości?

=================

*/ Oczywiście rozumiem, że wypowiedź zredagowana w pierwszej osobie, to tylko zabieg retoryczny. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 22 października 2023 12:01
22 października 2023 14:48

Zaproponowałem Sakiwiczowi akcję na Trzaskowskiego. Mamy materiały urzędowe i co? Nawet nie odpowiedział. To wszystko w RP jest na niby.

zaloguj się by móc komentować

michal-liduk @orjan 22 października 2023 12:01
22 października 2023 21:08

Dziękuję. Tak, zabieg retoryczny.

W zasadzie to muszę się zgodzić - powinno to działać w dwie strony. Przyznam, że nie pamiętam kiedy ostatnio miałem okazję oglądać TVN, pewnie ponad 10 lat temu. Jeżeli to działa podobnie, ale z jeszcze większą zajadłością to nie znajduję żadnego wytłumaczenia. Z ostatnich lat pamiętam jedynie krążący po Internecie reportaż Faktów, w którym atakowali Glapińskiego (chyba w związku ze zbliżającą się kolejną kadencją), wybierając pojedyncze, barwne wypowiedzi z różnych konferencji i okraszając to charakterystycznym, "sympatycznym" komentarzem. Nie pamiętam jednak, aby była tam nienawiść, zajadłość, raczej spojrzenie z góry na prezesa NBP, pobłażliwość i mrugnięcie okiem do widza: "No zobaczcie kogo oni tu w ogóle zatrudnili, na takie poważne stanowisko, my byśmy nigdy do tego nie dopuścili, w końcu jesteśmy lepsi, bardziej inteligentni itd. a Wy widzowie potraficie odkodować ten nasz komunikat - jestescie wobec tego jednymi z nas. Jesteśmy od nich lepsi.".

I z dawniejszych czasów przypominam sobie, że TVN działał właśnie na takiej zasadzie. Niekoniecznie w 100% wprost i bezpośrednio, na chama i między oczy. Pozostawiali te 5% niedopowiedzenia, które pozwalało widzowi poczuć się kimś lepszym - jeżeli oczywiście połknął haczyk. No, ale to było dawniej... Jeżeli teraz jest jeszcze mocniej i bezpośrednio niż w TVP to nie wiem co na to odpowiedzieć...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować