-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O fałszywej pobożności, elitarnej edukacji i gwardyjskich dywizjach

Do czego służą najlepsze, gwardyjskie dywizje Rosjan? Do uwodzenia wariatek i pryszczatych młodzieńców ze skłonnościami sado-maso, mieszkających w Polsce. Co ja się nasłuchałem od różnych, że pierwsza gwardyjska w trzy dni będzie w Warszawie…A co się wtedy będzie działo?! Oj panie strach pomyśleć! Niektórzy to wręcz nie mogli się doczekać. Tutaj nawet pisali coś o zniewieściałym Zachodzie i super chłopakach z Moskwy. Ja oczywiście wiem, że gdyby Putin nie był idiotą ze zbrodniczymi inklinacjami, zdeprawowanym przez pieniądze i łatwy dostęp do wszystkiego, gdyby te gwardyjskie dywizje posłał na Polskę, wszystko by się sprawdziło. On jednak nie rozumie co to jest strategia w wymiarze realnym. Być może nie rozumie jej także w wymiarze sztabowym, ale wierzy swoim zidiociałym generałom. Ci zaś, podobnie jak zaplecze propagandowe GRU mieli wizję słabej Ukrainy i silnej Polski. W mojej ocenie najważniejszym elementem strategii rzeczywistej jest umiejętność podejmowania szybkich i kontrowersyjnych decyzji, wbrew wszystkim i wszystkiemu. Tego Putin na pewno nie potrafi. Co było i jest do okazania. I w tym upatruję nadzieję. On i jego ludzie trzymają się założeń. Te zaś były następujące: Ukraina jest słaba, pozwoliła na aneksję swoich terytoriów, a naród ukraiński i państwo ukraińskie to fikcja. Wszyscy wielokrotnie przekonywali się, że naród ukraiński nie jest fikcją, a wiedzą o tym najlepiej tutejsi wielbiciele banderowców, którzy doszukują się ich dziś w tych śpiewających po piwnicach dzieciach. O co więc chodzi Putinowi i jego ludziom? O ukrycie faktu, że naród rosyjski jest fikcją. Istnieje tylko rosyjskie państwo, które karmi się krwią i mięsem swoich dzieci, a także dzieci sąsiadów. Naród rosyjski zaś jest fantazmatem literackim i propagandowym. Co jest i było do okazania na granicy fińsko-rosyjskiej i na lotniskach Izraela. Nikt nie chce być Rosjaninem. Gdyby tym ludziom dać możliwość ucieczki, wszyscy by wyjechali. Zaraz, zaraz? Czy aby na pewno nikt nie chce być Rosjaninem? Przepraszam, Rosjanami, ale takimi z kart Tołstoja i Dostojewskiego chcą być wszyscy mieszkańcy byłych demoludów i Niemiec, którzy od II wojny światowej biorą udział w propagandowych projektach rosyjskiego państwa. Boją się tego państwa jak jasna cholera, dlatego wymyślają sobie mniejszych i rzekomo groźniejszych wrogów – banderowców – a także naród rosyjski, którego chcieliby być częścią, ale nie mogą, więc tylko aspirują. Każdy kto ma trochę oleju w głowie rozumie, że funkcjonariusze państwa rosyjskiego, zbrodniarze jeden w drugiego, czytają takie zachowania, podkarmiają emocje i nawet się już nie śmieją z głupoty swoich kolegów z Europy Środkowej. Być może sami uwierzyli w to, że naród rosyjski istnieje. On jednak jest fikcją i świadczą o tym Kadyrowcy za plecami rosyjskich żołnierzy. My zaś mamy rzadką okazję oceny zjawiska znanego jako Rosja w kategoriach realnych, tak lubianych przez młodzieńców z partii konserwatywnych i narodowych. Z czego składa się Rosja? Z projektów propagandowych. Znane nam konfrontacje rosyjskiej armii z innymi armiami po II wojnie światowej zawsze ujawniały słabość wojska. Ono bowiem nie nadaje się do użycia i służy tylko do terroryzowania dużo słabszych. Z tym, że w sztabie nigdy nie mogą się zdecydować, kto jest słabszy. Armia jest także zapleczem propagandy, albowiem raz do roku demonstruje swoja siłę na Placu Czerwonym. Prawdziwą siłą Rosji są projekty propagandowe. One bowiem czynią z ludzi niewolników, zmieniają ich duszę w świątynie szatana, uczą podłości, podstępu i bezwstydu. Potem wszystko to razem nazywane jest realizmem politycznym. I działa do momentu, kiedy ktoś nie powie – sprawdzam. Teraz jedno sprawdzam nie wystarczy, albowiem Putin został naprawdę zdeprawowany przez Niemców. I on nie rozumie czego ci wszyscy ludzie teraz od niego chcą. Przecież zachował się tak, jak było umówione…

Pomówmy teraz o obserwowany przez ostatnie trzy dekady projektach propagandowych państwa rosyjskiego. Najważniejsze były te ukryte przed naszymi oczami, a dotyczące deprawowania polityków UE i państw Europy Środkowej. Efekty tej tytanicznej pracy możemy oglądać dziś w czasie głosowania w PE nad sankcjami dla Polski, szczegółów jednak kupowania tych drani nie poznamy raczej nigdy. Tak, jak nigdy nie zrozumiemy jak Dominika Wielowieyska może odgrażać się na twitterze politykom PiS za ich rzekome sprzyjanie Rosji, lansując jednocześnie teksty w magazynie gazowni, wśród których znajduje się jeden o Putinie. Ma on tytuł „Kryzys męskości? Nie istnieje. Każdy mężczyzna chciałby być Putinem, ale nie każdy może”. To jest coś, co wymyka się ocenom. To jest zjawisko wręcz modelowe. Propaganda państwa rosyjskiego skrojona ma miarę. Trzeba więc jasno i wyraźnie powiedzieć, że każdy kto dziś występuje przeciwko rządowi polskiemu to świadomy bądź nieświadomy agent wpływu. Myślę, że spora część tych, którzy rząd popierają słowem to także agenci, ale oni ujawnią się później. Propaganda rosyjska jest bowiem zjawiskiem złożonym, celowym, dobrze zaplanowanym i dla wielu osób uwodzicielskim. Stąd zawsze postuluję, byśmy tworzyli własne obszary komunikacji i znaczeń. W zetknięciu z nimi każde słowo zainfekowanych ruską propagandą ludzi zabrzmi fałszywie i ich zdemaskuje. Dobrze to widać w propagandowych kreacjach literackich i publicystycznych. Temat Kresów jest chyba najwdzięczniejszym tematem dla ruskiej propagandy czynnej w Polsce. Ja się naprawdę długo zastanawiałem jak to się stało, że po wojnie nikt nie wydał wspomnień księdza Tokarzewskiego, Milewskiego wydano raz, tak jak pierwszy tom Woyniłłowicza, a drugi pozostawał w rękopisie? Odpowiedź jest jasna – albowiem cały obszar narracji kresowej był zawłaszczony przez ruskich agentów, którzy korzystali zeń pełnymi garściami budując różne rzewne historie i zależności nie mające żadnego pokrycia w tekstach źródłowych wymienionych wyżej autorów. Będących ludźmi nowoczesnymi i świadomymi okoliczności. Z tego tematu gładko możemy przejść do kwestii, które stanowią kolejny filar rosyjskiej propagandy w Europie i Polsce – do edukacji. Jeśli komuś się zdaje, że deprawacja poprzez rosyjskich agentów dokonywana jest tylko wśród dorosłych ten się niestety myli. Uważam, że należy prześwietlić wszystkie fundacje, stowarzyszenia i organizacje zajmujące się w ostatnich trzydziestu latach nowoczesną edukacją dzieci i młodzieży. Szczególnie zaś te działające wokół Warszawy, które mają w nazwie coś związanego z elitarnością. To jest, w mojej ocenie, klucz do wielu istotnych kwestii. Czy ktoś jeszcze może pamięta, zakładaną dawno temu w Skierniewicach szkołę elit docenta Przybyła? Na inauguracji której był obecny sam poseł Mikke? Ja pamiętam doskonale, pamiętam nawet kto się do mnie wtedy przypieprzył, że nie rozumiem jak ważną inicjatywę podejmuje docent Przybył. Dziś ten całkiem zmarginalizowany człeczyna bredzi coś na YT o Kresach właśnie. Szkoła elit zaś została zamknięta w okolicznościach nierozpoznanych.

Obok kwestii kluczowych dla rozumianej w duszoszczypatielnyj sposób historii Polaków i ich ambicji związanych z kulturą wyższą i elitami, propaganda rosyjska moderuje także polską pobożność. I to jest jasne dla wszystkich. Dlatego wielokrotnie postulowałem, by nie oceniać papieża, jaki by on nie był, nie oceniać księży i nie pozwalać sobie na ich krytykę, albowiem jest wiele innych rzeczy do zrobienia. Wielu ludzi jednak zachowuje się w takich wypadkach, jakby oczadziali. Oczywiście rozumiem pokusę mierzenia się z wielkimi problemami i pokusę krytyki Rzymu z pozycji ortodoksyjnych, ale czy wszyscy, którzy ją podejmują rozumieją w czyim naprawdę imieniu to robią? Powtórzę – Rosja to pakiet projektów propagandowych obliczonych na uwiedzenie elit. Rosja rozdaje wtajemniczenia i charyzmaty, które później, wszystkie jak jeden okażą się końskim łajnem, albo giczą cielęcą, choć wcześniej wyglądały jak najlepsze skrzypce…To taki motyw z podań ludowych, jeśli ktoś zapomniał. Jego centralnym elementem jest kuszenie. W najlepszym razie okaże się, że posiadacze wtajemniczeń modlą się do czapki Hitlera.

Na każdym odcinku rosyjskiej propagandy znajduje się jakiś lider, od dawna rozpoznawany. Przez ostatnie zaś lata próbowano, na razie z miernym skutkiem zaimplantować w polskie życie nowych liderów: Płaczka, którego uwiarygodnił Pospieszalski (gdzie on do kurwy nędzy jest?) Korczarowskiego i Rolę. Tych ostatnich uwiarygodniała Monika Jaruzelska.

Widzimy jasno, że mechanizm propagandy rosyjskiej jest dwoisty i składa się z elementów lewicowych, aspirujących do elitarności i tej bieda prawicy, która lansuje trochę inną elitarność. Ich wspólną cechą jest systemowe nieudacznictwo i pretensje. Po tym właśnie też możemy poznać ruskich agentów, po głośno wyrażanych pretensjach. Każdy już dawno zauważył, że nie ma ani jednej autentycznej nuty w programach Roli i w programach Moniki Jaruzelskiej. Każdy też rozumie, że ocenianie ich poprzez tak zwaną kulturę bycia to pułapka, ale wielu tak czyni. Mają bowiem aspiracje. Swego czasu osobą o najwyżej ocenianej kulturze bycia ogłoszona została, zapomniana już dziś całkiem Irena Dziedzic, tajna współpracowniczka SB.

Na koniec powtórzę – chodzi o to, żeby tworzyć, a nie odtwarzać. Chodzi o to, by docierać do źródeł – wspomnienia ziemian kresowych i księży – a nie słuchać pretensjonalnych bredni. Chodzi o to, by uczyć się czegoś naprawdę, a nie zasiadać w obrzędowym kółku nowych elit, wykształconych w szkołach prowadzonych przez jakieś fundacje i powtarzać mantry.

Jest dobry moment, żeby wszystkie te oszustwa, złogi z całych trzydziestu lat zaniechań i ślepoty właśnie z siebie spłukać. Wiem, wiem, to się do końca nie da zrobić, albowiem byli oficerowie WSI, sympatyczne skąd inąd chłopaki, są także wśród nas. I my ich stąd nie wyrzucimy, bo po pierwsze – nie mamy pewności, po drugie – nic im nie można zarzucić. Pozostaje jednak kwestia trzecia – uważne słuchanie tego co mówią. I notowanie, w których momentach ich gawęd skręca ku opisanym wyżej obszarom. To ciekawa zabawa. Polecam.

 

Proszę Państwa od wczoraj mamy awarię, popsuła się bramka płatności. Koledzy nic nie mogą na to poradzić, albowiem sprawę trzeba całatwić w banku i na serwerach. Posypało się po nocnym remoncie z 8 na 9 marca, przeprowadzanym gdzieś tam "we świecie" gdzie wisi nasza strona. Można jednak zamawiać starym sposobem, przez pay pal i za pomocą przelewów. Piszę to, albowiem postanowiłem zrobić promocję, jeszcze raz taką dużą jak wcześniej. Czynię to ponieważ nie uzbieram w warunkach wojennych pieniędzy na zaliczkę za konferencje, a muszę od razu zapłacić za dwie. Nie będę z niczego rezygnował. Nie dam się zastraszyć ani Putinowi, ani tym wszystkim, którzy postanowili się na mnie obrazić. Niech nie przyjeżdżają jeśli się ze mną nie zgadzają. Tak będzie lepiej. Tak więc póki nie naprawią bramki, a miejmy nadzieję, że naprawią, zamawiamy wszystko tradycyjnie.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/relacja-o-panstwie-polonia-i-prowincjach-polaczonych-z-ta-korona-john-peyton-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sebastian-polonus-mistrz-z-abruzzo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 

 



tagi: polska  propaganda  ukraina  rosja  naród  elity  pobożność 

gabriel-maciejewski
14 marca 2022 07:01
137     7571    31 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ThePazzo @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 07:44

Pojekty rosyjskie najwieksze sukcesy jednak na Węgrzech nie w Polsce :)

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 07:50

Jeśli przyjmiemy, że największą siłą Moskwy jest propaganda, to ja muszę zapytać: od kiedy? I drugie pytanie: czemu tak jest i kto to zainicjował? Pytam, bo nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Czarny 14 marca 2022 07:50
14 marca 2022 07:53

Mam wrażenie, że jest to związane z podleglością Tatarom. Oddawanie swoich jako niewolników, okłamywanie siebie, i w pewnym sensie zmianan ról z oprawcą?

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 08:00

Plus już poszedł. ten dodatni:)

a wczoraj YT pokazał mi okienko Towarzyszki w towarzystwie pana Warzechy. Łukasza Warzechy. Sama nie wiem, czy to plus dodatni, czy ujemny. ale pani Monika też już najwyraźniej cienko przędzie:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 14 marca 2022 07:44
14 marca 2022 08:10

W kręgach władzy tak, ale niżej nie

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 08:10

W 1920 w Warszawie pluto na żołnierzy idących walczyć z bolszewikami... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 14 marca 2022 07:50
14 marca 2022 08:11

Od wojny, zainicjował to pewnie Andropow, nie wiem zresztą, nie chcę obstawiać, tak tylko sugeruję

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @malwina 14 marca 2022 08:00
14 marca 2022 08:11

Warzecha to jest najbardziej oczywisty ruski agent

zaloguj się by móc komentować



chlor @ThePazzo 14 marca 2022 07:44
14 marca 2022 08:15

Chyba jednak w Polsce i w NRD. W Czechach i na Węgrzech ruscy musieli po wojnie interweniować zbrojnie, w Polsce nie było to im potrzebne.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 14 marca 2022 08:15
14 marca 2022 08:20

Tak, przeżarcie Polski tą zarazą jest straszliwe. Widać to dopiero dzisiaj

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Czarny 14 marca 2022 07:50
14 marca 2022 08:29

Projekt pt. Putin (+ Patruszew) od początku zakładał wielką ofensywę propagandową (a la Stalin) - trzeba im przyznać, że nie szczędzili środków - te ich legendarne konta na Zachodzie (z Kajmanami itp. włącznie) głównie temu służyły i służą. To część podstawowa ich planu imperialnego. A to są autentyczni wielbiciele Stalina, który przecież faktycznie urwał się z uprzęży.

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 08:47

Kiedy usłyszałam, że Putin zwrócił sie do Chin o uzbrojenie, przyszło mi do głowy, że być może dał sygnał Państwu Środka, że w zasadzie po co u kacapów kupować, skoro można wjechać na Syberię i zająć. Prawie 10 mln Chińczyków na Dalekim Wschodzie Rosji już jest i to są prawie same chłopy. Ja na miejscy rządu w Pekinie zaczęła rozważać taki krok.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 14 marca 2022 08:41
14 marca 2022 08:48

Jego bym umieścił w pierwszej dziesiątce ruskich agentów wpływu. Będzie teraz nawoływał do zgody i porozumienia, żeby dupę ocalić. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 14 marca 2022 08:47
14 marca 2022 08:49

Ponoć z tymi Chińczykami na Syberii to ściema. Nikt nie wie, jak tam jest i co się szykuje. Byłbym ostrożny w przewidywaniach

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Czarny 14 marca 2022 07:50
14 marca 2022 08:54

To trzeba by się zapytać na początku, a skąd w ogóle tam się wzięło to, co potem stało się Rosją?

Na początku i potem, długą chwilę, a praktycznie zawsze, do dzisiaj po prostu, są tam  u władzy potomkowie Wikingów/Normanów - moze uda mi się jednak przetłumaczyć i zamieścić tutaj kolejne rozdziały Historii Anglii napisanej przez brytyjską propagandystke pierwszej wody, gdzie jest to wprost napisane wręcz. Gdy te klocki się połączy właśnie, staje się jasnym to, o czym pisze Coryllus. A brytyjsko/amerykańska propaganda i ruska dziwnie podobna jest. Oczywiscie z jakże większym sukcesem tej pierwszej. Po angielsku komunikuje się już cały bez mała świat.

I to nie tylko moja fobia jest, Wikingowie/Normanie, gdyż nią jest nie od dzisiaj. Ale tak sobie tłumaczę świat. Czy właściwie? Nie wiem. Ale jak na razie dobrze mi z tym.

Dlatego tak ważnym jest, byśmy mówili po polsku i żyli po polsku i uczyli się Polski. Co robi Coryllus właśnie.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 09:07

Już trzeci, kolejny(!) raz podpisuję się pod całością.

Pod czym? No właśnie, to już nie felieton. To nauka.

 

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 09:40

"Należy ich zniszczyć, a potem wychować nowe pokolenie innych Rosjan, które nie będzie obarczone garbem II wojny światowej i żelaznej kurtyny. O żadnych dialogach jednak, zgodzie i porozumieniu nie będzie mowy nigdy. Zrozumcie to."

To z Pańskiej przedwczorajszej notki. Po dzisiejszej dodałbym taki pomysł, aby wysadzić Kreml w powietrze - nie zbombardować - wysadzić i żeby po nim została taka dziura, że jak taki nieobarczony Rosjanin tam zarzy, to zobaczy piekło.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 08:49
14 marca 2022 10:01

Oczywiście nie byłem na Syberii i sam nie widziałem ale na rzeczy coś jest. Kiedyś linkowałem tutaj felieton jakiegoś Ruska, który opisywał realia syberyjskie z 2010r. i tam on o tej syberyjskiej chińszczyźnie pisał i o ile pamiętam pisał też, że szczytem marzeń Rosjanki (no dobra - Syberyjki) jest mąż Chińczyk. Tyle, że Chińczycy nie wjadą tam z czołgami to nie jest ich styl. Z drugiej strony ich polityka zagraniczna przez ostatnie trzydzieści lat nakierowana była na skasowanie następstw traktatów nierównoprawnych i to się się im w zasadzie udaje za wyjątkiem tych z Rosją (bodajże dwóch).

PS. Dzisiejszy felieton - bomba - Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 08:10
14 marca 2022 10:02

Fidesz ma 50 % poparcia  To kto ich popiera?

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ThePazzo 14 marca 2022 10:02
14 marca 2022 10:07

węgierscy peowcy i konfa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 14 marca 2022 10:02
14 marca 2022 10:11

Ile jest warte to poparcie okaże się przy kolejnych wyborach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 14 marca 2022 10:01
14 marca 2022 10:11

Moim zdaniem Chińczyk nie będzie słuchał Putina

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @atelin 14 marca 2022 09:40
14 marca 2022 10:15

Jak ma Pan jakieś doświadczenie w "wysadzaniu" jako skuteczniejszej metodzie niż "bombardowanie" to może proszę od razu podać Imię Nazwisko i adres do wysyłki zamówienia na usługę. To co Pan mówi w obecnej sytuacji nie jest parabolą literacką, tylko "wodą na młyn odwetowców" z Moskwy. A później się dziwimy że codziennie "nowy" trol opluwa wpisy na SN. No chyba że hasło nie eskalować już nie obowiązuje.

zaloguj się by móc komentować

Szestow @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 10:19

Wiktor Suworow w jednej ze swoich powieści rozmarzył się z delikatnością czekisty co on by zrobił tym wszystkim gównojadom na zachodzie działającym na rzecz sowietu, zamknąby ich w obozie bez jedzenia i poczekał aż się zeżrą nawzajem. Głod jest chyba jedynym lekarstwem na sowiecką propagande.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 14 marca 2022 10:15
14 marca 2022 10:21

Obowiązuje, dlatego nie odpowiadam na niektóre komentarze. Też nie chcę eskalować

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 10:11
14 marca 2022 10:22

Chiny to państwo, które ma ok. 5000 lat i nigdy nie zaznało pełnej okupacji. To kształci mentalność Chińczyków, którzy nie patrzą na siebie, bo wiedzą, że przeminą, ale mają pewność co do przyszłych pokoleń, więc spokojnie mogą uprawiać politykę patrzenia na spływające rzeką trupy swoich wrogów. Myślę, że do Putina właśnie dotarło, że jeśli zaatakuje NATO, to będziemy mieli wymarzoną granicę polsko-chińską na Uralu.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 10:21
14 marca 2022 10:30

Ale "Ceterum censeo...." obowiązuje nadal?

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @chlor 14 marca 2022 08:15
14 marca 2022 10:39

Dokładnie tak... Przeżarcie poczucia polskości na zasadzie wiecznych pretensji, lub wręcz pogardy, do własnego państwa, w przekonaniu że na tym polega bycie "prawdziwym Polakiem" (silnym i prawilnym na wzór Putina) to jest ta czerwona zaraza, której udaje się przetrwać nawet w obliczu zagrożenia realną eksterminacją z jej strony. Ci ludzie myślą, że jak będą schlebiać zbrodniczej skuteczności, lub przynajmniej wyrażać wobec niej "milczący" (wojny nijakiej na Ukrainie ni ma) szacunek, to czeka ich lepszy los jak Ukraińców, bo przecież Polak to nie banderowiec. Pomimo wielokrotnego straszenia nas iskanderami. Oraz "konsekwencjami" dążenia do wzrostu potencjału obronnego, głównie z powodu "chodzenia na pasku" Amerykanów, i dawania im "pozwolenia na użycie broni" na terenie naszego państwa. Normalnie wstyd przed Ruskiem.

No i to przekonanie że chodzi wyłącznie o biznes, "bo tanio", a nie o uzależnienie polskiej gospodarki od ruskich surowców energetycznych.

Aż tu nagle "Putin oszalał" i zepsuł to co tak dobrze "żarło", ujawniając nie tylko jak słabym osobiście jest człowiekiem, ale czym jest tak naprawdę projekt rosja. Jednak zaraza w niektórych polakach zapuściła tak głębokie korzenie, że i ta coraz bardziej brutalna rzeczywistość, obliczona głównie na wywołanie strachu u niedawnych "partnerów handlowych" i pchnięcia do szukania dziury w której można by było bezpiecznie doczekać lepszych czasów, w niektórych przypadkach wywołuje dosłownie "podniecenie" emocjonalne, i oczekiwanie na "przyjście zbawiciela" (Putina) który wreszcie rozprawi się, w niegorszy sposób, z Kaczyńskim i jego nieudacznikami.

Pamiętam do dziś pewne powiedzonko, robiące w obiegu dezinformacji zawrotną karierę. Że PiS bardziej nienawidzi Rosję jak kocha Polskę. Można powiedzieć, że są wśród nas patrioci którzy bardziej nienawidzą Polskę jak kochają Rosję.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 14 marca 2022 10:39
14 marca 2022 10:47

Braun jest specjalistą od takich powiedzonek. Niedługo będą o tym memy, jak o Paolo Coleho. No i mówi tak piękną i wystudiowaną polszczyzną, że nie może z pewnością, ach nie może, mieć żadnych złych zamiarów wobec nas...

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 10:48

Jan Pospieszalski odnaleziony!

Schronił się, jak dawniej w kościele i stamtąd odszczekuje się Putinowi:

https://bilgorajska.pl/aktualnosc,26120,0,0,0,Spotkanie-z-Janem-Pospieszalskim.html

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przerywampanu 14 marca 2022 10:48
14 marca 2022 10:57

Coś o covidzie mówił, czy już przestał, bo nie chce mi się czytać?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 14 marca 2022 10:58
14 marca 2022 11:01

I tak ładnie marszczy brwi przy tym

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 11:08

Już któryś raz Pan się dopytuję, więc tylko napomknę, żeby mnie zaraz Odys nie skwitował że od razu wiedział z czym tu przychodzę . Pan Grzegorz P. słynny covidowy pisarz i pozdrawiać Polaków i Polek, cały czas robi w rolowych mediach. Z przed 3 dni np był na granicy madziarskiej i słowackiej z Ukrainą, z innym Panem któego nazwisko jest albo od szlachty albo od szlachtowania... i dowodzili że tam spokój, cisza, tłumów niet a tam gdzie ruch jest to standardy bezpieczeństwa sa o wiele wieksze niż na granicy PL/Ukr. Zmienił content zgodnie z ogólnym rozporządzeniem i próbuje się utrzymać na powierzchni. Pewnie do najbliższych wyborów samorządowych.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 11:10

Putin sobie radzi.

Sztab Generalny Ukrainy: Rosjanie stworzyli obóz dla żołnierz, którzy odmawiają walki

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1114526%2Csztab-generalny-ukrainy-rosjanie-stworzyli-oboz-dla-zolnierzy-ktorzy

Mają w nim również przebywać rekonwalescenci oczekujący odesłania do swoich oddziałów.

 

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @Szestow 14 marca 2022 10:19
14 marca 2022 11:12

A ja myślę, że W. Suworow, którego książki za wiki już w '88 w Polsce wydawano bardzo przysłużył się zjawisku o jakim była tu już mowa tj. przedstawieniu wojsk sowieckich jako sprawych, bezlitosnych itp. przed którymi lepiej się poddać niż kombinować. Czytałem to jakieś 15 lat temu jak sam miałem circa 20 i do dziś pamiętam opis-instrukcję przesłuchiwania jeńców z wykorzystanie pilnika do metalu.  Plus jeszcze, arcydokładna analiza wszystkich zjawisk dokonywaną przez oficerów GRU w stylu: ktoś tam wpadł, bo robiąc zdjęcie poruszył się, gdyż poruszyło go to co zobaczył, a czego się nie spodziewał, więc to wyszło na odbitce i wiadomo było, że jest zdrajcą i dlatego wpadł itp. itd. Dla mnie wtedy było to wirygodne, bo miały jego książki jeszcze ten rys, że nie były (chyba) takim bajdurzeniem jak jakieś ludlumy, które bardziej skręcały w stronę stylu "zabili go i uciekł".          

Nie chcę nic mówić, ale Litwinienka zginął od polonu, a Suworow książki pisał albo jeszcze pisze i można by powiedzieć, że włos mu z głowy nie spadł, gdyby nie to, że jest łysy. Ostatecznie ojczyźnie swojej się przysłużył.

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 10:57
14 marca 2022 11:12

O Covidzie ani słowa w tej relacji. Mówił, że jest chrześcijaninem a to oznacza, że jest gotowy płacić za swoje wybory. Nawiazuje do Smoleńska i ks. Blachnickiego.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 11:22

Po tym jak maski opadły ujawnia się to o czym napisałeś. Ruska propaganda ma wiele warstw tutaj w Polsce, a każda z tych warstw ma jeszcze metr mułu w postaci pożytecznych idiotów. Pierwsza warstwa jest już całkowicie skompromitowana i już nikt przytomny się na to nie złapie, druga warstwa udaje wielkich przyjaciół Ukrainy, tak że już niedługo sobie chyba wytatuują na czołach ukraińską flagę i jednocześnie cisną jakby nigdy nic rosyjską propagandę(tylko taką z wektorem bardziej antypolskim) i nawet im przy tym brewka nie drgnie, trzecia warstwa najgłębiej ukryta, która cały czas udawała "swoich" widzi że grunt im się pod nogami chwieje bo stracą przeciwwagę na tle której mogli udawać "swoich" i teraz będzie gorączkowo szukać jakiegoś przyczółku i krzyczeć o tym, że dalej są "podziały" i "to trzeba na spokojnie porozmawiać".

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przerywampanu 14 marca 2022 10:48
14 marca 2022 11:22

czy jak WSumliński będzie sobie żyły podcinał? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 14 marca 2022 11:08
14 marca 2022 11:25

Przypomnę, że Pospieszalski podał mu pomocną dłoń, a teraz się schowal w Biłgoraju...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 14 marca 2022 11:10
14 marca 2022 11:25

No tak chory to prawie jak dezerter, a dezerter to już trup

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przerywampanu 14 marca 2022 11:12
14 marca 2022 11:27

Oczywiście, zaraz się będzie domagał, żeby go męczennikiem ogłosili

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 14 marca 2022 10:22
14 marca 2022 11:27

to jest mitologizowanie komunistycznego państwa ze sprawnym aparatem terroru, owym Chinom te 5000 lat historii wisi i powiewa; wiedzą, że jest partia i będzie partia jako jedyny kreator ich życia, a jakie to życie będzie? to już partia zadecyduje; z dowcipów: marzenie Polaka, aby armia chińska dwa razy doszła do Odry i wróciła do siebie; a czemu? bo wtedy 4 razy przejdzie przez CCCP

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 marca 2022 11:22
14 marca 2022 11:28

W zamkniętym pomieszczeniu najlepiej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 14 marca 2022 11:22
14 marca 2022 11:28

Może się obejdzie bez takiej operety

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @atelin 14 marca 2022 10:22
14 marca 2022 11:34

Ma Pan jakieś wielkolechickie marzenia. Przyznam że w tym angdotycznym powiedzeniu: Co tam Panie w polityce? Na granicy polsko-chińskiej spokój, zawsze sobie wyobrażałem że Chincyki stacjonują za Bugiem a nie że My na Uralu. Pomijając już co może faktycznie gwardyjska, to na dzisiaj Ukraińcy raczej mają marzenia żeby ruskie nie przszły Dniepru ani nie okrążyły Kijowa. A co do Chińczków to myślę że ta ich mentalność cierpliwych ludzi czekających aż rzeka się oczyści to też taka sama propaganda jak o niezbyciężonej armi czerwonej. Skoro mieliby świadomość swojej 5.tysiącletneij historii to 150 lat jest jak jedno westchnięcie, przy dobrych wiatrach to jest wspomnienie dziadka mojego dziadka. A czas wojen opiumowych, uzależnienia kolonialnego i upokorzenia dla takiej "mentalności", może być motywacją do jak to Gospodarz mówi, nie pięknych inicjatyw i instrumentalnego traktowania wszystkich "kontrahentów", zgodnie z mądrością etapu.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Gumtryk 14 marca 2022 11:12
14 marca 2022 11:38

Dokładnie taką rolę odegrał ten "lodołamacz"... Fascynacja rosyjskimi mordercami, i romantyczna (deterministyczna) przygoda. Ah! jakaż by ona była piękna gdyby nie zdrajcy politycy i ich nieudolne decyzje, które ciągle przeszkadzają w uzyskaniu 100% skuteczności takim talentom, za jaki uważa się sam Suworow.

Legendowany na zachodzie rzekomym wyrokiem śmierci za zdradę sojuza i jego tajemnic

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 11:28
14 marca 2022 11:42

Tak, a potem z powrotem będą mogli zgrywać "zdroworozsądkową prawicę" i ćwiczyć wrestling dla gawiedzi z "lewicą".

 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 11:25
14 marca 2022 11:50

Myślę że Pan Grzegorz wypłynąłby i bez Pospieszalskiego. Od matury począwszy prymus i laureat różnych nagród i wróżnień, jedno ma nawet Hugona K. w nazwie, a i stypendystą w USA był. Więc to pewnie jeden z tych co są na odcinek propagandy dla "zwykłych Polaków" oddelegowany, potem wybór na radnego, potem na posła i siła "inwestycji" w kadry rośnie z każdą falą, czegokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 11:59

Witam. Dałem plusa bo notka ciekawa (jak wiele ostatnich). Ale ponieważ czytam również komentarze z, coryllus.pl włącznie, zamiast umieszczać swoje "przemyślenia" posłużę się komentarzem Knechta spod dzisiejszej notki tamże, cytuję:

"...Rosja zawsze była projektem obcym, od czapki chana poczynając na czapce Hitlera kończąc. Lubią czapki. Cóż, chłodno tam. Nam też nieraz różne czapki próbowano założyć, ale dotąd – nie pasowały. Ciekawe jak będzie dalej."

Rosja jest projektem - Piotr I, carat, rewolucja październikowa, wspieranym i zasilanym przez wiele państw z tzw. zachodu. Tak jak współczesne Chiny zostały w czasach zimnej wojny wykreowane w dużej mierze przez USA. Co będzie dalej? Bardzo trudno zgadnąć i przewidywać bo Rosja nadal może być komuś do czegoś potrzebna. Komu i do czego? Nie wiem. Dziękuję za notkę, no i podobno bramka już działa. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

glicek @tomciob 14 marca 2022 11:59
14 marca 2022 12:03

Bardzo trudno zgadnąć i przewidywać bo Rosja nadal może być komuś do czegoś potrzebna.

Te surowce z Syberii ktoś jednak musi wydobywać. Nikiel z Norylska i inne metale same spod ziemi nie wyskoczą.

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 11:25
14 marca 2022 12:08

Ja mysle , ze to raczej izolatka, aby "zdrowej tkaniki spolecznej" defetyzmem nie zarazili.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BaZowy 14 marca 2022 11:50
14 marca 2022 12:09

Braun jest tak oczywistym przejawem zakochania w sobie że bardziej tego udowadniać już nie musi.

 Cała reszta w postaci nagród, szkół czy stypendiów (nawet z USA) nie jest niczym innym jak otoczką nuworysza, który pomylił spryt z pożytecznym idiotyzmem

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @K-Bedryczko 14 marca 2022 07:53
14 marca 2022 12:12

Świeżo "odkryty" temat tatarskiegho dziedzictwa, które - jak wiele na to wskazuje - uwierało i nadal uwiera Rosjan mocno. Chodzi o stolicę Złotej Ordy, po której - jak jeszcze niedawno twierdzono (cytuję "z pamięci") ślad żaden nie został. Teraz jednak inna narracja już obowiązuje (nawet Wikipedia grzecznie donosi), mianowicie, że ślady owszem są, nawe bardzo okazałe, lecz dotąd niedostatecznie zbadane. Konkretnie jest to zwane z ruska "cariewskoje gorodziszcze" (nazwa grodzisko niezbyt tu pasuje) koło wsi, niegdyś miasteczka, o nazwie Cariew, nieopodal miasta "rajonnogo" Leninska (nazwy autentyczne, nic nie wymyśliłem), na północnym brzegu Achtuby (północno wschodniej odnogi Wołgi) ok 60 km od Wołgogradu na wschód.

Na ten trop natknąłem się zupełnie przypadkiem - były to wspomnienia jakiegoś podróżnika z Zachodu z roku bodajże 1776, który opisał z podziwem oglądane szczątki, n.b. dużo okazalsze od stanu obecnego i widoczne na powierzchni, bo dziś wszystko przykryte "kulturnym słojem" i częściowo zabudową Cariewa. Z biedą znalazłem w końcu monografię spreparowaną gdzieś w Wołgogradzie nt. historii i efektów badań archelogicznych. Skromne to to bardzo, zamulone mało ważnymi szczegółami, a główny wniosek z tego płynący jest taki, że przez kilkaset lat było to "zagłębie" pozyskiwania dobrej jakości cegły, więc z największego bodajże w Europie żredniowiecznego miasta zostały tylko kupy gruzu i głęboko skryte fundamenty. W niezbyt licznych i nie bardzo rozległych wykopaliskach archeolodzy wykryli też tu i ówdzie ślady wcześniejszych budowli (ta tatarska stolica nie powstała na pewno na dziewiczym gruncie), lecz temat ten nie był zgłębiany. Widać stąd, że ta "Kartagina" musiala zostać zburzona, a obecne nieśmiałe proby ratowania "europejskiej" twarzy Rosji są mało przekonujące.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @glicek 14 marca 2022 12:03
14 marca 2022 12:19

Bez technologii,  na jaką kacapia liczyła, a do której właśnie sobie zamknęła legalny dostęp (pozostaje szpiegostwo gospodarcze), te surowce będą"gnić" w ziemi. Problem kacapii to kredyty które wzięła od Chin na ów projekt, i które już wydała na "niezwyciężoną armię" plus opłaty (korupcja).

W zasadzie rosja jest już potrzebna wyłącznie jako pretekst (Chinom, które mogą chcieć ją złukaszenkować), a dla NATO jako głębia operacyjna na drodze chińskiej armii do Europy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 14 marca 2022 11:50
14 marca 2022 12:22

Myślę, że jednak nie. Poza tym jak ktoś jest Pospieszalskim i widzi takie gówno, to powinien się odsunąć, tak myślałem, a on je złapał w rękę. Cóż ja mogę powiedzieć? Braun na twitterze, z naszym dawnym kolegą Romkiem zadaje dramatyczne pytanie - Czy to już Ukr-Polin? Bo flagę ukraińską w ramach solidanrości powiesili przy wejściu. Komedianci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 14 marca 2022 11:59
14 marca 2022 12:22

Dziś właśnie może się okazać, że nie jest potrzebna nikomu

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @OdysSynLaertesa 14 marca 2022 12:09
14 marca 2022 12:24

Tu akurat mowa o innym Grzegorzu. Płaczku.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @m8 14 marca 2022 12:08
14 marca 2022 12:26

Ta panie, ta ile tej zdrowej tkanki?

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Gumtryk 14 marca 2022 11:12
14 marca 2022 12:28

Lecz był też bardzo krytykowany (gdzieś czytałem) z "pozycji" czysto stalinowskich

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Zdzislaw 14 marca 2022 12:12
14 marca 2022 12:30

Mnie także często zastanawia ta ciągota do barbarii i starcie z powierzchni ziemi czegoś twórczego. Im wsztko jedno ikona, czapka hitlera, szaman, okultysta. Te pozory są dla nich 100 kroć ważniejsze niż fabryka cegły czy handel światowy Wielkiego Nowgorodu. Jak inzynierowie za cos się biorą to musi się zawsze zacząć od kopii.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @maria-ciszewska 14 marca 2022 12:24
14 marca 2022 12:50

Nie widzę wielkiej różnicy... Niebezpieczeństwo ulegania "opiniom na swój temat", legendowane różnymi "atrybutami" (jak dyzmiany "Oxford", czy inny "konserwatywny liberalizm") to "prawo ogólne", rzecz jasna różniące się (i istotne) w szczegółach jak sam diabeł

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @Zdzislaw 14 marca 2022 12:28
14 marca 2022 12:51

@Zdzisław
@OdysSynLaertesa

Nie no pewnie tak, tyle, że to krytykowanie pewnie jak ta "rzekoma kara śmierci" to wspomniany przez Odysa element legendowania. Jak Odys o tym KS wspomniał to mi się przypomniało, że wtedy też to czytałem, zresztą to chyba było na obwolucie jego książek. Wspomina o tym wikipediowa sekcja "dyskusja" (swoją drogą polecam te sekcję do każdego ważniejszego/bardziej kontrowersyjnego artykułu).  

Googlując wokół tematu przypomniało mi się jeszcze jedno straszydło z przeszłości tzn. niejaki Dugin - "ideolog putina". Okazuje się, że kiedyś tam wyciekły jego maile, reszta w całkiem świeżym linku. 

https://www.tvp.info/59022435/dariusz-matecki-solidarna-polska-przypomnial-o-tzw-liste-aleksandra-dugina-sa-na-niej-mateusz-piskorski-i-roman-giertych

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @K-Bedryczko 14 marca 2022 12:30
14 marca 2022 12:52

Nikt się nie będzie zachwycał rosyjskim czynem (ciałem), ale do "rosyjskiej duszy" ciągle ustawiają się kolejki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Gumtryk 14 marca 2022 12:51
14 marca 2022 12:53

Dugin to kolejny idiota, którego brali za proroka...ilu tam takich jeszcze siedzi?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 12:53
14 marca 2022 12:57

To nie prorok... To wizjoner :) 

Albowiem trafnie odczytał potrzeby, i dostarczył właściwej paszy, nienasyconej z powodu niezgłębionej pustki "rosyjskiej duszy"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 14 marca 2022 12:57
14 marca 2022 13:01

Pasza lekko spleśniała, ale i tak trzeba będzie ją zjadać

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @kpiotrzk 14 marca 2022 08:41
14 marca 2022 13:19

"A tymczasem Janke próbuje odbić się od dna, moderator jeden:

https://www.salon24.pl/u/ukladotwarty/1213097,wojna-polsko-polska-ruszy-za-chwile-pelna-para-bedziemy-szukac-wewnetrznego-putina"

 

Tam w tym salonie24 ruskich gąsiennic jest do groma. Zgroza.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 14 marca 2022 13:19
14 marca 2022 13:35

Dlatego mnie tam nie ma. Ten cały naczelny jak już powie coś mądrego to nie wiadomo gdzie oczy podziać. No i był u Jaruzelskiej, o czym tu gadać

zaloguj się by móc komentować

tomciob @glicek 14 marca 2022 12:03
14 marca 2022 13:37

Ten nikiel z Norylska jest ciekawy. Udziałowcem w jego wydobyciu jest jeden z najbogatszych oligarchów w Rosji Władimir Potanin. W 2013 roku 7. w Rosji i 58. na świecie. Tłusty kot który się dorobił na transformacji poradzieckiej Rosji. Jest, czyli widocznie może sobie na to pozwolić, recenzentem aktualnych poczynań Kremla. Choć z Kremlem związany i na jego polityce zdołał się dorobić zachowuje "racjonalny" dystans do pomysłów wierchuszki. Jest krytykiem, może tylko wystawionym na wabia, inwazji na Ukrainę ale i krytykiem nerwowych posunięć związanych z zachodnimi sankcjami na Rosję, cytuję:

"Według Potanina, bardziej adekwatnym działaniem jest propozycja Ministerstwa Rozwoju - wprowadzenia zarządzania zewnętrznego w takich przedsiębiorstwach. - Pozwoli to właścicielom zachować swoją własność, a firmom uniknąć upadku, nadal wytwarzać produkty i wypłacać pracownikom pieniądze - uważa Potanin.

Szef Norylskiego Niklu uważa, że kroki podejmowane przez Rosję w odpowiedzi na ograniczenia wywołane sytuacją w Ukrainie powinny być pragmatyczne i zmierzać do utrzymania pozycji rynkowej.

- Uważam za bardzo ważne, aby w obecnej sytuacji środki reakcji gospodarczej Rosji były przemyślane, pragmatyczne i nie prowadziły do dodatkowych trudności dla gospodarki krajowej. W kontekście w dużej mierze irracjonalnych, a nawet histerycznych wydarzeń na rynkach światowych, my musimy wyglądać solidnie i spokojnie, a nasze wysiłki muszą być skierowane nie na zatrzaśnięcie drzwi, ale na utrzymanie pozycji gospodarczej Rosji na tych rynkach, które opanowaliśmy od tak dawna - powiedział Potanin." źródło 

A ponieważ facet jest z zaufanych i proputiniwskich kręgów w Rosji wydaje się, że Rosja ma jednak dobrze skalkulowane na jakie straty może, a na jakie nie, sobie pozwolić w agresji na Ukrainę. Póki co to bomby lotnicze i rakiety spadają na Ukrainę. Niszczą miasta, zabytki, infrastrukturę drogową, zakłady przemysłowe. Rosyjska agresja cofa Ukrainę w rozwoju materialnym, a Rosja na razie ma tylko sankcje. Europa, a nawet Polska już stwierdziły, że z dnia na dzień nie mogą zrezygnować z rosyjskich surowców energetycznych. Sankcje na Rosję można cofnąć bardzo szybko, a odbudowa Ukrainy ze zniszczeń zajmie lata. Póki co Rosja niewiele traci na tej wojnie.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 14 marca 2022 13:37
14 marca 2022 13:41

No i dlaczego pan zmyśla. Naimski powiedział, że możemy zrezygnować z dnia na dzień. Od jutra paliwo tanieje...

zaloguj się by móc komentować

zkr @atelin 14 marca 2022 10:22
14 marca 2022 14:48

Wladymir Wladymirowicz idzie po smierci do piekla. Po jakims czasie dostaje przepustke za wzorowe sprawowanie. Przybywa do Moskwy, spaceruje i wchodzi do baru na wodke. Pyta barmana:
- Krym nasz?
- Nasz
- A Donbas nasz?
- Nasz
- A co z Kijowem? Nasz?
- Tez nasz
Wladymir Wladymirowicz wyraznie zadowolony dopija i pyta:
- To ile place?
- Sto hrywien.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tomciob 14 marca 2022 13:37
14 marca 2022 14:49

Dla ruskich dostęp do zachodnich rynków zbytu, oznacza możliwości rozwinięcia szpiegowstwa (w tym gospodarczego), agentury wpływu, i zakupu towarów "podwójnego zastosowania"... Ich wystudiowana, a w zasadzie wymusztrowana powściągliwość (brak nerwowej reakcji) na podrygi "partnerów handlowych", to taktyka oswajania a nie część "natury" czy kultury biznesowej. Prowadzona zawsze w celu "ucywilizowania" wizerunku Rosji, po to by uśpić lub wyrugować czujność. Rosyjskie "chcemy z wami handlować i budować wspólny dobrobyt" należy czytać, zawsze, jako robaka na haczyku... Uzależnić a potem zdominować. Równolegle do zawieranych umów handlowych, rozciągają swoją ośmiornicę przekupstw i korumpowania na ogromną skalę. Często rękami Niemców

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 13:41
14 marca 2022 14:49

Ok, sprawdźmy, cytuję:

"- Odcięcie od rosyjskiej ropy dla wszystkich odbiorców, nie tylko w Polsce, będzie się przejściowo łączyło z większymi kosztami, ale rynek jest globalny, produkcja może zostać zwiększona w ciągu kilku miesięcy i sytuacja wróciłaby wtedy do normy - ocenia w "Sygnałach dnia" Piotr Naimski.  

Jego zdaniem trudno powiedzieć, czy realny jest obecnie postulat wstrzymania importu ropy, gazu i węgla z Rosji, ale jest to również kwestia tego, jak będą walczyć Ukraińcy. - Jeżeli są w stanie opierać się dostatecznie długo, to sądzę, że szanse na prawdziwe sankcje wobec Rosji będą rosły - ocenił pełnomocnik"

"trudno powiedzieć, czy realny" w języku polskim to chyba czas przyszły (a więc niedokonany), oraz 

"Odnosząc się do kwestii importu węgla z Rosji, Naimski podkreśla, że sprowadzają go prywatne firmy, w ilości 6-7 mln ton rocznie. - To też jest do zastąpienia - dodaje."

"jest do zastąpienia" to też czas przyszły. Źródło cytatu z 05.03.2022 

Tak więc jak na razie to jedynie zapowiedzi jakieś są. A także, cytuję:

"Kanclerz Niemiec Olaf Scholz uważa, że nawet najbogatsze państwo członkowskie UE nie da sobie z tym rady: obecnie nie ma innego sposobu na zabezpieczenie dostaw, a energia została celowo wyłączona z unijnych sankcji wobec Rosji – powiedział po wideokonferencji z prezydentem USA Joe Bidenem." źródło cytatu z 07.03.2022

Konkludując skoro Unia wyłączyła surowce energetyczne z sankcji przeciw Rosji to Polska jednostronnie nie zadeklarowała rezygnacji. To są projekty przeszłościowe (czas przyszły niedokonany).

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 14:58

Pamiętam, jak Gospodarz pisał o nowym podziale w cerkwi prawosławnej - autokefalii cerkwi na Ukrainie. I pisał dalej - to początek rozbioru Rosji (przynajmniej tak to pamiętam). Czy nie jesteśmy aby obserwatorami drugiego aktu?

zaloguj się by móc komentować


Antonim @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 10:47
14 marca 2022 15:31

napisał Pan kiedyś tekst o stylizacjach, Korwin ma muszkę, Bolek Matkę Bożą w klapie, inni się stylizują na poważnych eskpertów (Bartosiak itp.), Braun natomiast mówi nienaganną polszczyzną... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Antonim 14 marca 2022 15:31
14 marca 2022 15:32

To nie stylizacja, u niego stylizacją jest broda i mars na czole

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 15:43

Chapeau bas. P. Gabrielu. Ta notka przerzucil Pan wszystkie sieciowe pogadanki Yurija Biezmienowa o ruskiej propagandzie zwanej przez niego "subversion" na wyzsze tory.

zaloguj się by móc komentować

Barb @Czarny 14 marca 2022 14:58
14 marca 2022 15:52

Na to wyglada, problem jest, ze ten rozlam jest finansowany czesciowo przez ksiecia Windsoru Karola i grecka cerkiew prawoslawna na ktora lozy niezle sumy. Cale szczescie tam (na Ukrainie) wiecej ma do powiedzenia patryarcha Konatantynopola, ktory podbno po cichu jes dofinansowany przez Watykan. 

zaloguj się by móc komentować





Alberyk @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 17:41

"O co więc chodzi Putinowi i jego ludziom? O ukrycie faktu, że naród rosyjski jest fikcją. Istnieje tylko rosyjskie państwo, które karmi się krwią i mięsem swoich dzieci, a także dzieci sąsiadów. Naród rosyjski zaś jest fantazmatem literackim i propagandowym. Co jest i było do okazania na granicy fińsko-rosyjskiej i na lotniskach Izraela. Nikt nie chce być Rosjaninem. Gdyby tym ludziom dać możliwość ucieczki, wszyscy by wyjechali.

Prawdziwą siłą Rosji są projekty propagandowe. One bowiem czynią z ludzi niewolników, zmieniają ich duszę w świątynie szatana, uczą podłości, podstępu i bezwstydu. Potem wszystko to razem nazywane jest realizmem politycznym. I działa do momentu, kiedy ktoś nie powie – sprawdzam."

 

Majstersztyk Gospodarza!   

Zresztą jak już Orjan stwierdził, to już nauka, która zastępuje te wielogodzinne ględzenia telewizyjnych ekspertów/naukowców.

Zatem do podręcznika ;-)

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować


chlor @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 16:23
14 marca 2022 18:00

Z węglem kamiennym nie będzie dużego problemu, był importowany z Rosji (niezbyt znaczne ilości) głównie z powodu bezmyślnego ograniczania wydobycia w kopalniach w latach gdy ruski był tańszy. Nie ma w Polsce polączenia między energetyką a górnictwem, obie branże walczą ze sobą zamiast współpracować. W sensie fizycznym węgiel w Polsce jest w wystarczającej ilości.

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @chlor 14 marca 2022 18:00
14 marca 2022 18:02

Problem jest taki, że ten węgiel z Rosji był/jest importowany przez prywatne firmy a nie przez państwo. To utrudnia przerwanie takich dostaw.

zaloguj się by móc komentować

onyx @tomciob 14 marca 2022 14:49
14 marca 2022 18:09

Nie mamy jeszcze 100% dywersyfikacji bo wszystko miało zadziałać do końca roku a potrzeba teraz natychmiast. Duże koszty przy sankcjach jakie na nas nakładają Niemcy przez UE.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @mniszysko 14 marca 2022 17:53
14 marca 2022 18:18

A na twitterze piszą, że to zasługa Tuska

zaloguj się by móc komentować

chlor @onyx 14 marca 2022 18:02
14 marca 2022 18:26

Utrudnia, ale nie w tym że prywatne, główny problem. Sprzeczne interesy energetyki i górnictwa. Elektrownie nie chciały polskiego węgla bo wymaga zwiększenia kosztów odsiarczania, częstszych przeglądów kotłów, i ogólnie dodatkowej fatygi mniej lub bardziej uzasadnionej.. Kopalnie zostały z hałdami zamówionego ale nie zapłaconego przez elektrownie węgla, więc ograniczały wydobycie, na co rząd patrzył dziwnie życzliwie. To wszystko stało się nieaktualne już na początku grudnia gdy węgiel importowany przestał być konkurencyjny cenowo. Wówczas "nagle" węgla dla elektrowni zabrakło, i kilka razy trzeba było importować prąd z Niemiec.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @tomciob 14 marca 2022 13:37
14 marca 2022 18:36

Ja namawiam do większej rezerwy w ocenie (a co dopiero w recepcji) tego, co robią lub mówią rosyjscy oligarchowie. Podstawą ocen i to niewzruszalną powinna być spiżowa okoliczność, że w Rosji żaden oligarcha nie ma jakiegokolwiek majątku poza tym oligarchą, któremu "Putin" pozwala mieć majątek, a ten ma tak długo, jak długo mu "Putin" pozwala. W Rosji tak było, jest i będzie, jak długo Rosja będzie trwać. W cudzysłowiu podaję określenie systemowe, a nie aktualne nazwisko. Kiedy konkretny Putin odejdzie, to dalej będzie tak samo.

Skoro tak jest, to wszelkie "gospodarcze wynalazki" tego, czy innego oligarchy upubliczniane są tylko wtedy, gdy potrzebne jest zbadanie reakcji, lub rozmycie czegoś w czasie. Ewentualnie w trybie postępowania właściwego jednostce badawczo wdrożeniowej, albo w trybie wypuszczania kogoś w maliny, dla maskirowki, itd. Przy tym zwykle widownią tego teatru nie jest świat zewnętrzny; ten czasem może mieć rolę statystów z halabardami. Widownia jest wewnętrzna.

Przejdźmy teraz do pomysłu "zarządzania zewnętrznego". To jest chyba jakaś ruska iteracja słynnej, a obecnie jakoś poręcznie zapomnianej "rewolucji menedżerskiej" modnej w propagandzie lat 60-tych ub. w. Otóż wobec ówczesnego szerzenia się nastrojów lewicowych, wysunięto łagodzący je argument, że kapitaliści i tak schodzą do historii (niechlubnej) a ich miejsce zajmują zawodowi menedżerowie wykształceni i społecznie neutralni. Oni będą czynić według sztuki i nauki i w ten sposób stopniowo kapitalizm zaniknie w trybie tzw. konwergencji upodobniwszy się do idei społecznych. Konwergencja sprawi więc, że reguły działania kapitalizmu i socjalizmu stopniowo upodobnią się ku szczęśliwości powszechnej a socjalizm zagubi te swoje "atrocities".

Fałsz tej koncepcji, przez moment uznawanej prawie za naukę i nadzieję świata, polegał na tym, że o ile socjalizm (w naszym temacie czytaj: Rosja) całą gębą jest ustrojem, to kapitalizm jest zaledwie metodą finansowo księgową o skutkach organizacyjnych. Ta oczywista prawda też jest starannie ukrywana (nawet Braun się nią nie zajmuje). Kto zbulwersowany, niech spojrzy na dzisiejsze Chiny posługujące się metodą kapitalistyczną i to może jeszcze bardziej.

Jeśli tak się sprawy mają, to ów oligarcha "być-może-na-pewno" maca w kierunku nowej maskirowki, że wszystko pozostanie po staremu, ale w głębszym cieniu. Na zewnątrz postawi się jakieś szredery ubrane w jakieś savile-rowy, a my się przeszeregujemy. To znaczy, my będziemy napierdalać z czwartego szeregu zamiast, jak dotychczas, z trzeciego szeregu. Za to o szereg dalej od paryskiej gilotyny, czy co tam jeszcze pospólstwo wymyśli.

Aha, towarzyszu prezydencie, przy okazji zrobi się przegląd naszych kadr.

Należy uważać na Danaów także wtedy, gdy przynoszą pomysły.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @tomciob 14 marca 2022 14:49
14 marca 2022 18:47

"Kanclerz Niemiec Olaf Scholz uważa, że nawet najbogatsze państwo członkowskie UE nie da sobie z tym rady [...]"

Jeśli usunąć słowo "nawet", to kanclerskie uważanie będzie znacznie bliższe prawdzie. Tej obiektywnej.

zaloguj się by móc komentować


orjan @onyx 14 marca 2022 18:02
14 marca 2022 18:57

No, bo w takich przypadkach kapitalizm święty jest, nieprawdaż? Nawet Moskwa nie podniesie nań świętej swej ręki.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 14 marca 2022 18:02
14 marca 2022 18:57

No, bo w takich przypadkach kapitalizm święty jest, nieprawdaż? Nawet Moskwa nie podniesie nań świętej swej ręki.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 14 marca 2022 18:02
14 marca 2022 18:58

No, bo w takich przypadkach kapitalizm święty jest, nieprawdaż? Nawet Moskwa nie podniesie nań świętej swej ręki.

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 19:03

Polecam wywiad z polskim kapłanem, ks, Adamem Przywuskim z Latyczowa (Podole). Godny syn duchowy księdza Tokarzewskiego, pełen męstwa i pokoju.

https://www.youtube.com/watch?v=aftYGNNmGT8

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 20:14

Cały Zachód czeka by wreszcie jakiś demokrata typu Nawalnego zastąpił Putina. W jeden dzień sankcje znikną, Polska wróci do roli wasala Niemiec, i będzie jak było. Rosji nie wolno upokorzyć klęską, więc wojnę się "zawiesi na czas nieokreślony".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 14 marca 2022 20:14
14 marca 2022 20:33

Dokladnie  tak,...

...  tylko  na  to  czekaja  aby  dalej  OKRADAC  cale  narody  i  wprowadzac  im  NA  SILE  te  swoja  DEMONkracje...  w  ubiegla  sobote  w  Paryzu  odbyla  sie  DEMONstracja   za  "ocipieniem  klimatycznym"...  w  pochodzie  szli  glownie  "starsi"  ludzie,  malo  mlodych  !!!

Do  nich  KRETYNOW  nie  dociera,  ze  TO  CO  BYLO  TO  SIE  ZMYLO,...  ze  UE  to  TRUP,  a  KE  i  PE  to  ZOMBI...  i  BANKRUCI,

zaloguj się by móc komentować

Szestow @Gumtryk 14 marca 2022 11:12
14 marca 2022 20:36

Litwinienko napisał z Jurijem Fielesztyńskim ksiązkę "Wysadzić Rosję" w której oskarżają Putina o zlecenie zamachów na bloki mieszkalne w Rosji, Suworow może nie poruszał aż tak drażliwych tematów i nie kręcił się koło Bieriezowskiego.

Ja lubiłem czytywać Suworowa, jak dla mnie to on jest taką sowiecką wersją Paulo Coelho.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 20:40

Troche OT ale chyba nie do konca. Cos z tzw. "naszymi" portalami nie jest tak. Wlasnie wszedlem na pap sprawdzic co sie tam dzieje za wschodnia granica i poczulem, ze ktos chyba traktuje czytelnikow jak debili:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news,1114339,rosja-atakuje-ukraine-silne-eksplozje-w-kijowie-relacja-na-zywo.html

Zdjecie ze Strefy Gazy sprzed 8 lat (sprawdzilem to przed chwila, cos mi te budynki nie pasowaly...). To chamowa na calego.
Z drugiej strony jest to strzal w stope. I oni to nagminnie robia. Umieszczaja przypadkowe "zdjecia ilustracyjne" zakladajac, ze ludozerce jest to obojetne. Jak mozna lekcewazyc czytelnika i oczekiwac, ze sie stworzy solidna alternatywe dla nczasow etc?

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 14 marca 2022 20:14
14 marca 2022 20:41

Nie wiem czy to jest prawda ale podobno Nawalny nie uwazal, ze Krym sie nalezy Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @maria-ciszewska 14 marca 2022 19:03
14 marca 2022 20:43

Bardzo dziękuję za ten link. Ksiądz Adam Przywuski to jest boży człowiek. Śledzę jego wypowiedzi od początku tej wojny, dzięki znajomej, która z mężem kilkukrotnie gościła u Niego w Latyczowie podczas podróży na Ukrainę. Głos rozsądku, wiary i nadziei w tym pandemonium strachu, histerii, nienawiści i złej woli. Człowiek, który nie rzuca słów na wiatr, trwa przy swoich parafianach, pomaga potrzebującym jak może, a przy tym nie traci zdrowego rozsądku i dalekiego od medialnej propagandy spojrzenia na świat. No, ale czy może być inaczej, skoro mieszka z Panem Jezusem i Matką Bożą Latyczowską?   https://pl.wikipedia.org/wiki/Obraz_Matki_Bo%C5%BCej_Latyczowskiej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 14 marca 2022 20:40
14 marca 2022 20:43

Do PAP idą sami sprawdzeni towarzysze. Nie mają czasu na głupstwa

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 16:23
14 marca 2022 20:55

Ano zobaczymy, cytuję:

"Sprawie przygląda się polski rząd. - Nie ma zgody na poziomie Unii Europejskiej na ograniczenie transportu do Rosji z użyciem ciężarówek, ale szukamy innych rozwiązań i furtek prawnych, aby ograniczyć taką działalność – mówił w sobotę na konferencji rzecznik rządu Piotr Müller." źródło 14.03.2022

Kolejka tirów na granicy polsko-bialoruskiej wydłuża się w obie strony. Wydłuża nie oznacza że jej nie ma. Wojna wojną, a handel handlem.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski 14 marca 2022 16:23
14 marca 2022 20:55

Ano zobaczymy, cytuję:

"Sprawie przygląda się polski rząd. - Nie ma zgody na poziomie Unii Europejskiej na ograniczenie transportu do Rosji z użyciem ciężarówek, ale szukamy innych rozwiązań i furtek prawnych, aby ograniczyć taką działalność – mówił w sobotę na konferencji rzecznik rządu Piotr Müller." źródło 14.03.2022

Kolejka tirów na granicy polsko-bialoruskiej wydłuża się w obie strony. Wydłuża nie oznacza że jej nie ma. Wojna wojną, a handel handlem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 marca 2022 20:40
14 marca 2022 20:58

Fajnie...

...  preSStytutki  nas  Zetelnie  "informuja"  !!!

A  tam  juz  "nowa  alternatywa"  wystrugana  dla  ciemnego  luda  czeka...  dzieki  za  fatyge,  bo  to  niezwykle  dzisiaj  wazne,

 

zaloguj się by móc komentować


zkr @Paris 14 marca 2022 20:58
14 marca 2022 21:07

bardzo czesto maja takie kiksy, na przyklad ostatnio nad notka o zestrzelonym rosyjskim samolocie bylo zdjecie F16
bo sie pewnie nawinelo
nie, to nie sa pomylki, to jest jazda na rympal

zaloguj się by móc komentować

klon @chlor 14 marca 2022 20:14
14 marca 2022 21:45

>>>Cały Zachód czeka by wreszcie jakiś demokrata typu Nawalnego zastąpił Putina<<<

Wielu zaczyna się bać? 

Fragment notatki z "Kommiersant"

"Postępowanie upadłościowe firm zagranicznych, które wyjechały z Rosji, potrwa od trzech do sześciu miesięcy(.) Dostarczyliśmy i opracowaliśmy do tego specjalny mechanizm - mechanizm przyspieszonej upadłości, przyspieszonego tymczasowego zarządzania firmą i odpowiednio sprzedaży tej firmy nowym właścicielom. Taki mechanizm zostanie wdrożony w okresie od trzech do sześciu miesięcy, w zależności od tego, jak ulokowani są właściciele takich firm” – powiedział minister na antenie kanału Rossija 24."

źródło

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 14 marca 2022 19:03
14 marca 2022 21:48

Przytomny  ksiadz...

...  i  bardzo  ciekawa  rozmowa,  dz.b.

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 marca 2022 21:07
14 marca 2022 21:55

Dlatego  tez,...

...  ja  sie  "nie  wlocze"  po  takich  roznych  "pap'ach"  i  im  podobnych  GADZINOWKACH,...  nie  mam  ABSOLUTNIE  takiej  potrzeby...  wszystko  znajduje  na  SN  i  wlasciwe  linki  i  sprostowania  Komentatorow...

...  naprawde  bardzo  dziekuje  !!!

I  naturalnie,  ze  jada  NA  RYMPAL...  oszukiwali,  oszukuja  i  oszukiwac  beda, 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 14 marca 2022 21:55
14 marca 2022 22:03

> GADZINOWKACH

No wie Pani...

jak tak mozna? ;)

Toz jak byk jest w statucie:

"Spółka jest publiczną agencją prasową, uzyskującą i przekazującą odbiorcom rzetelne, obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i z zagranicy,(...)"

https://www.pap.pl/bip/statut

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @klon 14 marca 2022 21:45
14 marca 2022 22:09

W sobote widzialam sie z dziewczyna, pracujaca w jednej z kancelarii notarialnych na szwajcarskiej Rivierze. O ponad tygodnia sa zawaleni dodatkowa robota. Przychodza papiery rosyjskich biznesmenow (glownie przemysl chemiczny), ktorzy na chybcika przepisuja firmy na szwajcarskie nazwiska

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 14 marca 2022 20:40
14 marca 2022 22:17

P.S. Zdjecie podmienione ale dlugo wisialo cos takiego:

zaloguj się by móc komentować

olo @tomciob 14 marca 2022 14:49
14 marca 2022 22:36

pan kanclerz scholz  wlasnie przyklepal zakup f-35 (do 35 sztuk jak pisza), wczesniej zamowili 5 boeingow p-8a

raport sipri mowi o 19% wzroscie zakupow uzbrojenia europy od 2017-2021 a do tego trzeba chyba jeszcze doliczyc mniejszy export niemiec (-19%) i uk  (-41)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 marca 2022 22:03
14 marca 2022 22:41

Te  deta  "spolke"...

...  nalezaloby  dobrze  PRZEWIETRZYC  i  z  polowa  tych  cwaniakow  i  OSZUSTOW  stamtad  dobrze  "pojechac",  tj.  wypiep**yc  na  zbita  morde,  bo  to  dziadostwo  czuje  sie  -  juz  stanowczo  -  za  bardzo  BEZKARNE  !!!   

zaloguj się by móc komentować

olo @olo 14 marca 2022 22:36
14 marca 2022 23:01

z samych zamowien f-35 zbierze sie ok 200 sztuk, takie porownanie do 12 tureckich dronow bayraktar sprzedanych ukrainie

export zmniejszyly tez rosja (-26%) i chiny (-31)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 marca 2022 23:10

"Ma on tytuł „Kryzys męskości? Nie istnieje. Każdy mężczyzna chciałby być Putinem, ale nie każdy może”. To jest coś, co wymyka się ocenom. To jest zjawisko wręcz modelowe."

O ludzie! Śmiać się czy płakać? Cieszyć się czy żałować że tak rzadko tą szmatę czytam. Wszak straciłem tyle niezapomnianych wrażeń.

"Rosja rozdaje wtajemniczenia i charyzmaty, które później, wszystkie jak jeden okażą się końskim łajnem, albo giczą cielęcą, choć wcześniej wyglądały jak ..." czysta nordycka viagra, winowat, czysta słowiańska viagra.

zaloguj się by móc komentować


valser @Magazynier 14 marca 2022 23:10
14 marca 2022 23:18

Jakbym wygladal tak jak Putin to oglaszam kapitulacje, zamykam sie w ubikacji i proklamuje niepodleglosc. Nie wiem jakim trzeba byc fajansem, zeby chciec byc Putinem?

a co do viagry... lepiej zapodac testosteron i w procesie zjawisk ubocznych jeszcze nabrac troche tezyzny fizycznej. Oczywiscie bez treningu branie czegokolwiek jest bez sensu.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier 14 marca 2022 23:16
14 marca 2022 23:25

> Czytajo SN.

Na to wyglada :)

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @Paris 14 marca 2022 21:55
15 marca 2022 08:15

Taaa!

Od tej pory, każdy, kto powoła się na jakąkolwiek informację z PaP, ten kiep. A Pani polecam bardzo uważne czytanie, żeby się nie pomylić i nie dać przypadkiem "10/10" komuś kto napisał trafny komentarz w oparciu o informację z PaP... A najlepiej o jakąkolwiek informację, bo można się znaleźć daleko od domu, w lesie, w środku nocy, w ciągu sekundy.

PS. Do fałszywej pobożności (w kwestii wiarygodności) dodałbym jeszcze zespół Korsakowa (opisywany dziś przez doktora na SN), i mamy oto ciekawe zjawisko, które Pani swoją skromną osobą reprezentuje. Krzycząc jak zwykle w niebogłosy. Niedługo zabraknie Pani gałęzi do odcinania, na których sama siedzi.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @BaZowy 14 marca 2022 11:34
15 marca 2022 10:02

Nie mam wielkolechickich marzeń, to są marzenia rodem z komunistycznego PRL. Nie chce mi się z Panem gadać.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 14 marca 2022 23:18
15 marca 2022 14:43

Oczywiscie. Na potencje zas najlepsza jest wstrzemiezliwosc.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować