-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Na czym opiera się antypolska wizja historii Ukrainy?

 

Na tym, że Polska odgradzała Ukrainę, jakże ważny element polityki wysoko cywilizowanych mocarstw, od Europy. Gdyby nie było szlacheckiej, zatabaczonej Polski prowadzącej swoją nieudolną politykę w dorzeczu Wisły, wszystko potoczyłoby się inaczej, a Europa, z jej cywilizacją sięgałaby do Dniepru, a może i dalej. Nie ma doprawdy znaczenia to, że nie istnieje i nigdy nie istniało coś takiego, jak cywilizowana Europa, w sensie moralnym. W sensie politycznym zaś cywilizacja jest pojęciem czysto instrumentalnym. Chodzi tu o propagandę. To jest paradygmat, jakim posługuje się ukraińska propaganda, intensywnie działająca w Europie i w Kanadzie. My o tym nic nie wiemy, albo wiedzieć nie chcemy, albowiem stosujemy ten sam paradygmat komunikacyjny. I uważamy, że on jest nasz. Opowiadamy, że jesteśmy częścią cywilizowanej Europy, ale wskutek bolesnej pomyłki, znaleźliśmy się pod trzema zaborami, a przemoc moskiewska o mało nie złamała nam kręgosłupa. Na rynku propagandy więc Polska i Ukraina wyglądają podobnie. Różnice widoczne są w praktycznych realizacjach propagandowych celów, które to realizacje tylko częściowo zależą od polityków i urzędników obydwu krajów. Ukraina radzi sobie z tym znacznie lepiej niż Polska, a to z tego względu, że jej propagandyści są po pierwsze lepiej wykształceni, sprawniejsi warsztatowo, nie uprawiają lojalności środowiskowych i nie chcę na siłę przekonać wszystkich, że ów paradygmat opisany wyżej dotyczy także ich osobiście. W Polsce jest dokładnie na odwrót, to znaczy każdy parający się polityczną propagandą gamoń, przede wszystkim odsłania swoje własne deficyty, albowiem ma przymus gwiazdorzenia i zwracania na siebie uwagi. Propaganda historyczna w całości spoczywa na barkach prof. Andrzeja Nowaka, który realizuje projekt, moim zdaniem, bez znaczenia. Politycy zaś, czasem coś tam bąkną o chwalebnej przeszłości, ale generalnie musi być sylwester marzeń i łzy Kurskiego na widok Madonny Częstochowskiej. Dzieje się tak, albowiem w Polsce wszyscy przekonani są, że propaganda ma mniejsze znaczenie, niż dobra zabawa, a na PiS i tak głosują emeryci i patologia. Uważają tak nawet politycy PiS. Jakieś tam roztrząsania przeszłości nie mają znaczenia. Wyjątkiem są oczywiście Żydzi. Na różne uroczystości żydowskie czas i moce zawsze się znajdą. Ukraińcy są w trochę gorszej sytuacji, dlatego czepiają się wszystkich złudzeń i starają się wykorzystywać wszystkie momenty dziejowe, by zyskać jeden, dwa punkty w tej rozgrywce. I czynią to na poważnie. Mają też poczucie własnej wartości, znacznie nieraz przewyższające ich realne możliwości, o czym ostatnio sam się przekonałem. No, a ja mogę dodać jeszcze tyle, że ich starania – szczególnie na niwie ekonomicznej – chętnie zostaną wykorzystane przez „cywilizowaną” Europę, która nie da im w zamian nic. Opisałem to w II tomie baśni socjalistycznej. Teraz to się chyba zmieni, bo wczoraj napisali, że nowy kanclerz Niemiec domówił spotkania z prezydentem Bidenem. Interpretuję to następująco – Niemcy też mieli swoje złudzenia i one się właśnie rozwiały. Wszyscy zaś wieszczący podział Europy środkowej pomiędzy Rosję i Niemcy, będą musieli niebawem zweryfikować swoje obłąkańcze pomysły. Tusk nie wróci do władzy. Łukaszenka nie jest dobrym wujciem, a Putin nie sprzyja Polsce po cichu, tylko wraz z nowym niemieckim rządem chce ją zdegradować i uczynić tu jakaś zagrodę dla knurów. Tu mała dygresja – wszyscy zwolennicy polityki prorosyjskiej udają głupich i nabierają wody w usta kiedy im się wskaże, jakże oczywisty, związek tej polityki z polityką Niemiec wobec Polski. To jest także wskazówka na jakim poziomie znajdują się w Polsce propagandyści różny opcji – na poziomie psa.

Tak więc śmiało możemy powiedzieć, że w zakresie propagandy i komunikacji Ukraińcy są znacznie sprawniejsi od Polaków. To oczywiście nie musi się zakończyć dla nich dobrze, ale warto odnotować ten fakt. Pora na przykłady. Czy rząd polski przeforsował zbudowanie pomnika husarzy w Wiedniu? Parę lat temu była afera z tym związana. Oczywiście nie. Kozacy zaś mają tam swój pomnik. Od roku 2017 mają jeszcze inne miejsce, w którym się upamiętnia ich działania. Proszę bardzo tu jest stosowny link https://france.mfa.gov.ua/fr/news/58060-17-chervnya-cr-u-m-dyunkerk-u-prisutnosti-mera-mista-pvergrijeta-posla-ukrajini-oshamshura-predstavnikiv-municipalitetu-miscevoji-ukrajinsykoji-gromadi-i-delegacijiukrajinsykogo-gromads Takie rzeczy w ogóle nie interesują nikogo w Polsce, albowiem nie istnieje żadna zorganizowana, szeroko prowadzona akcja propagandowa czy polityczna oparta na placówka dyplomatycznych czy kulturalnych za granicą. Jeśli już ktoś podejmuje jakieś działania w tym zakresie są one komiczne i idiotyczne jednocześnie. I chodzi o w nich o to zwykle, by zaprezentować tchnącą przejmującym czarem ruin urodę córki generała Andersa.

W roku 2018 wydaliśmy tom teksów źródłowych Okraina królestwa polskiego. Potem zaczęła się tu dyskusja na temat – czy ataman Sirko był pod Dunkierką czy nie. Jak widzimy we Francji nikt nie ma co do tego wątpliwości, a walki pod Dunkierką to przykład francusko-ukraińskiego braterstwa broni. O tym, jak się ci kozacy tam znaleźli, kto ich zakontraktował, dlaczego to zrobił, bez wiedzy i zgody króla polskiego nikt oczywiście nie powie słowa. Po co? Co można na tym ugrać? Pomnika husarzy w Wiedniu też nikt nie załatwi, a jeśli już by do tego doszło, zlecono by realizację najgorszemu rzeźbiarskiemu majstrowi. Brak dyskrecji i umiaru to także charakterystyczna cecha polskich działań propagandowych. Myślę, że jest to związane z opisanymi powyżej ograniczeniami, jeśli ktoś chce postawić siebie w centrum uwagi, po jaką cholerę ma się ograniczać i robić coś dyskretnie? Poza tym od wczoraj na topie jest film o Gierku, którego zagrał facet będący sumą dysfunkcji i deficytów. Dzieło zaś robi z Gierka bohatera, co chciał żeby Polska miała broń atomową. Czy możliwe są większe idiotyzmy? Niestety tak, rzeknę o nich słowo na koniec.

Czy w Polsce ktoś w ogóle myśli o czymś takim jak promocja i komunikacja poza granicami kraju? Kiedyś to było proste – za Gierka wysyłali za granicę Marylę Rodowicz i załatwione. Dziś próbują robić to samo. Cóż my, pamiętający tamte czasy, niestarzy przecież jeszcze ludzie, możemy im odpowiedzieć? Moim zdaniem powinniśmy napisać jakiś list otwarty do prezesa Kurskiego i ministra kultury Glińskiego, opierający się na znakomitym wzorze listu, jaki wspomniany tu ataman Sirko napisać kazał do sułtana tureckiego. Prezes Kaczyński na pewno by nas zrozumiał, albowiem on sam odkrył ten list niewiele lat temu i śmiał się z niego na wizji do rozpuku.

Jasne jest, że żadnej wizji wizerunkowej i propagandowej kraju nie ma. Są tylko działania doraźne jakichś środowisk, które rzucają na siebie wzajemnie różne oskarżenia. A to, że taśmy spleśniały, a to, że instytut Pileckiego wypuścił skarpety z wizerunkiem rotmistrza, a to o coś innego jeszcze. Opozycja zaś robi z Polski miejsce, gdzie rządzą faszyści. Ci rzekomi „faszyści” zaś, żeby zatrzeć złe wrażenie, latają, potrzebnie czy nie, na wszystkie uroczystości związane z upamiętnieniem Żydów i stają w pierwszym rzędzie, albowiem uważają, że to zdejmuje z nich odium. Na próbę wyjaśnienia im, że żadne odium nie istnieje, a nadgorliwość nie jest dobrze widziana nigdzie, nie odpowiadają. Jeśli próbują ratować swój wizerunek to wyłącznie za pomocą kurskiej telewizji, adresowanej do fanów Zapały i Martyniuka. Czy to znaczy, że nikt nie próbuje niczego robić? Oczywiście, że nie, są różne cenne inicjatywy. O tu proszę zaprezentuję jedną: https://twojazbiorka.pl/zbiorki/37/film-dokumentalny-zydowski-mord-rytualny-legenda-czy-fakt-1?fbclid=IwAR1Q5omiCW28_fMdZRxIOUbckM0Mbh0tmzivnwOmuUlWkjHh7gFJYqZcsGg

 

Szczególnie polecam ten fragment:

 

Wierząc, że samą obroną nie da się wybrać wojny, doszliśmy do wniosku, że NAJWYŻSZY CZAS NA KONTROFENSYWĘ, na rajd na terytorium przeciwnika. Oczywiście nie chodzi nam o rzucanie obelg i kłamstw w drugą stronę - to metody naszych wrogów - ale coś wręcz przeciwnego. Chodzi o pokazanie prawdy, niewygodnej prawdy, schowanej za parawanem tabu i politycznej poprawności. Jesteśmy głęboko przekonani, że to, czego Żydzi najbardziej się wstydzą i za wszelką cenę chcą ukryć przed światem, są informacje o popełnianych przez ich przodków mordach na tle rytualnym.

 

Przyznam, że nie uwierzyłem, kiedy to przeczytałem za pierwszym razem. Kontrofensywa, rajd na terytorium przeciwnika z budżetem 150 tysięcy złotych? Cóż za rozmach i odwaga... Jeśli pozwolicie, nie będę tego komentował, odsunę się też od tego projektu jak najdalej, nie przywiązując się do tego kto i z jakich przyczyn go popiera. Zajmę się tą Dunkierką i propagandowymi realizacjami historycznymi na Ukrainie. Są bowiem wśród nich rzeczy naprawdę wybitne. Takie, o jakich w Polsce nie możemy nawet pomarzyć. No, ale o tym przekonacie się dopiero po przeczytaniu wiosennego nawigatora. Jeśli ktoś oczywiście ma ochotę wraz z Patlewiczem szarżować na Żydów ukrytych w bunkrze pod CPK, nie mogę go od tego pomysłu odwodzić. Niech jednak postara się nie wpisywać tu żadnych komentarzy.

Ci, zaś którzy wolą przyjąć moją optykę, niech sobie trochę poczytają o Ukrainie, zanim wyjdzie nasz nawigator.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wojny-totalne-i-ksztaltowanie-sie-wspolczesnej-ukrainy/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/geneza-wyprawy-kijowskiej/



tagi: polska  propaganda  historia  ukraina  politycy  promocja  media  autorzy 

gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 08:18
98     3856    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 09:45

Skoro nikt nie komentuje, to ja umieszczę przetłumaczony przez gugla fragment

 

"W 1645 r. Francja zwróciła się do Kozaków ukraińskich o pomoc w szturmie twierdzy Dunkierka, którą w tym czasie zajęli Hiszpanie, którzy kontrolowali przyległe tereny zarówno na lądzie, jak i na morzu. Wszystko to wydarzyło się podczas „wojny trzydziestoletniej”. Francuzi nie mogli zająć miasta Dunkierki przez około dziesięć lat. Nie byli w stanie usunąć wroga, nawet przy pomocy blokowania przez Anglię i Holandię. W 1644 r. francuski inżynier wojskowy Boplan zaprosił ambasadora Francji w Rzeczypospolitej o zaproszenie do walki z wojskami hiszpańskimi Kozaków, którzy byli jednymi z najlepszych żołnierzy w Europie i często brali udział w wojnach europejskich jako najemnicy.

W październiku tego samego roku ambasador dwukrotnie negocjował z B. Chmielnickim w sprawie służby Kozakom w armii francuskiej. W marcu następnego roku Chmielnicki i ataman I. Sirko udali się do Fontainebleau pod Paryżem. Już 19 kwietnia Chmielnicki negocjował z francuskim dowództwem, podczas których podpisano porozumienie o służbie 2600 Kozaków na okres dwóch lat. Francuzi z kolei musieli zapłacić po 12 talarów każdemu zwykłemu Kozakowi i 120 pułkownikom i centurionom. Kozacy mieli otrzymać francuskie galery, a Francuzi z kolei zgodzili się nie ingerować w strategię i taktykę operacji ofensywnej.

Później, podczas wojny narodowowyzwoleńczej B. Chmielnickiego, Francuzi będą aktywnie wspierać i sympatyzować z narodem ukraińskim, pamiętając o jego wkładzie w ich historię. 

Teraz są we Francji ludzie, którzy pamiętają, że ich pradziadkami byli ukraińscy Kozacy, którzy walczyli w czasach D'Artagnana, a nawet próbowali zjednoczyć się w tak zwanym bractwie kozackim. A na wybrzeżu kanału angielskiego zainstalowano popiersie Ivana Sirko.

W 1966 r. podczas wizyty w Kijowie prezydent Francji Charles de Gaulle zwrócił się do przedstawicieli Republiki: „Chciałbym odwiedzić grób Iwana Sirko, bohatera narodowego Francji”. Grób atamana — we wsi Kapułowka obwodu dniepropietrowskiego udał się tam de Gaulle z żoną i uroczyście złożyli kwiaty na grobie siarkowym'.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 09:45
22 stycznia 2022 10:33

ostatnie słowa:

na grobie siarkowym (?).

I popraw tego Boplana na Beauplan ( Wilhelm Le Vasseur de Beauplan)

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 10:33

Trochę teraz o tym czytam z pewnej fascynującej książki. Nawet o tej Dunkierce jest w niej fragment. Wychodzi to co zwykle. Wielkie walki i wojny toczy się zazwyczaj w interesie tych, którzy po ich zakończeniu pojawiają się z interesującymi propozycjami:

Ludwik XIV w 1663 roku "odrzucił propozycję złożoną przez grupę Żydów amsterdamskich,  dotyczącą ich osiedlenia się w niedawno odbitej przez Francuzów z rąk hiszpańskich Dunkierce i ściągnięcia do tego portu kontaktów handlowych, jeśli król wyrazi zgodę na publiczne wyznawanie judaizmu w mieście (...)".

J. Israel, Żydzi europejscy w dobie merkantylizmu (1550-1750), s. 204

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 10:33
22 stycznia 2022 10:37

Nie poprawię, bo to gugiel tłumaczył. Niech sobie tak wisi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 22 stycznia 2022 10:33
22 stycznia 2022 10:38

Ludwik XIV nie zrozumiał nowych czasów po prostu. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 10:38
22 stycznia 2022 10:53

On wykazywał nawet dobre chęci i pozwolił im działać w Marsylii ale pod czasie niedługim:

"powstało domniemanie, że Żydzi z Marsylii dostarczają informacji o ruchach francuskich statków piratów berberyjskim z Algierii, a nawet nie cofają się przed ponowną sprzedażą we Francji towarów zagrabionych przez tychże piratów (...)" s. 206

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 09:45
22 stycznia 2022 10:55

A czy w 1966 roku de Gaulle to nie byl w najbardziej polskim mieście Zabrzu? A tu proszę także ten Kijow i Sirko o czym nasza Wikipedia milczy a angielska po prostu wie. Tym bardziej zaczynam doceniac de Gaulla 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 22 stycznia 2022 10:53
22 stycznia 2022 10:56

Wciórności...czy to aby na pewno prawda? I co na to Patlewicz? Wyprawi się do Algierii ze zwoimi 150 tysiącami złotych?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 22 stycznia 2022 10:55
22 stycznia 2022 10:56

Ciekawe po co go doceniać? Oszust, kokiet  i tyle. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 10:56
22 stycznia 2022 11:13

Moim zdaniem, to on uzbiera tyle co na rytualne sepuku.

A co do tysięcy ofiar, tyle że nie mordów rytualnych a wojen XVII i XVIII wieku, to pan J. Israel opowiada fascynujące historie o żydowskich handlarzach broni działających na dwa fronty i przy takich obrotach, że gdy jednemu się zmarło, to Żydzi z Amsterdamu pisali do Habsburgów!!!! skargi na temat nie rozliczonej kasy przez obywatela cesarstwa. Dyplomatyczny skandal wybuchł.

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 11:14

Mnie zastanawia wyszkolenie, profesjonalizm, i zdolności planowania taktyczno bojowego samych Jozaków. Z tekstu wynika, że Francuzi uznali Kozaków za fachowców lepszych od wszystkich swoich wojsk. Uznali reż (tak to widzę), że mają lepszą koncepcję jak ugryźć Dunkierkę. No i na tym tle nam w Pilsce się pitoli, że Kozacy 5o taka luźna sbieranina wolnych duchów. Takie profesjonalne wojsko rzecz jasna szkoli sie lata posiadając zespół i zapkecze do szkokenia. ZAchowując proporcję można Zaporoże opisać jako taki XVII WIECZNY Academy do wynajęcia sterowany przez do końca nie wiafomo kogo. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Nova 22 stycznia 2022 11:14
22 stycznia 2022 11:21

wtedy akurat (wojna trzydziestoletnia) najlepszą formację  piechoty mieli Hiszpanie (tercios), ale oni walczyli po przeciwnej stronie.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 13:05

De Gaulle był - jak on zwykle - był bardzo  śliski w swoich wypowiedzich co do Ukrainy.

27 czerwca 1966- Kijów, przykład podany przez samych Ukrainców:

"Ce jour dans l’histoire : Charles de Gaulle en visite à Kyiv"

"Depuis très longtemps, on peut même dire, depuis des siècles entiers, nous savons en France ce qu’est l'Ukraine. Nous sommes très attentifs à l'esprit et au cœur de l'Ukraine. Nous savons quel est le rôle, en particulier celui de Kyiv et de toute l'Ukraine, dans la création progressive de la grande Russie."

Mniej więcej: " „Od bardzo dawna, można nawet powiedzieć, że przez całe stulecia we Francji wiemy, czym jest Ukraina. Bardzo uważnie {wsłuchujemy się?/ wpatrjemy sie?] w ducha i serce Ukrainy. Wiemy, jaka jest rola, zwłaszcza Kijowa i całej Ukrainy, w stopniowym tworzeniu wielkiej Rosji.

Sprecyzowanie: określenie Russie- odnosi się bez wątpienia do Rosji; Ruś - byłoby Rus albo Ruthenie.

Link:

https://www.ukrinform.fr/rubric-society/2451518-ce-jour-dans-lhistoire-charles-de-gaulle-de-visite-a-kyiv.html   [27 czerwca 2018]

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 13:07

W dyskusji jaka toczy się od dłuższego czasu w SN na temat Ukrainy widać wyraźnie, że całą historię kozaczyzny trzeba napisać na nowo. Kozaczyzna teraz mi się jawi jako militarna gildia, która dokooptowuje ciągle nowych członków i je trenuje w brutalnej szkole. W takim świetle walka o rejestry, to walka o to, aby RON finansowała tę gildię, która czuje się samodzielnym bytem.

Pierwsza rzecz, z którą się trzeba rozprawić, że kozacy to naród, to ludność tubylcza. To gildia, która równie dobrze dokoptywała kogoś z ludności tam żyjącej, jak i razem z Tatarami brała ją w jasyr.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 13:33

A tak Ukraińcy siegają do źródeł.

Wygląd pomnika postawionegoy przez Ukraińców dla Dymitra Bajdy Wiśniowieckiego na Dużej Chortycy w Zaporożu (w praktyce zamek był wybudwany  w 1553 -1555 na znajdującej sie obok  niewielkiej  wyspie- tzw. małej Chortycy). Zdjęcie moje z 2018 czy 2017.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 22 stycznia 2022 11:14
22 stycznia 2022 13:45

Oczywiście, że tak, ale proszę to wytłumaczyć historykom, szczególnie tym, występującym w mediach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 11:21
22 stycznia 2022 13:46

Historia Dunkierki uczy, że jednak nie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @manama1 22 stycznia 2022 13:05
22 stycznia 2022 13:47

Nie ma o czym gadać, to była żmija i swołocz

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @manama1 22 stycznia 2022 13:33
22 stycznia 2022 13:48

Sięgają do takich źródeł, o jakich "naszym" się nawet nie śniło. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @mniszysko 22 stycznia 2022 13:07
22 stycznia 2022 13:59

Lepiej tego nie nożna ująć Wielebny Ojcze. I teraz takie zwiekszenie rejestru przedstawia się jako poszerzenie wolności. Coś jak zwolnienia podatkowe i ulgi dla globalnych korporacji to ma b6ć "wolny" rynek i samo dobro dla kraju gdzie one operują. Na tym tle widać kompletne niezrozumienie realiów przez historyków. Tych z Polski i Ukrainy. 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 13:48
22 stycznia 2022 14:00

Ciekawe czy im się śniło :) Ktoś to robi ale czy Ukraińcy mają o tym jakieś pojęcie? Zgaduję że takie samo jak nasi...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 14:01

"Ukraina radzi sobie z tym znacznie lepiej niż Polska, a to z tego względu, że jej propagandyści są po pierwsze lepiej wykształceni, sprawniejsi warsztatowo, nie uprawiają lojalności środowiskowych i nie chcę na siłę przekonać wszystkich, że ów paradygmat opisany wyżej dotyczy także ich osobiście."

To po drugie. Albowiem po pierwsze do dostęp do niejawnych informacji tychże ukraińskich polityków, urzędników, oligarchów i ich propagandystów, do informacji udostępnianych im przez faktorów londyńskich, waszyngtońskich, moskiewskich, izraelskich i ankarskich, aktywnych przede wszystkim w czarnomorskich portach a potem w Kijowie i Lwowie.

Tym sposobem, informacje omijają polską propagandę, min dzięki dr B i Zychowiczowi. Dla nich i dla nas szmelc.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Nova 22 stycznia 2022 13:59
22 stycznia 2022 14:05

Specjalna strefa ekonomiczna.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 13:48
22 stycznia 2022 14:08

O żesz ... Pisz, kurna, Gabriel o tym Chmielnickim, bo to jest wiadomo co ...

Takie mam przeczucie że dobrze by przetłumaczyć go na francuski.

zaloguj się by móc komentować

MZ @betacool 22 stycznia 2022 10:33
22 stycznia 2022 14:18

No to poszli do Amsterdamu i skutki Francja odczuła.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @manama1 22 stycznia 2022 13:05
22 stycznia 2022 14:22

Nawiedzone trzy zdania + zawirowania w następstwie czasu!  

Wersja ukraińska:

27 czerwca 1966 r. do Kijowa przybył Charles de Gaulle, prezydent Republiki Francuskiej... W Kijowie przebywał tylko 24 godziny: od 27 do 29 czerwca.

...  Il n’est resté à Kyiv que 24 heures: du 27 au 29 juin.

 

Wersja francuska:

26 czerwca w Leningradzie wziął udział w uroczystości upamiętniającej bohaterską obronę, jaką podczas II wojny światowej przeciw armii hitlerowskiej przeciwstawili żołnierze rosyjscy. 28 czerwca w Kijowie złożył wraz z synem wieniec przy grobie Nieznanego Żołnierza. Później tego samego dnia, w Wołgogradzie, bierze udział w obchodach ku pamięci ofiar bitwy...

...Le 28 juin, à Kiev, il dépose, avec son fils, une gerbe sur la tombe du Soldat inconnu...

 

Uparta kronikarska 'swołocz i żmije' [© Gospodarz] płodzi fikcyjne zdania pod jedynie słuszną narrację i wciska czytelnikom jako oryginał z legendy tamtej epoki. 

 

Kto to sprawdzi, generał powiedział to czy nie? 

Chronologia wskazuje, że to jakiś postfaktyczny montaż wykonany przez silną grupę spod znaku protezy cyfrowej SZEJŚĆ. 

6 ?  Generał spędził 24 godzin w Kijowie od 27 do 29 czerwca. Jedyny przyczynek o tych trzech zdaniach został opublikowany dnia  27.06.2018  15:00  

Śliczna data do rozebrania przez amatora. Duch 'tradycji'...

Więcej poszlak nie trza gdy się ściera narodowa 'wielka narracja' z chronologią czasu no i tej przestrzeni do pokonania w trakcie wizyty przez prezydenta.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 13:48
22 stycznia 2022 14:23

Nasi po początkowym wzmożeniu, które się zakończyło "Koroną królów", którego to serialu nikt już nie pamięta i pamiętać nie chce skupili się tylko i wyłącznie na bieżączce podpartej wypłaszczaniem wszystkiego do poziomu klepiska. Ostatnim ruchem jest pomysł ustawy by w polskim radiu 80% piosenek było polskich. Idea świetlista wręcz.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 14:24

Dzisiaj nawet Rodowicz nie mają jako"ikony"propagandy,to juz Kazachowie są lepsi ze swoim Dimasz Kudajbergenem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 22 stycznia 2022 14:23
22 stycznia 2022 14:29

I żeby wszystkie refreny składały się wyłącznie z głosek - nananananana!

zaloguj się by móc komentować


tomasz-kurowski @Nova 22 stycznia 2022 11:14
22 stycznia 2022 14:33

W listach do Marysieńki Sobieski całą wyprawę wiedeńską narzeka, że jego "najpotrzebniejsi" Kozacy nie dotarli i w kółko piekli się na człowieka, którego posłał organizować ichnie zaciągi. Wymienia jego nazwisko ("Mężyński!", chyba dobrze zapamiętałem) prawie jak - mam nadzieję, że to porównanie zostanie mi wybaczone - pani Paris Sakiewicza. Musieli się do wielu operacji nadawać.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @saturn-9 22 stycznia 2022 14:22
22 stycznia 2022 14:35

Trzeba by sprawdzić w biurze prasowym (archiwum) rządu francuskiego- tam bez watpienia mają transkrypt pełnej wypowiedzi owego francuskiego męża stanu.  Gdybym pisał o tym jakąś pracę to pewnie bym do nich napisał , trudno jednak wierzyć że byłaby jakakolwiek odpowiedź.  (ładnych kilka lat temu pisałem w pewnej sparwie do sporej liczby członków Senatu; tymczasem Angole no odpowiadają)

 

To co podałem zostało zamieszczone przez samych Ukraińców- Narodową Agencję Infromacyjną Ukrainy

https://www.ukrinform.fr/info/contacts.html

zatem nie sądzę żeby modyfikowali słowa de Gaulla na swoją niekorzyść :).

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Magazynier 22 stycznia 2022 14:01
22 stycznia 2022 14:36

"Ukraina radzi sobie z tym znacznie lepiej niż Polska" - Ukraina jest w goracym konflikcie i ledwo dysze. Bawienie sie w V kolumne jest tam duzo bardziej ryzykowne.  Tam mozna sie obudzic z glowa konia w lozku albo sie wcale nie obudzic.  Wiekszosc Polakow nie czuje, ze nasza panstwowosc jest zagrozona. Mysla, ze jestesmy normalnym panstwem z historia kilkusetletniej demokracji, ktora przetrzyma wszelkie krytyki w ramach swietego prawa wolnosci slowa.

zaloguj się by móc komentować

onyx @MZ 22 stycznia 2022 14:24
22 stycznia 2022 14:39

To u nas na stałe gwiazdami jest zespół Enej czy Ivan Komarenko.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 22 stycznia 2022 14:36
22 stycznia 2022 14:41

Ukraina jest bezpieczna, a jej bezpieczeństwo będzie wyłącznie wzrastać. Zaczynają mnie irytować pańskie teorie

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 09:45
22 stycznia 2022 14:55

Oh  la  la,...

...  Panie  Gabrielu,...  dzisiejszy  wpis  z  butow  wyrywa  !!!

Dopiero  teraz  coraz  lepiej  rozumiem  te  "milosc"  Frankow  do  Ruskich,  do  Ukrow...  te  mistral'e  "w  budowie"...  ciagle  niedokonczone,  bo  Franki  "kasy  na  nie  nie   majo"...

...  normalnie,  dech  mi  w  piersiach  zapiera  od  nadmiaru  wiedzy  i  skojarzen  z  dzisiejszym  realem  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 14:29
22 stycznia 2022 14:57

Nananananana dla młodszych a dla starszych lalalalalalala!  Bo najchętniej słuchamy tych refrenów które już znamy. Film "Gierek" z tego co mówią ci co już go widzieli jest laurką dla towarzysza Edwarda, co było do przewidzenia.  Nie znalazłem informacji czy PISF się do tego dokładał ale film jest zrobiony/oglądany/chwalony przez środowiska antypisowe. Z Koterskiego zaraz zrobią polskiego DiCaprio bo przytył 17kg do roli.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 09:45
22 stycznia 2022 15:07

No  i  to...

...  "Francuzi  przez  okolo  10  lat  nie  mogli  wroga  z  Dunkierki  usunac"...  !!!

Normalnie  jaja  jak  berety...  dzisiaj  tez  muszo  sie  roznymi  NAJMITAMI  z  Rosji  posilkowac,  zeby  SIWY  DYM  robili  w  Mali,  Sudanie,...  czy  ostatnio  w  Kamerunie  !!!

A  w  czasie  "okupacji"  Paryza,  Franki  musialy  d*pa  walczyc  z  hitlerowcami,  cos  ponad  100.000  ich  bylo  !!!

Bitny  to  narod  byl  i  jest,  ze  ho,  hoo,  hoooo...  sFiat  nie  widzial  i  nie  slyszal  !!!                    

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @betacool 22 stycznia 2022 10:33
22 stycznia 2022 15:12

Oczywiscie,  ze  tak...

...  Holendrzy  juz  wczoraj  zapodali,  ze  sa  GOTOWI  "pomoc"  zielonej  Ukrainie,...  Brytole  tez  juz  SO  GOTOWI...  i  tylko  czekajo  na  "chaslo  i  trAbke  do  boju"  !!!

"Nasz"  prezydEt  tez  sie  "zadeklarowal  z  sojuszniczo  pomoco".

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 14:30
22 stycznia 2022 15:16

Sześciooktawowy piosenkarz,znany na zachodzie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 22 stycznia 2022 14:22
22 stycznia 2022 15:37

Swietne...

...  dokladnie  tak  ta  merdialna  "swolocz  i  zmije"  tak  wlasnie  "struga  nam  z  kartofla  "historie  i  real"...  dokladnie  tak  !!!  

zaloguj się by móc komentować


Paris @tyszka 22 stycznia 2022 14:36
22 stycznia 2022 16:10

Tak,  tak...

...  pan  akurat  najwiecej  wie,  o  tym  czym  jest  Ukraina...  albo  co  czuje  wiekszosc  Polakow...  bujaj  pan  las,  a  nie  nas  !!!c

zaloguj się by móc komentować

Nova @betacool 22 stycznia 2022 14:05
22 stycznia 2022 16:21

Za czasów Chmiela zamiast Specjalna Strefa rzekłby Pan Dzikie Pola lub ziemia "niczyja"

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 16:47

Wydaje się, że Polska "nie spełniła pokładanych w niej nadzei"  jako zapalnik konfliktu osłabiającego Niemcy i Rosję. Taką rolę może będzie chciała spełnić Ukraina, co jest dla niej kosztowną szansą z jednoczesnym zmiejszeniem roli Polski , która chciałaby wreszcie normalnie i dostatnio trochę pożyć.  Warto pamiętać o Chinach i ich interesach handlowych w tym rejonie pomimo że tego na pierwszy rzut oka nie widać.

zaloguj się by móc komentować


Paris @IanThomas 22 stycznia 2022 16:47
22 stycznia 2022 17:27

A  wiadomo...

...  co  na  to  ten  caly,  dety  Blinken  ?!?!?!

Albo  "nasze  wuje"  od  BANKSTERA  i  prezydEta,...  co  na  to  "nasza",  "patriotyczna,  narodowa"  i  wzmoRZona  merdialnia,  kurwizor...  i  OSZUST  SMOLENSKI  Sakiewicz,    gadajacy,  pusty,  ekspercki  leb,  MAJDANOWIEC  i  pSZyjaciel  GRU  ?!?!?!

SKANDAL  i  CHUCPA  NIEBOTYCZNA  !!!    

zaloguj się by móc komentować

MZ @peter15k 22 stycznia 2022 16:47
22 stycznia 2022 17:35

A czy nie jest tak,że Ukraina aspiruje i łatwiej ją wynająć,przecież zawsze była do wynajęcia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @IanThomas 22 stycznia 2022 16:47
22 stycznia 2022 17:42

https://kresy.pl/wp-content/uploads/2022/01/Dmytro-Kuleba-pokazuje-A.-Blinkenowi-mape-z-ukrainsikim-Przemyslem.-Fot.-Twitter-Antony-Blinken-970x542-1.jpg

Nie przemysłem tylko Przemyślem i Chełmem. Rzeczywiście te granice na tej mapie czegoś za daleko na zachód. Normalnie mapa Ukrainy jest bez tego zachodniego 'zderzaka' który na powyższej widać. Jeśli to prawda, to mamy kolejny akt spychania nas w deprechę, kolejny po zastopowaniu przez Ukraińców transportu do Polski. Reakcja polskiej dyplomacji 'mile widziana'.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 22 stycznia 2022 17:42
22 stycznia 2022 17:46

W sumie na oko jednak trudno to stwierdzić czy rzeczywiście te granice sięgają aż do Chełma. Zderzak jest południowo zachodni i sięga raczej do Mołdawii. Może to być wrzutka 'patriotycznie zaangażowanych Kresowian' celująca w patriotycznie zaangażowanych Kresowian.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 22 stycznia 2022 17:35
22 stycznia 2022 18:04

A  "my",  Panie  MZ,...

...  "nasz  ZONT"  nie  jest  "wynajety"  ?!?!?!

I  to  jeszcze  przez  tych  samych...  Majdan  w  Kijowie,  merdialnia  Ssssakiewiczowej  zgrai,  bielsat  z  ta  dziunia  Romaszewska,  "wypaTki  bialoruskie  na  granicy",...  nie  wspomne  o  "karierze"  slawkunowaku...

...  hipokryzji  i  obludy  himalaje...  zabic  ich  wszystkich  smiechem  !!!

 

Ta  MASKIROWKA  jest  juz  tak  widoczna  i  czytelna,  ze  tylko  sie  wysr*c  na  nich  wszystkich...  i  te  ich  dete  kAflikty,  "wojny"  i  inne  debilizmy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 22 stycznia 2022 17:46
22 stycznia 2022 18:10

Kurcze, nie Mołdawii tylko Słowacji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 stycznia 2022 17:42
22 stycznia 2022 18:16

Myślę, że to nadinterpretacja. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 18:16
22 stycznia 2022 18:37

Tak, to jest 'nadinterpretacja'.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 18:56

Być może, ale znalazłem jeszcze o tym wzmiankę na stronie angielskojęzycznej, że mapa przedstawia "historyczną " Ukrainę z obszarami obecnie w granicach Rosji, Polski i Białorusi.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @MZ 22 stycznia 2022 17:35
22 stycznia 2022 19:06

(...) A czy nie jest tak,że Ukraina aspiruje i łatwiej ją wynająć,przecież zawsze była do wynajęcia.(...)

My jesteśmy na innym etapie np PO nie ma programu - gdyby go przestawili to mógłby on nie być komptybilny z koncepcją niemiecką albo amerykańską. Dlatego jest oferta - wynajmiemy się w zamian za poparcie i zrealizujemy co trzeba... 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 13:46
22 stycznia 2022 19:15

Kres dominacji na polu walki  formacji tercios nastąpił wraz z wprowadzeniem coraz lepszej broni palnej (oddziały  muszkieterów)  i lepszej artylerii polowej. Połowa XVII wieku to był koniec tercios.

Poza tym tercios to były formacje do walki w otwartym polu (głównie przeciwko jeździe , a nie do obrony lub szturmowania fortyfikacji.

     

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @manama1 22 stycznia 2022 13:05
22 stycznia 2022 19:18

ktos mu to przeciez napisał, aby ładnie brzmiało w  uszach goszczących go.

Przeciez osobiście  nie miał bladego pojęcia, co to za zwierz ta Ukraina, i czy przed czy za Uralem.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @IanThomas 22 stycznia 2022 18:56
22 stycznia 2022 19:32

Chciałbym powiedzieć że to zabawne ale czasem można znaleźć takie oto opisy w pracach poważnych profesorów z np. Hebrew University of Jerusalem. Tutaj cytat z wielce szanowanego śp. Davida Jacobiego:

From the early thirteenth century onward Soldaia served as
transit station for goods such as furs and slaves arriving from the Ukraine, exchanged
for cotton fabrics, silks, and spices imported from Seljuq Asia Minor. In addition,
beginning in the 1230s it had become a base from which a growing number of Latin
merchants operated in the Ukraine.

 

Od początku XIII wieku Soldaia służyła jako
 stacja tranzytowa towarów takich jak futra i niewolnicy przybywających z Ukrainy, wymienianych
 na tkaniny bawełniane, jedwabie i przyprawy importowane od Seldżuków w Azji Mniejszej.
 począwszy od lat 30 XIII w. stała się bazą, z której coraz więcej łacińskich
 kupców działało na Ukrainie.

No nieźle, trzynastowieczna Ukraina. Takie rzeczy zdarzają się też u Amerykanów. To tak jakby napisać o indiańkich podbojach w trzynastowieczna stanie Nowy Jork.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ahenobarbus 22 stycznia 2022 19:32
22 stycznia 2022 19:35

Ojciec Malachi Martin pisał o średniowiecznej Czechosłowacji. Oni w ogóle nie kumają tych kwestii. Jeśli chodzi o mapę, gdyby tam był choć kawałek Rosji czy Białorusi zajęty przez Ukrainę, już by były jakieś protesty i groźby z Moskwy czy Mińska. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @peter15k 22 stycznia 2022 19:06
22 stycznia 2022 19:47

Dlatego jest oferta - wynajmiemy się w zamian za poparcie i zrealizujemy co trzeba... 

Oficjalanie głoszą, że jak przedstawią jakiś pomysł to PiS od razu im go ukradnie i wdroży jak np. 500+

zaloguj się by móc komentować

peter15k @glicek 22 stycznia 2022 19:47
22 stycznia 2022 20:10

Jak PIS-u nie było "jeszcze planie" to też nie mieli. Za to mieli obsadzone etaty z góry na dół gdzie sie da tak jak kiedyś SLD. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 19:35
22 stycznia 2022 20:17

No z pewnością jest tam kawał Białorusi i Rosji na "fizycznej mapie Ukrainy" (tak tam chyba jest napisane).

zaloguj się by móc komentować


umami @ahenobarbus 22 stycznia 2022 19:32
22 stycznia 2022 20:31

Przypomnę tego Chambersa:

Subedei pragnął teraz bardziej niż kiedykolwiek posunąć się naprzód i rozpoznać granice Węgier, ale zanim wrócił na spotkanie z Jebe nad Donem, skorzystał z okazji, by zademonstrować Wenecjanom swoją szczerość. Cieśnina Kerczeńska, która oddziela Morze Azowskie od Morza Czarnego między lądem stałym a półwyspem krymskim, była zamarznięta. Na Krymie stała bogata genueńska stacja handlowa w Sudaku, która wtedy nazywała się Soldaia. Prowadząc swoich żołnierzy przez lód, Subedei zrównał Soldaię z ziemią i podczas gdy on jechał z powrotem przez Perekop, by dołączyć do Jebe, nieliczni ocaleni, którzy uciekli na galerach, wrócili do Włoch z pierwszymi relacjami naocznych świadków o bezlitosnych jeźdźcach.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 20:25
22 stycznia 2022 20:37

Widać to bardzo wyraźnie nad brzegiem Morza Azowskiego - w rzeczywistości granica przebiega gdzieś tak od 2/3 pónocnego wybrzeża za Mariupolem - na tej mapie Ukraina ma całe północne wybrzeże i ciągnie się też wzdłuż wschodniego pewnie aż do Kerczu (ale to akurat zasłonięte jest ręką). Granica z Białorusią też tak z pewnością nie wygląda - w rzeczywistości wschodni odcinek tej granicy jest najdalej wysuniętym na północ terytorium Ukrainy, na tej mapie to zachodnia część jest bardziej wysunieta na północ.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 19:18
22 stycznia 2022 20:37

Skąd te wiadomości? 

Przebywał w Polsce w czasach wojny z bolszewią [1919-1921]. Jako oficer przeszedł przeszkolenia.

 

Ten tekst cytowany przez manama1, pono wygłoszony przy śniadaniowym stole, ma kiksowatą składnie jak mi pewien native speaker napisał. 

To taki 'ukraiński' postfaktyczny przyczynek do autobiografii generała dokonany przez kosmopolitycznie otrzaskany w historii umysł?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 22 stycznia 2022 20:37
22 stycznia 2022 20:39

A Krym jest ukraiński czy rosyjski? No i jak przebiega granica z Polską? Moim zdaniem wszystko jest okay, a ten news to fejk, żeby się ludożerka podniecała

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @umami 22 stycznia 2022 20:31
22 stycznia 2022 20:41

niezła literatura faktu : ...zrównał Soldaię z ziemią...

dobranoc historyczne zmory ;-)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 20:39
22 stycznia 2022 20:53

Na mapie ten kawałek Krymu co widać jest w kolorze więc zgodnie z jej konwencją należy do Ukrainy. Co do granicy z Polską widać wyraźnie, że "anektowali" nam Bieszczady i tzw. zakerzonie. Ale fakt ja tam nie mam się zamiaru podniecać mokrymi snami Ukraińców - dziwniejsze mapy widziałem - nawet Polski (choć nigdy żaden polski oficjel ich publicznie nie prezentował).

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @umami 22 stycznia 2022 20:31
22 stycznia 2022 20:59

Ciekawe że zawsze gdzieś tam wychylają się Anglicy. Genueńczyk Buscarello de Ghisolfi, protoplasta rodu który później zarządzał cieśniną kerczeńską w XV w. wykonywał misje dyplomatyczne na polecenie angielskiego króla. Buscarello nazwał nawet syna imieniem Edward po tymże króla, a drugiemu dał imię po jednym z przywódców Złotej Ordy (no chyba że coś pokręciłem, to mógł być władca Ilchanatu). Kiedyś na jstor był dostępny krótki tekst o szczegółach tejże misji ale kosztował 50 USD za kilka stron. Później nie mogłem go znaleźć. Może pojawi się za jakiś czas.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 14:29
22 stycznia 2022 21:12

:)

"smuteczek" 

To już nie było i nie jest śmieszne.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 22 stycznia 2022 20:53
22 stycznia 2022 21:18

No właśnie nie widać. To są projekcje. Mamy inwazję Krymu, a teraz ponad 100 tysięcy wojska na granicy, a tu ktoś wrzuca krzywe zdjęcie mapy i zapodaje legendę. Niech Pan da spokój, to jest jak z cudami za komuny objawiającymi się na drzewach

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 21:18
22 stycznia 2022 21:31

Upieram się, że widać. To z pewnością nie jest Ukraina w jej dzisiejszych granicach - wystarczy porównać. Czy to jest w jakiś sposób istotne? Nie mam pojęcia ale chyba po coś to wrzucili wkręcając przy tym tego amerykańskiego przygłupa, który z pewnością nawet nie wiedział na co patrzy. Znając ich przeciętną geograficzną wiedzę, wiem, że on by się głupkowato uśmiechał i ze zrozumieniem kiwał głową nawet przy mapie na której integralną częścią Ukrainy byłoby Borneo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 22 stycznia 2022 21:31
22 stycznia 2022 21:55

I co teraz zrobimy? Odwołamy ambasadora? Amerykanie dokonają korekty granic po zwycieskiej wojnie Ukrainy z Rosją? Jest mi trochę przykro, że akurat Pan się upiera przy tych idiotyzmach. Popada pan w znaną pułapkę wiary, że na zachodzie, w polityce są sami durnie, którzy nie wiedzą jak czytać mapę i spieszą się na lunch, kiedy ktoś próbuje im pokazać linię Curzona. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 21:55
22 stycznia 2022 22:04

To nawet "skrzypi", a na południu "housle".

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 21:55
22 stycznia 2022 22:08

Wie pan ja w zasadzie odezwałem się w tym temacie tylko dlatego żeby poświadczyć zgodnie ze swoją wiedzą jak się rzeczy mają. Nie mam pomysłu co z tym faktem zrobić, ani nawet pojęcia nie mam czy coś robić należy. Co do polityków to jakiś szczególnych doświadczeń nie mam ale miałem będąc w wojsku do czynienia z żołnierzami amerykańskim (niektórzy nawet wysoko w hierarchi). Założyć możemy, że poważny oficer będzie się lepiej znał na mapach niż jakiś urzędnik czy nawet polityk, prawda? No więc - jeśli poziom wiedzy geograficznej prezentowany przez tych, z którymi miałem przyjemność współpracować był jakimś tam odnośnikiem wedle którego mógłbym sobie generalizować to właśnie śmiem twierdzić, że tego Blinkena czy jak mu tam ukraińskie Borneo by nie zdziwiło.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 22 stycznia 2022 22:08
22 stycznia 2022 22:16

Bierze Pan pod uwagę opcje, że nie mówili Panu wszystkiego? Albo, że mógł Pan popełnić błąd w ocenie?

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 22:30

Nie - będąc z nimi na codzień przez kilka miesięcy czasem nawet rok z kawałkiem, wiem, ze miałem w miarę pełny wgląd w ich umiejętności, kompetencje i ogólną wiedzę o świecie. Zresztą skłamałbym mówiąc, że oni byli niekompetentni. To byli świetni fachowcy ale w bardzo ograniczonych dziedzinach. Facet znał się tylko i wyłącznie na rzeczach za które mu płacili inne w ogóle go nie interesowały - taka specycfika armii amerykańskiej, która mimo to, a może właśnie dlatego była sprawną maszyną. Na geografii nie znał się nikt - oni byli całkowicie "zdżipiesowani", nie poznałem żadnego Amerykanina, który potrafiłby czytać z papierowej mapy. Dość powiedzieć, że skala mapy była zwykle dla nich problemem nie do przeskoczenia.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 22 stycznia 2022 22:30
22 stycznia 2022 22:36

No, ale jakoś sobie radzą w tym świecie. Ja ich rozumiem. Nie znam języków obcych, a też jakoś daję radę. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 22:53

Tak to taka jak powiedziałem specyfika ich armii - tam na każdym stanowisku od zwykłego szeregowca do generała każdy ma listę procedur (obowiązków) w punktach, które ma realizować, nic więcej i nic mniej. I to zwykle świetnie działało. Ten co miał gotować miał swoje punkciki, ten co naprawiał samochody swoje, saper miał swoje i pilot swoje i te trybiki jakoś się tam zazębiały. Oczywiście nie było tam w ogóle miejsca na spontan czy improwizację więc czasem najprostsze rzeczy ich niespodziewanie zaskakiwały, niemniej jednak cała ta machina powoli ale zawsze zadziałała nawet w przypadku prozaicznego zapchania się sracza. Pamiętam, że przyleciawszy do Afganistanu spałem w jednym namiocie z Amerykanami, była zima, namiot ogrzewany nagrzewnicą, jest zimno - patrzę, że termostat wisi pod sufitem, a my śpimy na dole, wziąłem wiec ten termostat ściągnęłem na dół i go trochę podkręciłem poczym udałem się kolegów na karty. Po trzech godzinach wróciłem w namioce było ze 40 stopni, Amerykanie czerwoni i spoceni patrzą na mnie z chęcią mordu w oczach ale nikt termostatu nie ruszył.

zaloguj się by móc komentować

umami @ahenobarbus 22 stycznia 2022 20:59
22 stycznia 2022 23:06

Nie ma takiej stacji tranzytowej towarów, której by nie mogły sprzątnąć z horyzontu jakieś tajne porozumienia.
Jeśli wszystko jest propagandą, to ciekawe czy w roku 1979, kiedy opublikowano tę książkę, nie zawierała jakiegoś przesłania. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 22 stycznia 2022 22:53
22 stycznia 2022 23:42

Hehe...dobre..:)...nikt im nie płaci za ruszanie termostatu....poza tym nie maja czegos takiego w swoich procedurach....Pan sie wychylil poza procedury i to ich zaskoczyło.:)....dalbym plusa za te anegdote. 

A co do znajomosci map, to potwierdzam - w USArmy zajmuje sie tym specjalista-geograf, który sporzadza analizy i daje je przełożonemu pulkownikowi, a ten wydaje rozkazy typu "wy na takie a takie koordynaty gps i kierowac sie na takie a takie koordynaty gps". Nie ma mowy o żadnych obiektach geograficznych typu rzeka, góra, przełecz, las, zagajnik, pole....to by skomplikowalo operacje, bo żołnierz móglby pomylic cos - np. potok z rzeka, zagajnik z lasem itp. Nas to śmieszy, ale oni te procedury traktuja serio i kto je narusza, to sabotażysta.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 stycznia 2022 23:48

Tak studiujac historię rejonu M. Czarnego stwierdzam, że ten rejon to odwieczna, istna wylegarnia gild rozbójniczych...np. Hunowie, potem Słowianie, potem Bułgarzy, a potem Wegrzy tam byli przed ostatecznym rozwiazaniem kwestii morawskiej...a potem Pieczyngowie, Polowcy i na końcu Mongolowie/Tatarzy jako ostatnia rezerwa....po nich trzeba bylo brac z miejscowych...

zaloguj się by móc komentować

umami @ahenobarbus 22 stycznia 2022 20:59
23 stycznia 2022 00:22

tu jest jakiś artykuł o nim i syna Eduardo się wspomina:
http://www.archiviodistatogenova.beniculturali.it/index.php?it/253/buscarello-ghisolfi

a tu jest tekst po francusku, chyba ten?, o który Ci chodziło, Michela Balarda Sur les traces de Buscarello de’ Ghisolfi (str. 883), 
https://www.storiapatriagenova.it/BD_vs_contenitore.aspx?Id_Scheda_Bibliografica_Padre=5673&Id_Progetto=0

ten tekst był też  też publikowany w zbiorze esejów Dei gesta per Francos ale Google pokazują tylko kilka stron.
 

zaloguj się by móc komentować

Boguska @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 21:18
23 stycznia 2022 00:23

Ukraine's President Admits 'Russian Invasion' Fears Driven By "Big Hype", Blames Mediahttps://www.zerohedge.com/

zaloguj się by móc komentować

Boguska @gabriel-maciejewski
23 stycznia 2022 01:00

The State Department has ordered families of U.S. Embassy personnel in Ukraine to begin evacuating the country as soon as Monday, U.S. officials tell Fox News. https://www.foxnews.com/

zaloguj się by móc komentować

Paris @Boguska 23 stycznia 2022 01:00
23 stycznia 2022 01:22

Komu  te  deciaki  znad  Potomac'ku,...

...  wciskaja  takie  kity,  Pani  Bogusiu  ?!?!?!

 

Niech  se  robio  w  tej  Ukrainie  z  Brytolami  co  chco...  w  tej  swojej  ruskiej  kolonii  przez  MARIONETKE  Putina...  i  instalujo  SWOJ  BANDYCKO-ZLODZIEJSKI  ZONT,  "krol  czekolady"  juz  czeka  w  "blokach  startowych"  !!!  

...  sFiat  wSZCZymal  oddech...  ZE  SMIECHU  !!!

zaloguj się by móc komentować


Henryk-W @gabriel-maciejewski 22 stycznia 2022 14:41
23 stycznia 2022 03:21

"Ukraina jest bezpieczna, a jej bezpieczeństwo będzie wyłącznie wzrastać."

A to bardzo ciekawe. Właśnie straciła 45 tys km2 ważnych gospodarczo terenów (złoża, dostęp do morza, turystyka), 5 mln ludzi. Poziom życia spadł w ostatnich latach dramatycznie, od 2015 wyniosło się 3 mln młodych ludzi (w tym do Polski jakieś 900 tys.), spore częsci tego kraju wyglądają jak z XIX w. Na przykład w 2015 r eksport spadł aż o 30,9%, gdyż odpadły regiony Donbasu. W 1991 r. populacja była na poziomie 52, a obecnie (wg szacunków operatorów telefonii, a nie wg papierowych danych biurokracji) zbliża sie do 37 mln. Wiem, że pan ignoruje dane demograficzne, ale tu chodzi o to, że zdaje się iż jakieś "stado" po prostu wymiera. Ukraina ma jeden z najwyższych współczynników śmiertelności na świecie (fatalne warunki medyczne, szeroko rozpowszechniony alkoholizm, narkotyki,  poważne problemy z gruźlicą itd).

Zaśpiewa pan z pewnością, ale "ktoś zainwestuje w Ukrainę" i "da im się rozwinąć". No a niby dlaczego miałby to robić? Tzn. coś może dostaną (na razie dostają tylko ciosy), ale ten "ktoś" to przecież będzie myślał przede wszystkim o sobie i swoich zyskach, a Ukraina i jej ludzie to tylko narzędzie, więc ich przyszłość jest bardzo nieciekawa. Na to pan zaśpiewa - ale koszty "przerzucą na nas". Na razie PKP per capita jest 3:1.

No więc jak tak ma wyglądać "bezpieczeństwo" to jak wyglada "niebezpieczeństwo"?

zaloguj się by móc komentować

Henryk-W @Magazynier 22 stycznia 2022 17:42
23 stycznia 2022 03:27

"mamy kolejny akt spychania nas w deprechę"

Daj pan spokój - liczy się co jest w terenie. Zaraz pan powie, ale może się zmienić. No tak - wszystko się może zmienić. Oni po prostu żyją jakimiś złudzeniami i chorymi aspiracjami. A zjazd i degradacja jakie zaliczają ostatnio nie ma sobie równego w najnowszej historii.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Henryk-W 23 stycznia 2022 03:21
23 stycznia 2022 05:18

Jasne, niby dlaczego miałby to robić? Powinien pan jeszcze dodać - bez pytanie mnie o radę...Pan przecież wszystko wie, albowiem przeczytał Pan statystyki. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @smieciu 23 stycznia 2022 01:47
23 stycznia 2022 13:58

Nic nie będzie,to tylko odmiana gry dyplomatycznej,ciekawy jestem do kogo kierowana

zaloguj się by móc komentować

MZ @Henryk-W 23 stycznia 2022 03:21
23 stycznia 2022 14:11

Przecież tym,którym zależy na Ukrainie,poziom życia Ukraiców nie interesuje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 23 stycznia 2022 13:58
23 stycznia 2022 14:27

Jak  to  do  kogo  ?!?!?

Do  PolskiH  najmitUF...  do  kurwizora  i  OSZUSTA  SMOLENSKIEGO,...  do  zwolennikUF  "super  panstwa"...  dyploSZMACIARZY,  BANKRUTOW  i  BARANOW  !!!

Ale  i  tam  sie  zbiesili...  chociaz  jeszcze  kazdy  moze  zobaczyc  jak  se  POPIERDZIAL  z  samego  rana  "doktUr"  Kuzmiuk,...  a  teraz  MAJDANOWIEC  Rycho  Czarnecki,  detymi  skandalicznymi  "zlotymi  myslamY"  !!!

Za  grosz  WARCHOLSTWO  i  TARGOWICA  nie  ma  wstydu  i  honoru,

,

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować