-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Mały rycerz

Należałem do tych ludzi, którzy nie zwracali uwagi na Wołodymyra Zełenskiego po jego wyborze na prezydenta Ukrainy. Uznałem bowiem, że sprawa jest przegrana i mowy nie ma – szczególnie po wydarzeniach roku 2014  -  żeby Ukraina się ostała. Sądziłem bowiem, że prezydent komik będzie po prostu twarzą jakiegoś operetkowego systemu zamontowanego tam przez Moskwę. Stąd też mój brak wiary w wybuch wojny. Przestałem się Ukrainą interesować, bo uznałem, że poprzez taki, a nie inny wybór przedstawienie pod tytułem „Ukraine” zostało zdjęte z repertuaru politycznego. Wielu myślało podobnie, albowiem nikt nie wiedział kim tak naprawdę jest Wołodymyr Zełenski. Wielu znajomych przesyłało mi jego sceniczne występy, teledyski, w których udawał geja, albo jak grał na pianinie dolną częścią ciała piosenkę „Hava Nagila”. To wszystko miało przekonać publiczność, w tym mnie, że człowiek ten nie nadaje się do pełnionych funkcji. Pomyślałem sobie – to ciekawe – niech więc, któryś z obecnie rządzących polityków w Europie, albo nawet i na świecie, niech taki macho jak Macron albo Trump spróbuje zagrać tę piosenkę na pianinie, tak jak Zełenski. O czym tu w ogóle gadać? Oni by tego rękami nie zagrali, a jedyne czym mogą szpanować to jakieś lewe wpłaty dla dziwek, z których jeden jest rozliczany dziś, a drugi pewnie będzie po ukończeniu kadencji. O reszcie nie ma nawet co wspominać. To są bowiem, w porównaniu z Zełenskim, jacyś doliniarze, specjaliści od wyciągania portfeli staruszkom w tramwaju.

Przypomnę może swoją, dawno tu postawioną, hipotezę: aktorzy są lepszymi politykami niż malarze. To można potwierdzić na licznych przykładach, a dwa najważniejsze to prezydent Reagan i Jan Paweł II. No, ale to byli – nie czarujmy się – aktorzy przeciętni. W polityce jednak poradzili sobie świetnie. Zełenski jest aktorem wybitnym i osobowością sceniczną. Poza tym jest autentyczny, to znaczy, że nie udaje prezydenta Ukrainy. On nim jest. Jeśli będzie żył w zdrowiu, czego mu życzę, zobaczymy jeszcze wiele ciekawych występów. Nie widzieliśmy jeszcze w polityce światowej tak dobrego aktora, czekajmy więc co się wydarzy. W tej chwili Wołodymyr Zełenski jest największym skarbem Ukrainy, większym niż wszyscy jej bohaterowie razem wzięci. To zapewne podnosi skalę zagrożeń, ale mam nadzieję, że on i jego żołnierze sobie poradzą.

Styl prezydenta Zełenskiego znacznie odbiega o tego, co w czasie konferencji prasowych i przemówień prezentują inni politycy. Szczególnie politycy rosyjscy, którzy sprzedają od wielu już dekad jeden tylko towar – swoje absolutne wtajemniczenie w najważniejsze sprawy tego świata. Postawa ta, reprezentowana przez Ławrowa, imponowała i imponuje nadal politykom polskiej opozycji. Tymczasem jest to teatr a la Józef Rettinger, ale odgrywany całkiem bez zrozumienia. Dziewiętnastowieczne dekoracje, w których wyrósł ten ostatni, są już nieważne, rozłażą się w rękach, a popisy bezczelności i mimika przypominająca to, co wujek Kazik odstawiał na pogrzebie swojej małżonki, którą sam wpędził do grobu, nikogo nie uwodzą.

Zełenski jako prezydent przestał grać. To była chyba pierwsza rzecz jaką zrobił i podkreśla to w każdym swoim wystąpieniu. Dobry aktor, parodysta, człowiek rozumiejący muzykę, odrzucił to wszystko, albowiem zrozumiał, że nawet pozory nieautentyczności mogą go unieważnić i ośmieszyć. Pozostał więc sobą, a okoliczności sprawiły, że stał się małym rycerzem, postacią, którą my tutaj rozpoznajemy bardzo dobrze, choć skojarzenie z Zełenskim jeszcze nikomu się nie nasunęło. Ja to zauważyłem wczoraj, w czasie jego przemówienia przed Zamkiem Królewskim. Pomyślałem, że to jest właśnie Wołodyjowski, tak, jak powinien wyglądać i jak powinien się zachowywać. Szkoda, że nie zrobił sobie zdjęcia z marszałek Elżbietą Witek, bo to zbudowałoby go jeszcze bardziej. Można bowiem, i prezydent Ukrainy jest tego dowodem, z niesprzyjających okoliczności, trudności i przeszkód, zrobić same atuty. W dodatku tak mocne, że wszelka dyskusja z nimi nie ma sensu. Jest nieważna od samego początku.

Prezydent Wołodymyr Zełenski ma w Polsce niewielu krytyków, a ci, którzy zgłaszają doń jakieś uwagi posługują się zwykle emocjami. Sam ten fakt unieważnia taką krytykę. Przypomnijmy więc co bardziej skompromitowane proroctwa. Najpierw tak zwani analitycy pisali, że nasze zaangażowanie w pomoc dla Ukrainy skończy się tak, jak w 1939. Zdarzało się to też tutaj, na naszym blogu. Potem rozlegało się głośne jojczenie, że w odbudowie Ukrainy wyprzedzą nas Niemcy, bo ktoś tam coś gdzieś czytał i było wyraźnie napisane…Od wczoraj argument ten jest już nieważny. Zapewne pojawi się jeszcze niejedna grupa „realistów”, którzy będą wieszczyć rychły upadek Ukrainy, konieczność porozumienia się z Rosją, albo zaczną pisać, że na pewno znów zostaniemy wykorzystani, jak to wcześniej bywało. To nie ma znaczenia wobec kwestii najważniejszej – postawy prezydenta Zełenskiego, który nie uciekł z Kijowa, nie wyjechał na prowincję, nie ruszył w kierunku na Zaleszczyki. To jest ważny moment, bo on tworzy pewną tradycję. Od teraz wszyscy życzący Ukrainie dobrze politycy, a także ludzie będący poza polityką, będą, chcąc nie chcąc, musieli powoływać się na casus Zełenskiego. I będą to musieli czynić w każdej sytuacji kryzysowej. On nie uciekł i zapewne nie ucieknie, albowiem od niego zależy teraz być albo nie być Ukrainy. Ta postawa ma właściwości dyscyplinujące. I może być używana jako narzędzie narzucania dyscypliny także innym politykom, w innych krajach. Tym szczególnie, którzy będą się chcieli popisywać swoim wyrobieniem gabinetowym.

Fakty, postawy i obrazy przemawiają silniej niż słowa. Argumenty zaś przeciwko Zełenskiemu i Ukrainie są coraz bardziej od nich oderwane. Zamieniają się w lamus upadłych politycznych porządków, śmietnik historii i występy nieśmiesznych parodystów, którzy nie potrafią grać nawet na grzebieniu. Zełenski zaś pozostaje małym rycerzem, który w jednej sekundzie potrafi zmienić się w dobrego kolegę, opowiadającego żart. Jest jednocześnie postacią z podręczników historii, z kart epopei wojennej i kumplem z podwórka. Wszystkie te postawy są dobrze, wręcz znakomicie, rozpoznawalne w Polsce, w pokoleniach, urodzonych po wojnie. I co najdziwniejsze – w Polsce żaden polityk nie rozpoznał jeszcze tego mechanizmu. To jest najbardziej zaskakujące. Dotyczy to także polityków PiS, którzy nie mają niestety tak dobrego kontaktu z publicznością jak prezydent Ukrainy. Politycy opozycji zaś wręcz podkreślają swój wzrost i używają tych nędznych centymetrów do podkreślania własnego znaczenia.

Na koniec chciałbym jeszcze raz podkreślić tę najważniejszą kwestię – Wołodymyr Zełenski, kiedy został prezydentem, przestał grać. To samo, mam wrażenie zrobił Ronald Reagan. Po tym poznaje się człowieka z dobrymi intencjami. Ci drudzy bowiem, kiedy próbują wkroczyć do polityki, zaczynają grać na całego i nie mogą się powstrzymać. Wierzą bowiem, że ich aktorski warsztat, jakże przecież nędzny, oszuka wyborców.

 Życzmy dużo zdrowia i wiele szczęścia prezydentowi Ukrainy i jego małżonce. Taki mam postulat przed nadchodzącymi świętami Wielkiej Nocy.

 



tagi: wojna  historia  ukraina  wołodymyr zełeński  epopeja 

gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 08:03
52     4275    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

aszymanik @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 08:51

Zwrócę jeszcze uwagę na jeden aspekt - Zełeński jest dziś niewątpliwie najważniejszym politykiem na świecie, są co prawda od niego potężniejsi ale tak się złożyło, że to oni muszą zabiegać o jego uznanie, a nie na odwrót. On jest najważniejszy. W związku z tym jest stuprocentowo pewien, że ta nasza opozycyjna menanżeria stawała na uszach, żeby on wzorem Bidena pozwolił im się pomacać i strzelić sobie z nim słitfocię. Zełeński jednak widać ma świadomość wartości swojego wizerunku i na nic takiego nie pozwolił = to on decyduje kto się grzeje w jego blasku...

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 09:01

Propaganda rosyjska głównie na tik toku wylewa ocean pomyj na zelenskiego poprzez zamieszczanie nagrań pokazujących tańczącego zelenskiego w stroju pedała a z drugiej strony jakoby wielkiego i powaznego putina na polowaniu albo kroczącego po dywanie na Kremlu. To jest gorzej niż żałosne, ale są niektórzy, co się tym jarają. Głównie pryszczaty metzen i jego wyznawcy. Trump to ruska onuca i republikanie też. Teraz zaczęli się np martwić bezdomnymi w USA mówiąc, że to wszystko z powodu udzielania pomocy Ukrainie. A jeszcze trump za swojej kadencji mówił, że nieroby mają się wziąć do roboty a nie leżeć na ulicach. Ponieważ putin anulował jakoby długi krajom afrykańskim, te zaczęły propagandowo wspierać Moskwę. Czyli jak ich najechali np Brytyjczycy to źle, ale jak putin najechał wolne państwo w Europie to dobrze. Pasikoniki. Trzeba też zwrócić uwagę i patrzeć, jakie mogą być konsekwencje wypowiedzi Clintona, że żałuje przekonania Ukrainy o oddaniu przez nią arsenalu atomowego. Wg mnie to było skierowane do putina. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 6 kwietnia 2023 09:01
6 kwietnia 2023 09:10

Goły Putin na koniu ze sflaczałymi cyckami im nie przeszkadza? I inne komedie tego typu też nie? Oczywiście, że Clinton to powiedział do Putina. Z tymi republikanami to dramat

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 09:18

U nas nadal obowiązuje pogląd iż jakość polityka polega na umiejętnym kłamaniu, stąd zapewne Żeleński jest odbierany jako postać awangardowa, z całkiem innego teatru niż tutejszy i światowy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 09:10
6 kwietnia 2023 09:29

Przypomniał Putinowi, że wszystkie pakty i porozumienia można wypowiedzieć. Zresztą usiądźmy w fotelach i patrzmy, czym to Moskowia obstawi granicę z Finlandią :) 

Na koniec warte przypomnienia są słowa prezydenta Zelenskiego, że Moskwa nie wygra w Europie, jeśli Polak i Ukrainiec stoją ramię w ramię. Odrobiona na celujący lekcja z przeszłości. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 6 kwietnia 2023 09:18
6 kwietnia 2023 09:30

To z pewnością, poza tym pojawiają się zarzuty, że nie nosi garnituru i nie jest przez to mężem stanu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 6 kwietnia 2023 09:29
6 kwietnia 2023 09:31

Zaraz zacznie się rozbijanie tego sojuszu ze strony zachodniej, niech tylko oprzytomnieją trochę

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 09:31
6 kwietnia 2023 09:47

Ono trwa od początku wojny, bez widoków na powodzenie na całe szczęście. Dopóki twarzą tego sojuszu jest Zełeński dążący jak mniemam do czegoś na kształt "unii realnej" są bez szans.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 09:51

To jest nas dwóch,chociaż nie ośmielam się porównywać do pana No cóż... ja także nie wierzyłam,że w rozkwicie wybuchu epidemii covidozy wybuchnie wojna,która jest "operacją specjalną" .I tak to oto - bezczelnie Ukraina nie zechciała przyjąć tego dobrodziejstwa dobrych wyzwolicieli,spod nazizmu którzy "niosą" umęczonej Europie chrześcijaństwo.Pan się wysila a portal ,jedynych "prawdziwych"polskich Neonowych patriotów -zaklina rzeczywistość:

" No a nam trzeba trzymać kciuki, by Rosja obroniła swoją suwerenność. "

No cóż.......... zuchwała i bezczelna jest ta Ukraina,łasząca się do NATO i świata,że napadła biedną i tak umęczoną Rosję i naruszyła dziewiczą cnotę FR.......ech...

zaloguj się by móc komentować



wafelki @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 09:53

W komantrzach pod wystąpieniami Zełenskiego ludzie z różnych stron świata piszą, że chcieliby aby on był ich prezydentem. Tak jak napisane zostało powyżej, on nie kłamie i nie udaje, a ludzie to widzą i im się to podoba.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @IanThomas 6 kwietnia 2023 10:00
6 kwietnia 2023 10:11

Tu nie ma dla takich miejsca. Nie zabieram głosu w sprawach unii bo nie decydujemy o tym, a lansować się na tej tematyce nie będziemy, ale wszyscy krytycy zostaną stąd usunięci

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 08:53
6 kwietnia 2023 10:12

Tak,...

...  i  dobrze  by  bylo  aby  zachowal  te  swiadomosc  -  i  jego  otoczenie  takze  -  do  smierci  !!!

Z  takim  Macron`em  -  dajmy  na  to  -  to  w  ogole  OBCIACH  sie  pokazywac,  wlacznie  z  cala  ,,wierchuszka  zachodnia,,  Lunijna  i  ,,krUlem,,  Lolkiem  3...  to  sa  TWORKI,  degeneraci  i  oderwancy  od  rzeczywistosci...  o  Trump`ie  -  szkoda  nawet  wspominac  !!!

Dzis,  kiedy  na  wschodzie  -  jak  zwykle  -  gina  tysiace  ludzi,  Francja  ,,RZyje  obOZeniem  i  skandalem,,  ze  macron`owa  mOnisterka  Marlene  Schiappa  ,,rozlozyla  nogi  w  Playboy`u,,...  znaczy  ,,dala  sie  sfotografowac,,...

...  tu  naprawde  NIE  MA  JUZ  O  CZYM  GADAC,...  a  przede  wszystkim  Z  KIM  !!!

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 10:17

Ciekawe, że żaden ekspert nie zwrócił uwagi na to, że Zełeński wymienił razem z Buczą i Katyniem, Smoleńsk. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 10:11
6 kwietnia 2023 10:19

W tej kwestii łatwo o fałszywe emocje. Ale jedno spojrzenie na Cv tych panów wiele mówi. A o krytyków nie musisz się martwić. Sami się kompromitują.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 09:31
6 kwietnia 2023 10:22

Tak...

...  zacznie  sie  jazda,...  zreszta  ona  caly  czas  jest,  np.  we  francuskim  telewizorze...  i  tego  oni  sie  boja  jak  ognia  !!!

Jakies  2  tygodnie  temu  widzialam  pozna  pora  reportaz  nt.  naszej  RON`owskiej  swietnosci,...  az  mnie  z  lekka  zamurowalo.  Pomyslalam  sobie  jak  ten  reportaz  zobaczy  z  pol  Frankow  to  moga  byc  w  szoku  poznawczym  !!!  

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 10:23

Żeleński jest poważnym "komikiem". Wziął się na serio za prawosławną cerkiew na Ukrainie. Wypowiedział użytkowanie mnichom z Ławry Peczerskiej i za tym pójdą kolejne eksmisje. On wie, że jak nie zrobi z nimi porządku, to migą mu zrobić jakąś prowokację a'la Wołyń (gdzie 99,99% Ukraińców była prawosławna) - oczywiście za Polaków mogliby być wzięci wszyscy nie-prawosławni...np. Żydzi.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2023 10:23
6 kwietnia 2023 10:27

W zasadzie to powiedział, że mogą zostać, tylko mają zerwać związki wszelkie oficjalne związki z Moskwą, ale skoro nie chcą, to widać są agenturą wrogiego państwa. A akcja przeciwko moskiewskiemu partiarchatowi idzie tam całą siłą i co jakiś czas ujawniane są kolejne kompromaty - zawczycaj takie kryminalne z paragrafów o szpiegostwo, korupcję itd.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 10:27

Problem w tym że ludzie się przywiązują bardzo do jakichś ustaleń do których doszli(albo ktoś ich podprowadził) tak jakby to miało być już tak a nie inaczej do samego końca. W polityce nie ma takich rzeczy, nawet w sporcie nie można być pewnym wyniku do ostatniego gwizdka, a polityka jest jeszcze bardziej zmienna niż sport.

 

Tak samo było z prezydentami USA, już było rozdzieranie szat że Biden to drugi Roosevelt i zaraz nas przehandluje i na drugą mańkę teraz jest rozdzieranie szat, że Trump był takim mężem stanu, a okazał się tym kim zawsze był, czyli biznesmenem-celebrytą, z czym nie mogę się do końca zgodzić, przynajmniej, na razie. Na ten moment nie wierzę w to żeby Trump "był za" Rosją, bo to byłoby dla niego polityczne samobójstwo, sądzę, że on próbuje w wyborach grać kartą - "zainteresujmy się naszymi wewnętrznymi problemami, a nie wojnami na peryferiach świata" stąd jego mówienie, że "Rosja nie jest dla USA bezpośrednim zagrożeniem, tylko nieudolni politycy amerykańscy". No, ale wiadomo, że polityk który takich argumentów używa w kampanii wyborczej nie jest w naszym interesie, aby został prezydentem USA.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @aszymanik 6 kwietnia 2023 09:47
6 kwietnia 2023 10:34

Te wszystkie "fundacje" oczywiście lewicowe, które miały za zadanie "godzenie trudnej historii ukraińsko-polskiej" co w praktyce polegało na rozniecaniu ukraińskiego nacjonalizmu i prowokowaniu tym polaków, a potem napuszczaniu ukraińców i polaków na siebie nawzajem, na szczęście straciły po wybuchu wojny rację bytu i to dobra wiadomość, ale pewnie będą dalsze próby.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 10:34

Po Ukraińcach pracujących w Polsce widać, że Ukraina doczekała się dynamicznego pokolenia, które ma ambicje żyć normalnie a „propozycja” rosyjska ich nie zadowala. Pracują ciężko w wielu miejscach, w których Polacy nie chcą pracować. Abstrahując, od interesów, które były powodem rozkręcenia wojny jest oczywiste, że napływ milionów Ukraińców musi powodować problemy i koszty. Pojawi się również za parę lat i konkurencja z ich strony. Część się spolonizuje. Te zjawiska są masowe i nieuniknione. Kluczowa jest nasza odporność na destabilizację , organizacja wewnętrzna i tzw soft power. Jednak Niemcy i pół Europy będzie robić wszystko aby opanować ten obszar gospodarczo także ze wsparciem Chin wbrew USA. Warto zauważyć, że tysiące Ukraińców ginie na wojnie a Agnieszka Holland w tym samym czasie kręci film o „faszystowskiej” straży granicznej , która „eksterminuje” uchodźców z Afryki na naszych granicach. Po co to środowisko to robi ? Jaki jest ich prawdziwy cel ? Te cele nie uległy zmianie wraz z wojną a osłabiona i wyludniona Ukraina może być środkiem do jego realizacji.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Pioter 6 kwietnia 2023 10:27
6 kwietnia 2023 10:35

I to jest świetna wiadomość.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @peter15k 6 kwietnia 2023 10:34
6 kwietnia 2023 10:42

Ukraińcy już zaczęli pracować również na stanowiskach na których Polacy też by chcieli, a są bardziej preferowani przez korporacje bo nie mają wymagań czasowych, Polak chce "mieć życie" poza pracą, Ukrainiec jest dostępny 24h/ 7 dni w tygodniu bo on tu tylko pracuje. Jak Polacy zaczęli by dostawać informacje od pracodawców, że "jak ci się nie podoba praca w niedzielę, czy sobotę to na twoje miejsce czeka 5 Ukraińców za płotem" to tu by szła linia konfilktu. Tutaj musi zadziałać właśnie rząd żeby rozbroić tą minę zawczasu poprzez ustawienie korporacji "w ryzy" prawne(chodzi o prawo pracy głównie) w jakiś sposób.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 10:45

P.S.

Nie spodziewałem się, że towrzystwo Oskarowe określi się tak jasno po której stronie stoją zapraszając Nawalnego z honorami, a nie Zełenskiego.
Tu też trzeba patrzyć, ci co będą stawiać Nawalnego w konkurencji do Zełenskiego to nie są "nasi".

 

zaloguj się by móc komentować

kr @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 11:08

Rozumiem, że Pan prezydenta Ukrainy "poznaje po owocach". I to moim zdaniem wystarczy. Bo to poznanie "po aktorstwie" może jednak namieszać. Jest on świetnym aktorem. A umiejętność aktorska, to właśnie umiejętność przekonania widza, że to co widzi, jest autentyczne. Dobry aktor musi sprawić, że uwierzymy, że nie udaje, że właśnie jest tym kogo przedstawia na scenie, żebyśmy płakali na filmie itp. To taki alfabet aktorski. Tylko ktoś, kto jest słabym aktorem może być wiarygodny. Chociaż idąc dalej, można wyobrazić sobie dobrego aktora, który gra słabego aktora. Dlatego lepiej chyba zostać przy owocach i czynach.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Kuldahrus 6 kwietnia 2023 10:42
6 kwietnia 2023 11:08

Szczerze mówiąc to jak na razie w mojej przynajmniej branży mimo tego, że Ukraińców, Białorusinów jest sporo to i tak nie ma rąk do pracy. Nie stanowią też jakiejś widocznej konkurencji dla Polaków, to że są mniej wymagający i mniej roszczeniowi to mit, jest wręcz przeciwnie. Zdarzają się pracowici i solidni ale w większości oni tacy nie są, nie powiedziałbym, że są leniwi ale z pewnością bardziej postsowiecko zepsuci niż nasi. Jak się im patrzy na ręce to pracują ale gdy widzą, że nikt nie patrzy momentalnie robią sobie przerwę. Cały czas muszą być online, wiecznie z telefonami ale po wypłatę stają pierwsi w kolejcę i bardzo dokładnie wyliczają są czas pracy - co do minuty.

zaloguj się by móc komentować

kr @aszymanik 6 kwietnia 2023 11:08
6 kwietnia 2023 11:19

Mam podobne obserwacje.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @OjciecDyrektor 6 kwietnia 2023 10:23
6 kwietnia 2023 11:33

W filmie o pierwszym dniu inwazji rosyjskiej na Ukrainę pojawiła się zupełnie zaskakująca informacja, że w pierwszych godzinach/dniach inwazji , kiedy toczyła się bitwa o lotnisko i  o Kijów -  Ławra Pieczerska ( a konkretnie katakumby czy inaczej pieczary ) była punktem schronienia i punktem wypadowym dla rosyjskich komandosów, którzy w cywilnych sortach ale pod bronią usiłowali atakować wyznaczone obiekty strategiczne w Kijowie. Zostało to szybko dostrzeżone i zneutralizowane przez "miejscową ludność" ale pozostała kwestia, KTO ich wpuścił na teren Ławry tuż przed inwazją i dał schronienie w pieczarach. Oczywiście bez wiedzy świątobliwych braciszków nie byłoby to możliwe. Ławra Pieczerska odegrała bardzo niepiękną rolę w tym dramacie. Więc prezydent Zelenski podjął jedyną słuszną decyzję w tych okolicznościach przyrody. I tak mają szczęście, bo w warunkach wojennych mogliby zawisnąć na okolicznych drzewach.

Źródło informacji: minuta 29:20 w filmie "Ukraina. Pierwsza doba wojny". Opowiada Oleg Żdanow ukraiński "ekspert wojenny" i stały komentator na youtubie: "...Oni szli  nie ukrywając broni. Z pomocą "kijów selfie" robili sobie selfie na ulicach Kijowa. I wrzucali to w sieć, żeby pokazać, że zdobyli już Pieczersk, że zdobyli centrum decyzyjne w Kijowie.(...) Okazuje się, że oni chowali się w katakumbach Pieczerskiej Ławry. Specnaz Rosyjskiej Federacji w cywilnych ubraniach, z bronią w ręku ukrywał się w tych katakumbach  i wychodził z nich w pierwszych dniach wojny i "szoł na zachwat" - szedł celem zajęcia rządowych budynków w Kijowie.Stąd wynikły uliczne strzelaniny w centrum miasta....".

https://www.youtube.com/watch?v=Fs8d3xmg_oA

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @gabriel-maciejewski 6 kwietnia 2023 09:30
6 kwietnia 2023 11:49

Ręce mi opadły. Jak dla mnie właśnie gdyby w danych warunkach lansował się w garniturze to byłoby kiepsko. Prezentuje się właśnie tak jak powinien prezydent państwa walczącego z najeźdźcą.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Kuldahrus 6 kwietnia 2023 10:42
6 kwietnia 2023 11:56

Korporacje często wykorzystują Ukraińców, którzy są sytuacji przymusowej. Sporo też Informatyków pracuje i lekarze.  Tu oczywiście konieczna jest przemyślana strategia postępowania w polskim interesie.  Jednak im dłużej to potrwa tym gorzej dla wszystkich bo Ukraina traci ludzi i stanie się obszarem do eksploatacji we wszyskich obszarach a my  popadamy w długi. Jedyna korzyść to wymiana starego uzbrojenia na nowe. Jeżeli Unia w tym kształcie się rozleci to też zostanie wykorzystane przeciw nam.  Z tego co widać ( akcja anty-korupcyjna pewnie nieprzypadkowa ) Unia jest załatwiana od wewnątrz jak Al Capone podatkami bo inaczej się nie da.   W tym kontekście różne podpisane cyrografy z Unią będą bez znaczenia. Jednak trudno coś przewidywać.  Pomysły kleptokracji unijnej puszczają w skarpetkach całe branże,  co nie mogło pozostać bez odpowiedzi. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 11:58

100/100!!

Do życzeń dołączam się obiema rękami.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 14:39

A ja się tak wczoraj zastanawiałem. Czy byłaby możliwa ta współpraca polsko-ukraińska bez Trylogii Sienkiewicza i bez Jana Pawała II, którego chcą wyciągnąć z grobu i sprofanować.
Hołd papieżowi został oddany przez obu prezydentów na Zamku Królewskim. Bogu niech będą dzięki!

Myślę jednak, że omawiając obecne reperkusje wydarzeń na Ukrainie w Polsce, nie doceniamy siły wpływu powieści Sienkiewicza. Czym byłaby Ukraina dla nas dziś bez jego Ogniem i mieczem, Potopu czy Pan Wołodyjowski? Jestem przekonany, że Coryllus dzisiejszym tytułem tekstu, to potowierdza.

Mam wrażenie, że to co się wydarzyło w Warszawie, było też wielkim zwycięstwem literatury Sienkiewicza. Bez niego wszystko byłoby inne.

Dla mnie nad tym placem, spotkali się zza grobu, żywi Henryk Sienkiewicz i Jan Paweł II. To było ich zwycięstwo w drodze ku wspólnej przyszłości.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
6 kwietnia 2023 15:27

Są zdjęcia Zełeńskiego z marszałek Witek. Oni później mieli spotkanie robocze z kancelarią Sejmu. Najśmieszniej wypadł jak zawsze Trzaskowski, który pałętał się pod nogami aż jakiś wojskowy go wyprowadził prawie, że za ucho.

https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/3146750,Marsza%C5%82ek-Sejmu-spotka%C5%82a-si%C4%99-z-prezydentem-Ze%C5%82enskim-W%C5%9Br%C3%B3d-temat%C3%B3w-dalsza-wsp%C3%B3%C5%82praca-i-pomoc-Ukrainie

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 6 kwietnia 2023 10:34
6 kwietnia 2023 15:49

Nic  podobnego,...

...  to  sa  MITY,  ze  Polakom  sie  nie  chce  pracowac  !!!

Czesc  Polakow  nie  pozwala  SIE  WYKORZYSTYWAC...  i  slusznie.  Wiekszosc  z  nas  zna  to  z  autopsji  -  to  jest  to  slynne  DEMONkratyczne  ,,wyrUwnanie  szans,,...    zlodziejski  ,,modus  operandi,,  -  w  calej  Lunji,  jak  ona  jest  dluga  i  szeroka  !!!

W  tej  chwili  zmagamy  sie  z  ,,cFaniackim  zlodziejstwem,,  i  przekretami  finansowymi  w  naszym  rolnictwie...  i  to  samo  jest  w  korpo,...

...  ale  i  z  jednym  i  drugim  ZLODZIEJSTWEM  ,,nasze  panstFo,,  moze  SE  PORADZIC,...  bo  to  ,,nasze  panstFo,,   do  niego  dopuscilo  i  je  zorganizowalo,  Luny,  ZLODZIEJSKIE  BIURWY  doskonale  wiedzo  jak  sie  robi  ,,takie  numery,,  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @aszymanik 6 kwietnia 2023 11:08
6 kwietnia 2023 17:46

Teraz nie ma problemów, są tylko pierwsze punkty newralgiczne które mogą w przyszłości stać się punktami zapalnymi, bo kiedy wroga propaganda ruszy pełną parą to będzie szła po linii środków do życia, a nie tego tępego "to nie nasza wojna".

Firmy które przyjmują model działania korporacyjny, nie patrzą na solidność zrobionej pracy, czy szybkość z jaką zostanie zrobiona, im zależy żeby mieć człowieka na własność, przykutego do stanowiska pracy, a emigranci są w tym niezastąpieni bo oni nie powiedzą że nie chcą pracować przez agencję pracy albo że o trzeciej w nocy nie przyjdą do pracy, czy może w weekend chcą spędzić czas z rodziną zamiast pracować. Bo i tak mieszkają na jakiejś stancji i się nudzą, a tak przynajmniej parę złotych wpadnie.
Dla takiego kołchoźniczego trybu pracy tylko to się liczy żeby mieć kogoś na pstryknięcie, najlepiej na umowę-zlecenie na 3 miesiące przez agencję pracy, a niech będzie nawet roszczeniowy, nawet mu się więcej zapłaci. To jest niestety efekt tego, że dalej jesteśmy traktowani jak trzeci świat gdzie pracowników traktuje się jak najtańszy zasób, przelicza się ludzi na kopy, a nie na jednostki.
Nie jestem pewny czy rząd ma taką moc żeby jakoś wymusić na korporacjach traktowanie lepiej pracowników, ale coś zrobić muszą bo to jest mega problem, którego rozwiązanie robroi wiele min, nie tylko tych związanych z emigracją z Ukrainy. Nie mówię żeby od razu traktowali nas jak ludzi, ale przynajmniej nie jako najtańszy zasób którego nawet nie bierze się pod uwagę w kalkulacjach.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 6 kwietnia 2023 15:49
6 kwietnia 2023 19:11

Ależ szanowna Pani - przecież nie napisałem, że Polakom nie chce się pracować tylko, że Ukraińcy są wykorzystywani w związku ze swoją sytuacją często przed ich agencje pracy. Polacy jak już pracują to nie spotkałem się tym aby im się nie chciało. Co więcej aby dodatkowo zarobić często biorą nocki, pracują w dni wolne, nadgodziny itp.   

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 6 kwietnia 2023 10:12
6 kwietnia 2023 19:43

ja obstawiam, ze paryz idzie wlasna sciezka i dlatego pani minister sie poswiecila

maja najtansza(?) energie w europie i dodatkowo sfinalizowali przez szanghajska gielde nafty i gazu import lng z emiratow

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 6 kwietnia 2023 19:11
6 kwietnia 2023 20:45

Panie  Peter`ze...

...  my,  Polacy  tez  robilismy  ,,za  ukrainca,,  na  tym  ZGNILYM  ZACHODZIE,  zaraz  po  wstapieniu  do  Lunji...  to  byl  dokladnie,  ten  sam  ZLODZIEJSKI  NUMER  !!!

Pamietam  ilez  to  bylo  oszukanych  ,,ofert  pracy,,  np.  w  Holandii,...  ilez  wtedy  bylo  skandalicznych  reportazy  filmowych  nt.  tej  ,,pracy,,...  dzis  ten  sam  NUMER  odgrywaja  zachodnie  korpo  w  Polsce...

...  jesli  tej  MINY  ,,nasi,,  NIE  ROZBROJA  ZA  WCZASU  to  skoczymy  sobie  do  gardel...  i  maja  tego  swiadomosc  takze  Ukry  od  lat  pracujacy  w  Polsce  !!!

 

PS.

A  te  ukrainskie  ,,agencje  pracy,,  to  tez  sa  ,,dobre  ancymony,,...  dobre  i  cFane,  takze  uwazajmy,

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 6 kwietnia 2023 19:43
6 kwietnia 2023 20:56

A  niech  ida  nawet  do  wszystkich  diablow...

...  bo  tam  jest  ich  miejsce  !!!

Dzis,  po  tych  wszystkich  strasznych  relacjach  z  Francji,  tych  ,,protestUF  emeryckich,,  -  nawet  w  Wielki  Czwartek  -  widac  wyraznie,  ze  ta  masonska  swolocz  idzie  wlasna  sciezka,  a  Madame  Schiappa  wyraznie  ,,sie  poswiecila,,...

...  z  tego  co  ja  zapamietalam  -  to  ona  byla  ZAWSZE  nieprawdopodobnie  ,,ambitna  i  nadgorliwa,,...  gdyby  mogla  to  za  ,,slonce  Francji,,  i  jego  ,,idealy,,  wydrapalaby  oczy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 6 kwietnia 2023 09:01
7 kwietnia 2023 04:32

"Trump to ruska onuca i republikanie też. Teraz zaczęli się np martwić bezdomnymi w USA mówiąc, że to wszystko z powodu udzielania pomocy Ukrainie."

Bardzo prepraszam, ale ostożnie z tą ruską onucą i z republikanami.

Jeszcze nie tak dawno, gdy Trump przemawiał na Placu Krasińskich, wszyscyśmy się [to znaczy my, a nie Hanna Lis i TVN] się zachwycali jego mową.

Fakt, dał plamę z Putinem, ale czy gdyby Biden wtedy był przezydentem, czy Putin nie najechałby Ukrainy?

Co do bezdomnych w USA to ja tylko powiem że tak się dziwnie składa że najbardziej problem bezdomności się tam ujawnia gdzie rządzą demokraci.

W Portland , w stanie Oregon, gdzie od czterech ponad dekad rządzą demokraci, zalegalizowano twarde narkotyki, a teraz ustawowo odbierają obywatelom prawo do samoobrony, wprowadzając ustawodawstem kontrolę i ograniczenia w zakupie i w posiadaniu broni.

W ciągu ostatnich 10 lat pojawiły się na ulicach Portland namioty. I to w skali masowej.

Jakoś nie zdarza się to w stanach i miastach rządzonych przez Republikanów.

I proszę nie sugerować się obecnym tumultem i zgiełkiem związanym z postawieniem Trumpa przed sądem w Nowym Jorku.

Ta kurewka [przepraszam za określenie, ale nią jest] może być wynajęta przez służby i mieć określone zadanie.

Ja pamiętam jeszcze jak podczas wyborów prezydenckich w 2016 roku wyrzycano do rzek worki z głosami tych którzy głosowali na Trumpa.

A potem ta ustawka na Kapitolu z wynajętymi osobnikami.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Szczodrocha33 7 kwietnia 2023 04:32
7 kwietnia 2023 06:49

Republikanie chcą ograniczyć pomoc Ukrainie a nawet ją wycofać. Skutki tego dla Polski, nie wspominając Kijowa, byłyby straszne. Reszta mnie nie obchodzi. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 6 kwietnia 2023 22:14
7 kwietnia 2023 07:19

Robią to bo sami są napuszonymi oszustami. Nie idź na łatwiznę i nie wierz w ich brak refleksji

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 7 kwietnia 2023 06:49
7 kwietnia 2023 07:51

Taki temat - związki partii republikańskiej z Rosją na przestrzeni ostatnich dwóch stuleci. Fajny, c'nie...Kiedy ktoś tu wskazał, że młody Kantakuzen ożenił się z córką prezydenta Granta. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 7 kwietnia 2023 07:51
7 kwietnia 2023 09:00

Może ktoś zbiera takie informacje, bo temat mega ciekawy. Moglibyśmy się wszyscy nieźle zdziwić, bo oczy nam się zamydla pomocą banków z Wall Street dla bolszewików. Ale taki kantkauzen pochodził z rodziny liberalnych reformatorów. Mi na hasło liberał zawsze zapala się lampka w głowie. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 7 kwietnia 2023 06:49
7 kwietnia 2023 16:53

"Republikanie chcą ograniczyć pomoc Ukrainie a nawet ją wycofać. Skutki tego dla Polski, nie wspominając Kijowa, byłyby straszne. Reszta mnie nie obchodzi."

Spokojnie, to tylko ich zapowiedzi w tym przedwyborczym rollercoasterze zwanym wyborami prezydenckimi, który powoli się rozkręca.

Opanowali kongres ale nie blokują jakoś Bidena i pomocy jaką w sprzęcie śle Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować