-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Nawalny - rosyjska Wunderwaffe

O wiele bardziej od ruskich bomb atomowych obawiam się Nawalnego, który wczoraj rozpoczął nadawanie różnych komunikatów z więzienia. Wcześniej zaś wysyłał z tegoż więzienia jakieś twitty czy smsy. Wszyscy z grubsza wiedzą czym jest ruskie więzienie i nie ma potrzeby przekonywać w Polsce nikogo, że jest ono ciut podobne do sanatorium.

Wczoraj jeden z emerytowanych generałów USA powiedział co się stanie, jeśli Rosja użyje broni nuklearnej na Ukrainie. To nic, że jest to emerytowany generał, komunikat – sądzę – jest istotny, a dotyczy zniszczenia floty czarnomorskiej. Myślę, że otoczenie Putina potraktowało go serio. Zamiast bomby odpalono więc Nawalnego. Człowiek ten w razie przejęcia władzy, co nie musi wcale nastąpić, ale jest jedną z opcji, zyska dla Rosji dwie najważniejsze rzeczy – czas i zaufanie opinii publicznej na zachodzie. Będą o nim mówić, że jest takim bardziej rozgarniętym Wałęsą. Być może Nawalny jest częścią szerszego jakiegoś planu, nie tylko rosyjsko-niemieckiego, tego nie wiemy. Czym by nie był, dla Polski, Ukrainy, Pribałtyki i całej środkowej Europy jest śmiertelnym zagrożeniem. Tak to widzę dzisiaj, kiedy tak zwani zwykli Rosjanie zaczynają uciekać z kraju, bo okazało się, że na wojnie ginąć mogą także oni, a nie tylko Buriaci i Jakuci. Skala tych ucieczek pokazuje degenerację tego kraju i deprawację pojedynczych ludzi. Każdy kto się temu przygląda rozumie doskonale, że ci, którzy dziś chcą uciec do krajów bezpiecznych i stabilnych są przyszłymi i przeszłymi grabieżcami tych krajów. Jakiekolwiek porozumienia z nimi nie są możliwe, na żadnej płaszczyźnie, albowiem wszyscy oni – poddani medialnej obróbce – są jak Kali co chciał ukraść krowę. Przy okazji zaś zamordować jej właścicieli. Uważam za nader szczęśliwą okoliczność, to iż polskie granice są przed nimi zamknięte. Jeśli ludzie ci chcą się gdzieś przedostać, niech jadą do Niemiec przez Turcję, albo do Finlandii, jeśli ktoś ich tam wpuści. Choć zawsze stanowić będą jakieś zagrożenie, także żyjąc na emigracji. Szczególnie kiedy taki Nawalny rozpocznie swoją karierę polityczną. Niemcy natychmiast ogłoszą, że Rosja się zmieniła i trzeba znieść sankcje. Potem zaczną domagać się powrotu doktryny obronnej NATO, która uznaje, że kraje sojuszu rozciągają się dopiero za Odrą, a to co wcześniej, jest jedynie jakimś tam strategicznym przedpolem. Takie głosy będą podnoszone także w Polsce, dość przypomnieć Bartosiaka, który – uwiarygodniony przez Skowrońskiego i kilku innych mędrców – perorował przez 11 godzin o konieczności prowadzenia wojny manewrowej, na terenach po wschodniej stronie Wisły.

Nawalny jest śmiertelnym zagrożeniem dla polityki obecnego rządu i dla bezpieczeństwa Polski. Jeśli zostanie od razu zaliczony w poczet demokratycznych polityków zmieniających Europę, jeśli – nie daj Bóg – dadzą mu nagrodę Nobla, o co przecież łatwo, nikt już nawet nie spojrzy na kraje Międzymorza. Tak, jak to było po wielokroć w przeszłości, wszyscy zaczną ekscytować się Rosją, jej nową twarzą po liftingu, jej możliwościami, rozmachem i tym wszystkim, co przecież zawsze było demaskowane jako nicość i zbrodnia. I Nawalny tego nie zmieni, albowiem jest nikim. To osobistość wystrugana z banana, nie wiadomo tylko dokładnie kto go rzeźbił.

Pojawienie się Nawalnego w przestrzeni publicznej oznacza, że rozpoczęły się prawdziwe negocjacje Rosji z USA. Pytanie – na ile krąg Putina, wsparty przez Niemców i Francuzów może wpływać na istotne elementy polityki amerykańskiej. Oby nie mógł wcale, oby Niemcy nie mogły tego robić w najmniejszym stopniu, oby wszystkie zakupy technologii wojskowej, jakie zaplanował nasz rządy wystarczyły, by przeważyć szalę w Waszyngtonie na korzyść Polski i krajów Europy Środkowej. Dziś wydaje się, że ten kierunek już jest wyznaczony i nic nie może zakłócić współpracy polsko-amerykańskiej. Ja jednak dość łatwo potrafię sobie wyobrazić, że nowy jakiś prezydent USA rezygnuje z tej polityki w imię wspierania demokratyzującej się Rosji, która wyprzedaje kawałki terytorium i złoża, po to, by utrzymać przy korycie tych samych co zawsze. Resztę zaś wtrącić do takiego samego piekła, jakie było tam wcześniej, za Putina, Jelcyna, Gorbaczowa i Breżniewa. Do niczego innego demokracja nie jest rosyjskim elitom potrzebna. Chcą mieć znowu swoje jachty, swoje hotele, kochanki w różnych kolorach i inne bezwartościowe całkiem z punktu widzenia poważnego człowieka gadżety. To ich bawi, kręci i pozwala im szanować siebie nawzajem. Bez tego badziewia, myśli o nim i pragnienia zdobycia go za wszelką cenę, pozagryzaliby się nawzajem. A tak, wykupują sobie co jakiś czas abonament na demokratyzację i mogą wespół, w najlepszej zgodzie kraść wszystko co popadnie, by pokazać zachodowi, jacy są cywilizowani. I wszyscy dobrze wiemy, że w Europie i USA jest dość polityków gotowych im na to pozwolić. Tacy politycy są również w Polsce. Można ich wskazać palcem, ale nie ma potrzeby, bo i tak wszyscy ich rozpoznajemy. Ludzie ci, za wszelką cenę chcą zakonserwować Polskę w takim stadium, jakie znają ze swoich najlepszych lat, czyli z początku lat dziewięćdziesiątych. Jakiekolwiek polityczne plany, inne niż budowanie tu zaplecza dla Niemiec, za pozwoleniem demokratyzującej się Rosji, nie wchodzą w grę. Są bowiem niepoważne i nie mają uzasadnienia. Prócz takich polityków mamy jeszcze innych. Tym się z kolei wydaje, że wszystko dzieje się od razu, za sprawą samej myśli lub naciśnięcia jakiegoś tajemniczego guzika. Mam tu na myśli Konfederację, partię infantylnych, która zajmuje się w zasadzie tylko teatralizacją życia politycznego, w czym – przyznajmy – jest lepsza od Bronisława Wildsteina i ludzi reżyserujących jego sztuki. Nie ma bowiem takiej hucpy, przed którą by się cofnęli. A będzie gorzej, bo ktoś odkrył, że eskalacja budzi jednak nowe pokłady emocji w narodzie. Powtarzanie zaś ciągle tych samych numerów, nie szkodzi bynajmniej wizerunkowi partii i jej poszczególnych członków. Przeciwnie – ludzie chętnie wsłuchują się w to, co już kiedyś dotarło do ich uszu.

Sądzę, że prócz Nawalnego największym zagrożeniem dla Polski jest zbytnia pewność sukcesu w szeregach PiS. Skala ogłupienia narodu i skala eskalacji emocji u ludzi wyglądających na przytomnych i zachowujących się na co dzień racjonalnie, jest straszliwa. Czy politycy PiS to widzą? Nie wiem, oby widzieli, ale może się zdarzyć, że cała wykonywana już teraz przez nich praca na rzecz zwycięstwa w kolejnych wyborach, nie zamieni się w jednoznaczny sukces. I wtedy z różnych pudełek, puszek i słoików stojących na strychu i zakopanych w ziemi wyfruną demony.



tagi: wojna  rosja  hucpa  nawalny  demokratyzacja  polityka infantylna 

gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:19
76     5206    28 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:31

dobrze waść prawisz

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:40

dzękuję.

ten akapit o broni z USA daje nadzieję, jeśli jest prawdą to, co niektórzy twierdzą, że wobec generalicji Stanów Zjednoczonych sam prezydent tego kraju niewiele, w pewnych obszarach,  ma do powiedzenia: strategiczno-finansowe operacje przeważają nad wizjami polityków. w sensie: dłużej klasztora od przeora.

miejmy  więc nadzieję, że pewne rzeczy (zakupy) są już zbyt zaawansowane aby zmiana prezydenta mogła im położyć kres.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:40

Nawalny to rosyjski imperialista. Gdyby doszedl do wladzy to dla nas i Ukrainy byloby to katastrofa.

Probka jego pogladow (z 2014):

" Lider opozycji w Rosji Aleksiej Nawalny oświadczył, że nie zwróci Krymu Ukrainie, jeśli zostanie prezydentem Federacji Rosyjskiej. Oznajmił też, że Krym "pozostanie częścią Rosji i więcej, w przewidywalnej przyszłości, nie będzie częścią Ukrainy"."

link

Krzystof Kloc o Nawalnym:

" Ruski imperialista, jak Sołżenicyn, czy - o czym mniej się wie - Brodski. Proszę poczytać, co Brodski - noblista, "wróg publiczny" w Sowietach, w końcu z nich wygnany - pisał np. o Ukrainie."

link
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 22 września 2022 08:40
22 września 2022 08:42

Nie wiem, który już raz to piszę - poeci są zapleczem cenzury i jej pomagają. Nie ma żadnych rosyjskich poetów nie-imperialistów

zaloguj się by móc komentować



Pioter @gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:53

W serwisie Navalny.live wojna rosyjsko-ukraińska nazywana jest wojną Putina. Ale ta wojna wcale wojną Putina nie jest. Ona wynika wprost z doktryny Rosji i opieraniu swojej historii na fałszywych założeniach (Trzeci Rzym, Święta Ruś i temu podobne bajki). Te doktryny w dziejach Moskowi były różne - pokorna służba Chanowi, scalanie ziem ruskich, panslawizm, komunizm, odnowienie ZSRR, ale wszystkie je łączy jedno - ekspansja. Bez tego Rosja nie istnieje. I żaden Nawalny tego nie zmieni.

Bardzo ciekawe jest też to, że orędzie Nawalnego do narodu przedstawiono jakieś dwie godziny po orędziu Putina.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
22 września 2022 08:58

Tutaj mamy Nawalnego na marszu rosyjskich nacjonalistow:

Navalny attended "Russian marches" - ethnonationalist manifestations.

A tu jego wypowiedz z 2008 o Gruzji:
грызуны
(taka rosyjska gra slow: грызуны vs грузины)

Sugeruje w niej m.in. aby poslac rakiete na kwatere glowna gruzinskiej armii.

Po prostu sympatyczny koles... ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 22 września 2022 08:53
22 września 2022 09:11

Bo to są byty połączone żelazną pępowiną

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 22 września 2022 08:58
22 września 2022 09:14

I co? Nikt tego nie widział?

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 22 września 2022 08:53
22 września 2022 09:30

> I żaden Nawalny tego nie zmieni.

Nawalny nie chce tego zmieniac, to kolejna osoba, ktora marzy o Rosji od (co najmniej) Kalisza do Władywostoku

zaloguj się by móc komentować

Pioter @zkr 22 września 2022 09:30
22 września 2022 09:37

Dalej.

W końcu Fort Ross jest pod samym San Francisco, a Kozacy poili konie w Sekwanie w 1815 roku.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
22 września 2022 10:06

To prawda...Nawalany jest w Łagrze na specjalnych prawach"sanatoryjnych".Hmn...jak to mozliwe,że ma pełny dostęp do internetu,Twitterów etc,podobnych zabawek? Taaaki przeciwnik Putina,który pokazywał "cudowny" pałacyk Putina i pozłacone klozety do sikania?...

Cokolwiek myślimy o panu Ziemkiewiczu ,to potwierdza to samo o Nawalanym zaczyna od 1:30 minuty...Wczoraj przyszło  mi to samo na myśl -nie znając treści pana notki...

https://www.youtube.com/watch?v=EIO2rtNzoCE

zaloguj się by móc komentować


chlor @zkr 22 września 2022 10:09
22 września 2022 10:39

No ale tych klocków nie da się połączyć tak jak pokazuje rysunek. Jeden trzeba wsadzić od góry na drugi.

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 września 2022 10:48

Ten tekst nazwałbym: "Suma wszystkich strachów", bo faktycznie wymieniłeś w nim wszystkie najgorsze rzeczy jakie mogą się nam przydarzyć i gdyby doszły do skutku to zostaniemy zamienieni łącznie z Ukrainą w jedno wielkie bajoro gdzie będą rządzić prawa rodem z filmów z serii Mad Max.
Nie ma co się oszukiwać, jeśli zwycięstwo przyjdzie, to przyjdzie od Boga. Chociażby Wlk. Brytanii, czy USA wcale nie interesuje pogrążenie Rosji i podniesienie roli Europy Środkowej jeśli nie zmuszą ich do tego siły wyższe i to obserwujemy cały czas, że robią wszystko żeby jednak tej Rosji za bardzo krzywdy nie zrobić.
Odwrócenie koniunktur światowych na naszą korzyść przez ostatnie pół roku to jest cud, który według wszystkich twardych, empirycznych pszesłanek nie miał prawa się wydarzyć i módlmy się aby ten cud doszedł do końca, a nie było to tylko chwilowe.
Jaskółki nadziei są, chociażby Iran który tak twardo się postawił i powiedział, że on nie wesprze anglosasów swoją ropą aby można było uniezależnić świat od ropy rosyjskiej bez gwałtownych wzrostów cen, "nagle" musi się mierzyć ze "spontanicznymi" rozruchami na tle religijno-społecznym.
Sprawy są rozwojowe...

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Kuldahrus 22 września 2022 10:48
22 września 2022 10:54

Iran będzie grzecznie sprzedawać ropę Anglosasom

https://banknotenews.com/?p=37732

I poinformował o tym przed rozpoczęciem rozruchów, więc w tym przypadku chodzi o coś innego.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 września 2022 10:57

P.S.
Sądzę, że główny front przebiega na tym, aby zniszczyć nadzieję i wspólnotę w społecznościach bezpośrednio zagrożonych ze strony Rosji, dlatego tyle propagandystów z każdej możliwej strony zostało wysłanych na ten front. Nie obijają się, wszystkie możliwe rzeczy próbują wykorzystać, nawet widzę, że z jednoznacznych sukcesów jak np. przekop mierzei próbują zrobić gównoburzę, że "za mały, niepotrzebny, za drogi, dla kajaków".
Społeczność podburzona, pogrążona w beznadziei, niewierze i degengroladzie moralnej i umysłowej sama da się pogrążyć w niekorzystnym dla siebie układzie i nawet jak koniunktura odwróci się na naszą korzyść to zostanie zmarnowana.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 22 września 2022 10:54
22 września 2022 11:00

Przepraszam, nie mam czasu ostatnio śledzić twoich serii o "znakach" w numizmatyce, a pewnie o tym pisałeś.

Możliwe, że oferta nie była na tyle dobra albo miarka się przebrała i mimo tego chcą umieścić tam kogoś pewniejszego "na tronie".

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kuldahrus 22 września 2022 10:57
22 września 2022 11:05

P.S. 2


W ogóle widzę, że antypolska propaganda wpadła ostatnio już w jakiś antypaństwowy amok, którego nie było od dawna. Jeszcze trochę i jak gdzieś potrącą staruszkę na pasach to będzie wina rządu.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
22 września 2022 11:09

"Nawalny tego nie zmieni, albowiem jest nikim. To osobistość wystrugana z banana, nie wiadomo tylko dokładnie kto go rzeźbił." 

Nie wiem kto złożył zamówienie na tę kukiełkę. Nawalny ociosywany był w Berlinie, szlif ostateczny przechodził w "więzieniu".  Będzie się nam wmawiać, że Nawalny to żywy chłopiec choć do wróżki się nie wybierał. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Kuldahrus 22 września 2022 11:00
22 września 2022 11:17

Nie. Nie pisałem jeszcze, bo dziś to zauważyłem dopiero. A tak dużo się dzieje ostatnio, że nie ma możliwości wszystkiego sensownie opisać.

Moim zdaniem miarka się przebrała i z ajatollahami się niebawem pożegnamy.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
22 września 2022 11:20

Ukraincy poszli na wymiane jencow i za kacapskich bandytow wyciagneli z niewoli dowodcow z Azovstali.

Nie spodziewalem sie, ze do tego dojdzie. Wydawalo mi sie, ze poddanie sie kacapom to byl blad i ze ich zamecza wszystkich w obozach i na przesluchaniach.

No, ale jak widac, sa kanaly, ktorymi z kacapami jednak da sie negocjowac i zrobic jakis deal.

W ciagu ostatnich szesciu miesiecy uruchomiona zostala machina, ktora nawet dzsiaj zatrzymana bedzie jeszcze dzialac sila inercji. Cala nadzieja w Ukrainie. ONi nie przestana walczyc, a Putin im zafundowal szybki kurs formowania wlasnej tozsamosci i doktryny, na poziomie, o ktorym Polska i Polacy moga poki co pomarzyc. 

Mysle, ze Ukraincy na zadnego nawalonego sie nie zgodza, tak samo jak nie godza sie Putina i jego kagiebowska szajke. Tym natomiast jest jeden pies czy na czele ich bandy bedzie Putin czy jakis inny "intelektualista" z ambicjami na bandyte. To oni rzadza kacapia i jak sie ich nie zdemontuje, to problem pozostanie.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @klon 22 września 2022 11:09
22 września 2022 11:24

Szykowana jest chyba ciekawsza narracja.

Jest taka bajka rosyjska Konik garbusek.

https://cbr.ru/eng/press/pr/?file=16092022_105348ENG_COINS16092022_105557.htm

To strona Gosbanka, czyli Centralnego Banku Rosji.

A w bajce o koniku garbusku występuje taki sobie Iwan Duraczok, który wszystkie sukcesy (na drodze od chłopskiego syna do cara samodzierżcy) osiąga dzięki temu, że dokładnie wypełnia wskazania konika garbuska. Nawet przed samą koronacją Iwana, gdy zły car ucieka przed gniewem ludu, konik garbusek musi uwolnić Iwana spod katowskiego topora.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
22 września 2022 11:47

>>> Pytanie – na ile krąg Putina, wsparty przez Niemców i Francuzów może wpływać na istotne elementy polityki amerykańskiej. Oby nie mógł wcale, oby Niemcy nie mogły tego robić w najmniejszym stopniu, oby wszystkie zakupy technologii wojskowej, jakie zaplanował nasz rządy wystarczyły, by przeważyć szalę w Waszyngtonie na korzyść Polski i krajów Europy Środkowej. <<<

Ja jestem przynajmniej do dziś spokojny o Międzymorze a przynajmniej o kraje, które konsolidują się wokół wsparcia Ukrainy: Polska, Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa i Estonia... Oto dwa ostatnie newsy, które mnie w tym utwierdzają.

Jak wiadomo z internetowych info Niemcy starają się o silny system antyrakietowy, używany głównie w Izraelu a zwany "Żelazną Kopułą". Ponieważ jest to wspólny projekt izraelsko-amerykański wymaga on przy każdej sprzedaży to krajów trzecich zgody Waszyngtonu. A USA Niemcom powiedziało gromkie NIE. Tutaj news po polsku:
https://www.magnapolonia.org/usa-blokuje-sprzedaz-izraelskiego-systemu-obrony-przeciwlotniczej-do-niemiec/
 

A podobny system stara się Rumunia. Konia z rzędem, że Biały Dom powie YES!
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1430631%2Crumunia-rozwaza-zakup-izraelskiego-systemu-obrony-powietrznej-zelazna

Wyraźnie z tego widać, że Niemcy są na cenzurowanym wśród kół rządzących w USA. 

Jeśli zaś chodzi o propozycję moskiewską dla Amerykanów, bardziej bym obstawiał tych, co stoją za Pugaczową. Nawalny to niemiecko-putinowski projekt i właśnie ze względu na Berlin nie do przyjęcia obecnie przez Waszyngton.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
22 września 2022 12:20

Podzielam obawy związane z ew. podmianą Putina na Nawalnego, albo z ewenualnym dokooptowaniem Nawalnego jako paprotki. Nie mam powodu źle, czy dobrze oceniać samego Nawalnego. Zdziwiłbym sie jednak, gdyby formacyjnie nie był rosyjskim szowinistą. To zaś automatycznie oznacza formacyjną antypolskość, antyukraińskość, itd. czerpane ze składu wyssanego mleka matki. Gdyby zaś Nawalny nie był poskładany z takich cech formacyjnych, to biorąc udział w sprawowaniu władzy, czy to w ideologicznym legitymizowaniu tej władzy, będzie musiał taką formację przyjąć za swoją udowadniając ja każdym czynem, czy wypowiedzią. Nie ma i nie będzie innego sprawowania władzy w Rosji ani legitymizacji trwania tamtejszej władzy.

Wania, a co ty zrobiłby carem zostawszy? Uch! wziąłby ja tęgi kij, siadłby ja na rozstaju i kto idzie prałby ja w mordę.

PS.: Gdy dowiedziałem się o tym dostępie Nawalnego z łagru do internetu, to automatycznie skojarzył mi się Michnik w więzieniu. Skojarzenie jest tak paskudne, że czuję się w obowiązku przeprosić. Zgadnij kogo?

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 września 2022 13:09

Nawalny w 2021 'chlapnął' raczej z premedytacją że Ukraina to bułka na śniadanie, kanapka. Ukraińcy baaaardzo względem niego nieufni. Potem niby przepraszał. Ale teraz to wygląda jak efekt doinformowania Nawalnego co do planów wojennych kremla. I  dobre wyczucie nastrojów sowieckiego narodu, jego zapotrzebowanie 300 tys. rubli za 6 miesięcy wyścigu ze śmiercią. Wszak lepsze to niż nędza codzienna. Rosjanie zgodzą się na niego. Bo kto tam pójdzie do urny. A głosów i tak nikt nie będzie liczył. 100 tys. w te czy w tamtą. Rosyjska dusza nie jest malostkowa.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 września 2022 13:32

Fejgin ostrożnie bada Arystowicza czyli przyjaciół Kijowian wjednej rozmowie pod kątem ich podejścia do Nawalnego. Czyli pewna część deep state bada gotowość Londynu na przyjęcia Nawalnego. Anglicy też mają tu coś do powiedzenia. Modlę się żeby się nie zgodzili. W końcu nie po drodze im z Berlinem.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
22 września 2022 13:42

A na razie:

https://youtu.be/e4A7vXdZBTk i tego się trzymajmy. Zakup broni z USA i Korei świadczy o poważnych i rozsądnych posunięciach rządu. Myślę że pozwolą one wygrać wybory. Dzięki za notkę. O Nawalny mam zdanie identyczne. Gdyby więzienie dla Nawalnego było poważne to skończył by jak Magnitski.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 22 września 2022 13:09
22 września 2022 15:03

... zapotrzebowanie 300 tys. rubli za 6 miesięcy wyścigu ze śmiercią.

 

Czyli tyle dostaja za 6 miesiecy w gotowosci na zejscie w "glorii i chwale" za rodinu?

Przeliczajac na tEurony 300 tys rubli to wypada ca. 5000. Czy to duzo czy malo?

 

A rubel daje sobie rade z sankcjami wojennymi!

Chart

https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 22 września 2022 08:40
22 września 2022 15:04

A  czy  tam,...

...  w  tej  zdychajacej  Rosji  byli  i  sa...  albo  beda  jacys  inni  ?!?!?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 września 2022 15:05

Ciekawe o czym rozmawia się w monachijskich piwiarniach. Czy o tym samym co w berlińskich. Przeciętny Niemiec po wypiciu kolejnego piwa na Oktoberfest dowiedział się od swojego kanclerza ,że Niemcy są liderem pomocy dla Ukrainy. Już ogłosili ,że chcą być stałym członkiem Rady Bezpieczeństwa ONZ. Ta narracja biorąc pod uwagę zamordyzm niemieckich mediów pozwala na dowolne kształtowanie opinii publicznej. Czyli nasze koszty pomocy zostaną uznane za sukces … Niemiec i Unii jako całości . Już New York Times pominął wystąpienie prez. Dudy w USA.  Możemy być pewni że nasi „przyjaciele” z NY Timesa stawiaja na Niemcy. Może jest tak, że Niemcy w zamian za zainstalowanie Nawalnego na Kremlu uzyskają konkretne korzyści wraz z tymi w Rosji , którzy Nawalnego trzymają żywego jako plan B.   

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 22 września 2022 13:32
22 września 2022 15:07

...nie po drodze im z Berlinem.

 

Ale skad ta obawa, ze obywatel Nawalny to agent wplywu Berlina? Bo nieboge leczyli?

Czy on czasem nie jest agent kosmopolityczny?

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 22 września 2022 08:58
22 września 2022 15:09

Tak...

...  bardzo  ,,sympatyczny,,  jest  ten  SLUP,  wystrugany  z  kartofla  -  ten  drugi  w  CHistorJi  ruski  ,,waleNsa,,  !!!

Zabic  smiechem  tego  kolesia  i  jego  STRUGACZY  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 22 września 2022 09:14
22 września 2022 15:14

Widzial,  widzial...

...  i  to  doskonale  widzial  !!!

Mnie  ten  caly,  dety  Nawalny  to  tylko  z  Mimimichnikkkiem  sie  kojarzy,...  a  czy  wie  Pan  moze,  czy  jego  ,,pSZesladowana,,  zonka  nadal  Hroni  sie  w  Londynie  ? 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @mniszysko 22 września 2022 11:47
22 września 2022 15:15

O ten system Żelaznej Kopuły powinna się starać również Polska. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 22 września 2022 10:06
22 września 2022 15:21

W  telewizorze  francuskim...

...  tez  jest  juz  od  dluzszego  czasu  pApowany,  a  od  wystapienia  tego  tepaka  Macrona  w  ONZ  i  ,,obrona,,  Putina  -  to  jest  jasne  jak  slonce  na  niebie.  Mieli  te  PATALACHY  troche  czasu,  bo  ,,sFiat  byl  pogrONRZony  w  RZalobie,,  po  starej  Elce  i  KNULI  DZIEN  i  NOC  !!!

A  co  wyknuli  to  wlasnie  widac...  deta,  prymitywna  ustawka  goni  ustawke  !!!   Nic  wiecej  !!!   

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 22 września 2022 13:32
22 września 2022 15:38

Oj,  nie  tak  Panie  Doktorze,  nie  tak,...

...  Angolom  jest  po  drodze  z  kazdym  CZORTEM,...  takze  z  ruskim  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 22 września 2022 15:05
22 września 2022 15:44

No  tak...

...  ,,nasi  pSZyjaciele,,  z  NYT  +  Nuland`y  =  zawsze  czujni,  zwarci  i  gotowi  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @saturn-9 22 września 2022 15:07
22 września 2022 16:27

Trudno zgadnąć. Raczej Nawalny zostanie przez Berlin wykorzystany do odnowienia interesów gazowych i ropnych.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 22 września 2022 11:17
22 września 2022 16:43

" Nie. Nie pisałem jeszcze, bo dziś to zauważyłem dopiero. A tak dużo się dzieje ostatnio, że nie ma możliwości wszystkiego sensownie opisać. "

Dokładnie, dużo się dzieje i ja teraz jestem zawsze do tyłu, dlatego założyłem w ciemno, że już o tym pisałeś :-)

 

" Moim zdaniem miarka się przebrała i z ajatollahami się niebawem pożegnamy. "

Na to wygląda

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
22 września 2022 16:47

Bliski współpracownik Nawalnego, Dmitrij Nizowcew wydzwania do dzieci kremlowskich oligarchów i straszy ich poborem do wojska udając urzędnika. Skąd ma telefony do tych ludzi nie poinformował. Tam się toczą gry pomiędzy służbami na zasadzie kto kogo. Jak zawsze zresztą.

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/wrobil-syna-pieskowa-od-lat-jest-przesladowany-przez-kreml/bxv523g

Niezalezna podała takie info w zwiążku z ostatnią nawalanką smoleńską.

https://tvrepublika.pl/Badal-czarne-skrzynki-TU-154M-Spadl-ze-schodow-i-zmarl-Ktos-pomogl-wideo,142030.html

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 22 września 2022 11:20
22 września 2022 16:51

" Mysle, ze Ukraincy na zadnego nawalonego sie nie zgodza ..."

Problem w tym, że jeśli by do tego doszło to Ukraińców nikt się o zgode pytać nie będzie, tak jak nie pytano Zełenskiego, czy chce przyjąć na oficjalnym spotkaniu Macrona i Scholza i przyjmować od nich jeszcze do tego "serdeczne" uściski, musiał i już.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 22 września 2022 16:51
22 września 2022 17:10

Z politykami jest tak, ze konformizm to oni maja wpisany w geny. Nie jest to jednak przypadek Zelenskiego. Za nim na plus swiadczy to, ze on w lutym nie pekl, nie spakowal sie i nie uciekl, tak jak wiekszosc patafianow by na jego miejscu zrobila. Gdyby to zrobil, to Ukrainy by juz nie bylo. To go pozycjonuje gdzie indziej niz cala reszte.

Teraz porownajmy sie o tego. Na przyklad w 1939 roku "polska elita" okazala sie banda tchorzy i smiecia, ktory nie zasluguje na nic innego niz na spluniecie w twarz, albo na grob. Wszystko jedno. Skladaja te przysiegi, na wiernosc narodowi, na Pismo Swiete, na inne swiete i nie swiete rzeczy, a na koncu to jest wszystko, ze sie tak wyraze, psu na napletek.

Jak patrze na polskich "mezow stanu" to mysle, ze godzinie proby moze byc z nimi roznie. I ze znajdzie sie wielu, ktorzy beda chcieli "ocalic narod od bratobojczego przelewu krwi", mowiac inaczej zhandluja tylek i bede jeszcze domagali sie uznania i aplauzu, tak jak Bolek Walesa.

A zreszta... niech sie Zelenski sciska z kim chce. Na pokaz to mozna nawet do tesciowej "mamo" mowic. Byle cala reszta sie zgadzala. A Ukraincy beda walczyli o swoje do konca.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 22 września 2022 17:10
22 września 2022 17:24

Nie miałem na myśli tego, że Zełenski robił to z powodu konformizmu. Po prostu chodziło mi o to, że jak silniejsi się dogadają i podzielą to słabszych nie pytają o zdanie i wtedy słabsi mogą tylko pokiwać groźnie palcem w bucie.
W to, że Ukraińcy będą walczyć do końca nie wątpię. Oby tylko po zakończonych działaniach wojennych nie doszło nad ich, i naszymi, głowami do podstołowych porozumień.
Jak to Gabriel napisał jakiś czas temu - Ukraina pewnie wygra wojnę, ale najważniejsze żeby wygrała(a my razem z nią) pokój.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 września 2022 15:05
22 września 2022 18:20

" Już New York Times pominął wystąpienie prez. Dudy w USA.  Możemy być pewni że nasi „przyjaciele” z NY Timesa stawiaja na Niemcy."

Co w tym dziwnego?

Przecież NYT to jest amerykańska gazeta wyborcza.

I mają wsparcie na innych frontach, w tym "literackim".

Pamiętam jak w New Yorkerze zachłystywali się Tokarczukową gdy dostała Nobla.

Całkiem jak w gazecie wyborczej.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 22 września 2022 18:20
22 września 2022 18:54

PIS wpadł  na pomysł napuszczenia "Żymian" na Niemców w sprawie reparacji to Niemcy posmarowali gdzie trzeba i Times of Izrael stwierdził że (...) Polska domaga się reparacji za Żydów zabitych przez Polaków".(...)  Wyborcza ciągle w swoim radio zaprasza "specjalistów" na grantach  od "różnic światopoglądowych" u nas  dzieląc kraj na postępowy zachód i ciemnogród na wschód od Wisły czyli na stawia na "ideowy tęczowy wariant rozbiorowy".  Połowa Izraela mówi po rosyjsku to i pewnie połowa waszyngtońskiego lobby "żymskiego" pracuje dla Rosji.  Berlin pewnie ideowo jest zbieżny z "postempowym" Nowym Jorkiem ale czy Monachium też ? Bogaci "Żymianie" nowojorscy to de facto potomkowie bogatej migracji niemieckiej, która koszmarnie traktowała migracyjną biedotę "żymską" z Europy Wschodniej ( pisano o tym w związku ze sprawą defraudacji Madoffa - on pochodził rodzinnie z Europy Wsch ).  Tak więc być może główny problem  środowiska gazowni to nie polityczne sojusze ale powojenne światopoglądowe i biznesowe bo Bawaria i Monachium to przemysł a Berlin jest tęczowy. Wojna wojną ale po tym wszystkim będą jakies układy...

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 22 września 2022 17:10
22 września 2022 21:02

Tu  wcale  nie  trzeba  myslec,...

...  bo  to  bylo  i  jest  widac  jak  na  dloni...  Szczerski,  cala  banda  tych  zaprzanych  eLroOSLOW  z  PiS`u,  bo  o  TARGOWICY  POpaprancow  wcale  nie  wspominam...

...  nie  wylaczajac  Kaczynskiego,...

...  zeby  nie  praca  Pana  Gabriela  i  calego  Jego  Srodowiska,  to  juz  chyba  dawno  byloby  pozamiatane  w  naszej  Ojczyznie,  a  tak  to  jeszcze  zyjemy  i  sie  nie  dajemy  !!!  

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 22 września 2022 17:24
22 września 2022 21:05

Pokoj jest mozliwy jesli kacapie zlozyc do grobu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 22 września 2022 18:54
22 września 2022 21:12

Jarosław Kaczyński wznowił żądania odszkodowań dla Polski od Niemiec 1 września.

Tu zgadzam się ze Stanisławem Michalkiewiczem, który całkiem przytomnie zauważa że należałoby zadać sobie pytanie jakby się zachował i co by powiedział prezes gdyby Scholz odparł:

"co mi zrobisz jak ci nie dam?"

Myślę że ten temat PiS podgrzał jako element nadchodzącej kampanii wyborczej.

I zgodzili się na wypłatę odszkodowań dla Żydów ale uzależnili to od otrzymania odszkodowań przez Polskę od Niemiec.

Więc Żydzi już dostali zielone światło i nie omieszkali to rozgłosić.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 22 września 2022 21:12
22 września 2022 21:49

A propos mistrza Michalkiewicza - czasem się zastanawiam jakby jego środowisko prowadziło politykę realną ( gdyby uzyskało  władzę ) biorąc pod uwagę nawet tylko te uwarunkowania, które opisał Gospodarz powyżej. Jak na razie coś mi sie wydaje, że tak samo jak Korwin, który najpierw skupia wokół siebie tzw prawicę a potem spektakularnie wysadza ją w powietrze tuż przed wyborami.... Jakby oni dali sobie radę z tym bajzlem finansowanym z zagranicy .... Pozycja cnotliwej krytyki z kanapy jest jednak wygodna... 

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 22 września 2022 17:24
22 września 2022 21:59

W tej chwili to kacapia kiwa palcem w bucie. Sa slabi jak mucha. Ukraina zdjela z kacapa gacie i wszyscy ogladaja przyszczata kacapska dupe. A na dodatek caly swiat jest przeciwko kacapom. Oni sa na koncowce swojego gownianego istnienia i zaczynaja sie zapadac do srodka. 

W tym samym dniu w ktorym Putka wyglosil swoje oredzie i mobilzacje, zeby nazistow w Ukrainie wybijal, oddal najbardziej nazistowskich dowodcow Azowa na wymianke. Oddali czterech do jednego, w 200/50, w czego polowa "nazistow" to dowodcy. To walczy z nimi czy nie? Kacapy od poczatku strzelaja do wlasnej bramki wiec to wyglada na samobojstwo. Ich przyslowiowy bardak i glupota mowia najglosniej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 22 września 2022 21:12
22 września 2022 22:03

No  jak  to  co  by  sie  stalo  ?!?!?!

Redaktor  Michalkiewicz  i  jemu  podobni  beda  te  DENNE  pytania  dla  idiotow  zadawac  do  usr*nej  smierci...

...  i  wszyscy  polYtycy  tudziez  analYtycy,  specjalisci,  experci,  PRESStytutki  -  wlacznie  z  redaktorem  Michalkiewiczem  -  bedo  ,,ZAROBIENI,,  po  kokarde...  co  najmniej  przez  kolejne  pol  wieku,...

...  a  ilez  detych  ,,fortun  i  osobowosci,,  wyrosnie  i  bedzie  wystrugane  -  to  ho,  hoo,  hoooooo,  glowa  mala...  jak  w  moskowym  ,,adwokackim  kawale,,  albo  podczas  ,,wyjasniania  katastrofy  smolenskiej,,  przez  mer***lnie  Ssssakiewiczowa,...

...  mam  nadzieje,  ze  narod  jeszcze  to  pamieta  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

olo @valser 22 września 2022 21:59
22 września 2022 22:44

nie, bo sa w turcji i do konca wojny maja pozostac za granica

tych 50 to nie dotyczy

zaloguj się by móc komentować

olo @mniszysko 22 września 2022 11:47
22 września 2022 23:07

scholz pytal o arrow, iron dome to inna czesc systemu obrony

zaloguj się by móc komentować

valser @olo 22 września 2022 22:44
22 września 2022 23:09

Konwulsje w kacapii sie juz zaczely. Zeslizg przyspieszyl.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 22 września 2022 18:20
23 września 2022 03:32

w "NYT" otrzymują gotowce  zredagowane po angielsku przez frontierów ideolo  z Czerskiej.

I nawet  nie musieli mieć bladego  pojęcia kto zacz owa Tokarczuk. Istotne jedynie,  że pisze ona "po linii i na bazie". Tylko tacy mogą być  obdzielani "noblami".

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Szczodrocha33 22 września 2022 21:12
23 września 2022 05:30

Już odpalono takie same żądania od Grecji w stosunku do Niemiec, na razie na poziomie deklaracji. Za chwilę okaże się, że Serbom, Bośniakom, Albańczykom czy Słoweńcom Niemcy także nic nie zapłacili z reparacji. A jak do tego dojdą żądania Bułgarów, Rumunów, Mołdawian, Kosowian, Macedończyków, Ukraińców, Białorusów, Chorwatów, Litwinów, Estończyków, Łotyszów, Słowaków, Czechów czy Węgrów to dopiero będzie ciekawie.

Trzeba zaopatrzyć się w popcorn i wygodnie usiąść w fotelu.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Pioter 23 września 2022 05:30
23 września 2022 07:30

Oh  la  vache,...

...  to  sie  dopiero  bedzie  dzialo  !!!

Rzeczywiscie,  pozostaje  tylko  kupic  popkorn  i  usiasc  w  fotelu,  i  obserwowac  co  oni  z  tego  wystrugajo,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Pioter 23 września 2022 05:30
23 września 2022 10:15

czyli, Niemcy zostana zmuszeni do zawarcia sojuszu obronnego z Rosją;- wspólnota interesów oraz ideologii na horyzoncie już majaczy

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 22 września 2022 21:05
23 września 2022 10:31

Tak, zakończyć ten potworny projekt i zrobić tam w końcu cywilizowany świat, to by było idealne.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
23 września 2022 13:07

No i proszę von der Leyen powiedziała, że jak Włosi wybiorą prawicę to  zastosują sankcje tak jak w przypadku Węgier i Polski.  Nachalne i zuchwałe są tam w tej Unii..

https://twitter.com/RadioGenova/status/1573226656160161792

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 22 września 2022 21:12
23 września 2022 13:29

Oczekiwanie zadośćuczynienia w postaci materialnej może pozostać niezaspokojone cały czas pozostając materialnie uzasadnionym. Nawiązuję tu do owego: "co mi zrobisz jak ci nie dam?". Wydaje mi się, że uwadze jakby umyka efekt "zaspokojenia moralnego". To zaś wcale nie zależy od postawy Niemiec i ewentualnie będzie powstawać wręcz wbrew przewidywanej postawie Niemiec w sprawie zaspokojenia materialnego.

Pod zaspokojeniem moralnym rozumiem między innymi ograniczenie postrzegania Niemiec jako wzorca, mocarstwa, czy jak kto woli, arbitra moralności. Nie mam nic osobistego przeciw Niemcom, ani ich państwu.  W czasie IIWŚ wszystkie straty osobowe,  materialne i szkody moralne w mojej najszerzej rozumianej rodzinie powstały wyłącznie z sowieckiej ręki i jako takie nie są uwzględnione w wiadomym Raporcie. Dzisiaj nie odmawiam więc Niemcom moralności z przyczyn wtedy powstałych.

Patrzę jednak na czas obecny, w którym zarówno Niemcy, jak ich państwo, a to państwo także poprzez Unię jako zastępczego rzecznika Niemiec, prowadzi wszelkie aktywności zagraniczne, a szczególnie te skierowane na Polskę, jak grabie grabiące tylko do siebie rękami  niemieckiego grabca, a może nawet grabarza. Powoływanie wyższości, ba nieskazitelności moralnej dla przewodnictwa Niemiec z  przyczyny tego właśnie ich uniwersalnego egoizmu nie ma żadnego uzasadnienia a jest obiektywnie szkodliwe w zakresie, w jakim wyłącza moralne równouprawnienie zwłaszcza sąsiadów Niemiec a tym bardziej ich ofiar, na których krwi Niemcy zbudowały swoją przewagę materialną.

Można wprost powiedzieć, że ten fałsz niemieckiego monopolu na moralność jest narzędziem dzisiejszego imperializmu niemieckiego. Trzeba ten fałsz wykazać także i m.in. w ten sposób, że przyznając się do bezwzględnej odpowiedzialności moralnej Niemcy bezwzględnie odmawiają swojej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki. Przede wszystkim zaś za skutki moralne, gdy zadośćuczynienie jest materialną rekompensatą właśnie za skutki moralne, a nie za szkody materialne. Tym samym pretensje Niemiec do ich moralnego przewodnictwa na razie, tj. póki trwa odmowa zadośćuczynienia, są z gruntu fałszywe i już przez to są szkodliwe. Także dla Unii i także dla samych Niemiec.

Pretensje polskie wyrażone w wiadomym Raporcie odniosą więc istotny a długoterminowy skutek bez względu (a nawet tym bardziej) na niemiecką odmowę zaspokojenia pretensji materialnych.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
23 września 2022 16:28

Nieoceniony Kamil Galeev o Nawalnym

https://twitter.com/kamilkazani/status/1503483120460439554?s=20&t=aUCnQmjtqJ8s0MtkJTOdMw

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
23 września 2022 17:28

Czytam o drastycznym sposobie prowadzenia mobilizacji na dalekim Wschodzie Rosji. To ogromna masa ludzi oderwanych w jednym momencie od dotychczasowego życia. Czy można nad taka masą poborowych zapanować? 

zaloguj się by móc komentować

klon @Maryla-Sztajer 23 września 2022 17:28
23 września 2022 18:23

Można.
Narzędziem może byś przymus bezpośredni lub stworzenie sytuacji zagrożenia życia - fikcyjnej lub realnej. Wszak kadyrowcy robią za oddziały zaporowe. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @peter15k 23 września 2022 13:07
23 września 2022 20:13

Już ta bezczelna kalafiorzyca dostała odpowiednią odpowiedź ze strony Włoch, tak przy okazji zdemaskowali się całkowicie 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Matka-Scypiona 23 września 2022 20:13
23 września 2022 20:57

Ona to powiedziała na  Princeton University  - czyżby tam są prawdziwi mocodawcy komisarzy ?  Wszak jej mąż wykładał na Stanford University.  Ach te amerykańskie uniwersytety, bastion neo komunizmu, postmodernizmu ,  gender i wszelakiego "postempu"... 

zaloguj się by móc komentować

chlor @peter15k 23 września 2022 20:57
23 września 2022 21:16

No ale Biden powiedział że pandemia się skończyła. Dla kogo on do cholery pracuje?

zaloguj się by móc komentować

klon @chlor 23 września 2022 21:16
23 września 2022 21:22

Nie jest korzystne prowadzić walkę na dwóch forntach, zatem "pandemia" przegrała na ukraińskiej ziemi. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @chlor 23 września 2022 21:16
23 września 2022 21:40

Ba a dla kogo pracuje Klaus Schwab ?  Jakby nie patrzeć i tak z nazwiska kojarzyć sie będzie ze szwabami...

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @DrzewoPitagorasa 22 września 2022 15:15
24 września 2022 11:57

Mnie zastanawia relacja koszt efekt. Dopiero dopracowanie laserów wprowadzi szerzej tego typu rozwiązania.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @peter15k 23 września 2022 21:40
26 września 2022 21:25

To jest tak jak z trutką na: prusaki, francuzy i szwaby.

Taka była naklejka do spryskiwacza w wielu językach.

Blatta Orientalis jest bardziej odporna.

 

P.S.

Na szczęście brak wody i mróz usuwa zagrożenie.

To wymaga.

 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski
27 września 2022 23:05

Liczba wiadomosci ze wschodu za kilka ostatnich dni moze spowodowac niezly zawrot glowy.  Najpierw Putin straszy bomba nuklearna, zaraz po nim Nawalny sie odzywa ze swoim przeslaniem, a dzien pozniej Medviediev rozwija wypowiedz WW o bron masowego razenia, ktora ma moc nuklearna ale nia nie jest.

Russian Nukes Can Be Used To Defend Annexed Ukraine Regions, Kremlin Warns | ZeroHedge

taki fragmencik ze srodeczka tego duzego artykulu, daje troche do myslenia:

"Russia has announced that not only mobilization capabilities, but also any Russian weapons, including strategic nuclear weapons and weapons based on new principles, could be used for such protection."

Jak do tego dodac, ze NYC banksters wlasnie na jeden tydzien zawiesily sankcje  na Rosje i zaczely skupowac rosyjski dlug, a wczoraj ktos zrobil dziure w NSI  i ropa sie leje po Baltyku , to sie zaczyna niezle krecic w glowie od przypuszczen i wnioskow .

Russian bonds are back on the market for a week as sanctions are temporarily lifted - and investors have already put in bids for over $1 billion in debt | Business Insider India

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować