-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O emablowaniu

Zdecydowanie nadużywam wyrazu kokieteria więc postanowiłem go zastąpić słowem emablowanie. To jest prawie to samo, ale nie do końca. Kokieteria bowiem jest bardziej kobieca, a emablowanie bardziej męskie. Od razu też wyznam, że w zawodach o mistrzostwo emablowania nie wyszedłbym nawet z grupy, ale wiem, że są prawdziwi czempioni w tej konkurencji, którzy nie cofną się przed żadną hańbą, byle tylko uzyskać odpowiedni efekt. To znaczy zwrócić uwagę osoby lub osób, które mają paść ich ofiarą.

Emablowanie ma różne oblicza i formy, od prostego lizusostwa, poprzez wpatrywanie się głęboko w oczy, na ordynarnych wyskokach kończąc. Chodzi o to, żeby się podobało, zrobiło wrażenie i wywołało stosowny efekt. Nie interesuje nas tu dziś emablowanie, którego celem jest wywołanie zainteresowania płci przeciwnej, ale ten drugi rodzaj, czyli zabiegi skierowane do grup zorganizowanych i trochę już przygotowanych na działanie emablowania. Cały wachlarz tych zabiegów widoczny jest dziś w sejmie X kadencji, która zapewne przejdzie do historii jako kadencja szczególna. Takich bowiem, wystudiowanych silnie  zabiegów, których celem jest uwaga publiczności, jej serca i umysły nie było widać w sali sejmu dawno, a być może nigdy. Na pewno zaś nie po II wojnie światowej. Ich nasilenie zaś oznacza zaś, że znaczenie parlamentu spada, rośnie zaś znaczenie działań zakulisowych, poczynań na pograniczu prawa, które próbują uchodzić za legalne i różnych wyskoków o charakterze nieodwracalnym. Na to należy teraz najbardziej uważać. Mogę się oczywiście mylić, bo cóż ja wiem o sejmie i jego tajemnicach. Jeśli jednak PiS postawi się w sytuacji, do której wszystko zmierza – bezradnego cielęcia – na pewno pójdzie na rzeź. I nikt nawet nie mrugnie.

Nie o polityce chciałem dziś jednak pisać. Wczoraj dostałem przedziwną wiadomość mms. Była to okładka książki zatytułowanej „Rozsypane puzzle”, której autorem jest znany we Wrocławiu ksiądz Mirosław Maliński. Ja tu zwykle nie krytykuję księży, ale w ostatnim czasie spotkałem się na twitterze z wielką aktywnością ludzi, głoszących szczególny dość pogląd – że Kościół przeszkadza w rozwoju nauki. Ludzie ci są świadomi, że twitter wyklucza jakąkolwiek dyskusję, a chodzi tam jedynie o to, by emablować kontrowersją i zaskakującymi formułami. I oni to właśnie czynią wciągając ludzi w absurdalne dyskusje, których celem jest wykazanie, że zdobycze nauki unieważniają Boga. Uczestnictwo w tych występach nie ma sensu, albowiem jeden rzut oka na profile tych osób, a jest ich naprawdę dużo, ujawnia, że tuż za kokieteryjnym wpisem tyczącym się nauki i jej ścieżek, jest kolejny – dotyczący majątku Kościoła i konieczności jego podziału. Trudno więc nie uznać, że ruch w tym interesie jest przypadkowy czy pozorny. Raczej jest zaplanowany i celowy, a celem są słabe umysły, które wdają się w dyskusję z prowokatorami i oszustami. Będąc przy tym całkowicie świadome tego, że niczego w formułach dostępnych na tym portalu wyjaśnić, ani ustalić się nie da. Jaki to ma związek z książką księdza Malińskiego, zwanego Maliną i takim przezwiskiem się posługującego w swojej misji. Tak to rozumiem, albowiem na okładce jest napisane – Malina, a książka dotyczy posługi księdza i różnych przygód, jakie go w trakcie jej pełnienia spotkały. Włączyłem sobie jeden z podcastów księdza, w którym opowiada on – siedząc w samochodzie na siedzeniu pasażera – o swoim pobycie w Senegalu. W pewnym momencie ksiądz Malina zaczął mówić jakie wrażenie zrobił na nim islam i jak musiał uznać iż jest to religia poważna i głęboka. Ksiądz Malina mówił także o posłudze swojego kolegi wśród dzikich plemion południa, które nie były zislamizowane, a także o tym, że jej efektem było wyznaczenie przez radę starszych kilku ludzi do nawrócenia na chrześcijaństwo. Ja oczywiście rozumiem jakie są trudności w pracy misyjnej w krajach Afryki, a przynajmniej się staram. Nie wiem jednak co powiedzieć, kiedy ksiądz katolicki wyraża się w ten sposób o islamie. Od dawna bowiem stawiam tu taki postulat – trzeba zbadać jawne i niejawne wpływu islamu w Europie od pierwszej bitwy pod Poitiers do dziś. Żyjemy bowiem w cielęcym złudzeniu, że chrześcijaństwo jest dynamiczne, mobilne i emanuje energią, a islam to bezrozumna masa, wśród której – z wielkim ryzykiem co prawda – ale z zachowaniem doktrynalnego bezpieczeństwa, mogą działać katoliccy misjonarze. Jeśli zaś nie oni, to armia występująca z imieniem Chrystusa na ustach. To jest schemat, który w zasadzie każdy katolik ma w głowie. I na to wychodzi ksiądz Malina i mówi – islam jest religią poważną i głęboką. Oczywiście, że tak. Jest jeszcze doktryną, która napędza wiele podstępnych i wpływowych organizacji, nie ograniczających się do działań o charakterze religijnym i misyjnym. Bo islam też prowadzi misję. Nie wiemy dokładnie, co takiego zachwyciło księdza Malinę w islamie, ale podejrzewać możemy, że całkowite zabetonowanie na argumenty katolickich księży. Takie rzeczy zwykle nazywa się powagą i ulega się ich fascynacji. To zaś z kolei oznacza, że misje katolickie nie mają wśród wyznawców islamu żadnych wpływów i żadnego poważania. Jedyne co mogą robić to nawracać dzikich, pod kontrolą urzędników państwowych, jak najbardziej będących wyznawcami islamu. I tak, do momentu aż się nie zmienią okoliczności i islam kulturalnie, poprosi zakonników o opuszczenie terenu, na którym do tej pory działali. Jeśli prośba nie poskutkuje, zaczną się groźby, które na pewno zostaną zrealizowane.

Żyjemy pewnym złudzeniem, bardzo poważnym, które obfitować będzie w tragiczne konsekwencje. Wydaje nam się, na przykład, że uchodźców sprowadzają do Europy gangi powiązane z europosłami. Czyli, że ci europosłowie, mają moc decydowania o czymkolwiek. Nie mają, mogą się tylko podporządkować siłom, które wywierają na nich naciski. Czyli płacą im, albo ich straszą. Można też oczywiście zawsze liczyć na gromadę idiotek, takich jak Ochojska czy Róża Thun, które uważają, że walczą o lepszą Europę. To są brednie. Można oczywiście wierzyć, że ten ambaras, w którym się znajdujemy to wynik działania agentury rosyjskiej. I to będzie do pewnego stopnia prawda, ale to nie Rosja będzie głównym beneficjentem rozwalenia Europy, a islam właśnie i organizacje działająca w obrębie jego doktryny. Ja oczywiście wiem czym kończą się takie rozważania – zlekceważeniem islamu i teoriami, że za wszystkim tak naprawdę stoją Amerykanie i Żydzi, którzy chcą zawładnąć światem i rządzić nim poprzez islam, który jest bezwolny, tępy i ograniczony. Opinii ten nie zmieniają nawet filmy, gdzie widać jak bojownicy Hamasu skręcają – na czas – moździerze z rur kanalizacyjnych. Powtórzę więc – ulegamy poważnemu złudzeniu i nie rozumiemy, a także nie chcemy rozumieć czym jest tradycja islamu. Mam na myśli tradycję polityczną. Wiele za to dyskusji prowadzimy o tym, czy Kościół nie za bardzo wtrąca się w politykę. Powinien wszak skupić się na misji, a przede wszystkim oddać pieniądze. Te, znane od ponad stu lat argumenty, powtarzane w każdym pokoleniu przez ludzi emablujących słuchaczy swoją rzekomą inteligencją i zorientowaniem w sprawach najnowszych odkryć naukowych, nie znajdują żadnych kontrargumentów. Po stronie Kościoła bowiem mamy legion księży takich jak wspomniany tu Mirosław Maliński, ludzi osobiście sympatycznych, ciepłych i serdecznych, którzy z jakichś przyczyn chcą pisać książki i opowiadać o wrażeniu jakie wywarł na nich islam w Senegalu. No i prowadzą misję wśród studentów, zdobywając coraz więcej i więcej słuchaczy. Jak to nazwać? Bardzo prosto – to jest budowanie pewnego złudzenia. Dotyczy ono bezpieczeństwa i spokoju. Kościół, by przyciągnąć do siebie wiernych, szczególnie młodych, emabluje ich wizją bezpieczeństwa i spokoju. Nie ma żadnego bezpieczeństwa i spokoju. Tak stoi w Piśmie i tak jest wokoło. Większość ludzi to dostrzega.

Prócz okładki z zaskakującym dość rysunkiem przedstawiającym autora przy kuchni, książka księdza Maliny ma jeszcze czwartą stronę okładki, jak każda książka. Są na niej portrety i opinie recenzentów: Moniki Jaruzelskiej, arcybiskupa Rysia i Jerzego Skoczylasa, tego w Wrocławia, co tworzył drzewiej kabaret „Elita”. Recenzje są w najgorszym razie wyważone, a najlepszym zaś entuzjastyczne. Książka zaś ma sporą listę patronów medialnych i jest dystrybuowana szeroko. Ksiądz Maliński zaś, jak mniemam, nie poprzestanie na niej i napisze kolejną. Proponowałbym, żeby znalazły się tam problemy omawiające sposoby, jakimi islam emabluje katolików, szeregowych księży, media w Europie i inne organizacje. Jestem pewien, że ksiądz Maliński posiada unikalną wiedzę na ten temat. A tu link do książki https://sklep.2ryby.pl/malina/rozsypane-puzzle/



tagi: kościół  islam  sejm  misja  afryka  kokieteria  studenci  emablowanie 

gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 09:57
103     3655    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 10:14

A książka jest o czym? O działalności kogoś (bo na księdza nie wygląda)? O gotowaniu? Czy może o układaniu puzzli?

Grafiki okropne. Powiedzieć, że po taniości, to nic nie powiedzieć, bo po taniości to AI wygeneruje ze sto razy lepsze grafiki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 24 listopada 2023 10:14
24 listopada 2023 10:18

To są dzieła wybitnej krakowskiej artystki po ASP. Ksiądz wali jakieś głodne kawałki o swoich przygodach

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 10:18
24 listopada 2023 10:21

Ok. Ale to, że ktoś skończył jakąś szkołę, nie znaczy, że się w niej czegoś nauczył, jak widać na powyższym przykładzie.

Co do islamu, to rozważania należy zacząć od tego, dlaczego kalifat założono w Bagdadzie (zbudowanym na ruinach Babilonu) a nie w świętej przecież dla nich Mekce.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 10:25

Ten lsiadź byl "osobistym przyjacielem" papieża JP2 i byl tak bardzo z tego szczęśliwy, że swoja rafościa dzielil sie z oficerami SB, opowiadajac szczegołowo przebieg wizyt duszpasterskich papieza i jego prywatne zapatrywania na różne rzeczy. W kazdym razie "nie byl donosicielem"...:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 24 listopada 2023 10:21
24 listopada 2023 10:27

Kalifat na poczatku byl ponoc w Damaszku, a potem niedlugo w Bagdadzie. No własnie...ciekawe.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 10:27
24 listopada 2023 10:32

Inaczej mówiąc Kalifat należy rozpatrywać jako kolejne odrodzenie imperium sumeryjskiego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 10:39

Genialny  wpis,...

...  ale  jesli  idzie  o  meritum  wpisu,  to  te  ,,zaHFycajONce  recenzje,,  Moniki  i  Grzeska  to  WYSTARCZAJACA  WSKAZOWKA  zeby  polski,  katolicki  narod  na  te  deta  ,,ksiaSZCZyne,,  Mirka  NAWET  NIE  SPOJRZAL,...

...  a  o  wzieciu  tego  g*wna  do  reki  to  mowy  nie  ma  !!!

 

Oni  wszyscy  sa  ZAEMABLOWANI,...  i  doskonale  wiedza  przez  kogo  i  dlaczego  sa,  wlacznie  z  ,,wieNkszosciO  sejmowO,,  -  to  czuc,  widac  i  slychac. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 24 listopada 2023 10:21
24 listopada 2023 10:40

Żartruję przecież. No i dlaczego ten Bagdad był tak nowoczesnym miastem

zaloguj się by móc komentować



cbrengland @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 10:42

Wspomniałem niedawno moje spotkanie z polskim księdzem w Londynie, aktualnie studiującym w Rzymie. To ten sam, który w naszej niedługiej rozmowie zapytał mnie, gdy go o to poprosiłem, a po co mi jego adres email. W końcu go od niego dostałem. To było kilka miesięcy temu. Jeszcze się z nim nie kontaktowałem. Najpierw chcę być w Rzymie i dokończyć z nim rozmowę. Tak on to widzi. I ja też. Chciałem tylko dodać, że w czasie tej naszej rozmowy, dwa razy ucałował Pismo Święte, które miał pod pachą. Bardzo dyskretnie. Ale ja to widziałem. W następną niedzielę również byłem w tym kościele. Tym razem już z konkretnym celem chciałem się spotkać z tym księdzem. I się spotkałem. Ale wcześniej, czekałem w kawiarni w podziemiach kościoła, aż do niej zejdzie. Gdy po mszy św dość długo go nie było, poszedłem do kościoła, przypilnować, aby jednak go spotkać. W pustym kościele zobaczyłem, jak klęczy w jednej z ławek i się modli.

________

zaloguj się by móc komentować

emma @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 10:25
24 listopada 2023 10:43

Przyjacielem papieża był ks. Mieczysław Maliński, a nie Mirosław.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 10:41
24 listopada 2023 10:47

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mieczys%C5%82aw_Mali%C5%84ski

Są odnośniki odnośnie współpracy z SB...nie ma jednak pisemnego zobowiązania.Krakowska IPN badała sprawę ks.Malinowskiego... (12 października 2007) https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/200741,historycy-ipn-ksiadz-malinski-donosil-sb.html..  no cóż prowokacja,czy prawda?

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 24 listopada 2023 10:47
24 listopada 2023 10:57

Przepraszam ,bardzo ,ale to dwie różne postacie Ks.Mirosław i Mieczysław Maliński...byłam przekonana ,że chodzi o ks.Mieczysława Malińskiego

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @emma 24 listopada 2023 10:43
24 listopada 2023 10:58

Racja,dzięki za "czujność"...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 10:18
24 listopada 2023 10:59

To była stara afera, gdy papiez umarl ksiadz "Malina" lansował sie na nim, dajac nawet swe nazwisko do albumu o papieżu. Trzeba by poszukac w starych gazetach z lat 2003-2008. Ktos to ujawnil, ale sprawe zamieciono pod dywan, ale ks. "Malina" przestał sie lansowac na JP2. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @emma 24 listopada 2023 10:43
24 listopada 2023 11:01

Mozliwe..imie tez na M. Wiec moze to Mieczyslaw, a nie Miroslaw. W takim razie przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 11:01
24 listopada 2023 11:08

Jestem z Krakowa i bardzo dobrze pamiętam pogrzeb ks.Malinowskiego,w 2017 r...w pierwszej chwili rzuciło mi się tylko nazwisko...To zbieg okoliczności...dobrze,że @emma to wychwyciła... przepraszam..

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 10:41
24 listopada 2023 11:23

...  ale  chwala  Bogu,  NAROD  NIE  JEST...

...  JESZCZE  nie  jest  !!!

I  wbrew  pozorom  SOROS`owym  jeszcze  sa  narody  ODPORNE  i  OPORNE  na  jego  i  calej  KUPIONEJ  przez  niego  zgrai  BIUREW  emablowanie...

...  to  emablowanie  jest  juz  dawno  passe  i  WYRAZNIE  NIE  ZRE,...  zbyt  nachalne,  zbyt  bezczelne  i  zbyt  nachalne...  i  zadna  zlodziejsko-bandycka  ,,sztuczna  YntelYgencja,,  nie  pomoze. 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 11:24

Dla przypomnienia:

Należy odróżnić śp. księdza Mieczysława Malińskiego od ksiedza Mirosława Malińskiego.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Czarny 24 listopada 2023 11:24
24 listopada 2023 11:26

Spóźniłem się trochę, ale chyba nie umiem usunąć swego wpisu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Czarny 24 listopada 2023 11:26
24 listopada 2023 11:47

Myślę,że to nie zaszkodzi,bo dowodzi to tylko,że wiele osób czyta SN...a sprawa postawy naszych kapłanów wzbudza bardzo często kontrowersje dla katolików. Jest to bardzo ważne,bo w swiecie powszechnego walenia w KK ,jak w bęben tatarski zwracamy się nie do opinii szurniętych politykierów - a do duchowych przywódców . Smutno się robi,gdy rozczarowanie co do postawy niektórych kapłanów i hierarchi KK zawodzi.Vide notka @magazyniera...w/s "Drogi Synodalnej" i postawy niemieckich biskupów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @emma 24 listopada 2023 10:43
24 listopada 2023 11:57

Dokladnie  tak,...

...  ale  wczorajszy  MMS  to  PODPUCHA  !!!

Wnioskuje  to  po  calej  ,,plejadzie  sprzedanyH  badz  zapSZedanyH  spAsorUF,,   tego  GNIOTA,...  podobnie  jak  ,,SOROS  roSkoHanego  i  otFartego  na  islamistUF  i  islam,,...

...  znak  to,  ze  jego  ,,otFarty  biSnes,,  WALI  sie  z  HUKIEM.

Widac  to  wyraznie  od  wczoraj  w  ,,zaHodniej  zalanej  islamistami  POSTKOLONIALNEJ  eLropce,,...  ,,zdyHajONca  LunJa,,  ma  wieeelki  problem,  ktory  SAMA  SOBIE  przez  wieeele  lat  ,,strugala,,  CELOWO  i  z  PREMEDYTACJA  i  MUSI  SIE  nim  NATYCHMIAST  zajac,  a  nie  Polska  i  szukaniem  dziury  w  calym...  i  tyle.

 

A  my  zachowujemy  spokoj  i  ROBIMY  SWOJE. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 10:27
24 listopada 2023 12:05

Viki tak pisze: Abbasydzi zarzucali Umajjadom etykę materialistyczną, wytykali im wady moralności, oraz – ogólnie – złe rządzenie państwem. I byli tak skuteczni, że Umajjidzi musieli się wycofać aż na Kordobę.

Czy to czegoś nam nie przypomina?

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 10:18
24 listopada 2023 12:24

A przecież jest od dłuższego już czasu na rynku książka francuskiego księdza, który był misjonarzem w islamskiej Republice Dźibuti.

Zauważyłem co najmniej dwa wznowienia tej książki w Polsce

Pages wręcz łopatologicznie pokazuje czym jest Islam i Koran w konfrontacji z doktryną chrzescijanstwa opierając się na tekstach podstawowych…

A od niedawna dostępnych jest już kilka książek o Islamie. Najwięcej tych jest w CapitalBook.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @pike 24 listopada 2023 12:24
24 listopada 2023 12:44

Ale ów Pages jest zafascynowany islamem? Czy też owszem przeciwnie?

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @szarakomorka 24 listopada 2023 12:52
24 listopada 2023 12:54

I nie wiadomo czy to prawda.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 24 listopada 2023 12:24
24 listopada 2023 13:30

Voila,...

...  pewnie  Geert  Vilders  ja  czytal  i  ,,wzial  sobie  jej  tresc  do  serca,,  !!!

Ale  pewnie  nie  tylko  on,...  radosc  wielka  z  jego  wygranej  -  a  moze  nawet  i  przeczytania  tej  ksiazki  -  ogarnela  m.in.  Marine  LP  i  Mateo  Salvinni`ego. 

Pol  zachodniej  Europy  zna  te  ,,klocki,,  z  wlasnej  i  swoich  rodzin  autopsji  od  wiekow  juz,  ktore  SWIETNIE  sie  PODORABIALY  -   i  nadal  DORABIAJA  -  na  tym  postkolonialnym,  a  dzis  ,,islamistycznym  i  globalnym  biznesie,,...

...  zeby  teraz  ROZWALIC  EUROPE,...  bo  im  malo  bogactwa  i  nicnierobienia,...  a  jesli  juz  ,,robieniu,,  to  tylko  SIWEGO  DYMU.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Czarny 24 listopada 2023 12:44
24 listopada 2023 13:40

Nie,  jest  bardzo  wobec  niego  krytyczny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 24 listopada 2023 12:05
24 listopada 2023 14:02

Umajjadzi mieli błogoslawienstwo Wezy, bo załatwili Alego, ktory podpisal cyrograf z Feniksem. Wychodzi mi na to, ze Weże cofnely finansowanie Umajjadow i ich koniec jest jednoczesnie poczatkiem kryzysu finansowego w kalifacie. Własnie wtedy w 750 wybuchl. Weże sie wnerwily, ze podboj Chazarii nie zostal zrealizowany i wykorzystali to Abbasydzi, obiecujac zlote góry. Ale to by oznaczalo, ze podboje Umajjadow finansowala konkurencja - czyli Olimpijczycy. I to by oznaczało, że za Karola Młota Frankowie porzucili scisly sojusz z Bizancjum. I to by sie zgadzalo z tym, co potem zaszlo za Karola Wielkiego. 

Ale i tak xaskoczyles mnie tym spostrzeżeniem budowy imperium sumeryjskiego w wersji islamskiej. Hmmm. Trzeba to przemyslec na nowo.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 14:29

Najlepsi są ci recenzenci pracy księdza Maliny.

Osobliwie Monika Jaruzelska.

Nie zdziwiłbym się gdyby ogłosiła wkrótce "przejście" na islam.

Oczywiście określenie "przejście" traktujemy frywolnie i umownie, wiadomo że pani Monika nie ma z czego przechodzić, 

wiemy kto ją wychowywał.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Szczodrocha33 24 listopada 2023 14:29
24 listopada 2023 14:36

Ja jednak myślę, że każdy ma z czego przechodzić. Nawet Monika Jaruzelska. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Czarny 24 listopada 2023 14:36
24 listopada 2023 15:17

Komuna to islam. 

1. Rygor "religijny" tylko dla plebsu

2. Wszystko znacjinaluzowane

3. Praca niewolnicza bez możliwości ucieczki

4. Zdecydowana i skuteczna walka z wrogami "religii" wewnątrz swego terytorium

5. Skrajna kastowość i nepotyzm

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 16:55

Bill Warner który zajmuje się badaniem "political Islam" stworzył animowaną mapę, która porównuje krucjaty z bitwami Jihadu. Bardzo ciekawa wizualizacja. Ciekawe czy ks. Maliński to widział.  Od 1:20 
 

 

zaloguj się by móc komentować

emirobro @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 14:02
24 listopada 2023 17:18

Nazwa Kalifornia - California podobno tez nawiazuje do slowa Kalif - Caliph

https://en.wikipedia.org/wiki/Caliphate#Etymology

Before the advent of Islam, Arabian monarchs traditionally used the title malik (King), or another from the same root.[4]

The term caliph (/ˈkeɪlɪf, ˈkælɪf/),[8] derives from the Arabic word khalīfah (خَليفة, pronunciation), which means "successor", "steward", or "deputy" and has traditionally been considered a shortening of Khalīfah Rasūl Allāh ("successor of the messenger of God"). However, studies of pre-Islamic texts suggest that the original meaning of the phrase was "successor selected by God".[4]

zaloguj się by móc komentować

ninon @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 17:37

ksiądz Maliński też jest poważny i głęboki

był uprzejmy wystąpić jako gość na herbatce u Moniki Jaruzelskiej, w jej rodzinnym domu, czyli tej willi, o którą upominali się spadkobiercy

rozmowa dotyczyła głębi uczuć, MJ mówiła o sobie, że "nie dostapiła łaski wiary, ale bardzo szanuje of kors""

ks.M. powiedział coś takiego: (cytat z pamięci) jestem wdzięczny. że zaprosiła mnie pani do swojego domu, do TEGO domu. 

a działo się to jakoś krótko po ogłoszeniu wyroku sądu, że spadkobiercy mają się bujać... 

 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 24 listopada 2023 14:29
24 listopada 2023 17:40

No, ale jakiegoś polskiego muzułmanina na pewno do siebie zaprosi

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @cbrengland 24 listopada 2023 10:42
24 listopada 2023 17:41

Wszyscy księża tak robią, to znaczy wszyscy normalni

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 12:24
24 listopada 2023 19:50

O islamie jest sporo książek:

1. Robert Spencer - "Nieporawnie politycznie przewodnik po islamie i krucjatach", wyd. Fronda

2. Abd Dul-Masih' Al Ghalwiry - "Geneza islamu i osoby Mahometa" t. 1-2. Autor ukrywa się pod oseudo, wyd. Antyk? 

No i wszystko prof. Jerzego Hauzińskiego.

3. Asasyni

4. Byrzliwe dziwje kalifatu bagdadzkiego

5. Irańskiw intermezzo

6. Fryderyk II Hohenstauf

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 19:50
24 listopada 2023 19:52

Irańskie intermezzo

Burzliwe dzieje kalifatu bagdadzkiego

Są jeszcze inne, ale nie chce mnie się szukać. Wypisałem to, co mam...:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 19:50
24 listopada 2023 19:54

Wiecej takiej kokieterii, jak niepoprawnie politycznie coś tam, a islam na pewno się zmieni

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 24 listopada 2023 18:21
24 listopada 2023 19:55

Uff. Terytorium rządzone przez Anazonki...ileż on musiał wypalić meksykańskich ziół, aby to wymyślić?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 19:54
24 listopada 2023 19:59

No Fronda chciała opylić książke i zrobiła emablowany tytuł...:). Usprawiedliwiam się tym, że kupiłem ją na kilka lat przed odkryciem SN.

Islam "na pewno" się zmieni. Pobudują 50 takich Dubajów i powiedzą - "Patrzcie! Jesteśmy Nowocześni jak Rysiu Petru"

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 24 listopada 2023 17:40
24 listopada 2023 20:31

"No, ale jakiegoś polskiego muzułmanina na pewno do siebie zaprosi"

Może Terlikowskiego.

Zważywaszy na jego woltyżerkę jest to możliwe.

Najpierw krzyczał że homoseksualiści chcą mu zabrać dzieci, teraz twierdzi że Watykan musi zaakceptować osoby transpłciowe.

Kolejny wymyk?

Ogłosi że przechodzi na islam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 24 listopada 2023 20:31
24 listopada 2023 20:32

Przepraszam, oczywiście "zważywszy", klawiatura płata figle.

zaloguj się by móc komentować


ninon @Kuldahrus 24 listopada 2023 20:33
24 listopada 2023 20:39

nie trzeba wierzyć, można samemu posłuchać na jutubku...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 24 listopada 2023 20:33
24 listopada 2023 20:54

A jednak Kuldahrusie,tym razem to nie pomyłka w imieniu i nazwisku: https://www.youtube.com/watch?v=G984fZkz6SA

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ninon 24 listopada 2023 20:39
24 listopada 2023 20:54

https://youtu.be/G984fZkz6SA?si=vMOSvQSVpVpjOSz1&t=6595

Oczywiście nie pochwalam tego, że poszedł na wywiad do niej i w ogóle, ale tutaj przesadził pan z tym, że zaakcentował TEGO domu, ja tam tego nie słyszę. To by była już masakra.

 

zaloguj się by móc komentować

ninon @gabriel-maciejewski
24 listopada 2023 20:58

a ja to usłyszałam, wstrząsnęło mną, i doprawdy nic na to nie poradzę... 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 24 listopada 2023 20:54
24 listopada 2023 20:59

Nie w to nie uwierzyłem, że tam był na wywiadzie. Bo skoro napisała recenzję do książki to czemu nie wywaidzik, ale to że ksiądz zaakcentował "do TEGO domu" mnie już zaskoczyło i okazało się, że jednak nie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @ninon 24 listopada 2023 20:39
24 listopada 2023 21:03

<<<powiedział coś takiego: (cytat z pamięci) jestem wdzięczny. że zaprosiła mnie pani... >>>

Zajżałem na YT. Pamięć bywa zawodna.

Od pierwszych chwil zwracają się do siebie per "Ty". :) 

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 24 listopada 2023 21:03
24 listopada 2023 21:07

sorry..., oczywiście zajrzałem.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ninon 24 listopada 2023 20:58
24 listopada 2023 21:17

Niezłe...w tym wywiadzie z Jaruzelska wstrząsa mnie to, że oni sobie mówią per "ty". Jaruzelska bie tytułuje go "ksiądź" lub "pan", tylko tak jakby aię znalu kupę lat, ale śmieszne że az podejrzane jest to, że ujawniają iż przed tym wywiadem rozmawiali ze sobą tylko raz, ale "dogłębnie" ...nawet nie będę się domyślał, ci oni mają na myśli. 

No i okazuje się, że inkrynunowany przeze mnie ks. Mieczysław Maliński to wujek księdza "Maliny". Czyli wszystko pozostaje w rodzinie....:)

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @ninon 24 listopada 2023 20:58
24 listopada 2023 21:23

No i jeszcze to emablowanie Jaruzelskiej....on jej odpowiada, że jej bunt był działaniem bożym. Fajnie....wszyscy komuniści i prześladowcy Kościoła pójdą do nieba, bo oni tylko  wykonują wolę bożą. Ten ksiądz wygląda jak baranek, ale mówi jak smok.

zaloguj się by móc komentować


pike @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 19:50
24 listopada 2023 21:56

Czy ci liczni autorzy zauważyli, że Islam w wersji Mahometa się nie przyjął.

Wszystko zwalają na niego, a był przecież on jak i jego kumple byli na utrzymaniu

kupcow Żydowskich. Kazał się modlić swoim wyznawcom w kierunku Jerozolimy....

Nie spodobał się klanowi Umajjadów (rywali Haszymitów) oznacza to ,że Umajjadzi

byli uzurpatorami. Kalif Usman z rodu Umajjadów kiedy sięgnął po władze pozbywał się

ludzi pamiętających Mahometa... A po krótkim panowaniu Alego kiedy powrócili do

władzy stworzyli państwo które nie przypominało już tej pierwszej jego organizacji

(hagaryckiej ummy).....

Ponoć w 1972 roku odkryto manuskrypty zawierające najwcześniejszą wersje Koranu

znacznie się różniące co do treści i formy od obecnie obowiązującej.

 

zaloguj się by móc komentować



OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 21:56
24 listopada 2023 22:15

W św8ecie islamu najlepsze jest to, że historia islamu jest ukryta totalnie i bazują na dwóch tylko historykach, od których inni już tylko przepisują. A ci dwaj to też byli zadaniowi jak główny i JEDYNY historyk Mongołów Raszid ad Din.....Żyd na dworze Ilhanidów perskich.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 24 listopada 2023 22:04
24 listopada 2023 22:19

Aha...czyli wierzysz w to, że na terenie obecnej Kaliforni rządziły Amazonki, tak? Wokół pełno męskich, szownistycznych indiańskich "świń", a te kobitki ich wszystkich nokautowały jak Scytowie. Czym? Miały na wyposażeniu krabinki uzi?

zaloguj się by móc komentować

Paris @ninon 24 listopada 2023 20:58
24 listopada 2023 22:21

Rowniez  uslyszalam,...

...  ze  podziekowal  jej  za  ,,bycie  w  TYM  domu,,.  Nie  mam  juz  ochoty  sluchac  dalej  ich  pustych,  beznadziejnych  i  OBRZYDLIWYCH  ,,slodkiH  pierdUF,,  bo  NIGDY  tej  CZERWONEJ,  KACAPSKIEJ  DZIUNI  i  jej  detych  ,,gosci,,  nie  sluchalam  i  ogladalam,  i  tym  razem  tez  nie  zrobie  zadnego  wyjatku,  ale...

...  rzeczywiscie  po  tych  kilku  zaledwie  minutach  ,,ogladniecia  tego  badziewu,,  wrazenie  moje  jest  wstrzasajace  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 21:56
24 listopada 2023 22:28

Mahomet to był tytuł, a nie imię - podawałem link do tekstu w niby-notce "Korzenie islamu". Kim był mahomet? Czort to wie. Może żydem, a może jakimś Fenicjaninem, ale jak dla mnie był kyocem powiązanym ściśle z Wężowym Plemieniem.

Umajjadzi mieli silne poparcie organizacji kupieckiej, która kierowała mahometem. Bez tego poparcia nic by nie zrobili. A poparcie dostali, bo na placu boju po drugim kalifie - Umarze - pozostał tylko Ali, a ten po prostu wżeniony był w rodzinę mahometa i co gorsza zdradził i podpisał cyrograf dla konkurencji. I co mieli zrobić? Musieli nie tylko jego załatwić, ale i wszystkich innych z tego klanu. Więc Umajjadzi zostali w sposób naturalny - wg. stosunków wewnętrznych w gangach - przywódcami.

To Abbasydzi byli uzurpatorami pełną gębą. Takimi samymi jak niemieckie  dynastie cesarskie.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 21:56
24 listopada 2023 22:33

Jestem nawet przekonany - po wstępnej lekturze Hauzińskiego - że uplasowanie na cesarskim tronie dynastii niemieckich odbywało się ściśle wg planu, w jaki Abbasydzi przejęli władzę nad Bagdadem i całym kalifatem. Ta sama organizacja to przeprowadzała, czyli Mediolan.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 21:56
24 listopada 2023 22:37

Takie same oskarżenia wobec Umajjadów (bezbożność, brak moralności w zgodzie z religią) kierowane były przez Abbasydów, jakie później kierowane były wobec Piastów (Mieszka I, Chrobrego, Mieszka II) przez niemieckich cesarzy i ich dwór.

No i tak samo załatwiono Templariusxy.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 24 listopada 2023 20:31
24 listopada 2023 23:03

Terlikowski? Przeszedłem na islam, zaraz wracam. /Wyszłam za mąż, zaraz wracam - jak głoszą słowa piosenki./

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 12:24
24 listopada 2023 23:05

Jedyną, ale znaczącą, różnicę widzę taką, że nadi Piastowie nie zorientowali się albo żyli złudzeniami, iż Mediolan, który ich wspierał, spisał ich na straty i nie poszli do konkurencji i nie złożyli jej 9ferty, tak iak to zrobili Umajjadzi. W efekcie my mieliśmy najazd Brzetysława, a Umajjadzi mieli kwitnącą Kordobę - drugie po Konstantynopolu miasto w Europie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 24 listopada 2023 23:03
24 listopada 2023 23:09

Tak.

A kwestia komentarza poprzedniej notki naszeg gospodarza:

Tam stało "tatuarze", ale to był cytat innego komentarza.

Ja zawsze piszę tatuaż.

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 22:28
24 listopada 2023 23:20

Do czarnej roboty czyli rebeli zwanej powstaniem wynajeli jakiegoś gościa

niewiadomego pochodzenia - Abu Muslima. W młodości był kilka lat w Chinach ...

Niektórzy powstańcy ponoć też. Rebelie w tym czasie miały miejsce również  w Hiszpanii

i Chinach... Po dojściu do władzy Abasydzi przekazali zarzadzanie kalifatem rodzinie Barmakidów

ponoć kiedyś wyznania buddyjskiego. Czyli mogli mięć powiązania z ludzmi w Tybecie lub w Indiach...

A po nich nastały rządy Turków.

Jakże krótko te oba kalifaty na wschodzie były arabskie.....

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 23:20
24 listopada 2023 23:39

Tak. A Umajjadów w Hiszpani "zdjęto" podczas tzw. Wielkiego Czyszczenia Świata 1025-1035 (copyright by @Pioter)

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 22:15
24 listopada 2023 23:51

Nie mogę zrozumieć czemu H.Graetz w swoje Historii Żydów , że tak powiem

olał takiego gościa jak Raszid ad Din. Zarządzł Ilchanatem Gazana, był wezyrem i właścielem dzielnicy

dużego miasta Tebriz.Bogacz wielki. Narazaił się konkurencji na dworze i marnie skończył.

Zabili mu syna na jego oczach, a potem przecieli go mieczem na pół...

Natomist poświeca kilka zdań wezyrowi na dworze Arguna kupcowi lekarzowi Sad-ad-Dauli.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @stanislaw-orda 24 listopada 2023 18:21
25 listopada 2023 00:41

O krolowej Calafie pisza w roznych wersjach Wikipedii - hiszpanskiej, polskiej i angielskiej itd.  Ale angielska dodaje, ze etymologia mogla byc wlasnie od slowa kalif - caliph.

https://en.wikipedia.org/wiki/California#Etymology

"In the fictional paradise, the ruler Queen Calafia fought alongside Muslims and her name may have been chosen to echo the Muslim title caliph, used for Muslim leaders."

Mnie chodzilo o wyrazona tutaj mysl ze:
"Kalifat należy rozpatrywać jako kolejne odrodzenie imperium sumeryjskiego"
oraz o rywalizacje miedzy "olimpijczykam i wezami" ktora jest stara jak swiat.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 24 listopada 2023 23:09
25 listopada 2023 02:08

Ależ wiem :)

A mój komentarz dotyczył Pańskiego komentarza do komentarza Valsera - o języku ojczystym :))) Myślałam, że Pan sie w tym połapie. 

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 25 listopada 2023 02:08
25 listopada 2023 05:52

Przepraszam, nie połapałem się.

Stary grzmot już jestem, nie łapię.

Całuję twoją dłoń, madamme.

W dodatku, komputer mi wysiadł, zamówiłem już nowy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 24 listopada 2023 23:51
25 listopada 2023 07:12

Graetz stosuje tę samą metode, wspólną dla wszystkich historyków, którzy mieli większy dostęp do utajnionych źródeł (np. F. Braudel) - czyli przemilcza naprawdę istotne osoby i wydarzenia i "popisuje" suę znajomością całej masy mało istotnych szczegółów...dla zatarcia śladów.

Nie napisać nic o Raszidzie ad Din, to tak jak nie napisać nic o Długoszu i Kadłubku i Miechowicie razem wziętych.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 24 listopada 2023 22:19
25 listopada 2023 09:20

Nie interesują mnie twoje fantasmagorie, a już zwłaszcza dotyczące tego w co wierzę.
Uległem złudzerniu, że zrozumiesz po angielsku, ale to było krótkotrwałe złudzenie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 09:20
25 listopada 2023 10:09

Dziękuję za komplement. Zawsze miałem problemy z czytaniem ze zrozumieniem. I co gorsza, zawsze niedowierzałem temu, co czytam. Weź sobie do ręki jeszcze raz Zatirskiego i przeczytaj wczesną karierę Temudżyna tam przedstawioną. Jak uwierzysz w to tak silnie że wyśmiejesz wszelkie pidejrzenia, to nie ma o czym z tobą dyskutować. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 09:20
25 listopada 2023 10:15

Aha. Zatorski sobie tego sam nie wymyślił. Oparł się na tym, co napisał Raszid ad Din - nie tylko historyk, ale człowiek skupiający w swoich rękach najwyższą władzę wojskową (był jednym z dwóch wezyróq( jak i cywilną (był głównym administratorem ilhana). Człowiej więc niezwykle poważny. 

Dlatego nie wierzę tak od razu, bezkrytycznie w to, co ktoś tam napisał o jakieś kobiecie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 24 listopada 2023 18:21
25 listopada 2023 10:22

No i wyjaśnij mi dlaczego to opowiadanie było tak popularne w Hiszpanii? I czy to była fikcja, czy może "przemieszczenie" pewnej rzeczywistości ze Staregi Świata do Nowego. Dlaczego tę fikcję zamienili w oficjalną nazwę terytorium? Dlaczego jej imię jest tak podobne do nazwy "kalif"? No i dlaczego była czarna?

Rzucasz link, i co? Nie zastanawiasz się co tam jest grane?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 09:20
25 listopada 2023 10:32

Zauważyłem u ciebie taką manierę rzucania pewnych linków, które mają niby wyjaśniać wszystko. Ty ich nawet nie komentujesz, nie opusujesz, tak że człowiek myśli że się całkowicie pod takimi tekstami podpisujesz. Dla mnie jest to czyste naśladownictwo i wtórna, bezrefleksyjna wiedza...jak papuga 

Wysil się trochę i napisz od siebie, co na temat zapodawanychblinków uważasz. Bo tak to każdy potrafi. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 24 listopada 2023 18:21
25 listopada 2023 10:37

Wiesz, co ten gość opisał? Wyspa czarnych kobiet, z królową o imieniu jak kalif. Coś ci to przypomina?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 10:22
25 listopada 2023 10:37

Podałem link. w którym znalazło się wyjaśnienie skąd wzięła się nazwa Kalifornia.

Natomiastnie odpowiadam za to, co w czym wyczytujesz, w jakim kontekście i co z tego sobie wyimaginujesz.
I jak już wspomniałem wcześniej, nic mi do tego, ergo zupełnie mnie to nie obchodzi.
Coś chciałbyś jeszcze dodać? Czy  pomnożyć albo podnieść do potęgi? No to śmiało.
Ale nie spodziewaj się odpowiedzi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 11:10

No właśnie...skąd wzieła się nazwa "Kalifornia"? Tu jeden nae8gator słusznie zauważył, że to może być od słowa "kalif". Ty zaś zamiast sie zastanowić nad tym, co linkujesz, załatwiasz temat, kwitując, że nie, że to jest inaczej. 

No więc dla mnie ten linknl potwierdza sugestię, że tobod słowa "kalif" pochodzi Kalifornia. 

Zbierzmy do kupy wszystkie elemnty tej "fikcji".

Po pierwsze wyspa - wyspy od zawsze służyły do kontroli szlaków handlowych poprzez budowanie tam twierdz albo poprzez instalowanie tam piratów. 

Po drugie ludność czarna - tu jest złączenie dwóch elementów. Czarna ludność to nie tylko głęboka Afryka, ale także dawny Elam  i Indie. Pioter napusał notkę "Kesz flow" o wyspie pobierającej haracz za transport towarów z Ur, a znajdującą się w ciieśn. Ormuz. Za czasów tego opowiadania były to tereny islamskie. Drugi element zaś jest taki, że wg przekonania ówczesnych Hiszpanów Indianie bali się czarnoskórych ludzi (obejrzyj film Herzoga "Aguirre - Gnie Boży"). Umiejscowienie więc czarnej ludności w pobliżu indian to znak, że ci czarni mieli trzymać w strachu i posłuszeństwie indian. Złącz te dwa elementy i wychodzi ci marzenie o islamskim nadzorcy nad Europą.

Kalifornia posiada dogodne porty do handlu z Chinami poprzez Pacyfik (m in. San Francisco, Los Angeles). Tak jest teraz i tak było w czasach sprzed 400-500 lat. 

Więc ta "fikcja" ma takie dno i powiązanie Kaliforni z kalifatem jest jak najbardziej uzasadnione.  Możesz się teraz z tego śmiać. Ale mam nadzieję, że zaspokoiłem twoją ciekawość l, o co mi chodziło. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 11:10
25 listopada 2023 11:11

To wyżej to do ciebie smerfie-mądralo...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 10:37
25 listopada 2023 11:16

Aha. Kobieta w tym opowiadaniu  (jak i w wielu innych - chićby w historii Samsona) to symbol podstępu. Kobieta kojarzy sie zawsze z tkliwością, czułością, dobrocią i slabością fizyczną. I w takie przebranie w taką maskę zaopatruje się kogoś, kto ma byc bezwzględnym nadzorcą. Tak było i jest z islamem. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 11:10
25 listopada 2023 12:20

Ja na twoim miejscu popaytrzyłbym najpierw na mapę. I popatrzył,  czego w początkach eksploracji przez Hiszpanów tamtego rejonu świata dotyczyła nazwa Kalifornia. Ale tego nie rozumiesz i nie chcesz zrozumieć. Jako sie rzekło, nie mój problem.

Możesz więc nadal odwoływać się do Chińczyków, Hindusów, Murzynów, Arabów, a bodaj i Marsjan.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 12:20
25 listopada 2023 13:14

Jesteś nielegancki, wręcz arogancki, ale spoko...zmusileś mnie do pewnej reasumpcji.

I tak, linkowany przez ciebie gosc- Kastylijczyk napisal opowiadanie przerabiajac wczesniejszy o cale stulecie (lub wiecej) poemat, w ktorym mowa jest o wyspie NA ZACHOD OD INDII. Wyspa ta nazywala sie California. No i teraz pomysl, co jest na zachod od Indii? Wg mnie Sokotra - wyspa kontrolujaca wejscie do zat. Adenskiej i dalej na M. Czerwone. Od dawna islamska.

W anglojezycznej eiki jest tez mowa o pierwszym udokumentowanym Azjacie na terenie obecnej Kaliforni. Byl nim....Hasan ibn Ali, kal7f Manili, muzulmanin ktory konwertował na katolicyzm. I tak sie sklada, że kupcy hiszpanscy wykorzystywali Kalifornie jako glowna baze do handlu z Filipinami, a poprzez Filipiny z Chinami. 

Masz wiec tyle wątków muzulmanskich, ze nie wiem co ty chcesz mi udowodnić?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 13:14
25 listopada 2023 13:32

Niestety, nie potrafię ci pomóc.

W Meksyku Zatoka Kalifornijaka nadal  nazywana jest Morzem Cortesa.

Jeśli i to ci nie pomoże, to i Święty Boże tyż nie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 13:32
25 listopada 2023 21:03

Rozumiem...o Cortesie wiesz wszystko, o podboju Meksyku tym bardziej....wszystko, co akademickie certyfikaty napisały. Ale jakoś nie napisali po co Cortes negocjował z Montezumą? Za to wymyslili bajeczke o spaleniu przez niego swoich okretów - taki był zdeterminowany, by podbic Meksyk. Ty oczuwiscie nie wierzysz, ze on tam poplynąl po najemników, ktorzy mieli pod sztandarami Mahometa wyruszyc z Maroko na podboj Portugalii. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 25 listopada 2023 13:32
25 listopada 2023 22:54

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Francisco_de_Ulloa

No to zdradź mi smerfie-mądralo co takiego oryginalnego wydedukowałeś z tego linku?

Czy może chciałeś się tylko wykazać, że wiesz skąd pochodzi nazwa "Morze Cortesa"? Bo dla mnie to gównarzeria takie popisywanie się linkami....cenię analizę i wnioski. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 22:54
26 listopada 2023 04:11

Ale czego chcesz i po co się tak męczysz?

Że uwierzę w Twoją wersję historii świata?

No to przyjmij do wiadomości, że nie miałem i nie mam takiego zamiaru.

I przewiduję, iż także w przyszłości nie będę takowego miał.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 26 listopada 2023 04:11
26 listopada 2023 12:56

Więc proszę cie smerfie-mądralo nie emabluj tu mnie swoimi linkami. Z taką wiedzą to możesz robić wrażenie w teleturnieju 1 z 10, ale nie na tym portalu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 12:56
26 listopada 2023 16:56

Primo, to nie są "moje" linki. 
Secundo, nie były adresowane pod twoim adresem.
Tertio, nawzajem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 26 listopada 2023 16:56
26 listopada 2023 21:10

Sztukę wyparcia masz opanowaną do perfekcji...:). No ale zdradź mi - co wynika z faktu, że zat. Kalifornijska nazywa się też Morzem Cortesa? No...lustereczko...powiedz przecie ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 21:10
27 listopada 2023 10:36

bądź tak uprzejmy i się odp...l

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 27 listopada 2023 10:36
27 listopada 2023 10:44

I za to cie lubię....:) smerfie-mądralo

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować