Morderstwo w austro-węgierskim dworku czyli dlaczego autorzy powinni na siebie uważać?
Nie jest lekko, a jednak udało mi się napisać wczoraj fajny tekst, wcale nie taki powierzchowny, jak to ostatnio się zdarzało często i z czego to zarzuty czynił mi valser. No i co? I pstro...Nie mam to nikogo pretensji, bo inni autorzy napisali jeszcze ciekawsze rzeczy, a ja się tam nie pojawiłem i komentarza nie wpisałem. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że musiałem bardzo szybko skończyć książkę, a do tego – z powodu przedłużającej się hospitalizacji żony – mam więcej domowych obowiązków. I każdy w domu, jak go coś boli, przychodzi do mnie i patrzy tym charakterystycznym wzrokiem, oznaczającym – zrób coś. A ja wcale nie jestem empatyczny i mam przecież swoje obowiązki i zajęcia. Naprawdę wiele rzeczy trzeba zrobić w tym roku, żeby wszystko zostało na swoim miejscu i było „jak dawniej”. Tym więcej, że dynamika układu, w którym się znajdujemy zwiększa się stale i nikt nie wie, na jakie jeszcze pomysły wpadną ludzie, którzy zafundowali nam pandemię. Nikogo, a mnie na pewno nie zwalnia ona z obowiązków i nigdy nie powinna przysłonić mi celu, który sobie wyznaczyłem. I mogę tylko z zazdrością patrzeć na tych autorów, którzy podejmują śmiało wyzwania tak wielkie, że swoim ogromem przerastają one najwybitniejszych prozaików ostatnich dekad. Któż to taki ci najwybitniejsi prozaicy dekad? No jak to? Taki Wiliam Wharton na przykład. Nikt go już nie pamięta? Zmarł dość dawno temu, ale jego książki były rozchwytywane przez wszystkich, co wrażliwszych czytelników, przed całe lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte. Jak to możliwe, że taki Wharton, amerykański pisarz, zrobił tak niesamowitą karierę w Polsce, jeszcze za Jaruzelskiego? A jak to możliwe, że w jaruzelskiej telewizji były reklamy Mirindy, w dodatku w trzech wersjach? A sklepy były pełnej drucianych skrzynek wypełnionych małymi i wielkimi butelkami z tym świństwem w środku? Przyjechał przedstawiciel Pepsico i podpisał umowę. To wszystko. Nie inaczej było z Whartonem. A jak sfilmowali jego powieść Ptasiek, to zaczął się prawdziwy szał, a pan Wharton zaczął wypuszczać tych powieści tyle, że łapaliśmy się za głowę, nie mogąc się nadziwić, jak to jest możliwe. Mnie to, przyznam, nie brało. Nie przeczytałem nawet Ptaśka, a już tej gawędy o ojcu co umiera na raka i zdaje mu się, że mieszka na farmie, choć w rzeczywistości ma mieszkanie w bloku, nawet nie tknąłem. Potem pan Wharton zwariował z powodu śmierci swojej córki i zaczął pisać i opowiadać rzeczy, które nie mieściły się w żadnych ówczesnych kanonach. Dziś pewnie nie zostałby nawet dostrzeżony, ale trzeba mu oddać, że trafił w swój czas i spełnił się całkowicie. Jego książek nie ma już w bibliotekach, zostały stamtąd usunięte i zastąpiono je inną literaturą, która musi się tam znajdować, albowiem podpisano inne umowy. O ile pamiętam, Wharton wypuszczał jedną, nie za bardzo skomplikowaną książkę, w rok, miała ona zawsze posmak skandalu i tak była lansowana. To są czasy minione, albowiem dziś, całkiem na zimno, Remigiusz Mróz ogłasza z początkiem nowego roku 2021, że napisze przez 12 miesięcy 52 książki. I jeszcze wciąga do tego innych. Przepraszam, że znów o nim piszę, ale fenomen jest ciekawy, dla mnie tym ciekawszy i bardziej bolą mnie barki, po skończeniu kolejnej książki i im słabszy mam wzrok. Tu macie link
https://aszdziennik.pl/131779,remigiusz-mroz-dolaczyl-do-wyzwania-napisze-52-ksiazki-w-2021-roku
Ludzie są bezradni wobec oszustów, którzy działają na masową skalę. Ci oszuści nie wiedzą jednak jeszcze, że oni także są bezradni wobec systemu i w ich przypadku, odwrotnie niż to było z Whartonem, nikt nie będzie czekał aż umrą, żeby zmienić repertuar. Globalna cenzura, której są przedstawicielami, żeby pełnić swoją funkcję, będzie musiała zmieniać obrazki w tym kalejdoskopie w takim tempie, że za rok Mróz, żeby utrzymać się w lidze, będzie musiał pisać 152 książki rocznie, a i tak prześcigną go jacyś autorzy z krajów egzotycznych tłumaczeni na polski za pomocą translatora google. Biblioteki zaś będą to rozprowadzać w imię edukacji powszechnej i powiększenia czytelnictwa, a także kultury narodu.
Zastanawiam się, jak długo będą to znosić hurtownicy, czyli współcześni detaliści. Można oszukać czytelnika, można oszukać mediaworkerów piszących recenzje, nawet premiera Morawieckiego i prezydenta Dudę można oszukać podsuwając im różne tytuły do czytania. Z hurtownikiem, który rozprowadza towar, angażuje w ten proceder opłacanych ludzi, powierzchnię magazynową, a do tego ma na głowie rozliczenia z urzędem skarbowym, na dłuższą metę oszukać się nie da. Tak myślę. Rozprowadzanie tytułów pisanych systemem, który reklamuje Mróz doprowadziło do upadku w zasadzie wszystkie księgarnie, jak kraj długi i szeroki. Księgarze bowiem wierzyli, że literackie gwiazdy mediów elektronicznych, załatwią im kwestię promocji. Już nie ma tych księgarzy. Jeśli presji tej ulegną hurtownicy, a wydaje mi się, że nie ulegną, będzie po nich, a my będziemy mogli tutaj otrąbić całkowity i jaśniejący jak gwiazda na zimowym niebie sukces. Nie zostanie nic. Nie będzie niczego. Mróz i jego koledzy zostaną sami wobec czytelników. I wtedy okaże się, że niczym nie potrafią im zaimponować. Może się też okazać, że Mróz siedzi co drugi dzień na wieczorku autorskim, a książki piszą się same i same się wydają. On zaś mruga okiem i mówi wpatrzonym w niego wielbicielom, że jest prestidigitatorem polskiej literatury. Czekam na to z utęsknieniem, czekam także aż promotorzy Mroza staną przed dylematem – czynić zeń skarb narodowy, czy zwinąć na pawlacz i więcej nie mówić ani słowa na jego temat. Moment ten się zbliża wielkimi krokami.
Widzę tylko jedno prawdziwe niebezpieczeństwo w działalności Mroza i jego wydawców. Wobec braku powszechnej edukacji, w którą wierzą wszyscy urzędnicy w Polsce, co spowodowane jest pandemią, język polski zostanie zdewastowany w sposób o jakim się jeszcze nikomu nie śniło. Pewnie się z tego kiedyś podniesie, ale potrwa to kilka dekad. Na okładce książki Mroza zatytułowanej „W cieniu prawa” jest napisane – zabójstwo w austro-węgierskim dworku to dopiero początek. Prezydent został niedawno zmuszony do recytowania tekstu, gdzie było zdanie – walcząc z ostrym cieniem mgły i cała Polska z tego szydziła. Jakże słusznie, bo to jest wyraźna oznaka degradacji języka, firmowana przez głowę państwa. W imię zwiększenia popularności oczywiście. Tu zaś macie cień prawa, a do tego austro-węgierski dworek. I popatrzcie, nie ma żadnej dyżurnej Szczuki, która by to wyszydziła z wyżyn swojej pozycji, nie ma żadnego środowiska, które by ten, jakże łatwy do zatrzymania trend, osadziło w miejscu. Jeśli idzie o mnie, to jestem spokojny, na pewno swoje ugram. Nie napiszę, rzecz jasna 52 książek w rok, bo to jest po prostu niemożliwe fizycznie. Wystarcz jak napiszę cztery. Czekam jednak z utęsknieniem na to, aż podłogi wszystkich sieciowym targowisk, będą usłane książkami Mroza. No i jego naśladowców, sukces bowiem przyciąga ich jak gówno muchy.
tagi: książki rynek handel mróz austro-węgierski dworek
![]() |
gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 09:50 |
Komentarze:
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:04 |
Ten Ptasiek to tania hochsztaplerka. No, ale powiew Ameryki w tamtych czasach to była zanęta, że ho, ho
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 3 stycznia 2021 10:04 |
3 stycznia 2021 10:10 |
Dopiero teraz spojrzałem na tytuły pod spodem. Najpierw Mróz, potem jakaś Czyż z tytyłem "Miej wyje..bne a będzi ci dane", potem jakaś psychologia buduarowa, a na koniec sztuka wojny Sun Tzu....Miłość i geopolityka w jednym, a do tego kryminały. Brakuje tylko Patlewicza z mordami rytualnymi
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 10:10 |
3 stycznia 2021 10:18 |
no początek listy imponujący, choć ścierpła mi skóra jak doczytałem się, że Sun Tzu uzupełniono o "36 forteli oraz metod podstępu i zwodzenia przeciwnika". Nie znam się na tym , nie wiem czy tak w oryginale czy może zatrudniona Mroza do poprawienia starego żółtka?
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 3 stycznia 2021 10:18 |
3 stycznia 2021 10:22 |
Prędzej Miłoszewskiego. A tu jeszcze jeden człowiek sukcesu
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:26 |
Pandemia a tu taki wysyp talentów. Trudno komentować. Niedziela zobowiązuje.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:30 |
Rynek tzw książki, czyli ogólnie dziadostwa na papierze, upadnie na pewno, bo nie wytrzyma z internetem i tv. Mrozofile będą woleli występy w tv niż czytanie. Ciekawe, czy Tokarczuk dali radę, w końcu, przetłumaczyć? No i ile było zagranicznych wydań do tej pory? Czytelnicy, ci prawdziwi, i tak od dawna kupują i czytają książki, które ja określam słowem "dobre". Wszyscy tu wiemy, o jakie chodzi.
Serdecznie pozdrawiam, życzę zdrowia dla Małżonki no i zniszczenia się Pana planów wydawniczych.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 3 stycznia 2021 10:30 |
3 stycznia 2021 10:34 |
Już drugi raz napisała pani o zniszczeniu planów zamiast o ich ziszczeniu. Niech Pani zmieni androida, albo użyje jakiegoś innego wyrazu....
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:39 |
Twoj wczorajszy tekst i ostatni tekst Panthery nadaja sie do doglebnego przetrawienia, a nie do komentowania.
To sa notki, ktore sugeruja, ze im mniej komentarzy, tym wiekszy dla tekstu komplement.
Pioter wrzucil tekst o 100dukatowce krola Zygmunta na dodatek...
Ja mam w zwiazku z tym wiecej pytan niz komentarzy.
Na przyklad - kto jest lekarzem Morawieckiego czy Kaczynskiego?
Albo kiedy ktos napisze ksiazke, gdzie sensownie beda przedstawione czasy Zygmunta III?
![]() |
WP @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:43 |
"To są czasy minione, albowiem dziś, całkiem na zimno, Remigiusz Mróz ogłasza z początkiem nowego roku 2021, że napisze przez 12 miesięcy 52 książki. I jeszcze wciąga do tego innych. Przepraszam, że znów o nim piszę, ale fenomen jest ciekawy, dla mnie tym ciekawszy i bardziej bolą mnie barki, po skończeniu kolejnej książki i im słabszy mam wzrok. Tu macie link
https://aszdziennik.pl/131779,remigiusz-mroz-dolaczyl-do-wyzwania-napisze-52-ksiazki-w-2021-roku
"
Ale na ASZ Dziennik nie ma prawdziwych informacji.
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 10:47 |
Ją przepraszam, że być może psuję zabawę, ale zanim pojawią się następne komentarze to polecam to https://aszdziennik.pl/info/projekt
![]() |
gabriel-maciejewski @WP 3 stycznia 2021 10:43 |
3 stycznia 2021 10:49 |
No i po co było to pisać?
![]() |
Autobus117 @bolek 3 stycznia 2021 10:47 |
3 stycznia 2021 10:51 |
no fajny fejk, ale nie fajne, że to kupujemy bo ....dlaczego nie! Gamonie są zdolni do wszystkiego.
![]() |
gabriel-maciejewski @bolek 3 stycznia 2021 10:47 |
3 stycznia 2021 10:52 |
To nie ma znaczenia, albowiem już dawno fikcja wymieszała się z rzeczywistością. Pogoda nie stabilizuje się na cztery miesiące, a wszyscy czytelnicy Mroza w to wierzą. Czy na Aszu są prawdziwe czy nie prawdziwe newsy nie ma istotnego znaczenia dla omawianych tu kwestii
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2021 10:39 |
3 stycznia 2021 10:55 |
Morawieckiego to na pewno leczy Jakub z Gaety, a Kaczyńskiego nie wiem....Spróbuj znaleźć Skarbowość Rzeczpospolitej Anny Kocur. Chciałęm wydać, ale wydawnictwo Sejmowe ma prawa i postawiło cenę na razie zaporową, większą niż Brytyjczycy z którymi negocjuję kupno trzech tytułów. Mieli to sami wydać, ale okazało się, że potrzebne jest konsylium w tej sprawie złożone z 5 profesorów. Na wezwanie przyszło dwóch...A obiecałem, że sprzedam im wszystko.
![]() |
gabriel-maciejewski @WP 3 stycznia 2021 10:43 |
3 stycznia 2021 10:59 |
Poza tym już od dawna szyderstwo przestało pełnić swoją funkcję, jest dziś tylko wzmocnieniem przekazu, twórcy tego projektu powinni o tym wiedzieć. Podobnie jak poezja niezależna służyła wzmocnieniu cenzury.
|
Zyszko @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 11:12 |
"Kim jestem? Zwyczajnym facetem, który codziennie musi napisać około dziesięciu stron i przebiec mniej więcej tyle samo kilometrów, żeby nie sfiksować."
10x360=3600, średnia jego książka to 480 stron, więc wychodzi 7,5 powieści na rok. I tyle właśnie wydaje. Czysta matematyka, normalnie on chyba na etacie trzyma jakiś studentów i płaci im tygodniówki.
NIe wiem co bardziej nieprawdopodobne - te regularne 10 stron, czy to że ten blady szczypior przebiega 10 kilometrów.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 10:52 |
3 stycznia 2021 11:14 |
Asz dziennik nie ma wplywu na to, ze Remek biega dyche, zeby sie lepiej poczuc. Na dodatek w butach z Lidla na rzepy. To jest dziecko specjalnej troski i kazdy kto na niego raz popatrzy wie o tym od razu.
![]() |
gabriel-maciejewski @Zyszko 3 stycznia 2021 11:12 |
3 stycznia 2021 11:16 |
O tym już gadaliśmy. Austro węgierski dworek i cień prawa to są fakty, bez względu na to jakie newsy podaje Asz
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 3 stycznia 2021 11:14 |
3 stycznia 2021 11:17 |
No właśnie, a do tego Asz wzmacnia przekaz remkowi. I o tym jest ten tekst
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 11:17 |
3 stycznia 2021 11:25 |
To jest jasne od kilku juz lat, ze to co Mroz sam o sobie pisze to sa wieksze baji niz te ktore produkuje ASz dziennik.
Ludzie sie daja robic dalej jak dzieci.
Janda sie zaszczepila na covida, a Janek Spiewak ja od "nasranych" zwyzywal i stanal o obronie ludu pracujacego miast i wsi.
Ludzie wierza, ze on walczyl z "warszawska mafia nieruchomosciowa" i dostal wyrok w procesie z Cwiakalska.
Epilog sie dopisal w 2020 kiedy prezydent Duda ulaskawil Spiewaka.
I tak buduje sie kombatancka legenda koszernego obroncy ucisnionych, ktory "walczyl" z niesprawiedliwoscia.
![]() |
qwerty @valser 3 stycznia 2021 11:25 |
3 stycznia 2021 11:41 |
tzw. trzeci plan wydarzeń jest przerażający i nie nadaje się do upubliczniania; walka z mafią? a cóż to jest w RP ta mafija? ludek łyka wszelkie brednie i chce wierzyć w to co ma na tacach medialnych podawane
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 10:10 |
3 stycznia 2021 11:47 |
wszystkim miłośnikom owych Sun Tzu zawsze proponujemy: zastosuj wobec urzędnika skarbowego i pokaż jakie będą efekty, jak przychodzi do konfrontacji z realnym zagrożeniem to wtedy strach i popuszczanie w gacie a nie jakieś tam Sun Tzu czy owe 'wyjeb...'; tak, świat w wersji bulwarowej dla naiwnych frajerów co na jedwabny szlak czekają z utęsknieniem, coś jak ludzie sowieccy na budowanie biełomorskiego kanału
|
Zyszko @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 11:17 |
3 stycznia 2021 12:02 |
Dokładnie, chodziło mi o to, że ktoś tam u niego liczy i wpisuje te bzdury lepsze niż ASZ. Zaraz poprawią, że biega 52 km i pisze 52 stron dziennie, bo i czemu nie. Zasadnicze pytanie brzmi "A dla kogo ten wywiad?" Wg. kreatorów Mroza dla kompletnych debili, którzy łykną wszystko i zapłacą. Ale przecież nie łykną, bo jest jakiś poziom absurdu nie do przekroczenia. W serialach to się nazywa "skok przez rekina" czy jakoś tak.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 12:22 |
Kraszewskiego Józefa chce pobić Mróz? Oj ciężko będzie.
10km to ok. 45 minut biegania. I tacy chudzi najlepiej znoszą długie dystanse.
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 12:42 |
Zdaje się, że była mowa o 100 kilometrach. Kiedyś.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 12:48 |
Od czasu do czasu oglądam wyrywkowo polskie seriale, aby wiedzieć czym trują polskie dusze. Mam bardzo smutne spostrzeżenia. Walec rewolucji jest nieubłagany. Strach się bać! Ale nie po to teraz piszę.
W "Barwach szczęścia" wśród wielu wątków jest pokazana spółdzielnia literacka, która składa się z kilku grup po trzech, czterech grafomanów i oni piszę na konto fikcyjnego autora. W ten sposób są zdolni napisać kilkudziesiąt książek w roku jak tego doma się wydawca. Wydawca jeszcze przestawia założenia programowe i oni pod te założenia piszą te książki i marzą o sukcesie. Jedna z tej spółdzielni ma wyznaczoną wobec publiczności rolę fikcyjnej autorki, która popełnia wszystkie te czytadła. Na koniec sprawa im się sypie, bo jeden z nich w przypływie zazdrości, ujawnia kulisy tego przedsięwzięcia. Jak to oglądałem wszystkie twoje teksty o produkcji książek, o Twardochach, Mrozach czy innych stały mi przed oczyma.
Więc Mróz może nawet nie pisać nic. On jest tym, który wizualizuje autora, na konto, którego spółdzielnia taśmowo produkuje czytadła. W tym serialu dzielą się poszczególnymi rozdziałami. Więc każda książka ma za autora kilkanaście grafomanów. Ja tutaj szydzę ale tam to wszystko było na serio i pozytywnie przedstawiane, eh!
P.S. Swego czasu na filozofii w seminarium dostaliśmy skrypt składający się z kilkudziesięciu kolumn. W każdej kolumnie były jakieś wyrażenia. Dowcip polegał na tym, że wybierając z jakiej kolwiek kolumny wyrażenie i przechodząc do następnej mogłeś wygłosić 45 minutowe przemówienie. A ponieważ tych kolumn było kilkanaście i w każdej kolumnie po kilkanaście wyrażeń ilość kombinacji była praktycznie nieskończona.
To miała być parodia na przemówienia partyjne ale jestem przekonany że w podobny sposób opracowują te czytadła.
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 3 stycznia 2021 12:48 |
3 stycznia 2021 13:02 |
Dlatego trzeba trzymać się z dala od masowej dystrybucji. Ci durnie nie rozumieją, że zabijają masową dystrybucję, czyli podcinają gałąź na której siedzą. Takie spółdzielnie, nawet jeśli istnieją mają bardzo krótki żywot
![]() |
gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 3 stycznia 2021 12:42 |
3 stycznia 2021 13:03 |
Na tydzień
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 3 stycznia 2021 12:22 |
3 stycznia 2021 13:03 |
Wszelkie porównania są tu nieadekwatne
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 14:08 |
Czyli...
... na zbankrutowanie hurtownikow ksiazek - najlepszy MROZ... Remigiosz Mroz, "zonkos od Bondy" !!!
Wpis "wyrywajacy z butow"...
... a Panu zycze ZDOBYCIA RYNKU KSIAZKI w Polsce AD 2021 !!!
To bedzie DOBRY ROK, Panie Gabrielu, zobaczy Pan.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
3 stycznia 2021 14:10 |
Strasznie kompromituja tego PAD'a...
... az sie wierzyc nie chce, ale coz - niech cierpi skoro sie na to dziadostwo godzi !!!
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 13:02 |
3 stycznia 2021 14:15 |
w tych korporacjach rozliczają ich wg ilosciowych akordów tygodniowych, a pojęcie "jakość" jest objęte infamią.
![]() |
stanislaw-orda @Paris 3 stycznia 2021 14:10 |
3 stycznia 2021 14:17 |
Proszę się zastanowić do czego jeszcze w dzisiejszej Polsce może być potrzebny urząd prezydenta.
![]() |
Klasyk @valser 3 stycznia 2021 10:39 |
3 stycznia 2021 14:55 |
"ze im mniej komentarzy, tym wiekszy dla tekstu komplement"
U Osiejuka, brak komentarzy to norma.
![]() |
valser @Klasyk 3 stycznia 2021 14:55 |
3 stycznia 2021 15:18 |
Toyah to inna liga. Podziemny fight club do walki z wlasnym cieniem.
On jest mistrzem recyclingu samego siebie. A jak ktos sie zacznie nalogowo powtarzac, to znaczy ze juz donikad zmierza. Szkoda czasu i nie ma co porownywac.
Juz sie nie narkotyzuje i tam nie zagladam.
![]() |
Paris @valser 3 stycznia 2021 11:25 |
3 stycznia 2021 17:17 |
Tak...
... ta Janda "wyzwana" przez Janka Spiewaka ze "spiewaczej" POpapranej rodzinki w "narodowym" portalu oszusta smolenskiego Sakiewicza... ta "aferka" grzana przez "naszych i naszo wladzunie" do dzisiaj, a zapewne jeszcze przez najblizszy tydzien...
... no przeciez "cza" narod polski czyms zajac, zeby to wszechogarniajace DZIADOSTWO "dobrozmianowe" zminimalizowac.
Tak, ten epilog-chucpa z "koszernym kombatantem Spiewakiem" zakonczony prezydEckim "ulaskawieniem" to jest dopiero OBCIACH dla PAD'a.... zreszta nie pierwszy i nie ostatni !!!
![]() |
Paris @stanislaw-orda 3 stycznia 2021 14:17 |
3 stycznia 2021 17:33 |
A do niczego !!!
To tylko bezproduktywne ZEROWISKO... wsadzaja tego calego prezydenta na takie miny, ze naprawde az sluchac i patrzec przykro...
... urzad prezydenta, sentat i conajmniej polowa warcholow w sejmie DO LIKWIDACJI, bez tego nie ma nawet o czym myslec... no i oczywiscie merdia Sakiewicza i pol kurwizji WON !!!
![]() |
tadman @WP 3 stycznia 2021 10:43 |
3 stycznia 2021 18:52 |
Wśród piosenkarzy różnego autoramentu pojawił się w okresie pandemii challenge i wyśpiewują oni lub częściej rapują swoje "utwory" na zadane tematy, wytrzepują je z rękawa i przechodzi to bez jakiegokolwiek echa. Taka ciekawostka na okres siedzenia w domu.
Jeśli ktoś obiecuje napisać nawet 12 książek to musi być chałtura, bo gdzie czas na tzw. research, na zastanowienie, drugie i trzecie czytanie, korektę, a u Mroza-chałturnika co tydzień ma wychodzić "powieść"... Czy on zna wytrzymałość czytelnika jako taką, że nie wspomnę o wytrzymałości portfela tegoż.
![]() |
tadman @valser 3 stycznia 2021 11:25 |
3 stycznia 2021 18:57 |
Ikonowicz też w tym robi i ludzie to łykają.
![]() |
valser @tadman 3 stycznia 2021 18:57 |
3 stycznia 2021 21:36 |
Zaskoczony jestem, ze tylu ochotnikow jest na ta szczepionke i ze sie przescigaja kto sie wczesniej zaszczepi.
To generalnie dobrze rokuje.
Kibicuje im i nie zmartwie sie jak dla mnie braknie, albo moja dawke ktos w kanal wyleje.
W tej chwili to wyglada jak kiepska promocja trefnego produktu.
![]() |
donstefano @mniszysko 3 stycznia 2021 12:48 |
3 stycznia 2021 21:58 |
Proszę Ojca, w ostatnich czasach krąży mutacja tego skryptu w wariancie "ułóż list rektora KUL na Nowy Rok". Patrząc na stopień percepcji wśród wiernych wszelakich "listów" odczytywanych zamiast treściwej homilii coś w tym jest.
![]() |
maria-ciszewska @valser 3 stycznia 2021 21:36 |
3 stycznia 2021 22:04 |
Bo to jest kiepska promocja trefnego produktu. Aktorzy wywiązali się, ale reżyser przechytrzył sam siebie.
Najzabawniejszy jest przypadek starosty opatowskiego, cytuję, "który w mediach społecznościowych informował o zaszczepieniu się przeciwko Covid-19, został usunięty ze struktur Prawa i Sprawiedliwości."
![]() |
donstefano @valser 3 stycznia 2021 10:39 |
3 stycznia 2021 22:07 |
Nie wiem, czy to jest ciekawie napisane, ale zostanie wkrótce wydane nakładem Wydawnictwa Sejmowego (komentarz Gospodarza do współpracy z tymże w dyskusji).
Z góry przepraszam, za możliwie nieprawidłowe wstawienie grafiki, ale dopiero się wprawiam.
![]() |
valser @maria-ciszewska 3 stycznia 2021 22:04 |
3 stycznia 2021 22:20 |
Fajne wiesci. Optymistycznie to wyglada. Oni sie zachowuja tak jakby ta szczepionka to byla cielecina na kartki w sklepie komercyjnym. Ze towar niby deficytowy i reglamentowany.
![]() |
valser @donstefano 3 stycznia 2021 22:07 |
3 stycznia 2021 22:22 |
Tylko wydadza to 300egzemplarzach irozejdzie sie po znajomych.
![]() |
Paris @maria-ciszewska 3 stycznia 2021 22:04 |
3 stycznia 2021 22:23 |
Dokladnie tak...
... a material dowodowy przeciw Morawieckiemu juz jest zbierany !!!
![]() |
SalomonH @valser 3 stycznia 2021 15:18 |
3 stycznia 2021 22:26 |
To już przeszłość, Toyah wyszedł na prostą, lata recyklingu minęły. Dziś walczy z pandemicznymi denialsami i sceptykami odnośnie szczepionek. Naprawdę polecam zajrzeć, bo ubaw jest po pachy, Toyah, Grzeralts aka JZ i Przemsa, rozprawiają się z Integratorem, którego dni w tym miejscu są policzone. No dobra, nie polecam, widok jest straszny.
![]() |
maria-ciszewska @valser 3 stycznia 2021 22:20 |
3 stycznia 2021 22:27 |
Ale jednocześnie zapetlają się w przekomiczny sposób.
![]() |
SalomonH @valser 3 stycznia 2021 22:20 |
3 stycznia 2021 22:28 |
To jest stary trik marketingowy, stworzyć wrażenie, że towar jest trudno dostępny i tylko dla wybranych.
![]() |
valser @SalomonH 3 stycznia 2021 22:26 |
3 stycznia 2021 23:17 |
Toyah niestety nic sensownego nie komunikuje od dobrych dwoch sezonow. Ma jakas ekspertyze z angielskiego na poziomie belfra szkoly sredniej i to wszystko. A to jest level, ktory moj syn mial w trzeciej klasie liceum, bo potem jak byl w finale ogolnopolskiej olimpiady to juz brakowalo paliwa, zeby do goscia dostartowac. Teraz to juz inna galaktyka, a Toyah jest z tym angielskim tam gdzie byl piec lat temu.
Przychodzi taki moment kiedy juz sie na to nie ma i trzeba spuscic z tonu, bo zamiast efektow dydaktycznych uzyskuje sie efekty komiczne i Toyah ten moment przeoczyl. Przemawia z wyzyn swojego pagorka w piaskownicy zachowujac przy tym rezon goscia, ktory wbiegl na K2. A tymczasem poza telewizorem, prasowka internetowa juz nic tam juz nie ma.
Nie rozumiem co tam robi Przemsa i czemu sie z SN wyprowadzil, ale nie mam zamiaru dociekac.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 3 stycznia 2021 10:34 |
3 stycznia 2021 23:22 |
O matko! Piorunski android! Potrafi nagle zmienić wyraz! Oczywiście, że życzę ziszczenia planów i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
![]() |
SalomonH @valser 3 stycznia 2021 23:17 |
3 stycznia 2021 23:46 |
Są ludzie, co myślą, że jak raz dokonali wyboru i okazał się wtedy słuszny, to mogą już z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku zająć się gromadzeniem tkanki tłuszczowej. Myśmy im tutaj, i Toyahowi i Przemsie, psuli to poczucie i naruszaliśmy błogostan. Dla niektórych sama myśl o tym, że nie ma takiego miejsca w życiu, gdzie można dojść i wystarczy, jest absolutnie nie do zniesienia.
![]() |
maria-ciszewska @Matka-Scypiona 3 stycznia 2021 23:22 |
4 stycznia 2021 07:44 |
Wystarczy wyłączyć podpowiedzi :)
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 3 stycznia 2021 22:28 |
4 stycznia 2021 08:37 |
Dokładnie tak, nakręcana jest prymitywna "podpucha".
![]() |
valser @SalomonH 3 stycznia 2021 23:46 |
4 stycznia 2021 09:27 |
Nic dodac.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 3 stycznia 2021 22:28 |
4 stycznia 2021 15:41 |
Moze być jeszcze inna interpretacja tej chutzpach.
Bo może oto celebryci i inni "nomenklaturowcy" z grupy "60+" dostali od medyków z Akademii Medycznej cynk, że bezpieczniej będzie zaszczepić się inną szczepionką, niz tą z puli dla "60+"?
Bo ta ostatnia ma np. bombę zegarową z włączonym odliczaniem?
A ci się pochopnie tym pochwalili w socmediach, i trzeba natychmiast zagłuszyć ten event inną wersją, ze się wepchneli "bez kolejki" z własnej nieprzymuszonej pychy, żeby ktos nie zaczał sie zastanawiac, dlaczego nie poczekali i dlaczego dostali cyk (telefon). I dlaczego akurat oni.
![]() |
stanislaw-orda @stanislaw-orda 4 stycznia 2021 15:41 |
4 stycznia 2021 19:32 |
miało być:
... i dlaczego dostali "cynk" (telefon).
![]() |
Paris @stanislaw-orda 4 stycznia 2021 19:32 |
4 stycznia 2021 20:35 |
Czyli...
... czlowiek strzela, a Pan Bog kule nosi !!!
Tak czy owak to SKANDALICZNA "AFERA " wyszla i ZLODZIEJ - w tym wypadku nasza wladzuchna i nasze merdia" 2 razy straca... bo tym DZIADOSTWEM narod tym bardziej TERAZ - SIE NIE ZASZCZEPI, a szczegolnie juz "dobrowolnie" !!! Widac po niej tylko zalosna improwizacje i MEGA MACHLOJE !!!
Jest to tak nedznie pApowane, ze naprawde za te "akcje" powinien KTOS BEKNAC... i to w pierwszym rzedzie mOnister Niedzielski...
... bo to jest naprawde wyjatkowa nedzna CHUCPA dobrozmianowo-Sssakiewiczowo-kurwizyjna !!!
Bezczelny, zuchwaly SKOK NA KASE NARODOWA... i tyle.
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 4 stycznia 2021 15:41 |
4 stycznia 2021 21:15 |
Ja bym tutaj nie mnożył spiskowych teorii, kiedy tego, co jest pewne, aż naddto wystarczy. Seniorów załatwia strach, telewizja i teleporady w wystarczającym stopniu.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 4 stycznia 2021 21:15 |
4 stycznia 2021 21:19 |
Wszczęcie zupełnie niebywałej co do rozmiarów wrzawy z "byle powodu" ma za zadanie coś przesłonić. Moim zdaniem właśnie to, o czym napisałem w poprzednim komentarzu.
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 4 stycznia 2021 21:19 |
5 stycznia 2021 06:04 |
To, o czym pan pisze, jest zupełnie niepotrzebne. Ta wrzawa "z byle powodu" już na naszych oczach: unicestwia gospodarkę, pozbawia ludzi dochodów, wpędza w długi, rozbija więzi społeczne, a w dużej skali: została nadmuchana największa w dziejach bańka finansowa, która musi doprowadzić do całkowitego unieważnienia obecnego systemu monetarnego i największej w historii zmiany stosunków własnościowych. Starzy ludzie nie będą już obciążeniem dla systemów emerytalnych, czy publicznej opieki zdrowotnej, bo te zwyczajnie przestaną istnieć. To co się dzieje, jest nieprawdopodobnie kosztowne i dzieje się wyłącznie na kredyt, sama Polska wygenerowała na konto covida już blisko bilion całkowicie pustych złotówek, przy dramatycznym spadku dochodów.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 5 stycznia 2021 06:04 |
5 stycznia 2021 10:29 |
Pisząc wrzawa, mialem na względzie ostatni event z zaszczepieniem celebrytów i innych znajomych króliczka. Nie tylko przeciez w Warszawie i WUM.
A czy to co napisałem, napisałem niepotrzebnie, to okaże się już za niedługo.
Przy okazji, jestem zdania, że w polemice powinno trzymać się zasadniczego wątku.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 5 stycznia 2021 06:04 |
5 stycznia 2021 13:34 |
Ja piszę? A inni niczego nie piszą?
https://stolikwolnosci.pl/wywiad-z-prof-romanem-zielinskim/#bio
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 5 stycznia 2021 13:34 |
5 stycznia 2021 17:51 |
Przeczytałem ten wywiad ponownie, bo już go widziałem wcześniej i pan profesor w żadnym momencie nie sugeruje, że mogą istnieć jakieś różne wersje szczepionek, co pan sugerował w komentarzu. To właśnie nazwałem mnożeniem niepotrzebnych teorii spiskowych i do tego się odniosłem. Jestem zdania, że takie teorie są celowo kolportowane przez twórców tej "pandemii" i mają zdyskredytować osoby wobec niej sceptyczne, poprzez skłonienie ich do powtarzania takich absurdów. Jestem pewien, że nie ma różnych szczepionek dla różnych grup wiekowych, a ta jedna jest wystarczająco niebezpieczna. Nie widzę realnej możliwości selektywnej dystrybucji tych szczepionek w taki sposób przez osoby niewtajemniczone w taki spisek. Kiedy napisał pan o "wrzawie bez powodu", sądziłem, że ma pan na myśli całą tę pseudopandemię i absurdalne działania z nią związane, a nie aferę celebrycką, która jest chyba wypadkiem przy pracy nad marketingiem. Jednak moja odpowiedź i tak pozostaje w mocy. Jeśli jest pan w wieku 60+, to chciałbym pana trochę uspokoić, to nie jest zamach wymierzony szczególnie w pana, czy pańską grupę wiekową, to jest wymierzone w nas wszystkich. Również w tych, co jeszcze się nie urodzili, a nawet nie poczęli. Jak pan uważnie przeczyta ten wywiad, który pan zalinkował, to się pan wszystkiego dowie, nic szczególnego i nowego panu obiektywnie nie grozi, ale jak zawsze, warto o siebie zadbać, warto coś zrobić z ewentualną otyłością, która jest największym czynnikiem ryzyka przy każdej infekcji i której skutkiem są inne czynniki ryzyka - cukrzyca, nadciśnienie i inne choroby krążenia. Nie warto się mocno stresować, bo to również nas osłabia i nie należy ulegać strachowi.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 5 stycznia 2021 17:51 |
5 stycznia 2021 18:48 |
Nebojioim se, mam rakovinu
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 5 stycznia 2021 17:51 |
5 stycznia 2021 19:40 |
"Jestem pewien, że nie ma różnych szczepionek dla różnych grup wiekowych, a ta jedna jest wystarczająco niebezpieczna."
Ale głowy za tę pewność chyba pan nie da.
Proszę zatem zaproponować inny powód dla szczepień celebrytów szczepionką z puli "medycznej"
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 5 stycznia 2021 19:40 |
5 stycznia 2021 19:45 |
Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej opisał to dokładnie:
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 5 stycznia 2021 19:45 |
5 stycznia 2021 21:04 |
Jedno drugiego nie wyklucza, a zatem pozwoli pan że pozostanę przy swoim zdaniu.
Nie ma sensu udowadnianie , kto jest w tej kwestii "mądrzejszy".
![]() |
Paris @SalomonH 5 stycznia 2021 19:45 |
5 stycznia 2021 21:07 |
Oslabil mnie Pan lekko...
... nie spodziewalam sie, ze wrzuci Pan tego linka z tym profesUrem... powiedzial dziad co wiedzial !!!
Jednak, to Stanislaw ma racje tworzac "teorie spiskowa".
![]() |
stanislaw-orda @Paris 5 stycznia 2021 21:07 |
5 stycznia 2021 22:24 |
To nie jest żadna teoria. Napisałem, ze można to wydarzenie zinterpretować niekoniecznie według oficjalnej wersji propagandowej. Również jako element "teorii spiskowej" .
Ze względu na to, że skala dezinformacji propagandowej w związku z "Operacją Covid-19" jest tak duża, więc równie dużo interpretacji może konkurować ze sobą.
A sprawą indywidualną pozostaje wybór, czy wypada dawać wiarę tylko tym mającym "stempel oficjalny".
![]() |
Paris @stanislaw-orda 5 stycznia 2021 22:24 |
5 stycznia 2021 22:41 |
Rozumiem,...
... dlatego teorie spiskowa wzielam w cudzyslow.
A poniewaz skala dezinformacji nt. "swirusa" wytwarzana przez Sssakiewiczowych oszustow to istne KURIOZUM, dlatego do wersji majacych stempel oficjalny nalezy podchodzic SZCZEGOLNIE SCEPTYCZNIE i z wielka rozwaga !!!
![]() |
SalomonH @stanislaw-orda 5 stycznia 2021 22:24 |
6 stycznia 2021 01:02 |
Najpierw podrzuca pan stworzone ad hoc teorie spiskowe (jestem wrogiem tychże, uważam że są narzędziem celowej dezinformacji), później podpiera się pan tekstem, który nic takiego nie sugeruje, nota bene bardzo dobrym, jeśli nie najlepszym, jakie czytałem, bardzo rzeczowo opisującym sytuację i odnoszącym się wyłącznie do znanych i sprawdzonych faktów, a na koniec odwołuje się pan do "wiary". Ja tymczasem nie mam zamiaru odnosić się do żadnych wierzeń, przesądów i paranoi. Na podstawie znanych mi okoliczności i procedur śmiem twierdzić, że nie ma żadnej możliwości takiej selektywnej dystrybucji różnych rodzajów szczepionki na taką skalę, gdyż wymagałoby to wtajemniczenia w spisek zbyt wielu osób, żeby dało się to zachować w tajemnicy. Uważam też, że nie ma takiej potrzeby, bo sama szczepionka, czy też raczej preparat tak nazywany, jest wystarczająco groźny, co możemy stwierdzić na podstawie informacji publiczne dostępnych. Jest całkiem możliwe i prawdopodobne, że ten preparat będzie o wiele groźniejszy dla osób w podeszłym wieku, gdyż te mają zazwyczaj mocno upośledzony system odpornościowy, który łatwiej rozregulować, do tego nie potrzeba żadnych dodatkowych i tajnych działań.
To w co pan "wierzy", jest bzdurą tego samego gatunku, jak swego czasu kolportowane informacje, że krótko przed 11 września budynki WTC zostały zaminowane przez ekipy udające monterów instalacji przeciwpożarowych. To było niemożliwe z tego powodu, że przygotowanie do takiego wyburzenia musiałoby trwać długie miesiące, czy nawet lata, trzeba by było w tym celu dotrzeć do tysięcy punktów konstrukcji budynków, odkuć beton pokrywający stalowe elementy, owinąć je ładunkami służącymi do cięcia stali z każdej strony i takiej operacji nie ma szans ukryć przed nikim, ani jej przeprowadzić nie przerywając normalnej eksploatacji budynku. Było to również zupełnie niepotrzebne, bo każdy wieżowiec na Manhattanie i z dużym prawdopodobieństwem każdy na świecie zbudowany w gęstej zabudowie miejskiej od lat 60-tych conajmniej, jest już w trakcie budowy wyposażany w instalację i ładunki służące do jego natychmiastowej rozbiórki, co zabezpiecza sąsiednie obiekty przed ryzykiem przewrócenia się takiego wieżowca w sytuacji uszkodzenia konstrukcji z powodu różnych losowych i celowo wywołanych zdarzeń. Wspomniana teoria spiskowa miała konkretny cel, a było nim ukrycie przed opinią publiczną tej powszechnie stosowanej, a wymuszonej przez prawo budowlane praktyki, od początku uznanej za tajną.
Tak więc mam prośbę, trzymajmy się faktów, są one wystarczająco przerażające. Jeśli popłyniemy w fantazje i paranoje, to będzie naprawdę po nas.
![]() |
stanislaw-orda @SalomonH 6 stycznia 2021 01:02 |
6 stycznia 2021 01:32 |
Czy jest pan w stanie odnieść się do tego, co faktycznie napisałem, a nie do tego co pan sugeruje, że napisałem?
Otóż wyraziłem opinię, że możliwe są różne interpretacje.
Pan uważa, że jedna z nich, przeze mnie wyartykułowana,nie jest możliwa.
Informuję, że przyjąłem do wiadomości pańską opinię, a naleganie abym uznał ją za jedynie słuszną, nie jest w stanie niczego w tej kwestii zmienić.
Tym samym uważam dalsze przekonywanie mnie za stratę czasu, czego chciałbym panu oszczędzic.
Dziękuję za uwagę.