-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Młyny boże i polityczne

Mam wrażenie, że odkryłem dlaczego okresowo frekwencja wyborcza spada. Oto pojawiają się w sieci treści, które podejmowaliśmy dziesięć i więcej lat temu, a lansowane są one jako absolutna nowość i coś niesamowicie wprost interesującego. Dramat polega więc na tym, że edukacja polityczna i historyczna nie może istnieć jako zjawisko masowe, bo jej paradygmaty, musiałby ulegać ciągłym zmianom. Dokładnie po to, żeby nadążyć za okolicznościami i żeby unieważnić błędy, które nieuchronnie popełnia się przy wyjaśnianiu spraw skomplikowanych, a często także prostych. Tak oczywiście się nie dzieje, a wspomniana edukacja służy czemuś innemu. Ma ona zabezpieczyć władzę przed ewentualnym buntem, a to może się dokonać tylko wtedy kiedy duże grupy ludzi uznają, że aktualna władza chce dla nich dobrze i stwarza im jakieś szanse. Paradygmat poprzednich ekip, rządzących Polską zawrzeć można w jednym zdaniu – musimy gonić zachód. Co to dokładnie oznaczało nikt do końca nie wiedział, ale wytrychem, który otwierał tę magiczną skrzyneczkę był wyraz „reforma”. Kraj ciągle się reformował i ciągle było w nim nie tak jak trzeba, albowiem nie dogoniliśmy jeszcze zachodu. W pewnym momencie Zachód przyszedł nam z pomocą i zaczął rozwijać się w takich kierunkach, w których mogliśmy go dogonić łatwo. Policja zaczęła osłaniać grupy demonstrujące pod sztandarami LGBT, a na granicach pojawili się uchodźcy. I do tego mieliśmy dorównać. Kiedy by to nastąpiło, ogłoszono by powszechny dobrobyt i sukces, bo dogoniliśmy wreszcie zachód. Tak się jednak nie stało, albowiem ciemny lud wybrał PiS. Dlaczego to zrobił? Czyżby dostał zadyszki w czasie gonienia zachodu? Nie, stało się tak, albowiem otoczenie polityczne i publicystyczne PiS wybrało inny sposób edukacji politycznej i historycznej społeczeństwa. Nie było w nim miejsca na żadne gonitwy, ale nie było też miejsca na wyjaśnianie spraw trudnych, albowiem ideologiczny konflikt z goniącymi zachód był poważny. Jak poważny, pokazał dzień 10 kwietnia 2010 roku. Dlatego narracja PiS została zabetonowana, albowiem jej twórcze rozwijanie mogłoby namącić za bardzo ludziom w głowach. No, ale zostawmy to na razie i popatrzmy, co działo się zanim PiS doszedł do władzy, w czasach kiedy goniliśmy zachód. Najpierw jednak zadajmy pytanie czy zachód nam uciekał? Oczywiście, że nie. Ludzie z zachodu przybywali licznie do Polski, by brać udział w jej rozkradaniu. Nazywano to planem Balcerowicza i polegał on na z grubsza na obronie obłąkanej doktryny ekonomicznej zmierzającej do poprawy bytu wszystkich. Odbywało się to, jak pamiętamy kosztem najsłabszych. Kraj zamienił się zdegenerowaną pustynię, na której świeciły jasno punkty wielkich miast. Do nich zjeżdżali ludzie z prowincji by marnować sobie życie pracując w jakichś całkiem upiornych instytucjach. Potem, kiedy zachód do spółki z naszymi pastuszkami rozkradł mienie uważane dawno temu za państwowe, zaczęło się ulepszanie kraju. Powstawały jakieś drogi w ślimaczym tempie, a Adam Michnik, który nieformalnie rządził Polską pisał, że nie można tej infrastruktury budować za szybko, bo wtedy Polacy za szybko pozbędą się kompleksu niższości i nie będzie łatwo nimi rządzić. Cytuję słowa mistrza Adama z pamięci i mogłem je nieco zdeformować, ale sens był taki właśnie. Wtedy do władzy powrócili komuniści z Leszkiem Millerem na czele, albowiem nikt w tamtych czasach nie wyobrażał sobie, że można żyć bez betonowej lewicy. Scena polityczna składała się z elementów, które dziś gdzieś próchnieją na zapleczu, a wtedy wydawały się być fundamentem. One też – gazownia, SLD, Tusk uważany za konserwatywną prawicę, a także Korwin pałętający się na marginesach – kreowały obraz kraju i budowały jego tradycję polityczną. Całkowicie unikając jakichkolwiek interpretacji rzeczywistej tradycji politycznej. Dla niej bowiem zarezerwowana była totalna krytyka. Ta prezentowana była na łamach gazowni.

Wszystko zmieniło się w jednym momencie, to znaczy wtedy kiedy rozpadł się tak zwany POPiS, czyli fikcja zaaranżowana przez służby, która miała powstrzymać idący do władzy PiS, wspomagany zapewne przez USA i inne jakieś siły. To był dla wielu ludzi, także dla mnie, moment przełomowy, albowiem usunięto z przestrzeni publicznej fikcję. Zastąpiono ją polityczną realnością, a ta miała twarz Kazimierza Marcinkiewicza. Wszyscy wiedzieli, że Marcinkiewicz to dureń, ale wiedzieli też, że prawdopodobnie prezes nie ma wyjścia. Wtedy jeszcze na temat polityki PiS szeroko rozpisywał się Jerzy Urban, który skończył wczoraj 89 lat. Marcinkiewicz był zagraniem politycznym, a nie propagandowym. To była ważna różnica, albowiem okazało się, że wszystko z czym mieliśmy do czynienia wcześniej, spory polityczne, wybory, jakieś polemiki na łamach i temu podobne głupstwa, jest ustawione. Teraz zaś zaczęło się coś dziać naprawdę. I ów moment wybił z letargu bardzo wielu ludzi. Kolejnym takim momentem był 10 kwietnia i już niczego nie dało się zatrzymać. Chcę zwrócić uwagę na to, jak wolno przebiegają te procesy i jakimi metodami są spowalniane. Chcę też wskazać, że powrót do czasów kiedy nie było pracy nigdzie, nie było w zasadzie niczego, a Michnik orzekał o wszystkim właściwie i jego głos był decydujący, ciągle jest możliwy. Wczoraj sąd umorzył sprawę Frasyniuka, ze względu na niską szkodliwość społeczną jego wyczynu. Bo trudno nazwać to wystąpienie czynem. Oni wciąż czekają, przeżywają trzecią młodość, wychowują następców i wciąż czekają na swoją szansę. Ludzie zaś, którzy wchodzą w dorosłe życie nie są w stanie oceniać niczego samodzielnie, a ponadto mają różne złudzenia, którym potrafią oddawać hołdy bardzo uporczywie. I nie ma mowy, żeby im coś wyjaśnić, albo do czegoś przekonać. Poza tym uważają, że pojawili się tu, by odkrywać tereny dziewicze i nieznane. To jest pomyłka, ale trudno im to wytłumaczyć. Czy uda się, przy kolejnych wyborach, przekonać tych ludzi, że powinni głosować na PiS bez względu na wszystko, albowiem jest to partia, która robi politykę dostępnymi metodami, te zaś nie zawsze są ekscytujące? Nie wiem. Mam nadzieję, że tak, jeśli bowiem się to nie uda, czeka nas powrót do tekturowych dekoracji z napisem – gonimy zachód. Myśmy ten zachód już dawno dogonili i przegonili. Jestem właśnie nad Zalewem Sulejowskim, mimo ogłoszenia klęski suszy, wszystkie plaże są zalane wodą. Pozostały jakieś niewielkie skrawki piasku. W zamienionym na hotel klasztorze, pełno niemieckich turystów, to samo nad jeziorem. Przyjeżdżają kamperami, z rowerami, wędkami i jeżdżą dookoła zalewu, albo siedzą w ciszy i spokoju nad wodą. Jest tanio, bezpiecznie i komfortowo. Jedzenie smaczne i egzotyczne w wielu przypadkach dla takich jak oni. Czy rozumieją, że cała europejska cywilizacja, jaką znają, stawiana nam za wzór, zmierzała do tego, by podporządkować się dobrowolnie i na skrajnie niekorzystnych zasadach organizacjom moskiewskim? Pewnie nawet o tym nie myślą, nic ich to nie obchodzi. Są tak samo powierzchowni, jak wszyscy Polacy, którzy odkrywają dla siebie życie polityczne i publicystyczne, i chcą o nim autorytatywnie orzekać, a także zmieniać je na swój sposób. Niestety nie mamy innego wyjścia, jak – na razie przynajmniej – utwierdzać siebie i innych w słuszności narracji i metod jaką wybrała partia prezesa. Wszystko inne prowadzi do katastrofy. Im głośniej zaś ktoś domaga się prawdy prawdziwszej, refleksji głębszych i poznania intensywniejszego, tym większą mamy pewność, że wziął pieniądze z Moskwy. I żadnych innych wyjaśnień jego postępowania szukać nie musimy. Im bliżej wyborów tym rośnie moja pewność, że za chwilę rozwiąże się worek z demaskacjami, za chwilę znów wrócimy do analizy objawień i oceny postaw księży wobec komuny, za chwilę intensywność propagandy walącej najcięższą amunicją będzie taka, że nikt się nie uchroni przed tym gradem emocji. Czy uda się przekonać odpowiednią liczbę ludzi, że powinni głosować na PiS, tak, by partia mogła rządzić samodzielnie? Nie wiem. Intensywność przygotowań do kampanii wskazuje na to, że nie jestem odosobniony w swoich obawach.

Mimo trudnej sytuacji, jak co dzień apeluję o pomoc. W przyszłym tygodniu rozstrzygnie się los pani Julii, mamy Władysławy i Ani. Szukamy mieszkania dla wszystkich trzech i zbieramy pieniądze na to mieszkanie. Julia leży w szpitalu w Siedlcach i nie ma dokąd wrócić. Jest w poważnym stanie i do końca życia będzie musiała być podłączona do koncentratora tlenu. Musimy znaleźć jej jakiś lokal i zebrać pieniądze na jego opłacenie. Lokal ten powinien być w Grodzisku, albowiem tu rozpoczęliśmy wszelkie starania o przyznanie im świadczeń rodzinnych i tu łatwiej nam im pomagać.

Wiem, że to już druga zbiórka w niedługim czasie, ale sytuacja przerosła nas wszystkich. Kiedy ogłaszałem poprzednią, sądziłem, że Władzia wróci na Ukrainę i będzie tam studiować, zebrane pieniądze pomogą jej – co tu dużo mówić – wyjść ze skrajnej biedy. Mama zaś i młodsza siostra, a być może także tata, zostaną do przyszłych wakacji w domu, w którym czasowo udzielono im gościny. Okazało się, że muszą się wyprowadzić. Nie mają dokąd. Zbliża się wrzesień i trzeba zapisać Anię do szkoły. Nie wiemy co będzie z mamą, sytuacja gęstnieje.

Bardzo proszę i pomoc.

Link do zrzutki jest tutaj:

 

https://zrzutka.pl/g6kscy

 

Jeśli ktoś chce pomóc, ale nie podoba mu się zrzutka, niech wpłaci pieniądze na konto Władysławy z dopiskiem, że to na wynajem mieszkania. Proszę nic nie wpłacać na moje konto, na które zbieraliśmy fundusze poprzednio.

 

Władysława Rakowska

98 1020 1055 0000 9902 0529 0566

 

 

Aha, w Grodzisku Mazowieckim, przy deptaku była do niedawna sławna szkoła nauczająca angielskiego – The Tree House – prowadzona przez naszych znajomych – Sarę i Patricka. Właśnie ją zamknęli i wyjeżdżają. Na budynku szkoły widzi taki banner podświetlany. Jest do wzięcia za niewielką sumę, ale trzeba po niego przyjechać i go sobie zdjąć. Jakby ktoś miał ochotę służę namiarami na właścicieli.

 



tagi: publicystyka  polityka  propaganda  edukacja  historia  pis  wybory 

gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 08:36
36     3826    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 09:29

Na mój prosty rozum o wyniku przyszłorocznych wyborów zadecydują dwie kwestie, czyli ciepło zimą oraz dostęp do służby zdrowia.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 09:29
5 sierpnia 2022 09:45

Jak Polacy wygrają w grudniu w Katarze Mistrzostwo Świata to czy ja wiem, czy ciepło będzie takim problemem. Trzeba być przygotowanym na wszystko.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 10:01

Służba zdrowia dostała od 1 lipca niespotykane dotąd podwyżki. Wycena punktu wzrosła 25-35%. Żaden lekarz nie zrabia mniej nż 100 zł na godzinę, a pielęgniarka 50 zł. Sprawni kontraktowi i bardziej zaradni lekarze zarabiają 20-30 tys miesięcznie. Widzę to z bliska. Wybitni spcjaliści mają więcej. Powinni się sprężać by ludzie do nich przychodzili. Czy uda się przywieźć od 500 tys. ton do 1 mln ton węgla miesięcznie? Zobaczymy, mobilizacja jest wielka.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 10:02

Przepraszam, to do pani Ewy Rembikowskiej.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 09:29
5 sierpnia 2022 10:11

Dokładnie. Poza tym PIS ma świadomość, że o wyborze zadecyduje tzw. prowincja czyli ci spoza "wielkich miast", "nieinteligentni" i "niewykształceni". Gdzieś niedawno czytałem, że obecna kampania przedwybocza do sejmu na się koncentrować na małych miastach i miasteczkach, ma iść w Polskę a nie w wielkie miasta. Te będą robione przy okazji.

Korpoludki bowiem są tak zabetonowani, że mózg się lasuje!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Wrotycz1 5 sierpnia 2022 10:01
5 sierpnia 2022 10:17

No właśnie, czy lekarze chcą, aby pacjenci do nich przychodzili fizycznie???

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 09:29
5 sierpnia 2022 10:21

Proszę sobie zapisać w kajeciku. Batalia o służbę zdrowia zostanie wywołana przez opozycję w kontekście choroby Tuska. Na trzy miesiące przed wyborami ogłoszą, że ukochany przywódca zmaga się z ciężką chorobą, a bokiem pójdzie, że to nowotwór. Gra na współczucie i zamknięcie pysków wobec tak jawnej tragedii oraz, co najważniejsze zrównanie się sytuacją ze "zwykłym Polakiem" Czułych uspokajam, że po wyborach bez względu na ich wynik dojdzie do uzdrowienia. Jeśli ktoś sądzi, że takiej karty nie użyją, chyba urodził się wczoraj. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 5 sierpnia 2022 10:21
5 sierpnia 2022 10:34

Tak, to było grane wielokrotnie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 09:29
5 sierpnia 2022 10:35

No nie wiem, natężenie propagandy antypisowskiej wzrasta

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Jacek-Jarecki 5 sierpnia 2022 10:21
5 sierpnia 2022 11:06

Nie wiem, czy Tusk jeszcze jest lokomotywą dla  młodych, wykształconych z wielkich miast. Taki stary i wymięty, nie to co Trzaskowski z korporacyjnym zarostem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2022 10:35
5 sierpnia 2022 11:09

No wzrasta, ale jest to kwik, że zima przez PiS będzie chłodna i głodna.

A jeśli nie, bo uda się rozprowadzic węgiel???

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 11:06
5 sierpnia 2022 11:24

I w tym nadzieja, że Tusk nie pozwoli nikogo lansować poza sobą samym.
Ja dostrzegam, że Kaczyński jakkolwiek twardo trzyma stery (i bardzo dobrze!) to wizualnie zszedł na drugi plan. Na pierwszym jest Duda, Morawiecki, Błaszczak et consortes.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 11:09
5 sierpnia 2022 11:29

Na pewno się uda, kwik może ucichnąć, ale znajdzie się nowy powód

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 12:57

 

Pozdrawiam wakacyjnie. Dobrze jest być  nad wodą latem. Nie dotarłem jeszcze do Polski ale po tylu latach, ta woda, którą mam ze wszystkich stron tutaj, już w zasadzie robi mi za Bałtyk ☺ Tak akurat mam teraz nad Kanałem la Manche, gdzie sobie leżę na wydmach. I cieszmy się z tego, że możemy być w takich miejscach.

Teraz już tak mam, po tym, co . politycy, wszyscy, zarówno z Polski, czy z GB, zaserwowali nam w ostatnich dwóch latach. Wydawało by kiedyś, pospolitych rzeczy. A teraz normalnie się cieszę, że mogę właśnie tutaj być.

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 11:06
5 sierpnia 2022 13:13

Wystarczy pokazać Trzaskowskiego w pełnym planie, jak spaceruje i cały jego urok leży, i zarost też nie pomoże. On ma 50 lat i dla młodych nic nie znaczy. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 13:17

Morawiecki nie będzie mierzył się w wyborach z Tuskiem, a z Trzaskowskim.

A odbędzie się to w sposób następujący. Jako że PO nie ma nic do zaoferowania w wyborach parlamentarnych. Przedstawi na czym ma polegać zmiana personalna, co bardziej rozpala emocje. Zaproponowana zmiana będzie spektakularna i wizjonerska, bo dotycząca również wyborów prezydenckich. Tusk premierem - Trzaskowski prezydentem. Tyle że Tuska przed wyborami spotka nieszczęście, którego sprawcą moralnym będzie PiS. Premię litościo-nienawiści zgarnie Trzaskowski. Który codziennie ratuje stolicę przed faszyzmem i już raz prawie uratował kraj, a na pewno uratował opozycję od klęski w wyborach prezydenckich. 

Akceptowanie podziału na wielkie miasta i prowincję  przez skupianie się na prowincji i odpuszczaniu miast jest błędem. Bo ten podział narzuca PO. Pompowanie Tuska jest błędem i wynika tylko z tego, że w aktualnych badaniach Morawiecki wygrywa odległe wybory z Tuskiem. Gdyby było inaczej, Morawiecki nie wywoływałby Tuska. Tylko że tak to się może rysować dzisiaj. I zakłada, że Tusk jest samodzielny.


Nieszczęście zdrowotne Tuska nie będzie wiązane z postulatami naprawy służby zdrowia. Dlatego że dyskusje o służbie zdrowia same z siebie skupiają się wokół kopert. I marszałek senatu Grodzki zamiast być symbolem bohatera broniącego ostatniej reduty demokracji, byłby przykładem nieukaranego koperciarza.

W wyborach będzie chodziło wyższość moralną i zemstę nazywaną dla niepoznaki sprawiedliwością. I ogólnie troskę o człowieczeństwo. Jak wiadomo PiS jest nieludzki ponieważ chce podnieść odszkodowanie za wywłaszenie do 140 procent wartości nieruchomości.

Głównym zadaniem PiS jest odbudowanie w głowach wyborców prostego połączenie: suwerenność = dobrobyt. Morawicki zamiast kopać się z Tuskiem zyskałby więcej, gdyby przestał się uśmiechać do Ursuli. Tuska należy lekceważyć, niech się ciska. A odpowiadać powinni mu podsekraterze stanu a nie ministrowie nawet.


A poza tym ja się pytam, gdzie jest sponsorowana przez PiSowski reżim opozycja? Dwa razy udało się wygrać strategią na naiwniaka, trzeci raz może się nie udać.









 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @cbrengland 5 sierpnia 2022 12:57
5 sierpnia 2022 13:24

Pan jednak oszalał .... przykre.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2022 10:35
5 sierpnia 2022 13:28

wydaje mi się że za wcześnie i za mocno wystartowali ewidentny falstart. Cukier, prąd, benzyna na raz, za szybko za mocno, Nowe może byc tylko gorsze a przez to nudne.

PS Mam taka nadzieję.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stachu 5 sierpnia 2022 13:13
5 sierpnia 2022 13:29

Wojewodzki chyba ma więcej a ciągle przedstawiany jest jako chłopiec. To  samo będzie z Trzaskowskim, który jakby nie było jest zapraszany na spotkania grupy Bildberg. Chyba, że przed wyborami wyciągną jakiegoś młodego królika z kapelusza jako młodą wschodzącą gwiazdę i nadzieję na lepsze  europejskie jutro. Kogoś na modłę Hołowni.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 14:08

Wybory to bardzo rozległy temat, ale sądzę, że m. in. duży wpływ będzie miało to na ile ludzie będą potrafili przyznać się do wcześniejszych błędów i zdobyć się na odrobinę pokory.

Wszyscy tak mamy, że nie chcemy przyznawać się do błędu, czasami do tego stopnia że wolelibyśmy uciąć sobie rękę niż przyznać, że nie mieliśmy racji albo zawaliliśmy.
Wielu ludzi dało sobie zaszczepić różne bzdury przez wrogą propagandę i przez to nie pójdą zagłosować na PiS bo musieliby przyznać najpierw że dali się oszukać. Liczę na to, że jednak wielu z nich się przełamie jakoś.
Zauważenie, że rząd PiSu jest na ten moment jedyną szansą i jedynym wyborem nie jest wcale trudne, bo to jest jasne jak to że 2+2 =4, ale już przyznanie, że to fakt dla niektórych jest bardzo trudne.

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 14:38

" Jedzenie smaczne i egzotyczne"

Może nie tak na temat , ale skoro już Pan użył słowa egzotyczne to polecam stare wapienniki , które obecnie zalane wodą mają przepiękny kolor lazurowy i służą jako kąpielisko.  Znajdują się one w kierunku miejscowości Kurnędz .  Sam Kurnędz  , ze swoją naturalną Pilicą też robi wrażenie jakby człowiek cofnął się w czasie 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 5 sierpnia 2022 14:38
5 sierpnia 2022 14:43

Już za późno, jestem z powrotem w domu

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 15:09

Mam jednak wrażenie , że Pan zamierza wrócić do Sulejowa.

Tak więc okazja będzie 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @stachu 5 sierpnia 2022 13:13
5 sierpnia 2022 15:20

Kwaśniewski był pokazywany w każdym planie i nadal latał za przystojnego. Przy nim Trzaskowski to adonis. 

Podczas wyborów politycznych nie wybiera się ludzi. Wybiera się zasady, którym chce się podlegać. I na propozycje tych zasad ludzie głosują. I nie chodzi mi o programy polityczne. 

Wyborcy PO wybierają minimum odpowiedzialności. Mieści się w tym tanie państwo, ciepła woda w kranie, likwidacja posterunków.  Plajtowanie branży budowlanej przy okazji budowy autostrad nie stanowi dla nich problemu, rząd za to nie odpowiada, tak jak nie jest grzechem Tuska, że śledztwo smoleńskie oddał w całości Rosji. Pozbył się odpowiedzialności i to jest dla wyborcy PO zaleta. Dlatego tak wielu osadzonych głosuje na PO. I dlatego pomimo katastrofy oczyszczalni ścieków w Warszawie i strasznej afery z wyrzucaniem ludzi z mieszkań nic tu PO zagrozić nie może. To że Jachira jest posłanką - znakomicie ilustruje peowski kult nieodpowiedzialności.

Tłumaczy też dlaczego ludzie młodzi glosują na PO. Wcale nie jest tak, że są to korpoludki, jakich pamiętamy z lat dziewięćdziesiątych. Tamci byli odpowiedzielni, przyjmowali niewygodne zasady gry wierząc w sukces. Wierząc w rywalizację, wolną konkurencję i takie duperele.
Obecnie młody człowiek, nawet gdy pracuje w korpo, ma gdzieś wyścig szczurów. To jest inne pokolenie. To jest pokolenie. Hasło "róbta, co chceta" uznałoby za zbyt opresyjne. Dla niego w sam raz jest hasło "Nie chceta, nie róbta".

I teraz uwaga, bo będzie paradoks. Człowiek ma potrzebę odpowiadania za coś. Jest to związane z dorośleniem i w ogóle, tacy już jesteśmy, że jak za nic nie odpowiadamy, to świrujemy, jakby coś przetrąciło oś żyroskopu. Miejsce odpowiedzialności zajmuje hiperodpowiedzialność. 
Za planetę, za matkę gaję. W takim świecie Trzaskowski jest idealny. To jest świat ludzi, którzy wierzą, że karty kredytowe z biodegradowalnego plastiku są lepsze, bo rozkładając się w rzece nie zaszkodzą wielorybom. Nie wiem, kto wyrzuca karty kredytowe do rzeki, ale widać są tacy.
Zresztą chyba ten bank, albo podobnie się komunikujący, zatrudnił piosenkarza Podsiadłę. 

Dostrzeżenie związku między stanem konta a stanem państwa, wymagałoby dokonywania odpowiedzialnych wyborów. I w ogóle ukorzeniałoby w realności. Ciekawe czy są badania, jak głosują dzietni a jak bezdzietni. I nie o 500+ tu chodzi najbardziej.

Trzaskowski nie eksponuje się za bardzo jako fajny ojciec, a chyba ma dzieci. Wyglądałby zbyt odpowiedzialnie dla swoich wyborców.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 5 sierpnia 2022 15:09
5 sierpnia 2022 15:55

Byłem tam już niejeden raz...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 5 sierpnia 2022 15:20
5 sierpnia 2022 15:57

To zachowanie ma swoje źródło w doktrynie protestanckiej, na swój sposób interpretującej Pismo, mam na myśli hiperodpowiedzialność, która jest nieodpowiedzialnością po prostu. Jej drugie imię to podbój. Rozwalmy wszystko w imię doktryny, która nie ma szans na realizację, a potem weźmy odpowiedzialność za niewolników, których uczynimy z ludzi wolnych. Będziemy ich mogli kształtować na swój obraz i podobieństwo

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski 5 sierpnia 2022 15:57
5 sierpnia 2022 16:06

A odpowiedzialnością za zło obarczymy katolików, niech mają tę swoją odpowiedzialność.

zaloguj się by móc komentować

stachu @kamiuszek 5 sierpnia 2022 15:20
5 sierpnia 2022 16:49

Zgoda. Chodziło mi o to, że chodzi tak, jakby na wf nigdy nie biegał.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek 5 sierpnia 2022 15:20
5 sierpnia 2022 16:53

Ciekawe spostrzeżenie, ja w tym widziałem bardziej odprysk przemysłu nienawiści rozkręconego w 2007r., że jeszcze wielu ludzi którzy wtedy nasiąknęli nienawiścią do PiSu teraz nie potrafią się z tej nienawiści otrząsnąć i dlatego głosują na wszystko inne niż na PiS, nawet pomimo tego że to "wszystko inne" nic sobą nie reprezentuje, bo musieliby przyznać, że dali się oszukać.


Przynajmniej taka jest moja obserwacja z najbliższego otoczenia, że ludzie młodzi(poniżej 26 lat) co nie załapali się na przemysł nienawiści raczej nie głosują na PO. Jak nie głosują na PiS, to Konfederacja albo Lewica, a jeśli już głosują na jakieś PO itp. to tylko dlatego że w domu nasiąknęli atmosferą "nie lubienia PiSu, bo tak".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek 5 sierpnia 2022 15:20
5 sierpnia 2022 17:00

" I teraz uwaga, bo będzie paradoks. Człowiek ma potrzebę odpowiadania za coś. Jest to związane z dorośleniem i w ogóle, tacy już jesteśmy, że jak za nic nie odpowiadamy, to świrujemy, jakby coś przetrąciło oś żyroskopu. Miejsce odpowiedzialności zajmuje hiperodpowiedzialność.  "

W sumie, faktycznie. Ewa i Adam w ogrodzie też tak byli kuszeni, mieli Pana Boga, siebie nawzajem, cały ogród rajski, można powiedzieć - multum rzeczy do ogarnięcia za które trzeba wziąć odpowiedzialność, a akurat skupili się na tym, że owoc poznania dobra i zła "nadaje się do zdobycia wiedzy".

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @kamiuszek 5 sierpnia 2022 15:20
5 sierpnia 2022 17:25

Podoba mi się ta teoria, bo jest po prostu efektowna, doprowadza to tego WOW! Lubię zaś sprawnie przeprowadzony wywód.

Ale nie jestem do końca przekonany czy opisuje całość pokolenia tych młodych dorosłych. To raczej jest ta grupa - paradoksalnie - czterdziestolatków.

Pański opis może oddaje stan umysłu, który chce głosować na Platformę. I z tym bym się zgodził. Jest jednak całkiem niemała grupa i jej nie da się pominąć, która inaczej definiuje odpowiedzialność. Ta grupa - dość spora - tworzy WOT czy decyduje się na DZSW.

Tak mnie się wydaje.

Prawdą jest jednak, że na co dzień mam do czynienia ze specyficzną grupą ludzi. Zatwardziały wyborca PO w niedzielę do kościoła nie chodzi. On jeśli już przyjdzie to na Boże Narodzenie, pierwszą komunię dziecka i też z tym różnie bywa oraz ślub, jeśli bierze pierwszy raz a pogrzeb to już raczej obowiązkowo. Wielkanoc zaś kojarzy mu się z koszyczkiem. No i przede wszystkim Kościół to instytucja do reformy a księża na kazaniach o polityce mówią, eh! Gdzie on tę politykę słyszy, jak do kościoła nie chodzi, to inna sprawa. Opisuję grupę z którą rzadko miewam do czynienia więc mogę nie mieć pojęcia jak jest ona duża ale z kolei ta druga, z którą jestem na bieżąco - wcale, wcale taka mała nie jest.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
5 sierpnia 2022 17:50

(...) Polacy za szybko pozbędą się kompleksu niższości i nie będzie łatwo nimi rządzić (...)

Wyczytałem gdzieś, że Mariusz Walter jak przejął "telewizornię" kasał skasować wszystkie wywiady Ireny Dziedzic.  Jeżeli to prawda to zawziętość zaiste była wielka w obozie  "mistrza" Adama... Potem już było tylko  miło i Studio 2 no i nie było innych konkurentów na niwie państwowej... 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @mniszysko 5 sierpnia 2022 17:25
5 sierpnia 2022 18:08

" Ale nie jestem do końca przekonany czy opisuje całość pokolenia tych młodych dorosłych. To raczej jest ta grupa - paradoksalnie - czterdziestolatków. "

Też mam takie spostrzeżenia.

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 5 sierpnia 2022 09:29
5 sierpnia 2022 19:44

"o wyniku przyszłorocznych wyborów zadecydują dwie kwestie, czyli ciepło zimą oraz dostęp do służby zdrowia".

Nie ma tak, że PiS i PO prezentują całkiem odmienne stanowiska w sprawie węgla i pandemii. Tu jest raczej wzajemne nakręcanie. Kto za wolno coś zamyka, a kto chce szybciej.

 

Konfederację pomijam, ta partia żadną władzą nie ma zamiaru się zajmować, bo to same kłopoty. Wystarczą jej posady sejmowe.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @mniszysko 5 sierpnia 2022 11:24
6 sierpnia 2022 08:16

A ja myślę, że Kasia Tusk w butach za 30 tysi robi ojcu mega robotę. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Autobus117 5 sierpnia 2022 13:24
7 sierpnia 2022 09:58

Hmm, naprawdę? Zobaczymy, kto ma rację. I wcale w tych zawodach racji nie mam zamiaru uczestniczyć.

Tylko przypomnę, ze Novak Djoković jednak do Kanady i USA nie zostanie wpuszczony, bo nie. A duży kurort nadmorski w Chinach został zlockdown'owany jak przeczytałem wczoraj i dziesiątki tysięcy kuracjuszy zostało w tym mieście zamkniętych, ot tak, po prostu. Covid tam powrócił, jak podały tamtejsze władze.

I co to ma za znaczenie, że to tam, daleko w Chinach. To się może zdarzyć wszędzie już. Żaden problem na przyklad dla polskiego "ministra zdrowia" i jego szefa.

PS Na marginesie, tak radziłbym na przyszłość, nie nadużywać  pokazywania palcem, że ktoś jest szalony. Prof. Święcicki wie, że wszyscy tacy jesteśmy w swoim szaleństwie życia.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować