-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Nieopisana łaskawość Rzeczpospolitej

Mój dawno nie żyjący, a pamietający II Rzeczpospolitą znajomy, wyrażał przy różnych okazjach taki oto pogląd: Rzeczpospolita, w swojej nieopisanej łaskawości, wsadzała komunistów do więzień, zamiast ich od razu wieszać. Pogląd ten, w ustach, jakby nie było starszego pana, w czasach, kiedy komuniści w Polsce rządzili w najlepsze, choć było już po 1989 roku, wydawał się być nieco ekscentryczny. Od wczoraj zastanawiam się czy on jest ekscentryczny także dzisiaj. Wygląda na to, że tak. I choć nie domagam się wieszania nikogo w trybie natychmiastowym, widzimy wszyscy, że są ludzie, którzy takie postulaty stawiają. Choćby poseł Braun, który publicznie zagroził powieszeniem ministrowi zdrowia. Nie wiem czy toczy się w tej sprawie jakieś postępowanie, ale powinno. Ja zaś, choć zacząłem od wieszania, będę dziś mówił o sprawach nieco mniej drastycznych. Oto przestrzeń publiczna pełna jest bardzo bezczelnych, agresywnych i kłamliwych wypowiedzi rosyjskich propagandystów. Ludzie ci, nawet mitygowani przez komentujących pod ich tekstami i nagraniami, nie zamierzają przestać. To mnie, przyznam dziwi, albowiem publiczne łgarstwa wbrew faktom, to domena istoty najpodlejszych lub po prostu kupionych. Jeśli więc Sykulski Leszek najpierw idzie na wywiad do ambasadora Rosji, a potem publicznie mówi o rządzie polskim – rząd warszawski, a do tego jeszcze uważa, że ów warszawski rząd, pcha Polskę pod rozpędzonego rosyjskiego TIR-a, to znaczy, że panem tym powinny zająć się służby. Czy tak czynią? Nie wiem. I pewnie nigdy się nie dowiem. Wiem natomiast, że Sykulski występował wcześniej z Bartosiakiem i Zychowiczem, że dostał order od prezydenta i jest człowiekiem rozpoznawalnym i znanym w różnych środowiskach. Czy te środowiska obłożą go chociaż ostracyzmem? Nie sądzę. Na ostracyzm bowiem zasługujemy my tutaj, albowiem nikt nie wie spod jakiego kamienia wypełzliśmy. Sykulski jest dobrze umocowany i może mówić co chce, podobnie jak inni, którzy wygłaszają różne nieoczywiste opinie, będące w istocie jawnym poparciem wobec ludobójstwa na Ukrainie, ubranym w polityczny realizm, troskę o przyszłość świata, troskę o cenę energii i gazu. Szefowie poważnych periodyków nie odmawiają sobie komentowania wypowiedzi nawet najgłupszych i najbardziej prymitywnych trolli. My zaś pamiętamy, że Marek Budzisz, kiedy prowadził tu jeszcze bloga nie wygenerował chyba żadnej odpowiedzi na komentarze pod jego tekstami. Być może się mylę, ale chyba jednak nie. Nie chodzi mi o to, żeby ktoś zwracał na nas uwagę, bo to się na pewno nie stanie. Cenckiewicza zapytałem wprost, czy nie powiedziałby czegoś o książce Sujkowskiego i nie doczekałem się odpowiedzi. Chodzi o to, że przestrzeń publicystyczna i tak zwany dyskurs konstruowane są w oparciu o jawnych agentów i pożytecznych idiotów. I z tym nie da się nic zrobić, albowiem tworzą oni wygodną alternatywę dla wypowiedzi zgodnych – przynajmniej z pozoru – z polską racją stanu. Komunikaty o treści ważkiej lub za takowe uchodzące, nie mogą funkcjonować bez bredni Sykulskiego, albowiem nie nadaje im to stosownego kolorytu. Żeby ten się pojawił, trzeba by jechać na Ukrainę i nadawać stamtąd, a nie każdy ma odwagę. Standardowe paplanie o wojnie i jej konsekwencjach, powtarzane ciągle i ciągle potrzebuje jakiegoś kontrastu i ten zapewniają agenci wpływu. Dlatego – przypuszczam – a także ze względu na towarzyskie z nimi związki nie znikną oni ze sceny. Trochę szkoda.

Słowo o uwiarygodnianiu się tych ludzi, do czego używają oni ciągle tych samych wytrychów. Weźmy za przykład Wielomskiego i Sykulskiego, wymachują oni obaj swoimi habilitacjami i powtarzają w co drugim zdaniu – ja jako naukowiec. Jest to zabawne i kompromitujące jeszcze do tego, ale w Polsce działa i odnosi skutek. To dziwne, albowiem facet nazwiskiem Musk, wypuszcza w niebo całe eskadry satelitów, a nie ma nawet magistra. Ostatnio zaś kupił twitter. Ludzie w Polsce nadal jednak wierzą, że bredzący trzy po trzy, powtarzający teksty z notatnika agitatora oszust, ma coś wspólnego z nauką. Przez wiele lat konsekwentnie zwalczałem cybernetyków, szczególnie zaś Józefa Koseckiego, którego mi stręczono – bo tak mądrze mówił. Ja sobie raz tego Koseckiego obejrzałem i stwierdziłem, że osoba tak nieestetyczna fizycznie, nie może mieć nic ciekawego do powiedzenia. Limit bowiem brudasów i niechlujów w przestrzeni naukowego dyskursu został wyczerpany już dawno przez Diogenesa z Synopy. Do, którego Kosecki nie miał tak zwanego wstanu. Dziś tradycja reprezentowana przez Koseckiego, który donosił na Kuczyńskiego, a miał pseudonim Rosomak, odżywa we wszystkich tych młodych ludziach, którzy uważają się za geopolityków rozumiejących polską rację stanu. Reprezentują oni w istocie rosyjską rację imperialną, której najważniejszym założeniem  jest usunięcie USA z Europy. Do czego by to doprowadziło wszyscy dobrze wiemy – do kolejnej hekatomby na niewyobrażalną skalę. Nie może być w przestrzeni publicznej miejsca na brednie w rodzaju – polityka wielowektorowa, które powtarza towarzysz Winnicki. Nie ma żadnej wielowektorowej polityki i nie może jej być w przypadku Polski, bo to oznacza po prostu pożarcie nas przez silniejszych, którzy najpierw wykorzystają lub wręcz stworzą w Polsce antyamerykańskie koniunktury, a następnie korzystając z aktywności i wiary pożytecznych idiotów, Polskę zniszczą.

Nie może być w polskiej przestrzeni publicystycznej miejsca na anachroniczne brednie rodem z publikacji Stanisława Mackiewicza, dotyczące tak zwanych sojuszy egzotycznych. Jakże często formuła ta jest powtarzana przez różnych mędrców, nie zauważających, że technologia unieważniła to pojęcie już dawno. Nawet jednak, kiedy transport wojsk i cywilów nie był tak prosty jak dziś, nie miała ta formuła racji istnienia, albowiem liczą się wyłącznie sojusze „egzotyczne” z partnerami posiadającymi wyraźną i wielką przewagę technologiczną. Teoria sojuszy egzotycznych służy zaś do jednego tylko – do instalowania agentur opartych na autorytetach naukowych, takich jak Wielomski i Sykulski.

Pojawiały się tu głosy krytykujące postawę rządu. Myślę, że nie mamy najmniejszego powodu, żeby krytykować ten rząd. Możemy co najwyżej powiedzieć, że poprzez zaniechania poprzednich gabinetów, brak doktryny oraz fatalną sytuację kadrową, która uniemożliwia realizację istotnych celów w odpowiednio szybkim tempie pole manewru tego rządu jest niewielkie. No, ale i tak jest ono większe niż pole manewru rządów poprzednich. I tak wpływ polityków rządzących obecnie – premiera i prezydenta – na postawę Europejczyków jest o stokroć większy niż wpływ Tuska, Pawlaka czy innych jakichś komunistycznych złogów. Myślę więc, że krytycy powinni zamilknąć. Ja mogę się też wycofać z krytyki postaw prorządowych publicystów. Chcą się kolegować ze szpionami i tolerować ich w przestrzeni publicznej – proszę bardzo. Ja mam wystarczająco dużo pomysłów, na to, by funkcjonować, publikować, działać i zarabiać, bez tych wszystkich płaskich i dennych formuł, które wypełniają ich mózgi. I tego się trzymajmy.



tagi: publicystyka  wojna  polska  doktryna  propaganda  ukraina  rosja  rząd  agenci wpływu  naukowcy 

gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 08:54
61     4713    29 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 10:02

Ja nie wiem jakim cudem Winnicki sie znalazl w polityce? Na miejsce, w ktorym sie znajduje sam sie nie wdrapal. Wyniosly go tam jakies nierozpoznane sily. Facet o charyzmie kiszonego ogorka i stygnacych klusek, ktory nie potrafil szkoly skonczyc (chyba, ze to byla jaks "szkola liderow") , chrzani cos o wielowektorowej polityce...

Nie ma czterdziestu lat i wyglada i smuci jak stary papuc.

Z mojego doswiadczenia dzieje sie tak - tam gdzie jest jakis wieloglos, "pluralizm", etc. tam nie ma zdecydowanych  linii natarcia. Jest rozmyte przywodztwo, brak zdecydowania, brak odpowiedzialnosci, niepewnosc, brak zaufania i lojalnosci. Zostaje grupa ludzi wokol, ktora nie wie co ma robic w ogole, nie wie co ma robic w pierwszej kolejnosci.

Na koncu jest taka sytuacja, ze tonie okret, a Winnicki mowi, ze sytuacja jest trudna, ale mozliwosci wyjscia z niej sa wielowektorowe i nalezy je teraz przedyskutowac, a kazdy ma prawo do swobodnej wypowiedzi, bo demokracja, pluralizm i wolnosc slowa, to sa dla nas najwazniejsze rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 30 kwietnia 2022 10:02
30 kwietnia 2022 10:15

I mgła wojny do tego jeszcze

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 10:17

>>> Pojawiały się tu głosy krytykujące postawę rządu. Myślę, że nie mamy najmniejszego powodu, żeby krytykować ten rząd. Możemy co najwyżej powiedzieć, że poprzez zaniechania poprzednich gabinetów, brak doktryny oraz fatalną sytuację kadrową, która uniemożliwia realizację istotnych celów w odpowiednio szybkim tempie pole manewru tego rządu jest niewielkie. No, ale i tak jest ono większe niż pole manewru rządów poprzednich. I tak wpływ polityków rządzących obecnie – premiera i prezydenta – na postawę Europejczyków jest o stokroć większy niż wpływ Tuska, Pawlaka czy innych jakichś komunistycznych złogów. <<<

Nie chcę zamulać linkami ale jesteśmy świadkami, jak w tej krytycznej chwili rząd staje na wysokości zadania. Wystarczy taka wypowiedź prezydenta Ukrainy Zełenskiego: " Jedynie w domu możemy czuć się „jak w domu”, ale Polacy robią wszystko, by Ukraińcy tak właśnie czuli się w Polsce".

Tej wypowiedzi towarzyszy deklaracja premiera Morawieckiego. Link zamieszczam poniżej:
https://www.tvp.info/59904597/polska-wydaje-na-pomoc-ukraincom-jasna-odpowiedz-morawieckiego-premier-odpowiadal-na-pytania-internautow

Tak buduje się trwałe związki polityczne. Czy rząd ryzykuje? Oczywiście, że tak. Ale warto i trzeba. Za kilkadziesiąt lat będziemy tymi decyzjami się szczycić niezależnie od rezultatu tej wojny. Ponieważ, to są postanowienia, które przechodzą do wieczności, jak Lepanto czy jak odsiecz wiedeńska.

Dla mnie zwyczajnego Polaka, katolika, którego rodzice przeżyli koszmar 1939 roku, kiedy moim rodzice jeszcze nie byli dorosłymi ludźmi sprawa jest prosta: zrobić wszystko, aby naszym sąsiądom, nie przydarzyło się to, co nam w 1939 roku i później. Tyle i aż tyle.

Mogę jeszcze napisać jedno. Jeśli, w którymś momencie mogłem być dumny z prezydenta Polski, naszego premiera czy prezesa, to ten moment jest właśnie teraz, dzisiaj. Dziś jestem dumny i cieszę się, że mamy takiego prezydenta i taki rząd a w sejmie przewagę ma Pis z prezesem Kaczyńskim na czele. I tej dumy nie psuje mi wcale świadomość ograniczeń i mankamentów obecnej władzy.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 30 kwietnia 2022 10:17
30 kwietnia 2022 10:35

Mnie sie podoba jednoznaczne stanowisko. Nie ma tu miejsca na jakies dylematy. Sprawa jest jasna. Rezultat jest sprawa otwarta i trzeba o niego sie postarac, zeby byl po naszej mysli. To automatycznie ustawia nas tak, ze jestesmy na kursie kolizyjnym z kacapia i to nie podlega dyskusji.

Powodow do dumy moim zdaniem nie ma, bo sprawa nie jest wygrana. Dumny bede, kiedy s Moskwie bedzie defilada ukrainskich i polskich oddzialow na placu czerwonym, ktore pojada tam zdetonowac mauzoleum.

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 10:38

Tylko kwestją czasu było to, że termin ludobójstwo wobec tego co się dzieje na 

Ukrainie zostanie poddany krytyce...No i odezwała się taka jedna niemra :

https://www.haaretz.com/world-news/europe/.premium-putin-s-denazification-trivializes-the-holocaust-says-eu-antisemitism-envoy-1.10768698

Brakuję tylko stwierdzenia, że Ukraincy to nie ludzie.....

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 30 kwietnia 2022 10:15
30 kwietnia 2022 10:39

Tak. Wielowektorowa polityka prowadzona w mgle wojny przez armie nowego typu uwarunkowanych geopolityka.

zaloguj się by móc komentować

pike @pike 30 kwietnia 2022 10:38
30 kwietnia 2022 10:42

jak się nie otwiera całoć. to można przeczytać z https://www.haaretz.com/jewish

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 30 kwietnia 2022 10:35
30 kwietnia 2022 10:48

Powód to dumy jest prosty. Albo jakiś czyn jest dobry albo nie. Trzeba być dumnym z dobrych czynów i wstydzić się złych oraz prosić o ich wybaczenie.

Pomoc Ukrainie i wsparcie jakie dajemy jej mieszkańcom jest czynem dobrym. Czynem, które przechodzi do wieczności i ma błogosławieństwo Nieba. Z tego trzeba być dumnym. I z tego jestem.

Ważne jest teraz, aby wytrwać w tym dobrym postanowieniu. Amen.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @pike 30 kwietnia 2022 10:38
30 kwietnia 2022 10:52

Oni tak naprawdę myślą, kompromitują się przy każdej okazji

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 10:52

Jednoznaczne stanowisko wobec tego jak Prezydent i rząd chronią polska rację stanu czyli nasza. Ale oprócz tego pierwszego planu działań tworzy się dziesiątki aktów prawnych i kreowana jest ideologiczną wersja formatu funkcjonowania państwa. I do konfrontacji z tymi problemami nie można czekać, bo to też jest wojna i są ofiary. Środowiska resortowe budują nowe państwo o nowej inżynierii społecznej i wojna na Ukrainie nie może przesłaniać tych problemów. Niewolnicy o wolność walczyć nie będą. O przeżycie owszem tak. A defiladę poprowadzą politruki z notatnikami agitatora w ręce bo innych w RP nie ma. Celem istnienia Państwa nie są defilady. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 30 kwietnia 2022 10:52
30 kwietnia 2022 10:53

no tak... zapomnielismy o sworzniu. Jak moglismy?

zaloguj się by móc komentować


qwerty @mniszysko 30 kwietnia 2022 10:48
30 kwietnia 2022 10:55

Dziękuję za podjęcie głównego problemu tj. czynienia dobra bez względu na cenę, która płacimy i którą będziemy płacić, a będziemy ku własnemu zdziwieniu. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @qwerty 30 kwietnia 2022 10:55
30 kwietnia 2022 10:58

Panie, nie płacz tak.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 11:07

 do instalowania agentur opartych na autorytetach naukowych, takich jak Wielomski i Sykulski.

Magdalena Ziętek-Wielomska  prezentuje swoje poglądy - jeżeli ktoś nie wytrzyma pierwszych kilku minut, to skondensowaną najprawdziwszą prawdę odnajdzie od 20'30".

https://www.dlapolski.pl/nasz-kraj-zinfiltrowano-mentalnie?fbclid=IwAR1KkNVMC7tLZMIL4189fHpyr-u-QQxtwoUo1LozOuUgi1VsQiU7PHxfyqs

W żelazną klatkę i na pełne morze...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 30 kwietnia 2022 10:58
30 kwietnia 2022 11:08

Nie rozchodzi się o pieniądze.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @qwerty 30 kwietnia 2022 11:08
30 kwietnia 2022 11:12

Zasze cos się płaci, zawsze. Droge wybraliśmy dobrą, nie mamy w kraju mordowania nienarodzonych wszystkie intrygi przeciwko nam rozpływają się. Zawsze będą konsekwencje, proszę nie rozwadniać tego co się dzisiaj dzieje. Trzeba się skupić na tu i teraz.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 11:30

Musimy strzec się pokusy nadmiernego krytycyzmu. Nasz rząd naprawdę ogarnia wiele spraw i się stara. Myśmy tutaj pisali o Morzu Czarnym czy Arktyce. Rząd udzielił wraz Rumunią pożyczkę dla rządu w Mołdawii. Wiemy tutaj, że Mołdawia graniczy z Izmaiłem i wiemy, jakie on teraz ma znaczenie i będzie miał dalej. Stąd próby destabilizacji sytuacji w Nadniestrzu.

Ale jest też sprawa i Arktyki. I o dziwo wielu w rządzie jest tego świadomym. Oto link:
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1186658%2Ceuroposlanka-anna-fotyga-arktyka-jest-szansa-na-rozwoj-ue-ale-tez-istotne

Można się bać. Tylko głupi, by się nie bał. Ale to nie oznacza, że trzeba usiąść w kącie i płakać.

W Piśmie św. jest takie mocne zdanie: "Lecz kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony." (Mt 10, 22) Teraz, jako narodowi, trzeba nam wytrwać w tym DOBRYM CZYNIE, jakim jest pomoc Ukrainie na wszelki możliwy sposób.

zaloguj się by móc komentować

valser @K-Bedryczko 30 kwietnia 2022 11:12
30 kwietnia 2022 11:31

Polozenie do grobu kacapii warte jest kazdych pieniedzy. Na to, to ja bym nawet kredyt wzial we frankach.

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @valser 30 kwietnia 2022 11:31
30 kwietnia 2022 11:39

I nie jest wcale tak źle. Jeszcze raz napiszę, krytycyzm jest pułapką, pierwszym krokiem do zdrady.

https://polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2948776,Moodys-potwierdza-ocene-ratingowa-Polski-Wiceszef-MF-nasza-odpornosc-gospodarcza-jest-dostrzegana

A tutaj poniżej nasz znany wątpiący, zwolennik polityki wielowektorowej, eh!

https://polskieradio24.pl/130/6257/Artykul/2948348,Ponad-200-polskich-czolgow-dla-ukrainskiej-armii-Lisicki-taka-pomoc-powinna-byc-swiadczona-pod-bandera-NATO

Dla tych co nie mają wyobraźni, kawa na ławę! Oto co by było, gdyby PO rządziła w obecnym czasie:

https://wpolityce.pl/swiat/596518-nowe-szokujace-wystapienie-prezydenta-chorwacji

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 30 kwietnia 2022 11:12
30 kwietnia 2022 11:47

pożyjemy, zobaczymy;- ten obszar funkcjonowania państwa jest obecnie najważniejszy ale codzienne życie w RP to nie jest tylko horyzont i codzienność wojny, której dotykamy; warto pamiętać o bon mocie Ronalda Reagana "wypowiedzieliśmy wojnę biedzie i bieda wygrywa" to tak ku przestrodze przed entuzjstycznym zapatrzeniem się w siebie i potęgę własnego intelektu; to co mamy w kraju to widać w innych obszarach funkcjonowania państwa, i powiem żartobliwie ochotników do tej konfrontacji ciut, ciut maławo

zaloguj się by móc komentować

malwina @valser 30 kwietnia 2022 11:31
30 kwietnia 2022 11:55

dokładnie. 

tym bardziej, że szczęśliwie kacapia może liczyć na grób. nie zostawiamy trupów na drodze dla sępów.

choć ja na tym grobie kwiatków już składać nie będę.

zaloguj się by móc komentować


Zawierucha @qwerty 30 kwietnia 2022 10:55
30 kwietnia 2022 12:58

Nie przeczę , że może Pan posiadać wiedzę tajemną, więc tym bardziej martwi ta enigmatyczność. Mam nadzieję że to nie jest złośliwość "wiem ale nie powiem".

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @qwerty 30 kwietnia 2022 11:47
30 kwietnia 2022 13:15

Proszę pana nasz poprzedni opat generalny podkreślał, że bardzo ważne jest ustalenie hierarchii spraw i dlatego jego ulubionym powiedzeniem było, iż nie można zajmować się remontem podłogi, po której chodzi się codziennie, kiedy na całej długości przecieka dach.

Teraz sprawą najważniejszą jest pomóc Ukrainie. Klęska Moskwy na Ukrainie siłą rzeczy bardzo osłabi Niemcy a agentura w Polsce osłabnie, bo będzie gorzej płacona, jeśli w ogóle. Poza tym, jeśli rzeczywiście wykształcą się mocne więzy między Polską a Ukrainą to, ta ostatnia nas przyciśnie, abyśmy z agenturą zrobili porządek.

Tak więc najpierw zajmijmy się przeciekającym dachem, a potem będziem remontować podłogę.

P.S. W tej wojnie są niektórzy, co widzą daleko i mają długie ręce:

https://wpolityce.pl/swiat/596561-pozar-w-rosyjskiej-elektrocieplowni-gres-2-na-sachalinie

Tylko nie mówcie mi, że ten pożar jest przez przypadek. Dla mnie on nie jest. Za dużo rzeczy teraz w tej Moskowii się wali.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @qwerty 30 kwietnia 2022 12:24
30 kwietnia 2022 13:20

W tym równaniu brakuje jednej zmiennej. Otóż Ukraina ma większe zaplecze strategiczne niż ma obecnie Moskwa, w której wszystko się powoli zaczyna sypać.

Na zapleczu, w krajach NATO szykują się ukraińskie oddziały, które będą zdolne obsługiwać zachodni sprzęt lepszy od moskiewskiego. Nie można oczywiście być lekkomyślnym ale naprawdę nie ma powodu do wpadania w panikę.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
30 kwietnia 2022 13:23

Na koniec, żeby nie było aż tak poważnie. Łaskawość Rzeczpospolitej naprawdę jest nieopisana!  ;-P
To były tylko manewry i nie poszliśmy dalej  :-)))  Nie chcieliśmy u Germańców wywoływać traumy z 1945 roku:

https://defence24.pl/sily-zbrojne/leopardy-2pl-sforsowaly-odre-droga-hannibala-pokonana

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 30 kwietnia 2022 10:17
30 kwietnia 2022 13:36

No  coz,...

...  ladnie  napisane,  prosze  Mniszyska,...  i  pobozne  zyczenia,

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 30 kwietnia 2022 13:15
30 kwietnia 2022 13:43

To prawda z tym dachem. Hierarchia celow jest mozliwa tylko wtedy kiedy ma sie glowny cel wyznaczony.

No, ale to dotyczy ludzi rozgarnietych i ogarnietych. To jest niemozliwe do ustalenia i wykonania, jesli jakis becwal chce prowadzic "wielowektorowa polityke".

Ten kto nas uwolni od ogladania mord Cimoszewicza, Millera, Kwasniewskiego, Borowskiego i innych czerwonych pluskiew i karaluchow, to bedzie zaslugiwal na pomnik. Nie bede tez mial nic przeciwko, jesli oni znikna nagle i po cichu.

W tym kacapskim bardaku wszystko sie moze wydarzyc wiec ten pozar to moze i jest przypadek. Trzeba pamietac, ze kacapia ma zawsze i niezmiennie problem z podawaniem faktow. Tak bylo z wybuchem w Czernobylu, tak bylo z zatonieciem Kurska, tak bylo z wieloma innymi sprawami, ktore w calosci byly objete embargiem na informacje.

Mam przekonanie, ze najgorsze dla nich dopiero nadchodzi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 30 kwietnia 2022 10:38
30 kwietnia 2022 13:46

Dokladnie  tak,...

...  a  dzisiaj,  jakis  kwadrans  temu,  jakas  Lunijna  BLADZ,  Francizka  B.  wyjezyczyla  sie  we  francuskim  telewizorze,  ze  jest  bardzo  zadowolona  i  slusznie,  ze  Polska  ma  ,,zablokowana  kase,,...  bo  klimat  i  ekologia  tylko  na  tym  CIERPI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @mniszysko 30 kwietnia 2022 13:15
30 kwietnia 2022 13:52

>>jeśli rzeczywiście wykształcą się mocne więzy między Polską a Ukrainą to, ta ostatnia nas przyciśnie, abyśmy z agenturą zrobili porządek.<<

Oby tak się stało. To optymistyczna i dla mnie odkrywcza uwaga.

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 30 kwietnia 2022 10:48
30 kwietnia 2022 13:53

Zgoda,...

...  tak  jest,  ale  jednoczesnie  ratujemy  WLASNE  4  LITERY  !!!

To,  ze  stalo  sie  tak  jak  stalo  -  nie  stalo  sie  z  dnia  na  dzien  ani  z  roku  na  rok.  Glowni  ZONdzacy  wiedzieli,  co  jest  grane  i  do  czego  te  ich  PODLE  GIERKI  w  PODLYCH  miejscach  i  z  innymi  PODLOTAMI  zmierzaja,  wiec  o  zaskoczeniu  trudno  pisac,...

...  a  ze  realizm  wyrwal  sie  spod  kontroli  ZONdzoncym  -  to  juz  inna  inszosc.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 kwietnia 2022 10:52
30 kwietnia 2022 13:57

Dokladnie  tak,...

...  a  Ukraina  to  PRZYKRYWKA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 30 kwietnia 2022 10:55
30 kwietnia 2022 14:02

Wlasnie...

...  dla  mnie  ta  cena  miala,  ma  i  bedzie  miec  znaczenie...  zawsze  bedzie  sie  liczyc  i  nigdy  nie  bedzie  zapomniana,...  ale  nie  moze  byc  tak,  ze  teraz  ten  PSUJ  -  ten  sam  i  sam  swoj  -  bedzie  DOBRYM...

...  takich  CUDOW  nie  ma  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 30 kwietnia 2022 11:08
30 kwietnia 2022 14:13

Ja też jestem tego zdania ,ze nam w naszej sytuacji jakiej się znajdujemy "nie chodzi o pieniadze" To już kwestia przetrwania "żeby Polska była Polską".Kto jak kto ,ale qwerty stąpa twardo po ziemi.< entuzjazm zapatrzeniem się w siebie i potęgę własnego intelektu; to co mamy w kraju to widać w innych obszarach funkcjonowania państwa, i powiem żartobliwie ochotników do tej konfrontacji ciut, ciut maławo > jak najbardziej ciut za mało- qwerty! Powinna być(upst) pandemia entuzjazmu . Ale "uczone gadacze" znów ujawniają podział MY i WY zabetonowanym układem.Te dupochrony w postaci V kolumny chciałoby się wywalić na zbity pysk ,sorry, ale tracę już cierpliwość i chyba szanowny Valser ma rację. ! Ale kto ma to zrobić?

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @qwerty 30 kwietnia 2022 12:24
30 kwietnia 2022 14:17

Ten wywiad zalatuje nieświerzym trepem. Bardzo długi do tego - chyba żeby wywiązać się z zadania owijania bawełną i zmęczenia ofiar. Po przeczytaniu początku dla mnie wystarczy.

Zaczyna gawędę od tego że Moskwa to jeszcze może że HO-HO. A tymczasem jak zauważył Mniszysko - to Ukraina ma "większą głębię". Spece przewidują zwrot akcji na korzyść broniących gdzieś za tydzień. I to jest wiarygodne - skoro właśnie zjeżdżają duuże dostawy ciężkiego sprzętu i stosownie przeszkolonych za granicą wojaków.

No i w końcu nie bez przyczyny przezywa się ten portal "der Onet". Reklama jednak działa przemożnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Zawierucha 30 kwietnia 2022 14:17
30 kwietnia 2022 14:25

Jaszcze taki cytat z początku tego wywiadu. 

"Ukraińcom "udało się" bardzo wiele nawet pomimo tego, że ich armia została ofensywą rosyjską zaskoczona.  Ale kilka operacji udało się też Rosjanom: szybkie dojście do Kijowa "

Co to ma niby znaczyć? Jakie zaskoczenie? Albo że doszliaż do Kijowa - skoro to chyba mniej jak 100 km od granicy - jaja sobie ten trep z publiki robi - znaczy "onuca".

zaloguj się by móc komentować

valser @Zawierucha 30 kwietnia 2022 14:25
30 kwietnia 2022 14:39

od roznego rodzaju ekspertow, przyglupow internet juz peka. Biora kase za wystep, pdopieraja sie jakis tytulem i doswiadczeniem, ktorego juz nie moga inaczej dyskontowac i robia pod siebie, tekstamy wystrzelonymi z anusa.

Dla kacapow dopiero ciezkie czasy nadchodza.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @valser 30 kwietnia 2022 14:39
30 kwietnia 2022 15:37

No tak, ale to trep chyba prawdziwy. Już na szczęście nieświerzy także w sensie służby w WP.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 30 kwietnia 2022 13:43
30 kwietnia 2022 15:42

No nie wiem. TVP.iNFo podaje:

" Elektrownia cieplna Sachalin GRES-2 o mocy 120 MW została oddana do użytku w 2019 roku. Roczna produkcja wynosi 840 mln kWh, co odpowiada jednej trzeciej zapotrzebowania Sachalinu na energię elektryczną."

https://www.tvp.info/59911622/potezny-pozar-nowoczesnej-elektrowni-w-rosji-gres-2-na-rosyjskiej-wyspie-sachalin

Z wpolityce.pl wynika, że ta elektrownia jest związana z transferem techniki japońskiej do Moskowii. Japońcy mimo embarga i nacisków nie chcą się wycofać z rynku energetycznego Moskowii pomimo oficjalnej chłodnej retoryki związanej z pretensjami do wysp Kurylskich.

https://wpolityce.pl/swiat/596561-pozar-w-rosyjskiej-elektrocieplowni-gres-2-na-sachalinie

Więc ja się teraz pytam, co jest w takiej sytuacji najbardziej prawdopodobne?

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @valser 30 kwietnia 2022 14:39
30 kwietnia 2022 15:43

Posłuchałem polecanego przez Pana wywiadu z Adamem Słomką. Warto było, bo uważałem go bezpodstawnie za jednego wielu oszołomów wcześniejszej Konfederacji.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @mniszysko 30 kwietnia 2022 15:42
30 kwietnia 2022 15:57

Czyżby japoński Brzdąc ("The Kid" 1920 Chaplina) , może pod okiem wujka Sama?

I tak dobrze - i siak nieźle.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @mniszysko 30 kwietnia 2022 13:15
30 kwietnia 2022 16:23

" Klęska Moskwy na Ukrainie siłą rzeczy bardzo osłabi Niemcy a agentura w Polsce osłabnie, bo będzie gorzej płacona, jeśli w ogóle."

To fakt.

 

" Poza tym, jeśli rzeczywiście wykształcą się mocne więzy między Polską a Ukrainą to, ta ostatnia nas przyciśnie, abyśmy z agenturą zrobili porządek."

Bardzo bym chciał żeby tak się stało.

 

Mam też nadzieję, że to wielkie milczenie elit amerykańskich w sprawie agentur(u nich i u nas) które teraz podczas wojny się uruchomiły i rozbezstwiły w mediach wszelakich to nie jest efekt tego, że są wobec nich bezsilni i tak naprawdę grają na przeczekanie(bo im te agentury są do czegoś potrzebne), ale milczą dlatego żeby teraz pozwolić im się wszystkim odsłonić, a jak wojna się skończy(albo przynajmniej ustabilizuje się front) to zacznie się robienie porządków.

 

zaloguj się by móc komentować


Pioter @Zawierucha 30 kwietnia 2022 15:57
30 kwietnia 2022 19:37

Na pewno. W końcu przypomnieli, że Kuryle są pod rosyjską okupacją, aże jest okazja ....

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 30 kwietnia 2022 16:28
30 kwietnia 2022 19:38

No  prosze,...

...  przy  jednym  ogniu  ,,nasza  wadzunia,,  upiecze  duuuzo  pieczeni  !!!

Kilka  pokolen  Polakow  sie  nie  wyplaci  z  tej  ,,nieopisanej  laskawosci  Rzeczpospolitej  !!!

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 30 kwietnia 2022 10:15
1 maja 2022 02:50

I straszno i smieszno jak sie patrzy na ta ostatnia wolte Sykulskiego z amb. rosyjskim. Zauwazyl, ze posypal sie za to na niego calkiem spory hejt na tt. Zamiast pojsc po rozum do glowy albo zamilknac na jakis czas, zaczal kasac jak zranione zwierze, pogarszajac tylko swoja sytuacje. Poczytajcie jego tt ponizej, ktory byl odpowiedzia na zarzuty ze strony Zaryna, a jeszcze lepiej komentarze ludzi. 

https://twitter.com/SykulskiLeszek/status/1519745018164137990?s=20&t=gKMCtwWS8UveDNk-y92i4A

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 1 maja 2022 02:50
1 maja 2022 07:38

Jest bardzo bezczelny, ale przy tym wskazuje, że formaty, które obsługuje są produkowane i dostarczane. Tak to zrozumiałem. Być może błędnie. Myślę, że gwarancji udzielają mu Niemcy. 

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 30 kwietnia 2022 15:42
1 maja 2022 09:49

Ja bede sie upieral twierdzac w ciemno i bez znajomosci faktow, ze to jest wypadek. Takie kacapskie zaniedbania i bylejakosc jak w Czernobylu.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 1 maja 2022 09:49
1 maja 2022 09:52

Odpowiem trochę złośliwie. Czyli jednak Moskale mają rację. Okręt "Moskwa" nie utonął na wskutek trafienia ukraińskimi pociskami, tylko na wskutek pożaru, który na nim wybuchł. Ot, taki kacapski bardlak!

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 1 maja 2022 09:52
1 maja 2022 10:03

Ja odpowiem na wesolo. Co zlego to nie my. Okret Moskwa zatonal bo byl sztorm na morzu. Byl przeciez niezatapalny.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 1 maja 2022 10:03
1 maja 2022 17:07

Z dzisiaj: palą się jakieś składy amunicji, zawalił się most kolejowy i naczelny Gierasimow podobno został ranny. A to dopiero pierwszy maja ;)

https://twitter.com/handloviec/status/1520750525884555266?t=f7DMGHdGV4itzMij_eOrKQ&s=19

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 1 maja 2022 10:03
1 maja 2022 20:39

Neptun go zatopił, trza ofiary dla Naptuna 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 1 maja 2022 07:38
1 maja 2022 21:21

Na pewno nie Amerykanie bo intensywnosc i czestosc tego jak ciagle psioczy na  Kwasniewskiego i tajne wiezienia amerykanskie, zakrawa na zenade. 

Tak mi sie jeszcze przypomnialo w sprawie Niemcow i panskich ostatnich tekstow dotyczacych strajku kontrolerow lotow na Okeciu.  Zdaje sie ze to albo Niemcy albo Izrael probuje nam w tej sprawie mieszac chocby przy pomocy p. Ani Garwolinskiej

https://twitter.com/Amabelinka/status/1519169346278408192?s=20&t=7hE38C9PnJFXlunrqceDAw

i jeszcze jedna krotka bio. notka na temat tej pani

https://twitter.com/Baltic__Sea/status/1519380970662768640?s=20&t=7hE38C9PnJFXlunrqceDAw

 

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 1 maja 2022 20:39
1 maja 2022 21:29

Mala rzecz a cieszy.  Mnie glownie chodzi o to, zeby dobrej roboty, ktory wymaga ciszy i dyskrecji nie robic niepotrzebnego rozglosu. Niech kacapy skwiercza i sie zastanawiaja skad sa fajerwerki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 15:57

A wez ten caly belkot porownaj z propganda ukrainska, z czysta politologia pogladowa w serialu Zelenskiego Sluga Narodu, z tym jak zrobil na szaro oligarchie kacapska przede wszystkim na Ukrainie, z tym co gada Arestowicz w jutubie, Podolak i inni harcownicy w zasadzie nawet rosjanie ukrainscy. Bez porownania. Porzadek amerykanski poziom imperialny. Fleming i Christie zielenina z zazdrosci.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować