-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O fałszywej pobożności

Ujawniła się przed nami wczoraj istota fałszywej pobożności. Stało się to za sprawą Boga samego, nie może być inaczej. Oto w sieci pojawiła się informacja, że kiedy Wajda kręcił film o Wałęsie miał problem jak tu pokazać „Bolka” i jednocześnie wybielić fakt jego współpracy, który był bezsporny. Sławny reżyser poszedł w tym celu po radę do równie sławnego historyka profesora Friszke. Jak wiemy pan ten jest wyznania luterańskiego, które chrześcijańską pokorę w doktrynie wywodzącej się z ewangelii, zamieniło na całkiem niechrześcijańską, a wręcz muzułmańską bezczelność. Taką wiecie, z bazaru w Marrakeszu. No i po dłuższych konsultacjach prof. Frieszke doradził sławnemu reżyserowi co następuje. Trzeba przedstawić sprawę tak oto – Wałęsa idzie do spowiedzi i tam wyznaje grzech współpracy z SB, a z konfesjonału słyszy głos księdza, który jest głosem Boga samego, dający mu rozgrzeszenie. Konfesjonał jest na podsłuchu, ale rozgrzeszenie ma taką moc, że ubeków może nie rzuca po ścianach, ale doznają oni olśnienia i rozumieją, że ten Wałęsa już całkiem będzie im nieprzydatny.

Przyznam, że jak to przeczytałem, pożałowałem, że nie mam studia takiego, jak Stanowski. Zaprosiłbym do niego kilku zagranicznych reżyserów i przeprowadził z nimi dwugodzinną rozmowę o budowaniu napięcia w filmach, a także o tym, jak dokonywać – za pomocą scen mistyczno-dramatycznych – przemiany bohatera z łajzy w niemal świętego. No niestety, nie mam takich możliwości i nigdy ich miał nie będzie. Stanowski zaś w swoim programie puszcza Miśka Koterskiego opowiadającego o pijaństwie i narkotykach, albowiem to jest temat absolutnie topowy.

I teraz ważna rzecz – co jest bardziej groźne? Wieśniacka deprawacja lansowana przez Stanowskiego czy zagrywki wybitnych reżyserów i jeszcze wybitniejszych profesorów? To chyba jasne co. Najważniejsze zaś jest to, że oni obydwaj – Wajda i Friszke, nie będąc chyba nigdy u spowiedzi uwierzyli w moc sakramentu. Tak się manifestuje potęga wiary. Jeden bezbożnik i utracjusz, drugi całkowity protestant, komunista i Bóg jeden raczy wiedzieć, co jeszcze, obmyślają plan, jak tu uwiarygodnić donosiciela za pomocą katolickich sakramentów. O tym można by zrobić czarną komedię. Niestety nie ma już w Polsce reżyserów z prawdziwego zdarzenia, a casus Wajdy wskazuje, że ich nigdy nie było. Byli tylko ludzie reżyserów udający, tak jak dziś mamy ludzi udających aktorów, czyli zachowujących się tak, jak im się zdaje, że powinni się zachowywać aktorzy. A skąd oni wiedzą jak powinni? Ze starych książek pisanych w czasach, kiedy pisarze jeszcze nie udawali pisarzy i nie zachowywali się tak, jak im się zdaje, że powinni się zachowywać pisarze.

Czy ja już czasem nie przeskoczyłem tego momentu, w którym ujawnić się przed nami miała istota fałszywej pobożności? Oczywiście, że nie właśnie ją wskazałem. To jest permanentny deficyt wszystkiego, zmuszający grzeszników do fałszowania katolickich rytuałów, żeby zyskać trochę atencji lub podkreślić swoją pozycję. Bez spowiedzi i rozgrzeszenia nie ma wiarygodności. Nie ma jej też bez pokuty, a najwidoczniej tego ludzie domagali się od Wałęsy i ten właśnie fakt podkreślić pragnął Wajda aranżując spowiedź fałszywą, którą widzowie mieli potraktować jak prawdziwą. I pewnie jeszcze wierzył, że w tej jednej scenie ujawni się cała magia kina.

Musimy uważać na takie rzeczy, albowiem kolejnym etapem fałszywej pobożności, która nie jest bynajmniej zjawiskiem statycznym, będzie rozliczanie żywych ludzi z win, które rzekomo popełnili ich przodkowie, a które to winy można oglądać w różnych aranżacjach na ekranie, w kinie, lub w monitorze, jak kto woli. Nie po to się bowiem fałszuje pobożność, żeby ona trwała, ale po to, by z jej pomocą przystąpić do ofensywy przeciwko prawdziwej pobożności.

Ja sięgnę oczywiście po przykład z „ Żywota św. Dominika”, który zalecał swoim braciom, by chodząc po drogach i bezdrożach Langwedocji zawsze zakładali trzewiki. W ten sposób odróżnią się od zwolenników Piotra Waldo, ostentacyjnie chodzących wszędzie boso lub w sandałach. Widzimy więc, że sprawa ostentacji była bardzo ważna, ja zaś zawsze słyszałem, że to Kościół jest ostentacyjny, a luteranie wręcz przeciwnie. Jak się okazuje oni wręcz pławią się w ostentacji, ale takiej trochę bardziej podstępnej.

To nas prowadzi do kolejnych wniosków. Takich mianowicie, by nie ufać scenom ładnie zaaranżowanym, a te przytrafiają się nade często. I za każdym razem mamy pokusę, by je skomentować. Należy się przed tym powstrzymać. Może się bowiem okazać, że zawód reżysera, takiego wiecie, jak Antonioni, funkcjonuje w najlepsze, ale poza spektrum naszych zmysłów. Do reżyserowania filmów zaś, także tych porywających serce, skierowano jakieś osoby, które wyłoniono w drodze konkursu, wśród najbardziej zasłużonych dla Polski Ludowej rodzin. I nie przyuczono ich do niczego, albowiem to nie jest wcale potrzebne. Towarem najważniejszym na rynku komunikacji jest wszak atencja, a nie pobożność czy coś innego. Do tego zaś, by skupić na sobie uwagę, wystarczy chlać, a potem przestać. No i rzecz jasna być synem sławnego reżysera.

Czy wyczerpaliśmy już temat możliwości ekspansji jakie daje fałszywa pobożność? Myślę, że nie, ma ona bowiem jeszcze właściwości trucicielskie i powoduje paraliż centralnego układu nerwowego. Na fałszywą pobożność nabierają się wszyscy prawie, a czynią to z obawy, by im nie zarzucono iż sami nie są pobożni. Prawdziwi reżyserzy przebierają więc jakichś ludzi, o wyglądzie glutów z nosa, w dziwne ubrania i każą im łazić po ulicach z symbolami religijnymi i narodowymi. Wszystko po to, by inni skojarzyli ich z pobożnością. Bo tak ona powinna wyglądać. Oczywiście, a Pan Bóg przemówił do Wałęsy w konfesjonale, ponieważ dostrzegł w nim drugiego Konstantyna, tylko takiego trochę mniejszego. Poza tym nikt i tak nie odróżniłby, który to Walens, a który Konstantyn, albowiem obaj byli cesarzami, a ten pierwszy w dodatku to znany przodek Wałęsy.

Każdy kto chce w Polsce robić poważną karierę polityczną zaczyna od fałszywej pobożności. I nie zdarzyło się, póki co, by ktoś ten mechanizm rozmontował i wskazał na jego zabójcze działanie. Potrzeba bowiem przyswojenia sobie pustych form i oczekiwanie atencji wskutek tego przyswojenia są przemożne. Ilość osób paradujących dziś mimo zimy boso lub w samych sandałach, żeby podkreślić jak bardzo są zaangażowani w krzewienie Ewangelii, jest przerażająca.

Ilość osób, które czują, że powinny dyscyplinować bliźnich w związku z ich zachowaniem, rzekomo niegodnym, jest równie duża. I nie można ich niczym powstrzymać, albowiem ich wiara bierze się z niewiary. Jakiego rodzaju? No takiego, że im się zdaje, iż Pan Bóg to reżyser. Nie proszę Państwa, reżyser to Wajda, a Pan Bóg to stwórca. I nigdy nie mylmy tych dwóch pojęć. Różnica jest taka, że reżyser kokietuje widza, a stwórca usiłuje go prostować. I to nigdy nie jest dla prostowanego miłe. I z całą pewnością nie układa się przed jego oczami w różne budujące sekwencje zdarzeń i sugestii.

Na dziś to tyle. Czytajcie o św. Dominiku

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zywot-sw-dominika/

A jeśli możecie pomóżcie Saszy i Ani

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification

 

Mam jeszcze niespodziankę. Specjalnie na okoliczność gawędy o fałszywej pobożności wydałem drugi, specjalny numer „Szkoły nawigatorów” poświęcony protestantom, tym razem w większości tekstów omawiana jest herezja anglikańska. Powracamy bowiem do zwyczaju wydawania specjalnych numerów kwartalnika. Nie są one dostępne w prenumeracie. Oświadczam też, że podniosłem cenę numeru o pięć złotych. No i zmniejszyłem nakład, co było konieczne.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-43-specjalny/



tagi: kościół  szkoła nawigatorów  kino  wałęsa  pobożność  św. dominik  luteranie  frieszke 

gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 09:17
67     2353    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 09:45

No tak, wczoraj na TT chodziło ze , że napisanie o Marianie Turskim, że miał na imię Mosze, że był cenzorem PRL i wprowadzał czerwony ustrój jest niegodne katolika, bo o zmarłych albo dobrze albo wcale.

Cyrk na kókach.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 10:22

No to kolega Gospodarz wprowadził mechanizm do rozmontowania a skąd to panie tak jest, że herezje się kręcą nawet jak herezjarcha to jedynie lekko ufiksowany gość. Odpowiedź: z reżyserii i reżyserów, fanów lekko ufiksowanego "bożego szaleńca". I mam nawet konkretny przykład Pelagiusz i Augusty z Hippony.

Kolejna ciekawa rzecz wyraźnie zarysowana w felietonie to mechanizm ekspertów. O religii katolickiej najwięcej wiedzą eksperci świeccy z Gazety Wyborczej i protestanccy teologowie albo naukowcy ...

Na a w kwestii reżyserów to kiedyś tu napisałem, że mamy dwóch. Pana Patryka Vegę (ten niby bardziej dokumentalista...) i pana Wojtka Smarzowskiego (ten niby fabularysta ... bo i scenariusze swoich historii wymyśla). No i się zdziwiłem, pan Wojtek ... to też dokumentalista ... jego Wesele (2004) to historia z Jedlicza ... ale nie, że miejsce akcji. To historia pewnego wesela ... 

Kurcze, że też ... się reżyserzy nie wysilają i zamiast wymyślonych Człowieków z Żelaza czy innej inżynierii materiałowej biorą lokalną historię i jadą w steropianie albo bronzie, żeby jakąś stelę ofiarną wystrugać ...

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 10:54

No cóż nasz reżyser tworząc "dzieło" Wałęsa. Człowiek z nadziei ...jak to kulturalnie wspomina ciocia wiki był z pominięciem mniej chwalebnych epizodów z życia bohatera filmu,taki..." hagiograficzny "

A.Wajda zachował chyba taką lojalność,bo w 1989 roku  z inicjatywy Lecha Wałęsy znalazł się wśród kandydatów do parlamentu i otrzymał mandat. Chciał się sprawdzić także jako polityk.... No i ogary poszły w las...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 11:08

Ostentacje protestantow to ja czesto widzę, przegladajac ofertę tekstylna na rynku amerykańskim. Tam nie wiochy, ze do sklepów wdtaeia sie t-shirty z tekstami w stylu "Zbroja Boga" albo jakis długaśny cytat z Psalmów albo jeszcze jakis inny infantylny tekst niby o Bogu. Tego jest masa. Natomiast nigdy czegoś takiego nie widzialem w ofercie kierowanej na rynek włoski czy nawet polski (o latynowskim to nawet nie chce wspominsc, bo nigdy nie widzialem Latynosa z takimi koszulkami).

Co do uwiarygadniania sie poprzez spowiedź, to jest taki pan, nazywajacy sam siebie "były reżyser", a znany z różnych prowokacyjnych iwemtow oraz z pobożnosciowych filmów. Ten pan zapytany przeze mnie o pomysl zdelegalizowania rozpowszechniania pornografii, zaczął mi zadawać pytania, swiadczace, ze idę za daleko i w ogóle skad ja wiem, że mlodzi chłopcy karmią się tym shitem? Czyli, ze jestem głupi, niepoważny i zwyczajnie "nie chce mi się z tobą gadać". Bo wiadomo, ze gaszenie świeczek gaśnicą jest najbardziej pobożne i świadczy o prawdziwej pokucie..

 

 

.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 20 lutego 2025 09:45
20 lutego 2025 11:10

To jest tradycyjny szantaż emocjonalny komuchów i protestantów. Bo wiadomo, że o zmarłych katolikach można mówić jak najgorzej. Nawet jeśli nie jest to prawda.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 20 lutego 2025 10:22
20 lutego 2025 11:12

Zwłaszcza eksperci z Radio Kraków...:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 11:08
20 lutego 2025 11:21

W Polsce masz koszuli Wojowników Maryi, szczyt infantylizmu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 20 lutego 2025 10:54
20 lutego 2025 11:21

On się zachowywał tak, jakby był przy narodzinach Wałęsy

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 11:22

 poszedł w tym celu po radę do równie sławnego historyka profesora Friszke. Jak wiemy pan ten jest wyznania luterańskiego, które chrześcijańską pokorę w doktrynie wywodzącej się z ewangelii, zamieniło na całkiem niechrześcijańską, a wręcz muzułmańską bezczelność.

To Nicolas Davilla  powiedział:  "Domieszka kilku kropel chrześcijaństwa do lewicowych poglądów zamienia głupca w głupca doskonałego".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 20 lutego 2025 10:22
20 lutego 2025 11:22

No i byli księża, którzy zwątpili w boskość Jezusa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 20 lutego 2025 09:45
20 lutego 2025 11:23

Ten wyskok z Turskim to jest mega skandal moim zdaniem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 20 lutego 2025 11:22
20 lutego 2025 11:24

Niestety Davilla jest dziś na ustach wszystkich "prawdziwie pobożnych"

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 11:24
20 lutego 2025 11:59

Niestety Davilla jest dziś na ustach wszystkich "prawdziwie pobożnych". No nie, "prawdziwie pobożni" czytają raczej  Terlikowskiego, bo go kumają a nie Davillę...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 20 lutego 2025 11:59
20 lutego 2025 12:05

Musi Pan głębiej spenetrować hierarchię "pobożnych"

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 12:05
20 lutego 2025 12:27

Musi Pan głębiej spenetrować hierarchię "pobożnych" Nie, nie, już. To co muszę, to jest konieczność patrzenia na to wszystko co nas otacza i czego nie chcę akceptować. Tym bardziej pobożnych...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 12:52

"Poza tym nikt i tak nie odróżniłby, który to Walens, a który Konstantyn, albowiem obaj byli cesarzami, a ten pierwszy w dodatku to znany przodek Wałęsy."

A to duży błąd ze strony światowej sławy reżyserów. Bo umyka wtedy fakt, że źle zakończyła się ta przygoda dla Wałensa. Po bitwie na równinie Mardii (317 n.e.) między siłami Konstantyna a Licyniusza i Wałensa, w zasadzie nierozstrzygniętej, zakończonej rozejmem i przymierzem, żywot Wałensa został zakończył przez jego sojusznika. Nominalnie za karę, że nie zapewnił zwycięstwa. Faktycznie zapewne na życzenie Konstantyna. Tak się kończy przyklejactwo i podpinactwo. Przyklejka i podpinka staje się w końcu zawadą. 

Marzę sobie czasem o kampanii jakiegoś polskiego polityka opartej o obrazy Chełmońskiego i tych pejzażystów, o których pisałeś. Pomarzyć wolno przecież, co nie?

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 12:59

Super niespodzianka, w koszyku na samym dnie,  fajnie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 11:21
20 lutego 2025 13:14

No skoro tak,to mu w pewnym momencie artystycznie odbiło...Ha ! plusy,plusy...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 11:21
20 lutego 2025 13:54

No tak..ale oni mają takie swoje "klubowe" koszulki...:).

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 14:50

"Każdy kto chce w Polsce robić poważną karierę polityczną zaczyna od fałszywej pobożności."

 

A potem jeszcze politycy, przynajmniej niektórzy, spierają się który jest lepszym katolikiem.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 14:54

"Ja sięgnę oczywiście po przykład z „ Żywota św. Dominika”, który zalecał swoim braciom, by chodząc po drogach i bezdrożach Langwedocji zawsze zakładali trzewiki. W ten sposób odróżnią się od zwolenników Piotra Waldo, ostentacyjnie chodzących wszędzie boso lub w sandałach."

 

Tak mi się coś skojarzyło.

Czy to nie Ogórek wydała książkę o Beginkach i Waldensach w Krakowie?

Czy jakoś tak?

To chyba ta ogórkowa, którą Miller w swoim czasie gotował.

zaloguj się by móc komentować



OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 14:58
20 lutego 2025 15:17

A propos Śląska i Krakowa. Kiedyś interesowałem losami "pośmiertnymi" naszych słynnych polskich gangsterów. I zdziwiłem.się, kiedy wyczytałem, że takiego Krakowiaka ułaskawił Duda i to jeszcze gdzieś ok. 2017. Gość został skazany, ale siedział krótko. Więc z tym Turskim to jakaś reguła.

zaloguj się by móc komentować


MarekAd @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 15:17
20 lutego 2025 17:33

Krakowiak nigdy nie został ułaskawiony. Chyba go Pan z kimś pomylił. Z tego co wiem Prezydent Duda żadnego ze słynnych gangsterów nie ułaskawił.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 11:23
20 lutego 2025 18:00

Niestety, Pan Prezydent nie jest w tej sprawie niezależny, ma córkę, chyba formalnie żydówkę, która jeszcze kilkadziesiąt lat musi gdzieś życ.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 15:17
20 lutego 2025 18:27

Po co ten tekst o Krakowiaku. Nikt go nie ułaskawił

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 13:54
20 lutego 2025 18:28

Słabe to ironizowanie

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 15:17
20 lutego 2025 18:45

zdziwiłem.się, kiedy wyczytałem, że takiego Krakowiaka ułaskawił Duda i to jeszcze gdzieś ok. 2017 Krakowiak zoztał uniewinniony miesiąc temu przez Sąd Apelacyjny w Katowicach w sprawie zabójstwa Białorusina Wiktora F. w 1997 r. w Szczecinie (woj. zachodniopomorskie);. Ale siedzi dalej za inne przestępstwa. W 2017 roku Duda ułaskawił skazanego za morderstwo,  został on ułaskawiony z uwagi na "względy humanitarne - ciężką sytuację zdrowotną, odległy termin popełnienia czynu, zaawansowany wiek oraz bardzo trudną sytuację materialną". Kiedy czytam to uzasadnienie, to ja bym też pasował...

Gangsterów natomiast cgętnie ułaskawiał Wałęsa - jako prezydent ułaskawił dwóch gangsterów z gangu pruszkowskiego.  Obok gangstera o pseudonimie 'Słowik' Lech Wałęsa ułaskawił także  jednego z pierwszych szefów gangu - Zbigniewa K. o pseudonimie 'Ali'. Źli ludzie pisali wtedy , że według zeznającego w śledztwie 'w sprawie pruszkowskiej'gangstera o poseudonimie 'Masa' - Lech Falandysz i Mieczysław Wachowski wzięli łapówki po 150 tysiecy dolarów za ułaskawienie gangstera Andrzeja Banasiaka o pseudonimie ' Słowik'. Akt ułaskawienia podpisał Lech Wałęsa w 1993 roku.

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @Maginiu 20 lutego 2025 18:45
20 lutego 2025 18:56

Chyba zapomniałeś przyjacielu o panu Kwaśniewskim, który ułaskawił Petera vel Kasjera

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maginiu 20 lutego 2025 18:45
20 lutego 2025 19:11

za innych ułaskawionych brali trochę mniej. Podobno był specjalny, szczeółowy  taryfikator (znaczy, cennik).

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @ddam 20 lutego 2025 18:56
20 lutego 2025 19:12

Chyba zapomniałeś przyjacielu o panu Kwaśniewskim, który ułaskawił Petera vel Kasjera Ależ przyjacielu, przecież nie za łapówkę!  W  Kropce nad i  Aleksander Kwaśniewski przyznał, że dopiero po fakcie dowiedział się o czynach Vogela. Ułaskawił go, ponieważ jego nazwisko znalazło się na liście prokuratora generalnego  Hanny Suchockiej.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @stanislaw-orda 20 lutego 2025 19:11
20 lutego 2025 19:20

za innych ułaskawionych brali trochę mniej. Podobno był specjalny, szczeółowy  taryfikator (znaczy, cennik). No to ja  już nie pasuję do tego taryfikatora, tak jak pasuję do taryfikatora Dudy - ciężka sytuacja zdrowotna, zaawansowany wiek oraz bardzo trudna sytuacja materialna. Teraz to idylla - hulaj dusza, piekła nie ma... 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maginiu 20 lutego 2025 19:12
20 lutego 2025 19:22

za kadencji Kwaśniewskiego taryfikatorem  zarządzał, zadaje się,  tow. major WSW Marek Ungier. A roboty było "po pachy" jako że przerób osiągnął 4288 ułaskawień.  Chociaz  w przeliczeniu na jedną kadencję "Bolek"   z   3454  ułaskawieniami bezwzględnie dystansuje pozostałych prezydentów.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 20 lutego 2025 17:33
20 lutego 2025 19:23

Czyli Maginiu też konfabuluje? 

Zanim Pan zaczniesz pisac tak kategorycznie, to lepiej zajrzeć chociaż do wikipedii. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 20 lutego 2025 18:28
20 lutego 2025 19:23

Bardzo słabe...w ogóle cienias jestem..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 20 lutego 2025 15:31
20 lutego 2025 19:29

Bo nie było czym się chwalić...;). PO i SLD w zyciu by nie skrytykowsli tego ułaskawienia bo ich prezydenci też ułaskawiali takich gagatków. 

Trzeba by zadać pytanie Nawrockiemu, kogo by ułaskawił?...:).

Sam widzisz, że tak czy owak zawsze Nowak.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 19:23
20 lutego 2025 19:45

To raczej Pan powinien zajrzeć do Wiki, bo jest Pan w błędzie. Krakowiak nie został uniewinniony przez Prezydenta Dudę. Owszem Duda ułaskawił jakiegoś mordercę, ale nie był nim Krakowiak.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 20 lutego 2025 19:45
20 lutego 2025 19:54

Ale jaja...."to jest najnowsza wersja". A gdzie ta, która czytałem pare lat temu? Szybko zmieniają - trzeba robić "kopie zapasowe".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 20:04

Wychodzi na to, że nie ułaskawił Krakowiaka, a daje sobie...no mniejsza z tym, ale stało jak byk,, ze ułaskawil gangstera, a nawet byly przytoczone słowa jakoegos oficera policji, krytyczne ((bo to on zawijał Krskoeiaka). Ten obecny wpis w wiki jest poza tym strasznie krótki w porównaniu z poprzednim. Ale szybko idą zmiany. Czyli tamtej stslary to był fejk wpuszczony do wiki i dopiero teraz zmienili.

No ale przy okazji poznalem kilka osob, ktore Duda na pewno ułaskawił...:) 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 19:54
20 lutego 2025 20:14

Nie no, Pan naprawdę uwierzył, że Duda ułaskawił Krakowiaka??? Przecież to byłby strzał w kolano. Gdyby tak było, to pewnie teraz Trzask walczyłby o drugą kadencję. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
20 lutego 2025 20:29

Pan Jezus mówił żeby strzec się kwasu faryzeuszów.

Czasami jak ktoś nie ustrzeże się tego kwasu to może stać się podatny na ostentacyjną pobożność osób publicznych(w tym polityków).

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 20 lutego 2025 20:14
20 lutego 2025 22:14

Bo widzi Pan....czyta, czyta i nie doczytał mojego komentarza. A tam stoi jak byk "zdziwiłem się". Mógłbym delikatnie powiedzieć "odwal się", ale powiem tylko tyle, że to nie moja wina, że teraz obowiązuje wersja życiorysu Krakowiaka sprzed kilku miesięcy napisana. Mnie to dziwiło i już. 

Ale jak Pan taki niewierzący, to proszę sobie wpisać w przeglądarkę "ułaskawienia Dudy" i wyskoczą ciekawe przypadki. Nie tak drastyczne, jak u poprzedników, no ale pamiętajmy, że najbardziej kontrowersyjne ułaskawienia robiono tuż przed opuszczeniem urzędu. A do tego momentu zostało jeszcze kilka miesięcy. Wszystko przed nami.

No i przypomnę, że Duda nie chciał podpisać nowej ustawy o sądach. Więc ja się po Dudzie spodziewać mogłem wszystkiego.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 22:14
21 lutego 2025 00:19

Tak, tak. Wszyscy są winni, tylko nie Pan, a ja mam się cieszyć, że mi Pan łaskawie odpowiada. Rzucił Pan oszczerstwem w głowę państwa, bo gdzieś, coś się Panu przewidziało. Jak zwróciłem Panu uwagę, to się Pan obruszył, że skoro podważam Pana slowa, to mam wcześniej zajrzeć do wikipedii. Trochę późno się też Pan niby zdziwił, bo zdziwić to się Pan powinien w momencie jak przeczytał Pan, że Prezydent ułaskawił Krakowiaka. To było tak niedorzeczne, że warto byłoby takie rzeczy sprawdzić, a nie rozgłaszać takie kłamstwo. Sam Pan pisze, że prezydenci ułaskawiają często kogoś komu to ułaskawienie się nie należy, ale robią to pod koniec kadencji, a nie na początku. Ułaskawienie Krakowiaka w 2017 roku podczas pierwszej kadencji byłoby więc całkowicie nielogiczne. O tym Pan wtedy nie pomyślał, ale to się już dla Pana nie liczy, bo Pan już wie, co Prezydent jeszcze zrobi. Pisanie, że mam sobie poczytać o innych ułaskawieniach, to zwykłe odwracanie kota ogonem i manipulacja, na którą jestem na szczęście już od dawna odporny.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 20:04
21 lutego 2025 06:16

Ułaskawienie i pobożności. To ułaskawienia to protestancka pobożność, chyba -> Prezydent Andrzej Duda ułaskawił 130 osób. Jak to prawo stosowali jego poprzednicy?

A jak w wiki tak było jak kolega piszę to wkleić link, jestem wikipedystą, to grzebną w historii. Może i Smoka Wawelskiego znajdę na liście ułąskawionych, 5*gwiazdkowego agenta hitlerowskiego ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 21 lutego 2025 06:16
21 lutego 2025 07:04

Poszperam poza wiki. Ale ta "najnowsza" wersja życiorysu Krakowiaka od razu mnie zaskocxyła, że taka krótka. W poprzedniej opisano dość dokładnie jego wyczyny. Linka do starej wersji nie mam, bo - wstyd się przyznać - nie jestem archiwistą. A widzę, że to gruby błąd.

W sumie to się cieszę, że to sąd go uniewinnił, a nie że Duda ułaskawił. Bo jak sąd uniewinnia to znaczy, że człowiek był bez winy. I w sumie to ten gang Krakowiaka okazuje się, że byl nakbardziej humanitarnym gangiem w Polsce. Bo którego jeszcze głównego gangstera sąd uniewinnił? Same dobre wiadomości....:)

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 21 lutego 2025 00:19
21 lutego 2025 07:09

No cóż...wszystkie gazety i portale - w tym wiki - powinny miec ostrzeżenie na głównej stronie "Możemy kłamać lub pisać nieprawdę". O oszczerstwo mógłby mnie pan oskarżyć wtefldy, gdybym sobie wymyślił sam ten njus oraz jeszcze suę tym delektował. A to, że napisałem "zdziwiłem sie" świadczy, że wydawało mnie się to niewiarygodne wprost. Więc napiszę teraz już kobkretnie - odpieprz się pan ode mnie, jak nie potrafisz czytać moich komentarzy ze zrozumieniem ani nie rozumiesz znaczenia słów, które używasz.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 21 lutego 2025 07:04
21 lutego 2025 07:19

No, no sąd uniwiniający o winie nie przesądza. Z każdego można zrobić skazanego lub bez winy. Dowody i logika i prawo stanowione nie mają żadnego znaczenia. Pojęcie zbrodnia sądowa ma wiele twarzy w RP.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekAd 21 lutego 2025 00:19
21 lutego 2025 07:21

Ułaskawienia są m.in. formą kontroli nad sądownictwem i Prezydent taką prerogatywę posiada. Społeczna wizja sądownictwa to bajania dla półgłupków.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 21 lutego 2025 07:19
21 lutego 2025 07:31

"No, no sąd uniwiniający o winie nie przesądza. Z każdego można zrobić skazanego lub bez winy. Dowody i logika i prawo stanowione nie mają żadnego znaczenia. Pojęcie zbrodnia sądowa ma wiele twarzy w RP."

 

Nie zapomnę oświadczenia Zbycha Messnera, który prezesował radzie ministrów w zdychającej PRL.

Uciął wszelkie spekulacje i wyłożył kawę na ławę, mówiąc:

"co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone".

I wszystkim rozjaśniło się we łbach, i odetchnęli z ulgą, bo wiadomo było czego się trzymać.

 

Szkoda że jeszcze nie dorzucił coś na podwieczorek, w stylu:

"dura lex, sed lex", albo np. "chcesz mieć pokój, szykuj się do wojny".

Pokój z kuchnią naturalnie, i z łazienką.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 21 lutego 2025 00:19
21 lutego 2025 07:47

Mój komentarz z 14:58....panie analfabeto. Tam jest napisane "zdziwiłem się" w czasie przeszlym, czyli w momencie, kiedy czytałem ten - jak się teraz okazuje - fejk njius. 

A ta najnowsza wersja z wiki ma niecałe 4 miesiące istnienia. To też pana analfabetę nie zastanowiło? Przecież Krskowisk musiał mieć jakąs wcześniejszą notkę w wiki, nieprawdaż? No chyba, że załozlżymy, że Krakowiakiem wiki się do 23.10.2024 w ogóle nie interesowała. Już te fakty powinny jakoś zmusić do zastanowienia i putania "co było przedtem?"

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 21 lutego 2025 07:31
21 lutego 2025 08:37

Takie bon moty są dobre orzy piwie. Rzeczywistość jest przerażająca. "Sąd wie, że Pani tego nie zrobiła ale to Pani zapłaci" to ulubienica Ziobry w orzekaniu z ostatnich lat. Na ch.. nam takie Państwo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
21 lutego 2025 08:40

Tak, rzeczywistość jest przerażająca.

Dlatego na mowę generała Kukuły, o tym że będziemy tym pokoleniem które stanie w obronie państwa , można się śmiało wypiąć, a nawet gazy wypuścić.

Jakiego państwa?

Burdelu, przemieszanego z wariatkowem?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 21 lutego 2025 08:40
21 lutego 2025 09:02

Niech Kukuła osobiście z saperka poleci już jutro. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 21 lutego 2025 07:09
21 lutego 2025 15:48

Widzę, że Pan jest w stanie w każdą bzdurę uwierzyć. Co najwyżej się zdziwić i już Pan jest usprawiedliwiony. Zresztą tutaj podejrzewam, że Pan nic takiego nie przeczytał, tylko sam sobie w głowie stworzył fejk niusa. To chyba jakiś rodzaj analfabetyzmu, ale to już nie moja sprawa. Każdy pisze co chce, ale czasem trzeba zareagować na ewidentne babole, bo aż oczy bolą.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @MarekAd 21 lutego 2025 15:48
21 lutego 2025 16:12

Chyba trzeba będzie napisać do kancelarii prezydenta czy miało miejsce takie wydarzenie ,bo OD nic nie przekona.Wszystko wyczyścili w Wiki i wszelkich archiwach gazet.Dziwne trochę,że GW, TVN nie robią z tego powodu szumu.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @Adriano 21 lutego 2025 16:12
21 lutego 2025 16:29

Oni by Prezydenta zjedli żywcem, gdyby coś takiego miało miejsce.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 21 lutego 2025 15:48
21 lutego 2025 17:28

Naprawdę? Przypieprzasz sie do mnie ze względów osobistych. A wiem to, bo nie prz6chrzaniałeś się do tych, co pisali tu całkiem niedawno o tym, że Ukraińcy sprzedają broń, otrzymaną z USA, do gangów meksykańskich i gdzieś do Afryki. Wyka słem, ze to bzdura, ale nikomu nie zarzuciłem oszczerstwa. A wiesz dlaczego? Bo nie jestem perfekcjonistą i nie oczekuję tego samego od innych. Jak ktoś zapoda jakąś błędną tezę to po prostu jest tu polemika, dyskusja i można zweryfikować czy to był fejk. I nikt nie eobi z tego dramatu, nie histeryzuje i nie sadzi takich oskarżeń jak ty...perfekcjonisto i analfabeto. I nie obrażaj się na ten mój ton i styl, bo sam pierwszy rzuciłeś tu oskarżenie pod moim adresem

Wiem, co czytałem i nie rób ze mnie idioty. A ze to wykasowali to moja wina? Masz wersje sprzed 4 miesiecy, a wiesz jaka była wcześniej?

 

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 21 lutego 2025 17:28
21 lutego 2025 18:33

Nie wchodzę w strzelaninę między Wami, ale czasem wystraczy napisać "ok pomyliłem się" i sprawa zamknięta.

Odnosze się do twoich słów: "wykazałem, że to bzdura, że Ukraina sprzedaje broń..."'

Nic nie wykazałeś, bo jak miałeś wykazać

Po pierwsze to Izraelska firma Kela zajmująca się cyberwywiadem podniosła alarm w sprawie sprzedaży dostarczanej broni na Ukrainę na czarnym rynku. Broń m.in. miała trafiać i do Afryki o czym mówił prezydent Nigerii Buhari. Schwytani terroryści pisze Kela zeznają, że Manpady (broń wysyłana na Ukrainę) są kupowane na Ukrainie i trafiają do Afryki przez Polskę i Rumunię.

Po drugie sprawa został postawiona w Europarlamencie

"NATO, USA i UE stale otrzymują raporty o „nieoczekiwanym” losie broni wysłanej na Ukrainę. Nowoczesne systemy przeciwpancerne, granatniki, broń strzelecka, drogie systemy artyleryjskie, systemy rakietowe i zaawansowany technologicznie sprzęt rozpoznawczy nie są uwzględnione.

Byli sygnaliści z ukraińskiego Ministerstwa Obrony poinformowali, że udało im się zidentyfikować broń NATO odsprzedawaną przez ukraiński rząd.

Mówi się, że europejska broń przeznaczona dla Ukrainy jest sprzedawana w darknecie przez anonimowe grupy stosujące metodę „stash”: kupujący płaci bitcoinami lub innymi kryptowalutami, a następnie sprzedawca informuje go, gdzie ukryto broń. Broń ta często podąża szlakami ukraińskiego zboża...

W najgorszych przypadkach trafiają na czarny rynek, a ostatecznie do międzynarodowych ośrodków wojennych oraz w ręce organizacji terrorystycznych i karteli narkotykowych."

To są dostępne informacje

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 21 lutego 2025 18:33
21 lutego 2025 19:36

Następny analfabeta...to z moich komentarzy nie wynika, że się pomyliłem? Przecież napisałem, ze nie wiedziałem, iż wcześniejszacwersja na wiki to był fejk. A nowej sprzed 4 miesięcy nie czytałem, bo co? Mam zakładać, że wiki zmienia tak radykalnie wpisy co poł roku? Weź wię Pan odczep, bo przepraszać nie bede za te pomylke, bo nie zrobilem tego świafomie - to raz, a dwa z mouch komentary wynika, ze cieszę sie, iż to niepraeda z tym ułaskawieniem. 

Jak chcecie mi dop****ić, to wam się nie uda.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 21 lutego 2025 18:33
21 lutego 2025 19:42

I proszę misie nie tłumaczyc z wiary w njusy izraelskiej firmy. Ja nie kręcilem.takiej histerii i nie żądałem przeprosin. I nie oskarżalem.o oszczerstwo ani nie pisalem, że w każdą bzdurę uwierzą ci, co wierzyli izraelskiemu njusowi.

Ja się nie bedę tłumaczył i lepiej żeby nikt nie żadał tłumaczenia się ode mnie za tę moją "winę". Błąd zawsze można i trzeba wykazać, ale bez histerii i oskarżeń. I bez wymuszania jakiś przeprosin, bo to zalatuje szantażem emocjonalnym, który zawsze psuje atmosferę...jak bąk z pupy.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 21 lutego 2025 19:42
21 lutego 2025 21:14

Odpowiedziałem a raczej wskazałem odnośnie jakoby Ukraina nie sprzedawała dalej broni w świat. A Ty dalej magiel . Mnie magiel nie interesuje.

Mówi się, że w niebie można znaleźć wszelkie wady, ale nie znajdzie się pychy, a w piekle możemy znaleźć wszelkie zalety, ale nie znajdziemy pokory. Pycha rodzi wszystkie inne grzechy.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 21 lutego 2025 17:28
22 lutego 2025 02:21

Zwróciłem Ci grzecznie uwagę, bo Twoja pomyłka raziła w oczy. Ty zaś potraktowałeś mnie jak jakiegoś uczniaka, bo ośmieliłem się podważyć Twoją całkowicie błędne informację. To mnie zdenerwowało i stąd taka, a nie inna moja odpowiedź. Twoja reakcja to jakiś objaw megalomanii i osobowości narcystycznej. To tak na marginesie, żeby Ci pokazać, że też potrafię Cię zaszufladkować psychologicznie. W Twoim przypadku to naprawdę nie jest trudne :))
A uwagę zwróciłbym każdemu, więc to nie jest nic osobistego. Nie wiem nic o żadnej broni z Ukrainy, ani  nie znam Twojego stanowiska. Zresztą to jest bez znaczenia. Choć skoro już o tym wspominasz to powiem, że sprawdzić informację o przemycie gdzieś broni na świecie, a sprawdzić ułaskawienia Prezydenta to jest jednak różnica.
To, że Wiki była kilka miesięcy temu zmieniana też o niczym nie świadczy. Naprawdę uważasz, że pół roku temu był tam wpis o ułaskawieniu?! :)
Na koniec, ja się nie obrażam. Wkurzyłeś mnie to się bronię i tyle. Lubię sytuację od razu sobie wyjaśniać nawet jak trzeba sobie strzelić po pysku. Po wszystkim życie toczy się nadal, więc nie ma co brać do siebie :)

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 22 lutego 2025 02:21
22 lutego 2025 09:49

Grzecznie zwróciłeś uwagę? Przeczytaj sobie i porównsj swoje komentarze z innymi, gdzie ktoś wykazuje komus błąd. 

A jeśli nie widzisz różnicy, to w takim razie ja tylko grzecznie odpissłem, że już dawno zauważyłem swój błąd i wycofałem się z podtrzymywania twierdzenia o ułaskawieniu Krakowiaka przez Dudę. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 21 lutego 2025 21:14
22 lutego 2025 09:53

Dziękuję za zwrócenie mi uwagi o pysze. Zawsze mnie to  cieszy, gdy widzi się tylko moją pychę - mogę się wtedy poprawić. Tylko proszę łaskawie zauważyć, że prowokator prowokuje do takich zachowań, a potem wytyka sprowokowanemu, że jest pyszałkirm i w ogóle, że "śmierdzi mu z gęby". 

Czy prowokatorzy znajdą się w niebie?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować