-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Masakra, trociny i koniec seksizmu czyli jak najpiękniej zamanifestować bezradność

Jeśli pomyślimy głębiej nieco o celach i funkcjach publicznej edukacji, szczególnie tej nie obejmującej przedmiotów ścisłych, ale kulturę razem z historią, a także towarzyszące poznaniu tych dziedzin aktywności duchowe oraz publiczne, zwane niekiedy zaangażowaniem politycznym i moralnym, przyjdzie nam stwierdzić co następuje: wszystko to jest pułapką na ludzi, którzy uwielbiają trwać w bezradności i na coś oczekiwać. Chodzi wyłącznie o to, by przekonać duże grupy ludzi ujawniających jakiś tam potencjał intelektualny, do tego, że powinni interesować się wyłącznie kwestiami nieistotnymi. Podnosić znaczenie spraw nieważnych, doszukiwać się związków pomiędzy przedmiotami, zjawiskami i osobami, które nie istnieją i istnieć nie mogą, ale za to przyjemnie jest wyobrazić sobie co by było, gdyby zaistniały. Ludziom, którzy wybrali taką drogę proponuje się jakieś tam wynagrodzenie, dokładnie takie samo w skali potencjalnych zysków, które uzyskaliby z innej działalności, jak dopłaty unijne dla rolników, mają się do zysków z produkcji. Upraszczając rzecz drastycznie rzecz wygląda tak – rolnik nie może produkować, bo będzie za dużo jedzenia i kwestia spekulacji oraz najświętszych wpływów na giełdach zostanie zakwestionowana. Musi więc dostać jakieś grosze, żeby siedział cicho. Myśliciel, humanista, jak zwał tak zwał, nie może wskazać oczywistości, które same się narzucają, bo musi za parę złotych odwrócić uwagę czytelnika, od prawdy i skierować ją ku piramidalnej fikcji, którą w zapale produkują jego koledzy.

Weźmy takiego Antona Zschiskę. Umieściłem obszerne fragmenty jego publikacji w ostatnim Nawigatorze i póki co nikt się jeszcze ani słowem na jego temat nie zająknął. Anton Zschiska był publicystą i myślicielem faszystowskim, który jednakowoż uniknął pułapek, w które powpadali entuzjaści pana Hitlera. W faszyzmie bowiem widział odpowiedź na imperializm brytyjski i amerykański. Przeciwstawiał temu imperializmowi hierarchiczne, wewnątrzniemieckie autarkie, które miały gwarantować ludziom spokój i dobrobyt. My dziś, czytając wydane po polsku prace Antona, nie możemy się nadziwić temu, że pisał on prawie sto lat temu, przed wojną jeszcze, to samo o polityce brytyjskiej, co my tu piszemy. Przypomnę, że po wojnie nic z Zchiski w Polsce nie wydano, a przed wojną wyszły arcyciekawe, choć może nieco dziś przestarzałe prace o Italii, Japonii i Etiopii. Napisał też Anton fantastyczną książkę o bawełnie, którą sobie kupiłem, ale gdzieś położyłem i nie pamiętam gdzie. Domyślacie się już zapewne, że tłumaczył on mechanizmy polityczne poprzez gospodarkę i ekonomię, I z tego powodu w wiki napisano, że Zschiska spłycał poruszane zagadnienia, odbierając im kontekst kulturowy. I to właśnie lubię najbardziej, ten charakterystyczny zaśpiew. Zanim przejdę do szkalowania humanistów, chciałem tylko powiedzieć, że z prac Antona wypływają ciekawe bardzo wnioski. Otóż on nam stręczy te wewnątrzniemieckie autarkie i my nie możemy się z nim nie zgodzić. Tak miły panie Zchiska – mówimy – ma pan rację, ale nas w tych preliminarzach nie ujęto, o czym przekonaliśmy się w roku 1939. To raz. Dwa – pozostaje jeszcze kwestia Rosji, która jest jednym gigantycznym obszarem eksperymentalnej herezji, służącym do tego, by niemieckie pomysły na gospodarkę, nie miały zbyt wielkiego zasięgu. Jest ona – Rosja – stale utrzymywana przez ów wrogi ludzkości imperializm, po to, żeby nie było innej niż imperialistyczna oferty – albo imperializm na kredyt, albo imperializm w nędzy. Ponieważ w Polsce ten poziom rozważań jest poza zasięgiem wszystkich, wliczając w to profesorów ekonomii, a jedyne co jest dostępne to dylematy – z Niemcami czy z Rosją, Piłsudski czy Dmowski, musimy serdecznie podziękować panu Zchisce za to, że tak wdzięczną wizję nam przedstawił. Podsunął nam także inne jeszcze, niż ten wymyślony przez nas tutaj, wytrychy. I wyobraźcie sobie, że po wojnie go nie zabili, a nawet nie zamknęli w więzieniu. Dożył spokojnie roki 1997. Napisał mnóstwo prac, ale w Polsce się go nie wydaje, bo mogłoby to wywołać jakieś niepotrzebne zaburzenia i ktoś mógłby zapytać – skoro tak, to dlaczego nasi rodzimi ekonomiści z SGH są tak beznadziejnie ograniczeni? Ja nie wiem. Umieściłem wielki tekst Antona w rzymskim nawigatorze, urzeczony nakreśloną przezeń wizją wyniesienia Juliusza Cezara do władzy przez żydowskie banki oraz genezą wojny galijskiej, której przed Antonem nie podał nikt chyba, i pozostanę jego admiratorem.

Jak to ustalono ponad wszelką wątpliwość takie podejście do historii, jakie prezentuje Anton Zchiska jest po prostu spłycaniem zagadnień poważnych. Nie ma w nich bowiem kontekstu kulturowego. Co innego jeśli idzie o działalność poetów i pisarzy z rodzimego, naszego podwórka. Oto dziś z rana dowiedziałem się, że niejaka poetka Staśko umieściła na swojej stronie internetowej listę seksistów. Znajdują się na niej nazwiska poetów i pisarzy, którzy dopuścili się zbrodni seksizmu wobec młodych i starszych poetek. I taki na przykład Świetlicki, co jest na tej liście wymieniony, komentował kiedyś sukienkę Justyny Sobolewskiej. Ja bardzo bym prosił wszystkich, żeby unikali komentarzy, typu – same się proszą o ten seksizm itp., itd. O co innego bowiem chodzi. Anton Zchiska przed wojną mieszkał, nie niepokojony przez nikogo, na swoim jachcie, gdzieś u wybrzeży Hiszpanii. Pisał, wydawał, brał udział w dyskusjach i komentował wydarzenia polityczne oraz ekonomiczne. Wszyscy go znali z jego pism, ale nie wiele osób wiedziało kim jest i jak wygląda. Myślę nawet, że dla wielu ludzi znajomość z Antonem była pewnym rodzajem nobilitacji. Tutaj zaś, przez fakt opublikowania tej listy, mamy ujawnioną głęboką degradację środowiska nie tylko literackiego. Jeśli bowiem przypomnimy sobie pisarza Rudnickiego, który publicznie sugerował, że jest chłopakiem ministry Omilanowskiej, a to wszystko było jedynie szampańskim żartem, to zauważymy, że ci ludzie – zarówno seksiści, jak i feministki o seksizm ich oskarżające mają do spełnienia jakąś funkcję społeczną. Ktoś im płaci za aktywność, a my podejrzewamy, że czyni to państwo, czyli my wszyscy. Po co się im płaci? Żeby odwracali uwagę od spraw istotnych. No, ale – co widać dokładnie – to też jest pewien rodzaj zawodowstwa. I oni nie są weń wtajemniczeni w sposób, który dawałby im jakiekolwiek szanse. Bo nie jest to, mam na myśli zawód ściemniacza, fach prosty do opanowania. Oni zaś wszyscy razem doszli już do ściany. Można tylko pokazać, pardon, dupę, albo to, co ma się z przodu. I nie chodzi w tym o zwrócenie uwagi na siebie, ale o odwrócenie uwagi od czegoś. I to jest, w mojej ocenie dno upodlenia.

Na liście seksistów znajduje się także znany pisarz Krzysztof Varga, który napisał powieści o tytułach „Masakra” i „Trociny”. Z tego co pamiętam, są one przenikliwą krytyką pustki jaka zalęgła się w duszach przeciętnych Polaków, czy też innej jakiejś bredni. I nie chodzi tu rzecz jasna o Vargę, jego kolegów seksistów czy oskarżające ich o seksizm feministki. Chodzi o takich jak my. Bo to naszym wyrzutem sumienia mają być ci wszyscy namaszczeni przez urzędników twórcy. Nas to jednak nie rusza, a Varga nie widzi, że masakra i trociny to mimowolnie sformułowana definicja środowiska, w którym przebywa.

Nie ma co ukrywać, że wszyscy ci ludzie są powiązani środowiskowo i rodzinnie. I w zasadzie, żeby żyć szczęśliwie nie musieliby się pokazywać publicznie i demonstrować swojej bezradności, ale jednak to czynią. Dlaczego? Mam wrażenie, że działają pod przymusem. Nie można być propagandystą oszukanych idei i siedzieć w mysiej dziurze, nie można też być literatem i nie mieć czytelników. Tego numeru jeszcze nikt nie wykonał, choć redaktorzy pism literackich i programów o książkach robią wszystko, żeby czytelnika unieważnić. To jednak jest niemożliwe, a na pewno nie jest możliwe w obozie postępu. Tam bowiem czytelnik być musi, albowiem obóz postępu ma do spełnienia ważne zadania społeczne. Na przykład musi walczyć z seksizmem.

Moglibyśmy pozostać przy stwierdzeniu, że są to rozpaczliwe próby dorośnięcia do sytuacji i zadań, w które wszyscy ci seksiści i wszystkie feministki wkręcono. Trzeba jednak dodać coś jeszcze. Na tej liście, poza trzema nazwiskami, nie ma nikogo, kto napisałby coś rozpoznawalnego. Te znane zaś nazwiska to Rudnicki – debil i oszust, Świetlicki nieistotny korektor z Tygodnika Powszechnego i Varga – cyngiel z gazowni. Reszta to magma. Ja nie wiem nawet co napisał ten syn Słomczyńskiego, (czy to może wnuk?), a zresztą, kogo to obchodzi. I teraz – żeby zwrócić na siebie uwagę ludzie ci muszą prowokować te biedne dziewczyniny,którym się zdaje, że zaraz zrobią karierę literacką. To jest naprawdę niezwykłe. Ale moim zdaniem jest coś lepszego. Nawet gdybym chciał zrobić im promocję, i spotkawszy na ulicy Vargę czy Rudnickiego, kopnąłbym jednego i drugiego z całej siły w dupę, oni nie mogliby o tym napisać. Ani na twiterze, ani na fejsie, ani w ogóle nigdzie. Do sądu też by nie poszli. To bowiem zwróciłoby uwagę publiczności na mnie, a nie na nich. Takich zaś aktywności nie ma w tym cyrografie, który podpisali. Tego rodzaju zachowanie wyklucza konwencja, którą uprawiają. Można klepać po tyłkach aspirujące poetki, a wszystko w nadziei, że one się wkurzą i coś tam w sieci opublikują. To jest jedyna szansa na zdobycie cienia uwagi czytelników. Nic więcej już nie skutkuje.

Tu macie link do tego fantastycznego tekstu https://ksiazki.wp.pl/stworzyla-pierwsza-polska-liste-seksistow-bolszewickie-metody-6472253860394625a

Aha. I jeszcze wszyscy krzyczą, że to są bolszewickie metody, tak jakby nie byli dziećmi i wnukami bolszewików. Niezwykłe doprawdy…

To nie koniec. Tak, jak napisałem, siły postępu muszą istnieć w życiu publicznym. Jak się nie da inaczej to poprzez gwałt zbiorowy, na młodej poetce feministce. Siły reakcji mogą pozostawać w cieniu. I oto przykład. Przed Wami kolejna odsłona prawicowej skuteczności

https://nowakonfederacja.pl/o-nas/

Dziś jako miesięcznik, a wcześniej jako tygodnik, występuje Nowa Konfederacja, do walki o poważną debatę na temat Polski. Jej celem zaś jest – o matko, nie mogę - pełnienie roli pośrednika między światem ekspercko-akademickim a medialnym.

Kochani, żeby pośredniczyć pomiędzy światem ekspercko-akademickim, a światem medialnym nie musicie dawać łapówek dziennikarzom, żeby umieszczali w tygodnikach teksty waszych kolegów. Powinniście robić tak, jak ja. To znaczy organizować konferencje z udziałem ekspertów i wykluczyć z tych konferencji media. Za to zaprosić tam ludzi żywo zainteresowanych treściami produkowanymi przez tych ekspertów. To wszystko. Przypominam, że kolejna konferencja już 28 marca w Kazimierzu Dolnym.

Ubawiła mnie Nowa Konfederacja setnie, tym bardziej, że znalazłem na jej stronie nazwisko Jacka Bartosiaka, który ostatnio zaczął ubierać się w czarne skórzane płaszcze i fotografować na tle jakichś dziwnych urządzeń. Obawiam się, że jeśli sprawy potoczą się dalej w tę stronę niebawem czołowe prawicowe dziennikarki będą musiały opublikować listę prawicowych seksistów, a topowe miejsca na tej liście będą płatne od 10 tysięcy złotych w górę za miejsce. Litość i zapomoga. Nie mam słów. Poważna debata o państwie i polityce...który to już raz?



tagi: pisarze  faszyzm  prawica  lewica  poeci  feministki  seksizm  konfederacja 

gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 08:47
42     3447    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Strikt @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 08:58

Vargi nie oceniam źle. Napisał jedną bardzo dobrą książkę o Węgrzech, a jego felietony w GW to jedyne, co można tam czytać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 28 stycznia 2020 08:58
28 stycznia 2020 09:03

Niech pan wyjdzie i zamknie za sobą drzwi, dobrze...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 09:13

Jeśli pomyślimy głębiej nieco o celach i funkcjach publicznej edukacji, szczególnie tej nie obejmującej przedmiotów ścisłych, ale kulturę razem z historią, a także towarzyszące poznaniu tych dziedzin aktywności duchowe oraz publiczne, zwane niekiedy zaangażowaniem politycznym i moralnym, przyjdzie nam stwierdzić co następuje: wszystko to jest pułapką na ludzi, którzy uwielbiają trwać w bezradności i na coś oczekiwać.

To zdanie właściwie można by, jako definicję, rozciągnąć na niemal całe pole tego co nazywamy "życiem społecznym". Wszystko - polityka, edukacja, samorządy, media itd itp. bazuje na tym mechanizmie. A im bardziej ktoś zaczyna mówić o "aktywizowaniu" spoęłczeństwa to tym bardziej ma zapewne takie zamiary, żeby to społeczeństwo wprowadzić na nowe bagniska, gdzie będzie mogło w  spokoju przebierać nogami w błocie i czekać na weekend. Do tego "kultura" napakowana tanią obyczajowością i erotyką i właściwie nie trzeba już nic więcej robić, z ta "aktywizacją". A każdy kto chce zrobić coś rzeczywiście oddolnie i wychodzi przy tym ponad sztampę choćby na milimetr dostaje natychmiast miano "szaleńca"...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 28 stycznia 2020 09:13
28 stycznia 2020 09:16

tak, aktywizacja społeczeństwa, to mechanizm, taki - grupa cwaniaków każe innej grupie łazić w kółko z transparentami, albo przekładać jakieś papiery z miejsca na miejsce. 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 10:22

Przeczytałam pana notkę już dwa razy.I pierwszy raz napełniła mnie głębokim smutkiem.Jak mają się odnaleźć w tej całej papce młodzi ludzie,chcący coś tworzyć,wobec zalewających ich witryn ,w pięknych grafikach,lub niechlujnych informacji i publikacji" tworzących" autorytety?"wszystko to jest pułapką na ludzi", - czasami jednak myślę,że oni "nie uwielbiają tkwić w bezradności",oprócz wąskiej grupy,bo pozostali zostają wessani odkurzaczem taniej propagandy - nie mając wzorców,ani wyboru. A czas płynie nieubłaganie. Wielki plus, bo jest to naga prawda.
 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @BTWSelena 28 stycznia 2020 10:22
28 stycznia 2020 10:38

Młodzi niech biorą przykład ze swoich kolegów i koleżanek ,którzy wyjechali z Polski i niech rozwijają skrzydła .. Jak juz byc niewolnikiem, to przynajmniej trzeba sie cenic..Zycie jest zbyt krotkie ,zeby kopac się z koniem.. Jesli o mnie chodzi, nie dysponuje zadnym silnym argumentem, aby ich zatrzymywac.. Niestety smutne wnioski ,ale taka jest rzeczywistość.. Jako narod/społeczność zostaliśmy dokladnie rozmontowani i ten proces trwa nadal..

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Draniu 28 stycznia 2020 10:38
28 stycznia 2020 11:03

Logiczna recepta,lecz sęk w tym,aby tutaj w swoim kraju zastosować taką metodę i tak się cenić,aby wiedzieć gdzie tego konia kopnąć. I to jest zadanie dla tych co pozostali...Demontaż nie może się udać !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 stycznia 2020 09:16
28 stycznia 2020 11:24

Dokladnie tak  !!!

U mnie w parafii proboszcz czasami zacheca do takiej "aktywizacji"...  w przykoscielnej kawiarence,  przy  "bozym  co nieco"  grupa  mlodych malzenstw - zapewne "nawiedzonych", moze nudzacych sie, ale to juz moje posadzenie, byc moze wcale nieadekwatne - pragnie  porozmawiac o biezacych sprawach...

... i nikt  nie daje sie skusic... na te ewentualne ploty.

I w sumie dobrze... lepiej posiedziec w domu i poczytac cos i kogos ciekawego - jak to onegdaj mowila moja kochana babcia.

 

Tak... to grupa  CWANIAKOW  kaze innej grupie cos zrobic... a potem to  ZAWLASZCZA  i  przypisze  sobie... to jest szukanie  glupszych i naiwniejszych,  zeby  nie napisac IDIOTOW  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 stycznia 2020 10:22
28 stycznia 2020 12:08

A gdziez tu smutek,  Pani Seleno...

... zwyczajnie trzeba mlodziezy zwyczajnie powiedziec,  ze to wszystko czym jest mamiona to jeden wielki  KANT... i ze to wszystko to jest jedno wielkie  ZAKLAMANIE.  Ludziom inteligentnym, tej  - miedzy nami doroslymi kobietami -  tzw.  polYtycznej, akademickiej i merdialnej swoloczy powinno to byc latwiejsze do zniesienia... przeciez to ONI  WSPOLNIE  zaklamywali i nadal zaklamuja rzeczywistosc w ktorej zyjemy  !!!

Nie bede daleko siegac historycznie, ale chocby karygodny i skandaliczny styl tzw. "wyjasniania"  sledztwa smolenskiego... glosowanie seniora Kornela Morawieckiego, zwolennika eutanazji  "na dwie rece"... a teraz jego syn - odwolujacy ministrow polskiego rzadu  na wniosek  francuskiego  ROTSZYLDOWEGO  SLUPA  Macron'a...

... no i do tego jeszcze  "narracje"  oblakanej  patologii merdialnej  !!!

 

Coz,  trzeba to mlodziezy wytlumaczyc, ze to jest  TARGOWICA  i  nic wiecej... i wcale to wytlumaczenie nie jest  takie skomplikowane...

... tylko trzeba  CHCIEC,  a nie UDAWAC, ze sie cos robi... bo  klamstwo  ma zawsze krotkie nogi  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 28 stycznia 2020 10:38
28 stycznia 2020 12:14

Najgorsze, co moze byc...

... to w tym "struganym"  BURDELU  "radzic" mlodym ludziom wyjezdzac na tzw.  "zachod"...  jego  juz  NIE  MA  !!!   Takie rady - to jest  ZBRODNIA  na mlodych Polakach  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 stycznia 2020 11:03
28 stycznia 2020 12:17

Dokladnie...

... ZDEMONTOWANY  to  JUZ  jest  tzw. "zachod"... i to wlasnymi lapami sie zdemontowal, a teraz  odbierze tylko od ciemiezonych przez setki lat narodow  swoja,  ZASLUZONA  ZAPLATE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 12:21

Pan Marek Budzisz też tam trochę pisuje.

Dla zainteresowanych: https://nowakonfederacja.pl/autor/marek-budzisz/

zaloguj się by móc komentować

Paris @Aquilamagna 28 stycznia 2020 12:21
28 stycznia 2020 12:30

Nie do wiary  !!!

To i Pan doktor  Budzisz  tak  BRZYDKO  SIE  chwyta  ???   Smuteczek. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 12:35

Poważna debata o państwie i polityce...który to już raz?

Gdybym tego nie przeczytal, bym nie uwierzyl ale gdy niedawno wszedlem na wpolityce.pl, tam jeden z Karnowskich wspomnial w uniesieniu, jak to potrzeba nam obecnie nowej Solidarności wobec tego, co się dzieje ...

Ja juz pisałem o tym, że właśnie dlatego wyjechałem, wtedy, jeszcze mając jedynie intuicje, że sprawy w Polsce będą takie, jak za moich czasów i tak stale będzie. I tak właśnie jest.

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 28 stycznia 2020 12:35
28 stycznia 2020 13:18

Ewidentnie...

...  Karnowski  szuka  IDIOTOW  !!!  

Szczesc mu Boze, ale beze mnie.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 14:45

Co do Zischki, to oprócz książek poświęconym państwom i ich polityce ( za najciekawszą uważam jego dzieło o Japonii i jej brzemieniu kredytowym), napisał kilka o surowcach, O bawełnie i nafcie wydano w Polsce. Nie wydano natomiast jego książki o złocie. Czytała ją po niemiecku moja żona i mi streszczała.

Bez tłumaczenia na polski jest też jego dzieło o pewnym państwie, którego podtytuł mówi o setkach lat prowadzenia wojen cudzymi rękami. He, he , które to państwo nie muszę chyba pisać. Tę książkę też mam w oryginale i może uproszę, żeby żona przetłumaczyła fragmenty dotyczące Polski.

Język żywy, styl znakomity, mnóstwo informacji podsuwanych mu chyba od znajomych ze służb. 

Dobrze, że go przypominasz. Ja będę o nim pisał na pewno.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 28 stycznia 2020 14:45
28 stycznia 2020 14:54

O tym złocie to trzeba by było kiedyś przetłumaczyć, ale na razie musimy z tym poczekać

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Paris 28 stycznia 2020 11:24
28 stycznia 2020 14:55

Ależ dlaczego nie napisać? To jest szukanie idiotów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 28 stycznia 2020 10:22
28 stycznia 2020 14:55

Żeby zdobyć zainteresowanie młodzieży, nie trzeba sie przde wszystkim młodzieżą przejmować

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 28 stycznia 2020 12:08
28 stycznia 2020 14:58

Madame Paris ...gdyby to było takie proste i można zrobić wykład młodzieży,odrzucić cały bagaż indoktrynacji tych bez mała 50 lat okupacji sowietów--to od jutra zaczęlibyśmy nowe życie w wolnej Polsce.Jak pani widzi Transformacja trwa nadal i to się nie udało.Napisałm wcześniej co ja myślę,że" sęk w tym,aby tutaj w swoim kraju zastosować taką metodę i tak się cenić,aby wiedzieć gdzie tego konia kopnąć. I to jest zadanie dla tych co pozostali.." I ludzie to robią z mozołem,chociaż jest pod górkę.....  I na pustyni spalonej słońcem czasem zakwitają kwiaty...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 15:15

"Na liście seksistów znajduje się także znany pisarz Krzysztof Varga, który napisał powieści o tytułach „Masakra” i „Trociny”."

A ja myslalem, ze "Trociny" to dzielo Kuczoka. 

Tego co sie zrobil na czarnoksieznika.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 15:28

"Co innego jeśli idzie o działalność poetów i pisarzy z rodzimego, naszego podwórka. Oto dziś z rana dowiedziałem się, że niejaka poetka Staśko umieściła na swojej stronie internetowej listę seksistów. Znajdują się na niej nazwiska poetów i pisarzy, którzy dopuścili się zbrodni seksizmu wobec młodych i starszych poetek."

Ja juz widac stary grzmot, panie Gabrielu, i nie nadazam za trendami.

To juz jest i poetka Staśko, i seksisci.

Ja sie wychowalem na postaci podchorążego Staśko z czterech pancernych.

Podchorąży Staśko tez wprawdzie byl poeta, ale do seksistow nic nie mial.

Ukladal za to piosenki typu "tygrysa bierz na zab i rab, tygrysa smialo rab.."

Tak to chyba szlo.

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 15:35

"Reszta to magma "

 

Flegma raczej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 stycznia 2020 14:55
28 stycznia 2020 15:40

Tak mi sie tylko napisalo...

... jestem pewna, ze wiekszosc z Polakow, z nas - wie doskonale, ze to tzw.  aktywizowanie spoleczenstwa czy w zwiazku z tym szukanie  aktywistUf,  "wolontariuszy"  czy  innych  niemot - to  wlasnie  SZUKANIE  IDIOTOW  DO  CZARNEJ  ROBOTY  przez  wszelkiej masci  CWANIAKOW  !!!

Chyba mlodziez - nawet  gimbaza  winna byc uswiadamiana o tym  przez wlasnych rodzicow, dziadkow, wreszczie  szkole...  ze pewnych rzeczy  NIE  WOLNO  robic  za  ZADNE  PIENIADZE... zwlaszcza dzisiaj w tym  wytworzonym  z premedytacja  "chaosie", tj.  ANARCHII  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 28 stycznia 2020 14:58
28 stycznia 2020 15:54

Ja  NIGDY  nie napisalam...

... ze to jest proste czy latwe,  wprost przeciwnie  to jest trudne i wymaga wielu wyrzeczen...

... to jest droga  "pod prad",  ale my  w Polsce mamy naprawde  duzo dobrych  przykladow do nasladowania i jest to zwyczajnie do wykonania. 

Wystarczy  nie krzywdzic wlasnego dziecka, a potem obywatela,  nie rozdmuchiwac jego aspiracji czy mozliwosci ponad miare... i na poczatek dac mu dobra edukacje i dobry wlasny przyklad...   mlodziez  18+  MUSI  UMIEC  rozeznawac  dobro od zla... a potem to juz wiekszosc poradzi sobie... i to naprawde calkiem niezle  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
28 stycznia 2020 16:47

ta oferta szermierzy postępu i profilowania zainteresowań tzw. przeciętnego medioty przypominana serwowanie schabowego zrobionego z resztek mielonego.

Pułapka jest jeszcze inna. Otóż to o czym mówią i piszą reklamowani w mediach autorzy dociera do malejacej niszy. W zasadzie ta nisza takze jest sztucznie wytwarzana, gdyż jest przymus zakupu tychze autorów przez biblioteki szkolne, samorzadowe i jakies jeszcze ionne.  Tzw. wolny rynek (kupowanie z własnej nieprzymuszonej woli) na takie  treści jest znikomy, i nie wiadomo czy w ogóle ma jeszcze jakies znaczenie. Dlatego faktycznie, cel tej chutzpah, jest,  poza kontekstem, niech będzie że kulturowym. Jakby jakis kult cargo, który ma ogniskować uwage na aranzowanych eventach.

Ale czasem słucham ludzi w wieku , dajmy na to do lat 20-tu, choc blizej 15-16 lat. Oni rozmawiają o swiecie, którego nie znam ( i juz nie poznam), o fabułąch i bohaterach z gier komputerowych. Operują w tych swoich rozmowach  słownictwem  i terminami, ktorych nie rozumiem. Mają jakis swój wlasny kod porozumiewania się, ktory zapewnia hermetycznosc ich srodowiska na propagandowe "wrzutki". Jestem nieomal pewnoiem, ze zaden z tych młodych ludzi nawet nie słyszał o kims w rodzaju Vargi czy Rudnickiego, a nawet gdyby usłyszłąa, to drugi raz juz by nie zechciał.

Tak więc tego rodzaju oferta trafia w próznię. Pozostaje zatem jako jej cel głowny, "przewalanie"  rozmaitych budzetów, rozdawanych przez biurokrację i ulokowanych w niej znajomków.. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Draniu 28 stycznia 2020 10:38
28 stycznia 2020 17:41

"Jako narod/społeczność zostaliśmy dokladnie rozmontowani"

Czyżby uważał Pan, że np. taki naród/społeczność francuska czy brytyjska jest naprawdę w lepszym stanie??? Poziom życia materialnie jest wyższy [x2], co wynika z pozycji w międzynarodowym podziale, ale pytanie czy tam nie zbierają się jeszcze czarniejsze chmury? Czy Chiny i okolice będą kupować technologię z Francji jak sami zaczynają mieć swoją i chyba już w wielu dziedzinach lepszą. No przecież eksport samochodów francuskich na świat to już margines, a Brytyjczycy stracili już dawne ten sektor.

W Polsce można dobrze się urządzić - pracując na własne konto. Mówię to z własnego doświadczenia i sukcesów, które odnieśli moi koledzy z klasy. Oczywiście ci łebscy i pracowici.

Oto trzy przykłady (z klasy LO 15-to osobowej - o sobie nie wypada pisać):

http://www.coder.pl/index.htm

http://zielenzakopane.pl/

https://lingualab.pl/

Powiem tylko tyle - właściciele wyciagają >= 30 tys. zł netto/miesiąc. No ten pierwszy to dużo więcej.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 28 stycznia 2020 16:47
28 stycznia 2020 18:24

Ale co to za różnica ten Varga, czy jakiś Superman? Żyją w innym świecie. Wyłączą prąd, a czemu nie i oni zginą. Ot tak.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 28 stycznia 2020 18:24
28 stycznia 2020 18:27

Ta różnica to "pomieszanie języków".

zaloguj się by móc komentować

Paris @Krzysiek 28 stycznia 2020 17:41
28 stycznia 2020 18:33

No, no,  Panie Krzysku...

... "wlasciciele wyciagaja 30 tysi  NETTO  na mc"...  !!!

Ja tez mam takich kolegow z klasy... takze moja siostra i brat takich maja - tylko, ze wszyscy  robole tam "zatrudnieni"  dygaja  NA  CZARNO  !!!

A na jakich warunkach "pracuja" tam w tych firmach "zatrudnieni Ukraincy" - to wiedza tylko wlasciciele tych "firm" i sami zainteresowani Ukraincy, ale napisze Panu, ze wyglada to  tragicznie, dla wiekszosci "zatrudnionych" tam Ukraincow... i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Marcin-K 28 stycznia 2020 09:13
28 stycznia 2020 18:35

Tak, bagnisko to podstawa "angażowania". Ze względu na to, że "angażuje się" ludzi w sferach o których nie mają pojęcia to ci angażujący najpierw tworzą wypreparowany teren na którym ci ludzie mają "działać".
Kończy się to tak, że przykładowo fryzjerka musi się wyjęzyczyć na temat "literatury" nie dlatego, że zna się na tej prawdziwej literaturze i się nią interesuje(to by było akurat jak najbardziej porządane i chwalebne), tylko dlatego, że "zaangażowano" ją w "czytelnictwo", po to żeby wepchnąć jej troche makulatury "znanych i lubianych pisarzy".
Tak samo z historią i polityką, można by mnożyć przykłady "szwagrów" co się kłócą w temacie "historii" bo zobaczyli filmik "popularyzatora" na youtubie, albo na temat wyborów i "polityki" mimo, że o polityce nic nie wiedzą, a to co uważają za politykę i historię to jakieś avatary i formaty podsuwane im przez media wymieszane z ich emocjami.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Krzysiek 28 stycznia 2020 17:41
28 stycznia 2020 21:02

"Czyżby uważał Pan, że np. taki naród/społeczność francuska czy brytyjska jest naprawdę w lepszym stanie??? "

"W Polsce można dobrze się urządzić - pracując na własne konto. Mówię to z własnego doświadczenia i sukcesów, które odnieśli moi koledzy z klasy. Oczywiście ci łebscy i pracowici."

Nie wiem czy spolecznosc francuska czy brytyjska jest w lepszym stanie.

Ale wiem, ze spolecznosc francuska czy brytyjska nie opuszcza swojego kraju milionami, emigrujac za chlebem.

W Polsce mozna sie dobrze urzadzic?

Trzeba umiec kombinowac i miec duzo znajomosci. Mozna to nazwac tak jak pan to okreslil: trzeba byc "lebskim".

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 28 stycznia 2020 18:27
29 stycznia 2020 06:15

Idźcie i nauczajcie gdziekolwiek pójdziecie -a poznali wiele języków przez Ducha Świętego ale jest tylko jeden język, Ewangelii. Kto go zatraci, ma problem.

Właśnie widzimy, nie tylko wśród młodych, co się dzieje wokół.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Krzysiek 28 stycznia 2020 17:41
29 stycznia 2020 07:38

po 'łebskich' też przychodzą o 6.00

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 28 stycznia 2020 21:02
29 stycznia 2020 07:41

a pracowici to pierwszy sort do ogrania przez 'łebskich' z resortów, 'wszystko jest nasze' - to jest doktryna realnego państwa i oni tym żyja i w to wierza i dla tego popełnią każdą niegodziwość; ot, komuna v.4.1

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 29 stycznia 2020 07:38
29 stycznia 2020 07:59

"po 'łebskich' też przychodzą o 6.00"

Polska czyli swiat wedlug Lebskich.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 29 stycznia 2020 07:59
29 stycznia 2020 09:42

Dokladnie...

... "lebskich"  cwaniakow i zlodziei  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Krzysiek 28 stycznia 2020 17:41
29 stycznia 2020 10:14

Proszę się zorientować w danych statystycznych, ile firm zakłada się , ile firm upada, ilu przedsiębiorców przeniosło swoje siedziby do innych państwa.. Zrobi zestaw kosztów jakie ponosi przeciętny mini przedsiębiorca w Polsce.. Zapozna się z obwarowaniami prawnymi jakie są narzucane przedsiębiorcom .. Wówczas bedzie mozna porozmawiać o tym, jak to u nas tworzy się  i jak rozwija się przedsiębiorczosc oraz w jakiej kondycji ona jest..  Dziś młody człowiek szybko przeprowadza analizę i i raczej argumentacja o " łebskich" kolegach ,ktorzy ciągną wózek w Polsce,  do nich nie trafia.. 

Należy do tego wszystkiego dodać,ze PiS juz od dawna porzucił retorykę tzw. powrotów Polaków z zagranicy..Bo niestety nie wracają tabunami.. 

I jeszcze jedno , wśród rządzących  nie ma ,nie było i chyba nie będzie ,żadnego przedsiębiorcy.. I tu nie chodzi  tylko o socjalistyczne rządy PiSu..  Nie bądźmy hipokrytami i nie udawajmy ,ze komuś zależało w Polsce na tym ,aby ta przedsiebiorczosc powstawała i sie rozwijała .. Wystarczy zapoznac sie z historią..To co PiS zrobił w tym kierunku , to jest kropeleczka, nie kropla ,a kropeleczka.. Zycie jest zbyt krótkie,żeby czekać naiwnie,ze nagle radykalnie coś się zmieni i Polska przesiebiorczosc nagle ruszy z kopyta.. Jedzie się tam , gdzie te warunki są lepsze.. Tak to wygląda jezeli chodzi o proces decyzyjny.. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować