-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O ideach kokieteryjnych i zbrodniczych

Zdumiewa mnie brak reakcji niektórych ludzi na to, co dzieje się na Ukrainie. Ja – czego nie ukrywam – jestem z każdym dniem coraz bardziej wstrząśnięty. Obserwuję jednak innych i oni zachowują się, jakby ta wojna w ogóle nie zmieniała optyki i wszystko miało pozostać takie jak wcześniej. Szczególnie zaś irytuje mnie skupianie się na sobie i swoich obsesjach, albo po prostu na sobie – bez obsesji. I nie chodzi mi o moralny wymiar tej tragedii, ale o wymiar polityczny i nasz w nim udział. Nie wiem skąd zjawiają się tutaj egzemplarze przestrzegający nas przed totalną inwigilacją, która ma nastąpić z winy naszego rządu i nie wiem co im każe w takim momencie wypisywać podobne brednie. Nic poza uporczywą chęcią zwracania na siebie uwagi nie przychodzi mi do głowy. Apeluję, by wszyscy, którzy mają podobne chętki milczeli.

Tyle tytułem wstępu. Teraz o ideach. Najbardziej zbrodniczą ideą ostatnich dwustu lat był socjalizm. Miał on różne odcienie i odmiany, ale poprzez swój kokieteryjny charakter mógł ewoluować w stronę zła absolutnego. I taka ewolucja nastąpiła, nie bez udziału osób trzecich zapewne. W dodatku była ona dwukierunkowa – komunistyczna i faszystowska. Dziś nie ma na świecie żadnej kokieteryjnej idei o podobnym zasięgu. Na socjalizm nikt się nabrać nie da, albowiem w zdegenerowanej formie łączy się on ze złodziejstwem jako metodą, stosowaną także wobec najbliższych. Czemu więc chcą oddawać dziś hołdy pogadanie lub ludzie wierzący podwójnie – w Boga i organizacje? Przemocy udrapowanej w misję polityczną. Nie ma już żadnego płaszczyka, którym można by się było przykryć maskując swoje intencje. Choć może lepiej byłoby powiedzieć, że jest kilka takich, ale wszystkie są zbyt krótkie i żaden nie ukrywa czarnych intencji. Wobec powyższego nie ma sensu ich ukrywać. Trzeba postawić na nagą przemoc. Ta zaś ma swoich gorących zwolenników, o ile jej centra znajdują się daleko od naszych granic. I tak, przypominam, bo wielu już nie pamięta, mieliśmy przed wojną zestaw cały geostrategów stawiających na Chiny. Gdzie oni dzisiaj są? Chciałbym, żeby ktoś przypomniał ich nazwiska. Polityka Chin, wobec wojny na Ukrainie jest jasna. Chodzi o narzucenie światu swojego porządku. I wielu uważa, że to świetnie, albowiem skończymy wreszcie z patologiami świata zachodniego. Podobne rzeczy opowiadają ludzie, którzy nie mogą podjąć ani jednej samodzielnej decyzji, nie potrafią niczego sami załatwić i oczekują, że jakaś moc przemożna od jednego razu porozwiązuje wszystkie ich problemy.

Pewnie też wśród istot działających samodzielnie znalazłoby się kilka, które tęsknią za jakimś innym niż obecny porządek. Powiem jedno – jeśli nastąpi jakieś wahnięcie koniunktury, kraje takie jak Niemcy i Francja, natychmiast zerwą się z amerykańskiego łańcucha i zaczną służyć Chinom podobnie jak Rosja, która już za chwilę nie będzie miała żadnej alternatywy. Co to oznacza dla Europy Środkowej nie muszę chyba nikomu tłumaczyć...czy muszę? Okay, wiem, że muszę. Słowo eksterminacja jest znane wszystkim. Dziś nabiera ono nieoczekiwanych, nowych znaczeń albowiem w wyzwalanych, ukraińskich miastach odkrywa się masowe groby powiązanych ludzi, którym ktoś przedziurawił głowę strzałem z pistoletu. To oczywiście nie odmienia wielu serc i mnóstwo ludzi cieszy się z takiego obrotu sprawy, albo – jak Piotr Wielgucki – uważa, że media kłamią. Ja przyznam, odczytując takie opinie, najbardziej dziwię się wygłaszającym je kobietom. To jest dla mnie osobiście coś absolutnie niewyobrażalnego.

Mamy do czynienia z kolejnym ludobójstwem, które jest akceptowane przez kraje wyraźnie domagające się nowych jakichś rozstrzygnięć w skali globu. Na ich czele stoją Chiny, ale należą do tej grupy także Niemcy, Francja i Węgry. Bez znaczenia przy tym jest, kto tam wygra wybory. Kłopot z tą zmianą jest taki, że nie ma żadnej idei globalnej, która przykryłaby jej potworny charakter. Cóż wobec tego? Prosta rzecz – media społecznościowe wypełniają się setkami osób, które przesuwają dyskusję o zbrodniach obecnych i przyszłych (bo takowe będą) ze sfery wyborów moralnych i politycznych w sferę osobistej zemsty za jakieś przeszłe winy ofiar lub w sferę metafizyki. Musimy akceptować zbrodnię, albowiem to, co może nadejść będzie jeszcze gorsze dla nas. No i najważniejsze – włączana jest do tych rozważań religia. Chodzi o to, że prawdziwa wiara katolicka ma się lepiej czuć w tym nowym porządku niż w obecnym, gdzie jest zbyt dużo patologii obyczajowych. I niech mi nikt nie opowiada, że ja się tu czepiam rytów tradycyjnych. Każdy kto choć raz pomyślał o czymś takim – że w nowym układzie globalnym zdominowanym przez Chiny, z ekspozyturami w Niemczech i Francji oraz Rosji – chrześcijaństwo odżyje i nabierze większej dynamiki, ten dopuścił się ciężkiego grzechu. A im szerzej uśmiechnie się czytając te słowa tym gorzej z nim będzie po śmierci. Takich ludzi jest sporo, podobnie jak wielu jest agresywnych chamów negujących zbrodnie popełniane na cywilach w obecnej wojnie.

Ponoć Niemcy chcą wydać 100 miliardów euro na modernizację swojej armii. Jak myślicie, po co im ta armia? Nie graniczą ani z Rosją, ani z Chinami, a to Chiny po klęsce Rosji staną się główny motorem dążącym do zniszczenia zachodniego świata. To widać już dziś w wypowiedziach chińskich polityków. Gdzie są – powtórzę – wszyscy zwolennicy opcji chińskiej? Niech wyjdą z podniesionymi rękami.

Obecna wojna, podobnie jak pierwsza wojna światowa, będzie tylko preludium do prawdziwych okropności. Nic bowiem po jej zakończeniu nie zostanie ustalone definitywnie i nikt nie będzie zadowolony z rozstrzygnięć. Rozpocznie się więc – z jednej strony – gwałtowne zbrojenie wszystkich i gwałtowne szkolenie całych narodów, które będą chciałby bronić się z wielką determinacją ufając, że ich wzajemna lojalność zdoła je ocalić. Rozpocznie się masowa propaganda, które celem będzie podważenie zachodnich wartości i zachodnich standardów. Z tym mamy do czynienia już dziś, na razie na bardzo prymitywnym poziomie. Wynika to z tego, że liderzy polityczni wychowujący swoje otoczenie odwołują się przede wszystkim do jego instynktów, a także oddają hołdy hipokryzji. Niedościgłym mistrzem w tej konkurencji pozostaje poseł Braun, ale wielu próbuje go wyprzedzić. Rozpocznie się też gwałtowne poszukiwanie paradygmatów i idei, które zastąpiłyby socjalizm. Będzie to jednak czynione z nadzieją, że idea ta nie jest jednak konieczna do zbudowania nowego porządku, że wystarczy technologia ofensywna, propaganda emitowana z zastosowaniem podobnie nowatorskich rozwiązać i hipokryzja poszczególnych osób, które – jak socjaliści dawniej – walczą o dobro biedaków, mieszkając w ośmiopokojowych mieszkaniach.

Na koniec kilka linków obrazujących kto należy do środowiska popierającego w Polsce reżim rosyjski i jakie metody ludzie ci próbują stosować wobec istot od siebie słabszych i mniej rozumiejących. Wśród zalinkowanych fotografii odnaleźć można także Monikę Jaruzelską, opiekunkę wszystkich sierot po Stalinie, która walczy o prawdziwą wolność w prawdziwie demokratycznym świecie. Tak bardzo niepodobnym do naszego.

 

https://twitter.com/marcinrey/status/1507448506453270528

 


https://twitter.com/marcinrey/status/1509592880574312448

 

https://twitter.com/marcinrey/status/1509973528208097283

 

https://twitter.com/marcinrey/status/1508414395931578369

 

https://twitter.com/marcinrey/status/1508494935238008840

 

 

https://twitter.com/MarekEWrobel/status/1510244710996230151



tagi: socjalizm  polska  propaganda  ukraina  rosja  europa  chiny  ludobójstwo  media społecznościowe 

gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 08:17
72     4772    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 08:42

"Wśród zalinkowanych fotografii odnaleźć można także Monikę Jaruzelską, opiekunkę wszystkich sierot po Stalinie, która walczy o prawdziwą wolność w prawdziwie demokratycznym świecie. Tak bardzo niepodobnym do naszego."

Doświadczenie przeszło z ojca na córkę.

Gdyby człowiek chciał ich wszystkich wywieżć to zabrakłoby taczek.

Zresztą taczki i tak nie rozwiązują problemu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 3 kwietnia 2022 08:42
3 kwietnia 2022 08:46

To jest walka o pieniądze z Moskwy. Które mają posłużyć do deprawacji. Ludzie jednak nie rozumieją już słowa deprawacja, albowiem wierzą w przemoc. Stan ten będzie się pogłębiał

zaloguj się by móc komentować

BialyKurp @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 09:03

Oby, te ich plany modernizacji Bundeswehry rozeszły się po kościach...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BialyKurp 3 kwietnia 2022 09:03
3 kwietnia 2022 09:06

Wszystko zależy od USA i walk wewnętrznych w tamtejszych sferach politycznych. 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 10:04

O ile dobrze pamiętam to władze USA od dłuższego czasu miały do rządu Niemiec pretensje, że wydają na wojsko zbyt mało pieniędzy. No to teraz spełniają ich życzenia.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 3 kwietnia 2022 10:04
3 kwietnia 2022 10:53

I dlatego niebawem okaże się co to rzeczywiście znaczy "władze Niemiec"

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 11:15

Jedwabny szlak ma jeden kierunek dla frajerów i desygnowanych środowiskowo proroków: Kołyma 

zaloguj się by móc komentować


koncereyra @BialyKurp 3 kwietnia 2022 09:03
3 kwietnia 2022 11:19

Te pieniądze na bundeswehre to nie jest aż tak dużo. To jest raptem tyle ile wydają w dwa lata. A chcą to wydać jednorazowo a nie cyklicznie. Więc tak naprawdę to na modernizację jest za mało.

 

"jeśli nastąpi jakieś wahnięcie koniunktury, kraje takie jak Niemcy i Francja, natychmiast zerwą się z amerykańskiego łańcucha i zaczną służyć Chinom"

Niemcy tak Francja nie. Tzn Francja ma dużo problemów ze sobą, ale w orbitę moskiewsko-pekińską na dłuższą metę nie wpadnie.

 

"jak Rosja, która już za chwilę nie będzie miała żadnej alternatywy"

Rosja od 2014r zachowuje się jak milicjant co mu się pomyliły kluczyki do radiowozu z kluczami do domu, a bardzo chce otworzyć drzwi. Inna sprawa, że dla Chin Rosja przy obecnej trajektorii stanie się jakimś takim państwem pomiędzy Białorusią a Koreą Północną.

"w nowym układzie globalnym zdominowanym przez Chiny"

To na szczęście nie nastąpi, bo Chiny są zbyt słabe militarnie. Rosja choć się biła w Syrii a i tak dostaje oklep na Ukrainie. Chińska armia jest solidna jak wioska potiomkinowska.

"albowiem to, co może nadejść będzie jeszcze gorsze dla nas."

Tak

" że prawdziwa wiara katolicka ma się lepiej czuć w tym nowym porządku niż w obecnym, gdzie jest zbyt dużo patologii obyczajowych. I niech mi nikt nie opowiada, że ja się tu czepiam rytów tradycyjnych. Każdy kto choć raz pomyślał o czymś takim [..]  ten dopuścił się ciężkiego grzechu. "

Tak 200% prawdy. Ludzie który uważają że Rosja to kraj chrześijański i że katolicyzm się rozwinie po zmianach na globusie się pozamieniali rozumamami z kapustą i należy ich wszystkich traktować jako  żołnierzy w wojnie hybrydowej i zamykać w obozach jenieckich.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 11:21

Epatowanie inwigilacjami etc. jest formą dowartościowania się dla tych co żyją w poczuciu, że to oni właśnie są zagrożeniem dla 'systemu' a jest odwrotnie to oni są wysoce sprawnymi narzędziami krucjaty 'systemu' wobec ludzi i wartości którym ci normalnie ukształtowani ludzie hołdują 

zaloguj się by móc komentować



orjan @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 11:29

>> ... w wyzwalanych, ukraińskich miastach odkrywa się masowe groby powiązanych ludzi, którym ktoś przedziurawił głowę strzałem z pistoletu. <<

To było do przewidzenia, co sygnalizowałem u Ciebie już 3 marca zaraz po ruskim zdobyciu Chersonia. To są po prostu lokalne środki wyrazu aby było tak jak było.

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/czy-grzegorz-braun-bedzie-wisia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 3 kwietnia 2022 11:29
3 kwietnia 2022 11:35

Łudziłem się, że jednak nie

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 12:12

>> Ponoć Niemcy chcą wydać 100 miliardów euro na modernizację swojej armii. Jak myślicie, po co im ta armia? <<

Już się wyspowiadałem z własnej opinii, że Niemcy są antymistrzami sztuki zwanej organizacją. Trudno mi pojąć, dlaczego ta historycznie oczywista opinia jest odosobniona. W każdym razie, te 100 miliardów to pryszcz odwracający uwagę od urody tamtejszej twarzy. Rzecz bowiem w tym, iż sfinansowaniu podlegać będą nie tylko zakupy hardware'u i software'u u niemieckich producentów, ale tak samo wymiana "siły żywej" do wojskowej obsługi tychże nabytków.

Ta wymiana "siły żywej" musi, stopniowo, zająć przynajmniej kilka lat. Tu właśnie pojawia się pytanie, jakie postawy dominować będą wśród nowych rekrutów a jeszcze bardziej wśród kandydatów na nowych oficerów? Chodzi o postawy wszelkiej rozmaitości obecnej w Niemczech, w tym także rozmaitości kulturowej z uwzględnieniem upragnionych ubogaceń. Nie żebym zalecał, ale choć został on głęboko schowany, czy ktoś pamięta wybitnie niemiecki wynalazek organizacyjny pod nazwą Berufsverbot?

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 11:35
3 kwietnia 2022 12:53

Cofając się w przeszłe procedury i procedery urządzania dzisiejszej Europy, wzrok musi zatrzymać się na procesie norymberskim. Wtedy Zachód odpuścił osądzenie Związku Sowieckiego za wywołanie II wojny światowej, choć przecież Niemców za to osądził. Tak samo osądziwszy Niemców za ludobójstwo, odpuścił chocby wyjaśnienie sprawy ludobójstwa sowieckiego. Zdaje się pod usprawiedliwieniem ówczesną nadzieją na dobrosąsiedzką przyszłość. Tej jednak wkrótce i tak nie było. Nieosądzone zbrodnie sowieckie weszły zaś w formacyjne ramy wychowania poźniejszych pokoleń Rosjan jako część ich snów o rosyjskiej potędze, która wszystko dopuszcza i usprawiedliwia. Z kolei dla ich władców utrzymywanie Rosjan w tych snach jest sposobem na eksploatację samych Rosjan i ich wynagrodzeniem za ochocze poddanie się eksploatacji.

Ot i w dwóch poprzednich zdaniach jest streszczenie problemu.

Wojna w Ukrainie powinna zakończyć się wznowieniem procesu o układ Ribbentrop - Mołotów i o Katyń. Należy się to przede wszystkim współczesnym Rosjanom, ale też współczesnym Niemcom. Inaczej także po tej wojnie nadal będzie tak jak było.

Na Twoim blogu wspominałem też o dla mnie wyjątkowo wymownym symbolu, że rosyjskie natarcie na Charków zatrzymało się i nadal stoi niemal dokładnie na ogrodzeniu cmentarza w Piatichatkach, gdzie leżą pomordowani polscy oficerowie z obozu w Starobielsku. Na terenie tego Cmentarza Ofiar Totalitaryzmu, w którego nazwie najwyższy czas dodać czwarty wyraz: "Rosyjskiego", artyleria rosyjska prowadzi właśnie prace wyburzeniowe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 3 kwietnia 2022 12:53
3 kwietnia 2022 13:40

Obawiam się, że nikt tego nie zrozumie

zaloguj się by móc komentować

Czarny @orjan 3 kwietnia 2022 12:53
3 kwietnia 2022 13:56

Słuszna uwaga. Ale czy ktokolwiek w tej chwili ma wyobraźnię na tyle głęboką,  że jest w stanie wyobrazić sobie wzowienie procesu? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 13:40
3 kwietnia 2022 13:57

Bo brakuje chęci do syntezy (w tym blogu akurat jest). Przeważa analityczne macanie to tu, to tam. A najbardziej przyciągają sensacje. Samo w sobie jest to naturalne i jest przecież wartościowe, lecz jest niewystarczające dla zrozumienia co się właściwie dzieje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 3 kwietnia 2022 13:57
3 kwietnia 2022 14:03

Jeśli się bez przerwy produkuje filmy o bohaterskiej armii czerwonej, trudno o refleksję

zaloguj się by móc komentować

orjan @Czarny 3 kwietnia 2022 13:56
3 kwietnia 2022 14:08

Od razu powiem, że nie tyle martwi mnie bezkarność, co brak osądzenia. Bo brak ten dewastuje poczucie moralne, wynikające podstawy wychowania i w końcu rozróżnienie dobra i zła, a to likwiduje podstawy naszej cywilizacji.

Nie mam więc na myśli wznowienia procesu w sensie formalno prawnym. Szkoda na to wysiłku i szarpania się z różnymi idiotami. Natomiast możliwe jest pokazanie opinii publicznej co jest czym, kto jest kim, jak do tego doszło i czego należy się strzec. I to szybko zanim czarno białe obrazy zbrodni zaleje szarość relatywizmu.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 11:24
3 kwietnia 2022 14:24

> Dlaczego tego nie czynimy?

Mialem to Panu wrzucic pod wczesniejsza notka ale skoro temat wrocil to zalacze tutaj - jest wiecej zwolennikow tego rozwiazania:

" Najlepsze więc byłyby tu rozwiązania systemowe, jakie postuluje wspomniany wyżej Krzysztof Kloc czy choćby Coryllus, czyli specustawa o zdradzie stanu i konsekwentne jej egzekwowanie, bo w obecnej sytuacji takim jak Grzegorz Braun należy się Bereza 2.0. "

https://stanczyk1.blogspot.com/2022/03/putin-antyfaszysta-i-dekomunizator-z-kgb.html

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @zkr 3 kwietnia 2022 14:24
3 kwietnia 2022 14:26

Bereza? Na razie wystarczą Tworki

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 10:53
3 kwietnia 2022 14:36

Ktoś napisał, że Niemcy i Francja chcą się zerwać z czyjejś smyczy. Wiec pewnie władze to Ci co tę smycz trzymają.

Ciekawe czy kiedyś wypłynie o czym przed wojną rozmawiał Putin z Bidenem ?

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 14:26
3 kwietnia 2022 14:38

> Kto to jest?

Znalazlem jego blog pare lat temu i czesto tam zagladam. Facet pisze na wiele tematow ale chyba jego glownym zainteresowaniem sa idee i ich wplyw na polityke. OK, ma swoj specyficzny styl. Wczesniejsze jego notki wygladaly tak jakby nie nadazal spisywac co mu sie w glowie kotluje :) No i czasami te sztubackie wstawki (ale nie sa zle). Idzie sie do tego przyzwyczaic. Wrzuca duzo ciekawych cytatow i linkow. Co jeszcze? Zwolennik silnego panstwa, tepi libertarianskie brednie (ciety strasznie na Konfe).
Co do opisu "O mnie: Eurazjata polski, czyli turańska biomasa z zachodniej Azji." - trzeba znalezc jego wpis na ten temat, tam to tlumaczy.
W zadnym wypadku nie jest jakims tam zwolennikiem "jednosci Slowian" (bo taki zarzut juz spotkalem u kogos kto tylko rzucil okiem na to zdanie). Tepi bezwzglednie takie imperialne kacapskie urzygi.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 14:26
3 kwietnia 2022 14:39

> Na razie wystarczą Tworki
Jest Pan optymista i chcialbym zeby mial Pan racje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 3 kwietnia 2022 14:38
3 kwietnia 2022 15:04

Jak się nazywa? Bo jeśli nie wiadomo, to szkoda na niego czasu

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 15:04
3 kwietnia 2022 15:17

> Jak się nazywa? Bo jeśli nie wiadomo, to szkoda na niego czasu

Z tekstow wynika, ze to blogger jest z Kielc, tyle wiem. Nie wnikalem zbytnio.

Uwazam, ze nie szkoda, wrzuca duzo namiarow na materialy zrodlowe.
OK, te wpsisy to sa jego opinie ale czytajac czlowiek widzi, ze gosciu sie przygotowal. No i widac, ze ma wiedze.
W obecnych czasach konieczna jest ekstrakcja informacji z wielu zrodel.

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
3 kwietnia 2022 15:56

Musimy akceptować zbrodnię, albowiem to, co może nadejść będzie jeszcze gorsze dla nas. No i najważniejsze – włączana jest do tych rozważań religia. Chodzi o to, że prawdziwa wiara katolicka ma się lepiej czuć w tym nowym porządku niż w obecnym, gdzie jest zbyt dużo patologii obyczajowych. 

Zwalczanie dżumy cholerą?
Jeden z cenionych przeze mnie księży publicznie potępił taką postawę, jednocześnie ze zdziwieniem konstatując, że jest to postawa pewnych ugrupowań z prawicy, chrześcijan. 
Nie tędy droga (chrześcijan do Pana Boga). 

Jak jednak skrajne warunki zdzierają z ludzi maski.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 3 kwietnia 2022 14:38
3 kwietnia 2022 16:46

Pojęcie 'silne państwo' zawsze jest przykrywką do wprowadzania bandyckiego totalitaryzmu, czemu nie 'normalne Państwo'? 

zaloguj się by móc komentować

chlor @zkr 3 kwietnia 2022 15:17
3 kwietnia 2022 17:06

Ktoś kto coś tam trąbi w internecie musi występować jako znany z nazwiska, miejsca zamieszkania i uprawianego zajęcia. Inaczej jest już na starcie niepewny jako źródło. To warunek podstawowy, ale nie wystarczający.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @qwerty 3 kwietnia 2022 16:46
3 kwietnia 2022 17:16

> Pojęcie 'silne państwo'

nie, nie w tym znaczeniu o jaki Panu chodzi. OK, wrzuce fragment, mam nadzieje, ze Gospodarz mi wybaczy ale nie chce, zeby wyszlo, ze jakiegos zamordyste promuje :)

"Dlatego mam szczerą chęć przegryźć gardło każdemu libtardowi bredzącemu w Polsce, że ''państwo złodzieje, a podatki kradzież!'' - ciekawym czy wymarzone przezeń ''prywatne agencje ochrony'' zapewnią mu bezpieczeństwo w razie agresji innego państwa. Bowiem powtórzmy, w liberalnym paradygmacie ustrojowym rola sił zbrojnych ogranicza się właśnie do odpowiednika agencji ochroniarskiej, dzięki której to opłacanym z dobrowolnych podatków ''usługom bezpieczeństwa'', reszta społeczeństwa może spokojnie uprawiać ''pokojową'' rzekomo wymianę rynkową. Fikcja ta pasuje jedynie anglosaskim mocarstwom morskim, które nigdy w swych dziejach nie musiały mierzyć się na lądzie z takim imperialnym monstrum jak Moskwa, gdzie wszystko włącznie z ekonomią podporządkowane jest militarnej i propagandowej agresji. Innymi słowy istotowy dla liberalizmu indywidualizm, oraz płynąca stąd atomizacja społeczna stawiają nas na z góry straconych pozycjach w konfrontacji z Rosją. Niestety Zachód z USA na czele wydatnie się do tego przyczynił, promując własne rozwolnościowe gówno nad Wisłą, na którego komfort uprawiania jak widać nie możemy sobie pozwolić. Tylko solidaryzm narodowy, zrównywany przez libtardów i korwinowych rusofilów z niemieckim nazizmem, oraz mocne i sprawne struktury państwowe mogą nas ocalić. Co więcej, sami Amerykanie to wiedzą, żeniąc propagandowo swe libertariańskie kity innym, lecz u siebie w razie potrzeby stosując bezwzględny etatyzm. Dowodem choćby słynna Dolina Krzemowa, która stanowi twór Pentagonu i CIA - temat godny osobnego opracowania."

dalej pisze "(...) dlatego acz rozmowy trzeba z nią prowadzić jak Rau z Ławrowem, lecz tylko z pozycji siły, bo innego języka Moskwa nie pojmuje, choćby nie wiem jak ''liberalna'' i ''prozachodnia'' przy tym była. O to zaś trzeba zadbać samemu, budując konsekwentnie na tyle mocne instytucje państwa jak szeroko pojmowana obronność, że budzić to będzie realny respekt wśród sąsiadów."

Trudno sie z tym nie zgodzic. Prosze zauwazyc, ze jeszcze calkiem niedawno wielu bredzilo "po co nam armia" itp itd. Taka narracja byla obecna w mediach a kupowalo ja wiele osob, zwlaszcza wsrod "mlodych, wyksztalconych".

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 3 kwietnia 2022 17:06
3 kwietnia 2022 17:24

> Inaczej jest już na starcie niepewny jako źródło.

Ja zawsze stosuje zasade ograniczonego zaufania.
Z drugiej strony, widac naokolo ile osob znanych z nazwiska i miejsca zamieszkania chrzani od rzeczy czy uprawia propagande.

zaloguj się by móc komentować

chlor @zkr 3 kwietnia 2022 17:24
3 kwietnia 2022 17:36

Tak, ale gdy ktoś "dobrze gada" to powinien się pokazać. Wielu dobrze gadających gada raz tak, a raz inaczej. Szukają złotego środka widocznie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 3 kwietnia 2022 14:08
3 kwietnia 2022 18:17

Oooo...

...  i  to  jest  jak  najbardziej  w  temacie  trwajacej  wlasnie  wojny  !!!

Razaca  BEZKARNOSC  "wadzuni"  i  dziejacy  sie  juz  SKANDALICZNY  RELATYWIZM,  przy  autentycznym  braku  moralnosci  i  etyki...  bez  powrotu  do  ZASAD...  do  DEKALOGU,...  i  DO  KARY   -  nie  ma  o  czym  nawet  mowic  i  pisac  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 3 kwietnia 2022 17:36
3 kwietnia 2022 18:27

Dokladnie  tak,...

...  przy  czym  samo  "gadane"  to  zdecydowanie  za  malo  !!!

zaloguj się by móc komentować

WP @orjan 3 kwietnia 2022 12:12
3 kwietnia 2022 18:52

Ja bym Niemców tak całkowicie nie lekceważył. Zapewne tylko czekają na sygnał do wyjęcia z szafy mundurów dziadków. A procedury przywracania "porządku" też już mają sprawdzone i przetestowane.

zaloguj się by móc komentować

orjan @WP 3 kwietnia 2022 18:52
3 kwietnia 2022 19:25

No tak, ale kto to dzisiaj są Niemcy? Kim jest statystyczny mieszkaniec dzisiejszych Niemiec? Za co byłby gotów ewentualnie umrzeć w mundurze lub bez? I tak dalej.

Ja ich w żadnym przypadku nie lekceważę. Jestem tylko ciekawy, jakie obecnie mają właściwości. Jakieś 30 lat temu mniej więcej wiedziałem, a przynajmniej sobie wyobrażałem, że wiem. Teraz już nie.

Można się zaprzyjaźnić i po sąsiedzku dobrze żyć nawet z ludożercą. Trzeba jednak brać pod uwagę, co on widzi, kiedy na ciebie patrzy.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @WP 3 kwietnia 2022 18:52
3 kwietnia 2022 19:45

> Ja bym Niemców tak całkowicie nie lekceważył.
Tu sie zgodze. W ich jezyku istnieje pojecie Schönwetterdemokratie
A co bedzie gdy stwierdza, ze jednak "pogoda nie jest dobra"? :)
P.S. Z tym pojeciem zapoznal mnie rodowity Niemiec

zaloguj się by móc komentować

WP @orjan 3 kwietnia 2022 19:25
3 kwietnia 2022 20:20

" No tak, ale kto to dzisiaj są Niemcy? Kim jest statystyczny mieszkaniec dzisiejszych Niemiec? Za co byłby gotów ewentualnie umrzeć w mundurze lub bez? I tak dalej."

Oczywiście mogę się mylić, ale osobiście nie kupuję tej narracji, że "Niemiec już nie ma" bo sami arabowie, a rodowici Niemcy to LGBTQ  albo zniewieściali pacyfiści. To że arabowie mają obywatelstwo o niczym nie świadczy, kilka milionów Żydów też było (i to większość od pokoleń) i w niczym im to nie pomogło.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @zkr 3 kwietnia 2022 17:16
3 kwietnia 2022 20:26

"Innymi słowy istotowy dla liberalizmu indywidualizm, oraz płynąca stąd atomizacja społeczna stawiają nas na z góry straconych pozycjach w konfrontacji z Rosją."

Dlatego właśnie Rosja dostaje bęcki od 3 razy mniejszego kraju, skorumpowanego i oczywiście przesiąkniętego ideami liberalnymi. Te teorie to obłęd jak ci biedni wariaci, co w 1880r mówili, że "powstanie nadal trwa".

"Tylko solidaryzm narodowy, zrównywany przez libtardów i korwinowych rusofilów z niemieckim nazizmem"

Tzn socjalizm narodowy to lek a narodowy socjalizm to choroba?:)

"Dolina Krzemowa, która stanowi twór Pentagonu i CIA - temat godny osobnego opracowania"

Tak, ale gość ewidentie nie ma pojęcia o czym pisze:)

"Trudno sie z tym nie zgodzic."

Przecież to jest proputinowski bełkot, budowania siły narodowej, niezepsutej zachodnimi wolnościami. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

WP @zkr 3 kwietnia 2022 19:45
3 kwietnia 2022 20:26

Otóż to. Oni mogą wszyscy zachowywać się niby normalnie, a pojawi się jakiś nowy wódz i znowu zwykli Niemcy pokażą na co ich stać (vide chociażby historia opisana w https://lubimyczytac.pl/ksiazka/178768/zwykli-ludzie-101-policyjny-batalion-rezerwy-i-quot-ostateczne-rozwiazanie-quot-w-polsce ).

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @koncereyra 3 kwietnia 2022 20:26
3 kwietnia 2022 20:27

PS "budowania siły narodowej, niezepsutej zachodnimi wolnościami. " to jest w tłumaczeniu na nasze, wizja by zabrać tym co potrafią i rozdać zaprzyjaznionym z rządem urzędnikom i emerytom mundurowym.

zaloguj się by móc komentować

zkr @WP 3 kwietnia 2022 20:26
3 kwietnia 2022 20:34

Spotkalem sie z swietnym tekstem na temat ich mentalnosci.
Jezeli spotkasz Niemca i chcesz z nim pogadac, to spoko. Wypijecie piwo, pogadacie.
Gdy jest ich dwoch. Hmmm... Jeszcze moze byc OK.
Ale gdy jest ich juz trzech to zaczynaja maszerowac...
:)

zaloguj się by móc komentować

zkr @koncereyra 3 kwietnia 2022 20:26
3 kwietnia 2022 20:40

> Tak, ale gość ewidentie nie ma pojęcia o czym pisze:)

To prosze sie zapoznac z historia Larrego Ellisona i Oracle.
Nie ma w tym nic zlego, ze firmy informatyczne pracuja dla rzadu.
Gdzie Pan tu widzi problem?

A co do krytki libertarianizmu to sie z nim zgadzam. Dosc dlugo czytalem NCzas i to jest dopiero proputinowski belkot.
"Europa 1000 Liechtensteinów"

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 09:06
3 kwietnia 2022 21:08

Jak zawsze plusik za tekst  P. Gabrielu. Nie mozemy dopuscic do rozbudowy i uniezaleznienia sie Bundeswehry od USA. 

Dzis w Berlinie takie oto pokazy. Groza!!

https://twitter.com/visegrad24/status/1510621810936721415?s=20&t=_Jfg2_wwPKALrUapf7m3hA

zaloguj się by móc komentować

zkr @Barb 3 kwietnia 2022 21:08
3 kwietnia 2022 21:23

> Nie mozemy dopuscic do rozbudowy i uniezaleznienia sie Bundeswehry od USA. 

Nie wierze, ze Amerykanie wyjda z Niemiec

> Dzis w Berlinie takie oto pokazy. Groza!!

Ostro. I mysle, ze to jest jeszcze podkrecane.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 3 kwietnia 2022 21:08
3 kwietnia 2022 21:26

Gdzie koktaile Mołotowa? Cztery z przodu kolumny, cztery z tyłu i dwa w środek. Odechciałoby im się manifestacji

zaloguj się by móc komentować

Barb @zkr 3 kwietnia 2022 21:23
3 kwietnia 2022 21:28

Ja tez nie. PIerwszorzedowym celem obecnosci USA w EU jest powstrzymywanie Niemiec, w kazdym aspekcie gospodarczym i militarnym.  USA dosc dlugo ociagalo sie z wzmacnianiem flanki wschodniej, napasc RU na UKR zmienila wszystko. Miejmy nadzieja ze tym razem poplynie tu konkretny strumien kasy i technologi. 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 21:26
3 kwietnia 2022 21:30

Kolumna 5 tys. samochodow i dotego doatali obstawe policyjna. Macie pojecie!!

zaloguj się by móc komentować

emirobro @WP 3 kwietnia 2022 20:20
3 kwietnia 2022 21:34

Niektorzy twierdza, ze przed dojsciem Hitlera do wladzy w Germanii bylo tylko okolo pol miliona zydow, mniej niz pol procenta populacji.

https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/jews-in-prewar-germany

"In 1933, the Jewish population of Germany numbered about 525,000. This was less than one percent of the total German population at the time."

Obecnie Niemcy maja liczna populacje immigrantow - okolo 13% lub 22% jesli liczyc inaczej:

https://en.wikipedia.org/wiki/Germany#Languages

After the United States, Germany is the second most popular immigration destination in the world.
Of the country's residents, 18.6 million people (22.5%) were of immigrant or partially immigrant descent in 2016 (including persons descending or partially descending from
ethnic German repatriates). In 2015, the Population Division of the United Nations Department of Economic and Social Affairs listed Germany as host to the second-highest number of international migrants worldwide, about 5% or 12 million of all 244 million migrants.  As of 2019, Germany ranks seventh amongst EU countries in terms of the percentage of migrants in the country's population, at 13.1%

zaloguj się by móc komentować

zkr @Barb 3 kwietnia 2022 21:28
3 kwietnia 2022 21:35

> PIerwszorzedowym celem obecnosci USA w EU jest powstrzymywanie Niemiec, w kazdym aspekcie gospodarczym i militarnym.

Przy ich potencjale, jezeli Niemcow zostawic samych na rok to maja bombe atomowa a chwile pozniej lotnictwo z ktorym malo kto bedzie sie rownal. Mialem okazje poznac ich laboratoria i to co robia dla przemyslu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @WP 3 kwietnia 2022 20:20
3 kwietnia 2022 22:25

To nieporozumienie. Niemcy oczywiście są, ale KIM dzisiaj są? Oto jest pytanie! Na to nakłada się kwestia, nie czy, ale kiedy i w jaki sposób zechcą domagać się tam udziału we władzy, najpierw lokalnej, ci mieszkańcy Niemiec, którzy nie chcą przyjmować niemieckości tej kulturowej.

Równie ciekawe jest pytanie o ich, jeśli zechcą, dostęp do służby,  a potem do awansu wojskowego, w policji itd. Rekrutować ich będą jak leci, czy pojawią się jakieś kwalifikacje-dyskryminacje?

zaloguj się by móc komentować

m8 @WP 3 kwietnia 2022 20:20
3 kwietnia 2022 22:35

Tylko nie kilka...

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
4 kwietnia 2022 01:43

Wywiad z Marcinem Reyem (25.03.2022)

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,28259171,marcin-rey-w-polsce-mamy-wojne-informacyjna-nie-kopac-gowna.html#s=BoxMMtImg2

"Ludzie, nawet jeśli jesteście inteligentami, to musicie zejść czasami do tego antyukraińskiego szamba w sieci. Bo jak nie, to szambo wybije i zaleje wasze eleganckie biblioteki. Trzeba się wykłócać z ludźmi głupszymi od siebie i ich demaskować, bo rozsieją swoje brednie - mówi Marcin Ludwik Rey, od wielu już lat tropiący w Polsce V kolumnę Putina."

"W nienawiść. Onuce wylewają swoje frustracje. Bardzo często są na swojej świętej wojnie urojonej. Powody są różne. Robią to pod wpływem dziwacznych teorii spiskowych. Myślą, że walczą o słuszną sprawę, bo na przykład rząd światowy jest zły, ale na świecie jest jeden szlachetny wyjątek: Putin, który jest na wojnie z Zachodem. Mnóstwo antyszczepionkowców przerzuciło się na bycie onucą. Są też panslawiści, wedle których patriotyzm polski nie istnieje, a oni uważają się za patriotów wielkiej słowiańskiej metaojczyzny - tak jak komuniści byli internacjonalistami, a nie Polakami."

"Wszędzie w Europie są ludzie, których Kreml przekręcił na swoich żołnierzy informacyjnych. Trzeba ich neutralizować bezwzględnie, w granicach prawa, ale aż na sam skraj tych granic."

"Widzę tu analogię z Marszem Niepodległości: kierownictwo tego marszu stało się Ruchem Narodowym, a potem częścią Konfederacji - to cyniczni politycy. Ale tłum idący w marszu to w ogromnej części zwykli ludzie o patriotycznym sercu, którzy nie bardzo przemyśleli, za kim kroczą w tym pochodzie. Finalnie z tego powstała Konfederacja, która dziś szczuje przeciwko uchodźcom."

"Kiedyś rozmawiałem z kolegą z Rumunii. - U nas w Rumunii mamy dwie partie spenetrowane przez Rosjan, które słusznie oskarżają się o bycie spenetrowanymi przez Rosjan. A ty w Polsce masz dwie antyrosyjskie partie, które niesłusznie oskarżają się o prorosyjskość. Zazdroszczę - mówił mi. Miał rację."

"Konfederacja jest ogromnie szkodliwa. Można rozmawiać z szeregowanymi konfederatami i poddawać ich terapii, ale z kierownictwem Konfederacji - nie. Tę organizację należy po prostu zwalczać. Janusz Korwin-Mikke wprost reprezentuje rosyjskie interesy. Był na Krymie i legitymizował jego aneksję przez Rosję. Był z ludźmi ze "Zmiany" w Czeczenii na imprezie propagandowej. Koło Korwina stale kręci się Rosjanka Lilia Moszeczkowa - działaczka partyjna, która jechała z nim na Krym. To ona prowadzi Korwina - to ewidentne."

"Spójrzmy na posła Grzegorza Brauna. Nakręca hejt i jest cytowany w Rosji przez RIA Novosti i "Komsomolskają Prawdę". Jest dla Rosji skarbem. Dwa lata temu spotkał się z Leonidem Swiridowem, czyli byłym korespondentem mediów rosyjskich w Warszawie, wydalonym przez ABW za działalność szpiegowską."

"Ich przekaz, że pomagamy, ale bez przywilejów, wpisuje się w hejt rosyjskich onuc w sieci, że Ukraińcy zabiorą Polakom miejsc pracy i łóżka w szpitalach. Rosyjskie trolle kolportują też ostrzeżenia, by nie zapraszać Ukrainek do domów, bo zabiorą Polkom mężów. Obrzydliwe szambo. I prorosyjskie trolle, i Konfederacja próbują wygasić pospolite ruszenie solidarności polskiego społeczeństwa wobec Ukrainy, ten wielki odruch serca."

"Rosjanie stosują astroturfing (pozorują oddolne zainteresowanie), by nakręcać zainteresowanie realnych ludzi. Algorytmy sieci społecznościowych zauważają ruch wokół tematu, więc promują go na wallach. Treść rozklejają już prawdziwi internauci, którzy się zainteresowali, bo temat trafił w ich poglądy. Temat rozchodzi się w jakimś środowisku politycznym. Przenika do mediów z tego obozu, działacze partyjni przejmują go i dezinformacja może dotrzeć do decydentów politycznych. To bardzo pośrednia droga dotarcia."

_________

A od siebie dodam, ze uwazam, ze to Lukasz Warzecha jest najbardziej szkodliwa kanalia, gdyz to co Konfederacja i jej extrema robi na swoich niszowych portalach on to wnosi w troche lepszym opakowaniu do glownego nurtu.

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 4 kwietnia 2022 01:43
4 kwietnia 2022 06:55

Miał pan nie komentować. Bąkiewicz przyjął uchodźców w swoim ośrodku w Otwocku, pan tam był? Pytał pan tych ludzi o coś? Czy tylko na internetowych syntetyzatorach bazuje. Zawsze jakiś przylezie, żeby mi powiedzieć, jaki to gdzieś tam, hen w galaktyce sieciowej mędrzec mieszka co mówi, jak jest naprawdę....Bo ja sam nigdy bym się, prawda, nie domyślił

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2022 06:55
4 kwietnia 2022 07:40

Marcina Reya kilka twittow sam zacytowales, wiec sadzilem ze zalinkowanie wywiadu z nim aby sie dowiedziec co to za facet i co robi bedzie calkiem OK.  Poza ty zrobilem to gdy juz dyskusja wygasla aby nie deprymowac  i peszyc nikogo moja "nadmierna" wiedza.  Ale widze i ciebie to tez deprymuje i to od samego rana bo a nuz sobie ktos pomysli, ze ty tego mogles nie wiedziec albo sam sie nie domyslec.   Trudna osoba jestes i calkiem niepotrzebnie sobie zycie utrudniasz.  Musze jednak dodac, ze robisz dobra robote od poczatku tej wojny jak malo kto w Polsce.  I teraz tylko to sie liczy bo jest wojna.  Bylem zaskoczony, ze stoisz tak mocno nogami na ziemi i ze potrafiles sie odnalezc, co tylko mnie utwierdzilo w podejrzeniu, ktore nigdy mnie nie opuszczalo, ze ta cala reszta twojej produkcji, ktora uprawiasz od lat to byla raczej lipa dla naiwnych o oszolomskich predykekcjach, z ktorych robiles sobie jaja.

Dobrze, ze ta wojna cie otrzezwila. Zycze powodzenia. 

A teraz to mnie zablokuj na amen.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 4 kwietnia 2022 07:40
4 kwietnia 2022 08:31

Musisz wynaleźć inny sposób komunikacji ze mną, bo kokieteria mnie tylko irytuje

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2022 21:26
4 kwietnia 2022 09:46

Ale kto te koktaile miałby rzucić? Policja podległa minister bezpieczeństwa wewnętrznego z socjalitycznej partii robotniczych Niemiec? Uuups miałam na myśli socjal i demokrację SPD ;)

A może antifa albo wychowani w lewicowej demokracji obywatele? :)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 4 kwietnia 2022 09:46
4 kwietnia 2022 09:47

To był tylko taki ponury żart

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @Barb 3 kwietnia 2022 21:30
4 kwietnia 2022 10:44

Kolumna 5 tys. samochodow i dotego doatali obstawe policyjna. Macie pojecie!!

 

Barb to od brody marynarza, który ma dużo bajek do opowiedzenia?

Każda dozwolona demonstracja w Niemczech ma obstawę [radiowozy policji z przodu i tyłu demonstrującej kolumny]. Porządek musi być! 

Bardak jest golony i strzyżony a drut kolczasty jeszcze nie jest widoczny na rogatkach miast. 

Niemniej Berlin stacza się w kierunku zmian klimatycznych rodem z Bejrutu.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @tyszka 4 kwietnia 2022 01:43
4 kwietnia 2022 15:46

A od kiedy to gazownia taka antyrosyjska?

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 4 kwietnia 2022 15:46
4 kwietnia 2022 18:14

No i zadałeś zbyt trudne pytanie, a w rozpisce nie ma odpowiedzi ;)

poczekaj, przyjdą wytyczne to moze się dowiemy, ze tak naprawdę Michnik to był to tylko udawał miłość do komuchów

zaloguj się by móc komentować


m8 @ainolatak 4 kwietnia 2022 09:46
4 kwietnia 2022 18:40

Ci zdrajcy z SPD?

zaloguj się by móc komentować

Barb @saturn-9 4 kwietnia 2022 10:44
6 kwietnia 2022 03:00

Klucz wpisu "dozwolona demonstracja" .  

zaloguj się by móc komentować

Barb @zkr 3 kwietnia 2022 21:35
6 kwietnia 2022 03:16

To trzyma pan reke na pulsie( laboratoria), super. Coz mozna jeszcze dodac, ze Merkel robila doktorat z chemii laserow. Aha jeszcze jedno, komu przeszkadzaly bardziej Rosji czy Niemcom? wynalazki Sylwestra Kaliskiego z WATu, ktory zginal w podejrzanym wypadku samochodowym w 1978 r w Kaliszu, a ten zdaje sie lezec blizej niemieckiej granicy jesli sie nie myle. ;)

zaloguj się by móc komentować

Barb @Barb 6 kwietnia 2022 03:16
6 kwietnia 2022 03:51

mialo byc: zginal pod Koszalinem, a nie Kaliszem

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2022 06:55
6 kwietnia 2022 07:20

Drogi tych wszystkich mędrców prowadzą do Kononowicza 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować