-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

O afirmacji lęków, jej konsekwencjach i wynikającej z nich odpowiedzialności

Szanowni Państwo, przyznam, że nie mogę już słuchać o ustawie 447 i o żydach, którzy – jeśli tylko PiS wygra wybory przyjdą tu by zagrabić nasze mienie. Nie mogę tego słuchać spokojnie albowiem wypowiadają się w tej kwestii ludzie, którzy przeważnie niczego nie mają, a ich lęk jest lękiem o cudze dobro. Nie ma bowiem już od dłuższego czasu czegoś takiego jak majątek wspólny, a na pewno nie w takich wymiarach, jak to było za komuny. Każdy zresztą dobrze wie, że dobro za komuny, nie było wspólne. Struktura rynku dzisiaj dopuszcza rozmaite przekręty własnościowe, o których pojęcia nie mamy i mieć nie będziemy. Toczy się to bowiem nad naszymi głowami. Pamiętam jaki lament rozpoczął się po podpisaniu przez Pawlaka umowy z Gazpromem, mówiło się o całkowitej utracie niepodległości, pamiętam jaki lament był po otwarciu przez Sikorskiego granicy z obwodem Kaliningradzkim. Po kraju miały grasować wtedy zbrojne bandy rosyjskie. Dziś mamy ustawę 447, a im bardziej rząd próbuje uspokoić lęki z nią związane tym głośniej słychać, że składa się z samych zdrajców. Jak to się dzieje i dlaczego tak jest? Wynika to, moim zdaniem z przyrodzonej prostoty umysłów mieszkańców naszego kraju oraz z ich rozbudzonych aspiracji, które nie mogą znaleźć żadnego poza gadaniem ujścia. Jeśli do tego dodamy, że ludzie ekscytujący się grabieżą mienia polskiego, która ma wkrótce nastąpić, mają stałe, często państwowe zatrudnienie, albo pobierają świadczenia od państwa, co z tego, że w niewielkim wymiarze, sprawa nabiera dziwnego kolorytu. Dlaczego nie powinniśmy, a wręcz nie wolno nam ekscytować się tymi żydowskimi roszczeniami. Podam dwa przykłady, jeden filmowy, a drugi historyczny. Wielu z nas pamięta włoski film noszący tytuł „La familia”, który po polsku nazywał się „Odrażający, brudni, źli”. Było to śmieszny obraz przedstawiający Italię tuż przed gospodarczą prosperity, Italię która budzi się do nowego życia. Owo budzenie się nie jest bynajmniej jakąś sielanką, widzimy rodzinę, która wyrywa sobie z gardła różne ochłapy i generalnie ma ochotę pozjadać się nawzajem. W Polsce ktoś by pewnie napisał, że to jest atak na tradycyjne wartości. Być może, ale w tym filmie nie ma słowa o Kościele. Zostawmy to. Z grubsza w filmie chodzi o to, żeby odebrać seniorowi rodu wygraną w totka. On te pieniądze chowa przed rodziną w dziwnych miejscach, a oni próbują je zdobyć i posuwają się w tych swoich działaniach do rzeczy ostatecznych. Na przykład sprzątają mieszkanie. Do tego widzimy tam konkurencyjną rodzinę, która przychodzi do naszych bohaterów, do ich domu z baniaków po paliwie i skrzynek po pomarańczach i wysuwa jakieś roszczenia wymachując papierami. Seniorka rodu, nazywana normalnie przez swojego męża potworem, przyjmuje te papiery do okazania. Po czym oddaje je jednemu z synów i to jest koniec ziemskiej egzystencji tych dokumentów. Ktoś powie, że to niepoważne. A odczytywanie fragmentów notatek, które asystent ambasadora przekazał asystentowi podsekretarza stanu to jest poważne? To ma taki sam wymiar. O co jednak chodzi? O naturę roszczeń. Ona była, jest i będzie agresywna. Poza tym, zwykle nie wiadomo do kogo naprawdę kierowane są roszczenia. Jeśli więc ktoś tam gdzieś w gremiach, nie mających wpływu na polskie prawodawstwo krzyczy, że Polska jest coś winna żydom, nie możemy przysiadać na kamieniu i płakać, że matkę nam tu mordują w tym domu. Nie możemy też od razu nazywać całego rządu zdrajcami, bo Kaczyński wyszedł i powiedział, że nie będziemy zwracać żadnych sum za II wojnę. A powinien przecież powiedzieć – głośno i wyraźnie – nie będziemy oddawać pieniędzy tym parchom, jeba...m żydom pier...onym, żeby zdechli. Dopiero wtedy bowiem zyskałby uznanie patriotycznej prawicy o nazwiskach Berkowitz, Menzten i Mikke. Czy aby na pewno? Oczywiście, że nie, tylko żartowałem. Nie chodzi bowiem o roszczenia, Żydów prawdziwych i Polskę, chodzi o to kto będzie dysponentem skrajnych, najbardziej dynamicznych narracji, które burzą krew nie posiadających niczego gołodupców gotowych zaryzykować wszystko, byle zarobić na kawalerkę. To jest cel istotny tego starcia. Nie chodzi o ustawę 447, ale o przejęcie i utrzymanie najbardziej ograniczonych ale też i mających najmniej do stracenia grup wyborców. Są to zwykle resortowi emeryci albo młodzieńcy, których z jakichś przyczyn nie przyjęto do policji lub wojska, czyli – nazywajmy rzeczy po imieniu – odmówiono im pracy na państwowym. Oni są teraz wkurzeni i szukają jakiegoś ideologicznego wytrycha, który uratowałby ich dusze. I wtedy trafiają na Korwina oraz ideologię liberalno-konserwatywną czy jak się tam ten bełkot nazywa. Wiecie o co chodzi. Ludzie nie posiadający ani drygu, ani pomysłów, ani cierpliwości do tego, by prowadzić biznes zaczynają realizować się w opowiadaniu o wolności, przede wszystkim podatkowej. Gdyby Kaczyński powiedział to, co napisałem wyżej, wymienieni zgłosiliby pretensje, że nie wyszczególnił których Żydów trzeba zamordować najpierw, a których później, a także jakimi metodami on by to robił. Mam nadzieję, że przykład jest zrozumiały.

Teraz kolejny. Przymierzamy się do wydania pamiętników kolejnego wstrętnego endeckiego działacza, jeszcze gorszego niż Zaleski, który pisał te głupie, nie zrozumiałe dla współczesnych działaczy prawicowych książki. Gorszego, bo ten był bankierem i wyzyskiwaczem do tego. I w tych pamiętnikach jest taki fragment. Ja go zacytuję dosłownie. To jest notatka z jednego dnia. Brzmi następująco:

 

Eligiusz Niewiadomski? Pierwsze słyszę.

 

Jeśli kogoś to dziwi, niech zajrzy koniecznie do II tomu Baśni socjalistycznej, gdzie umieściłem in extenso artykuł poświęcony pamięci zmarłego Jakuba Natansona, opublikowany w jednej z warszawskich gazet w XIX wieku. Otóż Jakub Natanson, z tych Natansonów, był wielkim propagatorem przemysłu cukrowniczego, a także wybitnym chemikiem. Część osób już wie, kto napisał pośmiertną laudację na jego cześć, bo kupili książkę, niestety nie potrafią chyba wyciągnąć konsekwencji z tego faktu i porównać ich ze współczesną sytuacją. Nie wiem dlaczego. Mam wrażenie czasem, że ludzie nie czują się właścicielami własnego ogródka, ale lubią myśleć o sobie, jakby byli właścicielami kombinatu „Polska Miedź” i mieli decydujący głos na zebraniach zarządu. Otóż człowiekiem, który podpisał się pod laudacją na cześć Natansona, był ojciec Eligiusza Niewiadomskiego – Wincenty. Byli bowiem Niewiadomscy klientami Natansonów. Eligiusz zaś był do tego stopnia zakłamany, że korzystając z budżetu wyasygnowanego przez tę rodzinę objeżdżał muzea Europy, oglądał zabytki i szperał w bibliotekach i tworzył swoją monumentalną historię sztuki, wygłaszając jednocześnie różne prorocze, antysemickie mowy. Mało tego, Eligiusz Niewiadomski, kiedy był ważną figurą w zlikwidowanym wkrótce ministerstwie kultury, wprowadził tam nakaz pisania dokumentów czerwonym atramentem. Opisywane to jest jako dziwactwo zbzikowanego profesora. To nie jest dziwactwo. Natansonowie byli producentami i dystrybutorami czerwonych barwników produkowanych na bazie fuksyny, której formułę wymyślił Jakub Natanson. Niewiadomski jedną decyzją opróżnił magazyny, ministerstwo kupiło czerwony atrament, a on sam – rzekomo pieprznięty artysta – nakazywał wszystkim sekretarkom i pracownikom pisać tym czerwonym atramentem wielostronicowe raporty z całodziennego nic nie robienia. Była to udręka, którą opisywało wielu autorów, Niewiadomskiemu zaś przypisywano chorobę psychiczną. To nie był człowiek chory, najprawdopodobniej był narkomanem, ale to wszystko, nie był to także idealista, który poszedł zabić Narutowicza, żeby uratować Polskę, to był trybik w prowokacyjnej machinie, której celem było zamordowanie generała Hallera. Taka jest rzeczywista natura polskiego „patriotyzmu”, który na pierwsze miejsce wysuwa postulaty walki z Żydami. Pisałem to już ale jeszcze powtórzę – jeśli nie macie niczego, jeśli nie dysponujecie organizacją o charakterze globalnym, nie możecie walczyć z Żydami, bo zawsze na końcu okaże się, że im służycie. Z Żydami i ich roszczeniami, które są, jak zwykle agresywne, nie walczy się lamentem albo groźbami, nie walczy się, jak to pokazał pan Berkowicz idiotycznym prowokacjami z jarmułką. Bo tego Żydzi nawet nie zauważą. Oni mają w dupie takie histerie. Na przeciwko żydowskich roszczeń powinno stanąć państwo. I nasze Państwo złożyło stosowne deklaracje. Z jaką reakcją się one spotkały już wiemy. Polacy reagują w sposób następujący – nie mając nic lub prawie nic, wierzą w gospodarkę ekspansywną i kapitalizm, bo to im pozwala, w wymiarze jednostkowym, ale czysto emocjonalnym, uwolnić się od zależności finansowej, w jaką wpędziła ich pracująca i niepijąca żona wraz z teściową, która ma emeryturę księgowej. Polacy występują przeciwko rozdawnictwu publicznych pieniędzy, bo to psuje gospodarkę, marząc przy tym rzecz jasna o państwowej posadzie i emeryturze. Im bardziej rząd zapewnia, że nie będzie realizował agresywnych roszczeń tym bardziej Polacy wskazują na agresywny charakter tychże, tak jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. Z chwilą kiedy legalna władza w Polsce ma możliwość emitowania komunikatów, kontrujących te roszczenia, wszystko jest w porządku. Polacy jednak uważają, że to źle, bo władza nie dość mocno przykłada się do walki z roszczeniami, a jakby tego było mało pojawiają się jeszcze pokątnie kolportowane informacje, że kiedy obecne ugrupowanie wygra wybory, to wtedy odda Żydom wszystko czego tamci chcą. I w te pokątnie kolportowane wieści wierzą wszyscy, podobnie jak w patriotyzm i szczere intencje Eligiusza Niewiadomskiego. Człowiek bowiem ideowy i oddany sprawie nie może kłamać. Takie jest powszechne mniemanie.

Proszę Państwa, jeśli będziemy się zachowywać jako grupa w taki sposób, możemy już zwijań manatki. To jest histeria, a histeryków i sensatów nikt nie szanuje. Takich ludzi się wykorzystuje, kopie w tyłek i dalej robi swoje. Dobrze jest o tym pamiętać.

Na koniec taka pointa. Moje dziecko ma nauczyciela. Ten pan jest agresywnym bardzo i obecnym w sieci działaczem lewicowym zwalczającym żywym słowem rząd PiS i samego Kaczyńskiego. W czasie strajku popierał wszystkie żądania nauczycieli, a Broniarz był jego idolem. Ja, znając go tylko z opowieści dziecka, zajrzałem na jego profil fejsbukowy. Zdziwiłem się. Okazało się, że mam z tym paskudnym lewakiem, wrogiem osobistym Jarosława Kaczyńskiego, dwudziestu chyba wspólnych znajomych. Większość zaś z tych znajomych to działacze skrajnej, narodowej prawicy. Na dziś to tyle. Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl

 

 

 



tagi: polacy  żydzi  patriotyzm  pis  kaczyński  antysemityzm  ustawa 447  idiotyzm 

gabriel-maciejewski
20 maja 2019 09:47
123     5109    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 10:24

Czerwony atrament w Ministerstwie Kultury z początków II RP nie miał gospodarczego znaczenia, tam było bardzo mało pracowników (merytorycznych to chyba trzech), nie to co dzisiaj. Chyba że celem było sprzedawanie tegoż atramentu do powszechnego użytku w szkołach. Swoją drogą, kiedy "powstał" zwyczaj poprawiania prac uczniów na czerwono? Postaram się sprawdzić. 

Co do roli antysemitów, można powiedzieć, że oni przede wszystkim promują żydowskie sieci władzy tajnej głosząc, że "Żydzi rządzą światem". Dzięki temu mamy władzę tajną, o której wszyscy wiedzą. Ostatecznie całkiem tajna władza nie może istnieć, ludzie muszą wiedzieć kogo się słuchać.

Berkowicz promujący się jako wulgarny antysemita to przesada nawet jak na polskie warunki.

 

  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 20 maja 2019 10:24
20 maja 2019 10:26

Pracowników było więcej, więc niech pan nie ściemnia. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @maciej-kazimierz 20 maja 2019 10:24
20 maja 2019 10:34

Prosze sie zapoznac z polityka gospodarczą PPS ,bo tak to trzeba nazywać ..PPS instalowala nam socjalizm wraz z szalejacym etatyznem.. Mity pan powielasz o miedzywojniu.. 

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 10:26
20 maja 2019 10:43

Było więcej, przesadziłem pisząc, że trzech majc na myśli Przesmyckiego, Skotnickiego i właśnie Niewiadomskiego. Ogółem mogło być kilkadziesiąt pracowników w centrali. Nie do porównania z Ministerstwem Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego i podległymi mu instytucjami, o które np. szkoły artystyczne i nauczanie rysunku w zwykłych szkołach walczył Niewiadomski. 

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @Draniu 20 maja 2019 10:34
20 maja 2019 10:47

Z ogólną oceną działań PPS i kierunku polityki gospodarczej się zgadzam, doczepiłem się szczegółu. Z etatyzmem i biurokratyzacją "postąpiliśmy" przez te 100 lat znacząco do przodu niezależnie od panujących ideologii. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 10:47

Wyciągają stary artykuł i delikatnie przypominaja nam, że nie byliśmy tacy święci i tradycyjnie na samym końcu wspominają o złym księdzu.

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/historia/s%c4%85-wi%c4%99ksze-skarby-ni%c5%bc-z%c5%82oty-poci%c4%85g-wywiad-z-%c5%82ukaszem-kazkiem-regionalist%c4%85/ar-BBMFxQs?li=BBr5MK7&ocid=iehp#page=1

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 20 maja 2019 10:43
20 maja 2019 10:48

Kilkudziesięciu ludzi piszących czerwonym atramentem wszystkie sprawozdania, to w zupełności wystarczy. 

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 10:49

hmmm aleś pan pojechał panie Coryllus, Niewiadomski stypendystą Żydów, masz pan przechlapane u narodowców jak bonifacy... ;-) pewnie nie będą kupować książek z pana księgarni.... ;-) z tym czerwonym atramentem to ciekawostka...  co do histerii w sprawie 447 to zaczyna być deczko męczące ale ja bym ze służalstwem podjechał pod ambasadę moskwy w tej sprawie...

co do mienia, warto przypomnieć, że to kwaśniewski zastopował zwrot zagrabionego przez komuchów mienia otwierając furtkę do przekrętów o których wiadomo już... więc może zamiast pyskować na 447 just oddać to co jest do oddania a każdą gadkę w temacie roszczeń żydowskich kwitować krótko "na drzewo banany prostować"

a propos słyszalności pana głosu panie Coryllus, chyba histeria ucichnie jak w przypadku próby zwekslowania zamachu na Adamowicza na zamach na śp. Narutowicza...

na koniec a propos antysemityzmu, bo pewnie zostaniesz pan antysmitą... wczoraj zostałem fanatykiem katolickim podczas zakupów... więc dlaczego nie ale warto przypomnieć spostrzeżenie Adama Asnyka a propos antysemityzmu

"antystemityzm hodują handlarze w którem każdy pewien zysk w tym widzi, gdy się korzystnym pokaże, ujmą go w swe ręce, niezawodnie żydzi"

pomyślności, zaś pański tekst powinien otrzezwić niejedną rozpaloną głowę...

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 10:53

Berkowiczowi trza by przypomnieć że Lejzorek Rojtszwanc został skazany za antysemityzm.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 20 maja 2019 10:47
20 maja 2019 10:56

Oczywiście, zły ksiądz i dobrzy Niemcy, standard...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 20 maja 2019 10:53
20 maja 2019 10:57

To nie byłby, zdaje się, komunikat dlań zrozumiały. Tu zdaje się chodzi wyłącznie o to, żeby "były jajca"

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 10:57
20 maja 2019 10:59

No, ''Patrzta jak walczymy!''

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 10:48
20 maja 2019 11:04

Czerwony atrament w MKiSz znam tylko z wspomnień Skotnickiego, Pańskich tekstów na blogu i jakichś odprysków, o ile pamiętam Niewiadomski nie był w stanie zdominować całego ministerstwa, ale nie upieram się.

Coś przy okazji ministerstwa i jego kadr, szukałem dłuższego artykułu o MKiSZ 1919-22 (wiem że takim jest) i wyszło coś takiego

http://marksizm.edu.pl/wydawnictwa/polska-mysl-marksistowska/andrzej-stawar/

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 11:05

Czy lepiej zatem byłoby nie wiedzieć nic o ustawie JUST 447 tudzież o tajnej notatce ambasadora Chodorewicza?

Przecież gdyby nie red. Michalkiewicz (głośna sprawa jeszcze z 2006 roku), mleko by się nie rozlało, nie wiedzielibyśmy nic o żadnych roszczeniach i spali byśmy sobie wszyscy spokojnie w ciepłych łóżeczkach. A tak, to masz rację - histeria - nawet pan prezes Kaczyński się zaklina, że nie oddamy ani guzika, więc jest sukces, a pewnie za parę miesięcy sukces będzie jeszcze większy.

W tej sytuacji warto dostrzec, że przedstawiciele Konfederacji nie mają wstępu zarówno do TVP, jak i TVN. W obu tych stacjach zgodnie nie zauważono też marszu "Anty 447" (raptem niecałe 20 tysięcy ludzi, o czym tu gadać; gdyby była 20-osobowa parada gejów, to pokazywano by to w prime time).

No i nie napisałeś też tego, że sam pan marszałek Kuchciński procedowanie nad ustawą "Anty 447" po prostu zdjął. I poważni politycy (np. pan Nitras, pan Mieszkowski czy pani Scheuring-Wielgus) na pewno będą mieli na ten temat wspólne zdanie z panem Marszałkiem.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 11:19

Jak byśmy uchwalili ustawę anty 447, to nasz Sejm potwierdziłby, że istnieje jakiś problem, wymagajacy odpowiedzi naszego prawa na prawo amerykańskie.

Po pierwsze: ustawa 447 to w gruncie rzeczy deklaracja (chcielibyśmy aby było tak i tak), a nie prawo (gdy jest A to jest B).

Po drugie: ustawa 447 jest prawem amerykańskim nie obowiązującym na terytorium RP.

Po trzecie: sprawa majątku bezspadkowego jest już uregulowana przez prawo polskie, prawie że od początku istnienia Państwa polskiego. W okresie 1939-1945 na większości terytorium RP w kwestii spadków obowiązywał Kodeks Napoleona (b. kongresówka) oraz prawo spadkowe austriackie, pruskie plus na kresach rosyjskie. Wszystkie te prawa przewidywały co do zasady dziedziczenie przez Skarb Państwa majątków bezspadkowych (czyli tam gdzie nie było już żadnych spadkobierców ze strony rodziny). Zatem Skarb państwa nabył w zgodzie z prawem tzw. mienie pożydowskie (tych zamordowanych przez Niemców Zydów, którzy nie pozostawili żadnej rodziny) - problem tu mógłby się pojawić, gdyby nagle ktoś próbował udowadniać, że tuż przed pójściem do komory gazowej w Oświecimiu,  Żydzi masowo spisywali testamenty, w których powoływali do dziedziczenia Światowy Kongres Żydów).

Po czwarte: skoro istnieje już takie prawo, to po co mamy uchwalać nowe prawo i tracić argument brzmiący: władze Polskie zawsze traktowały równo swoich obywateli w zakresie ich praw i obowiązków (bez względu na wyznanie i narodowość) i nie wprowadzały żadnej dyskryminacji dla Żydów. Skoro nie dyskryminowaliśmy Żydów prawnie, to nie zachodzą żadne powody do ich prawnego uprzywilejowania.

A tak wprowadzimy Nową ustawę (anty 447) i każdy będzie mówił.... o co musieli nowego wprowadzić, to znaczy że coś  było na rzeczy....

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 11:24

Czemu wiażesz dzialania Michalkiewicza  z Konfederacja.. Michalkiewicz nie jest w Konfederacji on sie wyraznie posluguje tym dziwnym tworem politycznym,ktory powstał za piec dwunasta. Konfedrracja niczym szczegolnie sie nie wyróżniła jezeli chodzi o działalność.. Paru cwaniaków ,ktorzy chca wjechac na posadki do europarlamentu i sejmu.. Osobiście nie widze w nich pragmatyzmu i skuteczności.. I bardzo dobrze ze ich nie ma w TVP, wystarczy ze są do zrzygania w necie, nie da sie ich sluchac.. A kapital zydowski jest juz w Polsce, nie trzeba zadnej ustawy 447 zeby dominował nad polskim..

Nam sa potrzebne takie osobowosci jak ks Blizinski.. A nie pseudo politycy ,ktorzy nawet swojego Soltysa nie mają we wsi..  

zaloguj się by móc komentować

klon @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 11:35

Pisałem u Pantery ale powtórzę w sktócie. Prezes nie chce płacić odszkodowań. Tylko że organizacje żydowskie nie chcą odszkodowań. I to może irytować. To jedna sprawa.

Czym innym jest straszenie ustawą JUST.
ACT 447 dotyczy:
– zwrotu lub restytucji bezprawnie zajętego mienia, w tym mienia religijnego lub komunalnego;
– dokonania postępu w zaspokajaniu roszczeń obywateli, którzy przeżyli Holocaust i członków ich rodzin;
– zwrotu mienia, bez ustanowionego spadkobiercy, w celu pomocy osobom ocalałym z Holocaustu, które znajdują się w potrzebie.

Punkt 1 - zrealizowano / chyba w całości/ ustawą z 1997 r.;
punkt 2 - restytucja - na to czekają wszyscy obywatele Polski. JUST dotyczy wszystkich, którzy utracili majątki w czasie Holokaustu, niezależnie od wyznania i narodowości.
punkt 3 - tu jest "gangsterka" . Jak sobie z tym rząd poradzi chciałbym wiedzieć. bo ile mogą "chcieć dostać "?

Generalnie, więcej spokoju trzeba. W prasie izraelskiej też jest lament w sprawie 447. Pisze się tam, że Polacy to złodzieje bo nie chcą zgodzić się na zwrot mienia prawowitym  spadkobiercom. I trochę jest w tym racji. Proszę poczytać
http://www.lodzrestitution.com/p/declaration-de-terezin.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 11:36

To nie jest notatka ambasadora tylko asystenta ambasadora, którą znamy jedynie we fragmencie

zaloguj się by móc komentować

bolek @grudeq 20 maja 2019 11:19
20 maja 2019 11:37

"Po drugie: ustawa 447 jest prawem amerykańskim nie obowiązującym na terytorium RP."

Jakoś tak mi się przypomniało, że Austria musiała oddać "Złotą Damę" Klimta, zgodnie z "prawem amerykańskim".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 11:40

Ja też nie mam wstępu do TVP i TVN, czy tio także warto dostrzec w tej sytuacji, czy już nie?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 11:50

Jeśli głoszenie wszem i wobec, że Żyd jest chciwy, stanowi główny przekaz kampanii wyborczej kandydatów Konfederacji, to rzecz skończy się tak samo źle jak za wszystkimi poprzednimi razami. Programu pozytywnego natomiast nie dostrzeżesz, bo też i ewentualny program pozytywny wysadzi w powietrze wszystkie inne partie.

zaloguj się by móc komentować


Vesuvio @grudeq 20 maja 2019 11:19
20 maja 2019 11:53

"Jak byśmy uchwalili ustawę anty 447, to nasz Sejm potwierdziłby, że istnieje jakiś problem, wymagajacy odpowiedzi naszego prawa na prawo amerykańskie."

A tak to Sejm potwierdził, że nie ma problemu?

A wiesz może gdzie rząd USA ma prawo?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bolek 20 maja 2019 11:37
20 maja 2019 11:58

Tak na szybko sprawdziłem w wikipedi o co chodzi ze "Złotą Damą" i w wikinotce jest takie zdanie:

"W 2005 roku. po złożeniu przez Marię Altmann pozwu w USA przeciw Republice Austrii (również w imieniu potomków braci i sióstr żyjących w Kanadzie) zwołano arbitraż (Andreas Nödl, Walter H. Rechberger, Peter Rummel). Stwierdził on w swojej decyzji z dnia 15 stycznia 2006 r., że „wymogi ustawy o restytucji dzieł sztuki z austriackich federalnych muzeów i galerii z 14 grudnia 1998 r., BGBl. I nr 181/1998, dotyczące nieodpłatnego zwrotu zwrotu [...] obrazów spadkobiercom zostały spełnione”[4]."

Domniemywam z tego, że Pozew został złożony w USA, w sądzie USA - spór był czy sad amerykański może rozpoznawać sprawę i tu orzeczono, że owszem. Potem przekazano spraę do arbitrażu (za zgodą powódki Amerykank i pozwanej Austrii) i dalej posługiwano się prawem procesowym amerykańskim, ale orzeczenie opierało się na prawie austrickim (austriacka ustawa o restytucji dzieł z dn 14.grudnia 1998 r. - bundesgesetzblatt nr 181/1998 - austriacki dziennik urzędowy.

Zwrócę uwagę na ustawę prawo międzynarodowe prywatne: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20110800432 to dosć trudna ustawa, ale daje ona możliwosć np polskim obywatelom do pozywania osób zagranicznych przed polskimi sądami. Sam widziałem sprawę, gdy Polski Sąd badał sprawę o wypadek na terytorium Francji przeciwko francuskiemu ubezpieczycielowi. Obowiązywał polski k.p.c. ale orzeczenie materialnie oparte było na kodeksie cywilnym francuskim.

Problem tutaj jaki się pojawia brzmi zawsze: mam orzeczenie polskiego sądu przeciwko osobie fizycznej/prawnej z kraju trzeciego i jak ja to orzeczenie wyegzekwuje. Polski komornik nie może przecież jechać do USA i sobie zająć tam obrazów w galerii.

W odwrotną strone to działa tak, że w naszym kodeksie postępowania cywilnego jest część IV, sprawy z postępowania międzynarodowego i jeżeli jest wyrok jakiegoś sądu z państwa trzeciego, to aby został on wykonany w Polsce musi zostać uznany (art 1145 k.p.c.). A w art 1146 par. 1 pkt 7 mówi nam,  że orzeczenie może nie zostać uznane, jeżeli byłoby sprzeczne z podstawowymi zasadami porządku prawnego w RP, czyli jeżeli Sąd w Polsce nie będzie chciał uznać orzczenia, to powie że orzeczenie sądu amerykańskiego jest niezgodne z zasadą sprawiedliwosci społecznej (zasada konstytucyjna).

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 20 maja 2019 11:53
20 maja 2019 12:03

Rząd USA ma prawo tam ... jak to ładnie stwierdził Fryderyk Wielki "Najważniejsze jest zajęcie terytorium a później prawnicy znajdą uzasadnienie", co jednak nie oznacza, że prawo można sobie bagatelizować, tylko trzeba pamiętać, że jest to broń obusieczna.

Rząd nasz potwierdził, że mienie pożydowskie jest traktowane tak jak mienie każdego obywatela polskiego zamordowanego w czasie II WŚ, który nie pozostawił spadkodawców. Jak dla mnie jest to wystarczające. A dla Pana co będzie wystarczające?

Wieczysta deklaracja przyjaźni pomiędzy narodem Polskim i Żydowskim?  

zaloguj się by móc komentować

bolek @grudeq 20 maja 2019 11:58
20 maja 2019 12:10

"Polski komornik nie może przecież jechać do USA i sobie zająć tam obrazów w galerii."

Ja tą historię znam z filmu, który nakręcili Weinsteinowie. Nie drążyłem tego tematu, natomiast tam amerykański prawnik przyjeżdża do Wiednia i "odbiera" obraz, który zostaje sprzedany od ręki Ronaldowi Lauderowi :)

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Vesuvio 20 maja 2019 11:53
20 maja 2019 12:15

No dobra , i w zwiazku z tym , jak to sugerujesz ,ze rząd USA ma gdzies prawo, co zrobisz , pojdziesz na wojnę z jankesami? Nadal nie rozumiem Twoich lęków.. 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @grudeq 20 maja 2019 12:03
20 maja 2019 12:21

Ja bardzo doceniam, że dla Pana jest to wystarczające. Dla mnie jakoś nie.

Zawsze w takich razach sobie przypominam, że trio największych demokratycznych potęg tego świata (w osobach Clintona, Schroedera i Blaira) postanowiło ZGODNIE Z PRAWEM (?) pewnego wiosennego poranka 1999 roku po prostu zbombardować Belgrad. Bo niby czemu nie?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 20 maja 2019 12:21
20 maja 2019 12:22

I nas teży Żydy zbombardują, jak powiemy, że nie damy kasy? Daj spokój...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bolek 20 maja 2019 12:10
20 maja 2019 12:23

Film jest filmem. A dokumenty prawne z różnymi pieczątkami są raczej "małofilmowe" - ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że oto polski komornik jedzie po jakiś obraz do USA, bo pozwany obywatel amerkański zgodził się na arbitraż ze stroną polską i zgodził się na to, że  jak sprawę przegra, to po obraz do USA przyjedzie osoba wskazana przez polskiego powoda.

Dałbym taki przykład: to że amerykanin przejechał po Marszałkowskiej o 13 w sobotę swoim samochodem z prędością 150 km/h i nie został zatrzymany przez Policję oznacza, że na Marszałkowskiej, jako "w terenie zabudowanym", nie obowiązuje ograniczenie prędkości do 60km/h?

Podkreślę, austriacy zgodzili się na arbitraż; arbitraż był oparty na prawie austriackim; wyroku sądu arbitrażowego został wykonany i austriacy wydali obraz.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:22
20 maja 2019 12:29

Zbombardują, czy nie, kampania defamacyjna wobec Polaków ma o wiele większy zasięg i skalę, niż to co spotkało Serbów, zanim zdecydowano się ich bombardować. Duża część tej kampanii toczy się u nas, rękami polskich mediów, instytucji i władz. To za duża rzecz, żeby miała służyć zwykłym bombardowaniom, do takich wystarczy kilka miesięcy nagonki i już. Tu szykuje się coś o wiele gorszego.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @Vesuvio 20 maja 2019 12:21
20 maja 2019 12:31

Nie odpowiedziałeś Pan na moje pytania. Co pana satysfakcjonuje. Już wiem co Panu się nie podoba. Super. Wiem jaki jest pana cel strategiczny - pewność, że Żydzi nie zabiorą nam Nic. Proszę o wskazanie jaki środek taktyczny Pana zadowoli, jeżeli nie jest nim zapewnienie, że nie ma potrzeby na ustawę 447 odpowiadać Polską ustawą.

Co do bombardowania Belgradu. Samo prawo przewiduje możliwość złamania prawa. Kwestią jest zawsze to, jakie konsekwencje będą za złamania prawa.

Zwrócę jeszcze uwagę zawsze na ezekucję prawa. Na przykład w prawie naturalnym problem egzekucji nie istnieje (vide grawitacja: każdy przedmiot podrzucony spada - i nie trzeba przepisów dodatkowych: przedmiot podrzucony, który nie spada podlega przepadkowi na rzecz Skarbu Panstwa, a rzucający przedmiote który nie spada, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat trzech). W prawie ludzkim (pozytywnym) egzekucja musi nastąpić: vide do przepisu: "Każdemu Żydowi zamordowanemu w czasie wojny przysługuje milion złotych odszkodowania" trzeba stworzyć przepisy wykonawcze, a w jakim to trybie, na czyj wniosek, w jakim terminie... etc.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:22
20 maja 2019 12:31

"Ci" Żydzi akurat mają narzędzia - papiery dłużne?
Problem ze sprzedażą obligacji państwowych np.? Wstrzymanie inwestycji w Polsce?
I gdzie wtedy 500+? To będzie problem dla rządu. Szwajcarzy mieli podobnie.
Na prawdę wszystko zależy od postawy i możliwości finansowych polskiego rządu.
Czy potrafią grać w pokera ?
​​​​​​​Zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 20 maja 2019 12:29
20 maja 2019 12:33

I Kaczyński z PiS-em w tej kampanii uczestniczą? Poza tym w jaki sposób pozałeś, że kampania defamacyjna wobec Polaków jest większa niż wobec Serbów? Czym to zmierzyłeś? Syfmiarką?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 20 maja 2019 12:31
20 maja 2019 12:34

Aha, czyli jak Pis wygra to Żydzi wstrzymają inwestycje, a jak wygra Konfederacja to będa je rozwijać? 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:34
20 maja 2019 12:38

No proszę.... bez konfabulacji.
Pokazałem tylko narzędzia. Żydzi zrobią co mają do zrobienia.
A co im z tego wyjdzie zależy od postawy polskiego rządu. 
I tyle w temacie.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:33
20 maja 2019 12:40

Syfmiarka się popsuła od tego pomiaru. Oczywiście że uczestniczą, podobnie jak politycy tej całej Konfederacji i większości aktywnych ugrupowań.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 20 maja 2019 12:38
20 maja 2019 12:41

Jakiej konfabulacji? Żydzi inwestują w Polsce, sam to napisałeś. Nie napisałeś jednak czy to dobrze czy źle. Wnoszę, że dla ciebie dobrze, bo boisz się, że zwiną te inwestycje jak nie damy im pieniędzy. Ale czy jest czego żałować? Niech je zwijają i zabierają się stąd w diabły, niczego im nie oddamy....dobrze mówię, czy nie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 20 maja 2019 12:40
20 maja 2019 12:42

W jaki sposób PiS znieważa Polskę, możesz to wskazać?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @klon 20 maja 2019 12:38
20 maja 2019 12:45

Nic nie zależy od postawy polskiego rządu, bo ten jest całkowicie uzależniony od sił jawnie nam wrogich. Tu się ludzkimi siłami nie da zrobić nic.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Vesuvio 20 maja 2019 12:21
20 maja 2019 12:46

Aha... działania Serbów w czasie wojny z Chorwacją i wojny w Bośni i Hercegowinie to Pan świadomie pominął czy z niewiedzy?

Rozumiem, że palenie kukły Żyda na Podkarpaciu mozna podciągnąc pod działania Serbów w Srebrnicy?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:42
20 maja 2019 12:51

Znieważają inni, a PiS to uwiarygodnia, przepraszając, reagując tak, a nie inaczej, podejmując tematy, których podejmować nie powinien.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @SalomonH 20 maja 2019 12:51
20 maja 2019 12:53

Salomon, konkrety:

1) jacy (inni) znieważają?

2)  co PIS z tych znieważeń uwiarygadnia i w jaki sposób?

3) kogo, w jaki sposób, PiS przeprasza?

4) jakich tematów PIS nie powinien podejmować i dlaczego?  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 20 maja 2019 12:51
20 maja 2019 12:55

Ostatnio nie przepraszają, nie zauważyłeś? No, a poza tym najpierw piszesz o działaniach defamacyjnych a potem, że jednak nie defamacyjnych, ale uwiarygadniających defamację. I co z tego ma być? Bombarowanie Warszawy? A jak zwycięży Konfederacja to defamacja ustanie i bombardowań nie będzie?

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:41
20 maja 2019 12:59

Dobrze mówisz Gospodarzu. To jest moja opcja. Ale nie wszystkich to przekonuje.
Nie wszyscy w Polsce są gotowi ponosić koszta "wojny" i gdy zabraknie na przysłowiowe 500+ to będzie słabo. 
Co do inwestycji. Skoro my nie mamy kapitału....kredyt. Tylko na jakich warunkach i na jakie cele?
Jeśli jednym "dekretem" Żydzi się wycofają inwestycje tracimy my jak i oni. POKER. Rząd ma zgryz. 

Ciekaw jestem, co powiedzieli by protestujący przeciw 447 gdyby powiedzieć im że muszą zrezygnować z wakacji w tym roku celem poparcia rządu w walce z wyłudzaczami?  To mnie zastanawia. 

I jeszcze jedno. 500+ mnie nie dotyczy :-))

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @klon 20 maja 2019 12:59
20 maja 2019 13:01

Do niedawna nie było 500+ i jakoś żyli, może i bez tych żydów damy radę...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:55
20 maja 2019 13:02

Szczerze mówiąc, ostatnio przestałem zwracać uwagę :) Groźne deklaracje Kaczyńskiego zapisałbym na konto kampanii wyborczej. Konfederacja nie zwycięży, ona jest po to, żeby nie zabrakło argumentów na antysemityzm Polaków. Jest bardzo potrzebna do tego. A jak się wszystko uspokoi, wszyscy zapomną o Żydach (żydach?) i wszystko dalej pójdzie swoim torem, w 2040 roku dogonimy Europę, Ameryka nam pomoże.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 13:01
20 maja 2019 13:04

Kurcze, na to liczę :-) Że uwierzą ludziska że można.
Wójt Słomka dał radę :-))

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SalomonH 20 maja 2019 13:02
20 maja 2019 13:08

Ale czy to oznacza, że Kaczyński wykreował Konfederację, by razem z żydami zgnębić do reszty naród polski i oddać im te żądane sumy? Jeśli nie, to może Konfederacja, świadomo tego co napisałeś powinna trzymać gębę na kłódkę? Sam nie wiem....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 20 maja 2019 13:04
20 maja 2019 13:09

A miał prawdziwych żydów przeciwko sobie

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 13:08
20 maja 2019 13:13

Kaczyński wykreował? Nie, to Kaczyńskiego wykreowali. Konfederację też. Od 30 lat w polskiej polityce, wcześniej zresztą też, nie ma miejsca na samodzielnych, zdolnych cokolwiek wykreować ludzi. No chyba że znasz jakiegoś, to teraz ja bym prosił przykład.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 13:31

A może na początek zapoznać się, jak to było w innych krajach, jak Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Wegry itd i dlaczego tamtych krajów żyd w USA nie grilluje w temacie swojego utraconego majątku? Bo najważniejszą sprawą, nie tylko ta, to jest stawianie Polski do parteru i przyduszanie stopą gardla i czekanie na reakcję, co zipnie. A jak nie po linii oczekiwanej, no to następna akcja. I tak tydzień w tydzień, miesiąc za miesiącem. I nie tylko żyd w tym bierze udział.

Tak to widać stąd.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 13:36

zagadnienie usiłowania dokonania wyłudzenia [bez znaczenia czy dot. mienia bezspadkowego czy innego] rozpatruje sie jako usiowanie dokonania oszustwa i temat od strony pranej jest zamkniety;

"Przywołując cytatem za Małgorzatą Dąbrowską-Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż:

"Wprowadzenie w błąd przybierać może  postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasądzającego roszczenie. Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV].

Stanowisko orzecznicze w tej materii zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w stosownym orzeczeniu wskazał, iż:

"Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża, którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę.”  [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162].   "

bronią w tej konfrontacji są zawiadomienia o podejrzeniu popelnieniu przestępstwa usiłowania wyudzenia mienia na podstwie fikcyjnych danych/informacji/dowodów/...

i jak te wszystkie 'siły' społ.-ekon.-polit. są takimi gierojami to niech każdy napisze takie zawiadomienie [wzorzec rozesłać i tylko drukowanie i podpis] do lokalnego Prokuratora Regionalnego, i to jest lepsze niż opowieści z ekranów tv czy z prasowych łam - do czynu Rodacy

zaloguj się by móc komentować

klon @SalomonH 20 maja 2019 12:45
20 maja 2019 13:39

Sorry za wcześniejszy komentarz, nie doczytałem do końca,,,,,, ze zrozumieniem. 

>>>bo ten jest całkowicie uzależniony od sił jawnie nam wrogich.<<<

Przy takim założeniu pozostaje ....droga Gospodarza. 

>>>Tu się ludzkimi siłami nie da zrobić nic.<<<
​​​​​​​
I modlitwa :-)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 20 maja 2019 13:31
20 maja 2019 13:39

wszyscy wiedzą, że w RP głupi i chciwi ludzie robią za 'przywódców' i stąd się to bierze;- flaszka, buty za 2tys. zł, wyjazd, poklepać po plecach i po zawodach oddadzą każdemu co tylko się wskaże a uzasadnienie? a kto by sie w RP racjonalnościa przejmował;- wg zasady co użyjem to dla nas ...

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 20 maja 2019 13:39
20 maja 2019 13:52

A ja bede z uporem maniaka powtarzał, da się.. Tylko zacznijmy myslec i dzialac  pragmatycznie.. Namawiam do czytania wspomnien ks Blizinskiego.

Mierzeja Wiślana, to jest ten kierunek . 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Draniu 20 maja 2019 13:52
20 maja 2019 13:59

no przecież piszę:
>>>Przy takim założeniu pozostaje ....droga Gospodarza. <<<
bardziej łopatologicznie trzeba ?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 20 maja 2019 13:39
20 maja 2019 14:43

Wiesz, że to najbardzoej boli będąc poza Polską. Że Polacy w Polsce mają ją w dupie. Przepraszam, że tak się wyrażam, ale  tak po prostu jest, nawet, jak ją kochają. Tak samo, jak myślą naiwnie, że jest Kościół, ma te swoje problemy ale jest. I też się wyrażę, gówno prawda. I dopiero, gdy Polskę im zabiorą znowu albo kościół zostanie unieważniony, jak tutaj w tym kraju, no to zaczną się bić i ginąć za ojczyznę.

Tak sobie myślę, jak tutaj zmultiplikowac Coryllusa i jego działania, bo przecież chyba tylko on konsekwentnie o tym mówi. Od 10 bez mała lat.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @klon 20 maja 2019 13:59
20 maja 2019 15:00

Czasem trzeba..:))

Jak widać 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @SalomonH 20 maja 2019 12:45
20 maja 2019 15:01

No jakże?  Przecie tutaj się robi 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Vesuvio 20 maja 2019 11:05
20 maja 2019 15:03

zdaje się, ze prezesm PiS-u użył sformułowania "ani złotówki".

A;e o  dolarach czy euro nie wspomniał.

Ponadto ewentualne zwroty mogą też  być realizowane  "w naturze", czyli np. w nieruchomościach albo w udziałach (akcjach) w spółkach prawa handlowego.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 20 maja 2019 13:52
20 maja 2019 15:11

Dobra myśl, ale zważ, ile kosztuje skierowanie działań w tę stronę, bo takim ruchem podważa się prawie sześćset lat między innymi opowiadania niestworzonych rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 20 maja 2019 14:43
20 maja 2019 15:15

Polacy uwielbiają się skarżyć i oczekiwać na sprawiedliwość i że ona sama przyjdzie bo przecież prawda, prawo, państwo etc. i nie chcą zrozumieć, że są pompowani wartościami na niby i  tylko straty są na serio

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 20 maja 2019 14:43
20 maja 2019 15:15

Polacy uwielbiają się skarżyć i oczekiwać na sprawiedliwość i że ona sama przyjdzie bo przecież prawda, prawo, państwo etc. i nie chcą zrozumieć, że są pompowani wartościami na niby i  tylko straty są na serio

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 15:23

Witam. Ja chciałbym tutaj powiedzieć, że bardzo podobała mi się Baśń Anerykańska.  

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @SalomonH 20 maja 2019 13:02
20 maja 2019 15:44

i inni

Zamiast straszyć katastrofalnymi skutkami "ustawy 447 just", łapać JK za słówka i oskarżać PiS o wyborczy koniunkturalizm, nawet w wyrażnych zaprzeczeniach, może warto zająć się tym przypadkiem:

https://www.pch24.pl/znany-polityk-myslal--ze-nikt-go-nie-nagrywa--wprowadzimy-homozwiazki--ale-o-tym-nie-mowimy,68360,i.html

Widział ktoś wzmiankę o tej szczerości we własnym gronie ("kłamaliśmy, kłamiemy i kłamać będziemy...") w którymś z mediów głównego ścieku?

Jakieś protesty miłośników prawdy oraz wzmożenie emocjonalne mieszkańców prowincji się podniosło?

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 20 maja 2019 15:11
20 maja 2019 15:55

Zauwazylem jak zabolało pania Kurek,tak zabolało,ze chyba sama zorientowala sie jakie glupoty opowiadala w trakcie dyskusji z Coryllusem, szok poznawczy przezyla,i musiala wyjsc zeby napic sie szklanki wody..  Wszak Bartoszewski inaczej ja uczył..

Krzysztofie, tu nie trzeba wielkich słów ,wyzwań ,typu podważanie narracji ,ktorą wkladalo nam sie przez szescset lat,zatrzymajmy sie na ostatnich dwustu .. To wystarczy,aby zmienic myślenie.. A pozniej sięgnie sie dalej w przeszłość..  Wystarczy zadawac proste pytania tak jak to zrobił Coryllus w dyskusji z pania Kurek .. Gdyby tego rodzaju padaly pytania ze strony sluchaczy obecnych na sali.. Sądzę,ze pani Kurek bylaby w jeszcze wiekszym klopocie..

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 20 maja 2019 15:55
20 maja 2019 16:35

Zmienić myślenie, ale jak? Wejść w jedność ze sposobem myślenia naszych przodków z wieków jedenastego, piętnastego, siedemnastego, np. z taką postacią jak św. Andrzej Bobola, i podług tego zmienić sposób postępowania. Trudna ta mowa, a mam na myśli przede wszystkim siebie samego.

zaloguj się by móc komentować

klon @SalomonH 20 maja 2019 12:29
20 maja 2019 17:27

>>>To za duża rzecz, żeby miała służyć zwykłym bombardowaniom, do takich wystarczy kilka miesięcy nagonki i już. Tu szykuje się coś o wiele gorszego.<<<

Takie stwierdzenie obudziło we mnie starą myśl. Dlaczego do Europarlamentu idą mocno znani i aktywni nadal politycy PiS skoro Parlament Europejski o niczym nie decyduje? Jest fasadą ponoć! 
Politykę w Polsce będzie prowadził "drugi garnitur"?
Konfederacja pozbywa się także kilku "liderów".
Czy może owi politycy "wrócą, gdy Polska będzie w potrzebie", jak dokonał tego JKM? :-)
Po stronie KE nie ma tak mocnych nazwisk - chyba. Takie tam "myśli nieuczesane"

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @jolanta-gancarz 20 maja 2019 15:44
20 maja 2019 17:46

Nie warto. Nie wiem, jak możnaby mieć złudzenia co do tego towarzystwa. Przecież to, czego oczekują patroni naszych polityków, jest jawne i publicznie znane. KE będzie wprowadzać homozwiązki, bo tak chcą ich mocodawcy, dla PiS amerykańskie prawa są rozkazem i jedyne co może utargują, to dyskretne ich egzekwowanie, oraz jakieś znieczulacze w typie 500+. Koniunkturalizm polityków wszelkiej maści jest oczywisty, przed wyborami do PE cały PiS, rząd i sam Prezes we własnej osobie wygłaszają prounijne bzdety, starannie omijając drażliwe tematy. Skutkiem powstania Konfederacji było schowanie Danielsa, czy innego Fogelmana, ale nie liczyłbym na wiele w tej sprawie, po prostu nie będą się z tym afiszować i tyle. Mamy długą (300+) tradycję, że rządzą u nas wyłącznie obcy i ich lokalni sługusi. Nie zanosi się na zmianę.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @klon 20 maja 2019 17:27
20 maja 2019 17:54

To jest jakaś nagroda za wierną służbę, ten mandat europosła, rodzaj synekury. Polityki w Polsce nikt nie prowadzi i tak, przynajmniej takiej centralnej i z planem, nie mówiąc o doktrynie. To co się dzieje, to tylko reagowanie na bieżączkę: teraz pedofile, potem będą dopalacze, albo jakaś ustawa o cłach, bo akurat myszy coś zjadły. W Polsce wszystko idzie załatwić ustawą, w trzy dni, a jeszcze lepiej, zapisem w Konstytucji.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 18:07

Właśnie tak jest. Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @SalomonH 20 maja 2019 17:54
20 maja 2019 18:18

Sondazownie wskazuja,ze oklo 70% Polakow popiera UE.. A rzeczywistość jest tak ,ze ledwo ponad 23% uprawnionych do glosowania wybralo sie na wybory w 2014 do europarlamentu..  Takie jest autentyczne zainteresowanie Polaków i taka jest realna skutecznosc polityków..   Jezeli mamy dyskutować o polityce to opierajmy sie na konkretat,ale nie uogolniajmy wszystkich i wszystko , bo tak nie jest.. Ktos musi tym panstwem zarządzać, a jedyna partia ,ktora to moze robic jest aktualnie PiS ,innego sesownego ugrupowania nie widzę..

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Draniu 20 maja 2019 18:18
20 maja 2019 18:40

Autorzy pisowskich „przekazów dnia” znają te wyniki, stąd zmiana retoryki przed wyborami, nawet Prezes się zastosował. Ja się wyborami do PE interesuję w podobnym stopniu, co festiwalem Eurowizji i chyba te 77% społeczeństwa ma podobnie. Z bardziej realnych wyborów: jakie ma przygotowanie do ”zarządzania” (właściwe słowo, bo przecież nie „rządzenia”) ma partia, która na prezydenta Warszawy wystawia Patryka Jakiego? Albo to są kompletnie oderwani od rzeczywistości kosmici, albo „zarządzać” mogą tylko w ściśle określonych granicach, poza którymi znajduje się na przykład warszawski ratusz.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jolanta-gancarz 20 maja 2019 15:44
20 maja 2019 18:57

calkowita racja, to jakies schorzenie, dzisiaj Sosnierz sie popisal, i wyszlo, że Sosnierz uważa się za ekstra specjalistę a jak widac nawet nie potrafi zrozumiec prostych słów JKaczyńskiego tylko generuje narracje 'jaki prezes jest głupi a on Sosnierz jest mądry', ot kolejny ćwiećinteligent dopadł żłobu i mikrofonu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 20 maja 2019 17:54
20 maja 2019 18:58

a ustawy i tak wszyscy mają w d..., szczegolnie aparat administracyjny

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 20 maja 2019 17:46
20 maja 2019 19:00

zmiana metody tak, zmian innych nie będzie, i bez znaczenia ktora wataha będzie u żłobu

zaloguj się by móc komentować

Draniu @SalomonH 20 maja 2019 18:40
20 maja 2019 19:04

A widzisz kogos innego oprócz PiSu, ktory moglby zarzadzac Polską..? Nie popadaj w skrajności i badz realistą.. Abnegacja nie jest wyjsciem z sytuacji.. Warto mowic o incjatywach typu Mierzaja Wiślana .ktora PiS zapoczatkował.. Domagasz sie z naiwnoscia dziecka,ze nie wiadomo skąd i jak, powstanie nagle partia ,ktora przemieni Polske w kraj miodem i mlekiem płynący.. Negowanie wszystkigo i wszystkich, niczego nie załatwia..  Twoje komentarze w żaden sosob nie sa konstruktywne i nie wnosza wartosci dotatnich, nowej jakosci w dyskusje .Jest zwyklym rzygiem na wszystko i wszystkich.. 

zaloguj się by móc komentować

Antonim @gabriel-maciejewski
20 maja 2019 19:07

ostatnio omawiał Pan spotkanie z Mentzenem, czy oglądał Pan może film Dobromira Sośnierza o Parlamencie Europejskim ? jak nie, to bardzo polecam 

https://www.youtube.com/watch?v=TXC-guxKrhs

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 20 maja 2019 19:04
20 maja 2019 19:12

wytknięcie braków socjotechnicznych/roacjonalności/.... nie jest rzyganiem;- a Mierzeja nie jest głównym problemem w RP, sądownictwo TAK, po trzykroć TAK, ale brak wskazywania patologii, ktora ma być wyeliminowana oraz sposobów czynienia tego kończy się jak zawsze: aparat ma to w d...., przykład: czego oczekujemy po zmianach w SN? czego? kasacji nadzwyczajnych, których jest tysiące i które lecą do kosza? wizje zmian wymagają precyzjnych analiz a nie walki o przejęcie 'rynku' 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 20 maja 2019 17:54
20 maja 2019 19:13

a najskuetczniej to napisami na murze np. "Wałęsa oddaj moje piniondze" Gdańsk 2018r.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Draniu 20 maja 2019 19:04
20 maja 2019 19:43

Nie ma nikogo, żadnego ugrupowania, które nie reprezentowałoby wrogiej nam zagranicy. USA, sponsor i patron PiS jest taką wrogą nam zagranicą i to nie tylko z uwagi na roszczenia wiadomych organizacji, ale ze względu na doktrynę. Ale i bez tego, wysługiwanie się obcym eliminuje dla mnie każde ugrupowanie, niech to się nazywa abnegacja, rzyganie na wszysko, czy brak realizmu... 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Draniu 20 maja 2019 19:04
20 maja 2019 19:53

Przekop Mierzei to sobie powinien powiat elbląski we własnym zakresie zorganizować, jeśli im wyjdzie że się opłaca, przy współudziale rządu oczywiście, ale w takiej właśnie kolejności. Tymczasem robi się z tego jakąż groteskę, z ostatnim komicznym badaniem złóż bursztynu za kosmiczne pieniądze. Ten przekop może kiedyś powstanie, ale jak nikomu już nie będzie potrzebny. Do tego czasu odbędą się dziesiątki ustawionych przetargów i trochę ludzi lepiej ustawionych będzie ustawionych znakomicie, oprócz tych, co pójdą siedzieć. Żyjemy w państwie urzędniczym, tu taki przekop można robić nawet 50 lat i wszyscy będą zadowoleni.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @klon 20 maja 2019 12:38
20 maja 2019 20:02

"No proszę.... bez konfabulacji."

No właśnie.

"Pokazałem tylko narzędzia. Żydzi zrobią co mają do zrobienia."

Te narzędzia to wszyscy tutaj dobrze znają - Ameryki pan nie odkrywa. Nie zastosują tych narzędzi wobec "peło" czy "konfederacji"? A poza tym skoro "zrobia co mają do zrobienia" to po co wierzgać przeciw ościeniowi jak mawia SM-katarynka?

A tak poważniej my tu rozprawiamy o tych roszczeniach w kontekście wyborów. Obecnie liczą się realnie dwie siły - to dobrze wiemy. "Peło" europejskie gdyby nie daj Boże wygrało, to oczywiście skuteczniej się postawi??? Przecież sam pan w to nie wierzy - byłoby gorzej. A rozpustnik Korwin i jego banda jedyne co mogą zrobić to zwiększyć prawdopodobieństwo tej wygranej.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @qwerty 20 maja 2019 19:12
20 maja 2019 20:16

Realnie patrze na sprawy... A realna jest Mierzeja Wiślana.. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @stanislaw-orda 20 maja 2019 15:03
20 maja 2019 20:17

"zdaje się, ze prezesm PiS-u użył sformułowania "ani złotówki".

A;e o dolarach czy euro nie wspomniał."

No teraz to już pan zwyczajnie przegiął (i nie chodzi i o ten niechlujny sposób pisania - bo to pewnie kwestia braku dyscypliny nabywanej w młodości). Tak prymitywnej demagogii nie spodziewałbym się tutaj. Gdyby JK powiedział, "że ani złotówki, ani dolara, ani euro", to by pan krzyknął, ale o funtach i frankach szwajcarskich to nie wspomniał! Gdyby jednak o nich też wspomniał, to by pan napisał, ale o złocie i srebrze nie wspomniał - a to całkiem dobry pieniądz, a nawet lepszy od fiata (papieru). Gdyby wspomniał o metalach, to by pan pewnie odkrył, no w końcu w juanach (renminbi) czy jenie japońskim to też można spłacać. Można tak czepiać się w nieskończoność.

Taki sposób pisania tutaj jest to już obsesja i zwyczajne chamstwo.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 20 maja 2019 20:16
20 maja 2019 20:23

i co z tej Mierzeji wynika i dla kogo?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 20 maja 2019 19:53
20 maja 2019 20:25

dokładnie jak z biurem ds organizacji olimpiady zimowej w Krakowie, kasa, kasa i śmierć frajerom; sny o bursztynie/grafenie/.. co dobrobyt niosą, etc

zaloguj się by móc komentować

qwerty @SalomonH 20 maja 2019 19:43
20 maja 2019 20:27

USA nie  można doktrynalnie traktowac jak wroga, ale trzeba mieć świadomość, że dla Amerykanow biznes jest celem samym w sobie, i dla frajerów znad Wisly litości nie będzie, głupki nadaja się na niewolników i na nic więcej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Krzysiek 20 maja 2019 20:02
20 maja 2019 20:33

problem roszczenia o mienia artykułowany jest przez organizacje wobec Państwa RP, zatem Państwo jako podmiot prawa międzynarodowego winno wyraźnie pokazać, że ma to w d..., ale ci wszyscy ktorzy tak slowami walcza o polskie mienia niech założa stowarzyszenie/fundacje/.. i wystąpia wobec rządu Izraela o odszkodowania w imieniu i na rzecz ofiar np. stalinizmu [tak jak w kalifornii o prawa autorskie dla goryli/szympasów/... i wygrana była a kasa dla rzeczników praw autorskich zwierząt], na hucpe odpowiada się wiekszą hucpa a nie pierdołami ćwierćinteligentów

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @qwerty 20 maja 2019 19:12
20 maja 2019 20:41

"a Mierzeja nie jest głównym problemem w RP, sądownictwo TAK, po trzykroć TAK"

W wymiarze praktycznym nie ma czegoś takiego jak "główny problem RP". Jest mnóstwo ważnych symultanicznie (co jest ważniejsze w samochodzie - silnik czy układ paliwowy?). "Główny problem" to taka figura retoryczna, którą się posługują się ci, którzy chcą zwrócić uwagę na problem, który ich interesuje/fascynuje/na którym się znają (z racji np. zawodowej)/który jakoś ich dotyczy (bo dostali po łapach, gdyż nie potrafili sobie poradzić z małpą w todze). Napisze pan - sądy dotyczą wszystkich - no tak, ale wiele innych kwestii też ich dotyczy wszystkich.

Jest wiele realnych spraw, które należy zrealizować: Mierzeja, Via Carpathia, terminal gazowy, Rurociąg bałtycki, tunel w Świnoujściu, tunel na Zakopiance, program retencyjny (woda) dla całej Polski (mało znana spraw, ale to też PiS zaczął w 2017), niedziele niehandlowe, tamowanie bagna neo-marksistowskiego, rozbudowa OT. I już pan widzi, że są ważniejsze sprawy od tych śmiesznych ludzi w tych dziwnych łachach, których dość łatwo obejść jak się ma trochę sprytu. Poza tym sędzia chyba nie jest nieśmiertelny – pewne żelazne lub ołowiane argumenty są bardzo skuteczne w rozwiązywaniu sporów. Na pewno ważniejsza od sądów jest na przykład woda (program retencyjny) - bez niej nas nie ma, bez sądów lub z takimi jakie są można sobie świetnie poradzić.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:55
20 maja 2019 20:47

Nie znam się, więc się wypowiem, syfometr (prasa w Izraelu) nie pisze o Serbach, tylko o Polakach. Konfederacja nie zwycięży, wprowadzi sobie z 3-4 europolsłów, przy dobrych wiatrach. Bedą tam gadać o niczym, brać za to pieniądze i puszczać filmiki w internecie, no i o te piniądze jest cała ta wojna, no bo o co? 

Jarosław też miewał kabotyńskie zagrywki, przez litość nie przypomnę, z całą sympatią, ale cały garnitur mętów też wychodował i co? Nie, no teraz to jest "naczelnik państwa" Przekopie Mierzeje Wiślaną, co otworzy Polsce Nowe Okno na Świat niezależne od pani Dulkiewicz, tak będzie? Pomijając fakt że Wisły, w chwili obecnej nie przepłyniesz niczym, pomijając kajaki i poduszkowce, a Brukseli trzeba się pytać nawet o korniki? Żeby nie było; jestem całym sercem za tym projektem. ale co tam do tego Elbląga przypłynie? Jachty? Żeby chociaż wzięli do tego projektu chętnych więźniów, których jest chyba więcej niż żołnierzy, to jeszcze. Jak znam życie to się paru cwaniaków obłowi, jak Grad na elektrowniach atomowych. 

Do konkluzji, do jesieni kawałek czasu, a nie wierzę że wszyscy działacze pisu, jadają tylko rosół z makaronem, w towarzystwie własnych żon, po niedzielnej sumie? I co będzie wtedy?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Krzysiek 20 maja 2019 20:17
20 maja 2019 20:55

Ja przegiąłem?

Niech będzie że przegiałem, bo to była taka "łatwizna".

Istotniejsze jest chyba, po co w ogóle prezes PiS-u używa tego rodzaju ornamentyki słownej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 20 maja 2019 12:46
20 maja 2019 21:02

a jakie były działania Chorwatów wobec Serbów?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Krzysiek 20 maja 2019 20:41
20 maja 2019 21:03

nie ma inwestycji wokół której nie ma sądowych orzeczeń, od przetargow poczynając a na akcjach CBA kończąc, i powiedz tysiącom ofiar sądownictwa w RP, ze via carpatia to jest to i ich los to ich problem; to nie te obszary i nie te kryteria do porownań, przykład: inwestycje które wymieniasz zostana zaatakowane przez dzialania 'ekologow' i wszelkie problemy będa rozstrzygane na salach sądowych, wszelkie  sny o realizacji będa tylko snami; wnioski o uznanie za stronę mającą interes prawny przy owej mierzeji juz są na wokandach, życie Państwa jest pochodna stanu sądownictwa a nie rozważań czy gazoport to silnik czy układ paliwowy; nie bawimy się w rozważania czy pkb jest funkcją stanu sądownictwa - bo jest, czy efektywność gospodarki jest taką funkcją - bo jest

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Krzysiek 20 maja 2019 20:41
20 maja 2019 21:05

liczba tych inwestycji to jest jaka proporcja wobec ok. 20 mln spraw na wokandach z tendencją wzrostową?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 20 maja 2019 21:02
20 maja 2019 21:08

Tożsame co do zasady z działaniami Polaków względem Ukraińców z UPA w okresie 1943-48. Chyba że chodzi o działania Chorwatów z okresu 1941-45.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 20 maja 2019 21:08
20 maja 2019 21:10

 Czyli korzystamy z  różnych żródeł odnosnie  informacji w tym temacie.

zaloguj się by móc komentować

klon @Krzysiek 20 maja 2019 20:02
20 maja 2019 21:24

>>>Te narzędzia to wszyscy tutaj dobrze znają - Ameryki pan nie odkrywa.<<<
Jak wszyscy znają narzędzia to mnie nie wolno o tym pisać ? :-)
>> po co wierzgać przeciw ościeniowi jak mawia SM-katarynka?<<<Ja jednak bym próbował się uwolnić ale, co kto lubi. :-)

A tak poważnie. Wyraźnie piszę - RZĄD. Nie PiS, nie PO!   
W kontekście wyborów warto wziąść pod uwagę że ACT447 dotyczy każdej ekipy zarządzającej aktywami na terenie spółki Skarb Państwa Rzeczpospolita Polska  / zarejestrowanej w Komisji Paierów Wartośiowych w Waszyngtonie  w 2002 r. o czym się dowiedziałem przed 10 minutami.  co jest dla mnie lekko zabawne,  ale i tak nic to nie zmienia bo takie dziś są realia  /.
Na potwierdzenie fragmen notatki
SPOTKANIE BYŁEGO PREMIERA RP, JAROSŁAWA KACZYŃSKIEGO, Z AMBASADOREM USA VIKTOREM ASHE. w roku 2009. ujawnionej przez WikiLeaks:

>>>7. (C) Odpowiadając na pytanie, Kaczyński powiedział, że jest „przekonany”, iż Sejm uchwali przepisy prawa, dotyczące rekompensat za konfiskaty II wojny światowej i ery komunizmu. Dodał: „Prawo będzie przyjęte. Decyzja już zapadła. Nikt wpływowy w polskiej polityce nie będzie tego kwestionował. To jedynie kwestia czasu.” Wyjaśnił też, że jeśli notowania akcji spadną, rząd RP nie będzie w stanie wygenerować odpowiednich funduszy, pochodzących z prywatyzacji dużych przedsiębiorstw państwowych. Głośno rozważał czy dwudziestoprocentowa rekompensata, przewidziana przez obecnie obowiązujące przepisy prawa, będzie satysfakcjonującą odpowiedzią. Zauważył, że jako premier spotykał się z szeroką gamą opinii ze strony zaangażowanych środowisk żydowskich. Kaczyński powiedział także, że byłoby lepiej, gdyby porozumienie z organizacjami żydowskimi zostało osiągnięte przed uchwaleniem prawa, ale przyznał, że może to potrwać od dwóch do trzech lat. <<<

A wiara...jak nadzieja - umiera ostatnia. :-)

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 20 maja 2019 14:43
20 maja 2019 21:46

Hola, hola, Krzysiu...

... prosze Cie,  nie pisz tak, ze Polacy maja Polske w d***e, bo to zwyczajnie nieprawda... Rodacy w kraju moga tez powiedziec - vice versa - ze Ty tez miales Polske w d***e bo z niej wyemigrowales.  To jest niekonczaca sie dyskusja i wzajemne obrzucanie sie oskarzeniami, ktora do niczego nie prowadzi.

Tak czy owak, ja osobiscie kocham Polske, polska, katolicka wiare i wszystko co z Polska jest zwiazane... po krotkiej emigracji wrocilam do niej i absolutnie nie zaluje  !!!  

Ale nie zamierzam pochwalac i godzic sie na to k****two i s*****synstwo, ktore sie w Polsce od wielu lat dzieje... pracuje ciezko w miare moich mozliwosci, zyje skromnie bez ekstrawagancji... i nic wiecej w obecnych i zadanych okolicznosciach nie mam zamiaru wiecej robic  !!!  Uwazam - relatywnie - ze i tak duzo wiecej robie od tej BANDY  NIEROBOW POLITYCZNYCH,  DARMOZJADOW i wszelkich innych  PIJAWEK  przyssanych do budzetowych pieniedzy  !!!...

... mam jedno zycie od Pana Boga  i  NIC ze soba do grobu nie zabiore  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @Draniu 20 maja 2019 18:18
20 maja 2019 21:50

Gdyba pan wiedział co się stało przez ostatnie cztery lata z przygranicznym  samorządem gminnym , to nigdy by pan tego nie napisał 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 20 maja 2019 21:10
20 maja 2019 21:53

Chyba nie. Źródła te same, tylko oceny odmienne. Swoją drogą ten wątek Chorwacki zaczęty przez Pana jest o tyle nieofrtunny, gdyż wątek zasadniczy to pytanie, czy Amerykanie mieli powody by bombardować Jugosławię w 1999 r. A jeżeli te powody mieli to czy moga się na nie powołać dziś względem Polski i zacząć bombardować Warszawę.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @grudeq 20 maja 2019 21:53
20 maja 2019 22:26

A to już zależy wg czyjego zdania mieli powody.

Wg mnie, oczywiście  nie mieli, podobnie jak bombardować Irak czy Syrię, a także, per procura przez Saudów, Jemen.

Tak więc, po pierwsze, powody zawsze można wynaleźć, a po drugie można posłużyć się w takim celu ktorymś z  wasali (per procura).

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @qwerty 20 maja 2019 20:27
20 maja 2019 22:43

Można zacząć traktować jak wroga doktrynalnie, kiedy mają bezpośredni wpływ na władzę, to się nazywa kolonia.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 20 maja 2019 22:26
20 maja 2019 23:14

W dzisiejszych czasach bombardowanie jakiegoś kraju jest całkiem proste, wynajmuje się firmę od PR i robi kampanię, pokazuje się te zbrodnie dyktatorów jedzących mięso swoich wrogów na złotych talerzach, albo jakieś inne nośne historie, to wszystko media męczą tak długo, aż badania fokusowe pokażą, że lud traktuje bombardowania jako mniejsze zło. I wtedy można bombardować ile się chce. To co spotyka Polskę, wygląda o wiele poważniej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 20 maja 2019 21:24
21 maja 2019 07:30

To było 10 lat temu, przed Smoleńskiem, póki co niczego nie oddaliśmy. Twoje interpretacje są złośliwe i zalatują podłotą. Nadzieja i wiara umierają ostatnie? Minęło 10 lat, nic nie zostało oddane. Każdy może siedzieć i powtarzać - ale panie, to na razie, jak dojdą do władzy to na pewno oddadzą. Wybierzta lepiej Korwina, on nie odda. Jeszcze raz wrzuć coś takiego i wylecisz. 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 21 maja 2019 07:30
21 maja 2019 12:25

Wszyscy kierujemy się emocjami. Gospodarz też, jak widzę, oskarżając mnie o podłotę.
I rozumiem to Gospodarzu, bo źle skleciłem odpowiedź i wyszła przysłowiowa kaszanka.
Milczeć mi należy w przyszłości, co też deklaruję. Gwoli wyjaśnienia dodam słów kilka.

Dziwi mnie trochę że w emocjonalnej naparzance nikt,nawet tu, nie chce powiedzieć że Żydom / niektórym/ pieniądze się po prostu należą. Tak jak należą się Polakom, Ukraińcom, Białorusinom którzy utracili mienie "w okresie Holokaustu”. Lub ich spadkobiercom. I nikt z komentujących tu nie chce zauważyć że jest zgoda klasy politycznej / no, może poza spadkobiercami Matki-Partii / co do wypłacenia roszczeń – słusznych! W cytowanym tekście z WikiLeaks z 2009 jest to wyraźnie napisane. I każdy rząd w Polsce będzie miał ten problem. A skoro mamy / he,he / demokrację - jakich wybierzemy sobie przedstawicieli tak problem restytucji mienia będzie rozwiązany!

Że 10 lat minęło i nikt nic nie oddał? Może dlatego właśnie powstało JUST447? Żydzi, jako naród semicki potrafiący działać we wspólnocie, zorganizowali się i naciskają na polskie władze. A skoro znamy ten naród z inwencji twórczej nie powinno nikogo dziwić ,że w 447 pojawia się pojęcie: mienie bezspadkowe. :-).

O Polakach zorganizowanych w podobnej formie nie słyszałem. A to znaczy, że nie mają wystarczającej siły przebicia lub jej po prostu nie ma.

Całą nawalankę z żydostwem jaką prowadzimy od 11-11-2017 r. / rząd i pospolite ruszenie / odbieram jako „negocjacje”, a właściwie licytację dotyczącą wysokości stawki o jaką toczy się gra. W tych warunkach docierają do mnie różne komunikaty, często stawiające obecny rząd w niekorzystnym dla niego świetle. Bo rzeczywiście postępowanie w paru kwestiach zadziwiało. Do tego dochodzą rozgrywki związane z sytuacją na polskiej scenie politycznej + projekt EU.
Nie jest lekko. :-)

Czy obecny rząd słusznie robi ograniczając swoje komunikaty do stwierdzeń że „nikomu nie jesteśmy nic winni”? Że nie wyjaśnia punkt po punkcie zapisów JUST 447? Nie wiem. Wiem, że wiele osób działania rządu z tego właśnie powodu odbiera jako „zdradę narodową”. Knują!

Powtórzę swoją opinię raz jeszcze. Wynik rozmów z org. żydowskimi w kwestii restytucji i innych „roszczeń” zależy od umiejętności negocjacyjnych strony polskiej. Czy umiemy grać w pokera?

p.s. Niektórzy przekonują mnie, że wszystko jest już dawno ustalone. Nie zgadzam się z taką opinią.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 21 maja 2019 12:25
21 maja 2019 13:13

'okres Holokaustu" - proszę wskazać zakres czasowy oraz Państwo/a, które za ten okres odpowiada; za mienie skonfiskowane podczas PRL- każdy może dochodzić rekomensaty indywidualnie [nawet Gminy Wyznania Mojżeszowego to robią] przed sądem; to że Niemiec zabił/okradł Żyda w Polsce podczas II wśw. nie stanowi podstawy do roszczenia wobec RP, respektowanie prawa własności nie może być selektywne albo wszyscy albo nikt;- efekty nacjonalizacji za PRLu są znane ale niestety były to działania zgodne z ówczesnym prawem, odjąć zdolność prawną PRLowi? Zaistniały problem wymaga pokazywania kokretnych i mierzalnych przykładów a nie opowiadania o pierdołach bez wskazań podmiot/własność/podstawa prawna;- nie ma odpowiedzialności materialnej wg przypuszczeń/szacowań/etc; a żartobliwie to cały ambaras wywodzi się ze szkoły prawniczej wskazującej, iz własność nabywa się przez przebywanie w danym miejscu/lokalizacji [byłem w Polsce to Polska jest moja]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 21 maja 2019 12:25
21 maja 2019 13:18

którym i za co? się ta kasa należy i od kogo; akurat mam proces z Gminą Wyznania Mojżeszowego o grunty, bo weszli na zasiedziane przez mnie, i ziemia mnie się należy; czekamy na wynik tj. orzeczenie polskiego sądu, a co z korzyściami należnymi za ostatnie 10 lat?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 21 maja 2019 12:25
21 maja 2019 13:24

restytucja? dam przykład: zrewaloryzowaną Mykwę w Krakowie [koszt remontu przekraczający wartość nieruchomości] Gmina Miejska Kraków oddała Gminie Wyznania Mojżeszowego, jako miejsce przeznaczone na dom starców dla wyznawców [starsi, biedni, etc takiej argumentacji użyto w postępowaniu], po objęciu władztwa nad nieruchomością natychmiast wynajęto Mykwę na knajpę [kasa panie kasa], ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 21 maja 2019 12:25
21 maja 2019 13:31

odpowiem anegdotą: w 1995r. sprzedawałem m.in. Synagogę Na górce [moja własność], przyjechali do mnie potomkowie byłych właścicieli [prawnicy z NY] i zaproponowali, ze dadzą 30tys. usd bo tyle mają i powinienen im sprzedać za taką niską cenę, ponieważ mój tato kupił w 1947r. zbyt tanio od ich rodziców, grzecznie odmówiłem i sprzedałem za 300tys. usd, ot, interesy i tyle

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 21 maja 2019 13:31
21 maja 2019 13:31

a tato kupił za 700usd

zaloguj się by móc komentować


klon @qwerty 21 maja 2019 13:24
21 maja 2019 13:36

Super posłuchać zawodowca, lecz bez komentarza zostawiam wszystkie wpisy, jak pisałem. :-)
 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Krzysiek 20 maja 2019 20:41
21 maja 2019 20:08

Panie, ja się akurat sądzę, z takim jednym o pieniądze, pozew moja papuga złożyła w Listopadzie, już w Kwietniu br Bramini w Sądzie uznali że musi odbyć się rozprawa; kiedy ona się odbędzie, tajemnica  to na razie, przecież trzeba w wakacje odpocząć, po tej orce po 3h dziennie. I teraz następny mi faktury nie chce zapłacić i co? do sądu mam iść? Jak mam to obejść? Bandytów mam wynająć? Panżeś może sprytniejszy, poradźże pan co.

Mierzei się nie przekopie gadając o tym, a nie kopiąc.  Halo, tu ziemia ! A firma Polskie Wody będzie następnym narzędziem drenażu ludności, na pewno nie będą robić retencji, tu pani minister, tylko sześć lat w UW https://wiadomosci.wp.pl/anna-zalewska-na-spotkaniu-z-mieszkancami-swojego-okregu-zostala-wybuczana-6382063324809345a, dobrze że chociaż te gimnazja rozwiązała. A czyje te wody się okażą to się zobaczy.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski 20 maja 2019 12:22
21 maja 2019 20:14

Może nie zbombardują, ale znajdziemy ich na różnych drogach...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @porfirogeneta 21 maja 2019 20:08
22 maja 2019 01:39

Ten przekop to nie Kanał Panamski, który ustawi państwo na długie dekady, to drobna lokalna inwestycja, przekopanie kilometra piachu, jakiś falochron, nabrzeże, śluza. To się w normalnych krajach robi bez zadęcia i potrząsania szabelką, Niemiec czy Holender by wykopał, jakby było trzeba, a jak nie to nie. Tym bardziej, że jak Pan sam wcześniej zauważył, Wisła jest niespławna i żeby to miało większy sens, potrzebne są naprawdę duże inwestycje, o których nawet trudno marzyć.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 maja 2019 22:21

"Okazało się, że mam z tym paskudnym lewakiem, wrogiem osobistym Jarosława Kaczyńskiego, dwudziestu chyba wspólnych znajomych. Większość zaś z tych znajomych to działacze skrajnej, narodowej prawicy. Na dziś to tyle."

Że tak powiem, ja pierniczę ... działacze skrajnej narodowej prawicy zapewne z kitkami/kokami ala Kijowski i brodami ala Bernard Shaw. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować