-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O istotnej funkcji amerykańskich sowietologów czyli mechanizm kłamstw założycielskich

 

Załatwiałem wczoraj różne, ważne sprawy i tylko rzuciłem okiem na komentarze. Niektóre mnie zaskoczyły. Szczególnie te dotyczące oceny polityki rosyjskiej. Nie wiem naprawdę ile to trzeba tłumaczyć, bo wydawało mi się, że pewne sprawy mamy za sobą. Jak widać nie mamy i mieć nie będziemy, albowiem najważniejszą funkcją w propagandzie jest funkcja publicysty utrwalacza, który ma za zadanie powielanie i rekapitulację kłamstw założycielskich. Cała globalna narracja trzyma się na kłamstwach założycielskich, a polityka propagandowa aspirujących mocarstw, na przykład Niemiec polega na podmianie tych kłamstw na inne kłamstwa. Można też oczywiście zamienić prawdę na kłamstwo, ale prawdą nikt się nie przejmuje.

Walimy od razu z grubej rury. Do czego byli potrzebni amerykańscy sowietolodzy, o których tu niedawno pisałem? Do tego, by wbić wszystkim do głowy, że komuniści to prosta kontynuacja imperializmu carskiego. To jest jedno z największych i najważniejszych kłamstw założycielskich XX wieku, a jego mechanizm działa, albowiem wszyscy patrzą na komunizm przez lupę, pod którą widać tylko lata rewolucji i jej bezpośrednie konsekwencje. Potem obraz zaczyna śnieżyć, a w następnych kadrach widzimy już towarzysza Chruszczowa jak wali butem w mównicę. Konstruowaniem tego rodzaju kłamstw zajmowali się ludzie uchodzący za naukowe autorytety w USA. Gdzie jest prawda i dlaczego my jej nie widzimy? Otóż cała kwestia rewolucji bolszewickiej to jest nożowa rozprawa pomiędzy niczego nie rozumiejącymi potomkami dynastii Holstein Gottorp udającymi Romanowych, a diasporą, która żyła i robiła interesy na obydwu brzegach Oceanu Atlantyckiego, a także na amerykańskim wybrzeżu Pacyfiku. My zaś nie rozumiemy tego w ten sposób, albowiem tak zwana sprawa polska stała się częścią polityki diaspory wobec wspomnianej dynastii. Komunizm był więc czymś innym zgoła niż to głosili swietolodzy. Był triumfem diaspory nad dynastą i systemem porządkującym kwestie produkcji na obszarze Eurazji. Gdyby w doktrynie nie było zapisu o kontroli dystrybucji, byłby może nawet znośny. No, ale ten zapis był najważniejszym elementem doktryny. Było więc jak było. Myślę, że dziś nie ma już sensu i potrzeby ukrywania takich kwestii, zwłaszcza, że są one widoczne gołym okiem. Imperializm rosyjski był i jest towarem reglamentowanym. To znaczy tylko bardzo źle zorientowanym ludziom wydaje się, że jest on samodzielny. Takim źle zorientowanym człowiekiem był car Paweł. Przypomnę – maksimum możliwości rosyjskich zostało wyznaczone przez powstanie listopadowe. Potem było już tylko gorzej. Utrata Kalifornii i sprzedaż Alaski to był wstęp do rewolucji, czego nikt nie zrozumiał właściwie. Obfitość bowiem wszystkiego w Rosji stwarzała złudzenie, że system jest trwały. Wspomniany imperializm omawia się zwykle w odniesieniu do Europy Środkowej. I inaczej być nie może, albowiem to Rosja wierząc w swój system dewastowała ten obszar, który – przy odpowiednim zarządzaniu stałby się konkurencyjny dla wszystkich gospodarek zachodnich. Ze względu na ilość złóż, klasę gleb i dobrze rozwinięty transport lądowy. Imperializm rosyjski nie ma swojej legendy. Nie wiem czy ktoś to zauważył. Nie ma filmów o zdobywaniu Warszawy w 1831, ani nie ma o tym książek. Ciekawe dlaczego? Nie ma też książek o walkach z powstańcami roku 1863. Wynika to z faktu, że cała tak zwana kultura rosyjska jest z ducha reformatorska, jeśli nie liczyć Dostojewskiego, a to znaczy, że bierze udział w planie diaspory. Sporawa polska zaś jest częścią polityki diaspory wobec cara – co było do okazania.

Rosyjski system jest systemem wewnętrznie aspiracyjnym. Stąd wszystkie te rangi urzędnicze i cała hierarchia. Od czasów Piotra Rosja chce być zachodem i tylko to się liczy, nic więcej. W praktyce oznacza to, że rosyjski polityk ma dwie drogi, by zrealizować swoje ambicje. Może udawać polityka niemieckiego, i tak było w XIX, albo polityka brytyjskiego. Wszelkie próby stworzenia jakiejś rodzimej kultury politycznej kończą się zawsze katastrofą.

Za cara była tak zwana strefa osiedlania się, która pokrywała się w zasadzie z granicami I Rzeczpospolitej. To znaczy, że poza wschodnią granicą Litwy nie istniało, w teorii, osadnictwo żydowskie. Praktyka była nieco inna, ale owa strefa wolna od żydów była istotnym elementem systemu zwanego carskim imperializmem. Nie był to żaden imperializm, ale działanie pod przymusem. Kazali zająć Polskę – zajęlim. Kazali wycofać się z Kalifornii – wycofalim się. Kazali sprzedać Alaskę – sprzedalim. To wszystko trwało lata, ale wyraźnie widać, że imperium kurczy się od czasu zamordowania Pawła. Kurczy się i przeżywa ciągłe wstrząsy, zakończone rewolucją, albowiem podział całego obszaru nie wchodził w grę, trzeba go było zmienić w całości. I na razie nadal ten podział nie wchodzi w grę.

Jeśli, wobec powyższego, ktoś z polskich publicystów, stawia kwestię – czy z Niemcami czy z Rosją, albo mówi – dogadajmy się z Putinem - ten musi się leczyć i to zaraz. Bynajmniej nie na covid. Jeśli ktoś przeciwstawia dziś, na gruncie polskim w dodatku, politykę Putina, polityce diaspory, ten jest chory umysłowo. Nie ma dziś żadnego polityka w Rosji, z wyjątkiem jakichś trzeciorzędnych generałów, których hoduje się na skompromitowanie w stosownym czasie, który by nawet wspomniał o czymś takim jak granica osiedlenia. Kłamstwo łączące współczesną Rosję z diasporą i Izraelem dotyczy II wojny światowej i jest to najważniejsze kłamstwo założycielskie XXI wieku. Alternatywa więc – jeśli dziś rządzą żydzi to może dogadajmy się z Putinem, bo on jest fajniejszy, jest projekcją obłąkaną. No, ale w wielu głowach obecną i przez wielu lansowaną, co czynione jest ze stosownym marsem na czole znamionującym głęboką zadumę nad losami kraju. To są idiotyzmy. Publicystyka zaś polityczna i polityka nie polegają na tym, by powielać takie projekcje. Polegać powinny na tym by wskazać kto je kolportuje za pieniądze, a kto jest tylko pożytecznym idiotą.

Podsumujmy więc wszystko raz jeszcze – sprawa polska to element polityki diaspory wobec cara. Rosjanie nie mają zamiaru interesować się Polakami inaczej, jak tylko poprzez zarządzanie nimi i ich zasobami. To zaś oznacza rabunek w skali państwowej, który znamy z czasów komuny. Pomiędzy diasporą, Izraelem a Moskwą stoi dziś sztama, jakiej nie widziano od czasów kaganatu chazarskiego. Jej gwarantem jest kłamstwo założycielskie dotyczące II wojny światowej. System ten jest akceptowany przez Niemcy i wszystkich innych, albowiem gwarantuje spokój. Ludzie, którzy uważają, że Polska powinna zmienić protektora, są albo głupi albo wynajęci. Zmiana nie może się dokonać z przyczyn istotnych, a jeśli się dokona, firmujący ją lokalsi, zostaną natychmiast zastąpieni kimś innym, przywiezionym w teczce, albo zmuszeni do zmiany repertuaru politycznych zaklęć. Obyśmy nie musieli tego oglądać.

Marzeniem Rosjan jest posiadanie posiadłości w USA i powszechna akceptacja wśród wielkich tego świata. Stąd brzydzą się oni Europą środkową, która ich ogranicza i jest elementem propagandowych szantaży jakie się wobec nich stosuje. To oczywiście może się zmienić, ale dla nas oznacza to katastrofę.

Niech więc nikt tu, pardon, nie pieprzy, że można się dogadać z Putinem. To tak, jakby komendant Langiewicz chciał się dogadać z carem. Najlepiej bezpośrednio. Nie jest to możliwe, albowiem inne funkcje przepisano carowi do wykonania.

 

Udało się wysłać do drukarni obydwa tomy Kredytu i wojny. Ukażą się w nowych zupełnie okładkach. Będą też miały wyższą cenę, o czym już dziś informuję. Niestety wszystko drożeje. Kulka lodów na prowincji kosztuje już 4,50, więc trudno, by nie drożały książki, których napisanie angażuje taką ilość ludzi i kosztuje tyle czasu. Jak wszyscy pamiętają zacząłem pisać tom II Kredytu i wojny jakoś w marcu. Mamy połowę lipca i rzecz poszła do druku. Uważam, że za późno o miesiąc. No, ale po drodze mieliśmy różne przygody, zaczęły się wakacje i wielu współpracowników gdzieś wyjechało. Wakacje trwają i trudno mi ocenić kiedy przyjedzie tu nakład, bo zapewne w drukarni także są urlopy. Obiecano mi dołożyć wszelkich starań, by stało się to jak najszybciej.

Niestety tak się składa, że sprzedaż nie jest zbyt rewelacyjna, a pośrednicy, który oddaję swoje książki, ociągają się z zapłatą. Nie pozostaje mi nic innego jak rozpoczęcie nowej dwutygodniowej promocji. Bardzo mi przykro, że tak czynię, ale trudno mi prowadzić bloga, angażować się w książki, a leżą jeszcze dwie rozgrzebane i prowadzić promocję tytułów starszych. Jestem po prostu już trochę znużony. O wiele łatwiej jest ogłosić promocję. Nie lubię tego, albowiem można to nazwać psuciem cen. No, ale muszę mieć jakieś zyski, nie mogę, w oczekiwaniu na realizację faktur, żyć powietrzem, ani powiedzieć dzieciom, że nigdzie w tym roku nie wyjadą. Za chwilę będzie półmetek wakacji. Trzeba coś wymyślić, zaplanować, ale pewnie jakoś na krótko, bo jest mnóstwo roboty.

Tak więc od dziś do 31 lipca obniżam ceny na następujące tytuły:

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pieniadz-i-przewrot-cen-w-xvi-i-xvii-wieku-w-polsce/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czy-krolobojstwo-krytyczne-studium-o-smierci-krola-stefana-wielkiego-batorego/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/feliks-mlynarski-biografia/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/



tagi: żydzi  komunizm  polska  europa środkowa  rosja  putin  publicystyka polityczna 

gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 09:27
49     3369    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 09:41

Równie dobrze można by u nas pójść i wejść ot tak z ulicy do pierwszego lepszego urzędu, i i próbować "się dogadać". Tak samo by wyglądało dogadanie sie z Rosją i Putinem.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 10:06

> Rosyjski system jest systemem wewnętrznie aspiracyjnym.

> Kazali zająć Polskę – zajęlim. Kazali wycofać się z Kalifornii – wycofalim się. Kazali sprzedać Alaskę – sprzedalim.

> ktoś z polskich publicystów, stawia kwestię – czy z Niemcami czy z Rosją, albo mówi – dogadajmy się z Putinem - ten musi się leczyć i to zaraz.

> Rosjanie nie mają zamiaru interesować się Polakami inaczej, jak tylko poprzez zarządzanie nimi i ich zasobami. To zaś oznacza rabunek w skali państwowej, który znamy z czasów komuny. Pomiędzy diasporą, Izraelem a Moskwą stoi dziś sztama, jakiej nie widziano od czasów kaganatu chazarskiego. Jej gwarantem jest kłamstwo założycielskie dotyczące II wojny światowej. System ten jest akceptowany przez Niemcy i wszystkich innych, albowiem gwarantuje spokój. Ludzie, którzy uważają, że Polska powinna zmienić protektora, są albo głupi albo wynajęci.

> Wspomniany imperializm omawia się zwykle w odniesieniu do Europy Środkowej. I inaczej być nie może, albowiem to Rosja wierząc w swój system dewastowała ten obszar, który – przy odpowiednim zarządzaniu stałby się konkurencyjny dla wszystkich gospodarek zachodnich.

Napisał Pan wielką rzecz - Rosja jako pierwsza wielka kolonia Londynu, po nieudanej próbie zamienienia w kolonię Rzeczpospolitą i że nie są nawet na początku drogi wyjścia, bo nie chcą, czy nie mogą o tym słyszeć. Ich święto narodowe - rocznica "wypędzenia" Polaków, którzy chcieli zrobić porządek po dewastacjach londyńskich.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 10:25

Swoją drogą to by było coś usłyszeć od Putina prawdę, czy zdaje sobie sprawę że jego choroba na Polskę to klasyczny przykład odruchu Pawłowa, czy też może te jego odruchy to po prostu "zrozumienie powagi sytuacji"... I czy tak czy siak, zdaje sobie sprawę z tego że jest bardziej żałosny z tym swoim "imperializmem" jak Polska na usługach zachodu

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 10:25

"Imperializm rosyjski nie ma swojej legendy. Nie wiem czy ktoś to zauważył. Nie ma filmów o zdobywaniu Warszawy w 1831, ani nie ma o tym książek. Ciekawe dlaczego? Nie ma też książek o walkach z powstańcami roku 1863."

Jest za to "1612" o wygnaniu złych Polaków i niezliczona ilość filmów o zwycięstwie nad złymi Niemcami - to wojny sprawiedliwe, o których pisał Skarga. Ciekawe, że Amerykanie nie mają takiego problemu kiedy kręcą filmy o podłym zdobywaniu Dzikiego Zacchodu.

zaloguj się by móc komentować

SchwarzesSchaf @atelin 27 lipca 2021 10:25
27 lipca 2021 11:00

Jest jeszcze legenda pierwszej Wojny Ojczyźnianej 1812 roku z nie byle jakim literackim pomnikiem, parokrotnie ekranizowanym. Jest sporo książek i filmów o wyzwoleńczej misji Rosji na Bałkanach. Pierwszy z brzegu przykład: "Gambit turecki".

Powód, dla którego nie ma filmów o tłumieniu polskich powstań jest dość prosty: kiedy na dobre rozwinęła się rosyjska, czyli wtedy radziecka kinematografia, nie wypadało już bezczelnie sławić przewag carskiego oręża nad jakimikolwiek powstańcami. Nie pasowało to do ogólnego klimatu ideologicznego. Z tego samego powodu w USA w końcu umarł klasyczny western z dzielnymi osadnikami, stawiającymi czoła dzikim na mustangach. Ale to jest naprawdę niedawna zmiana. Nie tak dawno jeszcze podbój Dzikiego Zachodu postrzegano jako heroiczne przesuwanie coraz bardziej na zachód "the American Frontier". W czasach Johna Wayne'a mało komu nasuwało się w tym kontekście słowo "imperializm".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 27 lipca 2021 09:41
27 lipca 2021 11:03

Tak, na przykład w inspekcji budowlanej :-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 27 lipca 2021 10:06
27 lipca 2021 11:04

No własnie ten sposób rozumienia historii ich demaskuje. To są ludzie żyjący w samych kłamstwach założycielskich

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 27 lipca 2021 10:25
27 lipca 2021 11:04

On już chyba nie wie co powiedzieć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 27 lipca 2021 10:25
27 lipca 2021 11:05

Nie mają, bo zawłaszczyli misję Kościoła, a Rosjanie działają w opozycji do tegoż

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 11:06

Dla wszystkich którzy chcą się przekonać czym była Rosja i jaką odegrała rolę jest książka Yuri Slezkina "The Russian Century". 

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @IanThomas 27 lipca 2021 11:06
27 lipca 2021 11:07

Przepraszam, ,miało być The Jewish Century. Ah te freudowskie przejęzyczenia. 

zaloguj się by móc komentować




Kuldahrus @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 11:11

To jest bardzo czytelne, że tekst "dogadajmy się z Rosją" to stary, już przez wiele lat "tłuczony" motyw propagandowy przepychany przez PZPRowców z tzw. "frakcji nacjonalistycznej". Czasy się zmieniają, a oni ciągle tę samą płytę grają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 27 lipca 2021 11:11
27 lipca 2021 11:17

Wynika to z wyizolowania i pogardy dla otoczenia. No i z wrodzonego kretynizmu

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 11:18

Książka Slezkina dostała nagrodę National Jewish Book Award w 2003 lub 2002 r. Jest więc koszerna. Autor metodycznie i przekonująco opowiadając historię Żydów w Europie Środkowej ale głównie w Strefie Osiedlenia czarno na białym wykazuje jaki był charakter polityki na tym obszarze. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 27 lipca 2021 11:17
27 lipca 2021 11:29

Z tym kretynizmem to nie jestem pewny, ale jest to prawdopodobne.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 11:37

Na prosbe Gabriela:

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @parasolnikov 27 lipca 2021 11:37
27 lipca 2021 11:44

Jeszcze przydałoby się nagranie ze spotkania Habad Lubawicz w Nowym Jorku, na którym jeden z przywódców ruchu opowiada o Putinie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 11:47

a propos dogadania się z P.:

"do tanga trzeba dwojga"

zaloguj się by móc komentować


SchwarzesSchaf @IanThomas 27 lipca 2021 11:44
27 lipca 2021 11:49

O tym, że naczelny rabin Rosji Berel Lazar (ten z najdłuższą brodą na drugim zdjęciu) jest od 20 lat osobistym przyjacielem Putina, dowiadujemy sie z drugiego zdania jego biogramu w Wikipedii.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 lipca 2021 11:17
27 lipca 2021 11:49

Zbytnie miłosierdzie pan okazał,no cóż pewnie inaczej nie można się wyrazić ,lecz mnie np kojarzą się jeszcze gorsze "przymiotniki"...noo, nie wypada mi tego napisać... Plus za notkę- jest o czym rozmyślać...

Dogadać się z Putinem,to tak samo jak z carycą Friederike Auguste von Anhalt-Zerbst...

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @SchwarzesSchaf 27 lipca 2021 11:49
27 lipca 2021 12:03

Ja nie mówię o tym. Nie pamiętam w którym to było roku, ale chodzi o kongres Chabadu w Nowym Jorku. Tam opowiedziana jest bardzo fajna historia z Putinem w roli głównej.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 12:10

Przeczytałem ten tekst jeszcze raz i przy okajzi przypomniała mi się pewna scena z serialu Czterej Pancerni i Pies. W pierwszym lub drugim odcinku, Jan Kos otrzymuję od dowódcy czołgu Olgierda, czyli takiego "obywatela świata sowieckiego" prezent za dobrze oddane strzały do tarczy. Jest to nóż. Do sceny wkracza Grigorij i ze śmiechem mówi, że to fajny prezent i będą mieli czym otwierać konserwy. Na to Olgierd oponuje, że to niemożliwe. Wtedy kamera robi zbliżenie na nóż i widzimy że na ostrzu wykonany jest napis upamiętniający Powstańców 1863 roku - Olgierd zostaje zalegendowany jako rosyjsko-języczny potomek powstańców. Taka scena z pewnościa nie znalazła się tam przypadkowo.

zaloguj się by móc komentować

SchwarzesSchaf @Marcin-K 27 lipca 2021 12:10
27 lipca 2021 12:54

Oczywiście, że nieprzypadkowo, a decyzją scenarzystów (być może z inspiracji, a na pewno nie bez wiedzy czynników odpowiedzialnych za nadzór nad kulturą), którzy postanowili wymienić powieściowego pierwszego dowódcę "Rudego", Rosjanina o ukraińskim nazwisku Wasyl Semen, na radzieckiego oficera o polskich korzeniach Olgierda Jarosza. Niby pierwsze odcinki serialu powstały zaledwie dwa lata po pierwszym wydaniu książki, ale może już wtedy takie zaakcentowanie charakteru Berlingowskiej dywizji jako narodowego, prawdziwie polskiego wojska zwiastowało rosnącą właśnie od 1964 pozycję Mieczysława Moczara (ochrzczonego jako Mykoła Demko) i "patriotyczno-narodowej" frakcji "partyzantów". Swoją drogą, zajrzenie za kulisy tej decyzji o podmiance byłoby nader ciekawe.

Mówiąc ściśle, Olgierd Jarosz nie został "zalegendowany", ponieważ jest to postać fikcyjna i w filmie zwyczajnie JEST prawdziwym potomkiem polskiego powstańca i naprawdę nazywa się Olgierd Jarosz, a nie takiego udaje w niecnych celach. Tak jak jego powieściowy odpowiednik Polakiem nie był i takowego nie udawał.

Mietek M. też nie był zalegendowany, za to powszechnie podejrzewano marszałka Rokossowskiego, że kim jak kim, ale synem warszawskiego kolejarza na pewno nie był. Za kolejarskie pochodzenie nie zaręczę, za to wiem na pewno, ze jego siostra spędziła całe życie aż do śmierci w 1982 roku w Warszawie. Mieszkała w całkiem zwyczajnej kamienicy na Kruczej, blisko Alej Jerozolimskich, i robiła zakupy w zwyczajnych sklepach w okolicy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SchwarzesSchaf 27 lipca 2021 12:54
27 lipca 2021 12:55

Czy może pan się opanować? Nie belferzyć tu i pisać do rzeczy, na temat? 

zaloguj się by móc komentować

SchwarzesSchaf @gabriel-maciejewski 27 lipca 2021 12:55
27 lipca 2021 13:19

OK, niech panu będzie, ale nie rozumiem tak gniewnej reakcji, zwłaszcza że komentarz, na który odpowiedziałem, podobnej nie wywołał. A też nie był na temat amerykańskiej sowietologii.

Chodziło mi tylko o bezsensowne użycie słowa "zalegendować", które ma precyzyjnie określone znaczenie i zakres stosowania w związku z działalnością agenturalną. Jeśli mówimy o serialach i fikcyjnych postaciach, to zalegendowani byli Kloss i Stirlitz, a nie ktokolwiek z "Czterech pancernych".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SchwarzesSchaf 27 lipca 2021 13:19
27 lipca 2021 13:32

Już raz pana wyrzuciłem, po co to panu?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 14:44

Żylismy w tym PRL-u i wydawało się nam, że tak będzie już zawsze. Przyszedł rok 1989 i okazało się, że wcale nie. Polska weszła do Unii Europejskiej nawet, elity krajów zachodnich.
Jakie to wszystko okazuje sie głupie. I po co? Te wojny, ten komunizm, ta Unia Europejska ...
A skoro Rosja z Żydami, a Żydzi z USA-GB, a USA-GB z Chinami, to my możemy sobie już tylko rozmawiać o historii pisanej na nowo.

____

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 27 lipca 2021 14:44
27 lipca 2021 15:13

No,  jak  to  po  co,  Krzysiu,  ?!?!?!

Po  to  zeby  ciagle  CI  SAMI  mogli  DYMAC  TYCH  SAMYCH...  aby  z  glodu  ta  wykolejona  SWOLOCZ  nie  zdechla  !!! 

Najpierw  "zwiazek  radziecki"  wyhodowany  przez  "zachod",  ZERUJACY  na  "demoludach",   a  potem  "Lunja europejska"  wyhodowana  przez  tych  samych,  takze  ZERUJACA  na   EX  demoludach...  takie  zlodziejskie,  cFane  "modus  operandi"...

...  "naszych,  umilowanych,  ZONdzONcyH"...   taka  FARMA-KOMUNA,  ale  zamiast  w  Oregonie  to  w  EUROPIE  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Marcin-K 27 lipca 2021 12:10
27 lipca 2021 15:42

Pewnie nie ma to wielkiego znaczenia, ale było odwrotnie - to Jarosz dostał ten nóż od Janka.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @gabriel-maciejewski
27 lipca 2021 16:52

" Pomiędzy diasporą, Izraelem a Moskwą stoi dziś sztama, jakiej nie widziano od czasów kaganatu chazarskiego. Jej gwarantem jest kłamstwo założycielskie dotyczące II wojny światowej. System ten jest akceptowany przez Niemcy i wszystkich innych, albowiem gwarantuje spokój."

The US-German Hybrid War Against Poland Is Intensifying

BY TYLER DURDEN

TUESDAY, JUL 27, 2021 – 03:30 AM

Authored by Andrew Korybko via OneWorld Press,

https://www.zerohedge.com/geopolitical/us-german-hybrid-war-against-poland-intensifying

Oraz wystapienia w obronie TVN takie jak ponizej

https://youtu.be/2_C4yLREEhg

Joanna Senyszyn – wystąpienie z 27 lipca 2021 r. #lexTVN" on YouTube

zaloguj się by móc komentować

SchwarzesSchaf @emirobro 27 lipca 2021 16:52
27 lipca 2021 17:29

"The US-German Hybrid War Against Poland Is Intensifying" by Tyler Durden authored by Andrew Korybko via OneWorld Press... Dziwnie jakoś to brzmi. Kto jest Tyler Durden, to wiem, ale Andrew Korybkę musiałem sprawdzić. A jak już sprawdziłem, to z marszu przeczytałem, co to za instytucja go zatrudnia. Analityka lubi też publikować portal Ria Novosti.

zaloguj się by móc komentować

tadman @parasolnikov 27 lipca 2021 11:37
27 lipca 2021 19:18

Nie pozwolili mu rozwalić się w fotelu.

zaloguj się by móc komentować

Nova @cbrengland 27 lipca 2021 14:44
27 lipca 2021 19:44

A teraz UE (Niemcy) będą nas eksploatować jak kolonię za pomocą "ładu klimatycznego". 

zaloguj się by móc komentować

Nova @emirobro 27 lipca 2021 16:52
27 lipca 2021 19:46

Ten sam autor Andrew Korbynko w swoich artykułach stawia tezę, że Polska w swoim iteresie powinna dogadać się z Rosją aby zrównoważyć te naciski Amerykańsko-Niemieckie.

zaloguj się by móc komentować

SchwarzesSchaf @Nova 27 lipca 2021 19:46
27 lipca 2021 19:56

A że tezy Andrew Korbynki są tezami jego sponsorów, to może należałoby potraktować je jako półoficjalne zaproszenie. Chociaż nie jestem pewien, czy na tej uczcie bylibyśmy gościem, czy przystawką. ;)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 27 lipca 2021 19:18
27 lipca 2021 20:47

No nie pozwolili-do foto.Ale spoko, Rabi rozwala się w Rosji i często siedzi u przyjaciela Putina na wygodnym pozłacanym krzesełku,a społeczność żydowska zaczęła się wskrzeszać za pomocą Berla Lazara, przy wybitnej pomocy Putina...Pobożność i płodność rabiego jest powyżej króliczka,bo z Hannah mają 8 dziewcząt i 5 chłopców. Według Hanny Lazar, kiedy mąż jedzie na Kreml, dzieci proszą,aby ich zabrać,to przywitają się z ukochanym wujkiem Wową. 

zaloguj się by móc komentować

emirobro @SchwarzesSchaf 27 lipca 2021 17:29
28 lipca 2021 02:46

Dziekuje za linki i prosze dodatkowo o jakis link o Tyler Durden, bo mnie o nim i jego portalu niewiele udalo sie znalezc.  Sam portal (Zero Hedge) jest podobno zarejestrowany w Bulgarii i podaje wiele ciekawych informacji z roznych dziedzin, choc wedlug mediow glownego nurtu jest niewiarygodny.  Nie moge jednak zrozumiec dlaczego jest taki anty polski.

W swoim krotkim komentarzu chcialem tez zwrocic uwage, jak pewni  nasi poslowie biora udzial w tej hybrydowej walce, e.g., Seneszyn, Cezary Tomczyk, Joanna Scheuring-Wielgus, itd.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
28 lipca 2021 10:26

"Nie mogę jednak zrozumiec dlaczego jest taki antypolski."

Może założyła go któraś z  filii Chabad Lubawicz, albo na jej zlecenie?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 27 lipca 2021 15:13
28 lipca 2021 16:32

Popatrz, a ja teraz jestem w miejscu, gdzie sobie tylko patrzę, jak gdzieś tam, inni się "naparzają ☺ Zawsze tak chciałem. Nie ma już nikogo ponad mną. A jest? Oczywiście, że jest. Ale on nade mną czuwa. Nawet, jak będę w tych katakumbach.

I tak jest od 1000 lat tutaj. Zobacz, co się wydarza. Wszędzie coś w świecie się dzieje, a na tej wyspie, nawet prawo jest z średniowiecza. Tak właśnie jest.

Tutaj czas się zatrzymał. Inni durnie tego nie widzą. Więc mają, co mają. W Polsce na przykład jakiegoś  Tuska, w akcie II. W USA jakiegoś Bidena. W Niemczech, stara baba, Merkel. W Rosji, jakiś Putin ... I tak to się kręci.

Teraz już wiem, jak. I właśnie jadę na wakacje  ☺

_____

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Nova 27 lipca 2021 19:44
28 lipca 2021 16:39

Właśnie tutaj mam lato. Był tydzień, w miarę słoneczny ☺ Czyli? Ocieplenie klimatu. W ich komputerach pewno tylko. Zwłaszcza, Microsoftu

Aborcja, zmiana klimatu, pedalstwo jako norma i to jest i będzie polityka na dziś i na jutro. Szkoda, że hierarchowie naszego Kościoła tego nie widzą. Nie chcę myślę, że widzą ale się poddali.

____

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 28 lipca 2021 16:32
28 lipca 2021 16:54

Zdaje się, że tam za Kanałem, macie jakiegoś Johnsona.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 28 lipca 2021 16:54
28 lipca 2021 16:59

Czyli co? Nic takiego. Kiedyś miałem Władysława Gomułke, czy Edwarda Gierka. Żadna różnica proszę pana ☺

_____

zaloguj się by móc komentować

tadman @BTWSelena 27 lipca 2021 20:47
28 lipca 2021 22:59

Uuu, to małżeństwo Lazarowie idą szerokim frontem i mają do dyspozycji aż trzynaście opcji do obstawienia, a skoro diadia Wowa jest tak zafiksowany w rodzinie to przyszłość maluje się wielobarwnie i dzieci już są w to wciągnięte.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @tadman 28 lipca 2021 22:59
29 lipca 2021 09:58

O tak,młodemu Lazarowi Bóg nie poskąpił niczego.Już w wieku 15 lat z Mediolanu przeniósł się do USA,gdzie w wieku 24 otrzymał dyplom Rabina i poślubił młodą amerykańską Żydówkę ,zgodnie z tradycją.Byłoby 14 opcji do obstawienia,niestety pierwsza córeczka zmarła w wieku 6 lat.Lecz najstarsza , poślubiła Rosenfelda, którego ojciec jest również rabinem, a także posłańcem Chabadu... (Ten odłam Chabadu ma wyjatkowo uzdolnionych wodzów na całym świecie) Ponad 1500 osób z Ameryki, Izraela, Kolumbii, Rosji, Ukrainy i innych krajów, w których jest organizacja Chabad, przyszło pogratulować  tak szczęśliwym rodzicom.Pozostałe dzieci z pewnością zostaną dobrze zaopiekowane przez tak mądrego Rabina... Do Rosji młody Rabin w 1987 roku, tuż po jego święceniach, w okresie pierestrojki ,po to ,aby jako emisariusz Chabadu  ustanowić związek między rosyjską społecznością żydowską a światem zewnętrznym. Widać ,że z sukcesem.!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować