-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O konieczności wydawania pieniędzy na luksusy

Opublikowany tu wczoraj tekst, w połączeniu z tym co wyrabiają politycy opozycji, prowadzi nas nieuchronnie do następującej konkluzji – Niemcy chcą nas zdegradować i opakować tę degradację w wybraństwo.

Nie wiem czy pamiętacie jeszcze konferencję w Kazimierzu Dolnym i wykład prof. Anny Kocur oraz dyskusje po nim? Jeśli nie – przypomnę. Pani profesor, jak wielu historyków przed nią i zapewne także wielu od niej młodszych dopatruje się przyczyn niewydolności ekonomicznej i politycznej Polski w zbyt rozrośniętej kaście ludzi uprzywilejowanych, która u nas liczyła sobie kilkadziesiąt procent społeczeństwa, a na zachodzie ledwie kilka. W chwilach kiedy szlachta w Polsce traciła z oczu rację stanu, można było ją przekupywać byle czym, najczęściej nowymi przywilejami i towarami luksusowymi sprowadzanymi z zagranicy. I to jest prawda, ale przy założeniu, że elita nie rozumie racji stanu. No to zadajmy teraz pytanie – czy niemieckie elity rozumieją rację stanu? A jeśli tak, to jak ją rozumieją? Po zacytowanym tu wczoraj tekście Goethego oraz po wszystkich korowodach związanych z KPO, widzimy, że rozumienie racji stanu w Niemczech polega na tym, by doprowadzić do systemowej biedy wszędzie poza Niemcami. Tego bowiem dotyczą deklaracje rządów północno-wschodnich landów usiłujących blokować budowę elektrowni atomowych w Polsce. Tego dotyczą wszystkie protesty Niemców związane z Odrą. Jeśli oni czymś nie zarządzają, ma być tam nędza. To jest najprostsze i najklarowniejsze rozumienie niemieckiej racji stanu przez niemieckie elity od czasów Goethego. Czy wobec tego istnieje jakiś inny sposób rozumienia tej racji? Nie wiem i nie będę tego dziś dociekał.

Wszelkie deklaracje niemieckich polityków dotyczące Polski, o ile w ogóle padają, są dla nas degradujące albowiem Niemcy starają się Polski nie dostrzegać w szerokim spektrum spraw międzynarodowych. To jest jakaś tam lokalna sprawa, pomiędzy rządem w Berlinie, a niemieckimi mianowańcami w Warszawie. Wokół tak wytyczonej osi kręcą się wszystkie narracje opozycji skierowane do Polaków. Większość z nich jest podszyta troską. I tak poseł Neuman – czy jak on się tam pisze – ten z krzywym nosem – nagrywa podcasty z zakupami z Lidla. Pokazuje produkty, które podrożały za rządów PiS, pokazuje też przy tym swoją nieszczerą twarz. Przekaz ten adresuje do ludzi, których uważa za głupszych, biedniejszych i słabszych od siebie. Kłopot w tym, że trudno tu doprawdy znaleźć kogoś głupszego od niego. Nawet wśród resortowych emerytów. To jednak Neumanowi nie przeszkadza, albowiem on nie mówi od siebie tylko realizuje obowiązujące nad Wisłą założenia niemieckiej racji stanu. Czyli przemawia do tych Polaków, których widzą Niemcy w swoich dziwacznych projekcjach.

I wróćmy teraz do polskiej szlachty, która była od czasów najdawniejszych najbardziej znienawidzona przez niemieckie koła polityczne. A to ze względu na swoją samodzielność i ze względu na możliwość szastania pieniędzmi na prawo i lewo. Z tego oczywiście zrobiono narzędzie politycznej degradacji i Bismarck starał się przedstawiać ziemiaństwo wielkopolskie, jako pijanych bankrutów. Co nie było prawdą, dobrze o tym wiemy. Jestem przekonany, że do dziś działa ten schemat, a Polak dobrze sytuowany pozwalający sobie na luksusy, w dostępnym dla siebie obszarze cenowym, wywołuje w Niemcu nieszczere zaciekawienie, które następnie przeradza się w niechęć, a na końcu we wściekłość. Niemcy bowiem mają wdrukowane do mózgu oszczędzanie. I przeważnie jest to oszczędzanie idiotyczne. W tym zresztą dopatrują się źródeł swojego sukcesu, choć nie jest to prawda. Z tego powodu, że ich sukces jest sukcesem na tle ludów, które udało im się zdegradować. Valser wielokrotnie pisał jak w Szwajcarii postrzegani są Niemcy i chyba żaden obywatel niemiecki, nie przyjechałby do Szwajcarii, żeby szpanować miejscowym swoją kulturą bycia i pieniędzmi. Co w Polsce i w Czechach się zdarza.

Polityka Niemiec polega także na wywoływaniu kompleksów. Tym zajmują się w Polsce media niemieckie, które udają media polskie. Sprawy te były wielokrotnie omawiane i wszyscy wiedzą o jakie media i których dziennikarzy chodzi.

Nie wiem, jak Wy, ale ja najgorzej znoszę ten przekaz sprowadzający wszystko do kwestii cenowych. To jest wprost myślenie niemieckie, które – bez żadnych podstaw przecież – ma przekonać Polaków, że żyją w piekle drożyzny. Jeśli zaś ktoś już coś wydaje, robi to pod przymusem i najlepiej, żeby miał z tego powodu wyrzuty sumienia. Prymitywizm tego przekazu bije po oczach, bo ci, którzy się nim posługują nie oszczędzają przecież. Hołownia wyszedł ostatnio i powiedział, że po wyborach załatwi wszystkim bilet na wszystkie pociągi w kraju z 150 zł. Po co on to powiedział? Bo mu się zdaje, że ludzie uważają 150 zł za luksus. Moim zdaniem ktoś powinien Hołowni zamalować zgniłym pomidorem w gębę. Może by się trochę opamiętał.

Narracje mające przekonać ludzi, że idiotyczne oszczędności na sprzęcie obronnym, na programach dla rodzin, na transporcie, spowodują, że Polska rozkwitnie, tak jak Niemcy, zmierzają wprost do wrogiego przejęcia i okupacji. Wiem oczywiście, że ludzie chętnie je akceptują. Przed zimą nasłuchałem się o tym, jakie będą kłopoty z opałem, ile kosztuje węgiel, że nie można tyle wydawać, że będziemy siedzieli w zimnie. To jest właśnie degradacja – takie gadanie. Nazywa się to często – nieszczerze bardzo – sprowadzeniem spraw do ludzkiego wymiaru. To nie jest żaden ludzki wymiar, to jest wymiar syberyjski. I wszyscy politycy opozycji, jak jeden, chcą, żebyśmy się w tej Polsce czuli jak na Syberii. Więcej, żeby każde spotkanie w szerszym gronie kończyło się narzekaniem na trudną sytuację ekonomiczną w kraju podlaną jakimś sosem szyderstwa, które w przestrzeni publicznej emitują kabarety.

Na drożyznę najbardziej narzekają ludzie, którzy nie mają powodu skarżyć się na pobory, ale zdaje im się, że opowiadając te swoje dyrdymały, będą jak poseł Neuman – cwaniakami z grubym portfelem, którzy ustawiają życie biedniejszym od siebie. Nie będą, bo to oni są celem takich jak Neuman, a on i jego niemieccy patroni mają już gotowe pakiety rozwiązań, które pozbawią tych sympatyków zdrowego oszczędzania wszystkich zasobów, a nawet drobniaków z kieszeni. Potem im powiedzą, że okradł ich Obajtek i oni uwierzą, albowiem nikt przenigdy nie przyzna się przed sobą, że został oszukany. W dodatku na własne życzenie.  

Wrócę jeszcze do Niemców, kiedy w zeszłym roku byłem w Sulejowie, gdzie bardzo lubię jeździć, było tam pełno niemieckich turystów. Powód jest jasny – u siebie za pobyt w takim obiekcie, przy tak świetnej kuchni, piwie i terenach rekreacyjnych, w skład których wchodzą lasy, wielkie jezioro, spławna rzeka i ścieżki rowerowe, musieliby zapłacić dziesięć razy tyle, co w Polsce. Siedzieli tam ci Niemcy i patrzyli na nas z pewnym niepokojem. Pomyślałem sobie, że Sulejów Sulejowem, ale jak oni by pojechali do takich Chlewisk, albo do Trojanowa, gdzie nie ma śladu niemieckiej kultury, jak w zamku w Karpnikach czy Wojanowie, jakby zobaczyli co tam jest, wojna byłaby pewna.

Dlatego też z powodów, które zostały wyżej opisane nasze konferencje, do organizowania których powrócimy późnym latem, będą się odbywać w obiektach luksusowych. Może nie bardzo luksusowych, ale na pewno nie takich które się wyróżniają na tle całej oferty konferencyjnej. Tak nam dopomóż Bóg i wszyscy święci. Żadnych krytycznych uwag na ten temat słuchał nie będę.



tagi: niemcy  doktryna  propaganda  pis  drożyzna  luksus  wydatki 

gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 08:12
44     3923    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 08:27

Komentując konkluzję napiszę, że optymizm jest najważniejszy!

Po to ludzie mają głowy, żeby robić z nich użytek, jak coś nie pójdzie, a nie narzekać na ceny, które często nie są takie jakie chcielibyśmy , żeby były. :) Nie musimy słuchać ludzi, któzy mają tylko pół głowy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 08:40

No i ta cała opozycja wraz z onetami krzyczy cały czas, że tylko nowy plan Balcerowicza, czyli drastyczne ograniczenie ilosci pieniądza na rynku zdusi inflację... i jakby nikt nie zauważa, że wówczas była zupełnie inna sytuacja ekonomiczna i inne przyczyny inflacji. Społeczeństwo przez ostatnich kilka lat nieco się wzbogaciło, więc marzy się Niemcom  nowa juma pod pretekstem walki z inflacją. 

Swoją drogą jak zapytałam Wilka, czy likwidacja programów socjalnych spowoduje obniżenie cen nośników energii, to stwierdził, że nie, ale inne towary potanieją.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 09:03

Piękny tekst. Cała prawda o mentalności Niemców. 

zaloguj się by móc komentować




przerywampanu @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 09:18

Taki serial był "Polskie drogi", zakłamany oczywiscie w wielu aspektach. Ale proszę sobie obejrzeć te kilka minut odcinka, w którym do żony polskiego profesora aresztowanego w ramch akcji Sonderaktion Krakau przychodzi z wizytą niemiecki profesor, "przyjaciel rodziny". To cudo, nakręcone prawie 50 lat temu przez Janusza Morgenszterna, świadczy o jednym: oni nigdy się nie zmienią: 

od 12:20  do 18:05 

https://www.youtube.com/watch?v=MLXgcU7-Mto

A Pana tekst, za następne 50 lat będzie tak samo świerzy jak dzisiaj :) 

zaloguj się by móc komentować


przerywampanu @przerywampanu 12 stycznia 2023 09:18
12 stycznia 2023 09:21

"świeży" , oczywiście ;) 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 09:33

Już chciałem polemizować, ale brawo!

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 12 stycznia 2023 08:40
12 stycznia 2023 09:33

Prymitywizm ekonomiczny propozycji drastycznego ograniczenia ilości pieniądza na rynku w celu zduszenia inflacji polega na braku w tych propozycjach pytania, co dalej z gospodarką realną, gdy - hokus-pokus - już inflacja będzie zduszona. Rynek nie składa sie bowiem z samego piniądza. No chyba, że im wydaje się, że w czasie ograniczania ilości pieniądza na rynku gospodarka realna i tak będzie rozwijać się i rosnąć i to właśnie dlatego. Ciekawe którędy.

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 09:36

Tekst kapitalny, ale dlaczego nie moge dać plusa?!

wyświetla mi się żółty pasek i pitoli coś o niedopasowaniu...

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 09:42

Tak, RON upadł bo Radziwiłł wydawał na małpy i ananasy.  Jakoś nikt (albo prawie nikt) nie pisze jaki był standard życia w tamtych czasach w Prusach.

Sprawa ma jeszcze jeden wymiar - oszczędzanie  przedstawia się często jako tradycyjną i integralną cześć protestantyzmu przeciwstawiając je rozrzutności biskupów i opatów w złocie i aksamitach.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Zyszko 12 stycznia 2023 09:42
12 stycznia 2023 09:59

Tak. Szczególnie jako kontrast do tego przedstawiając skromne czarne ubiory niderlandzkich mieszczan. BEz wytłumaczenia, że czarny był najtrudniejszym do pozyskania kolorem, i że akurat ze skromnością nie ma to nic wspólnego.

Zresztą jeszcze na początku XX wieku panny młode na Górnym Śląsku szły w czarnych sukniach doi ślubu, właśnie po to, aby pokazać swoje bogactwo.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 10:12

(...) rozumienie racji stanu w Niemczech polega na tym, by doprowadzić do systemowej biedy wszędzie poza Niemcami (...)

Kreowanie biedy rodzi kłopoty w postaci emigracji i zamętu a chodzi o utrzymanie typów produkcji niekonkurencyjnej ,szkodliwej z punku ochrony środowiska poza terytorium Niemiec i takiej,  do której w Niemczech nie ma pracowników ( migranci nie chcą jakoś tam pracować i wolą socjal …)

Niemcy chcą utrzymać niskie koszty pracy w krajach "peryferii" ,co przekłada się na konkurencyjność ich eksportu i blokują możliwość powstania konkurencyjnej gospodarki ( bojówki ekologiczne są bardzo skuteczne ).  Z tym, że tu trzeba działać ostrożnie bo czym zostaną zastąpione niemieckie zlecenia, z których żyje ogromna ilość firm ? Bezrobocie to podstawa destrukcji państwa a akwizycja kredytów i ubezpieczeń nie zastąpi produkcji. Jeżeli chcemy wywalić niemieckie sieci handlowe to zbudujmy własne tylko to nie jest łatwy biznes o czym świadczy upadek wielu naszych projektów. Wymaga perfekcyjnej logistyki miedzynarodowej i korzysta z dziesiątek lat doświadczenia.  Budowa konkurencyjnej gospodarki wymaga wielu lat mozolnej pracy. Te zlecenia ( firm głównie na zachodzie Polski co jest znamienne ) są także od głównego partnera Niemiec czyli Chin, z którymi handel teraz chce zablokować USA. Tak więc to wszystko nie jest takie proste.

PRL zostawił w spadku armię ludzi nazywaną overeducated ( tzw gotowa siła robocza składająca się z nadmiernie wykształconych ) mówiąc wprost mają rozdęte ego czego mamy liczne przykłady na uczelniach, etatowców, którym nie chce się zakładać firm bo to ryzykowne. Oni stanowią podstawę rokoszu wobec państwa widząc łatwy pieniądz z niemieckich fundacji. Pytanie dlaczego oni są anty-polscy skierować należy także do środowiska gazowni, która ich wychowała. To ten sam globalny modus operandi promocji tzw społeczeństwa otwartego.  Narracje niemieckie trafiają więc na podatny grunt.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zyszko 12 stycznia 2023 09:42
12 stycznia 2023 10:13

Ludzie wierzą w to tak samo, jak w to, że Amerykanie wtrącają się w nieswoje sprawy, a można się przecież dogadać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 12 stycznia 2023 10:12
12 stycznia 2023 10:14

Oni się emigracji nie boją, elity są gotowe do zamknięcia się w gettach, reszta niech się pali

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 10:23

Najgorsze będzie że Niemiecka logika połączy, że Polacy żyją bardzo dobrze bo okradaja ciężko pracujących Niemców chociaż Niemcy nie chcą nam wypłacić KPO.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 10:24

Niemcy w Szwajcarii sa nieustannym powodem do drwin i szyderstw, na dodatek na kazdym poziomie.

Legendarna jest polewka szwajcarskiego ministra finansow na temat taryf celnych UE dotyczacych rolad miesnych, ktora miala miejsce w szwajcarskim parlamencie - https://www.youtube.com/watch?v=Nwgt-HBLd5Q

Niemcy czasami probuja sie lansowac na szwajcarskim ryneczku jako "ludzie praktyczni", co wzbudza tylko salwy smiechu. W systemie komunikacyjnym z moja zona, np. "praktyczna kobieta", to niewiasta w srednim wieku z farbowanymi wlosami, obowiazkowo z odrostami, z wylewajacymi sie faldami tluszczu, ubrana jakis zielono-pomaranczowy outfit z ebaya za piec euro, kobita z niemieckim pochodzeniem. Szwajcarzy nie maja dla nich litosci.

Szwajcarzy natomiast nie maja problemu z akceptacja filozofii rosyjskiego Zyda, ktory trafil w ich gusta i mentalnosc. Ja tez nie widze problemu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 12 stycznia 2023 10:24
12 stycznia 2023 10:41

Mnie te Davidoffy nigdy jakoś nie wchodziły

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 10:51

Czy ja wiem, czy to tylko Niemcy? Tak się złożyło po prostu, że z nami sasiadują i tyle. A że Niemcami dyrygują inni, przecież nie oni wymyślają to, co robią, toteż mamy, co mamy. Przypomnę hordy tych angielskich durniów  o gołych torsach na rynku w Krakowie z czym nie potrafiono sobie tam poradzić. Poradził sobie burmistrz Sorrento, wydając odpowiednie rozporządzenie z odpowiednią karą za takie zachowanie, gdzie pojawili się, tak samo w liczbie dużej, to jak nie mógłby sobie poradzić prezydent Krakowa. Chyba, że jest jak zwykle w Polsce i ze wszystkim prawie. Nie da się.

______

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 12 stycznia 2023 10:41
12 stycznia 2023 10:52

Cenowo byly jak Kuba wiec wybor byl prosty. Kuba ma wiecej bogactwa i aromatu.

No, ale od mniej wiecej roku Kuba podrozala od 50 do 100%, w zaleznosci od marki.

https://zigarrenversand.ch/cohiba-piramides-extra

Cohiba w piramidce kosztuje powyzej stu frankow za sztuke. To jest kolo pincet zlotych za godzine przyjemnosci i do tego trzeba doliczyc jakis flakon, bo bez alkoholu to bedzie slabo.

No, ale to nie znaczy, ze trzeba w tej materii przyjac niemieckie stanowisko.

Nie wolno oszczedzac, trzeba po prostu wiecej zarabiac.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @orjan 12 stycznia 2023 09:33
12 stycznia 2023 10:53

Moim zdaniem dalsze podnoszenie stóp procentowych w bieżących polskich okolicznościach to nie jest prymitywizm. To są argumenty agentury dążącej do zatrzymania inwestycji w kraju, co jest pierwszym skutkiem podwyżki stóp procentowych, podniesienia poziomu bezrobocia, zwiększenia emigracji i dalszego przejmowania zasobów Polski przez organizacje zewnętrzne, a dalej transfer wartości na wszelkie sposoby. Przykłady wysokości podatków dużych firm zewnętrznych płacone w Polsce są ogólnie znane i są wystarczająco wymowne. Balcerowicz i jego koledzy doskonale o tym wiedzą, a jednak opiniują w mediach sprawę inflacji i stóp procentowych prawie wyłacznie wywołanej przez koszty energii w taki właśnie sposób. Prawdopodobnie oni wszyscy są na, szeroko rozumianym, garnuszku tych właśnie organizacji, lub aspirują do tego naczynia. Balcerowicz w swoim czasie, wyjechał, jako doradca gospodarczy chyba do Gruzji, gdy rządził tam Szewarnadze, i jakaś organizacja międzynarodowa w uznaniu jego zasług wynagrodziła go chyba 1 milionem usd. Oczywiście nic nie zwojował ale przecież nie o to chodziło. On swoją mantę od zawsze powtarzał i powtarza, niezależnie od okoliczności. Prawdopodobnie służy do propagowania takich mantr, jak aktor do grania, a ....

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 11:27

W "Powstaniu 44" Davies publikuje fragment pamiętnika jednego z oficerów wermachtu. Pamiętam dobrze to, co tam było. Ów oficer opisywał wnętrza polskich, warszawskich mieszkań z... jakby to powiedzieć... dużym szacunkiem. Użył też określenia: "urządzone z typowo polskim, dobrym smakiem". I tak dalej. Bardzo mnie to zdziwiło, bo myślałem, że raczej jesteśmy (i byliśmy) w Niemczech postrzegani jako obdartusy. Otóż niekoniecznie. Być może to zależy od landu, nie mam pojęcia.

Fragment "Siedzieli tam ci Niemcy i patrzyli na nas z pewnym niepokojem." przypomniał mi opis tego oficera i moje wrażenia z pobytu u nich, gdy próbowałem ich sposób oceniania ludzi obserwować właśnie pod kątem szacunku. No cóż. Szacunku nie za bardzo uświadczysz, ale strach, czy też raczej obawa - są wyraźne. Tak, jakby obawiali się czegoś, co może ich spotkać z naszej strony. Być może dlatego ich racja stanu polega na tym, by wszystkich zanurzyć w błocie.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Czarny 12 stycznia 2023 11:27
12 stycznia 2023 12:00

Niemcy mają wobec Polaków kompleks niższości, tylko przyznać się nie wolno. Pamiętam zachwyt pana Moltke poziomem gospodarstw ziemiańskich w Wielkopolsce w dopiero co powstałym zaborze pruskim.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wrotycz1 12 stycznia 2023 10:53
12 stycznia 2023 12:14

Praktyka oczywiście prymitywna nie jest, ale praktyką tą jest właśnie, jak napisałeś, zatrzymanie inwestycji, wzrost bezrobocia, emigracji i przejmowanie zasobów. To jest czyjaś tam korzyść i czyjś tam cel. Natomiast prymitywna jest świadomość (propaganda, psedonauka, itd.) argumentująca za taką praktyką. Argumentujący niekoniecznie muszą być ekonomicznymi durniami samymi w sobie. Oni wciskają innym ekonomiczną durnotę w celu zainstalowania systemu przejmowania zasobów.

Podobno kiedyś, na wszystkie dolegliwości, podstawową kuracją lekarską było upuszczanie krwi. Mimo to, a czasem być może właśnie dlatego, niektórzy pacjenci  zdrowieli, a nawet dalej żyli. Ówcześni lekarze właściwie nie wiedzieli dlaczego. Na wszelki wypadek ozdrowienia przypisywali upuszczeniu krwi, a za brak wyzdrowienia odpowiadał pacjent. Dzisiejsi propagatorzy oparcia kuracji rynków wyłącznie o tzw. gospodarkę finansową są jak tamci lekarze. Odcinają się od potrzeb wyzdrowienia całej gospodarki a łapią się za dawkowanie samego jej krwioobiegu, czyli obiegu pieniądza. W tym znaczeniu są niczym więcej, niż doktrynerami. Nie można wykluczyć, że w niektóych przypadkach są też oszustami, a nawet dywersantami.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @przerywampanu 12 stycznia 2023 09:18
12 stycznia 2023 12:49

Super fragment, dziekuję za przytoczenie. po prostu oddaje istotę rzeczy/podejścia i mentalności, z tym ostatnim stwierdzeniem: 

"Wszystko, co najpięknięsze najbujniej wyrasta niestety na gnoju"

Powinni to mieć zalaminowane w wszyscy polscy dyplomaci udający się do pracy w kontaktach z Niemcami, jak są postrzegani i traktowani przez drugą stronę i odpowiednio do tego reagować i prowadzić politykę!

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 13:43

W chwilach kiedy szlachta w Polsce traciła z oczu rację stanu, można było ją przekupywać byle czym, najczęściej nowymi przywilejami i towarami luksusowymi sprowadzanymi z zagranicy.

Może to wniosek na wyrost, ale wydaje mi się, że demokracja szlachecka poczynając od XVI wieku stała się ulubionym ustrojem dzieci Starego Boga i dlatego od czasu do czasu (tak przynajmniej pisał Bałaban) po niektórych elekcjach nad podkrakowskim Kazimierzem wybuchały fajerwerki. Bezpieczniki demokratyczne były w owym czasie szczególnie cenne po doświadczeniach hiszpańskich i portugalskich (wypędzenie), a niedługo potem tureckich (odstawienie Nasiego przez sułtana na boczny tor).

Szachowanie i osłabianie silnej władzy wykonawczej, podatną na dużo tańsze manipulowanie władzą ustawodawczą, szybko się potem w świecie upowszechniło, gwarantując dużo większoszą stabilność gromadzonych fortun, których nie można już było odebrać jednym królewskim rozkazem.

Drugim nurtem było "demokratyzowanie" natury tychże fortun, czyli zmętnianie ich struktur właścicielskich.

Ot, taka poszlakowa teoryjka.

Jakie będzie miało to skutki dla nas?

Myślę, że w tym roku czekają więc nas zewnętrzne próby inwestycji we wzmocnienie demokratyzacji lokalnej władzy ustawodawczej. Od sędziowskiej i lekarskiej poczynając, na samorzadowej i parlamentarnej kończąc.

Wszak mimo dotychczasowych postępów demokracji, nadal mamy tu lokalnego satrapę, który wprawdzie nie jest już królem, czy sułtanem, lecz zwykłym Prezesem, ale widać i to może znaczyć zbyt wiele.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 14:23

Hołownia wyszedł ostatnio i powiedział, że po wyborach załatwi wszystkim bilet na wszystkie pociągi w kraju z 150 zł. Po co on to powiedział? Bo mu się zdaje, że ludzie uważają 150 zł za luksus.

 

150 no, no niezły gość ten pan. Ale kto mu w żagle dmucha? Pan H. agent tzw 'władzy głębokiej'? Są plany a on tylko ogłasza co można zrobić.

Tak jak w tym absurdystanie zwanym RFN, gdzie zamierzają wprowadzić jeden bilet za 49 euro [kontynuacja akcji 9-Euro-Ticket] i podatnik jeździ sobie po całym kraju na jeden bilet miesięczny w komunikacji lokalnej i w pociągach zwykłych.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @grudeq 12 stycznia 2023 10:23
12 stycznia 2023 14:59

Trudno na międzynarodowych forach dyskusyjnych zająknąć się o względnym prosperity Polski w ostatnich latach, żeby jakiś taki nie wyskoczył z gotowymi tabelkami pokazującymi, że Polska dostała w tych a tych latach tyle a tyle z Unii.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @przerywampanu 12 stycznia 2023 09:18
12 stycznia 2023 15:39

z filmu:

"pojęcia Polak, Niemiec, Norweg, Francuz są w perspektywie historycznej anachroniczne,

w przyszłości liczyć się będzie tylko Europa (UE?)..."  - oczywiście pod przewodem Niemiec

 (50 lat temu przez Janusz Morgensztern - prorok?)

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 16:02

Laleczka Chucky rzeczywiscie zasluguje na strzal pomidorem w ryj i poprawke z buciorka. Niech sobie jezdzi pociagami za 150 zyli, byle nie probowal innych uszczesliwac. Podobnie jest z cala reszta magikow, ktorzy chca nieba przychylic.

W Szwajcarii (az) takich idiotow nie ma, co sugeruje, ze Polska jest obszarem wojny, gdzie licytuja sie rozne gangi, zeby opanowac swoje dzialki. Ich trzeba zwalczac jak wszywice i wiadomo, ze samym slowem sie niewiele zdziala. Jak mawial Al Capone - dobre slowo i spluwa zaprowadzi cie dalej niz samo dobre slowo.

Z Niemcem mozna sensownie porozmawiac, jak sie ma konkretna pale pod reka. Wtedy konwersacja uklada sie znakomicie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 12 stycznia 2023 16:02
12 stycznia 2023 16:46

A niech to las ogarnie Valserze.Przez Ciebie parsknęłam kawą na klawiaturę,po taaakiej konstatacji.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2023 17:05

Nic dodać, nic ująć.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 12 stycznia 2023 10:12
12 stycznia 2023 17:06

"PRL zostawił w spadku armię ludzi nazywaną overeducated ( tzw gotowa siła robocza składająca się z nadmiernie wykształconych ) mówiąc wprost mają rozdęte ego czego mamy liczne przykłady na uczelniach, etatowców, którym nie chce się zakładać firm bo to ryzykowne."

To też, i PRL ugruntował w mentalności ludzi etatyzm. Zabezpieczyć się na dobrej posadzie i pensji.

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @szarakomorka 12 stycznia 2023 15:39
12 stycznia 2023 17:15

Całą rodzinę mu wymordowali to miał, niestety, info z pierwszej ręki.

No i Klossa reżyserował, to z samego filmu też mógł się dowiedzieć jak  było :) 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 12 stycznia 2023 16:02
12 stycznia 2023 17:16

"Laleczka Chucky rzeczywiscie zasluguje na strzal pomidorem w ryj i poprawke z buciorka. Niech sobie jezdzi pociagami za 150 zyli, byle nie probowal innych uszczesliwac."

Szymon Głownia to lustrzane odbicie Tuska.

Tuskowi przed wyborami nie schodziło z ust słowo "reformy".

A gdy został premierem to stwierdził już po dość krótkim czasie "jesteśmy partią ciepłej wody".

Co przekłada sie na "weż mnie bez reform".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @szarakomorka 12 stycznia 2023 15:39
12 stycznia 2023 17:21

"z filmu:

"pojęcia Polak, Niemiec, Norweg, Francuz są w perspektywie historycznej anachroniczne,

w przyszłości liczyć się będzie tylko Europa (UE?)..."  - oczywiście pod przewodem Niemiec"

Dobry też jest ten kawałek " 700 lat krzewienia kultury niemieckiej w łuku Wisły".

Apogeum tego krzewienia nastąpiło w  latach 1939-1945.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @Szczodrocha33 12 stycznia 2023 17:06
12 stycznia 2023 18:16

No cóż własny biznes to sam miód...szczególnie jak z faktury przelewu nie ma a  zus trzeba wpłacić. Jednak ten etatyzm to nie tylko u nas. Jest to także trwająca wiele lat dominacja przedsiebiorstwa socjalistycznego jakim jest korporacja. One są idealne jako konsument kredytu na tzw rynkach. Prawnicy korporacyjni przejmowali  i wchłaniali  biznesy dysponując niegraniczonymi zasobami finansowymi z kredytu a ten z kolei generowany jest "z powietrza". I mamy to co mamy... trzeba rozpętać jakąś wojnę aby to zresetować... 

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 12 stycznia 2023 17:16
12 stycznia 2023 18:37

Wymienil na pozycji naczelnego debila Rycha Petru, ktory dawal takie zmiany, ze przerzutek w koncu braklo. Na koncu sie okazalo, ze towarzystwo protestuje w sejmie, a on polecial w ciepelko ruchac towarzyszke partyjna.

Szymek zaczal od tego, ze sie na wizji poplakal. No, ale nie dziwota - zona wojskowy pilot z pewnoscia mu urzadza akcje, ktore mozna zakwalifikowac jako "przemoc w rodzinie". On juz sie zapisal w historii na trwale.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 12 stycznia 2023 18:37
12 stycznia 2023 21:38

Dobrze że przynajmniej Ryszard Rubikoń Petru gdzieś się w końcu zmył, bo ja na sam jego widok miałem mdłości.

Uważam że miejsce upośledzonych i wtórnych analfabetów jest w zakładzie opieki a nie w parlamencie.

Całą tą czeredę zwaną opozycją uważam za postacie żywcem wyjęte z Halloween.

Juz niech "rządzą" podstarzali młodzieńcy przepasani biało-czerwoną szarfą.

Choć i z ich kadencji nadal państwo polskie zdaje egzamin, co widzieliśmy całkiem niedawno na przykładzie

komendanta Szymczyka.

Tak Borys Budka udziela wywiadu. Pokazał zdjęcie. Taki jest prawdziwy obraz  Platformy Obywatelskiej [FOTO] | NCZAS.COM

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować