-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Nieznana wojna vs Narodziny narodu

Codziennie właściwie musimy na nowo przystępować do opisywania świata, który wydawał nam się dobrze znany, przystępny i bezpieczny. Przez wojnę na Ukrainie, okazało się, że wcale taki nie jest. Przynajmniej dla mnie. Codziennie kilka przynajmniej osób, jawnie na swoich profilach popierających inwazję, wysyła mi zaproszenie do grona znajomych. Jasne jest, że czynią to po to, by emitować potem poprzez mój profil jakieś treści o prorosyjskim charakterze, a przynajmniej takie, które nie będą w oczywisty sposób wrogie Rosji. I czynią to wszyscy ci ludzie mając przecież świadomość metod, jakie stosuję wobec trolli. Nie można więc traktować tego inaczej, jak tylko wykonawstwa jakichś robót zleconych.

Widzimy jak po kolei kompromitują się stręczone nam też tutaj gadające głowy z Internetu, które lansowano na niezależnych publicystów. Na czele stoi oczywiście Sebastian Pitoń, którego kiedyś nieopatrznie wziąłem w obronę, świadom przecież wszystkich jego ograniczeń. Wczoraj koledzy napisali w komentarzach, że filmy Pokłosie i Wołyń były nakręcone za pieniądze rosyjskie. Dlaczego nie wiedzieliśmy o tym wcześniej? Gdzie są dziennikarze od tak zwanej kultury? Patrząc na aktywność sieciowych propagandystów oceniać możemy jak przebiegają linię podziału w Polsce, linię oddzielające zdrajców o ludzi oddanych krajowi. Zdrajcy tym się demaskują, że cała ich uwaga skupiona jest na projekcjach propagandowych. Te zaś mają zerowy związek z okolicznościami i praktyką. Wczoraj zadzwonił tu kolega, żeby mi opowiedzieć o tym, jak na temat wojny wypowiadają się generałowie i czym to się różni od wypowiedzi takiego Bartosiaka, urządzającego 11 godzinny seans bredni i ustawiający operacje wojskowej w skali kontynentu, albo wręcz świata. Tymczasem generałowie wskazują, że wróg na Ukrainie posunął się 150 km w głąb kraju i stanął. Zajął się rabunkiem, sprzedażą paliwa z czołgów, i robieniem tych niby przegrupowań, które może doprowadzą go do jakiegoś sukcesu, a może nie. Generałowie nie mówią o Rimmlandzie i Hardlandzie, ale i niewielkich błotnistych rzeczkach, które zagradzają wrogowi drogę do miast i miasteczek. Ich forsowanie wiąże się z konkretnymi trudnościami. Internetowi stratedzy zaś oddają w swoich planach pół kraju na pastwę wroga, po to, by udowodnić przydatność lansowanych przez siebie koncepcji. Na czyje zlecenie oni je lansują tego jeszcze nikt nie zbadał.

Domorośli ekonomiści nie wytrzymują starcia z ekonomistami z SGH, ale wielu ludziom nie przeszkadza to w powtarzaniu bredni, które opowiadają. Bo tak są zatroskani o los ojczyzny. I to także jest charakterystyczne dla prowokatorów i zdrajców. Warzecha na twitterze na razie się zamknął, ale do zeszłego tygodnia wrzucał jakieś zestawienia cen i komentował to pełnym oburzenia głosem. W trosce oczywiście i Polaków i Polskę, która za chwilę załamie się gospodarczo.

Powtórzę to raz jeszcze – kiedy zaczynamy się przyglądać reakcjom ludzi związanych z opozycją, a także tak zwanym neutralnym obserwatorom i komentatorom, robi się naprawdę strasznie. Podczas wczorajszej konferencji prasowej prezydentów w Kijowie, w zasadzie wszyscy zadający pytania dziennikarze byli prowokatorami. Nie mogłem tego słuchać. Na końcu wystąpił jakiś, który zapytał, czy kraje NATO ze wschodniej flanki i Ukraina planują jakiś wspólny sojusz. Wszyscy z uśmiechami na ustach, świadomi o co chodzi zaprzeczyli. Prezydent Litwy zaś powiedział, że Ukraina także kiedyś wstąpi do NATO. Zełenski, który jest przytomnym człowiekiem i ma odruchowe riposty odparował, że z pewnością tak będzie – jak prezydent Litwy zostanie sekretarzem generalnym sojuszu. Mogliśmy przez moment ogldądać polityków autentycznych, naprawdę przejętych tym co się dzieje, a nie przebierańców, emitujących komunikaty, które ktoś im wcześniej sprokurował i których nauczyli się na pamięć.

Sprawy mają się więc tak – tamci demaskują się poprzez emisję komunikatów propagandowych, nie dających możliwości żadnej riposty. Mogą tylko powtarzać ciągle te same brednie. I to właśnie czynią. Ja zaś zastanawiam się na ile naszym starczy tej autentyczności i czy czasem nie wpadną oni na pomysł, by także posłużyć się jakimi formatami propagandowymi. Oby stało się to jak najpóźniej, albowiem obowiązuje na zasada wyjaśniona tu wczoraj. W zasadzie wszystko co znajduje się pomiędzy władzą a obywatelami zalicza się w Polsce do kategorii postkomuny. Ta zaś musi się bez przerwy uwiarygodniać. Wiemy jak to wygląda – fatalnie i tak autentycznie, jak przemowy Pitonia albo Mentzena.

My tutaj jesteśmy ludźmi, którzy zajmują się analizą warunków geograficznych na niewielkich obszarach, biegiem krętych rzek płynących przez zapomniane krainy i innymi podobnymi kwestiami. Ostatnio na tapecie było barwienie tkanin. Tego, żaden postkomunistyczny ani ruski agent nie ruszy, bo mu to nie doda splendoru i nie ustawi go w takim świetle w jakim chciałby stać. Dla niego muszą szumieć husarskie skrzydła, prezydent Kaczyński musiał być jego mentorem, albo ma on przymus przebierania się w święta państwowe w mundur żuawów śmierci. To jest najwyraźniejsza wskazówka służąca do zbadania kto jest kim w Polsce. I ja jestem bardzo na takie i podobne komunikaty wyczulony.

Wiem jednak, że nawet najbardziej autentyczna autentyczność musi kiedyś zamienić się w normalność, na jej miejsce powinny wejść formaty propagandowe. Żartem więc trochę, a trochę nie, bez nadziei, że ktoś mnie posłucha, powiem tak: uważam, że Ukraińcy powinni wrócić do całkiem zapomnianego już, przedwojennego i niemego jeszcze filmu wyprodukowanego w Hollywood, pod tytułem Narodziny narodu. Film ten opowiadał o wojnie secesyjnej i przez wiele dekad był jednym ze sztandarowych dzieł amerykańskiej propagandy państwowej. Wierzę, że Ukraina wygra wojnę i wierzę, że powstanie wiele przejmujących obrazów opowiadających o tej wojnie. Wszystkie one powinny być sprzedawane w pakiecie z napisem Narodziny narodu. To właśnie bowiem rozgrywa się na naszych oczach. Dla nas zaś stanowią te wypadki materiał do przemyśleń i materiał dla tworzenia własnych formatów, którymi będziemy musieli zmienić narzuconą przez postkomunę rzeczywistość. Mam taką propozycję. Nie tanią bynajmniej, ale też niezbyt drogą. Wielu z nas pamięta dokumentalny film radziecki zatytułowany Nieznana wojna. Była to całkiem kłamliwa seria propagandowa opowiadająca o bohaterstwie żołnierzy sowieckich. Bez jednego słowa na temat Polski, zaatakowania jej 17 września 1939 roku, bez Katynia i wszystkich okropności jakie rozgrywały się na wschodzie. Narratorem w filmie był stary amerykański komuch Burt Lancaster. Był tak przekonujący, że obejrzałem chyba wszystkie odcinki tego serialu. Mimo sugestii ojca, aż nadto wyraźnych, żebym nie słuchał co oni tam mówią. Czas na polską wersję Nieznanej wojny. Którą poprowadzi Leonardo di Caprio, albo ktoś jemu podobny, rozpoznawalny i popularny. No, ale jak mamy to zrobić? Jak wyprodukować taki film, kiedy jedyną naszą bronią jest autentyczność, jakże potrzebująca tego, by oderwać się od spraw poważnych i wrócić do dnia codziennego. Cała zaś wizualna propaganda znajduje się w rękach postkomuny skrycie lub jawnie współpracującej z Moskwą. Jeśli do tego dodamy osobiste ambicje lokalsów i szczere przekonanie, że scenariusz do takiego filmu mógłby napisać tylko Wencel, a wystąpić w nim mógłby tylko Pawlicki, to pozostaje nam tylko czekać na ukraińską wersję filmu Narodziny narodu. I tego wszystkim nam życzę.



tagi: polska  propaganda  ukraina  zdrajcy  trole  nieznana wojna  narodziny narodu 

gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 08:43
148     6751    36 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 09:07

"...to pozostaje nam tylko czekać na ukraińską wersję filmu Narodziny narodu. I tego wszystkim nam życzę."

Dziękuję. 

A tak OT, ale nie do końca: 

10.04.2022, czyli 100 papierosów temu, zamieścił Pan: http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/matki-rosji

i tak właśnie przy osiemdziesiątym przyszedł mi do głowy Macron ze swoją matuszką-żoną.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 09:12

Mi obecna wojna kojarzy się z walką koloistów Amerykańskich z Korona Brytyjską o niezależność. Społeczeństwo, które wcześniej nie miało tradycji własnego państwa walczy z najeźdźcą o samostanowienie. Ile mitów Amerykanie na tym zrobili.Putin oczywiście nie przyjmuje do wiadomości , że on ten mit już stworzył i który się dalej rozwija. Nawet (tfu tfu) gdyby okupował całą Ukrainę to poczucia wspólnoty i wspólnej walki z nie zatrze i nie zliwkiduje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 14 kwietnia 2022 09:12
14 kwietnia 2022 09:15

Putin, żeby zwyciężyć musiałby zbudować na Ukrainie 10 obozów 10 razy większych niż Auschwitz. Tego oczywiście nie zrobi, bo w trakcie budowy material rozkradną

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 09:37

Gadające kalafiory muszą każdego dnia mówić co innego, ponieważ sytuacja na Ukrainie jest wyjątkowo dynamiczna. Wczoraj na ukraińskich portalach podano info, że z okrążenia pod Mariupolem wydostało się kilka sotni Azowu. Chyba było to możliwe ( piszę chyba, bo translator nie działał) bo Ukraińcy też zdołali się przedrzeć z drugiej strony aby umożliwić ewakuację. Po ukraińskich komentarzach od razu widać, że Ukraina nie ma nic wspólnego z orkami. Wszyscy dziękowali Bogu za ten cud. Ksiądz Kancelarczyk wysłał 1000 różańców na Ukrainę. Myślę, że tam nastąpiła eksplozja wiary i szczególnego patriotyzmu, którego celem jest wyrwanie Moskwie prawa do spadku po Rusi. Bez tego zostaną im tylko gnój i obozy i to jest jedyne ich dziedzictwo. Pobielone groby ze św Iwanem Groźnym, św Leninem i Stalinem, św Frenklem. Zwycięstwo Ukrainy w końcu nadejdzie i nasze też. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 09:42

< W zasadzie wszystko co znajduje się pomiędzy władzą a obywatelami zalicza się w Polsce do kategorii postkomuny > to na naszym podwórku i nie tylko.Mit który stworzyły państwa opiera się tylko i wyłacznie na handlu i konkurencji pt"kto kogo uzależni".Od tego zależy egzystencja i wolność poszczególnych narodów. Buduje się to przez lata mamiąc tzw demokracją i fałszywą wolnością.

Dzisiaj straszy się ludzi bezpieczeństwem energetycznym,truciem planety etc,etc bajeczkami na użytek szarych mas. Tymczasem w świecie szacuje się światowe zasoby węglowodorów zapewniają utrzymanie obecnego poziomu wydobycia przez 500 lat. Także w Polsce. Wystarczy użyć nowoczesnych technologi i zadbać pod względem ekologi... a za 200 lat człowiek może odkryć  inaczej...

W Polsce "gadające  glowy" jadą na koniku cen i drożyzny uprawiając swoją mantrę.A wystarczy pomyśleć i wyjaśnić jak to "leciało" i jak wyjść z tej czarnej dziury. W okresie transformacji kopalnie szły pod prywatyzację i spółki,które były zbieżne w handlu i importem w świecie ,a po wstąpieniu w 2004 do Unii cały "import" przeszedł pod jurysdykcję Unijną.. I tam było dyktowane bezpieczeństwo energetyczne. Oprócz zaszłości historycznych mamy:kto ,kogo pogrąży

https://se.min-pan.krakow.pl/publikacje/14_04ks_pg_z.pdf

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 14 kwietnia 2022 09:42
14 kwietnia 2022 09:44

Na razie Niemcom nie udało się pogrążyć nas

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 09:50

Grodzki do Kijowa jedzie wysadzać nam mosty, eh!

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 10:05

Czytając ostatnio świetne notki dochodzę do wniosku, w pewnym sensie oczywistego, że prawdę wystarczy powiedzieć raz; ewentualnie co jakis czas powtórzyć.
Natomiast kłamstwo szybko się samo dezaktualizuje, demaskuje i trzeba wymyślać nowe, bo nie wytrzymuje próby czasu, czy wypowiedzi kolejnych kłamców.
Trzeba przyznać, że jest to kawał ciężkiej, nikomu niepotrzebnej roboty, chociaż czasami nieźle płatnej.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Andrzej-z-Gdanska 14 kwietnia 2022 10:05
14 kwietnia 2022 10:26

Tylko kłamstwo owija się w wielomostwo. Prawda jest zwięzla. Kard. Stefan Wyszyński 

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 10:52

Mam wrażenie, że prawie cała tzw. sztuka filmowa jest za Moskiewskie pieniądze, a nie tylko Wołyń i (tfu) Pokłosie. Pytanie brzmi gdzie jest polska kultura? Gdzie polska sztyka filmowa? Postkomuna oddziela noe tylko obywatela od władzy, ale też stoi pomiędzy pracodawcą, a pracownikiem-w związkach, a także pomiędzy artystą, a odbiorcą, ustawiona w roli pośrednika.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 11:07

"Zdrajcy tym się demaskują, że cała ich uwaga skupiona jest na projekcjach propagandowych. Te zaś mają zerowy związek z okolicznościami i praktyką."

Cały tekst dobry, ale to zdanie szczególnie, dobrze żeby sobie takimi przemyśleniami poustawiać, usystematyzować pewne rzeczy w głowie.

Tak, z propagandą nie da się dyskutować bo propagandyści mają przygotowaną całą listę słupków, wykresów i tysięcy powodów dla których to oni mają rację.
Jeden przykład: Odejście od moskiewskich węglowodorów. Propagandyści wysypią jak z rękawa tysiące powodów(słupków, wykresów, badań "naukowych") w świetle których to będzie wyglądało jak szaleństwo, a człowiek nie znający się na gospodarce i ekonomii jedyno co wie, to że odejście od moskiewskich węglowodorów jest koniecznością i już.
Drugi przykład: Dzisiaj już wielu ludzi o tym zapomniało, ale za PRLu istniał cały aparat propagandowy, który jednoznacznie i "naukowo" "udowodnił", że Zbrodnia Katyńska to sprawka Niemców. Wtedy też Polacy wobec propagandystów byli bezbronni bo przeciw całemu aparatowi kłamstwa mieli "tylko" prawdę i to wcale nie było tak, że prawda o Katyniu była powszechna, byli ludzie którzy nie wynieśli z domu polskości(byli tylko polskojęzyczni) i oni wierzyli w kłamstwa bo .... (tu można wpisać różne powody). Teraz też tak jest.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Matka-Scypiona 14 kwietnia 2022 09:37
14 kwietnia 2022 11:07

Oni kanonizowali również ostatniego cara wraz z rodziną. Tylko o Rasputinie jakoś cicho.

A pomoc na Ukrainę śle nie tylko ks. Kancelarczyk, i nie tylko różańce. One zawsze jadą w towarzystwie pomocy materialnej. Dary wysyłają np księża Michalici. Oprócz żywności, leków itp wysyłają także różańce i obrazkie św. Michała Archanioła, patrona swojego i Ukrainy. Mnóstwo pracy wykonuje Caritas, a także parafie, zgromadzenia zakonne i inne stowarzyszenia katolickie.

A propos orków - jeden fbznajomy przysłał mi artykuł gajowego Maruchy (hehe, że też są ludzie,którzy jeszcze tam wchodzą; to jest dopiero staż influencerski). W "Liście z Buczy, podpisanym "Osoba prywatna", czarno na białym wyłożono, że mieszkania w tym mieście grabili ukraińscy wojskowi.

https://marucha.wordpress.com/2022/04/10/list-z-buczy/?fbclid=IwAR00UDIsoAj_4W3GhKjHGQdgls2lL1wpni117nTsF71eLvgrkRYzXSYZ9FE#more-100262

Ukraińców w Warszawie spotykam wszędzie, również w kościele. Nie wiem, czy to sami katolicy, czy sę też wśród nich prawosławni. Jeżeli ci ostatni, mogą oni być szansą na przezwyciężenie schizmy.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 14 kwietnia 2022 09:42
14 kwietnia 2022 11:08

Dokladnie  tak,...

...  a  tona  wegla  na  "scianie  wschodniej"  2500-2800  zeta  i  na  tej  DROZYZNIANEJ  MANTRZE  "nasze  publicystyczne  BARANY  i  TLUMOKI"  uskuteczniaja  swoje  tepe  gadki,...  czyli  CHORE  PIER****NIE  dla  idiotow  "o  bezpieczenstwie  energetycznym",...

...  a  zasobnosc  surowcowa  na  swiecie  OSIAGA  SZCZYTY  !!!

 

No  i  jeszcze  zaczynaja  te  "nasze"  BARANY  i  TLUMOKI  pieprzyc  jak  potluczeni...  o  glodzie,...  wywolanym  przez  WOJNE  na  Ukrainie  !!!   A  wczoraj  we  francuskim  telewizorze  wielki  reportaz  o  produkcji  maki  maniokowej  na  WIELKA  SKALE   w  Afryce  !!!

Wg  zadnego,  detego  "kryzysu"  ani  energetycznego  ani  wizji  glodu  na  swiecie  NIE  MA...  jest  tylko  GLOD  ZLODZIEJSKI  i  PASOZYTNICZY!!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 09:44
14 kwietnia 2022 11:10

Oni  sami  sie  pograzaja...

...  i  daj  im  Boze  jak  najszybciej,

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Matka-Scypiona 14 kwietnia 2022 10:26
14 kwietnia 2022 11:10

Prawda jest jedna, łatwo ją pamiętać i powtarzać. Kłamca zapomina, co mówił, więc mósi gadać, gadać, zacierać ślady, żeby nikt nie mógł się połapać w tym, co on nazmyślał.

zaloguj się by móc komentować


BeaM @beczka 14 kwietnia 2022 10:52
14 kwietnia 2022 11:16

Bo na gnojenie Polaków, zwłaszcza na arenie międzynarodowej, zawsze znajdą się pieniądze. Powiedziałabym nawet, że jest to na liście priorytetów. Tłumaczenie Tokarczuk na angielski właśnie zdobyło prestiżową nagrodę, teraz tylko czekać, aż sfilmują te jej księgi, gdzie - przypomnijmy słowa samej autorki – „Polacy robili rzeczy straszne - jako kolonizatorzy, właściciele niewolników czy mordercy Żydów". Będę pieniądze na najlepszych aktorów odtwarzających te role i nominacje do Oskarów. Jakie to przewidywalne.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Matka-Scypiona 14 kwietnia 2022 10:26
14 kwietnia 2022 11:39

"Największą mądrością jest umieć jednoczyć, a nie rozbijać. " / kard.  Wyszyński/ - i zwiezłą prawdę powielać,powielać,wszedzie gdzie się da,bez względu na nagradzane gadające głowy .

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 11:41

Polska "kulturwa" jest w rękach postkomuny czyli towarzyszy górali z góry Synaj. 

Dziwi kogoś, że za moskiweskie dziengi ta antypolska propaganda i edukacja ?

Wszak to ich mateczka...

Na szczescie nie sledzę netu i tych\ wynurzen propagandystów, o których Pan tu pisze - starczy mi recenzja na SN.

A SN ostanimi czasy i Pańskie teksty powinny być odczytywane w szkołach.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Paris 14 kwietnia 2022 11:08
14 kwietnia 2022 11:58

Ja także - zupełnie przypadkiem - natknąłęm się na nieśmiałą informację o tym, jak to rolnicy w Nigrze pokonali Saharę, a dokładniej uzyskali niesamowitą poprawę warunków uprawy w pasie tzw. Sahelu (który to pas miał nieubłaganie przemieszczać się coraz szybciej na południe, zamieniając w pustynię coraz większe obszary ziem uprawnych). I nie dokonali tego bynajmniej dzięki Zielonemu Murowi Afryki, co to za ciężkie miliardy miał zatrzymać Saharę (a okazał się - jak zwykle - zwyczajnym przewałem), lecz starą metodą, znaną im od stuleci, by chronić drzewa gao (bodajże), takie dziwne drzewa co mają liście i kwiaty w porze suchej (dzięki korzeniom sięgającym bardzo głęboko), dostarczając żywność i paszę oraz wiążąc azot z powietrza, a w deszczowej są bezlistne, umożliwiając uprawę zbóż i warzyw pomiędzy drzewami. Niegdyś pustynne niemal obszary zamienily się w urodzajną sawannę (?), a poziom wód gruntowych podniósł się o 14 metrów. Co ciekawe, o czym autorzy publikacji wspominają półgębkiem, bądź wcale, wszystko dzięki temu, że rząd wreszcie łaskawie zniósł przepis (ponoć z czasów kolonialnych), że wszystkie drzewa są własnością państwa.

Nieco inny przykład z sąsiedniego Burkina Faso, gdzie zbudowano najwięcej w Afryce tam gromadzących wodę na cele bytowe i rolnicze oraz rozwija się intensywnie hodowlę ryb po to by ograniczyć olbrzymi import tychże (mają za co, zapewne z sąsiedniej od południa Ghany, gdzie na rzece Volta powstało olbrzymie jezioro i warunki hodowli na wielką skalę). To tyle o głodzie w niektorych krajach Afryki. Aha, jeszcze jedno. Wielka tama na Błękitnym Nilu w Etiopii (i kilka jeszcze innych także dość wielkich tam na innej dość wielkiej rzece) które niesamowicie poprawią warunki dla irygacji upraw rolniczych. Klangor, jaki przelewa się po światowej prasie na temat tych tam, najlepiej świadczy o tym, że ktoś tu "bezczelnie" narusza czyjeś interesy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zdzislaw 14 kwietnia 2022 11:58
14 kwietnia 2022 12:24

To nie jest tajemnica, że nędza w Afryce jest sztucznie podtrzymywana przez "wielkich tego świata".

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @maria-ciszewska 14 kwietnia 2022 11:07
14 kwietnia 2022 12:29

Takich filmów jest masa. Ale inny uważam za kwintesencję kacapii, na którym młoda kacapka szydzi z ukraińskich dziewcząt i kobiet, że narzekają na gwałty rosyjskich żołnierzy, a przecież już wolno od 16 go roku... Valser ma rację co do metod...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Kuldahrus 14 kwietnia 2022 12:24
14 kwietnia 2022 12:30

Nędza jest zawsze sztucznie podtrzymywana lub kreowana.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 12:33

>>>Była to całkiem kłamliwa seria propagandowa opowiadająca o bohaterstwie żołnierzy sowieckich. Bez jednego słowa na temat Polski, zaatakowania jej 17 września 1939 roku, bez Katynia i wszystkich okropności jakie rozgrywały się na wschodzie.<<<

Proces zakłamywania trwa:

"(...) Rada Federacji zatwierdziła w środę poprawki do Kodeksu wykroczeń administracyjnych (CAO), wprowadzające karę za przyrównanie  roli Związku Radzieckiego i nazistowskich Niemiec w czasie II wojny światowej w postaci grzywny lub aresztu.(...) "Ustawa o odpowiedzialności administracyjnej za złamanie zakazu „publicznego przyrównywania roli ZSRR i nazistowskich Niemiec w czasie II wojny światowej”, a także zaprzeczanie „decydującej roli narodu sowieckiego w pokonaniu nazistowskich Niemiec i humanitarna misja ZSRR w wyzwoleniu krajów europejskich, "

[tłumaczenie automatyczne] źródło

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 13:11

Dzień dobry Państwu! - to jest dzień dobrej wiadomości z wojny. 

Moskwa spłonęła i wybuchła.

Ten krążownik rakietowy "Moskwa" od wyspy Wężowej poszedł wreszcie tam gdzie mu Ukraińcy radzili. Blokował dostęp do Odessy stokilkadziesiąt kilometrów od brzegu. Trafły go wieczorem 2 nowe ukraińskie rakiety obrony wybrzeża "Neptun". Podobno po uprzednim zniszczeniu jego obrony przeciwlotniczej (s300) przy urzyciu drona.

 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Zawierucha 14 kwietnia 2022 13:11
14 kwietnia 2022 13:13

Warto dodać że to byl najpotężniejszy moskiewski okręt i flagowy w tej wojnie a wraz znim stracili ponad 20% siły rakietowej na możu Czarnym.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Zawierucha 14 kwietnia 2022 13:13
14 kwietnia 2022 13:19

Jak to bylo w tym slynnym toascie: za flote czarnomorska!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @m8 14 kwietnia 2022 13:19
14 kwietnia 2022 13:32

;) dokładnie :

"Wypijmy za tych co na morzu! Prucz krasnowo flota i bundesmarine."

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Zawierucha 14 kwietnia 2022 13:13
14 kwietnia 2022 13:39

Przepraszam za ortografię :-(

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @m8 14 kwietnia 2022 13:19
14 kwietnia 2022 14:01

Była jeszcze koncówka tego toastu:  "Do dna!"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 14 kwietnia 2022 09:50
14 kwietnia 2022 14:03

Może nie dadzą mu dojść do słowa, albo złapią go na jakiejś kradzieży i wydalą, bądźmy dobrej myśli

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 14 kwietnia 2022 10:05
14 kwietnia 2022 14:04

Zastanawiam się ile biorą ci, co mi wysyłają te zaproszenia do grona znajomych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 14 kwietnia 2022 10:52
14 kwietnia 2022 14:05

Czeka aż rozwiną się talenty najmłodszej postkomuny. Najmłodszy Łysiak już wstartował, spadł zaraz i dał dowód, że nie rozumie o co kaman, ale najważniesze, by młodzi dostali szansę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 kwietnia 2022 11:07
14 kwietnia 2022 14:05

Tak, udowadniali, że gaz z Jamału jest super, bo jest tańszy, a biznes przede wszystkim

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ThePazzo 14 kwietnia 2022 11:41
14 kwietnia 2022 14:06

:-) W szkołach pilotarzu....:-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 14 kwietnia 2022 12:33
14 kwietnia 2022 14:07

Dopóki nie zniszczymy tej propagandy nie będzie dobrze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zawierucha 14 kwietnia 2022 13:11
14 kwietnia 2022 14:08

Widziałem z rana...pora na kolejne. Mam nadzieję, że te systemy do niszczenia okrętów z GB już dotarły nad Morze Czarne

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 14:16

Trochę OT, ale też o wojnie.

Wiele osób na fb porobiło sobie nakładki z polską flagą, na przekór tym, którzy mają ukraińską. Przyłapałam się na tym, że z niechęcią patrzę na biało-czerwoną...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:05
14 kwietnia 2022 14:20

A jakich hermetycznych sformułowań z ekonomii przy tym używają, człowieku bez doktoratu to nie podchodź nawet.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 14:40

Pośród żołnierzy broniących Ukrainę są Polacy, potomkowie sztlachty zaściankowej i mieszczan lwowskich, winnickich, kijowskich itp. Owoż i nieznana wojna. Ufam, że kiedy Ukraina zwycięży zostaną upamiętnieni. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 14 kwietnia 2022 14:40
14 kwietnia 2022 14:44

Wacek, może ich najpierw zapytaj czy chcą. Wczoraj jacyś durnie dziennikarze, napisali, że przywieźli do Lwowa dary, a potem rozpoczęli jakiś festiwal pretensji, że nie było w lokalach polskiego menu, że za mało im dziękowali, że coś tam...niech wszyscy się uspokoją, tak będzie najlepiej. 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:08
14 kwietnia 2022 14:48

Do dostarczenia systemów obrony wybrzeża szykuje się też Polska. A może już są ... Ze zrozumiałych względów pisze się o tym hipotetycznie.

https://defence24.pl/defence24-tv/polska-bateria-rakiet-nadbrzeznych-w-obronie-odessy-podcast-defence24

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:44
14 kwietnia 2022 15:04

To jest zupełnie co innego, inny świat. Przecież tam są ukraińscy obywatele pochodzenia polskiego i oni dzisiaj walczą i budują Ruś Kijowską. Bo chcą. Warto o nich pamiętać. Gostki z pretensjami do polskiego menu we Lwowie niech się zgłoszą do Brauna i Korwina. Na pewno wyprodukują takie menu od ręki. Wszak to oni ich nakręcili za jakieś moskiewskie obietnice na wódzie pisane.

Swoją drogą, mogę tylko powiedzieć że kacapska propaganda to maszynka do produkowania hańby. Polskie menu ... ja nie mogę.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Magazynier 14 kwietnia 2022 15:04
14 kwietnia 2022 15:23

No, ale kto ma teraz głowę do takich rzeczy

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 15:33

Rodzi się naród...oni nie żartują:

https://9gag.com/gag/a212E4d

zaloguj się by móc komentować

malwina @maria-ciszewska 14 kwietnia 2022 11:07
14 kwietnia 2022 15:35

"osoba prywatna" to prawie jak "nieznany sprawca":)

tak, na Ukrainie nie ma pań z błyskawicami (te ostatnie jakże by się żołnierzom przydały;), są ci co zawsze pozostają z wydanymi na pastwę Zła wcielonego: osoby konsekrowane.

dzięki, że Pani o tym przypomniała.

zaloguj się by móc komentować

malwina @Zdzislaw 14 kwietnia 2022 11:58
14 kwietnia 2022 15:39

ależ to jest fascynujące!!!

a u nas cisza na morzu w temacie. 

to są przecież rewelacyjne wiadomości!

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 15:45

Z tego co znalazłem w internecie to budżet filmu 'Wołyń to 15 mln zł. PISF dał 6 mln zł, Fundacji na rzecz filmu WOŁYŃ zebrała prawie 900 000 zł, było też dofinansowanie na IX Dolnośląskim Konkursie Filmowym. Pieniądze dała też Telewizja Polska (koproducent) oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Tutaj lista innych koprodecentów : https://www.filmweb.pl/film/Wo%C5%82y%C5%84-2016-724694/studios - oni pewnie też coś wydali na produkcję.

Ile dali ruscy ?

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:05
14 kwietnia 2022 16:05

Owszem - rozwijają się talenty aktorskie najmłodszej postkomuny. 

Wnuczki KaOwego senatora M. Borowskiego (ostatnio "słynna"córka z Muzeum P.W.)

Antek i Kajtek mają dopiero 13 lat, a już pojawili się w kilku reklamach i serialach.

np. polsatowski serial "Przyjaciółki"

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Zawierucha 14 kwietnia 2022 16:05
14 kwietnia 2022 16:23

Oj, chyba ta pani z muzeum nie jest jego córką, chyba że z nieprawego łoża

Marek Borowski jest żonaty z Haliną, ma syna Jakuba. https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Borowski

Co nie zmienia faktu, że bliźniaki  karierę mają zapewnioną, chyba ze warunki brzegowe się zmienią.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Peiper 14 kwietnia 2022 15:45
14 kwietnia 2022 16:40

Rada fundacji filmu Wołyń:

Gość z ITI i Pietrykowski, który był producentem filmu pod znamiennym tytułem "Polskie gówno".

https://filmwolyn.org/fundacja-na-rzecz-filmu-wolyn/

Prace nad filmem zaczęły się w 2014 tuż po aneksji Krymu. Wszyscy nagle zapragnęli prawdy, płynącej z siekiery wystwionej na cele charytatywne.

Warto sobie odświeżyć kto i co o tym filmie mówił. Najbardziej trzeźwo oceniał to chyba Zybertowicz:

https://forsal.pl/artykuly/978271,film-wolyn-zabije-pojednanie-ktorego-nigdy-nie-bylo.html

O filmie pisał też Coryllus, więc każdy może sobie wyrobić zdanie.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Zawierucha 14 kwietnia 2022 16:05
14 kwietnia 2022 16:45

Tak właśnie nagradza się "swoich" - legalnie, w sposób  nie budzący podejrzeń, np. pieiędzmi reklamodawcy, który nic nie musi wiedzieć, z polecenia niesformalizowanych grup wpływu, których spoiwem jest bolszewicka tradycja.

Inna drogą jest "pomoc" legalnym biznesom - "spotkamy się, zjemy obiad, ja znam wielu ludzi, pomogę jakby były trudności". Rozmawiać będziemy o balecie, o życiu, co tam u pana/pani słychać, czy pies i babcia zdrowi.

W "papierach" jest tylko faktura i zapłata za banalny i legalny towar.

Nie trzeba przekazywać dolarów na szwajcarskie konto, czy w tajnej skrytce w cegłę "porzuconej" w parku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2022 16:23
14 kwietnia 2022 16:47

Możliwe, że z nieprawego, dlatego zniknięto tę wiadomość zaraz...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 16:54

Wczoraj pisałem, że prezydent Niemiec chciał być w delegacji czterech prezydentów jako nieformalna głowa i lider tej wizyty. Jednak Ukraina uznała Steinmeiera za persona "non grata".

Oto komentarz niemieckiej prasy na ten temat. Są oburzeni, że Polska, Litwa, Łotwa i Estonia na znak solidarności nie zrezygnowały z wyjazdu do Kijowa. No doprawdy trzeba mieć tupet! Oni naprawdę nas traktują jak kamerdynerów Europy, eh!

https://www.tvp.info/59636555/niemiecki-publicysta-o-wizycie-prezydenta-dudy-w-kijowie-po-zelenskim-rowniez-polska-wymierzyla-steinmeierowi-policzek

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @betacool 14 kwietnia 2022 16:40
14 kwietnia 2022 16:55

Zaś barany zastanawiają się, czy film jest "obiektywny", czy pokazuje "prawdę"  i stwierdzają, iż "dobrze, że powstał".

W istocie liczą się tylko metadane - kto go robi, dlaczego, dlaczego teraz i w jakim celu. Treść jest nieistotna, pomijając wzmożenie i zawłaszczenie emocji.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ewa-rembikowska 14 kwietnia 2022 16:23
14 kwietnia 2022 16:55

Czy Grzech(sz)nik jest córką M. Borowskiego to nie sprawdzałem.

Polegam na przedwczorajszym wpisie Coryllusa ;  Atrapia 2.0...

Filmowe bliźniaki - to z pewnościa jego wnuki, czyli w tym wypadku co najmiej 4. pokolenie etniczno-polityczne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 14 kwietnia 2022 16:54
14 kwietnia 2022 16:55

Tak, niczego się nie nauczyli, to wina Tuska i Sikorskiego, no i Komorowskiego, którzy swoim zachowaniem utwierdzili Niemców w przekonaniu, że Polacy to durnie

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Paris 14 kwietnia 2022 11:08
14 kwietnia 2022 19:21

Pani się nie martwi tą narracją o węglu, ona się skończy się bo ponoć zgodnie z planami ustawodawstwa antysmogowego od 2030 nie będzie wolno w Polsce ogrzewać domów węglem w miastach (na wsiach od 2040 roku). Więc wysokie ceny węgla nie będą już wtedy prowokacyjną narracją jaką będą wykorzystywały wiadome kręgi. 

Szkoda tylko, że nie będzie można palić w piecach drewnem - a dokładniej nie będzie wolno używać piecy bez automatycznego podajnika (oprócz tych do zgazyfikowania drewna) a te nie będą działać w przypadku braku prądu.

Ale na szczęście będziemy mieli NATO'wski gaz z Norwegii, który będzie lepszy i tańszy (plus gaz z innych źródeł w tym skroplony gaz z USA).

Ponoć 3 mln domów w Polsce używa "kopciuchów" - jak ktoś taki ma to sugeruję zapoznać się z wojewódzkim planem antysmogowym (oczywiście gmina może coś od siebie dorzucić ekstra). I przypominam, że do końca czerwca należy się wyspowiadać ze źródła ciepła w domu.

A tu trochę fakenews'ów o żywności.

https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/hiszpanscy-rolnicy-bankrutuja-wszystko-przez-wojne-w-ukrainie/2fbys5s

https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/ceny-zboz-bija-historyczne-rekordy-maka-chleb-i-makaron-beda-bardzo-drogie/lhbzd8l

 

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @betacool 14 kwietnia 2022 16:40
14 kwietnia 2022 19:38

Ja tam na stosunkach z Ukrainą się nie znam i się tym za bardzo nie interesowałem tylko podałem, jakie informacje znalazłem w internecie o finansowaniu filmu "Wołyń". Czy można prosić o podanie w jaki sposób Ukraińcy pojednywali się z Polakimi - o inicjatywach Polskiej i Ukraińskiej strony.

 

zaloguj się by móc komentować


m8 @Zawierucha 14 kwietnia 2022 13:32
14 kwietnia 2022 19:52

Ale jak juz pic to do dna.

zaloguj się by móc komentować

m8 @stanislaw-orda 14 kwietnia 2022 14:01
14 kwietnia 2022 19:54

Wlasnie tego odzewu sie spodziewalem.

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:05
14 kwietnia 2022 20:00

To, ze z Jamalu jest tanszy mozna jeszc jakos bronic, ale rurociag po dnie Baltyku nie da sie obronic: ani tanszy , ani (ekologicznie) czystszy a co gorsza zdaje sie godzic w najwyzszego bozka w panteonie RFNu: europejska solidarnosc.

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 14:07
14 kwietnia 2022 20:02

Wlasnie zapoznalem sie z urywkiem propagandy o istriebitelnych batalionach z roku 1976. Produkcji ZSRR oczywiscie.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @m8 14 kwietnia 2022 19:52
14 kwietnia 2022 20:04

Ja tam bym sobie włączył ogonki.

To robi różnicę 'c' a 'ć'.

 

zaloguj się by móc komentować

m8 @maria-ciszewska 14 kwietnia 2022 14:16
14 kwietnia 2022 20:05

Dobre to jest. Gdzie oni mieli wczesniej te flage? Ci zwolennicy "Polski usmiechnietej" i "europejskiej" cokolwiek by to mialo znaczyc.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Peiper 14 kwietnia 2022 19:38
14 kwietnia 2022 20:06

A ja się nie znam na podawaniu.

 

zaloguj się by móc komentować

m8 @maria-ciszewska 14 kwietnia 2022 11:07
14 kwietnia 2022 20:10

Kanonizowali rowniez Dymitra Donskiego, ktory to "zaczal zbierac ziemie Ruskie". Szkoda , ze tego lendarnego Susanina nie kanonizowali , co to niedobrych polskich Panow w bagna wyprowadzil.

zaloguj się by móc komentować

m8 @MarekBielany 14 kwietnia 2022 20:04
14 kwietnia 2022 20:12

Postaram sie. W koncu trzeba sie nauczyc pisac "po polskiemu" , do tej pory smartfon odwalal za mnie czarna robote.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Zawierucha 14 kwietnia 2022 16:55
14 kwietnia 2022 20:16

Pan Borowski na zapytanie czy to jego corka odpowiedzial: "Who is this" a pozniej dodal , ze ma syna i wnuki. Nie doprecyzowal czy tylko syna. Nie powinien sie wstydzic, nawet jesli corka nie pochodzi z jego glownego zwiazku.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Peiper 14 kwietnia 2022 19:21
14 kwietnia 2022 20:22

Pozywiom uwidim. W sumie to RFN streczyl calej Europie te "zielone" rozwiazania. Z jednej strony: nie spalajcie wegla." a z drugiej: tutaj maccie ekologiczny ruski gaz". Ciekawe na jak mocnych nogach stoi dominacja Niemiec w blizszej i dalszej przyszlosci.

zaloguj się by móc komentować

betacool @m8 14 kwietnia 2022 20:22
14 kwietnia 2022 20:31

Ciekawe na jak mocnych nogach stoi dominacja Niemiec w blizszej i dalszej przyszlosci.

Mam nadzieję, że na nogach Junckera. Ten zawsze stał tylko i wyłącznie na gazie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 14 kwietnia 2022 19:21
14 kwietnia 2022 20:46

Zamierza się pan odzwyczaić od jedzenia? Tak tylko pytam...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 14 kwietnia 2022 19:38
14 kwietnia 2022 20:47

A po co panu informacje w jaki sposób się pojednywali? Ważne jak się teraz pojednują, a jutro jest Wielki Piątek

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 14 kwietnia 2022 19:43
14 kwietnia 2022 20:49

Ale czego pan nie rozumie? Do końca roku nie będziemy kupować gazu z Rosji. Rząd zapowiedział, że może zrezygnować od razu, ale nie zrobił tego, ze względu na to, że gaz ten idzie głównie na stacje benzynowe...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @m8 14 kwietnia 2022 20:00
14 kwietnia 2022 20:49

Triumf propagandowych kłamstw

zaloguj się by móc komentować


Peiper @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 20:47
14 kwietnia 2022 21:01

A bo chciałem wiedzieć jakie to pojednawcze wysiłki miał ten film zniweczyć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 14 kwietnia 2022 21:01
14 kwietnia 2022 21:05

Te, których nigdy nie było, wyraźnie przecież Zybertowicz powiedział

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 21:05
14 kwietnia 2022 21:28

To może pretensje kierować nie do filmowców ale do polityków obu stron ?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 21:30

narodziny narodu.

?

ile jeszcze można ?

bez breeepty

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @Peiper 14 kwietnia 2022 21:01
14 kwietnia 2022 21:31

"Trzeba rozdrapywać rany, by nie zabliźniły się błoną podłości".

Zastanawiam się jak ewentualnie nazwać tę profesję.

Stefan Żeromski, Wojciech Smarzowski - akuszerowie podłości błony?

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @Peiper 14 kwietnia 2022 21:28
14 kwietnia 2022 21:34

A pamięta pan jak się Komorowski pomnikami z kacapami jednał,  czy jest pan za młody?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 14 kwietnia 2022 21:31
14 kwietnia 2022 21:39

Zapomniałem o tej błonie podłości, trzeba było tego wcześniej użyć. 

zaloguj się by móc komentować


chlor @m8 14 kwietnia 2022 20:16
14 kwietnia 2022 21:48

No tak. Są związki główne i towarzyszące.

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 21:41
14 kwietnia 2022 21:55

Zakonnicy są super u nas posługują Mosjonarze Świętej Rodziny. Ojcze Wincenty najlepsze życzenia z okazji dzisiejszego święta.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 16:54
14 kwietnia 2022 21:55

Trzeba mieć ptasi móżdżek. Tupet to za mało.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 15:23
14 kwietnia 2022 21:56

Ja mam. O kresowianach zapomnieć nie umiem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 14 kwietnia 2022 21:56
14 kwietnia 2022 21:59

Nie prowadzisz wojny. Nie wymyślaj takich rzeczy, bo na Ukrainie nie ma żadnego konfliktu wewnętrznego, wszyscy są jednością. Ty zaś sugerujesz, że ktoś może być traktowany lepiej, a ktoś gorzej...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 14:48
14 kwietnia 2022 22:05

Oczywiście. 

Wiem że nikt o tym teraz nie myśli ale ja myślę. A raczej modlę się, żeby przy tej okazji, po zwycięstwie, do portu w Odessie wkręciły się w końcu nasze firmy spedycyjne i rafinerie i wykolegowały szwabskie. Owszem to graniczy z cudem, ale ... czyż sojusznik strategiczny nie pomoże MM i Obajtkowi? Ma doświadczenia w sekowaniu Niemców.  

Wszędzie na Ukrainie również w Odessie są potomkowie Polaków. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 21:59
14 kwietnia 2022 22:06

Nic z tych rzeczy. Nic takiego nie sugeruję. Po prostu myślę o naszych interesach. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:06
14 kwietnia 2022 22:12

Wacek, nie gniewaj się, ale myślisz o własnych obsesjach, a nie o żadnych interesach. Ja Cię rozumiem...ale nie wiesz jakie Polska ma dziś interesy na Ukrainie i czego chcą tamtejsi Polacy, a także z kim i z czym się utożsamiają. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ThePazzo 14 kwietnia 2022 12:30
14 kwietnia 2022 22:15

Może nie zawsze, ale prawie zawsze.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:06
14 kwietnia 2022 22:15

Proszę się nie gniewać, ale sądzę,  że za wczesnie myśli Pan o pieniądzach. Proszę się nie gniewać, ale to brzmi jak " co ja z tego będę mieć", kojarzy sie jednoznacznie z pewnym narodem.... Sądzę, że jenak na razie to musimy tę wojnę wygrać a ona toczy się nie tylko na polu boju, ale także za naszą zachodnią granicą. Nic jeszcze nie zostało wygrane. Sądzę, że na razie należy się skupić na Triduum Paschalnym i na Zmartwychwstanu. I oczywiście walce o zwycięstwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zdzislaw 14 kwietnia 2022 11:58
14 kwietnia 2022 22:18

Dokladnie  tak  !!!

Afryka  WYKORZYSTYWANA  jest  nieprawdopodobnie  NIEWOLNICZO...  i  to  w  21  wieku...  najlepiej  to  WYPEDZIC  ich  do  Europy  "na  social",  a  garstka  PSYCHOPATOW  bedzie  robic  KOKOSY...

...  a  dla  wiekszosci  "walka"  o  DEMONkracje  i  dete  zagroRZenia  z  koziej  d*py  wziete   !!!

 

Te  tepa  i  zdegenerowana  CHOLOTE  z  Brukseli  nalezy  oddac  pod  TS  w  Strassburgu...  i  poscic  w  skarpetkach  !!!   Nic  wiecej  !!!  

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 21:41
14 kwietnia 2022 22:20

Nie masz pojęcia jak intensywna jest działalność Kościoła na Ukrainie. Generał Karmelitów nie jest pierwszy. Ale dobrze, że jest. Wcześniej był Generał znaczy się Pierwszy Minister Franciszkanów. Zakony po prostu nie maja parcia na PR.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @K-Bedryczko 14 kwietnia 2022 21:55
14 kwietnia 2022 22:21

Dziękuję. Ogarniam modlitwą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 14 kwietnia 2022 22:20
14 kwietnia 2022 22:26

Całe szczęście. Wszystkiego najlepszego z okazji święta księdza :-)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 22:12
14 kwietnia 2022 22:28

Ok. Mam nadzieję że poznam ich interesy. O to mi właśnie chodzi. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @K-Bedryczko 14 kwietnia 2022 22:15
14 kwietnia 2022 22:33

Ja się nie gniewam. Ani pan ani Gabriel nie jesteście w stanie mnie obrazić. Ale mam swoje obsesje. Pisząc o nich zgłaszam moje zapotrzebowanie na wiedzę. Inaczej nie umiem piszę albowiem z marszu. Najpierw piszę a potem myślę. 

Oczywiście naśladuję 'pewien naród' i nie tylko ten. Wiara i kasa - to jest moja dewiza. Gabriel mi powie że to jest naiwne. A ja się z nim zgodzę. Powiem więcej to jest dyletanctwo. Ale innego początku nie ma prócz naiwnego i dyletanckiego. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 22:20
14 kwietnia 2022 22:35

Dołączam się do życzeń Gabriela. 

Nadto wyrażem moją radość z tej przedsiębiorczości naszych zakonów. To jest super posunięcie. Tak się właśnie robi interesy, również pobożne. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 22:12
14 kwietnia 2022 22:35

Bardzo wielu Polaków po prostu buduje Ukrainę. Dam przykład z kościelnego podwórka. Kościół ukraiński obrządku wschodniego cały czas bazuje na języku starocerkiewno-słowiańskim. To tak jakby dziś używać języka polskiego z Bogarodzicy. Prosty test. Kim jest Krzciciel w Bogarodzicy? Jestem przekonany, że 90% łącznie z Coryllusem obleje ten test. Chcę przez to pokazać, że język naprawdę w ciągu wieku bardzo się zmienia. I swojskość brzmienia jest pułapką. Nie ma wielu tłumaczeń tekstów liturgicznych na język ukraiński. Wbrew pozorom język ukraiński się tworzy, jest rzeczywistością dynamiczną. W czasach RON'u go nie było, albo nie przetrwał do naszych czasów. Wracając do rzeczy. Mszał jest jako tako przetłumaczony. A co z brewiarzem, znaczy się  z psalmami, które duchowni i zakonnicy odmawiają dzień po dniu, który tworzy język religiny danego narodu? Na razie tego nie jest przetłumaczony. Nie ma oficjalnego tekstu zatwierdzonego przez władze kościelne. I o dziwo ukraiński Kościół obrządku wschodniego psałterza na ukraiński nie przetłumaczył. Kto to rob? Katolicy na Ukrainie polskiego pochodzenia. A konkretnie z tego co wiem Oblaci NMP, którzy mają tam wiele powołań.

No ale to nie ma przełożenia na bezpośredni pijar. Takich przykładów można mnożyć.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:33
14 kwietnia 2022 22:38

Wie Pan Ale by z tą kasą robić dobrze to trzeba takim być całym a nam to nie wychodzi. Najlepiej po kolei i do przodu. Mamy jako naród wielu zapiekłych wrogów ale chyba nasza pokuta powoli się kończy, proszę być dobrej myśli.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 14 kwietnia 2022 22:15
14 kwietnia 2022 22:39

To Ukraińcy muszę tę wojnę wygrać a nasi aktywiście merkantylni muszą im pomóc, bo inaczej będziemy mieli przekichane, a potem wygrać miejsce w Kijowie i Odessie i Mariupolu dla polskich firm. Jak wygrać? Przez 'negocjacje' z Londyńczykami. 

O miejsce dla zakonów postara się Abp Mokrzycki i Papież. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Peiper 14 kwietnia 2022 19:21
14 kwietnia 2022 22:41

Ja  mam  "kopciucha"...

...  i  nie  przewidujemy  go  zmieniac,...  jest  -  relatywnie  -  mlody,  8  lat,  no  i  jestesmy  z  niego  zadowoleni...  poza  tym  te  rozne  CHORE  zakazy  SIE  UNIEWAZNI  !!!

A  "spowiadac  sie"  nikomu  nie  bedziemy.

 

Drozyzna  jest  windowana  przez  roznych  cwaniakow  i  to  bez  2  zdan...  jak  narazie  wszystkiego  jest  W  BROD,  a  rozne  NIEROBY  i  PASOZYTY  kombinuja  tylko  jak  tu  zarobic  i  sie  nie  narobic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 22:35
14 kwietnia 2022 22:41

"Kim jest Krzciciel w Bogarodzicy?"

Jan Chrzciciel. Słyszałem katechezę na temat Bogarodzicy chyba w Radiu Maryja. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 14 kwietnia 2022 22:29
14 kwietnia 2022 22:42

W tej Moskwie co stoi na lądzie Kaganow już zapowiada czystki i integrację wewnętrzną narodu

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:41
14 kwietnia 2022 22:44

Niestety nie. To jest ta pułapka. Swojskość brzmień nie oznacza, że znaczenie jest to samo. To taki najprostszy przykład. Odkładam na bok gramatykę, która była o wiele bardziej rozbudowana, bo języki w ciągu wieków się upraszczają, ale to pan najlepiej wie, na przykładzie staroangielskiego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 14 kwietnia 2022 22:38
14 kwietnia 2022 22:44

I co z tego że nie wychodzi. Nie ma zmiłuj. Albo zrobię kasę albo trafię do przytułka. Nawet Żydzi się w tym gubią. Żeby radzić sobie z kasą potrzebna jest wiara, ćwiczenie matematyki i dar rozeznawania. Gimnastyka że głowa boli.

No i trzeba być neurastenikiem ;-}} 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 22:44
14 kwietnia 2022 22:46

Aha. Czyli to jest raczej Czciciel. No i co znaczy Bożycze?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:39
14 kwietnia 2022 22:46

Ja myślę, że jak nie będzie łaski to nic nie zrobimy. Wie Pan, polskie firmy i polscy handlowcy potrafią sobie radzić, polskie firmy sa sprytne elastyczne i lojalne, potrafią robić dobre produkty i usługi za rozsądną  cenę w krótkim czasie, dostosowują się szybko do specyfiki rynku, potrzebują tylko minimum stabilności i ochrony prawnej. Wszystko bedzie dobrze.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:46
14 kwietnia 2022 22:49

... żeb się nie bawić, to Pan Jezus, to Ten, kto chrzci w Duchu Świętym

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 22:42
14 kwietnia 2022 22:50

Dopiero dzisiaj pewna niewiasta uświadomiła mi, że Matka Boża kazała poświęcić Jej Sercu Rosję, właśnie Rosję, nikogo innego jak tylko Rosję, a nie na przykład Niemcy. Ja bym w pierwszym odruchu poświęcał Niemcy. A tu zonk. Matka Boża wie więcej. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 22:49
14 kwietnia 2022 22:53

Świetne. Ale czy Bożycze to też Zbawca? "Twego dziela Krzciciela Bożycze" Słyszałem takie tłumaczenie że to znacze dla twego czciciela Bożycze. Bo jeśli Krzciciel to Jezus Pan to w takim razie inaczej trzeba zinterpretować składnię. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 20:50
14 kwietnia 2022 22:54

Ciekawe  z poznawczego punktu widzenia. To byl czas, kiedy soviety myslaly ze nastanie 1000letnia rze.. tzn kraj rad. W takich warunkach pwnie sie pare razy zdobyli na szczerosc. Jak w tych wspomnieniach, ktore Pan przytacza.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 22:26
14 kwietnia 2022 22:55

Dziękuję. Pamięam o tobie, twojej rodzinie i twoim dziele w codziennej modlitwie. Myśl. Dlaczego oni pojawiają się na Ukrainie? Chyba wiesz jakiej wizyty spodziewa się Ukraina...

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @m8 14 kwietnia 2022 22:54
14 kwietnia 2022 22:57

Ta ich pewność siebie jest mimo wszystko zaskakująca

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 14 kwietnia 2022 22:53
14 kwietnia 2022 23:00

Sam widzisz, że języki o długiej tradycji są dla swoich użytkowników pułapką. Bożycze to Trójca Święta. Grecy współcześni nie rozumieją koine hellenistycznej wersji języka greckiego.

I teraz kto właśnie Polacy urodzeni na Ukrainie tłumaczą psalmy na język ukraiński i na 90% to wejdzie do oficjalnego ukraińskiego języka religijnego. Tobie chyba nie muszę tłumaczy potencjału jaki za tym się kryje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 23:11

Życzę gospodarzowi i wszystkim tu komentującym spokojnych, zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocy.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
14 kwietnia 2022 23:12

Trzeba kończyć dzień. Ale wyraźnie widać, że to, czego najbardziej obawiają się Moskale to długotrwałej współpracy Polski z Ukrainą. Oto ostani news:

https://wpolityce.pl/swiat/594414-ukrainscy-piloci-uwolnieni-z-rosyjskiej-niewoli

I tam pada takie stwierdzenie: ..." Powtarzali, że chcą wyzwolić Ukrainę od nazistów, że niedługo znów zamieszkamy w jednym kraju, a Galicję zabierze Polska" ...

Zestawmy to z wypowiedzią Tuska, którą możemy znaleźć między innymi tam:

https://www.tvp.info/59608218/klamstwa-nt-polski-tusk-powtarza-rosyjskie-insynuacje-o-planie-rozbioru-ukrainy

I wszystko jest jasne.

Moskale się po prostu boją, że Ukraina zrealizuje testament Fryderyka Wilhelma, który brzmi:
..."stawiajcie na Rzeczpospolita, albowiem ona nie umiera nigdy"...

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski 14 kwietnia 2022 20:47
14 kwietnia 2022 23:22

Bardzo ciekawą lekturą (w temacie pojednania) jest edycja listów Jerzego Giedroycia z lat 1950 -1982 z emigracją ukraińską rozsianą po świecie, wyd. Czytelnik 2004 r. roku.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @betacool 14 kwietnia 2022 21:34
14 kwietnia 2022 23:46

Pamietam i co ?

Za to jakoś nie przypomiam sobie aby ktoś oskarżał film "Katyń" o próbę zniszczenia "przyjaźni polsko-rosyjskiej".

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @m8 14 kwietnia 2022 20:16
14 kwietnia 2022 23:47

Córka niby dorodna, ale coś z głową nietęgo - żeby tak pofolgować swojej nienawiści. 

Tego już mógłby się senator powstydzić. 

I za tę jej wpadkę  - ponownie DO DNA! ...jako wielbiciel miodu mogę sobie ciut pofolgować ilościowo.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Paris 14 kwietnia 2022 22:41
15 kwietnia 2022 00:00

Za nie złożenie tego oświadczenia w terminie grozi grzywna 500 zł lub 5000 jak spraw trafi do sądu.

Na Śląsku już takie kary dawali.

Jakoś PiS nie próbuje tych zakazów unieważnić, zwłaszcza, że uchwały antysmogowe to 2017 rok i na ich zmianę było już dość czasu.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @m8 14 kwietnia 2022 20:22
15 kwietnia 2022 00:02

Wyszło jak w dowcipie o różnicy między Nato a Układem Warszawskim ;

że spalenie węgla jest jak wyścig zbrojeń, a gazu - jak Wyścig Pokoju.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Peiper 14 kwietnia 2022 23:46
15 kwietnia 2022 00:04


Nie ma czegoś takie jak przyjaźń polsko rosyjska. Czy ma Pan coś konkretnego do Ukraińców, rodzina z 
Wołynia, kontakty osobiste? Trochę to Pańskie działanie przypomina wendettę.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Peiper 15 kwietnia 2022 00:00
15 kwietnia 2022 00:09

Na Ślasku dawali kary po 500 zł na nie wymienienie w terminie pieca. I zapowiedź ponownej kontroli za jakiś czas.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @K-Bedryczko 15 kwietnia 2022 00:04
15 kwietnia 2022 00:23

A dlaczego mam mieć coś do Ukraińców ? Tak samo nie mam nic do Rosjan, Niemców, Francuzów, Amerykanów - można by tak bardzo długo wymieniać.

Ja po prostu staram się być w miarę obiektywny i bezstronny i każdego oceniac według tej samej normy.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @Peiper 14 kwietnia 2022 23:46
15 kwietnia 2022 00:49

To inna ciekawa historia. Było wręcz przeciwnie. Na tydzień przed katastrofą przyjaźń wiodąca przez Katyń wręcz rozkwitała:

https://wiadomosci.wp.pl/rosjanie-obejrzeli-katyn-w-telewizji-6032763379372673a

Proszę  poczytać i osadzić w historycznym kontekście. 

Daty i konteksty bardzo się liczą, ale pewnie nie dla wszystkich. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Peiper 15 kwietnia 2022 00:23
15 kwietnia 2022 01:47

Dla mnie biedacy zabijani na Ukrainie to ofiary wielkich tego świata, przy  czym obawiam się, że  prezydenci Biden i Putin do nich nie należą. Prawdę o tej wojnie poznamy być może za 10 lat, tylko, że wtedy ta prawda będzie interesował małą grupkę ludzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 15 kwietnia 2022 01:47
15 kwietnia 2022 07:01

Jest Wielki Piątek, powiem więc tyle tylko, żeby pan nie podejmował dyskusji o "wielkich tego świata" i temu podobnych, bo będę musiał uznać, że jest pan Piotrem Wielguckim czymi matką kurką. Okay...To co pan sugeruje nie jest nawet relatywizowaniem zbrodni, to jest zwyczajne zaniżanie poziomu a la smieciu. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @Zawierucha 14 kwietnia 2022 23:47
15 kwietnia 2022 10:10

Przy takiej okazji to nawet trzeba sobie pofolgowac. Tym bardziej teraz w Wielkanoc.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski
15 kwietnia 2022 10:49

Dziękuję Bogu, iż pozwolił spotkać mi Coryllusa, naście lat temu na mej drodze życia. Bardzo wiele mi to dało i daje. Choć czasami mnie wku...., ale tak powinno być. Człowiek dzięki temu się zastanawia i dochodzi do wniosków o dziwo najczęściej, mimo wkur...... zbieżnych z tezami pana Macieja. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @mniszysko 14 kwietnia 2022 23:12
15 kwietnia 2022 11:32

"że to, czego najbardziej obawiają się Moskale to długotrwałej współpracy Polski z Ukrainą."

Zdaje się że tak zawsze było. Również za czasów Chmielnickiego i Zdanowicza i za czasów Bandery. 

zaloguj się by móc komentować

Michal-z-Goleniowa @maria-ciszewska 14 kwietnia 2022 14:16
15 kwietnia 2022 15:54

O cholibka. A ja od zawsze mam awatara z rowerem i biało-czerwoną flagą. Bez żadnych nakładek. Bardzo lubię to zdjęcie :-)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Michal-z-Goleniowa 15 kwietnia 2022 15:54
15 kwietnia 2022 17:00

A ja od zawsze mam awatara z rowerem i biało-czerwoną flagą .

 

...i psem :-)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować