O bezsensowności dialogu, średniowiecznych źródłach i Cyklonie B
Przysłuchiwałem się wczoraj wyzwiskom jakie poseł Zandebrg rzucał w kierunku byłego już prezesa IPN Jarosława Szarka. Puszczają to na fejsie między wędkarstwem morskim, a Simonem Cowelem opieprzającym facetów, co nie umieją śpiewać. Zandberg ryczał, albowiem przejął się szczerze tym iż IPN gloryfikuje Burego i Wołyniaka, którzy mordowali niewinne dzieci. Jarosław Szarek zaś odpowiadał mu z pozycji badacza-historyka, próbując wytłumaczyć, że już za późno być coś zmienić, a działalność obydwu panów musi być udokumentowana. Na co Zandberg, że pracownicy IPN w Białymstoku zajmują się organizowaniem akademii ku czci Burego i to jest, prawda, faszyzm.
Nie wiem po co prezes Szarek w ogóle podejmował tę dyskusję, bo należało to zbyć wyniosłym milczeniem. Tylko bowiem największy osioł uwierzy w to, że Zandberga interesuje los pomordowanych przez Burego i Wołyniaka dzieci. Jego interesuje władza i pozyskiwane z niej pieniądze, a także takie urządzenie życia Polakom w kraju, żeby musieli pod koniec miesiąca grzebać w śmietnikach, by przeżyć. Do niczego więcej te biedne ofiary nie są Zandbergowi potrzebne. Scena ta dobitnie i po raz kolejny dowiodła, że nie ma sensu prowadzenie żadnego dialogu z lewicą. Trzeba im się pozwolić wyszumieć, trzeba pozwolić byłemu wiceministrowi Gduli, ojcu posła, iść na marsz równości, żeby mógł podziwiać swoich dawnych podopiecznych z akcji „Hiacynt” i robić swoje. Oni bowiem nawet się już nie kryją ze swoimi zamiarami, nas jednak przydusza do ziemi pewien ciężar, który nazywamy tu różnie. Przez lewicę jest on jednak odbierany zawsze jako upokarzająca chęć wytłumaczenia się z grzechów. Oni się z niczego nie tłumaczą, albowiem walczyli zawsze dla dobra ludu, a jak lud nie chciał ich zaakceptować, to znaczy, że nie był ludem. I sam jest sobie winny.
Proponuję byśmy wypracowali nowy sposób komunikacji z lewicą, zacznijmy od razu szeroko, od dwóch krańców spektrum dyskusji. Oto opisałem wczoraj sposób w jaki preparowano źródła do historii średniowiecza. Samo odkrycie takich praktyk, było w pewnym momencie, całkiem niedawno, demaskowane przez różnych pracowników akademii, którzy wywoływali jakieś dyskusje, pisali polemiki i prowadzili dialogi z obrońcami tekstów, które obronić się nie dały. Mam wrażenie, być może mylne, że zarzucono te praktyki i trwają jakieś zakulisowe dogowory, które mają ostatecznie ustalić „jak było” i wersję tę podawać „do wierzenia”. Ja chciałem dziś zwrócić uwagę na kilka przygód ze źródłami opisujących kilka istotnych momentów w dziejach.
Oto cała historia Żydówki z Toledo, która była ulubionym motywem w prozie historycznej trzech aż stuleci, podjętym ostatni raz gdzieś w teatrze, w roku 2005 chyba (strzelam), pochodzi z późnych bardzo tekstów XVI wiecznych, a także z tekstu Cronica General datowanego na rok 1270, czyli o sto lat niemal oddalonego od samych wypadków. Kłopot polega na tym iż dość dawno ustalono iż tekst Cronica General, który powstał w królewskiej kancelarii Kastylii, jest autentyczny tylko w pewnej części. To znaczy do czasu wkroczenia Maurów na półwysep. Potem do Cronica General dołączano różne zapiski pochodzące nie wiadomo skąd i nie wiadomo przez kogo redagowane, zaś datowanie ich na rok 1270 to jest taka zabawa, która miała posłużyć jakimś nieznanym bliżej celom.
Autor powieści Żydówka z Toledo, Lion Feuchtwanger, który był człowiekiem nadzwyczaj dobrze poinformowanym, przez co zmusił mnie do dokładnego studiowania swojej książki i wyłapywania w niej informacji, których nie ma w żadnym innym miejscu, powołuje się na cały szereg źródeł dotyczących ważnych wydarzeń towarzyszących opisywanym przezeń wypadkom. I tak sporo pisze o pogromach Żydów w Nadrenii w czasie tak zwanej pierwszy wyprawy ludowej, która to – prowadzona przez Piotra Pustelnika, Wilhelma Cieślę i rycerza Emicho - dokonała serii krwawych mordów na Żydach w najważniejszych portach nad Renem. Oczywiście nikt nie zwraca uwagi na to, że były to porty nad Renem, a ofiarami byli miejscowi, bardzo wpływowi kupcy. Podobnie jak mimochodem i półgębkiem wspominają autorzy, że zarówno papież, jak i wszyscy biskupi diecezji niemieckich kategorycznie zakazali przymuszania Żydów do chrztu i próbowali ich chronić. Przywódcy jednak „krucjaty ludowej” ważyli sobie te zakazy lekce. Przejdźmy teraz do tekstów opisujących te wypadki. Najpierw kroniki żydowskie. Na pierwszym miejscu wymienić należy Kronikę Salomona bar Simsona, która jest najdokładniejsza i opisuje wszystko z największymi szczegółami, wymieniając nazwiska pomordowanych, a także wskazując, że jeden z nich wolał zamordować własnego syna niż przyjąć chrzest. Podobnie czyniło wielu, co miało być wskazówką dla innych prześladowanych, jak mają postępować. Przypominam – papież i biskupi potępili krucjatę ludową, odcięli się od niej. Co jest nie tak z tą Kroniką Salomona bar Simsona? Okazuje się, że pochodzi ona z końca XIX wieku. Wtedy właśnie odkryto cudem XV wieczne rękopisy, będące kopiami XI wiecznych dokumentów, które opisywały te straszliwe wypadki w Nadrenii. Proszę Państwa, myślę, że całą tę kronikę można położyć na tej samej półce, na której leżą publikacje wydawnictwa Bellona dotyczące Wielkiej Lechii.
Kolejne źródło czyli teksty, bo trudno je doprawdy nazwać kroniką, Eliezera ben Natana. Ich opis w wiki jest fascynujący, zawierają one bowiem
precyzyjne zestawienia cen towarów oraz dokładne informacje dotyczące zwyczajów handlowych w Nadrenii i dalekich krajach słowiańskich ; np. dotyczące złotych szlaków handlowych w Strasburgu i Speyer(k. 145b); moneta czasu; [2] oraz handel eksportowy z Galicją i południową Rosją (nr 5). O obyczajowości i charakterze słowiańskim mówi się również w związku ze sprawami obrzędowymi. Wśród decyzji są niektóre zawierające interpretacje powiedzeń biblijnych i talmudycznych ; jeden z nich (nr 119) przedstawia nawet powiązany komentarz do Księgi Przysłów 30:1-6, w którym cytowany jest pogląd Saadii Gaon – mianowicie, że Isthiel i Ucal to imiona dwóch mężczyzn, którzy skierowali pytania filozoficzne do Agura ben Jake . (tłumaczenie - gugiel)
Czy to nie dziwne, że Ruś Halicka nazywana jest Galicją, a Ruś Kijowska południową Rosją? Ciekawe kim jest ten redaktor w wiki i dlaczego ta praktyka, jakże przecież dyskryminująca Ukrainę współczesną nie oburza posła Zandberga.
Prócz takich interesujących spraw, które powodują, że rabi Eliezer nigdy nie zostanie wydany w języku polskim, tekst zawiera także bliżej niesprecyzowane informacje dotyczące pogromów w Nadrenii, które Eliezer opatruje, jakże bliskim posłowi Zandbergowi bluźnierczym wezwaniem do Boga, który pozwalał na takie rzeczy. Nie wyjaśnia nam do końca docent wiki, jak to się stało, że z autora popularnego w diasporze, stał się Eliezer autorem zapomnianym, a pamięć jego wielkiemu dziełu przywrócili dopiero rabini z Poznania w roku 1609. I od tej daty dopiero można chyba mówić o popularności tekstu Eliezera. Nie wiem co rzec o jego autentyczności, bo rozumiem, że wcześniejszych niż XVII wieczne odpisów nie ma. W XIX wieku toczyła się dyskusja, której przedmiotem było autorstwo kroniki, albowiem już w XVI wieku historyk i lekarz Joseph ha Cohen je zakwestionował, przypisując innemu Eliezerowi, o przydomku ha Levi. Tak więc od XVI wieku do wieku XIX trwał spór o autora, w tym czasie na podstawie niezachowanych do dziś rękopisów rabini z Poznania wydali całość dzieła. Ostatecznie na początku XX wieku rabi Adolf Jelinek z Wiednia ustalił, że jednak Eliezer ben Natan był autorem opisywanego tu dzieła. Ostatnim żydowskim źródłem do historii wypadków w Nadrenii jest Anonim z Moguncji, którego nikt chyba nie traktuje serio. Są to anegdotyczne zapiski, okraszone od czasu do czasu wezwaniami do Boga, w które ktoś wplótł relacje z pogromów w Nadrenii.
Czy to znaczy, że pogromów tych w ogóle nie było? Oczywiście, że były, ale nie wiemy jak wyglądały, albowiem uznawany przez długi czas za rzetelnego, kronikarz Albert z Akwizgranu, stracił żółtą koszulkę lidera już dość dawno temu, ze względu na przeszacowane, albo lepiej – wzięte nie wiadomo skąd – dane liczbowe dotyczące uczestników wypraw, bitew, czynów bohaterskich dokonywanych przez ludzi, którzy w danej chwili byli w innym całkiem miejscu i takich tam historii.
Pozostaje nam Eckkehard z Aux, który pisze o tych pogromach, ale bardzo oszczędnie, tekst jest do odnalezienia w zbiorach niemieckich, wczoraj go miałem przed oczami, ale dziś już nie potrafię do niego wrócić. Podobnie jest a Albertem z Akwizgranu. Dwie relacje dostępne w sieci, łatwo dające się przetłumaczyć, w których, w kilku linijkach opisane są zbrodnie rycerza Emicho i Wilhelma Cieśli z Troyes. Z tym, że – jak nadmieniłem – Albert jest niewiarygodny. Do tego mamy jeszcze źródła oddalone od Nadrenii – włoskie i bizantyjskie – wszystkie późniejsze od samych wypadków.
Czy ja napisałem Troyes? Tak właśnie. Z tego miasta bowiem pochodził Wilhelm Cieśla, najważniejszy obok rycerza Emicho zbrodniarz tamtego czasu. Pamięć o nim zachowała się nie tylko w źródłach, ale także w legendzie. Oto stara żydowska legenda mówi, że kiedy Wilhelm wyruszał na wyprawę rozmawiał z rabinem Troyes, którego poprosił o wróżbę na czas powrotu. Rabin zaś powiedział mu, że wróci we trzy konie z dwoma sługami. Wilhelm wyśmiał go i rzekł, że wróci z wielkim orszakiem, okryty sławą, a jeśli będzie inaczej zabije rabina. Kiedy wracał z czterema końmi i trzema sługami miał szczery zamiar spełnić swoją groźbę, przy wjeździe do miasta jednak z muru spadła cegła i zabiła jednego konia. I tak przepowiednia rabina się sprawdziła.
Popatrzcie czy to nie dziwne, facet wyrusza na krucjatę, której celem ukrytym jest likwidacja ośrodków handlu w Nadrenii, o czym się głośno nie mówi. I co? Zamiast „namawiać się” na Żydów i Saracenów z miejscowym biskupem on konferuje z rabinem Troyes? Miasta, do którego ciągnęli wszyscy prześladowani Żydzi z Francji i Niemiec? Gdzie hrabia Szampanii stwarzał im tak dogodne warunki życia i prosperity, jakich nie było nigdzie? I tam prowadzono głównie werbunek do tej całej krucjaty ludowej? Wiem, wiem, nie należy tego traktować serio, to przecież tylko legenda. Troyes zaś wkrótce stało się stolicą europejskiego handlu, podobnie jak cała Szampania. Tylko z tą Nadrenią trzeba było coś zrobić, bo to i rzeka szersza i bardziej spławna i opieka miejscowych biskupów podejrzanie silna...tak panie nie mogło zostać….
Wróćmy teraz do Adolfa Jelinka z Wiednia, sławnego w całej Europie żydowskiego apologety. Nie jest on bynajmniej przodkiem sławnej, ale nieco już zapomnianej austriackiej noblistki nazwiskiem Elfriede Jelinek, która uhonorowana została literackim Noblem w 2004 roku. Jej ojciec wywodził się z Czech, był chemikiem i żeby uratować się z Holocaustu przyjął posadę przy produkcji Cyklonu B. Każdy wie, co to jest – cyjanowodór wymieszany z ziemią okrzemkową. Przy takiej produkcji może pracować każdy i nie musi być przy tym chemikiem. No, ale papa Jelinek akurat był, rozumiem więc, że piastował stanowisko kierownicze, do którego pretendował sam. Nie potrafię sobie bowiem, na podstawie dostępnych źródeł i wyobrażeń kolportowanych od wojny do teraz, uzmysłowić, jak to Niemcy zmuszają żydowskiego chemika Jelinka do pracy przy Cyklonie B. Niemcom raczej było obojętne jaki los go czeka,a chemików w Rzeszy było bardzo wielu. Tylko jemu zależało na tej robocie. Czy pani Elfride wyraziła kiedykolwiek jakiś cień skruchy z tego powodu? A skąd. Ona się do dziś doszukuje, według niej istniejących, związków pomiędzy nazizmem a katolicyzmem. O postawie zaś swojego ojca nie mówi. Nie mówi o niej też inna noblistka – Olga Tokarczuk, nie mówi o tym poseł Zandebrg, ani poseł Gdula, albowiem nie to jest przedmiotem dialogu, który tu został rozpisany na głosy. A wobec tego pozostaje nam milczeć i robić swoje. I nie słuchać redaktora Pospieszalskiego, który twierdzi, w obłąkaniu, że warto rozmawiać. Nie warto. Warto tylko słuchać i czytać uważnie.
Przypominam, że promocja trwa tylko do końca czerwca
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/komisarz-zdanowicz-i-ponczochy-guwernantek-juz-wkrotce/
Po tym czasie ceny wrócą do poprzedniego stanu, a promocji nie będzie. Przynajmniej do czasu następnej jakiejś katastrofy.
tagi: średniowiecze ipn źródła nobel kroniki cyklon b poseł zandberg elfriede jelinek
![]() |
gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 10:25 |
Komentarze:
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 10:56 |
Właśnie nie mogę wytłumaczyć mojemu skonfederyzowanemu koledze, że wchodzi w rozpisaną przez lewicę i jej mocodawców dyskusję, polegającą na tym, że lewica ma mówić wszystkim jak jest, a prawica ma na to się złościć, tupać nogami i tłumaczyć się na bieda kanałach YT, że Franco wcale nie był kato-mordercą. Ewentualnie wydać na świat jakiegoś "zamachowca" który w końcu kiedyś wysadzi się na przystrojonym tęczami stadionie w czasie, powiedzmy, finału mistrzostw Europy. Dyskutowanie z Zandbergami to po prostu zaproszenie go do swojego mieszkania i konta bankowego.
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 28 czerwca 2021 10:56 |
28 czerwca 2021 11:03 |
Nie wiem ile można to powtarzać, a podpieranie się przy tym argumentami "naukowymi", jak to czynił prezes Szarek jest po prostu beznadziejne. Uzbroili ich w plastikowe noże i oni teraz mają z tym atakować czołgi. Bo przecież naukowy charakter publikacji jest ostatecznym argumentem
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 11:03 |
Tej "gory piachu"...
... i jego czerwonych, socjalistycznych pSZyjaciUl nie slucham od samego poczatku, tj. od "wystrugania ich z kartofla" przez "sluzby", czyli od 2014-15, a potem pApowania tej SWOLOCZY przez "naszego" Sakiewicza, OSZUSTA SMOLENSKIEGO !!!
Potwierdzam, ze DIALOG z ta ZDEGENEROWANA, CZERWONA CHOLOTA, CHOLOTA KIEJKUTOWA czy CZARZASTA mija sie ABSOLUTNIE z celem i ma ZERO SENSU !!!
Dlatego tez, dalej "robie swoje" i staram sie sluchac i czytac UWAZNIE... dziekuje Panu, za wspanialy wpis i dobry poczatek tygodnia.
![]() |
Paris @Marcin-K 28 czerwca 2021 10:56 |
28 czerwca 2021 11:10 |
No, popatrzy Pan, Panie Marcinie,...
... jakie "modus operandi" wymyslily se te CZERWONE KNURY do "dialogowania" z ciemnym ludem... to prawie tak, jak "ambasada Izraela" zaczela cos mamrotac... o "moralnosci" !!!
Smy czasow dozyli, ze ZABIC ICH TYLKO SMIECHEM, oszustow i zlodziei... PUSTYM SMIECHEM, bien sur.
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski 28 czerwca 2021 11:03 |
28 czerwca 2021 11:15 |
Trochę tak jakby mieszkać na Szmulkach i wyjść do hałasujących pijanych gówniarzy pod blokiem i tłumaczyć im że jest cisza nocna.
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 28 czerwca 2021 11:15 |
28 czerwca 2021 11:16 |
A herszt bandy co hałasuje jest synem posterunkowego
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 11:16 |
Zandberg na czele nowej krucjaty ludowej pustoszący kraj priwiślański z użyciem bezlitosnych reform- bardzo ponura (ale trafna) paralela. Oby się nigdy nie zdażyła.
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 28 czerwca 2021 11:16 |
28 czerwca 2021 11:17 |
Mam pewne obawy
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 28 czerwca 2021 11:03 |
28 czerwca 2021 11:17 |
Co za BIDULKA,...
... z tego ex prezesa IPN,... on taki "dyplomatyczny" i "dobrze wychowany", ze podial "dialog" oczywiscie zaklamany dialog i falszywy... i zapewne po to zeby KORYTO mu "nie wyschlo"...
... bo "bic na noze" to pan ex prezes IPN zostawil presstytutkom i ciemnemu ludowi, zeby jeszcze bardziej "sie sklocil" !!!
Cwana gapa z tego prezeska z "krakowka"... i tyle.
![]() |
Marcin-K @Paris 28 czerwca 2021 11:10 |
28 czerwca 2021 11:19 |
No własnie - żeby był dialog, to musi być, jak do tanga, dwojga. Lewica gada, a prawica słucha. No i twierdzi, że warto rozmawiać.
![]() |
betacool @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 11:29 |
Pospieszlski to musi teraz rozstrzygnąć kwestię, czy warto rozmawiać, gdy szef i pani Lichocka mają nieco odmienne zdanie na ten temat.
Nie wykluczone, że dana mu będzie szansa, gdy zacznie zapraszać odpowiednich ludzi do rozmowy. Kto wie, może Zandberg będzie jednym z nich. W każdym razie wątek braku środków do życia, aczkolwiek jeszcze bez musu grzebania po śmietnikach też już gdzieś tam wypływa.
|
Zyszko @Marcin-K 28 czerwca 2021 11:19 |
28 czerwca 2021 11:37 |
W czasie rządów PO "antysalonowa" lewica to byli prawie "nasi" (nie wiem jak teraz).
WIęc może i głośne te gówniarze, piją, biją i do kościoła nie chodzą, ale w sumie to fajne chłopaki. Też nienawidzą tych co nakradli i się dorobili "na nasze krwawicy".
![]() |
Antonim @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 11:39 |
pytanie tylko czy ta lewica jest tak niebezpieczena jak na to wygląda, bo po szczegółowej obserwacji można dojść do wniosku że są to zwykli głupcy
![]() |
Paris @betacool 28 czerwca 2021 11:29 |
28 czerwca 2021 11:50 |
Fakt...
... "nasze panstwo" sie wkur**lo na pana Janka !!!
Pozyjemy zobaczymy, czy pan Janek "przypeka", ale to dobry znak, ze "watek braku srodkow do zycia" zaczyna dotykac "4 waadze", bo to oznacza tylko, ze "nasze panstwo" czuje sie zagrozone i niepewne.
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 12:04 |
Lewicowość wynosi się z domu. Mam inteligętnego kolegę, którego ojciec był w czasach PRL ambasadorem mama pracowała na wysokim stanowisku w PZU a dziadek siedział na stołku w KC. Jego siostra właśnie wróciła do Polski z pracy dla MFW. Moj kolega zajmuje się pozyskiwaniem funduszy z dotacji. Ma 2 fundacje i firmę, w której zatrudnia samych inwalidów. W przepisach socjalistycznych pływa jak ryba w wodzie. Zarabia także załatwiając dotacje dla podmiotów gospodarczych za % od uzyskanej dotacji.
Łączy nas wspólna pasja więc często spotykamy się z powodu hobby. Starałem się mu wiele rzeczy wytłumaczyć. Niestety nie ma co liczyć na zmianę stanowiska nawet jeśli fakty są jasne i oczywiste. To tak jakby tłumaczyć młodej kobiecie, że aborcja to zło bo życie zaczyna się od powstania zygoty. Ona twierdzi, że życie zaczyna się po narodzinach bo według niej tak twierdzi nauka (SIC) i nie ma dyskusji.
Musieliśmy przestać rozmawiać na wrażliwe tematy - czyli właściwie prawie o wszystkim co istotne ograniczając się do tematów nie związanych z ekonomią, polityką, historią etc.
Zgadzam się z lewicą nie ma sensu rozmawiać - żeby w długim okresie czasu z nią wygrać jedynym wyjściem jest promocja własnych wartości i edukacja nowego pokolenia.
I dlatego nie wygramy z lewicą bo to oni mają w ręku edukacje, propagande i popkulture.
![]() |
gabriel-maciejewski @ThePazzo 28 czerwca 2021 12:04 |
28 czerwca 2021 12:07 |
Ale rozrywkę czyli pop kulturę, mają na coraz bardziej nędznym poziomie i to daje nam szansę.
![]() |
gabriel-maciejewski @Antonim 28 czerwca 2021 11:39 |
28 czerwca 2021 12:08 |
To nie są zwykli głupcy, to są głupcy niebezpieczni
![]() |
gabriel-maciejewski @betacool 28 czerwca 2021 11:29 |
28 czerwca 2021 12:09 |
O tak, stworzyć medialną płaszczyznę porozumienia pomiędzy PiS a lewicą, to jest wyzwanie i szansa
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 28 czerwca 2021 11:17 |
28 czerwca 2021 12:10 |
Ludzie, którzy pracowali w tak zwanych "poważnych instytucjach" nie nadają się do takich pyskówek, są skazani na klęskę. No, ale o tym nie wiedzą
![]() |
ThePazzo @gabriel-maciejewski 28 czerwca 2021 12:07 |
28 czerwca 2021 12:33 |
To bez znaczenia. Obniżenie standardów nie przekłada się na spadek podaży bo nie ma konkurencji. Młode pokolenie słucha badziewnej muzyki, ogląda netflixa, gra w gry komputerowe. W każdym kanale dystrybucji przewagę mają trendy lewicowe.
W TV Kurskiego leci disco polo jak wyglądają kabarety, Opole czy inne tam eventy wszyscy wiemy - nadal nie ma tam pustych krzeseł. Po prostu poziom i wrażliwość odbiorcy dostosował się do przekazu. Jakim językiem posługują się piłkarze i jaki mają poziom gry też nie ma znaczenia. Wszyscy oglądają występy reprezntacji. I podobnie jest z popkulturą, sztuką czy edukcją.
![]() |
BTWSelena @ThePazzo 28 czerwca 2021 12:33 |
28 czerwca 2021 13:00 |
No nie bardzo ThePazuniu...myślę ,że tutaj na SN ludzie wyłamują się z tych zbiorowych przekazów...na szczęście nie wszyscy poddają się disco polo i narzuconym standartom. I nie tylko na SN...jest więcej którzy szukają innych dróg edukacji,olewając narzucone...
![]() |
olekfara @ThePazzo 28 czerwca 2021 12:04 |
28 czerwca 2021 13:39 |
O jakiej lewicowości pan mówi, to czystej wody koniukturalizm, zarówno na lewicy, prawicy, czy innych przylepkach. Oni wszyscy rozumieją lewicowość i prawicowość na podstawie znajomości, która to ręka lewa, a która prawa, jeżeli w ogóle wiedzą. Najważniejsze dla nich, żeby w tej łapie zawsze coś było, nie ważne, czy to prawa, czy lewa łapa. I jeszcze to wiedzą, że mają robić wszystko, żeby tego, co urwą, z łap nie wypuszczać. Gadka o lewicowości i prawicowości jest już tylko dla naiwnych.
![]() |
Strikt @ThePazzo 28 czerwca 2021 12:04 |
28 czerwca 2021 13:43 |
Nie wiem, czy "lewicowość", ale na pewno koneksje. Mój kolega pochodzi z ambasadorskiej rodziny. Otwarcie archiwów pokazało jednak, że zanim tata został ambasadorem w kraju Trzeciego Świata, był rezydentem wywiadu w dużym, liczącym się kraju europejskim. I za pierwszych rządów dobrej zmiany, gdy myśmy po studiach walczyli o jakieś gównostaże, syn rozpoczął pracę w zbrojeniówce, a potem przeskoczył do MSZ.
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 13:45 |
"Oni się z niczego nie tłumaczą, albowiem walczyli zawsze dla dobra ludu, a jak lud nie chciał ich zaakceptować, to znaczy, że nie był ludem. I sam jest sobie winny." To jest gotowiec, ale "nasi" udają, że nie bywają i nie czytają. Nigdy nie skończą się tłumaczyć. Dzisiaj, od rana tłumaczy sie Episkopat. Co z nimi nie tak?
![]() |
takitam @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 14:04 |
Ano, trochę podejrzanie wygląda ta dwunastowieczna Galicja i południowa Rosja, ale nie wikipedysta tu winien, tylko Louis Ginzberg i A. Kaminka, autorzy odnośnego hasła w The Jewish Encyclopedia, którzy w taki sposób, ku wygodzie amerykańskiego czytelnika z początku XX stulecia, zlokalizowali geograficznie owe dalekie, opisywane przez Eliezera b. Natana słowiańskie krainy. Inkryminowany tekst jest stamtąd żywcem skopiowany. Ponieważ na własne oczy widziałem kiedyś w szkolnej bibliotece książkę pt. Historia ZSRR, której narracja wiodła od prehistorii poprzez Rurykowiczów aż do naszych czasów, nie widzę tu problemu. W innych opracowaniach poświęconych Eliezarowi mowa jest w tym kontekście wyłącznie o Rusi kijowskiej. Kto by zresztą napracował się tyle nad sfałszowaniem hebrajskiego tekstu, żeby przepuścić takiego babola? Jeśli już, to szukałbym drobniejszych śladów. Sam bym znalazł coś np. w tym opracowaniu, ale tego nie zrobię, bo wymagałoby to ode mnie udawania, że tyle rozumiem z wywodów Kulika, ile mi jest wygodnie. ;)
Co do relacji Ekkeharda z Aury (o którym mowa w poprzednim wpisie Gospodarza, a który tutaj został prawdopodobnie przez pomyłkę nazwany E. z Aux), to faktycznie o pogromie mówi dokładnie jedno zdanie z rozdziału XII Hierosolymity, przypisując odpowiedzialność (jeśli odnieść to do dzisiejszych pojęć) Emichowi i dwunastotysięcznej armii krzyżowcwó, na czele której samowolnie stanął wiedziony jakoby boskim objawieniem "niczym drugi Saul". Co oczywiście nawiązuje do Saulowej rozprawy z pogańskimi kapłanami, ale przywodzi na myśl obłęd i żałosny koniec króla.
Surrexit etiam diebus ipsis quidam vir militaris, comes tamen partium illarum quae circa Renum sunt, Emicho nomine, dudum tyrannica conversatione nimis infamis, tunc vero velut alter Saulus revelationibus, ut fatebatur, divinis in huius modi religionem advocatus, fere XII milia signatorum sibimet usurpans- ducatum; qui nimirum per civitates Reni, Moeni quoque atque Danubii deducti, execrabilem Judeorum quacumque repertam plebem, zelo christianitatis etiam in hoc deservientes, aut omnino delere aut etiam intra aecclesiae sat agebant compellere sinum.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 28 czerwca 2021 12:10 |
28 czerwca 2021 14:44 |
Dobrze, ze...
... skonczyla mu sie juz ta deta... i ZMARNOWANA kadencja,... i szkoda, ze wczesniej "nie dialogowal" z LEWIZNA !!!
Ale skad on, CYMBAL jeden mogl o tym wiedziec... takie MAMELY jak ten caly, dety SZAREK na wysokich stolkach w tzw. powaznych instytucjach to zwyczajnie SKANDAL, CHUCPA i KATASTROFA "naszego panstwa" !!!
![]() |
Paris @ThePazzo 28 czerwca 2021 12:33 |
28 czerwca 2021 14:51 |
Nieprawda !!!
Coraz wiecej ludzi RZYGA tym tzw. pSZekazem, kurwizja... i ogolnie merdiami !!! Tego BELKOTU nie da sie sluchac ani ogladac.
![]() |
Paris @olekfara 28 czerwca 2021 13:39 |
28 czerwca 2021 14:53 |
100/100 !!!
![]() |
ahenobarbus @Paris 28 czerwca 2021 14:51 |
28 czerwca 2021 14:54 |
NIe da się. Ale czasem warto obserwować co się tam pojawia. Otatnio na netflixie mnóstwo filmów o snajperach się nagle pojawiło, odgrzebanych po wielu latach. Czyżby coś sie szykowało w tej materii?
![]() |
Szczodrocha33 @Strikt 28 czerwca 2021 13:43 |
28 czerwca 2021 15:00 |
"Nie wiem, czy "lewicowość", ale na pewno koneksje. Mój kolega pochodzi z ambasadorskiej rodziny. Otwarcie archiwów pokazało jednak, że zanim tata został ambasadorem w kraju Trzeciego Świata, był rezydentem wywiadu w dużym, liczącym się kraju europejskim. I za pierwszych rządów dobrej zmiany, gdy myśmy po studiach walczyli o jakieś gównostaże, syn rozpoczął pracę w zbrojeniówce, a potem przeskoczył do MSZ."
I jestem pewien ze nadal ma sie dobrze.
W Polsce jest latwiej zwrocic kijem Wisle niz osiagnac cos bez znajomosci.
Niegdys poruszyl ten temat w ciekawy sposob Ziemkiewicz w jednym ze swoich felietonow.
Napisal jak pewien naiwny Amerykanin chcial rozwinac w Polsce jakis interes. Oglosil wiec w prasie, jak dziecko we mgle, ze poszukuje wspolnika.
Chodzilo mu o jakis pomysl na biznes, wklad gotowkowy czy tam kawalek kredytu itp.
Kontaktowalo sie z nim wielu chetnych i zasypywany byl propozycjami wspolpracy.
Ale charakterystyczne bylo jedno: kazdy rozmowca jego gadal o jednym - o tym jakie ma uklady i kogo zna- ten wiceprezesa banku, tamten dyrektora przedsiebiorstwa, jeszcze inny ma dojscie do wiceministra czy jakiegos innego podsekretarza stanu z dostepem do funduszy, albo z mozliwoscia przystawienia piecaatki i wydania pozwolenia.
![]() |
ThePazzo @Strikt 28 czerwca 2021 13:43 |
28 czerwca 2021 15:11 |
Tak zgoda koneksje i koniunkturalizm. A ponieważ jest to pewna spora grupa ludzi, która mówi własnym jezykiem i ma zestaw poglądów jak najbardziej lewicowych posiadająca wpływy i pieniądze nikt nie będzie się z tego kodu kulturowego wyłamywał. Nie musze dodawać, że w tym środowisku wszyscy są zaszczepieni a także żaden z tej grupy nie zagląda na SN.
Oczywiście, że są ludzie, którzy szukają czegoś innego.
Chodziło mi tylko o skale.
PIS to także jest przecież socjalistyczna lewica mimo, że tak przez twardą lewicę ala Zandberg zwalczana.
Proszę się przejść po mieście i zobaczyć gdzie można spotkac najwięcej ludzi.
Nie na eventach "prawicy".
Za to akcje strikte lewicowe i rozrywka w tym duchu przyciąga tłumy.
To wyznwacy TVN TokFM Onet etc.
![]() |
Paris @ahenobarbus 28 czerwca 2021 14:54 |
28 czerwca 2021 15:20 |
Naturalnie, ze...
... nalezy sledzic WROGIE "nasze merdia"... takich karnoli, OSZUSTA SMOLENSKIEGO czy reszte tych TWORKOW, tylko po to zeby wiedziec co im w PUSTYCH LBACH swita !!!
Nie mam "netflix'a" i nie przewiduje go miec,... ale ktoz to wie. Masonska, rzadzaca SZARLATANERIA szuka pretekstu i prowokuje "do polania sie krwi"... to jest ich MARZENIE na dzis !!!
Dzis juz znamy ten "modus operandi"... aby to cale TALATAJSTWO utrzymalo sie przy wladzy... aby "rotszyld" mogl zarabiac, a ZLODZIEJSTWU BIURWOKRATYCZNEMU nie spadl wlos z glowy - potrzebny jest FERMENT ULICZNY i KREW... polana krew... reszty dopelni "narracja" merdialna... wsciekla i zaklamana...
... wiec trzeba byc uwaznym... i przebieglym jak weze !!!
![]() |
Paris @ThePazzo 28 czerwca 2021 15:11 |
28 czerwca 2021 15:31 |
Przeciez ONI. wszyscy...
... to sa MAGDALENKA i "okragly stol"... wiec normalne, ze LEWIZNA z LEWIZNA "walczy". To takie niekonczace sie i UDAWANE SHOW dla polskiego ciemnego luda !!!
![]() |
ewa-rembikowska @ThePazzo 28 czerwca 2021 15:11 |
28 czerwca 2021 15:41 |
Odwiczna wojna frakcji lewicowych, z których część dla niepoznaki mówi o sobie, że jest prawicą.
![]() |
Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 15:53 |
Właśnie jestem w trakcie czytania Żydówki z Toledo. Rewelacja. Zawisza w Aragonii wypada teraz bardzo blado.
![]() |
gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 28 czerwca 2021 15:53 |
28 czerwca 2021 15:57 |
Ja też, dlatego nie mogę skończyć książki, wydłubuję spod spodu różne ważne rzeczy, a jest tam tego masa
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 16:00 |
Wczoraj zadałem pytanie poprzedzone krótkim wstępem: Do tej pory myślałem że badający/rozgrywający literaturoznawstwo/filozofię są tak samo ważni jak badający/rozgrywający historię sztuki/historiografię/archiwalia. Jedno i drugi ważne dla propagandy zainteresowanych politycznych gangów. Ale teraz w zasadzie widzę że ci drudzy są ważniejsi. Czy dlatego że przez ręce przechodzą im artefakty o znacznie większej wartości monetarnej? Czy znacznie większej wartości propagandowej?
Ten tekst sugeruje że archiwiści są ważniejsi bo oni nadają tematy i sposób narracji literatom, "filozofom" i krytykom literackim.
![]() |
ThePazzo @ewa-rembikowska 28 czerwca 2021 15:41 |
28 czerwca 2021 16:03 |
Problemem jest także to, że Ci ludzie z koneksjami i kasą żyją jak książęta z bajki - zupełnie jak banany za PRL. A ludzie młodzi oczy i uszy mają i też chcą żyć godnie a więc aspirują a tzn łykają lewicowość jak pelikany bo wydaje im się, że dzięki temu coś w życiu ugrają. Między innymi dlatego ruch homosiów ma się tak dobrze i jest coraz większy.
Sprzedaje nieruchomość - pani pośrednik przyprowadziła małżeństwo po 30tce - Pan pracuje jako doradca prezydenta Andrzeja Dudy - tak mi powiedziała pani pośrednik.
Oboje przyjechali takimi furami, że mi szczęka opadła do podłogi a moja nieruchomość też tania nie jest.
![]() |
stanislaw-orda @ThePazzo 28 czerwca 2021 16:03 |
28 czerwca 2021 16:26 |
Pani pośrerdnik, O.K.
Do mnie pani pośrednik (chodziło o sprzedaż działki po rodzicach na Ursynowie) też przyjechała wypasionym Subaru.
Ale doradca to może miał brykę służbową.
![]() |
rexeum @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 16:49 |
Emocje i instynkty zwyciężają z rozumem. Rozum, zdrowy rozsądek, fakty i argumenty w osiąganiu celów politycznych, a właściwie kontroli są mało skuteczne w porównaniu do rozbudzonych emocji.
Po co więc się wysilać, po co "wymądrzać", jak wystarczy tylko odpowiednio poszczuć jednych na drugich, wystraszyć, wzbudzić nienawiść i obrzydzenie, aby łatwo i szybko osiągnąć zamierzony efekt.
A jak jeszcze dodać do tego tradycyjne, wielowiekowe uprzedzenia awersyjne, stereotypy i animozje, to mamy pełny scenariusz dzisiejszej codzienności.
Polityczni manipulatorzy tworzący taki właśnie paradygmat – emocje zamiast rozumu – współczesnego uprawiania polityki i zarządzania społeczeństwem, nie wzięli jednak pod uwagę małpiej pułapki*.
Opieranie się w działaniach i decyzjach na instynktach i pierwotnych silnych emocjach, nieuchronnie prowadzi do samozagłady.
* Robisz w orzechu kokosowym dziurę na tyle dużą, żeby małpa mogła wsunąć do środka łapę. Wypełniasz kokos jedzeniem i przywiązujesz do słupa. Potem się chowasz i czekasz. Małpa przychodzi, a kiedy wywącha jedzenie, wsuwa łapę do dziury i chwyta jedzenie, a wtedy ty wyskakujesz. Małpa chce jak najprędzej uciec, ale odkrywa, że nie może wyciągnąć łapy, nie wypuszczając jedzenia. Ciekawe jest to, że chociaż małpa powinna być dostatecznie inteligentna, aby zrozumieć, że jeśli zostanie schwytana, i tak nie będzie mogła skorzystać z jedzenia, nie chce go wypuścić. Instynkt, głód pożądanie okazują się silniejsze niż rozum. I to jest zguba małpy. Za każdym razem.
ps:
Będzie bardzo ciężko poukładać klocki na nowo i na właściwe miejsca. W nowej rzeczywistości politycznej elektorat PiS, czy szerzej prawica, rzeczywiście potrzebuje jedności, ale w jednym elemencie – myśleniu. Bez myślenia nie da się postawić poprawnej diagnozy i poszukać lekarstwa, bezmyślność to pogłębianie choroby. Skala bezmyślności i kompromitacji przygnębia i dochodzi jeszcze jeden element. Otóż każdy z tych skompromitowanych czuje się marszałkiem i przywódcą, a każdą swoją głupotę przekuwa albo na „agentów wpływu” albo na trzymanie straży przy wartościach: „Bóg Honor, Ojczyzna”. Innymi słowy największym zagrożeniem dla prawicy, nie są podziały, ale konserwacja skrajnej głupoty i kompromitacji.
![]() |
ThePazzo @stanislaw-orda 28 czerwca 2021 16:26 |
28 czerwca 2021 16:52 |
Subaru nie ma wypasionych samochodów w ofercie. To nie ten segment rynku moto.
Małżeństwo przyjechało 2 samochodami marki niemieckiej każde swoim po widocznym tunningu.
Felgi spojlery ekstra kolor etc.
Moja Pani pośrednik jeździ Mercem SUV tak na marginesie ale to bez znaczenia.
Panie Stanisławie - co z tym Finito? proszę dotrzymywać słowa.
![]() |
rexeum @ThePazzo 28 czerwca 2021 16:03 |
28 czerwca 2021 16:53 |
"Oboje przyjechali takimi furami, że mi szczęka opadła do podłogi a moja nieruchomość też tania nie jest."
Myślałem, że Pana już nie można niczym zaskoczyć/ po przeczytaniu Pańskich komentarzy w których podaje Pan co posiada/. :)
![]() |
ThePazzo @rexeum 28 czerwca 2021 16:53 |
28 czerwca 2021 16:57 |
Wie Pan ja na swoje troche lat popracowałem... i tak ciężko mnie zaskoczyć bo znam takich przy których jestem jak finansowa mrówka ale to naprawdę młodzi ludzie a do tego nie właściele firm tylko urzędnicy...
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 18:31 |
Z lewicą nie powinno się już rozmawiać ale ją zwalczać ile się tylko da i na każdym polu.
Czy da się dyskutowsc z Hartmanem, Michnikeim, czy jakimś prezydentem USA pod tytułem Biden, czy Harris? Nie wspominając władz Unii Europejskiej. To już jest passe. Albo my albo oni. Ci, których wymieniłem. Nikt inny. Nawet, jak się będzie nazywał Zandberg. To już nie ma znaczenia.
A średniowiecze, w zasadzie od upadku Cesarstwa Rzymskiego, dokładniej, narracja wokół tego "ciemnego średniowiecza", to pisz wymaluj, podobna narracja, jak wokół Polski i Polaków. Jacy to oni nieudacznicy i stracili swoje państwo. Ba, mało, oni współuczestniczyli nawet w mordowaniu Żydów w czasie II WŚ, jak podał ostatnio Los Angeles Times. Za chwilę poda to samo inna gazeta ze świata. A za dwie chwile, Polska będzie " na podłodze" błagać o litość za swoje "winy".
"Szable w dłoń", jaką kto ma. I nie na czołgi, jak pewna narracja powiadala i w gruncie rzeczy dalej w pewnym sensie żyje. Nie. Mamy wiedzę i mamy Wiarę. Zacznijmy z tego korzystać. Wszędzie wokół siebie.
____
![]() |
stanislaw-orda @ThePazzo 28 czerwca 2021 16:52 |
28 czerwca 2021 18:55 |
Subaru Tribeca
![]() |
ThePazzo @stanislaw-orda 28 czerwca 2021 18:55 |
28 czerwca 2021 19:14 |
Do konkurencji Subaru Tribeci należały takie auta, jak Honda CR-V, Volvo XC60 czy Volkswagen Tiguan.
To nie jest segment aut premium.
![]() |
ThePazzo @cbrengland 28 czerwca 2021 18:31 |
28 czerwca 2021 19:36 |
Są jeszcze jacyś odważni ludzie na prawicy i walczą. https://www.youtube.com/watch?v=DzLhejSGDnQ&ab_channel=PatrykJaki
![]() |
olekfara @ThePazzo 28 czerwca 2021 19:36 |
28 czerwca 2021 19:55 |
Mocno im się grunt po nogami pali, jeżeli wyciągają roszczenia żydów.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 20:43 |
Co do tego, kto redaguje polska wiki, to jestem pewny że Niemcy. Skąd to wiem? Zbierajac materiał do mojej ostatniej notki wystukałem w polskiej wiki hasło "pieczyngowie". Poniżej tego hasła pojawiła sie mapka z sytuacja polityczna z roku 1015. Przecieram oczy i co widzę? Obszar Polski Chrobrego na zachodzie kończy się na Wielkopolsce i Morawach. Cały Dolny Śląsk, Łużyce to Niemcy a Słowacja to Węgry.
Co do źródel - dr Dudek w dwej ksiażce "Chazarowie" wspomina, że niedawno (tj. chyba gdzieś pod koniec lat 90-tych) udostepniono archiwa chìńskie (które musza byc niezwykle dokładne - bo kupcy chińscy byli dokładni i systematyczni) lecz mało kto z nich korzysta. Pewnie utrudnieniem jest inna nomenklatura terenów/krain, rzek, miast....ale myśle, że dla chcacego nic trudnego. Podejrzewam raczej, że historycy boja sie tam zaglądać, bo zdefasonuje to im cała wizje dziejów.
![]() |
stanislaw-orda @ThePazzo 28 czerwca 2021 19:14 |
28 czerwca 2021 20:51 |
Zawsze da się poznać swój oficerski szlif manipulacji z Akademii Wyborczej.
Ten szlif pozostawia nieusuwalny ślad.
Nic dziwnego, że dostałeś jako bonus całodobowy dyżur na SN.
![]() |
stanislaw-orda @ThePazzo 28 czerwca 2021 16:52 |
28 czerwca 2021 20:56 |
finito odnosiło się do przepychanek z Pazzo pod inną notką.
![]() |
ThePazzo @stanislaw-orda 28 czerwca 2021 20:56 |
28 czerwca 2021 21:00 |
Więc ja pozwole sobie na brednie, które Pan wygaduje nie odpowiadać pod każdą notką.
![]() |
rexeum @ThePazzo 28 czerwca 2021 21:00 |
28 czerwca 2021 21:16 |
Przykro patrzeć Panowie, jak trolujecie ostatnio prawie każdą notkę. Te Wasze przepychanki są wręcz żałosne :(
![]() |
ThePazzo @rexeum 28 czerwca 2021 21:16 |
28 czerwca 2021 21:22 |
Mi też jest niewesoło znosić te oszczerstwa no ale jak napisałem wcześniej nie zamierzam już odpowiadać. Może mu się w końcu znudzi.
![]() |
Paris @ThePazzo 28 czerwca 2021 19:36 |
28 czerwca 2021 21:37 |
Nooo...
... "powalil" mnie na kolana ten BOJEC, "za 5 dwunasta" !!!
A szczegolnie tym, ze DOKOOPTOWAL do ekipy tego POpapranego i skonczonego "pieknego" Gowina !!! Pewnie o tym "nie wiedzial" bo mial 5 lat w latach 90-tych... szkoda tylko, ze bedac takim GAMONIEM pchal sie do polityki, jak pszczola do miodu !!!
![]() |
rexeum @ThePazzo 28 czerwca 2021 21:22 |
28 czerwca 2021 21:37 |
Ten typ tak ma! Przyzwyczajony do rządzenia od 1976r. nie popuści aż "zagryzie" :(
![]() |
smieciu @gabriel-maciejewski |
28 czerwca 2021 22:06 |
Wolałbym Zandberga u władzy. Zrobiłby to samo co PiS ale szybciej. Dzięki czemu może ludzie by coś zauważyli. Najgorsza jest taka pisowska pełzająca lewica. Jak wąż się prześlizguje ale udaje że jest sympatycznym zwierzaczkiem. Kiedy jednak już wszystko dobrze oblecze to zrzuci swoją skórę a ze środka wyskoczą wszyscy starzy towarzysze i z rechotem na gębie krzykną: Mamy Was! I bez płaczu nam tu. Sami tego chcieliście.
A odnośnie nadreńskiej krucjaty to ciekawa historia. Jakoś ciężko uwierzyć by Żydzi byli celem. Za to dobrze pasuje do nadreńskiej Osi, o której wspominałem, łączącej Anglię z Florencją i Rzymem. Państwa Osi. Można by ją nazwać Osią Lotara, którą szybko zawładnęło Cesarstwo. Szampania w takim kontekście jest coraz bardziej oczywista. Średniowiecze to walka o Oś ;)
![]() |
stanislaw-orda @rexeum 28 czerwca 2021 21:37 |
28 czerwca 2021 22:36 |
A ty po co się wpieprzasz między wódkę i zakąskę ?
![]() |
cbrengland @ThePazzo 28 czerwca 2021 19:36 |
29 czerwca 2021 01:58 |
Piszę wyraźnie, aby nie patrzeć na innych ale walczyć samemu. Da się właśnie.
Im więcej nas, tym większe szanse ich pokonania. To wszystko błazny są i tchórze. A są mocni, gdyż mają media i są w grupie. To wszystko. Politycy, ci, co też to widzą, niech robią swoje. My swoje. Krok po kroku.
Tusk pod drzwiami już. A jednak. Się zacznie.
Dobrze, że nie ma mnie w Polsce jednak. Nie zniósł bym tego po raz kolejny, co już tyle razy Polska przerabiała. I to tylko przez ostatnie 30 lat.
_____
![]() |
ThePazzo @cbrengland 29 czerwca 2021 01:58 |
29 czerwca 2021 02:53 |
Dla mnie liczy się tylko szczęście mojej córki. Jedyne co mnie zastanawia to jak ją ochronić. Świata nie zbawie. Żyje tylko dla niej. Tuska już raz przeżyłem. Może sobie tu wracać - nie widzę różnicy między nim a Kaczorem.
![]() |
gabriel-maciejewski @smieciu 28 czerwca 2021 22:06 |
29 czerwca 2021 07:20 |
Aha, ale nie rozumie pan, że nie miałby pan szansy o tym nikomu opowiedzieć, bo takie miejsca jak to zostałyby zamknięte. Niech pan głosuje na Zandberga, ale się do tego nie przyznaje, bo pana wywalę. Po 89 roku ludzie głosowali na komunę, mimo tego, że wiedzieli co może być.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 28 czerwca 2021 20:43 |
29 czerwca 2021 07:21 |
Oczywiście, że się boją. Mogłaby się historia Mongołów w całości odnaleźć i dopiero by było
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 28 czerwca 2021 18:31 |
29 czerwca 2021 07:22 |
To jest strata czasu, jak ich będziesz zwalczał?
![]() |
gabriel-maciejewski @rexeum 28 czerwca 2021 16:49 |
29 czerwca 2021 07:24 |
Już pana wywaliłem. A myślenie rzeczywiście ma kolosalną przyszłość
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 28 czerwca 2021 16:00 |
29 czerwca 2021 07:24 |
Oczywiście, że są ważniejsi
![]() |
gabriel-maciejewski @takitam 28 czerwca 2021 14:04 |
29 czerwca 2021 07:26 |
Pomyliłem się, trudno...ale to jest jedyna autentyczna relacja, która składa się z tych pięciu linijek
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 28 czerwca 2021 13:45 |
29 czerwca 2021 07:27 |
Nie rozumieją innego niż lewicowy paradygmatu. Myślą, że okazywanie współczucia ludziom biednym to program polityczny, ideowy i misja. A to nieprawda
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 29 czerwca 2021 07:22 |
29 czerwca 2021 11:30 |
Na przyklad nie dyskutujac z nimi ale mocno "walić im w pysk". Nie o ciebie chodzi, bo to właśnie robisz swoimi książkami. Każdy po swojemu, jak umie powinien właśnie też.
_____
![]() |
cbrengland @ThePazzo 29 czerwca 2021 02:53 |
29 czerwca 2021 11:41 |
Właśnie napisałem powyżej do Coryllusa, co trzeba robić wedlug mnie.
To, co dzisiaj, zrobiło się takie samo, jak za socjalizmu w PRl-u. Nie wszyscy pamiętają albo są za młodzi. I dlatego mają problem. Czy wtedy ktoś interesowal się polityką? Jakieś żarty. Żyło sie życiem rodzinnym w tych blokach i to było życie szczęśliwe. Ja tak miałem. Do wyjazdu na studia do Krakowa. Ale to już inna historia.
A tam obok był ten Cyrankiewicz i Gomułka, potem Jaroszewicz i Gierek, a potem Jaruzelski i Jaruzelski. A dzisiaj? Są Morawiecki i Kaczyński, za chwilę będzie Hołownia i Tusk.
Gdybym nie wiedzial, jak było, pewnie w Polsce bym mieszkał. Dzisiaj już nie.
______
![]() |
ThePazzo @cbrengland 29 czerwca 2021 11:41 |
29 czerwca 2021 12:59 |
Co to za różnica czy mieszkasz w Polsce z Kaczyńskim i Morawieckim czy w Anglii z Borysem Johsonem ?
Ja tu chociaż mam rodzine i jakąs ciągłość życia - choć jak sam wiesz zamierzam wyjechać, kwestia czasu.
Robiłem tak jak mówisz - poobrażałem sobie wszystkich znajomych "waląc im w zęby" bo to wyznawcy "lewicowego" myślenia i co z tego mam?
Straciłem tylko znajomych a nikogo nie przekonałem.
![]() |
Maginiu @gabriel-maciejewski |
29 czerwca 2021 13:15 |
"A wobec tego pozostaje nam milczeć i robić swoje. I nie słuchać redaktora Pospieszalskiego, który twierdzi, w obłąkaniu, że warto rozmawiać. Nie warto. Warto tylko słuchać i czytać uważnie."
Lewica żąda formalnego, prawnego usankcjonowania zdobytego monopolu na racjonalność i normalność psychiczną. Każdy kto wchodzi w jakąkolwiek dyskusję ze zwolennikami lewicy, nie rozumie, że daje się wciągnąć na teren przeciwnika - a tym samym musi operować językiem, pojęciami i nieprawdami przez lewicę używanymi. Z góry skazany jest na porażkę...
![]() |
Paris @ThePazzo 29 czerwca 2021 12:59 |
29 czerwca 2021 13:23 |
Tez tak postepowalam, ale...
... jakis czas temu odpuscilam to sobie... zwyczajnie nie da sie "pogadac" ze wszystkimi albo z kazdym, to jest NIEMOZLIWE !!!
Odsunelam sie od - prawie wszystkich znajomych i rodziny, bo jesli mam "rozmawiac" o du*ie Maryni to dziekuje bardzo za takie "kontakty i rozmowy", ja naprawde nie cierpie OBLUDY. Dzis, z czasem to sie zmienia... niektorzy z rodziny "szukaja" odnowienia kontaktu ze mna, ale mnie sie juz tak "nie pali" do rozmow z rodzina czy znajomymi... zyje sobie w swoim swiecie i tak narazie musi byc. Mam "znajomych" z racji zajmowania sie handlem, troche na SN... i jak narazie nie jest jeszcze najgorzej, mozna sie przyzwyczaic, a nawet - jak w moim przypadku - byc czesto z takich kontaktow bardzo zadowolona.
No i najwazniejsza sprawa, Panie The Pazzo, NIKOGO Pan NIE PRZEKONA !!! Kazdy sam na wlasnej skorze MUSI ODCZUC i PRZEKONAC SIE... nic na sile,... naprawde szkoda zdrowia i czasu na rozmowy z kretynami - tak jak to wczoraj napisal CORYLLUS !!!
![]() |
Paris @Maginiu 29 czerwca 2021 13:15 |
29 czerwca 2021 13:25 |
100/100 !!!
![]() |
ThePazzo @Paris 29 czerwca 2021 13:23 |
29 czerwca 2021 13:31 |
Zgadzam się w całej rozciągłości. Nie ważna ilość relacji a ich jakość :)
![]() |
Paris @ThePazzo 29 czerwca 2021 13:31 |
29 czerwca 2021 14:46 |
Dokladnie...
... lepiej z madrym zgubic niz z glupim znalezc !!!
A interesujacych ludzi "troche jest", nie wszyscy tak od razu "chca sie ujawniac",... ale sa.