-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O estradowym charakterze solidarnościowych legend

Ktoś może pomyśleć, że piszę ten tekst wiedziony emocjami i irytacją, jaką odczuwałby każdy rodzic, który musi zmierzyć się z niepowodzeniem dziecka. Zanim jednak sformułujecie takie oceny poczekajcie do pointy.

Najpierw zrobię jednak spory zamach i obejdę rzecz naokoło. Bardzo lubię przygotowywać sobie różne rzeczy w tajemnicy, a potem patrzeć jaki efekt wywołuje produkt, który pojawia się nagle, w wyniku tych przygotowań. To się nie zdarza często, ale czasem się zdarza. Powód jest taki, że mnóstwo produktów wchodzi na rynek bez żadnych przygotowań. Tak po prostu. W ostatnim czasie podjąłem, a w zasadzie podjęliśmy, dwa duże przedsięwzięcia: Kredyt i wojnę tom II i dwa tłumaczenia z języka angielskiego, które wykonał mój syn. Jedno jest już gotowe i wydane, wszyscy wiecie o co chodzi, o Propozycję poskromienia Hiszpanii, XVIII wieczny anonimowy tekst, wzywający parlament w Londynie do ostatecznego rozprawienia się z imperium hiszpańskim. Drugą książką, jaką Gaga tłumaczył, był znany niektórym z opisów i tekstu toyaha, umieszczonego w III numerze Szkoły nawigatorów, reportaż Roya Moxhama, zatytułowany Wielki indyjski żywopłot. Kupiłem prawa do tego tytułu i zleciłem tłumaczenie synowi, albowiem mam do niego całkowite zaufanie. To ważne, albowiem chodzi o pieniądze, które zarobimy na sprzedaży tej książki. Rzecz jest gotowa i trwają właśnie prace redakcyjne. Książka ukaże się w końcu kwietnia, albo w maju.

W czasie tej niełatwej pracy, nasz tłumacz chodził normalnie do szkoły, prowadził życie towarzyskie, przygotowywał się do matury i do olimpiady z języka angielskiego. Czynił to mimo iż Uniwersytet Warszawski ogłosił iż wyniki tej olimpiady nie będą honorowane przy naborze na studia. Nie wiedzieliśmy dlaczego, ale nas to nie obeszło, albowiem potrzebny był sukces i sprawdzian, który – wydawało się – nie będzie szczególnie trudny. Olimpiadę organizuje szkoła im. Lindego z Poznania, która jest jakąś bardzo znaną i uznaną placówką. Jak większość pewnie wie, a ja dowiedziałem się o tym niedawno dopiero, konkurs ten składa się z dwóch etapów. Pierwszym jest trzygodzinny test obejmujący różne, często bardzo szczegółowe zagadnienia z zakresu historii, kultury i gramatyki języka. Za ten test dziecko moje dostało 83,5 punkty na sto możliwych. Następnym etapem był egzamin ustny, czyli dziesięciominutowa pogadanka przez skype z jakimiś dwoma osobami z wymienionej wyżej szkoły. Na tym etapie oceniano wiedzę o kulturze krajów anglojęzycznych i opanowanie języka. Czyli były to jakby dwie oceny. Dostał z tego egzaminu 8 i 9 punktów. W swojej nieopisanej naiwności sądziliśmy, że po wyciągnięciu średniej, spokojnie znajdzie się wśród najlepszych olimpijczyków w kraju. Po ogłoszeniu wyników okazało się, że zabrakło mu pół punktu. Nie rozumieliśmy jeszcze o co chodzi i jedna z nauczycielek pracujących w szkole, gdzie uczy się nasz syn, napisała do organizatorów prośbę o wyjaśnienie sytuacji, albowiem okazało się, że w grupie osób, które znalazły się wśród 55 najlepszych młodocianych anglistów w kraju są takie, które z pisemnego, trwającego trzy godziny testu, dostały dużo mniej punktów niż nasz syn i jego koleżanka, także w tym konkursie startująca. I nie chodziło o osoby, które miały jeden, albo dwa punkty mniej, chodziło o sześć, siedem punktów. To sporo, jak na tak wyśrubowane kryteria, jakie tam obowiązywały. Myśleliśmy, że to jakaś pomyłka. Okazało się, że nie. Otóż, żeby było „sprawiedliwie”, organizatorzy zrównali wagę trzygodzinnego testu z dziesięciominutowym egzaminem ustnym przeprowadzanym przez skype. Uczynili to wprowadzając mnożnik. Ja nie wiedziałem, co to jest ten mnożnik, ale już wiem. To jest 1/10 maksymalnego wyniku na teście pisemnym. A że w tym roku wiele osób zdobyło na teście 90 punktów, mnożnik wynosi 9. Punktację oblicza się następująco – wyniki egzaminu ustnego, przeprowadzanego przez skype i trwającego 10 minut sumuje się, a potem dzieli przez dwa, wyciągając z nich średnią. Następnie mnoży przez 9 i dodaje do sumy punktów uzyskanych na trzygodzinnym teście pisemnym i mamy laureatów. Samych dobieranych. Kiedy istota tej metody do mnie dotarła, przestałem się dziwić, że UW nie przyjmuje na swoje wydziały tych laureatów. Ktoś, kto nie osiągnął nawet 80 punktów na teście pisemnym, ale spodobał się paniom z drugiej strony skype’a i zyskał nie 9, a 10 punktów automatycznie lądował w pierwszej czterdziestce. I na odwrót, ktoś kto przekroczył 80 punktów na trzygodzinnym teście, ale nie spodobał się paniom ze skype’a, po zamiast powiedzieć o tym, że Ronald Raegan był kolegą Karola Wojtyły przez całe 10 minut opowiadał o tym, jak rozmontował on powojenny konsensus polityczny i gospodarczy, spadał na miejsce 170.

Nie powiem, zdziwiłem się, kiedy to do mnie dotarło. Napisaliśmy do pani, które ten, pardon, cyrk obsługuje, żeby dowiedzieć się, kto też wymyślił tę super metodę wyłaniania zwycięzców w konkursach dla młodzieży. Otrzymaliśmy odpowiedź, że mędrcem tym jest doktor Henryk Krzyżanowski z Poznania. Podane to zaś było w takiej formie, że od samego patrzenia na nazwisko Krzyżanowski, powinniśmy się zamienić w słupy soli, a gdyby ów pan się nam pokazał w całej swojej postaci, ani chybi winniśmy się rozsypać w proch. Wpisałem nazwisko Henryk Krzyżanowski w googla i wyszło mi to:

 

https://www.youtube.com/watch?v=CBqOg39FwNU

 

Otwarcie przyznam, że wytrzymałem tylko do pierwszego erotycznego limeryku. Na starość staję się mało odporny. Może Wam się uda wytrwać dłużej, ale ja naprawdę nie mogę. Nie jest to jednak wszystko, albowiem pan Krzyżanowski jest zasłużonym działaczem Solidarności i w dawnych czasach, wraz z Lechem Kaczyńskim, dzielnie walczył o wolną Polskę. Występował w telewizji Trwam i publikował na łamach Wielkopolskiej prasy. Jest zdaje się też jakąś poznańską legendą. Ja oczywiście wszystko rozumiem, SB, wyprowadzanie w kajdankach, podstępy TW i wszystkie gadżety, jakie potrzebne są do tego, by zyskać sławę i poklask, a także tę czarowną legendę, którą buduje Lisiewicz mówiąc, że przeciwnicy Henryka Krzyżanowskiego są dziś bogatymi biznesmenami, a on został akademickim wesołkiem, piętnującym ludzkie przywary. Rozumiem to wszystko, ale czekam kiedy to się wreszcie w cholerę skończy. I kiedy taki Lisiewicz, który miał brata w kancelarii Komorowskiego, przestanie opowiadać swoje czerstwe, niepodległościowe wice.

Gówno mnie obchodzi kim był ten pomarszczony dowcipniś w przeszłości, nie dbam nawet o to, że cała ta olimpiada to konkurs o pietruszkę. Składamy skargę do kuratorium i pismo do organizatorów. No, a potem czekamy aż niepodległościowa, wolna prasa gospodarnej i krystalicznie uczciwej Wielkopolski, nazwie nas czerwonymi hienami żerującymi na legendzie bohatera.

Nie może być bowiem tak, że o ambicjach młodzieży decydować będzie anorektyczny erotoman gawędziarz.

To pisałem ja, Gabriel Maciejewski, starszy.



tagi: solidarność  język angielski  olimipada szkolna  henryk krzyżanowski  szkoła im. lindego 

gabriel-maciejewski
11 marca 2021 10:53
84     4287    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Antonim @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:14

HK prowadził kiedyś bloga na Frondzie. Opisywał się m. in.  jako chrześcijański libertarianin

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:14

Wiele rzeczy w naszym kraju może denerwować, ale u mnie wysoko w czołówce jest ta łatwość z jaką się u nas tworzą te wszystkie dziadowskie kliki i układy, które z lekkościa motyla zamieniają każde możliwe przedsięwzięcie w złośliwy czyrak. Czy to oświata, czy to media, czy to literatura, czy muzyka - wszędzie to samo. A jak widać te wszystkie wzmożone patriotycznie i etycznie środowiska, które od kilku lat złapały trochę tlenu, szybko doszlusowują a nawet wprowadzają do tego sytemu swoje autorskie "ulepszenia". Jak się z nimi człowiek nie za bardzo styka, to jakoś ich istnienie wypiera, ale jak kogoś one dotkną osobiście, to się nie dziwię, że może skoczyć gul. Ale na razie wiele głów w Polsce jest skupione na zagadnieniu: uczyć w szkole o pedziach, cyz nie uczyć. Zyczę żeby tę sprawę udało się pozytywnie rozwiązać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 11 marca 2021 11:14
11 marca 2021 11:19

Tej sprawy nie da się pozytywnie rozwiązać można nią tylko zainteresować urzędników z kuratorium, co oczywiście zostanie zinterpretowane jako prześladowanie byłego opozycjonisty związanego z mediami toruńskimi. Mam w nosie tę olimpiadę, sprawa jest prosta - on tłumaczy co mu wskażę, ja sprzedaję i interes się kręci. No, ale czasem trzeba się gdzieś sprawdzić, poza tym szkoła, matura i takie tam duperele...to wszystko się dziś wydaje ważne. Za rok już takie nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:21

Ja jak przez mgłę (bo to było ze 13 lat temu) pamiętam jakąś gimnazjalną olimpiadę z języka polskiego. Dzieciaki zapoznały się z zasadami i dostały listę lektur, o których miały pisać. Większośc z nich była łatwo dostępna orócz jakiejś jednej nowelki, wydanej dawno temu w małym nakładzie. Niektórzy przejmujący się wydarzeniem rodzice (to wcale nie byłem ja) zaczęli jej szukać i okazało się, że ostatni dostępny egzemplarz z allegro zniknął miesiąc temu osiągając cenę stu kilkudziesiaciu złotych. Machnęli więc na to ręką.

Okazało się, że owa niszowa lektura stała się tematem jednego z głównych zadań częsci pisemnej i do finału dostały się w większości dzieci ze szkoły, której nauczycielki odpowiadały za przygotowanie zadań olimpiady.

Jedna ambitna mama zrobiła o to wielki dym. Odwołała się i jej córkę w po wielkich bojach zakwalifikowano do finału, w którym wycięto ją z dziką satysfakcją. Opowiadała mi o tym ta ambitna mama, która swojej córce podczas finału towarzyszyła i która wysłuchiwała długich uzasadnień o naprawdę niewielkich brakach, które zdecydowały, że jej córka nie została laureatką.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:21

Współczuję serdecznie Gabrielowi Maciejewskiemu starszemu, a podwójnie Gabrielowi Maciejewskiemu młodszemu.

Tyle mogę. Jest takie słowo w obcym języku: hucpa!

Trzeba mieć "twardą skórę", żeby to wytrzymać!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 11 marca 2021 11:21
11 marca 2021 11:23

I potem ci ludzie się dziwią, że Niemiec i wsadza do obozów koncentracyjnych? Albo, że ich SB wyprowadza w kajdankach? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 11 marca 2021 11:21
11 marca 2021 11:24

Spokojnie, ja bym się może tak nie najeżył, gdybym nie zobaczył tego wywiadu z tym durniem Lisiewiczem. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:24

System zignorował wysiłki juniora i zapewne na pismo odpowie - a co nam zrobicie. Cóż, junior wchodzi w dorosłe życie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 11 marca 2021 11:24
11 marca 2021 11:26

Pan Krzyżanowski musi być jednakowoż bardzo ostrożny w swojej publicystyce, bo ja mogę pisać wyłącznie o nim przez cały rok, dzieś w dzień...I co mi zrobią? 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:28

Jakiś pajac z Ameryki

pisał głupie limeryki

i osiągał niezłe

finansowe wyniki

ten pajac z Ameryki

P.S.  Na trzygodzinnym teście nie widać urody testowanego,a na skajpie i owszem. W niektórych kręgach to ważne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 11 marca 2021 11:24
11 marca 2021 11:28

A mogę tez napisać satyryczną powieść o jego przygodach i wpuścić ją na rynek. A co to dla mnie...i co? Do sądu pójdzie? A niech idzie nawet i za sąd. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 11:26
11 marca 2021 11:28

Oni nic, ale co my zrobimy. Litości !!!!!!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 11 marca 2021 11:28
11 marca 2021 11:28

Nie widać też deficytów egzaminatorek, myślę, że to ważniejsze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 11 marca 2021 11:28
11 marca 2021 11:30

Dobra, pół roku z przerwą na dwa miesiące i na abarot...

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 11:24
11 marca 2021 11:37

Kiedyś czytywałem Gapola i pamiętam, że Lisiewicz przyjął taktykę wytrącania argumentów z ręki i pisał o sobie jako o kibolu i zdrowym pijaku. O, nie wiedziałem, że Lisiewicze powtarzają casus Kurskich.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:46

Proszę, a w PRL były też olimpiady przedmiotowe i laureaci dostawali się z automatu na studia. Nie brałem udziału w żadnej z nich ale wygrywali w nich ci, którzy naprawdę byli wyjątkowi.

To pokazuje miarę upadku już wszystkiego dzisiaj. Tzn wyrównanie poziomu do bogatych krajów zachodnich, a zwłaszcza Global Center, zwane dla zmylenia przeciwnika, Global Britain, której jezyk i kultura, to wiodąca siła światowej demokraji i globalny język. Czego się czepiać?

Tak już będzie i jeszcze lepiej ☺

 

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 11:55

Ktoś, kto programuje edukację jest albo bucem, albo próbuje ją skutecznie zdołować. Takie olimpiady powinny trwać cały rok. Wynik końcowy powinien być efektem pracy a nie pojedynczego wrażenia. Szkoda młodych ludzi. Po prostu są oszukiwani.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 12:07

Byłam ze swoim uczniem szkoły podstawowej na olimpiadzie historycznej, która odbyła się na uniwersytecie warmińsko-mazurskim. Nie wiem, jakie wyniki będą. Uczniów z roku na rok jest coraz mniej, ponieważ wolą inne konkursy, które uznają za normalne, czyli takie, z których wiedzą z czego należy się przygotować. Komisja układająca tematy do etapu finałowego nie ma zielonego pojęcia o programie obowiązującym w szkole podstawowej i jak jedna z pań, chyba doktor, powiedziała, uważa, że uczniowie muszą pisać na tym etapie pracę podobną do starych matur. Zatem do wyboru 1 z czterech tematów , no i piszcie. Przyznam, że się zdziwiłam, bo to nie jest styl sprawdzania wiedzy na tym etapie nauki, tym bardziej że w podstawa programowa nie zakłada takiego rodzaju wypowiedzi. Dzieci w podstawówce po prostu nie potrafią przez półtorej godziny pisać na temat, który wymaga wyluskania od nich konkretnych informacji z okresu, np stuletniego. Na etapie szkolnym był test  (jedno z pytań dotyczyło 10 nazw miast i miejscowości z Warmii i Mazur, które były podane w j.niemieckim a uczeń miał obok dopisać nazwę polską, ja znałam tylko 4...) zatem myślałam, że w finale też.  Ale nie to mnie zszokowalo. Dzieci bowiem pisały w nieogrzewanej auli mając na sobie kurtki i czapki. W rękawiczkach nie dało się pisać, zatem dzieciaki po wyjściu miały lodowate ręce, czerwone z zimna nosy a jeszcze musiały myśleć!!! Miałam ochotę stamtąd wyjść, ale powstrzymała mnie po prostu chęć mojego ucznia przystąpienia do tego etapu. I to jest zrozumiałe. Pisałyby pewnie na mrozie, gdyby musiały. To było straszne. My też siedzieliśmy w lodowatym korytarzu. Zapytaliśmy, dlaczego nie przeniesiono tego do ośrodków, gdzie mieszkają dzieci, w odpowiedzi usłyszeliśmy, że to prestiż. Ja pieprze taki prestiż. Pełna pogarda dla drugiego człowieka. Bezczelne biurwy i dziadersy uniwersyteckie. Skarga do kuratorium już poszła a my czekamy na wyniki. Wtedy podejmiemy kolejne kroki. Na bezczela. Nie po to dzieci spędzają czasami długie godziny na przygotowaniach, żeby załatwić je w taki sposób. Ale każdego dzieciaka będę ostrzegała przed debiliznem zwanym konkursem historycznym. 

P. S. Niech Pan nie odpuszcza, ale syn też niech się nie przejmuje. To intelektualne glonojady. Sraja dalej niż widzą. Pozdrawiam! 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @tadman 11 marca 2021 11:37
11 marca 2021 12:07

Lisiewicz się sytuował jako "niepokorny huligan". Opowiadał o sobie jako o kibolu Lecha bodajże, i ma chyba jakiś nędzny programik w republice gdzie w jakiejś starej pakamerze rozmawia z dziwnymi typami. Rozmowa z huliganem to się nazywało czy jakoś tak. Tam między innymi w tej norze był "huligan" macierewicz i gość który miał przeszłość w bojówkach kibicowskich. Jakby ich kiedyś Michnik z Solorzem gdzieś wreszcie pogonili to by mi ich naweet nie byłoby żal...

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Marcin-K 11 marca 2021 11:14
11 marca 2021 12:09

Konfrontacja z tym dziadostwem od dzieciństwa, to jest męka niesłychana "Dzieci peerelu" powinny być lekturą szkolną moim zdaniem. Miałem kolege wędkarza, któregoś dnia poszedł na zawody gdzie główna nagrodą był aparat fotograficzny,  drugie miejce jakaś wędka na ryby za trzecie miejsce zestaw tych wszystkich blyskotek w plastikowym kuferku. Jakimś trafem wygrał, na podium okazało sie że jednak aparat za drugie miejsce,wędka za pierwsze błyskotki jak wyżej. I to praktykują dorośli ludzie. Nigdy nie myślałem że coś takiego napiszę ale po przeczytaniu wspomnień ludzi z tamtych czasów stwierdzam że ta niepodległość to nam na g... była.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 11 marca 2021 12:07
11 marca 2021 12:12

No, ale on z tym Krzyżanowskim też wywiad w pakamerze przeprowadza, bo pan Heniek to także chuligan...sami chuligani dookoła....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 11 marca 2021 12:09
11 marca 2021 12:13

To są zachowania typowie dla buszmenów usiłujących utrzymać się przy korycie za pomocą znajomości z sierżantem armii kolonialnej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 11 marca 2021 12:07
11 marca 2021 12:14

Całe to środowisko jest do uśpienia. Oni chcą wyłącznie oklasków, nie wiadomo właściwie za co

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @cbrengland 11 marca 2021 11:46
11 marca 2021 12:15

teraz też się dostają, ale jak raz w tym roku UW zablokowało rekrutację olimpijską

zaloguj się by móc komentować


Brasil @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 12:13
11 marca 2021 12:23

Przeczytałem " Złe czasy" analogie są powalające. Mam pytanie czy wydanie takich tytułów jest dzisiaj możliwe ?

https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/doccontent?id=230628

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 11 marca 2021 12:23
11 marca 2021 12:36

Tak, myślałem, że jest pan prowokatorem, dam panu jednak jeszcze jedną szansę. Niech pan idzie z tą książką do Sommera, na pewno ją opublikuje w Najwyższym czasie. 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 12:36
11 marca 2021 12:54

No troche to głupie było, przepraszam. Inaczej zapytam czy prywatna osoba za swoją kase może zlecić wydanie dawnych pozycji ?

Kto właściwie o tym decyduje może tak. Pryszczatymi konfederatami to ja się brzydzę i prowokatorem nie jestem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Antonim 11 marca 2021 11:14
11 marca 2021 12:55

Trwamie wstąpił jako kontynuator tradycji sarmackiej. Odgapił od Kowalskiego. Ojciec prowadzący zadawał mu pytania a on się głupkowato uśmiechał i kiwał głową. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 12:59

Wniosek z tego taki, że przed decyzją o zgłoszeniu się na olimpiadę należy dokładnie przestudiować regulamin. 

4.2.5. Zawody centralne odbywają się w Poznaniu i są organizowane przez Komitet Główny, a przeprowadzane przez wyznaczoną przez niego Komisję Egzaminacyjną.
Listę uczestników zawodów centralnych ustala Komitet Główny po ustaleniu mnożnika przeliczeniowego oceny ustnej oraz podsumowaniu wyników etapów okręgowych."

https://oja.wsjo.pl/regulamin/

Regulamin pisany pod kółko wzajemnej adoracji.

Życzę powodzenia w walce. Nawet, jeśli się nie uda, nie uwzględnią odwołania to myślę, że każde doświadczenie jest cenne.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 11 marca 2021 12:54
11 marca 2021 13:00

Ja te książkę oglądam regularnie raz na kilka miesięcy i za każdym razem pokazuje mi ją ktoś, kto zadaje identyczne jak pan pytanie. Co mam odpowiedzieć? Mogę wzruszyć ramionami tylko. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 11 marca 2021 12:55
11 marca 2021 13:00

tak, sarmata z niego pełną gębą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 11 marca 2021 12:59
11 marca 2021 13:01

Zawdody centralne, co okazało się wczoraj odbędą sie w znanym wszystkim mieście Skype, więc będzie jeszcze ciekawiej

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 12:15
11 marca 2021 13:05

I nie jest  wykluczone, że zablokowało trwale.

Egzamin ustny (rozmowa) , a także parametry jego oceny ma stanowić sito, przez które przepuszcza się "tych, co trzeba" plus "znajomych króliczka". Czyli na ogół tych ze startujacych w takich sprawdzianach, którzy brali przez rok "korki" u osób tworzących jury konkursu albo przez nie poleconych,  wg zasady  "łun łunemu i łun łunemu ..." etc.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 11:19
11 marca 2021 13:18

NIEPRAWDOPODOBNA  CHUCPA   !!!   !!!   !!!

Tak,  tu  pozytywnego  rozwiazania  nie  bedzie,  ale  Pana  postepowanie  jest  jak  najbardziej  sluszne...  popieram  je  z  calych  sil...

...  ale  szkoda  mi  mediow  torunskich...  kolejny  gorzki  zawod,  nie  przypuszczalam,  ze  ta  GANGRENA  tak  szybko  ich  opanuje,...  naprawde  szkoda.  

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @betacool 11 marca 2021 11:21
11 marca 2021 13:24

To jest u nas stary numer. To samo było z układaniem pytań do egzaminu na uczelnie techniczne np. w Warszawie (teraz już ich się nie przeprowadza). 

Dowiedziałem się o tym przez przypadek już jako student, gdy wyrwałem/wypożyczyłem z czytelni rzadki zbiór zadań, który był dostępny tylko na miejscu, a że zacząłem czesto przychodzić po niego, a obsłudze biblioteki nie chciało się wyciągać książki z gabloty, to mi w drodze wyjątku pożyczono na zewnątrz, żebym więcej nie zawracał głowy.

Zadania były tam opracowane w sposób niestandardowy i bez wczesniejszego kontaktu z nimi, nie był w stanie ich w krótkim czasie rozwiązać, nawet zawodowy matematyk - co sprawdziłem i przyznzno mi rację łapiac się za głowę, kto to wymyśla, mimo iż był to niby zakres dawnej szkoły średniej.

Byłem w szoku, gdy zwrócono się do mnie za 2 tygodnie, abym go udostepnił komu innemu. Nie odpuściłem, aż mi w końcu nie wyjaśniono, że jest to niezbedne do ułożenia pytań egzaminacyjnych.

Zrozumiałem w jaki sposób znajdowali się na wydziałach technicznych ludzie mający problemy z prostymi wzorami z podstawówki. 

Teraz są inne sposoby, przykre ale prawdziwe.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @cbrengland 11 marca 2021 11:46
11 marca 2021 13:26

Wyjątkowi "w tym świecie" (wiadomych od grzechu pierworodnego "relacji"), są tylko ci którzy używają "właściwego" klucza, który ów świat otworem (nie powiem jakim) ich potem wchłania... Za PRLu było więc dokładnie tak samo. Oczywiście zdarzały się i będą się zdarzać wyjątki (luki prawne, lub gapiostwo milicji), tylko że potem, jak się chce haratać w takim klubie w gałę na "ambitnej pozycji" trzeba bardzo dobrze się maskować, żeby przypadkiem prawą nogą jej nie kopnąć, samemu się w ten sposób denuncjując... Po prostu zniszczą człowieka natychmiast, albo poddadzą go długoletniemu "nadzorowi", aż nieszczęśnik sam zrezygnuje... Trzeba się naprawdę dobrze zastanowić do czego nam takie życie potrzebne, i dobrze jeśli w takim momencie jest obok nas ktoś, kto ten dylemat widzi i potrafi go nam wyjaśnić... Nie każdy potrafi być jednocześnie jak ten gołąb i wąż (z różnych powodów).

Ergo, współczuję zawodu Gabrielowi młodszemu, ale gratuluję że ma kogoś kto mu to wszystko zrekompensować potrafi, i dzięki temu szybko zmężnieje. Wszak ta historia to "nihil novi sub sole"

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 13:29

Dzięki panu i piszącym tu ludziom  poznałem pozycje o których istnieniu nie miałem pojęcia. Wiele z tych książek zdobyłem, reszte wydrukowałem z pdf np: człowiek istota nieznana Alexis Carella. skąd ja prosty człowiek mam znać te tytuły i co czytać ? ten portal jest własnie po to by ludzie dotkniękci piętnem edukacji PRL mieli szansę stać się czymś lepszymi  Ludzmi po prostu  i żeby w końcu przerwać ten łańcuuch nieszczęść. Pan powinien stworzyć biblitekę tytułów do przeczytania, ja natomiast i wielu innych finansować i pomagać jak mogą tyle i aż tyle.

Bo inaczej zginiemy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 11:24
11 marca 2021 13:32

Takich  durni...

...  jak  ten  caly  Lisiewicz  w  "koncernie  prasowym",  ktory  obecnie  jest  "repolonizowany"  to  STADA  CALE...

...  PATOLOGIA  jakiej  swiat  nie  slyszal  i  nie  widzial...

...  no,  ale  oczywiscie  zagrozenie  "swirusem"  mamy...  i  muszo  z  nim  "walczyc"  takie  DURNIE  jak  ten  caly  Lisiewicz  czy  Obajtek,  a  my  mamy  tylko  "pokornie"  glowa  krecic...  i  to  jeszcze  "ze  zrozumieniem"  dla  DEBILI  wszelkiej  masci  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 11 marca 2021 11:24
11 marca 2021 13:34

Tak...

...  "cebula"  na  "cebuli"  i  "cebula"  pogania  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 11 marca 2021 13:05
11 marca 2021 13:39

Zastanawiam się, czy oni nie zdają sobie sprawy z krzywdy, jaką robią tym, kórych ocenili wyżej niż na to zasługują?

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 13:51

Mam trzy klsa zasadniczej szkoły zawodowej na trójach, czyli Valserowski ideał edukacji. On ma racje, żyję mam głód wiedzy ale tej  prawdziwej i pogarde dla fajansiarstwa tektórowatej fasady i oszukiwania samego siebie. Bardzo tęsknie za jego tekstami, możecie mnie teraz wyśmiać że jakiś prosty człowiek zakłócił wasz spokój, bo niedorósł.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 11 marca 2021 12:07
11 marca 2021 13:51

Dokladnie  tak...

...  nie  wolno  odpuszczac  !!!

zaloguj się by móc komentować


tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 13:56

System nienowy - pamiętam podobny, może identyczny. Ja lata temu miałem okazję być w tym 55-osobowym gronie, przy czym w Poznaniu prztykano mnie w nos, bo wyszło, że otrzymałem bodaj drugi najgorszy pośród finalistów wynik "z rozmowy". Rozumiem, że skoro ma to nie ułatwiać naboru na studia (czy aby nie zwalnia wciąż z matury?) to pozostaje jedynie - w zasadzie ważniejszy, bo i na dłużej przydatny - aspekt towarzysko-integracyjny. Trochę jak z elitarnymi brytyjskimi szkołami, których głównym walorem jest nie tyle edukacja, co uczęszczanie do szkoły z innymi dziećmi do takich szkół posyłanymi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 11 marca 2021 13:39
11 marca 2021 14:13

Mysle,...

...  co  tam  mysle,  jestem  pewna,  Pani  Rembikowska,  ze  ta  cala  skompromitowana  "komisja"  nie  ma  podobnych  dylematow  jak  Pani,  czy  chocby  ja  albo  my  tu  pozostali.

Ta  "komisja"  to  powinna  byc  -  za  takie  SIUPY  -  wywalona  na  zbita  morde,  zeby  nie  psuc  i  demoralizowac  mlodziezy,...  a  najwazniejsze  nie  KRASC  naszych  panstwowych  pieniedzy,  tj.  grantow,...  bo  nie  jest  to  PRYWATNA  OLIMPIADA  ?!?!?!

Chyba,  ze  sie  myle,

    

...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 11 marca 2021 13:51
11 marca 2021 14:18

Niech pan nie gra na takich emocjach, jeszcze nikt panu nie zrobił krzywdy

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @OdysSynLaertesa 11 marca 2021 13:26
11 marca 2021 14:24

Nie jestem apologetą PRL-u, a zdaje się na takiego tutaj wyrastam. To po pierwsze. I niech wszyscy to zapamiętają. Nic z tych rzeczy. Zawsze z tego PRL-u chciałem uciec. I uciekłem. Nawet, jak już go nie było. Czyli, dalej był i jest. Tylko taki bardziej dojrzaly on jest, demokratyczny, po prostu, europejski ( nie mylić z GB, jest poza Europą).

Dzisiaj natomiast widzę, będąc już od tylu lat po drugiej stronie barykady, że ta strona jest nawet straszniejsza od tej poprzedniej. Wtedy było jasnym, kto jest kim. Ludzie robili swoje, a tamci swoje.

Jak czytam, ponad 67% Polaków w Polsce uznaje Mateusza Morawieckiego, za bardzo dobrego premiera i chcieliby, by nim był nadal. Następny jest Jarosław Kaczyński, bodaj 17%.

I to jest miara upadku, z którego Polska już się nie poddźwignie.

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 14:29

Wiem emocje.. czytam pana od salonu i zawsze czekałem aż się pan wreszcie zdemaskuje, bo już nikomu nie wieże i też miałem pana za agenta . Ale z biegim czasu nabrałem zaufania "po czynach ich poznacie"A pan jednak dobro czyni.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 11 marca 2021 13:39
11 marca 2021 14:30

Obchodzi ich to nie bardziej niż zeszłoroczny śnieg.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Brasil 11 marca 2021 13:51
11 marca 2021 14:41

jest dokładnie na odwrót. W internecie jest nadmiarowość absolwentów "stugiów wyzszych", zwłaszcza edukowanych w czasach reform oswiatych, ktore rzecz jasna oswiatę zreformowały doszczętnie.

Schematy myslenia wtłaczane na rozmaitych szkołach wyzszych to produkcja "klonów" intelektualnych.

Najgorsza rzeczą jest poprzestać na "zawodowym" profilu szkolnym, a resztę info o swiecie czerpać
z telewizji.

Niestety, dla ludzi z aspiracjami intelektualnymi nie ma innej drogi jak  samokształcenie oraz  korzystanie
z dobrych "przewodników". A jak wiadomo, tych dobrych w telewizjach nie lansują.

Zatem spotkanie ich bywa również  kwestią przypadku czy szczęśliwego zbiegu okoliczności. I niewątpliwie, niemal każdy, kto podjął trud ich znalezienia, posiada odrębne doświadczenia w tej kwestii. Dlatego nie poważę się takiej drogi poszukiwań uogólniać i nie znam na to żadnej recepty.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @stanislaw-orda 11 marca 2021 14:41
11 marca 2021 15:06

Ja mam dyplomy w "poważaniu" telewizji nie oglądam od dziesiątków lat. Pańskie teksty dażę szczególnym szacunkiem i zawsze czekam na pańską opinie. Wiem tylko że sam z siebie nie dojde do ważnych pozycji, dlatego pieczołowicie zbieram informacje myślę też o innych którym delikatnie sufluję co moge. Jesteśmy narodem, powiązania sieciowe są kluczowe. Całe życie człowiek się uczy, tylko trzeba chcieć. 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 15:17

W latach 90-tych i później rgzaminy na aplikację adwokacką wyglądały podobnie. Najpierw szczegółowa część pisemna a później 10 najlepszych startowało w ustnym. Po części pisemniej każdy dostawał punkty od 1 do 10 (od ostatniego do pierwszego). 

Na ustnym zaś egzaminowało 5 panów w 10 dyscyplinach,/kategoriach przyznając w każdej z nich od 1 do 10 pkt. Nazwy niektórych kategorii był tak kuriozalne i dające pole do takich nadużyć, że tylko głupiec nie wiedział o co chodzi. 

Egzamin ustny jest po to, aby usadzić tych, co są brzydcy, mają brzydki głos, wygląd, ubranie lub nie pachną drogimi perfumami i nie mają zgrabnych nóg. 

zaloguj się by móc komentować

torque @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 11:26
11 marca 2021 15:52

Na pana miejscy bym zbytnio nie szarżował, bo może się okazać, że!

Co do syna, to uważam, że robi mu pan krzywdę. Jeżeli jest tak zdolny jak pan pisze, to sobie poradzi i w przyszłości pokaże na co go stać!

Pisze to ojciec synka, który min. tłumaczył Wiedźmina i dzięki znajomości języka angielskiego ma świetną pracę/ robi to co lubi/ i zwiedza świat.

 

zaloguj się by móc komentować

torque @Matka-Scypiona 11 marca 2021 12:07
11 marca 2021 15:53

Niech pani poda adres swojej szkoły, będę polecał panią.

Świetny język jak na nauczycielkę, gratuluję!!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @cbrengland 11 marca 2021 14:24
11 marca 2021 16:02

Ani Morawiecki ani Kaczyński nie jest miarą upadku dla innych... Każdy ma swoją miarę. I lepiej żeby ją jak najszybciej odkrył, w zupełnie innym zestawieniu, jak z politykami. Chyba nie trzeba mówić do kogo równać każdy człowiek powinien. Cała reszta może się bowiem okazać pułapką "rozczarowania".

Absolutnie nie uważam Pana za apologete PRLu :) analogię zrozumiałem, poniekąd

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 16:49

Ciekawa jestem, ilu laureatów ma na koncie przetłumaczoną książkę, i to taką, która się sprzedaje. Gabriel Maciejewski jr rządzi! Mam nadzieję, że to doświadczenie go zahartuje. Oczywiście łachudrom nie odpuszczać.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Brasil 11 marca 2021 13:51
11 marca 2021 16:53

Gdzie Valser pisał o wzmiankowanym ideale edukacji?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @maria-ciszewska 11 marca 2021 16:49
11 marca 2021 16:54

Oczywiście, że organizatorom tej hucpy nie odpuszczać, bo jak sami przyznają w  regulaminie

"2. Olimpiada finansowana jest z dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej, uzupełnianej o środki własne organizatora i pozyskane środki od sponsorów."

Z dotacji ministerialnych robią lejek dla swoich.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 17:10

Jeśli on w tym wieku robi tłumaczenia tekstów, to mało jest rzeczy które mogą się z tym równać.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @maria-ciszewska 11 marca 2021 16:53
11 marca 2021 18:07

Skoro się na niego powołuję to znaczy że pisał. Miałem nauczycielkę w technikum druga klasa, ( poszedłem bo Mama płakała, co ludzie powiedzą itp itd )  Pisała na tablicy indokrynacja ( pisownia oryginalna) ja do niej mówię pani prof. połknęła literkę, na co ona oburzona że jak się nie znam to mam być cicho albo wyjde z klasy. Wyszedłem....  żona milicjanta po studium pedagogicznym w służbie edukacji. Ja tu codziennie od lat jestem więc takie pytania to wie pani......

zaloguj się by móc komentować

sfistak @gabriel-maciejewski
11 marca 2021 18:52

Spokojnie, ja bym się może tak nie najeżył, gdybym nie zobaczył tego wywiadu z tym durniem Lisiewiczem.

Gówno mnie obchodzi kim był ten pomarszczony dowcipniś w przeszłości, nie dbam nawet o to, że cała ta olimpiada to konkurs o pietruszkę. Składamy skargę do kuratorium i pismo do organizatorów. No, a potem czekamy aż niepodległościowa, wolna prasa gospodarnej i krystalicznie uczciwej Wielkopolski, nazwie nas czerwonymi hienami żerującymi na legendzie bohatera.

Nie może być bowiem tak, że o ambicjach młodzieży decydować będzie anorektyczny erotoman gawędziarz.

To pisałem ja, Gabriel Maciejewski, starszy.

P. S. Niech Pan nie odpuszcza, ale syn też niech się nie przejmuje. To intelektualne glonojady. Sraja dalej niż widzą. Pozdrawiam!

"Najpierw cię ignorują. Potem śmieją się z ciebie. Później z tobą walczą. Później wygrywasz.

 

Powody pisania niechlujnego, wręcz niezbornego, są zawsze takie same: niekompetencja intelektualna piszącego oraz przypisywanie czytelnikom wręcz głuptactwa, czyli ostentacyjny brak szacunku dla ich inteligencji, a przynajmniej zdrowego rozsądku, umiejącego oddzielić plewy od ziarna… :(

zaloguj się by móc komentować

sfistak @Brasil 11 marca 2021 18:07
11 marca 2021 18:54

Raz Valserku piszesz, że 3 klasy zawodówki, a teraz piszesz o 2 klasie technikum- zdecyduj się !!!!!!

zaloguj się by móc komentować

sfistak @Kuldahrus 11 marca 2021 17:10
11 marca 2021 18:56

Poważnie?

Wygląda na to, że eu/geniusz :)

zaloguj się by móc komentować

Brasil @sfistak 11 marca 2021 18:54
11 marca 2021 19:46

Była taka możliwość, technikum bądz liceum zaoczne z którego zrezygnowałem na drugim roku ( panie czytaj pan ze zrozumieniem). To jest robienie statystyk wykształcone społeczeństwo i te wszystkie porąbane zestawienia plus etaty dla takich głąbów co to uczoo innych. Ja byłem dość wyszczekany i oczytany, ulsesy sresy, wojaczki, vanneguty .standhle. królowie przeklęci druona  witkacego i to całe g... podstawiane przez gazownie. Ale oprzytomniałem dostałem do czytania św Augustyna "Wyznania" od znajomego księdza i zszedłem na ziemie. Nie czytałem nic równie pięknego stylistycznie i głęboko duchowego bez tej całej kokieterii. Od tamtej pory czytam tylko duchownych, gdyby pan Piotr uznał że doszło do nadinterpretacji jego słów to z całą pokorą go przeprosze natomiast takie odpytywania to jest dziecinada.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 11 marca 2021 13:00
11 marca 2021 20:08

Bo sarmaci układali sobie limeryki. Najlepiej po angielsku. I algorytmy do interpretacji egzaminów w j. obcym. Tak już mieli. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Brasil 11 marca 2021 13:51
11 marca 2021 20:11

Cierpliwości. Valser wróci. Mocno ufam w to. I walnie taki tekst po oczach. 

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @cbrengland 11 marca 2021 11:46
11 marca 2021 20:12

Co do PRL-u i olimpad. Brałem udział w geograficznej i biologicznej. Podczas geograficznej szczebla wojewódzkiego czołowe miejsca zajęli uczniowie przygotowywani przez metodyka (który układał pytania), dyrektora szkoły w której się to odbywało i  jego żony. Taka to selekcja bywała.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @kskiba19 11 marca 2021 20:12
11 marca 2021 20:37

Czyli modus operandi przeniesiony z PRLu? Dobre, stare wzorce.

zaloguj się by móc komentować

brass @Brasil 11 marca 2021 15:09
11 marca 2021 20:43

I to ciebie zdradziło he he

Dla mnie dalej możesz rżnąć głupa i pisać głupoty w stylu:

"Wiem emocje.. czytam pana od salonu i zawsze czekałem aż się pan wreszcie zdemaskuje, bo już nikomu nie wieże i też miałem pana za agenta . Ale z biegim czasu nabrałem zaufania "po czynach ich poznacie"A pan jednak dobro czyni."

czy też:

Ja mam dyplomy w "poważaniu" telewizji nie oglądam od dziesiątków lat. Pańskie teksty dażę szczególnym szacunkiem i zawsze czekam na pańską opinie. Wiem tylko że sam z siebie nie dojde do ważnych pozycji, dlatego pieczołowicie zbieram informacje myślę też o innych którym delikatnie sufluję co moge. Jesteśmy narodem, powiązania sieciowe są kluczowe. Całe życie człowiek się uczy, tylko trzeba chcieć.

Powodzenia :)

zaloguj się by móc komentować

brass @kskiba19 11 marca 2021 20:12
11 marca 2021 20:44

Nihil novi sub sole od zarania wieków!

zaloguj się by móc komentować

Brasil @brass 11 marca 2021 20:43
11 marca 2021 21:55

Ale z ciebie detektyw fiu fiu .... więc zróbmy to ostatni raz.....

https://www.youtube.com/watch?v=cm2CCd3v6Hc

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @brass 11 marca 2021 20:44
11 marca 2021 22:04

Potwierdziles moje intuicje ;-) 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
12 marca 2021 00:44

Mnożniki, metody... W polityce mamy metodę D'Hondta i to nam załatwia sejm i senat. To pewnie nie będzie pocieszające dla Młodego, ale cóż... Trzymam za Niego kciuki i gratuluję lotów. Takoż walecznych PT Rodziców. 

Młody zderzył się - pewnie po raz pierwszy - z tzw. dorosłością. To znaczy - z życiem realnym. Smutne to bardzo, zwłaszcza gdy idzie o utalentowanego i pracowitego chłopaka. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @torque 11 marca 2021 15:53
12 marca 2021 06:27

No się wzruszyłam... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 12 marca 2021 00:44
12 marca 2021 06:46

Specjalnie się nie przejmujemy

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @OdysSynLaertesa 11 marca 2021 16:02
12 marca 2021 11:40

Polecam każdemu postawę pierwszych Chrześcijan. Miałem tak od zawsze, jak pamiętam. Siła Wiary, po prostu.

A gdy znalazłem się tutaj na tej wyspie i okazało sie dość szybko dla mnie, czym ona w istocie jest, politycznie, to "dotknięcie" tych pierwszych Chrześcijan, których właśnie tutaj można "dotknąć", gdyż na tej ziemi przebywali, dopełniło tylko reszty.

I to dodaje mi sił, by jednak mieszkać tutaj. Teraz, poniekąd już z konieczności ☺

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @kskiba19 11 marca 2021 20:12
12 marca 2021 11:43

Czyli, nic nowego teraz jednak.

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
12 marca 2021 19:35

A co się wyprawia na konkursach muzycznych wszystkich szczebli, to lepiej nie mówić. A tam przecież wiele młodych talentów "uwalonych" i sitwa pełna parą.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
16 marca 2021 09:15

Przyznam, że mało rzeczy ucieszyłoby mnie bardziej niż cios w 3 grupy:

 - nauczycieli: wiecznie niezadowolonych, wiecznie ciemiężonych, którym komuna wpoiła przekonanie, że są "inteligencją"

- styropianowców: grube swetry dość skutecznie odcięły ich od myślenia. W szczególności od refleksji, że jednak o inną Polskę walczyli

- środowisko Gazety Polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Lisiewicza. Jest bardziej przebiegły niż Sakiewicz. Nie da się go złamać godzinną głodówką.

Podsumowując, czekam na rozwój wypadków.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować