-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O infantylizacji przekazu

Dorastałem w momencie, kiedy w mediach lansowano najbardziej kakofoniczną, nędzną i pretensjonalną muzykę. Wykonywaną przez słabych, nie umiejących grać i śpiewać wykonawców. Myślę, że to właśnie przez to nigdy się muzyką nie zainteresowałem, choć mam swoje obsesje muzyczne i czasem sobie czegoś tam na YT słucham. Od roku 1981 do dziś w polskiej muzyce rozrywkowej nie zdarzyło się nic godnego uwagi. Po prostu nic. Wszystkie te kawałki były chamską, śpiewaną propagandą, udającą sztukę. Żeby ten fatalny stan jakoś przykryć komuna wymyśliła poezję śpiewaną, która miała swoją gradację, ale i tak wszystko trzymało się na Marku Grechucie i jego interpretacjach, mniej lub bardziej udanych. Dekadę przed moim urodzeniem było lepiej o tyle, że nie emitowano tej straszliwej kakofonii, jaka była lansowana w czasach mojej młodości. No i nie kradziono na chama kawałków zespołom zachodnim, co przecież w dekadzie stanu wojennego powtarzało się często. Nie będę tu wymieniam nazw zespołów, albowiem szkoda mojej i Waszej uwagi na te wykwity. Dekadę przed moim urodzeniem śpiewano proste piosenki przy dźwiękach gitary, czynili to tacy sami protegowani Franka Walickiego, jak później, ale nieco mniej zmanierowani.

Przykład muzyczny pokazuje nam jak różnymi drogami, z zastosowaniem przymusu, bo muzyka to jednak towarzyski przymus, można trafić do serca odbiorcy. I teraz zastanówmy się jak do serc odbiorców trafili ludzie spod znaku ośmiu gwiazdek? Przecież to się nie mogło udać. Przekaz tak infantylny, ubogi, słabo zaaranżowany, pretensjonalny odniósł jednak skutek. Dlaczego? Przyczyną zapewne było osobiste zaangażowanie osób biorących w nim udział, a także złamanie pewnych zasad. Dość sztywnych i nie łamanych w Polsce dotąd. Chodzi o to, że nobliwe panie z uniwersytetu wyszły na ulicę i przy cichym poparciu swoich koleżanek, które na uczelniach pozostały, zaczęły skandować wulgarne hasła. Przez media wrogie PiS zostało to odebrane jako demonstracja wolności i manifestacja sprzeciwu przeciwko rzekomej dyktaturze. Sukces tego przekazu brał się stąd, że ludzie żyjący w informacyjnej bańce od trzydziestu lat, nagle postanowili się zabawić w uciśnioną mniejszość, żeby sprawdzić jak to jest. Ponieważ dyktatury w istocie nie ma, zabawili się nieźle. Naszym kosztem. Także swoim, ale do tego nigdy się nie przyznają, przekroczyli bowiem tę granicę, zza której nie można się już cofnąć.

Niestety polityka to sprawa poważna i nikt nikomu niczego tam nie tłumaczy, przeciwnie każdy zakłada pułapki na przeciwnika. O czym PiS zapomniał, w przemożnym pragnieniu zjednoczenia narodu wokół wspólnych projektów. Takie zjednoczenie mogło się udać komunistom po wojnie, kiedy kraj był w ruinie, to się mogło udać Żydom w Izraelu, to się mogło się udać PiS w Polsce anno domini 2023, ale przy pewnych założeniach, które zlekceważono. Za dobrą mieliśmy sytuację, ludzie zaś, do których PiS adresował swój przekaz byli krańcowo zdeprawowani, ale nie zdawali sobie z tego sprawy. Sfera budżetowa w Polsce, poprzerastana związkami rodzinnymi żyje od trzech dekad w całkowitym dobrobycie i bezpieczeństwie. Ludzie ci nie marzą o niczym, niczego nie chcą i nigdzie się nie wybierają, no może w wakacje na Seszele. Ich najważniejszą misją jest trwanie i wprowadzanie do struktury, którą obsługują swoich dzieci i krewnych. Są także pewni, że to co zostało im dane trwać będzie wiecznie. Wielu z nich jest jeszcze do tego całkowicie pewnych, że wszystko co mają zawdzięczają sobie. Każda zaś rzecz lub projekt, które ułatwiają ich życie, na przykład droga poprowadzona w pobliżu ich domu, należy im się z samego faktu, że istnieją i oddychają. Nigdy chyba w całej historii kraju nie żyła tu tak wielka grupa ludzi, całkowicie i permanentnie nie zaineresowana analizą stanu faktycznego i okoliczności w jakich egzystują. Mówimy o osobach, które nigdy nie szukały pracy, nigdy nie podjęły żadnej aktywności poza rutynową, a do tego solidnie znudzonych oferowaną im rozrywką. Ile można oglądać głupkowate filmy na Netflixie? Nie chcę tu pisać o zdeprawowaniu obyczajowym tych ludzi, bo ono zapewne stanowiłoby wdzięczny obiekt dla pisarza książek o tematyce obyczajowej, ale pewien jestem, że odegrało swoją rolę. I do takiej grupy PiS adresował swój przekaz wołając – chodźcie z nami! Demonstrował przy tym całkowitą bezradność wobec ulicznych prowokatorek, te zaś miały carte blanche na wulgarne okrzyki przez co gwiazdki w liczbie ośmiu nie degradowały ich towarzysko. Gdyby jednak jakiś działacz PiS, albo choćby tylko sympatyk powiedział w towarzystwie tych pań wyraz – dupa, dostałby ostrą reprymendę, a być może nawet któraś zdzieliłaby go w łeb parasolką. Pozostałe zaś zareagowałyby na to oklaskami. Ujmując rzecz bardziej syntetycznie – PiS postawił się w roli ofiary, ale nie zdawał sobie z tego sprawy. Tamci zaś wskazali nie wroga, a ofiarę właśnie. I zaproponowali znudzonym, leniwym, zepsutym cwaniakom udział w całopaleniu. Ofiara zaś z całym naiwnym entuzjazmem wkroczyła na przygotowany stos.

Zasada jest taka – kultura może obronić się przed barbarią, tylko wtedy kiedy uczestniczący w niej ludzie są świadomi swojej wyższości. Czy PiS dał swoim zwolennikom takie poczucie? Nie sądzę. Myśmy je sobie przyznali sami. Kultura, żeby ocaleć musi rozumieć jakie paradygmaty rządzą barbarią. Nikt tego nie analizował. Szczególnie lekko potraktowano udział zdeprawowanych kobiet w kampanii Tuska. A to on był kluczowy. Śmierć syna posłanki Filiks jasno wskazała, że nie ma takiej sytuacji, której oni nie zinterpretowaliby na swoją korzyść, przeciwko partyjnemu w końcu wrogowi. Wszystkie osobiste emocje tych istot były zaprzęgnięte do polityki. Potwierdził to jeszcze atak na marszałek Witek i jej umierającego męża. Już wtedy było wiadomo, że tamci nie żartują i nie zamierzają brać jeńców. Strona zaś, która ma aspiracje i chce reprezentować cywilizację, nie może odpowiadać tymi samymi formatami. No, a właśnie tak się stało i przed wyborami, prócz afery wizowej, nie istniejącej przecież, wszyscy ekscytowali się tym, czy Szafarowicza wyrzucą ze studiów. Telewizja zaś, próbowała trafić do i tak przekonanej publiczności poprzez formaty demaskatorskie. A wszystko w paśmie, którego tamci nie oglądali, a interesowała ona wyłącznie tych i tak przekonanych. Ponieważ w PiS panuje zgubne całkiem przekonanie, że osobisty charyzmat poszczególnych członków partii wystarczy za cały przekaz, mamy to co mamy. Tamci mieli w dupie nasze demaskacje i to jak oni kłamią. Bo dobrze wiedzą jak. My zaś i tak zagłosowalibyśmy za PiS. Zmarnowano czas i pieniądze, a teraz nadchodzi kolejna odsłona tych samych praktyk, tyle, że w innej skali.

Praworządność nazywa się bezprawiem, a bezprawie praworządnością. PiS zaś nie jest w stanie obronić ani siebie, ani nas. Przeciwnie nawołuje byśmy bronili partii. Tyle, że my dziś nie mamy takiej możliwości. Trzeba ogłosić nowe wybory, bo te zostały sfałszowane. Wtedy pójdziemy do urn.

Mamy więc sytuację analogiczną, jak ta po wojnie. I może się zdarzyć, że będzie ona eskalowała w tę samą stronę – w stronę terroru. KO zaś podobnie jak towarzysze Józef Czaplicki i Roman Romkowski, zorganizują nową operację „Cezary”. Pułapka się zamknie i będzie po wszystkim. Komentatorzy zaś, jak to czynią już dziś, będą wołać głośno – to się nie dzieje! To się nie dzieje!

Barbaria i bezprawie zaczynają udawać prawo i kulturę. Te ostatnie zaś podlegają penalizacji i nazywane są bandytyzmem.

Otóż to wszystko dzieje się, w dodatku od dawna – od wojny. I żeby się temu przeciwstawić, trzeba zmienić metody działania, ale na razie nie bardzo jest jak. Na to przyjdzie pora po 11 stycznia. Wyzwanie jakie stoi przed PiS jest bardzo trudne, trzeba wygrać wybory w Warszawie. Tylko w ten sposób można odwrócić los. Na to jednak nikt nie jest gotowy, albowiem wszystkim się zdaje, że to co widzimy to takie przekomarzanie się. Otóż nie, jest poważnie. Do gry wracają dzieci i wnuki starych towarzyszy. I chcą mieć nie tylko władzę polityczną, ale także dzierżyć rząd dusz. Tego zaś nie da się utrzymać bez fizycznej likwidacji wrogów. No i nie da się tego zdobyć za pomocą prostych, dziecinnych wręcz formatów, w które bawią się dziennikarze pisowskich mediów. I nie da się tego zrobić kiedy kultura jest zawłaszczona. Wielu ludzi szydzi, że ministrem od kultury jest teraz pułkownik policji politycznej. Nie bardzo rozumiem gdzie tu jest ten moment do śmiechu? To są bardzo poważne sprawy i one zawsze były poważne, ale ludzie zasłuchani w kakofonię medialną tego nie rozumieją. Nie wiem czy kojarzycie Barbarę Toruńczyk? Wieloletnią redaktor „Zeszytów literackich” pisma uwodzącego wszystkich wioskowych i małomiasteczkowych intelektualistów, formatu przekonującego wątpiących, że kultura, ta prawdziwa, to właśnie okolice tych Zeszytów. Wszak i o Miłoszu tam było, I o Herbercie…A także o Nowaku Jeziorańskim. Ojcem pani Barbary był pułkownik Henryk Toruńczyk, pierwszy dowódca KBW. Co oczywiście nie ma żadnego znaczenia, albowiem dzieci nie dziedziczą wad i wyborów rodziców, są wolne. Tak wolne, jak taczanka na stepie.

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy pomagają mi zebrać pieniądze dla Saszy i jego córki Ani, lat dziesięć, codziennie trochę przybywa. Miejmy nadzieję, że do końca stycznia uda się zebrać całość. Jeszcze raz bardzo dziękuję i jeszcze raz proszę tych, którzy chcą i mogą pomóc, by wsparli moje starania.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: kultura  pis  media  wybory  ko  formaty 

gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 10:47
166     4439    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:00

Dzisiaj  "Zeszytów Literackich" nie będzie.
Polski" Paryż, Londyn (POSK)  czy Nowy Jork zawłaszczyli  "misjonarze" michnikowszczyzny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 11:00
6 stycznia 2024 11:02

No właśnie, dzieci i wnuki starych towarzyszy zawłaszczyły kulturę, a PiS, usiłuje to odwojować tą biedą i nędzą pokazywaną w TV. Trzeba zapytać Kurskiego z jakiego on właściwie powodu lansował tego Martyniuka? 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:14

"Wielu ludzi szydzi, że ministrem od kultury jest teraz pułkownik policji politycznej. Nie bardzo rozumiem gdzie tu jest ten moment do śmiechu? " 

Oglądam Telewizję Republika a tam wiecznie uśmiechnięty Rachoń. Nawet najgorsze wieści są okraszone jego uśmiechem. Co to jest? Zabawa?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 6 stycznia 2024 11:14
6 stycznia 2024 11:20

Tak, to jest zabawa. A Rachoń uważa, że przechytrzy wszystkich

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:25

Lekarze, nauczyciele, akademicy, urzędnicy w swojej masie popierają KO. 

Kogo popiera wojsko? kogo popiera policja?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 11:25
6 stycznia 2024 11:26

Wojsko popiera tych bardziej zdecydowanych, a policja to już sam nie wiem...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:02
6 stycznia 2024 11:27

Dlaczego lansował? a czy te oczy ,oczy zielone mogą kłamać? ,to dźwięczało jak czerowne serduszka niewinnie i zastępczo" Do gry wracają dzieci i wnuki starych towarzyszy." 100% racji,a wszystkie grzechy towarzyszy idą w niepamięć,bo teraz pisowskie przestępstwa są piorytetem,więc abolicja tychże zaczyna być postrzegana jako magiel towarzyski i zbędne ploteczki.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:31

W  cesarskich Chinach zaporą dla nepotyzmu była zasada, ze potomstwo mandarynów nie obejmuje  st5anowisk "rzadowych" w drodze dzoiedziczenia. Aby zostać mandarynem (urzędnikiem cesarskim) trzerba było zdać egzamin konkursowy, dosyć wymagający. Oczywiscie to była zasada, a zycie zyciem, niemniej skala nepotyzmu była znacząco mniejsza, od tej kt5óra mołaby zaistnirćc przy braku  takiej zasady.

W demokracji mamy zaś postęp i furda tam jakieś feudalne  zasady. Toteż jedyną jaka ma zastosowanie w praktyce i jest w pełni demokratyczna pozostaje TKM. I tak z czasem pobudowano dziedziczne twierdze nomenklatury partyjnej w instytucjach panstwowych i samorzadowych, które niczym perz zarosły całą  administrację.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 11:31
6 stycznia 2024 11:33

No i obniżono przez to ogólny poziom i rozumienie spraw. Co taki bęcwał dziedziczący stanowisko w gminie, może rozumieć z polityki?

zaloguj się by móc komentować

Antonim @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:33

co jest charakterystyczne dla mediów onetowych, wyborczych itd. jest to że cały czas daja swoim odbiorcom poczucie wyższości nad tą "chołotą"

nawet ich najmniej rozgarnięty czytelnik ma ego wyniesiowe w kosmos ...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 6 stycznia 2024 11:27
6 stycznia 2024 11:33

Sytuacja w skali 1 do 1 zaczyna przypominać tę tuż powojenną

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Antonim 6 stycznia 2024 11:33
6 stycznia 2024 11:35

Tak, my zaś jesteśmy słabi na umyśle i musi nam w rozeznaniu spraw pomagać redaktor Jakub Augustyn Maciejewski, pani Hejke i jej mąż oraz kilka innych osób. Bez nich sobie nie poradzimy. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:33
6 stycznia 2024 11:45

Tak,więc mam nadzieję,że pana wydawnictwo się ostoi nienaruszone ,bo wszystkie "tropy" wiodące do poczynań towarzyszy powolutku zaczynają znikać z netu. Kastrowanie zapisów i pamięci też im dobrze idzie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 6 stycznia 2024 11:45
6 stycznia 2024 11:49

No nie wiem. Właśnie zacząłem pisać książkę o Wyklętych

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:49
6 stycznia 2024 11:56

O matko Jedyna!-----to teraz muszą wynająć chyba z pięciu Ebenzerów Rojtów.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 11:56

Na podstawie tego jak Pan opisuje zaniechania PIS, dlaczego jak była partia przy władzy i zasobach nie wynajęto min. rom wcześniej dużej sprawdzonej agencji reklamowej z Ameryki? Profesjonalne badania, monitoring i analiza dałyby obraz sytuacji pisowskim notablom i być może ocuciły ich. Widać wyraznie że na finiszu kampanii PO ktoś ich profesjonalnie prowadził i strategicznie doradził:flagi unijne won, czerwone serduszka na białym tle, Hołownia nie jest już be tylko należy do jiego pompować niezdecydowanych. I pykło Tuskowi przy nieskuteczności Kaczyńskiego. Ludzie nie lubią nieskutecznych polityków. 

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @Nova 6 stycznia 2024 11:56
6 stycznia 2024 12:10

dlatego, że połowa Polski (samorządowa) oraz znaczna częśc agend centralnych sabotowała rządy PiS-u.
Ostentacyjnie i permanentnie.

Strukura zatrudnienia zas jest taka, ze sporą ich częśc stanowią "urzędnicy" rozmaitych szczebli, podatni na sugestie, a jeszcze inną korporacyjni popychacze głową taczek. obawiający się własnego cienia.

Reżimy demokratyczne najpierw  wyzwalają ludzi z własności, czyli w efekcie pozbawiają ich wolności sumień i wyrażania przekonań. I określaja to postępem.
POSTĘP OD FEUDALNERJ DZIESIĘCINY DO DEMOKRATYCZNEGO,  6 RAZY WYŻSZEGO OPODATKOWANIA.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:49
6 stycznia 2024 12:13

Mogę Ci podesłać wyrok sądu wojskowego z 1951r. jak skazano mojego ojca, i konfiskaty mienia w całości. Jak ładnie uzasadniono 'wszystko to z pobudek kontrewolucyjnych' . I nic się w RP nie zmieniło resortowe bazy danych są aktualizowane i stanowią wytyczne dla sądów, prokuratur i skarbówki. W 1998r. uraczono mnie dictum 'szkoda, że nie jest Pan z nami' podniosłem ripostę, że jestem do dyspozycji wszelkich władz, mam odziedziczony majątek. etc. No i padło 'to przez Pańskiego ojca' burknąłem 'tato nie żyje od 10 lat' no i temat zamknięto 'ale Pan wie o co chodzi'. Powiem tak, nikt nie chce przyjąć do wiadomości gdzie żyjemy i jakie są reguły/metodyki.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 12:14

>> Kultura, żeby ocaleć musi rozumieć jakie paradygmaty rządzą barbarią. <<

Należy to wykuć w progu budynku sejmowego, aby zmuszało do pochylenia głowy.

To samo, choć nie tak sprawnie powiedziane, mam na myśli przekonując, że od wiwisekcji przegranej PiS-u ważniejsze dziś jest zrozumienie dlaczego tamci wygrali będąc manifestacyjnie oczywistymi barbarzyńcami.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Nova 6 stycznia 2024 11:56
6 stycznia 2024 12:16

Uznali się za wszystkowiedzących, albo szkoda im było kasy, albo uwierzyli Sakiewiczowi, że ludzi ich kochają, albo nie czytają TT.

Powodów może być mnóstwo. Mówiąc krótko zachowali się jak amatorzy a nie profesjonaliści.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 12:27

(...) O czym PiS zapomniał, w przemożnym pragnieniu zjednoczenia narodu wokół wspólnych projektów (...)

PIS odpuścił  tzw. nadbudowę ( wg terminologii marksistowskiej )  pozostawiająć całą sferę kultury całkowicie we władaniu elit, które uzyskały swoją pozycję dzięki kooperacji z władzą ludową.  Teraz nowa władza nie ma oczywiście swojej koncepcji ale zaabsorbuje zewnętrzną. Są obecnie trzy takie koncepcje globalne, które mają opanować chaos i jednoczyć ale przy starannym pominięciu religii tradycyjnych.   Klimatyzm który ma nas ochronić przed nieuchronną zagładą zapewniając przy okazji producentom  już kultowych wiatraczków itp dostatnie życie poprzez  wykreowanie koniuktury .  Koncepcja "żymska" czyli wszystko pod najem i na kredyt ( nic nie będziesz miał ( my za to my będziemy mieć wszystko i powiemy co masz kupować i kiedy poddać się eutanazji ).   No i koncepcja brytyjska - obrony chrześcijaństwa pod berłem króla ( koronacja Karola była pełna symboli chrześcijańskich ) . Żeby te koncepcje wdrożyć trzeba było najpierw zaoorać Kościół katolicki i to nastapiło od Irlandii po Kanadę. Teraz jesteśmy w trakcie kompromitowania wzajemnego tych koncepcji w zależności od tego kto jest głównym beneficjentem zysków.  My powoli wchodzimy w "koncepcję wiatraczkową" dzięki której nasze fanaberie o silnym Orlenie przejdą do historii.  Szparagi nie mogą sie marnować...  

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 12:16
6 stycznia 2024 12:30

"Powodów może być mnóstwo. Mówiąc krótko zachowali się jak amatorzy a nie profesjonaliści."

 

Tak było. Ja bym ze swej strony dodał, że całą drugą kadencję wszystkie zasoby intelektualne prezesa PiS szły na walkę z Ziobrą. Którego jak widać wystarczyło przeczekać. Trzy priorytety Naczelnika to Ziobro, Konfederacja, Tusk.

A przegrał z EU (fikołki Morawieckiego w sprawie KPO) i rozgoryczonym centrum (Trzecia Droga).

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 6 stycznia 2024 12:27
6 stycznia 2024 12:48

Wchodzimy w okres wygaszania produkcji, wygaszania popytu wewnętrznego zgodnie z receptami dziadka Balcerowicza oraz deprecjacją wartości wystkich firm, które mają potencjał. Szparagi fatycznie same się nie zbiorą. Ludzie już narzekają, że ciężko jest dotać pracę, ale kropek nie łączą ze sobą. Jednocześnie darwiniści społeczni, czyli tak zwani liberałowie szaleją na TT. Przeciwnych głosów nie słychać. 

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 13:03

Od  lat na dole rządzą   po Prl-owskie układy. Ostatnie cztery lata pieniądze  jakie PiS zainwestował w samorządy wykorzystały do promocji siebie i znajomych królika  z drugiej strony pocztą pantoflował suflowali ludziskom jak to jest tyrania i mamy to  co mamy. 

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 13:04

przepraszam pantoflową

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 12:48
6 stycznia 2024 13:24

Gospodarka niemiecka cierpi na brak rąk do pracy ( migranci się nie sprawdzili ). Dlatego trzeba obniżyć dochody w Polsce ( wprowadzenie Euro ) i jednocześnie wykreować bezrobocie.  Budżetówka "radziła sobie" inaczej - kryzys, windykacja, komornik, licytacja - dlatego "włodarze" i samorządowcy mieli wtedy po kilkanaście mieszkań i kilkadziesiąt kont bankowych. Teraz będzie możliwość przejmowania domków, których osiedla powstawały przez ostatnie lata. Podobno powstają nowe kancelarie komornicze. Będzie nowa koniunktura dla chwilówek.

zaloguj się by móc komentować

orjan @koncereyra 6 stycznia 2024 12:30
6 stycznia 2024 13:41

W miarę upywającego czasu proponowałbym narastanie umiaru w ocenach. Konkretnie odnoszę się tu do "fikołków Morawieckiego", czyli do memu wykreowanego dla zniszczenia przeciwnika. W przypadku Morawieckiego niszczenie miało przebieg oględnie atakujący, ale przez to obmowa była tym bardziej lepka. Rzecz w tym, że wśród totalsów, czy ich niekulturalnych sojuszników kulturowych nie było i nie ma nikogo, kto kwalifkacjami równałby się z Morawickim na obojętnie którym polu. Także w kryteriach wzrostu.

Wykreowano Morawieckiego zatem jako "pomyłkowca". Podobnie - wystającemu ponad totalsie kwalifikacje - Lechowi Kaczyńskiemu technikami memowymi przypisano podpisanie traktatu z Lizbony. Każdy zaś może w sieci znaleźć faksymile tego traktatu, gdzie jedynymi podpisami z Polski są Tuska i Sikorskiego. Podobnie było z "kurdupelstwem", bo taki Tusk tylko w podwyższonych obcasach wygląda na wyższego wzrostem będąc niskim pod każdym możliwym względem.

Ta technika przeznaczona jest nie dla ich uciechy, lecz dla wywołania u nas poczucia bezradności. Lepiej pozbyć się tatuaży myślowych, które spowodowała. Morawiecki zasługuje na "krytyczny rozbiór", lecz na spokojnie i uczciwie. Na razie jest nam potrzebny bez względu na wyniki krytyki.

Jakiś czas temu, jeszcze przed wyborami, napisałem tutaj, że Polacy zamierzają wymienić siekierkę, ale nie na kijek, lecz na suchy badyl. Właśnie to obserwujemy więc tymczasem nie ma co podniecać się utraconą siekierką, że może jakaś kiepska bywała. Są poważniejsze i pilniejsze zadania o czym jest ten felieton.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Nova 6 stycznia 2024 11:56
6 stycznia 2024 13:48

Może wygrana "przegrana" PiSu jest wpisana w plan. Dlatego nie wynajęto amerykańskich agencji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:02
6 stycznia 2024 13:48

Martyniuka lansował, bo Martyniuk był niezawłaszczony przez tych, o których piszesz. Jednocześnie prawdziwa przecież popularność Martyniuka była nośna. Obecnie, mam wrażenie, osłabła. Przypuszczalnie dlatego, że Martyniuk nasycony tym lansem z jego przyczyny zatrzymał się w rozwoju artystycznym swojej muzyki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 6 stycznia 2024 13:48
6 stycznia 2024 13:51

Martyniuk z żadnym rozwojem nie ma nic wspólnego

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 6 stycznia 2024 13:24
6 stycznia 2024 13:56

> Gospodarka niemiecka cierpi na brak rąk do pracy ( migranci się nie sprawdzili ).

Nie pamietam czy to nie bylo tu wrzucane kiedys na SN ale moze warto przypomniec (artykul z 2018):

"Rolnicy potrzebują tysięcy pracowników do zbiorów, aby na niemieckich straganach można było znaleźć wielkie kosze pełne truskawek i szparagów. Polaków i Rumunów przyjeżdża coraz mniej. Poszukiwanie siły roboczej przenosi się dalej na wschód."

" Jeśli sytuacja gospodarcza w Europie Wschodniej będzie się nadal poprawiać, za kilka lat do Niemiec może przyjechać mniej pracowników żniwnych, obawia się dyrektor generalny stowarzyszenia pracodawców rolniczych GLFA, Burkhard Möller: „Widzimy problemy w przyszłości”."

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/polen-und-rumaenen-kommen-nicht-mehr-als-erntehelfer-15601258.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Witekbieszczady 6 stycznia 2024 13:03
6 stycznia 2024 13:58

Tak właśnie było lewniwi durnie oddali władzę przestępcom

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 6 stycznia 2024 12:27
6 stycznia 2024 14:02

Na tym poziomie rozmyślań nikt nie operuje. Największy mózg polityczny po naszej stronie - Cenckiewicz - wzywa Kosiniaka do opamiętania

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Drzazga 6 stycznia 2024 13:48
6 stycznia 2024 14:02

Oj tam,zaraz "plan" ,ja sądzę że to przyciężkawe myślenie.Trzeba mieć taki "lotne "myślenie jak Tuskone z dobrą praktyką w Brukseli...Już poszedł w eter pomysł zastąpienia Obajtka byłą panią komisarz z praktyką unijną czyli Bieńkowską..Cos jej się należy przecież...ale trzeba poczekać ,bo info nie potwierdzone...

https://businessinsider.com.pl/gospodarka/kto-zastapi-obajtka-donald-tusk-stawia-na-kobiete/1htzn9d

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 6 stycznia 2024 12:14
6 stycznia 2024 14:02

Wygrali bo podmienili pojęcia i ukradli charyzmaty kultury

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:05

Ja z kolei dorastałem w czasach, kiedy wynaleziono muzykę rockową, której wkrótce byłem wystarczająco dorosłym fanem a niedługo potem miałem niewielki wprawdzie, ale dostęp do niektórych twórców. Pamiętam, jakie wtedy oburzenie we mnie powstało, gdy dowiedziałem się, że narzędziami cenzury wymuszano wtedy na twórcach tekstów rockowych dotrzymanie tzw. poziomu literackiego (cokolwiek miał oznaczać). Później, gdy ta praktyka widocznie odpuściła, od razu padł poziom większości tekstów, a także większości literatury jako całości.

Żeby było jasne, to nie mam żadnej tęsknoty za cenzurą, ale - jak śpiewała Rodowicz - tylko koni, tylko koni żal. A prawdziwa cenzura i tak jest, co widać, słychać i czuć.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 14:02
6 stycznia 2024 14:06

Tu jesteśmy calkowicie zgodni.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 6 stycznia 2024 12:13
6 stycznia 2024 14:06

Dzięki, ale to o czym innym będzie

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:09

Najgorsze jest to, że teraz są apele o ty, by tego nie dającego się bronić infntylnego do bólu i niestrawnego przekazu, bronić jak niepodległości.

Wybór jak między schizofrenią, a otępieniem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 13:51
6 stycznia 2024 14:09

No właśnie nie ma, co nie znaczy, że nie mógłby mieć. Ja myślę, że diagnoza powinna wyjść od paremii plenus venter non studet libenter. Kurski dał mu plenus venter.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @zkr 6 stycznia 2024 13:56
6 stycznia 2024 14:10

Była korelacja medialna z 500 plus. W mediach ( Onet, WP, GW ) itp pojawiały się informacje o patologicznych rodzinach, które nie pracują bo dostają 500 plus. Wtedy w mediach gł niemieckich łatwo zobaczyć na co idą strumienie pieniądza.  Kiedyś w szacownym gronie wspomniałem o tej korelacji szparagowej - oczywiście nie chcieli wierzyć...no ale oni oni żyją z budżetu i kompletnie nie rozumieją ,że można nie mieć na koniec miesiąca pensji albo nie starcza na czynsz...

zaloguj się by móc komentować

zkr @peter15k 6 stycznia 2024 14:10
6 stycznia 2024 14:16

Ja znam inzyniera chemika pracujacego jako technolog dla firmy, ktorej motto brzmi "Ludzie pomagaja ludziom". Powiedzial mi, ze dopiero gdy weszlo 500+ mogl wreszcie pojechac z rodzina na wakacje. Ma piatke dzieci.

Gdy slysze, ze 500+ bierze "patologia" to mi sie noz w kieszeni otwiera.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Nova 6 stycznia 2024 11:56
6 stycznia 2024 14:20

Końcówkę kompanii PO profesjonalnie prowadziły media PIS-u...vide,"marsz miliona serc"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 6 stycznia 2024 14:05
6 stycznia 2024 14:20

Na tym właśnie polegała nowość, że pozwolono durniom eksploatować własną duszę...lub to co za nią uchodziło

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 14:02
6 stycznia 2024 14:23

Oczywiście, że nie ale tu możemy trochę bardziej holistycznie... Sejm ma poziom Jachiry. No ale przecież PIS de facto wygrał formalnie wybory czyli teoretycznie może znaleźć te 20 szabel no chyba że tzw trzecia droga i PSL ma trzymanie takie, że nic się nie da zrobić. Może będą targi - nie wpuszczmy jeszcze migrantów ale dajecie Orlen.  Euro może byc później w zamian za przejęcie CPK itd...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 6 stycznia 2024 14:09
6 stycznia 2024 14:24

To nie jest obrona przekazu, ale osób bez których prezes nie wyobraża sobie rządzenia. Tam są przepalane miliony, a efekt tego jest zerowy, albo ujemny

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:27

Zaczęło się w Jarocinie od Owsiaka, potem był Varga et consortes i polskie hard porno dla slamsoludków - jaki język taki obraz - potem był Linda i Andrzej Seweryn. Profesorki z partyjnej łaski podchwyciły to jako demokratyzacje demokracji (wyzwolenie wolności). W ten sposób wyszły na prowadzenie peletonu postępu. Nad wszystkim czuwają pasterze korpo ostrożnie kierujący ludzkie stada na skraj urwiska. To bardzo ważne żeby slamsoludki i mieszkańcy katakumb bali się, widząc na powierzchni reklanowej jednocześnie marchewkę i hormo-broilera wielkości strusia za 2 zety  w pakiecie z tanim odkurzaczem i ekranem ledowym. A w ekranie ledowym bejsbola, którym Tuhołowysz przywali od czasu do czasu patriotom i katolom. Tu chodzi nie o ambicje Tuhołowysza ale o wzrost zysków na rynku zbytu zwanym priwiśliński kraj i utrzymanie tego rynku dla czystej nordyckiej chemii i innych odchodów. Dzieje się, jak mawia slamsoklasyk.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @zkr 6 stycznia 2024 14:16
6 stycznia 2024 14:28

No tak ale media głównie niemieckie miały zdeprecjonować ten pomysł-  ale się nie udało... Słuchałem też TOK fm - od razu widać skąd płyną pieniądze tylko jie wszyscy kojarzą dlaczego....

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:28

Ich zwycięstwem będzie jak Ciało Wałęsy zostanie pochowane na Wawelu w krypcie koło Kaczyńskiego. W końcu bezpieka musi mieć swoich ludzi także na Wawelu wśród Królów Polskich.

Problem Rządów PiS ująłbym tak: nie można być partia władzy, stosując tylko rewolucyjna retorykę bez terroru. Retoryka musiała być dograna do partii władzy, czyli nie że cały aparat sędziowski to kasta, tylko pewna część tego aparatu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 14:20
6 stycznia 2024 14:28

Na to z kolei replika jest taka, że za konkretnego człowieka "własną duszę" odpowiada już i tylko on sam.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @peter15k 6 stycznia 2024 14:23
6 stycznia 2024 14:30

Tamte dwadzieścia szabel byłoby rozniesionych przez własnych ludzi w ciągu 20 minut. Tam każdy oddał coś wcześniej w roli zakładnika za mandat, więc tu może być ciężko. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 6 stycznia 2024 14:28
6 stycznia 2024 14:37

No tak, należało mieć kolaborantów po tamtej stronie. Nie złożono nikomu oferty, a nawet gorzej - złożono ją nie tym co trzeba, tylko tym, którzy PiS najbardziej imponowali. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:39

"Sfera budżetowa w Polsce, poprzerastana związkami rodzinnymi żyje od trzech dekad w całkowitym dobrobycie i bezpieczeństwie. Ludzie ci nie marzą o niczym, niczego nie chcą i nigdzie się nie wybierają, no może w wakacje na Seszele. Ich najważniejszą misją jest trwanie i wprowadzanie do struktury, którą obsługują swoich dzieci i krewnych. Są także pewni, że to co zostało im dane trwać będzie wiecznie."

Srodze się zawiodą.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @grudeq 6 stycznia 2024 14:30
6 stycznia 2024 14:41

Być może że ceną będzie dopuszczenie Niemców do zainicjowanych dużych biznesów i późniejsze ich przejęcie. Warto zwrócić uwagę na wiadomośc sprzed lat w  sprawie propozycji niemieckiej uczestnictwa w koncepcji międzymorza. Odmowna z naszej strony. Teraz to będzie raczej przejecie aktywów np Orlenu plus opanowanie finansów ( Euro ) . Czyli  wracamy do zbierania szparagów ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 14:02
6 stycznia 2024 14:45

Podmiany wszystkiego: marki, formuł, pojęć podstawowych, znaczeń, etc. Ot, handlarze podróbkami

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 6 stycznia 2024 14:39
6 stycznia 2024 14:46

Deczyjni będą wywalać z etatów aby zrobić miejsce tym z innej rekomendacji...takie sposób na utrzymanie się na wyższych stołkach...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 6 stycznia 2024 14:27
6 stycznia 2024 14:47

Lech Falandysz- falandyzacja prawa, teraz rozkwita. To jest grzech pierworodny.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 13:51
6 stycznia 2024 14:49

Ale zagranie było typu: jesteśmy kumplami Zenka, tak myślimy i działamy jak bohaterowie jego przyśpiewek.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 6 stycznia 2024 14:10
6 stycznia 2024 14:53

To jak Jarosław widzi przedsiębiorczość, że jak komuś na zus brakuje to się nie nadaje do biznesu. Ripostując jak brakuje mu kilku posłów do większości to on do polityki się nie nadaje. Szczyt myślenia i możliwości do operacja Lepper. Zrobić z kogoś przestępcę poprzez prowokację. Dokładnie jak sb. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 14:59

"Nie wiem czy kojarzycie Barbarę Toruńczyk? Wieloletnią redaktor „Zeszytów literackich” pisma uwodzącego wszystkich wioskowych i małomiasteczkowych intelektualistów, formatu przekonującego wątpiących, że kultura, ta prawdziwa, to właśnie okolice tych Zeszytów. Wszak i o Miłoszu tam było, I o Herbercie…A także o Nowaku Jeziorańskim. Ojcem pani Barbary był pułkownik Henryk Toruńczyk, pierwszy dowódca KBW."

Tak, dzieci są wolne jak ptaki.

Tatusiowie trochę dokazywali, ale co tam, takie czasy były.

Hłasko, chyba w "Pięknych dwudziestoletnich" pisał bodajże o jakimś literacie czy innym, któremu w ramach wyjaśniania pewnych zawiłych spraw powyryrwano

paznokcie i parę innych figli mu spłatano.

Gdy pytano go potem kto go przesłuchiwał, mówił, drżąc cały:

"brat pana Borejszy".

zaloguj się by móc komentować

peter15k @qwerty 6 stycznia 2024 14:53
6 stycznia 2024 15:02

Oni prostu nie rozumieją, że można nie mieć na koniec miesiąca bo ktoś nie zapłacił faktury. "Całe życie na etacie" z guru Balcerowiczem na czele brali zlecenia od kumpli z rekomendacji - nigdy nie zetknęli się z tzw normalnym rynkiem ... 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @koncereyra 6 stycznia 2024 12:30
6 stycznia 2024 15:03

A jakie miał szansę wygrania bez wsparcia światowej prawicy, która od 50 lat leży i kwiczy. Cała kultura prawicowa opiera się na wartościach Kościoła i partie prawicowe są na niej uwieszone. Nie ma alternatywy, bo to praca na dekady. Kościół Katolicki jest obecnie w podobnej sytuacji jak monarchia brytyjska. Postępowi stworzyli nową religię która trafia do młodych, tak jak w średniowieczu do "Barbarii" trafił "krzyż" z wszelkimi przywilejami dla nawróconych . Starzy Bogowie zostali wytępieni. Czy teraz też tak będzie?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 15:05

"Nigdy chyba w całej historii kraju nie żyła tu tak wielka grupa ludzi, całkowicie i permanentnie nie zaineresowana analizą stanu faktycznego i okoliczności w jakich egzystują." Wężykiem! Czysta socjologia. Dyrektorzy, naczelnicy i ich dzieci: dentyści, seksuolodzy, filmowcy, nauczyciele, piłkarze etc., priwiślińskie plemię żółtego kła. Tusk po angielsku to kieł. Ale zarząd PiS komunikując się z naczelnikami resortowymi właśnie próbował wśliznąć się w ich mentalność. Powiedzmy niektórych przyciągnął. Inaczej niemożliwa byłaba wygrana w 2015. Niektórych, ale nie ich żony, nie krewnych i nie dzieci. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 6 stycznia 2024 14:46
6 stycznia 2024 15:06

"Deczyjni będą wywalać z etatów aby zrobić miejsce tym z innej rekomendacji...takie sposób na utrzymanie się na wyższych stołkach..."

Już gruchają, że szefem Orlenu ma być Elżbieta Bieńkowska.

Jest wysoce prawdopodobne że kobieta podpisać się umie.

Co do znajomości tabliczki mnożenia to nie mam już takiej pewności.

zaloguj się by móc komentować


stachu @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:02
6 stycznia 2024 15:19

To Martyniuk miał wylansować Kurskiego i przekonać odbiorców tej muzyki do PIS.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 6 stycznia 2024 15:19
6 stycznia 2024 15:21

Dzięki, nigdy bym się nie domyślił. Ten Kurski to jednak miszcz

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 6 stycznia 2024 15:19
6 stycznia 2024 15:21

To jest jeszcze lepsze niż Ziobro płacący milion złotych Roli

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Szczodrocha33 6 stycznia 2024 15:06
6 stycznia 2024 15:30

Podobno Elżbieta zna język perski.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Drzazga 6 stycznia 2024 13:48
6 stycznia 2024 15:45

Właśnie nie mogę się z tym przebić.

Wynik wyborczy został "podrasowany", że o tym jak zostały wybory przeprowadzone nawet nie wspomnę, a niemal wszyscy oglądają ten wrestling jakby to była prawdziwa walka i próbują na podstawie tego wyciągać wnioski.

Czy tego nikt naprawdę nie widzi, czy musimy udawać że tego słonia w składzie porcelany nie ma?

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:35
6 stycznia 2024 16:20

Wyzej  wymienieni...

...  i  ich  ,,otoczenie,,  to  jest  STADO  BARANOW  do  wykopania  WON...  w  pierwszej  kolejnosci  i  to  jak  najszybciej  !!!

zaloguj się by móc komentować

MZ @Drzazga 6 stycznia 2024 15:30
6 stycznia 2024 16:25

Może będzie tańsza ropa z Iranu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 6 stycznia 2024 11:56
6 stycznia 2024 16:26

Ludzie  nie  lubia...

...  wciskania  CIEMNOTY  !!!

 

Do  tego  nienawidza  ZLODZIEJSTWA,  wszelkiego  innego  kur**twa...  i  ,,roSbrajajONcej  beSradnosci  i  beSkarnosci,,  !!!

Co  bylo  aplikowane  narodowi  przez  ostatnie  8  lat.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 6 stycznia 2024 12:14
6 stycznia 2024 16:32

Bo  tak  ,,sie  dagaworilis,,  w  Magdalence,  ze...

...  my  nie  ruszamy  waszych,  a  wy  nie  ruszacie  naszych,...  tylko  tyle  !!!

zaloguj się by móc komentować

atelin @Szczodrocha33 6 stycznia 2024 15:06
6 stycznia 2024 16:40

Chyba coś tam kuma z tej tabliczki. Mówiła, że za mniej niż 6k tylko durnie pracują.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 6 stycznia 2024 13:41
6 stycznia 2024 16:42

Oczywiscie,  ze  sa...

...  to  rozwiazanie  sejmu,  rozgonienie  tych  WARCHOLOW,  do  domu...  tym  samym  skonczenie  tego  KURIOZUM  tuskowego  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 6 stycznia 2024 16:32
6 stycznia 2024 16:49

Z tego, co dzisiaj widzimy wygląda jakby ta umowa została jednostronnie zerwana.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 6 stycznia 2024 15:02
6 stycznia 2024 17:00

...  voila,...

...  i  wlasciwie  dyskusje  mozna  zakonczyc  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 6 stycznia 2024 16:49
6 stycznia 2024 17:09

Jak  sie  nie  przekonam...

...  to  nie  uwierze  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 6 stycznia 2024 17:09
6 stycznia 2024 17:24

Tak trzeba wsadzić palec.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 6 stycznia 2024 15:45
6 stycznia 2024 17:33

Nie tak całkiem nikt Kuldahrusie,widzi się,nawet bez okularów słonia i słonice z kłami i wielgaśną trąbą ,jak wdzięcznie tłuką kruchą porcelanę,którą tak pieczołowicie ,często gęsto....wspólnie ustawiali...Niektóre zastawy to nawet zakupione były w specjalnych firmach przez specjalnych nieocenionych agentów w tym całym biznesie. Ta "rasowość"porcelany,nie bykami,lecz słoniem  stoi...

zaloguj się by móc komentować

MZ @orjan 6 stycznia 2024 16:49
6 stycznia 2024 17:37

No to zapędziliśmy się w potrzask...to dlaczego Pis jak miał władzę nie zerwł wcześniej jednostronnie umowy? 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 6 stycznia 2024 16:49
6 stycznia 2024 17:50

W rzeczy samej Orjanie: umowa jednostronnie zerwana.Przecież "służby specjalne" są już zabezpieczone,w razie co to mają odpowiednie haki,a "słupy" gdzie trzeba swoje odsiedzieli i są grzeczni...inni zeszli na zawał,czy w łeb sobie strzelili ze stresu .... więc ?...hulaj dusza piekła nie ma jak na razie........ coś jakby gest Kozakiewicza?....to jednak w modzie......

A więc kabarecik ,leci:dzisiaj w nowej odsłonie TVP "Pytanie na śniadanie", w studiu zasiadły dwie pary homoseksualne. W pewnym momencie, jeden z mężczyzn wyciągnął flagę LGBT...nooo "za pisu",to "resetem" tylko jechano,a przecież trza jakoś pokazać przenajświętszej Unii ,że nowa władza  uchwałą ws. przywrócenia ładu prawnego oraz bezstronności i rzetelności mediów publicznych ,naprawdę zabrała się serio do roboty..........

zaloguj się by móc komentować

olekfara @orjan 6 stycznia 2024 16:49
6 stycznia 2024 17:53

A więc była. Jednostronnie zerwana? Publika juz sie nudziła, trzeba było podkręcić napięcie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @MZ 6 stycznia 2024 17:37
6 stycznia 2024 17:54

PiS nie miał "takiej" władzy. Mógł tą władzę dostać także od narodu - poparcie / większość konstytucyjną, ale nie dostał. Tak więc mógł, na tyle na ile daliśmy mu władzę. To nie wina PiSu, nasza.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 12:10
6 stycznia 2024 18:22

No ale nikt nie zmuszał Morawieckiego do wynajęcia promoskiewskich Węgrów przy robieniu kampanii. Już to zapomnieliśmy?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 12:48
6 stycznia 2024 18:25

Jeśli tuski wygaszą produkcję i popyt to czeka ich los gorszy od pisu. To nie są samobójcy, więc ja bym sie akurat  o to nie martwił.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 6 stycznia 2024 16:49
6 stycznia 2024 18:28

chciwość ludzka i żądza władzy nie respektuja żadnych umów, poza tym sowiecka doktryna nakazuje dotrzymywac umów tylko wtedy gdy się jest slabszym, tylko wówczas. Poza tym epatowanie ową Magdalenka w 2024r. jest chybione. Któż to zawierał umowę w Magdalence [tw z solidarności?] ? Było to prozaiczne werbowanie do kokosów ze sprawowania władzy i z dostępu do państwowego koryta. Daliśmy sie wtedy nabrać na wizję, że będzie jakieś państwo budowane wg normalnych zasad cywilizacji łącińskiej. Cos jak II RP z trzech zaboów zasoby intelektualne i urzędnicze i powstalo państwo a co potem? to juz inna pieśń. No i teraz bierzemy w d..., czy jest PiS czy go nie ma. Zdarzylo mi sie rozmawiać z: Ziobro, Gowinem, ministrami, Prezydentem RP, ... i pointa jest taka, oni się zaszczepionej socjalistycznej edukacji nigdy nie wyzbędą. Innego świata nie rozumieją.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 6 stycznia 2024 17:54
6 stycznia 2024 18:30

PiS nie miał władzy? wolne żarty. Konstytucja nie jest dictum na rozwiązywanie problemow bo i tak jak życie pokazuje to Konstytucje Państwa wszyscy mają w d... - wystarczy otworzyć tv lub internet

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 18:35

A tak poza tym, to znów pesymizm wieje na SN i to pomimo kolejnej błazenady w postaci odmowy uchylenia przez SN mandatu poselskiego Wąsika.

No i jakoś nikt nie zadał sobie pyrania: dlaczego "wielką" demonstrację PiS zarządził na dzień roboczy? Czy przypadkiem nie chodzi tu o to, aby jak najmniej ludzi przybyło? Bo mnie się tak właśnie wydaje. 

Jest teraz dom wariatów i zwyczajnie trzeba to spokojnie przeczekac, aż się zmęczą i wyczerpią cały repertuar. A w takim tempie to myślę, że wyczerpią po 100 dniach od powstania rządu.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 15:21
6 stycznia 2024 18:50

Mówią, że stan zdrowia Ziobry jest słabiutki, może to pozbawiło go rozsadku. Ale gdzie doradcy i specjaliści od strategii.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 6 stycznia 2024 17:24
6 stycznia 2024 18:51

Nie  zadziala  !!!

 

To  OSZUSCI  i  NIEROBY,  bez  pomyslu  na  przyszlosc,...  caly  dzisiejszy,  genialny  wpis  Pana  Gabriela  jest  o  tym,...

...  ale  jak  chce  sie  Pan  ,,narkotyzowac  PiS`em,,  -  bo  o  reszcie  calej  pozostalej  POpapranej  bandy  nie  chce  juz  wspominac  -  to  mnie  nic  do  tego  i  prosze  bardzo.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 18:35
6 stycznia 2024 18:55

A czy widzi pan ,żeby gospodarz cieszył się cały czas,że jest jak jest.?Przecież cały czas odbywa się błazenada jednych i drugich,a Ci nowi są królami błaznów.  Czy wobec tej dalszej błazenady mamy rechotać z uciechy? Niby dlaczego demonstrację miałby PiS ogłosić w świętą niedzielę,jak ludziska wyjdą z kościoła.?,mi to nie przeszkadza,bo i tak zjawią się tam  też Jachiro-podobne damulki,ubrane w ciepłe majtki,aby pokazać wała...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 6 stycznia 2024 18:50
6 stycznia 2024 19:10

No, ale to było parę lat temu

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
6 stycznia 2024 19:28

  Idzie nowe - Teresa Kubas-Hul ur 1963  nowy wojewoda podkarpacki, jej życiorys w wikipedii zaczyna się oczywiście od 1995 roku ale jedna z pierwszych wizyt    https://www.facebook.com/photo/?fbid=759237709354416&set=pcb.759237726021081&locale=pl_PL

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 6 stycznia 2024 18:28
6 stycznia 2024 19:39

Potwierdzam. To są socjaliści-etatyści. To był, m.in., powód, dla którego postanowiłem omijać politykę (po 2000 roku)  choć mnie w nią "wkręcali". No, ale pogadałem z tym i owym, no i wyszło, że im tylko zależy na stołkach w radach nadzorczych i w zasadzie na niczym więcej. A w tych radach, pożal się Boże, jednego sensownego pytania dla członków zarządu spółek nie potrafili zadać (to także znam z autopsji). Gdyby więc dostali do prowadzenia sklepik-warzywniak, to  po miesiącu by splajtowali. I oni mieliby państwem zarządzać?

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 19:10
6 stycznia 2024 19:44

Czyli wybrał kiepskich doradców, a może im kto inny płacił.

zaloguj się by móc komentować

Karolina @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 11:26
6 stycznia 2024 19:51

Dzień dobry. Mój szwagier- Major popiera Hołownie, bo jego znajomy zapisał się do partii. Z tego co on opowiada, to lepiej w wojsku niż w korporacji, praca pewna. W ogóle ciężko słuchać co on mówi, i gdy go widzę- przeważnie na Świeta, to mam nadzieję, że w wojsku są jeszcze inaczej myślący niż On i jego najbliżsi współpracownicy. 

Pozdrawiam

Karolina

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Karolina 6 stycznia 2024 19:51
6 stycznia 2024 20:03

Obawiam się, że nie ma. W razie konfliktu wojsko ucieknie pierwsze, a cywilów wyda w ręce wroga. Być może nawet zacznie nimi handlować

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 18:35
6 stycznia 2024 20:17

Czemu akurat 11-tego? Wiadomo chyba czyj to podpis. Saturnie ?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 6 stycznia 2024 18:55
6 stycznia 2024 20:26

Zachęcam do spokojnego przeczekania tego szaleństwa, a nie do rechotania z uciechy. A dlaczego demonstracja nie w sobotę? I dlaczego tylko w obronie telewizji?

No i dlaczego ludzie mają brać dzień wolny od pracy, ponosić koszty przejazdu, gdy prezydent Duda - lub jego ludzie -  nie chce nawet skrobnąć kilku zdań do prokuratury w celu wszczęcia postępowania karnego wobec członków rządy i wobec sędziów Sądu Najwyższego? Czy immunitet sędziowski jest bezwzględny i obejmuje również najcięższe przestępstwa (jak zamach na konstytucyjny porządek RP)? W końcu Duda przysięgał i w tej przysiędze była mowa o strzeżeniu konsytucyjnego porządku RP....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DYNAQ 6 stycznia 2024 20:17
6 stycznia 2024 20:31

Też dobre pytanie. Dlaczegi nie 10-go lub 8-go? Po co tyle czekać? A jeśli potrzebny czas na mobilizację, to dlaczegi nie 15-go? Albo w "dzień babci" lub w "dzień dziadka"...albo choćby 17 stycznia - dzień "wyzwolenia" Warszawy?

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 20:26
6 stycznia 2024 20:36

ONI tylko czekają na bardziej zdecydowany  ruch Dudy, żeby go móc wyprowadzić pod strażą z Pałacu Namiestnikowskiego.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Drzazga 6 stycznia 2024 15:30
6 stycznia 2024 20:42

"Podobno Elżbieta zna język perski."

Znaczy się, posiada język obcy, jak kiedyś Młynarski śpiewał.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @atelin 6 stycznia 2024 16:40
6 stycznia 2024 20:44

"Chyba coś tam kuma z tej tabliczki. Mówiła, że za mniej niż 6k tylko durnie pracują."

Tak myślę,  gdyby takich ludzi jak Bieńkowska powsadzać do pociągów i wysłać do Mongolii np., albo na Kamczatkę,

czy wystarczyłoby wagonów?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 20:36
6 stycznia 2024 20:53

Taaaa....oni nawet nie potrafią porządnie wygasić mandatu posła, ale prezydenta to....hohoho...no ale daję ci plusa, bo mnie rozbawiłeś...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 6 stycznia 2024 20:33
6 stycznia 2024 20:57

Tusk już expose oswiadczył, że WSZYSTKIE kobtrakty, umoet zawsrtecprzez PuS będą respektowanevi realizowane. Ludzie w to nie wierzą, ale ja akurat wierzę....:). Nie wiem tylko, czy te linki przekonają. Bo w końcu najważniejszy jest nie stan rzeczywisty, a wyobrażenia o tym jaki stan rzeczywisty ma być.

Cała moja chłodna analiza wskazuje mi, że gospodarczego kataklizmu nie będzie. No ale nikogo nie zmuszam do optymizmu w tej materii...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 20:57
6 stycznia 2024 20:59

umowy zawarte przez PiS...sorry za ten "szyfr"..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 20:36
6 stycznia 2024 21:20

Czy zawetowanie ustawy okołobudżetowej to nie jest jeszcze dla tusków "zdecydowany" ruch Dudy? Przecież wszyscy wiedza, że tuski nie mają większości zdolnej do przełamania veta Dudy. Juz od dwóch tygodni Duda powinien być - wg twojej teorii - spakowany do walizki.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 20:57
6 stycznia 2024 21:20

<<<Tusk już expose oswiadczył, że WSZYSTKIE kobtrakty, umowy zawsrte przez PuS będą respektowane... >>>

Jestem zdania, że tak się stanie. Jednocześnie powtarzam pytanie: na jakich warunkach? Czy lud żyjący w Kraju nad Wisłą zyska więcej niż przysłowiowa miska ryżu? 

Ponadto, przejęcie sterów przez Tuskoidów przyspieszy proces "anihilacji" cywilizacji chrześcijańskiej, wspólnoty, państwowości. Dla wielu ma to jeszcze znaczenie. Dla nich pozostanie oferta Gospodarza: Spotkania w Katakumbach. Może należy się nauczyć z tym żyć?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 6 stycznia 2024 20:33
6 stycznia 2024 21:24

" Będziemy modernizować polską armię, będziemy realizować kontrakty, będziemy zmieniać na lepsze to, co dzisiaj jeszcze nie funkcjonuje - zadeklarował wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz podczas spotkania z mieszkańcami Tarnowa."  Kurcze to brzmi jak deklaracja obitego psa po uszach,że go nahajem przejechali przy majstrowaniu miski.

Albo jak ludzie przestaną udawać ,że w Smoleńsku coś pieprznęło,to na osłodę armię stworzą,którą zaorali,aby wyłomotać ruskich .No piękny jest ten doktorek Kosiniak -Kamysz,znawca od armii. I jak nie być zadowolonym z takiej łaskawej władzy,no jak?...Już i zmartwienie mi przeszło...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 6 stycznia 2024 21:20
6 stycznia 2024 21:26

Do realizacji tych umów potrzebne są masy ludzi pracujących. Im trzeba będzie zapłacić trochę więcej niż miskę ryżu, naeet Ukraińcom i Białorusinom. 

Katakumby będą - być może - ale dla katolików i to tylko takich, którzy publicznie będą manifestować wiarę. Nie sądzę, aby w naszym kraju było az tak dużo takich katolików. Ale to wszystko "być może", bo chyba oni nie są jeszcze gotowi na zrobienie z nas męczenników. O wiele skuteczniejsze jest wyśmianie i zdyskredytowanie poprzez podstawionych rzekomych gorliwych katolików...takich jak p. Wieszatiel-Braun. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 6 stycznia 2024 21:20
6 stycznia 2024 21:32

Moim skromnym zdaniem etap drugiej tajemnicy bolesnej (ubiczowanie) minął. A zaczął się etap trzeciej tajemnicy bolesnrj - ukoronowanie cierniem.....czyli wyszydzenie, wyśmianie. Dopiero po tym etapie będzie etap wygnania i nałożenia bardzo ciężkich ciężarów (droga krzyżowa)....a po niej hańbiąca śmierć....No ale po ukrzyżowaniu nastąpi zmartwychwstanie i radzę sie cieszyć w duszy z tej perspektywy...zawsze wtedy mniej boli...:)

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 6 stycznia 2024 21:24
6 stycznia 2024 21:50

Na jakiej zasadzie, zakupów za granicą, gdzie zarabia pośrednik, czy na zasadzie organizowania produkcji w Polsce, choćby w miejscu, gdzie było produkowane Volvo (Wrocław), Scania (Słupsk), silniki (Tychy)?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 21:50
6 stycznia 2024 22:00

Z silnikami spalinowymi to jestvtemat stsry - od ponad roku. Już podvkoniec 2022 producent tych silników zapowiedział ograniczenievprodukcjibz uwsgi na wymogi unijne. A teraz likwiduje dzisł silników spalinowych. Utrzymujevl natomiast produkcje w dwoch innych zakładach na Górnym Śląsku. Wszyscy pracownicy byli na to przygotowani - dostsli dobre oferty (odejście dobrowalne za odprawą lub zatrudnienie w pozostałych zakładach). Aż 500 osób zgłosiło chęc odejścia za odprawą, więc warunki musiały być satysfakcjonujące. Ja bym nie rozdzierał szat, bo w innych krajach unijnych producenci silników spalinowych mają ten sam dylemat.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 21:50
6 stycznia 2024 22:15

Słuszna uwaga!. Ja wcale nie wierzę w takie deklaracje wygłaszane do tzw ludu. Nie po to zagranica,a raczej ich biznes jest w ekstazie ,że mają Tuskone z jego pogrobowcami u władzy Polski. Kosiniak-Kamysz nic nie ujmując jego lekarskim zapędom nie ma zdrowego chłopskiego rozumu i dostał resort wojskowy.Owszem nie ważą się zerwać wstępnych umów ,czy inwestycji,ale zgodzą się na wszystko dla biznesu.

Mają w tym wprawę ,oraz sprawdzonych negocjatorów "s.spec.",którzy awansowali już w lidze światowej ,dzięki zarobionej kasie. Robili już przewały z AG ,FOZZ itp i nic nie umknie bystrym oczętom...

I czort z taką pociechą o spokój ludu,że wszystkie inwestycje będą kontynuowane dla dobra Polski...Mieliśmy już te przedstawienia.....po 1989,a nawet i wcześniej.......

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 6 stycznia 2024 22:15
6 stycznia 2024 22:20

To nie były deklaracje do ludu. To były deklaracje do "sił wyższych" - reprezentowanych przez Anglików i Amerykanów. Więc one muszą być zrealizowane, bo inaczej Tusk dostanie zatoru płucnego, jak 10 lat temu jego podwładny z kancelarii Prezesa Rady Ministrów. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 22:00
6 stycznia 2024 22:24

Może i ex pracownicy usatysfakcjonowni odprawą, ale co z podwykonawcami? Tu trzeba patrzeć na rachunek ciągniony..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 22:24
6 stycznia 2024 22:37

No ale ten sam problem.mają podwykonawcy w całej Unii, gdzie bedzie niedługo zakaz produkcji spalinowych samochodów. Proces zaczął się za pisu, ale przecież to nie pisu wina. I tak samo oskarżanie o to tusków też jest chybione.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 6 stycznia 2024 14:46
6 stycznia 2024 22:48

Jeżeli Bieńkowska zastąpi prezesa Okajtka to będzie to pociągnięcie za konsekwencje całej polskiej gospodarki.

Bo prezes Okajtek jaki był taki był [czy jeszcze jest może?], ale był dla gospodarki jak ojciec.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @pike 6 stycznia 2024 20:33
6 stycznia 2024 23:10

https://www.wnp.pl/logistyka/niemcy-juz-nie-blokuja-polskiego-terminala-belgowie-i-katarczycy-zainwestuja-600-mln-euro,762899.html

No to teraz dobrze byłoby poszukać jakiegoś mocnego partnera dla właściwego użeglowienia Odry (z IV na V klasę, czy jakoś tak) i przekonania Czechów, by skończyli sie "wygłupiać" z rezygnacją z kanału Odra-Dunaj.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 22:00
6 stycznia 2024 23:20

No wiadomo przecież, że benzyniaki będą be, więc trzeba produkcję silników spalinowych ograniczać, a potem likwidować. Oczywiście na rzecz produkcji silników elektrycznych i wyrafinowanych układów napędowych na bazie elektroniki. Nie chce się powtarzać, jako że "powymądrzałem się" na ten temat pod poprzednią notką Gospodarza. Tylko dodam, że nie należy - bynajmniej nie tylko moim zdaniem - rozdzierać szat z tego powodu. Po prostu - wszystko, co nieuniknione, należy "brać na klatę"   

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Zdzislaw 6 stycznia 2024 23:10
6 stycznia 2024 23:24

Może pogoda pomoże ?

Z filmików na yt dolna odra zaczyna przypominać florydę, a w pobliżu po francy jednak zbudowali kanał panamski vs suezkiego.

Globus i kawałek nici/sznurka plus kreda.

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 20:57
6 stycznia 2024 23:38

W sumie szczęśliwie (w tym nieszczęściu) stało się, że te plat-fuszery zaczęły od TVP SA a nie od np. Orlenu, który - w odróżnieniu - ma wyjątkowe i to bezpośrednie znaczenie dla uniknięcia kataklizmu. Na TVP SA zmiękła im rura i zobaczyli własną nieudolność. Dlatego na razie przycichło, choć oczywiście jeszcze nie zdechło.

Większość ludzi, gdy słyszy, że np. taki Sienkiewicz wykonuje prawa z akcji Skarbu Państwa (np. w TVP SA), to wydaje się im, że to są prawa takie jakie miałby prywatny właściciel tych akcji. Otóż to jest gruba nieprawda. Do praw prywatnego właściciela akcji dowolnej spółki należy między innymi prawo zrobić, co mu się z tymi prawami i akcjami podoba i nie musi się nikomu tłumaczyć. Natomiast prawa takiego np. Sienkiewicza na akcjach Skarbu Państwa (dalej: SP) są grubo, grubo węższe.

Jako organ władzy państwowej może wykonywać wyłącznie to (te prawa) na akcjach SP, na jakie wyraźnie pozwalają mu przepisy ustaw i to rozumiane bez ich zatuszczonego naciągania. Ty, czy ja jako prywatni moglibyśmy na innych akcjach tych samych spółek wykonywać wszystko za wyjątkiem tego, co przepisy zabraniają. I to jest różnica: dozdolwone a niezabronione. Tako rzecze Konstytucja i wszysko co poniżej jej jest.

Zostawmy w tym miejscu TVP SA i tego nieszczęsnego Sienkiewicza, bo tam rządzą ponadto przepisy specjalne związane z ustrojem wokół Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Krajowej Rady Mediów. W poprzednich dniach była już o nich mowa, że Sienkiewicz prawa te grubo ponaruszał. Ale w dowolnej spółce (np. w Orlenie) wykonywanie praw akcji SP conajmniej podlega ogólniejszym przepisom. Cóż więc odpowiedni funkcjonariusz Tuska w ogóle może w spółkach z akcjami SP?

Otóż przedmiotowy zakres tego, co może (np. w Orlenie) reguluje zwłaszcza ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Jest tam cały rozdział normujący wykonywanie praw z akcji SP. Kto ciekawy, niech poczyta. Ja chciałbym tylko wskazać tu na art. 9:

Art.  9.  [Zasady wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowej osoby prawnej]
 

1. Wykonywanie praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowej osoby prawnej odbywa się na zasadach prawidłowej gospodarki, w celu osiągnięcia trwałego wzrostu wartości tych akcji, z uwzględnieniem polityki gospodarczej państwa. (to jak ulał pasuje np. do Orlenu)
 

2. W spółce realizującej misję publiczną wykonywanie praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowej osoby prawnej odbywa się na zasadach prawidłowej gospodarki, w szczególności w celu efektywnej realizacji misji publicznej realizowanej przez tę spółkę.  (to zaś jak ulał pasuje do TVP SA).

No to konia z rzędem temu, kto wykonywanie praw z akcji SP w celu np. zatrzymania i odwrócenia "obajtkowej" ekspansji Orlenu uzna za potrzebne dla celu wzrostu wartości akcji tej spółki. Dwa zaś konie z rzędami temu, kto wytłumaczy, że postawienie TVP SA w stan likwidacji nastąpiło w celu efektywnej realizacji misji publicznej realizowanej przez tę spółkę; już pomijając tu spór dozwolone, czy niedozwolone.

Wydaje mi się, że przynajmniej w odniesieniu do TVP SA, gdzie akcja plat-fuszerów już nastąpiła, nie powinno być sporu, iż do praw Sienkiewicza na akcjach tej spółki na pewno nie wchodzi stawianie jej w stan likwidacji, bo to likwiduje nie tę spółkę, lecz docelowo likwiduje realizację misji publicznej TVP SA określonej w ustawie (tej o KRRiT). Jeśli zaś ta sienkiewiczowska likwidacja jest na niby, bo tylko w celu wprowadzenia swoich, to jest od początku bezwzględnie nieważna jako podjęta dla ominięcia przepisów ustawy. Jakich przepisów? No przecież tych przepisów z kodeksu spółek o likwidacji, na które Sienkiewicz powołał się. Fajne koło?

Dlatego badacze zwierząt obserwują i opisują barany, które okresowo tłoczą się, meeeczą i nie wiedzą co dalej, chyba, że jeszcze mocniej połamią prawo, tj. ogrodzenie.

W przypadku innych spółek jest nieco bardziej miękko, bo tam jest dość gumowy ogranicznik uwzględniania polityki gospodarczej państwa. Ta zaś może podlegać propagandowej ściemie. Na szczęście teraz o tyle mniej podlega i o tyle większa ściema byłaby potrzebna, o ile poprzednie złe uczynki, właśnie te na TVP SA, spowodawały publiczny (a także sądowo rejestracyjny!) alert. Dlatego dobrze, że potknęli się akurat na TVP.SA. Wyhamowanie (a może wychamowanie) jest bardziej bezdyskusyjne.

Reasumując, wulkan kataklizmu chwilowo zdrzemnął się a plat-fuszerzy jakis czas bedą tylko popierdywac dymami, aż się zbiorą i mocniej zaatakują prawo. No, ale ostrzeżony => zabezpieczony. A czas leci ...

Szkoda, że nie da się tego prościej przedstawić. Może jakiś prawnik dałby radę.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 6 stycznia 2024 23:38
6 stycznia 2024 23:49

 Trudno o "lepsze"  uzasadnienie celu efektywnego realizowania misji  publicznej niż walka z "faszyzmem".

I cała Bruksela  przyklaśnie temu (bez)bożnemu celowi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 23:49
6 stycznia 2024 23:59

Brawo! Nieświęte pełza wyłącznie po korytach błocka, bo to w terenie ścieka najniżej. To potrzeba unikania tzw. silhouetting'u.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 22:20
7 stycznia 2024 00:41

Osobliwe komunikowanie się z "siłami wyższymi",szkoda że ten doktorek juz nie od chłopskich tylko armii sprawach nie wysłał Amerykanom i Anglikom katechizmu z dekalogiem 10 przykazań boskich,bo gadał ten minister armii jak ksiądz proboszcz na kazaniu. No cóz rozmowy kontrolowane,nieprawdaż?...

A tak w ogólności,to wygląda na to ,że mocarstewka biznesu ,czyli "siły wyższej" dają zezwolenie na wycinanie  tych "polskich faszystów" co to prowadzili przez 8 lat okropny terror ludu,do tego strasząc zatorem płucnym...Patałachy!...Rosjanie mają jednak skuteczniejszą metodę...

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 6 stycznia 2024 21:24
7 stycznia 2024 00:43

To są deklaracje po spotkaniu Kamysza i Sikorskiego

odpowiednio z sekretarzem obrony USA i dyrektorem CIA.

Na ten czas byli w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 7 stycznia 2024 00:43
7 stycznia 2024 01:18

Nie sposób o tym mi nie wiedzieć. Ale dzięki za komentarz.Takie same deklaracje w te i "wete" stronę ,łącznie z konkretami składał MM i cały poprzedni rząd...a nawet tych wizyt i deklaracji było więcej,co wytykano tu i ówdzie...Jasną sprawą jest dla mnie ,że zapędy w inną stronę zostały ukrócone ,co wyraziłam prawie dobitnie piętro wyżej.Moim zdaniem więc powstanie dla Polski wściekła mieszanka interesów,które dla ludności będą miały niekoniecznie dobry wynik.

Ale co ja tam wiem.Mi bliżej niż dalej ,lecz troska gnębi mnie więcej niż młodych... I trafił mnie jasny piorun jak w  Święto Trzech Króli w TVP ujrzałam  pary kochających inaczej i wywijaną flagę LGBT.Nic mi do nich niech się ciupciają pod pierzynką w domu..ale to już przegięcie pały.

Ja mam pilota ,ale jaki pilot zacznie latać nad Polskim narodem?-nie jest mi to obojętne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 6 stycznia 2024 23:38
7 stycznia 2024 08:34

Problemem nie jest prawo stanowione,  bo ładnie wywiodłeś istotę lecz bezkarna, bezczelna drwina z prawa. Jako ofiary nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakości aranżowanego bezprawia. Obrona jest trudna i ex post. Chyba, że mamy rozpoznanie u przeciwnika lub wciągniemy go na obszar konfrontacji, którego on nie rozumie. To jest wojna cywilna.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 6 stycznia 2024 22:48
7 stycznia 2024 08:36

Stacje Orlen dzielimy na te przed Obajtkiem [syf] I po Obajtku [!!!],

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 18:35
7 stycznia 2024 08:46

Teraz jest widać jakość stanowionego prawa w RP. Nawet elementarnych bezwzględnych w interpretacji zapisów ustaw nikt nie ma ochoty tworzyć. Bo zamarło by pole dysput np. o wyższości szkoły nadawania na szkołą doręczania. Tworki 2.0

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stachu 6 stycznia 2024 18:50
7 stycznia 2024 08:47

W min.spr. specjaliści? Chyba od pieprzenia głupot.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Karolina 6 stycznia 2024 19:51
7 stycznia 2024 08:49

Kluczem jest słowo 'lepiej' i jego rozumienie przez gościa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 stycznia 2024 08:34
7 stycznia 2024 09:02

Ty też to celnie ująłeś qwerty. I wskazywałeś dość jasno w komentarzach tą "jakość aranżowanego bezprawia".Bo co może być jeszcze celniej ujęte ,gdy taką jakość aranżuje strona prawnicza w tym celu kształcona ,która tego obszaru nie rozumie,lub nie chce rozumieć,bo go "pasi" ta czy inna polityka,lub inne powody........

I dla mnie nie ulega wątpliwości,ze mamy rozeznanie u przeciwnika i zaczął się wreszcie obszar konfrontacji -tylko ,że obrona jest piekielnie trudna,bo to nie tylko jakość aranżowanego bezprawia ,ale bezczelna drwina z prawa.....I to jest Twoja bezbłędna diagnoza,jak i wielu ludzi,nawet nie prawników.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 6 stycznia 2024 11:25
7 stycznia 2024 11:51

"kogo popiera policja?"

Policja to :

"Ludzie ci nie marzą o niczym, niczego nie chcą i nigdzie się nie wybierają, no może w wakacje na Seszele. Ich najważniejszą misją jest trwanie i wprowadzanie do struktury, którą obsługują swoich dzieci i krewnych. Są także pewni, że to co zostało im dane trwać będzie wiecznie. Wielu z nich jest jeszcze do tego całkowicie pewnych, że wszystko co mają zawdzięczają sobie."

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 6 stycznia 2024 12:10
7 stycznia 2024 11:58

Zapominamy o nauczycielach!

To oni (większość) hodują nam  nowych "wyborców z Jagodna".

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @koncereyra 6 stycznia 2024 12:30
7 stycznia 2024 12:02

Ziobro miał jeszcze przeciw sobie prezydenta.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2024 13:51
7 stycznia 2024 12:06

"wężykiem, wężykiem.."  :-))

zaloguj się by móc komentować

qwerty @szarakomorka 7 stycznia 2024 12:02
7 stycznia 2024 12:37

Ziobro nigdy nie powinien być min.spr, może adwokatem w powiatowym miasteczku. Rozmawiałem z nim dwa razy - wystarczy. Normalny aparatczyk o socjalistycznym skażeniu wizji cywilizacji. Karać, karać i jeszcze raz karać - a na pytanie: a za co? za wszystko

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @qwerty 7 stycznia 2024 12:37
7 stycznia 2024 12:59

Ale to całkiem inny problem.

Ziobro (Solidarna Polska) był potrzebny Kaczyńskiemu bo inaczej by nie rzadził drugą kadencję.

A że Solidarna Polska w wielu sprawach miała rację to też inna sprawa.

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 22:20
7 stycznia 2024 13:23

13 lat temu jego podwładny miał zator płucny bo wtedy realizowali inny projekt niż brytyjsko-amerykański.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 stycznia 2024 08:46
7 stycznia 2024 14:17

Dokladnie  tak,...

...  widac  ten  wszechwylewajacy  sie  SYF  i  TANDETE,  ktore  przez  lata  wytworzyla  ,,wadzunia  w  majestacie  prawa,,  degenerowanego  przez  nich  samych  !!!

A  zeby  bylo  weselej  to  MY,  NAROD  mamy  jeszcze  ,,pUjs  do  wyborUF,,  na  nich  DEBILI  zaglosowac,...  a  teraz  jeszcze  ,,pUjs  na  LOlice  i  protestowac,,  !!!

 

Tak,  bezapelacyjnie  to  sa  TWORKI...  i  ,,pacjenci  do  leczenia,,...  Benny  Hill  nie  ma  do  tych  CZUBOW  wstanu.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 6 stycznia 2024 22:48
7 stycznia 2024 16:06

Bieńkowska wyszła z urzędu i weszła do urzędu unijnego. Niczym sie nie wykazała . Zrealizuje polecenia koncernów niemieckich, które chcą przejąć ten biznes ( nie pierwszy z resztą ) . Obajtek wyszedł z samorządu i wykazał się talentem do biznesu co widać na stacjach i różnych inwestycjach. Niestety teraz o wszystkim będą decydować za granicą - czy pozwolą Bieńkowskiej na wejście na ten stołek. Nasz interes nie będzie realizowany a zyski pójdą za granicę...

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 6 stycznia 2024 20:31
7 stycznia 2024 17:44

Do 13-go Sąd Najwyższy ma wydać orzeczenie o ważności ( bądź nie?) wyborów 2023.

Sądy pracują w soboty? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @klon 7 stycznia 2024 17:44
7 stycznia 2024 21:49

To w ogóle jest bez sensu - orzeczenie o ważności wyborów długo po czasie powstania rządu Tuska i radosnego dokazywania Hołowni w Sejmie. Sądzę, że nawet o ile SN ma ku temu poważne przesłanki /o których słyszeliśmy przecież/, to państwo sędziowie mają pełne ga..e. znaczy togi ze strachu. 

Na dodatek chodziła wiadomść,że jakaś instancja prawna Unii Europejskiej orzekła, że SN w Polsce jest nieważny. To tak na wszelki wypadek, gdyby SN unieważnił wybory z 15 października 2022. 

zaloguj się by móc komentować

klon @KOSSOBOR 7 stycznia 2024 21:49
7 stycznia 2024 22:15

<<<chodziła wiadomść,że jakaś instancja prawna Unii Europejskiej orzekła, że SN w Polsce jest nieważny>>>

Dom wariatów!  :))) ( z całym szacunkiem dla osób chorych).  

Nie dajmy się wkręcić w to szaleństwo! 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 7 stycznia 2024 21:49
7 stycznia 2024 22:22

To będzie uwierało.

 Konstytucja.

Prostata

... i że ktoś kogoś siekierą.

 Dobrze jest, że nowa władza ma władzę nad toporkiem.

Taki żart, ale pośmiać ?

 

Się.

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @klon 7 stycznia 2024 22:15
7 stycznia 2024 22:36

Znalazłam szczególy w felietonie Stanisława Michalkiewicza:

"Uchylenie decyzji sezonowego pana marszałka Hołowni wróży, że decyzja Sądu Najwyższego w tej sprawie może być niekorzystna dla Donalda Tuska,  jego Volksdeutsche Partei i jej satelitów. Coś takiego musiała dopuszczać również niemiecka BND, bo jeszcze przed Bożym Narodzeniem  zmłotowała przebierańców z Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu, żeby orzekli, iż Izba Kontroli Nadzwyczajnej Sądu Najwyższego w Warszawie w ogóle nie jest żadnym sądem."

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @KOSSOBOR 7 stycznia 2024 22:36
7 stycznia 2024 23:26

Aż w wyszukiwarkę wrzuciłem zapytanie i znalazłem:

"(..) Prezes  Iustiti dla prawo.pl powiedział 18 października 2023r. : O ważności wyborów do Sejmu i Senatu z 15 października rozstrzygać będzie Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych, co do której legalności istnieją poważne zastrzeżenia. Gdyby ustawodawca dostosował się do orzeczeń Europejskiego Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu, to należałoby ją rozwiązać na długo przed wyborami. A sprawy z zakresu prawa publicznego przekazać Izbie Pracy, która przed reformą Sądu Najwyższego zajmowała się ważnością wyborów. (...) 

 ETPCZ wydał wyrok w sprawie Dolińska-Ficek i Ozimek przeciwko Polsce (49868/19 i 57511/19), gdzie m.in. stwierdził, że "Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego, która rozpatrywała sprawy skarżących, nie była "sądem ustanowionym przez prawo".

Znaczący w tej kwestii jest wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 21 grudnia 2023 r. Wyrok TSUE orzekł, że Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego nie jest organem mającym status niezawisłego i bezstronnego sądu w rozumieniu prawa Unii. Jest to kolejne potwierdzenie konieczności pilnego przywrócenia praworządności i zmian legislacyjnych. "

 

W świetle obecnych wydarzeń PiS jest sam sobie winien, poniekąd.

Weto A. Dudy względem ustawy o reformie sądów w PL dało przyzwolenie do ingerencji EU w sprawach wymiaru sprawiedliwości w PL, pomimo wyłączenia tegoż obszaru poza kompetencje EU  aneksem do traktatu akcesyjnego.

Nie dowiemy się jaka była by sytuacja gdyby nie było weta. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 7 stycznia 2024 23:26
7 stycznia 2024 23:42

Głupota tej hucpy polega na tym, że ten TSUE bezkompetencyjnie orzekła coś tam o Izbie Kontroli Nadzwyczajnej jako o organie, a jakieś elementy usiłują to w Polsce eksploatować po swojemu rozkminieniu. Wystarczy jednak wziąć do ręki dowolny wyrok Sądu Najwyższego, aby przekonać się, że nie orzekają tam żadne izby tylko: "Sąd Najwyższy w składzie [...]" - tu imiona i nazwiska sędziów.

W takim razie nie ma mowy, żeby owo orzeczenie TSUE dotyczyło akurat tych sędziów SN, którzy orzekli w konkretnej sprawie.

Te tumany powinny wreszcie się nauczyć, że w orzeczeniach "Sądem" są imiennie konkretni sędziowie, a nie jakieś pomieszczenie, czy komórka organizacyjna.

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 7 stycznia 2024 23:42
7 stycznia 2024 23:56

Do grona "rozumiejących inaczej" można zaliczyć mnie. Jednakże członkowie Iustitii i Tfu-E wiedzą co czynią.To czysta bandyterka jest, jak pisał @qwerty. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 7 stycznia 2024 23:42
8 stycznia 2024 00:16

Jesli ktoś zdecydował sie  iśc  "na rympał", bo go cos/ktoś pogania, to mu "wsio rawno", czy robi rozpierduchę  zgodnie z prawem, stanem faktycznym, czy w jakimkolwiek  związku z meritum.  Mus to mus.

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 7 stycznia 2024 23:56
8 stycznia 2024 00:19

Kto przejmuje ich język, niech od razu wystawi dłonie pod kajdany. Czy sędzia przenoszony z izby do izby sądu ewentualnie traci przez to swój przymiot sędziego? Ten przymiot, który posiada dożywotnio? Uwolnij rozumienie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:16
8 stycznia 2024 00:24

Aaaa - to już inna rozmowa. Gdy kimś kieruje mus, to znaczy, że nie jest niezawisły. Czy taki może jednocześnie być sędzią? Chyba tylko w papierach.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
8 stycznia 2024 00:27

infant terible z morza bałtyckiego, umoczówszy stopy w pacyfiku, pod imieniem horacio ...

koziorożec ?

bez jaj :) 

!

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 8 stycznia 2024 00:24
8 stycznia 2024 00:27

Może, może.

W demokracji nic mnie jest wykluczone (z wyjątkiem zmian na lepsze).

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 8 stycznia 2024 00:27
8 stycznia 2024 00:33

Fakt! Ale prawdziwa klęska jest dopiero wtedy, gdy zaciera się rozumienie co jest dobre a następuje kierunkowe pomieszanie biegunu lepszego z biegunem gorszym.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 8 stycznia 2024 00:33
8 stycznia 2024 01:17

Tego się objawjiałem.

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @orjan 8 stycznia 2024 00:33
8 stycznia 2024 01:30

tak jak miał CZ vs państwo prawa,  jeżdżące po  ławeczkach na morskimoku.

masakra wzbijając się pod skarpę w dziwnych blokach na skarpie.

moźna się tylko uśmiać.

 

:) 

 

Tak było w drugą stronę. Baran stawał przeciw Torunia ?

Jaroszewicz jest nasa linii ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować