-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O doktrynach politycznych i doktrynach religijnych

Wymyśliłem taki schemat – dewastacja i degradacja doktryn religijnych, ich ubożenie, niszczenie i upraszczanie, jest skorelowane z powstawaniem coraz bardziej skomplikowanych i absurdalnych doktryn politycznych. Przyszło mi to do głowy dziś z rana, kiedy odpaliłem komputer, przeczekałem trzy zerwania internetu i przeczytałem newsa, że PO stoi przed następującym wyborem – budować chadecki blok z ludowcami czy związać się z lewicą. Od razu pomyślałem o różnych, bardzo nieraz skomplikowanych, subtelnych i wyrafinowanych, a także odwołujących się do delikatnych bardzo uczuć formach chrześcijańskiego kultu i zacząłem się zastanawiać czy czasem nie jest tak, że tamto – nieżyciowe, nierealne, niepotrzebne i dla wielu dziecinne – nie zniknęło czasem po to, by Schetyna teraz mógł opowiadać te swoje dyrdymały. Ja oczywiście rozumiem, że to jest gigantyczne uproszczenie, ale my tu cały czas gadamy o zniszczeniu i upadku cywilizacji chrześcijańskiej, który to upadek pogłębia się na naszych oczach. W miejsce wyrafinowanych rozważań natury religijnej, spostponowanych przez rewolucję i doktryny, które z niej wyrosły, musiało pojawić się coś innego. Tym czymś są rozważania o polityce, mające przykryć istotny sens polityki. Kiedy chrześcijaństwo triumfowało, polityka prowadzona była poprzez wysuwanie roszczeń i ich uzasadnianie na gruncie prawa, albowiem to ziemia, miasta i ich populacja stanowiły dobro najważniejsze. Potem trochę się to zmieniło, a to dlatego, że dobrem najważniejszym okazała się długość dróg handlowych i szybkość przemieszczania się pomiędzy istotnymi dla światowego handlu punktami. Czy to miało wpływ na religię? Zapewne i my to widzimy, a nawet o tym dyskutujemy, ale do wyjaśnienia dokładnego tej kwestii w sposób tu zasugerowany, potrzebny jest jakiś wykwalifikowany antropolog i historyk w jednym. Ja się nie nadaję. Dziś najważniejszym zasobem są źródła energii, ale to także nie jest stan, który trwał będzie wiecznie. Powinno nas już dziś ciekawić, co będzie kluczem do władzy jutro. Ja tego nie wiem, ale zapewne ktoś będzie miał jakieś sugestie.

Komu nie podobało się chrześcijańskie uniwersum odpowiadające mniej lub bardziej wiążąco i przekonująco na większość pytań, jakie człowiek może sobie postawić? Zapewne wielkim planistom politycznym, którzy w celu ogrania innych mocarzy, usiłowali zmienić globalne układy sił, poprzez podmianę jakości najważniejszej, tej, która decyduje o kształcie rywalizacji politycznej. Tego się nie dało zrobić bez rewolucji i bez uproszczenia doktryny religijnej, która absorbuje myśli, emocje i porządkuje życie. Trzeba ją rozwalić, bo tylko to gwarantuje skuteczne przeprowadzenie zaciągów pod sztandary nowych idei. Tym właśnie był protestantyzm, wymyślony w bankach Augsburga i ukradziony tym bankom przez Hohenzollernów, tym była doktryna anglikańska, która umożliwiła skuteczną walkę o północne szlaki handlowe. Mówimy tu o czasach, w których rodziła się nowoczesna polityka, stojąca w całości w opozycji do religii i życia religijnego, takiego, jakie było udziałem jeszcze naszych dziadków, a także jest dzisiaj jeszcze udziałem niektórych z nas. Doktryna polityczna zastąpiła doktrynę religijną, bo jest rzekomo lepsza i więcej wyjaśnia ze skomplikowanych mechanizmów świata. To jest rzecz jasna brednia, bo nie po to dewastuje się religijne życie prostaczków, żeby im cokolwiek wyjaśniać w polityce. Czyni się to w innym celu, po to, by sprawy najważniejsze ukryć i zasłonić. Do tego właśnie potrzebna jest publicystyka polityczna, jej autorytety takie jak Krzysztof Mroziewicz na przykład i całe, wielkie redakcje pełne zaangażowanych w politykę ludzi. Nikt przecież nie wierzy, że alternatywa, którą zarysowano dziś z rana w jednym z newsów, alternatywa, przed którą stoi PO jest autentyczna. To brednia wręcz wydestylowana. Jak ktoś taki jak Schetyna może stworzyć jakąś chadecką koalicję z Kosiniakiem Kamyszem? O czym oni gadają? O niczym. Nie chodzi bowiem o to, by dyskutować, ale o to, by emitować w eter formuły ułatwiające fałszywe opisy. Żeby to w ogóle było możliwe trzeba było rozpocząć najpierw wojnę religijną i zakwestionować katolickie dogmaty. Bez tego nie można by było dziś gadać o chadeckiej koalicji. Co to jest ta chadecka koalicja? Nic. Chodzi o to, żeby – jeśliby się oczywiście zawiązała – Kosiniak ze Schetyną poszli przed wyborami ze dwa razy do kościoła. To wszystko. Kamery by to sfilmowały i chadecka koalicja gotowa. Do czego potrzebne są te formaty w wymiarze indywidualnym? Moim zdaniem do niczego. Nikt nie dyskutuje o polityce używając podobnych formuł, to jest wyłącznie kostium jaki na politykę próbują narzucić media. On nam się wydaje śmieszny, szydzimy z niego i nie wierzymy w ani jedno słowo. Nie wierzymy w chadeków i nie wierzymy w lewicę, bo to jest oszustwo, które zastąpiło głębokie i wyszydzane dziś przeżycia religijne. Jego obecność zaś w życiu publicznym jest gwarantowana przez opisany tu już system. Czy można się w ogóle spod przemożnego wpływu tej oblepiającej magmy wyzwolić. My tutaj próbujemy, albowiem nie jesteśmy w stanie zaakceptować tego rodzaju komunikatów, jak wspomniana chadeckość Schetyny. Nie jesteśmy też w stanie zaakceptować wielu komunikatów emitowanych przez tak zwanych „naszych”. Poszukujemy innych dróg, niełatwych i być może wiodących na manowce, ale czynimy to z głębokim przekonaniem, że inaczej nie można. Nie ma bowiem czegoś takiego jak chrześcijańska demokracja. To idiotyzm. Chrześcijańska może być jedynie hierarchia. Owa chadecja zaś – lansowana w formach prymitywnych i bardziej skomplikowanych – służy temu, by ukryć inne, niechrześcijańskie hierarchie rządzące polityką lokalną i globalną.

Kolega Vester napisał tu wczoraj krótki komentarz o swoich niełatwych doświadczeniach z PiS. Ja go rozumiem i rozumiem jego rozczarowanie. To co opisał jednak jest wprost wyrażonym postulatem rewolucji – trzeba zniszczyć cały porządek, żeby móc przeprowadzić zaciągi do nowych rozdań. Te zaś obejmują zwykle najgorsze męty. To działa na różnych poziomach. Rewolucja jaką przeprowadza PiS nie jest od tego wolna. Nie bronię tu nikogo, chcę tylko powiedzieć, że bez powrotu do głębokiego życia religijnego i bez rozmyślań natury religijnej, nie jest możliwa realna polityka. Możliwe jest tylko piramidalne kłamstwo, które ma ukryć czekające nas gwałtowne zmiany politycznych paradygmatów. My mamy tego pecha, że na naszym podwórku owo życie polityczne z papier mache, realizowane jest poprzez wyjątkowo żenujących głąbów, których zachowania wymykają się opisom. A to z tego względu, że opis taki nikogo by nie zainteresował. Stąd te uporczywe próby skupienia na sobie uwagi poprzez coraz bardziej dziwaczne deklaracje i coraz bardziej dziwaczne zachowania. Poprzez pozowanie w rzece w samych gaciach i podobne historie. I sam nie wiem, czy lepiej by to tak pozostało, czy może warto poczekać na kogoś, kto zasłuży na większą naszą uwagę niż Schetyna i Kosiniak.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: polityka  media  religia  realizm  przyszłość 

gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 09:25
69     4182    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Grzeralts @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 09:42

Co będzie kluczem do władzy jutro już widać: zasoby ludzkie, czyli zdolny do pracy dobrowolny niewolnik. Mają go już Chiny. Reszta się budzi z ręką w nocniku. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 09:49

Jak to co! Kiedy energia już będzie drugorzędna będą się liczyć "szlaki energetyczne" ;) 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @parasolnikov 10 lipca 2019 09:49
10 lipca 2019 09:53

Jak energia będzie z wiatru i słońca, z pewnością.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 09:56

A może się nie przejmować chadecją w wykonaniu Schetyny i uprawiać te wysublimowane rozważania religijne?

Można też czasem zrobić coś przyzwoitego, bo jak mówi Św. Benedykt to ma być równowaga pomiędzy modlitwą, pracą i odpoczynkiem. Po 1/3 na każdy.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Grzeralts 10 lipca 2019 09:53
10 lipca 2019 09:56

Energia może być nawet z piachu to nie znaczy, żeby nie możnabyło kuś wyrwać serca za ten piach. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @parasolnikov 10 lipca 2019 09:56
10 lipca 2019 09:59

Wyrwać serce można zawsze, ale faktycznie dla zysku jakby lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 10:09

Nawet dziś w tych pogańskich czasach politycy muszą co jakiś czas odwołać się do religii, jak im własnej "charyzmy" politycznej nie wystarcza. Angela Merkel szantażowała emocjonalnie tych, którzy nie zgadzali się na wpychanie imigrantów zarobkowych do własnych krajów, bo "przeciez tak nakazuje chrześcijaństwo". Aż dziwne że nie użyła słów: protestantyzm. Ale wykluczyłaby w ten sposób katolików z Europy wschodniej, a to do nich też jeśli nie w całości skierowany był ten mesydż. Stąd ta cała chadecja w "enerdefenie" i jej już prawie legendarna siła. No i to, że w Polsce jakoś ta chadecja nie może powstać, bo tam gdzie Katolicyzm, tam nie ma chadecji. Zapewne Kosiniako-Schetynom marzyłaby się lokalna schizma protestancka, bo z takim "reformowanym katolicyzmem" to już łatwiej byłoby zrobić  chadeków nawet z największych mend. Chadeków, czyli agresywnych lewicowych protestantów, którzy będą "dbali o etos pracy" i odwoływali się do "chrześcijaństwa". Zapewne stąd też płynie taka niechęć do Katolicyzmu z tamtej strony, bo jakoś Katolicyzm i doktryny polityczne słabo się ze sobą łączą. Katolicyzm to groźna alternatywa dla doktryn, zwłaszcza tych agresywnych. Przyszło mi jeszcze do głowy, że stąd zapewne usilne wpychanie o. Rydzykowi wizerunku duchownego, który chce być politykiem. Niby jako zarzut, ale przecież chodzi o przełamanie tabu, stąd też widzimy księży w koszulach z koloratką w programach publicystycznych. A to że o. Rydzyk trzyma wszystkich polityków na dystans i to raczej oni do niego lgną, to już im znika z oczu. 

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 10:10

Sekwencja byla taka: 

12-06-2019 wybucha bomba, w kazdej gazecie i kazdym niusie ... zakonnik z zakonu kapucynow w Kilkenny Co. Kilkenny na mszy niedzielnej pozwala sobie na zbyt wiele: 

https://www.irishmirror.ie/news/irish-news/church-goers-stunned-kilkenny-priest-16501932

... w skrocie bylo cos o alkoholu, seksie, homoseksualistach, o aborcji i o nadchodzacej legalizacji w irlandi .... eutanazji i o tym ze ci wszyscy ludzie sa jak zombie.

Zakonnik zostaje usuniety z zakonu. Usuniecie jast bardzo szybkie i nagle, zakonnik nie moze zabrac nic ze swojego pokoju, podkreslam NIC. Przenosza go do polnocnej irlandi z zakazem odzywania sie na jakikolwiek temat.

Zakaz dotyczy tez poslugi.

 Wkracza policja do zakonu i rekwiruje zakonnika laptop i telefon .... nastepuje oficjalne sledztwo dotyczace sexu z nieletnimi potocznie zwanej pedofilia.

29-06-2019 biskup oficjalnie przeprasza ... i ze wszyscy sa kochani przez Boga niewazne jacy sa....

https://www.joe.ie/news/bishop-ossory-addresses-comments-kilkenny-priest-comparing-gay-people-zombies-672399

 

Zakon kapucynow: 

https://www.google.ie/maps/place/Capuchin+Friary+Catholic+Church/@52.6512911,-7.2543108,89a,35y,145.11h,45.03t/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x485d30a13423c5ab:0xa00c7a9973173c0!2sKilkenny!3b1!8m2!3d52.6541454!4d-7.2447879!3m4!1s0x485d309dda45eb1b:0x46f20b17a8d0a5d!8m2!3d52.6505278!4d-7.2539002

W tym zakonie zyje juz tylko TRZECH zakonnikow a do niedawna czterech ich bylo. 

Najmlodszy ma 54 lata brat Jurek.

Tom bo to wlasnie on sobie pozwolil, byl jako jedyny ksiadz poslugujacy w szpitalu sw. Lukasza w Kilkenny. Teraz juz nie ma ksiedza w szpitalu zosali tylko islamscy lekarze.

.....a mi po uslyszeniu tej histori przypomnialy sie wczesne/zlote czasy PRL.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Marcin-K 10 lipca 2019 10:09
10 lipca 2019 10:13

To znaczy napisałem w pośpiechu że Katolicyzm i doktryny polityczne słabo się łączą - to skrót myślowy, chodziło mi oczywiście o te doktryny, które mają w założeniu być agresywnym wyzyskiem i kradzieżą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 10 lipca 2019 09:42
10 lipca 2019 10:18

To możliwe, trzeba dzieci nauczyć czegoś praktycznego na wszelki wypadek

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Marcin-K 10 lipca 2019 10:09
10 lipca 2019 10:20

Oczywiście, nawet komuniści mawiali, że Jezus był pierwszym komunistą i wielu się to składało do kupy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DWiant 10 lipca 2019 10:10
10 lipca 2019 10:20

Tak, to są realia jak za wczsnego Bieruta

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 10:48

"My mamy tego pecha, że na naszym podwórku owo życie polityczne z papier mache, realizowane jest poprzez wyjątkowo żenujących głąbów, których zachowania wymykają się opisom."

A może mamy szczęście, bo gdyby się porządnie za nas wzięli to nasza enklawa (w tym SN) nawet by nie zipnęła i mielibyśmy wszechobecną szczęśliwość jak np w Norwegii,czy Szwecji ? ;-)

Dziękujmy Bogu i Ducha/ducha nie traćmy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 10 lipca 2019 10:48
10 lipca 2019 10:49

Rzeczywiście, może tak lepiej

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @pike 10 lipca 2019 11:02
10 lipca 2019 11:19

Studia to jest w większości edukacja korpomięsa. Ale PiS właśnie próbuje odtworzyć, przy ryku opozycji, średnie szkolnictwo zawodowe (po to była cała ta reforma, de facto). 

zaloguj się by móc komentować

pike @Grzeralts 10 lipca 2019 11:19
10 lipca 2019 11:28

Szkolnictwa zawodowego nie otworzą bo nie ma kim.

Dyrektor szkoły jeśli utworzy nowy kierunek, to pod warunkiem, że

dostanie nauczycieli  na przykład z fabryki . Dobrowolnie nie przyjdą.

Mnie przedmiotów zawodowych uczyli tylko tacy nauczyciele...

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 10 lipca 2019 09:42
10 lipca 2019 11:32

Dokładnie tak... Zasoby ludzkie. Jako nośniki atrakcyjnych (bądź bezwzględnych) idei. Umysł zdolny porwać inne by nadawać rytm pracy/życiu. Motywatory tak naturalne że obędzie się bez pałek i drutów kolczastych, bo to generuje zbyt duże koszta i opór "zasobów ludzkich".

Tyle że nic z tego nikomu nie wyjdzie (poza piekłem w ostateczności), jeśli taki/takie umysły nie zaczną żyć (najpierw same) po Bożemu, nie przestając równolegle głosić innym Ewangelię (Dobrą Nowinę). Żadne inżynierie społeczne próbujące małpować raj na ziemi w oparciu o władzę i prawo (tj zasady które choć sami wymyślają to nie potrafią ich przestrzegać, poza legalizacją wyzysku i dominacji nad innymi ludźmi) nie przetrwają i nie są w stanie zagwarantować na dłuższą metę niczego. Zwłaszcza że jedyne co gwarantują to postępujący chaos i zwierzęce rozpasanie... Nazywanie zaś tego wszystkiego raz prawicą raz lewicą a innym razem chadecją/centrum, to nieudolna próba nadania chaosowi pozorów porządku i sensu... Te pojęcia to po prostu kolejny cargocoolt. Myślę że nie zasługują one nawet na pisanie w cudzysłowu.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 11:37

Bo zycie to same nieciaglosci i osobliwości. 

Ciągłość  zapewnia Bóg. 

Gdy Ktoś chce sobie wykroić swoje "Księstwo" musi dbać by Nić szarpać i uszkadzać.

.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @DWiant 10 lipca 2019 10:10
10 lipca 2019 11:41

Hmmm... Zaraz ktoś tu przyjdzie i będzie udowadniał że diabeł nie ma z kim walczyć bo "posoborowie" to nie jest prawdziwy Kościół... Szatan jest durniem bo walczy sam ze sobą... Zupełnie jak to twierdzili "uczeni w piśmie" słuchając Jezusa.

Ten cały atak na dzisiejszych kapłanów jest więc tylko wymysłem naszej wyobraźni. I żadną wskazówką być nie może.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 10 lipca 2019 10:18
10 lipca 2019 11:51

Oczywiście.... Nie ma się co obrażać na "tenświat" i wystawiać na odstrzał, tylko starać się być użytecznym dla ludzi nie obrażając w tej użyteczności Boga. 

Jeśli to nas czyni dobrym "zasobem ludzkim" to nie ma się czego wstydzić. Bo to tylko przedsmak Królestwa Bożego, które nie jest z tego świata

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 11:58

>>> Potem trochę się to zmieniło, a to dlatego, że dobrem najważniejszym okazała się długość dróg handlowych i szybkość przemieszczania się pomiędzy istotnymi dla światowego handlu punktami. Czy to miało wpływ na religię? Zapewne i my to widzimy, a nawet o tym dyskutujemy, ale do wyjaśnienia dokładnego tej kwestii w sposób tu zasugerowany, potrzebny jest jakiś wykwalifikowany antropolog i historyk w jednym. Ja się nie nadaję. Dziś najważniejszym zasobem są źródła energii, ale to także nie jest stan, który trwał będzie wiecznie. Powinno nas już dziś ciekawić, co będzie kluczem do władzy jutro. Ja tego nie wiem, ale zapewne ktoś będzie miał jakieś sugestie. <<<

Ostatnio mało się udzielam, bo prowadziłem rekolekcje u sióstr na Ukrainie a zaraz potem znalazłem się w szpitalu, skąd stukam na smartfonie. 

Coryllus pyta się czy przemiany cywilizacyjne związane z ekonomią miały wpływ na religię. Miały i on to ma mocno przed oczami, może tylko nie ogarnia ;-P  Odpowiedzią na te zmiany były tzw. zakony żebracze (franciszkanie, dominikanie, karmelici itd.) oraz związana z nimi transformacja pojęcia życia apostolskiego. Odtąd życie apostolskie jest rozumiane przede wszystkim jako misja do pogan a nie tylko jako życie już nawróconych według zasad ustalonych przez apostołów. To było głębokie i twórcze przekształcenie. Trzeba jasno tutaj napisać, że ono rozwijało się jako korekta do praktyk kompanii handlowych. Myślę, że protestantyzm był próbą zahamowania tej korekty. Główne jego uderzenie poszło przecież w kierunku zakonów. Uderzenie nie było skuteczne, bo pojawili się jezuici. Dlatego trzeba było zmusić papieża, aby pozwolił królom na kasatę jezuitów. Chcę tutaj zwrócić uwagę na powszechny przekręt hermeneutyczny. Stolica Apostolska nie skasowała jezuitów. Pozwoliła monarchom na skasowanie dając im wolną rękę. Z tego o ironio skorzystała tylko caryca Katarzyna. 

Trzeba pamięć, że misje aż do XVIII wieku były specjalnością tylko i wyłącznie Kościoła Katolickiego. Po przeciwnej stronie była kolonizacja powiązana z doktryną o predystynacji. 

Po kasacie jezuitów rewolucja stała się możliwa a Napoleon skasował resztę. Kropkę nad "i" postawili polscy patrioci związani z Sejmem Czteroletnim, kiedy dokonali przekrętu kasacyjnego w 1819 roku. 

Myślę, że wyjściem z tej sytuacji jest nowa ewangelizacja. Tylko doktryna misyjna jest w stanie spacyfikować doktrynę polityczną. Dlatego jest w Polsce taka zaciekłość na Radio Maryja i o. Dyrektora. To próba przejęcia działalności apostolskiej i zastąpienia jej działalnością humanitarną, cokolwiek ma to znaczyć. 

To byłoby tyle.

P.S. Tekst genialny, do III tomu "Najlepszych kawałków Coryllusa" 

 

zaloguj się by móc komentować


DWiant @OdysSynLaertesa 10 lipca 2019 11:41
10 lipca 2019 12:06

Klasztor jak na warunki polskie jest maly ale jak na warunki irlandkie to sredniej wielkosci z przechylem na duzy. Trzech zakonnikow samych. Zapytalem sie brata Jurka czy nie boja sie tak po nocy .... mieli wlamanie w zeszlym roku. Wlamali sie zbuje do biur, powybijali szyby w szafkach powyrzucali dokumenty, nabalaganili, nic nie ukradli. 

Zostal zalozony alarm od tamtego '' zajscia'' i teraz klasztor jest zamykany o 21.00

Rozmawiajac w ta niedziele z bratem Jurkiem dochodzimy do wnioskow ze jeszcze wszystko najciekawsze przed nami....

Trzy lata temu po przyjezdzie brata Jurka zostala '' wprowadzona'' pasterka to kalendarza. Ludzi przychodzilo bardzo duzo glownie polacy. Niestety 2018/2019 odwolana z powodu.....zaklucania zabawy w przybocznych pabach. 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @pike 10 lipca 2019 11:02
10 lipca 2019 12:15

uprawę winorośli i winiarstwo – na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie albo browarnictwo i słodownictwo na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie.
 

Tu mogą być przydatni ;-)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @DWiant 10 lipca 2019 12:06
10 lipca 2019 12:19

Pięknie i prosto napisał o co chodzi mniszysko... Nie może być inaczej. Kościół, a zwłaszcza jego realna emanacja na ludzi w postaci klasztorów to wróg numer jeden. Jeśli damy się zamknąć/zafikso

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @mniszysko 10 lipca 2019 11:58
10 lipca 2019 12:25

Dzięki za komentarz... Człowiek czasem zapomina o takich konkretach jak klasztory i zakony, czyli o konkretnych "zasobach ludzkich", którymi Kościół wciąż dysponuje... Tak bardzo umysł jest/bywa zniewolony słownikiem pojęć oświeceniowych.

Przychylam się do uwagi o III tomie najlepszych kawałków :)

Szczęść Boże

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 10 lipca 2019 11:58
10 lipca 2019 12:26

O tych zakonach żebraczych trzeba będzie kiedyś coś napisać, nikt nie rozumie istotnej funkcji zgromadzeń

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Grzeralts 10 lipca 2019 09:42
10 lipca 2019 12:39

Jeżeli uda się człowieka wykastrować z religii pozostanie "ewoluowanie" w kierunku wspólnoty mrówek lub pszczół. ("ewoluowanie " raczej uwstecznianie)

Każdy będzie miał przydzielone zadanie, trutnie po wykonaniu "zadania" na śmietnik -  a w końcu po co trutnie jak wystarczy jeden i in vitro.

Jaki piękny będzie świat.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 10 lipca 2019 12:39
10 lipca 2019 12:40

Cieszmy się dopóki możemy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @szarakomorka 10 lipca 2019 12:39
10 lipca 2019 12:42

Och, nie, to wcale nie musi być tak thrillerowo. Mrówki by się zresztą połapały. To można zrobić w nieco miękciejszej wersji i Chińczycy już ją realizują w jakimś sensie. Im łatwiej, oni nie są "obciążeni" chrześcijaństwem. 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Grzeralts 10 lipca 2019 12:42
10 lipca 2019 13:06

Na początku jest miętko a po przkroczeniu masy krytycznej zaczyna być twardo i nie ma zmiłuj.:-(

W Chinach Hongkong jeszcze sie opiera, ciekawe jak długo.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 10 lipca 2019 12:42
10 lipca 2019 13:08

Pszczoły już się połapały... Bo tradycyjna medycyna chińska to również pewien niepokojący fakt, że pszczoły tam giną na potęgę, a zapylanie sadów to ręczna praca tysięcy ludzi... I nie jest to program walki z bezrobociem

http://www.sad24.com/ludzie-pszczoly/

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @pike 10 lipca 2019 11:28
10 lipca 2019 13:10

"Szkolnictwa zawodowego nie otworzą bo nie ma kim."

Nie byłbym takim pesymistą. Nadal w szkołach technicznych (elektryczne, energetyczne, chemiczne, mechaniczne, samochodówki, budowlane, ...) czegoś jednak można się nauczyć (w porównaniu z takimi typowymi liceami). Jest sporo przedmiotów zawodowych, są warsztaty i jakieś praktyki. Nie ma co krytykować w czambuł - bo sytuacja nie jest zero-jedynkowa. Poza tym są te trzy egzaminy zawodowe w trakcie nauki w technikum i to nie jest takie łatwe (teoria + praktyka), wiem jak to wygląda w elektrycznych i chemicznych. Pozytywne zmiany reformy (8+4/5) to m.in.: 1) wydłużenie o jeden rok nauki w technikum - to ważne. Czym był samochód w latach 80-tych, a czym jest obecnie (aktualnie to skomplikowany system mechatroniczny). Wydłużenie nauki o rok pozwala więcej praktycznego materiału zrealizować. Po prostu technologie się rozbudowały (też budowlane) i należałoby właściwe wprowadzić technika 6-cio letnie (tak jest w niektórych krajach RFN). (2) Gdy były gimnazja (niepotrzebne), to decyzja o wyborze kierunku edukacji była przesunięta o rok (16-ty rok życia). To już stanowczo za późno, bo praktycznych rzeczy to lepiej zacząć się uczyć wcześniej (najlepiej w dzieciństwie). Poza tym była zwiększona tendencja, aby wybierać już to liceum.

Oczywiście malkontentów nigdy nie brakuje. Ja oceniam względnie: to co było w edukacji było gorszym rozwiązaniem niż to co będzie obecnie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 10 lipca 2019 10:49
10 lipca 2019 13:20

Lepsze stada kredytów niż drużyna wyrachowanych perfekcjonistów

zaloguj się by móc komentować


bendix @Krzysiek 10 lipca 2019 13:10
10 lipca 2019 13:59

Do tego 3x przerabiany ten sam program (podstawówka, gimbaza, liceum)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 14:04

"Co to jest ta chadecka koalicja? Nic. Chodzi o to, żeby – jeśliby się oczywiście zawiązała – Kosiniak ze Schetyną poszli przed wyborami ze dwa razy do kościoła. To wszystko. Kamery by to sfilmowały i chadecka koalicja gotowa."

Dlatego ja tych kretynizmow nie slucham i sieczki medialnej nie ogladam bo nie ma po co.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 10 lipca 2019 10:20
10 lipca 2019 14:10

"Oczywiście, nawet komuniści mawiali, że Jezus był pierwszym komunistą i wielu się to składało do kupy."

Nie tylko komunisci. Pamietam, ze powiedzial mi to jeden ze studiujacych ze mna historie w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Pozniejszy wojewoda lubelski.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 14:12

" I sam nie wiem, czy lepiej by to tak pozostało, czy może warto poczekać na kogoś, kto zasłuży na większą naszą uwagę niż Schetyna i Kosiniak."

Chyba lepiej zeby tak to zostalo bo obawiam sie, ze nastepni moga byc jeszcze gorsi.

Niech pokazuja dalej te cuda na kiju, mozna sie przynajmniej posmiac.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 15:13

No i jak tutaj nie mówić o porozumieniu myśli, skoro wczoraj wieczorem przyszła mi do głowy taka fraza:

Anglia jest piękna, była święta, czy się nawróci?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 15:25

Nie wierzymy w chadeków i nie wierzymy w lewicę, bo to jest oszustwo, które zastąpiło głębokie i wyszydzane dziś przeżycia religijne.

Łzy plynely mi z oczu same i nawet niedawno, na mszy św. niedzielnej, po angielsku, z ludźmi wokół z całego świata, bo najmniej bylo Anglików. To emocje nie z tego świata czasem, bo tak wlasnie jest.

zaloguj się by móc komentować

bendix @cbrengland 10 lipca 2019 15:25
10 lipca 2019 15:30

A dlaczego spodziewałeś się tam Anglików? Przecież nie są katolikami?

zaloguj się by móc komentować

kalixt @DWiant 10 lipca 2019 12:06
10 lipca 2019 16:03

Ciekawe, kto konkretnie ją odwołał. Ja na przykład znam osobiście przypadek z Wielkiej Brytanii, gdy polski ksiądz misjonarz chciał zorganizować procesję w Boże Ciało i sprzeciwił się sam lokalny biskup, uzasadniając, że nie ma tu takiego obyczaju, więc lokalni mieszkańcy mogliby się poczuć skonfudowani. W innej katolickej parafii, w tym samym regionie UK, parę lat temu w Wielki Tydzień nie było żadnych nabożeństw, ponieważ proboszcz, a jednocześnie jedyny ksiądz w tej parafii, w Wielki Tydzień...wziął sobie urlop. To też wiem od tego księdza, który chciał zorganizować procesję.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 16:27

Ja nie jestem bystry, bo dawałem się w młodości zwieść wielu naciągaczom. Na przykład Koranowi Mekka albo Łysiakowi. Ale to, że tzw. ''chrzecijańska demokracja'' to jest jakś koszmarny oksymoron, to wyczuwałem instynktownie już jako 20-latek.

Przecież mamy KRÓLESTWO Boże. Nie jakąś Niebieską Republikę Demokratyczną. Przecież ukrzyżowanie Jezusa było na grandę i ostentacyjnie demokratyczne, Piłat w pełni odwołał się do WOLI LUDU (co w tamtych czasach, podejrzewam, nie było chyba takie popularne ani oczywiste, jak dziś). Modlimy się ''bądź wola TWOJA'' - nie jakaś wola większości. Chrześcijański demokrata to musi być człowiek strasznie niespójny. Albo zakłamany. To jest coś jak...no nie wiem...muzułmańska feministka albo socjaldemokratyczna prawica.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 16:40

Gdziś jakiś czas temu czytałem tekst o tych zmianach proponowanych w Ojcze Nasz przez papieża. Na PCh24 chyba.

Ktoś pisał sensownie, że ''nie wódź nas na pokuszenie'' nie jest złe, bo chodzi o niewystawianie na próby, na jaką na przykład Bóg wystawił Abrahama.

A zaraz potem autor (i to zdaje się, że ksiądz) napisał, że można by zmienić ''przyjdź Królestwo Twoje'' na ''przyjdź panowanie Twoje'', no bo ''przecież korólestwa są już przeszłością''.

Ja p****. Serio? To co z Królestwem Niebeskim? A Maryja to teraz kim jest? Panią Przydent? Komisarką Niebieskiej Republiki Demokratycznej? Pierwszym Sekretarzem Raju? Dobrze, żebym wiedział, bo może źle odmiawiam Chwalebną Część Różańca modląc się o wstawiennictwo jakiejś archaicznej KRÓLOWEJ Nieba i Ziemi.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @bendix 10 lipca 2019 15:30
10 lipca 2019 17:02

Są angielscy katolicy, widzę ich na mszach św. w ciągu tygodnia i to są przeważnie starsi, jak w Polsce obok Hindusow, czy czarnych z Karaibów. A w jednym z katolickich kościołów w Kencie, niestety nie pamietam już, gdzie to było, spotkałem się z modlitwą, o nawrócenie Anglii. Tam właśnie, a było to juz pare temu, po raz pierwszy pomyślałem o tym, o czym napisałem, że Katolików usunięto z tego kraju, nawet fizycznie ale nawrócenie spowodowało by kompletną zmianę na całym globie przecież. Kto wie, może kiedyś

zaloguj się by móc komentować

kalixt @cbrengland 10 lipca 2019 17:02
10 lipca 2019 17:17

Są angielscy katolicy, owszem. I na przykład nie spowiadają się, bo to już w brytyjskim KRK od dawna niemode i konfesjonał to jest zasadniczo relikt przeszłości i element dekoracyjny w kościele. A do tego, jak wspomniałeś, ci brytyjscy katolicy ''są przeważmnie strasi''. Mają ok. 80 lat, tak na moje niewprawne oko. Co będzie z nawróceniem Anglii, jak wymrą (za rok, dwa, pięc)?

UK to przeklęta ziemia i na prózno w tym królestwie szatana szukać nadziei, bo są ładne ruiny po splądrowanych klasztorach i te piękne łąki na pagórkach urzyźnoknych krwią Cystersów. UK to SYF!

zaloguj się by móc komentować

sigma1830 @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 18:22

Kluczem do władzy jutro będzie dostęp do wody.

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @tadman 10 lipca 2019 18:54
10 lipca 2019 19:35

Microsoft też na służbie...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @kalixt 10 lipca 2019 16:40
10 lipca 2019 20:26

Chodziło o to, że współcześni ludzie nie rozumieją już, co to "królestwo". Słowa nie rozumieją, nie kojarzy im się z żadną realną rzeczywistością. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @mniszysko 10 lipca 2019 11:58
10 lipca 2019 20:29

Szybkiego powrotu do zdrowia życzę   bardzo. PS.Obecnie Radio Maryja i O.  Dyrektor to "wróg nr 1".  Rzeczywiście ostatnie kawałki Coryllusa są super.  

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
10 lipca 2019 20:34

Jeden  "chadek z  PO"  w miasteczku  oblatywał kilka kościolów w niedziele wyborcze:))) Miał zawsze "wielkie ątree" wraz z dziatwą w  momencie, kiedy ksiądz  przy ołtarzu już, już zaczynał  Mszę św. I walił prosto do tego ołtarza, żeby wszyscy widzeli. Ale w małym  miasteczku plotkarze  plotkują i wyszło , że on w jedną wyborczą niedzielę 3 albo i 4 razy tak pobożnie uczestniczył w Mszy św.  No i się ludzie pośmiali i przestali głosować. Taka to "kwintesencja chadecji".

zaloguj się by móc komentować

matthias @Krzysiek 10 lipca 2019 13:10
10 lipca 2019 20:43

Zobaczymy. Reforma gimnazjów miała wyglądać docelowo w ten sposób, że po klasie 6 nastąpi wybór ścieżki do szkoły z maturą i bez. W takiej sytuacji program licealny mógłby trwać 6  lat a technikum 7. Z jakiegoś powodu nie domknięto tej reformy i wysłano wszystkich jednym programem, bez względu na predyspozycje. To znaczy pewnie wiadomo dlaczego ale ja do tej wiedzy nie mam dostępu. Osobiście obawiam się, że po 3-4 latach znowu nastąpi nowa reforma, bo ta nie przyniesie oczekiwanych efektów. Do szkół zawodowych chodzi obecnie ok. 13% uczniów, 42 - licea, 32 technika. Jak na razie nie widać efektów reformy w kontekście wyborów szkół przez uczniów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @matthias 10 lipca 2019 20:43
10 lipca 2019 20:58

Bo to rodzice wybierają, a nie uczniowie. A ci rodzice to wszak ofiary doszczętnie zreformowanej  edukacji.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @kalixt 10 lipca 2019 17:17
10 lipca 2019 22:40

Pocieszam się jak mogę i staram się widzieć te przeszłość tutaj, aniżeli dzien bieżący, bo wejscie w niego, to dosłownie śmierć, jak nie fizyczna, to kazda inna.

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @kalixt 10 lipca 2019 17:17
10 lipca 2019 23:41

U mnie spowiedz swieta co piatek, polowa to rodowici Anglicy.

Moja corka zostala przyjeta do pierwszej komunii sw w tym roku, pare dni wczesniej uczestniczylem w pieknej ceremonii pierwszej spowiedzi.

Takze jest tu roznie.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Grzeralts 10 lipca 2019 20:26
11 lipca 2019 00:51

Mądrze Pan mówi, zapewne tak się to da uzasadnić. No ale jednak mnie trochę poruszyło to, że ksiądz tradycjonalista, który ktytykuje zmianę frazy ''nie wódż nas na pokuszenie'', jednocześnie pisze, że w sumie ''przyjdź Króletwo Twoje'' można by zmienić, bo ''królestwa są juz przeszłością''. I zero dalszego uzasadnienia.

zaloguj się by móc komentować

kalixt @Tobiasz11 10 lipca 2019 23:41
11 lipca 2019 01:04

Gratuluję i zazdroszczę.

To pocieszające, że tak jeszcze gdzieniegdzie jest. Mój syn nie był u bieżmowania, bo sekretarka biskupa kazała kontaktować się przez email, na który podczas sześciu prób nikt nie odpowiedział (nagabywany wcześniej w kwestii bierzmowania brytyjski ksiądz rozłożył ręcę w geście bezradności i polecił samodzielną komunikację z biskupem).

Nie pamiętam, może akurat był Wielki Tydzień i biskup był na urlopie na Kanarach albo coś.

Ale odrzucając sarkazm, naprawdę się cieszę, że gdzieś Anglicy chodzą do spowiedzi. Może więc jest jakaś nadzieja,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 10 lipca 2019 20:26
11 lipca 2019 07:40

Rozumienie znaczenia słów etymologia synonimy etc to świat zapomniany

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @kalixt 11 lipca 2019 01:04
11 lipca 2019 10:12

Zapraszam do Milton Keynes, wszystkie moje dzieci chodzily lub jeszcze chodza do katolickich szkol od wieku 4 lat az do matury. Starsza corka otrzymala sakrament bierzmowaniu w maju tego roku, diecezja Northampton, moze to zalezy od biskupa?

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Tobiasz11 11 lipca 2019 10:12
11 lipca 2019 10:51

A bo wszędzie się znajdzie jakiś biskup czy ksiądz który zaniedbuje swoje obowiązki, albo z innych przyczyn "nie może", tego czy owego... Ale my nie możemy zachowywać się jak Sekielski and co. i patrzeć na Kościół czy jakaś ziemię jak opuszczoną czy przeklętą (przez kogo niby?). Bawić się w tego typu spekulacje, czy prezentować kategoryczne przekonanie, to obraza dla Boga, bo uważamy Go wtedy za nie tylko nie wszechmocnego, ale w takim razie skłonnego do najgorszych rzeczy. Tymczasem dobrze wiemy dlaczego Bóg "nie reaguje", albo dopuszcza...

Ludzie wybierają i widzą co chcą. Katolik nie powinien w ten sposób patrzeć na świat, bo jedyne do czego prowadzi takie "widzenie" to zwątpienie, a w końcu pogarda dla kapłanów a potem samego Kościoła... Tymczasem w Kościele (również na tej "przeklętej" Anglii) z całą pewnością są Ludzie i Księża (przez duże litery)

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować