O czym milczą media
Jak łatwo możemy zauważyć media nazywane czasem pisowskimi zajmują się wyłącznie tym, by jakoś zatrzeć przykre wrażenie porażki wyborczej. Media zaś zwane opozycyjnymi, które – jak w dawnych czasach buntownicze armie – są silniejsze niż państwo, święcą triumf i zapowiadają nadejście złotej ery. No i rozliczeń rzecz jasna, które są konieczne, by sprawiedliwość wreszcie zatriumfowała.
Tymczasem nie uwierzycie co się stało w Rosji, a w zasadzie w Obwodzie Królewieckim, czyli tuż nad granicą Polski. Oto odsłonięto tam pomnik Michała Mikołajewicza Murawiowa, sławnego Wieszatiela. Ja bym się o tym także nie dowiedział, bo nawet twitter milczy na ten temat, mimo, że od rana do nocy aktywne tam są różne medialne pistolety, co to wszystkie sprawy załatwiają jak rewolwerowcy na Dzikim Zachodzie, gdyby nie mój kolega ze studiów. Z zawodowych obowiązków i pozazawodowych nawyków śledzi on media zza wschodniej granicy i tam właśnie znalazł tę informację. Żeby nie psuć wrażenia, jakie robi jego notatka, umieszczona na fejsie, zacytuję ją tu w całości.
W Królewcu 18.10.2023 odsłonięto pomnik Michała Mikołajewicza Murawiewa, jak opisuje to rosyjska prasa, kopię pomnika ustawionego w Wilnie w roku 1898. Na pomysł „wpadł” kilka miesięcy temu gubernator tego okręgu. Przy odsłonięciu podkreślano zasługi Murawiewa, a właściwie jedną - stłumienie powstania polskiego 1863. W 160 rocznicę wydarzeń Rosjanie zdecydowali się zademonstrować swój rodzaj pamięci. Pierwszą ofiarą „Wiesztiela” był wikary z bliskiej mi parafii w Żołudku w Ziemi Lidzkiej - ks. Stanisław Iszora rozstrzelany na Placu Łukiskim w Wilnie, co odbyło się z pogwałceniem ówczesnego prawa rosyjskiego. Murawiew o swych wyczynach tak pisał do patriarchy Filareta „wzrok ludzki nie zdoła przeniknąć zasłony pokrywającej przyszłość tego dzieła”. Kilka dni temu jeden z przemawiających przedstawicieli władz rosyjskich powiedział: „zasadniczo Michaił Nikołajewicz skonsolidował wokół siebie całe społeczeństwo zachodniego regionu Rosji, gdzie został gubernatorem” i jest to prawda! Od tej pory społeczeństwo polskie, litewskie, białoruskie nie miało już złudzeń co do celów władzy carskiej - brutalność gubernatora skonsolidowała je tak dalece, że choć kilkanaście lat później postawiono mu pomnik, to niedługo po tym skonsolidowane społeczeństwo Wilna usunęło go.
Co do skali pokazanego światu w zeszłym tygodniu obiektu jest on na miarę możliwości dzisiejszych Rosji. Piszą kopia pomnika wileńskiego, a to raptem jego miniatura… mimo to znak to jasny, że może odżywać hasło „program Murawiewa programem Rosji”.
W przeciwieństwie do mojego kolegi Piotra, ja bym się tak łatwo nie pocieszał wielkością tego pomnika, ale zwrócił uwagę na datę jego wystawienia – 18 października – trzy dni po wyborach. Jak wiemy nie ma przypadków są tylko znaki. I ten znak jest aż nazbyt wyraźny. Nikomu nie trzeba go tłumaczyć, wszyscy rozumieją. Rosjanie mogą sobie na swoim terenie stawiać co chcą i gdzie chcą. Jednak pewne sprawy są nie do przyjęcia i ktoś powinien wezwać w związku z tym ekscesem ambasadora na tak zwany dywan. Celem wystawienia tego pomnika jest sprawdzenie jak dalece polskie społeczeństwo nie jest skonsolidowane. Tak sądzę. Dawny pomnik Murawiowa sprawił, że Polacy, Litwini i Białorusini, zjednoczyli siły przeciwko okupacji rosyjskiej i całemu aparatowi przemocy. Ten, pomniejszony Murawiow, postawiony został, by sprawdzić kto z Polaków, Litwinów i Białorusinów w ogóle go zauważy i zareaguje. No i jak zareaguje.
W Polsce nie zareagował nikt. Wszyscy są tak skupieni na prezentowaniu bezkompromisowej postawy powyborczej i zarzucaniu sobie nawzajem hipokryzji, że nie ma nawet mowy o interpretowaniu tego, jakże wyraźnego znaku. Nie zareagował też żaden z przedstawicieli narodów reprezentujących dawną Rzeczpospolitą. Co do Białorusinów, sprawa jest jasna. No, ale co z Litwinami? Dzięki temu prostemu i integrującemu Rosjan eventowi dowiedzieli się oni, że nie ma już nawet cienia dawnej wspólnoty. Potwierdzili to obecnością Murawiowa w Królewcu. I nie ma doprawdy znaczenia, że jest on dużo mniejszy. Istotne jest, że nie wywołał oburzenia. Czekajmy teraz aż Niemcy postawią pomnik Staufenberga w Zgorzelcu. A jak ci nowi faszyści sponsorowani przez Moskwę dojdą do władzy, to może nawet Goebbelsa wciągną na cokół.
Wiele się tu mówi o upadku edukacji i głupocie młodych pokoleń. Słusznie, bo dzieci nie mają dziś chęci do nauki i nie rozumieją po co miałyby się czegokolwiek uczyć, szczególnie w zakresie tak zwanych nauk humanistycznych. Jest jednak szansa, że polityka Moskwy przywróci edukacji historycznej w Polsce właściwy wymiar. Niech no tylko spadkobiercy Murawiowa dostaną carte blanche na różne poczynania w Europie Wschodniej, albo niech Sikorski znów zostanie ministrem spraw zagranicznych i przeprowadzi pokazowe pojednanie narodów słowiańskich pod tym pomnikiem. Wtedy jedni z przerażenia, a drudzy by wykazać się lojalnością wobec nowego pana, będą na wyścigi recytować co ważniejsze fragmenty życiorysu Michała Mikołajewicza. Wszystko przy dźwiękach muzyki marszowej granej przez specjalnie na tę okazję przygotowaną orkiestrę wojskową z Królewca. I nikt wówczas w Polsce nie będzie się zastanawiał czy to dobrze, czy źle, że uczy się historii aż tak dokładnie, że trzeba zapamiętywać kim był ten Murawiow.
Trochę żartuję, a trochę nie. Widzę bowiem, że wielu ludziom w Polsce dzisiaj obecność w przestrzeni publicznej pomnika człowieka odpowiedzialnego za masowe egzekucje, w dodatku przeprowadzane bezprawnie, wcale nie przeszkadza. Wielu myśli, że to może nawet dobrze, że on się tam pojawił, bo widać, że Rosja nie odpuszcza, a to z kolei rodzi nadzieję, że ci parszywi Jankesi nie mogą tu robić wszystkiego, co chcą. To jest sposób myślenia łatwy do rozpoznania i łatwy do wskazania wśród osób czynnych w mediach społecznościowych. Na opamiętanie nie ma co liczyć, albowiem ludzie prowadzeni na śmierć, do końca łudzą się, że to nie o nich chodzi, a cała sytuacja jest jedynie bolesną pomyłką, nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności, który już, zaraz, zostanie wyjaśniony na ich korzyść. Potem zaś kat i prokuratorzy pozwolą im wrócić do domu, gdzie czekać już będzie na nich pięknie zastawiony stół i uśmiechnięta żona.
Zsyntetyzujmy teraz to wszystko. W Polsce trwa festiwal nieszczerych emocji, kwestionowane są najważniejsze dokonania ostatnich ośmiu lat, mówi się jawnie o rozliczeniach ustępującej władzy, a jednocześnie wzywa do pojednania ponad podziałami, z którego – tak to rozumiem – PiS jest wyłączony. W tle zaś majaczy pomnik Murawiowa w Królewcu, który naprawdę jednoczy Rosjan. Nawet tych, co do których nie mieliśmy wątpliwości, że są nastawieni przyjaźnie i popierają demokrację. Oni bowiem będą ją popierać tylko do tego momentu, kiedy władza w Rosji nie zademonstruje znów swojej siły. Wtedy przestaną i zajmą się wskazywaniem kandydatów na stryczek. I to jest tak oczywiste i pewne, jak wschody i zachody słońca. Gwarantem takich postaw i takich zmian jest właśnie Michał Mikołajewicz Murawiow. Nie lekceważmy go. Powrócił właśnie, tak, jak Hitler w znanej i popularnej niemieckiej komedii.
tagi: propaganda rosja media bezprawie królewiec egzekucje murawiow
![]() |
gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 09:21 |
Komentarze:
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 09:51 |
Rzeczywiście wieści rozchodzą się z prędkością światła. W trzydzieści jeden dni to dziad praszalny obróciłby parę razy z Królewca do Warszawy.
wot tiechnika
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 10:06 |
No my już mamy i to zywego "Wieszatiela" - poseł G. Braun. Może to jego podobizna tam w Królewcu jest?
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 10:06 |
Ja za to zauważyłem zmianę retoryki wojennej u Sołowiowa (RTV). Od wyborów zniknęły nagle groźby wobec Polski, a zaczęły się groźby wobec Rumunii.
![]() |
gabriel-maciejewski @MarekBielany 18 listopada 2023 09:51 |
18 listopada 2023 10:25 |
nikogo to nie obeszło
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 18 listopada 2023 10:06 |
18 listopada 2023 10:25 |
Wszystko jest możliwe
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 18 listopada 2023 10:06 |
18 listopada 2023 10:26 |
To jest straszne. Ich wpływy rosną
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 10:29 |
Polityka historyczna za pomocą pomników zderzy się już niedługo z polityką kreowaną w inny sposób - tu przemówienia Ziobry i Kaczyńskiego w Sejmie - to co widać jest wprost nie do uwierzenia....
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 18 listopada 2023 10:29 |
18 listopada 2023 10:33 |
Nie chcę na to nawet patrzeć. Ziobro śmieje się jak mnich Morito w ostatnim odcinku serialu "Miyamoto Musashi"
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski 18 listopada 2023 10:33 |
18 listopada 2023 10:36 |
Oni mówią po niemiecku ...
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 10:37 |
Sztuczna inteligencja w działaniu...
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 18 listopada 2023 10:29 |
18 listopada 2023 10:39 |
No tak, a wszyscy śmiali się z memów Hołowni
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 10:41 |
" - To nie tylko niezwykła postać historyczna, ale i przykład do naśladowania – mówił podczas odsłonięcia pomnika królewiecki gubernator Anton Alichanow."
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 18 listopada 2023 10:41 |
18 listopada 2023 10:43 |
Tak, ważny przykład
![]() |
betacool @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 11:00 |
Litwini protestują, a my udajemy że pada deszcz.
https://pravda-pl.com/world/2023/10/25/12106.html
![]() |
gabriel-maciejewski @betacool 18 listopada 2023 11:00 |
18 listopada 2023 11:04 |
Bo są rzeczy ważne i ważniejsze.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 11:32 |
Czy Tusk, Hołownia i reszta chce być jak Murawiow?
![]() |
Frymac @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 11:42 |
Jak miał stwierdzić jeden z rosyjskich senatorów, postać Murawiowa powinna być wspominana w kontekście "bieżących wydarzeń":
"Korytarz suwalski, o którym tak często mówimy, jest oddalony zaledwie o 200 km. Ale okręg suwalski, podobnie jak okręg augustowski, były również kontrolowane przez Michaiła Nikołajewicza. I wydaje mi się, że bardzo ważne jest dla nas tutaj, na samej zachodniej granicy, aby pamiętać o tych przodkach, którzy stali i bronili interesów kraju"
Gdybyśmy byli poważni to w Augustowie (bądź innym miejscu na wschodnich ziemiach RP) powinien stanąć pomnik wielkiego hetmana litewskieg ks. Konstantego Ostrogskiego. Wówczas w wymiarze propagandowym zyskalibyśmy więcej niźli po produkcji serialu "Reset".
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 11:52 |
No cóż,czego spodziewadziać się po der Onetach,czy wyborczej prasie,gdy ważniejszy jest dalszy ciąg zwycięstwa naszego duce Tuskowej wysokości. Dobrze,że pan to poruszył...
19.10.2023 "belsat" donosi także o pomniku Stalina,cytuję:
"Stalin na grobach katyńskich
W Rosji w ramach historycznej walki na polu geopolityki stawiane są kolejne kontrowersyjne dla jej sąsiadów pomniki. Na terenie kompleksu memorialnego w Miednoje pod Twerem, gdzie spoczywają polscy oficerowie – ofiary zbrodni katyńskiej, stanęło ostatnio popiersie Józefa Stalina. A to właśnie jego podpis znajduje się na decyzji o ich straceniu. Władze kompleksu stwierdziły w rozmowie z kanałem Telegramu Sota, że popiersia Stalina i innych przywódców ZSRR mają za zadanie jedynie przybliżać historię."
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 12:12 |
Kilka lat temu jeden z dziennikarzy niemieckich opublikował artykuł w rozzaleniu, że był w Królewcu na lotnisku wojskowym i zobaczył jak Rosjanie na sprzęcie/bombach malują 'na Berlin' i jak to sojusznik a tam takie napisy. Ostani kongres młodzieżówki rosyjskiej w Moskwie i kto przemawia? Wirtualny Lenin.
![]() |
MZ @Frymac 18 listopada 2023 11:42 |
18 listopada 2023 12:25 |
"... hetmana litewskieg ks. Konstantego Ostrogskiego ..." Ale ci durnie nie wiedzą kto...
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 18 listopada 2023 12:12 |
18 listopada 2023 12:29 |
A niby kto miał przemawiać?
![]() |
gabriel-maciejewski @BTWSelena 18 listopada 2023 11:52 |
18 listopada 2023 12:30 |
Też się cieszę, że to poruszyłem
![]() |
gabriel-maciejewski @Frymac 18 listopada 2023 11:42 |
18 listopada 2023 12:30 |
Prędzej stanie tam pomnik Rachonia i Cenckiewicza splecionych w braterskim uścisku
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 18 listopada 2023 11:32 |
18 listopada 2023 12:31 |
Myślę, że tak
![]() |
z-daleka @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 13:00 |
.."No ale co z Litwinami ?"
O nich już zatroszczy się Bundeswehra. Przyszłego roku ma być wysłana dodatkowa brygada do już stacjonującej tam Bundeswehry
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 18 listopada 2023 12:30 |
18 listopada 2023 13:38 |
Najlepszym Niemcom kojarzyło by się to z tym, że Jesus miał dwóch ojcowy. A Najgorszym Niemcom, że Breżniew gorąco całował się z Erickiem Honeckerem.
RESET - u więc nie trzeba pamiętać.
![]() |
Szczodrocha33 @MarekBielany 18 listopada 2023 09:51 |
18 listopada 2023 14:32 |
"Rzeczywiście wieści rozchodzą się z prędkością światła."
Rozchodzą się, tylko nie takie jak trzeba.
Przyznam że zamurowała mnie ta wieść o pomniku.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 14:40 |
"Czekajmy teraz aż Niemcy postawią pomnik Staufenberga w Zgorzelcu. A jak ci nowi faszyści sponsorowani przez Moskwę dojdą do władzy, to może nawet Goebbelsa wciągną na cokół."
I do tego może dojść, szczególnie teraz, gdy wajcha jest właśnie przekładana.
Obojętność i bierność ludzi w Polsce jest porażająca.
Ofensywę siłom z zewnątrz ułatwiają znakomicie masy światłych europejczyków i sprzężone z nimi media.
Ostatnio "Rzeczpospolita" i inne gazety trąbiły o wystąpieniu jakiejś światłej staruszki, która zwymyślała Kaczyńskiego za jego antyniemiecką retorykę.
Stwierdziła że tamta wojna to tyle lat temu była, obecnie jesteśmy otoczeni przez przyjaciół.
Oczywiście staruszka to były żołnierz AK.
No, jak już akowcy potępiają Kaczyńskiego to musi on być pomylony.
![]() |
jestnadzieja @Szczodrocha33 18 listopada 2023 14:32 |
18 listopada 2023 15:06 |
Mnie tez. I o tym drugim - Stalina..
A w Watykanie, "najgorliwsza katoliczka" sra na polski Kosciol...
https://www.niedziela.pl/artykul/96715/Rzym-skandaliczne-slowa-Agnieszki-Holland
Atak ze wszystkich stron.
![]() |
donstefano @Frymac 18 listopada 2023 11:42 |
18 listopada 2023 15:36 |
To prawda... brak perspektywicznej, obliczonej na długie trwanie pracy u podstaw z wykorzystaniem środowisk lokalnych.
Warto przypomnieć, że w Białymstoku działa od kilkunastu lat Fundacja im. Księcia Konstantego Ostrogskiego (https://ostrogski.pl/o-fundacji/). Oczywisty profil fundacji wynikający ze stojącego za nim środowiska będącego nieodłącznym kulturowo-narodowościowym elementem Podlasia może tylko pozornie wydawać się przeszkodą. Skoro np. w Bielsku Podlaskim w 2016 r. decyzją radnych miejskich (różnych opcji) jeden z mostów został nazwany imieniem Danuty Siedzikówny "Inki".... to chyba takie działania są możliwe?
![]() |
gabriel-maciejewski @donstefano 18 listopada 2023 15:36 |
18 listopada 2023 15:43 |
Są, ale twarde jądro PiS ich nie rozumie. Jeśli pomnik to tylko Piłsudskiego, inaczej coś może być źle zrozumiane
![]() |
donstefano @donstefano 18 listopada 2023 15:36 |
18 listopada 2023 15:44 |
Tytułem uzupełnienia... drobne kroki, w dużej mierze niewidoczne szerzej, wykonywane wspólnie przez społeczności lokalne zmierzające do spokojnego współistnienia i poszanowania, w ostatnich latach były spektakularnie przyćmiewane przez niesławne marsze w Hajnówce mające za patrona Romualda Rajsa "Burego" organizowane w okolicach 1 marca, na które zjeżdżali się - głównie pozamiejscowi, kibice, narodowcy i "patrioci"...
Pytanie komu to służy(ło)? pozostawiam wyłącznie dla formalności...
![]() |
MZ @jestnadzieja 18 listopada 2023 15:06 |
18 listopada 2023 16:45 |
Proszę Panią,jeżeli przez 8 lat rządów "naszych" kręcono filmy szkalujące Polaków , Polskę i Kościół finansowano przez budżet,poprzez różne fundacjie i instytuty filmowe,co co się dziwić.Nie zrobiono porządku z takimi "hollandami" i temu podobnymi.Ja takiego ataku na Polskę I Kościół nie pamiętam,w tym PRL-u był jakiś umiar w opluwaniu nas.
![]() |
BTWSelena @MZ 18 listopada 2023 16:45 |
18 listopada 2023 19:24 |
Owszem to racja,nie zrobiono porządku z "Holandami" ,wręcz się rozpanoszyli,lecz w PRL-u był inny atak na KK i "NAS".... księży podstępnie:inwiligowano,mordowano i skutecznie opluwano razem z NAMI,bo NAM dawano wilczy bilet .
Chociaz teoria Neumanna narodziła się później ,to kto nie był (podobna Neumannowska teoria) z PZPR,to k**** miał drogę do kariery i paszporu zablokowaną...I ja pamiętam zbyt dobrze jaki był "umiar w opluwaniu NAS w PRL-u...bo całe młodzieńczo-dorosłe życie w nim przeżyłam...
![]() |
MZ @BTWSelena 18 listopada 2023 19:24 |
18 listopada 2023 19:56 |
Wiemy jak było,ale byliśmy po okupają jawną,a teraz mamy podobno suwerenne państwo i co dalej mozna nas opluwać.
![]() |
MZ @BTWSelena 18 listopada 2023 19:24 |
18 listopada 2023 19:59 |
A paszporty otrzymywali bez problemu ludzie tzw "opozycji",którzy po 89-tym przejeli władzę w wolnej Polsce.
![]() |
kpiotrzk @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 20:08 |
ada1: "Kto ma uszy niechaj słucha": Ambasador Mark Brzezinski w Popołudniowej rozmowie w RMF FM – YouTube
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 20:15 |
Pierwszy paszport dostałem jako asystent na uczelni w 1989, wcześniej znajomi załatwiali mi służbowy. W 1995 paszport mi zabrano, urzędowo. W 2021 łaskawie RP po 4ro miesięcznej batalii dała mi paszport. Norma ustawowa to 30 dni. To była i jest okupacja. Istotą funkcjonowania aparatu Państwa, który niezależy od wyników wyborów nikt nie ma ochoty się zajmować.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 18 listopada 2023 20:15 |
18 listopada 2023 20:38 |
Czyli jest Pan osobą "zasłużoną". U mnie załatwienie paszportu zajęło tylko 14 dni. No ale ja się wyautowałem sam z powodu właśnie tej patologii, którą Pan przedstawia. Dlatego nikt i nigdy nie namówi mnie na idział w żadnych wyborach. Ostatnie wybory pokazały mi, że nadal wszystko jest reżyserowane i wynik wyborów uzależniony jest od tajnych porozumien. W czasievprzed wyborami dokonuje się jedynie działań lub zaniechań, które mają uwiarygodnić ostateczny wynik wyborów. I tego się będę trzymał, jak pijany płotu.
Dzieki temu mam zeto-empcjonalny stosunek do polityki i mogę pomyśleć, zastanowić się nad sytuacją bez tego obciążenia. To naprawdę pomaga zachować spokój i optymizm życiowy.
![]() |
kpiotrzk @kpiotrzk 18 listopada 2023 20:08 |
18 listopada 2023 20:44 |
od 3:00 - od lutego 2022 M. Brzeziński gościł w Polsce ponad 170 kongresmenów amerykańskich... czy TVP Info choćby poinformowała o tym? zrobiła jakieś wywiady z nimi?
![]() |
BTWSelena @kpiotrzk 18 listopada 2023 20:44 |
18 listopada 2023 21:05 |
https://www.tvp.info/tag?tag=mark+brzezinski
Tak szczerze mówiąc czy Mark Brzeziński to pępek świata i specjalny wysłannik dyplomatyczny,aby Polsce robić kuku?...Przesłuchałam cały wywiad i nie widzę teorii spiskowej,tylko ślizganie się jęzorem dyplomaty.Kocha wszystkie partie,a ma dobre stosunki z tym i poprzednim rządem...Jest tam nuta .... co mu głowie zasiali i tyle. Nie ma tam nic ,co wcześniej nie zostało zauważone...
Jedno jest pewne USA nie będzie Rejtanem,który szaty będzie rozdzierał nad Polską Racją Stanu...
Każdy może sobie w dowolnej figuracji rozpatrywać,zgodnie ze swoim nurtem...ten wywiad
![]() |
BTWSelena @MZ 18 listopada 2023 19:56 |
18 listopada 2023 21:28 |
MZ-cie okupacja jawna ,nie zmienia natychmiast ludzi w aniołki.Opozycja w "suwerennym" państwie zastosowała metody jak za PRL-u,a nawet wcześniej próbowała metody samobója sobotniego. "Holandy"tak się rozpanoszyli,bo ministry nie zdążyli nawet pomyśleć,kto i w jakim celu opluwa Polaków i na czyje zlecenie za pieniądze polskiego podatnika...np... Minister rzucił milionik na ""Dalej jest noc",a Prof. Barbara Engelking i prof. Jan Grabowski nie muszą przepraszać za kłamliwe stwierdzenia w swoim dziele ,bo tak postanowił sąd...który wie lepiej...to jest tylko przykładzik...
Jak wiemy juz głupota zabolała...przy urnie wyborczej...
![]() |
z-daleka @kpiotrzk 18 listopada 2023 20:44 |
18 listopada 2023 21:29 |
Ja nie wiem ile jeszcze rzeczy musi się zdarzyć żeby opadły klapki z oczu... przecież Brzeziński mówi wyraźnie , że USA są zainteresowane dobrą współpracą Polski z Brukselą (Berlinem) i że Tusk jest w tym idealnym partnerem - czyli wszystko to co pisał Brzeziński senior. Niektórzy Nawigatorzy oczywiście wierzą w współpracę z USA - ale czy z punktu widzenia nadchodzącej koncepcji Europy ma to jakieś znaczenie ? czy raczej jest tylko dekoracją do urządzonego stołu europejskiego będącego w interesach USA , ale przede wszystkim Niemiec?
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 18 listopada 2023 20:15 |
18 listopada 2023 21:43 |
"Pierwszy paszport dostałem jako asystent na uczelni w 1989, wcześniej znajomi załatwiali mi służbowy. W 1995 paszport mi zabrano, urzędowo. W 2021 łaskawie RP po 4ro miesięcznej batalii dała mi paszport. Norma ustawowa to 30 dni. To była i jest okupacja. Istotą funkcjonowania aparatu Państwa, który niezależy od wyników wyborów nikt nie ma ochoty się zajmować."
Kiedyś Ziemkiewicz rzucił taką całkiem przytomną uwagę.
Zadał mianowicie pytanie: czym się różnił PRL od Generalnego Gubernatorstwa.
Odpowiedż: w PRL nie było masowych egzekucji.
Rozwijając tę całkiem trafną uwagę można by rzec:
czym się różni III RP od PRL?
Odpowiedż: W III RP jedną mafię polityczną - PZPR zastąpiły dziesiątki i setki innych.
![]() |
zkr @MZ 18 listopada 2023 16:45 |
18 listopada 2023 21:45 |
> Ja takiego ataku na Polskę I Kościół nie pamiętam,w tym PRL-u był jakiś umiar w opluwaniu nas.
Moment, moment...
A ksieza Popieluszko, Zych, Suchowolec, Niedzielak?
![]() |
BTWSelena @z-daleka 18 listopada 2023 21:29 |
18 listopada 2023 21:49 |
Myślę ,że tutaj nie chodzi o klapki na oczach,bo sygnały od poczatku były wyraźne. Deklaracje Marka od poczatku były jasne z chwilą objęcia dyplomacji.USA pasuje święty spokój i stabilność na terenie Polski...lecz zmiany geopolityczne w świecie dostały przyśpieszenia kosmicznego i za chwilkę inna nuta będzie w językach dyplomacji,bo trzeba przeorganizować cele...Nie ma gwarancji jak po zmianach zachowa się kilka milionów Polaków i jakie ma w ogóle wyjście Polska?...
Zwrócić się do wschodniego sąsiada po pomoc,czy zrezygnować ze wszystkiego,lub hände hoch zrobić?
![]() |
qwerty @Szczodrocha33 18 listopada 2023 21:43 |
18 listopada 2023 22:06 |
System polityczny III RP jak się analizuje życiorysy, powiązania, etc jest de facto systemem frakcyjnym 'jednej' partii. Ocena wdrażanych realnych działań to pokazuje. Szczególnie w obszarach, które są 'nietknìete' od czasów Stalina. I popatrzmy na dziesiejsze wystąpienia tzw. koalicji. Toż to jak za komuny 'wykończymy' frakcję konkurencyjną w walce o kasę I władzę. Analogie z walkami frakcyjnymi w partiach komunistycznych są widoczne i to aż za bardzo. Bez względu na pokrzykiwania o europie czy niepodległej Polsce i tak na końcu wychodzi realny socjalizm. Tzw. socjalizm z ludzką twarzą już odszedł w zapomnienie. Przyklad: M.Chmaj wzywający do obalenia Prezydenta, bo tak to trzeba nazwać, czy Tusk z wizja przejmowania TVP .. ; to już 'bolszewizm reaktywacja'
![]() |
stachu @gabriel-maciejewski |
18 listopada 2023 22:22 |
Media milczą, bo uczestniczą w powyborczej walce bez znaczenia. Takie sprawy powinien załatwiać rząd, ministerstwo spraw zagranicznych, ale bez zbednych emocji.
![]() |
kpiotrzk @z-daleka 18 listopada 2023 21:29 |
18 listopada 2023 22:23 |
cytuję: "I am quite optimistic..."
![]() |
Szczodrocha33 @qwerty 18 listopada 2023 22:06 |
18 listopada 2023 22:26 |
Tak, to jest realny socjalizm.
Taki na miarę XXI wieku.
Za PRL był wyrażny wróg w postaci partii komunistycznej, a przede wszystkim ciągłej biedy, restrykcji i cichego terroru który likwidował najbardziej
nieposłusznych i wojowniczych.
Lud nad Wisłą został obezwładniony po transformacji pełnymi sklepami, kredytem, i możliwością dłubania zarówno na boku, jak i za granicą.
Wisi mu właściwie to co się dzieje w życiu publicznym i w polityce, bo dla ludzi w Polsce określenie "państwo" to jest bardzo abstrakcyjne.
Nie wiedzą co to takiego jest, a politycy polscy posługują się rekwizytami i grają na emocjach.
Nie wiedza dokąd idą, bo obce jest im i obojętne pojęcie "doktryna" czy "interesy".
Bo nie sa w stanie określić nawet jakie interesy ma Polska.
![]() |
z-daleka @BTWSelena 18 listopada 2023 21:49 |
19 listopada 2023 00:15 |
Szanowna "BTWSeleno" zgadzam sie w pelni z Toba , ze zmiany geopolityczne w swiecie przyspieszyly i zapewne jest tak ,ze wszystkie strony dopasowuja swe dzialania do sytuacji.
Jednak to w mojej opini nie zmienia celow glownych graczy w tej geopolitycznej rozgrywce, ktore byly znane juz w latach 90 -tych zeszlego stulecia. Problem w tym , ze Europa Srodkowo-Wschodnia jest w nich przedmiotem a Zachodnia podmiotem w dazeniu USA do osiagniecia globalnej rownowagi USA+Europa (zcentralizowana) vs Rosja+Chiny . Rownowazyc to wszystko maja Indie ( jesli potrzeba wymienialne w przyszlosci na kogos innego np. Brazylia).
Argument podnoszony czesto jakoby Niemcy nie byly lojalne wobec USA nie odgrywa wiekszej roli -poniewaz dostajac rynki i zasoby europejskie Niemcy (Europa) urastaja do mocarstwa swiatowego i beda zainteresowane go utrzymac na wyzej wymienionych warunkach. Dodatkowo integrujac Ukraine do Unii Europejskiej odbiera sie Rosji egzystencjalny potencjal gospodarczy i dostep przez Morze Czarne do Europy i Morza Srodziemnego- przez co wytwarza strefe konfliktu , w ktorej Europa (Niemcy) musza bronic swych aktywow ( jak historia lubi sie powtarzac :Uklad Brest-Litowsk). Dla USA taki uklad to gwarant , ze nie zostana wypchnieci z Europy.
"jakie ma w ogóle wyjście Polska?..."
To powinny wiedziec te wszystkie polskie organizacje zajmujace sie strategia, ale co ukazuja publiczne wypowiedzi ich przedstawicieli -oni nie wiedza nawet o istnieniu takiej amerykanskiej doktryny. Tu zakoncze bo dalej byloby za duzo goryczy.
![]() |
z-daleka @kpiotrzk 18 listopada 2023 22:23 |
19 listopada 2023 00:23 |
Licza sie czyny... a uzywajac metafory seniora Brzezinskiego o grze w szachy- wyglada na to z naszej strony , ze nasz przyjaciel oddal centrum gry przeciwnikowi a nam mowi I`m quite optimistic
![]() |
BTWSelena @z-daleka 19 listopada 2023 00:15 |
19 listopada 2023 01:19 |
To prawda,nie tylko mnie zalewa gorycz ,lecz wielu ludzi.Wydaje mi się ,że polskie organizacje tudzież politycy kierujący rządem w Polsce jednak mają świadomość "takiej amerykańskiej doktryny".
Sytuacja, w której Polska jest tak silnie zależna gospodarczo od jednego podmiotu militarnie tj USA od drugiego,tj UE- nigdy nie jest optymalnym rozwiązaniem. Nasze możliwości tej zmiany są ograniczone. Nie możemy się cofać do tyłu,bo już to było przerabiane przez pół wieku,bez naszej zgody.Chociaż jest niestety wiele gadających politykierów,którzy wierzą w dobre intencje FR..i chętnie podjęliby się mediacji mimo wojny. Stąd szanowny kpiotkrz zwrócił uwagę "I am quite optimistic"...w wywiadzie,tak sądzę.
Tak do końca nic nie jest jeszcze przesądzone,bo żadne z mocarstw nie ustępuje od swojej "świętości"hegemona.Integracja Ukrainy z EU jest w mokrych pieluszkach,a znając Rosję nie zostawi tam zdrowego kołka u płota -karając swoich "nazistów"za niesubordynację. Idąc tropami spisku musielibyśmy się cofnąć do wizyty gen.Jaruzelskiego u Rockefellera w 1985r.oraz jak wspomina pan Ewaryst do czasów gen.KGB Kriuczkowa,który w porozumieniu z USA oddał swoją kolonię Polską w ramiona USA...co za tym idzie pod kuratelę Niemiecką...no i oczywiście ambasadorzy jej pilnują...
To nawet pasuje do światowej polityki,ale sytuacja tak się zaparła,a raczej FR,która ponoć zrzuciła jarzmo komunizmu i obraziła się na pedalski Zachód,tym bardziej na USA.Sorry,że tak prostym językiem ,ale wierzę co pani napisała ,że USA chce mieć ostatnie słowo--więc niech Bóg ma nas w opiece,bo grozi to jeszcze większą wojną niż teraz jest.... chyba sami diabli mieszają w tym kotle,powodując coraz to nowsze ,groźne ogniska zapalne.
![]() |
z-daleka @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 08:19 |
gen KGB Kruczkowa , który w porozumieniu z USA oddał swoją kolonię Polską
obecnie popatrzmy na wiceprzewodniczącego partii Hołownia 2050 Michała Kobosko - globalista jak się zowie no i oczywiście zintegrowany z American Council
![]() |
z-daleka @z-daleka 19 listopada 2023 08:19 |
19 listopada 2023 08:21 |
Przepraszam miało być oczywiście do Pani BTW Selena
![]() |
BTWSelena @z-daleka 19 listopada 2023 08:19 |
19 listopada 2023 09:06 |
To prawda,że ten pan Kobosko ma właściwy życiorys.Urodził się i od razu studiował.I nawet zintegrował się z American Council. I kto by pomyślał ,że agenci KGB z Zachodem tak sobie będą "demokratycznie"świadczyć przez mijające pokolenia,a MY jak te Columby będziemy Amerykę odkrywać.
![]() |
MZ @zkr 18 listopada 2023 21:45 |
19 listopada 2023 14:10 |
Zgoda,tylko dlaczego sprawcy nie zostali ukarani w "wolnej" Polsce,a podejrzewam ,że pobierali sute emerytury.
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 14:58 |
Nie tylko Murawiow jest odkurzany.
11 wrzesnia 2023 w Moskiwe przed siedzibą SVR (Służba Wywiadu Zagranicznego) wzniesiono kopię pomnika Krwawego Feliksa zburzonego w 1991r.
źródło
Rosja zwiera szyki wokół ludzi i symboli jakie przyniosły jej wielkość którą pamiętają?
![]() |
zkr @MZ 19 listopada 2023 14:10 |
19 listopada 2023 15:27 |
> tylko dlaczego sprawcy nie zostali ukarani w "wolnej" Polsce
Bo to sa tematy przy ktorych bylo bardzo niebezpiecznie grzebac poki oni zyli.
Inny przyklad to likwidacja zolnierzy, ktorzy zdecydowali sie na powrot do Polski po wojnie link
Minelo ponad 70 lat i dalej nie wiemy gdzie i jak zgineli, gdzie sa pochowani.
![]() |
BTWSelena @MZ 19 listopada 2023 14:10 |
19 listopada 2023 15:37 |
Nie tylko pobierali sute emerytury,ale pełnią funckcje polityków,dziennikarzy sędziów i biznesmanów o potężnych majątkach...Dlaczego?...odwieczne pytanie o winie i karze !!! -może tak na spokojnie skrótowo z cyklu "zakazane historie " posłuchać częściowego wyjaśnienia...Pewnie to nie jest zadowalająca odpowiedź,ale naprawdę trudno człowiekowi uczciwemu pogodzić się ,że zbrodniarzom uchodzi coś na sucho i umierają sobie,pochowani z nimbem zasłużonego człowieka dla kraju...,bo przestępstwa popełniali ku chwale Ojczyzny...ech...
https://zakazanehistorie.pl/dlaczego-nie-rozliczono-zbrodni-prl/
![]() |
BTWSelena @zkr 19 listopada 2023 15:27 |
19 listopada 2023 15:40 |
Dzięki zkr...to dość istotne,dlatego,bo jak ktoś miał za duży jęzor to też dostawał ataku serca ,lub topił się w wodzie po kolana...łowiąc rybki,czasem jakaś ciężaróweczka etc,etc...
![]() |
klon @BTWSelena 19 listopada 2023 15:37 |
19 listopada 2023 15:53 |
<<<,bo przestępstwa popełniali ku chwale Ojczyzny...ech>>>
Czyjej, albo lepiej spytać której Ojczyzny?
![]() |
Arte @klon 19 listopada 2023 14:58 |
19 listopada 2023 15:54 |
U nich siła=wielkość. A obrazują, utrwalają też przekaz o Polsce/Polakach. Dobry Polak to taki, który służy dodawaniu im sił [Dzierzyński] a zły to ten służący innym [przyczyna wywołania powstania styczniowego] i na niego wieszatiel musi być użyty. A jeszcze Rok 1612, jak to "złych" Polaków z Kremla zdołali usunąć.
![]() |
Arte @gabriel-maciejewski |
19 listopada 2023 15:56 |
To jest patent propagandy nie tylko ich, ale każdego mocarstwa i aspiranta do takiego statusu.
![]() |
Arte @Arte 19 listopada 2023 15:56 |
19 listopada 2023 15:58 |
to powyżej, to uzupełnienie odpowiedzi do Klona miało być
![]() |
BTWSelena @klon 19 listopada 2023 15:53 |
19 listopada 2023 17:05 |
Słuszne pytanie klonie,której.?... Sowieci szkolili polskojęzycznych ,przeważnie u siebie w Moskwie,lub innym zdupiu..Związku Radzieckiego i przywozili gotowych towarzy i towarzyszki...na tereny polskie.Po takim szkoleniu nawet Żyd uważał Polskę za swoja ojczyznę ,a mateczkę Rosję za ojca.
![]() |
stanislaw-orda @Arte 19 listopada 2023 15:54 |
19 listopada 2023 19:57 |
Twoja retrospekcja historyczna wydaje mi się nazbyt infantylna.
![]() |
Arte @stanislaw-orda 19 listopada 2023 19:57 |
19 listopada 2023 21:47 |
To tylko na szybko zebrane wnioski z tych przytaczanych przez Klona przykładów ichnich działań propagandowych. Ale że co, że nie pilnują moskwiciny swojej narracji wielkiej, silnej, władczej jednostki i państwa? Czy, że co przykład budowania pomników swojej chwały przez ich propagandę to tak jakoś o Polaków często zahacza? Czy żąda Pan uzasadnienia, dlaczego nie książę Ostrogski jako odpór dla wieszatiela? Czy, że wiem z jakim rozmachem tworzono film Rok 1612? Czy mam może doceniać i podziwiać dla równowagi przejawy siły moskwicinów?