-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Metodyka podboju

W nieopisane zdumienie wprawiła mnie wczoraj pewna informacja. W zasadzie bardziej jej współczesny kontekst oraz tło. Jak większość ludzi pewnie wie, jesienią na ekrany kin wszedł film „Czas krwawego księżyca”. Nie chciałem go oglądać, ale uważnie czytałem recenzje. W większości były nieprzychylne. Chodzi mi o recenzje tak zwanych intelektualistów, czynnych w sieci, oczywiście polskich. Pisano, że film jest za długi, niezrozumiały, nudny i w ogóle można to było wszystko załatwić krócej. Ja – na co zwracam uwagę – filmu nie oglądałem. Wczoraj Hubert powiedział mi co jest osią fabuły i mogę, jak w wielu przypadkach wcześniej, rzec – zamarłem. Ja teraz Wam powiem o czym jest ten film, trudno, musicie mi to wybaczyć. O czymś zupełnie innym niż myślałem. Amerykanie mają to do siebie bowiem, że posługują się językiem prostym i zrozumiałym, a w filmach pokazują zdarzenia rzeczywiste. Czego nie sposób powiedzieć o filmach polskich, które składają się ze scen metaforycznych, nie opisujących niczego.

Otóż film „Czas krwawego księżyca” opowiada o tym, że na terenach przyznanych przez rząd Indianom Osage, odkrywają ropę. Natychmiast zjawia się tam masa ludzi, którymi kieruje wielki przyjaciel Indian – Robert de Niro. Ma on do pomocy swojego siostrzeńca, a także innych ludzi, którzy tak kochają i tak lubią Indian Osage, że wżeniają się w ich rodziny i tworzą wspólnie mieszaną społeczność, taką wiecie, wielokulturową. Potem zaś biali członkowie mieszanych rodzin trują tych kolorowych, posiadających akty własności na roponośne tereny. No i w ten sposób – poprzez dziedziczenie po zmarłym małżonku stają się właścicielami pól naftowych.

To jest tak szokujące, że kiedy mi to Hubert powiedział i przypomniałem sobie jeszcze recenzje tych wszystkich durniów, co skarżyli się na długość filmu, nie mogę dojść do siebie. Scorsese pokazał wprost, jak działa podbój w momencie, kiedy nie można przeciwnika po prostu zlikwidować, bo zaneguje się przez to funkcjonowanie systemu. Na co polscy znawcy kina odpowiedzieli – oj tam, oj tam, za długie i nie wiadomo o czym, egzotyka jakaś.

To świadczy o tym, że jesteśmy znacznie głębiej w przysłowiowej czarnej dupie, niż nam się zdawało. Jak można nie dostrzec takiej metafory, w dodatku opartej na takim konkrecie? To właśnie różni kino i w ogóle twórczość ludzi wolnych od twórczości niewolników, którzy poprzez wydumane metafory, próbują wmawiać sobie, że są kimś innym niż tylko mierzwą. Żadna konkretna i równie upiorna, jak to co widzimy w filmie Scorsese, sytuacja nie może być opowiedziana w filmie polskim, bo nikt tego nie wytrzyma. I o tym próbuję tu napisać od pewnego czasu. Nie wiem, jak swój problem rozwiązał Scorsese, ale sądzą po recenzjach poszło mu to znakomicie, bo wszyscy dotknięci deficytami i próbujący skupić na sobie uwagę durnie, natychmiast napisali, że film ich rozczarował.

Ten film powinien być podstawą do studiów i rozważań na temat sytuacji bieżącej w Europie, tak wschodniej, jak i zachodniej. A w każdej z zupełnie innego powodu. Migrantów do Europy nie sprowadza się po to, by budować wielokulturowe społeczeństwo, ale po to, by przejęli ziemię. W Polsce, podbój nie może odbywać się już starymi metodami, choć widać wyraźnie, że sporo osób chce do nich powrócić. On się, na razie, od roku 1989 odbywa na miękko, czyli, tak jak to już kiedyś pisałem, przez wielkich przyjaciół Polski i Polaków, którzy zjawiają się tutaj i od razu dostają różne fory i ulgi, po to, by pomóc nam znosić naszą ciężką dolę i po prostu się ucywilizować.

Jak wiemy są różne rodzaje trucizn, nie tylko te aplikowane do żołądka czy żył, ale także te sączone do mózgu i serca i ja chciałbym się nimi właśnie zająć. I tylko tym mogę sobie wyjaśnić falę nieprzychylnych recenzji dla tego filmu, że owi recenzenci, to ci wielcy przyjaciele Polaków, co tu przybyli, żeby przychylić nam nieba. I oni właśnie postanowili nam wyjaśnić, jak źle robimy doszukując się jakichś analogii w tym filmie. Innego wyjaśnienia być nie może, bo wszak jesteśmy w Polsce i jak ktoś mówi – białe, to wiadomo, że czarne. Jeśli zaś ktoś ufa słowu, to jest po prostu durniem.

Metodyka  podboju, polega na tym, że najeźdźca wkracza na grunt emocji bardzo delikatnych i składa obietnice natury intymnej. W filmie w wymiarze osobistym, ale można te obietnice także opanować obszar emocji intymnych, istotnych dla dużej grupy ludzi. Więcej, można za pomocą mediów i autorów, taki obszar stworzyć, zarządzać nim i spędzić tam bydło z całej okolicy.

Ważne, żeby deklaracje składane co jakiś czas publicznie i nieco mniej publicznie posiadały wszystkie cechy i certyfikaty autentyczności. I tak, każdy kto pierwszego marca powie – zachowałem się jak trzeba – od razu jest nasz. Każdy kto zacytuje idiotyczny wiersz Herberta, uważanego za najwybitniejszego poetę polskiego, lepszego nawet niż Miłosz, wiersz zaczynający się od słów: ponieważ żyli życiem wilka…Jest jeszcze bardziej nasz, niż ten pierwszy, co powiedział, że zachował się jak trzeba. Ludzie, nie są w stanie zrozumieć, że można zafałszować intencję intymną. To im się nie mieści w głowie. No, a właśnie na tym polega cała potworność podboju. I teraz wróćmy do naszych rozważań okołoteatralnych. Mamy tego Gogola i Czechowa, którzy już dawno nie żyją, a żyli krótko. I ciągle ich w Polsce grają, choć naprawdę, jest masa sztuk na świecie, które można by realizować na deskach tych dziesiątków jeśli nie setek teatrów jakie mamy. Do tego weźmy jeszcze dobrze tu zadomowionych rosyjskich reżyserów. Którzy kim są? Dysydentami rzecz jasna, a do tego mają jeszcze wszystkie potrzebne do uprawiania dysydenctwa papiery. Polscy aktorzy zaś robią karierę w Moskwie, bo tam, wiecie, jest duży rynek, nie to co w Polsce i można więcej zarobić. Sztuka zaś powinna też przynosić ludziom, którzy ją realizują, jakieś godziwe zyski. Dlaczego nikt nie zastanowi się, co zrobić, żeby to w Polsce był rynek na teatr i film? Bo nie ma widzów, odpowie ktoś ze środowiska wujka Czarka. To bzdura. W Rosji do teatru chodzą Moskwa i Petersburg, może jeszcze jakieś dwa trzy większe miasta. W Polsce zaś mogliby chodzić wszyscy, bo i naród przytomniejszy i mniej pijący i odległości do teatru mniejsze. Prawda jest więc inna – dzieje się tak, bo ludzie, za tę sztukę odpowiedzialni, nie wychowują publiczności. Nie wychowują jej, albowiem zajęci są jej deprawowaniem, a na tle deprawacyjnych formatów ustawiają siebie. Całe lata dziewięćdziesiąte to czynili, pokazując w filmach, jak durnowato i beznadziejnie wyglądają zamieszkujący nadwiślańskie krzaki tubylcy. I dziś jeszcze domagają się za to hołdów. To jest podbój. Tak on wygląda i, na razie, jak powiedziałem, odbywa się na miękko, poprzez podtruwanie umysłów i deprawowanie serc.

Król Edward wpadł kiedyś na pomysł, że każdy Anglik ma się szkolić w strzelaniu z łuku. Był to pomysł dobry i celowy. Myślano bowiem o podboju Francji, choć projekt ten wydawał się ryzykowny. Myślano jednak także o tym, że w XIII wieku Filip August o mało nie wysadził desantu na angielskiej ziemi. Stąd ta decyzja. Jakie decyzje mogą dziś podjąć polskie elity polityczne, w całości przekabacone przez obcych lub przez nich przekupione i w całości realizujące program najeźdźcy? W dodatku bez zrozumienia jego istoty? Ktoś powie, że PiS ma plan dla Polski. Z tego co widzimy przed kolejnymi wyborami, PiS ma taki plan dla Polski, jaki mieli wodzowie Obodrytów dla Obodrytów, wskazując im, że są przecież sojusznikami największej potęgi – Karola Wielkiego. I nic poza tym. Nic poza wskazywaniem na sojusze PiS nie ma nam dziś do zaoferowania. Jarosław Kaczyński zaś powiedział, że będzie nadal kandydował na szefa partii. Super, mam nadzieję, że ma on świadomość iż ta metodyka, doprowadzi do sytuacji następującej – napięcia w partii będą tak duże, że po śmierci prezesa, organizacja rozleci się natychmiast od tych wewnętrznych napięć. Jego to już nic nie będzie obchodzić, ale nas, a i owszem, bo to my jesteśmy celem podboju. – A co powinien zrobić – zapyta ktoś? Postawić się w sytuacji najeźdźcy i zrozumieć jego logikę. On przede wszystkim pogardza przeciwnikiem i po chwilowym dowartościowaniu go poprzez opisywane tu działania, czyli markowanie przyjaźni i miłości, chce doprowadzić do całkowitego i nieodwołalnego zniszczenia tego przeciwnika, nie brudząc sobie przy tym rąk i składając całą odpowiedzialność za podbój na barki ofiary. Ujmując zaś rzecz konkretniej. Powinien Jarosław Kaczyński posłuchać tego, który go najbardziej namawia do kandydowania po raz kolejny, następnie zaś kopnąć go w dupę tak mocno, żeby zatoczył wielki łuk, lecąc za horyzont. Potem powinien dowartościować swoich konkurentów proponując im udział w zmodyfikowanej strategii, a następnie samemu stanąć na czele partii. Tak by postąpił człowiek przytomny. Na to się jednak nie zanosi. Dlaczego tak? Bo tak wynika z prostego i ilościowego opisu rozkładu sił. Konkurencja szykuje się do skoku i ma na to siłę i środki, a także chęć by coś zmienić. Należy to wykorzystać dla swoich celów, czyli dać tej konkurencji szansę w ramach partyjnej struktury, nie tracąc nad nią kontroli. Włazidupstwo zaś chce się żywić siłą prezesa i jego determinacją, jest leniwe i słabe, chce zachować status quo i żyć nadal, jak żyło. A tak się nie da.

Zanosi się za to na kolejne przegrane wybory, a potem na jeszcze jedną klęskę. Wszyscy bowiem są skupieni na „zaorywaniu” przeciwników w mediach. Czyli na robieniu tym przeciwnikom reklamy. O tym, by ktoś się głębiej zastanowił nad mechaniką tego procesu, nie może być nawet mowy, bo wiadomo, że jak ktoś wyżywa się, jak Czarnek, na różnych idiotach z lewicy, to jest świetnie, albowiem dostarcza nam rozrywki i daje nadzieję na sukces w wyborach samorządowych. Zupełnie tak samo, jak z tymi poetami – kogo wolisz Miłosza czy Herberta? – Herberta. – A toś mi brat…Ten numer powtarzany jest do, pardon, porzygania. I nadal wszyscy się nań nabierają.

Przypomnę teraz mało pamiętany fakt. Kiedy startowała TV Republika, jednym z pierwszych gości w jej studio był Jacek Żakowski. Napisałem o tym w salonie24 i przyszedł jakiś gorący patriota, zwymyślał mnie od zdrajców i głąbów, a potem raczył mi wyjaśnić, że oni tego Żakowskiego zaprosili albowiem chcieli go zaorać. Oczywiście, a Leo di Caprio ożenił się z grubą Indianką chorą na cukrzycę, albowiem poczuł do niej mięte i nie mógł bez niej żyć. To przecież jasne. Któż śmiałby igrać z uczuciami.

Ostatnio wszyscy ekscytowali się pewną konferencją prasową, w której wziął udział reporter TV Republika, stale niezapraszanej na różne konferencje. I on zadał tam Kosiniakowi Kamaszowi pytanie o SKW, a w tym momencie przerwano transmisję. Fala oburzenia przeszła przez sieć i wszyscy wygrażali kułakami złej TVP, po czym wrócili do oglądania Republiki, gdzie tradycyjnie już gośćmi bywają pani Senyszyn i pan Gdula.

Nie wiem, jak Wam to ludzie, prościej wytłumaczyć, jesteście podtruwani na różne sposoby, ale nie rozumiecie tego, bo musicie brać udział w rankingach kto był lepszym poetą Herbert czy Miłosz i która polska aktorka była najładniejsza – Raksa czy Brylska? To ważne kwestie, bez nich człowiek nie może o sobie powiedzieć, że jest kulturalny. Kultura zaś to podstawa.

Prezes Kaczyński coś przebąkuje o utworzeniu nowej stacji telewizyjnej. Być może już się zorientował co jest grane, ale nawet jeśli, nikt w jego otoczeniu nie pozwoli na to, by taka stacja powstała. Wszyscy bowiem zostaną zaraz obłaskawieni przez zarządców dwóch istniejących tu prawicowych, patriotycznych, internetowych stacji telewizyjnych, których stałą misją jest zaniżanie poziomu ogólnego i mieszanie ziarna z plewami. Te zaś należy od siebie oddzielać, o czym każdy wie. No, ale to nie w tym stuleciu. Wszystko jest bowiem przeciwko nam. Tylko te biedne emocje, identyczne z tymi, które odczuwała gruba Indianka adorowana przez di Caprio, mówią nam, że wszystko będzie dobrze, bo przecież jesteśmy w dobrych rękach. Nasi zaorają tamtych, nie może być inaczej. I jeszcze udowodnią, że są prawdziwymi demokratami, nie zaś żadnymi faszystami. I każdy to zrozumie.

Przypominam, że 12 kwietnia o 18.00 odbędzie się nasz pierwszy wieczorek katakumbowy, spotykamy się w pałacu w Ojrzanowie. Gościem będzie Piotr Naimski. Impreza ma charakter prywatny i nikt poza osobami wpisanymi na listę nie może tam wejść. Lista jest jeszcze otwarta.



tagi: teatr  telewizja  kultura  film  jarosław kaczyński  poezja  podbój  trucizna  degradacja 

gabriel-maciejewski
3 marca 2024 09:48
115     3905    22 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Alfatool @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 10:09

No to źeś zaorał kawał pola i to w niedzielę. Ech!, jak  czasem wzdycha Mniszysko.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Alfatool 3 marca 2024 10:09
3 marca 2024 10:14

Jest poważnie, bo teraz "ujawniają" kolejny fragment "tajnego" raportu Kurskiego. Wynika z niego, że Morawiecki to samo zło, co nie spełnia obietnic i zatapia partię, a do tego jest uzurpatorem. Trzeba go usunąć. Tako rzecze Kurski, który, jak wiemy jest aniołem niosącym dobro

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 10:14
3 marca 2024 10:20

Ja bym ich obu, na miejscu Prezesa, zaprosił na wspólną kawę. Po czym kazał całować kolegę z partii w usta lub w dupę za każde złe słowo, które z tego raportu padnie. Sytuacja w partii szybko by się oczyściła.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 10:23

Wcześniej dałbym się odnieść Mateuszowi na piśmie, żeby też miał powody do czułości. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 10:37

Jak obejrzałem ten film to pierwsze co mi przyszło na myśl były twoje teksty o tym jak porównywałeś jeszcze dawniej sytuację indian do naszej, że ciągle są próby do sprowadzenia nas do rozrzedzonej grupy tubylców, a potem zamknięcia w rezerwacie żebyśmy nie mącili przy podziale władzy przez "białych" najeźdźców.
No, ale tego poziomu perfidii jaki jest przedstawiony w filmie jeszcze nikt nie pokazał wcześniej.

UWAGA BĘDĄ SPOILERY

Jak zobaczyłem W. Hale'a(granego przez R. de Niro), gościa który wybudował miasto dla indian, nauczył się ich języka i kultury, uczestniczył w ich życiu rodzinnym, wszystko po to żeby kawałek po kawałku w imię interesów korporacji naftowych przejąć roponośne ziemie, to alegoria do tzw. "naszych" sama się narzuciła. Indianie tak samo nie mogli uwierzyć, że ich "dobrodziej" jest mózgiem akcji wywłaszczeniowej, najlepsza jest scena kiedy odbywa się narada z radą indian, aby wyjaśnić zabójstwa zamiecione pod dywan przez lokalną policję(oczywiśćie zarządzaną z tylnego siedzenia przez Hale'a), a Hale jest pierwszym który rzuca pieniądze, aby sprowadzić detektywa(którego potem zabija) z Waszyngtonu i całą sprawę wyjaśnić.
Dopiero lokalny ksiądz proboszcz już po licznych morderstwach umawia się z wodzami, aby sprowadzić po kryjomu gościa z władz federalnych(z biura Hoovera) żeby po cichu wywiedział co się dzieje.

Ładnie jest też pokazane jak biali w mieście obskakują indiańskich właścicieli roponośnych terenów żeby jak najwięcej kosztownych rzeczy(samochodów, futer itp.) im sprzedać. To pokazało inną rzecz o której ciągle pisałeś, że posiadanie bogactwa, czy ziemi nie daje bezpieczeństwa, jeśli nie masz(lub nie należysz do) organizacji mającej silną doktrynę chroniącej te dobra i organizującej dystrybucję.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 10:44

Dlatego dla mnie papierkiem lakmusowym jest zawsze podjeście tych "przyjaciół" Polaków do kwestii praw najabrdziej dotykających nas codziennie, czyli najbardziej do praw pracowniczych i realnego wspierania obywateli. Jeśli ktoś deklaruje wielki "patriotyzm" i "przywiązanie do tradycyjnych wartości", a nie uszczelnia kodeksu pracy albo mówi że renty i zasiłki to rozdawnictwo i w ogóle najważniejsze to wspierać "wykształconych i utalentowanych", a reszta "w drugiej kolejności", to wiadomo, że został wysłany przez korporacje.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 10:45

P.S.

Nic nie pisałem ci o tym filmie, bo pomyślałem, że i tak nie będziesz miał czasu go obejrzeć, a poza tym on w większości mówi o tym co już opisywałeś kiedyś.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 3 marca 2024 10:37
3 marca 2024 10:48

Ludziom nie da się wytłumaczyć, że ilość subskrybcji nie ma znaczenia, a gdzie tam jeszcze mówić o pieniądzach. Przecież pieniądze to potęga, a subskrybcje to sława

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 11:15

Cóż....jedynie co mogę zrobic, to przestrzegac ludzi przrd Braunem i jemu podobnych. 

PiS już dawno jest u mnie podejrzany. Zresztą problem kest u nas taki, że nie ma drugiej sprawnej tajnej organizacji,w której interesie byłoby nie dopuścić do naszego wywłaszczenia..po prostu jest sztama i widać to choćby w takie tv republika.

Ten portal to chyba jedyne rozsądne orzedsięwzięcie w takiej sytuacji. Możemy ostrzegać i tylko to. Ale nic więcej nie możemy zrobić. 

Jedyna nadzieja w tym, że nasi wrogowie popełnią błąd...błąd w postaci pośpiechu. Diabły najczęściej się demaskują w wyniku 8ch własnej niecierpliwości. Chcą przyspieszyć pewne rzeczy, myśląc że sytuacja już dojrzała, a tu zonk...

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 11:36

>jak działa podbój w momencie, kiedy nie można przeciwnika po prostu zlikwidować, bo zaneguje się przez to funkcjonowanie systemu.
 
>twórczość ludzi wolnych od twórczości niewolników, którzy poprzez wydumane metafory, próbują wmawiać sobie

>Jak wiemy są różne rodzaje trucizn, nie tylko te aplikowane do żołądka czy żył, ale także te sączone do mózgu i serca

>Metodyka  podboju, polega na tym, że najeźdźca wkracza na grunt emocji bardzo delikatnych i składa obietnice natury intymnej.

>odbywa na miękko, czyli, tak jak to już kiedyś pisałem, przez wielkich przyjaciół Polski i Polaków, którzy zjawiają się tutaj i od razu dostają różne fory i ulgi, po to, by pomóc nam znosić naszą ciężką dolę i po prostu się ucywilizować.

 


Dokładnie, a walczyć z miękkim podbojem można tylko przez własną silnie działająca propagandę, która wytrąca z ręki niegdysiejszego najeźdźcy nóż.
Np. jak fajnie by było zobaczyć w naszej kulturze cos podobnego do tego co przedstawiają w miarę młodzi Żydzi, w której scence przedstawialiby to samo, tylko zamiast mieszkańców IdealnegoMiasta, byliby mieszkańcy Polski, którzy jako może i pizdowaci, ale zjednoczeni. I to by była nawet prawda, bo jest tego dużo ciągle w najważniejszych sprawach, i jak nie ulegają podbojowi :-)     :

https://www.youtube.com/watch?v=tG1MfpGNL0U

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 11:49

Wstrząsające. I film i notka. Co akapit, to strzał w środek tarczy.

Myślę, że każdy winien zapamiętać albo sobie dla pamięci zapisać powyższe słowa z notki : "...Prawda jest więc inna – dzieje się tak, bo ludzie, za tę sztukę odpowiedzialni, nie wychowują publiczności. Nie wychowują jej, albowiem zajęci są jej deprawowaniem, a na tle deprawacyjnych formatów ustawiają siebie. Całe lata dziewięćdziesiąte to czynili, pokazując w filmach, jak durnowato i beznadziejnie wyglądają zamieszkujący nadwiślańskie krzaki tubylcy. I dziś jeszcze domagają się za to hołdów. To jest podbój....".

My rzeczywiście JESTEŚMY  takimi "Indianami z dużymi zasobami", których od co najmniej XVIII wieku dotykają różne "przyjacielskie gesty". Przede wszystkim demoralizacja elit w XVIII w. a po trzech wiekach notoryczne "kreowanie na elity" najgorszych szumowin albo w najlepszym razie budyniowatych oportunistów z gigantycznym parciem na łatwą kasę.

Teraz zaczyna się chyba jakiś mocny etap kasowania rolników i ich praw do ziemi ornej . A jest jej w Polsce ponad 10 mln ha. A na niej wspaniała produkcja rolna a pod nią jeszcze wspanialsze zasoby. Podobno największe na świecie zasoby srebra.

No ale. Co do wybrzydzania nad filmem "Czas krwawego księżyca" to i w USA film nie ma łatwego życia. Producenci władowali 200 mln USD a do dzisiaj wyciągnęli z tego filmu 159 mln USD.  Że jakoby film "za długi"? Czytam w angielskiej wiki, że podobno w filmie są sceny, kiedy główny mózg i koordynator operacji czyli "wujek" William Hale wlecze swojego siostrzeńca Ernesta Burkharta do "świątyni masońskiej" i tam go leje oraz upokarza w inny sposób z powodu "rozczarowania wynikami". To Ernest się ożenił z nieszczęsną Mollie Kyle z plemienia Osage. Wskazywanie, że "morderczy William" (który wcześniej dopuszczał się defraudowania kasy z ubezpieczeń) był jakąś figurą 32 stopnia w tamtejszej loży chyba i w USA i  w III RP mogło być uznane za wielce niepoprawne politycznie. Zwłaszcza że Molly Kyle , główna ofiara, której rodzinę zdziesiątkowali chciwi i pozbawieni sumienia ludzie - była katoliczką i to miejscowy katolicki ksiądz skutecznie zawiadomił agentów Biura Śledczego (później FBI) aby rozpoczęli "szeroko zakrojone  śledztwo".
A na sam koniec: i książka i film w USA noszą tytuł "Zabójcy Kwiatowego Księżyca" a nie "Czas Krwawego Księżyca". Przypomniał mi się słynny tytuł "Wirujący seks".

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 3 marca 2024 11:49
3 marca 2024 11:54

Ktoś ten film zlecił. Nie może być inaczej. I trafił w dziesiątkę. Myślę, że ci którzy mogą powinni się zastanowić jaka jest rola katolików w USA i kto ich deprawuje, a kto próbuje utrzymać w pionie. Czy tym drugim jest rzeczywiście Rzym? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 3 marca 2024 11:36
3 marca 2024 11:56

Nie mamy własnej propagandy, bo wszystkie kreacje propagandowe są narzucone. Te rzekomo nasze zaś dotyczą wąskiego kręgu pojęć - zachowałam się jak trzeba, idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, pozdrówcie Góry Świętokrzyskie i podobnych. Ludzie się tego uczą na pamięć, a potem jeszcze nucą piosenkę Jacka Kaczmarskiego pod tytułem "Zbroja" - nam do obrony dany pamięci pancerz nasz. Gówno jeden z drugim wie o pamięci o o tym co zostało ukryte, a także jak przekręcono interpretacje, ale musi się wyjęzyczyć w określonych momentach i na widok określonych formatów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 3 marca 2024 11:15
3 marca 2024 11:57

Musimy zamknąć przed nimi drzwi, jak przed sprzedawcami garnków i odkurzaczy Rambo

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Brzoza 3 marca 2024 11:36
3 marca 2024 12:12

Jest jeszcze inny sposób na walkę z miękką propagandą przez przemysł filmowy. Koreański. Choć w zasadzie to nawet znacznie starszy patent, chyba jeszcze z czasów Sumeru. Ogólnie chodzi o to, że walkę z obcą propagandą przenosi się na pogranicze naszego świata i zaświatów. Wtedy stosunkowo łatwo określić kto jest demonem lub potomkiem demona, a żyje sobie spokojnie wśród ludzi.

W zasadzie to był on bardzo skuteczny nawet w Polsce jeszcze z jakieś 40 lat temu. W XVIII wieku ubierało się diabła w niemiecki surdut, a w latach 60/70 w mundur SS i to załatwiało sprawę niemieckiej propagandy skierowanej przeciwko Polakom. Żeby to przełamać potrzeba było ogromnych pieniędzy na ocieplanie wizerunku oraz przekupienia większości społeczeństwa korzyściami z UE. Zapomniano tylko, że tych diabłów jest znacznie więcej i jakoś nigdy nie było widać ich całej reszty - szczególnie tych ze wschodu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 3 marca 2024 12:12
3 marca 2024 12:14

Jak diabły mogą być ze wschodu? A wujaszek Wania, a wiśniowy sad, a ożenek, a Mistrz i Małgorzata? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 12:35

Żyjemy w absolutnej schozofrenii. 

Rolnicy strajkują przeciwko zielonemu ładowi oraz sprowadzaniu szajsowatych zbóż z Ukrainy.

Gdy rolnicy jadą blokować drogi, ich żony idą do którejś z sieciówek i kupują olej kujawski, bo  staniał o 50%. A ten olej produkuje Bunge Kruszwica (z kapitałem głównie holendersko-amerykańskim) z podobno super przebadanych zbóż pochodzących, w sumie nie wiadomo skąd, bo co to za problem zneutralizować dokumenty przewozowe i wprowadzić  towary ukraińskie jako towary litewskie, czy rumuńskie.

Aby było ciekawiej, w roku 2008 rzepa donosiła, że "ziarno ze wschodu podbija zachodnie rynki. Ukraina trzykrotnie zwiększyła produkcję rzepaku. W najbliższym roku wyeksportuje aż 2 mln ton tego ziarna, także do polskich zakładów.", w tym do Bunge.

Dalej co prawda czytamy - "Polscy rolnicy starają się zachować zimną krew, choć ceny rzepaku w skupie spadły w ciągu dwóch miesięcy o 20 proc. Teraz wynoszą ok. 1200 zł za tonę, na początku lata zbliżały się do 1,5 tys. zł. – Ukraiński rzepak jest gorszej jakości od naszego, dlatego nie stanowi dla nas konkurencji, tym bardziej że jego cena poszła już w górę – przekonuje Edward Warych, wiceprezes Krajowego Zrzeszenia Producentów Rzepaku."

https://www.rp.pl/biznes/art16049531-wiecej-rzepaku-z-ukrainy

Czy to się różni od wżeniania się w indiańskie rodziny w celu przejęcia ziemi i bogactw z nimi związanych?

zaloguj się by móc komentować


Pioter @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 12:14
3 marca 2024 12:57

I właśnie tu jest problem z całą ruską propagandą. Ona ustawiona jest według tych samych wektorów, co nasza. A o wschodnich diabłach pamięta się chyba wyłącznie na dawnych ziemiach Rzeszy, gdzie niczego już nie udawali.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @Pioter 3 marca 2024 12:12
3 marca 2024 13:01

Superowe! :-)

> Żeby to przełamać potrzeba było ogromnych pieniędzy na ocieplanie wizerunku

Fajnie kiedyś napisał coryylus: prawdziwa polityka zaczyna się, gdy przerzuca koszty na przeciwnika. Tylko to była genialna, ale oddolna inicjatywa walki z najeźdźcą. Pytanie na szybko- kiedy przyłączy się do tego tzw. nasze państwo? Czy kiedykolwiek się u nas przyłączyło do przeciwdziałania miękkiego podboju państwo w RON? Chyba w państwach katolickich obrona zawsze szła oddolnie? Tak depresyjnie coryylus nie pisał chyba nigdy jak ostatnio, aż się udziela i człowiek zaczyna się zastanawaić-czy to prawda, że Kościół rozeznał, że utrzymywanie tutaj państwa w karłowatej formie na zgliszczach RON, to nie będzie zawsze za duży koszt dla tzw. zwykłych ludzi i dlatego nie wspierał potem istnienia tego państwa. A dalsze pytania - nawet jeśli to prawda, i koszt w takiej formie istnienia państwa będzie zawsze za duży, aby w to inwestować, czy i tak nie należy zaprzestawać tej wtedy straceńczej misji? W gorszej sytuacji są Inflanty, a nie pękają, chyba.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 3 marca 2024 12:57
3 marca 2024 13:04

Nie, nie pamięta się o nich, bo jest ich zbyt wielu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 3 marca 2024 13:01
3 marca 2024 13:05

Nie można myśleć w ten sposób, jak przejść do idei federacji bez państwa, czyli jednostki podstawowej formułującej cel i doktrynę?

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 13:58

Niestety musimy się przygotować na długi marsz i znaczną utratę aktywów i potencjałów. Wyczyny nowej ekipy w stosunku do rozpoczętych inwestycji infrastrukturalnych nie pozwalają na złudzenia. Ograniczenia, mam nadzieję że tylko intelektualne, naszych milusińskich są irytujące, co najmniej. Ostatnio Prezydent Andrzej Duda odznaczył ekipę, która podliczała materialne straty Polski w czasie II wŚ. Powiedział przy tym o bohaterstwie tej ekipy, bo nie uległa presji finansowo-polityczno-naukowo-propagandowej ze strony Niemiec. A takie są. Rychło wczas to objawił. Pewnie już utracił resztki nadziei na karierę po za krajem. I co dalej, wybory lokalne za miesiąc, a gdzie listy lokalnych, i nie tylko, aspirujących, którzy otrzymywali rozmaite stypendia, lub inne profity bądź medale, od niemieckich instytucjii i firm, i relacje jak się potem zachowywali? I nie tylko niemieckich. Gdzie ich ścieżki kariery i informacje o rodzinie? Nasi sąsiedzi są bardziej przebiegli, nie musieli się żenić z Irokezami znad Wisły i sypać im coś do zupy.  Gdzie są listy osób współpracujących z rosyjskimi firmami i instytucjami? No gdzie? Jak oni chcą wygrać jakiekolwiek wybory, lub tylko trochę dłużej zaistnieć? Co robią z pieniędzmi, które przechwycili w ostatnich latach, jeśli ich nie stać na takie proste prace analityczne i zbudowanie ogólnodostępnej bazy danych z jawnych informacji? Czy nic ich nie nauczyły ostatnie osiągnięcia zaburzonych pań, ze stronnictw sojuszniczych Tuska? Czy jeszcze nie rozumieją, że samo pyskowanie po kątach niewiele zmieni. Chyba już najwyższy czas powiedzieć, że ciągle walczymy na dwa fronty, kto jest wrogiem, kto agenturą i uzasadnić to przekonująco, bo faktów jest dosyć. Samo nazwanie Tuska agentem niemieckim, po przegranych wyborach, jest tylko świadectwem żałosnej impotencji o nieznanej genezie.  Może liczą na FBI, która zrobi porządek, jak na filmie, gdy liczba ofiar i wielkość strat będzie wołać o pomstę do nieba?
Jeśli nie wystąpią ostrzej, to wypada całość tego przedstawienia uznać za grę towarzyską, gdzie szczególnie ceniona jest delikatność sformułować i powstrzymanie się od konkretów, bo przecież mają one, z natury swej pospolity, a może nawet wulgarny,  charakter. To grozić może obniżeniem personalnego ratingu, a może nawet urażeniem szefów wszystkich szefów. Lepiej powtarzać permutacje kilkudziesięciu okrągłych zdań, może coś to da, kto wie. Biomasa musi to wytrzymać.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 13:04
3 marca 2024 14:02

Oj pamięta się. O to starała się niemiecka propaganda od 1941. Przywołując walki książąt śląskich z Mongołami. A potem sami ruscy już nie pozwolili zapomnieć (szczególnie ci w polskich mundurach) traktując mieszkańców jako ludzi nawet nie drugiej, a którejś kolejnej kategorii.

Co do reszty RP, to ruscy przejęli polską propagandę więc przestawić jej wektory będzie niezwykle trudno. Ale nie jest to niemożliwe. W Korei jakoś się to udaje, a ostatnio widzę wykorzystanie tego samego schematu w Nigerii.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 14:03

W ramach demaskowania podboju podrzucam coś dla blogerów o mocnych nerwach:

https://wpolityce.pl/media/683732-wyborcza-w-formie-postanowila-zajac-sie-seksem-wykletych

Tak podbojniki obchodzą Dzień Wyklętych.

PS. Nie podaję linku do wybiórczej, bo tam trzeba im płacić. Niedoczekanie!

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 13:05
3 marca 2024 14:19

A jakie są możliwości? Nie ma żadnych dobrych rozwiązań aktualnie teraz. Ta idea federacji, to realnie albo aktualnie chyba słabe Międzymorze ze słabym wsparciem pomiędzy wieloma sprzecznymi interesami, gdzie błąd mały może oznaczać katastrofę, albo z Niemcami i Francją itd. Ale, np. jak wspierane księstwa niemieckie przejmowały do federacji tereny Kaszub na zachodzie, to archeologowie mówią, że osadnictwo znacznie tam się zmniejszyło.

Wszelkie działania/formułowane propozycje polityczne w Polsce, które miałyby walor szacunku dla jego mieszkańców nie mogą zaistnieć, bo nie ma wypracowanego języka komunikacji władzy z mieszkańcami. Komunikacji gdzie są zobowiązania się do usunięcia się tej części rządu, która nie wypełniła zobowiązań i prawo nie respektowania ich władztwa jak ta część się nie wycofa. Wtedy są obopólne korzyści dla wszystkich i spokój, bo istnieje wypracowany język komunikacji w dwie strony.

Ta kultura moskiewska u nas rozgoszczona zapodająca u nas kulturę wyższą i inne, jest chyba po to głównie, aby uniemożliwić zaistnienia początku wypracowania prawdziwej komunikacji rządzących z mieszkańcami w Polsce. Aktualnie jednym komunikatem mieszkańców jaki mogą wygenerować do władzy jest prostacki reset wszystkiego, co chwila.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 14:34

"Killers of the Flower Moon".

Nie widziałem jeszcze tego filmu ale zamierzam obejrzeć.

Są recenzenci i recenzenci.

Recenzent "Rotten Tomatoes" daje filmowi Scorsese  93%, fragment opinii jednego z krytyków filmowych:

"Ogromny pod względem czasu trwania, tematyki i osiągnięć, "Killers of the Flower Moon" to otrzeźwiająca ocena relacji Ameryki z rdzenną ludnością i kolejny artystyczny zenit Martina Scorsese i jego współpracowników."

Scorsese jeszcze na starość potrafi zmontować film.

Amerykanie czy Brytyjczycy nie tylko potrafią drwić z siebie samych [cecha Polakom obca], ale tez brać na warsztat i rozkładać na czynniki pierwsze swoją historię.

 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 3 marca 2024 12:35
3 marca 2024 14:54

Ukraińskie zboże jest tylko pretekstem. Protesty są w całej Europie poza Anglią (to ciekawe). I wszędzie się podnosi, że to z powodu importu zbóż z Ukrainy. Otóż nie wierzę, że Ukraina jest w stanie wyeksportować (bez zagłodzenia swoich obywatelu) tyle zbóż, aby w całej Europie nagle spadły ceny zbóż. Eksport ukraińskiego zbiża jest stały, a w czasie wojny jest nawet mniejszy, i stąd te zjazdy cen światowych zbóż to skutek zaplaniwanej globalnej spekulacji. Wyprowadzebie rolników na ulice akurat teraz - w okresie martwym - też moim zdaniem jest sterowane. Przez kogo? Przez tych, co chcą wzbudzić niechęć do Ukrainy i do jej pomagania w walce z Rosją. Ja to widzę i wiem, że za tym stoi Mediolan.

Jakże łatwo teraz będzie wmówić społeczeństwom Europy, że te wywłaszczenia rolników, to przez Ukraine. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 14:57

 Ten film został wyprodukowany za prywatne pieniądze Martina Scorsese, Bradley Thomasa, Dan Friedkina  i Daniela Lupi. Tak się składa, że dzięki temu,  że mają spore konta - twórcy już wiekowi mogą sobie pozwolić na powiedzenie czegoś co nigdy nie zostało by sfinansowane przez mainstream.  Bo mainstream jest finansowany przez zupełnie innych misiów.  Tego typu filmy  jak już powstaną, bo to prywatne pieniądze  i nikt im nie może zabronić są skutecznie niszczone przez dystrybucję. Nie ma znaczenia dorobek twórcy tylko przekaz, który jest "niewłaściwy".  Nawet ostatniego filmu Polańskiego nie da się obejrzeć poza kinami studyjnymi.  U nas ta cała opozycyjność ze sztandarem patriotyzmu jest po prostu cwaniackim  podziałem rynku, który pozwala przepalić stosowne budżety bez naruszania status quo ante...  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 3 marca 2024 14:57
3 marca 2024 15:06

Mnie tylko zaskoczyło że Scorsese się na to zdobył, bo w sumie on to jest właściwie właśnie mainstream.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wrotycz1 3 marca 2024 13:58
3 marca 2024 15:11

Który to już z kolei długi marsz? Ile można maszerować. Może zwalmy kogoś z wozu wprost do rowu i zajmijmy jego miejsce? Taka sugestia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 3 marca 2024 14:02
3 marca 2024 15:12

Wierz mi, że są rzeczy, o których się nie mówi i nie pamięta. I żadne przywoływanie tu walk z Mongołami nie ma nic do rzeczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 3 marca 2024 14:03
3 marca 2024 15:12

Wczoraj przecież wrzuciłem tu ten link

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brzoza 3 marca 2024 14:19
3 marca 2024 15:14

Nie można usunąć z wizji dziennikarzy durniów, a co tu mówić o usuwaniu części rządu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 3 marca 2024 14:34
3 marca 2024 15:15

Tego w Polsce nie potrafi nikt, ani drwić, ani rozkładać, bo każdy chce, żeby go zagranica doceniała...Najlepiej zaś poprzez osiągnięcia sportowe i polityczne

zaloguj się by móc komentować



peter15k @Szczodrocha33 3 marca 2024 15:06
3 marca 2024 15:17

To stara gwardia  - Scorsese ma 82 lata, włoskiego pochodzenia z katolickiej rodziny i po katolickich szkołach o bogatym życiorysie. Teraz  mu ten mainstream  mówiąc kolokwialnie zwisa... 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 3 marca 2024 14:54
3 marca 2024 15:31

Wywłaszczenie rolników nastąpi przez Zielony Ład. To już się dzieje w Holandii.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 3 marca 2024 12:35
3 marca 2024 15:33

" Żyjemy w absolutnej schozofrenii." W rzeczy samej pani Ewo! I nie tylko przez Polskę,ale w Europie przetaczają się rolnicze protesty,a to za sprawką tego zielonego ładu... Nareszcie ludek się ocknął z tego koszmarnego snu...,że krówki puszczają bąki,wydzielaja metan,świnki jakiś pomór niosą etc,debilne nowomody szurniętych obrońców klimatu. Tymczasem czego broni Unia? ,ano swoich biznesowych agroholdingów,trującego często ziarna nie tylko na Ukrainie,ale importu z Ameryki Południowej. Bo sytuacja jest taka,że  chłop Ukraiński,może tylko ziemię obrabiać...i pomijam celowo wojnę która tam trwa jednak...

Rządy geniuszu Tuskowego już chętnie ruszyliby z pałą na rolników "precz z kułakami"metodą juz nam znaną.Bo przecież po zaoraniu rolników,mogą powstać i w Polsce, agroholdingi... Niby w imię czego Moskale dokonali rozbioru Rzeczpospolitej wespół z Prusami i Austrią, jak nie szczytnych ''oświeceniowych'' haseł walki z kołtuństwem polskiej szlachty,a później sovieci ,tworząc kołchozy,które Oligarchowie przejęli.... Czym to się różni.....w temacie,który porusza gospodarz?---ano słusznie kostiumem. To tylko ułamek tego --oczywiście w zakresie tylko rolnictwa,bo za tym idą wszystkie dziedziny naszego życia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 3 marca 2024 11:49
3 marca 2024 15:47

Genialne  porownania...

...  bo  PRAWDZIWE,  dziejace  sie  teraz  i  dzisiaj  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 3 marca 2024 14:54
3 marca 2024 15:50

Można się łatwo z panem zgodzić,że takie potencjalne wywłaszczenia (bo ku temu idzie) mozna łatwo wmówić śpiącym......Ale to juz nie te czasy gdy wieści głosił herold na gniadym koniu.Dla rolników to nie jest sezon martwy,bo wychodza w pole ...aby rzucić ziarno,część zrobiła to w jesieni.I muszą stosować się do norm...A wcześniej Unia zastosowała jednolity uzależnienie chłopów od dopłat i dotacji, a następnie zaczęto wprowadzać klimatyczne regulacje, na różne sposoby niszczące konkurencyjność rodzimej produkcji. I ma w ręku metody mafioza.......To dopiero poczatek góry lodowej pt FIT For 55 liczący kilkaset stron i jak najbardziej dotyczy rolnictwa......

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 11:54
3 marca 2024 15:54

Ale  Pan  BOMBE  odpalil  !!!

Bardzo  prawdopodobne,  ze  ,,ktos,,  zlecil  ten  film  Scorsese,...  nie  uwierze,  ze  on  -  ten  WEZOWNIK  -  tak  sam  z  siebie  postanowil  ,,zatroskac  sie  o  ten  sFiat,,.  Z  wiki  wnioskuje,  ze  to  kawl  ,,mebla,,  jest,  ten  caly  i  dety  Martinek.

PS.  Przy  okazji  pozdrowienia  dla  Pana  Huberta.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 3 marca 2024 11:49
3 marca 2024 16:04

" Teraz zaczyna się chyba jakiś mocny etap kasowania rolników i ich praw do ziemi ornej " I mi tak się wydaje,że tak jest jako wielka próba pt "a nóż widelec się uda". Stąd ten nowy rząd zachowuje się nerwowo ,zajmujac stanowisko za ,a nawet przeciw. Najlepszą metodą rozmycia problemu jest wszechobecna aborcja i wreszcie  nowelizacja prawa farmaceutycznego w/s tabletki dzień "po".

No cóż młodzieży pić i palić do 18 roku życia jest zabronione,ale ciupciać się do woli można ,bez zgody rodzica,bo tabletka"po" zabezpiecza...juz od 15-roku życia.Geniusze jednym słowem.... pozdrawiam serdecznie i cieszy mnie ,że jesteś Panthero.....

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 3 marca 2024 12:35
3 marca 2024 16:08

Naturalnie,  ze...

...  to  sie  niczym  nie  rozni,...  tam  byla  ROPA,  a  u  nas  jest  ZIEMIA  !!!

A  wsrod  protestujacych  rolnikow  -  znajduje  sie  miejsce  -  dla  wieeelce  ,,zatroskanyH,,  Begerowej  i  jej  synowej,  a  takze  Czeslawa  Langa,  ,,farmera,,  z  ponad  700  hektarami,...

...  no  coz  nosil  wilk  razy  kilka,  ponioslo  i  wilka.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 3 marca 2024 15:31
3 marca 2024 16:12

No ale ja słyszę, że to przrz n8skoe crmy skupu, a n8skie ceny przez import "ze wschodu". 

Cikawa, a bienagłaśn8aną sprawą jest to, że UE zgodziła się "zrekompensować" rolnikom ten zielony ład poprzez zgodę na produkcję zbóż modyfikowanych genetycznie, bo to wtedy taniej wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 3 marca 2024 14:54
3 marca 2024 16:43

Zgodzilabym  sie,  ze...

...  ta  niechec  do  Ukrow  to  robota  WEZY  !!!

Tym  bardziej,  ze  Melloni  w  zeszlym  tygodniu  zlozyla  oficjalna  wizyte  w  USA...  ponoc  miala  spotkac  sie  z  Biden`em.

Z  drugiej  strony  dzieje  sie  tez  wielka  spekulacja,  bo  i  warunki  sa  jej  niezwykle  sprzyjajace.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 3 marca 2024 14:57
3 marca 2024 16:48

Dokladnie  tak,...

...  stare,  zdeprawowane,  wypasione  KNURY  filmowe  ,,majo  gest  i  kase,,  zeby  na  5  minut  przed  zejsciem  z  tego  padolu  lez  zrobic  ,,cUs  dobrego  dla  sFiata,,  bo  KOSTUCHA  zaglada  im  do  wykolejonych  lbow,...

...  i  tyle  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 3 marca 2024 15:06
3 marca 2024 16:51

Uwazam,  ze...

...  ten  dety  Scorsese  -  na  dzien  dzisiejszy  -  sam  nie  bardzo  wie  kto  on  zacz  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 15:15
3 marca 2024 16:55

To  juz  2  film,...

...  o  ktorym  sie  dowiedzialam  ostatnio  od  Pana,  ktory  zlecili  Angole  !!!

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 3 marca 2024 15:33
3 marca 2024 17:04

A wszystko pod hasłem - kapitał nie ma narodowości. Oj, nie ma! 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 3 marca 2024 16:12
3 marca 2024 17:06

A  to  feler  !!!

Moglby  ktory  z  dziennikarzy  zapytac  wprost  czy  synowej  Begerowej,  Begerowej  samej  albo  Langowi  cos  o  tym  ,,projekcie  zmodyfikowanym,,  wiadomo.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 3 marca 2024 16:12
3 marca 2024 17:07

Jeden Rotszyld podobno kopnął w kalendarz, ale ilu zostało i będzie ciągnął jego dzieło?

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 3 marca 2024 14:54
3 marca 2024 18:09

Nie tylko w Europie. Całkiem poważne na przykład

sa w Indiach:

https://edition.cnn.com/2024/02/27/india/india-farmers-protest-modi-opposition-analysis-intl-hnk/index.html

Na protestujących rolników posłali drony z kapsułaki gazu

https://www.youtube.com/watch?v=NPHD1AzeSwA

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 3 marca 2024 18:09
3 marca 2024 18:38

Z tych linków CNN podaje ,wynika,że zginęło tam 600 rolników(?)...w starciach z policją. Sytuacja jest więc poważniejsza niż przemycają nasze media : https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/9431648,indie-rolnicy-wznowili-marsz-na-delhi.html  Agroholdingi których broni KE na Ukrainie są w specyficznej sytuacji... ,lecz "Metodyka podboju " konkretnie wśród europejskich rolników ,może być podobna,jak chłopy się wkurzą i ruszą z widłami na Brukselę...No jest jeszcze możliwośc ,ze na "musiku" sypną euroskami,a polskiego rolnika postraszą bombką atomową?....

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
3 marca 2024 18:39

Kwestia własności polskiej ziemi była z pewnością umówiona na samym początku transformacji i dopuszczenia tych wszystkich partii do rządzenia po okrągłym stole. A wcześniej - ustalenia Rockefeller - Jaruzelski. W czasie walki o reprywatyzację doskonale widziałam, jak wszelkie instytucje "nowej RP", jak patriotyczne i inne partie nowej Polski robiły wszystko, by nie zwrócić własności Polakom. W tym kwestia własnośći ziemi była najważniejsza. I o tym stale pisałam. JK był osbiście przeciwny zwrotowi ziemi polskim ziemianom - o czym mówił /powracając do "sprawiedliwości społecznej", zapewne i za Ehrlichem, i za podstawowymi ustaleniami z komuchami/.. No i przy okazji i polskim chłopom. Jakieś jeziora sprywatyzowane, jakies gigantyczne ilości ziemi zagranicznych koncernów, jakies 700 hektarów niejakiego Langa i innych - zupełnie prezesowi nie przeszkadzały.  

Teraz najeźdźcy/kolonizatorzy biorą się za chłopów - rolników, by dokończyć dzieła wywłaszczeń Polaków z ziemi. I nasi patrioci z PiS nic nie mogą... A to ciekawe... To "nic nie mogą" to najwyraźniej modus operandi. W wielu kwastiach /przez 8 lat rządów/, a także w kwestii ziemi.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 3 marca 2024 12:35
3 marca 2024 19:06

Dokładnie. Ten proceder przewożenia płodów rolnych(i nie tylko) i ich dystrybucji z Ukrainy jest już od lat prowadzony, dziwi mnie to nagłe oburzenie w tym temacie, jakby to była jakaś mega tajemnica i "nagle" się wszyscy dowiedzieli.

Już dawno korporacje przejęły rolnictwo, to przejęcie zostało umożliwione przez zbyt duże rozdrobnienie, a za tym uzależnienie od kredytów i jedyne co rolnicy mogliby zrobić teraz to walczyć o jak najszerszy zakres wolności w ramach tej narzuconej niewoli. Myślę, że spora część z nich miała tego świadomość, ale nie mieli wyjścia i myśleli, że jakoś to przeżyją.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ewa-rembikowska 3 marca 2024 17:04
3 marca 2024 19:10

Oj, chyba ma, myślę, że niepiśmienni baronowie uchowali się do dzisiaj, i mają się całkiem dobrze. Że plemiona to nie naród, no nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @BTWSelena 3 marca 2024 15:50
3 marca 2024 19:11

Kto nie bierze dotacji, to nie musi słuchać unijnych dyrektyw. Polecam każdemu rolnikowi, ja nigdy nie wziąłem żadnej dotacji.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Kuldahrus 3 marca 2024 19:06
3 marca 2024 19:23

Wracamy do czasów Reiffeisena, gdy zasadniczo chłop miał wszystko zastawione u lichwiarza żydowskiego.

Tylko to już nie Icek rządzi a jakiś fudnusz powierniczy via Ursula von...

zaloguj się by móc komentować

MZ @KOSSOBOR 3 marca 2024 18:39
3 marca 2024 20:09

Jacy q... patryjoci,przcież tzw solidarność założona została przez tajne służby bolszewckie przy pomocy takich "patryjotów"jak Kaczyńscy,Kuronie,Michniki i całą żydowską ferajnę.

Od 100-tu lat trwa likwidacjamasy upadłościowej RON,tylko ślepcy nic nie widzą po 30-tu latach rządów mafii magdalenkowej.

Przepraszam za wykropkowanie w Poście. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 3 marca 2024 18:39
3 marca 2024 20:09

Dokladnie  tak,...

...  te  cale  ,,nic  nie  mogo,,  to  jest  -  tylko  i  wylacznie  -  modus  operandi  tej  TARGOWICY  i  ZDRAJCOW,  ktorzy  juz  wszystko  dawniej  i  za  wczasu  pozatwierdzali,  posprzedawali  i  przyklepali  !!!

Teraz  dzieje  sie  tylko  FAKT  DOKONANY,...  a  Kaczynski  ,,zajeNty  mocno,,  budowa  ,,nowego,,  KURWIZOR-BIS  z  tymi  samymi-swoimi  SZMATAMI  i  PSUJAMI,...  bo  normalny  srednio  rozgarniety  czlowiek,  obywatel  i  Polak  to  te  ZARAZE  omija  szerokim  lukiem.

 

I  takie  DZIADOSTWO  ,,narodowo-patriotyczne,,  chce  wybory  wygrac,...  chyba  na  fujarce,  tylko  !!!  

zaloguj się by móc komentować

MZ @Kuldahrus 3 marca 2024 19:06
3 marca 2024 20:12

To dlaczego nie można było przejąć ziemi przez polskie oragnizacjie rolnicze,a zakaz kupna ziemi przez Polaków za PIS-u to co...!!!

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @ewa-rembikowska 3 marca 2024 19:23
3 marca 2024 20:15

Pewnie coś w ten deseń

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 3 marca 2024 20:09
3 marca 2024 20:18

Dokladnie,...

...  jedna  i  ta  sama  BANDA  POPiS`owa  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Tytus 3 marca 2024 19:11
3 marca 2024 20:20

Nie ma nic piekniejszego jak nie przyjmować judaszowskie pocałunki,za jakie uważam te słynne dotacje unijne. Lecz każdego rolnika wykosi FIT For 55 czyli tzw "zielony ,klimatyczny ład"--jeżeli toczka w toczkę ta tak "praworządna" w cudzysłowie Unia to-to wdrąży...

Spokojnie,czy wtedy rolnik weźmie te dotacje,czy zostanie ich pozbawiony --znaczenia nie ma.Zaraz się okaże,że pana krówki pierdzą zanadto,świnki i kurki roznoszą zarazę,a traktorek za dużo smrodzi,a ziemię orną za dużo rolnik posypał czymś tam nie zbadanym i nie ma gdzie sprzedać wyprodukowanych żywności.... To preludium tych fałszywych występów pt FIT For55.........

Sorry ale tym  uczonym  matołeczkom co to-to wymyślili wcale nie przeszkadza zalewać rynek europejski żywnością co nawet w procencie nie spełnia norm ---no bo rzekomo karmią tym g...em  głodnych murzynków...  No niech ktoś się spróbuje wyłamać...,więc o czym my rozmawiamy...? co rolnik może ,a czego nie....

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @MZ 3 marca 2024 20:12
3 marca 2024 20:30

Nie można bo takie organizacje nie istnieją, jedyne polskie organizacje jakie zostały utworzone po komunie, które miały jakąś zauważalną siłę w przemyśle spożywczym to były spółdzielnie mleczarskie, a i tu ręki bym nie dał że wszystkie były polskie. Najlepiej by było żeby rolnicy zjednoczyli się w jakichś stowarzyszeniach lub w spółdzielniach właśnie, czy komasowali grunty w jakiś sposób między sobą, aby dać jakiś odpór zagranicznym korporacjom, ale to jest gdybanie bo nie wiemy czy w ogóle mieli taką możliwość w zaistniałeś rzeczywistości, być może byli skazani na dopłaty i kredyty tak jak przemysł który został po prostu zlikwidowany.

To nie był zakaz kupna ziemi przez Polaków tylko blokada masowego wykupywania gruntów, Polacy i tak by tych gruntów nie kupowali bo ich na to nie stać, za to brak tej blokady w naszych warunkach spowodowałby wykupywanie ziemi przez korporacje i holdingi, co w połączeniu z całkowicie dziką sferą praw zagospodarowania terenów skończyłoby się katastrofą. Ja wiem, że ta ziemia i tak jest skupowana, ale to trochę spowolniło ten proces.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 3 marca 2024 18:39
3 marca 2024 20:31

Jedno sprostowanie. Chłop polski ma być wywłaszczony na rzecz polskiego "pana" czyli ubowca-komucha lub ich słupy. Taki jest plan i widać to choćby z tychbkomentsrzy, ktorymi nas @qwerty częstuje. Oczywiście w dalszej, niekreślonej przyszłości te "pany" zostaną wywłaszczone przez organizacje zagraniczne.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 3 marca 2024 18:09
3 marca 2024 20:35

Skoro w Indiach też jest zsynchronizowana akcja, to widać, że to robota globalnej organizacji. I wszelkie preteksty to ściemy. Hindusi chyba coś za słabo udelektowali kupców z Mediolanu, skoro im robią te protesty. 

Ciekawi mnie kiedy uruchomią rolników na Grenlandii? W końcu to strategiczna wyspa.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Kuldahrus 3 marca 2024 19:06
3 marca 2024 20:35

Niekoniecznie samo rozdrobnienie skutkowało przejęciem ziemi przez korporacje. Mój znajomy przez lata walczył o zwrot swojego majątku /zatem ziemia w dużym kawałku/, który został spylony przez rząd /Agencja Własności Rolnej/ korporacji. Znajomy pochodził z zacnego i zasłużonego dla Wielkopolski rodu. Polskiego. Po prostu rządy po okrągłym stole to było czyste paserstwo na naszej ziemi. I jest do dzisiaj.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @olekfara 3 marca 2024 19:10
3 marca 2024 20:37

Wszystkich niepiśmiennych baronów można załatwić tak, jak polskich ziemian. Albo siłowo, albo ekonomicznie, albo bieżącym "prawem".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 3 marca 2024 20:35
3 marca 2024 20:37

AWRSP to najwiekszy paser. Żadnemu polskiemu rolnikowi nie chcieli sprzedać ziemi - tylko dzierżawa. Ale spółkom powiązanym z Niemcami i owszem (tak było w zachodnipomorskim)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @MZ 3 marca 2024 20:09
3 marca 2024 20:40

Z tymi patriotami to byla szydera. 

Po 1989 roku sądziliśmy /naiwnie/,że ocalimy tę resztkę, która została na terenie PRLu.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 3 marca 2024 20:35
3 marca 2024 20:42

Są jednostkowe przypadki, ale generalnie to rozdrobnienie zawsze jest powodem, bo nie istnieje coś takiego jak drobna produkcja rolna, ona zawsze będzie zarządzana masowo bo mały rolnik nie utrzyma się sam w gospodarce i albo rolnicy się zjednoczą sami albo muszą być odgórnie zjednoczeni np. przez państwo, w przeciwnym wypadku zawsze pojawi się jakiś duży gracz który połknie małe gospodarstwa.
 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @MZ 3 marca 2024 20:12
3 marca 2024 20:45

Zakaz kupna ziemi przez dawnych włascicieli to była jedna z dwu ustaw, pozostawionych przez PO. Prezydent Duda podpisał ją jeszcze w progu pałacu za pierwszej kadencji. Wraz z ustawą o przymusowych szczepieniach. 

Ta ustawa o ziemi rozciągała się i na dziedziczenie: po rolniku nie mógł dziedziczyć syn/córka, którzy nie byli rolnikami. A np. wykształconymi z ziemi ojca weterynarzami. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Kuldahrus 3 marca 2024 20:30
3 marca 2024 20:47

Ziemia w Polsce została  w rękach rolników indywidualnych, tylko dlatego, że nie została skomasowana. Komasacja, spółdzielczośc, grupy producenckie to pułapka. O wiele łatwiej przejąc duże, niż małe.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 3 marca 2024 20:31
3 marca 2024 20:49

Błagam, proszę nie pisać o ubowcach i komuchach "polski pan". Nawet z szyderstwem. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 3 marca 2024 20:37
3 marca 2024 20:52

Tam był popularny ten proceder na słupy. Nawet jakichś lumpów z ulicy zatrudniali...

zaloguj się by móc komentować

MZ @Kuldahrus 3 marca 2024 20:30
3 marca 2024 20:57

Nie ma Pan racji...szkoda dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @olekfara 3 marca 2024 20:47
3 marca 2024 21:00

Właśnie nie. Tylko dlatego przez długi czas mieliśmy wysokiej jakości sery i produkty mleczne bo były spółdzielnie, jeśli chodzi o np. przemysł masarski już tyle szczęścia nie mieliśmy.

Aczkolwiek jeśli przyjdzie ktoś odpowiednio wielki kto ma chrapkę to czy wielkie, czy małe nie obroni się przed nim, ale duże nie jest tak łatwo przejąć jak małe.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 3 marca 2024 20:37
3 marca 2024 21:00

Występuje analogia z użytkowaniem wieczystym. Zmiany ustaw od 1985r. pokazują kierunki: opłaty dzierżawne wg stawek samorządów i praktycznie preferowanie deweloperów plus drenaż z kasy lub wyzbycie z mienia. Niektóre postępowania administracyjne trwają od 1985r. i kulisy są jak z dekretów Bieruta. Ba, nie są nawet zawieszane lecz uruchamiane są polowania na uchyby formalne i fikcyjne roszczenia ... . Praktycznie polska drobnica gospodarcza ma być wyzbyta z kumulowania kapitału. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @KOSSOBOR 3 marca 2024 20:45
3 marca 2024 21:01

Bez złudzeń,ta banda odwraca nam uwagę ,Ukraińcami,pandemią,atakiem Rosji na Polskę itd,a na zapleczu wydziera nam zpod d...y własność.

Dobranoc i pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @Paris 3 marca 2024 16:43
3 marca 2024 21:18

Dobrze że Pani przypomniała Szanowna Pani Paris, iż Giorgia Meloni odwiedziła Amerykę, i to parę dni temu, ta informacja jakoś przeszła bez echa. A myślę że to jest, bardzo, bardzo ważna wizyta. Przeglądając RAI newsy, rozmawiała z Bidenem jak też z premierem Kanady, Justinem Pierrem Jamesonem Trudeau... Czyżby to były wizyty z „pocałunkiem śmierci”? Wszak mamy w pamięci, owe wizyty z amico carissimo Matteo Moravieki, jak ona mówi... Ciekawe do czego chcieli wężowi przekonać naszego ex Premiera? … Patrząc na te info fajny żarcik, z rozmowy z Trudeau... „wiesz co Pierr, ale następnym razem (czyli daje mu jeszcze szansę) to mówisz mi zacząć odpowiadać po włosku na moje pytania”... ha ha ha... I szkoda że w Polsce, nie było takiej wyspecjalizowanej włoskiej komórki od odpowiednich rozmów z włoskimi przyjaciółmi w partii która przegrała wybory... no, cóż trudno, na tym etapie dziejów nie mamy szczęścia... Ogólnie Giorgia zachowywała się jak wszechpotężna „donna domina” a wszyscy Amerykańce kłaniali jej się uniżenie w pas...

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 3 marca 2024 21:01
3 marca 2024 21:45

Dokladnie  tak,...

...  i  jeszcze  ,,niesmiertelna,,  ABORCJA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @toscano7 3 marca 2024 21:18
3 marca 2024 22:12

Tez  to  ,,pSZymilanie,,  zauwazylam...

...  jakies  pare  miesiecy  temu,  kiedy  telewizor  francuski  strasznie  po  niej  jechal  !!!

Mialam  wielki  absmak,  bo  ten  PARANOIK  i  PATALACH  Macron  strasznie  sie  stawial  przed  kamera  ,,na  jej  opier**l,,  podczas  jej  wizyty  w  Paryzu,...  a  tymczasem  jak  ona  przyjechala  do  tego  Paryza  to  byl  ZONK,...  jakby  mogl  to  chyba  po  palcu  w  d***  by  jej  wlazl  !!!   Zalosne  i  zenujace  to  bylo  strasznie.

Meloni  to  jakies  ,,turnee,,  robi  po  tej  Ameryce.  Telewizor  francuski  niewiele  miejsca  poswieca  jej  wizycie.  Dzisiaj  wspominali,  ze  prawdopodobnie  nie  dojdzie  do  spotkania  z  tym  PATALACHEM  kanadyjskim,  Trudeau,  bo  sa  jakies  protesty  przeciw  tej  RZEZI  Palestynczykow  w  Gazie.

 

A  ,,naszych,,  DZIADOW  i  PARANOIKOW  politycznych  -  po  prostu  -  przemilcze,  Szanowny  Panie  Toscano,  bo  az  ZALOSC  i  POLITOWANIE  tylko  serce  sciska  i  w  oczy  szczypie,...  no  i  nie  chce  zeby  znowu  jakies  ,,skargi,,  do  Pana  Gabriela  na  mnie  naplywaly.

O  czym  tu  mowic  i  pisac,...  nedza  nieprawdopodobna,

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 3 marca 2024 21:18
3 marca 2024 22:26

Gdyby się nie kłaniali, to Włosi amerykańskiego pochodzenia (bo Amerykanie włoskiego pochodzenia to taka fatamorgana) zrobiliby im taki kryzys finansowy o jakim jeszcze świat nie słyszał. W każdym amerykańskim funduszu inwestycyjnym są Włosi na strategicznych stanowiskach. 

Spotkanie z Kanadyjczykiem świadczy, że jednak uzgadniane są szczegóły dealu pomiędzy obydwoma gangami w kontekście monety zaprezentowanej przez Piotera w notce "Czadowy Meksyk". 

Meloni Morawieckiemu powiedziała, że przyjmuje ofertę z "Anny Jagiellonki" [to nasza polska moneta wybita przed wyborami) ale ma odpocząć od rządzenia na czas jakiś. Tacy "elastyczni" ludzie jak Morawiecki będą jeszcze potrzebni.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 3 marca 2024 20:49
3 marca 2024 22:29

Ok. Ale pamięta Pani jak to w latach 60-tych była moda wśród partyjnych dignitarzy na popisywanie się szlacheckimi rodowodami. Był nawet taki czerwony hrabia. Więc musimy o tym pamiętać. Piłsudski też był ziemianinem, a niszczył tę grupę.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 3 marca 2024 22:29
3 marca 2024 22:52

Tego nie pamietam, to były zielone lata i inne zainteresowania :) Ale potem - to i owszem. Był czerwony książę - Krzysztof Raddziwiłł /ojciec Anny Radziwiłł, nauczycielki/. Śmialiśmy się, że uczył tych chamów z rządu komuszego jedzenia nożem i widelcem. O czerwonym hrabim - nic nie wiem. 

No był... Szlachcic Franciszek :))) Ale morda wprost z gumna. I takież pochodzenie. 

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 3 marca 2024 22:26
3 marca 2024 22:52

Dokładnie w punkt! W języku włoskim jest właśnie, precyzyjnie istniejący termin na owych emigrantów, czyli : italo – americani, a nie americani – italiani... tożsamość italiana jest na pierwszym miejscu, zawsze i wszędzie! Widziałem jakiś dokument że dzieciaki tych italo – americani z Bronksu czy Brooklynu, często dla podtrzymania tożsamości jadą do swych włoskich krewnych na wakacje, do najdroższych cugini jak Italia długa i szeroka... podtrzymują znajomość lokalnych dialektów, a nawet uczą się czystego włoskiego np. w Siena czy Perugii.... Ważną rolę pełni też Kościół, jest w tych Stanach, trochę Mszy w języku włoskim i ludzie chętnie chodzą... No miejmy nadzieję iż carissimo Matteo po wymuszonym odpoczynku zaskoczy Giorgię swym fluente italiano... wielce zapunktuje...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 3 marca 2024 22:52
3 marca 2024 23:51

Misi się Mateo nauczyc od Zibi Bońka...:). Te to "strzela" włoskim jak z karabinu maszynowego. Gdybym nie znał jego facjaty i głosu, to bym pomyślał, że w tej tv RAI UNO gada normański (bo rudy) Włoch. 

Najbardziej mnie imponuje u Włochów to, że oni wszędzie za granicą  chodzą i zachowują się jak koty na własnym terenie..:). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 3 marca 2024 22:52
3 marca 2024 23:54

No i odwiedzają wszelkie możliwe muzea. Nie wiem, czy oni po prostu ewidencjonują "swoją własność" czy po prostu wszystkim się interesują? Ludzie stworzeni do podbojów.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 3 marca 2024 15:15
4 marca 2024 00:10

"Tego w Polsce nie potrafi nikt, ani drwić, ani rozkładać, bo każdy chce, żeby go zagranica doceniała...Najlepiej zaś poprzez osiągnięcia sportowe i polityczne"

A recenzenci i krytycy filmowi podniecają się kto wcieli się w rolę nowego Jamesa Bonda.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 3 marca 2024 22:52
4 marca 2024 00:15

" Był czerwony książę - Krzysztof Raddziwiłł /ojciec Anny Radziwiłł, nauczycielki/. Śmialiśmy się, że uczył tych chamów z rządu komuszego jedzenia nożem i widelcem."

I jeszcze moja siostra [a trochę też i ja], zachwycaliśmy się że ta z Radziwiłłów teraz w Ministerstwie Edukacji.

I jak Mazowiecki z obstawą, o czym dumnie donosiły gazety, do Moskwy leciał.

Człowiek był głupi.

Ale i wyposzczony po PRL.

Wielu tak myślało że wolna Polska nastała.

A tu miętka komuna.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 3 marca 2024 23:51
4 marca 2024 00:18

Nie, wbrew pozorom z Bońkiem jest taka sytuacja że jak on mówi po polsku to słychać takie dźwięki italianizzanti... to tak jak Polonusi... bo u nas yeah w Chicago..., ale jak mówi po włosku, słychać polski akcent, oczywiście miał na początku bardzo intensywny, profesjonalny, spersonalizowany kurs, ma taki trochę czasami delikatnie południowy akcent, pierwsi nauczyciele pewnie byli z Rzymu, ale nie był zanurzony w zwyczajnej włoskiej prowincjonalnej rzeczywistości. Te kluby w których grał to sporo cudzoziemców takich jak on tam było i głównie z nimi się przyjaźnił. Ponadto pewnie często do Polski przyjeżdżał, a i tam na miejscu polska rodzina czyli kontakt z językiem ojczystym był na bieżąco... Właśnie rudzi z południa Włoch, (potomkowie Normanów) co ciekawe nie mają takiego południowego akcentu jak ich pobratymcy czyli kruczoczarni lokalsi z tego samego regionu, ich melodia języka jest jakaś inna, bardziej twarda... Za to rudzi z północy Italii, mają mocne akcenty północne: veneti, piemontesi czy lombardi...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 4 marca 2024 00:15
4 marca 2024 01:12

" Wielu tak myślało że wolna Polska nastała. A tu miętka komuna"--- Oj tak Ci to było Szczodrocho - ja sama w podskokach głos na Trybuna Ludowego oddałam,aby Stan z czarną teczuszką nie wygrał. Już wtedy wstyd mi było.....,a za sam już toast „Zdrowie wasze w gardła nasze!”-- szlag mnie trafił i na samą myśl ,aż mnie coś podrzuca....

Ale co do "miętkości"komuny to się nie zgadzam.To twarde komuchy,zaopatrzone przez tatusiów w kasę i ciągle im mało.Do kościółka już nie kroczą,ale wiedzą ,ze Cyryl to był święty --tylko Metody te same. I jak popatrzeć im na rączki,to ta zaraza obejmuje najbardziej "zgniłych" kapitalistów na Zachodzie,a może nawet i najwięcej...Teraz to zwykły rolnik to "kułak" i trzeba stworzyć kołchozy-agroholdingi,aby pozbawić ich własności...ech...smutno jest...

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Szczodrocha33 3 marca 2024 15:06
4 marca 2024 01:24

Myślę że ten film wpisuje się w tak modną teraz w Ameryce narrację że biały człowiek jest be. A wszyscy kolorowi są super i ciągle przez tych białych prześladowani. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 4 marca 2024 01:12
4 marca 2024 01:41

"Ale co do "miętkości"komuny to się nie zgadzam.To twarde komuchy,zaopatrzone przez tatusiów w kasę i ciągle im mało.Do kościółka już nie kroczą,ale wiedzą ,ze Cyryl to był święty --tylko Metody te same."

To fakt, Cyryl jak Cyryl, ale te metody.

No niech będzie krakowskim targiem. komuna 2.0.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 4 marca 2024 01:24
4 marca 2024 01:45

Tak, ta narracja jest niezwykle mocna.

Jak policja udusiła tego Floyda kryminalistę, to potem w ramach ekspiacji, w niektórych postępowych stanach jak Kalifornia np. biali klękali i myli nogi murzynom.

Nie zmyślam, widziałem na własne oczy.

Jak się połączy demokrację z globalnymi mediami i tymi społecznościowymi typu tiktok, fejs, frankensztajn i inni, to chyba nawet Świętemu Pawłowi by galaretę z mózgu zrobili.

Jak to dobrze że jednak on żył w innych czasach.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DrzewoPitagorasa 4 marca 2024 01:24
4 marca 2024 05:04

Kolorowi katolicy i posługujący wśród nich ksiądz też są be?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 4 marca 2024 01:24
4 marca 2024 07:09

Tyle, że indianie to plqlqnkton w USA. Jest 7ch tak malo, że nie stanowią żadnego elektoratu. Indianie to tradycyjny zasób Korony (o Irokezach już Coryllus pisał). To film adresowany nie tyle do kolorowych w USA i nie do białych w USA. To film adresowany do "światowej opinii publicznej". Film zrobiony na zlecenie Anglii i ostrzegający sojuszników USA, że "patrzcie jacy ci Amerykanie są perfidni". 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 4 marca 2024 07:09
4 marca 2024 07:10

Sorry za literówki....plankton

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 4 marca 2024 07:09
4 marca 2024 07:47

Bo  sa,...

ale  ci  pierwsi  wcale  nie  lepsi,...  ten  sam  DIABEL  im  przewodzi  !!!

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 05:04
4 marca 2024 08:13

Jeśli mowa o katolikach, to w kontekście wokeizmu, wszyscy to białasy, niezależnie od ilości pigmentu w skórze. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 4 marca 2024 07:09
4 marca 2024 08:16

To prawda,recenzja była jasna o tym filmie,ale Nas Polaków łomoczą nie tylko polskie filmy,ale także jasny przekaz niby ustępującej komuny,która wcale nie ustępuje ze swoimi metodami. I jak zauważył gospodarz w komentarzu -coraz to nowe kostiumy ubiera. I cieszę się,że jeszcze przynajmniej pisać o tym możemy,a duzym plusem jest to,że gospodarz jest wydawcą i nie pójdzie w zapomnienie.Bo w takim razie książki nie jest tak łatwo spalić ,jak w razie najgorszego buzie pozamykać.I tak trzymać!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 4 marca 2024 08:13
4 marca 2024 08:27

W tym filmie Indianie są katolikami

zaloguj się by móc komentować



Wolfram @OjciecDyrektor 4 marca 2024 07:09
4 marca 2024 09:24

To, do kogo jest adresowany film, kto za niego zapłacił, kto zlecił zapewne ma znaczenie - ale to nie znaczy, iż nie możemy wyciągać wniosków dla siebie.

Tak na marginesie - my mamy zazwyczaj problemy z uznawanymi za białych - choć to się może zmienić.

O ile władza komunistyczna "starego typu" działała na rympał - dokonując mordów sądowych i wywłaszczając ustawą - o tyle obecnie działa podstępem - a mordy - może nie powszechne, liczone w tysiącach - też sie zdarzają, tyle że skrytobójcze lub upozorowane na śmierć z przyczyn nie podlegających penalizacji.

Za wschodnią granicą mamy sąsiada, u którego połowa ziem ornych nie należy do obywateli tego kraju - nawet, gdy jest w nominalnej dyspozycji tzw. oligarchów. Jest tak pomimo, iż prawnie zakupić ukraińską ziemię do 10 tys. ha można dopiero od tego roku (2024). Relacje, jakie tam obowiązują (przynajmniej do niedawna obowiązywały) są takie, iż za przeciwstawienie się "zmianom własnościowym" można zapłacić życiem. 

W Polsce też są ludzie zdolni do wykonywania "przekształceń" - choćby sprawa z 2022r.:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1047307%2Cwyludzali-mieszkania-i-truli-wlascicieli-6-osob-nie-zyje.html

Film dotyczy też nas - bo każde państwo, organizacja, osoba prawna nie działa sama - a do czynności wykonawczych potrzebuje osób fizycznych - zdemoralizowanych - choć sama demoralizacja nie wystarczy - potrzebne są umocowania, w tym jawne. Np. prawdziwego, nie sfałszowanego pełnomocnictwa notarialnego nie jest w stanie sporządzić aptekarz, a wyroków sądowych nie tworzą hydraulicy czy murarze.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski 4 marca 2024 05:04
4 marca 2024 18:43

No tak  to się nie zgadza z obowiązującą narracją. Chyba pójdę zobaczyć ten film.  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Wolfram 4 marca 2024 09:24
4 marca 2024 19:07

Nie dezawuuję filmu i treści, które przekazuje. Jedynie co chciałem przekazać to to, że Amerykanie takiego filmu na pewno by nie zansponsorowali. Mimo całej tej akcji afirmacyjnej, to oni jednak nie są aż tak skrajnie masochistyczni w swej szczerości.

Książkę o przekrętach Madoffa też wydano w Anglii, a nie w USA. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
5 marca 2024 14:41

Bez przesady. Kilka książek o Madoffie wyszło w USA. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować