-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Masturbacja grozą i groteską

Różnie wyraża się bezradność ludzi, którzy przekonani byli o tym iż przyszło im w udziale rozstrzygać najważniejsze problemy świata tego. Takich zaś jest w przestrzeni publicznej sporo. Zwykle popadają oni w stan, który ująłem w słowa widoczne w tytule. Dodam też, że nie wiem sam czy może być postawa bardziej irytująca i głupia. O ponad miesiąca twa zbiorowy onanizm polegający na wypisywaniu bredni na temat tego co się stanie, jak Rosja zajmie Polskę do Wisły. Są tacy, co uszczegóławiają te opisy do granic obłędu, bo chcą sobie jakoś wytłumaczyć sytuację w jakiej się znaleźli po 15 października. I myślą, że publikując te brednie przyczyniają się do lepszego zrozumienia geopolityki przez ludzi, którzy głosowali na Trzecią Drogę. Powstają jakieś absurdalne raporty nie oparte o nic, o żadną istotną informację, a ich podstawowym źródłem jest rosyjska telewizja, w której gromada dziadów z tytułami profesorskimi omawia plany ataku na Bałkany po zwycięstwie nad Polską.

W podobne gierki bawi się gazownia, a to z kolei oznaczać może tylko jedno – że ci, którzy do tej pory byli opozycją, zamierzają wejść w buty PiS i ogłosić się spadkobiercami, albo wręcz autorami wszystkich pisowskich reform i poczynań. Sam prezes zaś i jego otoczenie zostaną, na podstawie medialnych doniesień, skazani na polityczną i cywilną śmierć za rzekomą współpracę z Rosją. Ku temu wszystko zmierza. I mowy nie ma, żeby się PiS przed tym obronił, bo w telewizji od wyborów nic się nie zmieniło. TVP i TVP Info zachowują się jak japońska armia po bitwie pod Midway, nieświadome klęski, która już nastąpiła, mimo pozorów siły i sprawności, ponawiają ciągle te same, absurdalne i kosztowne ataki.

Do tego dochodzi onania za pomocą szyderstw i groteski. Nie ma się z czego śmiać tymczasem. Ktoś, zapewne jakiś sztab przy Tusku wypuścił informację, że jego rząd ma być zaprzysiężony 13 grudnia i że to taka intryga pisowska o charakterze symbolicznym. Nie wiem czy może być coś głupszego, ale wielu to podchwyciło i uważa, że pomysł jest znakomity. Tymczasem Tusk ogłosił, że on chętnie się na taki wariant zgodzi, albowiem 13 grudnia przypada dzień świętej Łucji i coś tam jeszcze. Moim zdaniem Tusk zmontował straszak. Tylko, że mało kto to zauważył. Nie wierzę też, żeby ten idiotyczny pomysł pojawił się w szeregach PiS, a jeśli on stamtąd wyszedł, to miej nas Panie Boże w opiece.

Kuriozum absolutnym jest to, co zrobił wczoraj redaktor Rachoń, domagał się mianowicie na wizji, żeby rząd odtajnił dokumenty potwierdzające współpracę czołowych polityków KO z Rosją. Nie wiem co powiedzieć, mi się wydawało, że od takich spraw jest właśnie Rachoń, który wystąpił w filmie „Reset”. Człowiek wszedł do siedziby Gazpromu w Szwajcarii, w nocy, a teraz domaga się, by rząd, którego telewizja sfinansowała tę eskapadę, odtajnił jakieś dokumenty, o których wiadomo, że są, ale czyjąś decyzją zostały zablokowane? Czyją? Ministra Kamińskiego?

Okay, może ja czegoś nie rozumiem i sprawy te są tak poważne, że za nimi nie nadążam. No, ale poważne sprawy omawia się zwykle w zaciszu gabinetów, a nie w telewizji. I nie czyni tego redaktor, uważany do 15 października, za największy pistolet w całym dziennikarskim światku. Wielu bowiem ludziom zdawało się, że z kim, jak z kim, ale z rządem Mateusza Morawieckiego dziennikarze TV Republika nie muszą się komunikować poprzez wizję. No, ale jak widać myliliśmy się.

Jakby tego było mało minister Macierewicz domaga się, by postawiono Hołownię przed trybunałem stanu. Kto ma to zrobić, że spytam? I komu mają pomóc takie komunikaty? Na pewno nie PiS i nie wyborcom, którzy czują się zrobieni w bambuko i załatwieni na cacy. No i oczekują jakichś działań, a nie demonstrowania bezradności i wskazywania, na jakieś istniejące gdzieś ponoć siły, które mają wszystko załatwić niejako automatycznie.

Mamy dość emablowania nas słowem. Chcemy zobaczyć jakieś czyny, nie tylko w wykonaniu ministra Błaszczaka, do czego się już przyzwyczailiśmy, ale także innych ministrów. I to szybko.

Nie wiem też czy jest coś bardziej irytującego jak żarty z Kosiniaka-Kamysza. Ktoś wczoraj przypomniał, że jego stryj był za komuny wiceministrem MON. Ludzie, ten facet to nie jest Kichuś majstra Lepigliny, jak wam się zdaje. To jest ktoś zupełnie inny, a kiedy zostanie ministrem obrony narodowej, może dojść do rzeczywistych dramatów. Jedyna nadzieje w ambasadorze Brzezińskim, z którego wszyscy szydzą, bo wygląda jak głupek i gada rzeczy, których żaden poważny analityk w Polsce nie wypowiedziałby na głos z obawy przed linczem. Brzeziński jest krytykowany tak samo, jak wcześniej Żorżeta, najbardziej chyba przychylna i sympatyczna osoba pełniąca funkcję ambasadora USA z jaką mieliśmy do czynienia. Słuchają ludzie tych rzekomych bredni Brzezińskiego o Tusku, słuchają i żadnemu nie przyjdzie do głowy, że są to zawoalowane groźby wobec Tuska. Bo wszystkim się zdaje, że polityka polega na demonstrowaniu opisanej wyżej bezradności, czyli na gwałtownych wystąpieniach i żądaniach by coś ujawnić, kogoś osądzić, coś przedsięwziąć, z kimś skończyć. To brednie. I tak polityka nie wygląda. Tak zachowują się ludzie, którym zdawało się, że mają moc sprawczą, a w rzeczywistości nie byli nawet pionkami. Czego się spodziewaliście po ambasadorze największego mocarstwa? Że poprzez rząd PiS i powie – ludzie, źle wybraliście, to może zniweczyć nasze działania! Czyście poszaleli? Mark Brzeziński mówi, że Tusk jest znanym przyjacielem USA, który rozumie czym jest demokracja, a także prawa człowieka i inne podobne rzeczy. I Tusk będzie musiał się zdecydować czym chce być, bo kim chce być, to kwestia, o której zdecydują inni. Konkretniej zaś będzie musiał zdecydować czyją chce być ofiarą. I tego się trzymajmy. Wbrew wszystkim świetnie zorientowanym analitykom nie wierzę, że Rosja może zająć Polskę wschodnią, nie wierzę, że Amerykanie zostaną z Polski wyproszeni, przez nowy proeuropejski rząd Tuska i nie wierzę, że Tusk wybierze ofertę Rosjan. Jeśli tak zrobi jego nazwisko, tu po pochówku, zostanie wymazane ze wszystkich miejsc, w których figurowało. Miejmy nadzieję, że przewodniczący Tusk to rozumie, a także, że rozumie to Władysław Kosiniak Kamysz, bo że nie rozumie tego Hołownia, to pewne. Tylko bowiem ich brak niezrozumienia okoliczności może być dla nas jakimś zagrożeniem. Tak sądzę. Choć oczywiście mogę się mylić, jak wszyscy.



tagi: wojna  polska  rosja  usa  tusk  geopolityka  analizy  brzezinski  kosiniak kamysz 

gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 10:40
49     3392    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Nova @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 11:08

Brak zrozumienia to jedno. Co wybierze Tusk, Hołoenia, Kosiniak  może być spowodowane czyj ukryty bat/zagrożenie tu i teraz będzie dla nich subiektywnie groźniejsze. Najwyżej jak źle wybiorą to po którymś obiedzie osuną się pod stół i odejdą na wieki. Dr. Szewko podał newsa z Bilda że zakulisowo Niemcy i Amerykanie naciskają na Zelenskiego na jak najszybsze negocjacje. Jeśli tak jest to my jesteśmy frontowym państwem którego teraz nie można ot tak odpuścić. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 11:45

12 grudnia wprowadzono  stan wojenny...:(.

Już tu z Panem dyskutowałem, że PiSowi zostanie ukradziony sukces. Pan ti potwierdził wtedy, na pół roku przed wyborami. No i teraz słowo staje się ciałem. Choć może jednak nie....miże odroczą tę chwilę na 4 lata?

Amerykanie wchodzą tu teraz na poważnie, a nie jak do swojej  kolonii i dlatego Niemcy zostaną stąd wyproszeni. Albo się sami dinyślą albo się ich upokorzy. Tusk nie zostanie premierem, bo przecież podczas tzw. afery hazardowej nie tylko zabroniono mu kandydować na prezydenta, ale również zabroniono mu piastować dalej funkcji premiera - wybrali Ewę Kopacz. 

Tusk albo wyjdzie na durnia albo zachowa się jak lis-Leszek Miller, który szybko się przewerbował na stronę USA. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Nova 25 listopada 2023 11:08
25 listopada 2023 11:47

Frontowym państwem są teraz Czechy.

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 12:28

Tę nieszczęsną datę podał niestety prezydencki minister, Andrzej Dera.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 25 listopada 2023 12:28
25 listopada 2023 12:39

Bardzo błyskotliwy człowiek

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Nova 25 listopada 2023 11:08
25 listopada 2023 12:40

Nie traktowałbym poważnie newsów z Bilda

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 13:12

"Amerykanie wchodzą tu teraz na poważnie, a nie jak do swojej kolonii i dlatego Niemcy zostaną stąd wyproszeni"

Pozwolę sobie zauważyć , że do niedawna Anglia była Pana faworytem do poważnego wejścia w sferę wpływów w Europie Środkowej .

Proszę podzielić się szczegółami tej tezy, bo chciałbym wiedzieć dlaczego pozostanę tutaj sam w kącie, a otoczony ludźmi szczerze wierzącymi w break even w stosunkach z USA.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @z-daleka 25 listopada 2023 13:12
25 listopada 2023 13:13

Przepraszam ....eh miało być oczywiście do Ojca Dyrektora 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 25 listopada 2023 13:12
25 listopada 2023 13:26

Napisslem o tym w notce u Piotera. Gdy sie ma kolonie, to sie ja eksploatuje bez liczenia sie z kimkolwiek i z czymkolwiek. Cos jak jedyny  wlasciciel przedsiebiorstwa - m9ze robic w nim i z nim, co chce. 

Jesli zaś zawiazuje z kimś innym spolke i wchodzi do niej z jakimś udzialem - nie wiekszosciowym, ale powaznym np. 33-40%, to wtedy musi sie luczyc ze swoim wiekszosciowym wspolnikiem i nie moze robic wszystkiegi, co chce. Zmuszony jest respektowac pewne zasady, w tym zasady rozwiazywania nieporozumien/konfliktow.

Na tym polega deal w Polsce Anglikow z USA. Anglicy do tej pory wyautowali USA, ale teraz musieli ustapic i dac im koncesje i udzialy w przedsiewzieciach na terenie Polski. W zamian Amerykanie zobowiazali sie - tak sadzę - do udzielania ochrony/gwarancji tym przedsiewzieciom. I najskuteczniejsxą  gwarancja jest wlozenie swoich kapitałów w te przedsiewziecia. I to sie dzieje, vide: nabycie udzialow w CPK (mniejszosciowych).

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 13:57

Mam wrażenie, że media głównego nurtu dostały jasny przekaz po wyborach  „morda w kubeł” bo będzie wylot z posad.  Negocjacje są w innym miejscu.  Pyskują tylko Miller z Belką.  Jesteśmy częścią układanki i spore sumy zostały już zainwestowane. Xi był w USA i szczoteczkami do zębów wyczyszczono ulice z bezdomnych i narkomanów tak jak dawniej w wojsku malowano trawniki na zielono na wizytę generała.

Podczas spotkania Blinken miał oczopląs i drgawki ponieważ Izraelowi odbiło,  co doprowadzi do sromotnej klęski demokratów.  Scholzowi coś wywleczono, żeby nie podskakiwał nadmiernie bo go wysadzą na orbitę.

Jeżeli Tusk będzie fikał to będzie to samo...

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @IanThomas 25 listopada 2023 12:28
25 listopada 2023 14:00

Pan Andrzej Dera nie powinien być doradcą Prezydenta. Hość nie ma żadnych zdolności do diagnozowania problemów i ich potrncjalnego rozwiązywania. Ot, czytelnik kilku przepisów i mając ty w sobie strach przed konfrontacją z problemami. Pani Romaszewska jako jego partner w doradzaniu Prezydentowi to żywe wcielenie socjalizmu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 14:08

Batalia o nową Europe dot. wyprowadzenia USA z Europy, szczególnie o wyprowadzenie państw z NATO. Brak indywidualnej polityki państw doprowadzi to jednogłośnego wyjścia z NATO. I możemy wtedy zacząć uczyć się niemieckiego i francuskiego jako języków urzędowych. W domu można sobie w lokalnych narzeczach pośpiewać, byle nie zagłośno. Pamiętacie jak mieliśmy rosyjski przez całe lata edukacji szkolnej? Imperium musi mieć ujednolicony język ew. dwa jako narzędzie administracji. No cóż, imperium gdy powstanie to tylko .....

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 25 listopada 2023 14:08
25 listopada 2023 14:39

Imperium na pewno nie powstanie.

Mamy jeden olbrzymi atut.

Tym atutem są nasze niezawisłe sądy.

One właśnie nie dopuszczą do tego żeby język niemiecki czy francuski stał się językiem urzędowym na terenie Polski.

Teraz jednak palestra, sędziowie i politycy polscy skupiają się na ostatecznym uzdrowieniu polskiego sądownictwa, oczyszczeniu go ze złogów faszyzmu.

Proces ten nazywa się fachowo tulejowaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 13:26
25 listopada 2023 15:26

To teraz proszę sprawdź co znaczy w kontekście kosztów pojęcie break even.  Zarówno do Niemiec jak i  Stanów będziemy zredukowani do funkcji określonego rynku , z którego każdy będzie wyprowadzał swoje zyski. Już obecnie każdy materialny eksport polskiej gospodarki do Niemiec  jest dochodem fiskusa niemieckiego, ponieważ każdy przejechany kilometr na niemieckich drogach kosztuje 15 centów od każdej ciężarówki ( a ma być od nowego roku podwyższony). Chociaż oficjalnie jest wolny przepływ usług to tutaj widzimy  , że jest to właściwie cło ( A dlaczego jedwabny szlak kończy się w Polsce?). Można oczywiście wyliczać dalej podobne przykłady .

I to według Ciebie ma być miarą sukcesu ?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 25 listopada 2023 14:08
25 listopada 2023 15:36

Nie będzie jednogłośnego wyjścia z NATO, to jest niemożliwe. Głosowanie nad wyjściem z NATO oznacza rozpad UE. Jak przy przewadze 20 głosów, czy nawet 60 powiedzieć Amerykanom - do widzenia? I co zaprosić ruskich w to miejsce?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 25 listopada 2023 15:36
25 listopada 2023 15:58

Centralne uprawnienia do prowadzenia polityki zagranicznej oraz odĵęcie dotychczasowym państwom podmiotowości prawa międzynarodowego. Skutek jest prozaicznie prosty, nie ma Państwa to nie ma zobowiązań. I akces do NATO, które staje się paktem bez wypełnienia podmiotami prawa międzynarodowego musi nowy byt składać. A czy złoży? Nie będzie prlów będzie jeden organizm administracyjny o charakterze Państwa. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 25 listopada 2023 15:36
25 listopada 2023 16:01

Belka i reszta nie zagłosują za wyjściem? Niech żyje przyjaźń europejsko radziecka. Pamiętacie? Rady urzędniczo-obywatelskie tak trudno sobie wyobrazić? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 25 listopada 2023 15:58
25 listopada 2023 16:08

Już widzę, jak Niemcy zabiorą Duńczykom podmiotowość prawa międzynarodowego

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 16:37

"żadnemu nie przyjdzie do głowy, że są to zawoalowane groźby wobec Tuska"

w punkt!

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 16:39

"żadnemu nie przyjdzie do głowy, że są to zawoalowane groźby wobec Tuska"

w punkt!

zaloguj się by móc komentować

MZ @z-daleka 25 listopada 2023 15:26
25 listopada 2023 17:47

"... jest dochodem fiskusa niemieckiego,"

Nie tylko,każdy produkt wytworzony w niemieckiej firmie w Polsce.jest sprzedawany firmie "matce" w Niemczech,po kosztach,dodatkowo niemiecka firma otrzymuje zwrot VAT-u,z zakupy mat. i usług w polskich przedsiębiorstwach.Niemieckie firmy nie generują zysku w Polsce,tylko płacą ZUS.Nikt nie wspomina o pompie tłoczącej kapitał do Niemiec ,z sieci marketów ,to są niewyobrażalne kwoty,a Pis prze 8 lat nie ruszył tematów.Tak więc jak słyszę p....nie o uniezależnieniu sie gospodarczo od Niemiec i liczeniu na USA ,to zaciskam zęby.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 13:26
25 listopada 2023 17:47

"I najskuteczniejszą gwarancja jest wlozenie swoich kapitałów w te przedsiewziecia. I to sie dzieje, vide: nabycie udzialow w CPK (mniejszosciowych)."

Dzieje sie tez w energetyce jadrowej, bo Tusk domaga sie 30% udzialu od firm Westinghouse i Bechtel.
Ciekawe dlaczego PiS sie tego nie domagal.

https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-bloomberg-tusk-naciska-na-koncerny-z-usa-ws-elektrowni-jadro,nId,7153435#crp_state=1

"Grzegorz Onichimowski, główny doradca ds. energetyki Platformy Obywatelskiej, przekazał Bloombergowi, że Westinghouse Electric Co. i Bechtel Group Inc. - amerykańskie firmy wybrane do budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej - powinny objąć co najmniej 30 proc. udziałów w projekcie.
Serwis zwraca uwagę, że umowa na inwestycję w Polsce, podpisana z rządem PiS, nie obejmowała wymogu kapitałowego uczestnictwa koncernów z USA w rozwoju polskiej energetyki jądrowej."

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @emirobro 25 listopada 2023 17:47
25 listopada 2023 18:00

Może na odwrót, to USA się domaga w rzeczywistości?

 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @MZ 25 listopada 2023 17:47
25 listopada 2023 19:57

PiS przez 8 lat nie ruszył tematów? Nie pamiętasz już, co się działo jak 8 lat temu je ruszył?

zaloguj się by móc komentować

Paris @SilentiumUniversi 25 listopada 2023 19:57
25 listopada 2023 20:47

Pardon,...

...  a  co  sie  dzialo,  bo  nie  pomne  ???

 

Narod  wsciekl  sie  ,,z  niezadowolenia,,...  czy  moze  ,,na  ulice  wyszeT  w  protescie  na  te  nikczemnosc  wielkO,,  ???

zaloguj się by móc komentować

MZ @SilentiumUniversi 25 listopada 2023 19:57
25 listopada 2023 21:04

Po g...no przjmowali władzę,po to im społeczeństwo dało mandat.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 25 listopada 2023 17:47
25 listopada 2023 21:10

Zgadza się,MZ-cie system podatkowy w Polsce został skonstruowany w taki sposób, że sprzyja działalności dużych, zagranicznych podmiotów działających na naszym rynku.Numery jakie odstawiają sieci i firmy to rzeczywiście niewyobrażalne kwoty...ZPP opracował 2022 taki wycineczek: https://zpp.net.pl/wp-content/uploads/2022/06/Niemcy-CIT.pdf

Ruszyć ten system próbowali rządzący ,niejednokrotnie,lecz to prawie jak wywołanie III wojny światowej...brak przywódców z jajami.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Paris 25 listopada 2023 20:47
25 listopada 2023 21:24

SilentiumUniversi ma rację

Tu masz prawie-że reportaż, co się działo począwszy od lipca 2016 r. (uchwalenie ustawy). Zwróć uwagę na datę "reportażu" podsumowującego (2021-01-22), bo to już był środek Covidu-19 więc pewnie wtedy nie zauważyłaś i dlatego "nie pomnisz".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 25 listopada 2023 15:26
25 listopada 2023 21:31

Ale czy widzisz jak sa rozbudowywane porty i modernizowane drogi wodne? Tedy bedzie szedl eksport i tranzyt. D9 tego jesli chodzi o drobnicowy towar, to GWALTOWN8E rosnie transport lotniczt - owe slynne lotnicze cargi. I tu tez rozbudowujemy infre. Wiec Niemcy niedlugo nie beda sie cieszyc z tych oplat.

Na kazdej inwestycji inwestor chce zarobic. Wiec zyski beda wyprowadzane, ale saldo naplywow kapitalow bedzie znaczaco przewyzszac wyprowadzane zysk.

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 25 listopada 2023 21:04
25 listopada 2023 21:38

Dokladnie  tak,...

...  najpierw  POpaprancy  kradli  ile  wlezie,  a  potem  ,,pSZyszlo  PiS,,...  i  prawie  NIC  NIE  ZROBILO  !!!

 

Oh,  pardon,...

...  nakradlo  jeszcze  tak  samo  prawie  jak  POpaprancy  i  nasr*lo  nam  ,,stref  wolnosci  slowa,,  w  sejmie,  w  kurwizorze  i  u  Obajtka  na  ,,albinosie,,  zeby  narod  ,,mUK  se  pooglONdac  takie  KURIOZUM  jak  Rachon  albo  Gojskie  w  republice,,...

...  nie  wspominam  juz  o  tym  zlodzieju  ..monistSZe  zdrowia,,  przed  Niedzielskim  albo  o  Bielanie  i  jego  machlojach  !!!

 

A  dzis  takie  ,,bezradne  sO,,...  a  POpaprance  i  czerwone  lewusy  ,,wygrane  i  czyste  jak  lelija,,.  

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 21:49

Ten film powinien się tytułować Restart.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 25 listopada 2023 21:24
25 listopada 2023 21:51

Zgadza się Orjanie... za każdym razem dla świętych krów biznesu Zachodniego ,szczególnie Niemiec to była walka na noże z KE... Faktem też jest ,że system podatkowy w Polsce to jedna wielka czarna magia ,a szczególnie dla Zachodnich sklepów była...uproszczona ... bo uprzywilejowana w jakiś szczególny sposób. Nie chce mi się już do tego wracać,ale odstawiali przez kilkanaście lat bezkarne wprost numery...Linkowałam powyżej raport  z 2022  o CIT ZPP ...może coś się zmieniło?...nie wiem,bo do podatków trzeba mieć tzw "łeb",już tego tak nie śledzę ,bo dawno wyszłam z cyferek i paragrafów...na odpoczynek...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 25 listopada 2023 14:08
25 listopada 2023 21:52

To, co Pan piszeco wypchnięciu USA z Europy, to jest własnie klasyczny onanizm grozy i groteski. Jak można wierzyć w te fałszywe deklaracje Niemców i Francuzów? USA dopiero wtedy bt wyszło z Europy, gdyby została zb7dowana panislamska strefa konsumpcyjna, a i tak dopiero po rozpętaniu wojny 30-letniej do trzydziestej potęgi, tak iż z Niemiec i Francji nic by nie zostało. Zostawmy te wizje patostreamerom. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 25 listopada 2023 21:24
25 listopada 2023 21:55

Zauwazylam  Orjan`ku,  ze...

...  ,,fajny  czas,,  sobie  ta  BANDA  NIEROBOW  i  DARMOZJADOW  wybrala  na  zakomunikowanie  tego  swojego  haniebnego  ,,pSZekazu  bezradnosci  i  niemocy,,  !!!

 

To  sie  w  glowie  nie  miescilo  pierwszemu  lepszemu  obywatelowi  z  ulicy,  zeby  ,,ZONT  polski,,  taki  NUMER  odwalil,  a  zagraniczne  ,,zlodziejskie  krezusy,,  d*pa  sie  smialy  bo  powiedziec,  ze  geba  to  malo.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 25 listopada 2023 15:36
25 listopada 2023 21:57

"Głosowanie nad wyjściem z NATO oznacza rozpad UE."

Tego to nie jestem pewien.

Ale wydaje mi się że upadek euro byłby początkiem końca Unii Europejskiej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MZ 25 listopada 2023 17:47
25 listopada 2023 21:57

Bo większościowe pakiety w niemieckich firmach mają Ametykanie. To się nazywa optymalizacja podatkowa i tak robią wszyscy - polskie firmy też. Niech Pan będzie spokojny i się nie denerwuje. Z tym się nie da walczyć. Można tylko próbować scinać administracyjnie przychody takim firmom poprzez nie udzielanie im rządowych zleceń oraz zleceń od spółek Skarbu Państwa. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @emirobro 25 listopada 2023 17:47
25 listopada 2023 22:00

PiS się nie domagał, bo przed wyborami stan był taki, że USA nie wpuszczaliśmy do Polski. Negocjacje jednak zakońcxyły się właśniectym, że USA będą mieć 30-40% udział. W CPK już nabyli. 

Tak więc o lis strategicznych polskich inwestycji jestem spokojny - rządzić może nawet Jachira....nic nie zaszkodzi ani ona ani żaden inny "wynalazek". 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 25 listopada 2023 18:00
25 listopada 2023 22:02

Tak...to USA się domaga, ale nie mogą tego zrobić oficjalnie, bo to by było dla nich upokorzenie. Muszą to zrobić tuski.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 23:15

Dobranoc.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
25 listopada 2023 23:49

Lata temu, ale tuż po 'transformacji', byłem na szkoleniu dotyczącym wyrobów firmy X. Na wstępie prowadzący powiedział, że f. X należy do grupy kapitałowej A. Z firmą X konkuruje firma Y, która rownież działa w tej branży. Jakby od niechcenia prowadzący wspomniał, że f. Y także należy do grupy kapitałowej A. Jaki wniosek, przez ok. 50 lat komunizmu jesteśmy jak dzieci bezbronni wobec Zachodu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stachu 25 listopada 2023 23:49
26 listopada 2023 00:08

Bo w przetargach jest wymóg konkurencyjnosci. No więc jak tak, to trzeba zrobić sobie konkurencję...a wiadomo, że najlepsza konkurencja to taka, którą się kontroluje. I wtedy każdy przetarg jest wygrany, a do urzędnika nikt się nie przyczepi za obejścievprzepisów. Wilk syty i owca cała....:)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 00:08
26 listopada 2023 00:11

To nie tak, ale podobnie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 00:08
26 listopada 2023 00:11

To nie tak, ale podobnie.

 

 

zaloguj się by móc komentować


klon @OjciecDyrektor 25 listopada 2023 22:00
26 listopada 2023 08:12

<<<rządzić może nawet Jachira....nic nie zaszkodzi ani ona ani żaden inny "wynalazek". >>>

Przyjmując taki punkt widzenia zrozumiały staje się wspieranie TVN przez Jankesów. To było /jest ich narzędzie. Inwestycjom NIC  nie zaszkodzi.

Gorzej w tematach  światopiglądowych. Tym niemniej pistoletu nikt do głowy nie przystawia. Stąd pewnie tak duża skuteczność zmian, co komuchom się nie udawało że względu na  stosowanie pręż nich przymusu.

Dziś większość myśli że to ich wybory. Co poniekąd jest prawdą. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 26 listopada 2023 08:12
26 listopada 2023 12:53

Poniekąd tak...ale tylko przez czas otwarcia lokali wyborczych. Później już wszystko zamykają i wywieszają tabliczkę "po odejściu od kasy reklamacji nie uwzglednia się"...:)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 26 listopada 2023 12:53
26 listopada 2023 22:33

Negocjacje to trudna sztuka.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować