-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Niezbędnik ćwierćinteligenta - najlepszy prezent na "Wiosnę"

Przez cały wczorajszy wieczór zastanawiałem się, po co kupiłem w Rossmanie książkę Remigiusza Mroza zatytułowaną „Zerwa”. I nagle doznałem olśnienia – kupiłem ją po to, żeby zareklamować raz jeszcze ukraiński numer Szkoły Nawigatorów. W książce tej bowiem, podobnie jak w innych, książkach Mroza, narracja układa się tak, jak w opowiadaniu o fikcyjnym ruchu partyzanckim na Ukrainie po wojnie, które zamieściłem w nawigatorze. Opowiadanie napisał Charles Merrill, oficer prowadzący Miłosza i Giedroycia, który przed paru laty zmarł w Polce, w małym mieszkaniu położonym na pewnym osiedlu w Nowym Targu. Narracja jest prowadzona w ten sposób, że dwóch kanciarzy, którzy w Europie zajmowali się sprzedażą „luksusowych” edycji różnych dzieł literackich, postanawia wypłynąć na szerokie wody. Wyjeżdżają do Teksasu i tam opowiadają miejscowym milionerom o swoich walkach w ukraińskiej partyzantce, zmagającej się z sowiecką okupacją. No i rzecz jasna zbierają pieniądze na tę walkę. Żeby opowiadanie ich było wiarygodne musi zawierać mnóstwo nieprawdopodobnych, ale urzekających szczegółów. Te zaś muszą być wpisane w ramy globalnej narracji tworzonej od dawna przez różne spec-organizacje, a dotyczącej metod prowadzenia walki partyzanckiej, ale tak konkretniej to raczej emocji tej walce towarzyszących. Chodzi bowiem w końcu o pieniądze, a te zdobywa się robiąc najpierw wrażenie na kobietach. I tym dokładnie zajmuje się Remigiusz Mróz. Stwarzaniem atmosfery, która pomoże ludziom nie rozumiejącym dlaczego słońce świeci, łyknięcie tego całego, przygotowanego przezeń pasztetu. Najlepsze jest to, że opinie o książkach Mroza publikowane w komentarzach na portalu „lubimy czytać” są miażdżące i negatywne, ale nikomu to nie spędza snu z powiek. Zupełnie jak w tym opowiadaniu, oszust musi grać swoją rolę do końca, nawet jeśli widzi już biegnących po płycie lotniska agentów FBI, nie może przestać, bo stanie się nikim. Dopóki zaś kłamie jest kimś. I to jest prawdziwy dramat Remigiusza Mroza, Bondy i Twardocha. Oni nie mogą przestać. No chyba, że zostaną wycofani z pierwszej linii, ale to się nie stanie, albowiem granica kompromitacji została przesunięta tak daleko za horyzont, że nie dotarliby do niej nawet Innuici z zaprzęgiem najbardziej wytrzymałych i odpornych psów.

Dam może przykład tego do czego zdolny jest Mróz, niektórym się bowiem zdawało, że z tą pogodną na Wyspach Owczych to była taka wpadka. W tej książce co tu leży znaleźć można inne rewelacje dotyczące pogody. Oto główny bohater zastanawia się, leżąc w szpitalu, po ciężkim i zagadkowym wypadku, ile waży burzowa chmura nadciągająca znad pasma Tatr. To jest moim zdaniem niezwykłe, ten sposób kierowania uwagi, na rzeczy pozornie zaskakujące, ale nie mające znaczenia dla narracji, która sama w sobie nie jest istotna również dla Mroza. Chodzi jedynie o to, by przekonać ludzi, że to wszystko prawda mnożąc tak zwane realistyczne szczegóły. Tak jak to czynili ci kanciarze w opowiadaniu Charlesa Merrilla. Najlepsze jest jednak później. Na szczycie Rysów, dokładnie na granicy Polski i Słowacji, znajdują trupa, a na jego ciele napisane jest krwawo – Revertar ad Ierusalem in misericordiis. Jak wiemy każda porządna ćwierćinteligencka narracja musi zawierać słowo Jeruzalem i różne łacińskie sentencje. Nie inaczej jest u Mroza. I teraz spróbujcie napisać tę sentencję na piasku, zwyczajnie patykiem. Zobaczycie ile miejsca Wam to zajmie. A gdzie tu mówić o pisaniu na trupie? Przecież trzeba mu to wyciąć na skórze nożem. Po co? Żeby ułatwić policji trafienie a ślad? Żeby się popisać? Oczywiste jest, że nie ma to żadnego znaczenia dla spójności i jakości narracji. Mróz sadzi te gnioty, żeby zainfekować wyobraźnię ludzi, którzy nie sięgnęli jeszcze po żadne książki, a zaczynają swoją przygodę w bibliotece od Mroza właśnie. Nie jest prawdą, to co piszą niektórzy, że jak ktoś zacznie czytać taką literaturę, to potem się przerzuci na rzeczy lepsze. Nic takiego nie nastąpi. Jak ktoś zaczyna słuchać disco polo, nie wejdzie później za nic w świecie do filharmonii. No, ale nie będziemy się już rozwodzić nad Mrozem, bo nie o niego chodzi, ale o metodę rozpoznawania oszustów. Ta zaś jest skuteczne wtedy kiedy uświadomimy sobie, że rolą oszusta jest zajęcie czyjegoś, ważnego miejsca w wyobraźni i świadomości oszukiwanego. I to jest dość łatwe do zdemaskowania, nie tylko na rynku literackim, ale także w polityce. Mieliśmy ostatnio tę całą konwencję partii Biedronia, która się nazywa „Wiosna”, albowiem chce wielu ludziom zastąpić wiosnę. Ta zaś rzeczywiście przyjdzie, ale później nieco. Na razie Biedroń powiedział, że on jest tą wiosną. No, ale my, podobnie jak Mróz, interesujemy się zjawiskami pogodowymi i choć nie zastanawiamy się nad tym ile też może ważyć chmura, to pamiętamy, z dobrej literatury przygodowej, że na prerii występowało i pewnie nadal występuje zjawisko wiosny fałszywej. I to jest właśnie Biedroń i jego ludzie – w lutym zawsze pojawiała się na dzikim zachodzie fałszywa wiosna, a u nas pojawił się Biedroń. I co powiedział? Nie wiem czy dokładnie to słyszeliście, on powiedział bowiem – zmienimy oblicze tej ziemi. Tak właśnie. Biedroń bowiem chce uchodzić za proroka w bieli. Nawet sobie włosy popiołem z kominka oprószył w tym celu. Środowisko Biedronia, nie dość, że składa się z aspirujących kanciarzy, to jeszcze usiłuje jawnie szydzić z momentów w najnowszej historii ważnych. Biedroń uprawia po prostu działalność świętokradczą, a to z kolei świadczy, że nie jest biednym, ogłupiałym gapciem, zmanipulowanym przez kogoś, ale narzędziem służącym do bardzo agresywnego ataku. Świadczy o tym także obecność w jego otoczeniu Janusza Palikota, którego uruchomiono ponownie, żeby – z wyżyn swojej pozycji – człowieka który zrobił sukces w biznesie – wspierał słowem i postawą tych, którzy będą tłuc się z policją na ulicach w imię swoich świętokradczych racji. Ja bym Palikota nie lekceważył, ale zdetonował go już na samym początku. Bo jeśli on znów zacznie robić to co wcześniej i mówić to co wcześniej, dojdzie do utrwalenia podwójnych standardów. To znaczy telewizja Kurskiego będzie sobie mogła w nieskończoność piętnować mowę nienawiści, a tamci będą ją lansować z uporem twierdząc, że to jest normalna narracja służąca polemice politycznej. Albowiem oszust musi do końca udawać, jeśli bowiem przestanie, jest nikim. I o tym musimy zawsze pamiętać. Nie można liczyć na opamiętanie tych ludzi i nie można wchodzić z nimi w układy, bo to są gracze w trzy karty. Mam na myśli Biedronia i Palikota, ale także Mroza i resztę tej bandy. Ich rolą i celem jest utrwalanie fałszywych narracji i podkładanie fałszywych wzorów. Biedroń nie odnowi oblicza tej ziemi, a jedzenie drogich wegańskich potraw nie jest wyrazem żadnych poglądów. To jest jedynie element emocjonalnego sterowania grupą, która musi poczuć się lepsza od innych, żeby realizować swoje, przepisane instrukcją, zadania. Palikot zaś będzie co jakiś czas wrzucał wulgarne i agresywne wpisy na twitterze, a potem je usuwał. Za kolejnym jednak razem nie usunie i nikt nie zwróci na to uwagi, albowiem to przecież jest pan Janusz, nasz drogi, kochany, pan Janusz, który potrafi co prawda rzucić czasem ciężkim słowem, ale to wszystko w dobrej wierze i dla dobra sprawy. I do tego właśnie nie można dopuścić, albowiem od tego zaczyna się triumfalny pochód oszustwa. W naszym przypadku jest to oszustwo zorganizowane i groźne, a nie kabaretowe i komiczne jak w opowiadaniu starego agenta CIA Charlesa Merrilla.

 

Wczoraj zamknąłem listę uczestników konferencji w Baranowie. Już nie można się zapisywać. Można rzecz jasna zapisywać się na konferencję w Kliczkowie, która odbędzie się 29 czerwca. Wczoraj umówiłem się z Dariuszem Adamczykiem, autorem książki „Srebro i władza”, że na jednej z kolejnych konferencji wygłosi wykład o tych srebrnych dirhemach.

 

Zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl



tagi: polityka  książka  biedroń  mróz  oszuści  palikot 

gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 09:05
206     7599    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 09:26

Nie mam zdrowia do tej Wiosny. Ale będą amatorzy oczywiście. 

 

Wiesz, czytałam od zawsze wszystko zadrukowane. I o istnieniu czegoś takiego jak format w literaturze. ..okazuje się ze nie tylko przecież. .

O formacie dowiedziałam się  robiąc dużezakupy dla biblioteki wojewódzkiej. Musiały rosnąć wskaźniki czytelnictwa i trochę ja też musiałam iść w tym kierunku. 

A i tak zawsze miałam stawiany zarzut zbyt dużego udziału naukowych i popularno naukowych książek. 

Przy czym te popularnonaukowe. .to też formaty..

Poszłam sobie w końcu na uczelnię 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 09:36

zmienimy oblicze tej ziemi

Coś mi nie pasowało w tym co mówi ten gość, ale nie uchwyciłem tego momentu. Trzeba mieć tę czujność "rewolucyjną" :)

Ciekawe jest to, że do tych 'euro-coś/ktoś-tam koalicji" się nie dostał. Miller powiedział, że wiosna przemija, a na to odgryzł się ktoś od nich, że jest co roku - takie to są te dyskursa polityczne na bardzo wysokim poziomie.

Poza tym, faktycznie, trzeba uważać na kłamstwa, które człowiek łatwo przyswaja. Potem nawet nie wie "skąd to ma". Cała ta akcja wygląda na full wypas, a przecież "towar" nie "pierwszej świeżości".  Opakowanie jest najważniejsze.

Dla mnie jest to zdumiewające, to odgrzewanie po raz "enty". Chyba każde młode pokolenie musi coś takiego dostać.

zaloguj się by móc komentować


lchlip @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 09:50

"...Biedroń nie odnowi oblicza tej ziemi, a jedzenie drogich wegańskich potraw nie jest wyrazem żadnych poglądów. To jest jedynie element emocjonalnego sterowania grupą, która musi poczuć się lepsza od innych, żeby realizować swoje, przepisane instrukcją, zadania. ..."

Bardzo ciekawe spostrzeżenie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 09:55

Jeśli Biedroń ze swoim partnerem chce odnowić oblicze tej ziemi to czy już należy się bać? Chyba nie, bo jedno jest pocieszające, że w przypadku znanych nam komuchów było sadowienie latorośli tu i ówdzie, a tu na szczęście tego nie będzie z przyczyn tzw. obiektywnych.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:00

Wizja programowa tęczowej wiosenki niezmiennie wygląda coś w ten deseń: 

Ale żeby nie pachniało ćwierćinteligentom naftaliną, niezbędnik nakazuje wzmocnienie przekazu stanowczym postępowym imagem, no ale to też słabo wychodzi:

A tej piednej pani Staniszkis coś się roi, że "Biedroń odbudował się wewnętrznie"...pewno w Świebodzinie i teraz będzie odnawiał ziemię...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @tadman 5 lutego 2019 09:55
5 lutego 2019 10:11

Ja bym się za bardzo nie cieszyła, bo oni zyskują latorośle sposobem du...chowym, czyli duraczeniem.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:13

Mariusz Szczygieł powiedział:

Mam kłopot z tym, że ludzie klęczą, gdy się modlą

Nabrałem odwagi i wyznałem to publicznie. Klęczących szanuję, ale nie mogę na nich patrzeć, bo mi się od tego robi gorąco. Kiedy ktoś mnie pyta, czy wierzę w Boga, mówię: wierzę w siebie! Także we własną małość i niedoskonałość. Życie jest bardzo trudnym zadaniem, jednak modlitwa na kolanach to dla mnie akt niepanowania nad nim. Jest mi przykro, że w XXI wieku człowiek wciąż oddaje swoją wolę, wolność i godność komuś, co do kogo nie można mieć pewności, że istnieje. Przepraszam wierzących, ale tak to czuję ...

I tak to leci i lecieć będzie. Ci ludzie już nie mają żadnych hamulców. I jak potem z takimi dyskutować i tymi, których zarażą swoja nienawiścią do wszystkiego, co katolickie, nasze polskie, bo to, to samo? Nie da się. Już się nie da.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ainolatak 5 lutego 2019 10:00
5 lutego 2019 10:13

Na środkowym zdjęciu przekaz oralny.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @tadman 5 lutego 2019 09:55
5 lutego 2019 10:15

Jest to jakaś myśl, aby wzmacniać propagandę pro gejowską dla "lewactwa", ale to ma wady, bo może uderzyć też w zagubionych, czy w tych z hardych wykolejeńców, którzy się nawrócą i byłoby to jak niszczenie brata. Jednak nie ma też co wybrzydzać w środkach i rezygnować szlachetnie z najstraszliwszych ciosów -w rdzeń/Duszę, aby wygrać.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:20

Wracając do ogłoszeń - świetna wiadomość z doktorem Adamczykiem. Nasza wszechnica cudownie organicznie się rozwija. Treść - książka - człowiek - komunikacja. Gdybyż udało się nagrać pogadankę z panem doktorem!

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @maria-ciszewska 5 lutego 2019 10:13
5 lutego 2019 10:20

tak właśnie...pogody za oknem nie da się oszukać...

problem jednak w tym, że zmienianie oblicza tej ziemi ta wiosenka rozpocznie od adopcji dzieci przez homo

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @ainolatak 5 lutego 2019 10:20
5 lutego 2019 10:24

Tragedia ograniczy się pewno do życia tych adoptowanych Dzieci, bo "urośnięte zombiaki", jak przeżyją nie będą miały siły.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @cbrengland 5 lutego 2019 10:13
5 lutego 2019 10:28

To co mówi tutaj Szczygieł, to czysty satanizm.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Brzoza 5 lutego 2019 10:24
5 lutego 2019 10:38

Gdzieś Tu kiedyś Ktoś:) napisał (Pan Maciejewski?), że "masę do roboty" w tajnych służbach prl robiły dawne Dzieci z prlowskich "domów dziecka" i pewnie nie dlatego, że łatwo godzili się na bycie najniżej w tej tajnej hierarchii, bo "wszystko" zawdzięczali partii, ale dlatego, że nie mieli siły, bo naprawdę byli okaleczeni.

zaloguj się by móc komentować


gorylisko @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:47

no cóż Wiosna...tiaaaa, rozdział państwa od kościoła... hmmm mnóstwa bwana fajnie tylko Vivaldi był księdzem, grał przed papieżem...  rozdział państwa od koscioła...wyrzućmy nuty, wszak to koscielny wynalazek...tradycja głosie, że zapis nutowy wynalazł papież Grzegorz Wielki.... ok to może w ramach usuwania koscioła zrezygnujem z cyfr arabskich... bo to wprowadził papież Sylwester II...opór materii był spory, wiele miast-państw w Italii usiłowało zachować notację rzymską pod rygorem niewazności umów handlowych...ostatnim miastem była chyba Piza ale głowy nie dam i to w XVI wieku kilkaset lat...

zaloguj się by móc komentować


gorylisko @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:50

no zapomniałem dodać, że biedroń może wprowadzić gejstapo... potem obozy ko...n... certowe ;-)  koedukacyjne cz reedukacyjne, gdzie persfazją i pałką będzie się uczyć tolerancji jak diabli...kadry juz są to ludki które pluły na red. Magdalenę Ogórek i były z tego baaardzooo dumne...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 5 lutego 2019 09:36
5 lutego 2019 10:50

Mam nadzieję, że Biedroń nie dostaje jakiegoś zakulisowego wsparcia od PiS...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 5 lutego 2019 09:45
5 lutego 2019 10:51

Trzeba jeszcze wiele tych memów, przynajmniej tyle ile waży burzowa chmura

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 5 lutego 2019 09:50
5 lutego 2019 10:51

Doprawdy? Co ty tu robisz znowu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 5 lutego 2019 09:55
5 lutego 2019 10:52

Organizacje nie pomnażają się w wyniku prokreacji, ale przez kooptację i werbunek. Dziedziczenie w organizacji jest złudzeniem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 5 lutego 2019 10:00
5 lutego 2019 10:53

Niech się Staniszkisowa też obduduje...także zewnętrznie..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:53

a jak sprawdzić, czy jest się na liście uczestników w Baranowie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 5 lutego 2019 10:13
5 lutego 2019 10:53

Szczygieł zleci ze swojego stołka tak głęboko, że nawet nie jest sobie w stanie tego dziś wyobrazić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 5 lutego 2019 10:20
5 lutego 2019 10:54

Prawdopodobnie się uda, ale muszą dodrukować książkę. Nie mam już ani jednego egzemplarza, a pani menedżer na feriach...w przyszłym tygodniu dopiero

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:55

Gabrielu, przepraszam za off top ale strasznie nie podobała mi się uwaga admina Parasola do goryliska.

Zamieściłem komentarz do tego w tamtym wątku ale nie wiem czy zauważyłeś.

Mogę prosić o komentarz co nam/mi tu wolno a czego nie?

Strasznie mnie to zaniepokoiło :(((

O to mi chodzi:

http://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/tera-flu-vs-osram-czyli-jak-topielec-z-wisielcem-albo-modus-operandi#99132

i o wcześniejszy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gorylisko 5 lutego 2019 10:47
5 lutego 2019 10:55

To są rzeczy poza zasięgiem ich wyobraźni. Oni wiedzą tyle co zjedzą, dlatego muszą jeść wegańskie

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 10:56

no znowu zapomniałem...kadry dla biedronia...proste jak konstrukcja sztucznego fiuta którym swego czasu machał palikot...   ober ubek wydał polecenie czy rozkaz "w prawo zwrot, do wiosny biegiem marsz..." sieroty po lepperze, nowoczesnej, palikociarni... swoją drogą kiepsko musi być z kadrami skoro biedroń, palikot reaktywacja... no i te odważne jak diabli łebki których stać na straszenie blondynek z telewizji... ciekawe czy gdyby Rachoń to był czy byliby też tacy odważni... jakby nie patrzeć Rachoń to kawał chłopa jest... stado damskich bokserów...

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Brzoza 5 lutego 2019 10:15
5 lutego 2019 10:56

https://chart.neon24.pl/post/147517,wiosna-dla-biedronia-czyli-zmylka-kansas-city

"... Dorósł jednak nowy elektorat sprzeciwu i to jego należy kanalizować. W tym celu już na potrzeby kończącej się kadencji Sejmu próbowano sprokurować parodię-parodii, czyli niby palikoto-podobną .Nowoczesną, która jednak przecież miała w założeniu pełnić rolę Poważnej Partii Liberalnej, z błogosławieństwem samego Nad-Boga  Balcerowicza. Coś podobnego dla „korwinistów bez  Korwina” szykowane jest zresztą zdaje się i dziś. Reszta ma dostać produkt jeszcze bardziej laboratoryjny, obliczony na krótkotrwały efekt nowości i wyjścia poza dotychczasowych „onych”. Coś jak oferta przyćpanego sexu bez zobowiązań po imprezce. Po wyborach obudzi się wyborca koło takiego Biedronia, jęknie tylko „o, k…!” i będzie usiłował wymknąć się po cichu." - koniec cytatu

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @bendix 5 lutego 2019 10:55
5 lutego 2019 10:57

Bardzo cię przepraszam, gorylisko napisał, że Krzysio Laskowski jest tu służbowo. To jest według ciebie w porządku? Ja znam Krzysia. On nie jest tu służobwo. Parasol zwrócił uwagę na to, że nie można rzucać takich oskarżeń na ludzi rozpoznawalnych i znanych, szczególnie jeśli nie wie się o nich nic pewnego

 

zaloguj się by móc komentować


bendix @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 10:57
5 lutego 2019 11:02

Moim zdaniem gorylisko go nie zna (tak jak i ja goryliska) ale czytając Krzysztofa teorie miał prawo dojść do takich wniosków. Teorie te są zaiście bardzo "spiskowe"

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 10:53
5 lutego 2019 11:02

Chciałbym dożyć tych dni ☺ Ale to, co sączy się obecnie z wyborczej, polityki i temu podobnych, to naprawdę już kompletny hard core.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @bendix 5 lutego 2019 10:55
5 lutego 2019 11:04

dzięki za poparcie, też chciałbym wiedzieć...jak swego czasu dzianemu znajomemu proponowałem, objęcie posady psa łańcuchowego, warunki proste, ogrzewana buda z internetem oraz lista na kogo mam ujadać a do kogo się łasić... tymbardziej, że zwrot "on tu jest służbowo" użyty był przeze mnie kilkakrotnie... na naszych blogach takich gości było kilkoro... ostał się jedynie drrrrr Pasierbiewicz...

krótko mówiąc, kogo można krytykować na niniejszym blogu a od kogo mam się odkrochmalić... wtedy wszystko będzie jasne... gdyby co, to nie używam wulgaryzmów tyłko złośliwostek... wychodzę z założenia, ze jeżeli zabierasz głos na blogu jakimś to broń się sam a nie leć z płaczem do admina... na zasadzie, panie admin on mi pokazał język wywal go...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 11:04

Myślę, że nie ma co szydzić z Biedronia, bo to chyba jest poważny projekt, który natychmiast trzeba unieważnić.

Ktoś wpompował w sam start tej "Wiosny" o ile sie niemylę ok. 1,5 mln. złotych. Tego się nie robi ot, tak sobie. Powtórzę co napisałem w niedzielę pod tekstem Coryllusa "O narracjach w kulturze pop". Nie wiem, czy zadaniem Biedronia jest od razu zdobycie władzy na jesieni, ale jest jego zadaniem sformatowanie dyskusji przedwyborczej oraz wyznaczenie palety problemów i to zadanie zostało prawie wykonane na samym starcie. Wydaje mi się, że jego głównym celem jest ustawienie Kościoła i wierzących w pozycji chłopaka do bicia (stary angielski wynalazek!) i niedopuszczenie do jakiejkolwiek nawet minimalnej katolickiej rekonkwisty. Jeśli oni będą krzyczeć "Kara śmierci dla Kościoła" każdy będzie się cieszył, że Kościół został skazany na dożywocie i nikt nie będzie myślał o uniewinnieniu Go. Kościół rozumiem tutaj w sensie szerokim jako prawa dla wierzących w tym kwestia własności itd.

Zauważmy, że te wszystkie memy to jest propaganda robiona Biedroniowi. Wszyscy do niego się odnoszą i w stosunku do niego się określają. Teraz każdy musi się do niego ustosunkować, chce czy nie chce. Ma już punkt na samym starcie.

Druga rzecz, to odwałania Biedronia do pop-kultury i tutaj bym prosił Onyksa o sprostowanie mnie, jeśli się mylę.

W wystąpieniu Biedronia przeciwstawienie zimy - wiosny występuje jako program polityczny. Nie dawało mi to spokoju. Zastanawiałem się skąd ja to znam. No i mnie olśniło. Z kultowej ostatnio dla pop-kultury sagi Martina "Gra o tron". Jest to rzecz bardzo reklamowana nie tylko jako książka ale i powszechnie oglądana jako serial. W tej sadze jest schodzący ze sceny ród Starków, których zawołaniem jest "Nadchodzi zima" i będąca jutrzenką nadziei, zwiastunem wiosny Daenerys (władczynia smoków - ho, ho, ho! ... tak, tak, tak!). Dla kogoś, kto jest fanem tak pozycjonuje się Biedroń. Fortopoczta Daenerys, której zawołaniem jest "Ogień i krew".

http://graotron.wikia.com/wiki/Ród_Stark

http://graotron.wikia.com/wiki/Daenerys_Targaryen_(serial)

http://graotron.wikia.com/wiki/Ród_Targaryen

Może się mylę i dopatruję się czegoś, co nie istnieje. Ale jeśli choć trochę mnie intuicja nie myli, to mamy ciężką sprawę. Mamy to czynienia z przekazem podprogowym i silnym memem pop-kulturowym. Wynikałoby z tego że ta "Wiosna" jest adresowana od 30 lat w dół.

Jeśli choć trochę coś w tym jest, to myślę, że trzeba sięgnąć po jakiś innym mem z pop-kultury i spoza tej sagi Martina ale równie popularny i zakorzeniony oraz wbudować go ot, tak dla niepoznaki jak zrobili ci promotorzy Biedronia.

W tej chwili nasuwa mi się tylko jedna propozycja. Jest to trylogia Tolkiena "Władca pierścieni". Już widzę jak Coryllus prycha, ale innej możliwości ja nie widzę. 

Ale tak jak wcześniej pisałem, może widzę coś, czego nie ma.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bendix 5 lutego 2019 11:02
5 lutego 2019 11:04

Rzucanie oskarżeń to nie jest dochodzenie do wniosków. Jeśli zaś gorylisko miał prawo, to parasol miał je tym bardziej, bo zna Krzysia i z nim rozmawiał. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gorylisko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:07

Wie pan co, sugerowanie, że ktoś jest agentem to jest najstarsza chyba zagrywka troli. Kto jak kto, ale pan powinien się przed tym powstrzymać. Poza tym Krzysio na pewno nie skarżył na pana, a parasol zareagował tak jak powinien, znając Krzysia. No i niech pan łaskawie zwróci uwagę, że tutaj są nieco inne okoliczności niż w salonie, a osób pokroju Pasierbiewicza tu nie ma wcale. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:09

Wszystko co napisałeś istnieje. To jest bardzo precyzyjny format - zima wasza wiosna nasza. Biedroń chce być papieżem i Wałęsą w jednym kawałku. Zawłaszcza symbole, a jakiś cybernetyk stoi za nim i mu to podpowiada

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:15

Oczywiście ze Gra o Tron. 

Bardzo dobrze Ojciec widzi. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:17

W wystąpieniu Biedronia przeciwstawienie zimy - wiosny występuje jako program polityczny.

Wynikałoby z tego że ta "Wiosna" jest adresowana od 30 lat w dół.

To jest również przesłanie dla pokolenia dojrzalszego. Moje pierwsze skojarzenie - Zima wasza, wiosna wasza - po wprowadzeniu stanu wojennego 13 grudnia roku pamiętnego.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Andrzej-z-Gdanska 5 lutego 2019 09:36
5 lutego 2019 11:18

To są pogaduszki między swoimi.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:18

Jest jeszcze tak, że zaczęto seria książek. ..I ja te wszystkie przeczytałam. Przekaz jedt prosty  : porzuccie wszelką nadzieję. 

Ale potem serial.  Który jest czymś jeszcze obrzydliwszym od książki. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:22

Pikanterii dodaje fakt, że jeszcze wtedy nie było mowy o wiośnie, a to właśnie partner Biedronia opracował zręby zasad tzw. świeckiego państwa. No cóż, moralność katolicka mocno uwiera, ale mając na uwadze sponsoring w wysokości 1,5 mln to uwiera ona bardziej darczyńcę.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:09
5 lutego 2019 11:22

również do @ Pani Marii

Czyli widać, że sprawa jest bardzo poważna ujęta w forme "ot tak sobie". O tej razie "zima wasza, wiosna nasza" zapomniałem. Zdaje mi się, że to Rosiewicz rozpowszechniał w swoim kabarecie ten tekst. Czyli mamy cały przekrój i hasło bardzo starannie przemyślane.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 11:27

Dziękuję za tekst. Jedna uwaga, ten Charles Merrill to umarł nie w Nowym Targu, ale w Nowym Sączu. Te miasta są oddalone od siebie o 80 km. Nowy Targ jest przy drodze z Krakowa do Zakopanego i Tatr. Jest to historyczna stolica Podhala. Nowy Sącz to ziemia sądecka, związana m.in. ze św. Kingą (klasztor w Starym Sączu).

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @mniszysko 5 lutego 2019 11:22
5 lutego 2019 11:30

Ten tekst rozpowszechniał się "sam". Był na powielaczowych ulotkach, na murach, w szeptance, i skandowany na zadymach. Nam, którzy wtedy przeżywali swoją świadomą młodość, zapadł głęboko w pamięć, w serce, podtrzymywał na duchu w tym ponurym czasie. Rzeczywiście propagandziści użyli silnego bodźca.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 11:31

A ja wam powiem że mnie to już nudzi...

Ja wiem że Stalin kiedyś powiedział że wraz z postępem rewolucji narasta walka klasowa. Widzimy to. Rewolucja posuwa się, klasy mogą być różnie definiowane ale idea zostaje. Ciągle jest mało, za mało. Ciągle jest potrzeba dokręcania śruby, może to być np. mowa nienawiści, albo można zapodawać cora bardziej obrazoburcze, świętokradcze zachowania, wypowiedzi. Ale i tak mnie nudzi kolejny błazen rzucony na front wywoływania podniety wśród ludzi. Was nie nudzi?

Wychodzi taki Biedroń, który wie że jest błaznem choć może nie wie że jest taką formą ludzką bazującą na kilku prostych instynktach, mechanicznych trybach w mózgu przełączających go w tryb zadowolenia czy przyjemności. Który powie wszystko co mu reżyserzy podstawią pod nos, i któremu akurat to sprawia przyjemność. Ok. Ale czy dla was nie jest jakimś masochizmem kolejny raz branie udziału w tym spektaklu? Po co w ogóle sobie nim zawracać głowę? Skoro wiemy że tak to działa, że oni muszą się pojawiać, że muszą nakręcać to gówno bo na tym polega rewolucja?

Muszą, trudno, taka ich rola. Naszą rolą jest natomiast jest złapanie tej podniety, oburzenie się na jakąś debilną wypowiedź Biedronia. Taką rolę nam dali, jak wiemy. Podnieci, oburzy się jeden, zarazi innego, oburzenie zacznie pompować wielki balon, który już oni będą z przyjemnością przekłuwać pozując Biedronia na jakiegoś polityka nowoczesnego człowieka czy co tam chcą. W tym teatrze absurdu wynik musi być absurdalny. A skoro tak to po co weń wchodzić?

Wiadomo jak to się ma potoczyć. Wiadomo kto ma dostarczyć paliwa. Nie lepiej zostawić ich samych na scenie? Niech sobie te przedstawienia urządzają we własnym gronie? I ci pompujący i przekłuwający, ci z prawa i z lewa wyznaczeni na scenę. Niech się tym delektują i zrażeni obojętnością, sprowokowani, niech dadzą taki popiś odlotu, żenady i groteski że stanie się nawet nie obrazoburczy ale już właściwie kompletnie niezrozumiały. Jak seplenienie jakiegoś śliniącego się dałna. Nikt nie będzie słuchać, próbować zrozumieć a jedynie czasem spojrzeć się z litością na tych upośledzonych ludzi.

Nie dość że nudne, powtarzalne to jeszcze straszne męczące!

Chociaż z drugiej strony może chodzić o zwykłe banalne, zespolenie pisowskiego stadka, którego przewodnicy krocząc drogą rewolucji mogą tracić owieczki, te takie wolniej łapiące, takie, które nie nadążają i które potrzebują trochę kłamstw, które uciszą ich wątpliwości. Takich owieczek jest dużo, one potrzebują w sumie kogoś kto im powie że to co robi Biedroń jest zbyt szybkie zbyt drastyczne, potrzebują czasu by się z tym oswoić. Te pisowskie stadko też pójdzie drogą rewolucji ale potrzebuje jeszcze tej iluzji że nie idzie tam gdzie rewolucyjna awangarda.

Tak czy siak znów to samo...

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 10:51
5 lutego 2019 11:34

Emocjonalne sterowanie grupami nie wydaje mi się zasadą, którą tylko on (Biedroń) się kieruje. To raczej reguła niż wyjątek.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:09
5 lutego 2019 11:39

Całkiem niezły cybernetyk, bo w programie i ostatnich wizerunkowych pokazówkach stara sie większość symboli zawłaszczyć...nawet ten z Chrystusem Królem, którego nie mogąc przyjąć próbuje ośmieszyć.

I to nic, że ten program ma zupełnie z półki ile waży chmura...te cyfrowe klasy (wirtualne? ;), bezpieczna ciąża i bezpieczne przerywanie ciąży, minimalna emerytura 1600 zł i jednocześnie likwidacja ZUS (rozumiem, że wiosna będzie wypłacać te emerytury z własnej kieszeni).

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
5 lutego 2019 11:49

Bardzo dobrze Ojciec to ujął. Biedroń jest kreowany dla pokolenia "hbo-netflixowego", które jednak nie kończy się na 30-stce a conajmniej na 40-stce. Zupełnie jak białowsłosa Denerys z równymi prawami dla wszystkich....pięknie to wymyślono.

Z Tolkienem jednak jest problem - Drużyna Pierścienia jest passe, bo i pierścień to raczej złomiak, choć zawsze. Nie ma też młodego Frodo, który przejmie pałeczkę po starym Bilbo Bagginsie.

Jackson ostatnim filmem "Zabójcze maszyny" nie porwał przestrzeni pop - ludzie najzwyczajniej nie zrozumieli dziwacznego dla nich przekazu żarłocznego Londynu. Więc wszyscy czekają na nowy sezon Gry o tron.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 10:55
5 lutego 2019 11:49

Po wegańskim gazy lepsze. Czyli jakby duch...

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @cbrengland 5 lutego 2019 10:13
5 lutego 2019 11:51

Za niedługo Szczygieł nie będzie z tym miał problemu.

Wierny lud klęczy coraz rzadziej (duchowieństwo wręcz do tego namawia), bowiem jak mniemam jest to postawa niezwykle męcząca.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 5 lutego 2019 11:22
5 lutego 2019 11:52

Sprawa wygląda bardzo poważnie i profesjonalnie. Ale może być, że chodzi tylko o Europarlament, a tu może sobie potem zostać PiS...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @smieciu 5 lutego 2019 11:31
5 lutego 2019 11:54

A się czego spodziewałeś tutaj? Ważenia chmur? Mam wrażenie, że oczekujesz ode mnie i całego towarzystwa, że zaraz rzucimy jakieś hasło i ruszymy zmieniać świat, a wszystko po to, żebyś się nie nudził

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 10:50
5 lutego 2019 11:54

Przecież już dostał. TVPIS relacjonował konwencję na żywo, a potem uporczywie ją komentował. Dla porównania koalicja Winnicki Braun Korwin Liroy Godek dostała całych 0 sekund czasu antenowego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 5 lutego 2019 11:34
5 lutego 2019 11:55

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś - nie wydaje mi się zasadą...to raczej reguła...Może już się ujawnij i przestań udawać mądrego, co...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 5 lutego 2019 11:39
5 lutego 2019 11:56

To właśnie świadczy, że Biedroń jest narzędziem. Młotkiem na sznurku

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Vesuvio 5 lutego 2019 11:54
5 lutego 2019 11:58

To rzeczywiście beznadziejne. Komuś się zdaje, że będzie mógł sterować Biedroniem...albo, że zje jego elektorat...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @smieciu 5 lutego 2019 11:31
5 lutego 2019 12:00

Nie lepiej zostawić ich samych na scenie?

Ależ oczywiście! My tutaj tylko odsłaniamy zakurzone kulisy i rozmontowujemy maszynerię.

Pisowskie stadko - zgoda.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 5 lutego 2019 11:31
5 lutego 2019 12:05

Biedroń to "oferta ideowo-medialna" spreparowana na użytek ofiar reform oświatowych,  tych nieszczęśników dla których operacje w zakresie tabliczki mnożenia sa niewykonalne bez elektronicznego wspomagania. Oferta ta, spreparowana przez sztaby fachowców, do których p. Robert wyjeżdżał na przeszkolenie (może to ten ośrodek w Dolomitach, w którym przeszkolono gauleitera Tuska)  stanowi zestaw memów pod i nadprogowych, które mają roztaczać dla owych ofiar wizję wiosny w tęczowych barwach.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:58
5 lutego 2019 12:08

Myślę, że w tym przypadku chodzi o bolesne uszczypnięcie Platformy. To PO straci głosy na rzecz Biedronia. Taki TVN w porównaniu z Polsatem i TVP o Biedroniu wręcz milczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vesuvio 5 lutego 2019 12:08
5 lutego 2019 12:09

To jest leczenie syfilisu trądem

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 5 lutego 2019 12:05
5 lutego 2019 12:18

Dokładnie. Wytypowano jego, pewnie na tym bezrybiu wielkiego wyboru nie mieli. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @maria-ciszewska 5 lutego 2019 12:00
5 lutego 2019 12:22

Myślę ze po prostu monitorujemy sytuację. To będzie trudny rok i zapewne ktoś. .I nie jeden...szykuje przesilenie. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:07
5 lutego 2019 12:28

Dzięki, Gabryś, za wsparcie. I przekazuję spóźnione takież podziękowania Parasolowi.

Wycieczki osobiste to niezbyt dobra rzecz, ale można je sparować tak: kardynał Richelieu, pierwszy minister króla Ludwika XIII, nie poczytywał sobie, czego dowiedziałem się z książki Jana Baszkiewicza, za ujmę działalności na rzecz patrona, ale z dumą pisał o sobie jako o kreaturze króla, czyli o człowieku, którego fortuna dzięki łasce królewskiej wyrosła. Tyle w temacie działalności agenturalnej:-).

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-laskowski 5 lutego 2019 12:28
5 lutego 2019 12:34

NIe chodzi o żadną działalność tylko o wolność wyrażania opinii. Również o Panu.

zaloguj się by móc komentować

lchlip @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:55
5 lutego 2019 12:35

Mam się ujawnić? Co masz konkretnie na myśli?

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Vesuvio 5 lutego 2019 12:08
5 lutego 2019 12:38

Oczywiscie,ze tak . Ta wojna o glosy rozgrywa sie miedzy PO ,a Biedroniem . PiS jakby chciał to bardzo szybko zneutralizował partie homoseksulistow, wystarczy podac do wiadomosci przez kogo jest finansowana.. I u samego zarania padlaby. Partia Biedronia nie ma szans , na to aby miala wplyw na cokolwiek. Rowniez prosze zauważyć ,ze tzw.marsze rownosci juz nie sa tak liczne jak byly kiedyś. Co do Brauna i spolki, dobrze ,ze nie daja im czasu antenowego, bo ja bym np.chcial powazna partie ,ktora ubiega sie o miejsce w parlamecie, partie ze strukturami samorzadowymi,a to teraz tak wyglada jak paru gosci chce sie na silem wepchac do sejmu i załapać sie na kasę, kolejna wydmuszka dla gawiedzi. Jedyny cel Brauna to promocja jego wlasnej osoby, po to aby lepiej sprzedawaly sie jego ksiazki ,filmy itp itd. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @lchlip 5 lutego 2019 12:35
5 lutego 2019 12:41

Już nic. Już się ujawniłeś tym poprzednim wpisem

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 12:42

Wiosna nie jedno ma imię.

"Joanna Sadzik nie jest już prezesem Stowarzyszenia "Wiosna" - dowiedział się Onet. Jej stanowisko zajął ksiądz Grzegorz Babiarz, znajomy księdza Jacka Stryczka. Odwołanie dotychczasowej prezes odbyło się w atmosferze skandalu."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bendix 5 lutego 2019 12:34
5 lutego 2019 12:43

Taka prośba - czy możesz już przestać?

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 12:43
5 lutego 2019 12:44

Oczywiście. W sumie taki miałem zamiar. Tylko te podziękowania mnie zniesmaczyły. Ale już się zamykam.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:56
5 lutego 2019 12:45

Całą kampanię robi Biedroniowi Marcin Anaszewicz. Tak jak i poprzednią na prezydenta Słupska. Słynny restrukturyzator urzędu miejskiego w Słupsku i innych prywatnych firm. Doktor nauk społecznych, absolwent studiów magisterskich i doktoranckich na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Od 1995 roku zajmuje się komunikowaniem publicznym i politycznym. Od 2006 roku Związany z sektorem przedsiębiorstw prywatnych, gdzie jako członek kadry kierowniczej uczestniczy w projektach restrukturyzacyjnych, a także zajmuje się zintegrowaną komunikacją marketingową.

Były dyrektor finansowy, a wcześniej dyrektor operacyjny WKRA SA (Rynek książki na ul. Kolejowej). Do marca 2010 Prezes Zarządu Dom Książki Warszawa sp. z o.o. Były Członek Zarządu Domu Książki S.A. i Dom Książki sp. z o.o. Grę o tron i inne takie to zna pewno od podszewki.

Ja tam myślę, że jeszcze trochę i też możesz zostać spin doktorem ;) Musisz tylko w papierach mieć to co w realu, czyli naprzemiennie dyrektor strategiczny, finansowy, operacyjny i prezes :)

zaloguj się by móc komentować


lchlip @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 12:41
5 lutego 2019 12:51

ok.

To budujące, że stosujesz się do własnych zasad.

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 12:52

Dostać się do państwowych pieniędzy na restrukturyzację to fajna rzecz, bo zawsze można zwalić, że podmiot nie wykonał restrukturyzacji zgodnie z założeniami, więc odpowiedzialność zerowa. U nas restrukturyzowano szpital miejski. Miasto wyrównało zadłużenie i po kilku latach dług urósł do podobnej wysokości jak uprzednio.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Draniu 5 lutego 2019 12:38
5 lutego 2019 12:52

Najpiękniejszym słowem, które użyłeś jest słowo "powazna"

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 5 lutego 2019 12:52
5 lutego 2019 12:54

Miało być do ainolatak z 5 lutego 2019 12:45

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Maryla-Sztajer 5 lutego 2019 11:15
5 lutego 2019 13:04

Nie znam Walki o Tron, jednak nawiazania nasuwaja sie same. Pierwsze skojarzenia : wiosna ludow, zima wasza wiosna nasza. Poza tym "wiosna" kojarzy sie tez niezwykle swiezo i mlodzienczo (choc Biedron juz zramolaly lekko) i ma dzialac na mlode weganskie dziewczeta i zniewiescialych chlopaczkow. Wszystkie postulaty spolecznosci "mniejszosci seksualnych"  oraz antykoscielne hasla glownie do nabuzowanej, a malo wychowanej mlodziezy sa skierowane. Jak rowniez do ekoterrorystow. Czyli walczymy o prawo do zycia zwierzatek, oraz o prawo do zabijania dzieci.

Na swoim portalu, spolecznosc lgbt cieszy sie i przedstawia wszystkie postulaty Biedronia:

- zamknięcie wszystkich kopalni węgla do 2035 roku,
- stworzenie sektora odnawialnych źródeł energii, jako miejsca pracy dla górników i pracowników elektrowni,
- powołanie rzecznika praw przyrody,
- likwidacja ferm zwierząt futerkowych i chowu klatkowego,
- zakaz wykorzystywania zwierząt w cyrkach,
- prawo do przerywania ciąży na żądanie do 12 tygodnia,
- dostęp do tabletki "dzień po",
- likwidacja klauzuli sumienia,
- reforma edukacji, postawienie na praktyczne naukę w szkołach,
- wycofanie lekcji religii ze szkół,
- likwidacja funduszu kościelnego,
- renegocjacja konkordatu,
- opodatkowanie "tacy",
- pełne finansowanie in vitro,
- rzetelna edukacja seksualna,
- 500+ na pierwsze dziecko i dla rodziców samodzielnie wychowujących dzieci,
- odpartyjnienie spółek skarbu państwa,
- ustawa o jawności wynagrodzeń w sektorze publicznym,
- Komisja Sprawiedliwości i Pojednania,
- projekt zmiany ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, w tym walka z mową nienawiści,
- nieopodatkowana emerytura minimalna,
- Trybunał Stanu dla łamiących konstytucję.

https://queer.pl/news/202368/niech-szczesciem-milosci-dziela-sie-wszyscy-a-nie-tylko-wybrani

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 13:08

Projekt wiosenny może być skierowany do całkiem szerokiej grupy ludzi, nie tylko do 45-latków, ale nawet od 18-to już latków. Wczoraj rozmawiałem z młodym 25-letnim mężczyzną zaraz po studiach i on kiedy tylko padł temat piłki nożnej i Artura Boruca, od razu zareagował właściwe mówiąc "Borubar". A to było 10 lat temu. Ich zasięg rażenia nie powinien być lekceważony. Można wręcz odnieść wrażenie, że ostatnie bardziej myślące pokolenia coraz mocniej się starzeją i niedługo znikną.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Vesuvio 5 lutego 2019 11:51
5 lutego 2019 13:28

Ten Szczygieł niech pojedzie do Fatimy i zrobi reportaż o tych, którzy na klęczkach idą w kierunku miejsca objawień, przez cały długi plac, to więcej, jak 100m. Może się wreszcie nawróci z tej swojej szatańskiej wiary w nic, bo w siebie, bo tym właśnie zerem jest. A potrzebuje łaski. Jego wybór.

zaloguj się by móc komentować

tadman @jestnadzieja 5 lutego 2019 13:04
5 lutego 2019 13:31

Podczas odczytywania pierwszego postulatu rozległy sie oklaski. Obiecał Biedroń czyste powietrze, oczywiście dla wszystkich. :)
Rzetelna edukacja seksualna jakoś mi umknęła. Rzetelna, to znaczy bez ogródek o wszystkich formach współżycia i to w zamyśle wszystko dla dobra naszych dzieci. Wiele z tych postulatów dotyczy bezpośrednio samego kościoła, a dalsze pośrednio godzą w naukę głoszoną przez KK. To wszystko się układa: "Ksiądz" i "Kler" Smarzowskiego, teraz Biedroń.

zaloguj się by móc komentować

tadman @cbrengland 5 lutego 2019 13:28
5 lutego 2019 13:32

Można by taniej i wysłać do Kalwarii Zebrzydowskiej.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @smieciu 5 lutego 2019 11:31
5 lutego 2019 13:34

A mnie ten projekt jednak bardzo martwi.

Przede wszystkim dlatego, ze skierowany jest glownie do mlodziezy. To o ich dusze tutaj chodzi, nie mam co do tego watpliwosci. Jesli ktos z piszacych tutaj ma dzieci w wieku nastoletnim (i jeszcze takie, ktore lubia opowiadac "co w szkole") to dobrze wie, jakimi tematami z mediow oni najczesciej zyja, ktore latwo podlapuja, na jakie plewy najlatwiej je nabrac. 

Dla mnie niesamowite jest to, ze podczas gdy w tzw.Europie odzywaja sie glosy "otrzezwionych", w Polsce oto wylazi wojownik o prawa gejow i stwarza swoja partie, a cala Polska o nim mowi. To jest jak najgorsza ironia. Wszedzie na twz.zachodzie - mowie o srodowiskach zwiazanych z KK - mowi sie z podziwem o tym, ze "Polska jeszcze zostala katolicka", ze w nas nadzieja, a tu takie cos..Wlaczylam sobie przypadkiem zupelnie w miniona niedziele Rai Uno (corka uczy sie wloskiego, chcialysmy posluchac)  A tam pogadanka o ochronie zycia, o swietosci zycia od poczecia do naturalnej smierci; o "demograficznej zimie" w Europie, cytuja slowa Papieza z Panamy, o dumie Panamczykow z ich dzieci itd, itp;  nikt sie w studiu nie kloci; nie byl to tez program telewizji katolickiej. 

A tymczasem w telewizji polskiej szaleje Biedron. 

Jakies to przykre. Moja mama wszystko kwituje nastepujaco: diabel szaleje. Wiec chyba tak trzeba na to spojrzec. Tam gdzie jeszcze widzi, ze jest o o co powalczyc, szaleje ze zdwojona sila. Dlatego uwazam, ze nie nalezy tego lekcewazyc, tylko - jak powiedzial Ojciec Mniszysko - stworzyc kontr-memy, skierowane glownie do mlodych.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Vesuvio 5 lutego 2019 12:52
5 lutego 2019 13:40

Rozumiem Twoj cynizm, "powazna" jawi sie jako abstrakcja.Ale bez solidnej, choc jednej struktury samorzadowej , w jednym regionie ,gminie itp. Bez wyraznych sukcesów .Nie uwierzę w powage jakichkolwiek dzialan politycznych.  Budowanie tzw od gory struktur, czyli dostaniemy sie do sejmu, zdobedziemy subwencje i bedziemy budowac struktury , to jest fałsz i projekty na glinianych nogach,sluzace roznym celom ,tylko nie tym najwazniekszym.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 13:45

Moja propozycja hymnu Wiosny

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 13:45

Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Coryllus kiedyś napisał tekst, w którym zwraca uwagę, że formuła rewolucji porządkująca scenę polityczną: lewica - prawica już się wyczerpuje i będzie zastępowana inną. Od razu przyszło mi na myśl, że ta nowa formuła nie tylko istnieje ale jest wprowadzana. Jest to format: ci którzy, chcą ocalić ziemię i ludzkość oraz ci, którzy są temu przeciwni. Zamiast socjalistycznych reguł wprowadza się inny produkt akademi - ekologię i zmiany klimatyczne.

Otóż "Wiosna" Biedronia doskonale się w tę formułę wpisuje. Nie miałem niestety benedyktyńskiej cierpliwości, aby przebrnąć przez - bądź co bądź oficjalne - wystąpienie Biedronia (może zostawię to na Wielki Post w ramach umartwienia), ale z komunikatów dostarczanych przez główny medialny ściek i z tego co nam zapodała @nadzieja widać to wyraźnie.

Słownictwo tradycyjnie związane z podziałem lewica - prawica jest odstawiane na bok. Lansuje się nowy zestaw leksykalny kontynuując starą linię. I tutaj jakże pięknie wpisuje się pop-kultura; Martin czy nasz "największy skarb eksportowy" - marka, z której się chlubimy - Sapkowski. Cała ich fabuła w świecie fantasy opiera się na zmianach klimatycznych. Tolkien tutaj też nie jest wyjątkiem. Jako protoplasta nie mówi wprawdzie o zmianach klimatycznych ale jego świat bazuje na podobnym przeciwieństwie: przemysłowy Mordor kontra ekologiczny świat. Ja tylko jestem ciekawy - skąd elfy i ludzie brali swoją broń oraz w jaki sposób tworzyli miasta bez manufaktur i całej infrastruktury za tym stojącej?

Rację ma więc Coryllus, kiedy pisze, że polityka lokalna robiona na zlecenie musi się wpisać w globalne trendy wyznaczane przez system. Mamy tego dowód. Biedroń jest już pierwszym tak widocznym i wyraźnym symptomem. Mamy "Wiosnę" i na powrót zimy raczej się nie zanosi.

P.S. Ja przypomnę dwa kwiatki z globalnych trendów "wiosny".

Pierwszy to coraz bardziej częsty i regularny atak wegan na masarnie i sklepy mięsne.

Drugi jest może i spektakularny ale przez to bardzo symptomatyczny, żeby nie powiedzieć wręcz symboliczny. Załączam link:

https://www.magnapolonia.org/indie-mezczyzna-pozwal-rodzicow-za-to-ze-zostal-przez-nich-splodzony/

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @jestnadzieja 5 lutego 2019 13:34
5 lutego 2019 13:50

"stworzyc kontr-memy"

Dlaczego to ma być na zasadzie negacji? Dlaczego mamy wołać: "Nie głosujcie na nich".
Nie lepszy jest pozytyw?: Głosujcie na nas bo .....

:)

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @POLFIC 5 lutego 2019 13:50
5 lutego 2019 13:54

Moze zle sie wyrazilam. Nawiazalam do tego zdania Mniszyska:

Jeśli choć trochę coś w tym jest, to myślę, że trzeba sięgnąć po jakiś innym mem z pop-kultury i spoza tej sagi Martina ale równie popularny i zakorzeniony oraz wbudować go ot, tak dla niepoznaki jak zrobili ci promotorzy Biedronia.

zaloguj się by móc komentować

POLFIC @jestnadzieja 5 lutego 2019 13:54
5 lutego 2019 14:02

OK :)

Tylko jak już o tym mowa. To jest to co cały czas mówię: Oni tworzą a my tylko reagujemy na to co oni stworzyli.

Jedyne co kojarzę i po "naszej" stronie cos stworzono skutecznie i na dużą skalę to kult ŻW przez .... kibiców i Marsz Niepodległości.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @mniszysko 5 lutego 2019 13:45
5 lutego 2019 14:17

"Jest to format: ci którzy, chcą ocalić ziemię i ludzkość (...)"

Prosze Ojca, moim zdaniem bardziej chodzi o ocalenie ziemi, o ludzkosc juz niekoniecznie. Nie tak dawno przez Szwajcarie przelala sie masa strajkow mlodziezy "dla klimatu". Pominawszy fakt, ze glownie chodzilo o to, zeby nie pojsc na lekcje, te dzieciaki w ogole nie wiedzialy pp co tam sa i w jakiej sprawie "protestuja". Ocalmy ziemie, ocalmy klimat, precz z hodowla zwierzatek, itp. Takie hasla.

Niedawno w periodyku pro-life "Choisir la vie" w artykule poswieconym teorii neomaltuzjanskiej podano niezwykle ciekawy wykres oparty na badaniach jakiejs "naukowczyni", z ktorego wynika ze najskuteczniejszym srodkiem do ratowania ziemi jest posiadanie "o jedno dziecko mniej" (w ten sposob najlepiej redukuje sie emisje co2).

(Dygresja: Na lekcji geografii niedawno nauczyciel mojego dziecka wlaczyl w klasie film dokumentalny na temat przeludnienia i grozby glodu (oczywiscie opraty na rewelacjach Malthusa). Nie odbyla sie zadna dyskusja, zaden komentarz, ot wlaczyl film i wyszedl. Dziecko wrocilo ze szkloly przerazone. Bo przeciez w dokumencie National FGeographoc tak powiedzieli). Wnioski maja byc oczywiste: aborcja jest ok. Wszystko idzie w tym kierunku.

Zamieszczam ponizej ten wykres z twittera Agence France Press.  Pod nim znajduja sie odpowiedzi i modyfikacje (ktos zlosliwie i trzezwo odpowiedzial, zeby ograniczyc ilosc imigrantow)

https://twitter.com/afpfr/status/1049282260707540992

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @tadman 5 lutego 2019 13:32
5 lutego 2019 14:19

No tak, popatrz, bardziej jestem europejski już niż polski ☺. Ale to nieprawda przecież. W każdym razie uważam, że tak trzeba zacząć z nimi rozmawiać. Tzn nie rozmawiać już ale kierować ich w te miejsca i argumentować naszymi argumentami już tylko. I tego się uczmy właśnie.

zaloguj się by móc komentować

tadman @mniszysko 5 lutego 2019 13:45
5 lutego 2019 14:28

Cytuję: "[...] coraz bardziej częsty i regularny atak wegan na masarnie i sklepy mięsne."

Homoseksualizm trochę spowszedniał, więc trzeba znaleźć nowy punkt zapalny.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 5 lutego 2019 13:45
5 lutego 2019 14:33

Dokładnie, uderzą przy tym w najsłabszy punkt, bo wiedza szerokich rzeź o otaczającym ich świecie jest tak nędzna, że można im wcisnąć wszystko. Najdurniejszą nawet ideologię.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @tadman 5 lutego 2019 14:28
5 lutego 2019 14:57

To jest bardzo modny i mocny trend wsrod mlodszych, wspierany oczywiscie przez politykow.  Wykres, ktory zamiescilam powyzej, z badan Environmental Research Letters, nawiazuje do ruchu "green sex" (niemajacego nic wspolnego z "ekologia seksualna"czyli nieuzywania m.in chemicznej antykoncepcji, promowana przez dr H. Joyeux)

Ten ruch green sex to radykalowie, ktorzy promuja "zdrowy styl zycia" czyli - bezdzietny. Aktywna dzialaczka jest pani Cristina Richie, nauczycielka etyki i ochrony zdrowia, a takze pani teolog z Bostonu. ktora napisala artykul pt "Czy jestes GINK?" GINK - czyli Green Inclination, NO Kids. GINK to pary zatroskane nasza ziemia, majace na uwadzie redukcje co2 (a takiej najwiecej wytwarza dziecko), wiec wyrazem ich zatroskania jest "nieposiadanie dzieci biologicznych", nie wydawanie na ten straszny zanieczyszczuny swiat potomstwa, ktore mogloby ucierpiec.

Taaaak.

Nie wiem, jak u Pana, ale w mojej rodzinie sporo jest dorastajacej mlodziezy, oni sa tymi temataki atakowani non-stop, jak nie w szkole, to na mediach spolecznosciowych. 

Warto sobie z tego chociaz zdawac sprawe, bo my tu troche tak "zgredowsko": jak cos nas bezposrednio nie dotyczy, to wydaje nam sie ze tematu nie ma:)

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 5 lutego 2019 14:43
5 lutego 2019 15:07

"Co nam hańba, gdy talary (dolary) mają lepszy kurs od wiary,..."

https://www.youtube.com/watch?v=amZGhUHt3Hc

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 15:16

Cd - do Mniszyska:

Wiosna - to mlodosc, zielen i ekologia. I milosc (najlepiej pedalska)

Rzucilam okiem na tytuly prac tej teolozki z Bostonu (o ktorej wspomnialam w komentarzu do Tadmana)  promotorki "green sexu" czyli kochajmy sie, ale, bron Boze, nie plodzmy dzieci.

Jakas nowa religia nam sie narodzila. I wszystko w oparciu o encyklike Papieza. Dreszcz przechodzi po plecach, na same tylko tytuly:

http://ecu.academia.edu/CristinaRichie

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 5 lutego 2019 15:04
5 lutego 2019 15:26

Zmierzam do tego, że tu potrzeba dzielnego Błotowija, który powie głośno: ta wiosna to ściema.

Oni sie uzbroili w argumenty. Nie wystarczy powiedziec glosno, ze sciema, tylko spokojnie, rzeczowymi argumentami wykazac glupote. Takich logicznych pogadanek, rozmow, konferencji dla mlodziezy chyba brakuje.

Znow dygresja: nie tak dawno mialam okazje uczestniczyc  w konferencji belgijskiego filozofa (tego, ktorego wyrzucono z katolickiego uniwersytetu bo smial ze studentami na wykladzie z filozofii poruszyc temat aborcji) Stéphana Mercier.  On bardzo mocno podkreslal ze to co nas katolikow gubi w sporach to bardzo emocjonalne podejscie do tematow, oraz uzywanie argumentow religijnych. W sporze z aborcjonistami wystarczy zimna logika, wykazanie im wszystkich absurdow jakie stosuja w swoich sloganach.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 5 lutego 2019 15:04
5 lutego 2019 15:27

Ale caly net wyśmewa tą homoseksulaną hucpe  W tej chwili Biedron wchodzi w szkode PO, niech sie gryzą. Niech sie boksuja na swoim terenie i o to chodzi.A PiS np.nie bedzie oskarzany przez UE,ze sa prawicowymi radykalami, i ze przeszkadza w tworzeniu partii "rownosciowej". Szczegolnie przed wyborami do europarlamentu.. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Draniu 5 lutego 2019 15:27
5 lutego 2019 15:29

Zalezy jakie portale, ten "caly net".:)

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Draniu 5 lutego 2019 15:27
5 lutego 2019 15:29

Zalezy jakie portale, ten "caly net".:)

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Grzeralts 5 lutego 2019 14:33
5 lutego 2019 15:29

Biedroń nie musi wciskać ideologii - wystarczy, że uzyska poparcie, to ją będzie narzucał emocjonalnym (oby tylko) terrorem.

W programie Biedronia (abstrahując od jego osobniczych cech) jest podniesienie minimanego wynagrodzenia o co najmniej kilkaset złotych - a to z punktu widzenia realiów (jestem po lekturze ogłoszeń o pracy) oznacza, że on odwołuje się do połowy zatrudnionych - bo tyle jest pracujących, którzy zarabiają minimalną ustawową stawkę lub niewiele więcej (np. z premią).

Oczywiście cała połowa pracujących nie zagłosuje - ale wielu w to może uwierzyć - szczególnie po sukcesach PiS z programem 500+ i paroma innymi. Tzn. skoro PiS potrafi "rozdawać" i świat finansów się nie wali - to inni też. Szczególnie, że podniesienie płacy minimalnej to jedna decyzja - a pieniądze musieliby płacić na ogół pracodawcy - więc koszt dla budżetu ograniczony.

Być może nie wystarczy to na spektakularny sukces wyborczy - ale może wystarczyć na odebranie większości niezbędnej do uchwalania ustaw, nie mówiąc o konstytucyjnej. Ile można ugrać to widac po Petru i Kukizie - wystarczy, by produkować kwas i zamęt - i spowodować konieczność pilnowania dyscypliny na głosowaniach - a to też rodzi koszty, bo zawsze jest grupa ideowo chwiejnych, czy mających swoje indywidualne plany - czy też urażonych, bez znaczenia czym. 

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 5 lutego 2019 15:26
5 lutego 2019 15:34

dlatego polemika z Biedroniem o "odnowieniu tej ziemi " nie ma sensu. Ten gosc reprezentuje poziom umyslowy Bolka po przyzakladowce. Bedac poslem i absolwentem wyzszej uczelni nie wiedzial co to konwent seniorow. To zwykly debil. Jakby go odpytac z tabliczki mnozenia do stu to on ma wynik bliski rezultatow Bolka. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @valser 5 lutego 2019 15:34
5 lutego 2019 15:46

Z nim nie ma sensu (juz sama ta jego , glupkowata twarz nie rokuje) ale moze z jego postulatami - ku wiedzy ogolu. Pomijam postulaty "dla sciemy"- czyli te o zarobkach, zapomogach, td..Chodzi mi o te ideologiczne, dla ktorych tak naprawde ta partia (przy jakims duzym w sparciu europejskim) powstala.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 5 lutego 2019 15:34
5 lutego 2019 15:52

Ale komu oni zabierają glosy wyborcze, partii Razem,SLD, PO, rowniez nie zapominaj o tym ,ze najmlodszy elektorat stanowi niż demogrficzny. Osobiscie uwazam,ze w tej chwili sily koncentruja sie na tym aby walczyc o rozyspujaca sie UE ,koalicja europejska , no i Biedron.Boja sie ,ze ten eurokolchoz sie rozpadnie. Dlatego ona powstal na trzy miesiace przed wyborami do UE.Natomiast,jezeli rzeczywiście PiS zauwazy zagrozenie ,ze strony homosiów, to sadze ,ze zacznie ja neutralizowac po wyborach do europarlamentu.

zaloguj się by móc komentować

valser @jestnadzieja 5 lutego 2019 15:46
5 lutego 2019 15:56

Petru im sie nie udal to wyciagneli nastepnego glomba.

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @valser 5 lutego 2019 15:34
5 lutego 2019 16:30

Valserze masz rację. Sam Biedroń to głąb nawet bardziej inteligentny i sympatyczniejszy niż Justin Trudeau - formalnie katolik, co nie przeszkadza, żeby pod tym ostatnim rewolucja globalna w Kanadzie nabrała pędu i rozmachu, którego wcześniej nie było. 

Sam Biedroń nie jest problemem. Problemem jest zjawisko, które firmuje utytułowane "Wiosna", a której zadaniem jest formatowanie sceny publicznej i jej problematyki. To się już teraz robi. Chcemy czy nie chcemy weszło do mainstreamu i działa. Tematy, które zaproponował już się utrwalają i wchodzą w obieg, choćby przez szydzenie. Ktoś, kto wydał 1,5 co najmniej na starcie, ma przygotowany i dalszy zasób finansowy na kontynuację.

Z tego powodu sugerowałem, że byłoby dobrze sięgnięcie po jakiś znany pokulturowy mem, który chwyci i całkowicie ucieknie spod tej tematyki. Jednak widzę, że nikt nie próbuje (chodzi mi o tzw. naszych [pożal się Boże] polityków.

Przyznam się, że jestem pod wrażeniem. Zbudować oś "zima - wiosna" jako program, który nawiązuje i do Solidarności i do pop-kutlury oraz wpisuje się globalną logikę systemu wymaga jednak troche pomyślunku i widzenia głębi, którym naszystom brak.

zaloguj się by móc komentować

proton @lchlip 5 lutego 2019 12:51
5 lutego 2019 16:39

Niezmiernie męczące są te pańskie wtręty. Proszę zachować jakiś poziom, bo odbiega Pan wyraźnie, nie wiem czy to jest zamierzone czy takie naturalne.

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 16:56

ostatnio, w trasie, rozmawiałem ze znajomym z jednej z poprzednich firm gdzie pracowałem, on jest teraz szefem działu (inżynierów). zeszła rozmowa na książki i on do mnie, że jest taki super autor polski Remigiusz Mróz... a ja na to że skończyłem lekturę sci-fi 10 lat temu i teraz się interesują przepływem pieniądza i historią polityczną ;). gadka się zerwała. zaczałem opowiadać o takim fajnym polskim autorze Jędrzeju Giertychu i Janie Amosie Komeńskim, temat wysechł po 2 zdaniach... może gdybym znał ciężar chmury burzowej albo chociaż mgły z psiego pola to lepiej by poszło.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Draniu 5 lutego 2019 15:27
5 lutego 2019 17:00

No ale czy w tenkraj, "dziki kraj", czy docenią teatralne gesty i napięcie w tej inscenizacji?

Poszukiwany nowy liberalny stylita.

Oby pod sceną, gdzie będzie przebywał Biedroń, nie zabłądził jakiś "trubadur, zabłąkany poeta'', z ostrym nożem w zębach.

Oburzenie pewne tzw. opinii światowej.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 5 lutego 2019 15:52
5 lutego 2019 17:19

i emerytów... postulat - stałej emerytury bez podatku

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Janek-D 5 lutego 2019 16:56
5 lutego 2019 17:19

obejrzyj odcinek telekturnieju "jeden z dziesięciu" i będziesz miał obraz horyzontów typowego korporacyjnego popychla (bez wzgledu na jego stopień w hierarchii słuzbowej). 

Przykład z wczoraj.

Pytanie: Kto dowodził polskimi wojskami w bitwie pod Raszynem w 1809 r.?

Odpowiedź:  Piłsudski.

A Ty chciałbyś o Janie Amosie.
No weź (nerwosol).

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:07
5 lutego 2019 17:32

ok... ujmijmy to tak...czy zwrot "on tu jest służbowo" oznacza agenta bezpieki ? a może korespondenta "wall street journal" czy pracownika w tylewizji... panie Coryllus, ok jako kandydat na szarą eminencję w ministerstwie spraw wewnętrznych kiedy pan osiagnie swoje cele... mogę powiedzieć tak... "od wrogów cię obronię ale przyjaciół wystrzegaj się sam..." proszę to wszystko złożyć na karb mojego zgorzknienia z powodu problemu jaki mnie spotkał, rokowania takie sobie, właśnie zaliczam wizyty po szpitalach i przychodniach ale może zostawmy obronę samym zianteresowanym... ja tam nie jestem zajączkiem który zbiera z niedzwiedziem na piwo, za mną nie ujmie się znajomy admin...byłem już żydem antysemitą, ostatnio jestem nienawistnikiem i hipokrytą a to z tego powodu, że ośmieliłem się na fb opublikować film jak owsiak wyrzucał (nie osobiście) Rachonia a potem łgał w żywe oczy...ciężka jest dola półślepego goryla... a propos czy w Baranowie jakieś banany będą ? czy muszę sam przywiezc

zaloguj się by móc komentować

proton @stanislaw-orda 5 lutego 2019 17:19
5 lutego 2019 17:39

Niczego nie przebije wypowiedź posła Jońskiego z "młodego pokolenia  SLD", obecnie bodajże viceprezesa basenów w mieście Łodzi, o roku wybuchu Powstania Warszawskiego - 1988. Poziom wiedzy "młodego pokolenia" o historii najnowszej jest zatrważający, idealnie pasujący do yutubowego kanału "Matura to bzdura". Formaty historii Polski utrwalone przez system edukacji nie wychodzą poza ugruntowane od lat sztywne ramy, sami nauczyciele historii doznaliby zapewne szoku po przeczytaniu kilku cytatów z Małyńskiego.  Oferta Biedronia idealnie wpasowana jest w ten rów ignorancji i bezmyślności "nowoczesnej" części społeczeństwa.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Vesuvio 5 lutego 2019 11:54
5 lutego 2019 17:51

Otoz to...

... i ta dziunia Ogorkowa tez dostaje wsparcie jak ta lala  !!! 

Tak sie stalo, ze znowu dzis robilam pierogi z mama, wiec mama wlaczyla  kurwizor... a tam od samego rana - na zmiane -  biedron i  oHrona "zaagresowanej"  dziuni... bajdy  Jakiego z posiedzenia komisji + rozmowy "goscinne" roznych  politologUF,  od 7 bolesci.  Poziom rozmow "u cioci na imieninach" jest tym debilom z kurwizora zupelnie obcy  !!!  

Posluchalam tez serwisu informacyjnego w RM... a dokladnie rozmowy z wickiem sprawiedliwosci i bylym juz mOnistrem  Zielinskim...  gledy obydwu politykUF  niemozebne...

... i nikomu z tych wszystkich "dziennikarzy" nie przeszkadza fakt, ze ta  PRESSTYTUTKA  Ogorkowa - to byla dziennikarzyna z tvn...  potem kandydatka od starego kiejkuta Millera na  prezydetke  RP... a teraz w "naszej, publicznej i narodowej tv"  !!!

Ma Pan racje zdecydowanie...  biedron i reszta tej wykolejonej choloty caly czas ma wsparcie z kurwizora  !!!    

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 5 lutego 2019 16:30
5 lutego 2019 17:55

Ta wiosna jest cienka jak wiezienna zupa. To zwiednie do lata i i beda szukac nastepnego durnia typu Kijowski, albo Petru. Nie rokuja na nic. Jeszcze dobrze nie wystartowali, a juz widac, ze jest dramat.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska 5 lutego 2019 17:19
5 lutego 2019 18:01

Nie sądzę.. Homoseksualista ,ktory zapowiada likwidacje wszystkich kopalń w Polsce, moze byc wiarygodny dla emeryta ? Biedron to jest aktualna trampolina do tego ,zeby paru "nowoczesnych" zalapalo sie na szalupe ratunkową, to jest sposob na ucieczkę , w stylu Tuska.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:09
5 lutego 2019 18:08

"To jest bardzo precyzyjny format - zima wasza wiosna nasza. Biedroń chce być papieżem i Wałęsą w jednym kawałku. Zawłaszcza symbole, a jakiś cybernetyk stoi za nim i mu to podpowiada".

Jezeli przy Biedroniu pojawil sie Palikot to moim zdaniem ten cybernetyk ma powazne zamiary i chce moze zeby ta wiosna sie zamienila w cztery pory roku.

W takim kraju jak Polska Biedron nie moze epatowac swoim homoseksualizmem, wiec ukradl wezwanie Jana Pawla II.

O tym ze kpiny z Ducha Swietego moga sie smutno skonczyc dla kpiacego pisal juz kiedys chyba Toyah, wiec nie bede sie nad tym rozwodzil.

Zobaczymy jak mocno beda sie starali zamocowac Biedronia. Mam wrazenie ze odniesie sukces mniej wiecej taki jak Ryszard Petru i jego Teraz Nowoczesna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @jestnadzieja 5 lutego 2019 13:04
5 lutego 2019 18:19

"Na swoim portalu, spolecznosc lgbt cieszy sie i przedstawia wszystkie postulaty Biedronia:"

 

Jeszcze mi brakuje hasla "szklanka mleka dla kazdego dziecka". Aha, i "marchewka dziennie dla krolika".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 5 lutego 2019 18:08
5 lutego 2019 18:19

Jestem zdania, że to tylko doraźna tratwa ratunkowa dla paru gostków, którzy czymś tam się zasłużyli w dziele pieriekowki nadwislańskiego "katolickiego ciemnogrodu".

Oczywiscie, gdyby przynęta mocni9ej chwyciłą, to bedą nadal dąć w ten tęczowy balonik.

zaloguj się by móc komentować

klon @Janek-D 5 lutego 2019 16:56
5 lutego 2019 18:21

W temacie książki trafiłem na "ciekawą" pozycję. W EMPIKU pojawiła się w połowie stycznia.

https://www.olesiejuk.pl/product/213936-polscy-terrorysci-i-zamachowcy-od-powstania-styczniowego-do-iii-rp

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 5 lutego 2019 15:34
5 lutego 2019 18:27

Wedlug mnie sam Biedron to tylko szyld. wazne kto za szyldem. Co do samej osoby Biedronia topiacego Marzanne zgadzam sie, to przyglup.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @stanislaw-orda 5 lutego 2019 17:19
5 lutego 2019 18:33

Niestety. Na tej samej zasadzie, gdy spytano jakiegos mlodego wyksztalconego z duzego miasta kiedy bylo Powstanie Warszawskie, odpowiedzial ze w 1981 roku. A zaraz potem byl Okragly Stol.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Szczodrocha33 5 lutego 2019 18:27
5 lutego 2019 18:50

Otóż to! Ten ruch nie ma zdobyć władzę ale formatować polską scenę polityczną. Tworzyć okno overtona dla przyszłych zmian niechby i po zwycięskiej kampani PiS'u do parlamentu jakiegokolwiek. Proszę zauważyć, że PiS nie cofnął żadnej lewicowej zmiany czy to na polu aborcji czy na jakimkolwiek innym (np. w kwestii własności). A 500+ czy emerytura dla matek czy cokolwiek innego jest mało skuteczne bez zmian w pop-kulturze a tę twardo trzyma lewica dotowana śmiało i bez przytomności czy to przez Glińskiego czy to przez Gowina.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 5 lutego 2019 12:52
5 lutego 2019 18:50

Oczywiście, że zerowa. Po restrukturyzacji w atmosferze skandalu, przemianował się tylko z dyrektora na doradcę Biedronia. Tak była genialnie prowadzona, że żeby wykazać jakieś oszczędności Słupsk do tej pory nie zrobił ani jednej nowej inwestycji, no może zainwestował w Balcerowicza by ten doradził ostatnio jak zrestrukturyzować budżet...Co to dopiero będzie jak zacznie w końcu inwestycje... 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 5 lutego 2019 17:55
5 lutego 2019 18:51

Obawiam się, że to wytrzyma do wyborów. Kampania brexitowa pokazała co znaczy świetnie dobrane hasło, które pobudzi odpowiednie emocje.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 5 lutego 2019 16:30
5 lutego 2019 18:51

Naszyści mają głębię skutą lodem, zdaje się...

W wyborach samorządowych to grupa młodych (18-29 lat) głosowała na PIS, a nie na Koalicję Obywatelską. Ktoś tu odrobił lekcję. I mimo, że faktycznie z jednej strony akcja jest obliczona na roszady w PO i uderzenie w Schetynę, to umiejętnie jednocześnie może odbić młody elektorat. Duda też w dużej mierze wygrał dzięki "internetowi" i grupie młodych.

Ale jestem pod wrażeniem tego wymyślonego zjawiska. Wybrali coś najbardziej pozytywnego i optymistycznego w każdym obszarze. Narodziny, świeżość, zmiana na ciepło po srogiej, niechcianej  już zimie. W przestrzeni jest tyle zwyczajowych memów w stylu "dość tej zimy", "kiedy przyjdzie wiosna", że odwrócenie tego zjawiska z korzyścia dla siebie jest sztuką nie lada i nawet zaproszenie przez Kurskiego inuickiego zespołu do telewizji moze nie pomóc.

Ale zawsze jest wyjście. Zaczynając od odbijającej piłeczkę drwiny: Jaka wiosna? Wiosną nadchodzi ósmy sezon "the winter is coming". Znowu próbuje przyjść...

Reakcja na "rzucanie kamieniami w mamuty/dinozaury" Kopaczowej też powinna być inna niż tylko ględzenie o mowie nienawiści.

W prawdzie nie ma już mamutów, ale są żubry, które przetrwały nie jedną zimę. Pomysłów mogłaby być masa, ale czy nasi to czują i ogarniają zagrożenia?

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @valser 5 lutego 2019 17:55
5 lutego 2019 18:54

Dramat dramatem...

... ale to k****two beda  pompowac...  bo to z naszych pieniedzy idzie  !!!   Tam zaden szmatlawiec nie daje swoich, wlasnych pieniedzy i z wlasnej kieszeni  !!! 

I  kurwizor bedzie to tez grzal... bo  SOLIDARNOSC miedzy dziennikarzynami, a politykami jest  wieeeeelka...   i nie zna granic  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 5 lutego 2019 18:51
5 lutego 2019 19:10

O slodki Jezu...

... "ale czy nasi to czuja i ogarniaja zagrozenia?" 

Oj, czujo i ogarniajo,  ze  ho... hoo... hoooo... Pani Ainolatak zwlaszcza jak dzisiaj popatrzylam w kurwizor i posluchalam tych  "zaniepokojonych"  kuzmiukow,  lichockie  co to powychodzily na swiatlo dzienne jak szczury z kanalow, oburzone napascio na te calo, czerwono Ogorkowe...

... to dopiero jest  dramat jak sie na nich patrzy i slucha co oni bredzo... co za belkot saczo z tego kurwizora... to jest naprawde dramat  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @jestnadzieja 5 lutego 2019 15:26
5 lutego 2019 19:15

Oni wtedy natychmiast kończą dyskusję. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @mniszysko 5 lutego 2019 18:52
5 lutego 2019 19:16

Frekwencja w wyborach do europarlamentu w 2014 wynosila zaledwie 24% .. A jednoczesnie 70% Polakow popoera UE Pytanie zasadnicze ,kto chodzi na te wybory ? 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @jestnadzieja 5 lutego 2019 14:57
5 lutego 2019 19:35

W pełni się zgadzam z Pani opinią. Kiedyś było modne DINKs, czyli Double Income No Kids. Życie jak w raju. Ale cóż, czasy się zmieniły i teraz ochrona matki ziemi jest na topie.

Indoktrynacja dzieci i nastolatków na poziomie pewnych fundamentalnych przekonań może być bardzo skuteczna i wyjść nawet po latach różnym "smrodem".

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @klon 5 lutego 2019 13:45
5 lutego 2019 19:54

Wiosna dla Biedronia i... eee to już było:

https://www.youtube.com/watch?v=Fsql523bSj4

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @mniszysko 5 lutego 2019 13:45
5 lutego 2019 19:55

Na FB są grupy dyskusyjne dla weganów i frutarianów. Polecam czasem poczytać, żeby sobie zdać sprawę z powagi zagrożenia podobnymi "ideologiami".

Na przykład piszą tam uczestnicy, że menstruacja to proces oczyszczania się organizmu kobiety z różnych odpadów przemiany materii. I jeśli kobieta stosuje odpowiednią dietę - najlepiej raw food - wtedy menstruacja zaniknie i jest to całkowicie naturalny oraz bardzo pożądany stan.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @tadman 5 lutego 2019 14:28
5 lutego 2019 20:01

To, że homoseksualizm spowszedniał to akurat chyba nic dobrego, bo taki właśnie efekt chciano osiągnąć. Nie tylko przestał być chorobą w drodze głosowania wąskiej grupy ludzi, ale stał się równorzędną orientacją w świadomości wielu grup społecznych. A tym bardziej w popkulturze. Jeśli ktoś ogląda np. różne produkcje na platformach typu HBO lub Netflix to widzi na codzień, że homo staje się wręcz popularniejsze i częściej spotykane niż hetero.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarcinD 5 lutego 2019 20:01
5 lutego 2019 20:13

Los Sodomitów nie jest godny pozazdroszczenia.
I taki będzie również los globalnej Sodomy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 5 lutego 2019 19:10
5 lutego 2019 20:21

Dobrze, że nie oglądam tv... jednego stresu mniej :) 

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @valser 5 lutego 2019 17:55
5 lutego 2019 20:45

To nie jest takie cienkie. Skoro za zachodnią granicą funkcjonował funk Klaus Wowereit, to czemu w Rzeczpospolitej 'trzyipół' nie może zaistnieć na scenie, podobnie uczesany i ubrany, wół pociągowy ?

Wzór ten sprawdził się tam to może i tenkraj dojrzał również do podobnego coming out ?

Zacieram łapki na nadchodzący dzień kobiet. Piątek, 8 marca 2019. A może już wcześniej, trubadur...

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 5 lutego 2019 20:21
5 lutego 2019 20:45

Tak...

... w porownaniu do przestrzeni Coryllus'owej ta "polska tv"  to kompletne  WYLATOWO  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarcinD 5 lutego 2019 20:01
5 lutego 2019 21:11

Image result for lgbt images churches in Portland Oregon

Straszliwe dzielo przekuwania swiata zapoczatkowane przez Jana Amosa musi byc kontynuowane.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @MarcinD 5 lutego 2019 19:35
5 lutego 2019 21:13

Cala ta Wiosna ma za zadanie wlasnie utwierdzanie roznych juz skolowanych orientacyjnie i ideowo i zdobywanie ich w przyszlosci dla siebie,. A nawet jesli nie, to samo odciaganie tych mlodych od Kosciola ch zadowala (nie wiem czemu wiekszosc mysli tylko o PiS lub PO)  Na razie slupki poparcia najmniej mnie w tym wszystkim interesuja.

 

A propos Wiosny...Dzisiaj pojawila sie, chyba dobra, nowina w sprawie innej Wiosny. Tej od ksiedza Stryczka. Wyglada na to, ze podstep (te artykuly w Onecie) sie nie powiodl:) Pani, ktora przechwycila ster po "wykopaniu"ksiedza Stryczka, musiala obejsc sie smakiem. Dzisiaj dowiadujemy sie, ze na czele fundacji stanal inny ksiadz. Poprawilo mi to humor:) 

https://krakow.gosc.pl/doc/5329512.Komunikat-krakowskiej-kurii-w-sprawie-Wiosny

https://ekai.pl/ks-dr-grzegorz-babiarz-nowym-prezesem-stowarzyszenia-wiosna/

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ainolatak 5 lutego 2019 20:23
5 lutego 2019 21:13

... znaczy się: Springtime for Robert and gay pride ?

A wiosenny Robert w garniaku będzie nucił: Heil Myself ?

No ależ tak! To jest to poszukiwane popowe odniesienie...

zaloguj się by móc komentować


ainolatak @saturn-9 5 lutego 2019 21:13
5 lutego 2019 21:17

Genialne, prawda? Odsłuchuję tego już piąty raz :)))

zaloguj się by móc komentować

heniutka @gabriel-maciejewski
5 lutego 2019 21:18

Była jeszcze arabska wiosna, która wyzwoliła kraje arabskie w oków i ubogaciła Europę.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 5 lutego 2019 21:17
5 lutego 2019 21:19

to nie tego, choroba już chyba zabrała mi zdolność pisania

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarcinD 5 lutego 2019 19:55
5 lutego 2019 21:23

"Na przykład piszą tam uczestnicy, że menstruacja to proces oczyszczania się organizmu kobiety z różnych odpadów przemiany materii. I jeśli kobieta stosuje odpowiednią dietę - najlepiej raw food - wtedy menstruacja zaniknie i jest to całkowicie naturalny oraz bardzo pożądany stan."

Przypomina to slynna ksiazke Pacewicza juniora "Fluks. Wspolnota plynow ustrojowych". Proponuje zebrac w kupe trzy wielkie nazwiska i jako tzw. pakiet wysunac jako trojkandydata do pokojowej nagrody Nobla: Krzysztof Pacewicz, Olga Tokarczuk i Jerzy Owsiak. Jako laureaci tak prestizowej nagrody skuteczniej jeszcze sie wlacza w walke z wykluczeniem i nienawiscia.

Byc moze nawet sie spelni marzenie pani Tokarczuk i na wydzielonym terenie otwartego miasta Gdansk Jerzy O. oglosi powstanie nowoczesnego narodu w formie WOSP.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @MarcinD 5 lutego 2019 20:01
5 lutego 2019 21:29

To jest ich bardzo celowa polityka. Geje wszedzie. Znajome mlodziaki sa fanami Netflixa, jest jakas ogromna reklama w grupach rowiesniczych, wszyscy uwazaja ze to jest absolutna koniecznosc. Przejrzalam recenzje kilku tych fiilmow polecanych mlodziezy. Nachalna promocja homoseksualizmu i innych dziwactw. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Szczodrocha33 5 lutego 2019 21:23
5 lutego 2019 21:34

Tu chodzi troche o cos innego. Obrzydza sie dziewczynkom naturalny cykl, w ogole wmawia sie ze mozna sie go pozbyc, wszystkiego najlepiej co zwiazane z kobiecoscia i rozrodczoscia. Efekt jest taki, ze widzac zdjecie noworodka kilka dziewczat z klasy corki mialo wyraz obrzydzenia na twarzy. To wszystko jest programowe.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @ainolatak 5 lutego 2019 21:19
5 lutego 2019 21:38

...tego Roberta pasuje.

przedwiosenny myk, ja też 5 razy. A jutro skoro świt jeden raz (1) aby po obowiązkach dnia ponownie 5 razy. Ot pozdrowienie ''515'' do wiosny tej politycznej wschodzącej na horyzoncie. Zwinie się zanim się rozwinie ?

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @jestnadzieja 5 lutego 2019 21:34
5 lutego 2019 22:01

Widzę to podobnie. Chodzi o odejście od wszystkich praw naturalnych, danych nam przez Boga i będących fundamentem cywilizacji chrześcijańskiej. Jeśli się to uda, kto zatryumfuje?

Zastanawia mnie, na co naprawdę liczą ludzie, którzy realizują tu na ziemi ten plan. Na co liczą dla siebie oprócz tej krótkiej chwili poczucia wyższości. Za co zaprzedali dusze.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @tadman 5 lutego 2019 09:55
5 lutego 2019 22:51

Niestety są surogatki, być może przymusowe. Biedroń i jemu podobni, mogą mieć namajstrowanych dużo dzieci, mam wrażenie, że kiedyś nawet między wierszami z tym swoim ironiczno stomatologicznym uśmiechem publicznie to powiedział. 

-"Ale pan nie ma dzieci." 

-"Zdziwiła by się pani."

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @przemsa 5 lutego 2019 16:47
5 lutego 2019 23:19

Ruch Palikota padł przez jedno rymowane hasło, które się przyjęło. Palikot z ferajną chcieli dołączyć, tzn. Stanąć na czele protestujących przeciwko ACTA, no i ktoś ich rozpoznał, ściągnął Palikotowi maskę, dosłownie bo protestujący byli w maskach, i zaczął śpiewać -" Tylko idiota, głosuje na Palikota, tylko idiooooota, głosuje na Palikota". 

Palikot z obstawą szybko zapakował się do limuzyny i zwiali...  A wszystko pokazywała "zaprzyjaźniona telewizja". Jaja jak berety, wszystko zaplanowane, zorganizowane, a tu nagle stadionowa przyśpiewka.

... I po Palikocie, tzn. po jego partii, właściwie po szyldzie, bo Palikot żyje i chyba ma się dobrze.

A Biedronia to musieli przymusić do tej szopki, właśnie ze względu na szyld, na jednoznacznie kojarzące się nazwisko. Jemu się nie chciało, bo to leń i inne rzeczy mu w głowie.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @przemsa 6 lutego 2019 05:16
6 lutego 2019 08:24

Widzi gdzieś Pan tę taktykę w mediach o szerokim spektrum rażenia?

To co pan wymienia, rzeczywiście jest bardzo groźnę taktyką pod warunkiem, że ma się panowanie w mediach. A tego katolicka większość nie ma. Dlatego proszę pozwolić, że z uporem maniaka powtórzę moją tezę.

Od wiosny trzeba uciec poprzez mądre i przemyślane odwołanie do pop-kulutry. Wyobrażam to sobie tak, że prezes czy premier puszcza jakiś bon-mot, który przechwytują inni stojący wokół niego. Zaczyna się wtedy komentowanie, dowcipkowanie, przedrzeźnianie itd. Druga strona musi odpowiedzieć ale nie może sztywno już odwoływać się do wiosny. 

To byłoby tyle.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 6 lutego 2019 08:24
6 lutego 2019 08:33

Springtime for Hitler... niestety stare już bardzo.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Grzeralts 6 lutego 2019 08:33
6 lutego 2019 09:40

Eee tam już 'stare'.

Klasyka, z łona klasyki więc niechaj wraca do płodnego łona. W zmodyfikowanej formie. ... ein Teil von jener Kraft...

Robert to przecie Bob, w krajach klasyki. Czy wajchowi na scenie politycznej brali pod uwagę ciętość i giętkość języka w tenkraj?

Wajchowi ubóstwiają plakatowe: Nienawiść, Rasizm, Antysemityzm. Te i inne pałki werbalne szybko pojawiają się w medialnej sferze przekaziorów.

Lud preferuje przyśpiewki. Bob odsłania wdzięczne pole do działań subwersyjnych.

Chyba, że projekt z Bobem budującym wiosnę jest obliczony na krótki dystans.

Idy marcowe inaczej ???

To może być wiosna pełna zagadkowych mgnień.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @stanislaw-orda 5 lutego 2019 17:19
6 lutego 2019 09:51

Albo pytanie o potrawy regionalne, czy moskole są z Podhala czy z Warmii. I gość ze Szczawnicy (!!!) powiedział, że z Warmii.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @saturn-9 6 lutego 2019 09:40
6 lutego 2019 10:07

IMO jest obliczony na krótki dystans. Trzeba popatrzeć, jak w innych krajach rozwiążą problem z potencjalnie zbyt dużą reprezentacją "reakcji" w Europarlamencie. 

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @stanislaw-orda 5 lutego 2019 17:19
6 lutego 2019 10:44

Też na P. :).

Kupiłem melisę, żeby więcej jak łysy o beton nie wyjeżdżać :)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Tytus 6 lutego 2019 09:51
6 lutego 2019 12:10

w któryms z poprzednich odcinków, gosciu na pytanie o nazwę grupy poetyckiej w dwudziestoleciu, której znanymi przedstawicielami byli Tuwim, Słonimski i Lechoń odpowiedział, że  to była grupa  SKAFANDER.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @saturn-9 6 lutego 2019 09:40
6 lutego 2019 12:51

Co robi nasz Bobik?

Każdy z każdym?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @stanislaw-orda 6 lutego 2019 12:10
6 lutego 2019 13:12

Ale jednak coś mu w głowie się kołatało, tylko jedną literkę zmienił ;)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
6 lutego 2019 14:12

Tak mi się skojarzyło:

1. Wiosna:

2. Późna wiosna:

Ze względu na wczesną porę wybrałam te mniej drastyczne obrazy.

I jeszcze taki oksymoron: gej i świeże powietrze.

Z góry przepraszam za fizjologiczne skojarzenia, jak najbardziej uprawnione.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 lutego 2019 14:17

Komentarz do moich komentarzy.

https://www.pch24.pl/krakow-za-uruchomieniem-zwierzecych-okien-zycia--humanizowanie-zwierzat-trwa,65962,i.html

Tak wygląda przejmowanie katolickiej narracji celem jej unieważnienia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 6 lutego 2019 14:17
6 lutego 2019 14:51

A zwierzęta na to? Dalszy ciąg: katechizm dla zwierząt bo prawa osobiste i majątkowe autorskie już mają (Kalifornia) jak widać no limits

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @mniszysko 6 lutego 2019 14:17
6 lutego 2019 14:56

Możemy po raz kolejny podziękować fartuszkowym za to, że wepchnęli Kościół katolicki w pułapkę pseudosoboru. Oto na zakończenie obrad pseudosoboru papież Paweł VI stwierdził , że Kościół ogłosił się, że tak powiem, sługą ludzkości

The Church has, so to say, declared herself the servant of humanity https://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/speeches/1965/documents/hf_p-vi_spe_19651207_epilogo-concilio.html w siódmym akapicie od dołu

 Ecclesia quodammodo se professa est humani generis ancillam https://w2.vatican.va/content/paul-vi/la/speeches/1965/documents/hf_p-vi_spe_19651207_epilogo-concilio.html w szóstym akapicie od dołu

A skoro Kościół ogłosił się sługą ludzkości, nic Kościoła nie chroni przed akceptowaniem każdej rzeczy łącznie z takim przejęciem narracji. Najwyraźniej służeniem Panu Bogu Kościół się interesować przestał. Ale ja się jak zwykle czepiam, bo podobno nieustannie trwa wiosna Kościoła.

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 5 lutego 2019 11:04
6 lutego 2019 14:59

Bardzo ciekawe spostrzeżenie ale czy jest analogia do samej historii to nie wiem. Na pewno jak to przypomniał Coryllus tą zbitkę zima-wiosna mamy zakodowaną i to jest pewnik. Ród Starków przeżył wielkie tragedię ale w ostatnich sezonach znów wyszedł na czołówkę. Siostry zgładziły jednego z największych swoich wrogów a brat połączyłsię nie tylko duchowo z Daenerys i jak się okazało jest potomkiem króla a nie bękartem Starków. W nowym ostatnim sezonie będzie wielka bitwa wszystkich że wszystkimi i nie wiem czy nawet A. Holland wie jaki jest scenariusz.

Co do samego Netflixa to fakt że jest to nośnik satanizmu, homopropagandy i walki z Kościołem i projekt "Wiosna" idealnie się w te narracje wpisuje.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 5 lutego 2019 11:22
6 lutego 2019 15:20

Taka kwota wydana na otwarcie sugeruje, że projekt ma konkretny cel i są nim wybory do parlamentu UE w maju. Nie wywalali by teraz tyle kasy na wybory jesienne. Eurowybory to być albo nie być dla tzw. opozycji totalnej. Dotkliwa porażka zmiata ich że sceny. Sukces daje dalsze finansowanie i możliwości wpływania z zagranicy. Dalszy rozwój kariery zależy od wyborczego wyniku.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 5 lutego 2019 11:58
6 lutego 2019 15:39

To raczej chodzi o ruchy w elektoracie. Biedroń zabiera z POKO i lewicy SLD a Braun z PiS. Dwa średniaki są taktycznie lepszym przeciwnikiem niż jeden mocny.

zaloguj się by móc komentować

onyx @MarcinD 5 lutego 2019 13:08
6 lutego 2019 15:50

Ale te pokolenia starzeją się i znikają po obu stronach ideowej barykady. I o ile dla nas autorytetami i odnośnikami są kapłani Kościoła to dla nich cała ta wierchuszka IIIRP wykuta w PRLu. Jak to na TT mówią nie zazdraszczam ;)

zaloguj się by móc komentować

onyx @mniszysko 5 lutego 2019 13:45
6 lutego 2019 16:03

To są "nowe szaty cesarza". Miałem na TT kilka rozmów z "biedronistami" i tak to niestety wygląda. Bardzo krótkowzrocznie i bez zagłębiania się w detale.

Elfy i ludzie kupowali boń od krasnoludów, którzy je wykuwali pod ziemią a Biedroń chce im te kopalnie pozamykać. Logiki nie ma w tym wszystkim zbyt wiele ale są nośne hasła w sam raz na 10-15% elektoratu w dowolnym europejskim państwie. O tym też pisał Krzysztof Laskowski pod poprzednim wpisem Coryllus.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 lutego 2019 18:01

Wiosna jest bliżej niż nam się wydaje i biedrolenie jest kierowane wprost do Watykanu.

https://www.pch24.pl/milion-dolarow-dla-papieza-za-przejscie-na-weganizm--czym-jeszcze-zaskocza-nas-ekologisci--,65969,i.html

Chyba szybciej niż myślimy zbliża się czas o którym dzisiaj (26 lutego) pisze Coryllus czyli czas wskazania wroga, a także od likwidacji podwójnych standardów.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @mniszysko 6 lutego 2019 18:01
6 lutego 2019 19:38

Oni sa jacys zapoznieni ci ekologisci, mysla, ze odkrywaja Ameryke. Nie wiedza, ze bardzo wielu katolikow w czasie Wielkiego Postu (i nie tylko) przeprowadza scisly post, albo tzw.post Daniela. No ale nie wytlumaczysz im, ze nie o ochrone zwierzat tu chodzi.I jeszcze prowokacyjnie ta forsa do Papieza startuja.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
7 lutego 2019 09:05

Ja myślę, że oni to doskonale wiedzą. Chodzi proszę panią o co inne. O przejęcie znaczenia i narracji. Motywacja i znaczenie postu w tym okresie jest ustalona. Post jest modlitwą ciała, które razem z duszą prosi Pana Boga o zmiłowanie. Jest uznaniem swojej zależności od Pana Boga i wołaniem o cud przemiany serca. Jest włączeniem się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pana Jezusa.

I teraz te kłąby i pacany szantażując za pomocą dziecka, wchodzą i próbują modyfikować całą treść jaka za postem stoi, aby walczyć o klimat oraz o przyrodę i nie wiem, co tam jeszcze.

Proszę Panią nie chcę być dosadny ale to mi przypomina praktykę amerykańskich zakładów pogrzebowych, które upuszczają z nieboszczyka krew i wtłaczają chemikalia. Z tą propozycją jest dokładnie to samo. Jest to próba wtłoczenia formaliny w żywy jeszcze organizm Kościoła.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 7 lutego 2019 09:05
7 lutego 2019 09:36

Nie pierwsza i nie ostatnia. 

Za Kościołem stoi wiedza i nauka od stuleci, oni próbują wykazać, że to wszystko nieważne, że prawdziwą naukę to oni właśnie robią. Łatwo im, bo dziesiątki lat edukacji kłąbów stworzyły plastyczną materię. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @onyx 6 lutego 2019 15:50
7 lutego 2019 10:28

Odchodzą pokolenia znające propagandę szeptaną, ale te nowe masowo chłoną globalną. I nasuwa mi się taka analogia z książką "Pająki i Czarne Błoto", czyli uważaj kogo chcesz sie pozbyć, bo po nim zwykle przyjdzie ktoś gorszy.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @mniszysko 7 lutego 2019 09:05
7 lutego 2019 11:02

Z mojej strony to byla ironia. Wiem, ze wiedza (przynajmniej ci co tym wszystkim kreca, bo juz oglupiale dzieciaki niekoniecznie).

Wierze ze Papiez znajdzie wlasciwa riposte na te prowokacje.

Pare miesiecy temu przeczytalam na blogu pewnego jezuity refleksje na temat wspolczesnych radykalnych wegan (lagodnych jak baranki dla matki-ziemi, nie wahajacych sie rozbijac witryn sklepow z miesem) , ktorzy wierza ze sa najlepszymi z najlepszych, "szczytem ewolucji naukowej, intelektualnej i moralnej".  Na koncu zaproponowal im, zeby cofnac sie w czasie o dwa tysiace lat. Zyl taki sw.Jan Chrzciciel. Nie jadl niczego co zostaloby wyhodowane reka ludzka, nie uzywal tkanin produkowanych przez czlowieka.  Impakt na srodowisko zerowy. I konczy swoj felieton z lekkim przekasem tak: "nie chcac byc zbytnio krytycznym, sadze ze wiekszosc wegan, ktorych znam, ma jeszcze sporo do zrobienia"

:)

Tu tekst:

https://www.jesuites.ch/chroniques/d-hier-a-aujourd-hui-de-jean-blaise-fellay-sj/1091-vous-avez-dit-vegan

 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @jestnadzieja 7 lutego 2019 11:02
7 lutego 2019 11:06

Ciekawe, czy utrzymali by podniesione czoło, gdyby zabrać im sojowe latte?

zaloguj się by móc komentować

onyx @MarcinD 7 lutego 2019 10:28
7 lutego 2019 11:17

Tu zgoda bo propaganda masowa będzie propagandą cyfrową w coraz większym oderwaniu od człowieka. Od jego uczuć i emocji. Z tamtej strony będą obrazki i głos sztucznej inteligencji w słuchawce. Nawet nie będzie się z kim pokłócić.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @jestnadzieja 7 lutego 2019 11:02
7 lutego 2019 11:22

Św. Jan Chrzciciel ma jeden minus. Nosił wielbłądzią skórę, eh!  ;-)

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @mniszysko 7 lutego 2019 11:22
7 lutego 2019 13:11

Chyba wlasnie o pokazanie takich paradoksow autorowi chodzilo. 

Taki Jan Chrzciciel byl zdecydowanie bardziej pro-eko: korzystal z istniejacych juz - nie wyprodukowanych -darow natury. Izraelici nie hodowali wielbladow, zeby jesc ich mieso, mieso wielblada bylo dla nich nieczyste; okrycie Jana Chrzciciela to byla raczej welna wielbladzia - taki produkt uboczny jego istnienia; No chyba ze skora z martwego zwierzecia (przy okazji: jak postepowano z martwymi wielbladami?)

A nie jakies tam zmyslnie wytwarzane (biznes) sztuczne tkaniny i vega-pozywienie.

Gdybym byla weganka, daloby mi to do myslenia:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @jestnadzieja 7 lutego 2019 13:11
7 lutego 2019 14:31

Gdybym byla weganka, daloby mi to do myslenia:)

Zakładając, że u nich jest jakieś myślenie.

Ostatnio nawet na Onecie pojawił się tekst o tym, że człowiek to zabójca - w kontekście z ortodoksyjnych portali obrońców zwierząt - bo zabija miliardy ryb. Po to, by je zjeść. Przekładając to na język logiki - Biedroń u władzy to zamknięcie barów sushi, kebabów i McDonaldsów czy pozostałych burgerowni - czy pani ambasador USA wie, co tutaj się kroi? Czy lemingi wiedzą, że nie będzie już sushi? Biedroń będzie musiał stoczyć walkę z miłośnikami białka w postaci larw i robaków (to jeden z modnych trendów, litościwie nie wspomnę, kto o tym pisał ostatnio, bo Prezesowi będzie przykro) - bo one też cierpią - też je człowiek zabija.

Dylematy dobrze widać w środowisku jeździeckim - kochamy konisie, ale siodło i ogłowie mamy ze skóry  z zabitej krówki - bo innych nie ma i nie będzie (syntetyki to niskobudżetowa nisza). Ortodoksi nie wsiadają na konia, kończy się na oprowadzaniu zwierzaka na lonży - choć w istocie ideologia usprawiedliwia zazwyczaj brak umiejętności.

Rośliny też "cierpią" - ale coś jeść trzeba - rodzi się frustracja i autodestrukcja, przekonanie, iż człowiek to zakała globu, źe wyewoluował - w skarajnych przypadkach - anoreksja zakończona zgonem.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Wolfram 7 lutego 2019 14:31
7 lutego 2019 14:40

A, bym zapomniał - kawusi w "starbuniu" też nie będzie i na nartach we Włoszech też nie - bo potrzeba więcej ziemi pod uprawę soi, a nie "pestek" jakiegoś narkotyzującego płynu.

Niech więc biedroniowcy zaczną już dzisiaj od siebie - koniec z jedzeniem i piciem. Ministerstwo cyfryzacji mogłoby wprowadzić dedykowane aplikacje na smartfony i karty płatnicze, które nie pozwalają biedroniowcom nabywać określonych produków w handlu detalicznym - każdy musiałby (oczywiście zgonie z RODO) zaznaczyć we wniosku o instrument płatniczy - swoje preferencje - a za zaznaczenie nieprawdy - odpowiedzialność karna jak za składanie fałszywych zeznań (do 8 lat).  Unii by się wytłumaczyło, że to ochrona przed alergenami, każdy ma prawo dbać o zdrowie, stąd te kwestionariusze.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować