-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O dziennikarzach

Dziennikarzem byłem krótko i nie lubiłem tego. Kiedy jednak patrzę dziś na to, co dzieje się w tym całym dziennikarstwie zastanawiam się czy nie założyć gazety, albo portalu informacyjnego. Od dawna już bowiem dziennikarstwo nie jest nawet tą nędzą, którą było, kiedy ja się nim parałem w wymiarze lokalnym. To jest dziś, albo zawód promujący usłużnych dupowłazów, albo profesja nobilitująca wybrańców, którzy uprawiają dziennikarstwo telewizyjne. To znaczy przepytują przed kamerami jakichś ludzi, a wszyscy i tak widzą, że chodzi w tym tylko o to, żeby prezentować z każdej możliwej strony postać prowadzącego, a jeszcze częściej prowadzącej. Dziennikarstwo nie jest po to, by odkrywać prawdę, nie jest po to, by reagować na bieżące wydarzenia, ani też by kreować jakieś trendy lub wskazywać inne niż standardowe możliwości oceny wypadków. Dziennikarze – w mojej, być może błędnej ocenie – działają na zlecenie. No, a poza tym marzeniem większości dziennikarzy jest siedzenie w redakcji i prowadzenie życia towarzyskiego.

No, ale do konkretów. Wczoraj przez sieć przebiegła informacja, że jakąś studentkę z Poznania skazano na trzy lata bezwzględnego więzienia – 3 lata!!!!! Albowiem wyrwała jakiemuś aktywiście LGBT reklamówkę z ręki. Odsiedziała rok. Wypadki miały miejsce w zeszłym roku, w Poznaniu. Od zeszłego roku wymieniam okazyjnie na twitterze jakieś uwagi z redaktorem naczelnym Głosu Wielkopolskiego, Wojciechem Wybranowskim. Pan Wojciech traktował mnie trochę protekcjonalnie, ale tacy są właśnie dziennikarze. A kiedy go wywalili w tym roku, zapytałem wprost – dlaczego? Wszelkie bowiem ruchy personalne w prasie i innych mediach zastanawiają mnie bardzo. Powiedział, że to tajemnica. Dziś wypływa sprawa tej dziewczyny, o której w całym Poznaniu pewnie wszyscy słyszeli, Być może nawet Głos Wielkopolski coś o tym pisał, ale z jakichś powodów sprawa umarła. Nie wiem czy tak było, przypuszczam, że mogło być, bo jak? Aresztują w środku miasta niewinną dziewczynę i największa gazeta w regionie milczy? A co z mediami centralnymi? Ktoś pamięta czy powiedzieli o tym w Wiadomościach? Dziś, po roku odsiadki, sprawa została podniesiona, bo minister Ziobro dostał wreszcie informacje o tej sprawie i okazało się, że można ją wypuścić, a także rozpocząć proceduję uniewinnienia. Dziewczyna siedziała przez rok!!!! Za wyrwanie komuś torby. My zaś ekscytujemy się kastą sędziowską. A co z kastą dziennikarską? Która każdego newsa traktuje jako szczebel do kariery i przede wszystkim myśli o tym, by nie narazić się politykom? Minister Ziobro podejmuje dziś jakieś działania w związku z wyrokiem, wydanym przez nieznaną mi z nazwiska sędzię. Chodzi o wypuszczenie na wolność pijaka, recydywisty, który spowodował wypadek ze skutkiem śmiertelnym. No, ale ludzie o czym my gadamy? Trzeba ministra i prokuratora generalnego, żeby walczyć z każdą patologią? Gdzie są dziennikarze? Ja wiem gdzie. W programach telewizyjnych, które już niczym nie różnią się od programów rozrywkowych. Informacja bowiem to rozrywka i wiemy to nawet my tutaj. No więc trzeba ją odpowiednio spreparować i pokazać. Mistrzem w tej konkurencji jest oczywiście detektyw Rutkowski, który parę lat temu dawał takie występy, że publiczność zamierała bez ruchu. Chodziło o śledztwo w sprawie dziewczyny zamordowanej w Egipcie, które on rzekomo prowadził. Ma on jednak godnych naśladowców. I nie ma tu znaczenia, o którą telewizję chodzi. Ilość programów w TVP z wyrazem „demaskacja” w tytule, odmienianym przez wszystkie przypadki jest już chyba z siedem. I w każdym występuje jakiś zasłużony dla sprawy dziennikarz. Czy to ma jakieś konsekwencje dla bohaterów tych programów? Nie wiem, trzeba by zapytać Elżbietę Jaworowicz, która zajmuje drugie miejsce na podium w konkurencji pokazowego dziennikarstwa zaraz za Rutkowskim. Ktoś powie, że Rutkowski to nie dziennikarz. A Jaworowicz, to kto? Dziennikarka?

Mam wrażenie, że zabrakło już w ramówce miejsca, by upchnąć tam wszystkich zasłużonych, którzy mają coś do zdemaskowania – na przykład hipokryzję Tuska, albo fejknewsy z TVN. Nic innego w grę nie wchodzi, bo publiczność mogłaby nie zrozumieć, albo się znudzić, że jej się głowę jakimiś pierdami zawraca, a tu ojczyznę-matkę mordują. Potem okazuje się, ze ktoś siedzi za wyrwanie reklamówki, a innego sąd wypuszcza, choć jest winny śmierci i jechał po pijanemu. Dziennikarstwo nie jest po to, a przynajmniej być nie powinno, żeby rezerwować ciepłe stołki kolegom. Z tym Głosem Wielkopolskim sprawa jest jeszcze o tyle ciekawa, że jakieś dwie dziewczyny z tej redakcji zostały ostatnio nagrodzone czymś prestiżowym, a były już naczelny – Wojciech Wybranowski – to chyba nawet Virtuti Militari za bojową postawę od prezydenta odebrał. Dziś papiery w sprawie uniewinnienia tej dziewczyny czekają na biurku prezydenckim na podpis.
Ja zaś wczoraj obejrzałem sobie reportaż człowieka, o którym usłyszałem pierwszy raz w życiu – Mariusza Zielke. Pan ten pracował gdzieś po jakichś Pulsach Biznesu i tam coś demaskował. Ostatnio zaś to znaczy parę lat temu wziął się za pedofilię. Nie wśród księży jednak, ale wśród celebrytów. Chodziło o Krzysztofa S., który stał się niedawno – parę lat temu – sławny, kiedy zdemaskowano jego rolę w sławnym programie „Tęczowy music box”. Sprawa przeleciała przez media, a po czym umarła, a oskarżenia pod adresem Krzysztofa S., rozwiały się jak dym nad kartofliskiem. No, a Mariusz Zielke zmontował taki reportaż: https://www.youtube.com/watch?v=fwgUAzHMQSE

Widzimy, że chodzi w nim o to, by wskazać, jak dziennikarze czołowych mediów reagują na sprawę pedofila spoza kręgów kościelnych. Widzimy jak reagują. No, ale co z tego? Nie ma to żadnego znaczenia. Zielke mówi w tym programie ciekawą rzecz – że jakieś przykre rzeczy na temat tego Krzysztofa S., krążą jedynie w internecie, a w mediach ich nie ma. Co to znaczy? Że internet nie jest częścią dostępnej zmysłom rzeczywistości? Że nie ma znaczenia? To po jaką cholerę produkują się w nim naczelni pisowskich periodyków? I ci dziennikarze TVP, którzy prowadzą programy telewizyjne?! Jedna rzecz jest w tym materiale ciekawa – przez moment pokazują tam Raczyńską, jak rozmawia z Krzysztofem S., a on mówi, że jak jego nie będzie w telewizji, to znaczy, że jest na Powązkach, bo nie żyje. No, ale to jest tylko moment, dalej jest już demaskowanie hipokryzji Kurskiego, Węglarczyka, Chraboty i innych. Być może to jest potrzebne wyborcom przyswajającym komunikaty a la Rutkowski, ale nie jest potrzebne internetowi, który żyje swoim życiem. Jak to ogródkami potwierdził pan Zielke. Niech więc materiał pana Mariusza zostanie wyemitowany w TVP, bo chyba na to zasłużył? Sieć wie kim są przepytywani przez niego osobnicy i dodatkowe komentarze na ich temat nie są internetowi potrzebne. No, ale w telewizji mogą się przydać.

Przypominam, że w dniach 5-6 sierpnia odbędzie się w Krakowie, w hotelu Polonia Kiermasz Książki i Sztuki. Na miejscu będzie dwoje artystów z Krakowa – Irena Czusz i Tomasz Bereźnicki, a także pracownia Sztuka Cięcia z Częstochowy. No i wydawnictwo Klinika Języka oczywiście.



tagi: andrzej duda  media  sądy  zbigniew ziobro  kasta  dziennikarze  pedofilia  sędziowie  wojciech wybranowski  głos wielkopolski  mariusz zielke 

gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 09:20
122     4049    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ahenobarbus @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 09:32

Poznań to w ogóle wygląda na miasto które szykuje się na zmiany. Nie wiem czy kiedyś miał ktoś okazję przejść się np. Półwiejską. Teraz jest ta jakiś klub LPG+ i atmosfera zrobiła się tam co najmniej dziwna. Ale może ja jestem przewrażliwiony.

O wiecznym remoncie centrum Poznania to wszyscy wiedzą, wygląda to na operację na zmęczenie kogo się da i przejęcie centrum miasta. W jakim celu i dla kogo?

Ale o osobnym porządku prawnym to nie słyszałem... Straszne rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 10:11

> Dziennikarstwo nie jest po to, by odkrywać prawdę, nie jest po to, by reagować na bieżące
> wydarzenia, ani też by kreować jakieś trendy lub wskazywać inne niż standardowe możliwości
> oceny wypadków. Dziennikarze – w mojej, być może błędnej ocenie – działają na zlecenie.

Dziennikarze po prostu tworza produkt dla danej "grupy targetowej".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 10:12

W Szczecinie pod koniec grudnia 2019 lub 2018 była jeszcze większa zmowa milczenia. Nie mówiac o mediachbogólnopolskich. Nikt bowiem w Polsce nie słyszał, ze wtefy w Szczecinie w kinie podczas seansu dla dzieci jeden pederasta zasztyletował innego oederastę i ranił jeszcze innego (zemsta zdradzonego kochanka). W Szczecinie tuz przed Bożym Narodzeniem było o tym głosni, no ale świeta, potem Suywester i cicho sza. A w Polsce grób-mogiła. Bo przecież pederastia to tylko miłość. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 10:13

Domyślam się, że w każdej redakcji jest lista zakazanych tematów i pytań, i jakiś nadzorca pilnujący przestrzegania tego porządku. Szeregowy dziennikarz, czy pseudodziennikarz nie ma nic do gadania. Trzeba o tym pamiętać oglądając tv.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 10:22

No i tak teraz na chłodno sobie myślę, żd Ziobri ruszył tę sprawę teraz przed wyborami, aby pokaxać niezdecydowanym że to wina PO i sędziów, a oni mogą to zmienic kak się ich wbierze. Wykorzystają tę dzuewcxyne w programach telewizyjnych, zrobią ikonę niesprawiedliwości sędziowskiej. 

Czy ja sugeruję, że sprawa została "nagrana". Trochę tak, po skala niepraedopodobieństwa bije po oczach. Czy ja w ten sposób bronię sędziów? Nie. Uważam, ze musi być nad nimi bat (sam z doświadczenia zawodowego wiem, jakie hucpy odstawiali sędziowie). Denerwuje mniectulko to, że opozycja od razu zauważy tę skalę "przesteru" i puści w eter komunikat, że to jest prowokacja. I niestety mogą mieć rację. Co spowoduje, że każda następna, ale już nie "nagrana" hucpa, będzie tak samo traktowana, co umocni bezkarniść sędziów. Sprawę dyscypljny sędziowskiej trzeba ponprostu załatwić na zimno, a nie podjręcajac emocje "robionym" wyrokiem. 

Teraz wszyscy mogą mnie rozszarpać...:), ale to takie moje "hobby".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ahenobarbus 15 lipca 2023 09:32
15 lipca 2023 10:45

Tak, to wygląda na próbę przejęcia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 15 lipca 2023 10:11
15 lipca 2023 10:46

Tak, to właśnie robią. Mogą jeszcze naśladować zagraniczne formaty i to wszystko

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 10:12
15 lipca 2023 10:47

No właśnie. I gdzie byli dziennikarze?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 10:22
15 lipca 2023 10:48

Ta sytuacja jest co najmniej dziwna

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 10:50

(...)Wypadki miały miejsce w zeszłym roku, w Poznaniu

Miałem w Poznaniu znajomego z wojska ( podchorążówka po studiach ), którego odwiedziłem kiedyś przed laty . Kolega dobrze sytuowany. Była lekka konfuzja kto zapłaci za kawę, Było tego wtedy całe 10 zł.  W efekcie to ja zapłaciłem. Odniosłem wrażenie, że miasto jest zakochane bez pamięci w tym skąd "płynie złoto" i zlecenia. Nie ma znaczenia czy tęczowe czy teutońskie . No ale rogale świętomarcińskie doskonałe. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 15 lipca 2023 10:50
15 lipca 2023 10:56

Myślę, że ostatnia rzeczą nad którą zastanawiają się przedsiębiorcy - nie tylko z Poznańskiego - jest to, skąd pochodzą zlecenia. Warszawa pod tym względem wygląda tak samo. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 15 lipca 2023 10:48
15 lipca 2023 11:06

Ta sprawa jest dziwna trochę. Opozycyjni dziennikarze będą trzymać mordę w kubeł ze względów ideologicznych. A gdzie byli dziennikarze pisowi oraz ci związani z Konfą? Oto jest pytanie...Ci związani z PiS mogli dostac rozkaz taki, co by sugerowało że jednak jest to prowokacja, która ma wybuchnąć przed wyborami. No ale zostają jeszcze ci "niezłomni", ci "wyklęci", ci patostreamerzy z YT. Co się z nimi stało? Nie dostali informacji? Kto im podaje informacje? Skąd czerią swoją wiedzę? Nie wykupili serwisu pap'owskiego? Za biedni? Wytłumaczenie oczywiście jest - oni mają tę całą patologię w czterech literach, oni tylko chcą na niej zrobić sobie oglądalność. No ale taka okazja to nakręcenia emocji? Taka okazja i nic? Oni chyba też są na etacie - nie wiadomo tylko u kogo.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 10:56
15 lipca 2023 11:21

Z tego wygląda że sędziowie ( sędziny )  chyba też myślą jak przedsiębiorcy a dużą kasę biorą z ministerstwa.  Michalkiewicz bez przerwy  skarży się na "znane z niezwisłości sądownictwo poznańskie", które go sekuje podobno za poglądy...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 11:57

PPrezydent Poznania i jego sworqcy ostentacyjnie odcinaja sie od wladzy centralnej w Warszawie. Metoda faktówe dokonanych tworza swoiste "państwo w państwie" , na odwyrtkę i na wyścigi organizując imprezy z wydźwiękiem "osmiu gwiazdek". Aspirują skutecznie  do n polskiego  lidera "europejskosci." Tej teczowej oczywiście.

A dziennikarze?

Jeszcze w czasach PRL-u miałem z racji zawodowych dosyć czeste okazje do rozmawiania z rozmaitymi redaktorami radia i telewizji (mn9iej prasy, ale bywało, ze niektórzy z nich  oni wymieniali się rolami. W tym sensie, ze załapanie się na "fuchę" w Radiokomitecie było traktowane jako sukces, a wypadnięcie z radiokomitertu do jakiejs "gazety" jako porażka zawodowa. Jestem zdania,ze podobnie jest i dzisiaj, tylko bardziej.

Niektórzy z nich w prywatnych rozmowach ze mną klęli ten swój pieski los . Wówczas pytałem, dlaczego sie tak meczą, przeciez moga zmienic pracę. Odpowiedź brzmiała zawsze tak samo: a co ja innegopp potrafię? Nie jestem slusarzem, elektrykiem, budowlańcem, lekarzem, ksiegowym, prawnikiem etc. Znam tylko to srodowisko, w którym ugrzęzłem, nie mam czasu na wyjscie z tego "gettho", i poznanie innego swiata. Nigdzie indziej nie dałbym  sobie rady.

Dziennikarz to po prostu urzędnik zatrudniony w instytucji medialnej. Cztery litery, krzesło i laptop. Plus paniczny strach przed utratą dwóch, wymienionych jako ostatnie, rekwizytów.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 12:23

A tak poza tym to trzeba najpierw sprawdzic kiedy byl wyrok w pierwszej instancji a kiedy dokonano czynu (bo jeśli ktotki termin uplynal, to sprawa dęta). Następnie trzeba spraedzic czy byla APELACJA od tego sktajnie suroeego wyroku. Jeśli nie było jej, to na 100% to jest sprawa "nagrana". Jeśli apelacja była to też ile czasu uplynelo od wyroku w 2 instancji. 

Nie wspominam juz otym, ze jak ktoś chce komus zrobic kuku, wyrwac torebke, to robi to w miejscu dyskretnym, gdzie nie ma świadkow. Bo rozumiem, ze sprawcxynie zatrxymali natychmiast "oburzeni" przechodnie. Co w sumie też nie jest takie standardowe, bo sprawca z reguly ucieka. No i pytanie, czy ta dziewczyna odsiafywala kare w warunkach zblizonych do tych, jakie miał Ludwik zwany Waryńskim. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 12:23
15 lipca 2023 12:37

To by wyjaśniało milczenie mediów. I być może zwolnienie Wybranowskiego

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 13:49

Podobno to Prokuratura Krajowa żądała 2 lat odsiadki dla tej dziewczyny, więc czy pan minister a zarazem Prokurator Krajowy  jest przy zdrowych zmysłach? I co to za ustawka? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 13:49
15 lipca 2023 14:18

Aż się boję myśleć, o co chodzi

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 13:49
15 lipca 2023 14:44

to przejaw jawnego sabotowania ministra przez podwładny personel, w razie czego wskaże się , ze przecież to działo się pod "jego" nadzorem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 15 lipca 2023 14:18
15 lipca 2023 15:38

Ja też nie wiem, jakieś zagrywki, jakby ktoś dziewczynę chciał wykorzustać  do zabaw politycznych.

Młodzież Wszechpolska zostawiła dziewczynę na lodzie, nawet nie zapewnili jej adwokata. Dziewczyna pozbawiona pełnomocnika nie wniosła apelacji, dlatego nie jest możliwe wniesienie kasacji. Prokurator, który oskarżał uznał wyrok za sprawiedliwy a teraz minister grzmi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 15:38
15 lipca 2023 15:49

Ale to Poznań, a tam  robią wszystko "na złość' centrali (ministerstwu).

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 15 lipca 2023 15:49
15 lipca 2023 16:59

 Bo Ja rozumiem, że prokurator poznański jest cięty na Ziobrę, ale Młodzież Wszechpolska i Ordo Iuris też ją olało? O co tu chodzi?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 16:59
15 lipca 2023 17:12

Ja nie wierzę w inicjatywy społeczne, któe moga działać przez lata i nie sa kontrolowane przez służby. Dotyczy to równiez wymienionych organizacji.

Dlatego sa  one uruchamiane zdalnie poprzez otrzymywanie stosownych sygnałów. 

Wicocznie w tej kwestii nikt nie wysłał takiego  sygnału, albo wysłał taki, że mają siedzieć cicho.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 16:59
15 lipca 2023 18:54

Dobre...aż się usmiałem - "dziewczyna nie wniosła apelacji, bo nie miała adwokata"...sorry, sad poucza w wyroku że można wnieść apelacje i mozna zrobic samemu bez zbędnych rygorów. Wystarczy podac zaskarżony wyrok i że żąda się jego zmiany lub uchylenia. Koniec. To na 100% ustawka. MW przyjęła na siebie role egoisty, a ta dziewczyna rolę pierwszej naiwnej. Poza tym nie wierze, ze Ziobro o sprawie nie wiedział skoro MW w to była zamieszana. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
15 lipca 2023 19:08

Przed sprawą pedofila Sadowskiego była dosyć głośna sprawa sopockiej Zatoki Sztuki. Wszystko rozeszło się po kościach bo jedynym oskarżonym został jakiś Krystek i jego pomocnicy a cała znana śmietanka aktorsko-celebrycka się z tego wymiksowała. A i Krystek źle nie wyszedł bo za gwałt na nieletniej dostał 2.5 roku i już jest na wolności. Ma co prawda jeszcze kilkadziesiąt innych ciężkich zarzutów ale tęczowej torebki nikomu nie szarpał więc i sądy są wolne i Krystek jest cały.

https://sopot.naszemiasto.pl/krystian-w-trafi-do-wiezienia-na-2-5-roku-sad-okregowy-w/ar/c1-9236559

Zielke sprawę Sadowskiego ujawnił ok 2019r. i od tamtej pory się z nią boryka praktycznie w samotności. Wziął sobie na garb zeznania ofiar, które uwierzyły w sprawiedliwość po latach i wywlekły tajemnice, które jak widzimy nikomu nie są już potrzebne. Tak wygląda życie mniej znanego dziennikarza śledczego, który miał pomysła na jakąś zmianę systemu. Reszta wie jak jest i nie fika a rednacze co widać i słychać na filmiku pilnują porządku zamiatając pod dywan afery dotyczące wpływowych w PRLu środowisk. Znaków świadczących o zbliżającej się poprawie w tej kwestii nie widać. Układ zamknięty na głucho ze wsparciem UE.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 15 lipca 2023 19:08
15 lipca 2023 19:12

Dobrze, ze nie popelnił "samobojstwa" jak dziennikarka z Łodzi, co tropiła pedofile wsrod celebrytów. Akurat w szczycie paniki covidowej w kwetniu 2020 odwiedzil ja seryjny samobojca. Nazwisko jej  wylecialo mi z glowy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 16:59
15 lipca 2023 19:18

Jestem pewien, ze ta dziewczyna z tęczową torebka to też akrywistka MW. To byl i jest teatr. Ta co poszla siedziec - w dobrych warunkach jak myśle - na pewno dostala kase za ten roczny "urlop dziekański". Odpowiadała z wolnej stppy, czy była tymczasowo aresztowana? Bo jesli to pierwsze, to kazdego kolegę mogła sie spytac "co mam dslej robic?". No wiec spytala sie i powiedzieli "Nie wnos apelacji. Idz do więzienia"

Ta sprawa obraża ludzką inteligencje. Sorry, ale na tak głupi pomysł mogl wpasć tylko ktos z PiS....sabotazysta?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 15:38
15 lipca 2023 20:11

Jeżeli to jest przedwyborcza ustawka to ciekawe jak zareagowałby  elektorat przykładowo na wyrzucenie dużej grupy sędziów-rokoszan z zawodu w związku z ich działanością polityczną niezgodną z konstytucją.  Mogą pracować jako radcy prawni i pobiegać trochę za klientami, co im wyszłoby na zdrowie i zapewniło powrót do rzeczywistości .  Czy  Pan prezydent by się odważył biorąc pod uwagę własną karierę i córki prawniczki ? Przecież i tak ta grupa kwestionuje władze RP jako sędziowie europejscy ale brak kasy na koniec miesiąca może być bolesny. Wszak ich od razu TSUE nie wciągnie na listę płac....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 15 lipca 2023 20:11
15 lipca 2023 20:22

Na takie "łamanie "praworządności mogłyby zaiinterweniować wojska NATO. Póki co, stacjonujące na terytorium Polski,  nie mają lepszego zajęcia .

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 15:38
15 lipca 2023 21:49

"Prokurator, który oskarżał uznał wyrok za sprawiedliwy a teraz minister grzmi."

Ziobro jest jak natura.

Pogrzmi i przestanie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 15 lipca 2023 19:08
15 lipca 2023 21:55

"Ma co prawda jeszcze kilkadziesiąt innych ciężkich zarzutów ale tęczowej torebki nikomu nie szarpał więc i sądy są wolne i Krystek jest cały."

To jaki wyrok jakby w ryja dać pedałowi czy aktywiście?

20 lat?

30?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 15 lipca 2023 20:11
15 lipca 2023 22:07

" Czy  Pan prezydent by się odważył biorąc pod uwagę własną karierę i córki prawniczki?"

Pan prezydent by się nie odważył.

Pan prezydent nie chce sobie nagrabić, bo już powoli się rozgląda za jakąś intratną posadą, wszak prezydentem nie jest się wiecznie, żyjemy w demokratycznym państwie

prawa.

Dlatego odwala kazaczoka na scenie i balansuje na linie jak się da.

I tak go wolę od Komorowskiego, umie mówić, szczupły, ma energię. No i nie skacze po krzesłach i umie pisać. Bez błędów ortograficznych.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 19:18
16 lipca 2023 09:41

Jedno w tej sprawie jest pewne - wszystkie media bez wyjątku zachowują się tak, jakby nagle dostały "gotowca" - materiał do obrobienia i z jakiegoś powodu uznały, iż muszą się newsem zająć.

Prawdą jest też, iż gdyby artefakt w postaci kolorowej torby był np. szary, albo niebieski, a skazana nie była związana z żadną opcją polityczną - albo związana z ogólnie pojmowaną lewicą, to sympatycy opcji przeciwnej domagaliby się - może nie kary śmierci (poza wyjątkami) ale co najmniej 5, jak nie 10 lat bezwzględnego więzienia.

Kolejną prawdą jest, iż żadne medium, pomimo posiadania takich uprawnień nie zapoznało się z aktami i nie przedstawiło przebiegu sprawy - kto zawiadamiał, kto oskarżał, dlaczego nie wniesiono apelacji i dlaczego interwencja ma miejsce dopiero po roku odsiadki a nie od razu, po wyroku. Ktoś jednak tymi informacjami dysponuje - skoro w sieci pojawiają się informacje, iż prokurator domagał się 6 lat bezwzględnego więzienia - i być może to było powodem nieskładania apelacji, bo przy ponownym rozpatrzeniu taki mógłby być wyrok - i skazana lub jej obrońca uznał, iż lepiej wziąć, co dają, niż ryzykować więcej.

Z prostych wyliczeń wynika, iż zdarzenie miało miejsce w 2020r., wyrok w 2021 - więc doliczając do tego apelację i ewentualny wyrok 6 lat - to skazana składając apelację ryzykowała bazując na typowych terminach - do 10 lat wyciętych z życiorysu plus wpis do rejestru skazanych (brak świadectwa niekaralności). Czyli - za szarpanie się z tęczową aktywistką dostałaby "przeskok w czasie" od 21 roku życia do 31. Minus nieukończone studia plus karta karna.

Co do samego wyroku - to przy żądaniu 6 lat wyrok 3 lat plus późniejsza pozytywna opinia sądu do prośby o ułaskawienie świadczy raczej o tym, iż sąd nie był tym, kto napędzał sprawę - sąd w odróżnieniu od laika ma świadomość, iż apelację mogła złożyć prokuratura - a wtedy wyrok też mógłby być inny, mniej korzystny. Do tego wyroku należy doliczyć dodatkowe lata procesu - których skazany nie spędza wprawdzie w więzieniu - niemniej ma zajęcie, które koliduje z tzw. zwykłym życiem - z perspektywą przerwy na odsiadkę, zamiast rozpoczęcia pracy w zawodzie.

Najciekawsze w tej sprawie byłyby informacje, co kto wiedział "przed", kto do kogo dzwonił i - jeżeli tak, jakie i kto otrzymywał pisma.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
16 lipca 2023 10:08

Z jakich prostych wyliczeń wynika, że zdarzenie mialo miejsce w 2020? Proszę mi je tu przedstawic, bo nie jestem rozgarnięty. 

Jeśli to prawda. Ze wutpk zapadł w 2021, to ona nie powinna siedzieć roku, ale już dwa lata. Takie mam proste wyliczenie. A wiec przez rok czasu po upraeomicnieniu się wyroku chodziła sibie na wolności i mogła zrobić wszystko - łącznie z wyjazdem na Grenlandię lub do Mongolii. Mogła składsc podania. Mogła nawet pójść do p. Bączkowskiego lub do Mediów Narodowych i się tam wyżalić. 

To jest lipa maksymalna i lepiej spuścić wodę do kibla i zamknąć klape, a nie dywagować o szczegołach. 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 09:41
16 lipca 2023 10:10

To wyżej, to do Pana...sorry za zmyłkę

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 10:08
16 lipca 2023 10:19

Nie powinno się wszystkich możliwych sytuacji, które zaistnieją w realu, interpretować wg jednego szablonu czyli teorii spiskowej.

To bardzo ogranicza tzw. horyzont możliwych przyczyn. Taki jakby kierat interpretacyjny. ( w kieracie koń chodził w jedna stronę, ajak kierat miał przekładnię, to wm drugą, czyli w prawo, albo w lewo. A nie każdy miał przekładnię. Np. w  gospodarstwie mojej babki nie miał).

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 16 lipca 2023 09:41
16 lipca 2023 10:22

To bardzo prawdopodobny scenariusz.

W ogóle, co ku mojemu zaskoczeniu się okazało, nie mamy tu do czynienia z jakąś randomową dziewczyną gdzieś na ulicy zaczepioną, tylko osobą jakoś(no właśnie, jak? Jest sympatyczką, stałą członkinią, działaczką czy co?) związaną z młodzieżówką(MW) i ta młodzieżówka słabo podziałała w tym wszystkim, a teraz od prezydenta i ministra wymagają nadzwyczajnej interwencji.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 10:08
16 lipca 2023 10:29

Prezydent nie ma wyboru, musi ją ułaskawić bo naprawdę jest niewinna i została okrutnie potraktowana, nic już nie da się zrobić innego.

No, ale powstają pytania po pierwsze jak doszło do całej sytuacji, że ona na tym marszu się szarpała, jak się tam znalazła, po co tam poszła? Czemu nagle została z tym sama jak sprawa zrobiła się poważna i aż prezydent musi interweniować? Wiele innych pytań jeszcze powstaje.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wolfram 16 lipca 2023 09:41
16 lipca 2023 11:18

To jest jakaś jazda bez trzymanki. Ona poszła do tego więzienia ze złamaną nogą, miała otwarte złamanie. Nie pozwolili jej  na rehabilitację. To trochę zmienia stan sprawy i nasze rozważania o ustawce stają się naiwnym bajaniem. Nie rozumiemy co dzieje się w najstarszej dzielnicy kraju po prostu. Od wczoraj Wybranowski sadzi się na twitterze, że Ziobro lansuje się na Marice, podczas, gdy od 11 lat toczy się tam sprawa jakiegoś kibica, niesłusznie ukaranego

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 10:08
16 lipca 2023 11:22

Możemy oczywiście założyć, iż żadnej sprawy nie było, a skazana wogóle nie istnieje, żet to fejk do 10 potęgi.

Nie wiem, na jakiej podstawie zakłada Pan, iż skazany trafia do więzienia od razu, po nieprawomocnym wyroku. 

W normalnym biegu rzeczy wyrok ulega uprawomocnieniu po upływie pewnego, krótkiego czasu (o ile skazany i prokurator nie zrobią nic w tym czasie) - w którym skazany ma możliwość wniesienia o doręczenie wyroku z uzasadnienem, które to stanowią podstawę do apelacji. 

Sąd może przesłać taki wyrok względnie szybko - ale zdarzają się przypadki, że pisze uzasadnienie rok. Apelacja może zostać złożona lub nie, może zostać odrzucona lub nie - a po uprawomocnieniu wyrok trafia do wydziału wykonawczego. Ten się może spieszyć - albo i nie. Skazany może dostać wezwanie do stawienia się w zakładzie karnym po upływie pewnego czasu - zależy to od okoliczności, które w ogólności mogą być różne.

Różnice w czasie mogą być takie, że od wyroku pierwszej instancji do odsiadki mogą upłynąć tygodnie - a mogą i lata.

Skazana mogła pójść tu i tam - i to jest właśnie ciekawe - czy poszła, jeżeli tak, to do kogo i jak zareagował. Mogła nie pójść nigdzie - bo głupota ludzka nie zna granic, podobnie, jak wyobrażenie przeciętnego obywatela o tym, jak działa prawo jest dosyć niekonkretne - dopóki nie doświadczy go na sobie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 16 lipca 2023 11:18
16 lipca 2023 11:28

W Polsce ok. 80% orzeczeń jest sprzecznych z prawem. Oszustwa procesowe to norma orzecznicza. Wszyscy udają, że tak powinno wyglądać prawne Państwo. Aby cokolwiek w danej sprawie mieć do powiedzenia trzeba mieć akta przed sobą. Prawo proceduralne nie jest skomplikowane i wnioski są zawsze jednoznaczne. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 11:22
16 lipca 2023 11:32

Problem powstaje wtedy gdy mamy do czynienia ze zbrodnią sądową. O takim bycie nikt nie chce pamiętać. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Kuldahrus 16 lipca 2023 10:29
16 lipca 2023 11:36

Gdyby skazana nie dotykała kolorowej torby, a jedynie szarpała się - to kwalifikacja czynu byłaby inna - i inne "widełki". W takiej sytuacji dodatkowo mogłaby twierdzić, iż została sprowokowana - a sąd miałby możliwości do odstąpienia od wymierzenia kary. Dobry prawnik potrafiłby to obrobić i walczyłby do końca - ale o takiego trudno - co widać chociażby w tym, iż nawet obrońcy tej dziewczyny powołują się na niską wartość torby. Wystarczy, iż druga strona powie, że miała w tej torbie 50 tysięcy dolarów na działalność statutową tęczowych - a sprawca to wiedział.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 11:22
16 lipca 2023 11:40

Czy Pan przeczytał, co napisałem? Skoro Pan twierdzi, ze wyrok zapadł w 2021, to ona po 14 dniach od jego otrzymania już została prawomocnie skazana - bo nie wniosła apelacji. I koniec. Od tej pory powinna dostać wezwanie do stawienia się w zakładzie karnym w celu odbycia kary. Trwało to rok cały (skoro w 2023 dowiadujemy sie że siedzi od roku czasu). Co ona w tym czasie robiła? Co zrobiła dla swojej obrony? Ma rodziców, dalszą rodzine, znajomych. Każdy normalny człowiek składa apelacje chocby dla odroczenia sprawy, a gadka że ona tego nie zrobiła ze strachu ze w 2 instancji zaoadnie surowszy wyrok jest żenujaca, bo w prawoe karnym obowiazuje zasada, że wyrok 2 instancji nie może byc girszy dla tego, który składa apelacje. O tym wie każdy student 2 roku prawa i nawet jakby nie znała tej zasady, to mogłaby sie dowiedzieć od znsjomych. Wszak odpowiadała z wolnej stopy, tak?

Ta sprawa jest cośnieta na chama z emocjqmi siegajacymi zenitu. Sorry. Pan i inni możecie jej współczuc, możecie mieć wątpliwości itd. Ja jestem zwyrodnialec i nie ma u mnie wspólczucia. Jest odraza do tej sprawy. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 09:41
16 lipca 2023 11:41

Nie znamy tła dot. osoby skazanej. Być może usłyszała na sali od sędziego ' muszę Panią skazać bo do resocjalizacji się Pani nie nadaje' . Stosowanie prawa w RP szczególnie w sprawach karnych to casusy wyroków ustalanych poza salami sądowymi. Sędzia ma w d.. prawo, etykę, etc jest nakaz to jest wykonanie a dowody? Kogo to obchodzi? Przyklad: kładę  na stole sędziowskim dokument bankowy z oryginałami podpisów i pieczęci oraz że wskazaniem iż raty z wyjątkiem ostatniej zostały zapłacone. I co sędzia na to? Odwraca głowę i patrząc w okno "ja tutaj żadnych podpisów i pieczęci nie widzę" . 'Bilet' do zakładu karnego już był dla mnie gotowy. No cóż, i taką rundę daje się wygrać i do dzisiaj mnie nienawidzą, że nie dałem się zamknąć. Zadziałało prawo w wykonaniu Sądu Najwyższego RP.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 11:40
16 lipca 2023 11:46

Nie tak do końca. 1. Czy wyrok był 1-szej czy 2-giej instancji. Cezury czasowe są zupełnie różne ww przypadków. Na razie to dziennikarski i ministerialny bełkot. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 11:40
16 lipca 2023 11:46

A od kiedy naliczymy ten rok?

Wyrok  zapadł w 2021 roku, ale w styczniu czy może np. w grudniu? To akurat daje  różnicę w wymiarze  rocznym.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 lipca 2023 11:41
16 lipca 2023 11:49

Ta sprawa była "hodowana" właśnie na teraz, na ten czas przed wyborami, w okresie sezonu urlopowego. Pan się bronił i wybronił pomimo wszystkiego. A ona? Zadziwiajaca biernośc, jakby wykonywała instrukcje, polecenia. I akurat tak sie składa, że najczęsciej rekrutują do takich działan osoby w wieku 20-25. Sam na studiach spotkałem takiego jednego, co nawet prowadzącemu ćwiczenia dugetował, że pracuje gdzieś w poważnej instytucji i żeby nie zadawał mu żadnych pytań. Strzeliłem wtedy karpika, gdy to uslyszalem i zobaczyłem. A prowadzacy nie smiał mu nic odpowiedzieć. Wiec wśrod studentów jest dość dużo tajnych współpracowników. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 16 lipca 2023 11:46
16 lipca 2023 11:52

Nie wiemy, bo musimy się rajcować, emocjonowac, oburzać, zamiast na chłodno przeanalizować sprawę. Sam sposób ujawniania tej sprawy, bez takich ważnych szczegołow świadczy jak najgorzej o tej sprawie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 15 lipca 2023 10:11
16 lipca 2023 12:01

Dokladnie  tak,...

...  ta  BANDA  ZLODZIEJI  dziala  razem  i  w  porozumieniu  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 10:22
16 lipca 2023 12:07

A  tam,  zaraz  rozszarpac,...

...  tez  uwazam,  ze  to  jest  PODPUCHA,...   a  TANIA  NAIWNOSC  az  bije  po  oczach  !!!

zaloguj się by móc komentować


Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 11:49
16 lipca 2023 12:14

Pan, zdaje się uważa, iż wszyscy działają w oparciu o kategoryczne i karnie wykonywane instrukcje z różnych central - ale tak nie jest.

Twierdzenie, iż wszyscy są w spisku, o ile ja się znam jest objawem schizofrenii - ale być może się mylę, bo nie jestem fachowcem. O sprawie wiedziało wiele osób - należy wykluczyć, iż wszystkie karnie wykonywały polecenia. 

Wyrok jest nieadekwatny do czynu - pozornie spełnia wymogi formalne, ale na tej samej zasadzie gdy ktoś kogoś kopnie w zad można by mu postawić zarzut usiłowania zabójstwa.

Istotne jest, dlaczego nikogo ta sprawa nie interesowała - bo w to, że skazana nic kompletnie nie zrobiła, to nie wierzę. Może się czegoś dowiemy, bo jak na razie to w sieci pojawiła się sygnatura sprawy - ale w portalu sądu wyroku nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 12:23
16 lipca 2023 12:18

Voila,...

...  bo  moze  sie  okazac,  ze  to  kolejna/e  ,,lasota/y,,...  i  tyle  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 lipca 2023 13:49
16 lipca 2023 12:19

O,  Jezu,...

...  jeszcze  lepiej  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 12:14
16 lipca 2023 12:20

Ale dlaczego w tej całej sprawie nie bada Pan, nie zastanawia się nad zachowaniem samej tej dziewczyny? Wg Pana to nie ma znaczenia? A ja sobie ot tak rzucam podejrzenia bezrefleksyjnie, bo takie mam "hobby", tak?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 12:14
16 lipca 2023 12:26

I to też nie zastanawia Pana, że mamy cyfryzacje, mamy dziennikarzy, ale nikt nie wrzucił do sieci pdfa wyroku, nie podał szczegołów, h8storii, chronologii? 

Sprawa dęta. Ewa Rembikowska podała, że apelacji nie było i dla mnie - jako osoby troszeczkę tylko  rozgarniętej - załatwia wszystko. Nikt normalny tak nie czyni. Nikt. Rozumie Pan? Oznacza to, że ta dziewczyna chciała zostać prawomocnie skazana na taką karę albo dostała takie  polecenie z góry (nie wnikam co jej obiecano za to(. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 12:26
16 lipca 2023 12:58

"Sprawa dęta. Ewa Rembikowska podała, że apelacji nie było i dla mnie - jako osoby troszeczkę tylko  rozgarniętej - załatwia wszystko. Nikt normalny tak nie czyni. Nikt. Rozumie Pan? "

Oceniamy działając w deficycie informacji.  Jeżeli sprawa była ustawiona, co jest wysoce prawdopodone (ale inaczej niż Pan to sugeruje) - to ktoś mógł jej powiedzieć, żeby nie wnosiła apelacji, bo dostanie więcej.

Czy mogła dostać więcej? Tak.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 15 lipca 2023 19:18
16 lipca 2023 13:00

Voila,...

... mamy  ,,pieeekny,,   POPiS   !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 12:14
16 lipca 2023 13:04

To nie jest kwestia spiskowych teorii. Rzeczywistość w RP jest przerażająca. A kogo jakiś wyrok skazujący obchodzi? Dopiero jak jest zapotrzebowanie to może ale nie musi być wyłowiony do medializacji. Problemem jest czy ta osoba zaliczyła w tym samym czasie jeden wyrok? Powiem tak, widziałem całe rzesze funkcjonariuszy [sędziowie, biegli, adwokaci, prokuratorzy] karnie wykonujących polecenia z zewnątrz.  Trafienie na normalnego to jak totolotek. Zdarzyło mi się trafić ale nie wszyscy szczęście mają. Monitorowałem akcje medialne dot. WSI i mogę się pośmiać. Jak zeznawałem to Sędziowie (duże S) prosili aby im dosłać materiały operacyjne bo nawet własnym matkom by nie uwierzyli, że aż tak wygląda życie w RP. Zapadły wyroki karne i nikt pretensji nie miał. Ale dziennikarze od Sakiewicza przestali bywać na rozprawach bo 'nie tak miało być' 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 15 lipca 2023 21:49
16 lipca 2023 13:06

Dokladnie  tak,...

...  zonka  sie  ,,doktUryzuje,,  a  ,,pSZyszla  prezydEtura,,  po  nocach  sie  sni  NIEROBOWI  PiS`owskiemu,  jednemu  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 12:58
16 lipca 2023 13:08

Mogła nawet nie wiedzieć, że zapadł wyrok. Sfałszowana zwrotka i po problemie. To tylko współczesna RP.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 12:58
16 lipca 2023 13:10

Tak, mogła dostać dużo więcej bo i lista zarzutów mogła być bez granic.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 12:58
16 lipca 2023 13:12

Deficyt informacji to klasyka dezinformacji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 12:58
16 lipca 2023 13:13

Człowieku! Nie mogła dostać wiecej w 2 instsncji niż w 1. Byla aktywistka MF i byla na wolnosci w czasie procesu, to mogla sie spytac tych z MW co studiowali prawo. Mogla wyslac maila o pomoc do kogokolwiek, zainteresowac swoja sprawa wszystkie media. Mogla wykonywac telefony, konsultowac. Sugerujesz Pan ze była zastraszana, tak? Aktywistka MW majaca za soba cala sile tejze organizacja nagle sie boi? Ta która z itwarta przyłbicą na oczach wszystkich szarpie sie z kims m, nagle sie boi? Prosze nie opowiadac mi takich herezji. Puerwsza rzecza jaka by zrobila, to poszla do zarzadu MW i ujawnila fakt zastraszania jej przez ....podwładnych Ziobry.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @qwerty 16 lipca 2023 13:04
16 lipca 2023 13:15

A kogo jakiś wyrok skazujący obchodzi?

W tym rzecz, a już najmniej dziennikarzy. Sprawa trafiła do mediów, bo komuś to pasowało.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 lipca 2023 13:10
16 lipca 2023 13:17

Czyli twierdzisz Pan, że wkreciła ja MW i zrobiono z niej kozła ofiarnego, tak? A teraz tego kozła w świetle jupiterow wypuszczają, z fanfaram7 po to, aby samych siebie osmieszyć? Jeśli ma  Pan racje i to nie jest teatr, to w takim razie jest to szambo.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 13:15
16 lipca 2023 13:18

Nie "komuś" tylko PiSowi

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 13:13
16 lipca 2023 13:23

Nie wiem, jakie Pan ma doświadczenie - więc nie będę oceniał. 

Każdego, kto wchodzi w obszary ryzyka - obojętnie polityczne, gospodarcze czy stricte karne - można "zrobić" i przepisy prawa są tylko narzędziem.

Obaj mamy ocenę, bez znajomości faktów - Pan bardzo kategoryczną i brawurową - ale ona wynika z Pańskich poglądów, a nie przebiegu sprawy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 11:52
16 lipca 2023 13:30

Dokladnie  tak  !!!

I  dlatego  tez,  oni  wszyscy  SA  WON,

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 13:18
16 lipca 2023 13:30

Nie "komuś" tylko PiSowi

Tym drugim też to pasuje, bo nie kulą ogona, tylko jadą po dziewczynie, ile wlezie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 16 lipca 2023 12:14
16 lipca 2023 13:39

Cenie  sobie...

...  Panskie  -  rzadkie,  bo  rzadkie  komentarze  natury  prawnej,  ale  teorii  spiskowej  nie  nazwalabym  schizofrenia,...  nazwalabym  ja  -  KATEGORYCZNIE,  ale  PATOLOGIA  !!!

To  sa  TWORKI,   

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 13:30
16 lipca 2023 13:39

To mam taką prośbe do Pana i do innych, co uważają że to ja serio - proszę na tych wszystkich twitterach itp zażądać okazania tego wyroku z uzasadnieniem w pdfie...to takie proste. Jedynie wystarczy zamzac dane personalne dziewczyny. Dlaczego nikt tego nie uczynil? W uzasadnieniu bedzie podany stan faktyczny zdarzenia.

Koncze te dyskusje do czasu pokazania mi tego wyroku w pdf.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 lipca 2023 11:18
16 lipca 2023 13:48

Najlepiej w ogóle póki co nie zabierać głosu w tej sprawie, bo widzę, że narazie nikt nic nie wie, jakieś strzępki informacji tylko wychodzą na wierzch.

No i znowu wychodzi, że dziennikarzy ze świecą szukać...

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 lipca 2023 13:04
16 lipca 2023 13:48

Bo  ,,dziennikaZe,,  od  Sakiewicza...

...  to  IDENTYCZNA  SWOLOCZ,  niczym   sie  nierozniaca  od  ,,popSZednikUF,,  !!!

 

A  moze  wprost  gorsza,...  bo  ,,wyksztalcUna  i  sWormatowana,,   na  ,,czerwono,  Lunijno  modle,,...  i  tyle,

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 lipca 2023 13:12
16 lipca 2023 13:50

I  teorii  spiskowej  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 16 lipca 2023 11:36
16 lipca 2023 13:55

No właśnie, jakieś strzępki informacji dostajemy, a nigdzie nie można się dowiedzieć konkretów.

Ja tylko głośno myślę bo nie można wyrobić sobie opinii jak nie ma się żadnych informacji.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @qwerty 16 lipca 2023 13:10
16 lipca 2023 14:12

Jak się okazuje to nawet tej torebki jej nie wyrwali.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/afera-wokol-wyroku-dla-21-letniej-mariki-pojawily-sie-nowe-ustalenia/554tqy9,79cfc278

"Sąd skazał Marikę Matuszak za próbę rozboju dokonaną wspólnie i w porozumieniu z Michałem Ostrzyckim oraz dwoma nieustalonymi nadal sprawcami. Z wyroku wynika, że 10 sierpnia 2020 r. na skrzyżowaniu ul. 27 Grudnia i Ratajczaka w centrum Poznania Marika Matuszak wraz z trzema mężczyznami napadła na młodą kobietę" — pisze "Gazeta Wyborcza".

"Stosując przemoc w postaci szarpania, popychania i wykręcania trzeciego palca lewej ręki", napastnicy próbowali wyrwać pokrzywdzonej torebkę. Nie zrobili tylko dlatego, że pokrzywdzona i towarzysząca jej koleżanka stawiły fizyczny i słowny opór — informuje dziennik. Jak się okazuje, w wyniku szarpaniny napadnięta kobieta odniosła obrażenia takie jak sińce na dłoni oraz skręcenie stawu paliczkowego dalszego lewej dłoni.

Sąd podkreślił, że napastnicy nie osiągnęli swojego celu ze względu na postawę pokrzywdzonej, a ich działanie miało charakter chuligański. Oznacza to, że dopuścili się próby rozboju z błahego powodu, publicznie, okazując w ten sposób rażące lekceważenie porządku prawnego. Za takie przestępstwo grozi kara od dwóch do 12 lat więzienia. Jednak w przypadku czynu chuligańskiego dolna granica kary jest podniesiona o połowę, w tym wypadku z dwóch do trzech lat.

26 sierpnia 2021 r. sąd w Poznaniu skazał Marikę Matuszak i Michała Ostrzyckiego na trzy lata więzienia — to najniższa możliwa kara za takie przestępstwo. Sąd nakazał też zapłatę 1 tys. zł pokrzywdzonej oraz zakazał skazanym kontaktowania się i zbliżania do pokrzywdzonej przez dwa lata."

zaloguj się by móc komentować

ninon @Wolfram 16 lipca 2023 13:15
16 lipca 2023 14:24

zbliżają się wybory, zaczęło się balansowanie na cienkiej czerwonej linii, akurat wczoraj dokładnie o tym napisała p. Izabela Brodacka Falzmann, pasuje do tej sprawy jak ulał... 

zaczęło się przechytrzanie osła

https://naszeblogi.pl/67037-osiol-na-moscie-czyli-teoria-reaktancji

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 16 lipca 2023 11:18
16 lipca 2023 14:29

"To jest jakaś jazda bez trzymanki. Ona poszła do tego więzienia ze złamaną nogą, miała otwarte złamanie. Nie pozwolili jej  na rehabilitację. To trochę zmienia stan sprawy i nasze rozważania o ustawce stają się naiwnym bajaniem. Nie rozumiemy co dzieje się w najstarszej dzielnicy kraju po prostu."

Przecież cała historia III RP to jest jazda bez trzymanki, nie sądzi pan?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 16 lipca 2023 14:12
16 lipca 2023 14:34

"26 sierpnia 2021 r. sąd w Poznaniu skazał Marikę Matuszak i Michała Ostrzyckiego na trzy lata więzienia — to najniższa możliwa kara za takie przestępstwo. Sąd nakazał też zapłatę 1 tys. zł pokrzywdzonej oraz zakazał skazanym kontaktowania się i zbliżania do pokrzywdzonej przez dwa lata."

Bohdan Smoleń powiedział kiedyś:

"sędziowie w Polsce są niezawiśli, bo ich jeszcze nikt nie powywieszał."

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 10:08
16 lipca 2023 14:47

"Z jakich prostych wyliczeń wynika, że zdarzenie mialo miejsce w 2020? Proszę mi je tu przedstawic, bo nie jestem rozgarnięty. 

Jeśli to prawda. Ze wutpk zapadł w 2021, to ona nie powinna siedzieć roku, ale już dwa lata. Takie mam proste wyliczenie. A wiec przez rok czasu po upraeomicnieniu się wyroku chodziła sibie na wolności i mogła zrobić wszystko - łącznie z wyjazdem na Grenlandię lub do Mongolii. Mogła składsc podania. Mogła nawet pójść do p. Bączkowskiego lub do Mediów Narodowych i się tam wyżalić."

 

Jakiś czas temu były inne historie.

Proces sądowy, zapada wyrok skazujący.

Ale więzienie przepełnione, więc dopiero gdzieś za pół roku czy rok przysyłają gościowi zawiadomienie żeby stawi się w zakładzie karnym do odbycia wyroku.

W międzyczasie gościu może być w zupełnie innych klimatach, jeśli mogę użyć określenia naszego niezawodnego inżyniera Krzysztofa.

Może się opalać na Teneryfie, albo szykować np. kolejny skok czy napad.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 16 lipca 2023 14:12
16 lipca 2023 14:59

Czyli jak zwykle wielkie halo o nic. Trzech debili i jedna debilka nie potrafili sobie poradzic z dwoma dziewczynami. "Zdziesionować" chcieli dziewczynę. Kwalifikacja poprawna. Tylko jedna rzecz mnie dziwi - dlaczego dali się zatrzymać? Mielu protezy zamiast nóg? Na wózkach inwalidzkich to robili? I jescze przy innych ludziach? No bo kto ich zatrzymał i obezwładnił? Te dwie napadnięte? Może to były podopieczne valsera?

Z tego się robi nie teatr, a czeski film. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 16 lipca 2023 14:12
16 lipca 2023 15:02

No i teraz wiem już dlaczego nie było apelacji. Nie było juz z czego zbijać wymiaru kary. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 14:59
16 lipca 2023 15:06

Nie chcieli nikogo zdziesionować, chcieli jej wyrwać symboliczną tęczową torebkę. Nie dla zysku przecież. Co do reszty to demagogia skoro nie ma zapisu video. Teatrem jest wyrok sądu tu zgoda.

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 16 lipca 2023 15:06
16 lipca 2023 16:09

TEATREM  STOI  nasza  Polska  cala  !!!

Jednym  z  wiekszych  teatrow  w  Polsce  -  TYLKO  w  minionym  wlasnie  tygodniu  -  byla  ubiegloczwartkowa  emisja  ,,sprawy  dla  reportera,,  najwiekszej  ,,POMAGIERKI,,  w  Polsce  -  pani  ,,noga  na  noge,,  Jaworowicz,  a  mianowicie  PUBLICZNE  WEZWANIE  do  niezwlocznej  interwencji  mOnistra  Ziobro  w  sprawie  PRZEKRETU  FINANSOWEGO  -  na  powroconym,  po  wielu  latach  do  Ojczyzny  impressario  polskich  gwiazd  w  USA  -  dokonanym  przez  ,,dewelopera,,  o  znanym  nazwisku  w  Polsce  i  bank  o  bardzo  znanej  nazwie,  tj.  ZAJEB*NIU  impresario  hotelu  wartego  70.000.000  zeta  za  rzekomy  ,,dlug,,   impressario  wobec  ,,dewelopera  i  banku,,  o  wartosci  400.000  zeta  !!!

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 15:02
16 lipca 2023 18:41

Można było wnieść o zmianę kwalifikacji uwzględniający Art. 283 kk - czyn mniejszej wagi. Widełki 3 miesiące do 5 lat.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 18:41
16 lipca 2023 19:41

Ale to wymaga zaciekłości w konfrontacji i wsparcia profesjonalistów. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 16 lipca 2023 15:06
16 lipca 2023 20:41

Ale w tej torbie mogła mieć swoje rzeczy osobiste, kosmetyki, portfel i inne rzeczy. Nie można wyrywać komuś jego rzeczy. To jest rozbój, nawet jesli na torbie jest goła dupa. Wtedy zgłosic na policje ze obraza moralności publicznej i policja ma prawi jej to zabrać. 

Jeśli będziemy uważać, ze jedne torby można wyrywać i bawet zbombować właściciela stawiającego opór, to jesteśmy w partii Proletaryat. 

W Waeszawiw też chodzi sporo małolat z takim torbami i co? Wyrywa je im ktoś? Nie. Lepiej jedt - widząc coś takiego - przeżegnać się lub pomodlić za tę biedaczkę. Wyrywaniem toreb nie wykorzeni się tej zarazy.

Sąd i tak był łagodny, bo dał im za to najniższą z możliwych kar przewidzianych przez kk za takie coś. 

Wyobraź Pan sobie, że sąd skazuje ich tylko na grzywnę. I co? Potem idziesz Pan ulicą i komuś pańska kurtka skórzana, długie włosy lub tatuaż się nie podoba i podchodza i mowią "dawaj skórę, obcinaj włosy" itd. 

A wiem, że tak było w latach 90-tych. 

Gdyby to była tylko pyskówka i jakaś przepychana, to ok. Ma Pan rację. Ale nie była. Dwóch koledi dało nogę, czyli zdawali sobie sprawę cxym to grozi. Złapali tych dwoje frajerów. I jeśli ich teraz ułaskaei Prezydent, to da sygnał, że rozboje czas zacząć. 

PS. Skąd Pan wiesz że w tej torbie nic nie było, że była pusta?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 18:41
16 lipca 2023 20:52

Można byłoby gdyby oskarżeni jakoś by uprawdopodobnili, że wiedzieli, że torba jest pusta. A czy była? Zresztą idę z pystym olecskiem w tęku a nagle ktoś mi go wyrywa, bo licxy na to, że coś w nim jest. Łapią go, a on przed sądem wali śpiewkę, że przecież plecak był pusty i że on chce 3 miesiące. Hola hola. To byloby wtedy wykorzystywane jak ten sławny przepis  o "krótkotrwałym zaborze mienia" na który powoływalu sie złodzieje samochodów. Pamieta Pan?

Tu mamy czyn o charakterze chuligańskim więc nie wiem czy byłoby to w6chowawcze. Zresztą za czyn mniejszej wagi można wyłapać i tak piątaka. A 9na dostała trójkę, czyli w środku stawki zostałaby uplasowana. 

Mnie w tym wszystkim jedni obrzydza. Że Prezydent ją ułaskawia. Są na pewno inne drastyczniehsze przypadki, w których nikt nie zainterweniuje. W jej sprawie jest interwencja, bo ona aktywistka MW.

Sorry. Jeszcze raz powtórzę. Jestem zwyrodnialcem i nie mam grama współczucia dla tej dziwczyny. Ona się rozbestwi lub jej podobne i zaczną sobie pozwalać na taką bezczelność, że hej. No i wtedy małolaty d8staną jasny przekaz, że prawo jest tylko dla frajerów. Sprytni zapisują się do organizacji. Będziemy miec samych tajnych współpracowników wśród studentow i starszej młodzieży, jak tak dalej pójdzie. Czyli ludzi niesamodzielnych i gotowych na wszystko. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 16 lipca 2023 15:06
16 lipca 2023 21:07

No i jeszcze tak na koniec mojego wywodu. Wyobraź Pan sobie, że zmienia się rząd na lewacki, a po miastach na znak protestu chodzą młodzi ludzie z torbami, na których są narysowane symbole czy rzeczy, które lewaków wnerwiają maksymalnie. No i zacxynają lewackie bojówki wyrwac te torby stosując tzw. "przymus bezposredni" czyli przemoc. Następnie łapią takich lewaków i skazują ich tak jak za rozbój.  Trybuna czy jakaś inna lewacja gazeta zaczyna pi roku histetyzować, że to wielka niesprawiedliwiśc, a prezydent lewak ułaskawia tych bojówkarzy, bo przecież te torby były puste. 

Jest Pan za tym?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 20:52
16 lipca 2023 21:22

Przekaz o prawie dla frajerów to nie przyszłość lecz teraźniejszość. Ale problem szarpania za torebkę to nie akurat MW, bo to wisi wszystkim lecz to, że tęczowa torebka wyegzekwowała absurdalny wyrok, bo to jest wyrok absurdalny. Jakby dobrze przejrzeć akta to okazałoby się, że to tęczowa torebka mogłaby dostać dwa lata. Kulisy całej tej hecy mogą być dużo bardziej prozaiczne niż nam się wydaje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 21:07
16 lipca 2023 21:27

To za czym jesteśmy nie ma znaczenia w RP. Zostałem oskarżony o czerpanie korzyści w wysokości 1 zł na miesiąc i dostałem trzy lata i nikt nawet prokurator nie był w stanie pokazać dlaczego 1 zł ma związek z moją osobą. Problemy stosowania prawa w RP to przerastają środowisko prawników i idealistów. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 lipca 2023 21:22
16 lipca 2023 21:30

Zgadza się, że kulusy pewnie nie będą nam nigdy znane. Ale jakim trzeba być jełopem aby nie zdawać sobie sprawy, że za takie ostentacyjne podjazdy do homoseksualistów można wyłapać absurdalnie surowy wyrok? Przecież kazdy mysmślący wie, że homo prowokuje właśnie w tym celu, aby potem wymusić lepszą swoją ochronę prawną. Nikt zdrowy na umyśle nie kopie g***a bo wie, że tylko się pobrudzi.

To napisałem abstrahując już od tego, że i tak mozna ten czyn uznać za rozbój w świetle prawa i trzeba być ciężkim idiotą lub konfidentem, aby liczyć na łagodny wyrok. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 21:07
16 lipca 2023 21:32

Nikt nic nie musi wyrywać wystarcza kreowanie fikcyjnych długów organizowane systemowo. Tak jak załatwia się przedsiębiorców. Przedwczoraj osiągnęliśmy sukces, po 7 (siedmiu) latach prokuratura umorzyła sprawę jednego z Niepokonanych. Prezydenta, premiera, Ministrów, innych troskliwych te tematy nie rajcują. Na ch... komu w RP przedsiębiorcy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 21:30
16 lipca 2023 21:35

To jest takie nakłonienie do naśladownictwa i pokazywanie bezradności wobec systemu. No i nic z tego nie wynika tylko poczucie bezsilności dla reszty.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 16 lipca 2023 21:27
16 lipca 2023 21:49

"To za czym jesteśmy nie ma znaczenia w RP. Zostałem oskarżony o czerpanie korzyści w wysokości 1 zł na miesiąc i dostałem trzy lata i nikt nawet prokurator nie był w stanie pokazać dlaczego 1 zł ma związek z moją osobą. Problemy stosowania prawa w RP to przerastają środowisko prawników i idealistów."

Zaraz, bo mnie jednak już teraz wygięło do tyłu.

Dostał pan 3 lata za czerpanie korzyści w wysokości 1 zł na miesiąc?

I co, odsiedział pan trzy lata w więzieniu?

I z czegóż to pan czerpał takie krociowe korzyści?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 16 lipca 2023 21:32
16 lipca 2023 22:00

"Nikt nic nie musi wyrywać wystarcza kreowanie fikcyjnych długów organizowane systemowo. Tak jak załatwia się przedsiębiorców. Przedwczoraj osiągnęliśmy sukces, po 7 (siedmiu) latach prokuratura umorzyła sprawę jednego z Niepokonanych. Prezydenta, premiera, Ministrów, innych troskliwych te tematy nie rajcują. Na ch... komu w RP przedsiębiorcy."

Przedsiębiorcy i nie tylko.

Ja tak się tylko zastanawiam, jak chory jest system sądownictwa w Polsce, skoro sądy wciąż na bieżąco niemal zajmują się orzekaniem czy ten gość miał rację nazywając drugiego gościa

kłamcą, łajdakiem czy zdrajcą.

Nie wspominając już o tym że większość chyba wyroków w sprawach karnych jest w zawieszeniu.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 20:41
16 lipca 2023 22:06

Ma Pan zadziwiająca pewność, jak było - tmczasem nie wiemy praktycznie nic. Nie znamy materiału dowodowego - czy było nagranie, z monitoringu lub z komórki, czy decydowały zeznania świadków itd. Są osoby, które nie nadają się do uczestniczenia w postępowaniu sądowym - umiejętnie pytający udowoni im wszystko, co zechce, a jak przeczytają swoje zeznania to się zdziwią, że to ich własne.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 lipca 2023 21:32
16 lipca 2023 22:11

Zgadzam się że każdegi można załatwic czymkolwiek. Ale w tym temacie torebki to ta dziewczyna się wyraźnie podłożyła, sfrajerowała czy jak to nazwiemy. Bo przecież nikt na nią wcześniej nie zagiął parola i nikomu nie była znana, nikomu nie przeszkadzała. No i nie miała hajsu, ktory można by było zabrać pod pozorem prawa. O to mi w zasadzie tylko chodzi, bo cały net huczy o "skrzywdzonej Marice". 

I te przypadki, ktore Pan tu wspomniał pokazują całą obłudę tej sprawy Mariki. Ją ułaskawiają, a tych którzy naprawdę cierpią za niewinnośc ma się w d***ie. 

I to tyle w tym temacie. Dobranoc..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 22:06
16 lipca 2023 22:15

W takim przypadkach najlepiej kierować się tym, co ustalił sąd. Onyx zapodał, co ustalił sąd. Miżna się z tym nie zgadzać, ale w takim razie ci co się nie zgadzają niech udowodnia, że sąd odwalił grandę w ustaleniu stanu faktycznego. Czyli Pan i inni. Do dzieła! Przeszukać net, akta, zapisy monitoringu, zeznania świadków i pokazać. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 22:11
16 lipca 2023 22:26

Bo przecież nikt na nią wcześniej nie zagiął parola i nikomu nie była znana, nikomu nie przeszkadzała.

Tu się Pan myli - najpóźniej w lutym 2021 była zidentyfikowana z imienia i nazwiska, a jej wizerunek rozpoznany na fotografiach z "faszystowskich" zgromadzeń. Podobnie, jak drugiego skazanego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 22:06
16 lipca 2023 22:29

I niech Pan nie zapomina, że dwóch gości uciekło, co oznacza że w ich własnej ocenie zrobili cos, co pachniało kryminałem. Nikt 0rzecież normalny nie ucieka w sytuacji, gdy pyskuje. Stoi twardo i się nie przejmuje wzywaniem policji. Ci jednak dali dyla. A pozostała dwójka pewnie chciała uciec, ale nie mogła, bo te dwie lesby złapały i nie puściły. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 22:15
16 lipca 2023 22:40

Może Pan nie zauważył - ale o tym m.in. jest tekst Coryllusa - iż dziennikarze niczego nie ustalili. Tzn. niektórzy twierdzą, że dotarli do fragmentów wyroku (w sobotę i/lub niedzielę?). 

Ja nie mam legitymacji do zapoznania się z aktami (dziennikarze mają) - a w miejscu, gdzie zwykle publikuje się wyroki - tego wyroku nie ma.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 16 lipca 2023 22:40
17 lipca 2023 05:19

Wiem o czym jest tekst, ale być może nie komentowali tego wyroku i nie uważali go za absurdalny, gdyż zachowanie tej czwórki spełniało fefin8cję rozboju. I o tym ja piszę na podstawie tego , co ustalił Onyx, który dziennikarzem nie jest, ale jak widać jest biegły w szperaniu po sieci (choć on sam nie zgadza się z moim poglądem - bo nie musi...i Pan też....już się do tego przyzwyczaiłem). 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 16 lipca 2023 21:49
17 lipca 2023 08:02

Ani godziny nie siedziałem bo SN natychmiast zawiesił wykonanie Kary i skargę kasacyjną poparła Prokuratura Krajowa i okazała jak w sądzie fałszuje się dokumenty i tworzy fikcyjne dowody. Ale to już zakrawało na cud, że przy tak zorganizowanej akcji wyszedłem cało. W tle nabożeństwa do św.Rity

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 16 lipca 2023 22:06
17 lipca 2023 09:04

Dla osób nie znających praktyk sądowych czy śledczych sądy etc są bytami idealistycznymi. Dlatego tylko osoby które mają realną wiedzę o systemie sądowniczym mają racjonalny osąd sprawy. Reszta żyje wyobrażeniami.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 17 lipca 2023 09:04
17 lipca 2023 09:24

Ok. Zgoda. Ale jeśli sąd 1 instancji zrobił bezczelny wałek, to m9żna złożyć apelacje. Tu apelacji nie złożono. A żadna organ7zacja nie pispieszyla z pomoca (w końcy dziewczyna chyba musiałyby sie komus wyżalic z tej niesprawiedliwosci). Nie każde postepowanie to wałek. No i jest kontrola poprzez srodki odwoławcze. One Panu uratowały skóre. Gdyby Pan z nich nie skorzystal to co? Pretensje do kogo?

Wiec albo albo. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 lipca 2023 09:24
17 lipca 2023 09:52

Życie między procedurami nie jest takie proste. Życie uratowały mi rozeznanie środowiska oraz dezinformacja. Aby wychwycić fałszowanie dokumentów w sądzie to żadna instancja odwoławcza się nie poderwie, musi być do tego zmuszona. Brak apelacji nie oznacza, że jej nie chciano złożyć. To jest częsty numer w sądach tj. kierowanie korespondencji na fikcyjne adresy, fikcyjnych odbiorców i dyskontowanie 'prawidłowo powiadomiony' skargi o wzowienia/przywrócenia/etc są mało skuteczne, bowiem muszą mieć element procesowego odwetu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 lipca 2023 09:24
17 lipca 2023 09:56

Są sprawy, że wszystkie instancje grają w tą samą grę. I wyobrażenia o sądownictwie wywodzone z teorii a nie z praktyki prowadzą na manowce. W sprawie medialnej dokładnie nikt nic nie wie. Akta mogą mieć kilka części i mogą być falsyfikowane na bieżąco- nawet dzisiaj.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 17 lipca 2023 09:24
17 lipca 2023 09:59

Wystawiłem na tacy i dowody i argumentację- żadna instancja nie ma ochoty na wewnątrz środowiskowe krucjaty. Wręcz sprowokowałem do popełnienia przestępstwa w sądzie przez personel tej instytucji. To było żródłem sukcesu.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 16 lipca 2023 13:13
17 lipca 2023 10:26

Pan tak tutaj peroruje jakby nie wiedział, że istnieje takie "cóś" jak "Proces" F. Kafki.

Nie jest ważne, że to jest powieść  -  J.Verne tez pisał powieści.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 17 lipca 2023 10:26
17 lipca 2023 18:57

Czyli co? Wiemy tylko tyle co Onyx odnalazl. I z tego mamy zakladsc, ze to byl kant? Zgadzam sie ze wszystkim co qwerty pisze, bo sam tego doświadczylem (łącznie z niby wysłaniem mi wyroku z uzasadnieniem, co nie nastąpilo, choc sad sie upierał ze ma potwierdzenie odbioru). Ale nie chce mi się wierzyć ze z powodu tej dziedziewczymy - a raczej tego, że wyrok był absurdalny - robi sie teraz taka hucpe. Bo prosze zauwazyc, że wraz z nia zostal skazany i mezczyzna. I co? Dlaczego o nim nic sie nie mówi? Dlaczego ulaskawienie czeka tylko dziewczyne? Odpowiadali w tej samej sprawie, rostalu zapewne takie same wyroki. Nie dziwi to Pana? Ja tylko widze te sprzecznosci i niedorzecznosci i stad wyciagam wnioski. Pan 7ch nie widzi i dla Pana sprawa jest prosta - sad odwalil grande, bo to byla teczowa torebka. Gdyby byla patriotyczna to pewnie przyklasnalby Pan sadowi. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 09:58

Sam Pan przyznał, że nic nie wie a wyciąga wnioski.

Tyle komentarzy pańskich na temet "nic niewiedzenia"?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 09:59

To było do OjcaDyrektora.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 18 lipca 2023 09:59
18 lipca 2023 15:02

Piszemy tu na podstawie tego, co wiemy, a wiemy tyle co Onyx zapodal. Jeśli tak postawic sprawe, to najlepiej skasowac cała notke Coryllusa i wszystkie komentarze, bo jesli wszyscy maja sie zamknac to wszyscy. N9 chyba że tylko ja mam sie zamknac, a inni moga pisac. To ok. To wtedy Pana rozumiem.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 18 lipca 2023 15:02
18 lipca 2023 17:22

Przeciez  to  byla...

...  bardzo  dobra  notka  i  tak  samo  dobre  komentarze  !!!

To  jest  DOWOD  na  to  JAK  PRACUJO  ,,nasze  sONdy  i  nasi  dziennikaZe,,...  to  jest  DOWOD  na  to  zeby  tych  wszystkich  ,,pracusiUF,,  wypier**lic  na  bruk...  i  tyle.

A  to  wszystko  to  LIPA  i  KANT  na  narodzie,...  jedynie  co  jest  prawdziwe  i  realne  to  FINANSOWE  ZLODZIEJSTWO...  ogromne  zlodziejstwo  !!!  

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 19:52

Najlepsze co zasłyszałem laaata temu to Balladyna Tomasza Stańko dla wytwórni ECM (1976 ?).

firstsong

a było to lat piętnaście po tym.

 

P.S.

T.Sz. odrobił lekcje !

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować