-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O kobiecej wrażliwości i realizmie politycznym czyli schematy operacyjne zastępujące rzeczywistość

Z roboty wywalili mnie za chamski i arogancki stosunek wobec przełożonych. Potem znalazłem na chwilę jeszcze jedną pracę, ale też szybko ją straciłem i od 23 lat jestem wolnym człowiekiem. Owi przełożeni, których obrażałem i znieważałem, to były dziewczyny, dodać należy, że bardzo ambitne. No, a co za tym idzie także wrażliwe i tą swoją wrażliwością silnie przejęte. Dlaczego więc ja, świadom takich okoliczności nie przejmowałem się nią w równym stopniu? Z dwóch powodów, pierwszy jest taki oto: bardzo często – i tak jest do dziś – ostrzegano mnie, żebym nie zadzierał z babami, bo spotka mnie sroga i podstępna zemsta. I tak rzeczywiście bywało, ale ja konsekwentnie – i tak jest do dzisiaj – lekceważę te przestrogi. Powód drugi bowiem jest taki: bardzo wcześnie przekonałem się, ze owa straszna i podstępna zemsta ze strony płci przeciwnej może mnie spotkać – i tak bywało – już za to tylko, że patrzę gdzieś w innym kierunku, niżby to sobie przełożeni płci przeciwnej życzyli. Nie ma więc znaczenia czy się staram czy nie, a ciągłe staranie się i ciągłe liczenie się z kobiecą wrażliwością jest degradujące. O czym wszyscy wiedzą. I rzadko pomaga w karierze. Lepiej więc stokroć zaryzykować zwolnienie „za chamski i arogancki stosunek wobec przełożonych”. Przynajmniej człowiek będzie miał o czym opowiadać. Kobieca wrażliwość jest pewną retoryczną figurą, której używa się we współczesnym świecie, po to, by oddające się robieniu kariery panie, mogły wystąpić w kontekstach innych niż pieniądze i sex. Nie ja to wymyśliłem, ale tak jest. Na tej zasadzie księżna Diana została królową ludzkich serc. I na tej zasadzie nie mogła taką królową zostać Matka Teresa z Kalkuty. Kiedy więc ktoś zaczyna mi opowiadać o kobiecej wrażliwości jest z miejsca podejrzany. Czy to znaczy, że kobiecej wrażliwości nie ma? Jest, ale świat współczesny nie pozwala na jej eksponowanie, uznając jedynie atrapę. I to jest jedna ze sroższych pułapek, jakie zastawiono na ludzi. Było kiedyś takie zjawisko jak poświęcenie, o którym dziś już wcale się nie mówi. Ja zaś przypomnę, że właśnie wydałem książkę Zbigniewa Sujkowskiego „Sylwetki”, która opowiada o poświęceniu właśnie. I o wrażliwości. W takich wymiarach, o jakich nikomu się nie śniło. W dodatku w okolicznościach, kiedy nie ma żadnej publiczności – podkreślam – żadnej. I nie ma szans na to, że można zostać docenionym.

Po co ja to wszystko piszę? Otóż po to, by jeszcze raz pokazać iż nie boję się żadnej srogiej i podstępnej zemsty. A także po to, by wyrazić zdumienie postawą niektórych komentujących tu pań. Tyle było i jest nadal okazji to zaprezentowania się z jak najlepszej, a przy tym autentycznej strony, i wszystkie zostały zaprzepaszczone. Mimo, że wielokrotnie sugerowałem, że można i nic się nie stanie. Mając za sobą doświadczenia z redakcji, z której wyrzucono mnie za chamski i arogancki stosunek wobec przełożonych, rzec mogę z całą pewnością iż powód jest jeden – złe tło. Ukraina jest fatalnym tłem dla niektórych, i nie można sobie w ogóle wyobrazić, jak tu demonstrować wrażliwość i poświęcenie na takim tle. Poczekajcie aż odblokują Mariupol. Wtedy dopiero zobaczycie tło. Żyjemy w świecie na opak, a świadczy o tym fakt, że największą empatią na tym portalu wykazuje się valser, K-Bedryczko i ja, czyli były karateka co kopał ludzi po głowach, handlowiec robiący interesy w Rosji i redakcyjny ordynus. I nie cytujcie mi tu Ewangelii, że robicie, coś w ukryciu, a Bóg, który widzi w ukryci Wam odda. Bo trzeba powiedzieć głośno o tym co się dzieje. I tego będę się domagał, szczególnie od tych, którym się wydaje, że mogą tu sobie podyskutować o geostrategiach, propagandzie w mediach  i innych pierdołach.

Jeszcze gorzej niż z kobiecą wrażliwością, jest z realizmem politycznym. Codziennie właściwie usuwam z któregoś swojego bloga jakiegoś realistę politycznego, który pisze, że interesuje go tylko koszula bliższa ciału. Te i podobne mądrości wpisane są w pewien schemat operacyjny, który – jak poprzedni – a także inne schematy, zastępuje nam prawdę, życie i relacje. Składają się na nie hasła, które miały jakieś środowiskowe uzasadnienie w czasach dawniejszych. Ludzie mówili na przykład, że edukowanie społeczeństwa to strata czasu, albo praktykowanie innych aktywności niż biznes to strata czasu, albo że zależy im tylko na zaspokojeniu egoizmu, a reszta to podejrzane manipulacje emocjami. Ich pragnieniem było – wówczas – uzyskanie akceptacji środowiska. Szło o to bardziej nawet niż o uspokojenie własnego sumienia. O co chodzi dzisiaj? O to samo chyba. Być może jeszcze o zachowanie w sercu dawnych schematów operacyjnych, którymi się ludzie karmili, tych o banderowcach, Ukrach i zabraniu Przemyśla. I naprawdę nie namawiam nikogo do pokuty, choć pewnie wielu już ją odbyło. Chcę tylko powiedzieć, że mamy ogromne szczęście iż nie znajdujemy się w żadnej redakcji, gdzie akceptacja środowiskowa i tło, na którym się prezentujemy mają jakiekolwiek znaczenie. Tu bowiem o akceptacji, bądź jej braku decyduję ja. I nawet niech nikt mnie nie próbuje straszyć jakąś zemstą.

Ktoś powie, że politycznymi realistami jest inaczej niż z dziewczynami. To prawda, ale nie do końca. I jednej i drugiej grupie bowiem imponuje siła, tyle że w innych aspektach. Realiści polityczni także chcą, żeby ktoś się nimi opiekował, ale inaczej. Chcą, żeby wskazał im wroga, zagwarantował prawa i pozwolił na jakieś demonstracje, ale w żadnym wypadku nie kończące się konfrontacją z tymi, których uważają za zło i podludzi. Myślę, że taki opis wyczerpuje istotne znamiona peerelowskiej fikcji, w której żyli wszyscy współcześni polityczni realiści. Wskazuje też jasno, kto może być gwarantem swobodnego uprawiania politycznego realizmu – tylko Rosja. I tylko Rosja może uspokoić skołatane serca wrażliwych dziewczyn.

Oświadczam więc, co następuje: ostatnie wypadki wskazują, że po raz kolejny rozstrzyga się los narodów Europy Środkowej, w tym nasz, co jest oczywiste dla każdego, komu brakuje wrażliwości i realizmu politycznego. Od tego czy zbrodniarze odpowiedzialni za masakry na Ukrainie staną przed sądem, zależy czy Niemcy i Francja będą nas traktować jak ludzi, czy jak zwierzęta. Rozstrzyga się także los wszystkich hagad opisujących wypadki II wojny światowej. Tracą one znaczenie. Jesteśmy znów w punkcie wyjścia i musimy walczyć o swoje życie i swoją godność. I od nas tylko zależy co będzie uważane za rzeczywistość, a co za iluzję. Ta wojna jest krucjatą – tak mówią rosyjscy zbrodniarze. My mówimy to samo, ale to my mamy prawdziwy krzyż w rękach.

Bardzo dziękuję Piotrkowi – valserowi i Przemkowi – K-Bedryczko, że stanęli tam, gdzie powinny stać dziewczyny.  



tagi: wojna  polityka  polska  ukraina  rosja  europa  kobiety  zbrodnie  realizm  wrażliwość 

gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 09:46
85     5610    26 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 10:20

A ja dziś słyszałem, jak zadzwonili do bandyty z Buczy, mówią mu że jego przesyłka do Usuryjska się opóźnia,  w trakcie rozmowy mówią mu, że zostało wykryte że wszystkie rzeczy zostały ukradzione na Ukrainie i zostaną wzwrócone. Po czy gościu pyta kto dzwoni?

To twoja śmierć dzwoni, dobrze zapamietaj ten głos.

Takie mam uczucie, że nam brakowało ich bezpośredniości a teraz razem to taka wielka piącha. Tak jak by się odnalazł członek rodziny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 5 kwietnia 2022 10:20
5 kwietnia 2022 10:22

Zgadzam się. Ja też postawię w różnych tutejszych relacjach na bezpośredniość. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 10:22

"Ukraina jest fatalnym tłem dla niektórych, i nie można sobie w ogóle wyobrazić, jak tu demonstrować wrażliwość i poświęcenie na takim tle. "

Gdzie jest Kopacz?

" Od tego czy zbrodniarze odpowiedzialni za masakry na Ukrainie staną przed sądem, zależy czy Niemcy i Francja..."

To nie zależy od Francji i Niemiec, tylko od Hagi. Żaden z tych gnojków już się z Rosji nie ruszy.

 

Aa, plus.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 5 kwietnia 2022 10:22
5 kwietnia 2022 10:23

Nie mówię o tym, co będzie w Hadze. Mówię, że jeśli Haga nie podejmie odpowiednich kroków, Niemcy i Francuzi będą nas uważać za bydło rzeźne. I granica cywilizacji znów będzie się im kończyła na Odrze

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @atelin 5 kwietnia 2022 10:27
5 kwietnia 2022 10:27

Poczekajmy jak się to rozwinie

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:27
5 kwietnia 2022 10:31

Gnoje będą siedzieć w Rosji i ENA może im skoczyć. Ale zarzuty będą.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 10:32

Jesteśmy znów w punkcie wyjścia i musimy walczyć o swoje życie i swoją godność. I od nas tylko zależy co będzie uważane za rzeczywistość, a co za iluzję. Ta wojna jest krucjatą – tak mówią rosyjscy zbrodniarze. My mówimy to samo, ale to my mamy prawdziwy krzyż w rękach.

Bardzo ładnie to napisałeś. Prawdziwy krzyż, prawdzwa Matka Boska, o czym wczoraj w komentarzu napisałam.

Ja jednak nie odwazyłabym się mówić w takim kontekście o kobiecej wrażliwości Pań tu komentujących, czasem pewno ukrytych pod męskimi nickami, które mają wątpliwości tudzież swoje opinie. Ta wrażliwość kobieca, którą opisałeś, a którą ponoć miały się odznaczać te ambitne idiotki z działki prawie patologicznych "kobiecych zawodów" związanych z wpływaniem na opinie innych, a więc i manipulowanie - w tym przypadku babskich pism, nie jest prawdziwą wrażliwością. Nie jest, tak jak nieprawdziwy jest krzyż zbrodniarzy.

Nie odważylabym się również, nie wiem bowiem, jakie faktycznie działanie i pomoc wynikającą z serca, człowieczeństwa niosły i niosą a jaką osoby, które wymachują wyłącznie tylko wrażliwym słowem, a które w obliczu "sprawdzam" będą może machać paszportem na jakiejś tam granicy daleko od Polski.

Takie osądzenie, jak sądzę wielu, którzy autentycznie pomagają moim zdaniem uderza w ich godność. A to chcemy robić w tej walce? Jeśli musimy walczyć o życie, w zasadzie o wszystko, to tym bardziej trzeba tej godności strzec a nie dzielić, kiedy wystarczająco robią to lemingi, gw, lewica i trole. Ja się nie scalę działaniem z tymi, którzy depczą krzyż, ale myślę, ze praktycznie ze wszystkimi tu tak.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:23
5 kwietnia 2022 10:35

Oprócz zgłoszenia formalnego, mozemy na to tylko czekać i to faktycznie będzie zapowiadało co z nami się może stać. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 5 kwietnia 2022 10:31
5 kwietnia 2022 10:36

Powyciągają ich po jednemu

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @atelin 5 kwietnia 2022 10:31
5 kwietnia 2022 10:36

Nie będą siedzieć. Już ich szukają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 5 kwietnia 2022 10:32
5 kwietnia 2022 10:37

A ja myślę, że nie uderzam w niczyją godność. Przywracam jedynie sprawom właściwy wymiar. Dla nas realna walka toczy się tutaj.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 5 kwietnia 2022 10:32
5 kwietnia 2022 10:38

Za to w moją godność, jawnie i podstępem wali się tu bez opamiętania i poczucia wstydu

zaloguj się by móc komentować


atelin @atelin 5 kwietnia 2022 10:39
5 kwietnia 2022 10:42

Dobra, nie było pytania.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:37
5 kwietnia 2022 10:45

Jeśli nie wiesz co robią w realu to nie jest to właściwy wymiar, tak myślę. Bo walka z ruskimi onucami powinna być z rzeczywistymi! onucami, agentami, lewakami, komuchami, zbrodniarzami, a nie ludźmi, którzy pomagaja w realu (nie dla korzyści), ale nie wyłączają myślenia, nawet jeśli się mylą. "Polska jest narodem politycznym", że tak zacytuję nieodżałowanego...

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 10:47

Mosad potrafił wyciągać po jednemu...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @atelin 5 kwietnia 2022 10:39
5 kwietnia 2022 10:48

W Rosji i na biaorusi, mają nazwiska adresy telefony. Będzie tak, jak po zamordowaniu sportowców izraelskich. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 5 kwietnia 2022 10:45
5 kwietnia 2022 10:48

Skąd więc ta dwoistość - robią w realu jedno, a mówią tutaj drugie? Okay, nie tłumacz mi lepiej. Pozostanę przy swoim. I jeszcze jedno - nie nazwałem nikogo i nikt z obecnych tutaj także, żadnej osoby ruską onucą. To nie jest język, jakiego tu używamy. Parę osób jednak to zrobiło...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Globalny 5 kwietnia 2022 10:47
5 kwietnia 2022 10:49

Myślę, że Ukraińcy będą lepsi niż Mosad i to także wywołunie niepokój w Izraelu

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:49
5 kwietnia 2022 11:00

He ha, taki ogłoszenie w prasie mi się przypomniało:

"Wynajmę niepokój w Izraelu, tanio."

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:49
5 kwietnia 2022 11:02

Nic tak nie przeraża nadludzi jak ludzie

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 11:03

>>> Realiści polityczni także chcą, żeby ktoś się nimi opiekował, ale inaczej. Chcą, żeby wskazał im wroga, zagwarantował prawa i pozwolił na jakieś demonstracje, ale w żadnym wypadku nie kończące się konfrontacją z tymi, których uważają za zło i podludzi.<<<
 

Większość "realistów politycznych" jest "fanatycznie" oddana wymyślonemu obrazowi rzeczywistości, który stworzyli w swoich umysłach i z której nie chcą rezygnować. SN jest miejscem, gdzie te nierzeczywiste obrazy mogą ulec anihilacji.
Wiem że tak jest, bo kilka moich zostało "znikniętych". 
THX :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 10:48
5 kwietnia 2022 11:05

Nie trzeba nazwać wprost, a sugestie idące w tym kierunku w pewnych komentarzach się pojawiały. Przekonanego, nie przekonam i nie zamierzam, bo wszystko napisałam.

Wiem jednak, ze wrażliwość, jaką opisałeś tamtego "babskiego" środowiska, jest nieprawdziwa i nie przystająca do wrażliwości osoby, która porywa się na realną pomoc: wzięcia do siebie Ukraińców, zaangażowania się w jakikolwiek sposób w realną pomoc i pocieszenie, kończąc na modlitwie i większym niż normalnie byłoby stać przelewie bankowym ludziom bezpośrednio im pomagającym. Może się mylę, ale sądzę, ze opisane "wrażliwe" kobiety pewno byłoby stać na przyklejenie sobie flagi ukraińskiej na fb, ewentualnie zrobienie przelewu z kieszeni męża, bo jest trendy i wypada się pochwalić. Jednocześnie zrobiłyby wywiad z Ostaszewską, która będzie opowiadać jak dobrym aktorem jest Królikowski, wrzutkę o tym jak mieszka Ola Kwaśniewska czy o edukacyjnej wystawie, którą wszystkie dzieci powinny zobaczyć w muzeum Polin.

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @ainolatak 5 kwietnia 2022 11:05
5 kwietnia 2022 11:07

Moim zdaniem trzeba. I nie chodzi tu o żadne kokardki

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 11:10

gorszy od realizmu politycznego jest takiż pragmatyzm, czyli "wróblowgarścizm" (określenie A. Nicponia).

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 5 kwietnia 2022 11:10
5 kwietnia 2022 11:11

Wroblowgarścizm to w wielu wypadkach onania. Dosłownie i w przenośni

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 12:23

Te wschodnie zamienniki skarpetek już nie muszą się wysilać, Ukraińcy odwalają za nich robotę :D Ostatnio na fb cytowali twitta pewnego ukraińskiego profesora, że niby wszystko ładnie pięknie drodzy Polacy, ale po wojnie będziemy musieli wrócić do sprawy Przemyśla. Po czym okazało się, że takiego profesora w ogóle nie ma, a fejkowe konto zniknęło z twittera.

Ja ze swej strony dodam, że chociaż kobieta, jestem pozbawiona wrażliwości, empatii tudzież dobrego serca, i rozterki rosyjskiej duszy w ogóle mnie nie ruszają.

zaloguj się by móc komentować



ziemski @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 12:45

Też uważam, że znajdujemy się w przełomowym momencie dla Europy Środkowej. Wczoraj w komentarzach pisałem, że my (Polacy) a na Zachodzie zwłaszcza Amerykanie musimy zacisnąć pasa i pogodzić się z niższą stopą życiową, żeby zagwarantować sobie na długie lata bezpieczeństwo. Tymczasem realista polityczny Warzecha na twitterze chciałby w sondażu pytać ludzi o to ile są w stanie wydać miesięcznie, żeby zrezygnować z rosyjskich surowców: 500, 1000 czy 2500 zł.

Ostatecznie każdy będzie musiał prędzej czy później stanąć przed taką podobną kwestią, ale intencje Warzechy są jasne jak słońce. Widać jak bardzo uwiera mu obecna hojna dobroczynność społeczeństwa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 5 kwietnia 2022 12:45
5 kwietnia 2022 12:46

Mimo to Warzecha nadal jest dla wielu "swój". To jest niemiecki agent i tyle...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 13:01

Cala nadzieja w Ukraincach. Mam nadzieje, ze ci z nich, ktorzy sie w Polsce zainstaluja, to zaloza partie, wejda do sejmu i przeciagna przez glosowanie ustawe dekomunizacyjna, taka jak maja u siebie od 2015 roku. Sam sie wtedy zapisze i sypne groszem, zeby juz facjat Kwasniewskiego, Millera, Buzka, Cimoszewicza wiecej nigdzie nie ogladac.

Ale moze tez byc tak, ze kacapia wjedzie na nasze terytorium i wtedy trzeba bedzie Orkow ubijac. I patrzec kto ich bedzie wital kwiatami, chleben i sola. I ich ubic od razu na samym poczatku. Ja zampwiadam, ze nie bede mial z tym wiekszego problemu. Swoje pozylem i zadnego zalu nie wygereruje odchodzac. Strach trzeba generowac, ale nie u siebie tylko u wroga. To nie jest trudne, trzeba tylko glowe trzymac wysoko i miec o sobie dobre zdanie i zrobic orkom krucjate, tak jak sobie wymyslili. I za duzo nie filozofowac, bo w jednoznacznych sytuacjach nie ma czasu na niuansowanie i jakies sztucznie generowane dylematy.

Jesli, rzeczywiscie jest tak, ze jak padnie Ukraina, to nastepna bedzie Polska, to po co czekac, az sie kacapia zorganizuje i umocni?  Raczej trzeba byloby sie szybko ogarnac i zaczac ich siec juz teraz.

Timing to podstawa sukcesu.

Ukraincy odrobili lekcje i mozna sie od nich tylko uczyc. Kacapia musi sie czuc nieswojo, bo ani ich siekierami nie rombio, widlami nie klujo, jezykow nie wycinajo, ani lyzka oczu nie wydlubujo. A powody jak widzimy, to by sie znalazly. Wiec jak ktos dzisiaj chrzani o banderowcach i bestialstwie, to w moich ocenach zasluguje na to, zeby przyznac mu racje i dla przykladu oskalpowac.

Nie mam czasu wiecej napisac, a w sumie to jest o czym.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 13:08

Zapomnialem podziekowac, ze doceniles mojo wrazliwosc. Kobiecom. Talizman moj, pioseneczka, https://www.youtube.com/watch?v=z0uiEhFAfgc

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @valser 5 kwietnia 2022 13:01
5 kwietnia 2022 13:15

Odnośnie wkroczenia wojsk Polski na terytorium Ukrainy przypomniał mi się wierszyk z czasów katatstrofy smoleńskiej. Cały czas aktualny, jak sądzę. Bo pomagać chcemy, ale ginąć to nie. Na całe szczęście póki co, nie musimy podejmować decyzji w kwestii postawienia swojego życia na tej strasznej wadze.

"Raczej nie uda się ten trudny manewr,

Honor, Ojczyzna, nie daj Boże - Bóg!

Śmierć tylu, to cała rzeka umierania,

przez którą chcielibyśmy przejść, nie mocząc nóg".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 13:16

Tak, to jest dla nas - Polaków i Ukraińców krucjata i wojna o wszystko. A na  wojnie najwięcej "realizmu politycznego" wykazują donosiciele i szmalcownicy. Niestety  u nas nie ma żadnego mechaniczmu eliminującego z życia publicznego  takie kreatury jak mikke.  Cała nadzieja w Ukraińcach, mimo wszystko jestem dobraj myśli.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zyszko 5 kwietnia 2022 13:16
5 kwietnia 2022 13:22

Tego mechanizmu nie było też w czasie niemieckiej okupacji

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Zyszko 5 kwietnia 2022 13:16
5 kwietnia 2022 13:32

Ale dlaczego teraz nie można takiego mechanizmu stworzyć? Jest własciwy moment.

zaloguj się by móc komentować

valser @Czarny 5 kwietnia 2022 13:15
5 kwietnia 2022 13:39

Nie chodzi o to, zeby wchodzic na Ukraine, tylko od razu walic bezposrednio w kacapie. Najlepiej na ich terytorium.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 5 kwietnia 2022 13:08
5 kwietnia 2022 13:41

Jaki jesteś nie wie nikt ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Zyszko 5 kwietnia 2022 13:16
5 kwietnia 2022 13:43

No właśnie nie można pokładać całej nadziei tylko w kimś innym.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 13:55

Kobieca wrażliwość...... dużo o tym można gadać. Opowiem wam taką historię z moich wojskowych czasów. To już były te czasy kiedy kobiety w armii stawały się powoli codziennością. Skończywszy kadencję na stanowisku dowódcy kompanii trafiłem do sztabu brygady do sekcji operacyjnej. Pracowały tam trzy dziewczyny (oficerki) bardzo ładne ale jedna była szczególnie zjawiskowa. Koledzy jak tam trafiłem ostrzegali mnie żebym się od niej trzymał z daleka, bo po wojskowemu mówiąc to fałszywa i sprzedajna menda. Nie to żebym im nie wierzył ale myślałem sobie jaki ona może mieć interes w tym żeby mnie sprzedać. Więc kolegowaliśmy się, bez żadnych oczywiście podtekstów natury erotycznej i miałem wrażenie, że mam w niej w jakimś stopniu bratnią duszę. Pojechaliśmy razem na ćwiczenia w 2014 roku pełniłem tam funkcję szefa sekcji dowodzenia na nocnej zmianie, a ona była moją podwładną i wszystko było ok, budziła mnie przynosząc kawę, razem chodziliśmy na posiłki - ona trzymała linię więc oddawała mi swoje porcje - normalnie spijaliśmy sobie z dzióbków. No ale ćwiczenia się skończyły przyszedł czas pakowania i powrotu do garnizonu. Wszyscy dźwigają i ładują na samochody ten nasz cały mandżur, a ja zauważyłem, że ona stoi przy dowódcy i zastępcy i sobie tam kręci dupką. Zwróciłem jej uwagę mówiąc do niej - hej księżniczko, pomóż nam trochę. Nigdy nie zapomnę jej wzroku w moment zrozumiałem, że mam przed sobą najgorszego wroga choć moja uwaga była pół żartem, pół serio. Podeszła do mnie i zaczeła - "Ja nie życzę sobie..." no i mnie uruchomiła powiedziałałem jej przy moich przełożonych, że to k.... nie jest koncert życzeń i żeby to co mówie traktowała jako polecenie służbowe. Koledzy po tym fakcie mówią mi - masz przejebane. Myślę sobie niby czemu?? Na następny dzień - piątek jedziemy do domu - podstawili autobus z chłopakami wsiadamy wzieliśmy sobie flaszkę na drogę - zaznaczam, że tam nie było żadnych pijackich ekscesów ot flaszka na trzech w drodze spod ruskiej granicy do Szczecina. Dojechaliśmy, w poniedziałek idę do pracy i koledzy mi mówią - "wiesz co ta sucz zrobiła? rano była u .... (tu nazwisko szefa sztabu brygady) i powiedziała, że w autobusie chlałeś. Pytam - "a co o was powidziała?". O nas nic. Ja oczywiście nie miałem z tego tytułu nieprzyjemności ale wtedy ostatecznie zrozumiałem czym jest kobieca wrażliwość i męska naiwność.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 5 kwietnia 2022 13:55
5 kwietnia 2022 15:00

Ja to nawet nie mogłem żadnej do pionu postawić...kiedyś mi kazały nanieść jakieś swoje poprawki, powiedziałem, że tego nie zrobię, albowiem są one napisane w języku, którego nie znam. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 15:00
5 kwietnia 2022 15:30

To jest nawet lepsze "spionowanie" niż te moje.

Ale skłamałbym, że one takie wszystkie. Będąc dowódcą kompanii miałem szeregową - Agatę, wszyscy mówili na nią Andżi. Zawsze chciałem żeby ona robiła za mnie papierkową robotę, której jest mnóstwo i w sumie jasno jej komunikowałem moje oczekiwania. Ona na to przynosiła mi swój KZOS (kompetecyjny zakres obowiązków służbowych) i mówiła, że ma to gdzieś i idzie z chłopakami na zajęcia w pole. Kiedyś siedzę w kancelarii, kompania wróciła z pola, Andżi się gdzieś tam krząta przy papierach, patrzę na nią i pytam "Andżi, w którym ty miesiącu ciąży jesteś", ona na to "ale jak dowódca zauważył", ja mówię "dziecko ja mam czwórkę dzieci i wiem jak kobieta w ciąży wygląda". Odpowiedziała, że w siódmym, kazałem jej iść po zwolnienienie i nie przychodzić do pracy - zbuntowała się i do rozwiązania przychodziła, jedyne co wywalczyłem, że przestała wychodzić na zajęcia w polu, nie chodziła po schodach i ubierała się w dresy. Chłopaki wybrali ją na męża zaufania kompanii (żonę) to taka osoba spośród żołnierzy, która w pewnych obszarach może się kłócić z dowódcą (a Andżi to potrafiła), każdy by się dał za nią zabić i pokroić. Pamiętam jak jechaliśmy na poligon - jej jako kobiecie przysługiwał osobny namiot, postawiliśmy jej N6, a ona na to, żebym się nie wygłupiał, bo ona na pewno sama spać nie będzie. Spała z chłopakami, rano jak wychodziłem z namiotu, przed jej namiotem stała cała ekipa która z nią spała - zima, po kostki śniegu ale oni na zewnątrz, bo Andżi się myje...

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 15:33

Najbardziej zaminowane pole kobiecej wrażliwości to historyczki sztuki. Już było o tym na SN.

Tylko w żelazną klatkę i na pełne morze...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 5 kwietnia 2022 13:16
5 kwietnia 2022 15:38

"Cała nadzieja w Ukraińcach, mimo wszystko jestem dobraj myśli. "

Już tu kiedyś pisałem o tym, że jakieś 6 lat temu(to było jeszcze chwilę przed masową imigracją zarobkową do nas z Ukrainy) miałem do czynienia z jednym Ukraińcem i on powiedział do mnie że bardzo szanują Lecha Kaczyńskiego bo zachował się jak prawdziwy mąż stanu i za tę jego bezkompromisową postawę został zabity. U nas w tym czasie nadal było wielu którzy nie widzieli nic złego w żarcikach o "tu polewie" i "borubarze".
Ktoś może powiedzieć, że to przecież tylko jeden Ukrainiec był, więc skąd mam wiedzieć, że u nich połowa kraju też nie żartowała sobie wtedy z "borubara". No, ale wygląda na to, że jednak chyba tak nie było, bo oni teraz pokazali właściwą postawę, a u nas nadal wychodzi ten "borubar" i "tu polew" niestety i że musimy się od Ukraińców uczyć.

Przytoczyłem to, bo wydaje mi się że ten przykład skupia w sobie jak w soczewce z czym mamy do czynienia.

 

zaloguj się by móc komentować



aszymanik @Kuldahrus 5 kwietnia 2022 15:38
5 kwietnia 2022 15:43

Nigdy nie zapomnę co powiedział mi mój ukraiński przyjaciel Kostek, jak kiedyś przy szachach siedzieliśmy.

Pyta - "Ty wiesz czemu Polska taka słaba?" i od razu odpowiada "bo bez Ukrainy"

A czy wiesz, znowu pyta - "Czemu Ukraina taka biedna?" - "bo bez Korony".

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @mniszysko 5 kwietnia 2022 16:42
5 kwietnia 2022 16:49

Rozumiem, że nikt tej świni nie zamierza słuchać? To jest agent, jakich wielu pousadzali w różnych strukturach. Chodzi o to, żeby ich nie traktować serio, choć się tego domagają

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Kuldahrus 5 kwietnia 2022 15:38
5 kwietnia 2022 16:50

Tak. Mój kolega - dobrze zarabiający, branża IT, od 7-8 lat mieszka z żoną i córką w Wrocławiu, oboje Ukraińcy, na 100% już zostaną w Polsce. Z wojskiem i  walką nic nie miał nigdy wspólnego,  zwykły (chociaż niezwykły) bardzo sympatyczny facet. W pierwszych dniach wojny pojechał do Ukrainy zapisać się do obrony cywilnej.  Przyznam ,że byłem w lekkim szoku. Jak porównam to z  tym co o Polsce mówi wielu Polaków to naprawdę uważam, że Ukraińcy wiele, bardzo wiele  nas mogą nauczyć. 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @aszymanik 5 kwietnia 2022 15:43
5 kwietnia 2022 17:05

Bingo! Ryć w marmurze i zalewać złotem!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 5 kwietnia 2022 17:05
5 kwietnia 2022 17:09

Tak szczerze, to naprawdę tak myślę. Tak samo jak myślę, że Litwa i Białoruś nigdy nie staną na nogi, jeśli nie zejdą się ze sobą. Problem jest taki, że Litwa jest zapatrzona w Niemcy jak cielę w gnat a Polskę traktuje jak żona byłego męża po ciężkim rozwodzie, eh!

zaloguj się by móc komentować


kskiba19 @przemsa 5 kwietnia 2022 12:09
5 kwietnia 2022 18:18

Nie wykorzystany tylko zamówiony raczej

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ziemski 5 kwietnia 2022 12:45
5 kwietnia 2022 18:26

Jak widać słowa "Najlepszym sposobem zawsze była wojna. Wojna zmienia perspektywę w pięć minut"  są bardzo trafne.

 

zaloguj się by móc komentować


tomaszlubelski @mniszysko 5 kwietnia 2022 17:09
5 kwietnia 2022 18:30

Brawo, brawo!, też tak myślę, (jak sroka w gnat). 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 5 kwietnia 2022 16:50
5 kwietnia 2022 18:48

Może nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem żeby każdy na hurra od razu rwał się do broni, bo jak ktoś nie ma obycia w walce i broń pierwszy raz na oczy widzi to na polu bitwy będzie raczej obciążeniem niż pomocą, ale jeśli chodzi o zorientowanie i postawy społeczne jak najbardziej.
Ukraińcy nie mieli problemu ze zorientowaniem się w sytuacji i jasnym wytyczeniem kto jest kto, bez tego nie zjednoczyli by się tak szybko i nie przeciwstawili się krążącej propagandzie, a wygrana wojna na polu propagandy to już połowa sukcesu do wygranej wojny rzeczywistej - wiesz, że w szeregach mówicie jednym głosem.
Z kolei u nas dopiero teraz jakieś otrzeźwienie się pojawiło, a już wszystkie dopiero co zdemaskowane diabły przebrały się w ornaty i na Mszę dzwonią.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 5 kwietnia 2022 17:46
5 kwietnia 2022 18:49

Miejmy nadzieję, że teraz to co było niemożliwe okaże się możliwe.

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Kuldahrus 5 kwietnia 2022 18:48
5 kwietnia 2022 19:28

Jasne, myślę że takich jak biorą raczej do sprzątania gruzów i prac pomocniczych. Chodziło mi raczej o to, że Ukraińcy w obliczu wojny w bardzo naturalny sposób uznali, że muszą działać razem przeciw złu.  U nas w sumie też tak jest, tyle że"realiści" którzy chcą koniecznie tę jedność rozbić. Skoro można karać za negację Holocaustu można by też karać za negację kacapskich zbrodni.  Mam (nikłą) nadzieję, że po tym wszystkim znikną gdzieś na zawsze z życia publicznego te wszystkie proputinowskie dziady.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @tomaszlubelski 5 kwietnia 2022 18:30
5 kwietnia 2022 19:32

Ma pan rację. Sorki! Cielę to się gapi na malowane wrota, a sroka w gnat, eh! Nie mogłem sobie przypomnieć w co się gapi to cielę ... A przecież wystarczyło wujka google się zapytać ...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 19:38

Jak można się zastanawiać, czy Ukraińcy chcą nam zabrać Przemyśl czy nie, wobec takich planów wszem i wobec oficjalnie głoszonych:

https://wpolityce.pl/swiat/593162-miedwiediew-celem-rosji-jest-zbudowanie-otwartej-eurazji

Trzeba naprawdę stracić jakikolwiek rozsądek i mieć przepalone (mniejsza czym) wszelkie synapsy w mózgu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 5 kwietnia 2022 19:38
5 kwietnia 2022 20:30

Oni otwartej klatki nie potrafią zbudować, a gdzie tu mówić o Euroazji... To są rojenia wariata...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Zyszko 5 kwietnia 2022 16:50
5 kwietnia 2022 20:51

Coś w tym jest. Obserwuje kanał na YT takiego chłopaka z Ukrainy (konkretnie z Kijowa), który nagrywał przed wojną anglojęzyczne filmy o tematyce muzycznej, a jak się wszystko zaczęło to i tak wrzuca czasem jakieś informacje o sobie. Uciekł z żona i dzieckiem do Lwowa - opowiadał że jak go trochę lęk puścił to poszedł do ichniego WKU żeby się zaciagnąć do wojska. Mówił szczerze że bał się strasznie, że przed wojną nigdy by sobie nie wyobraził siebie w tej roli, ale coś wewnątrz kazało mu jednak nie unikać rzeczywistości. Na miejscu wyrobili mu jakąś kartę i powiedzieli mu że wpisują go do bardzo głębokich odwodów, a na razie niech idzie pomagać innym tam gdzie jest, bo oni mają całą ogromną przed nim grupę którą dopiero zaczynają szkolić, a nie ma tak że każdemu dadzą broń i pogonią w pole. Trzeba podziwiać mimo wszystko opanowanie tych ludzi, bo zwykłemu śmiertelnikowi wydaje się że w takiej sytuacji to każdemu daje się byle co do rąk i goni w pole. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @mniszysko 5 kwietnia 2022 19:38
5 kwietnia 2022 21:04

Dobrze, że się wygadał. Nie wiem czy nawet Niemcy zechcą być częścią ruskiej  Azji.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 5 kwietnia 2022 13:55
5 kwietnia 2022 21:33

Dobre,...

...  trafila  sie  Panu  prawdziwa  sucz  !!!

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @mniszysko 5 kwietnia 2022 19:38
5 kwietnia 2022 21:38

W Moskwie znowu ktoś wcisnął enter

 

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @Marcin-K 5 kwietnia 2022 20:51
5 kwietnia 2022 21:39

Dobrze, że tak to wygląda. Widać, że u ich władz jest plan, zamysł, uwzględniający poszanowanie życia ludzi, którymi się rządzi. Nie na zasadzie, że ty masz karabin, a ty magazynek i dawaj wpierjod. 

Swoją drogą, postawa j.w. "dawaj wpierjod"  była i jest cały czas oswajana w popkulturze. Raz takie coś widziałem na ruskim filmie o wojnie w Afganistanie - nie pamiętam jak to się nazywało - żołnież dostał swoje AK z krzywą lufą, inni z tego śmichy-chichy, ale - o ile dobrze pamiętam - po "reklamacji" nie dostał innego... drugi raz to chyba w którejśtam - jak najbardziej zachodniej - grze pc "medal o honour" na początku sowieckich misji zaczyna się grę z samym magazynkiem, a pierwszy karabin jest trofiejny, albo po "koledze". Takich przykładów  szczególnie w grach jest więcej. Tak jakby należało się godzić, że to ma tak wyglądać. Brak poszanowania życia, "zdobywanie" czego się da na "wrogu" wpisane w model armii. 

PS. oczywiście w zachodnich grach sowieci są wybielani od zawsze. Nawet jak robią za typowego wroga to jest to "zbuntowany generał",  ale to inny temat, zbyt błachy w tej chwili. 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zyszko 5 kwietnia 2022 19:28
5 kwietnia 2022 21:40

" Chodziło mi raczej o to, że Ukraińcy w obliczu wojny w bardzo naturalny sposób uznali, że muszą działać razem przeciw złu."

Właśnie tak.

 

"U nas w sumie też tak jest,..."

Według mnie to się jeszcze nie okazało czy też tak jest, będziemy tego pewni na 100% kiedy zobaczymy jak Polacy ustawią się do wrogiej propagandy, która nasiliła się obecnie i na razie nie zwalnia tempa, ale mam wielką nadzieję, że tak będzie.

 

" Mam (nikłą) nadzieję, że po tym wszystkim znikną gdzieś na zawsze z życia publicznego te wszystkie proputinowskie dziady."

Te proputinowskie już zniknęły(chyba nikt z nich kto ma jakiś instynkt samozachowawczy nie będzie teraz stawał po stronie Putina który już jest na spalonym), ale te prokacapskie(czy może szerzej jurgieltnicy) znowu podnoszą głowę po krótkiej przerwie.

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
5 kwietnia 2022 23:26

Jeśli stanie się to co pisał ospoarz:uniewżnienienarracji o II WOJNIE, to Sowieci będą w popkulturze ronić za wicehitlerka. Czyli dzidiaj Rosjsnie. Teoretycznie powinna zyskać polska narracja że napafli nas dwaj bandyci. Cóż, trzeba czekać na nowe filmy w Hollywood, a propo wojny na Ukrainie. Bo prawdziwa propaganda jest w popkulturze. Oby teraz tam wspierano nas. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 5 kwietnia 2022 21:40
6 kwietnia 2022 00:08

(...) nikt z nich kto ma jakiś instynkt samozachowawczy nie będzie teraz stawał po stronie Putina który już jest na spalonym), ale te prokacapskie...."

To dotyczy też innych cześci Europy.

"(...)Nie chodziło mi też o członkostwo Rosji w UE, ale o bliskie więzy, które mogły zapobiec takiej konfrontacji, jak ta dzisiejsza. Czy w ogóle da się naprawić relacje między UE a Rosją?

Jako Niemiec pytasz o to Niemca? Pewnego dnia znów będziemy musieli ze sobą porozmawiać, a im szybciej, tym lepiej. Dla nas, Europejczyków, tylko ogólnoeuropejskie partnerstwo może być odpowiedzią na narastające globalne konflikty. Musimy być gotowi ponownie uścisnąć dłoń Rosji. To nie stanie się ani dziś, ani jutro i zależy w dużej mierze od politycznego kształtu Europy po wojnie na Ukrainie. Nieprzydatne jest, aby zmiana reżimu w Moskwie była warunkiem nowego dialogu. Bo być może będziemy musieli na to bardzo długo czekać."

Kurna, znów ci "Europejczycy"
 

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 6 kwietnia 2022 00:08
6 kwietnia 2022 00:09

Sorki, zapomniałem dodać źródło

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @klon 6 kwietnia 2022 00:08
6 kwietnia 2022 08:59

Ci sami "Europejczycy", którzy wspólnie z Millerem byli człowiekami roku giewu i Wprost...oni wiedzą, że podawaniie Moskwie ręki jest nieuniknione. Mają w tym doświadczenie wyjątkowe.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 6 kwietnia 2022 00:08
6 kwietnia 2022 15:08

No proszę...

 

Najgorsze jest to, że to nie dotyczy tylko Europy, ale też USA, tam też są kręgi władzy, które prą do "dogadania się" z Rosją, tylko nie robią tego otwarcie, a myślę, że znaczna część tych kręgów nawet nie jest świadoma, że ich działania są na korzyść Rosji.

zaloguj się by móc komentować

onyx @maria-ciszewska 5 kwietnia 2022 21:38
6 kwietnia 2022 15:44

To konto fejkowe z Twittera. Przesterowana ironia.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować